מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בעקבות החשיפה ב"הארץ" || המל"ג תבדוק קבלת לפיד לדוקטורט

אוני' בר אילן קיבלה את איש התקשורת לשעבר, שאין לו תואר ראשון, "על סמך הישגיו הספרותיים". המועצה להשכלה גבוהה דורשת הבהרות

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) הודיעה כי פתחה בבדיקת קבלתו של יאיר לפיד לתוכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר אילן, ללא עמידה בתנאי הסף של התוכנית. כפי שפורסם ב"הארץ", לפיד, איש התקשורת לשעבר שהודיע באחרונה על התמודדותו במערכת הבחירות הקרובה, התקבל ללימודי תואר שני ושלישי במוסד, לתוכנית המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות, ללא תואר ראשון כלל.

האוניברסיטה מסרה בתגובה לפרסום, כי לפיד התקבל לתוכנית לתארים מתקדמים, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל של המוסד, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים". הערב הודיעה המל"ג כי "החלה בבדיקת העניין ופנתה לאוניברסיטת בר אילן בבקשה לקבל את התייחסותה".

יאיר לפיד
דוקטורנט. יאיר לפיד. צילום: ניר קידר

בדרישות הסף של התוכנית נכתב בין היתר כי "המסלול מיועד לסטודנטים ולסטודנטיות שסיימו את לימודי התואר הראשון בהצטיינות ואשר מגלים יכולת ללימודים רחבי אופקים". עוד נכתב כי "המסלול מוצע לתלמידי תואר שני ושלישי בלבד, זאת בהתבסס על ההנחה שלימוד בין-תחומי יהיה משמעותי ואפקטיבי רק לסטודנט שלמד דיסציפלינה אחת או שתיים ביסודיות בלימודי תואר ראשון". חרף הדרישה להצטיינות בתואר, לפיד התקבל כשאין בידיו תואר ראשון.

בתגובה לפניית "הארץ", הבהירה המל"ג את עמדתה העקרונית בסוגייה וכתבה כי "ככלל, אין קבלה לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה ללא סיום תואר ראשון תחילה". יחד עם זאת, הבהירה כי ישנה "אפשרות ללמוד קורסים בודדים מהתואר השני, אף קודם לסיום התואר ראשון, זאת בתנאי שהסטודנט הינו בסטטוס של תלמיד שלא מן המניין, וזאת עד לקבלת התואר הראשון".

המועצה הדגישה כי במצב שכזה מעמד הסטודנט יהיה שלא מן המניין, עד לסיום התואר הראשון, ואפשרות זו מוגבלת למספר חודשים, לכל היותר שנה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הידיעות והפרשנויות לפייסבוק שלכם

בחודש יוני האחרון התקבל לפיד גם ללימודי תואר שלישי, עליהם נכתב כי "על מנת להתקבל...נדרשת השלמת שתי שנות לימוד בתואר השני במסלול". עוד על פי תנאי הקבלה, לאחר השלמת שנתיים אלו, "יגישו הסטודנטים המעוניינים בדוקטורט הצעה לדוקטורט ובעקבותיה ייעשו לתלמידים מן המניין לתואר שלישי". בהקשר זה, ציינה המל"ג כי "קבלה ללימודי דוקטורט שהם מחקריים במהותם היא אך ורק על בסיס הצגת תואר שני עם תזה (מסלול מחקרי), כתנאי קדם. במקרים מיוחדים, תהליך הקבלה לדוקטורט מתקיים במקביל לסיום עבודת המאסטר (תואר שני של הסטודנט)".

בתגובה לפרסום המקורי טענו בבר אילן כי "השנה התקבלו עוד שני סטודנטים למסלול זה, שניהם סופרים. נוהל הקבלה אושר על ידי הוועדה לתואר שני וגם בשנים עברו התקבלו סטודנטים במסלול הזה".

יאיר לפיד סירב להגיב לפרסום המקורי. טרם נמסרה תגובתה של אוניברסיטת בר אילן להודעת המל"ג.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בר איילן - שלח לחמך על פני המים...  (לת) כעלעמער
  • 18:39
  • 22.01.12

  •   בר-איראן אולי  (לת) מוס
    • 19:10
    • 22.01.12

  •   מה הבעיה הרי ידוע שיאיר לפיד הוא גאון מגזע זוכי פרסי נובל ואכן יש יותר מניצוץ גאוניות בעובדה שנמוך מצח ''קולב להשכיר'' מצליח לסובב אוניברסיטה שלמה הידועה ברחבי העולם בשמה הטוב מאד ומשכנע אותה לקבלו ללימודי דוקטורט כשיש ספק אם בכלל יש לו תעודת בגרות. הארוע הזה יפתח תיבת פנדורה של תעשיית התוארים והתעודות שעשו המוסדות האקדמיים ב60 השנים האחרונות . ספק רב באם המל''ג הוא הגוף הראוי לביצוע החקירה שיש בה כדי לערער את אמינות המערכת האקדמאית כולה ולהציג את המל''ג עצמו כש''ג שנירדם בשמירה ובגד בתפקידו.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 22:36
    • 22.01.12

  •   בבקשה ממך אל תעליב את אירן למרות שזה בון-טון !  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 23:07
    • 22.01.12

  •   אם מחלקים תארים לפי ניסיון אז קצב זכאי לתואר פרופסור לקרימינולוגיה  (לת) שחפת
    • 01:56
    • 23.01.12

02 איך התקבל ללימודי דוקטורט זה יותר טוב מאשר איך גנב כספים מטיולים לאוושויץ' או אישר תוכניות בנייה שערורתיות תמורת שוחד  (לת) יאיר לפיד מביא תקווה
  • 18:42
  • 22.01.12

  •   ואכן, הבעיה העיקרית של יאיר לפיד היא אהוד אולמרט מקורבו, ולא בר-אילן  (לת) לא לשחיתות בצמרת
    • 20:48
    • 22.01.12

  •   זו הנקודה בה יהיר לפיד הפסיד את המערכה. צריך להיות אידיוט פוליטי בשביל לקחת את אולמרט כיועץ מסכים
    • 23:08
    • 22.01.12

