המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לפיד: התקבלתי ללימודי תואר שלישי על פי הכללים

העיתונאי שעבר לפוליטיקה הגיב בפייסבוק לפרסום ב"הארץ", כי התקבל ללימודי דוקטורט בבר אילן ללא תואר ראשון: "מצטער על הצורך ללכלך כך"

יאיר לפיד הגיב (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו לפרסום ב"הארץ", כי התקבל ללימודי תואר שני ושלישי באוניברסיטת בר אילן, ללא תואר ראשון כלל. "אם אני לא מתרגש מהעניין אין סיבה שתיקח דברים כל כך קשה" כתב לפיד בתגובה להודעה של אחד הגולשים בנושא. "תסתכל על הצד החיובי שבעניין: מישהו מוטרד מכניסתי לזירה הפוליטית. מעניין רק למה".

לגולש אחר ענה לפיד, איש התקשורת לשעבר שהודיע באחרונה על התמודדותו במערכת הבחירות הקרובה: "בקיצור רב אשיב שקבלתי ללימודי הדוקטורט הייתה בהתאם לכללי האוניברסיטה. אני רק מצטער על הצורך של אנשים ללכלך כך".

מוקדם יותר הודיעה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) כי פתחה בבדיקת קבלתו של יאיר לפיד ללימודים בתוכנית לפרשנות ותרבות, המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות. על פי הודעת המל"ג, היא "החלה בבדיקת העניין ופנתה לאוניברסיטת בר אילן בבקשה לקבל את התייחסותה".

האוניברסיטה מסרה בתגובה לפרסום, כי לפיד התקבל לתוכנית לתארים מתקדמים, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל של המוסד, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות ישירות אליכם

בדרישות הסף של התוכנית נכתב בין היתר כי "המסלול מיועד לסטודנטים ולסטודנטיות שסיימו את לימודי התואר הראשון בהצטיינות ואשר מגלים יכולת ללימודים רחבי אופקים". עוד נכתב כי "המסלול מוצע לתלמידי תואר שני ושלישי בלבד, זאת בהתבסס על ההנחה שלימוד בין-תחומי יהיה משמעותי ואפקטיבי רק לסטודנט שלמד דיסציפלינה אחת או שתיים ביסודיות בלימודי תואר ראשון". חרף הדרישה להצטיינות בתואר, לפיד התקבל כשאין בידיו תואר ראשון.

בתגובה לפניית "הארץ", הבהירה המל"ג את עמדתה העקרונית בסוגייה וכתבה כי "ככלל, אין קבלה לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה ללא סיום תואר ראשון תחילה". יחד עם זאת, הבהירה כי ישנה "אפשרות ללמוד קורסים בודדים מהתואר השני, אף קודם לסיום התואר ראשון, זאת בתנאי שהסטודנט הינו בסטטוס של תלמיד שלא מן המניין, וזאת עד לקבלת התואר הראשון".

המועצה הדגישה כי במצב שכזה מעמד הסטודנט יהיה שלא מן המניין, עד לסיום התואר הראשון, ואפשרות זו מוגבלת למספר חודשים, לכל היותר שנה.

בכיר בבר אילן: זה פוגע בנורמות האקדמיות

מרצה בכיר באוניברסיטת בר אילן, שבחר להתראיין בעילום שם, אמר כי "אוניברסיטאות עושות הנחות ו'השקעות לטווח ארוך' לאנשים שהן יודעות שאחר כך יעשו טוב למוסד, בין שהם יהיו קצינים בכירים או פוליטיקאים שהאוניברסיטה תוכל להתהדר בהם ולהיעזר בהם. המוסדות יודעים שכשאותם בכירים יגיעו לעמדות מפתח הם יתגמלו אותם, וזוהי בפירוש נטייה שיש בכל המוסדות".

לדברי המרצה, תופעה זו גורמת בבירור לפגיעה בנורמות האקדמיות. "האוניברסיטאות פועלות מתוך מחשבה ברורה שממילא הבכיר הזה לא יהיה חוקר באקדמיה, לא ישקיע, לא ילמד ולא יהיה חוקר ולכן ניתן לו. בחלקו זה נעשה מטעמי יוקרה ובחלקו מטעמי תקציב, למשל כשנפתחים קורסים ייעודיים לקבוצות בממסד הציבורי והפרטי. הנוהג הוא בגדר תועלת הדדית שתצמח לשני הצדדים שמטבע הדברים מביאה להורדת רף הדרישות".

בהתייחס לבדיקת ההתנהלות סביב לימודיו של לפיד, אמר המרצה: "לא ייתכן שמקבלים אדם על סמך טורים בעיתון. אני רוצה להאמין שהוא לפחות הגיש משהו שווה ערך. על סמך טורים, הישגים ספרותיים ועיתונאיים אפשר לכל היותר לקבל תואר דוקטור של כבוד". בתגובה לבקשת ה"ארץ" לקבל הבהרות בסוגיית הקבלה ממוסדות אחרים, כתבה האוניברסיטה העברית כי זו "מחייבת מעוניינים בלימודי תואר שני להחזיק בתואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ולבצע לימודי השלמה במידת הצורך". אוניברסיטת חיפה מסרה כי "תנאי הקבלה ללימודים מפורסמים בצורה ברורה" אולם "כל בקשה חריגה נבדקת לגופה". אוניברסיטת בן גוריון מסרה כי "תנאי ראשון לקבלה ללימודי תואר שני הוא תואר ראשון בציון גבוה ויכולות לימודיות גבוהות. קבלה לתואר שלישי נעשית בכפוף לתואר שני עם תזה בציון 85 לפחות".

בר אילן: קיבלנו שני סופרים במסלול דומה

בחודש יוני האחרון התקבל לפיד גם ללימודי תואר שלישי, עליהם נכתב כי "על מנת להתקבל...נדרשת השלמת שתי שנות לימוד בתואר השני במסלול". עוד על פי תנאי הקבלה, לאחר השלמת שנתיים אלו, "יגישו הסטודנטים המעוניינים בדוקטורט הצעה לדוקטורט ובעקבותיה ייעשו לתלמידים מן המניין לתואר שלישי". בהקשר זה, ציינה המל"ג כי "קבלה ללימודי דוקטורט שהם מחקריים במהותם היא אך ורק על בסיס הצגת תואר שני עם תזה (מסלול מחקרי), כתנאי קדם. במקרים מיוחדים, תהליך הקבלה לדוקטורט מתקיים במקביל לסיום עבודת המאסטר (תואר שני של הסטודנט)".

בתגובה לפרסום המקורי טענו בבר אילן כי "השנה התקבלו עוד שני סטודנטים למסלול זה, שניהם סופרים. נוהל הקבלה אושר על ידי הוועדה לתואר שני וגם בשנים עברו התקבלו סטודנטים במסלול הזה". טרם נמסרה תגובתה של אוניברסיטת בר אילן להודעת המל"ג.

Read this article in English: Lapid on Facebook: I am not troubled by graduate admissions probe

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לשמוע מיאיר לפיד את עמדותיו אילן
  • 23:47
  • 22.01.12

מרגע שהכריז על כניסתו לחיים הפוליטיים ועל כוונתו לייצג את הציבור בכנסת, הדרך היחידה לשמוע מיאיר לפיד את עמדותיו היא להוציא את הארנק מהכיס ולשלם לו. הוא לא ארגן מסיבת עיתונאים, לא נתן ראיונות, אפילו לא הוציא הודעה לעיתונות. הוא גם לא הופיע בחוגים פתוחים לציבור.

במקום זאת, שימו לב לרצף ההופעות וההתבטאויות של לפיד מהרגע שבו נכנס לחיים הציבוריים: טור ב"ידיעות אחרונות" (כרוך בתשלום), הופעה ב"צוותא" (כרוך בתשלום) והופעה ב"מופ"ת" בראשון לציון (כרוך בתשלום). רוצים לשמוע את עמדתו הפוליטית של הפוליטיקאי לפיד? תצטרכו להיות מעט יותר עניים בסוף המסלול.

02 אפשר לא להתעסק בזוטות האלה , למה העיתונות כה צהובה? זה מכער את הפוליטיקה  (לת) רועי
  • 23:56
  • 22.01.12

03 אגב, גם לא בטוח שיש לו ת בגרות פדגוג קפדן
  • 23:57
  • 22.01.12

באמת.

  •   אבל יש לו פרופסורה בסלבריטיות פופוליסטית מתקדמת  (לת) קפדן פחות
    • 07:51
    • 23.01.12

  •   לא צריך תעודת בגרות בשביל תואר. אבל לא יכול להיות תואר שלישי בלי ראשון..  (לת) ליאור
    • 07:54
    • 23.01.12

  •   האיש עתיר כשרונות וכל התגובות מקנאה.  (לת) מנחם בוקעי
    • 08:03
    • 23.01.12

  •   !No High School Diploma  (לת) CAL
    • 09:05
    • 23.01.12

  •   מנחם, יקירי, צביקה פיק הרבה יותר מוכשר. גם מתי כספי..... הם לא ביקש לקנותו דוקטורט...
    • 09:09
    • 23.01.12

    הטורים של לפיד הם פופוליסטים ולעג לאינטליגנציה. ה"ספרים" שלו? ... הייתי שואל את אימו מה דעתה....... את הכשרונות והחיוך שלו שיראה בטלוויזיה. נקודה.

  •   מה שחשוב כמו שאומר המאמר עליו בהעוקץ שלפיד הוא למעשה נציג הטייקונים- וכל החייו עסק במניפולציות על הציבור- ולכן אין מדובר כלל בקנאה אנחנו לא מקנאים בפרופ' דן שכטמן אלא גאים בו כי אנחנו יודעים שהוא זכה בדין . לפיד זוכה כי הוא עיתונאי גרוע הוא לא מספר אמת הוא רק אלוף במניפולציות רגשיות. עיתונאי מצויין הוא עודד שחר לדוגמא ואף אחד לא מקנא בו . סופרת מצויינת היא אורלי קסטל בלום והיא זוכה להערצה ואפשר להמשיך. לפיד הוא יציר הכלכלה החזירית שמשתוללת כאן כפי שמעיד המאמר בשם 'רוקד עם גבירים' . אוהבים את דן שכטמן
    • 09:26
    • 23.01.12

    http://www.haokets.org/2012/01/17/%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%93-%d7%a2%d7%9d-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d/

  •   בשביל מה צריך בגרות חמדה
    • 09:27
    • 23.01.12

    הוא הרי רוצה להיות רק שר החינוך

  •   לבוקעי: האיש עתיר טוקבקיסטים בשכר, נעמה
    • 09:27
    • 23.01.12

    שהתחילו להקליד באותה שניה שבה הכריז על כניסתו לפוליטיקה.

    מה שמגוחך הוא שהמנדטים של לפיד הם מאנשים שאינם גולשים באינטרנט, קל וחומר שאינם מטקבקים. המנדטים שלו הם המנדטים שהיה מקבל דודו טופז אילו רץ לפוליטיקה, אנשים שרואים גבר מקריא חדשות שהעורכות כתבו למענו על הפרומפטר, ומתפעלים מהקול הסמכותי שלו.

  •   הבעיה היא לא הכשרון, אלא המקורבים - חלקם (אולמרט) מהמושחתים שידעה הארץ  (לת) לא להון-שלטון-עיתון
    • 09:30
    • 23.01.12

  •   אנשים לא ממש מקנאים בגדולי הדור- אלא להיפך מעריצים אותם כולם מעריצים את פרופ' דן שכטמן, את ש"י עגנון ואת דליה רביקוביץ ואף אחד לא אומר שהם לא מוכשרים- גם אלה שלא סובלים אותם. פה יש לנו בן אדם שהוא סלבריטי יציר הכלכלה החזירית שלנו- כפי שכותבים עליו ב'העוקץ' במאמר בשם 'רוקד עם גבירים'. אף אחד לא אומר שקרן נוייבך היא עיתונאית גרועה גם לא אלה ששונאים אותה. לפיד הוא אלוף המניפולציות הרגשיות- הוא כמו האח הגדול וזה מביך שאדם כזה נעשה חשוב בכלל. אוהבים את דן שכטמן
    • 09:39
    • 23.01.12

    http://www.haokets.org/2012/01/17/%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%93-%d7%a2%d7%9d-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d/

  •   אם זה נכון, זה רק מחזק את הטענה שבחינת בגרות היא דבר ארכאי. שאול
    • 10:18
    • 23.01.12

    מה שחשוב באמת זה הכישורים והיכולת ללמוד.
    התעודה המ..ינת הזאת לא קובעת כלום.
    אני מכיר לר מעט בעלי בגרות ותוארים אקדמאים שהם דבילים גמורים - כאלו שלא הייתי רוצה כחתנים לבת שלי.

  •   בבר אילן קורים עוד דברים מופלאים. אליס בארץ המראה
    • 11:27
    • 23.01.12

    יש שם מערכת לא קטנה של תואר שני בלי תואר ראשון.
    אז מה הבעיה לעבור מתואר שני ללא תזה [וללא תואר ראשון] ישר לשלישי בגלל משהו שמחליטים להגדיר כהצטיינות?

  •   אם עתיר כשרונות שילך לעשות קודם תואר ראשון כמו כולם  (לת) פרופסור
    • 11:31
    • 23.01.12

  •   לדוקטור אבשלום אליצור - אחד המוחות המבריקים במדינה אין אפילו בגרות, שלא לדבר על תואר ראשון או שני. מספיק ללכלך על יאיר לפיד רק משום שנכנס לפוליטיקה!  (לת) האיש הקטן
    • 11:56
    • 23.01.12

  •   מה לדליה רביקוביץ בחברת ש"י עגנון ודן שכטמן? אפילו דוגמא טובה אתה לא יודע לתת יוסף המאסף
    • 13:05
    • 23.01.12

    השוואה מופרכת ביותר.

  •   מה לדליה רביקוביץ המשוררת הבינונית ולשי" עגנון ודן שכטרמן? ערבוב יוסף המאסף
    • 13:22
    • 23.01.12

    מופרך ומגוחך

  •   אורלי קסטל-בלום היא אכן סופרת טובה, אך מכל בחינה דורית
    • 13:23
    • 23.01.12

    אחרת בורה ועם-הארץ וגסת-רוח, כפי שהתגלתה בהופעותיה לפני קהלי-מעריצים בארה"ב, (גם האנגלית שלה עילגת).

  •   נניח אפילו שאין לו תעודת בגרות,אז מה? האם תעודת בגרות מעידה בהכרח על פוטנציאל אקדמי? לי למשל יש תעודה ואין לי תואר. לקולגה שלי איו תעודה ויש לו תואר שני. הראשון מהאוניברסיטה הפתוחה והשני מהאונ' העברית  (לת) ישראל ישראלי
    • 13:26
    • 23.01.12

  •   אכן הכשורים ללמוד לקלות סקרנות אמיתית לא לחנטרש ולכתוב על עצמך  (לת) ניו זורנליסם-ניו חנטרישיסם
    • 17:27
    • 23.01.12

  •   נו באמת.... אתה משווה את יהיר לפיד לדר' אבשלום אליצור? לא היו לו בגרות, ותארים כדבריך, אבל היו לו הישגים לימודיים מחוץ למסגרת ממוסדת.  (לת) לא נכון להשוות...
    • 18:06
    • 23.01.12

  •   כשרונות ,בסדר שיוכיח שגם בלימודים אקמיים הוא מוכשר. שרון
    • 09:56
    • 25.01.12

    זילות מוחלט של הלימודים האקדמיים !!!

  •   לא מוכר ולא זכה לפרסום אז זכה מההפקר שרון
    • 09:58
    • 25.01.12

    זילות מוחלט של הלימודים האקדמיים !!!

04 זה שם המשחק  (לת) חנטריש
  • 23:58
  • 22.01.12

05 עכשיו תסביר איך הבן של בגלצ רוצה הסברים
  • 00:02
  • 23.01.12

האם הפעלת קשרים?

