המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

איך התקבל לפיד ללימודי דוקטורט ללא תואר ראשון?

מגיש אולפן שישי לשעבר לומד בתוכנית היוקרתית לפרשנות ולתרבות באונ' בר אילן, אליה התקבל על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים"

איש התקשורת לשעבר, יאיר לפיד, שהודיע באחרונה על התמודדותו במערכת הבחירות הקרובה, התקבל ללימודי תואר שני ושלישי בתוכנית המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות, ללא תואר ראשון כלל. לפיד התקבל לתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל של המוסד, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים".

בדרישות הסף של התוכנית, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל במוסד האקדמי, נכתב בין היתר כי "המסלול מיועד לסטודנטים ולסטודנטיות שסיימו את לימודי התואר הראשון בהצטיינות ואשר מגלים יכולת ללימודים רחבי אופקים". עוד נכתב כי "המסלול מוצע לתלמידי תואר שני ושלישי בלבד, זאת בהתבסס על ההנחה שלימוד בין-תחומי יהיה משמעותי ואפקטיבי רק לסטודנט שלמד דיסציפלינה אחת או שתיים ביסודיות בלימודי תואר ראשון". חרף הדרישה להצטיינות בתואר, לפיד התקבל כאמור לתוכנית ללא תואר ראשון כלל.

בחודש יוני האחרון התקבל לפיד ללימודי תואר שלישי, עליהם נכתב כי "על מנת להתקבל... נדרשת השלמת שתי שנות לימוד בתואר השני במסלול". עוד על פי תנאי הקבלה, לאחר השלמת שנתיים אלו, "יגישו הסטודנטים המעוניינים בדוקטורט הצעה לדוקטורט ובעקבותיה ייעשו לתלמידים מן המניין לתואר שלישי".

יאיר לפיד ורעייתו ליהיא, בכנס עיתונאים בסינמטק בתל אביב, בנובמבר האחרון
יאיר לפיד ורעייתו ליהיא, בכנס עיתונאים בסינמטק בתל אביב, בנובמבר האחרון. צילום: ניר קידר

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הידיעות והפרשנויות לפייסבוק שלכם

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "מר יאיר לפיד התקבל ללימודים לתואר שני בפרשנות ותרגום בתהליך המקובל לתלמידים ללא תואר, לאחר בדיקה מקיפה, בהתחשב בהישגיו הספרותיים והעיתונאיים ובהמלצות שהגיש. בלימודיו לתואר שני השיג לפיד ציונים מעולים במיוחד ועל כן אישרה הוועדה לתואר שלישי את בקשתו להתחיל בלימודים לתואר שלישי במסלול משולב, המיועד לסטודנטים מצטיינים. גם אישור זה ניתן בהליך מקובל באוניברסיטה".

במוסד ציינו עוד כי "השנה התקבלו עוד שני סטודנטים למסלול זה, שניהם סופרים. נוהל הקבלה אושר על ידי הוועדה לתואר שני וגם בשנים עברו התקבלו סטודנטים במסלול הזה". בעניין המעבר המהיר מתואר שני לשלישי נמסר, כי "לפיד עמד בכל התנאים הנדרשים לצורך קבלה למסלול המשולב, שבו התלמידים המצטיינים מתחילים בלימודי התואר השלישי במקביל להשלמת הלימודים לתואר השני".

יאיר לפיד סירב להגיב לידיעה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תבררו איך הוא קיבל להגיש גם בטלוויזיה בתחילת דרכו. כשהוא ניסה לעשות משהו לבד בחיים שלו זה הסתיים בהשפלה...(חפשו בגוגל יאיר לפיד אוכל מכות)  (לת) מריץ דאחקות
  • 05:16
  • 20.01.12

  •   במקרה הזה זה לא עניין של קשרים. רק של כסף. בר אילן ידועה בתכניות ה"יוקרתיות" שלה של תואר מתנה חינם תמורת תשלום הולם  (לת) בר אילן - אוניברסיטה ברמת גן
    • 10:03
    • 20.01.12

  •   התיקשורת האשכנזית מנפחת את יאיר לפיד למימדים של בועה פוליטית נטולת כל הצדקה- האיש רדוד ונבוב לא הייתי מציע אותו לועד הבית שלי .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 10:30
    • 20.01.12

  •   איזה קשקוש... מי שמכיר את האקדמיה בארץ יודע שיש המון חריגים כאלה... האונ' עצמה מציינת שהיו 2 רק באותו המסלול. חבורת בורים מלהגים כאן בלי להכיר את האקדמיה. אגב, כל הכותבים כאן שמקוננים על כך שנאלצו להתאמץ להשיג תואר ראשון לפני שהמשיכו בלימודים, מראים כמה הם לא מבינים את האקדמיה. בעיני זה יפה שהמוסדות המחקריים בארץ ובעולם מתגמשים מעת לעת. זה נעשה עור רבים אחרים ומראה קשב של האקדמיה לעושר בחברה ובתרבות.  (לת) דוקטורנטית
    • 10:51
    • 20.01.12

  •   אכן, יש הרבה קיצורי דרך, מקרים של קניית תארים, והנחות לבעלי קשרים ומעמד. אבל זאת ממש לא סיבה למסיבה. להיפך.  (לת) כדרלעומר
    • 12:18
    • 20.01.12

  •   זוהי זילות של התואר דוקטור שכל מלפפון מקושר יכול לקבל דוקטוראט, וכשאת תהיי דוקטור אחרי שנים של השקעה סזיפית יגיע מלפפון כמו יאיר לפיד ויגיד שגם לו יש אחד, אז מה את שווה בעצם?  (לת) האמת
    • 15:27
    • 20.01.12

  •   יש חנות מכולת בבני ברק שמתמחה במכירת תוארי דוקטור - כעת אני מבין למה ראיתי אותו ניכנס אליה כמה פעמים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 16:06
    • 20.01.12

  •   קשה להבין מי יותר טיפש - הציבור או העסקנים הנפוחים שעושים הכל כדי לייצג אותו כל הדרך אל הבנק.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 17:15
    • 20.01.12

  •   ומה עם ר. שאהבה להעתיק ועם אלכסיס
    • 18:11
    • 20.01.12

    ד. המפורסם שהתאמץ התאמץ והצליח להוציא תואר ראשון מאוניברסיטת לטביה ( עם עבודת סיום ברמה של אמצע כיתה ד׳?)
    מה אנחנו ארה׳ב שכדי להיות פוליטיקאי אתה משפטן עם תעודות מאוניברסיטה עם תעודות? לא הייתי קוראת ספר של יאיר לפיד,מי הוא ומה יש לו לחדש לי,גם עיתון מעריב אינו פנינה אינטלקטואלית.

  •   תראה כמה מכות אתה חטפת ולא ילא ממך כלום חוץ משריטה רצינית קנאי....  (לת) יעלי
    • 18:56
    • 20.01.12

  •   אתה צודק יקים -בדיוק קראתי ב'העוקץ' על יאיר לפיד מה שאתה אומר רוקד עם גבירים
    • 20:19
    • 20.01.12

    תוכניות לעשירים יש עכשיו בכל האוניברסיטאות - כך שהם לא צריכים להתאמץ בכלל ולהזיע כמו הדוקטורנטים.

  •   אין לו גם תעודת בגרות ! איפה הסטנדרטים - סיים גן חובה בהיצטיינות  (לת) אני דוקטור לרפואה, למדתי בשביל זה!
    • 20:27
    • 20.01.12

  •   הפקולטה לרפואה בבר אילן מחפשת אותך למחקר פסיכולוגי  (לת) קח את הכדור הוורוד
    • 21:58
    • 20.01.12

  •   מתוך מאה ועשרים הדוקטורנטים בתוכנית שלי לא היה אחד כזה  (לת) גכג
    • 22:45
    • 20.01.12

  •   שליירמכר לא היה אוהב את זה  (לת) לאבי שגיא
    • 07:08
    • 21.01.12

  •   גם ביל גייטס לא סיים אוניברסיטה x
    • 06:52
    • 22.01.12

    לא חייבים להיו מרובעים...יש אנשים שכשרונם אינו תוצאה של לימודים אקדמאים. דוגמת גייטס מייסד מיקרוסופט וכן גם מייסד פייסבוק. נחכה ונראה אם גם יאיר לפיד יכול להחשב כזה כשיתחיל לעשות משהו כפוליטיקאי. נתן לו הזדמנות

  •   התקשורת האשכנזית מוציאה את האויר מהבלון עוד לפני שהספיק להתנפח.  (לת) יאצק
    • 13:13
    • 22.01.12

  •   נכון והוא גם לא התקבל ללימודי דוקטורט בשום מקום.  (לת) י.
    • 15:28
    • 22.01.12

  •   אז מה ההשכלה הבסיסית שלו? ביס יסודי ותיכון חלקי. לא תיכון מלא, לא בגרות, לא תואר ראשון.  (לת) מה לא ברור?
    • 15:38
    • 22.01.12

  •   אני המומה מהעושר האינטלקטואלי והחכמה של התגובה הזו. גם האחרות. מאורות.  (לת) המומה
    • 19:40
    • 22.01.12

  •   דוקטורנטית סתומה - כנראה שיש לך בעיות בהבנה גם דוקטורנטית
    • 02:45
    • 23.01.12

    אני מקווה שאת חוקרת טובה יותר מאשר פוליטיקאית

  •   אהבל/להיות פוליטיקאי .דבר אחד. לעשות תואר שלישי ללא ראשון ושני  (לת) זה HAPPY SALE1+2
    • 02:57
    • 23.01.12

  •   אהבתי  (לת) רוני
    • 05:24
    • 23.01.12

  •   אמרו אמן  (לת) ובר ומרקס
    • 05:25
    • 23.01.12

  •   דוקטור אבשלום אליצור - אחד המבריקים בארץ עשה זאת ללא תואר ראשון, שני או אפילו בגרות. מספיק ללכלך על יאיר לפיד רק משום שנכנס לפוליטיקה! האיש הקטן
    • 12:08
    • 23.01.12

    אחד ה"תחקירנים" של נתניהו הדליף מידע חלקי לכתבת וזו הפכה את הקשקוש לסקופ. לא מתאים לעיתון הארץ!

  •   מונקי תאכל את הלב גואל
    • 13:29
    • 23.01.12

    אבל אתה בבון נחות

  •   ביל גייטס לא סיים אוניברסיטה ולכן לא התקבל ללימודי דוקטורט  (לת) אמנון
    • 09:41
    • 24.01.12

  •   אתה מזכיר את אבשלום אליצור בנשימה אחת עם לפיד? אביעד, מודיעין
    • 09:29
    • 01.02.12

    מה בדיוק אתה יודע על אבשלום אליצור? אתה יודע מה הוא כתב? אילו יכולות יש לו? אליצור הוא אחד המוחות המבריקים והידענים שיש במדינה. ולפיד? פוליטיקאי עם ייחוס?!

  •   תגיד, ואתה קראת את 11 הספרים שיאיר כתב?  (לת) שלי
    • 16:54
    • 13.03.13

  •   תקראי את תגובותיו לגבי התנ"ך החדש שלו קורא תגובות
    • 01:51
    • 10.05.13

    תקראי את תגובותיו לגבי התנ"ל החדש שלו

02 עבודה בעיניים..  (לת) אנדרי
  • 05:18
  • 20.01.12

03 הוא מהגזע הנכון של זוכי הנובל, שכחתם?  (לת) הוא מהגזע הנכון של זוכי הנובל, שכחתם?
  • 05:28
  • 20.01.12

  •   מתברר שיש גזע של 15 מליון אנשים שבו כל החוכמה הלכה ל 200 איש שזכו בנובל וכל השאר לא מסוגלים להבין שום דבר ולא לנתח נתון מדעי או לתמודדעם החיים בלי עזרה של מדינת ישראל  (לת) הגאונים
    • 13:23
    • 20.01.12

04 הזו הדרך להצטרפות אל 'הבית היהודי' ?  (לת) עמית
  • 05:29
  • 20.01.12

05 בישראל כמו בישראל הכל קומבינה אחת גדולה. מדינה עלובה ובזויה  (לת) קומבינה
  • 05:34
  • 20.01.12

  •   למכור תואר שני למליאנים זאת שיטה אמריקאית דווקא. קומבינטוריקה
    • 09:13
    • 25.01.12

    למכור דוקטורט למליאנים זאת כנראה המצאה ים תיכונית.

06 די מספיק כבר תרדו ממנו
  • 05:48
  • 20.01.12

לאוניברסיטה הזכות לקבל תלמידים לא רק על פי תעודותיהם הקודמות, החליט מי שהחליט כי הוא ראוי וזה צריך להספיק, ואת טלילה נשר עיתונאית קטנה בוודאי לא תתקבלי.
לא מכיר אישית את יאיר, לא אהבתי את אביו הגזען, אבל האיש הזה מקרין לי יושרה, וזה מה שחסר בכנסת ישראל החל מהראש ממשלה ומטה.
שלא יחוקקו חוקים לטובת כלומניקים ואפורטיוניסטים ולרעת מדינת ישראל, ולטובת סקטור זה או אחר ורב הסקטורים לא נחשבים ישראלים בעיני,
אני בן 70 עדיין עובד, תודה לאל לא מליונר אבל מסודר כנ"ל ילדי, נהנה ממשפחתי, אבל הורג אותי לראות מה קורה בבית הנבחרים שלנו,
אז יאיר היקר, קולי מובטח לך.

  •   מה זאת אומרת תרדו ממנו? dan gefen
    • 10:41
    • 20.01.12

    הוא פוליטיקאי, עכשיו זה הזמן להתחיל לרדת עליו!

  •   שהוא ירד מאיתנו. זה הוא שעולה ומטפס עלינו.  (לת) עמישראל
    • 10:58
    • 20.01.12

  •   ומי קובע מהם אותם הישגים ? אולי ההישגים שלי משמעותיים משלו ? למה שאותי לא יקבלו ? אהה, יש לי פחות כסף.. תרמתי פחות לאוניברסיטה ..  (לת) ליאור
    • 11:17
    • 20.01.12

  •   מגיש טלויזיה ושחקן מקצועי "מקרין לך" יושרה? ומה אנסטסיה מיכאלי מקרינה לך, תום? וואללה יופי
    • 11:29
    • 20.01.12

    מה הלאה? גילה אלמגור לראשות הממשלה?

    עם בוחרים כאלה זה לא פלא שנתקענו עם הממשלה הגרועה בתולדות ישראל.

  •   ניסיתה להתקבל וסורבתה? תן לי לנחש שלא...  (לת) נועם
    • 13:15
    • 20.01.12

  •   גם אני מקרין יושרה אבל באונ' דרשו ממני תואר שני אלי
    • 14:14
    • 20.01.12

    וציונים טובים כדי להתקבל למסלול הדוקטוראט.
    אם הייתי יודע שמספק להקרין יושרה לא הייתי טורח לעבוד כ"כ קשה.

    =========
    עבדתי במקצוע שנים ואף אחד לא חשב להכיר בעבודתי כקרדיטציה לתואר שלישי.

  •   גנבי -הון, לקרוא לילד בשמו אנחנו ננצח,אנחנו כבר מנצחים
    • 10:41
    • 23.01.12

    זו לא אשמת הבוחרים,חלקים בתקשורת, שרידים מהעבר ששלטו בעבר,ועדיין נמצאים בעמדות מפתח בתקשורת, מעצבי דעת קהל גנבי -הון,ושוטפי מוח במסווה של -אך ורק צינור תמים להעברת מידע

07 זה נשמע פחות מופרך מגנרלים שהופכים למרצים באוניברסיטה  (לת) חגי
  • 05:49
  • 20.01.12

08 מה הבעיה כאן?גם אני הקטן,מעולם לא קיבלתי בגרות ויש לי תארים מאוניברסיטה(ולא במדעי הרוח ולא בגיל מבוגר).  (לת) רועי
  • 05:49
  • 20.01.12

09 אני מתפלא שאולמרט לא סידר לו תואר בקדימה מחלקים חינם  (לת) הוא חבר של אולמרט
  • 05:52
  • 20.01.12

10 נו באמת......בטוח שהוא מיוחד,הוא הולךלפוליטיקה,לא ??  (לת) אוהב פוליטיקאים
  • 05:52
  • 20.01.12

11 הנה הם מתחילים שוב. ריש לקיש
  • 06:01
  • 20.01.12

לפי הכללים הנהוגים באקדמיה, אין שום מניעה לדלג על תואר בוגר ("ראשון") בדרך לתארים מתקדמים. למשל, בתוכנית למצטיינים ע"ש עדי לאוטמן באוניברסיטת ת"א, הסטודנטים מקבלים תואר מוסמך (שני) ללא תואר בוגר וגו'. תאורטית, ניתן לגשת לד"ר ישיר בתוכנית וכך לקבל תואר ד"ר ללא תואר מוסמך או בוגר.

אז בכייייייית רדו ממנו. לא בנו כאן מערכת חוקים מיוחדת בשבילו.

