מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ישראל שוקלת להשתמש במערכת שתנמיך קול המואזינים

במינהל אומרים כי המערכות יופעלו בשיתוף פעולה עם הפלסטינים. לפני חודש פורסם כי נתניהו תומך בהצעת ח"כ אנסטסיה מיכאלי לאסור כריזה במסגדים

המינהל האזרחי שוקל להכניס לשימוש בגדה המערבית מערכת טכנולוגית שתנמיך את קולות המואזינים במסגדים. ראשי התנחלויות והמועצות הישראליות בגדה מרבים להתלונן על רעש המואזינים, ובהתנחלויות רבות הסמוכות לכפרים פלסטיניים שומעים היטב את קולותיהם הקוראים למאמינים לתפילה.

המערכת שהמינהל האזרחי בוחן תותקן במסגדים ותשתק את קול המואזין כאשר עוצמתו תגיע לגובה מסוים. בכל מקרה, אומרים במינהל, היא תופעל בשיתוף פעולה עם הפלסטינים.

כשמתקבלות תלונות על רעש במינהל האזרחי, הוא נוהג לפנות דרך מינהלת התיאום והקישור לשר ההקדשים (הוואקף) הפלסטיני. זה פועל אצל המואזין הרלוונטי כדי להחליש את מערכת ההגברה. אבל גורם במינהל אמר ל"הארץ" כי למרות הסידור הזה, לאחר כמה שבועות נשכחים הסיכומים וקול המואזין חוזר להדהד כקודם.

אחד המקומות שיש בהם חיכוך בעניין זה הוא חברון, שמתנחליה היהודים מתלוננים על קול המואזין ממערת המכפלה. בתגובה גם החלו היהודים להשמיע מוזיקה חסידית בקולי קולות. כיוון שמערה המכפלה נמצאת בתחום שליטה אזרחית ישראלית, המשרד להגנת הסביבה התערב וקבע שקול המואזין וקול המוזיקה החסידית מוגזמים והורה להנמיך את עוצמתם.

ח"כ מיכאלי ליד מסגד בלוד בדצמבר האחרון. נתניהו הביע בעבר תמיכה בחוק להחלשת קול המואזינים
ח"כ מיכאלי ליד מסגד בלוד בדצמבר האחרון. נתניהו הביע בעבר תמיכה בחוק להחלשת קול המואזינים. צילום: דניאל בר און

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

באחרונה התרבו התלונות על רעש בשומרון וראש המינהל האזרחי, תא"ל מוטי אלמוז, כינס בשבוע שעבר ישיבה על כך בהשתתפות אנשי מקצוע. ל"הארץ" נודע כי בישיבה הציג קמ"ט איכות סביבה, בני אלבז, פתרון טכנולוגי: מערכת שתותקן במסגדים ותשתק את קול המואזין אם עוצמתו תגיע לגובה מסוים. לדברי אלבז בישיבה, מדובר במערכת המבוססת על SPL, כלומר עוצמת לחץ שמפעילה המערכת הנמדדת בדציבלים. למערכת יש יכולת לזהות חריגה במפגע הרעש ולהנמיך אותו מיד. בצה"ל סבורים שגם הפלסטינים ישמחו לפתור את בעיית המואזינים כי רבים מהם סובלים בעצמם מהרעש.

באותה ישיבה הורה עוד אלמוז לפעול להידוק שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית, ובמקרה הצורך גם לדבר עם ארגונים בינלאומיים עד שיימצא פתרון לבעיית הרעש. ל"הארץ" נודע שהמינהל האזרחי כבר שלח מכתב לראש מועצה שהתלונן על רעש מכפר שכן וכתב לו שבימים אלו נבחנת מערכת שתפתור את הבעיה.

מהלך זה מצטרף לצעד אחר הנידון בישראל. בדצמבר הגישה ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) הצעת חוק, לאסור שימוש במערכת כריזה במסגדים. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מאות אלפי אזרחים בישראל סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים". "חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים", נטען בהצעת החוק שלה.