  •   הבנים של הרוב המכריע של המנהיגים הדגולים הולכים להיות 'ובניקים. במקרה הטוב. יואבחלב
    • 09:15
    • 23.01.12

    זה רק הופך אותו למתאים להנהגת מדינת תל אביב.

  •   השרות הצבאי של לפיד - סיפור מסריח שצריך להוציא החוצה נ"מ-מניק
    • 09:51
    • 23.01.12

    הצבא שלח את לפיד לשרות צבאי בנ״מ.
    הבחור הגיע לבסיס הטירונים של הנ״מ בחולות פלמחים. באמצע הטירונות בא אביו באוטו גדול ולבן של רשות השידור וחילץ את בנו משם לשירות "קרבי" בעיתון למחנה. משום מה יאיר לפיד לא טורח להזכיר את הפרק "האפל" הזה בעברו.

  •   והבן של ביבי?  (לת) אבי
    • 09:52
    • 23.01.12

  •   כמו שהבן שלי בדובר צה"ל...ככה זה חמודי. יש דרג ויש זרג.  (לת) גרה מתניהו
    • 09:58
    • 23.01.12

  •   כמו הרבה מהמשתמטים 'הצפוניים'  (לת) מוטי
    • 10:52
    • 23.01.12

  •   מהיכן הידע המפורט הזה?  (לת) חשבתי שהוא חולץ מחיל השריון
    • 11:52
    • 23.01.12

  •   מה מקור הידע המפורט הזה? שרתת אז בנ"מ?  (לת) חשבתי שהוא התחמק משירות בחיל השריון
    • 12:20
    • 23.01.12

  •   ואיפה שירת כבוד השר ליברמן? עיזה עיוורת
    • 14:13
    • 23.01.12

    או חברתו לסיעה הגב' מיכאלי הנכבדה?

  •   הבן של ביבי לא רץ לפוליטיקה ולכן ההשוואה לא במקום. די לדמגוגיה זולה
    • 15:24
    • 23.01.12

    תשווה את השירות של לפיד לשירות של נתניהו עצמו.

  •   נ"מ-מניק הוא מגיב בתשלום ושקרן.  (לת) קורא
    • 19:15
    • 23.01.12

  •   הנ"מ-מניק היה באוהל עם לפיד בבסיס טירונים נ"מ, פלמחים, מחזור פברואר 1982 נ"מ-מניק
    • 09:21
    • 24.01.12

    אפשר לתת עוד פרטים, אבל עדיף להשאיר זאת לעיתונאי רציני.

    למה אתה קובע שזה שקר? יש לפחות 30-40 אנשים שיכולים להעיד על כך. האם אתה יודע מה עשה לפיד בכל חודש בחייו?
    נטישתו את המחלקה גרמה לדמורליזציה רצינית. אנשים התחילו להבין שהם מנוצלים לטובת החונטה השלטת.

  •   חשבתי שנ"מ עשו טירונות בניצנים, יחד עם גבעת חלפון אינה עונה. לפחות ככה זה היה בשנות ה90.  (לת) עוד נ"מניק.
    • 07:16
    • 25.01.12

  •   בט"ר נ"מ עבר מפלמחים לניצנים בקיץ 1985  (לת) גם אני נ"מ
    • 13:04
    • 27.01.12

06 אבי שגיא, אתה מאכזב אותי וחבל.  (לת) תירון
  • 00:06
  • 23.01.12

07 יהיר כבוי הלפיד מתנצל כמו השיכור לפני השופט: אדוני השופט,,הם אילצוני,,הם אשרו לי,,אני לא שיכור ולא שקרן,,,השופט:תמוה בעיני שכל שיכור עונה אותה התשובה, וכך גם אתה מר יהיר,,,מסקנה: אינך צדיק מר יהיר,,,תפנים ,,,,,,,,,,,,  (לת) בצלאל חסיד ביבי הטוב
  • 00:06
  • 23.01.12

08 אין מה לעשות ככה זה כשאתה איש ציבור. ברוך הבא לעולם הפוליטיקה - תמיד ינסו ללכלך עליך ותמיד אתה תמהר להגן על עצמך, למרות שבמקרה שלך אני לא יכול להעלות בדמיוני מי ירצה ללכלך עליך כי אתה סתם עוד איזה אחד חסר סיכוי שחושב שהוא יכול לשנות משהו במדינה הזאת. דרך אגב, מר לפיד, באיזה אוטו אתה נוהג?  (לת) סתם אחד anmizrahi@gmail.com
  • 00:07
  • 23.01.12

09 מדינאי לעתיד מוטרד
  • 00:09
  • 23.01.12

חבל שלא בחר את המסלול הרגיל, מדינאי לעתיד היה צריך להראות קצת צניעות. אבל בטח שזה לבקש יותר מדי.

10 למי לעזאזל איכפת מהסיפור הזה? יום טוב
  • 00:10
  • 23.01.12

עדיף להפנות את תשומת הלב לדברים יותר חשובים

  •   לי איכפת דוקטור לפילוסופיה
    • 01:12
    • 23.01.12

    לי איכפת כי אני עבדתי מאוד קשה בשביל כל שלושת התארים שלי במשך עשר שנים. אם כל הכבוד ליאיר לפיד, להיות סופר (מוכשר או לא מוכשר זה לא באמת משנה) לא אמור להצדיק קפיצה על תואר ראשון ובטח שלא על תואר שני. בר אילן מעולם לא היתה מוסד אקדמי מוביל אבל גם הם אמורים לשמור על סטנדרטים אקדמאים בסיסיים אחרת אין ערך לתארים שהם מעניקים. אני מקווה שהמל"ג יטפל בעניין בחומרה.

  •   לי אכפת  (לת) ציפי שפיצר
    • 02:24
    • 23.01.12

  •   בוודאי שאכפת. זה סופר-חשוב נורמות
    • 03:34
    • 23.01.12

    מדיניות של איפה-ואיפה באוניברסיטאות מובילה להנצחת פערים כלכליים וחברתיים. כמות המקומות באוניברסיטאות מוגבלת - תאר לך שתלמיד טוב כמוך היה מנסה להתקבל ללימודי תואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון והיה נדחה בשל ציונים נמוכים מדי, בעוד שבנו של שר בממשלה היה מתקבל ללא תעודת בגרות. זה לא מקומם?? ודאי שזה מקומם.
    מצד שני, לאוניברסיטה שמורה זכות לקבל ללימודים אנשים מתאימים באופן חריג.

  •   כל מי שלא מקבל תשלום.... המשלם לטוקבקטיסטים
    • 03:45
    • 23.01.12

    בעבור לטקבק פה אכפת מהסיפור ( המגעיל על יהירות ועזות מצח) הזה.

  •   צודק, אז מה אם נתנו לו דוקטורט במתנה...  (לת) כדרלעומר
    • 07:13
    • 23.01.12

  •   זה חשוב כי זה נוגע בנושא של קשרי הון-שלטון..  (לת) ליאור
    • 07:55
    • 23.01.12

  •   מתחיל, ונגמר כמו אולמרט...  (לת) ככה זה
    • 09:16
    • 23.01.12

  •   למי אכפת? יש מספיק סטודנטים מוכשרים שקרעו את התחת בתואר הראשון משה, חיפה
    • 10:23
    • 23.01.12

    ובגלל שהם קיבלו "רק" ממוצע של 80 ולא 85, הם לא יכולים להכנס לתואר שני ושלישי.

    ובא איזה לפיד אחד - אני לא אומר שהוא צריך לסיים בהצטיינות. אתה יודע מה? אפילו במהלך התואר הראשון לקבל אותו לדוקטורט (יש גם כאלה, עם ממוצע 95 ומעלה). אין לו אפילו תעודת בגרות!! ומקבלים אותו לתוכנית תואר שלישי שצריך בשבילה תואר ראשון בהצטיינות?

    על זה ההתקוממות. זו קומבינה מסריחה שמן הסתם הוא ידע עליה, אחרת הוא לא היה נרשם. יאיר לפיד רוצה שיקראו לו "דוקטור" ואוניברסיטת בר-אילן רוצה "סלב" אצלה באוניברסיטה.

    לזה קוראים שחיתות, ליצן.

  •   עברית תקנית של דוקטור לפילוסופיה משה
    • 11:42
    • 23.01.12

    מסכי"ם עם כל מילה שלך!
    רק התפלאתי שד"ר לפילוסופיה כותב "אם כל הכבוד"
    ו- "קפיצה על תואר ראשון" במקום "דילוג"
    אצלנו בעברית בירושלים הקפידו מאד על עברית תקנית בלימודי הפילוסופיה.

  •   בגלל יצאתם פלצנים ושום פילוסוף משמעותי יאיר
    • 12:51
    • 23.01.12

    לא יצא ממכם

  •   אם כל הכבוד תלמידת תיכון
    • 17:24
    • 23.01.12

    אם ככה כותב אדם ש"עבד מאוד קשה בשביל כל שלושת התארים שלו", יש לנו דברים יותר חשובים לבדוק מאשר התארים של לפיד...

  •   נורא אכפת לך, אה? ד"ר. זווית חדה
    • 20:04
    • 23.01.12

    אם אתה ד"ר אתה אמור לדעת שלא הקבלה היא העיקר, אלא מה תהיינה רמתן של התזה והדיסרטציה.
    וכידוע - שוב, אם אתה באמת ד"ר, השיפוט נעשה ע"י שופטים מתוך, וחובה שיהיו גם מחוץ, לאוניברסיטה המעניקה את התואר. אז מה הדאגה הגדולה?
    אגב - גם אני ד"ר שעשתה את כל המסלול הארוך: תואר ראשון בהצטינות, תואר שני בהצטינות, תלמידת מחקר בהצטינות ולא רק שלא אכפת לי שיאיר לפיד התקבל למסלול הזה, אני רק יכולה לברך אותו שיצליח.
    התכונה הכי עלובה אצל בני אדם היא הקנאה.

11 תבדקו את רשימת התורמים לאוניברסיטה ותבינו לבד.  (לת) איפה הכסף
  • 00:11
  • 23.01.12

12 יהיר כבוי הלפיד: רבותי אמינו לי,,,הסיפור הוא שאילצוני,,והתחננו אלי,,פתחו לפני את הדלת,,ואני פשוט ,,נכנסתי,,,וחתמו לי,,,כי אני סלברטי יהיר,,,הביטו עלי, הלא כן??  (לת) יהיר אתה נשמע כחלמאי מדופלם,,,
  • 00:13
  • 23.01.12

13 ישראבלוף לפיד יקבל דוקטורט מישראבלוף אוניברסיטה ויהיה ישראבלוף ראש ממשלה
  • 00:14
  • 23.01.12

ושמחת בחגיך והיית אח שמח. הזמן את עם ישראל לטקס קבלת התואר של ד״ר ישראבלוף עוד לפני הבחירות

14 נו, אם הוא אומר שזה היה לפי הכללים ושהוא לא מתרגש ושמישהו לא מרוצה שהוא נכנס לפוליטיקה, אז אפשר לישון בשקט... אבל למה ההרגשה הלא נוחה הזאת לגביו?  (לת) אדם מן הישוב
  • 00:15
  • 23.01.12

15 למי אכפת?? למה זה בכותרת? ירון
  • 00:16
  • 23.01.12

כנראה שהגענו לאחרית הימים, לזמנים שבהם אין חדשות.
אם הלא-אייטם הזה תופס כותרת, כנראה שאפשר לישון בשקט.
מחר בבוקר הכותרת תהיה: "חתלתול נתקע על עץ, כבאים מסייעים בחילוץ"

16 אצל ליברמן לפיד היה עף מהמפלגה  (לת) בן מזל
  • 00:19
  • 23.01.12

17 הארץ - כדאי להתרכז בעיקר ולא בשטויות  (לת) מוטי
  • 00:20
  • 23.01.12

  •   הרבה אנשים יורקים דם כדי להתקדם באקדמיה אבי
    • 09:56
    • 23.01.12

    לא צריך להיות 'מסלול ירוק' לסלבס

  •   זה לא נקרא להתקדם באקדמיה , יא ליצן נעם
    • 11:37
    • 23.01.12

    להתקדם באקדמיה זה להיות חבר סגל.

    לימודים זה לימודים והלוואי שכולם היו רוצים ללמוד כמה שיותר.

18 ולי עושים בעיות עם סיום התואר הראשון לא יאיר לפיד
  • 00:20
  • 23.01.12

כי אני לא חבר של הטייקונים שמשמנים את המערכת.

  •   עושים לך בעיות כי כנראה אינך ראוי (אני מתאפק מלומר: "טמבל", כי זה פוליטיקלי אינקורקט, ובטח תיעלב נורא).  (לת) גם לא יאיר לפיד
    • 04:40
    • 23.01.12

19 הלו, יאיר! יש תלמידי תיכון, שאין להם כסף לשיעורים פרטיים והאם אולי, מי שלא לוקח שיעורים פרטיים, לא תהיה לו תעודת בגרות טובה?  (לת) אלי
  • 00:31
  • 23.01.12

20 מי שיכול להיות ראש ממשלה בלי שעשה משהו בחיים, יכול גם להתקבל ללימודי ד"ר עם תעודת בגרות בלבד (בהנחה שיש לו)  (לת) לפיד ירוץ מול אובמה
  • 00:34
  • 23.01.12

21 יאיר לפיד צודק הוא פשוט הלך לפי הכללים של האוניברסיטה והם כדקלמן: בר אילניסט לשעבר
  • 00:36
  • 23.01.12

כמה שיותר כסף = כמה תארים שתררצה

22 ללא תואר בלי הדר בעמק
  • 00:37
  • 23.01.12

ברפובליקת הבננות בארץ ליליפוט,
מארגנת קבוצת התמיכה
עם רב של כסילים
שהולכיים (כך נקבע בסקרים)
לשנות את מפת המדינה,
ומכריז היפיוף
המרופד בכול טוב
(נועד לגדול מילדות)
"איפה הכסף",
כך בפרץ כשרון קראטיבי
סיסמה ראשונה כבר יצר
ועם רב של אווילים
אחריו צועדים
מה רב קסמו של המאצ'ו גברבר,

ולמען ידע כל בר בי רב
כי ד"ר לשם כבוד (לא שרברב)
ואוניברסיטת בר אילן תתהדר
בפרשן תרבות לא אכזב.



23 כל הסיפור הזה זה שום כלום בעולם מקובל שאפשר לעשות תואר שני ללא תואר ראשון ידעני
  • 00:39
  • 23.01.12

צריך להוכיח נסיון בעבודה בתחום מקצועי ששווה ללימודי תואר ראשון.
די ישנם דברים הרבה יותר חשובים מלבזבז זמן על שטויות כאלה כשכל המדינה יורדת לטמיון

  •   אתה שפוי-לקחת את הכדור שלך?  (לת) מעממי....לדוקטורט??.
    • 02:33
    • 23.01.12

  •   ואני אומרת: עזוב אותך מלימודים-ישר פרופסורה!!!!! למה להיות קטנוניים?! יאיא
    • 05:54
    • 23.01.12

    האיש הוא לא פחות מגאון ספרותי שהגיגיו מעטרים את דפי העיתונים ולכן... למה למה שהוא ילמד כאחד הסטודנטים - מה יש להם כבר ללמד אותו שהוא עוד לא יודע? ועוד באוניברסיטה שיושרה הלכתית אמורה להיות נר לרגליה... נתנו לו - אז הוא לא ייקח?!

  •   כן, יש קיצורי דרך והנחות שונות, אבל זאת לא בדיוק סיבה לגאווה...  (לת) כדרלעומר
    • 07:11
    • 23.01.12

  •   לא הבחנת שמדובר בתואר שלישי ללא תואר ראשון  (לת) בא
    • 08:02
    • 23.01.12

  •   לא עד כדי כך מדויק, צריך גם תעודה מקצועית מקבילה לתואר ראשון , וגם כך זה לא עד כדי כך מקובל, זה היוצא מן הכלל  (לת) מקובל אמיתי
    • 08:42
    • 23.01.12

  •   זה מקובל בכל האוניברסיטאות, בארץ ובחו"ל! לפני שנים דורית
    • 14:35
    • 23.01.12

    למדה אתי באוניברסיטה העברית בירושלים קבוצה של עיתונאים (היום רובם-ככולם אנשי-שמאל) מרשות-השידור (רדיו וטלוויזיה), שהתקבלו בצורה מאורגנת ללימודי תקשורת, (היה אז רק תואר שני במכון לתקשורת), אם היה להם תואר קודם, אם לאו!

