המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עלייה בזיקה לדת || 80% מהיהודים בארץ מאמינים באלוהים

סקר שנערך שלוש פעמים ב-20 השנים האחרונות מראה התחזקות באמונה דתית וירידה בהתחייבות לערכים דמוקרטיים. 70%: היהודים - העם הנבחר

סקר מקיף קובע שרק 43% מהיהודים בישראל מגדירים עצמם חילונים, ירידה של כ-3% מלפני כעשור. הסקר, שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה וקרן אבי חי, מצביע על מגמות התחזקות בזיקה של היהודים אל האמונה הדתית והמנהגים הדתיים. בין היתר, מעלה הסקר כי 80% מהיהודים הישראלים מאמינים בקיומו של אלוהים, ו-70% מאמינים שהעם היהודי הוא העם הנבחר. 69% אחוזים מאמינים שהתורה והמצוות הן ציווי אלוהי ו-60% מאמינים בחיים אחרי המוות.

הנתונים מראים עוד שהתחזקות התפישות הדתיות גברה בעשור האחרון. זאת לעומת ירידה בעשור שקדם לו, שמיוחסת לעלייה ממדינות חבר העמים.

הסקר נערך בשנת 2009 במרכז גוטמן שבמכון הישראלי לדמוקרטיה עבור קרן אבי חי. זהו הסקר השלישי בסדרת סקרים שנערכו ב-20 השנים האחרונות, ונועדו לבחון את "דמותה היהודית של החברה הישראלית", והיבטים של רמת דתיות, אמונה ומנהגים דתיים. הסקר כלל 2,803 מרואיינים ונערך על ידי הפרופ' אשר אריאן, שמת בשנה שעברה, לפני השלמת ניתוחי התוצאות, ואיילה קיסר-שוגרמן.

מבקרים מתפללים ברחבת הכותל המערבי
מבקרים מתפללים ברחבת הכותל המערבי . צילום: דניאל בר און

על פי הבדיקה, 43% מהיהודים מגדירים עצמם חילונים לעומת 46% בשנת 1999, 32% מגדירים את עצמם מסורתיים ו-22% מגדירים עצמם דתיים או חרדים, לעומת 16% בלבד ב-1999. המגמה הזו של התחזקות הדתיות בעשור האחרון, לעומת ירידה מסוימת בעשור שקדם לו, בולטת כמעט בכל תחומי המחקר.

37%: מי שלא מקיים מצוות מסכן את העם

כך למשל, ב-1991 האמינו 53% בביאת המשיח, ב-1999 האמינו רק 45% במשיח ובסקר האחרון שוב ענו בחיוב 55% על השאלה. 37% ענו בחיוב על השאלה האם יהודי שאינו מקיים מצוות מסכן את העם היהודי (לעומת 30% בלבד בסקר הקודם).

החוקרים מצביעים על שתי מגמות שגרמו לשינויים האלו. הראשונה היא היטמעות העלייה דוברת הרוסית בארץ, שהשפיעה רבות על הסקר ב-1999, בכך שהפכה את החברה הישראלית לחילונית יותר. מחקרים מצביעים על כך שהעולים הופכים למסורתיים יותר תוך כדי השתלבותם בחברה.

להגדלה לחצו כאן

המגמה השנייה היא השינויים הדמוגרפיים, שקשורים לדפוסי הפריון, בין המגזרים בארץ. קרי, גידול במגזרים הדתי והחרדי בשל ילודה גבוהה ביחס למגזר החילוני. עם זאת יש לציין שגם בתשובה לשאלה על השינוי האישי ביחס לאמונה, ענו יותר נשאלים כי הם חשים היום דתיים יותר ושומרים יותר שבת וכשרות מאשר בעבר, בהשוואה לאלו שענו שהם חילוניים יותר מאשר בעבר.

פרופ' ידידיה שטרן, מראשי המכון הישראלי לדמוקרטיה, מצביע על נקודה נוספת. לדבריו, "הסקר מראה שתפישת עולם אתאיסטית היא דבר מאוד נדיר פה. זה לא יבין זאת אבל אפילו החילונים פה הם לא סקולרים, הם מאמינים באלוהים. אין פה כמעט חילוניות אידיאולוגית. זה מפתיע כי יש כאן יחסים גרועים של דת ומדינה והרבה מתח, אבל פרקטיקת המסורת היא סממן זהות מאוד בסיסי".