כפי שפורסם ב"הארץ", הצעת החוק זכתה לתמיכה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבישיבת שרי הליכוד אמר כי ישראל לא צריכה להיות יותר ליברלית מאירופה. אך ההצעה הוסרה מסדר היום של ועדת השרים שדנה בה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עכשיו רק נשאר לרכוש מכשיר שייבש את מי שאנסטסיה שופכת עליו מים  (לת) איתן
  • 05:40
  • 18.01.12

02 הוא לא רק קורא. זה כל התפילה תיקון קטן וקריטי
  • 06:17
  • 18.01.12

מוגזם. ברברי. ואם היה שבט שעד היום היה צריך להקריב את ילדיו... היינו נותנים במה לדבר כזה?

03 ובכן אם כך יש לאכוף את החוק בכל מקום בו עוצמת הרעש מהרמקולים במרחק מסוים ממנו עולה על ערך מסוים בניהו
  • 06:41
  • 18.01.12

למשל מירון (מוזיקה חסידית) ומסגדים נוספים בארץ

  •   אני גר בשכונה דתית וסובל מאד מרעש בתי הכנסת ומהמוסיקה האיומה המנוגנת מרמקולים לפני כניסת שבת!  (לת) יוסי
    • 12:49
    • 18.01.12

04 בכל ירושלים שומעים את המואזינים פיתרון הרבה יותר פשוט
  • 07:05
  • 18.01.12

גם בתוך הקו הירוק... אי אפשר לפזר מספר קטן של רמקולים בתוך הכפרים הערבים וככה גם כולם יוכלו להתעורר בזמן לתפילה מבלי להעיר את הכופרים? אגב אותו הפיתרון מתאים גם לאולמי שמחות ולרעשים הבלתי נסבלים מגן החיות התנכ"י (החיות המסכנות...)

05 הפרעת קול המואזין למתנחלים מורסי
  • 07:36
  • 18.01.12

קולות המואזין נמצאים בפלסטין הרבה מאות שנים לפני כיבוש הארץ ע"י המתנחלים ומוטב למתנחלים בחרו לגזול אדמות של פלסטינים ולהתנחל בסמוך לישובי הפלסטינים להתרגל לקולות של המואזין ובכדי שהקולות לא יפריעו להם מוזמנים הם להתאסלם ואז הסבל שלהם הופך להנאה

  •   לא מדויק יוסף מירושלים
    • 11:21
    • 18.01.12

    לא היו רמקולים לפני מאות שנים, והמינרטים היו קטנים בהרבה. ולפני כן גם לא היו מסגדים בכלל אלא רק כנסיות ובתי כנסת, אך לפני כן היו רק בתי כנסת ולפני זה היו במות ולפני זה היו מערות ולפני כן גם לא היו בני אדם בכלל אלא רק בבונים, ועוד קודם דינוזאורים ועוד קודים מקקים ועדיין לא דנו במפץ הגדול ומה שהיה לפניו. ברור שהמפץ הגדול עשה הרבה יותר רעש. הפתרון הוא שלא ירשו להפליץ בארץ הקודש.

  •   המואזינים הסתדרו יפה מאוד ללא מערכות הגברה במשך 1400 שנה. דוד
    • 13:03
    • 18.01.12

    מדובר במפגע רועש שכל מטרתו להפגין נוכחות. מי שמאמין לא צריך לצעוק את זה. מפגין אמונה = חסר אמונה.