    בבקשה חסוך לנו את השטות שלך

  •   נכון - טיפש הלפיד שלא התנער מאולמרט, המושחת בפוליטיקאים העכשוויים  (לת) הון-שלטון-עיתון - מדור לדור
    • 23:22
    • 22.01.12

03 תעודת עניות חיימון
  • 18:45
  • 22.01.12

ודי לחכימא ברמיזא

04 כל כך צפוי ! מקווה שביום הבוחר יעשה לכם בית ספר !!  (לת) אלפונסו
  • 18:46
  • 22.01.12

05 ובאמת, מה הוא חושב לעצמו, לפיד? ומה הם חושבים לעצמם בבר אילן? והכי חשוב, מה אנחנו חושבים לעצמנו? שהפוליטיקאי הטרי עוד לא יצא לדרכו וכבר נדבק בו רפש. מעניין, למה הוא שותק? שיקום ויסביר.  (לת) לא מוצא חן בעיני
  • 18:47
  • 22.01.12

06 קטנוני ומיותר.  (לת) שם
  • 18:48
  • 22.01.12

  •   אין ליאיר לפיד תעודת בגרות ! האם זה מיותר ?  (לת) ????????
    • 19:05
    • 22.01.12

  •   בכלל לא קטנוני נורית
    • 19:34
    • 22.01.12

    סיימתי בהצטיינות תואר ראשון באוניברסיטת חיפה ורציתי ללמוד תקשורת לתואר שני בבר אילן. חוייבתי בשנתיים של לימודי השלמה לפני התואר השני ועמידה בתנאי סף של ממוצע 90 בלימודי ההשלמה. כאשר חזרתי לאוניברסיטת חיפה ללימודי דוקטורט גם שם נדרשתי לערוך מחקר מקדים לפני הכניסה לתואר השלישי. כיום אני בעיצומו של המחקר לתואר שלישי כאשר כמה שנים "בזבזתי" כביכול על השלמות ודרישות של המוסדות להשכלה גבוהה... עם כל הכבוד (ויש כבוד) ראוי שישלים את לימודי ה BA שלו, יעמוד בדרישות וימשיך בהצלחה (ואני בטוחה שיצליח) בהמשך הדרך באקדמיה. נ.ב. מי שאין לו תכניות להמשיך בקריירה אקדמית, לימודים לתואר שלישי לא ממש חשובים...

  •   תואר 3 בשרות המדינה=שכר בהרבה יותר גבוה  (לת) קר
    • 20:54
    • 22.01.12

07 זה הנושא הבוער. את מי זה מענין???כנראה שהמדינה באמת ירדה מהפסים!!!  (לת) טיזיו
  • 18:52
  • 22.01.12

08 מה שקרה לאסתריקה-מותר לאחרים.....  (לת) לפני 3 שנים מישראל ביתינו-עם התואר...
  • 18:55
  • 22.01.12

09 שמבקר המדינה יבדוק את התנהלות המל"ג בנושא תשלומים לעובדיה  (לת) Arik
  • 18:56
  • 22.01.12

10 הרדיפה של הליכוד אחרי לפיד רק מחזקת את תמיכתי בו...!!!  (לת) נשרקה
  • 18:59
  • 22.01.12

11 אני מקווה שלאוניברסיטה יהיה נימוק משכנע. ניר
  • 19:00
  • 22.01.12

אחרת זה יהיה אות קלון על המוסד.

12 תנוחו נטע
  • 19:06
  • 22.01.12

לפני שהוא אדם שיקבל מנדטים מהשמאל, ומהמפלגות שהארץ כל כך אוהבת, הוא איש ספרות, משורר, תסריטאי, עיתונאי בכיר ועכשיו גם בדרך להיות פוליטיקאי. המדינה צריכה לתמוך באנשים נבחרים כאלו ולא לבייש אותם.

13 מסתבר שיש אנשים שעובדים ויש כאלו שעובדים עלינו מלומד אמיתי
  • 19:07
  • 22.01.12

אני קרעתי את עצמי במשך 5 שנים, בקושי עבדתי לא התחתנתי בזמן הזה. ומסתבר שהיו אנשים שחיו חיי תענוגות ונחשבים דוקטור! הייתי סותם את הפה, אך כשאדם מסוג זה רוצה להיות איש ציבור, ולא סתם, ראש ממשלה. אני לא אשתוק. וזה לא משנה אם אתה ימני או שמאלני או חרדי או קיבוצניק.

14 לפיד, ברוך הבא לפוליטיקה. ניתן לשער שמגיבי קדימה בשכר עמלים קשות כדי למצוא דברים נוספים נגדך. חחח
  • 19:10
  • 22.01.12

מן הסתם זו בטח כתבה ראשונה בסדרה...

  •   ל-חחח, האם לא עולה על דעתך שהתגובות המאוכזבות לגבי לפיד הן דווקא של אלה ששמחו בכניסתו לפוליטיקה והתאכזבו כשהחלו לצאת מרצעים ולצוץ סימני שאלה? לרגע התעוררה תקוה קלה וברגע שאחריו היא כבתה.  (לת) לא טוקבקיסט בתשלום, רק מתקומם ומאוכזב
    • 20:10
    • 22.01.12

15 בר אילן אינה שונאת מה שכולם אוהבים יהודי פשוט מתל אביב
  • 19:11
  • 22.01.12

מוכנים להתחבק עם השטן ובלבד שיזכו למנת חשיפה מתאימה.

16 ביבי עושה ללפיד DELAPIDATION  (לת) פרשנות משכלת וממוקדת
  • 19:15
  • 22.01.12

17 יאללה, תכתשו אותו עד הבחירות  (לת) צחי
  • 19:18
  • 22.01.12

18 עולה הריח של הענקת תוארים תמורת שלמונים וללא קשר לעבודה אקדמית או מחקר  (לת) בר אירן
  • 19:20
  • 22.01.12

19 מל"ג שמל"ג פלוני מלומד
  • 19:20
  • 22.01.12

בשעתו פניתי למל"ג בתלונה חריפה כנגד מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, בטענה כי ניסה להתערב בשיקולים האקדמיים שלי, ולקדם תלמיד כושל באחד הקורסים שבו לימדתי - "מיוחס" שלו כנראה.
יו"ר המל"ג דאז השיב לי בשלילה, ולבסוף גם שילמתי ביוקר על ההעזה שגיליתי כנגד מנכ"ל האוניברסיטה.
בקיצור, שחיתויות לא חסרות גם פה גם שם, ולך תדע מה הולך כאן.