בראייה היסטורית שטרן מצביע על שינוי עמוק בחברה הישראלית. "לי כילד דתי בשנות ה-60 היה ברור שנגזר עלי להיות בשמורה של אינדיאנים, היה ברור שהחילוניות הבן גוריוניסטית היא המנצחת ואני איאלץ לחיות כשבט נכחד בשוליים. הילדים שלי, שגם הם דתיים, כבר חיים בתודעה שונה לגמרי, שהם חלק מציבור חשוב, מרכזי ומוביל". לדבריו, "מה שכן מעורר דאגה זה הקשר ההפוך בין רמת שמירת הדתות לבין המחויבות לערכים דמוקרטיים, זה מצער ומטריד".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע אל הפייסבוק שלכם

עוד עולה מהסקר כי 70% מהנשאלים ענו בחיוב לשאלה "האם העם היהודי הוא העם הנבחר מכל העמים". רק 44% אמרו שבמקרה של סתירה בין ערכים דמוקרטיים ליהודים יש בכל מקרה להעדיף את הערכים הדמוקרטיים. 20% ענו שבכל מקרה יש להעדיף את ההלכה, ו-36% ענו "לפעמים כך ולפעמים אחרת".

להגדלה לחצו כאן

מקיימים מנהגי דת אבל לא שומרים שבת

ליהדות גם אחיזה חזקה בחיי היום יום של הישראלים. שיעורים גבוהים מהנשאלים דיווחו על קיום מנהגי דת וטקסים דתיים. כך למשל, 70% מקפידים שלא לאכול חמץ בפסח ו-80% סבורים ש"חשוב" או "חשוב מאוד" לקיים את מנהגי החגים לפי המסורת. גם רוב מוצק של 61% תומך בכך שהחיים הציבוריים יתנהלו על פי המסורת היהודית. עם זאת, נראה שהישראלים עדיין דורשים את חופש הבחירה שלהם. כך, למשל, יש רוב מוצק של 60% לתומכים בקיום פעילות ספורט ותרבות בשבתות ו-58% אף תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית ופתיחת מרכזי קניות בשבת.

שחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש (חופש דת ושיוויון) דווקא מוצא נקודות אור בסקר מבחינת הציבור החילוני. "הסקר מוכיח שחלק גדול מהישראלים מפרידים בין היהדות שלהם לדת, הוא מוכיח שהיהדות יצאה לחופשי ורואה עצמה עצמאית ממצוות הדת. זה בולט מאוד בנוגע לשבת - אנשים רואים את עצמם כיהודים טובים מאוד אבל תומכים באפשרות לעשות שופינג בשבת".

עם זאת, גם אילן מסכים שהסקר מראה שהחילוניות היהודית הישראלית נמצאת במשבר. "העובדה שאין כמעט אנשים שלא מאמינים בישות בוראת עולם זה נכון. אני רואה חולשה בעובדה שהציבור החילוני לא מפיץ את אמונתו. אבל זה נתפס כאמירה קיצונית, מה פתאום שמישהו יעלה על דעתו להפיץ את האמירה שאין אלוהים?".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אבל איפוא בדיוק היה האלוהים הזה כשמליון וחצי ילדים תמימים נרצחו בשואה  (לת) שאלה
  • 05:10
  • 27.01.12

  •   תשובה דן
    • 05:20
    • 27.01.12

    הוא בדיוק היה באמצע משחק פוקר עם השטן, לצערנו הוא הפסיד.

  •   בסוף הימים, כשאלוהים יעמוד למשפט על פעולתו בשואה, כל הון שבעולם לא יספיק לו לשלם לעו'ד ווינרוט שיגן עליו קתו הזקן
    • 05:30
    • 27.01.12

    ולכן טוב לא שאיננו קיים

  •   תעשה תשובה מכל הלב לא יהיה לך שאלות הכל תדע לפחות הרבה יותר מהחילונים החולנים!!בהמשך קיבלת תשובה תיקרא טוב את ספר דברים עם פירוש רשי הגאון זצ"ל!!  (לת) דויד מלמד
    • 06:50
    • 27.01.12

  •   במצרים פרעה חיסל למעלה מעשרה מיליון מבני ישראל ולא שאלת למה? מי שאין לו עבר לא יהיה עתיד כולל לנשמה!!  (לת) דויד מלמד
    • 06:52
    • 27.01.12

  •   רק הגוף שבאה מטיפה סרוחה נרצחה,,הנשמה נולדה כאן בארץ אבותם בסוף הגלות וקיבצתים והבאתים עלכנפי נשרים הנשר יכול להרים אלפי נשמות !!!  (לת) דויד מלמד
    • 07:05
    • 27.01.12

  •   Where were the Socialists and bleeding hearts Joe
    • 07:19
    • 27.01.12

    When stalin murderd 20 million
    Mao murderd 10 Million
    Pol Pot Murdered 2 Million
    and Castro and Che and Mughabe and C'aucesciu and the Stazi and .....all the other bolshevik mass murderers

  •   את/ה צודק/ת אלון
    • 07:35
    • 27.01.12

    זה מוכיח אחת משתי אפשרויות: או שאלוהים לא קיים(כפי שאני
    מאמין) או שהוא כל כך ירוד מוסרית שצריך לבוז לו ובודאי שלא
    לסגוד לו!
    לזכר סבתי זצ"ל שנרצחה בשואה.