06 שהמתנחלים יתקעו אטמי אזניים הם בדרך כל לא שומעים חוץ מלרבנים  (לת) מכון שמיעה
  • 07:38
  • 18.01.12

07 מהעם תושבי ירושלים ? גם אנחנו סובלים יהודים וערבים מהעניין  (לת) יואב
  • 07:59
  • 18.01.12

08 בדרך נמיר בת"א הרעש בלתי נסבל איילסקי
  • 08:16
  • 18.01.12

שוב מדיניות הכיבוש ממשיכה להכות בפלסטינים,ועתה "מפגע הרעש".הישראלים החכמים יודעים שקולות המואזין מפריעים לפלסטינים ולכן הם מגלים יפחיתו אותם וישמרו על בריאות הפלסטינים,ולכן רק נותר להודות לצה"ל ולמנהל .
עתה אבקש לברר האם -תוכלו לטפל המפגע הרעש בדרך נמיר בת"א ?

09 המואזין מוסלם
  • 08:51
  • 18.01.12

המואזין ישאר גבוה

10 הפלסטינים לא מבינים רמזים  (לת) Ab
  • 08:55
  • 18.01.12

11 קולות המואזין משה
  • 09:15
  • 18.01.12

למה שהגנבים לא יבקשו לאסור על התקנת מנעולים בבתים ובעסקים! לא רק שהתיישבו על אדמה לא להם, הם גם דורשים לפגוע באמונתם של קורבנותיהם!

  •   כדאי לקרוא את התגובה המצויינת של משה!  (לת) יוסי
    • 12:48
    • 18.01.12

  •   בעיקרון המתנחלים התיישבו על אדמה ללא עבר התיישבותי ערבי, למעט אי אלו שחרגו ועניינם מתברר בבי"מ. מה שאי אפשר לומר על תושבי רמת אביב, על אוניברסיטת תל אביב, על שכונות יוקרה כמו בקעה בירושלים, על קיבוצים רבים והרשימה ארוכה. אגב, כדי שמתנחל שבונה ייחשב ל"פורע חוק", מספיק ששר ביטחון יסרב לאשר בניה מטעמים פוליטיים למרות שיש כל האישורים (הרבים) הנדרשים ולמרות שהבניה היתה בעידוד המדינה ובתיאום איתה  (לת) בוב הבנאי
    • 14:33
    • 18.01.12

12 למה זה לא קורה ביפו כבר נמאס מהרעש !  (לת) רמי
  • 09:26
  • 18.01.12

13 במקום לאסור, להגביל עוצמה אורי
  • 09:38
  • 18.01.12

הגבלת עוצמת קריאת המואזין מקובלת בארצות מוסחמיות מתוקנות כמו האבו דאבי.
לאסור זה פגיעה באמונה ובנוהג אבל הגבלת עוצמה היא נכונה ואנושית
אבל להגביל גם עוצמה של רמקולים בפעילויות דתיות יהודיות כמו תהלוכות של הכנסת ספרי תורה שנעשים ברעש בלתי ניסבל ומסכן את השמיעה

14 מה כל הדיבורים המטופשים האלה על "טכנולוגיה חדישה" להנמכת הרעש?... הפאש הגאה
  • 09:50
  • 18.01.12

טוב, אז היהודי התעורר בארבע וחצי בבוקר "בשקט בשקט"?... מה החארטה
הזאת?. את צריחי המסגד במציאו כשלא היה עדיין שעון בעולם ולכן המציאו
את משרת "המואזין" שאינו ישן בלילה וכשהוא רואה אור ראשון הוא מטפס
לצריח וצורח למאמינים לקום לתפילה, אחרת הם יישנו עד שמונה בבוקר...
לכן, אין כל קשר בין זה והדת. שישימו בבקשה שעון מעורר ליד המיטה
ומצידי שיקומו כבר בשעה שלוש לפנות בוקר. מה לי ולאיסלאם ומוחמד?.מה?