    אגב, סופרים, עיתונאים, אנשי-הייטק ועוד מקבלים באוניברסיטאות, בארץ ובחו"ל, משרות בכירות, בדרגת פרופסור מלא, בלי קשר לתואר קודם!

24 עוד נקודה "לזכותה" של האוניברסיטה הזאת  (לת) דור
  • 00:40
  • 23.01.12

25 אתם פשוט רודפים את כל מי שלא מהמילייה השמאלני ראדיקלי, פוסט-ציוני שלכם. ועוד בשם הדמוקרטיה. תתביישו.  (לת) הארץ-עיתון לאנשים שחושבים כמו שחושבים ב'הארץ'
  • 00:44
  • 23.01.12

  •   צודק, אז מה אם נתנו לו דוקטורט במתנה...  (לת) כדרלעומר
    • 07:12
    • 23.01.12

  •   כן באמת לא הבנתי את הפאניקה של הארץ מלפיד, מישהו יכול להסביר?  (לת) נרדף
    • 07:56
    • 23.01.12

  •   אתה צודק לגמרי. לחשוף תפעות לא תקינות זה לא תפקידה של עיתונות במדינה ציונית אמיתית. אין ספק שרק בהארץ עדיין חושבים אקדמיה שלא נוהגת כמו אקדמיה זו בעיה ובשאר המקומות כבר הבינו שמחשבה כזאת היא שמאלנות רדיקאלית פוסט ציונית. בושה וחרפה!!  (לת) יוסיף ויסריונוביץ'
    • 08:26
    • 23.01.12

  •   כן, בבקשה: האיש הוא נאד נפוח ותמיכת הציבור בו היא (עוד) אות קלון על הפוליטיקה שלנו  (לת) הבנת או שאתה עדיין מתקשה?
    • 09:01
    • 23.01.12

  •   דווקא בגלל האהבה ללפיד, האידיוטים הפוסט ציונים כמו זה שמעלי נעשים מתוסכלים יותר ויותר  (לת) ואתה? אתה כן הבנת? אין סיכוי. בחיים לא תבין
    • 10:02
    • 23.01.12

  •   מגיב 17 אתה צודק. הארץ רודפים כל מי שלא מהמילייה השמאלני קיצוני שלהם. בושה וחרפה. לא הייתי קורא את העיתון אילו לא הייתי נכנס לדהמרקר הדר
    • 10:13
    • 23.01.12

    זה ממש מקומם. אני בטוח שאילו לפיד היה שמאלני קיצוני , היו כותבים עליו רק דברים טובים כאן.
    ושיהיה ברור, אני אפילו לא אצביע בשבילו, כי אני קצת יותר ימינה ממנו. אך בכל זאת צריך להיות פייר.
    ועוד: נראה לי חוקי בהחלט שהתקבל. זה אפילו מכובד.
    האם הכתבים של הארץ הצליחו לכתוב ספרות כמו שהוא כותב? אילו היו , שיילכו ללמוד דוקטורט. בבקשה. ולא נבוא בטענות. לפחות זה לא קניית תואר , או התהתדרות בתואר לא לו , כפי שקרה כבר. הוא לומד, התקבל, לומד, ומתקדם. כל הכבוד לו. ובבקשה לא לקנה

  •   אתה נשמע כעוס.......הוא אות קלון? ראית את האופציות האחרות?  (לת) נרדף
    • 10:27
    • 23.01.12

  •   כן הבנתי: ה- IQ הנמוך שלך לא מאפשר לך לראות מיהו - ובעיקר מהו - לפיד, וכמו כל מטומטם מצוי ופטריוט של ססמאות תצביע ללפיד (ואני לא פחות פטריוט ממך, אבל אני מפעיל את הנוירונים שלי, אם אתה יודע מהם)  (לת) המגיב מ- 09:01
    • 10:41
    • 23.01.12

26 מאחל בהצלחה ליאיר לפיד - ארץ ישרא-הל זקוקה לך!!!  (לת) בר-מוח
  • 00:47
  • 23.01.12

27 איני רואה שום פגם בקבלה ללימודי תואר שלישי גם ללא תואר ראשון ושני קטנוניות
  • 00:48
  • 23.01.12

האוטונומיה של האוניברסיטה מאפשרת לה להגמיש נהלים ולאפשר גם לחסרי תעודת בגרות מעל גיל מסוים להתקבל ללימודי תואר ראשון ולאנשים שהוכיחו כישורים ויכולת אקדמית לבצע עבודה לדוקטורט ללא לימודים פורמליים. כל עוד הדוקטורט ייכתב בידי הסטודנט עצמו ויוכיח את סגולותיו והשקעתו בלימוד איני מוצאת רע בכך. את החסר לו לצורך המחקר ישלים בכוחות עצמו. לאחד מגדולי המדענים הבריטים, מייקל פרדיי, שביקשו למנותו לנשיא האקדמיה המלכותית למדעים והוא סירב בשל צניעותו, לא היתה שום השכלה פורמלית. הוא למד כשוליה להיות כורך ספרים.

  •   יהיר לפיד מול פרדיי???  (לת) נוב'מת
    • 11:26
    • 23.01.12

  •   על כמה עוד תקדימים כאלה - מחוץ לבר אילן - אתה יכול להצביע? באמת?
    • 11:39
    • 23.01.12

    דברי הבל ורעות רוח שמתאימים לעידוד הבוריינות ולהזניית התארים הנהוגה באוניברסיטה (?) ההיא?

  •   תקדים: דר אבשלום אליצור  (לת) בן אנוש
    • 12:52
    • 23.01.12

  •   אכן, וזה מקובל בארה"ב, ויש גם מסלול ישיר לדוקטורט! דורית
    • 13:39
    • 23.01.12

    הציעו לי בעבר, אך לא מצאתי עניין בכיוון של הלימודים (יותר מדיי תיאורטי).

  •   ולכל המלעיזים על אוניברסיטת בר-אילן, מעניין מדוע יש כל-כך דורית
    • 13:49
    • 23.01.12

    הרבה פוסט-דוקטורנטים מקרב בוגרי בר-אילן באוניברסיטת הארוורד וב-M.I.T' היוקרתיות, גם במדעים מדויקים וגם במדעי-החיים. האם, לדעתכם, כולם התקבלו בפרוטקציה?!

28 טרטמניסם ארז
  • 00:48
  • 23.01.12

זה המונח שמתאר פוליטיקאי בגרוש שמבקש להתהדר בנוצות אקדמיות לא לו המונח הוא פיתוח לשוני שלי אבל כל הקרדיט לאסתרינה טרטמן 

29 כמה זמן זה עוד ימשך יותם
  • 00:53
  • 23.01.12

שלפיד, (להלן הדוקטור) מקרקר משהו בדף הפייסבוק שלו והופ זה תופס כותרות ראשיות.

30 מתוך ויקיפדיה - אבשלום אליצור האיש הקטן
  • 00:56
  • 23.01.12

למרות היותו אוטודידקט חסר כל השכלה אקדמית ואף חסר תעודת בגרות, התקבל אליצור למסלול לתואר דוקטור בפיזיקה בהנחיית פרופ' יקיר אהרונוב מאוניברסיטת תל אביב. אליצור סיים את הדוקטורט ב-1999, וקיבל תואר דוקטור מהמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות ע"ש כהן ומהחוג לפיזיקה, שניהם באוניברסיטת תל אביב

  •   בדברך על אבשלום אליצור-של נעליך מעל רגליך-כנסו פיזיקאי.
    • 12:47
    • 23.01.12

    אבשלום גאון מדע רב תחומי שמאמריו מתפרסמים תדיר במיטב ירחוני העולם המדעי.
    יהיר זיקוקי, כותבו של הטור הנקרא בעיתון של חצי מדינה,סבור שהחיים יותר פשוטים ,כשמאמריו ברמה של תלמיד תיכון מהקבצה בינונית,מקבלים כאן מעמד של ידע.

31 זימון ישיר זיו
  • 00:57
  • 23.01.12

מי שחושב שמגיע לו זימון ישיר לראשות הממשלה ודאי שיחשוב שמגיע לו זימון ישיר לדוקטורט

32 נזם זהב באף חזיר זברה
  • 01:01
  • 23.01.12

כל הכבוד על התחקיר.
ווינט שמו היום סוף סוף , ידיעה בנושא אך מיהרו להסירה לאחר חצי שעה בלבד.

התחקיר הבא צריך להיות - קשרי הון שלטון של לפיד-מוזס

33 להחרים את בר אילן עד שיבטלו את האפליה הזאת  (לת) ארז
  • 01:03
  • 23.01.12

34 הישגיו הספרותיים והעיתונאיים?! מדובר בבינוניות במירעה  (לת) נקניק
  • 01:12
  • 23.01.12

35 גם קדאפי קיבל תואר דוקטור באוניברסיטת טריפולי בשל "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים".... זו פרקטיקה מקובלת...  (לת) מה רוצים ממנו?
  • 01:13
  • 23.01.12

36 האם אתה מופתע? יוסי
  • 01:15
  • 23.01.12

בחרת להיות איש ציבור, מן הראוי לבדוק את עברך
באת מהעולם הזה ואתה יודע את זה אז למה שלא תתעלה מעל הפוליטיקה הזולה והשפלה?
פשוט תחשוף ותסביר מראש הכל.

המבחן הראשון, בו נגלה שלמר לפיד אין בשורה

37 להוציא תואר דוקטור זה קטן עליו, חכו ותראו איך יביא גם תואר של אלוף העולם באגרוף....  (לת) עוד לא ראיתם כלום
  • 01:16
  • 23.01.12

38 לי יש תעודת לידה "נולד מצוין" זה גם יכול להספיק לדוקטורט בבר אילן?  (לת) כנראה שכן
  • 01:17
  • 23.01.12

39 אל תרתח אדון עזריאל האמת כואבת
  • 01:21
  • 23.01.12

העם רוצה יושרה!!! ולא משנה בכלל אם אתה שמאלני, ולפני שאתה מטיף לאחרים תבדוק את עצמך!

40 למה הוא מגיב בפייסבוק ולא באופן רשמי? פחדן  (לת) דגכגכ
  • 01:21
  • 23.01.12

41 הוא ראוי רויטל גולדפיש
  • 01:54
  • 23.01.12

1. לפיד הוא ההתגלמות במוחש של כלל ברזל ישראלי: לא חשוב מה אתה יודע. חשוב את מי אתה מכיר.
2. בסוגת ספרי הבלשים בישראל, לפיד הוא המלך.
3. פופולריות עצומה אינה בהכרח אינדיקציה להעדר איכות.
4. מי שמשתוקק לנסיעה ברכבת הרים ששיאה הזמני ההתמזגות המיוחלת עם מלאות הקיום (לכאורה), שלאחריה הנפילה וההתרסקות הכואבת - יילך נא בעקבות אור הלפיד.

42 זו רק התחלת הלכלוך חכה לפני הבחירות  (לת) דן
  • 02:18
  • 23.01.12

43 אני לא מבין איך הארץ יכול לתמוך במל"ג אחרי שהוכח שזה ארגון ימין קיצוני שתוקף מחלקת עלית כמו המחלקה לממשל ופוליטיקה בבן גוריון רוקי
  • 02:23
  • 23.01.12

הרי ידוע לכ-ו-ל-ם שהמל"ג מונע משיקולי שנאת השמאל והארץ חושב שהם לא מקצועיים. מה פתאום נסמכים עליהם?

44 נו, טוב, אבא סידר לו שירות צבאי ב"במחנה" ועבודה ב"מעריב", ואח"כ החברים העשירים והמקושרים סידרו לו כל מיני דברים. אז למה לא להיות גם "דוקטור" בלי מאמץ? אגב, למה דוקטורט ב"תרבות ופרשנות" (מה זה?)? למה לא דוקטורט בפיזיקה גרעינית או בארכיטקטורה? נפתלי לבני
  • 02:27
  • 23.01.12

נו, טוב, אבא סידר לו שירות צבאי ב"במחנה" ועבודה ב"מעריב", ואח"כ החברים העשירים והמקושרים סידרו לו כל מיני דברים. אז למה לא להיות גם "דוקטור" בלי מאמץ? אגב, למה דוקטורט ב"תרבות ופרשנות" (מה זה?)? למה לא דוקטורט בפיזיקה גרעינית או בארכיטקטורה?

45 01לפיד התראיין בתקשורת בעבר ואמר:שאין לו תעודת בגרות.ולא-פסיכומטרי.  (לת) צריך לדעת אצל מי להוולד
  • 02:31
  • 23.01.12

46 הצורך ללכלך כך?? אולי זה שברוב קשריך עם טייקונים ושאר שועי הארץ,ניסית לדחוף את עצמך בעוד קומבינה לתואר אקדמי שלא מגיע לך? למה לאחרים בלי הכסף והייחוס שלך לא מגיע? סירחון עד לב השמיים,ממש עמוס עוז.."מגיע לו" ממש עמוס עוז.."מגיע לו"
  • 02:41
  • 23.01.12

עוד מושחת

47 הכל "טוב ויפה"... אבל מה הוא עשה/יעשה בשביל מדינה?! טרם הבינותי... חמורו של משיח
  • 02:45
  • 23.01.12

זו מוגבלות שנובעת מחוסר השכלה/הבנה או לימודים באוניברסיטת ת"א...
בלי ויטמין P ושאר פוילע שטיק. איזו באסה............

  •   אם הוא התקבל לדוקטורט דווקא בבר אילן, אתה יכול להבין מה הוא יעשה למען המדינה....  (לת) יגעל,בוגר בר אילן
    • 14:50
    • 23.01.12

48 מה הבעיה? חיים
  • 02:46
  • 23.01.12

הקנאה אוכלת את מישהו! באירופה יש אוניברסיטאות שמעניקות דוקטרט ער סמך מחקר ברמה מתאימה. אדם מציג חבילת מאמרים שהוא פירסם מגן על אחד מהם והועדה מעניקה לו תואר במידה שמעריכים את המחקר ברמה נאותה.

49 מבין כתליה של אוניברסיטת בר אילן יצא רוצח ראש הממשלה. זהו אותו מוסד אקדמי שבו - מכל המוסדות האקדמיים בישראל - בחר ראש ממשלה אחר (שנבחר לאחר הרצח!) לשאת את דברו לאומה ולאומות העולם  (לת) אילן
  • 03:17
  • 23.01.12

50 כולם יודעים את הרמה הירודה של אוניברסיטת בר אילן  (לת) אילן
  • 03:21
  • 23.01.12

  •   אל תקשקש,התנהלות לא ראויה לא קשורה לרמת הוראה.לא למדת שם,אז אל תבלבל לי במוח על מה שכולם יודעים.  (לת) לקשקשן
    • 14:33
    • 23.01.12

51 זה מה שנקרא.... הקפדן
  • 03:49
  • 23.01.12

להתחיל את החיים הפוליטיים ( לא לקחת אחריות, להיות שחצן, מתנשא וסתם מגעיל) בקטן. הסוף ידוע מראש והכתובת מרוחה על הקיר באותיות ענק....חבל

52 האקדמיה הפכה לבדיחה עלובה, בבואת רייטינג דלוחה מזעזע
  • 04:06
  • 23.01.12

אנחנו משקיעים לילות טימים, והאקדמיה מחלקת תארים לפי פרצופים ופופולריות?!? מזעזע

53 cheating Piatrini
  • 04:30
  • 23.01.12

I thought it is called cheating! Am I missing something?