  •   תשאל חילוני מה הוא בעצם עושה כאן הוא יגיד לך כאן חיו אבות אבותי, יש לך הוכחה? זה חלק מההיסוריה שלנו, איה היסטוריה? כתוב בתנ"ך..... התנ"ך הינו ספר דתי ולא היסטוריה!! ברגע שאמרת כתוב בתנ"ך אתה דתי, אמנם דתי לייט אבל עדין דתי. אגב, לאכול סובגניות בפורים לא סוגר רווחים עם אלוהים..... בקיצור כולם דתיים, רק שהחילוני לוקח מהמיקרא מה שמתאים לו. בקיצור אירן תמיד הייתה כאן...  (לת) מה זה בדיוק חילוני?
    • 07:52
    • 27.01.12

  •   אז ארובות אושויץ היו בעצם צינורות מעבר לנשמות הקדושות?  (לת) אין לכם אלוהים
    • 07:56
    • 27.01.12

  •   דיויד יקירי, בוא נגיד שאותו עוף אוכל נבלות אכן מסוגל להרים "אלפי נשמות". איך זה מכסה 6 מליון איש? איך זה מביא בחשבון את היות הנשר בסכנת הכחדות ואת העובדה שבארץ יש רק 2 נשרים בבתי חיות?  (לת) נו באמתת
    • 07:59
    • 27.01.12

  •   מסתבר שאלוהים הוא מזרחי.  (לת) למי שואה למי ברכה
    • 08:14
    • 27.01.12

  •   ההסבר של גילגול נשמות הנרצחים הוא הסבר אומלל. המצאה של שנות השמונים . המאמינים עושים הכל כדי להצדיק את השואה וזה בלתי נסבל. ההסבר הדתי עד שנות השבעים שלפיו זה עת הסתר פנים ושאין מענה היה הסבר הגון יותר. מי שמאמין בהבל הזה של גילגול נשמות הוא מצדיק שואה לא פחות מאחמדינג'ד. אין סליחה ואין כפרה על רצח מיליוני אחינו בשואה. לא למבצעים ולא לאל שאישר את הרצח.  (לת) משהו לוגי
    • 08:45
    • 27.01.12

  •   איפה בג"ץ והשמאלנים שהטרור חוגג על דמנו???? חילוני הגיוני
    • 09:00
    • 27.01.12

    אנטי הסתה

  •   תגובות כאלה הן בדיוק הסכנה שבדת קיצונית אבא לילדים
    • 09:02
    • 27.01.12

    מי שכתב את התגובה הוא איש מסוכן וקיצוני, שעלול לבצע מעשי אלימות קשים. ואת כל זה אני מסיק מנוסח התגובה. אני אפילו לא חושב שמדובר בטרול.

  •   איפה היו בני האדם?  (לת) זו השאלה האמיתית
    • 09:13
    • 27.01.12

  •   הנה דוגמה לעובד עבודת כוכבים ומזלות שהתחפש ליהודי.  (לת) הזקן
    • 09:16
    • 27.01.12

  •   יעני הפיצוי שהכין אלוהים ל 6 מיליון נשרפי האימה הוא קוטג' ב - 7 שקל 30 שנות מילואים ודויד מלמד ? אתה לא חושב שזה אכזרי מידי ?  (לת) יונתן הלומד
    • 10:15
    • 27.01.12

  •   כמו שישנם חוקים בטבע ישנה חוקיות באלוהות. אם נלמד החוקיות נדע איך להכלל בהרמוניה  (לת) שירלי ושירה
    • 10:27
    • 27.01.12

  •   בוב דילן : " הגרמנים רצחו שישה מיליון כשאלוהים לצידם" . תשובה :
    • 10:39
    • 27.01.12











    מתוך :
    Bob Dylan
    With God On Our Side

    When the Second World War
    Came to an end
    We forgave the Germans
    And we were friends
    Though they murdered six million
    In the ovens they fried
    The Germans now too
    Have God on their side.


  •   נסתרות דרכי השם- הכל לטובה!!!!  (לת) יותם
    • 10:46
    • 27.01.12

  •   טפה היה אלקים איציק
    • 11:39
    • 27.01.12

    כשבני אדם רוצחים אחד את השני אתה מאשים את אלקים? אין לך מושג ביהדות , התזה הזאת היא נותרים/מוסלמית, הבחירה היא שלך ולא של האל,
    ההבדל הצמהותי הוא החברה שאתה יוצר והאחריות שאתה לוקח וזה אחד מכללי היהדות