  •   בכייייית לדורות, כוונתך? או שבחייאת?  (לת) נחצ'ה
    • 10:55
    • 20.01.12

  •   בוודאי שלא בנו במיוחד בשבילו אלא בשביל מיוחסים בכלל. ה"שיטה" עובדת. גם בשביל לפיד. בבר אילן יודעים מה שהם עושים ולמה.  (לת) צביקי
    • 11:05
    • 20.01.12

  •   השאלה היא את מי מקבלים ולמה. והאם יש קשר לתרומה כספית כלשהי למוסד האקדמי.  (לת) ליאור
    • 11:18
    • 20.01.12

  •   ריש לקיש---האם יש ללפיד בכלל תואר ראשון, תואר שני, ותעודת בגרות בכלל....... לא! אז על סמך כמה טורים בינוניים ומטה בעיתונות, וערמת מילים בצורת ספרים, הבנאדם ניגש ישר לתואר שלישי=דוקטורט??? זה נראה לך ראוי והולם? בחייייייתתתתתתתת  (לת) בחייייתתתתתתת
    • 11:23
    • 20.01.12

  •   כל בעלי התארים במדעי הרוח מקבלים אותם על סמך "ערימת מילים" חסרת תועלת ותכלית. אז למה דווקא נטפלים ללפיד?  (לת) אולי גם אתה?
    • 13:28
    • 20.01.12

  •   אין לזה שום קשר לאוטמן
    • 12:21
    • 21.01.12

    לאוטמן זו תכנית למצטיינים, כל סימסטר כל שנה הסטודנטים נדרשים לעמוד בקריטריונים מאוד נוקשים כדי להישאר בתכנית.
    כאשר הם ממשיכים לתואר שני לפני שגלגלי הבירוקרטיה הרישמיים נותנים להם את התואר הראשוןם אבל למעשה כבר השלימו אותו- לרב בהצטיינות. למה אתה סתם מברבר על דברים שאינם לך.

  •   מחפשים פה בכוח איך להציק לו  (לת) מירב
    • 22:39
    • 24.01.12

12 ויטמין P ???  (לת) א
  • 06:12
  • 20.01.12

13 האוניברסיטאות הן מקור לא אכזב לשחיתות אקדמאית - לדוגמה מתן תואר דוקטור אמיתי
  • 06:12
  • 20.01.12

בפיסיקה נסיונית למי שלא הראה פרצופו במעבדה שבה אמור היה לעשות נסיונות - שאותם עשה מישהו אחר... יש לפרופסורים באוניברסיטה סמכויות שניתנו להם ישירות על ידי אלוהים, הם גם חושבים עצמם לאלוהי הכפופים להם. עבודת חיי נשדדה בידי כאלה.

14 אני לא מתומכי יאיר לפיד בכלל, לא כמגיש טלביזיה ובוודאי לא כפוליטיקאי, אבל אין שום בעיה בקבלה לתואר שני ושלישי על סמך הישגים אחרים רלוונטים, בכפוף לראיון ובאישור ועדה מוסמכת - זה אפילו מקובל בתוכניות מסויימות. אני מכיר אנשים שהתקבלו לתוכניות לתואר מתקדם בהארוורד ללא תואר ראשון, וגם באוניברסיטאות יוקרתיות באירופה זה מקובל. יאיר לפיד לא "כוס התה שלי" בכלל, אבל הבנאדם סופר אינטיליגנט ורהוט, ולא ניתן להתעלם מהצלחותיו הספרותיות והעיתונאיות. הוא לא הולך להיות רופא או מהנדס, זה הרי תואר ב"פרשנות ותרבות", אז מה הבעיה בכלל? אני גם לא מוטרד מכניסתו לפוליטיקה למרות שאינני מתומכיו. יש לו ראש על הכתפיים וסוג מסויים של יושרה, וזה כבר הרבה יותר מרוב הפוליטיקאים במערכת. אם אתם רוצים לרדת עליו הרי שיש לו מספיק נקודות תורפה. לימודי תואר מתקדם ללא תואר ראשון אינן ברשימה כלל. להיפך. אלון מהצפון
  • 06:20
  • 20.01.12

אני לא מתומכי יאיר לפיד בכלל, לא כמגיש טלביזיה ובוודאי לא כפוליטיקאי, אבל אין שום בעיה בקבלה לתואר שני ושלישי על סמך הישגים אחרים רלוונטים, בכפוף לראיון ובאישור ועדה מוסמכת - זה אפילו מקובל בתוכניות מסויימות.
אני מכיר אנשים שהתקבלו לתוכניות לתואר מתקדם בהארוורד ללא תואר ראשון, וגם באוניברסיטאות יוקרתיות באירופה זה מקובל.
יאיר לפיד לא "כוס התה שלי" בכלל, אבל הבנאדם סופר אינטיליגנט ורהוט, ולא ניתן להתעלם מהצלחותיו הספרותיות והעיתונאיות.
הוא לא הולך להיות רופא או מהנדס, זה הרי תואר ב"פרשנות ותרבות", אז מה הבעיה בכלל?
אני גם לא מוטרד מכניסתו לפוליטיקה למרות שאינני מתומכיו. יש לו ראש על הכתפיים וסוג מסויים של יושרה, וזה כבר הרבה יותר מרוב הפוליטיקאים במערכת.
אם אתם רוצים לרדת עליו הרי שיש לו מספיק נקודות תורפה. לימודי תואר מתקדם ללא תואר ראשון אינן ברשימה זו כלל. להיפך.

  •   הבעיה בעצם קיום תואר מתקדם בנושא "פרשנות ותרבות". זה פוגע בעצם המושג של תואר גבוה. אין שום הצדקה לתואר כלשהו בנושא שהוא לא נושא. אין הצדקה לקיום תואר ב"עיתונאות". זו בדיחה הפוגעת באקדמיה. עוד יתנו תואר גבוה לפירסומאים ודוגמניות.  (לת) ד"ר לפיסיקה
    • 11:10
    • 20.01.12

  •   אז בוא ניתן לו אוטומטית דוקטורט על סמך "הישגיו". תואר ראשון זה סתם דבר מיותר (וגם תואר שני).  (לת) מתאים יא זלאמה?
    • 11:16
    • 20.01.12

  •   אני אסביר לך איפה אתה טועה .. ליאור
    • 11:24
    • 20.01.12

    לפלוני אלמוני חברים טובים. חלקם מעשירי הארץ.
    הוא איש מוכר וידוע אבל אף פעם לא באמת תרגם את הישגיו למשהו אמפירי. כלומר, אפשר לטעון בהקצנה כמובן, שלאביבית מהאח הגדול 4 יש גם הישגים כלשהם אומנם פחות מתחום פובליציסטיקה ויותר מתחום הפלסטיקה אבל הישגים.
    חבריו של פלוני מריצים אותו לכנסת שלא לומר לראשות הממשלה. הם יודעים שביום פקודה הוא יעמוד לצידם יעביר או ימנע חוק כזה או אחר שיטיב אתם או ירע אם אחרים.
    אותם חברים תורמים למוסד אקדמי כלשהו סכום יפה 7 ספרות, משהו שמספיק לבניית ספריה חדשה, או לקמפיין פרסומי מאסיבי בעזרתו יגיסו עוד סטודנטים ובתמורה המוסד האקדמי מאשר, לכאורה כמובן, על סמך הישגיו העיתונאיים כמובן, מסלול לתואר דוקטורט ללא עמידה בתנאי סף.
    לזה רבותי, קוראים קשרי הון-שלטון ובזה אדון פלוני אלמוני אומר לנו שהוא הולך להלחם.
    מה שנקרא, נקרעתי מצחוק בדרך לעוד יום עבודה קשה..

  •   תגובה מעולה ליאור!!!  (לת) דניאל קלטי
    • 12:00
    • 20.01.12

  •   עכשו רק חסר הסבר מה ירוויחו אנשי "הון שלטון" מהדוקטורט של לפיד  (לת) פרה נויה
    • 13:32
    • 20.01.12

  •   בעל דוקטורט יקבל יותר קולות מסתם אחד בלי דוקטורט. זה ברור.  (לת) רמי
    • 00:29
    • 21.01.12

  •   לאלון מצפון -אתה מקשקש -אין אף אחד שמתקבל להרווארד ללא תואר ראשון דפנה
    • 03:50
    • 21.01.12

    מאיפה אתה ממציא את זה למען השם? אני כעת בתהליכי רישום,זה תהליך מפרך מאד .(חברי שלומדים שם גיחכו שסיפרתי להם על תגובתך)
    די לקשקש-אין שום הצדקה לקבלת אדם בינוני שלא עשה תואר ראשון-דמו אינו כחול יותר והוא אינו גאון ברור לך?

  •   גם לי היתה פעם מכונית כמוך מושון
    • 23:43
    • 21.01.12

    את עוברת תהליך רישום ,אבל דיזי ג'ילספי ,מחצצר ג'ז ידוע לימד באוניברסיטה עם תואר פרופסור בלי בגרות כי להבדיל כנראה ממך ,מה שהוא למד לבד על חצוצרה לא תלמדי גם אם תכבשי את הרווארד ,אם איי טי ודיסנילנד.

  •   ללמד זה לא לקבל דוקטורט י.
    • 15:33
    • 22.01.12

    פרופסור זה מינוי לא תואר.
    בארה"ב כל מי שמלמד במוסד אקדמי נקרא פרופסור אבל זה לא אומר שהוא קיבל הסמכה.

  •   לזה קוראים עסקת ברטר - כמו בימי הביניים לשם אנו חוזרים  (לת) סיסו
    • 16:02
    • 30.01.12

15 לבלון,סליחה לבחור אין לו בגרות...  (לת) תמורת כסף גם פרופסורה יקבל
  • 06:20
  • 20.01.12

16 אסתרינה טרטמן, יאיר לפיד, אוי לנו שככה נראית הפוליטיקה  (לת) אמנון
  • 06:24
  • 20.01.12

17 קומבינות אני
  • 06:28
  • 20.01.12

ועוד קומומבינות

18 עתונאים יקרים - התחלתם לחפור בביוב? א.
  • 06:29
  • 20.01.12

מקובל מאוד בעולם האקדמיה לוותר על תואר ראשון לתלמידם בעלי השגים ראויים לציון.

19 קנטרנות עיתונאית אחד
  • 06:30
  • 20.01.12

אם אפשר לגמור תואר ראשון במתמטיקה ולהמשיך לדוקטורט בהסטוריה בכל אוניברסיטה אמריקאית חשובה, האם יש ספק שליאיר לפיד יש מספיק רקע ללמוד בבר אילן?

לא כל דבר הוא ידיעה חדשותית. יש דברים שיכולים לעבור ישר למדורי הרכילות. או הספורט, לצורך העניין.

20 הוא לא היחיד יצחק
  • 06:30
  • 20.01.12

משעשע לראות כיצד הארץ משתלח בלפיד כעת. לפיד איננו היחיד שהתקבל לתכנית בלי תואר ראשון.

21 תואר ראשון המוכיח
  • 06:31
  • 20.01.12

את התואר הראשון עשה בעישון סיגרים! על תינוקות במסעדות,בזמן שהיו עדין אזורי עישון.בדוק!!חוייתי באופן אישי על בני!!חוקי וכשר,אפילו כשר למהדרין ,אבל מזה מסריח!!!

22 מקושרים רפי סיני
  • 06:32
  • 20.01.12

רק מקושרים מגיעים למשהו במדינה הזאת ועושים להם קיצורי דרך הייתי מציע לתת לו פרופסור מן המניין בסגל

23 נו, שזו תהיה הבעייה איתו. למה לא לפרגן לו?  (לת) דווקא שימשיך, אולי ילמד משהו
  • 06:35
  • 20.01.12

24 בושה וחרפה ללפיד ולבר אילן!!! דרושה חקירה  (לת) נתנאלה
  • 06:36
  • 20.01.12

  •   אם היית מבינה משהו באקדמיה, לא היית אומרת את השטות המביכה הזו, לעבור לתואר שני ודוקטורט הינו דבר מקובל מאוד בעולם האקדמי.  (לת) מירב
    • 11:26
    • 20.01.12

  •   כן, יש הרבה קיצורי דרך ורמאויות - אבל זה ממש לא דבר לגיטימי., ובטח שלא סיבה לגאווה.  (לת) כדרלעומר
    • 12:21
    • 20.01.12

  •   בתור אחד ש"מבין דבר או שניים באקדמיה" (PhD בפיסיקה), הרשינה לי לתקן. "השטות המביכה"-שלך דווקא. לא יודע לאיזו פסאודו אוניברסיטה את מתכוונת, באוניברסיטה נורמלית, אדם לא מתקבל למסלול ישיר לתואר שלישי, בלי תואר ראשון בהצטיינות (אלא אם כן זה תואר "דוקטור לשם כבוד").  (לת) כבשה פועה
    • 21:36
    • 21.01.12

25 כל יום הכפשה אחרת. אולי די לפשפש ? לא לרמתכם  (לת) שיר
  • 06:39
  • 20.01.12

26 פשוט ביזיון. לא סתם עוד דוקטורט במדעי החארטה - אלא דוקטורט במדעי החארטה בריבוע  (לת) יאיר לפיד בור גמור, איש קטן ושטחי. וזחוח.
  • 06:44
  • 20.01.12

27 מילא שהוא התקבל, אבל על סמך "הישגיו הספרותיים"?! האיש בקושי יודע עברית. בכ"א זה מראה מה התוכנית הזאת שווה.  (לת) כדרלעומר
  • 06:54
  • 20.01.12

28 למה אני צריכה לקרוע את עצמי בתואר ראשון וללפיד עושים הנחות? דנה
  • 06:55
  • 20.01.12

תובעת שהעניין הזה יעמוד לבירור בידי גוף שאיננו תלוי מחוץ לבר אילן

29 האם לימודים אקדמיים נעשו כחוכא ואיטלולא? לאן פניה של ישראל?  (לת) א' מודאג
  • 06:55
  • 20.01.12

30 כבר אין לכם על מה לכתוב? דלי
  • 06:57
  • 20.01.12

תלמידים בני 20 נדרשים למסלול מובנה. אנשים שמגיעים ללמד בגיל אחר כשיש עימם עשיה בתחום ניצברות להן נקודות ששוות ערך לתואר ראשון. מישהו מנסה להתקרצץ באופן מיוחד. לא מקנאה ביאיר לפיד על כל מה שהוא הולך לעבור מצד כל מיני מתוסכלים ועלובי נפש. מקוה שיהיה מספיק חזק. אנא התמקדו בעיקר. מי שמתמקד רק בפרטים הקטנים לא מגיע רחוק, וכך גם נראה לי בעל הכתבה. ושבת שלום לכולם. תירגעו.

  •   יש על מה לכתוב, גם על המשחק בתארים בנושאי חרטה המביאים בושה לאקדמיה . גם ברלוסקני תקף את תוקפיו בטענה שהם "מקנאים". גם העשירים טוענים תמיד שמקנאים בהם. עלובי נפש הם אלה שהולכים שבי אחרי צחצוחי הלשון המתקתקים והריקניים של לפיד. לא מספיק לו כסף ופופולריות הוא רוצה להיות בעךתואר אקדמי. הבעיה היא עצם קיום תואר אקדמי במדעי הלא כלום.  (לת) מזל דלי
    • 11:22
    • 20.01.12

  •   אז מה? כל פעם שבאמת כותבים משהו מרושע על לפיד אפשר יהיה להגיד שגם ברלוסקוני אמר שמחפשים אותו, ובהכרח זה גם לא יהיה נכון? אברי
    • 12:23
    • 20.01.12

    "לא מספיק לו כסף ופופולריות הוא רוצה להיות בעךתואר אקדמי" - שתי הערות. א. תקרא ותערוך לפני שאתה מגיב, זה די מביך.
    ב. הבעיה היא שאתה רואה תארים אקדמאים כהישג חומרי, שכל פליט ריאליטי יבקש לצבור לעצמו במסגרת 15 דקות התהילה שלו "כמו כסף ופופולריות". זה מצביע יותר מכל על חוסר הבנתך לגבי מהות האקדמיה. אם יותר פוליטיקאים היו מבקשים לעסוק במחקר או אפילו בלימודים אקדמאים של תואר ראשון זה היה מבורך. למען האמת, ראוי אפילו שתהיה דרישה של תואר דוקטורט בקבלה לכנסת. זה היה הרבה מציב כנסת הרבה יותר איכותית וראויה. זה היה חוסך מאיתנו את ש"ס ואת אנסטסיה מיכאלי.

31 מה זה משנה למישהו בעצם?  (לת) שבר כלי
  • 06:59
  • 20.01.12

  •   זה משנה מאוד לאלה שעובדים קשה כדי להגיע לתארים אקדמיים  (לת) אלה
    • 11:23
    • 20.01.12

  •   מה זה משנה? האוניברסיטה מתוקצבת מהמיסים שאתה משלם כדי לקדם ידע ומחקר -לטובת הציבור הרחב- ולא כדי לקשט סלבריטאים בגורמטים. יש לפזר את חבר המנהלים של בר-אילן ולסגור כל תכנית אקדמית רודפת בצע המועלת באינטרס הציבורי ממנו היא מתפרנסת.  (לת) ^
    • 18:46
    • 20.01.12

32 הוא לא הראשון ערדק
  • 06:59
  • 20.01.12

הוא לא הראשון שזוכה להנחה בדרישות הקבלה וזה בסדר גמור לאפשר לאדם מוכשר ללא תארים רשמיים להגיע הכי רחוק שאפשר. הקנאה וצרות העין מבצבצים מכל משפט בכתבה זו.

33 מה הסיבות לפרסום הזה? עמי
  • 07:16
  • 20.01.12

האם הייתם מפרסמים את העניין אלמלא הכריז יאיר לפיד על כניסתו לעולם המטונף של הפוליטיקה הישראלית? הרי הוא לא התקבל ללימודים שם אתמול...

34 התקבל לתואר שני עקב יחוס שלאחרים אין אבי נ
  • 07:16
  • 20.01.12

הפרוטקציה שחשבתי שנשארה המון מאחור חוזרת אלנו בסערה. או אולי הסתתרה מעיננו והיא קיימת ונושמת ואף בועטת . אחרת אני לא מבין איך אפשר להתקבל לאונברסיטה לתואר שני ושלישי ללא תואר ראשון וללא מבדקים פסיכוטכניים . מישהו שם במרומי האקדמיה מוכן להסביר לי ? (ולעם בציון ).