54 לפיד הוא אופייני ל'ישראלי' שעושה "קפיצת הדרך"; רץ להיות ראש מפלגה לפני שעבר כור היתוך בפוליטיקה או בצבא או אפילו בהסתדרות. זאת רדידות של מנהיגות וככה הוא רץ להיות דוקטור, בחפיף [לעקוף בתור. או לפני רמזור. מזכיר לך משהו?]  (לת) אלי מייזליש
  • 04:35
  • 23.01.12

55 WHO THE HELL CARES?????? Ehud
  • 05:01
  • 23.01.12

He also picks his nose sometimes. What the hell is that to do with the public's right to know? A country poisoned by petty envy and pathetic small mindedness and small place mentality. Good luck Lapid, I never supported you, now I feel I should

56 לא החור גנב - העכבר גנב ...  (לת) חורה
  • 05:13
  • 23.01.12

57 המועצה להשכלה גבוהה חייבת לבדוק :מכירת" תארים לידוענים ורד
  • 05:16
  • 23.01.12

אסור בשום אופן להזנות את ההשכלה הגבוהה ולהניק תואר שלישי לאדם שלא עבר את כל מערכת הדרישות באופן מסודר. לימודי התואר הראשון הם סיזיפיים ודורשים לימודים בתחומים שונים שלוקחים זמן , אנרגיות ויכולת התמדה. אין סיבה לאפשר למישהו לדלג על הלימודים הללו. כשהוא כתב ספרים, הוא לא למד רק כתב, לא חקר דבר וגם התפרנס, לא שילם שכר לימוד. אין שום סיבה לאפשר לאנשים בודדים מסלולים קצרצרים כאלה, אלא אם כן המציאו משהו מהפכני בתחום מסויים.

58 האדון מר לפיד ( בקרוב "ה"דוקטור) מתגלה כתחמן קטן אב טיפוס של הישראלי המכוער, לבטח לא בא מ"אומת הסטרט אפ" והחלק היצרני הנושא את הטפילים על גבו  (לת) ימות המשיח
  • 05:17
  • 23.01.12

59 נו שויין, בסוף עוד יגלו שהוא התעסק עם האינטרן  (לת) יאיר, תצא בחוץ
  • 05:17
  • 23.01.12

60 הקטע הקורע יהיה לראות אותו מתחנף לבבא-בובה, עם כיפה על הקלבסה סקפטי
  • 05:22
  • 23.01.12

הארץ מצנזר??!

61 הרי הוא "מר ישראלי" ולפיכף הוא מופת מזוקק לכל מה ש"יפה" אצלנו" תרבות הקומבינה, השטחיות והאלתור.  (לת) קרברוס הכלב
  • 05:28
  • 23.01.12

62 לפיד לא מטריד אותי, מטרידה אותי הקטנוניות הלאומית. מנגנון ההשמדה שהחל קורן
  • 05:30
  • 23.01.12

רבותי אני שוב רואה את מנגנון ההשמדה בפעולה. מחפשים פה להנהגה אנשים מושלמים. הציניקנים ואנשי מנגנון ההשמדה מומחים בתחקור והשמדה.
אין לי ספק שלפיד לא ראוי להיות מנהיג פוליטי כי פעם ראיתי אותו עושה פיפי בשדה ולא בשירותים כפי שראוי להיות.
זאת בערך הרמה של בן אדם שרוצה ללמוד והתקבל ללימודים בזכות רקרוד עשייה אדיר שאין לו אח ורע לבני גילו.
אגלה לכם חצי דבר. אוניברסיטת הרוורד, פרינסטון, קולומביה, ייל שהן מוסדות לימוד רק טיפ טיפה טובות יותר מכל אוניברסיטה ישראלית ממוצעת יחבקו בחום איש עם עשייה אינטלקטואלית כיאיר לפיד, זאת למרות ההתנשאות שחלקחם מאשימים אותו כנגוע בכך. כי לעשיה ולכישורים יש משקל. אלה אוניברסיטאות שקורות החיים שלך חשובות יותר מהציון שקילתה בתיכון בדקדוק או בתנ"ך.

עם יקר שלי בואו נעשה צעד קדימה ולא ניתן למנגנון ההשמדה יד ונעצור את גלגליו. בכך נביא שינוי בוגר לחברה בישראל.
אגב ממשל לא קשה לי לקבל פוליטיקאי משכיל בניגוד לפוליטיקאים פרמיטבים הפזורים בבית המחוקקים הישראלי להמוניהם.

  •   ועדיין לא יכול אדם, קדוש ככל שיהיה בעינייך, לקפוץ מעל תואר ראשון 3 שנים ותואר שנים 3 שנים וללכת
    • 12:22
    • 23.01.12

    ישר ללימודי דוקטורט.

    אנשים רגילים לא יכולים וגם הקדוש המדהים, אינו רשאי לעשות זאת, גם אם הדבר יביא להשמדת המדינה - שהרי ידוע שהשוואת תנאים בין פשוטי העם לבין המורמים ובעלי הפרוטקציה - מביאה להשמדה ולבגרות.

63 אין לי טיפת חיבה ללפיד, אבל זו סתם קטנוניות מצד הארץ לעשות מהסיפורונצ'יק הזה סיפור גדול.  (לת) יוסי
  • 05:34
  • 23.01.12

  •   סיפור קטן או לא - השאלה אם הוא כזה מוכשר ומגיע לו דוקטורט למרות שאין לו תואר ראשון ושני, למה רק בר אילן מוכנה לקבל אותו?  (לת) אולי כי בבר אילן אפשר לרכוש תארים בכסף??
    • 14:54
    • 23.01.12

  •   סיפור קטן או לא - השאלה אם הוא כזה מוכשר ומגיע לו דוקטורט למרות שאין לו תואר ראשון ושני, למה רק בר אילן מוכנה לקבל אותו?  (לת) אולי כי בבר אילן אפשר לרכוש תואר תמורת כסף?
    • 14:56
    • 23.01.12

64 ביג דיל! נו ואלה שיש להם תואר ראשון והם טיפשים גמורים? אנה
  • 06:19
  • 23.01.12

תפסיקו לחפש אותו. קנאים. חבל שהוא מכניס את עצמו למיטה חולה של הפוליטיקה בישראל. כנראה שלכם מתאימים אוסף של בובות על חוט ואנסים.

65 האם השגת תואר X בבר-אילן היא עוד עצה שנתן לו יועצו אהוד אולמרט?  (לת) יאיר המאיר
  • 06:29
  • 23.01.12

66 אחרי שטימי לפיד לקח נתך חשוב מידיי העסקנים נזהרים בפושרים יוסוף מהעיריה
  • 06:29
  • 23.01.12

לאיזה רדידות עיתון הארץ מתכנן להגיע? כבר מדדו לו את אורך הרגליים ואת הרכב בו הוא נוסע. קטן עליכם... איפה גר ראש הממשלה שלכם? איכן גר ראש הממשלה היוצא? איפה גר שרון? מעניי העם? האם יתכן כי הילד הזה מפחיד כ"כ את המושחתים והוא לא ישתתף בחגיות העושק של אזרחי המדינה משלי המיסים? האם הדתיים מפחדים כי לא ישב עיתם באותו חדר ורעיתו תגיע חשופה מדיי? הלוואי שיצליח ויגרום שמחה לנוער הנורמלי שאוהב את ישראל.

67 ביר אילן=ביר זית נחלון
  • 06:30
  • 23.01.12

גועל מפש

68 כתבה מרושעת ומגמתית, וגם חסרת שחר. בכל העולם מקובל (ורק באוניברסיטאות טובות) שאדם בעל כישורים מיוחדים יכול להתקבל ללא תואר, גם ללימודים לתואר גבוה (ללא תואר ראשון או שני) וגם ללימודים לתואר ראשון (ללא בגרות). החריג נעשה רק במקרים מיוחדים ובאישור של ראש מחלקה או דיקן, אבל הוא נעשה, ובכל אוניברסיטה טובה בישראל יש כאלה בכל הדרגים. רוב בעלי תואר שני באוניברסיטה העברית בעבר (עד בערך 1960) היו בכלל בלי תואר ראשון. אדם מוכשר, שכתב ספרים טובים, זכאי ללא ספק לחריג, גם אם דעותיו שונות מאלה של "הארץ". כל הסיפור על "תגובת המל"ג" מצוץ מן האצבע. למל"ג אין שום זכות להתערב בתנאי קבלתו של תלמיד זה או אחר והדבר לחלוטין בסמכות האוניברסיטה. המל"ג כמובן יודעת זו ושום אדם מטעמה אינו מוסמך לחקור ולבדוק. ואם יש כאן "פרוטקציה" פוליטית, האם בר-אילן תהיה זו שתסייע ל"זולל הדתיים"? הרי הכל מתחיל ונגמר מפני שבעיני "הארץ" כל אדם במרכז הפוליטי, וגם בשמאל המתון, הוא גזעני, פאשיסט, תומך אפארטהייד ומחרחר מלחמה. אתם פשוט לא מסוגלים להתאפק, מרוב רוע.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 06:36
  • 23.01.12

69 לפיד, מה אתה בן 16 מסתגר שמתקשר עם העולם החיצון ב facebook? שחר
  • 06:50
  • 23.01.12

אמנון ליפקין שחק התנדף בזמנו מהמפה הפוליטית, כי פשוט לא היה מסוגל לעמוד בלחץ הכרוך בלהיחשף לעולם בדמותו החדשה כפוליטיקאי, אחרי שנים שהיה "ההבטחה הגדולה" ו"המאמי הלאומי"

70 אז בוא ואסביר לך לפיד גיל
  • 06:51
  • 23.01.12

העניין לא נובע מכך שמישהו בלחץ. אבל לא מפתיע שאתה משתמש בדמגוגיה זולה, אחרי הכל, גדלת עם אבא שדמגוגיה היתה השם השני שלו.
העניין הוא שכשאתה נכנס לביצה הפוליטית אתה נהיה חשוף לגמרי, גם בנקודות שלא היית רוצה שייגעו בהן. מפתיע שאתה מגיב בבכיינות.
you're just a hot air baloon

71 עולות כאן מספר בעיות (כנסו) רוני
  • 07:03
  • 23.01.12

1. כיצד אדם שאין לו תואר ראשון נחשב כמועמד לראשות ממשלה ? לידעתכם תואר ראשון נדרש כתנאי סף אפילו למנכ"ל משרד ממשלתי - תפקיד שהינו נמוך ב-2 דרגות לפחות.
2. עולה כאן ניחוח שך תחמנות, אם לא שחיתות. כמרצה באוני' אני יודע שלא ניתן להתקסל לתואר שלישי ללא ראשון - אפילו לא לתואר שני.
3. יאיר לפיד מפגיש שטחיות. הוא רוצה תואר שלישי כדי להתהדר בתואר ד"ר. אבל לביסוס השכלה אמיתית תואר ראשון הוא חובה. יאיר לפיד רוצה title ולא השכלה אמיתית.

72 כלל ראשון תואר ראשון בהצטינות. יש לך? לא מאמינים בך. ענת
  • 07:07
  • 23.01.12

מה אתה מבלבל בראש. אתה מתגלה שאיש לא ישר.

73 לגיטימציה של הריבוד החברתי במקומותינו נעשית על ידי ייחוס עליונות (מדומה) למעמדות העליונים על פני הנמוכים. כך, למשל, יאיר לפיד, בן לקאסטת האשכנזים, נברא מפיו של האב הקדום יוסף לפיד ז"ל, ואילו קאסטת האתיופים הייתה מדרך לרגליו. ועיין: הריג ודה.  (לת) ג'ייסון זועבי
  • 07:09
  • 23.01.12

74 עכשיו הוא רק צריך שמישהו יכתוב לו את הדוקטורט  (לת) כדרלעומר
  • 07:10
  • 23.01.12

75 יאיר לפיד מנסה ליהנות מכל העולמות: מה אכפת לו להיקרא ד"ר לפיד? חיים הדר
  • 07:12
  • 23.01.12

אם יש אוניברסיטה שמקבלת אותו ללא תעודת בגרות לדוקטוראט על פי הישגיו העיתונאיים, למה לא לקבל את יוסי בניון על בסיס הישגיו בכדורגל, או את בר רפאלי על בסיס יופייה המוסיף כבוד בעולם ליופי הישראלי, או אולי אפילו צביקה הדר על בסיס הרייטינג של תוכניותיו?

76 יאיר לפיד התקבל לדוקטורט לפי כל הכללים ... שיאיר לפיד קבע ... וזה היה ממש ממש קשה כללית מושלם
  • 07:14
  • 23.01.12

למה בכלל יש דוקטורט בנושא הזה? זו זילות של מושג הדוקטור. מושג הדוקטור אמור לייצג הישגים שכרוכים במאמץ אינטלקטואלי משמעותי ביותר.
רק בבר אילן יכול להתקיים אבסורד כזה. הם יעשו הכל בשביל כסף. אוניברסיטה עלובה.

77 ראו מה כתוב באתר אוניברסיטת בר אילן, תנאי קבלה לתואר שלישי: רוני
  • 07:23
  • 23.01.12

מסמכים שיש לצרף לצורך הגשת מועמדות:
1. תעודת תואר ראשון (בשני עותקים)
2. גיליון ציונים לתואר ראשון (בשני עותקים)
...

בהעדר המסמכים הנדרשים הבקשה לא תובא לדיון.

המשפט האחרון מודגש שם ב-bold !!!

78 זה אומר ההההככככללללל!!!!!!!!!  (לת) דוד
  • 07:26
  • 23.01.12

79 ככה זה השחיטות והקומבינות מתחילות עם כניסתו של המתמודד לפוליטיקה,עדיף לו להשאר באולפן שישי .  (לת) איתי
  • 07:35
  • 23.01.12

80 להבדיל אלפי הבדלות: הרב אסף לא היה משפטן ובכל זאת - חיים
  • 07:37
  • 23.01.12

מונה לבית המשפט העליון בראשית שנות החמישים על פי חוק מיוחד שחוקקו לשמו: חוק אסף. כל זאת - בגלל רוחב ידיעותיו והשכלתו העמוקה. כלומר, יש כללים ויש יוצאים מן הכללים.

  •   אבל הוא לא!  (לת) שלפוחית רגיזה
    • 12:27
    • 23.01.12

  •   נא דייק בהתאם לחוק אין חובה על שופט בעליון להיות בעל השכלה משפטית ונא ספר כי מדובר היה בפרופ׳ ותחום התחותו כלל גם עיסוק במשפט, מני לא היה משפטן אךצהיה ירושה מתקופת המנדט  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:55
    • 23.01.12

81 שתי פנים לסוגיה. אדר
  • 07:38
  • 23.01.12

1. כנראה שהאוניברסיטה חרגה מהכללים ולא נראה שהיא עשתה זאת כשהמועמד הוא בעל שיעור קומה יוצא מגדר הרגיל.
2. זה קרה (או מתפרסם) בסמיכות גדולה להכרזתו על הפיכתו לפוליטיקאי.
3. מעניין למה הוא יקדיש את זמנו - לסיום התואר או לבוחריו.
4. הקביעות הפורמליות נועדו למנוע כל מיני מעשים לא כשרים אבל מהצד האחר אם יש מועמד שהוא בעל תכונות ויכולות יוצאות מגדר הרגיל אזי יש לאפשר לחרוג מהכללים (והשם הראשון שעולה בראשי כדוגמא למי שהוא חסר השכלה פורמלית אבל עולה על הרבה שמצויידים בה הוא צבי ינאי).

82 אולי על פי הכללים שלך!  (לת) רון
  • 07:42
  • 23.01.12

83 אני דוקטורנט שקרע את התחת בשביל להתקבל לתוכנית הזאת - ואני זועם! פשוט רותח!  (לת) אורן
  • 07:46
  • 23.01.12

84 לפיד טועה, הקבלה שלו לא לפי הכללים אך זו לא בעיה שלו אלא של האוניברסיטה.  (לת) ליאור
  • 07:53
  • 23.01.12

85 אלמלא היה בית היוצר שלו סרבו-מגיארי לא היה מתקבל.  (לת) אישטוון לוגשי
  • 08:01
  • 23.01.12

  •   גם אם היה לו הרבה כסף, מזרחי היה צריך לעבור שבע ועדות ובסוף היו מוצאים לו איזה סעיף שלא יתקבל, ואת הסעיף  (לת) מקובל אמיתי
    • 08:43
    • 23.01.12

86 אולי תבדקו את הפרופסורה שקיבלו: simple
  • 08:03
  • 23.01.12

עמוס עוז, אריה ורדי, יוסי יזרעאלי ועוד. די תופתעו.