  •   אלוקים שלח להם עשרות אזהרות דויד יוסיפוב
    • 12:37
    • 27.01.12

    יהודי גר במדינה מסוימת, הודיעו בחדשות כי סופה עזה ומסוכנת מתקרבת, היהודי אמר בליבו כי השם שומר עליו. כאשר החלה הסופה והמים החלו לשטוף את הרחוב והגיעו אנשי העיר וביקשו לעזור ליהודי להפנות, אמר להם כי הוא מאמין בשם ולכן לא יעזוב. חלפו כמה שעות והמים החלו להטביע את הבתים בעיר ובכפר, הגיעו בסירת הצלה ליהודי להצילו אך הוא אמר: אני מאמין באלוקים שיצילני. כעבור זמן מה עלה היהודי לגג ביתו, עמד על קצות האצבעות שלו ורק ראשו מבצבץ. הגיע מסוק הצלה ירד המציל וצעק ליהודי תן יד והצל עצמך. צעק היהודי בחזרה ואמר לא , השם יצילני וישמרני מפני מוות! היהודי צלל למצולות ומת. הגיע בפני האלוקים ואמר למה לא הצלתיני. בת קול השם אמרה בשלווה. השם שלח לך את אנשי העיר להזהירך, שלח לך סירה עם צוות מצילים, שלח לך מסוק, אך סירבתה לקבל עזרת מלאכי השם! מה רצית כי האלוקים יבוא בכבודו ובעצמו להצילך! אנו היהודים עם קשי-עורף לא מסתכלים ונשמעים לאזהרות האלוקים ולא רואים את האורים והתומים. גרוע מכל, מאשימים אנו את אלוקים בכל חטאינו וטיפשותנו.

  •   תשובות תקבל בגהנום !!!!!!!! מלאך יום הדין
    • 14:12
    • 27.01.12

    העולם לא הפקר היהודים לא רצו לברוח היתה להם הזדמנות גדולה לעלות לארץ והם לא רצו אז אל תחפשו אשמים לשואה!!!!!

  •   סיפור נחמד רק תלוש מהמציאות כי אין אלוהים!!! אבי
    • 14:54
    • 27.01.12

    לא נמאס לכם מסיפורי בדים התפורים לכל מצב?? הגיע הזמן שתבינו שאין אלוהים. לא בגלל או בזכות השואה. פשוט אין חבל על המאמץ.

  •   בשרות איזה רב.שטוף מח וחסר ח.  (לת) מיסיונר
    • 16:04
    • 27.01.12

  •   רציתם מדינת היהודים בבקשה, תהנו  (לת) יהודון
    • 16:43
    • 27.01.12

  •   לדויד מלמד אורי
    • 17:01
    • 27.01.12

    בתקופה זו לא היו בעולם 10 מיליון בני אדם, לא משנה מה הרב שלך אומר

  •   או שהוא ממומן!!!!!1 חיים
    • 17:32
    • 27.01.12

    תתעוררו

  •   what a load Darwin
    • 18:31
    • 27.01.12

    of ##$###@

  •   אתה פסיכי  (לת) יוסי
    • 00:09
    • 28.01.12

  •   תגובה מוטי לוי ראשל"צ
    • 13:55
    • 28.01.12

    אני מקווה ששמך, מלמד, אינו מעיד על עיסוקך.
    גם אם אינך מורה או "מחנך", לצערי בעלי דעות כמו שלך כן עוסקים בהוראה, ולכן, אין פלא שאחוז כה גבוה בסקר הפכו לעכו"ם (עובדי כוכבים ומזלות, הילולות זריקת נרות לתוך מדורות, אסטרולוגיה, גימטריה ושאר טימטומים)

  •   האמונה היא שהאל יודע טוב מאיתנו את דרכו וסודו....ופשוט צריך וכשבית המקדש נחרב?...
    • 15:44
    • 28.01.12

    להמשיך להאמין ולמלא מצוות... למי שמאמין כמובן. הצדק האלוהי הוא לא משהו שמובן לנו בהכרח....

  •   אז בגלל זה הגיע להם עונש מוות?  (לת) הסיפורים שאתם מספרים לעצמכם
    • 20:35
    • 28.01.12

  •   מכון אבי חי תכלילו בבקשה את השאלה איפה היה אלוהים בשואה בסקר הבא שלכם  (לת) וגם כמה אנשים מאמינים שהמשיח בדרך
    • 20:37
    • 28.01.12

  •   איך כותבים "למעלה מעשרה מיליון" בעברית תנ"כית? חחח  (לת) עודד
    • 10:47
    • 29.01.12

  •   לא מספיק "תשובה". אסף
    • 14:41
    • 08.02.12

    לא מספיק לי שיהיה לי "תשובה". היא גם צריכה להיות תשובה נכונה, ולא התחמקות מהתמודדות עם השאלה...

  •   תנועת ההשכלה הארורה שחילנה את עם ישראל לפני השואה היא הסיבה לשואה  (לת) מי
    • 10:17
    • 20.02.12

  •   איחפה הוא היה ביום שישי בשעה ששלוש נשים חצו את הרחוב? הוא שותף לפשע של הנהג כי לא מנע ממנו לדרוס. איפה???
    • 14:10
    • 20.08.12

    כל דת מאוסה, היהודית במיוחד כי מתיימרת להיות אנושית אבל היא דוגלת בקורבן דם של חיות ומטיפה לגזענות אבל מתביישת לאודות שהיא כזאת

  •   לא נכון! לא משנה
    • 14:36
    • 21.04.13

    יש ממצאים ארכיולוגים לזה שאנחנו היינו כאן בא''י דרך אגב הממצאים האלה הם מראים שבזמן שההינו כאן ההינו אמורים להיות במצרים לפי התנ''ך!