35 חיים האמיתיים יוני
  • 07:21
  • 20.01.12

הם לא שחור לבן

36 כל כך בר אילן - זו לא ממש אוניברסיטה אזרח
  • 07:24
  • 20.01.12

זה מה שקורה כשמערבבים דת ומחקר, כשהסטודנטים צריכים להשתתף בכל מיני שיעורי דת והמרצים לחבוש כיפה.

37 תת רמה אבשלום
  • 07:24
  • 20.01.12

אני לא מעריך את יאיר לפיד, בלשון המעטה, אבל המערכת שוב מתגלה כעיתון רדוד, שכל עניינו הוא להריץ מצע ימני חברתי ושמאל-אנטי ציוני מדיני.
אם אתה לא מיישר קו עם ציפי, נמצא משהו רע לכתוב עליך.
שנאמר, לאנשים חושבים.

38 כמה טוב להיות הבן של... ע
  • 07:26
  • 20.01.12

זה פותח דלתות הרבה יותר מהר

39 זה כבר לא בעייה של לפיד זה בעייה של האונ המצטיינת  (לת) החממה המדעית של ישע
  • 07:33
  • 20.01.12

40 פס יוצר של דוקטורנטים אוניברסיטת בלונים
  • 07:43
  • 20.01.12

מאז שהמדינה דרך הועדה לתיקצוב החליטה לתת כסף לאוניברסיטה עבור כל תלמיד המסיים תואר שלישי, החליטה אוניברסיטת בר אילן לייצר דוקטורנטים בפס ייצור. 20 עבודות מחקר בממוצע לחבר סגל. שיא עולמי של זנות אקדמית.

  •   כל דוקטורנט מביא כסף לאוניברסיטה אנדרי
    • 11:16
    • 20.01.12

    זה נכון וכואב. אחרי זה הדוקטורים נזרקים מהאקדמיה, כי תקנים אין. היה ראוי שהארץ יתייחס לזה ולא לתכנית המצטיינים (הלא ברור, שמצטיינים הם יוצאים מן הכלל - מה חדש?).

  •   כל דוקטורנט מביא תקציב לאוניברסיטה אנדרי
    • 11:17
    • 20.01.12

    זה נכון וכואב. אחרי זה הדוקטורים נזרקים מהאקדמיה, כי תקנים אין. היה ראוי שהארץ יתייחס לזה ולא לתכנית המצטיינים (הלא ברור, שמצטיינים הם יוצאים מן הכלל - מה חדש?).

41 יאירל'ה דניאל
  • 07:43
  • 20.01.12

מתחיל להימאס עלי כל פסטיבל לפיד . ילד נהנתן ,איש הסיגרים היוקרתיים ,מכונית פאר ,מתעב דתיים ,איש ימני קיצוני בדעותיו , שיש לו חוצפה לבטל את כל שאר המפלגות במפה הפוליטית .

42 כמה רוע אפשר לבלוע? דרומית
  • 07:44
  • 20.01.12

כמה רשעות בכתבה אחת, מחפשים להכפיש אותו בכל מחיר אפילו במחיר של כתבה סתמית.

  •   כמה רוע אפשר לבלוע זו שאלה מצוינת. מי שקרא את מאמריו של אבא לפיד יודע כי אין גבול לרוע שאפשר לבלוע. מה קרה? פגעו באודי חמודי שלך? וכמה ויסקי אפשר לבלוע את כבר יודעת?  (לת) רמי
    • 11:25
    • 20.01.12

43 שערורייה.  (לת) דני
  • 07:47
  • 20.01.12

44 תגובה ש.ש.
  • 07:56
  • 20.01.12

אם הוא היה מתקבל באונ' ת"א ללימודים בדיוק באותם התנאים, לא היו טורחים לפרסם את זה בכלל...

45 לפיד תמיד בכאילו, לא אדם רציני  (לת) דקל
  • 07:59
  • 20.01.12

46 בר אילן היא אוניברסיטה ברמת גן.  (לת) משה
  • 08:03
  • 20.01.12

47 קנאים וצרי עין יום טוב
  • 08:04
  • 20.01.12

תמצאו נושא אחר לתקוף

48 הצליח אפילו לשקר ולהיות שרלטן באקדמיה ! שפת אמת
  • 08:05
  • 20.01.12

תראו עד כמה האדם מסוכן לציבור .

49 קבל עם ועולם מלצרית
  • 08:06
  • 20.01.12

עכשיו אנחנו יודעים משהו על הרמה "הגבוהה" של אוניברסיטת בר אילן...

50 הוא מגזע זוכי הנובל,שכחתם? לקבל נובל למשל צריך קודם להיות מועמד וזה יכולים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם, אז מי ש40 שנה במגדל השן עם שכר יפה ללא דאגות פרנסה ורק משחק במתימטיקה ויש ממשלה עם אג'נדה תעמולתית מאחוריו אז כן יהיה נובל, ממש כמו שהחמוד יהיה ד"ר בקרוב בלי תואר ריאשון וכמו שמאיישים את הקתדרות באוניברסיטאות הכל נקבע בוועדות חסויות לציבור שדיוניהן ונימוקיהן ח ס ו י י ם, הבנת את זה מר ברוך הכל אישראבלוף,נובל לא צומח על העץ זה תקציבי מחקר,מעבדות,צוותים ומימון וכל זה נקבע בוועדות חסויות ,ואז בונים תורת גזע שתסביר את הגנים המיוחדים של האמא הפולניה שאין לאמא יפנית וגם לא ל...אמא פולניה שחיה מחוץ לביצה העכורה של הדמוקרטיה הפולנית היחידה בעולם הוא מגזע זוכי הנובל,שכחתם? לקבל נובל למשל צריך קודם להיות מועמד וזה יכולים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם, אז מי ש40 שנה במגדל השן עם שכר יפה ללא דאגות פרנסה ורק משחק במתימטיקה ויש ממשלה עם אג'נדה תעמולתית מאחוריו אז כן יהיה נובל, ממש כמו שהחמוד יהיה ד"ר בקרוב בלי תואר ריאשון וכמו שמאיישים את הקתדרות באוניברסיטאות הכל נקבע בוועדות חסויות לציבור שדיוניהן ונימוקיהן ח ס ו י י ם, הבנת את זה מר ברוך הכל אישראבלוף,נובל לא צומח על העץ זה תקציבי מחקר,מעבדות,צוותים ומימון וכל זה נקבע בוועדות חסויות ,ואז בונים תורת גזע שתסביר את הגנים המיוחדים של האמא הפולניה שאין לאמא יפנית וגם לא ל...אמא פולניה שחיה מחוץ לביצה העכורה של הדמוקרטיה הפולנית היחידה בעולם
  • 08:08
  • 20.01.12

הוא מגזע זוכי הנובל,שכחתם? לקבל נובל למשל צריך קודם להיות מועמד וזה יכולים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם, אז מי ש40 שנה במגדל השן עם שכר יפה ללא דאגות פרנסה ורק משחק במתימטיקה ויש ממשלה עם אג'נדה תעמולתית מאחוריו אז כן יהיה נובל, ממש כמו שהחמוד יהיה ד"ר בקרוב בלי תואר ריאשון וכמו שמאיישים את הקתדרות באוניברסיטאות הכל נקבע בוועדות חסויות לציבור שדיוניהן ונימוקיהן ח ס ו י י ם, הבנת את זה מר ברוך הכל אישראבלוף,נובל לא צומח על העץ זה תקציבי מחקר,מעבדות,צוותים ומימון וכל זה נקבע בוועדות חסויות ,ואז בונים תורת גזע שתסביר את הגנים המיוחדים של האמא הפולניה שאין לאמא יפנית וגם לא ל...אמא פולניה שחיה מחוץ לביצה העכורה של הדמוקרטיה הפולנית היחידה בעולם

  •   זה לא בושה להיות מגזע זוכי נובל.גם אני משתיך לגזע זה וגאה על כך.אבל יש לעשות צדק.אתה לא?  (לת) רועי
    • 13:22
    • 20.01.12

51 תמיד נהיה ידוע שאוניברסיטת בר אילן היא אוניברסיטה של בערך.  (לת) רון
  • 08:10
  • 20.01.12

52 מי נתן לו המלצות? אהוד אולמרט?  (לת) תמהני
  • 08:12
  • 20.01.12

53 יש הליכים מיוחדים לידוענים (ואשכנזים)...?  (לת) תוהה
  • 08:14
  • 20.01.12

54 גם אונ' בר אילן יודעת לחתוך פינות..... פינקופץ
  • 08:15
  • 20.01.12

כאשר שכר הלימוד הוא 50,000 ש"ח גם "תוכנית יוקרתית" יודעת להגמיש פינות ולמצוא "נסיבות מקילות"

55 פיפי במיטה משה
  • 08:17
  • 20.01.12

עכשיו יחפשו מתחריו ויגלו שכאשר יאיר היה בגן שושנה הוא אמר לגננת שאכל את כל הסנדביץ אבל התברר שאכל רק מחציתו. זהו, הוא שקרן ורמאי ואינו ראוי להתמודד. הוא גם עשה פיפי במיטה עד גיל שלוש וזה בכלל פוסל אותו.

56 נו, אז מה? י. עמיר
  • 08:20
  • 20.01.12

אותי קיבלו בבר אילן ללימודי משפטים!

57 מערכת הארץ משתלחת בלפיד כאילו הוא מיכאל בן ארי תום
  • 08:22
  • 20.01.12

שקוף. דיי.

58 זה מוריד מהערך של בר אילן כמוסד אקדמי, לא מערכו של לפיד מרצה
  • 08:31
  • 20.01.12


מוסד שמקל בדרישות האקדמיות מוריד מרמתו ואכן בר אילן לא נחשבת לאוניברסיטה מובילה ביחס ליתר האוניברסיטאות בישראל. עם זאת, זה לא מוריד מערכו של יאיר לפיד. הוא לא עשה שום דבר פסול בכך שהצטרף לתוכנית לימודים במוסד אוניברסיטאי רשמי.

59 בר אילן נותנת תואר שני במשפטים בשנה ללא משפטנים. כסף כסף תרדוף  (לת) .
  • 08:32
  • 20.01.12

60 בר אילן היא האוניברסיטת לטביה של לפיד  (לת) שחר
  • 08:35
  • 20.01.12

61 נכון שזה מריח לא טוב בעיקר בגלל הסטייה משוויון ההזדמנויות ריקי (ד"ר)
  • 08:40
  • 20.01.12

ועם זאת, בל נשכח את מקבלי תארי דוקטור כבוד שחלקם הצטיינו בעשיית הון ולאו דווקא בכישורים אינטלקטואלים או בתרומה יוצאת דופן לתרבות או למחקר. יאיר לפיד לפחות עובד על הדוקטורט ואף השלים את חובותיו לתואר השני. בנוסף, יאיר לפיד התגלה כסופר פורה. מעניין לדעת אם גבר או אישה אלמונים ונטולי תואר ראשון, היו זוכים לפריבילגיה שלפיד נהנה ממנה היה והיו מעוניינים להצטרף לתוכנית היוקרתית של בר-אילן. מסופקתני.....

62 מה זה משנה מה הוא עשה או לא עשה קודם לכן - תהיה לו בחינת מעומדות ושם עבודתו תדבר  (לת) PhD candidate
  • 08:43
  • 20.01.12

  •   כן, כל הסטודנטים בארץ, היו שמחים מאד, לו - במקום לדרוש מהם תעודת-בגרות אידיוטית, בחינה פסיכומטרית מטומטמת ושלוש שנות עינויי תואר ראשון דניאל קלטי
    • 12:21
    • 20.01.12

    היו ישר מקבלים אותם, לתואר שני - ושם, היתה עבודתם מדברת...

    אידיוט.

  •   ואת "בחינת המועמדות" לא יהיה אפשר לחפף?....  (לת) כדרלעומר
    • 13:24
    • 20.01.12

63 עכשיו הארץ מחפש רפש על לפיד - מדהים השומר
  • 08:48
  • 20.01.12

מדהיםמדהים דנים לאיזו שפלות אפשר להגיע. מה הפלא תגיד לי מי חבריך ואומר לך מי ,,, נכון טלילוצ׳קה.

64 לא רואה בעיה. ואני לא מאוהדיו של הלפיד הכבוי.  (לת) שי
  • 08:49
  • 20.01.12

65 מגיע לו סטודנטית
  • 08:51
  • 20.01.12

יאירלוי אחר חברי לספסל הלמודים פירסם ספרים וזה מוכר לכל אדם בתור מקבילה לתואר ראשון. הוא בין התלמידים החרוצים והמבריקים בתכנית והלוואי וכל חברי הממשלה היו חכמים ומשכילים כמוהו

66 עוד יש מה ללמוד נועה
  • 08:51
  • 20.01.12

מעולם לא קראתי כתבה בעיתון הארץ שנוסחה בצורה כ״כ גרועה. אולי תוכל הכותבת ללמוד דבר או שניים ממר לפיד חרף העובדה שאינו בוגר תואר ראשון.

67 אין עם זה שום בעיה שמשון
  • 08:52
  • 20.01.12

אייטם מעניין, אינני רואה בעייה בכך שהגיע ללא תואר ראשון. ישנם המוני אדם שמדלגים ישירות לתואר שני ע"ב הישגים בעולם ה"אמיתי".
מה, באמת, תשלחו אדם מבוגר לעשות תואר ראשון ? עם נסיון כזה? עם רקורד אדיר של עשייה בתחום?
לא מדברים על זה, אבל ישנם הרבה מאוד אנשים ש"הצליחו" ללא תואר ראשון - האם לחברה ישנה בעיה עם זה ? כנראה שכן.

68 יאיר תלמיד חכם איריס
  • 08:53
  • 20.01.12

יאירחכמי אחר לומד כבר שנה שלישית ולא מיוני האחרון והוא מצדיק כל קרדיט שהאוניברסיטה נותנת לו .

69 נו, באמת! סנומיס
  • 08:54
  • 20.01.12

זה מה שמצאה הכתבלבת לנכון לפרסם? עם הכותרת המרמזת על קונספירציה מושחתת? והסיומת שלפיד ״לא הגיב״? נו, באמת! הטון הוא העושה את המוסיקה ובמקרה זה זאת הצרמוניה של להקת עורבים דמויי עיתונאים.

70 לא החזיר אשם - אשם מי שנותן לו לאכול רחובותי
  • 08:55
  • 20.01.12

עכדיו ברור מה ערכה של "התכנית היוקרתית" ומה שווה כל אוניברסיטת בר-אילן.

71 אז מה? יונה
  • 08:58
  • 20.01.12

אם יש לומיכולות לימוד מצידי אין בעייה.כאשר אני הייתי סטודנטית צעירה היו איתי הרבה סטודנטים כאילו שבגלל סיבות שונות לא מימשו אתיכולתיהם והתקבלו ללימודים ללא בגרותלמשל.אני הייתי אז בתואר ראשון אז רק בכאילו נתקלתי ובאונ' חיפה בראשיתה לא היה בכלל תואר שני.

72 נון אייטם  (לת) הרמנויטיקן
  • 09:00
  • 20.01.12

73 בחייכם, זה נון-אייטם סטודנטית
  • 09:00
  • 20.01.12

גם אני התקבלתי לתכנית הזאת בלי צל של תואר ראשון, ואני אפילו לא מבריקה כמו מיסטר לפיד

  •   ועל זה נאמר: כל המוסיף - גורע... לוקה בראצי
    • 10:01
    • 20.01.12

    המחשת בצורה מושלמת מה שווה התואר של לפיד.
    ומה שווה את.
    והאוניברסיטה שמשחקת בקקה.

74 זה רק כדי שתהייה לו תעודת סטודנט.  (לת) סטודנט
  • 09:01
  • 20.01.12

75 זה אומר יותר על בר אילן מאשר על יאיר לפיד  (לת) עדיין במאסטר
  • 09:03
  • 20.01.12

76 ואו, איזה סקופ.. בדיוק כמו יאיר לפיד, רוח וצלצולים וכלום בפנים.  (לת) ראש אוויר
  • 09:03
  • 20.01.12

77 באמת כך עובד המסלול תל אביבית
  • 09:05
  • 20.01.12

גם אני סטודנטית במסלול ישיר לדוק' בבר-אילן הכולל אגב גם מלגת קיום.
בכל מחלקות האוניברסיטה מתקיימים שני המסלולים: ישיר (במעמד הקבלה לתואר שני) ומשולב (במהלך לימודי התואר השני).
אני ועוד סטודנטים רבים אחרים התקבלנו למסלולים האלה על- סמך כישורינו ולא קשרינו (אין לנו כאלה).
אני מניחה שלמרות שלפיד הוא לא כוס התה שלי, בכל זאת יש לו כמה כישורים שהפכו אותו לסטודנט ששווה לאוניברסיטה לגייס.
בר-אילן היא אולי האוניברסיטה המובילה בארץ בטיפוח סטודנטים מצטיינים ומחקר.