  •   בדקנו - מדובר על דוקטור לשם כבוד. מישהו
    • 08:37
    • 23.01.12

    לא הופתענו, כי פשוט אין כל בעיה עם זה.

  •   אכן simple, אתה כנראה לא מבין מה ההבדל בין לקבל פרופסורה או תואר דוקטור ומה משמעות כל תואר. זה אולי נשמע מוזר, אבל כדי ללמד (להיות פרופסור) נדרשים ידע ונסיון גם אם לאו דווקא בגיבוי תואר ד"ר, שאכן לעמוס עוז, למשל, אין; אם היו מעניקים ללפיד תואר "פרופסור" ע"ס "השיגיו" זה היה אולי מגוחך אבל חוקי - לעומת זאת, לקבלו ללימודי דוקטורט ע"ס "השיגיו" ללא שענה על דרישות קדם אקדמיות זו שערוריה, שלא לומר זילות האקדמיה (אם עוד נשאר משהו להוזיל בבר-אילן), התרפסות לפני סלבס ועלבון לציבור  (לת) אבל הציבור מטומטם והציבור יבחר לפיד
    • 08:43
    • 23.01.12

  •   אכן simple, אתה כנראה לא מבין מה ההבדל בין לקבל פרופסורה או תואר דוקטור ומה משמעות כל תואר. זה אולי נשמע מוזר, אבל כדי ללמד (להיות פרופסור) נדרשים ידע ונסיון גם אם לאו דווקא בגיבוי תואר ד"ר, שאכן לעמוס עוז, למשל, אין; אם היו מעניקים ללפיד תואר "פרופסור" ע"ס "השיגיו" זה היה אולי מגוחך אבל חוקי - לעומת זאת, לקבלו ללימודי דוקטורט ע"ס "השיגיו" ללא שענה על דרישות קדם אקדמיות זו שערוריה, שלא לומר זילות האקדמיה (אם עוד נשאר משהו להוזיל בבר-אילן), התרפסות לפני סלבס ועלבון לציבור  (לת) אבל הציבור מטומטם והציבור יבחר
    • 08:44
    • 23.01.12

  •   אם היית מבין לא היית מגיב: לפרופסורה (ז"א למשרת הוראה) אפשר להתמנות ע"ס ידע/נסיון/השגים גם ללא תואר אקדמי מתקדם - כך שתיאורתית לגיטימי (גם אם מטופש) למנות את לפיד לפרופסור ע"ס השגיו - אבל אי אפשר להתקבל ללמודים לתואר כ"כ גבוה כמו תואר שלישי ללא השכלה אקדמית קודמת אלא רק ע"ס "השגים ונסיון" (יש תוכניות למאסטר שמאפשרות את זה, אבל בד"כ לא באוניברסיטאות שמכבדות את עצמן, אך לעולם לא בתוכניות לדוקטורט) (אגב, לצורך הכרה ב"השגים" המציאו את הדוקטורט לשם כבוד- אדרבא: תיתן בר אילן ללפיד תואר כזה במקום ששתבזה בקבלה לא ראויה ללימודים של מי שהוא סלב)  (לת) דר' זוארץ (ז"ל)
    • 09:52
    • 23.01.12

  •   סלח לי ידידי ,אבל לידיעתך בר אילן זוהי אוניברסיטה שלא מכבדת את עצמה ולכן יארי לפיד עושה צעדים לגיטימים לחלוטין  (לת) תאוריטיקן
    • 10:28
    • 23.01.12

  •   התנצלות simple
    • 11:16
    • 23.01.12

    בדקתי ואכן לפרופ' {אמריטוס} יזרעאלי יש תואר PHD.
    לעניות דעתי אין הבדל בין מתן תאר דר' או פרופ' מבלי לעבור את המסלול המקובל. שני הדברים הם בבחינת עשיית קרקס מהאקדמיה לצורך האדרת שם המוסד והבאת תורמים.

87 "אוניברסיטת"בר-אילן מיכה
  • 08:13
  • 23.01.12

מקרה זה מעיד יותר על המוסד המתקרא אוניברסיטה לכאורה.למי שלא ידע עד כה יבין כעת שהפסיאודו אוניברסיטה הזו היא גוף המייצר תארים לבוגרים אשר יכולים להשתמש בדיפלומות שקיבלו תמורת דמי לימוד לניגוב לפני ברכת "אשר יצר".

  •   התנהלות לא ראוי לא קשורה לרמת האוניברסיטה.מכיוון שאין לך ממילא מושג על מה אתה שח,עדיף לך שהיית שותק.  (לת) לקשקשן
    • 14:36
    • 23.01.12

88 טול קורה מבין עינייך ישר ולענין
  • 08:13
  • 23.01.12

איני תומך של לפיד. אינני רואה עדיין מה יש לו להציע, אבל כל כותבי ההערות כאו; האם בדקתם בציציות של מי שאתם כן תומכים בהם? יתכן שתמצאו שם קן צרעות אמיתי, לא שטויות מהסוג הזה. יש לכם מעמד צדיק? הראו אותו.  

89 אני אסביר לך למה כל כך הרבה מוטרדים מכניסתך לפוליטיקה  (לת) כי אתה זיוף אחד גדול.הבנת מר כאילו ?
  • 08:17
  • 23.01.12

  •   נכון מאד . נכון וחצי  (לת) עוד אזרח מודאג
    • 09:11
    • 23.01.12

  •   נכון שדבריך מכוונים לראש הממשלה שלנו? למגיב 22, מגלה הזייפנים
    • 09:18
    • 23.01.12

    למר נתניהו תואר ראשון בארכיטקטורה ותואר שני במנהל עסקים מהמכון הטכנולוגי רב המוניטין של מסצ'וסטס, ואם איני טועה גם הספיק ללמוד בהרווארד היוקרתית, אמנם תחת הפסאודונים בנג'מין ניתאי, שנשמע יותר אמריקאי. האם מישהו יודע על מבנה שתוכנן בידי בוגר MIT בארכיטקטורה? על עסק שצמח הודות להכשרתו במכון המהולל? לא אהבתי את דרכם הפוליטית של רבים מראשי הממשלות שלנו, אבל בנתניהו אני פשוט מתביישת. כולו זיוף של מנהיג. אורכידאה

  •   מענין, איזה תואר יש לך? כרמלה
    • 09:53
    • 23.01.12

    נראה אותך מתקבלת לאיזה קולג קטן בארה"ב, קל וחומר לאוניברסיטה המהוללת שמעטים מאד, ומוכשרים באמת כמו ביבי , מתקבלים.
    לא חיבים לאהוב את ראש הממשלה, אבל אפשר לפעמים לא להשמיץ, ולהודות שהוא המלומד מכל ראשי הממשלה שהיו לנו, והשכלתו היא בתחומים שונים: כלכלה, היסטוריה, שפות, מנהל עסקים,הנדסה, ועוד.

  •   קיבלתי תואר שלישי בכימיה ממדרשת פיינברג במכון וייצמן. נכון, לא מהרוורד או MIT לכרמלה
    • 10:33
    • 23.01.12

    ומותר לי לומר שראש ממשלת ישראל עתיר התארים אינו משכיל פורמלית ומעשית יותר מראשי ממשלות שקדמו לו ובוודאי טיפש ומגוחך מרובם. דרך אגב. אהוד ברק, שגם כיהן כראש ממשלה, הוא בעל תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה מהעברית ותואר שני בניתוח מערכות מאוניברסיטת סטנפורד. גם הוא לא הצטיין כראש ממשלה.

  •   נדמה לי שראש הממשלה הראשון שלנו, דוד בן גוריון, אוטודידאקט, היה משכיל לאין ערוך ממר נתניהו לכרמלה
    • 11:38
    • 23.01.12

    צדקת. יש לי רק דוקטורט בכימיה ממדרשת פיינברג במכון וייצמן ובכל זאת מותר לי לומר שראש ממשלת ישראל עתיר התארים אינו משכיל פורמלית ומעשית יותר מראשי ממשלות שקדמו לו ובוודאי טיפש ומגוחך מרובם. דרך אגב. אהוד ברק, שגם כיהן כראש ממשלה, הוא בעל תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה מהעברית ותואר שני בניתוח מערכות מאוניברסיטת סטנפורד. גם הוא לא הצטיין כראש ממשלה.

90 יאיר מקווה שביום הבוחר תיזכור היטב מי ומאיזה צד של המפה ניסה לחסל אותך עוד בטרם יצאת לאויר העולם !  (לת) אלפונסו
  • 08:18
  • 23.01.12

91 אם גרוסמן,עוז או אתגר קרת היו מתקבלים לדוקטוראט בשל השגים ספרותיים,ניחא.  (לת) אבל אתה?? כולך טכנאי של מילים.
  • 08:19
  • 23.01.12

92 אינטלקטואל משכמו ומעלה סטודנט בעברית
  • 08:23
  • 23.01.12

"ללכלך כך", ממש סולת מנופה.... אם זה היה תלוי בי,הייתי סוגר את בר אילן,מצב האקדמיה הישראלית רק ישתפר.

93 זה לא שייך לפוליטיקה. תגובת לפיד מתנשאת ולא טובה תומך לפיד נלהב
  • 08:27
  • 23.01.12

אסור ששליחותו של לפיד שחיונית לעתידנו תיכשל, ודאי לא בשטויות. אם קיים נוהל אוניברסיטאי כזה - שיציגו אותו ויעמדו אחריו. אם לא, אסור שמוסדות האקדמיה יירדו לסחי הפוליטי הרגיל. אם זה לא דוקטור לשם כבוד - שאין מתאים מלפיד לקבלו - אז זה לא דוקטור בכלל. אבל אם קיים נוהל כזה, ויש תקדימים - מה שלאור תגובת המל'ג לא נראה ודאי כלל - ברור שלפיד הוא מועמד ראוי בהא הידיעה. אם אין - שומר נפשנו ירחק. על בר אילן ולפיד לסגת מיידית. יאיר - אל תתרץ את תגובת האנטי בפוליטיקה כי אתה חייב למען כולנו להיות מעל כל רבב. ובהזדמנות זו - די לפגישות עם אולמרט. הוא לא ראוי לשהות במחיצתך ואתה לא תישאר ללא רבב אם תימצא במחיצתם של אנשים בעלי רבב חמור.

94 אם ראש המחלקה שמאלני, אפשר הכל  (לת) יוסי
  • 08:28
  • 23.01.12

95 זה חלק מההתדרדרות האקדמית במדינה לא ימני בכלל
  • 08:34
  • 23.01.12

שהיא חלק מהתדרדרות המוסרית והדמוקרטית

96 יופי, עכשיו כדאי לבדוק כמה שמאלנים נוספים קיבלו תואר שלישי ללא מילוי החובות... הרי העודה הבינלאומית כבר כתבה כמה דברים בעניין המחלקות למדעי המדינה של השמאל, אף המליצה לסגור לפחות אחת מהן... היא קבעה שמרצים רבים שם מונו לא לפי קריטריונים אקדמיים, הלימודים אינם ברמה, הטיות קשות ועוד ועוד... אז זה לא רק לפיד, ולא רק החביירים ממחלקות מדעי המדינה הערבית, נפתחה תיבת פנדורה, אדרבה ואדרבה... וכבר רמזו כמה מגיבים על כמה מיקירי השמאל הקיצוני ה"אקדמיים"...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:34
  • 23.01.12

97 גם אני התקבלתי לתואר שלישי כדורגלן צמרת
  • 08:35
  • 23.01.12

איני מבין מה אתם רוצים מלפיד. גם אני התקבלתי ללימודי תואר שלישי למרות שלא עשיתי בגרות. (אבל סיימתי 12 שנות לימוד).
לבקשת האוניברסיטה הגשתי להם שני חמשירים שחיברתי. הם היו מאד מרוצים.

98 כבר מתחילים השטיקים  (לת) בושה
  • 08:35
  • 23.01.12

99 הקבלה סבירה, צריך להקפיד על דרישות התואר דורון
  • 08:36
  • 23.01.12

עם כל הכבוד לתואר ראשון, ויש כבוד, זה לא משהו שאי אפשר להשלים ב20 שנות קרירה (למעט מקצועות כמו רפואה ומשפטים שאי אפשר לעבוד ללא תואר). ולכן, הקבלה נראית סבירה. אני יודע שבמקומות כמו הטכניון, מקבלים אנשים עם ציונים נמוכים משמעותית מהסף, אם הם מראים הישגים בעבודתם. היות ולא נותנים ציונים בעבודה, ההחלטה מהם "הישגים מרשימים" נתונה ביידי הפקולטה.

מצד שני, היות ומדובר בפוליטקאי, ראויי שהבחינה של עבודתו תהייה תוך הקפדה יתרה (רצוי עם בוחנים מחו"ל) כדי שלא יווצר רושם שקיבל הקלות

100 לדוקטוןראט בספרות כנראה מספיקה תעודת לידה פרופסור בר שירא
  • 08:37
  • 23.01.12

ספרות לא דורשת לימוד

101 התקבל לפי הכללים של האשכנזים, ככה בסוף יוצא שיש רק פרופסורים אשכנזים , כי הכלל הוא שהתארים הגבוהים הם לאשכנזים  (לת) צור מעוז
  • 08:40
  • 23.01.12

102 יהיר לפיד M.d
  • 08:47
  • 23.01.12

מי שמפחד או שלא נעים לו בחום שלא יכנס לפוליטיקה

103 בר אילן שגיב
  • 08:53
  • 23.01.12

אני בעל תואר ראשון במשפטים.הגשתי את מועמדותי לתואר שני במשפטים בבר אילן.לא קיבלו אותי מאחר וממוצע הציונים שלי הוא 79.4 ואילו סף הקבלה הוא 80. סליחה שאני לא מיוחס....

104 תפנימו - בר אילן אינה אוניברסיטה! ד"ר ברקת
  • 08:57
  • 23.01.12

רמתה האקדמית כשל סוליית הנעל. בר אילן זו מכללה בינונית במקרה הטוב.