15 במקום לאסור, לפנות את ההתנחלויות. גונבים את האדמות ואחר כך מתלוננים על השכנים. הרצחת וגם ירשת?  (לת) נתן הנביא
  • 10:10
  • 18.01.12

  •   כל מילה בסלע. הגזל הרוסי אינו שייך רק להתנחלויות, הוא מתפשט כמו סרטן עם גרורות לכל חלקה,כמו בלוד,כמו בכנסת. נדמה לרוסים מהימין כמו לשאר הימנים- שבבריונות שלהם הם יקנו את מקומם בארץ,כולל את כבודם. אבל זה לא עובד כך. מקופחים מקפחים נשארים כאלה,בלי כבוד ובלי בטיח.רק תאבונם החזירו לעוד כוח נשאר. בסופו של דבר מסכת הבריון מתפוררת, כי אין מה שיחזיק אותה.  (לת) שומר חוק
    • 12:24
    • 18.01.12

16 איך עשו את זה לפני המצעת מערכות ההגברה? כתוב שזה צריך להיות ברמקול?  (לת) מיגל
  • 10:45
  • 18.01.12

17 חייבים להוסיף לחוק גם את ניידות חב"ד והברסלבים. ואז גם הוא יהיה חוק הגון וגם נקבל שקט.  (לת) עודד
  • 10:56
  • 18.01.12

18 גם ביפו יהודים וערבים סובלים מעוצמת הדציבלים של המואזין  (לת) דרור
  • 11:31
  • 18.01.12

19 זאת לא בעיה ספציפית להתנחלויות. גם בזיכרון למשל רעש הרמקולים של המואזין הוא בלתי נסבל  (לת) לא שמאל ולא ימין
  • 11:32
  • 18.01.12

20 זה מאוד מפריע גם ביפו  (לת) דרור
  • 11:33
  • 18.01.12

21 שיכניסו מערכת שתנמיך את קול הפירסומות ברדיו  (לת) רימון
  • 11:39
  • 18.01.12

22 אז תנו לי לבדוק אם הבנתי נכון. המוסלמים הפלסטינים נמצאים תחת כיבוש צבאי, אין להם זכויות פוליטיות בישראל. אבל, אותם כובשים שבחרו לגור צמוד אליהם רוצים להשתיק אותם דרך הכנסת הישראלית? אם זה לא כיבוש, אז מה כן?  (לת) א
  • 12:03
  • 18.01.12

23 ערביי לוד ישבו בלוד ובשטחים לפני שהרוסים של השופכת הגיעו. זו החזירות הרוסית שלא ידענו לשים לה גבול,בדיוק כמו הקיפוח העדתי של המזרחים,שד שבגין הפולני המקופח הוציא כדי לסחוב קולות לימין, וביבי והימין ממשיכים לסחור בזה עד היום. מולדובה ביתם-הניחו לנו בארצנו. אינכם שייכים לכאן, ולא ניתן לכם לכפות עלינו את התרבות הזבלה הכוחנית שהבאתם  (לת) שומר חוק שישראל ביתו. לא מולדובה ולא רוסיה.
  • 12:20
  • 18.01.12

24 תגובה ל14- מי רצח? מי ירש? בואו נבהיר פה את המצב ענת
  • 12:34
  • 18.01.12

אז כך, בתרפ"ט רצחו אותנו, ב-36-39 רצחו וטבחו נשים וילדים, כשסוף סוף הכרזנו על מדינה, הם פתאום נזכרו שגם הם צריכים מדינה וירו, שחטו וטבחו, משך כל שנות קיומנו הם מבצעים פיגועים , נלחמים ומקבלים כספים מאיתנו למען בריאות, חינוך ועוד ועוד ועכשיו גם מפריע לך שמתלוננים על הרעש שלהם.
רוצה לראות איך תל-אביים יגיבו כשבית כנסת יפתח לידם והמתפללים היהודים יתפללו בקול

25 המתנחלים רוצים להפוך את הסכסוך מלאומי לדתי כי לא מספיק להם להילחם בערבים הם רוצים להילחם בכל המוסלמים שבעולם!  (לת) ריקי
  • 12:51
  • 18.01.12