  •   חבובה, יש לך בעיה בהבנת הנקרא. למר לפיד אין כלל תואר ראשון שלא לדבר תואר ראשון בהצטיינות כדרישת קדם לקבלה למסלול ישיר. ואגב, מסלולים כאלה קיימים ברוב האוניברסטאות.  (לת) כבשה פועה
    • 21:54
    • 21.01.12

78 אין שום דבר פסול בכך. הארץ באמת חושב שלפיד לא משכיל ברמה של תואר ראשון?  (לת) הארץ ליכלכתם
  • 09:10
  • 20.01.12

79 ללא תואר? ללא בגרות אפילו!  (לת) הידעתם
  • 09:10
  • 20.01.12

80 אני יסביר לך - בר אילן היא אוניברסיטה כמו שישראל היא דמוקרטיה  (לת) השכלה - זה לא מתאים לדתיים
  • 09:12
  • 20.01.12

81 הנה זה בא הנה זה בא
  • 09:15
  • 20.01.12

הנה זה בא

82 אם הוא סיים מסטר בהצטיינות למה שלא יתקבל לדוקטורט? סתם מחפשים לכלוך במקום שאין  (לת) נגה
  • 09:17
  • 20.01.12

  •   לא מסטר ולא נעליים אולי מאסטר בטרכטומניה ! לפי הרמה שלו ספק עם יש לו בגרות אבל הוא אשכנזי מפורסם הכל עובר חביבי  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 19:43
    • 20.01.12

  •   קודם תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב לפני שאתה מגיב  (לת) יצחק
    • 22:59
    • 21.01.12

83 יהיר לפיד בבר-אילן? קלמן הגימלאי
  • 09:21
  • 20.01.12

איך האוניברסיטה הדוסית מקבלת תלמיד שמחתן זוגות בנישואין אזרחיים.
ידוע שהוא אינו רב מוסמך.

84 זה דווקא בסדר גמור פלוני מלומד
  • 09:23
  • 20.01.12

אותי קיבלה אוניברסיטת בר אילן ללימודי תואר ראשון כאשר בידי התואר "בוגר גן חובה". כלומר, בלא שסיימתי בי"ס יסודי ובוודאי לא מה שקוראים "בגרויות". כל זה לא מנע ממני לעמוד בחלוף עשר שנים על הפודיום לקבלת תואר דוקטור בהצטיינות.
יש לי טענות קשות כלפי אוניברסיטת בר אילן במגוון רחב של עניינים. אולם בהקשר הנדון ייאמר לזכותה כי היא לא בודקת מה למדת, אלא מה אתה יודע.
בכל מקרה, בעינייני דוקטורט אין מקום לדאגה, וזאת מפני שעבודת דוקטור נבדקת גם בידי גורמים עלומים מחוץ למסגרת האוניברסיטה שבה נמצא התלמיד במסלול לימודיו.

85 לפיד מלכי
  • 09:25
  • 20.01.12

במדינה שלנו הכל אפשרי

86 אינכם סבורים שזכותה של האוניברסיטה לקבל ללימודים כל מי שהיא חושבת לראוי? אור לנו
  • 09:26
  • 20.01.12

לדעתי, כמי שלא למדה אפילו יום בחייה בבר אילן, האפשרות להגמיש תנאי קבלה ולקבל ללימודים גם את מי שלא עמד בדרישות הפורמליות אך כישוריו ויכולתו מתאימים, מעידה על פתיחות ושאיפה למצוינות. הידעתם שמייקל פראדיי, מגדולי המדענים בתחומי הכימיה והפיזיקה, "האיש שהמציא את השימוש בחשמל", היה כורך ספרים בהכשרתו כשוליה, ללא ידע מתמטי, ובכל זאת התקבל לעבודה אצל פרופסור האמפרי דיווי איש החברה המלכותית למדעים אחרי ששלח לו ספר, תקציר ההרצאות להן האזין כשומע חופשי, וההמשך הוא ההיסטוריה של האלקטרומגנטיות.

  •   השוואה שלך מגוחכת ומטופשת,יאיר לפיד לא הוכיח כלום! איש חלול זהו זיווה
    • 04:11
    • 21.01.12

    אני בספק אם לפיד יודע מהם חוקי ניוטון , גרביטציה -לא חושבת שאי פעם קרא ספרות טובה מעבר לספרות רם הורן ועוד כמה ספרים פופולריים ,ברור שהוא לא פתח ספר פילוספיה מעולם -בור נבוב(את זה הסקתי מקקיאה אקרית של מאמריו השטחיים שאיני קוראת אותם כי הם כל כך סתמיים וצפויים) הוא יודע להנפיק סיסמאות רדודות שפונות לרמה הנמוכה ביותר"איפה הכסף"
    עלאק"פרשנות ותרבות" תרבות של מה סיגרים?

87 יש להעביר את הכתבה למדור חדשות הרשעות והרכלנות - ישנם אלפי בני אדם מוכשרים רנד
  • 09:27
  • 20.01.12

שבמהלך חייהם השיגו ידע וחוכמה העולים פי כמה על כל שנה אקדמית ואין להם צורך כטלילה הרשמת ושולחיה לעבור בצינור הביורוקרטיה המדכא אך הבטוח והנוח.

88 תרבות התארים,תרבות התארים.לא שם עצם ולא פעולה ,עוד נייר לקישוט הגאווה.  (לת) חסר תואר
  • 09:29
  • 20.01.12

89 אילו רב היה מקבל תואר על סמך ידיעותיו בתלמוד מה לפיד היה אומר איפה התואר? איפה הכסף?  (לת) אחיתפל
  • 09:30
  • 20.01.12

  •   סערה בכוס מים אקדמאי
    • 16:10
    • 20.01.12

    מי שהוכיח הישגים ונסיון בתחום שאוניברסיטה מכירה בו , יכול לעבור מסלול קבלה מיוחד ללימודים אקדמאיים. לא עשו ללפיד שום הנחות אישיות בעניין זה. משנתקבל ללימודים ( לתואר שני ושלישי) , זה אומר שאם ימלא את כל שנדרש מסטודנט הלומד לתוארים אלה, ולצורך קבלת תואר ד"ר יגם כתוב עבודת דוקטורט שתיבדק ותאושר ע"י בוחנים שלא הנחו אותו- יקבל תואר ד"ר. אם אכן ישלים את כל המטלות - יגיע לו התואר בזכות ולא בחסד. הבנת את זה , ברוך ?

90 ה אם הכתבה היא מקנאת סופרים? עלמה
  • 09:31
  • 20.01.12

במקום לבדוק את התארים המאוד מפוקפקים של כמה חברי כנסת ופוליטיקאים , מחפשים את האחד שבאמת התקבל בזכות ולא בחסד, כתבה צהובה , ועצובה, ולא אני לא מתומכי לפיד , אך עצוב לי לראות כאלו כתבות קטנוניות עם רמיזות לשחיתות . נושא ההשכלה בקרב הפוליטיקאים הוא חשוב, רק חבל שהכתבה פונה לטפל ולא לעיקר. בדקי את השאר

91 מסוג הנהנתנים מתקבלים למוסדות אקדמיים בכלה המכללות הפרטיות וגם באוניברסיטאול לפי מפתח הייחוס, וזה לא חדש לבדוק כמה כאלה
  • 09:32
  • 20.01.12

בשנות החמישים השישים התקבלו לאוניברסיטה העברית, בני קיבוצים ללא כל תעודה לא בגרות , מאידך עוזבי קיבוצים בדיוק באותו מצב, נאלצו להשלים את כל בחינות הבגרות עד האחרונה. תופעה הפרוטקציוניזם, הייתה תמים ולא עברה עד היום.










0 לא התקבלו אם לא היתתה

92 מפרגנת פלוס  (לת) (;
  • 09:32
  • 20.01.12

93 כתבה סתמית לחלוטין יניר
  • 09:37
  • 20.01.12

מה הפואנטה שלה? כותרת רעה? מהכתבה לא עולה שום פסול. מעבר לדעתי שבמקרים מסוימים טוב שתנאי הקבלה לא נוקשים מדי, יש לכך תקדימים ונראה שהועדה פעלה כדין. בקיצור, אין פה תוכן מעניין חוץ מהשם של יאיר לפיד. טוב עשה שלא הגיב.

94 הוא לא הראשון ולא האחרון איזי י-ם
  • 09:43
  • 20.01.12

אני מכיר מישהו שהתקבל לאותה תוכנית בלי תואר ראשון רק בגלל שיש לו הסמכה לרבנות. אין בכתבה הזו שום ערך חדשותי מלבד הצגתו של מר לפיד באור שלילי.

95 הדיפלומה של השרופה, מצפון ת"א, מקום קצת מנותק מהנהלים במדינה  (לת) יש לו תואר ראשון בשירה בציבור
  • 09:46
  • 20.01.12

96 מפרגנת  (לת) (;
  • 09:52
  • 20.01.12

97 בושה וחרפה!!! לסלק את לפיד לאתר מאוניברסיטה סטודנט
  • 09:53
  • 20.01.12

זה לא הגיוני שאנשים פשוטי העם כמוני יצטרכו לשלם כספים רבים לתואר הראשון בתוספת הוצאות נלוות כגון זמן לימוד יקר על חשבון עבודה...
בעוד שאדון הזה לפיד קופץ מעל המסוחה כאילו לא הייתה...
זה פשוט שחיטות של האוניברסיטה שהכניסה אותו תמורת יחסי ציבור ו/או טובות הנאה אחרות!
ביזיון!!! אני מתבייש באוניברסיטת בר אילן!

  •   בינינו? אני מתפלאה שקיבלו אותך לאוניברסיטה עם שגיאות כתיב גסות שכאלו. זווית חדה
    • 10:58
    • 20.01.12

    אולי גם לך עשו הנחה?

  •   לכתוב "נח" בשבע שגיאות ראובן
    • 11:06
    • 20.01.12

    תמהני, סטודנט יקר, כיצד נתקבלת בכלל לאוניברסיטה לאור
    יכולתך המרשימה לכתוב "נח" בשבע שגיאות.

  •   אולי כדאי שלפני שתנסה להתקבל לאוניברסיטה תעבור בכתה א' מסוחה המושחטת
    • 19:34
    • 20.01.12

    אף פעם לא מאוחר ללמוד קרוא וכתוב ללא שגיאות.

98 אסתרינה טרטמן, יאיר לפיד, פוליטיקאים נמאסתם!  (לת) רעות
  • 09:54
  • 20.01.12

99 לא מתאים להארץ  (לת) רכלנות זולה!
  • 09:54
  • 20.01.12

100 ספין עתונאי אנטי-אינטלקטואלי מרצה
  • 09:58
  • 20.01.12

כבר יש איש תקשורת שמתעניין ביותר מכמה דקות מסך יש לו, אז העיתונות מחפשת אותו בפינה.
כל הכבוד, יאיר, ושהקולגים שלך לשעבר יתביישו.

101 אינני נמנית על אוהדיו של לפיד, אולם, אינני מבינה על מה המהומה מיתי
  • 09:59
  • 20.01.12

דרישת הסף ללימודים מתקדמים נועדה להבטיח כי לסטודנט מיומנויות אקדמיות, למשל: התנסחות רהוטה בכתב (ובע"פ), יכולות מחקר וכד'. בכל אילו ניחן בוודאי לפיד ועל כן במקרה זה אין הכרח בתואר ראשון.
אני עצמי כותבת את עבודת הדוקטור שלי באוניברסיטה העברית, והגעתי ללימודי אלו במסלול המקובל.

102 נו באמת.  (לת) תומר
  • 10:01
  • 20.01.12

103 גם ביל גייטס הקים את מיקרוסופט בלי תואר ראשון. רחל
  • 10:02
  • 20.01.12

אני גאה ביאיר לפיד על כי הצליח להתחמק מ"תעודת הבגרות".
אין בתעודה הזו דבר המעיד על ידע או על בגרות. התעודה הזו מיותרת . היא מעמללת צעירים ומפרנסת דורות של מורים , שמלמדים את ידיעות העבר לדור העתיד. אם יאיר הצליח , סימן שיש לו ידע וגם בגרות.

104 גם באונ" חיפה ניתנה פרופסורה לריקא ללא בגרות ותואר- חיפאית
  • 10:09
  • 20.01.12

בנו של עסקן הסתדרות נבחן ידוע.

105 אם גרבוז יכול קורא
  • 10:18
  • 20.01.12

אם דחלילים כיאיר גרבוז ועמיתיו מסתובבים בביצה כפרופסורים מבלי שסיימו תואר ראשון תיאורטי , אין ספק שלפיד האינטלגנטי, הסקרן והשאפתן יכול.

  •   גרבוז מקובל על עולם האמנות הישראלית כאחד ממבקרי האמנות החשובים שקמו פה. למה לנסות לערב אנשי אמנות עם פוליטיקאי מתחיל?  (לת) אתה קורא לא הגון
    • 14:57
    • 20.01.12

  •   מקובל על עולם האמנות? ממבקרי האמנות החשובים? מי קבע קורא
    • 12:43
    • 21.01.12

    העדר הקונצנסואלי המהנהן אוטומטית לקביעות שנעשו? יאיר הוא יוצר מעניין עם חוש הומור שמרבית היוצרים חסרים אותו, אבל חשוב?

106 תוכנית "יוקרתית"? אפשר לחשוב שמדובר באוניברסיטת פרינסטון ממ
  • 10:19
  • 20.01.12

כולו בר אילן. מקום מצחיק שבו מרצים חילונים לגמרי חייבים להסתובב עם כיפה כדי שהקידום שלהם לא יפגע.

107 מה הביג דיל? באר"ה למשל מתקבלים ללימודי תואר שני באמנות על סמך תרדו מהעץ
  • 10:20
  • 20.01.12

עבודות (ציור פיסול) גם אם לימודי התואר הראשון היו בתחום שונה לחלוטין. ניתן להכיר לצרכי קידום אקדמי גם בהשגים משמעותיים (כמו יצירות בתחומים שונים) שהושגו מחוץ לאקדמיה. זה נהוג בכל העולם

108 בשיטת ''אשכנזי מביא אשכנזי'' מקדמים אנשים באופן פרוטקציוני תוך כיפוף החוקים והנהלים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 10:28
  • 20.01.12

109 נו אז מה? הבנאדם מוכשר, שיהיה לו בהצלחה. גם סטיב ג׳ובס וביל גייטס לא סיימו תואר. האם גם להם היתה הכתבת החכמולוגית מעקמת את האף?  (לת) פרופסור למתמטיקה
  • 10:36
  • 20.01.12

  •   קשקוש של מגיבים בשכר. גייטס או ג'ובס הקימו עסק פרטי, על חשבונם. דוקטורט באוניברסיטה ציבורית הוא אישרור אקדמי המתוקצב בכסף ציבורי, לא המכולת של סטיב או ביל.  (לת) טרכטנברג, לתשומת לבך.
    • 19:21
    • 20.01.12

110 ד"ר לרובוטריקה  (לת) פחחחחח
  • 10:39
  • 20.01.12

111 תגובה שניה בנושא לפיד אזרח מודאג
  • 10:40
  • 20.01.12

בעבר כשרציתי להיות עיתונאי (ולשמחתי בחרתי בדרךאחרת).הוסבר לי כי אני נדרש לפחות לתואר ראשון (ולכן היה תמוה בעיני שמר לפיד שהצהיר בעבר שאין לו תעודת בגרות ,מחזיק תעודת עיתונאי .....) חשבתי לתומי שאולי לא הבנתי נכון את הדרישות (הייתי צעיר ונאיבי) כיום אני רואה כי מר לפיד בקרוב ד"ר לפיד ואולי פרופ לפיד יהיה בעל תואר זה ללא לימודי הבסיס של תואר ראשון (הנל גאון ולכן אין צורך בלימודים מקדימים)עד מתי .....

  •   הבעיה היא כפי שנאמר כאן באוניברסיטת בר אילן.ובתרבות הלא כלום. זה פיחות בלתי נסבל במעמד האקדמיה.  (לת) צביקי
    • 11:42
    • 20.01.12

112 הסיכול הממוקד החל  (לת) דרור
  • 10:40
  • 20.01.12

  •   לא סיכול ולא בטיח-סיכון 'מקצועי' של פוליטיקאים ריקי
    • 11:09
    • 20.01.12

    ועל זה אמר הנשיא טרומן: "מי שלא סובל את חום המטבח שלא יכנס אליו"...יאמר לזכותו של לפיד כי לקח בחשבון שברגע שיכריז על התמודדותו, ימרחו אותו בזפת ונוצות. ולא תאמין דרור, כך בדיוק עובדת עיתונות במדינה דמוקרטית ואם אתה לא מאמין, תשאל את יאיר לפיד... ועוד דבר, אין שום דבר רע בחשיפת הפער שבין דיבורים על נשיאה בנטל שיוויוני כפי שעושה יאיר לפיד, לבין זכויות היתר שמהם נהנה לפיד בחייו הפרטיים.

  •   ועל כך אומר: בהצלחה.  (לת) צביקי
    • 11:42
    • 20.01.12

113 שטות מוחלטת רוני אלפנדרי
  • 10:45
  • 20.01.12

גמאני תלמיד בתוכנית לפרשנות. הכתבה היא שטותית ביותר ומאכזב שעיתון הארץ מקדיש לכאלה הבלים מקום. המעמד המיוחד של אמנים וסופרים בתוכנית מעיד על אופיה הפתוח של התוכנית והיא נקודת אור באונברסיטת בר אילן. כולנו צריכים לשמוח שיהיה במערכת פולטיקאי שלומד פילוסופיה ומקדיש מחשבה ומאמץ כבירים להעשרת הידע התיאורטי באקדמיה.

114 האם זו אמורה להיות ידיעה כנגד לפיד?! אלעד יאיר
  • 10:45
  • 20.01.12

על פי המתואר בכתבה לפיד הגיש מועמדות לתוכנית על פי הישגים לא אקדמאיים (ספרותיים ועיתונאיים) והמלצות והתקבל לתוכנית. זה דווקא מראה על אמביציה ורצון להרחיב אופקים (או למצער להצטייר כשאפתן ואיש רחב אופקים).

הבעיה, אם אכן קיימת, היא באוניברסיטת בר אילן שמקבלת סטודנטים מהסוג של לפיד שוודאי נבחר בשל היותו ידוען, יותר מכל כישרון ספרותי או עיתונאי.
אם היו רוצים להביע הערכה היה מוטב לו היה מוענק לו תואר דוקטור של כבוד, עניין מקובל בעולם האקדמי.