20 חבל-פגיעה בשם של האוניבסיטה ושל ההשכלה הגבוהה בארץ בכלל  (לת) יאיר
  • 19:20
  • 22.01.12

21 המל"ג,תעודת עניות. מזיג
  • 19:21
  • 22.01.12

מתברר שגם מוסד מכובד כמו המל"ג מכר את נשמתו לנתניהו.מדינה מגעילה.

22 זו פשוט אוניברסיטה כזו, כמו בשטעטעל - רחב כבר אמרנו?  (לת) ידיד נפש
  • 19:25
  • 22.01.12

23 את ההבהרות צריכה לתת אונ' בר-אילן לבדה, מה לפיד אשם שאישרו את לימודיו? ערן לוי
  • 19:26
  • 22.01.12

הוא רצה להכנס למסלול לימודים מתקדם, האוניברסיטה אישרה לפיה נוהליה שלה (מוצדקים או שלא, המועצה להשכלה גבוהה תקבע), אם נפל בכך פגם הרי שכולו רובץ על כתפי האונ' ולא על לפיד שכל חטאו שביקש ללמוד לימודים מתקדמים - זה לא שהוא ניגש להוציא תעודה לשם פרנסתו, הוא מרוויח מליונים בשנה כעיתונאי בעל שם, הוא ממש לא זקוק לתואר אקדמאי.

  •   ממתי פרס אחראי לאוסלו ? מה הוא אשם שהכנסת אישרה את הניסיון בבני אדם?  (לת) אינפיניטי
    • 19:55
    • 22.01.12

  •   לערן, אבל תודה שיש כאן טעם לפגם. לפיד הנמרץ והמלא התלהבות היה צריך להגיב ולשמור על שמו הטוב, שהולך ומצטמק.  (לת) בכל זאת...
    • 20:21
    • 22.01.12

24 צנזרתם. מעניין למה. הנה שוב: מחמאותי ללשכת נתניהו על הטיפול היעיל בשדרן-הקופץ-בראש. קודם כל, עצם הדיבורים על צינון הבהילו אותו החוצה ממאורתו המוגנת בערוץ 2. עוד לא יצא - והנה, הופ! שערוריית דוקטורט. איני יודע אם אתם מאחורי זה. טירונים בתחום פעילותם, כמו לפיד, מסוגלים לטבוע בשלוליות לגמרי לבד. אבל אם זה אתם, שאפו על המקצוענות, רבותי. מה - "הארץ" בכבודו ובעצמו עושה לכם את העבודה (: אגב, אני לא ציני בכלל. לפיד נראה לי תוספת מאוד דלוחה לביצה המקומית, שמסתיר אנטישמיות ארסית נוסח אביו ז"ל מאחורי ארשת ממלכתית למשעי. "השבט הלבן" מוזמן להצביע לו... אם לא אכפת לשבט, כמובן, מכל מיני שערוריות אקדמיות. שאפו כאמור. מודרניסט .
  • 19:28
  • 22.01.12

צנזרתם. מעניין למה. הנה שוב: מחמאותי ללשכת נתניהו על הטיפול היעיל בשדרן-הקופץ-בראש. קודם כל, עצם הדיבורים על צינון הבהילו אותו החוצה ממאורתו המוגנת בערוץ 2. עוד לא יצא - והנה, הופ! שערוריית דוקטורט. איני יודע אם אתם מאחורי זה. טירונים בתחום פעילותם, כמו לפיד, מסוגלים לטבוע בשלוליות לגמרי לבד. אבל אם זה אתם, שאפו על המקצוענות, רבותי. מה - "הארץ" בכבודו ובעצמו עושה לכם את העבודה (: אגב, אני לא ציני בכלל. לפיד נראה לי תוספת מאוד דלוחה לביצה המקומית, שמסתיר אנטישמיות ארסית נוסח אביו ז"ל מאחורי ארשת ממלכתית למשעי. "השבט הלבן" מוזמן להצביע לו... אם לא אכפת לשבט, כמובן, מכל מיני שערוריות אקדמיות. שאפו כאמור.

  •   מגיע למדינה הציונית שהמוח ''המבריק'' יאיר הלפיד ינהל אותה, הוא אדם מאד אחראי שהקדיש עצמו במשך עשרות שנים להקניית ידע ואמת לציבור הכבשים הטועות.וכעת כשהחונטה האשכנזית בצרות מנהיגותיות הלפיד לא יאכזב הוא יציל את המדינה ויביא הרבה ברכה ופיתוח מדעי . איך נחריב את הציונות האשכנזית בלי אנשים כמו יאיר הלפיד איך ???  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 21:54
    • 22.01.12

25 הוא בטח הביא להם תורמים אחת שיודעת
  • 19:29
  • 22.01.12

או לחלופין נאם בשבילם בכמה כנסי גיוס תרומות - הוא מעדיף באמריקה - ומכאן קצרה הדרך ל"קיצור הדרך" המתואר בתחקיר.

26 בר אילן-תנו לו פרופסורה ו'סגרו עיניין... למה להתקמצן בדוקטוראט?! ד"ר שקשוקה
  • 19:29
  • 22.01.12

נשמע טוב פרופ' לפיד. לא? למה להתעסק בקטנות. תואר ראשון, שני...הצעת מחקר. דוקטורט...
אמר כבר חכם מיימון: אם יש קשרים לא צריך כשרים.
ואמרו רבותנו הגששים: " הכל כאילו..."

27 דוקטורט-שמוקטורט אשר צימברג
  • 19:30
  • 22.01.12

מבין כתליה של אוניברסיטת בר אילן יצא רוצח ראש הממשלה. זהו אותו מוסד אקדמי שבו - מכל המוסדות האקדמיים בישראל - בחר ראש ממשלה אחר (שנבחר לאחר הרצח!) לשאת את דברו לאומה ולאומות העולם. ואתם מתעסקים עם איזה דוקטורט-שמוקטורט חסר חשיבות?