02 מילא אלוהים... אבל להאמין שאנחנו העם הנבחר ... דורון
  • 05:12
  • 27.01.12

זו כבר אמונה גזענית.

  •   כל מי שמקבל את רעיון מדינת היהודים ונהנה מהרוב היהודי הינו דתי, גיזעני ואנטי דמוקרטי.  (לת) חילוני מחולון
    • 07:56
    • 27.01.12

  •   בהחלט העם הנבחר! העם הנבחר להשלכה ביאור, העם הנבחר להשמדה בשואה, והשד יודע למה עוד יבחרו בנו!  (לת) רויטל גולדפיש
    • 08:32
    • 27.01.12

  •   הכוונה לא אליך, הם התכוונו ליהודים  (לת) דורוש
    • 09:13
    • 27.01.12

  •   יכול להיות שנבחרנו למשהו... הסטטיסטיקות של השגינו באמת מוזרות. אבל זו לא בחירה במובן שאנחנו עליונים על מישהו. להפך... הרצל
    • 09:39
    • 27.01.12

    הרבה מההתנהלות שלנו מעידה על חוסר מוסר, ברוטליות והגרוע מכל - אנוכיות אינסטינקטיבית גסה. ההפך מאהבת לרעך כמוך. חייתי בחו"ל הרבה שנים. האמינו לי שאנחנו לא כאלה ניפלאים.

  •   צריך לברר העם הנבחר למה? ואז תשתנה בתוכך התמונה... הגזענית  (לת) שירלי ושירה
    • 10:24
    • 27.01.12

  •   בורות מביאה לתוצאות מוזרות: יצחק
    • 10:35
    • 27.01.12

    "אתה בחרתנו מכל העמים" - משמעותו הטלת עול כבד על היהודים כדי שישמשו דוגמה לכל העולם, לא כדי שיזכו באיזה "פרס" על היותם יהודים, אבל את זה לא לימדו אותך בבית הספר, אז אתה חושב ש"אתה בחרתנו" זו איזו דרגת עליונות, כאשר במציאות זה בדעוק ההיפך. אבל לפי מספר התומכים בשטויות שלך, אתה כנראה לא לבד. יש עוד הרבה בורים כמוך.

  •   מילא אלהים, אבל להגדיר את עצמך כחילוני ואת עמך כעם הנבחר ע"י אלהים?  (לת) מתושלח
    • 12:09
    • 27.01.12

  •   יצחק - אילו 70% מן ה-70% היו מבינים את "אתה בחרתנו" כעול ולא כזכות - דיינו. דג קר
    • 12:28
    • 27.01.12

    הלכה למעשה, שנינו יודעים שלא כך זה מובן בציבור.

  •   זה לא החלק המוזר, החלק המוזר היא העובדה ש-20 אחוז מזוכי פרס נובל הם יהודים בהתחשב בעובדה שמספרם המוחלט בעולם קטן מעשירית האחוז ומדינת ישראל הקיימת רק 65 שנה כבר נמצאת במקום השני במקבלי פרס נובל, כאשר במקום הראשון נמצאת שבדיה שמחלקת את הפרסים. בנוסף בהשוואה למדינות מערביות אם נתעלם מהעובדה שאנחנו במלחמת קיום במאה השנים האחרונות , ממוקמת במקום גבוה מכל הבחינות - רפואה, חינוך, ביטחון, השגים מדעיים - וזאת כאשר צריך להתחשב בעובדה שהערבים בארץ משפיעים לרעה על הממוצע ולכן על הציון שמקבלת ישראל על השגיה כמדינה.  (לת) אז איך מסבירים את זה?
    • 12:59
    • 27.01.12

  •   בכל מדינות המערב זה מענין איש מהי דתך ובעיקר זה למענין את המדינה. דתו של אדם זה ענינו הפרטי. בישראל מרשם דת אזרחיה בראש מעיניה. ככה שהדת והמדינה קשורים ואין מפריד. לכן אין חוקה, חוקה תחייב שוויון זכיות מלא לכל אזרחיה והפרדה בין דת למדינה. אז מי שחום על ההפרדה הזו יכול להמשיך לחלום  (לת) יוכבד ויס
    • 13:31
    • 27.01.12

  •   מה? אורי
    • 17:15
    • 27.01.12

    זה נכון שאחוז גדול מזוכי פרס נובל הם יהודים, אבל ישראל היא בהחלט ל מקום שני בקבלת הפרס, ארצות הברית היא ראשונה ואחריה בריטניה, אז גרמניה ואז צרפת, ואז הרבה נוספות, לשבדיה יש סך הכול 30 זוכי פרס נובל, ולישראל 10, מדענים ומדינאים חשובים שכבודם במקומם מונח. מצב הרפואה והחינוך בישראל רע מאוד כאשר משווים אותו למערב.