105 ככל שתתשלחו יותר ביאיר לפיד כך אשתכנע להצביע עבורו ! שמאלן לשעבר
  • 09:00
  • 23.01.12

וכך גם רואים זאת כל חברי השמאלנים לשעבר, וגם הליכודניקים עם השכל בקודקוד

106 תפסיקו! רק לי מותר לשתות את דמו!  (לת) דרקולה
  • 09:00
  • 23.01.12

107 כקורא "הארץ" (וגם אם לא), אני חושב שזכותי לדעת מה ההתלהמות הזאת של העיתון כנגד לפיד. זה לא שמחר אני הולך לבחור בו (ואולי כן?), אבל נראה שהעיתון שם לו למטרה להפיל את לפיד, עוד בטרם קם. מאז הכרזתו של לפיד, הארץ יוצא בסדרת כתבות עוינות, חלקן בענינים שוליים. בכך הוא נוהג כאחרון העיתונים הצהובים.  (לת) וחבח שכך
  • 09:02
  • 23.01.12

  •   מה צפית, שהם יכסו על מחדליו?  (לת) שגיא
    • 09:43
    • 23.01.12

  •   לא, שגיא. אבל בכל עניין יש מידתיות. בכל פוליטיקאי, עכשוי או מועמד, אפשר למצוא מחדלים. נראה שהארץ פועל כאן שלא במידתיות, נובר במאמץ מוגבר למצוא מחדלים, מה שכנראה לא היה עושה אילולי היה זה לפיד.  (לת) כך אני חש, ומאוד מקוה שאני טועה.
    • 11:18
    • 23.01.12

108 "במקרידת הם יוצאים מן הכלל, תוכל הוועדה לקבל כתלמיד מועמד שאין בידו תעוסמכה אוניברסיטאית, אם קיימות עדויות לבקיאותו ולפעילותו המקצועית ברמה שוות ערך להשכלה אקדמית של בעלי תואר ראשון."  (לת) מתוך הידיעון למועמדים של האוניברסיטה, הוועדה לתואר שני
  • 09:05
  • 23.01.12

  •   אבל תואר שלישי הוא בכל זאת לא תואר שני  (לת) ומי שלא מבין את ההבדל אין לו כנראה גם תואר ראשון...
    • 09:42
    • 23.01.12

  •   זה נכון - אבל פורמלית - אפשר לעבור מתואר שני לשלישי במסלול משולב.  (לת) קומבינטוריקה
    • 11:29
    • 23.01.12

  •   התכנית לפרשנות ותרבות מאפשרת מסלול ישיר לדוקטורט - הצעת המחקר שלך נחשבת אז לתואר שני פרשנות ותרבות
    • 11:32
    • 23.01.12

    כנראה לא טרחו לברר את הפרטים ב"הארץ". למה להפיל ידיעה שערורייתית

109 מתקפת הדה לגיטימציה של המועמד החדש לכנסת חסרת גבולות טעם ומוסר נסיון שני
  • 09:08
  • 23.01.12

תחילה יזמו נבחרינו חוק אד הומינם שיקבע תקופת צינון ל..עתונאי שמשתוקק להכנס לבצה הפוליטית כדי למנוע הגשת מועמדותו של יאיר לפיד, שכל כך מאיימת עליהם. עתה נדמה שגילו גלגל הצלה חדש. ליאיר לפיד הלומד לתואר שלישי אין תעודת בגרות, אבוי.
לי דווקא נדמה שהאוטונומיה של האוניברסיטה מאפשרת לה להגמיש נהלים ולאפשר גם לחסרי תעודת בגרות מעל גיל מסוים להתקבל ללימודי תואר ראשון, ולאנשים שהוכיחו כישורים ויכולת אקדמית לכתוב תיזה לדוקטורט ללא לימודים פורמליים. כל עוד הדוקטורט ייכתב בידי הסטודנט עצמו ויוכיח את סגולותיו ורצינותו בלימוד איני מוצאת כל רע בכך. את החסר לו לצורך המחקר ישלים בכוחות עצמו. לאחד מגדולי המדענים הבריטים, מייקל פרדיי, שביקשו למנותו לנשיא האקדמיה המלכותית למדעים והוא סירב בשל צניעותו, לא היתה שום השכלה פורמלית. הוא למד כשוליה להיות כורך ספרים. האם מישהו באמת מצפה שיאיר לפיד בן החמישים כמעט יחזור לגימנסיה להשלים "בגרויות"? גילוי נאות. לא אבחר בלפיד.

110 הריני לאשר שלפיד עבר (כמו אחרים) לפי הכלל "מי שמשלם הרבה, מתקבל" DICKכאן הפקולטה
  • 09:09
  • 23.01.12

זו צביעות! האוניברסיטה צריכה להתקיים! מי יממן לצוות נסיעות לחו"ל? ושנת שבתון?

שפתחנו תוכנית דוקטורט בשנה לבוגרי בית-ספר יסודי תמורת 200 אלף ש"ח אף אחד לא צייץ, אבל רק שמדובר בלפיד כולם מוציאים את כל הרוע שבהם! - אני יכול להבטיח לכם שגם אם לא שם משפחתכם "לפיד" נמכור לכם תואר איזה שתרצו ..גם אם אתן נשים וגם את אתם אתיופים - העיקר שתביאו כסף לוועדת חריגים: ועדת חריגים קיבלה הנחייה שמי שיש לו כסף זה מספיק, סימן שהוא חכם כי כל החוכמה זה לעשות כסף.

111 משעשע שהארץ עושים יד אחת עם ביבי וחבורתו כדי לנסות לחסל את לפיד. אבל זה לא מפתיע - גם אלה וגם אלה מתעבים את הציונות האמיתית. ביבי בגלל הפשיזם וההתנחלויות, והארץ בגלל התמיכה בחיסול ישראל והפיכתה למדינה דו לאומית.  (לת) הציבור השפוי
  • 09:10
  • 23.01.12

112 יהיר כבוי, אופס...נחשפת כאחד האדם! אין קיצורי דרך בחיים האמיתיים.  (לת) הסניטר
  • 09:14
  • 23.01.12

113 לפיד - ראש ממשלת מדינת תל אביב  (לת) יואבחלב
  • 09:14
  • 23.01.12

114 היכן פרופ' אבי שגיא? אחד מהבאר של אילן
  • 09:18
  • 23.01.12

פרופ' אבי שגיא, העומד בראש התוכנית ועל פיו יישק דבר, נאלם ונעלם. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לפנות למערכת העתון הקרובה.

  •   אדם אחד מתנהל באופן עקבי מחוץ לכל הכללים והאוניברסיטה? עושה את דברו
    • 11:20
    • 23.01.12

    מה יהיה? מתי מישהו כבר יצליח לנקות את בר-אילן מהכוחנות הזו שלו? אין עוד אדם שמרשה לעצמו לצפצף על כל כלל וכלל כמוהו. חבל שהפרופסורים בסנאט לא מבינים כמה חשוב להם לנקות את עצמו מפועלו ההרסני

  •   מכון לחתרנות פרופ' הלל ויס
    • 06:18
    • 25.01.12

    עצם המושג שאבי שגיא עומד בראשו 'פרשנות' בעידן פוסט מודרני
    בו כביכול אים למושגים שום סובסטנציה הוא חטא. כפרשן עגנון לא ניתן כעת להסביר עד כמה חטא.

    הבעיה המרכזית היא ההסכמה האקדמית לקבל את הטרור האלטרנטיבי של טובות האוניברסיטאות בעולם להחליף את המושג לימודים הומניים ב'מדעי האדם'. ראה הגדרת המושג שכולו
    ביטוי לשיח הפוסט-מרקסיסטי לרבות הכנסת מדעי המוח.
    לתוך מדעי האדם כענין מובנה. זה ז'דאנוביזם במסווה נאורות.

115 יהיר,מהיר. המוכיח
  • 09:20
  • 23.01.12

חסיד של הצדיק ביבי

116 תארי בר אילן נבאי
  • 09:26
  • 23.01.12

כבר מזמן הפכה אונ' בר אילן לביח"ר לתארים לל א כל ביסוס. בר אילן הפכה לסניף של האונ' הפתוחה, כאשר כל אחד יכול ללמוד בה לתאר שני ללא תואר ראשון .
לדוגמא, לימודי המשפטים לבעלי תואר ראשון במדעי החברה.ללא תואר ראשון במשפטים לומדים במסלול ישיר לתואר שני! זה מסלול יחודי לבר אילן.
טוב אם המל"ג יתערב ויוריד את התואר "אוניברסיטה" ויהפוך אותה למיכללה.

117 יאיר לפיד הוא יוצא מהכלל. לכל כלל יש חריגים ויאיר הוא אחד מהם, לכן התקבל ללימודים לתואר ד"ר ,למרות שאין לו ידע בסיסי נדרש,סה לה וי.  (לת) רוני
  • 09:30
  • 23.01.12

  •   אתה צודק- גם לך אין שיקול דעת בסיסי ועדיין תצביע בבחירות וכולנו נסבול מהתוצאה.... סה לה וי  (לת) כמו שאמר צ'רצ'יל: שיחה אחת עם מצביע ממוצע מבהירה למה דמוקרטיה היא סידור גרוע...
    • 12:32
    • 23.01.12

118 הוא למד מביבי? גם אותו רודפת התקשורת? שגיא
  • 09:36
  • 23.01.12

שיקח אחריות על מעשיו.

נ.ב.
מי בכלל יצביע לו?

119 ויכוח ומאמר מיותר נעמה
  • 09:52
  • 23.01.12

אני באמת לא מבינה את ההתלהמות של עיתון הארץ כנגד יאיר לפיד. מלבד זאת יש כל כך הרבה סופרים כמו עמוס עוז אתגר קרת ואחרים שהם פרופסורים באוניברסיטאות ולו רק בגלל שהם הוכיחו את יכולתם בכתיבה ולא היו צריכים ללמוד לדוקטורט. יש סטודנטים ממגזרים מסויימים שתנאי הקבלה שלהם למקצועות הכי יוקרתיים הם נמוכים בכל סטנדרט של אקדמיה ועדיין הם נכנסים. נראה לי שכדאי להתעסק בעיקר ולא בטפל משמע אולי כדאי לדבר על יכולתיו הפוליטיות ולא לנבור בצהוב. ציפיתי ליותר מעיתון הארץ

  •   כנראה שאת ממש לא מבינה שחיתות מהי - הדיון הרבה יותר גדול מעניין התואר של לפיד; ולעניין הפרופסורה , כבר הסבירו לך מגיבים קודמים למעלה מה ההבדל בינה לתואר ד"ר  (לת) נע- מה?
    • 10:35
    • 23.01.12

  •   את גם לא מבינה את ההבדל בין הענקת תואר דוקטור לשם כבוד - להענקת תואר דוקטור לאחר עבודה על תזה וחידוש מדעי בי"ל - נכון?  (לת) אי הבנה קטנה
    • 11:43
    • 23.01.12

  •   סופרים המלמדים בדרגת פרופסור אקדמאית
    • 10:58
    • 25.01.12

    הסופרים שהזכרת הם בעלי תואר ראשון. הם מלמדים באופן זמני או קבוע בדרגה של פרופסורה, בתחומם: ספרות. הם מעולם לא התקבלו ללימודי תואר דוקטור, וממילא לא הוענק להם תואר דוקטור.

120 דר׳ לפיד: תאר ללא השקעה=שחיתות סקופ מבריק ומשעשע
  • 10:02
  • 23.01.12

המדהים היא התגובה כי הכל בסדר

121 ב"תוכנית לפרשנות ותרבות" - נו בחיאת, אפשר לחשוב שהוא יהיה מנתח מח. עוד תואר כמו אונ' לטביה - צריך לממן את המרצים בבר אילן mik776
  • 10:03
  • 23.01.12

אני מבין אם היה מדובר בפקולטה להנדסה, פיזיקה, מדעי המחשב, רפואה
אבל מה זה בדיוק דוקטוראט בפרשנות ותרבות ? זה הסכם בין התלמיד לאוניברסיטה - אתה תיתן לנו כך וכך ג'ובות ואנחנו ניתן בידיך נייר להתהדר בו בתואר דוקטור.
"תוכנית הדגל של המוסד " - חשבתי שיגאל עמיר היה תוכנית הדגל של המוסד (או השב"כ....)
יאיר לפיד איש מוכשר עם יתרונות וחסרונות הלך לאונ' כדי לקשט את שמו בתואר דוקטור בתחום חסר משמעות, טוב לו, טוב לאוניברסיטה ולא ממש צריך להטריד אף אחד.
מעניין לברר באיזו שנה המציאו את התואר המדהים הזה?
לפני 40 שנה סיפר לי מישהו שבארה"ב ניתן לקבל תואר ראשון (לא בייל או הארוורד ...) על קליית סלים מנצרים וזה הכי קרוב שכל העניין הזה נראה לי.
אז שיהיה לנו בריא דוקטור לפיד לפרשנות ותרבות.
משעשע שאוניברסיטה המחייבת לימודי דת במסגרת חובות תואר ראשון מעניקה דוקטורט התרבות...

122 לפיד לא יודע אבישי שטרק
  • 10:04
  • 23.01.12

אוניברסיטת הארוורד המצויינת מרשה לעצמה לקבל לתכנית חד שנתית של לימודים לתואר שני [אך בשום אופן לא לדוקטורט] אנשים ונשים בעלי הישגים יוצאי דופן בטיבם. בניגוד ללפיד סניור, ללפיד זוטרא המווווון טורים בינוניים, ולהוציא אחד טוב שלל ספרי טרמינלים בינוניים מינוס, שני מחזות [???] ערבי הגיגים, [???] ומה לא. ממש מר רדד [בשני סגולים], התשובה הישראלית לדה-וינצ'י .
אני מתפלא על אנשי הסגל האקדמי בבר אילן ובמיוחד על אלה המומחים לספרות ולתיאטרון שלא הביעו מחאה על ההחלטה לאפשר ללפיד להתקבל ללימודי תואר שני ודוקטוראט שלא כדין. אני מתפלא על הסטודנטים של בר אילן ובוגריה שלא מחו על העוולה שנעשתה להם, כאשר הוכרחו ללמוד שלוש שנים
ל-ב.א., ועוד שנתיים ל-מ.א. כדי להיות זכאים ללמוד לקראת הדוקטורט.

לפיד חולה האגו אינו אשם: המלקקים בבר אילן אשמים.

123 מתקפת הדה לגיטימציה למועמד יאיר לפיד מעוררת שאט נפש נסיון שלישי
  • 10:05
  • 23.01.12

תחילה יזמו נבחרינו חוק אד הומינם שיקבע תקופת צינון ל..עתונאי שמשתוקק להכנס לבצה הפוליטית כדי למנוע הגשת מועמדותו של יאיר לפיד, שכל כך מאיימת עליהם. עתה נדמה שגילו גלגל הצלה חדש. ליאיר לפיד הלומד לתואר שלישי אין תעודת בגרות, אבוי.
לי דווקא נדמה שהאוטונומיה של האוניברסיטה מאפשרת לה להגמיש נהלים ולאפשר גם לחסרי תעודת בגרות מעל גיל מסוים להתקבל ללימודי תואר ראשון, ולאנשים שהוכיחו כישורים ויכולת אקדמית לכתוב תיזה לדוקטורט ללא לימודים פורמליים. כל עוד הדוקטורט ייכתב בידי הסטודנט עצמו ויוכיח את סגולותיו ורצינותו בלימוד איני מוצאת כל רע בכך. את החסר לו לצורך המחקר ישלים בכוחות עצמו. לאחד מגדולי המדענים הבריטים, מייקל פרדיי, שביקשו למנותו לנשיא האקדמיה המלכותית למדעים והוא סירב בשל צניעותו, לא היתה שום השכלה פורמלית. הוא למד כשוליה להיות כורך ספרים. האם מישהו באמת מצפה שיאיר לפיד בן החמישים כמעט יחזור לגימנסיה להשלים "בגרויות"? גילוי נאות. לא אבחר בלפיד.

  •   לא מצפים שישלים בגרויות, מצפים שיעשה תואר ראשון בציון גבוה ורק יעבור לתואר שני , שוב בציון גבוה
    • 12:28
    • 23.01.12

    ואז תואר שלישי - כאחד העם.

    אדם מציג עצמו נקי ולא מושחת, מדוע שיקבל הקלות שאני לא זכאית אליהן ? מדוע קיצור דרך כל כך מופרך.

    וגם לי לא הייתה כוונה לבחור בלפיד.

124 האיש עתיר כשרונות? מצידי שהוא גם ידע לעוף משה, חיפה
  • 10:11
  • 23.01.12

הוא צריך לפעול לפי הכללים. הוא מן הסתם ידע על הקומבינה הזו ולכן נרשם. הוא לא היה עושה מעצמו צחוק.
לבן אדם אין תעודת בגרות ,שלא לדבר על תואר ראשון, והוא נרשם ומתקבל לתואר שלישי? זה נראה לך תקין? אתה מעריץ אותו כמו שהעריצו את גבלס והיטלר לפני שהם עלו לשלטון. מבחינתך הכל תקין. אם היה מדובר בביבי היית אומר שיש פה שחיתות של שלטון החוק. תסתכל על עצמך בעיניים. בושה.

125 מר לפיד אני לא מוטרד מכניסתך לפוליטיקה-פשוט לו בונה עליך ועל תרומתף לשיח הפוליטי  (לת) פוליטקאי בפוטנציה
  • 10:12
  • 23.01.12

126 לא להפריע! האיש הזה עומד לספק (ולמעשה כבר מספק!) מה שהציבור צמא לו עד מאוד: יערה, תל אביב
  • 10:16
  • 23.01.12

בידור טוב שחבל על הזמן.