  •   ומאוניברסיטת חיפה יצא מחבל מתאבד חיים
    • 20:14
    • 22.01.12

    ומבן גוריון יצא מרגל, ומאוניברסיטת תל-אביב יצא אדם שרצח את ילדיו.

    אז מה הקשר?

28 והנה רואים שלפיד הוא אותו מושחת ומגעיל  (לת) דן
  • 19:30
  • 22.01.12

29 מהרגע שהציג עצמו כמתמודד על קולו של הבוחר,אל לו להשתמש בזכות השתיקה!  (לת) אחיתפל
  • 19:33
  • 22.01.12

30 צביעות של הארץ סטודנט
  • 19:33
  • 22.01.12

אחד העובדים הבכירים שלכם למד בתוכנית לתואר שני במנהל עסקים ללא תואר ראשון. הוא התקבל על סמך הישגיו העיתוניים.

31 זו העתונות במיטבה - חוקרת, לוחמת ומגינה על הדמוקרטיה. כל הכבוד לעתון הארץ
  • 19:33
  • 22.01.12

לפעמים צריך גם לתת מחמאה, ובעניין זה מגיעות מלוא המחמאות לעתון הארץ.

32 "על סמך הישגיו הספרותיים" אפשר לתת לו תואר דוקטור לשם כבוד שחר
  • 19:50
  • 22.01.12

אם הבחור משותקק להיות דוקטור, אפשר לוותר לו על תעודת בגרות (שאין לא עדיין), אבל שייסיים תואר ראשון שזה קריעת תחת לא קטנה גם במדעי הרוח והחברה, ימשיך לתואר שני אם לא יסיים בהצטיינות יתרה ויתאים למסלול ישיר לדוקטורט, ואז לדוקטורט. כמו כולם.
בר אילן פשוט עושים צחוק מכל מי שעברו את המסלול האקדמי הארוך והמפרך הזה.

33 העדפת סלבריטאים פוגעת בסטודנטים בבר אילן שעמלו קשות להשגת התואר. רצונה של האוניברסיטה באהדתם של עיתונאים ושאר בעלי קשרים לא מעניקה לגיטימציה לפרוטקציה.  (לת) בוגר בר אילן בפיסיקה
  • 19:52
  • 22.01.12

34 אבל תתראיין לתקשורת מצטער
  • 19:57
  • 22.01.12

תענה על שאלות קשות ותפסיק להתחבא מאחורי הפייסבוק

35 לא מגיע לא דוקטורט?הרי הוא הבן של אבא...  (לת) מ.א
  • 19:58
  • 22.01.12

36 יאיר לפיד דוקטורט גיל
  • 20:00
  • 22.01.12

כל מי שטוען לרדיפה פוחד מהאמת.
לפעמים נתקלים באמת אז מתכופפים ובורחים. זה מה שעושים כל מי שטוענים לרדיפה. עיתון הארץ פשוט פירסם עובדה שלא נעימה לתומכי לפיד. אבל היא מאד חשובה לציבור הבוחרים. כי לפיד מנסה לשדר יושר.
להתקבל לתואר שלישי בקומבינה זה לא יושר. זה מלמד המון על הבחור.
כל הכבוד לעיתון הארץ. תביאו לנו עוד נתונים. על כולם. אנחנו בסוף נבחר.  

37 ממתי נקיון כפיים זה תנאי להבחר לכנסת?  (לת) דוד
  • 20:02
  • 22.01.12

38 הצחקתם מלג
  • 20:07
  • 22.01.12

את מי הצחקתם? מלג? שמלג? זה גוף חלש ורופס.
איך קמה לה מכללה נידחת באריאל וקוראת לעצמה "מרכז אוניברסיטאי".
זו המצאה שצריכה להירשם אצל רשם הפטנטים. אבל המל"ג לא מסוגלת לעשות מאומה כי בימין החליטו שממציאים קטגוריות חדשות להשכלה הגבוהה ואין לזה אח וריע בשום מדינה מתוקנת בעולם. אז מה זה כבר לסדר דוקטורט למישהו? נו באמת....

39 לדעתי בר אילן ממש עשתה נכון. אני בטוח כי יאיר יחזור בתשובה.  (לת) דרבי
  • 20:08
  • 22.01.12

40 למה זה מפורסם רק בהארץ? צפרירה
  • 20:09
  • 22.01.12

האם שאר העיתונים לא מאמינים בתקשורת חוקרת? או שהם מגמתיים? לאן הצדק נעלם

  •   כי ידיעות בעד לפיד אלי
    • 20:50
    • 22.01.12

    ומעריב עדיין לא החליטו אם הם בעד או נגד לפיד.
    הארץ החליט, קו המערכת של הארץ הוא לתקוף את לפיד.

41 אבל האוניברסיטה מפרסת בידיעון שלה, כן, בידיעון שלה למועמדים, שקיימת אפשרות להתקבל לתואר מתקדם ללא תואר ראשון סטודנטית בתכנית
  • 20:12
  • 22.01.12

זה לא מסלול שהומצא במיוחד בשביל האדון הנכבד לפיד, אלא מסלול שקיים, אמנם לא פשוט לממש אותו, אבל הוא קיים והיה קיים גם בלי קשר ללפיד. ואכן כסטודנטית בתכנית הזו אני יכולה להעיד שלפיד הוא לא היחיד שהתקבל לשם בלי תואר ראשון. ישנם עוד כמה. ובוודאי ישנם עוד כאלה באוניבסיטה.
ובלי קשר, זו תכנית שמציעה לימודים במסלול ישיר לדוקטורט. אם כבר טרחתם להיכנס לאתר של התכנית ולצטט שם משפטים בנוגע לזה שהיא מיודעת למצטיינים בתואר ראשון, יכולתם באותה מידה לצטט גם את המידע בנוגע לזה שהתכנית מאפשרת מסלול ישיר לדוקטורט, כלומר בלי תואר שני. אבל אז האייטם היה נראה אולי פחות משכנע.