בכל אופן, יש סיבות רבות לא לנהור אחרי יאיר לפיד. חלקן מפורט בקטע בלוג הבא: http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2740 (אני לא הייתי מנסח את הדברים באופן הזה ולא מסכים עם כל מה שהוא אמר, אבל אלו נקודות יפות למחשבה). לימודיו לתואר שלישי מפוקפק לא נראים כסיבה של ממש.
ואף על פי כן, ניסיון יפה לנבור בעברו וחייו הפרטיים של מי שרואה עצמו מועמד להנהגת המדינה. יישר כוח.

115 יאיר לפיד התקבל לאחר בדיקה מקיפה של חשבון העו"ש שלו DICK-כאן הפקולטה
  • 10:46
  • 20.01.12

כנהוג באקדמיה הישראלית (לאחר הרפורמה כמובן), ניתן לקנות תארים בכסף. יש לנו תוכנית דוקטורט לבוגרי גן-חובה מצטיינים, משך הלימודים ..לימודי ערב (כולל סימסטר קיץ): 3 סימסטרים ..שנה - תמורת 80000 ש"ח. זה מקובל; גם באוניברסיטת תל-אביב! אז על מה תלינו? ועל מי תתלוננו?

116 טוב שיש את הטוקבקיסטים של הארץ מוריה
  • 10:47
  • 20.01.12

למדתי מכם יותר מהכתבה: התוכנית אינה תקדים עבור יאיר לפיד, והיושרה המיוחסת לו היא אבן דרך לנציג ציבור ונדירה במחוזותינו. בהחלט שוקלת להצביע לך יאיר.

117 האם זה אמור לשכנע כנגד תמיכה בלפיד? אלעד יאיר
  • 10:48
  • 20.01.12

על פי המתואר בכתבה לפיד הגיש מועמדות לתוכנית על פי הישגים לא אקדמאיים (ספרותיים ועיתונאיים) והמלצות והתקבל לתוכנית. זה דווקא מראה על אמביציה ורצון להרחיב אופקים (או למצער להצטייר כשאפתן ואיש רחב אופקים).

הבעיה, אם אכן קיימת, היא באוניברסיטת בר אילן שמקבלת סטודנטים מהסוג של לפיד שוודאי נבחר בשל היותו ידוען, יותר מכל כישרון ספרותי או עיתונאי.
אם היו רוצים להביע הערכה היה מוטב לו היה מוענק לו תואר דוקטור של כבוד, עניין מקובל בעולם האקדמי.

בכל אופן, יש סיבות רבות לא לנהור אחרי יאיר לפיד. חלקן מפורט בקטע בלוג הבא: http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2740 (אני לא הייתי מנסח את הדברים באופן הזה ולא מסכים עם כל מה שהוא אמר, אבל אלו נקודות יפות למחשבה). לימודיו לתואר שלישי מפוקפק לא נראים כסיבה של ממש.
ואף על פי כן, ניסיון יפה לנבור בעברו וחייו הפרטיים של מי שרואה עצמו מועמד להנהגת המדינה. יישר כוח.

118 העיקר זה התעודת בגרות...  (לת) בלי בג"ץ ובלי בגרות
  • 10:51
  • 20.01.12

119 הבן אדם מוכשר בתחומו נועם
  • 10:52
  • 20.01.12

אלפי המאמרים שכתב, הספרים, הטורים שלו.. נראה לי שהוא משתווה למישהו שסיים תואר ראשון

120 אני יכול גם? נורא בא לי על דוקטורט סטודנט לשעבר, משפטים
  • 10:53
  • 20.01.12

יתאים לי יופי לג'יפ

121 הידרדרות סתם
  • 10:54
  • 20.01.12

מי שילם להארץ וכמה כדי לחפש ולפרסם את הידיעה הריקה הזאת? לא תומך גדול של יאיר לפיד אבל עיתון הארץ מאבד כל כיוון

122 בר אילן ידועה במכירת תארים בכסף, זו הזנייה מתמשכת של האקדמיה בישראל  (לת) גילה
  • 10:55
  • 20.01.12

123 וזאת לא שחיתות? !!!  (לת) צביקי
  • 10:56
  • 20.01.12

124 טלילה: אני והשימפנזים, או איך מרקו היה לדוקטור. שאול
  • 11:05
  • 20.01.12

ג'יןן ון לואיק גודול הגיעה גם היא לדוקטורט מכובד ויודע בכל העולם, ללא תואר ראשון. המנחה האמין ביכולותיה וסקרנותה הטבעית. המעקב אחר חיי השימפנזים שינה את הבנתינו לגבי פרימטים ולה העניק ישירות דוקטוראט, ללא תארים קודמים.
פרו' שמוליק מרקו כתב עבודת מוסמך בגיאולוגיה ברמה של דוקטורט. אז לא הגיע לו אח"כ התואר?

125 ואולי כי מדובר בסוג של מכללה שנקראת אוניבכרסיטת בר אילן?  (לת) דני
  • 11:11
  • 20.01.12

126 אני מציע שיתנו לו כבר את הדוקטורט על סמך הצטיינותו בחודש הראשון .  (לת) בר אילן - אוניברסיטה לידוענים.
  • 11:18
  • 20.01.12

127 כל הכבוד ליאיר לפיד על השגיו האקדמיים. יש בצה"ל שני אלופים שלא סיימו קורס קצינים...!  (לת) אריה
  • 11:21
  • 20.01.12

128 את התואר הראשון עשה בגלי צה"ל בשירותו הצבאי ערן
  • 11:21
  • 20.01.12

אנשים כמוהו ושלי יחמוביץ הם אנשים של יחסי ציבור שלא עשו כלום בחיהם
אבל מתקדמים בכח יחסי הציבור.

  •   הוא בכלל שירת ב"במחנה". העיקר לכתוב בלי לדעת...  (לת) אחת
    • 14:09
    • 20.01.12

  •   לא "שירת בבמחנה" אלא "ברח לבמחנה" נ"מ-מניק
    • 09:43
    • 25.01.12

    הצבא שלח את לפיד לשרות צבאי בנ״מ.
    הבחור הגיע לבסיס הטירונים של הנ״מ בחולות פלמחים. באמצע הטירונות בא אביו באוטו גדול ולבן של רשות השידור וחילץ את בנו משם לשירות "קרבי" בעיתון למחנה. משום מה יאיר לפיד לא טורח להזכיר את הפרק האפל הזה בעברו.

129 לפיד הוא ילד מפונק ,שרוצה הכל כאן ועכשיו בלי להתאמץ כמו כולם,מי הוא בכלל?,רוצה כבר ליהיות ראש ממשלה. ככה זה עם האליטות בכל התחומיםתמיד מקבלים הכל נוח ומהר ואז אומרים לנו שאין פה אליטות  (לת) אזרח פשוט
  • 11:24
  • 20.01.12

130 אתם מטפסים על העץ הלא נכון תואר הדוקטורט עצמו חרטא ברטא
  • 11:26
  • 20.01.12

כבר מזמן אין כל משמעות לדוקטורט. במדעי הרוח והחברה אף פעם לא הייתה כל משמעות לדוקטורט. שם הדוקטורט מקורו ברצון לשייך לעבודות שניתן לתארן אך ורק כאוננות אינטלקטואלית משקל רב. לא היה, אין, ולא יהיה. גם במדעי הטבע והטכנולוגיה רוב הדוקטורטים עובדים על שטנץ - שורת פרסומים חלולים על עבודות רדודות. כל הפרסומים מונעים מהצורך לפרסם על מנת לקבל קידום, תואר, או תמריצים. אפילו במדעי הטבע, אז על אחת כמה וכמה בדעי החברה והרוח. אז לא צריך להתרגש. לפיד מזמן כבר עשה יותר בכדי להרוויח דוקטורט בתקשורת להמונים ממרבית הפלצנים אשר מקבלים תואר בכל שנה ושנה בכל האוניברסיטאות בארץ. הכל חרטא ברטא. תעשיית תארים נבובה.

131 ממש לא חדש. קיבוצניקים רבים מאוד עברו דרך דומה באוניברסיטאות בשנות השבעים והשמונים ויצאו עם תארים גבוהים ללא בסיס קודם..... וכנראה שלא רק הם. אז מה חדש?  (לת) זעקי ארץ עלובה!
  • 11:27
  • 20.01.12

132 כל סיפור שיספרו על מכללת בר איראן, מופרך והזוי ככל שיהיה, קרוב לוודאי שהוא האמת לאמיתה. לדעת רבים, כולל ועדות דירוג של מוסדות אקדמאים בינלאומיים, זהו אחד ממוסדות הלימוד חסרי כל רמה וערך אקדמאי שיש במדינת ישראל. אבל פוליטית חייבים מוסד בעבור האוכלוסייה הדתית, זהו מוסד פוליטי לכל דבר ולא אקדמאי.  (לת) צ.ב.י.
  • 11:29
  • 20.01.12

133 יאיר לפיד דני חן
  • 11:32
  • 20.01.12

איזה חוסר פירגון ,אנשים קטנים עם מחשבות עלובות,
,,,,חוסר היכולת לפרגן גם אם האיש לא מהצד הפוליטי שלך,
אין ספק שהאיש מרשים,ויש לו אמירות,
,,,אפשר להיות איתו או נגדו,אבל אי אפשר להתעלם ממנו ,
אז נחזיק לו אצבעות,,,חסרים לנו אנשים כמוהו,
דני חן

134 הוא יקבל גם תואר פרופסור מבלי לעשות את תואר "הדוקטור". תסמכו הוא מאנשי צ.ל.ל. (צריך לדעת להסתדר"  (לת) רבי אלימלך
  • 11:45
  • 20.01.12

135 רציתי לקנטר, אבל הטוקבקיסטים כבר הורסים כל חלקה טובה.  (לת) אבי שגיא
  • 11:46
  • 20.01.12

136 לפחות הוא הולך ללמוד. מה עדיף לכם? אלי ישי וחבריו החשוכים חסרי ההשכלה?  (לת) ניר
  • 11:48
  • 20.01.12

137 נו אז? דניאל קלטי
  • 11:50
  • 20.01.12

בטח קיבלו, שם באוניברסיטה, הנחיה חד-משמעית, מאת תורמיהם - שהם, מן-הסתם, אותם תורמים בעלי-הון עצמם, המקדמים גם, את מועמדות-הלפיד...

138 ההישגים הספרותיים=ספרי בלשים, והעתונאיים=הנחיית תכנית ראיונות?  (לת) בקיצור, בר-אילן רצו יחצ"ן עם קשרים
  • 11:52
  • 20.01.12

139 לא לעניין איתמר
  • 11:52
  • 20.01.12

כן, מובן שעכשיו עיתונאים רבים מתחילים לפשפש בציציותיו של מר לפיד, אבל באמת, אם לא מוצאים דבר מה ראוי לפרסום, אין צורך לפרסם.
אשר לידיעה עצמה, אפשר רק לברך שאנשי אקדמיה אינם כה מרובעים כפי שהיה אפשר לחשוב, ומגלים גמישות מפעם לפעם. הקריטריונים הקבועים יש בהם כדי למנוע כניסתם של רבים וטובים לאקדמיה, וכדי למלא את כיסיהם של כל מיני מכונים לשיפור הבגרויות וללימוד לקראת הפסיכומטרי. אין עצם הכניסה לתכנית לימודים העניין, אלא היכולת לעמוד בדרישות המוצגות בה, וזהו הדבר שצריך להוביל את קובעי המדיניות. אינני חושב שצריך לאפשר לכל אדם להירשם ללימודי תואר שני, אולם במקרים רבים ראוי להפעיל שיקול דעת ולבחון את מידת ההתאמה בעזרת מדדים אלטרנטיביים.

140 בר אילן סרבה בזמנו לאפשר לרב ד"ר גוטל (כיום ראש מכללת אורות) ללמוד ישירות לדוקטורט, האוניברסיטה העברית איפשרה!  (לת) !
  • 12:06
  • 20.01.12

141 זו בדיחה גרועה. תואר שני ושלישי ללא תואר ראשון אינם נחשבים!. רון
  • 12:08
  • 20.01.12

אני לא מכיר מקצוע רציני שבו אוניברסיטה רשאית לנהוג כפי שבר-אילן נהגו.

142 ל-40 - רואים שאתה מכיר היטב את בר אילן אמא שלי לימדה שם
  • 12:19
  • 20.01.12

אם קיבלת90+ בעבודה סמינריונית לתואר ראשון מיד בר-אילן רצה להציע לך לימודי דוקטוראט - רבים נושרים, מתקשים או כותבים עבודות שפעם לא היו עוברות את המאסטר. במיוחד עצוב לראות את המסלול הישיר לדוקטוראט - פשוט בושה. הניסיון להתהדר בנוצות פופוליסטיות כיאיר לפיד מאוד אפיינית למערך השמן של הנשיא והחצר הביזנטית שלו שכל יומיים ממציאים תכנית סקסית חדשה ואת לימודי היסוד - הם כמובן מזניחים.

ולפני שאתם צועקים - לא פיטרו את אמא שלי -נהפוך הוא - רצו שהיא תישאר - היא - כמו רבים מחבריה לגיל - העדיפה לצאת לפנסיה מוקדמת ולהיפטר מכל הגועל נפש המפד"לניקי -יחצ"ני של המקום.

143 הוא ראוי בלי ספק, בר אילן הינה אוניברסיטה ברמת גן.....ודי לחכימא אריק
  • 12:21
  • 20.01.12

אחרי הכל זה לא פיזיקה או מתמטיקה או טכניון או רפואה, אפילו לא MBA מרקנאטי במסלול הרגיל למימון. מדובר בבוגרי הומנית בהצטיינות...שזה יפה וחביב , אבל עד כאן. לעשות באז מתנאי הקבלה שם זה לא לעניין. אני זוכר מרקנאטי שאנשי צבא שהיה להם מסלול מיוחד בחרו ללמוד במסלול הרגיל מטעמי אתגר ומי שצריך תואר לדירוג שכר וקידום בסקטור הציבורי כמו שוטרים סוהרים וכו עושים תואר במכללות המדומות....אחרי זה עם תואר דר' הם יכולים לעבוד בעמותות כמו "אור ירוק"...

144 אני דוקטורנטית בבר אילן ועבדתי קשה מאד להגיע לאן שהגעתי. אורסולה
  • 12:25
  • 20.01.12

בר אילן היא אוניברסיטה עם אנשים מקסימים. מודה שכל מה שקשור בלימודים השוטפים של התואר השני והשלישי כולל ההשלמות די שולי (דווקא קורסי היהדות הם המוצלחים ביותר ואני אדם לא דתי ואגב, גם לא ימנית, נהפוך הוא), אבל המחקר הוא עניין נכבד ביותר, מורכב ביותר ולא דבר שבא בקלות. אינני מחובבי לפיד, יחד עם זאת אין לי שום בעייה עם זה שהתקבל ישירות למסלול של התואר השני. בלימודי התואר השני הוא יקבל את הליטוש הנדרש כדי להפוך לאיש אקדמיה, ואני בטוחה שהוא יכול להכניס לכיס הקטן שלו כל מיני מרצים - מכל האוניברסיאטות בארץ - בכל מה שקשור לידע בתחום התרבות והחברה. זה נראה לי לגיטימי לחלוטין. הרי הוא לא מקבל את הדוקטורט במתנה, הוא מתחיל במסלול של תואר שני שיצריך ממנו עבודה רצינית והשקעה אדירה במחקר. בכל מקרה אני דווקא חשה גאווה ללמוד במסלול דומה לשלו בבר אילן ומאחלת לו בהצלחה.

  •   אורסולה נסחפת בגדול בהערכתך אותו. אם יש מרצים לא ראויים זה עדיין לא מקנה נקודות זכות למר לפיד המתוקשר.......  (לת) אִסְתְּרָא בְּלָגֵינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא
    • 16:59
    • 20.01.12

145 כל הכבוד לו!!! מירן
  • 12:27
  • 20.01.12

וחבל שיש פה כל כך הרבה משועממים

146 אני מכיר כמה אנשים שעשו דוקטורט בלי שהיה להם תואר..וזה מאוד יפה מצד האוניברסיטאות אליוי
  • 12:49
  • 20.01.12

יש אנשים שראויים לעשות דוקטורט בלי תואר
בדרך כלל האוניברסיטאות דואגות לציין את העובדה הזו בתעודה כך שהדוקטורט די מוגבל ולא כל כך שימושי

147 הפנים פני יאיר לפיד, והידיים ידי מפעילו אהוד אולמרט, אדריכל מלחמת לבנון השנייה, הולילנד וראשון טורס.  (לת) נעמי
  • 12:54
  • 20.01.12

148 אין תחליף לתואר ראשון ללימוד השפה והחשיבה האקדמית. זו מיומנות שנרכשת דרך פרקטיקה של לימוד אקדמי. על אף שאינני מחסידי צורת החשיבה האקדמית, אי אפשר לדלג על תואר ראשון כדי להטמיע את דרך החשיבה.  (לת) חיים
  • 12:57
  • 20.01.12

149 בכיינות ופרובוקטיביות noname
  • 13:01
  • 20.01.12

למערכת הארץ שלום רב,

אכן עבודתכם קדושה. לא העיתונאית, אלא "כקול האלטרנטיבה" בעיתונות. איני מרבה לקרוא עיתונות, אך מידי פעם אתם חלופה עימה אני עדיין יכול להתמודד.
חרף זאת,
ברצוני לומר כי פעמים רבות אתם מתנהגים כילדים קטנים. פעם היה ניתן לסמוך על מערכת הארץ כי תביא לקוראים עיתונות נקייה. הוכחתם בכתבה זו לא רק רמה מקצועית נמוכה (ואף מבזה) אלא גם את קטנוניותכם. זאת תוך ניסיון לפרסום פרובוקטיבית (ואף טיפשי ומפגר) על אדם, שגם אם דעותיו הפוליטיות-אידיאולוגיות לא מקובלת עליכם, חכם ואינטילגנט משכמו ומעלה.
איני תומך ביאיר, איני מביע עמדה פוליטית כזה או אחרת.
פשוט חבל לראות אותכם ככה, בושה.
איני כותב זאת בכדי שתפרסמו זאת - אבל תהיו כנים עם עצמכם. פשוט חבל.