26 פתרון טכנולוגי שפוי חושב10
  • 13:01
  • 18.01.12

הבעייה הומצאה יחד עם הרמקולים, שהמואזינים אימצו במקום לאמץ את גרונם. הפתרון הנכון הוא לפזר רשת של רמקולים קטנים ברחובות המעונינים לקבל את קריאת המואזין, כך שלא ישמעו מעבר לטווח הנדרש. בדומה לתחום שבת.
פתרון מתקדם יותר --להפיץ את קריאת המואזין דרך הטלפונים הניידים לכל מי שמעוניין להיות מנוי , וזה רק בתוך התא הסללולארי של המסגד, זה בעלות נמוכה יותר מהתקנת מערכת רמקולים בעוצמות של קילו-וואטים.

27 די נמאסתם Sam
  • 14:24
  • 18.01.12

נמאס כבר מהרעיונות והחוקים המטופשים שכל יום ממציאים בשם איכות החיים של האזרח הפשוט בעברית קוראים לזה אפלייה וגזענות.

28 הכותרות היו בעייתיות, זה לא קשור למתנחלים אלא לכל הארץ איפה שיהודים גרים בשכנות למוסלמים. ומספיק להיות צבועים, הייתם מסכימים שבתי כנסת יעשו את זה 5 פעמים ביום? וזו לא רק קריאה לתפילה, אלא טקסטים שלמים ודרשות. ואגב, בשביל מה יש שעון?  (לת) מאזין למואזין
  • 14:26
  • 18.01.12

29 פוליטקיים ג׳ובראן
  • 14:39
  • 18.01.12

במקום מערכת כזאת המדינה צריכה מערכת שתגביל את הפוליטקיים וחברי הכנסת מלזהם את הסביבה בדמגוגיה שלהם ובשחיתות שלהם ובראש ובראשונה ליברמן. אני מציע לביבי ולאנסטסיה להמשיך לעשות את מה שהם עושים הכי טוב : הראשון להמשיך להקשיב לשרה והשניה שתמשיך במבצע הפוריות הלא נגמר.

30 העולים הרוסים בכוח ובריונות עושים כל שבידם כדי שישנאו אותם-הפלסטינים,ערביי הארץ, יהודי הארץ שאינם ימין והעולם. כמה חוצפה יש לאיכרה הזו כמו לכל ההונים שהיא ואדונה מייצגים. אבל הם לא אשמים. אלא אנחנו- שנתנו להם לגנוב לנו את השם ולהרוס אותו.  (לת) שומר חוק
  • 14:40
  • 18.01.12

31 יש גם לאסור אכילת חמין בשבת, שתוצאותיו מרעישות ומזהמות את האוויר  (לת) ח"כ קישקע
  • 15:08
  • 18.01.12

32 הכל בסדר כל עוד אין חוק שימנע מרוסים לשמוע פיליפ קירקורוב בפול ווליום  (לת) ניקול ראידמן
  • 16:22
  • 18.01.12

33 מה עם העורבים הרעשניים בנחל הירקון..אנסטסיה..גם הם ערבים..תנמיכי אותם!  (לת) מרדכי היהודי
  • 21:59
  • 18.01.12

34 "ראשי התנחלויות בגדה מרבים להתלונן על רעש המואזינים" פשוט לשפשף את העיניים.  (לת) אורלינג
  • 01:32
  • 19.01.12

35 למה לבזבז את כספי הציבור על מערכת משוכללת יש אלטרנטיבה! ג'ין ג'יסחנה
  • 01:56
  • 19.01.12

יש אלטרנטיבה זולה, כדיברי שר הפנים פשוט תציבו שם כמה אברכים שיתפללו חזק והרעש יפחת מעצמו, אם זה רצונו של הקב"ה כמובן. אם זה לא יעזור לרעש, כניראה שהם לא התפללו מספיק בהתכונות.

פרוייקטים מיוחדים