  •   האם ניתן לקבל לינק לידיעון?  (לת) דר"
    • 20:52
    • 22.01.12

  •   מסלול ישיר לדוקטורט אכן פירושו מעבר ישיר מתואר ראשון לתואר שלישי אולם אזרח המדינה
    • 21:14
    • 22.01.12

    במקרה של לפיד אין תואר ראשון. מעולם לא שמעתי על מצב שבו מישהו חסר תואר ראשון התקבל לתואר שני. המל"ג באמת צריך לבדוק את העניין. לפיד הוא לא העניין כאן אלא אוניברסיטת בר-אילן. איזה ערך יש לתארים האקדמיים אם קיימת אפשרות להחליפם בפעילות אחרת, חשובה ככל שתהיה? תרומה כספית משמעותית למחלקת פגים בבית החולים אינה משמעותית ואיכותית פחות מפעילותו הספרותית של לפיד. אז נעניק גם לתורם פטור מתואר ראשון?

  •   "במקרים יוצאים מן הכלל, תוכל הוועדה לקבל כתלמיד מועמד שאין בידו תעודת הסמכה אוניברסיטאית, אם קיימות עדויות לבקיאותו ולפעילותו המקצועית ברמה שוות ערך להשכלה אקדמית של בעלי תואר ראשון. פנייה חריגה מעין זו נעשית רק באמצעות המחלקה הרלוונטית. החלטה על קבלתו טעונה הסכמה פה אחד של הנוכחים בישיבת הוועדה." ציטוט מן הידיעון
    • 23:13
    • 22.01.12

    וזה הלינק:
    http://www1.biu.ac.il/index.php?id=4408&pt=1&pid=490&level=4&cPath=490,4408

42 ניצחתי ! זה לאחר כל הטוקבקים שלי בענין ביום ו'.היום נוכחו הציונים בעוצמתי  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 20:13
  • 22.01.12

43 למלג אין כל זכות לקבוע לאוניברסיטה מי יתקבל ללימודים. פרופ'
  • 20:20
  • 22.01.12

תגובתה של המלג לשאלת עיתון הארץ היא על גבול השקרית. תלמידים מתקבלים למסלול ישיר לדוקטורט או לתואר שני לפני סיום תואר ראשון כדבר שבשגרה. אמנם הקבלה על תנאי אבל התנאי נאכף לעיתים רחוקות. לאוניברסיטאות שיקולים שונים עבור קבלה וקבלתם של "סלבס" לתוכניות יוקרה מקובלת בכל האוניברסיטאות בעולם. כולל החשובות ביותר. אין לי ספק שידו של שר החינוך בתגובת המלג שמהווה פגיעה בחופש האקדמי של האוניברסיטה. במילים אחרות, תגובת המלג היא סיפור חמור בהרבה מסיפורו של לפיד.

44 יהיר, ברוכים הבאים למדינת הגמדים.  (לת) קין
  • 20:24
  • 22.01.12

45 כולם יודעים את הרמה הירודה של אוניברסיטת בר אילן  (לת) אחד שחוקר
  • 20:25
  • 22.01.12

46 אני מעריך שבשלב כלשהו לפני הבחירות לפיד יבין שהוא הפסיק להיות המאמי של הדודות, ושעדיף להיות באולפן עם המעריצים ולא מכוסה בזפת ונוצות כדרכם של פוליטיקאים (לרוב בצדק) ויודיע, כמו מועמדים רפובליקאיים לא רלוונטיים, שהוא פורש מהמירוץ.  (לת) ירושלמי
  • 20:26
  • 22.01.12

47 - אסי
  • 20:27
  • 22.01.12

Asi Nachum ומהן הישגיו הספרותיים אם מותר לשאול - הצגת יחיד ושות' . צר לי ספריו לא היו לנכסי צאן וברזל בתרבות הישראלית . זכורני כי ספריה של אימו שלומית לפיד , דוגמת גיא אוני , אכן נלמדים בבתי הספר במסגרת בגרות החובה בתחום הספרות , ספריו שלו לא !

48 מה שהוא שכח אתם לעולם לא תדעו. קטנוניים  (לת) אחד העם
  • 20:30
  • 22.01.12

49 הבן שלו בגלצ גלצ
  • 20:35
  • 22.01.12

למה עיתון שמאמין בחקירות, לא מפרסם שיאיר לפיד הכניס את הבן שלו לגלצ

50 לא מבין. הוא לומד לדוקטורט בלי דני
  • 20:42
  • 22.01.12

תואר ראשון וגם שני!

51 פשוט לא יאומן לפחות מישהו רוצה ללמוד פה בארץ וכולםםםםםםםםם מתנפלים עליו....... חבל שחברי כנסת ושרים לא הולכים ללמוד קצת.........
  • 20:53
  • 22.01.12

מה המהומה אף אחד לא ציין את הפאקטור הכי חשוב בכל העניין הבנאדם באמת ובתמים מעוניין להרחיב את אופקי הידע שלו בניגוד הרבה חברי כנסת ושרים שלא מועילים בטובתם ולמען טובת הציבור לפחות פעם בשנה לצאת לקורס אפילו קצרצר לצורך הרחבת ידע בנושאים בהם הם עוסקים האם לא תמוה יותר הנושא של חברי כנסת שעוסקים בנושאים בהם הם לגמרי לא בקיעים ולא מבינים עניין????? נראה מזעזע שכל יום מתקבלות החלטות שרירותיות ע"י אנשים שאין להם מושג בנושאים הנידנים בסדר היום ועוד יותר גרוע שההחלטות הם גורליות ומשפיעות על קהל רחב ואף אחד לא מתעניין בסוגיה הזאת .......

52 למל"ג אין שום סמכות שהיא להתערב בשיקולים של אוניברסיטה לגבי תלמיד מסוים. כל אוניברסיטה רשאית להחליט, על דעת עצמה, את מי היא מקבלת לאיזה תכנית. הדבר מעוגן בצורה הברורה ביותר בחוק המועצה להשכלה גבוהה. שום פקיד של מל"ג או עיתונאית מלאה כוונות (רק טובות וטהורות) של "הארץ", אינם רשאים להתערב בשיקולי האוניברסיטה. יש להניח שאם אורי אבנרי היה מתקבל ללימודים ללא תואר קודם, לא היתה הגברת נשר מדווחת על כך בכותרת נאה.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 20:54
  • 22.01.12

53 ביום שבו דניאל
  • 21:00
  • 22.01.12

סלבריטאות תחליף את המחקר והלימוד אפשר יהיה לסגור את האוניברסיטאות.