בברכה ובכבוד רב,
אורי.

150 ללמוד לא צריך תואר ראשון אלה כישורים,לדוגמה לייצמן יש לו כישורים פטולוגים כדי ליהות שר הבריאות?  (לת) דרומי
  • 13:14
  • 20.01.12

151 רדיפה פוליטית ? השופר של אילי ההון בישראל ממשיך בהשמצת מי שרוצה לשנות.. נבלות
  • 13:16
  • 20.01.12

האליטה הכלכלית בארץ , אלו ששולטים לנו בחיים ורוצים שהמרחב הפוליטי יהיה מוקצה ושלא יגיעו אליו אנשים טובים , ממשיכים במסעי ההפחדה והעלאת הרפש כלפי מצטרפים חדשים ... כדי להפחיד אותנו מלהצטרף.

אל תדאגו חזירים מפוטמים - אם מלאכתכם תצלח , זה ייגמר במהפכה ששום תשקורת ממוסדת לא תציל אתכם מפניו.

152 מכון ויצמן משה
  • 13:17
  • 20.01.12

האם מכון ויצמן היה מתיר למר לפיד לעשות דוקטורנט ללא תואר ראשון?

153 כמה ליכלוך יוצא כאן מאנשים פשוט מדהים עמית
  • 13:17
  • 20.01.12

אני נידהם ממה שכותבים אנשים כאן פשוט הזוי
כאילו כולם כאן ראשי ממשלה או תלמידים מצטינים באוניברסיטה
או לפחות מחליטי החלטות באוניברסיטה
יאללה רדו מהעץ

154 הקיצור עוד גאון אשכנזי שמקבל תואר בגלל מוצאו,תבדקו איך בישראל כל אשכנזי נהיה פרופסור אחרי פירסום שני מאמרים סטטיסטיים משמימים  (לת) חבר מביא חבר
  • 13:21
  • 20.01.12

155 מ-מ-ש לא בסדר. כל הכבוד על החשיפה. אגב, מה עם עמוס עוז? סקופ!
  • 13:25
  • 20.01.12

עמוס עוז הוא מ-1987 פרופסור, ולא סתם, אלא מן המנין (!) באוניב' ב.ג. וזאת בלי שיהיה לו אפילו תואר דוקטור אלא רק על סמך - "הישגיו הספרותיים והעתונאיים"! ממש שערוריה. מעניין איך כתבנו הזריז לא חשף גם אותה.

  •   אתה באמת מתכוון להשוות את הישגיו הספרותיים של עוז, שזכה כמעט בכל פרס אפשרי בעולם הספרות, לאלו של לפיד? עוז קיבל את תוארו בשביל ללמד
    • 14:55
    • 20.01.12

    גם הסופר הגדול חורחה לויס בורחס לימד, עם תואר דומה, שיעורים בספרות ובשירה, בכמה מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, ללא שלמד 3 תארים פורמליים במוסד אקדמי.

  •   עוד קשקוש של מגיב בשכר. פרופסור הוא תפקיד, לא תואר.  (לת) מיקרוסקופ
    • 22:30
    • 20.01.12

156 מעולה שוש
  • 13:26
  • 20.01.12

כל הכבוד לאוניברסיטה שלא כבולה למוסכמות טפשיות.
תתחילו לפרגן.

157 זה רק מבהיר שהוא מהצד השני - אלה שמקבלים  (לת) אלעד
  • 13:38
  • 20.01.12

158 הייקו הייקו
  • 13:47
  • 20.01.12

בעודי נושא את הבדידות שבלימוד אני שופך פחם

159 יכול להיות שאני טועה אבל, לדעתי אפילו תעודת בגרות סבירה אין לו........ הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 13:54
  • 20.01.12

לא שזה יחסום דרכו לכנסת. ישבו ויושבים שם רבים שהתעודה היחידה שיש להם היא תעודת זהות.

  •   והוא רוצה להיות שר חינוך...  (לת) הבדיחה על חשבוננו
    • 16:49
    • 20.01.12

  •   לא יכול להיות שאת טועה, הראל היקרה. אין ללפיד בגרות. בר אילן קיבלה אותו לא רק בלי תואר ראשון אלא גם בלי בגרות. נדיר חייט
    • 00:51
    • 21.01.12

    לא יכול להיות שאת טועה, הראל היקרה. אין ללפיד בגרות. בר אילן קיבלה אותו לא רק בלי תואר ראשון אלא גם בלי בגרות.

160 כבר כל התולעים יוצאים מהחורים "לחפש" אזה שהוא פגם ברץ החדש לפוליטיקה  (לת) אריק
  • 13:55
  • 20.01.12

161 אתם אשמים! חורומוי
  • 13:57
  • 20.01.12

ניפוח דמותו ותדמיתו של איש טלביזיה מהשורה לממדי ענק בלבלה את דעתו של ילד השעשועים, הבן יקיר לי יאיר, בן התפנוקים של מרפקן ידוע. המעציב בסיפור, השורה התחתונה, הוא אובדן שיקול הדעת של החברה, ההופכת "כוכב מאטינה" [של אחר-הצהריים], לאליל הנישא על גלי הערצה. הרי גם האב הגדול טומי היה אדם בינוני וגס, פיליסתר מובהק, שלמד רק בדיעבד, לאחר שהרס את רשות השידור, מה גדולה הסכנה בשידונים שהגיחו מתיבת פנדורה שהוא וחבריו השוטים מהימין פתחו. אך אז כבר היה מאוחר מדי.

162 דמגוגיה בגרוש - לכל אוני' בעולם יש זכות לקבל ישירות לדוקטוראט ... אריה
  • 14:07
  • 20.01.12

לא מקרה יוצא דופן.
בכל אוני' בעולם תמצאו אנשים שהאוני' החליטה לקבל למסלול ישיר לדוקטוראט - מבלי שיהיה להם תואר ראשון - או אפילו בגרויות.

163 ומה למדה אילה חסון? משהו יודע?  (לת) שואל
  • 14:11
  • 20.01.12

164 באותה שיטה מנהיג פועלים כושל הופך לשר ביטחון  (לת) מה חדש?
  • 14:14
  • 20.01.12

165 יאיר לפיד יגאל דניאלי
  • 14:17
  • 20.01.12

אדם מוכשר מי שמחפש כשלים להשמצות או סתם צריך להוריד מריגשי נחיתות שיבוסם לו אותם משמיצים מה הם מסוגלים לעשות אני אבחר בו כי הוא אמור לעצור את העיורון הדתי ולעזור לתרגם פוליטית את רוח המחאה החברתית רק תועלת תצמח לכולנו

166 בר אילן תתביישו ! לי הייתה חסרה תושב פגוע
  • 14:24
  • 20.01.12

בחינה אחת ועברו 7 שנים ולכן לא הכרתם בהכל! צבועים ושקרנים!

167 בר אילן- אוניברסיטה ברמת גן...  (לת) רם
  • 14:24
  • 20.01.12

168 מקובל.באונ' ת"א קיבלו מרצים תארים ופרופסורה על סמך ספרים שכתבו (בחוג לקולנוע למשל)  (לת) ס.ל.
  • 14:28
  • 20.01.12

169 מה התגלית כאן? הרי האוניברסיטאות זה הגוף המושחת במדינה, נפוטיזם מקיר לקיר והמצטיינים בורחים לחו"ל, בגלל זה הרמה שואפת לאפס.  (לת) רוקי
  • 14:43
  • 20.01.12

170 מה לגבי תואר בחינוך גופני. אין לבראילן תוכנית ?  (לת) חדידה
  • 15:02
  • 20.01.12

171 יישר כוח בחשיפת הדמגוגים, הריקים ומשרתיהם בפועל או גם דיורה של אותם בעלי הון - אדוני הארץ שמבקשים לשלוט עלינו באמצעותם כל הכבוד לעתון הארץ
  • 15:12
  • 20.01.12

כך צריכה לנהוג עיתונות חוקרת ולוחמת -
לשמור על הדמוקרטיה מפני נביאי השקר, ומאחזי העיניים המבקשים בשם הדמוקרטיה, בשם מצוקת הציבור לשלוט על הציבור ולשרת את בעלי ההון. כמושיעי ציבור אשר יושיעו לאחר קבלת אמון הציבור את עצמם ואת חבריהם בלבד.
צאו ולמדו מה אירע כאשר עיתונאים לא עשו את מלאכתם כמו בפרשות אחרות, ולא חשפו לפני את מה שהיה ידוע להם ונודע לציבור רק זמן רב אחרי.
יישר כוח ל"הארץ" ולכל מי שחוקר גם את מהותו של לפיד על "תאריו", שחצנותו וריקנותו.

172 ללא ספק, יאיר מוכשר...אפילו אמו אמרה כך, אבל...תנסו לדמיין מצב בו אנו פשוטי העם elis
  • 15:29
  • 20.01.12

ננסה לשכנע אדמיניסטרטור של קבלת סטודנטים לתואר שני/שלישי בטכניון זה או אחר, שלמרות שאין לנו תואר ראשון בהנדסה אנחנו מוכשרים (נביא עמנו את הפורטפוליו של התכנונים ההנדסיים שעוד עשינו בתיכון המקצועי שרמתם היא ממש גבוהה). אתם מבינים איך שהראש שלי אפילו לא עובד לכיוון הזה מחשש ש"יזרקו איתי מכל המדרגות" ועוד יצחקו על-חשבוננו.
אז יש כן דבר שנקרא "מראית-עין" ולהרבה מאיתנו אין אפילו את הרגישות המינימלית לחשוב "איך זה נראה"...ממש לא טוב.

173 כל אשכנזי עם פרוטקציה מסדרים לו תואר כדי לשדרג את רמת המשכורת שלוץ  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 16:10
  • 20.01.12

174 יצטרך גם 3 קורסים ביהדות (מנסיון)  (לת) בוגרת MA בבר אילן
  • 16:19
  • 20.01.12

175 כל חולה נפש ממורמר מקבל כאן במה להטיל בה את מימיו  (לת) מוני יקים - חולה כרוני
  • 17:03
  • 20.01.12

176 ברוך הבא יאיר לפיד= בחירת הרוב הדומם  (לת) אחד העם
  • 17:04
  • 20.01.12

177 למה יש בכלל תוכנית לימודים לתואר שלישי בפרשנות ותרבות? המל"ג
  • 17:07
  • 20.01.12

זאת זילות של הלימודים האקדמיים. מה אח"כ - תואר שלישי בפרשנות וספורט? יאללה כדורגלני עבר תגישו מועמדות, ותתקבלו על סמך הישגיכם בכר הדשא.

178 מה כל כך מפריע לך גברת נשר? אסתר
  • 17:12
  • 20.01.12

מה, באמת, כל כך מפריע לך? ה"תואר" הרישמי? יאיר לפיד אכן הוכיח את עצמו בכתיבה ובעתונאות - גם אם את לא אהבת את ספריו ותכניותיו - הן נקנות בעמל רב ובכשרון, ובשום אופן אינן פחותות מתואר אקדמאי. ואחסוך את שפע הדוגמאות ההסטוריות בארץ ובעולם.

179 אזרחי ישראל - מישהו מנסה בכל הכח ללכלך על יאיר לפיד ...העיתונות רוויה .. רונן
  • 17:27
  • 20.01.12

בנימה ביקורתית שלילית ולא נותנים לו סיכוי אפילו לעמוד על הרגליים .!!??
תנו לבנאדם קצת זמן להתארגן ... הוא יכול לבנות חלופה מצויינת להנהגת המדינה אם יצליח לגבש נכון צוות איכותי סביבו ....

180 בושה וחרפה: יקבל תוך שנה וחצי דוקטוראט בלי תואר ראשון, ובלי תזה!  (לת) אקדמאי
  • 17:33
  • 20.01.12

181 בר אילן י אוניברסיטה שקוראת לעצמה דתית - אז קורים בה ניסים, וזה אינו הנס היחידי. רחב
  • 17:34
  • 20.01.12

אוניברסיטה שמעניקה תואר שלני ללא תואר ראשון - כמו בר אילן, על כמעט כלום השקעה בלימודים - חשודה אצלי על הזניית המקצוע.

182 חברה הפעם הגזמתם! מה רציתם שהוא ילמד לתואר ראשון מדעיי המדינה ושפה זרה? לא נסחפתם???!!  (לת) שלי
  • 17:39
  • 20.01.12

183 פרקטיקה מקובלת ברומניה של צ/אושסקו רוברט
  • 18:12
  • 20.01.12

אלא שאפילו שם חיכו שהפוליטיקאי יעלה קודם לשלטון...
לא לחינם אמר מלך הנובר לפני 175 שנה כי "יש שי זונות, רקדניות ופרופסורים שאני יכול לקנות"

184 מעניין למה לא הלך לקבל דוקטורט מאוניברסיטת תל אביב...  (לת) אני רק שאלה...
  • 18:14
  • 20.01.12

185 מרהא לאן הרמה באוניברסיטאות הגיע  (לת) איכס
  • 18:14
  • 20.01.12

186 צרות העין של 'הארץ' וההתנשאות במה שנוגע ללפיד ממש דוחה  (לת) שולמית
  • 18:15
  • 20.01.12

187 צלמים, ציירים, סופרים זוכים ללמד באקדמיה ואף בתואר פרופסור. זה מקובל.  (לת) שולמית
  • 18:21
  • 20.01.12

188 שימו לב לגדודי הטוקבקיסטים בשירותו של לפיד עם המסר האחיד: "אני לא חסיד/ה של לפיד אבל..." - זה בסדר גמור שנתנו לאדם בלי בגרות ובלי תואר ראשון להתקבל לתוכנית "יוקרתית" (עאלק) לדוקטורט. אז זהו, שזה לא בסדר. זה מאוד לא בסדר. זו שחיתות. שרגא אלעד
  • 18:52
  • 20.01.12

שימו לב לגדודי הטוקבקיסטים בשירותו של לפיד עם המסר האחיד: "אני לא חסיד/ה של לפיד אבל..." - זה בסדר גמור שנתנו לאדם בלי בגרות ובלי תואר ראשון להתקבל לתוכנית "יוקרתית" (עאלק) לדוקטורט. אז זהו, שזה לא בסדר. זה מאוד לא בסדר. זו שחיתות.

189 יאיר תכין את השכפץ אני מהמפרגנות יעלי
  • 18:56
  • 20.01.12

זה מאוד ברור שזה מה שהולך להיות .. הם יגיעו עד לבר מצווה שלך כולל התפריט באותו היום.אני מניחה שיש לך אוזניות זה בדיוק הזמן לשמוע מוזיקה טובה.הם יעליבו ,יפגעו בלי רחמים .אל תשכח יש המון המון אנשים שרוצים אותך שם בכנסת ועל זה תבנה.


,

190 הכשרה, נסיון וכישורים למדני
  • 19:06
  • 20.01.12

בלי בגרות בלי תואר ראשון: מתאים לשר חינוך כפי שהוא רוצה. יסביר לתלמידים איך לימודים מיותרים.

אבל עם שרות צבאי כעתונאי יכול לרצות גם להיות שר בטחון.

התלבטות קשה.

  •   עצוב מאד שאדם ברוך כשרונות עם מוח מדעי מבריק כמו של יאיר הלפיד ביזבז עשרות שנים כדחליל תיקשורתי ולא עזר למדינת ישראל לפתח את המדעים .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 19:49
    • 20.01.12

  •   "ברוך כשרונות"? "מוח מדעי מבריק"?? לפיד??? מוני, שתית היום???? בג'יו
    • 00:47
    • 21.01.12

    "ברוך כשרונות"? "מוח מדעי מבריק"?? לפיד??? מוני, שתית היום????

  •   מוני יקים.. זה דחקה או שאתה מתכוון ברצינות? כי אצלך קשה לדעת! יכולתי להיות דוקטור לפיזיקה גרעינית, מיליון דולר!
    • 11:39
    • 21.01.12

    המדע באמת לא מצליח להתאושש מזה שיאיר מבריק מדעי לפיד לא בחר ללמוד מדע וכך נגרם נזק בלתי הפיך לאנושות, הו מה חבל הבן אדם בהבל פה יכל לפתור את כל בעיות האנרגיה בעולם!!