    אז איך מסבירים את זה?

  •   מה שבטוח הוא שהשגים אלו הם ודאי ל א בזכות הדתיים/חרדים..עוד מאה שנה וכבר נשתלב במרחב שמסביבנו... דכאון  (לת) פרופסור
    • 07:48
    • 28.01.12

  •   פרשנות שנויה במחלוקת דני
    • 09:22
    • 28.01.12

    לא כל חכמי ישראל חשבו כך - למעשה רק מיעוטם. ואפשר לומר בבטחון שמעטים מאוד משומרי המסורת ומהמשיבים לסקר חושבים כך. עבור רובם הגדול משמעות העם הנבחר הוא "עם סגולה", בעל תכונות נעלות וייעוד היסטורי המייחד אותו, עם אהוב יותר על האלהים, וכו'. אלה משחבות שבקלות מתרגמות במעשה לשובניזם לאומי, להתנשאות אתנית ולגזענות.

  •   "אנחנו העם הנבחר". נבחר למה? לאיזה משימה נבחרנו?  (לת) אתה סתם גזען שונא יהודים.
    • 20:05
    • 29.01.12

03 המחקר ממומן על ידי קרן אבי חי שמטרתה "לחזק את הזהות היהודית, את הזיקה למקורות יהודיים ואת הקשר למסורת היהודית של יהודים בכל מקום שבו היא פועלת"  (לת) תוצאות מפתיעות...
  • 05:12
  • 27.01.12

  •   גם אני הייתי רוצה לחשוב כך. הבעיה היא שהמחקר הזה נוהל ע"י פרופ' אשר אריאן שאין אדם שיטיל ספק ביושרו המקצועי  (לת) סוציולוג
    • 05:59
    • 27.01.12

  •   תודה על המידע קרן אבי וחי
    • 06:22
    • 27.01.12

    יפה לך מספר 3, אחרי הצטוט הלכתי לקרוא על הארגון וכמובן שאז התוצאות נראות קצת אחרת
    אם זה אמיתי- זה מפחיד

  •   כחילוני אתאיסט אני דווקא מעריך מאוד את פועלה של קרן אבי חי, על אף התוצאות המזעזעות של המחקר הזה. אבל לא כל מממן קובע את תוצאות המחקר שהזמין...  (לת) דג קר
    • 09:12
    • 27.01.12

  •   בא נברר את האמת וניתן לקרן החדשה לבדוק הנתונים פעם אחת ולתמיד. נמאס מהמניפולציות  (לת) דן טרוור ה- ii שלום
    • 10:30
    • 27.01.12

  •   כחילוני אתאיסט וירושלמי, אני מעריך מאוד את פועלה של קרן אבי חי - עם ובלי קשר להגדרות הייעוד שלהם. דג קר
    • 12:26
    • 27.01.12

    ולא כל מממן מחקר קובע את תוצאותיו, אגב.
    (ואכן התוצאות מפחידות. ככה זה, לפעמים, עם המציאות.)

  •   למה אין מי שיטיל ספק. אף אחד לא אובייקטיבי כשעניין נוגע אליו מיסיונר
    • 16:08
    • 27.01.12

    איך ניסחו את השאלות?דר/פרופ/מתנחבל קשור להשקפת העולם של המנסח.

04 הנטיה האנטי דמוקרטית - חורבן בית שלישי לאן ? שנעבור לניו-זילנד ?
  • 05:19
  • 27.01.12

ומה פתאום, 40+ שנות כיבוש לא גורמות לנו להרגיש כעם הנבחר. הבידוד שלנו מול הרבה מדינות לא גורמות לנו לברוח לתחושת הנעלות ואליטיסטיות. אנו הרי העם הנבחר !?
ומי שלא מקיים מצוות פוגע בעם ישראל ... שטיפת המוח פועלת.
למה לא להשאיר את אלוהים לעצמך בד' אמותיך? למה מכל דבר צריך להשליך לסביבה, לזולת... ?
מחריד, מדאיג מאוד

05 מזעזע, מפחיד ובעיקר - עצוב. בן-גוריון והרצל ודאי מתהפכים בקברם. אזוב שבקיר
  • 05:19
  • 27.01.12

בשם הציונות והציונים - ארשה לעצמי לבקש מכם סליחה.

06 צועדים במצערת מלאה לאחור.  (לת) מתושלח
  • 05:20
  • 27.01.12

07 בורות ,בערות ופרימיטיביות ישעיהו גולדפלד
  • 05:22
  • 27.01.12

אני שמח וגאה שאני אתאיסט .