גם היום תרבות הפייסבוק מעודדת את השטחי והחיצוני. צריך לעצור את הסחף. זה מקום טוב להתחיל ממנו

54 לאנשי "אם תרצו" - זו לא אוניברסיטת בן-גוריון, אז מה עושים? גם מאיימים? גד
  • 21:00
  • 22.01.12

יותר מדי בחשנים בורים ועמי ארצות בהתנהלות האוניברסיטאות.

55 השרות הצבאי של לפיד - פרוטקציה במיטבה אלי
  • 21:19
  • 22.01.12

כדאי וחשוב שהציבור ידע את האמת.  הצבא שלח את לפיד לשרות צבאי בנ״מ.  הבחור הגיע לבסיס הטירונים של הנ״מ בחולות פלמחים. באמצע הטירונות בא אביו באוטו גדול ולבן של רשות השידור וחילץ את בנו משם לשירות "קרבי" בעיתון למחנה.  משום מה יאיר לפיד לא טורח להזכיר את הפרק האפל הזה בעברו. 

56 this story is shafeful for this newspaper YR
  • 21:21
  • 22.01.12

As a professor in the United States, I know that Universities take a liberal attitude with respect to admissions under special circumstances. A lot of things could be done to increase diversity of the student body as well as prestige. I think the student body in that program could possibly benefit from the interaction with Mr. Lapid. The most prestigious universities here in the US admit relatives of big donors and alumni. .

57 אני יושב פה וטוחן תרגילים באלגברה בקורס פסיכומטרי שעולה 8000 שח רק בשביל הזכות ל-ה-ת-ק-ב-ל לתואר ראשון  (לת) והג'ל עושה לי דוקטורט בבר אילן. מחפיר.
  • 21:29
  • 22.01.12

58 טוב שהשקר עלה. נמנע מצב של עוד מושחת אחד שהיה מגיע לפוליטיקה תודה
  • 21:41
  • 22.01.12

לא צריך עוד מושחתים בפוליטיקה

59 הירשזון, בניזרי, אולמרט, דרעי, ועכשיו לפיד - די! דורשים אנשים ישרים  (לת) נינה
  • 21:41
  • 22.01.12

60 ברכותי לדוקטור לשם בזיון - יאיר לפיד.  (לת) ךך
  • 21:43
  • 22.01.12

61 תואר שלישי בעולם השלישי מיט הרומני
  • 21:47
  • 22.01.12

כמו שהיו אומרים אצלנו בבוקרשט: הכל תלוי בטיב המילוי - כשהכוונה לכיס. אגב באוניברסיטאות רבות בעולם לא בוררים באמצעים. ראו באיזו התחשבות טיפלו בבן של קדאפי, ד"ר סייף האיסלם בבית הספר הלונדוני לקלקלה.

כאשר מדובר בכסף ובהשפעה הדלתות וגם הלבבות נפתחים באופן ספונטני.

62 סוף סוף משהו מתקבל לתוכנית על סמך השגים דרור
  • 21:52
  • 22.01.12

לפיד התקבל לתוכנית, שבוודאי אינה מכניסה סכום משמעותי לכיסו, עקב שנים של פעילות בתחום. החוג הרלוונטי מקבל אדם שהוכיח כבר את יכולתו ליצור, ולא רק לחקור יצירה של אחרים.
אין זו העדפת מפורסמים אלה העדפת מפרסמים. לפיד הוא סופר מוכר בן לשני סופרים מוכרים! זה בדיוק סוג האנשים שאמורים לקבל העדפה בחוג לתרבות ובלשנות!

63 המל״ג והאינטריגות הפנימיות פנימאי
  • 21:59
  • 22.01.12

אם הייתם יודעים ולוא מקצת ממה שמתרחש במגדלי השן שכבר הצהיבו מרפש, הסיפור של לפיד היה נראה רק כבדיחה גרועה. המציאות שהמלג וכל האוניברסיטאות דואגות להסתיר היטב היטב היא עגומה בהרבה. הכל אינטריגות וקשרים. אם בבר אילן עשו את מה שעשו עם לפיד תארו לכם מה הם עושים עם פחות מפורסמים. וכך כל שאר האוניברסיטאות.

64 בר-אילן אוניברסיטה עלאק....הצחקתם אותי אבל  (לת) דוקטורנט
  • 22:20
  • 22.01.12

65 אנשי אשכולות HMJE
  • 22:22
  • 22.01.12

ליאיר לפיד יש הישגים ספרותיים, שמעון פרס כותב שירים שמלחינים אותם ממש משק כנפי המוזות נשמע.

66 בשביל כבוד צריך לעבוד עדי
  • 22:25
  • 22.01.12

אם התכנית ללימודי תרבות ופרשנות באוניברסיטת בר אילן היא כה נחשבת
הכיצד הסכימה ועדת הקבלה לקבל מועמד שאין לו תעודת בגרות ואף לא תואר ראשון?
יתר על כן, הכיצד יאיר לפיד נטש תכנית כה יוקרתית במקום להתמסר במשך שנים לכתיבת עבודת מסטר ולאחריה עבודת דוקטור?
האם ייתכן שמר לפיד החליט ללכת לפוליטיקה לאחר שהבין כי כדי להשיג התארים הנחשקים מהאוניברסיטה לא די להיות קריין חדשות וגם לא כותב טורים בעיתון יומי.
הפרשה הזו לא רק מלמדת מיהו האדם המתיימר להציל את עם ישראל בשעותיו הקשות, אלא גם פגעה קשה ברצינותה של אוניברסיטת בר אילן. ובמיוחד פגעה בסטודנטים אחרים הלומדים באוניברסיטה זו ומשקיעים מאמצים רבים כדי להשלים את חובותיהם לתארים מתקדמים.

67 הישגים ספרותיים ללפיד? תלמה
  • 22:32
  • 22.01.12

איזה השגים? מה כל ההמצאות הללו? הוא עמוס עוז או אדם ברוך?