191 זו רק יד המקרה סתם אחד
  • 19:44
  • 20.01.12

העובדה שאין כל קשר בין היותו מפורסם לקבלתו לתכנית היא בדיוק אבל בדיוק כמו העובדה שאין קשר בין העובדה שהוא היה בנו של טומי לפיד כשקיבל תכנית אירוח בערוץ 1 להזכירכם טומי לפיד היה מנכל או יו"ר רשות השידור וכך גם אין כל קשר בין העובדה שבנו של השופא אהרון היה בנו של אהרון ברק לבין העובדה שמיד עם קבלת רשיון עריכת הדען קיבל לייצוג את חברת חלמיש ולא פחות.. ואחרי כל זה באים בטענות למעוז

192 נו באמת, פשוט בדיחה... ועוד אחת בר מינן
  • 19:51
  • 20.01.12

עוד אוניברסיטה

193 ולכל המקנאים בו לא תהיה תקומה  (לת) אריק
  • 20:07
  • 20.01.12

194 אין לו גם תעודת בגרות, לא סיים בית-ספר תיכון  (לת) אין לו גם תעודת בגרות
  • 20:25
  • 20.01.12

195 יהיה לנו עוד רופא בכנסת.גם טיבי הוא רופא  (לת) עדד
  • 20:32
  • 20.01.12

196 זילות האוניברסיטה ישראבלוף
  • 20:49
  • 20.01.12

הדבר מראה רק על הרמה של המוסדות האקדמיים שיש בארץ.. עצוב

197 אוניברסיטת בר אילן זו מכללה רעה במקרה הטוב ד"ר שמבין
  • 20:51
  • 20.01.12

זה אומר יותר על האוניברסיטה מאשר הסטודנט

198 בר אילן זה לא ממש אוניברסיטה  (לת) ד"ר ספרות
  • 20:52
  • 20.01.12

199 סתם אפליה בגלל שהוא הונגארי ולא פולני קיש פיפה
  • 21:17
  • 20.01.12

מאז בוטיק הספרים של הגששים, האפליה נגד ההונגארים הלכה ונתעצמה.

200 ועל זה נאמר הזניית האקדמיה. מעניין מה היה אומר על זה לפיד כמגיש חדשות  (לת) הצופה
  • 21:55
  • 20.01.12

201 מאפיה,מאפיה אשכנזית במיטבה, מעורר קבס וגועל,אני בן למשפחה ששכלה את בנה,נכה צה"ל ,לא היה סיכוי שתקבל לאוניברסיטה ללא ציון פסיכומטרי נמוך מ-680,לא שמו קצוץ על נכותי ומגבלותיי,דרשו והתעקשו שאשיג ציון וללא זה סרבו לקבל אותי,70 אחוזי נכות ללימודי תואר שני באונירסיטת תל אביב,את השני צלחתי במסדרונות אוניברסיטת מונאש במלבורן אוסטרליה ,על חשבון הקהילה היהודית שם.  (לת) לכו תז...
  • 22:22
  • 20.01.12

202 דוקטוראט ארנה
  • 23:43
  • 20.01.12

כדי לקבל דוקטוראט באוניברסיטאות יוקרתיות מספיק לפרסם שלושה מאמרים שעברו תהליך הערכה תחרותי בפרסומים מקצועיים או מדעיים מוערכים!

203 יש תחומים בהם נסיון מעשי חשוב הרבה פעמים יותר מתואר ראשון אני
  • 00:45
  • 21.01.12

ונראה לי שעיתונות זה אחד מהם...
גם מנהל עסקים זה לדעתי תואר חסר משמעות ללא נסיון מעשי בניהול.

עכשיו התהייה שלי- האם בתואר ראשון בעיתונאות לא לומדים שצריך למצוא הוכחות להתנהלות לא הולמת לפני שמכפישים אדם כלשהו? או שגם הכתבת הזו דילגה על תואר ראשון?

204 יאירק'ה יצחק
  • 00:50
  • 21.01.12

לא מבין את התגובות עדתיות מתנסות. הבחור כשרוני אף אחד לא יכול לקחת זאת ממנו .
רץ לפוליטיקה ?
אין צורך להיות אנטי לגבי זה,בו נראה את המצא שלו ואז ניתן להרהר באים להצביע בעדו או ליו . אנו צריכים אנשים לא מקושרים וישרים כמו שלי,בגין הבן שהם עבורי מאוד ישרים ולא משנה מה שעותיהם.

205 מה התרומה שקיבל בר-אילן מחבריו המיליונרים של יאיר? הון-שלטון, עולם תחתון
  • 02:29
  • 21.01.12

צריך לחקור את הקשר בין התרומות שקיבלה האוניברסיטה מחבריו של יאיר לפיד להחלטה לקבל אותו לדוקטורט בלי בגרות ובלי תואר ראשון.

206 בושה לאוניברסיטה - יוצר זילות של כל הטורחים והעמלים לתואר  (לת) בוגרת בר אילן
  • 02:41
  • 21.01.12

207 רדודי נפש שכמותכם....שישי בלילה וזה עיסוקכם!!! nomis101
  • 03:08
  • 21.01.12

אלכסנדר מוקדון נפטר מדלקת ריאות ומעט רעל שניתן לו כוידוא הריגה, אך עד גיל 34 הרס האימפריה הפרסית - יסד אימפריה משלו וביסס את כוחה של יוון לשנים ארוכות....ולא היה סטודנט מן המנין באוניברסיטה כל שהיא!

208 טוב בר אילן- הנה סיפור לא יאמן ממסדרונות בר אילן, אישה למדה "תואר זבל" דרך האיטרנט תוך שנה וחצי תואר , היא מכירה פרופסר דתי חבר משפחה שממליץ עליה והיא מתקבלת ללימודי תואר שני -תוך שנתיים בידיה תואר שני ודוקטרט- חארטה בפסיכולגיה- מוסד זבל בלי שום רמה בטוחני שבטנזניה הרמה יותר גבוהה-חבל שהמלג לא מפקחח  (לת) אווה
  • 03:40
  • 21.01.12

209 אלוהים הוא "יש מפרש" ולפיד הוא מפרשו בשר ודם  (לת) פרשנדתא
  • 07:07
  • 21.01.12

210 בר אילן מתפקדת כעסק למטרת רווח ופרסום, רמה לימודית נמוכה ממכללת נתניה  (לת) אורי
  • 07:10
  • 21.01.12

211 איני תומך פוליטי או אחר של לפיד, אבל הכתבה ומרבית התגובות אליה רדודות להחריד  (לת) אשכיהו
  • 07:13
  • 21.01.12

212 היתחילו מחפסי הזבל לנבור בח.... שלאחרים לפני שהלך לפוליטיקה הכל היהכשר אדם
  • 07:36
  • 21.01.12

תזכירו לי לכמה שרים יש תואר

213 יאיר היקר ישראל ישראלי
  • 07:39
  • 21.01.12

יופי אני שמח שיש לך רצון להעשיר את הידע שלך .המשך בדרך שלך ואל תתייחס למלעיזים כי הרי עוד מעט יאשימו אותך גם ברצח ארלוזורוב.כישראלי בן לעדות המזרח אתה התקווה האחרונה שלנו בארץ שבה "היד הנעלמת" מעלימה את הכסף של מעמד הביניים .אז עלה והצלח כי הצלחה שלך תהיה הצלחת כל הישראלים .

214 איזו "כתבה" עלובה ומעליבה.  (לת) כתבת בתחת
  • 07:42
  • 21.01.12

215 כנראה לאנשי מכון השלום על שם פרס יש תנאים מיוחדים ב_שמואל
  • 07:47
  • 21.01.12

בבר אילן

216 יהיר התחמן מתחמן שוב והפעם בר-אילן שזאת עלק אוניברסיטה. אילני
  • 08:58
  • 21.01.12

זאת אוניברסיטה מהגיהינום.הוא יתחמן גם את המצביעים.רק פריירים יצביעו ליהיר ולקרצוצה גולדווסר.תתפכחו !!!!!!!! זה מעיד על אישיותו !!!!!! בוז !!!!!!!

217 שימו לב לגדודי הטוקבקיסטים בשירותו של לפיד עם המסר האחיד: "אני לא חסיד/ה של לפיד אבל..." - זה בסדר גמור שנתנו לאדם בלי בגרות ובלי תואר ראשון להתקבל לתוכנית "יוקרתית" (עאלק) לדוקטורט. אז זהו, שזה לא בסדר. זה מאוד לא בסדר. זו שחיתות. שיר רובין
  • 09:40
  • 21.01.12

שימו לב לגדודי הטוקבקיסטים בשירותו של לפיד עם המסר האחיד: "אני לא חסיד/ה של לפיד אבל..." - זה בסדר גמור שנתנו לאדם בלי בגרות ובלי תואר ראשון להתקבל לתוכנית "יוקרתית" (עאלק) לדוקטורט. אז זהו, שזה לא בסדר. זה מאוד לא בסדר. זו שחיתות.

218 כנראה שלפיד חטא חטא נורא ציפורה
  • 10:18
  • 21.01.12

יאיר לפיד יכול היה לשבת בשקט וליהנות מפופולריות גבוהה וחיים נוחים מאד. הוא בחר להשקיע בעבודה אקדמית, הציע את אצמו לאוניברסיטה והתקבל למסלול לדוקטורט, למרות שלא היה לו תואר ראשון. תזכורת: האוניברסיטה איננה פועלת בחלל ריק. היא פועלת תחת פיקוח אקדמי הדוק מאד. הוא לא הראשון ובודאי לא האחרון שמתקבל למסלול כזה, על סמך בחינה מדוקדקת של הישגיו האישיים. זה לא תהליך קל.
ודאי וודאי, שעבודה על דוקטורט איננה חיים קלים. תשאלו כל מי שעבר את המסלול הזה.

עכשיו, אל מי הטענות: אל יאיר לפיד שהעז ונכנס לשדה הזה, או לאוניברסיטה שאיפשרה לו "לקרוע" את עצמו בהתמודדות אקדמית על פני מספר שנים?

מה קרה, בסך הכל?

219 זה בסה"כ PhD, גם כן דוקטור...  (לת) רופאה
  • 10:38
  • 21.01.12

220 בושה וכלימה דניאל
  • 10:42
  • 21.01.12

זו הזנייה של שלושת התארים גם יחד, הראשון השני והשלישי.

זו אמירה שהופכת את הידוענות לתחליפית ללמדנות. גרוע הרבה יותר מקניית תואר בכסף (מה שגם פושה במקומותינו)

221 בר אילן מעניקה תארים בסיטונות, תואר שני בשנה אחת, דוקטורט בלי תואר 1 עדי
  • 12:08
  • 21.01.12

המועצה להשכלה גבוהה חייבת לבדוק מה מתרחש במוסד הזה שגורם לזילות של תארים ומוריד את הרמה האקדמית בארץ באופן מבייש.

222 כשלמדתי הנדסה בבן גוריון לפני עשור למד איתנו טייס קיבוצניק ללא תעודת בגרות. תמיד אנשים שעשו משהו מיוחד קיבלו כאלו הנחות. ובצדק.  (לת) נעם
  • 12:45
  • 21.01.12

223 העיקר שברק וביבי יש להם תואר שני. ורואים שהם מנהלים את המדינה כאילו זה שוק הכרמל  (לת) בני
  • 12:47
  • 21.01.12

224 קנאה ופחד efraim
  • 13:01
  • 21.01.12

לכל אלה שמזלזלים בכישוריו של יאיר לפיד יש לי שני דברים להגיד 1. תקראו את הספרים שכתב . 2. אתם מ פ ח ד י ם.

  •   אפרים מובטחני שלפיד לא ממש מאושר ממך אהממ
    • 23:31
    • 21.01.12

    אתה רק מזכיר לציבור כמה שהוא דומה לביבי. שמור אותי מאוהדי.

225 השכלה אקדמאית אריקו
  • 13:19
  • 21.01.12

השכלה אקדמאית זה לא ערובה לכשרון בפוליטיקה המקומית. אם אין לך את זה - גם חמישה דוקטורטים לא יעזרו. ואם אתה מוכשר - אפילו תעודת בגרות לא נחוצה.

226 רק במדינה עקומה כמו שלנו, תואר ראשון, שני או שלישי ,זה בכלל אידיקציה למשהוא ? הרשלה (נוכל מדופלם)
  • 14:44
  • 21.01.12

אני מכיר אישית כמה שמתהדרים בתואר דר' (לא רפואה) שלא בטוח כלל כי הם יודעים לקרא ולהבין את הנקרא.

ישנם דוקטורים ברפואה, שלא בטוח כלל שהייתם מסכימים לקבל מהם אספירין.

הגיע העת שאדם ימדד ע"פ יכולותיו האמיתיות.
ונייר אוניברסיטאי, אינו יכול להעיד ואפילו לא ברמז !!

זוכרים את מגפת המכללות הזרות שהנפיקו כאן תארים למרבה במחיר ?

אז מה כבר ההבדיל ?


אלה מה לעשות

227 למעושרות גם מגיע משהו, לא? זה "פאן" להיות דוקטורינה! אסתר המלקה
  • 15:02
  • 21.01.12

מעושר כלפיד חייב להיות גם מאושר כשבאמתחתו לפחות תואר ד"ר - שאפילו לביבי אין.
מה עוד תבקשי מאתנו מכורה?
או כמו שאומרים בבר מינן: כשיש קמח (כסף) יש גם תורה (תואר).
שכוייח.

228 למה אינכם כותבים על הבדואים באונ' ב"ש המתקבלים ללימודי פסיכולוגיה תואר שני בלי שצריכים לסיים ראשון בהצטיינות-אפליה כלפי היהודים?!  (לת) סיגל
  • 18:23
  • 21.01.12

229 האובססיה להיות ד"ר תמר
  • 18:52
  • 21.01.12

בחור שלא הצליח להשיג בגרות אבל הצליח בגדול בחיים עם או בלי עזרה מהאבא, מתעקש להוסיף תואר ד"ר לשמו ועוד לעשות את זה בקיצורי דרך. זה מלמד על האיש יותר מכל דבר אחר. שיטחיות ויומרנות הם קו אופי שלו ושל הרבה אנשים במקומותינו ובפוליטיקה הוא לא יהיה שם לבד.

230 בחור כתב ספר שניים יש לו יכולות. אז למה לתת לבירוקרטיה למנוע השכלה גיא
  • 20:15
  • 21.01.12

תבורך גמישות שכזו שכן זה מחזק את המדידה לפי הישגים מחוץ לצינורות המקובלים. יכולת אישית והעזה. יותר מאשר מדידה של ציוני תואר שגם ככה קשה לעבור בשלום ללא גב כלכלי.

231 במי מתחשבים בקורות חיים והשגים... יעלה
  • 21:17
  • 21.01.12

זה מאוד מקומם. בבר אילן היוקרתית אפשר לדלג על תואר ראשון בזכות השגים קודמים , באוניברסיטה הפתוחה אתה אפילו לא יכול להגיש קורות חיים גם אם זכית בפרס נובל ,לא מכירים בך...או אולי בעצם.צריך להיות מפורסם כדי לקבל הכרה . לא ישבנו 20 שנה וקראנו רק את יאיר לפיד אלא בכל זאת עשינו משהו ...מי סופר... אגב האם זו אותה מחלקה שאריאלה אזולאי פרשה או הופרשה ממנה בגלל דעותיה?

232 תבדקו בקשה גם את הסיפור של עדנה ארבל !  (לת) החתול של שרק
  • 22:11
  • 21.01.12

233 אין שום דבר מיוחד ביאיר לפיד. עם זאת, הישגיו הכבירים כסופר, מיומנותו כאיש תקשורת והאינטליגנציה הגבוהה שלו, כל אלה מעידים שמגיע לו להתמנות לפרופסור בייל או בפרינסטון, גם ללא תארים כאלה או אחרים ואם נבקש יפה לשמש כראש הממשלה הבא. בן גוריון להזכירכם למד קצת באוניברסיטה בקושטא שזה ברמת גן ילדים בפתח תקוה  (לת) מגיבה בתשלום
  • 22:12
  • 21.01.12

234 כל הקנאים התעוררו  (לת) יאיר
  • 23:01
  • 21.01.12

235 יש לפרגן לאוניברסיטת בר אילן שמזהה את הפוטנציאל יש גבול לציניות העתונאית
  • 23:17
  • 21.01.12

הלוואי שהיו כאן יותר בעלי תואר שלישי שהוקפצו לשם בזכות כישרון גם לפרופ' אלברט איינשטיין לא היה תואר ראשון וגם לא תעודת בגרות!!!!

236 אין לי שום חיבה ללפיד אבל זו פרקטיקה מקובלת בעולם בל ניסחף
  • 23:18
  • 21.01.12

מי שפעל בתחום מסויים וצבר בו הישגים יכול להתקבל למסלולים לדוקטורט בכל אוניברסיטה בעולם. לא לי להעריך אם הישגיו של לפיד אכן כה מרשימים, אבל לי עצמי הוצע להתקבל למסלול לדוקטורט באוניברסיטת ווסטמינסטר המכובדת מאוד על סמך ספר (לא בדיוק רב מכר) שכתבתי, וידוע לי על מקרים רבים נוספים באוניברסיטאות באירופה ובארצות הברית.

237 עזבו שטויות! נצביע ללפיד או למוישה... לכל מי שישנה את סדר חלוקת הכספים במדינה ולא איכפת לי  (לת) אם יש לו תואר או לא!
  • 23:51
  • 21.01.12

238 לפיד משה
  • 07:20
  • 22.01.12

הוא שירת בעיתון במחנה. ונכנס לעבודה בטלוויזיה לאחר שאבא הפשיר לתאטרון כמה מאות מליונים כאשר היה בכנסת. הוא נבוב ולא ידען ולא עשה כלום עבור המדינה בחיים שלו. ונראה שלא יעשה.

239 צקובל בעולם ח דאגלס
  • 08:28
  • 22.01.12

אין שום חדש בכך. זה מקובל באוניברסיטאות שונות ברחבי העולם. סערה בכוס מים.

240 כמה שזה עלוב שעל פוזות ושחצנות מקבלים תואר חבל שזה כך  (לת) יוסי ארביב
  • 08:33
  • 22.01.12

241 לפיד לא רצה את הדוקטור גאי בכור אצלו לפרשנות כי הקנאות שלו מאנשים טובים  (לת) יוסי ארביב
  • 08:38
  • 22.01.12

  •   אם בכור קיבל דוקטורט, גם לפיד יכול. שניהם באותה [תת-]רמה. דובי ינון
    • 16:01
    • 23.01.12

    אם בכור קיבל דוקטורט, גם לפיד יכול. שניהם באותה [תת-]רמה.