לקפוץ מהשפיץ של בועת התקשורת עם יומרה לראשות ממשלה (מה קרה, שר חינוך מטעם מפלגה קיימת לא מספיק טוב לך? לנו?) - זה מתכון בטוח לדאחקות.

המשך כך, יאיר. פשוט תענוג איתך.

127 חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות! קורא
  • 10:20
  • 23.01.12

חדשות מתפרצות! חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות!חדשות מתפרצות! יאיר לפיד שיקר לגננת כשאמר לה שהוא אכל את כל הסנדביץ אבל חקירה יסודית שנערכה גילתה שהוא אכל רק מחציתו. חמור מזה, התברר שהוא היה עושה פיפי במיטה עד גיל שנתיים וחצי והכחיש כששאלו אותו. ולאדם כזה אתם רוצים להצביע?

128 סקופ דמיקולו. חסר מה להגיד על הנאד הזה בלי לכלוכים חסרי פשר וחמור מזה, כל כך משעממים? פוליטיקאי סתמי, ערימת פודינג פלסטית
  • 10:22
  • 23.01.12

הבולשיט העיתונאי על קבלתו ללימודי תואר שני נבוב ומעצבן. רוצים "לחשוף" אותו? האיש הרי חשוף לגמרי. "רוצה להיות בול באמצע, הסתמיות של אנשי קדימה לא מספיק סתמית בשבילו, אמנותו בהפיכת כל מה שמתרחש בין כתלי גולגלתו למלל מנומק היטב או לא מנומק - ומנימוקים טובים, לא יכול לנמק אותנו לשלום או למלחמה.. הישירו אליו מבט ותראו, אל תשלחו עיתונאים קטנים ללכלך עליו. זה דבילי.

129 אם הוא עיתונאי מוכשר הוא ישרת בבמחנה- מה הבעיה עם זה? מה מסריח כאן
  • 10:24
  • 23.01.12

לא יעזור כלום צה"ל צריך גם כתבים, דוברים, נהגים, טבחים ואפילו קוסם צבאי.
כל עוד הוא שירת
כל עוד הוא תרם
מה הבעיה עם זה?

130 למד איתי ואין לבן אדם בגרות!! צריך המון השלמות ואין סיכוי שיהיה לו הזמן להם!!  (לת) אריק
  • 10:25
  • 23.01.12

131 כל מה שיהיר לפיד מחפש זה להתקרב לקופת הציבור תקציב המדינה, כמו שהצליח ברוך הכשרונות הזה מגיזעם של זוכי פרס נובל להתקבל לתואר דוקטורט בלי תעודת בגרות כך הוא חושב שיצליח לשדוד את כל הקופה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 10:39
  • 23.01.12

132 שחיתות?! זו שחיתות קלאסית של הון ושילטון ד"ר מאיר
  • 10:51
  • 23.01.12

ותשובה צדיק הדור

133 ל-43 אזרח
  • 11:03
  • 23.01.12

לפיד לא מעניין אותי ובטח לא בר אילן, אבל מאיפה יצא הרוצח של הוריו משכונת רמות בירושלים?
תבדוק באיזה אוניברסיטה הוא למד משפטים....

134 קבלת תלמידים היא עניין של האונ' לא של הסטודנט. אם ב"א רצתה את לפיד, מה זה עניינו של מישהו  (לת) נגה
  • 11:09
  • 23.01.12

135 יש מחלקות שיקבלו כמעט כל סטודנט, וכך זה בכל המוסדות, אז מה מחפשים לעשות מזה סיפור אצל לפיד  (לת) איה
  • 11:12
  • 23.01.12

  •   לתואר ראשון-מילא, לתואר שני - ניחא... אבל לדוקטורט?! גם ככה האקדמיה מדשדשת ומרבית הסטודנטים המסיימים את לימודיהם לא באמת למדו משהו - אז עוד מסמר בארון המתים של האקדמיה?! (מתנצלת על המליציות-אני לא התברכתי בכשרון הכתיבה של מר לפיד)  (לת) איה (האחרת)
    • 22:04
    • 23.01.12

136 מה דוקטוראט? לך ישר על פרס נובל...  (לת) יאללה יאיר, יאללה
  • 11:14
  • 23.01.12

137 תואר דוקטור מאוניברסיטת בר אילן לפוליטיקאי מתחיל? רמי
  • 11:16
  • 23.01.12

1. יאיר לפיד הוכיח שהוא מתאים לפוליטיקה הישראלית.
תנאי הכרחי לפוליטיקאי בישראל הוא לנצל את הכל.
גם אם זה חוקי - זה מסריח.
2. על הישגים בעבר אפשר לתת תואר דוקטור לשם כבוד.
אוי למוסד שמוריד את הערך של הלימודים. תואר דוקטור מעכשיו שווה לכלום.

138 זאת ממש שערוריה. שיקח כמה קורסים שהוא רוצה שהם לא מן המנין, אך משתמע שבסוף (?) לימודיו יקבל תואר דוקטור PHD ???????? ומה פתאום הוא פוליטיקאי - הוא רק " אמר" שרוצה להיות, עד שלא יהיה חבר במפלגה כלשהו, הוא לא.  (לת) מרים
  • 11:19
  • 23.01.12

139 נו, עוד מאכר אחד מבין רבים שהשתלטו כאן על כל חלקה טובה. בסוף הוא יעשה קואליציה עם ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו חחחחחחח!  (לת) מרים
  • 11:25
  • 23.01.12

140 צריך לקבל אותו ישר ללימודי פוסט-דמוקטורט (פוסט דוקטורט בלימודי דמוקרטיה)  (לת) איגור ביטרמן
  • 11:27
  • 23.01.12

141 לפיד: לך ולמד קודם תואר ראשון כמו כל אחד אחר. חוצפה!  (לת) מרצה בכיר
  • 11:30
  • 23.01.12

142 דוקטורט עדיין אין ליהיר אך פרופסורה בקומבינטריות כבר יש לו מזמן !!!  (לת) רז
  • 11:32
  • 23.01.12

143 לפחות שמונים צבועים. מזיג
  • 11:35
  • 23.01.12

ספרתי 80צבועים ומגלגלי עיניים בין המגיבים.אני מכיר המון נושאי ספרים ובעלי תוארים שנותרו בורים ובערים כפי שהתחילו,חלקם אף רכש התואר בכסף.חוכמת חיים ונסיון חיים והשכלה שנרכשת בעבודה עצמית שוות יותר מתואר זה או אחר,הגיל עושה את שלו ואצל אנשים מסויימים הוא הופך לחוכמה(אצל אחרים לכסילות).כל ההנפלות כאן על לפיד מקורה במקרה הטוב מקנאה ובמקרה הרע מרוע טהור מכוון מלמעלה.

144 אני לא מבין , להתקבל ללימודים זה "מתנה" ? רמי
  • 11:35
  • 23.01.12

הבן אדם רוצה להשכיל ולהרחיב דעת , הוא הולך לשלם על זה ממיטב כספו ולהעביר את הזמן בין עיסוקיו בקריאת מאמרים , כתיבת עבודות ומחקר.

זה מתנה ? מישהו עשה לו טובה ?

במקום שפוי כל אדם שרוצה ללמוד היה יכול ללמוד , הסינון באוניברסיטאות הוא רק בגלל אילוצי תקציב , אבל לימודים זה סוג של מאמץ ראוי לכל שבח.

אגב...בדיוק כמו ההליכה לפוליטיקה - זה ממש לא סוג של מתנה ורק צרות העין של התקשורת והמטרה המוצהרת לחלל את כבוד הפוליטיקה הישראלית גורמים
לביקורת המיותרת הזו.

145 יאיר לפיד יצחק רז
  • 11:38
  • 23.01.12

לא מכיר אישית את האיש את זאת אומר למען גילוי נאות ! האיש חכם וצריך לעודד כניסה לפוליטיקה לאנשים כמוהו אם האטניברסיטה קיבלה אותו זה בסדר גמור וטובשלגבי אדם ברמתו לא הלכו בהליך הביורוקראטי הנהוג לגבי בני עשרים ושלושים אנא הפסיקו לפגוע בכל אדם טוב שנכנס לפוליטיקה אחרת הרמה של הנכנסים תפגע !!

146 מה לא בסדר? גילי חסקין
  • 11:41
  • 23.01.12

אוניברסיטת בר אילן החליטה שיאיר לפיד ירוץ ישירות ללימודי דוקטורט. זהו עניינה בלבד. כבר היו דברים מעולם. אני חושב שראוי לתקוף את ריצתו של לפיד לפלויטיקה, אבל אין הצדקה לרדת לחייו בכול דבר ועניין

147 באוניברסיטאות בארה"ב, מקובל (לפחות בתקופתי) להעניק לסטודנטים קרדיט המבוסס על ניסיון חיים מוכח או קריירה, הנוגעים לתחום לימודם. דני
  • 11:41
  • 23.01.12

הקרדיט הנ"ל, יכול להגיע ל50% מסך הנקודות הדרושות להשלמת התואר. עוד לא שמעתי על אוניברסיטה, שהעניקה לסטודנט תואר (שאינו תואר של כבוד) על בסיס ניסיונו האישי. אבל אין זה אומר שזה לא קיים; למעט הדוגמה שלפנינו.

למען הסר ספק, איני אוהד של לפיד בכל אופן שהוא, ואני חושב שהוא חרטטן גדול. אבל הבעיה אינה בו, אלא בישראלים תמימים שדמותו של לפיד מסמלת עבורם "בשורה" חדשה -- עד לרגע שיצוץ נביא שקר חדש (הרי ברור שהוא לא יעמוד בציפיות).

148 עכשיו כולם יודעים -לפיד מושחת ניר
  • 11:45
  • 23.01.12

לפיד כמו חברו אולמרט הוא איש מושחת,שיעשה את הכול כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלו.

149 לפיד הדרך ארוכה וקשה שמור על אחדות העם, והמשך הלאה בהצלחה  (לת) דעה
  • 11:53
  • 23.01.12

150 דוקטור אבשלום אליצור - ללא בגרות! האיש הקטן
  • 11:53
  • 23.01.12

אחד המוחות המבריקים במדינה קיבל דוקטורט בפיסיקה מבלי שהשלים בגרות או תואר קודם כלשהו. מספיק ללכלך על יאיר לפיד רק משום שנכנס לפוליטיקה!

  •   אתה משווה את יהיר לפיד לדר' אליצור הגאון הצנוע.....? אליצור אוטודידקט שלמד לבד המון, הוכיח ידע עצום בפיזיקיה, פסיכולוגיה, ביולוגיה ופילוסופיה קודם לדוקטוראט שעשה באוני' תלאביב. דר' אליצור הוא היוצא מן הכלל שלא מצביע על הכלל, בוודאי לא על לפיד, אלא על עצמו בלבד. אז.....  (לת) איש קטן, של נעלייך........
    • 17:25
    • 24.01.12

151 באיטליה לכל ממושקף קוראים "דוקטורה" אצלנו לכל פרוטקציונר מחלקים תואר "דוקטור" במיוחד בוגרי גלי צהל ודובר צהל. מקומות בהם המשרתים מחרפים את נפשם. בר אילן מוסד מפואר שבוגריו שינו את פני הארץ (הבוגר נמצא כעת במאסר עולם)אנא אנו באים?  (לת) שואל שאלה
  • 11:56
  • 23.01.12

152 סתם מלכלכים יעל
  • 11:59
  • 23.01.12

אני ממש לא חושבת שיאיר לפיד צריך להגיע לכנסת
אבל זה סתם ליכלוך מטופש
ל-98% מאזרחי המדינה אין השפעה על זהות נציגיהם בכנסת ! תתפקדו עכשיו ותשפיעו mitpakdim.co.il

153 לפיד הוא לא היחיד - לאבשלום אליצור התואר היחיד שקיבל הוא דוקטורט זכרני
  • 12:01
  • 23.01.12


דוגמה אחרת לאדם שקיבל דוקטורט ללא כל תואר אר או תעודת בגרות הוא אבשלום אליצור. היו לו הישגים ממשיים בתורת הקוונטים. אחר כך הוא קיבל משרה בבר אילן באותה תכנית שלפיד בה. אפשר לקרוא על כך פה http://www.a-c-elitzur.co.il/site/siteArticle.asp?ar=60

154 השאלה המעניינת באמת - על מה הדוקטורט שלו? עידו
  • 12:02
  • 23.01.12

מה בחר יאיר לפיד לחקור בעבודתו המתהווה? תשובה לשאלה הזאת תוכל ללמד אותנו הרבה על מה מעניין אותו, ולכן זה צריך לעניין אותנו. יאיר, אם אתה קורא את זה - על מה אתה כותב?

155 לפיד גורם לזילות הדוקטורט שלי ושל חברי שירקו דם כדי להשיגו אחת העם
  • 12:04
  • 23.01.12

ומעניין מהיכן נובעת תשוקתו להתהדר בתואר דוקטור-לא די לו בכל הכבוד והיקר שהוא זוכה להם? הצורך הבלתי נשלט שלו בתואר דוקטור תוך דילוג על השלבים שבני תמותה רגילים חייבים לעבור בדרכם לדוק. מעיד כאלף עדים על אופיו החמדני. אוי הצביעות..

156 פשוט ללפיד אין זמן לזוטות כמו תואר ראשון בהצטיינות ...עסוק באיסוף ממון ... אח שלו....
  • 12:07
  • 23.01.12

הכל מהר ועכשיו...ללא יסוד בריא וללא ניסיון ניהולי כל שהוא ...ממש גאון ... אבל פיננסי ...

157 אולי שלפיד יהיה ר"מ פייסבוק פיטר המונד
  • 12:16
  • 23.01.12

נשמע שהוא מסתדר שם מצוין. כולם עושים לייק (שזה מושלם עבורו, כל ישראל חברים ואין כפתור דיסלייק). סטטוסים של מפשט וחצי שלא אומרים כמעט כלום, בלי אפשרות (חלילה) לגלות מה הוא באמת חושב או רוצה שיהיה, ולמה. קצר ולא לעניין.

158 גם אילו היה חוקי ולפי הכללים זה עדיין מ ס ר י ח -פוליטיקה מסריחה . אדם
  • 12:22
  • 23.01.12

מי כמו יאיר יודע שכך לא נוהגים-זו לא פוליטיקה יפה ראויה ונקיה עליה הוא לא חדל לדבר- זו פוליטיקה שבאה לנפנף בתוארים נוסח פרשת אסתרינה טרטמן -לשעבר. יאיר, מודה ועוזב ירוחם -פשוט רד מזה -טעית בגדול הציבור לא מטומטם כמו שאתה חושב

159 למגיב 5(2), מהיכן הידע המפורט לגבי התחמקותו של לפיד משירות קרבי?  (לת) חשבתי שהוא התחמק מחיל השריון
  • 12:22
  • 23.01.12

160 הסיבה שנוברים לך בחיים עכשיו זה בגלל שרוצים להראות לך שאתה מועמד מלוכלך עוד לפני שהתחלת... אולי אתה צריך להבין פה משהו... ניו
  • 12:23
  • 23.01.12

תפרוש !!!
או אתה יודע מה, תמשיך, אתה רק תיקח קולות מביבי, למה רק ציבור הבוחרים הטיפש שלו, יהיה מספיק מטומטם כדי להצביע לך.... וזה טוב לנו האנשים החכמים במדינה הזאת...