68 שיהיה בהצלחה. גם לסטיב ג׳ובס וביל גייטס אין תואר פרופסור למתמטיקה
  • 22:35
  • 22.01.12

לא התואר עושה את האדם. למשל אני מנחש שלעיתונאית הלוחמנית טלילה נשר יש תואר ראשון, ולמרות זאת היא עושה לי רושם של אדם קטן וחסר דמיון.

69 הנקודה האמיתית כאן היא רן שומרון
  • 22:49
  • 22.01.12

שבר אילן רוצים להיות "סקסיים" ולא ברמה אקדמאית נאותה. היום זה סלבריטאי דה ג'ור ומחר שבן של תורם גדול לאוניברסיטה. דבר נוסף הוא שמספר המקומות בתכנית כזאת מוגבלת עקב תקצוב של המדינה ( מל"ג ות"ת) ואז השאלה על חשבון מי התקבל יאיר לפיד. אני לפחות מכיר סטודנטית אחת מאד מוכשרת שסיימה תאר שני מאוניברסיטה אחרת בארץ ולא התקבלה ללימודים כאלו בבר אילן.

70 צריך לסגור אוניברסיטאות שמחלקות תארים ללא ביסוס אקדמי וסתם מתוך פרוטקציה לאשכנזים מקורבים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 22:59
  • 22.01.12

71 לא בעד לפיד, אבל יחסית למעשי ומחדלי ח"כים אחרים - משקל הפרשה אפסי  (לת) דניני
  • 23:04
  • 22.01.12

72 ללמוד יכול אבל תואר שני בלי הראשון לא. בבון כרמיאלי
  • 23:05
  • 22.01.12

אז שילמד לא מזיק.

73 לפי הסבר בר אירן שהבחורציק התקבל על סמך הישיגיו ראוי להגיש את מועמדותו לפרס נובל למדעי התחמנות והסדרי "מגיע לי"  (לת) הוא זכאי
  • 23:12
  • 22.01.12

74 אתם רודפים את לפיד, לא ביבי! איך אתם לא מתבישים?  (לת) נילי
  • 23:13
  • 22.01.12

75 ל 62 לאמספיק להיות מוכשר אדם ככול שיהיה מוכשר נדרש לתואר
  • 23:18
  • 22.01.12

ראשון תחילה. אין קיצורי דרך 

76 המנעו מהשמצות ד"ר ישי דורון
  • 23:25
  • 22.01.12

הוא לא הראשון ולא היחיד.האקדמיה מלאה באנשים מבריקים שקבלו את תאריהם שלא דרך המסלול הרגיל.די להזכיר את פרופסור דב סדן.היו רבים אחרים.

77 האם זו אותה מחלקה "שויתרה" על ד"ר אראלה אזולאי? יעלה
  • 00:01
  • 23.01.12

באוניסרסיטה הפתוחה לא היו מכירים לו גם בנעץ. מעניין שבבר אילן מכירים בקורות חיים ובאוניסרסיטה הפתוחה אתה אפילו לא יכול להגיש אותם , אבל לא בדקתי מה קורה אם אתה סלב.

  •   אכן, אנה
    • 02:26
    • 23.01.12

    אם כי 'טיהור' יתאים יותר במקרה של רלי. התנהלות המחלקה בפרשה הזו, ובמיוחד של העומד בראשה, פרופ' אבי שגיא, היתה מבזה ודמגוגית (בכלל זה, איום מפורש להפסיק לאלתר את לימודיו/ מלגותיו של כל סטודנט שיעיז למחות כנגד ההליך הזה, או נגד האופן בו התנהל).
    יחד עם זאת, האפשרות להתקבל ללימודים בתכנית ללא BA היתה קיימת לפני לפיד, וכולי תקווה שתשאר על כנה. יש משהו מרובע מאד, בירוקרטי מאד, בטענה שיש בכך פגם. לימודים לתואר מתקדם (ובפרט במדעי הרוח) מחייבים ידע ויכולות אנליטיות ברמה מסוימת, וישנם מקורות אחרים להשיגם מלבד התעודה הצהבהבה שניתנת בסוף התואר הראשון. כמי שישבה עם לפיד בכמה קורסים אוכל לומר בכל פה שהוא מתאים לתכנית -- הן לרמה האקדמית הגבוהה והן ליוהרה האויפיינית לה.
    תיקון קל -- לא קורות החיים אלא כמות הפרסומים ואיכותם הם שעומדים כקריטריונים (בדיוק כמו בשלבים מתקדמים יותר של המסלול האקדמי). על איכות הפרסומים של יאיר לפיד אשמח להתווכח, עם האוטוקרטיה של בר אילן או כל אחד אחר.

78 מוסד מושחת מדינה של קומבינות , שוק מני
  • 00:08
  • 23.01.12

למה דוקטורט יש לפרופסורה מי צריך תואר 1 בשביל תואר 2 . המלג פשוט גוף מגוחך שאינו מכבד את עצמו. אני יגיש תביעה ייצוגית נגדו עם דבר שטותי כזה יאושר

79 מוכן להתערב על הכל שאם לפיד עושה פסיכומטרי מוטי
  • 00:12
  • 23.01.12

הוא לא עובר את ה700 בחיים , אולי בעברית ילך לא סבבה אבל הוא לא ריאלי ואנגלית לא הצד החזק שלו. אבל מה זה משנה ? יש כסף הכל הולך. היום להיות ישר ואמין פשוט לא משתלם

80 איך ללפיד יהיה זמן גם לעשות דוקטורט וגם לנהל מדינה כה מסובכת כישראל ?  (לת) עדד
  • 00:49
  • 23.01.12

81 מה פגום בהחלטת האוניברסיטה? אם הסטודנט אינו מתאים לתוכנית כזו הוא יפרוש ממנה ממילא אור לנו
  • 00:51
  • 23.01.12

האוטונומיה של האוניברסיטה מאפשרת לה להגמיש נהלים ולאפשר גם לחסרי תעודת בגרות מעל גיל מסוים להתקבל ללימודי תואר ראשון ולאנשים שהוכיחו כישורים ויכולת אקדמית לבצע עבודה לדוקטורט ללא לימודים פורמליים. כל עוד הדוקטורט ייכתב בידי הסטודנט עצמו ויוכיח את סגולותיו והשקעתו בלימוד איני מוצאת רע בכך. את החסר לו לצורך המחקר ישלים בכוחות עצמו. לאחד מגדולי המדענים הבריטים, מייקל פרדיי, שביקשו למנותו לנשיא האקדמיה המלכותית למדעים והוא סירב בשל צניעותו, לא היתה שום השכלה פורמלית. הוא למד כשוליה להיות כורך ספרים.