08 ברוך השם, אני אתאיסטית.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 05:23
  • 27.01.12

09 כמו איראן חומייני
  • 05:27
  • 27.01.12

במצרים האחים המוסלמים קיבלו 70 אחוזים. באיראן האיסלמיסתים שולטים. ואנחנו לא כל כך הרחק מאחוריהם עם האחים היהודים. ומי אמר שהמזרח התיכון מפולג..

10 אמונתו של הומו סאפיינס בחבר דמיוני - אוקסימורון  (לת) אחיתופת
  • 05:28
  • 27.01.12

11 אידאה עליונה האזרח ק'
  • 05:29
  • 27.01.12

נביאי ישראל שלוחי אלוהים טענו שוב ושוב כנגד השלטון כי הפירוש הנעלה של תורת אלוהי ישראל היא עשיית צדק חברתי והתנהלות מוסרית לעילא. מה לי רוב זבחכם? אדמה? נחלה ותאוות בצע? לא בקוד האמונה. והיום? התהפכו היוצרות?ישראל בת 64 ולאן פניה?

12 ישראל חלק מן המזרח התיכון בן שושן
  • 05:33
  • 27.01.12

אין קשר ישיר בין השאלות על הדת בישראל לאמונה הייחודית בדת היהודית. מה שאנו מכנים "גורמים איסלאמיסטים", החרדלים בישראל, האוונגליסטים הקנאים באמריקה, האנטישמים בכל העולם, הגזענים הלבנים, הגזענים השחורים, הלאומנים בסרביה ובבוסניה – לכל אלה משותפים השנאה והפחד כלפי העולם החיצוני. לפעמים אפילו המלחמה המוצדקת נגד הפליה נגועה באגרסיביות שמאחוריה לאו דווקא שאיפה אוניברסלית לצדק ושוויון, אלא מלחמה על הזכויות של "אנחנו" נגד האחרים (האחרים המקפחים וגם האחרים המקופחים). אין ביהדות דבר מקורי: היו קומוניסטים יהודים, פשיסטים יהודים, לאומנים יהודים, נאורים יהודים, אדוקים יהודים, מה שתרצו. הנטייה אל הדת בישראל כמו במצרים, כמו באירן. רבים מלוחמי החופש הם בעד החופש של עצמם בלבד. עצוב אבל עובדה. מי שאינו קיצוני ייחשב בוגד.

13 איזו פרימיטיביות, להאמין שיש איזה סבא שם למעלה שמשקיף ומפקח עלינו...איפה הוא היה בשואה? במאורעות? במלחמות? במחלות?  (לת) מאמין גדול...
  • 05:38
  • 27.01.12

14 אפילו יותר מ -80% מאיר
  • 05:38
  • 27.01.12

מזמיני הסקר צריכים לדעת להוסיף ולהדגיש שכל המאמינים לא זקוקים למתווכים קרי : לכל המסיונרים הסנוררים והמשדלים היהודים בשביל לתקשר עם רבונו של עולם.

15 זה מירשם שיוביל כמו כרוניקה ידועה מראש לעימות צבאי גדול עם האילאם  (לת) ישראל חוזרת על סצינה מוכרת:עם נבחר.משיחיות .חלום על אימפריה.היינו שם. העימות עם בבל.העימות
  • 05:39
  • 27.01.12

16 אמונה אין עמה תשובות. היא רק מונעת ממך לשאול את השאלות.  (לת) אני רק שאלה
  • 05:39
  • 27.01.12

17 הקדוש ברוך הוא ,אמת ויציב ונכון וקיים וישר ואהוב ונאמן,ה" הוא האלוקים ואין עוד מלבדו,, השמאלנים החילוניים מאמינים שרק "הפלמ"ח" הקים את המדינה,,איזו בדיחה אומללה,ביבי צדק כשאמר פעם "שהם שכחו להיות יהודים",ואני מציע לכל "השוכחים" שובו בנים שובו,, בוראכם ויוצרכם אביכם אבינו שבשמים יקבלכם באהבה רבה, חיי דת הם חיים מלאים ברוחניות של אמת, ולא חיי "סלברטיות" "אופנה מגרה" וסיפורים "קלאסיים",אתם חיים בכאילו, שותים בבתי מרזח יוצאים שתויים נרדמים ובבוקר יודעים לספר : "עשינו חיים",,אבוי לריקנות הזאת שהיא גאותכם, ודרך חייכם שכולה ריקה מכל תוכן,שובו נא וטעמו מהתורה שהיא עץ חיים היא למחזיקים בה, ותומכיה מאושר,,,  (לת) בצלאל
  • 05:42
  • 27.01.12

  •   צא מהפינה החשוכה של אלוהים וקבל דרכי חיים אחרות.. אין דרך אחת נכונה!!  (לת) אבי
    • 14:58
    • 27.01.12

  •   לא יודע למה, אבל כשאני מסתכל על כל החרד"לים למיניהם הדבר האחרון שעולה מכם הוא "רוחניות של אמת". אתם שכחתם מזמן מה זה להיות "רוחניים"...  (לת) אזוב שבקיר
    • 06:25
    • 28.01.12

18 מהנתונים עולה ש 23% מהנשאלים מאמינים באלוהים ומגדירים את עצמם חילונים מוטי בננה
  • 05:44
  • 27.01.12

כל מה שהמחקר הזה מראה שזה שרוח התקופה בארץ נוטה יותר לצד הדתי יהודי של המשוואה בשנים האחרונות, ואת זה מרגישים בלי מחקר.