161 סתם לכלוך יעל
  • 12:26
  • 23.01.12

אני לא רוצה את יאיר לפיד בכנסת
אבל זה סתם לכלוך
רק 2% מאזרחי המדינה התפקדו, והרבה מהם קבלני קולות. ואז מתפלאים שיש כל כך הרבה מושחתים בפוליטיקה... תתפקדו עכשיו ותשפיעו

162 אם לפיד היה שמאלני מובהק הארץ לא היה מלכלך סתם  (לת) זוזו
  • 12:33
  • 23.01.12

163 בשלב הבא, יש לברר את סוגיית המעבר של לפיד מיחידה קרבית לעיתון במחנה.  (לת) אבא עיתונאי במעריב ומנכ"ל רשות השידור?
  • 12:37
  • 23.01.12

164 יש תקדימים. אפשר לבדוק למשל את דר. אבשלום אליצור בן אנוש
  • 12:50
  • 23.01.12


http://he.wikipedia.org/wiki/אבשלום_אליצור

  •   את/ה זוכר/ת את הסצינה מהסרט "אישה יפה" בה הדמות של ג'וליה רוברטס מבקשת מהחברה שלה שתיתן לה דוגמה של מקרה בו "נערה עובדת" מצאה את בחיר ליבה העשיר והיפה שהתאהב בה ובזכותו היא עזבה את המקצוע, ואחרי שהחברה חשבה וחשבה וחשבה וחשבה וחשבה וחשבה וחשבה עוד קצת היא הצליחה לדוג דוגמה אחת בלבד? ככה זה אתכם ועם אבשלום אליצור הזה שכולם מביאים אותו כדוגמה. יש לכם עוד איזה שם?  (לת) יאיא
    • 21:57
    • 23.01.12

165 התקבל תוך פרוטקציה וניצול היותו מפורסם.  (לת) אבי
  • 12:56
  • 23.01.12

166 מה הרעש? סופרים ושחקנים (גם ישראליים) מקבלים דוקטורט של-כבוד דורית
  • 13:18
  • 23.01.12

בכל העולם, וזה נחשב כתואר דוקטור לכל-דבר, (אם היה להם תואר קודם, אם לאו)! יותר מכך, בארה"ב, שאתם תמיד מתייחסים אליה כאל אורים-ותומים, (ובשל החיקוי של כל הרע שבה מדינת-ישראל הידרדרה לאשפתות), עיתונאים ותיקים בעלי שיעור-קומה (וגם לא) מקבלים משרות בכירות באוניברסיטאות, בדרגה של פרופסור מלא, בלי שאפילו יש להם תואר אקדמי כלשהו! הדבר נכון גם לגבי אנשי-מקצוע בהייטק וכד', שיכולים להיות מוצלחים מאוד במקצועם, אך ברובם נכשלים בהוראה! (העיתונאים דווקא נוטים להצליח גם בהוראה).

167 תתארו לעצמם שאלי ישי היה מתקבל ללימודי דוקטורט על "סמך כישרונותיו".כמה אנשים היו הולכים לכלא!  (לת) מדינה דמוקרטית בעליל
  • 13:35
  • 23.01.12

168 רק אנו אזובי הקיר, צריכים להזיע תחת נטל התזות, סמינרי מחקר, מועדי הגשה, בחינות, משרות סטודנט, מילואים, מועדי ב'...אין גבול לחזירות, להתנשאות ולהתפרקות המוסרית..  (לת) א.א.
  • 13:36
  • 23.01.12

169 יש מוסדות ל"השכלה גבוהה"המעניקות תוארים ב,א בלוקשים
  • 13:41
  • 23.01.12

לפי בקשה תמורת תשלום כמובן!!

170 יאיר לפיד תיבת פנדורה ? חומר למחשבה חיים
  • 14:00
  • 23.01.12

כיצד התקבל יאיר לפיד ללימודי דוקטורט ? שירותו הצבאי ככתב בעיתון מחנה
האם יכל היה יאיר לפיד לשרת ביחידה קרבית ? כפרזנטור של בנק הפועלים שכרו היה מאות אלפי שקלים אותו בנק שפיטר בזמנו מאות עובדים
כמגיש אולפן שישי ערוץ 2 וכתב בידיעות אחרונות והוצאה לאור של הספרים שלו הקשר הון ושלטון ? החבר הקרוב אהוד אולמרט מדוע יאיר לפיד נכנס לפוליטיקה ? מי מריץ אותו ? והמבין יבין ודי לחכם ברמז אזרחי ישראל תתחילו לשאול שאלות ולמצא תשובות .

171 תיבת פנדורה ? יאיר לפיד חיים
  • 14:11
  • 23.01.12

כיצד התקבל יאיר לפיד ללימודי דוקטורט ? שירותו הצבאי ככתב בעיתון מחנה
האם יכל היה יאיר לפיד לשרת ביחידה קרבית ? כפרזנטור של בנק הפועלים שכרו היה מאות אלפי שקלים אותו בנק שפיטר בזמנו מאות עובדים
כמגיש אולפן שישי ערוץ 2 וכתב בידיעות אחרונות והוצאה לאור של הספרים שלו הקשר הון ושלטון ? החבר הקרוב אהוד אולמרט מדוע יאיר לפיד נכנס לפוליטיקה ? מי מריץ אותו ? והמבין יבין ודי לחכם ברמז אזרחי ישראל תתחילו לשאול שאלות ולמצא תשובות .

172 פרוטקציונרים נמאסתם! יוצא בחוץ
  • 14:11
  • 23.01.12

ולא, לא מדובר רק בלפיד שהתקבל למסלול למצטיינים (!) לתואר שני ושלישי בלי שיש ברשותו תואר ראשון, אלא גם כל שאר הסלבריטאים והגנראלים שנכנסים למסלולים מקוצררים באקדמיה ומקבלים תארי McDegree. אני לומד כעת לתואר שני ובשביל זה ירקתי דם בתואר הראשון וגם עכשיו אז למה שהמיוחסים לא יתאמצו קצת גם הם?

173 ד ו ק ט ו ר ש ק ש ו ק ה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) רון
  • 15:03
  • 23.01.12

174 "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים". יניב
  • 15:17
  • 23.01.12

מוזר כי לא מצוינים אותם הישגים, האם השגיו של לפיד הוכרו ע"י מישהו חוץ מבר-אילן?

האם הוא זכה להכרה או פרס לאומי או בינלאומי על אותם הישגים המצדיקים קבלה חריגה שכזאת?

אני לא זוכר האם מישהו יכול לרענן את זיכרוני?

175 כנראה שבבר אילן דרישה לקבלה לתואר שלישי היא..... יפה תוארֱֱֱֱֱֱֱ  (לת) עברית שפה גמישה
  • 15:20
  • 23.01.12

176 לא מבינים מה רוצים מהם. HMJE
  • 15:49
  • 23.01.12

מזכיר את המערכון "באנו השתחררנו". עם שלמה בר-אבא, על המתגייס לצבא שעשה "מסלול מהיר" בצבא התגייס והשתחרר באותו יום.. .יש שכותבים יפה יותר מיאיר לפיד מעניין למה להם בר-אילן לא מציעה/הציעה מסלול שכזה?

יאיר לפיד לא מבין מה רוצים ממנו, גם אלו שלמדו ב"אוניברסיטת לטביה" לא הבינו מה רוצים מהם.

יאיר לפיד עליך לזכור: מעכשיו אתה גר בבית זכוכית וכל "שוחרי טובתך" ישמחו למצוא עליך לכלוכים אמיתיים ו/או מדומים.

177 חבל .. לימור
  • 15:49
  • 23.01.12

זה לא משנה אם היה תואר או לא היה, אני בטוחה שלפיד מסיבותיו שלו הצליח להגיע לדוקטורט בכבוד , כל ההיטפלות אליו מאז הודעת כניסתו לפוליטיקה מוגזמת מכיון שרק הציבור יחליט בסופו של דבר אם הוא המנהיג הנכון להם או לא.

178 חברת "סיטי פס" שמה פס (= לא שמה) על הסיטי (= עיר).  (לת) פסס...
  • 15:53
  • 23.01.12

179 תואר בכבוד לא סלבריטאית
  • 16:03
  • 23.01.12

אני רק אחת שגדלה בפריפרייה ללא תעודת בגרות כי נאלצתי לפרנס את אחיי הקטנים. התגייסתי לצה"ל, וכשרציתי לרכוש השכלה גבוהה לא עלה בדעתי שאפשר להתקבל לאוניברסיטה ללא תעודת בגרות.
עשיתי תואר ראשון באונ' הפתוחה ותואר שני בבר אילן .
חבל שלא ידעתי אז שאפשר להתקבל ישר לדוקטורט. יש לי נסיון חיים כה עשיר שיכול היה לשמש כתנאי קבלה הרבה יותר מוצדק מלהיות פרזנטורית יפיופה בטלביזיה.

180 דוקטורט לא סלבריטאית
  • 16:05
  • 23.01.12

ויעוד רציתי לדעת האם עכשיו אוכל להתקבל לבר אילן במסלול ישיר לפרוסורה? יש לי כישורי פרוסטטה

181 ליאיר לפיד יש מה שיש ליאיר נתניהו,פרוטקציה וכסף גדעון נ"צ
  • 16:21
  • 23.01.12

עיני לא צרה,אולם ירא אני מהצרה שתבוא עלינו אם יצבור כוח,ןהארץ לא ליכלך אלא חשף מה שניסית להסתיראצה רחוק מלהיות סופר מילים אתה רק סופר כספי ירושה

182 יאיר עליך לכבד אותנו ואת עצמך ולעשות תואר ראשון כמו כל אדם במדינה ובעולם הנאור עמית
  • 17:19
  • 23.01.12

אם באמת אתה רוצה ושואף לעתיד בפוליטיקה עליך לשמש דוגמה ולא להיות קומבינטור,הגיע הזמן שהפוליטיקאים שלנו יהיו אנשים נקיים ויובילו את המדינה בכבוד ובאחריות. אני די מחבב את יאיר לפיד אבל הסיפור הזה מעיב על דמותו ומוריד לו הרבה נקודות-אם הוא יכול למה שאנשים בכלל יעשו תואר ראשון מלכתכילה-הפתרון-או שיעשה תואר ראשון ויוכיח שאין אפלייה או שיבוטל התואר הראשון לאלתר לכולם

183 גלעין הקונספירציה: חדר אפוף עשן תאשור שוורצר
  • 21:18
  • 23.01.12

ישבו להם כמה מזיקני הארץ והתחבטו בסוגיה: האם ייתכן מצב שבו מדינת ישראל תהפוך למעין קרקס תקשורתי הנשלט על ידי טייקונים בשלט?
ומה עדיף על מה, הימין הפונדמנטליסטי המוטרף למחצה בהנהגת ביבי וליבי, או נבחרת סלבריטאים מהאח הגדול, השרדות והחברים של מה שמו?
הקמפיין מגלה איזו אלטרנטיבה הועדפה כרע במיעוטו.

184 מה, לפיד כבר מעסיק טוקבקיסטים מטעם?  (לת) לא יאמן
  • 22:09
  • 23.01.12

185 יאיר לפיד! יויו
  • 03:24
  • 24.01.12

במה אתה שונה מאחרים? בייחוס משפחתי שהעניק לך במה שלא זכו לה אחרים? בתאווה שאינה יודעת שובע?

אמא שלי בעלת הישגים שאינם נחותים משלך, מפורסמת לא פחות ממך, אך ישרה יותר ממך, את התואר שלה היא השיגה ללא קיצורי דרך וללא ניצול של שמה והיא דוגמה נאותה ואתה?

סטודנטים קורעים את הישבן כל הדרך אל התואר ואתה? חיילים קרביים בצבא מסכנים את חייהם ואתה?

מה בדיוק יש לך לתרום ולחדש באקלים הפוליטי המזוהם? האם כך חשבת לבנות תדמית מזוקקת ומרעננת? אפשר לזעוק חמס עד מחר, לא משנה מאיזה בית פוליטי מגיעות הטענות, יש בהן צדק רב.

אני בחיים לא אבחר בך!

איכס.

סטודנט לתואר שני.

186 זהו מצאתם איך להרוג אותו לפני שהמרוץ מתחיל - טפשים פחדנים ועלובים.  (לת) אתי
  • 09:34
  • 24.01.12

187 על אלו השגים ספרותיים בדיוק יכול לפיד להצביע?..... אחת העם
  • 09:36
  • 25.01.12

אין לי דבר וחצי דבר כנגד האיש נוטף החביבות הדביקה הזו, שרוצה לעשות לנו צדק חברתי... אבל בתור חוקרת אקדמאית, ששנים חוקרת, נראה לי כי המוסדות מזילות את נושא התארים, בשביל כסף.... כן, פשוט כך!
נוגסים ומקצצים בתקציבי המחקר של האוניברסיטאות, שנה אחר שנה, ועל מנת לשרוד, עליהן לגלות יצירתיות ולגייס מקורות ממון חיצוניים.
בין הייתר, בכל מיני פרוייקטים/לימודים/תארים מקוצרים, לאנשי-עסקים ולבעלי ממון, שיכולים לשלם עלות מכופלת ומשולשת של שכ"ל, ללא אפשרות למילגה, ובתמורה זוכים להקלות/הנחות/קיצורי זמן למידה.
עצוב...
יאיר לפיד אינו פושע, ולא בו האשם, אלא בשיטה, שפעם אחר פעם אחר פעם -
יורה לעצמה ברגל....

188 הבעיה היא במדינה העקומה שלנו, כל אחד מחפש קיצורי דרך וכולם רקובים ומציעים ומפתים לקיצור ישראלית
  • 09:51
  • 25.01.12

בכל מקום מתורבת ישנם ערכים בסיסיים של כבוד למוסדות אקדמיים וכך גם למוסדות עצמם. המוסדות בארץ הפסיקו לכבד את עצמם ומחפשים רק את הדרך להרוויח יותר כיוון שהממשלה לא מקצה להם משאבים. בסופו של יום הכל רקוב ומושחת בארץ. יאיר לפיד הוא רק סימפטום עצוב לריקבון של 63 שנים שקיימת מדינת היהודים..... כל אחד עם תחושת הדפקו אותי בשואה/ בעליה עם ddt או במעברות וככה נוצרת מדינה לתפארת!

189 זילות התואר האקדמי שרון
  • 09:54
  • 25.01.12

למדתי באוניברסיטה תואר ראשון ושני ,עברתי מפקולטה אחת לאחרת ונדרשתי לעמוד בכל הדרישות לפי הקרטריאונים של המסלול האקדמי. לא עשו לי אנחות למרות שהייתי קצין בכיר בצבא בגיל מבוגר יחסית ששירת כל שנותיו ביחידה מסוווגת ובתפקידים חשובים . התהליך שמסופר על יאיר לפיד של דילוג ישיר לתואר שלישי ללא תואר ראשון ,זו זילות ערכם של הלימודים האקדמאים . אסור שדבר כזה יקרה .אדם צריך למלא את חובותיו בכל מסלול אקדמי . השיגיו מחוץ לאוניברסיטה אינם עומדים לזכותו של אף אדם בכיר ומוכשר ככל שיהיה כאשר רוצים להשיג הכרה אקדמית ולזכות בתואר מוכר . בתואר BA ניתן לעשות הנחות וגם אז בהמשך הלימודים חייב האדם להשיג הישגים מסויימים כדי לאפשר המשך לימודיו לתואר שני . כל ההנחות שנעשו ונעשים ללפיד הם פוגעים חמורות בערך התואר האקדמי וצריך להפסיק זאת מיד . אין ליאיר לפיד שום העדפה על סטודנטים אחרים אשר עמלים קשה בדרך להשגת תואר אקדמי . ללא שכר וללא פירסום . אין להעניק זכויות רק משום כשרונותיו העיתונאיים והיותו בנו של טומי לפיד והסופרת שולמית לפיד . כל אלו לא מעניקים לו שום זכויות . לכן יש להפסיק זאת מיד.

190 על-פי איזה כללים ? שמתבטלים עכשיו!!הפולשטיק לא משתלם!!  (לת) דוקטור אני חולה !
  • 19:24
  • 25.01.12

191 יאיר לפיד סימה
  • 21:29
  • 29.01.12

אם אדם מוכשר ויודע את החמר של תאר ראשון למה להקשות

192 אוניברסיטת בר אילן מושחתת. מוכרת גם תואר ראשון אריאלה
  • 14:32
  • 30.01.12

הבעיה איננה יאיר לפיד המוערך, לכל הדיעות, הן כסופר מחונן והן כעיתונאי מעולה.הבעיה היא הזילות והדרכים המניפולטיביות שיש לאוניברסיטת בר אילן בחלוקת תארים החל בתואר ראשון.