82 ביבי אתה לא שומע?? תיק תק תיק תק אבא
  • 01:04
  • 23.01.12

תתחיל לארוז..כבר לא נישאר לך מה למכור..תיק תק תיק תק

83 להחרים את בר אילן עד שיבטלו את האפליה הזו!!!!  (לת) ארז
  • 01:05
  • 23.01.12

84 במקום לרדוף את שרי הממשלה האנאלפבתים של ביבי, הם רודפים אדם שרוצה להשכיל ... עיתונות עלובה....  (לת) סימפאטיקו
  • 02:03
  • 23.01.12

85 רק אני למדתי כמו חמור קר
  • 03:48
  • 23.01.12

למדתי לבגרות כמו חמור, אחר כך פסיכומטרי, אחר כך תואר ראשון, אחר כך תואר שני. בתחילת הדוקטורט עוד לא היה לי אישור על התזה של התואר השני ולכן קיבלתי מלגה מופחתת. לפוסט לא הסכימו לקבל אותי בלי אישור זכאות לדוקטורט. כל תואר הושג בעמל רב תוך השקעת רב הזמן מהבוקר ועד הלילה.
לכל דבר היו כללים מאוד ברורים, תעודות, מבחנים ופרויקטים שצריך להגיש. והנה כשמדובר במישהו שיכול להביא לבר אילן אי אילו יתרונות בתיקשורת, יחסי ציבור, שכר לימוד ועוד דברים שלא קשורים למצוינות אקדמית, הופ קיצור דרך ואנחנו שם. דוקטורט בלי תואר שני, ראשון, בגרות או פסיכומטרי. מה יגידו כל אלה שלא התקבלו למסלול שלפיד רשום אליו וכנראה לא טורח אפילו להגיע.

86 ראו מה כתוב באתר אוניברסיטת בר אילן, תנאי קבלה לתואר שלישי: רוני
  • 07:22
  • 23.01.12

מסמכים שיש לצרף לצורך הגשת מועמדות:
1. תעודת תואר ראשון (בשני עותקים)
2. גיליון ציונים לתואר ראשון (בשני עותקים)
...

בהעדר המסמכים הנדרשים הבקשה לא תובא לדיון.

המשפט האחרון מודגש שם ב-bold !!!

87 טרכטנברג משתתף בציד המכשפות לא מופתעת
  • 07:35
  • 23.01.12

האיש רודף פרסום עם אג'נדות פוליטיות, לא בוחל באמצעים

88 לא אבחר בלפיד אך מסע הדה לגיטימציה נגדו מעורר תעוב אור לנו
  • 09:22
  • 23.01.12

תחילה יזמו נבחרינו חוק אד הומינם שיקבע תקופת צינון ל..עתונאי שמשתוקק להכנס לבצה הפוליטית כדי למנוע הגשת מועמדותו של יאיר לפיד, שכל כך מאיימת עליהם. עתה נדמה שגילו גלגל הצלה חדש. ליאיר לפיד הלומד לתואר שלישי אין תעודת בגרות, אבוי.
לי דווקא נדמה שהאוטונומיה של האוניברסיטה מאפשרת לה להגמיש נהלים ולאפשר גם לחסרי תעודת בגרות מעל גיל מסוים להתקבל ללימודי תואר ראשון, ולאנשים שהוכיחו כישורים ויכולת אקדמית לכתוב תיזה לדוקטורט ללא לימודים פורמליים. כל עוד הדוקטורט ייכתב בידי הסטודנט עצמו ויוכיח את סגולותיו ורצינותו בלימוד איני מוצאת כל רע בכך. את החסר לו לצורך המחקר ישלים בכוחות עצמו. לאחד מגדולי המדענים הבריטים, מייקל פרדיי, שביקשו למנותו לנשיא האקדמיה המלכותית למדעים והוא סירב בשל צניעותו, לא היתה שום השכלה פורמלית. הוא למד כשוליה להיות כורך ספרים. האם מישהו באמת מצפה שיאיר לפיד בן החמישים כמעט יחזור לגימנסיה להשלים "בגרויות"? גילוי נאות. לא אבחר בלפיד.

89 ראש הממשלה ד"ר יאיר לפיד ירשים בתוארו האקדמי את בני שיחו האירופים. חייבים לתת לו דוקטורט משיקולי טובת המדינה  (לת) הומו אקדמיקוס
  • 11:38
  • 23.01.12

90 בידקו אם הוא בכלל למד בתיכון ונבחן בבחינות בגרות.  (לת) תואר ראשון לציון
  • 13:08
  • 23.01.12

91 דוקטורנט ללא בסיס אקדמי איזי בנוזיו
  • 08:27
  • 25.01.12

למרות היות יאיר לפיד מוכשר ככל שיהיה, "דילוגו" על לימודי תואר ראשון בדרכו לתארים מתקדמים מהווה דוגמא בוטא מאוד ל"חוצפה" הישראלית. בהיותו איש תקשורת המטיף לשיוויון הזדמנויות לכל, לעקרון של "חייה ותן לחיות", להגינות ושמירה על מינהל תקין ללא משוא פנים וללא העדפות מיוחדות- התנהגותו צורמת יותר מכפליים.
אונ. בר אילן שאיפשרה "הסדר" זה לאור "הישגיו הספרותיים" - אף היא אינה נקייה כשאישרה מערכת לימודים זו. אוניברסיטה ככלל ומוסד אקדמי המכבד את עצמו בפרט, אסור לו להפלות בכל הנוגע לדרישות האקדמיות הנדרשות מהסטודנטים, יהא מעמדו אשר יהיה.

פרוייקטים מיוחדים