242 אין בעיני שום הבדל בין "מקרה לפיד" לבין האופן בו הפך מאיר הר-ציון לקצין בלא צורך במעבר דרך שערי בה"ד 1. מותר למוסד אקדמי להכיר ביכולות מיוחדות של אדם; יכולות מוכחות אשר מייתרות את הצורך בדרישות מקדמיות, תהיינה גבוהות ככל שתהיינה. אין הדבר מוריד מהשגי הסטודנט, או מיוקרת המוסד כהוא זה.  (לת) ריש לקיש (המקורי, שיודע לאיית "בחייאת")
  • 11:13
  • 22.01.12

  •   אתה משווה את מאיר הר ציון ליאיר לפיד? נפלת על הראש? קצת פרופורציות, בנאדם.
    • 07:21
    • 23.01.12

    מאיר הר-ציון הוא בסה"כ גיבור מוטרף שחירף נפשו. הר-ציון הוא חתיכת אפס, עם יחסי ציבור פלוגתיים.
    לעומתו, יאיר לפיד כתב את התנ"ך שנתיים לפני אלוהים. http://room404.net/?p=10522
    בר-אילן התחננו בפני יאיר לפיד שיסכים להשתתף בתוכנית, כי הם מעוניינים בשכינה ששורה עליו כל הזמן.
    בפועל, הם יקבלו שחין ...

243 בארצנו יש שתי מערכות חוקים נפרדות, לאחמי"ם ולשאר העם. ראו מקרה  (לת) עו"ד דורי קלבסרד שהרג 2
  • 11:45
  • 22.01.12

244 הטיפשות כאן חוגגת. מקווה שלפיד לא קורא את התגובות, תת רמה!! בורים!!  (לת) ערן
  • 11:53
  • 22.01.12

245 מדוע שאנשים עסוקים יבזבזו שנים על קבלת תואר? תואר לא צריך להיות חשוב כל כך. תואר אינו מלמד על ידע או חוכמה
  • 12:46
  • 22.01.12

כל אדם יודע ומכיר שיש אנשים הזוכים להערכתו לעומת אחרים שאינם זוכים להערכתו, יהא תוארם אשר יהייה. תואר עניין חשוב אך לא רצוי להפריז בהערכתו.
ידע כשלעצמו חשוב יותר מתואר, חכמה ודרך ארץ חשובים לא פחות. אפילו כסף יש לו ערך משל עצמו ותואר או מקצוע נלמד במוסד אינם הדרך היחידה להשיגו. מה נלין על שאנשים מחפשים קיצורי דרך להשגת דברים בחיים? אם זה חוקי אפשרי, סחטיין.

246 מה חשבתם שבבר אילן אין מסחרה ? כסף יש ? יהיה תואר.  (לת) מויישה טורבינה
  • 13:03
  • 22.01.12

247 לעקוף את התור או לא? גואידו
  • 13:13
  • 22.01.12

יש דבר מה מציק בתרבות שבה העמידה הסדורה והסבלנית בתור הופכת ליוצאת מן הכלל.

248 ותודה רבה לאוניברסיטת בר אילן .המאפשרת זאת ..  (לת) גדי
  • 13:38
  • 22.01.12

249 סופרים ועיתונאים מוזמנים באופן קבוע להרצות בתוכניות כאלה בלי שאף אחד בודק את התארים שלהם. נראה לי סביר לאפשר לעיתונאי ותיק קיצור דרך לדוקטורט, ובלבד שעבודת הדוקטורט עצמה תצטרך לעמוד בקריטריונים ללא הנחות.  (לת) יואל
  • 15:50
  • 22.01.12

250 זה נכון שיש חריגים אבל מדובר תמיד באשכנזים, יש מושג כזה שנקרא מרצה אומן, וקבלת תואר דוקטור לשם כבוד, והוא ניתן לאומנים וסופרים, יש רק לא אשכנזי אחד שקיבל את התואר הוא א.ב. יהושוע, כל השאר אשכנזים  (לת) שלמה מעוז צודק
  • 18:04
  • 22.01.12

251 ללא ספק יאיר לפיד מעל כולם ! .... צבי
  • 18:06
  • 22.01.12

כולל ביבי השקרן בלפן ! המהפך בדרך...

252 אפשר ממש לשמוע את גלגלי השיניים טוחנים במרץ במוח הספינולוגים  (לת) גיל
  • 18:54
  • 22.01.12

253 לבחור בין לפיד-ציפי -ביבי-טיבי-או טיזי  (לת) עדיף טיזי
  • 18:54
  • 22.01.12

254 ולמרות ההשמצות אצביע ללפיד! א
  • 20:00
  • 22.01.12

עדיף על רוב חברי הכנסת הקיימת.

255 אז למה לי עושים בעיה לסיים את התואר הראשון ולא מוכנים לקבל עבודה שהגשתי? יאיר לפיד תתבייש!
  • 20:00
  • 22.01.12

רק כי לי אין חברים מיליונרים שישמנו את המערכת?
בושה.

256 חבריו הטובים של לפיד הם הירשנזון שר האוצר לשעבר הגנב ואהוד אולמרט "הצדיק" ועל זה נאמר הראה לי מי חבריך ונדע מי אתה!  (לת) אביבית
  • 20:08
  • 22.01.12

257 יושר היא לא תכונה החזקה של הפוליטיקאים כך שלפיד במסלול הנכון......  (לת) טל
  • 20:28
  • 22.01.12

258 יאיר לפיד חי בהולילנד באדיבותו של חברו הטוב אהוד אולמרט !!!!  (לת) צח
  • 20:30
  • 22.01.12

259 שיבדוק איך לימור לבנת הורסת את ההשכלה הגבוהה. היא עושה זאת ללא תואר שלישי  (לת) ציוני
  • 20:51
  • 22.01.12

260 הנה כמה שאלות שאף אחד לא שאל; גם לא בר-אילן : [א] למה הלך לפיד דווקא לבר- אילן ולא לת"א או המרכז הבינתחומי או הטכניון או MIT . האם זה נכון שמכל אלה היו מגרשים אותו מהמדרגות? [ב] מה בוער לו ללכת מיד ל-PHD ולהדפיס על כרטיס הביקור שלו "ד"ר יאיר לפיד -חבר כנסת" [ג] מה הוא יעשה באולפן 10 כמתראיין לאחר הטקס אם ירון לונדון יפתח שידור ככה: נמצא איתנו באולפן עשר דוקטור יאיר לפיד.... אמור לי דוקטור לפיד האם על דלת ביתך כבר התקנת שלט חדש: "ד"ר יאיר לפיד"? ומה אומרים השכנים ? זה מעלה את ערך הדירה באזור? [ד] ואם כבר PHD מה הסיכוי שהתואר יקנה לו מעמד של מועמד למשרת מרצה בבר אילן למקרה שלא ימצא בכנסת מתמודדים לאיגרוף תאילנדי. ועוד שאלה: אבל בשל ההימנעות מלשון שאינה הולמת טוקבק אני מוותר והמבין יבין. יאיר לפיד יכול ללכת לכנס גם בלי תואר דוקטור, עובדה גם לציפי לבני אין תואר דוקטור. ואם היו כמה פרופסורים הם ברחו; למשל בן-ששון, למשל בן ישראל [מ'קדימה']  (לת) אלי מייזליש
  • 20:58
  • 22.01.12

261 לתואר שני ושלישי ללא תואר ראשון - בושה למערכת, נקודה.  (לת) יונה מכפר יונה
  • 22:02
  • 22.01.12

262 ד"ר יאיר לפיד ד"ר זיוגו
  • 22:41
  • 22.01.12

איזה התעסקות מטומטמת בדבר כ"כ לא רלוונטי
יאיר לפיד לומד לתואר ד"ר, כאילו שקיבל פרס בחינם!
איזה התעסקות חולנית, מתאימה רק לבסטות הישראליות
הוא התקבל ללימודים בזכות עצמו בלבד, האוניברסיטה יכולה רק להרויח מכך
מה עוד שהוא משלם בכסף מלא
ואני בטוח שהוא עובד קשה בשביל כך, כי הוא חייב להיות מצטיין!!!
אז תפסיקו לבלבל את המח
יאיר לפיד ראוי להערכה רבה על כך שבגילו המופלג (יחסית) מוכן להשקיע מזמנו למען מחקר אקדמי
כל הכבוד
מאורי פרץ

263 BIBI VA HA GAMADIM  (לת) JACOB
  • 07:55
  • 23.01.12

264 מה אתם מתרגשים? קבלה ללימודים על סמך נסיון בשטח מקובלת בחו"ל... אסף
  • 08:38
  • 23.01.12

ב- London School of Economics אפשר להתקבל לתואר שני אם יש לך מעל ל-7 שנות נסיון בתחום הנלמד, ראיונות ומבחנים... אנשים חכמים מבינים שהבאת ניסיון מהשטח תורמת רבות לרמת הלימוד... פעמים רבות יש פער בין האקדמיה לשטח ואנשים אלו נבחרים בקפידה כדי לצמצם אותו ולהעשיר את הקורס בתכנים רלוונטיים... מה שיאיר לפיד עבר בשטח רלוונטי מאין כמוהו לנושא הקורס ואני בטוח שהוא יכול רק לתרום... אז תפסיקו להתרגש מכל שטות ותפתחו את הראש...

265 עיתון הארץ מקנאים בו כי הוא לא ממש שמאל. אני לא מצביע לו ובכל זאת לדעתי זה כשר. ברור שאילו היה לפיד שמאל העיתון לא היה כותב כך.  (לת) הדר
  • 10:04
  • 23.01.12

266 יאיר לפיד בחור טוב.הגון וישר.רדו כולכם מהעץ.פשוט שנאת חינם.ואני לא אצביע לו.ממש השתגעתם.  (לת) גדי
  • 11:17
  • 23.01.12

267 השכלה גבוהה לאשכנזים בורים מקושרים בלבד.  (לת) אבי
  • 16:24
  • 23.01.12

268 נו. "אוניברסיטת" בר אילן. קרוסלה
  • 17:10
  • 23.01.12

כל מה שצריך לעשות זה לשאול מאיפה הדוקטורט.
אני בטוחה שעל לימודי יהדות לא וויתרו לו.

269 לפיד התקבל באופן כשר על פי תקנות של מקרים חריגים. מאסטרנטית
  • 18:51
  • 23.01.12

לפיד התקבל באופן כשר על פי תקנות של מקרים חריגים. אני מבטיחה לכל הכותבים המחפשים להכפיש הישגים של אדם אחר ולצעוק את המילה "פרוטקציה" בכל הזדמנות, שבכל אוניברסיטה יש תנאים מיוחדים, גם לתואר ראשון יש דרכים להתקבל ללא תעודת בגרות באוניברסיטאות, זה קשה וצריך להוכיח רצינות ויכולת אבל אנחנו צריכים לשמוח שהאוניברסיטה פותחת את שעריה ונותנת הזדמנות שניה לאנשים עם יכולת לא ממומשת.

270 מדוע אני לא מופתע? פרופ' באוניברסיטת בן גוריון
  • 22:23
  • 23.01.12

כמי שהתבקש לשפוט כמה עבודות דוקטורט של תלמידי התוכנית ללימודי פרשנות ותרבות אני מעיד שאין כל קשר בין תוכנית זו לבין הצטיינות. הבעיה נובעת מכך שמדובר בתוכנית שאיננה תחום ידע מוגדר, ולכן כל אחד יכול להתקבל וכל אחד יכול לכתוב מה שעולה על דעתו...

271 איך יש עיתונאי כלפיד שלא עבר בגרות ??! מה השכלת העיתונאים ?!  (לת) אזרח
  • 06:21
  • 24.01.12

272 אם כל הפאשיטיים כל כך מפחדים מלפיד, אז כנראה שווה להצביע בשבילו ביי ביי ביבי
  • 09:55
  • 24.01.12

בחירות עכשיו!

273 שמור לי ואשמור לך - יד רוחצת יד. אין גבול לטינופת ושם למעלה כה צפוף נגה
  • 10:35
  • 24.01.12

האמנם הצטיינות או שמא קשרים? לכו תוכיחו שאין לו אחות! בושה לאוניברסיטת בר-אילן, שאינה בוחלת בהטבות מופלגות לאיש ציבור, ומפלה לרעה מי שלא יכול להתברג ולבחוש בקדירת ההטבות הבלתי נגמרת. לאקדמיה שנמצאת תחת מתקפה אין פריבילגיה למעללים כאלו. אתם צריכים להיות צדיקים מוחלטים!

274 לא כל דוקטור הוא גאון. תום
  • 11:14
  • 24.01.12

עכשיו אני מבין מדוע לעתים קרובות מופיעים דוקטורים בתקשורת
שמדברים הרבה שטויות.

275 ואחר כך הם גם נהיים הפוליטיקאים שלנו. צריך לעצור את זה ועכשיו.  (לת) שחיטות
  • 13:41
  • 24.01.12

276 אפשר לעזור ללפיד לקצר יותר את הדרך,להעניק לו תואר זראטוסטרא
  • 06:15
  • 25.01.12

דוקטור של כבוד.כך לא יאלץ להקדיש זמן ללמודים ויוכל להתמקד
בפוליטיקה הנקייה שלו.

277 "בר אילן" - מרוב גמישות תיזהרי שלא לאבד את ה"למד". שאז תהיי "בר אין".  (לת) לקוניוס
  • 07:29
  • 25.01.12

278 ואחד כזה - תכמן רוצה להיות מנהיג? קובי
  • 08:14
  • 25.01.12

בושה בושה בושה

279 לפיד והתואר רן שדה
  • 09:55
  • 25.01.12

יאיר

אל תגיב בבקשה
אני איתך מכיוון שמגיע לך ללמוד לכל תואר שתבחר אחרי כל העבודה העיתונאית הראוייה במשך השנים
מגיע לך

280 אני מכיר קצין משטרה בכיר מאוד בעל תואר שני,והבנאדם לא יודע אפילו מי זה חיים וייצמן,ולא יודע מי היה הורדוס,ולא יודע מה זה שבר אפריקאי סורי,אתה מדבר איתו על הפיורדים בנורווגיה,והוא אומר לך."מה בנורווגיה מייצרים את מכוניות פורד"?  (לת) שמישהו יגיד לי איך אחד כזה קיבל תואר שני???
  • 12:34
  • 29.01.12

281 תואר ראשון בהצטיינות, הוא תנאי איריס
  • 12:55
  • 30.01.12

באוניברסיטת תל אביב תואר ראשון בהצטיינות הוא תנאי ללימודי תואר שני.
תואר שני בהצטיינות הוא תנאי ללימודי דוקטורט.
מה הולך באוניברסיטת בר אילן? האם היא הפכה לאוניברסיטה שבה אפשר לקפוץ מהשכלה תיכונית (האם ללפיד יש בכלל תעודת בגרות והאם הוא עבר מבחן פסיכומטרי ?)ישר ללימודי תואר שני ודוקטורט.
יש כללים כלליים לקבלה בכל האוניברסיטאות. אם אוניברסיטת בר אילן אמנם עושה מעשים כאלה, צריך לשלול ממנה להעניק תארים בכלל.

282 גם נירון קיסר מינה את הסוס שלו לקונסול - זה רעיון של ההיסטוריונים בבר-אילן  (לת) סיסו
  • 15:59
  • 30.01.12

283 בחאווה....: ייאי
  • 19:44
  • 01.02.12

אני לא הבנתי על מה כל ההמולה ווהתרגשות: מי זה בכלל יאיר לפיד?מה הוא עשה מעבר לדיבורים ,כתיבה ופוזה של ויסקי וסיגרים? מה הוא עשה בשביל המדינה? איזה רקורד יש לו בניהול,באירגון,במנהיגות? גם הקטע שלו בבר אילן:מה ההפתעה!?הבנאדם רגיל שבזכות הקשרים והכסף,הכל בא בחאווה/בקלות.אוניברסיטה בישראל = אוניברסיטה בבוגוטה.התיקשורת מפמפמת ומצרצרת והעם יבלע הצרצרים...שוב ,הציבור שתומך בו ,עושה אקט מחאה אופנתי.מזה לא בונים מדינה.

284 מי רוצה לקנות תואר? סמי אלקיים
  • 16:10
  • 03.02.12

לפיד אחד משלהם למה לא? היום ניתן לקנות תואר שני, לאחר הצלחה בתואר ראשון, קיימת פשיעה מחתרתית באקדמיות בישראל, מה הרעש בכלל?
סמי אלקיים

285 לימודי תואר שני ללא תואר ראשון ציון סולטן
  • 10:45
  • 14.02.12

בכלל, נכון הוא שהסדר מחייב לקבל תואר ראשון ואח"כ לגשת ללימודי המשך. ועם כל כל יש יוצא מהכלל, ובמקרה דנן יאיר לפיש יוצא מהכלל. האם יש חולק על כישוריו הרטוריים והספרותיים? אם כן תקפו אותו בכך, אם לאו, כנראה שהוא ממש מיוחד בכתיבתו. עובדה היא שלא מעט אנשים קוראים את טורו ואת ספריו מידי שבוע. האם מישהו שאל כאשר רכש את ספריו או פתח את העיתון מה השכלתו. תעודה המעידה על השכלה היא תעודה למי שמחפש לגיטימציה מבחינת כישוריו. מר לפיד אינו זקוק ללגיטימציה הזו, הוא מוכיח והוכיח כישוריו ברבים.
החיטוט העכשווי נובע מעניינים זרים ( עיקרם פוליטייים) ואילו לא נכנס מר לפיד לפוליטיקה איני בטוח שבכלל היה איכפת למישהו דרך לימודיו. מבחנו בסופו של יום , אם יצליח בלימודי ההמשך או לאו. אם כן כנראה שהלימודים האלה קטנים עליו...

286