19 אם הוא לא-נראה יכול להיות שהוא פשוט לא-קיים?  (לת) רבנו תם
  • 05:58
  • 27.01.12

20 זאת לא הבעיה הבת ימי הנודד
  • 06:05
  • 27.01.12

הבעיה היא שאלוהים לא מאמין בעם ישראל ועושה צחוק מה"עם" כשהוא פוגש במקרה גויים בכנסיות ובמסגדים...

21 אלוהים -הנוזקה הכי מסוכנת בעולם. הייתי שם, אני יודע.  (לת) האקר
  • 06:07
  • 27.01.12

22 שיבושם להם, אני לא חוזר למדינה הזאת  (לת) דור
  • 06:09
  • 27.01.12

23 תוצאות עגומות ,איראן וערב הסעודית ארצות יותר חילוניות מאיתנו,אנו מתקרבים לצ.קוריאה...  (לת) רון
  • 06:09
  • 27.01.12

  •   ארצות הברית של אמריקה מחזיקה כבר שנים בתואר המדינה הדתית ביותר, לפחות מקרב המדינות המתועשות (ה"מודרניות" לכאורה). ארה"ב היא אכן מדינה נחשלת
    • 12:29
    • 27.01.12

    שיעור המאמינים באל בארה"ב הוא מעל 85%.
    אם אינני טועה, זו המדינה הדתית בעולם.

24 silly article. silly research lets grow up. . eli
  • 06:12
  • 27.01.12

I have nothing against god. It's his fan club that annoys me.

25 מגמה מפחידה,לעצור אותה אפשרי רק אם החילונים ישתפו פעולה ויצביעו לפלגה קורן יוסי
  • 06:13
  • 27.01.12

שלא תשב בממשלה עם מפלגות דתיות וחרדיות, יש לעודד חזרה בשאלה, הפרדת דת ממדינה וחינוך ליבה חובה לכולם, ומהר >>> כי אנו מאבדים את המדינה לאלי ישי ושכמותו

26 בתוך מאה שנים נדע אם האקספרימנט הציוני הצליח.  (לת) דוד בן גוריון
  • 06:14
  • 27.01.12

27 איזה אלוהים? תוצר הפחד האנושי הגומל לרשעים ולצדיקים כגמולם? אלוהים במשמע הטבע? אלוהים מתמטי שהוא משוואה לא פתירה מהמעלה החמישית? אלוהים כשם נרדף למצפון האנושי? (לי אישית נראה שמדובר בתוצר לא-בלתי-מוצלח של מפגש בין נוכלים לטיפשים.)  (לת) בירנית בן-ארויה
  • 06:15
  • 27.01.12

  •   אלוהים משמש צורך פסיכולוגי אנושי שיש לכל אחד... מאמין בעצמו
    • 11:22
    • 27.01.12

    הוא גם משמש תירוץ מצויין לאנשים להפסיק לשאול שאלות. אין צורך לבדוק דברים כשיש לנו ישות דמיונית בשמיים שמחליטה בשבילנו ויודעת הכל לפנינו.

28 מאמינים באלוהים אבל נוסעים בשבת ורוצים תחבורה ציבורית בשבת אוטובוסים לחילונים
  • 06:15
  • 27.01.12

אם יש אוטובוסים שמותאמים לחרדים, מדוע אין בריכוזי החילונים הגדולים אוטובוסים שמותאמים לאורח החיים והחילוני שמתחשבים ברגשות של החילונים ונוסעים גם בשבתות ?

29 תוך משה רון
  • 06:20
  • 27.01.12

תוך מספר שנים חילוניים ודמוקרטים לא יוכלו לחיות כאן, כבר היום הלחץ מורגש, החילוניים יסתלקו וסוף למדינה, חבל.

  •   חוששני שלא יהיה לאן להסתלק. בניגוד לדעה הרווחת, לא לכל חילוני במדינה יש דרכון זר בכיס.  (לת) נשארים עד הסוף המר
    • 12:31
    • 27.01.12

  •   נשארים ונלחמים, וגם ננצח נשאר
    • 10:56
    • 29.01.12

    כי אנחנו, בניגוד לדתיים וללאומנים, לא מוכנים לחיות את חיינו על הברכיים, כפופים לאל או אדם כלשהו. נעדיף למות.

30 מישהוא יכול להסביר לי למה אלוהים וערכים דמוקרטיים בהכרח נוגדים אחד את השני???  (לת) אוי
  • 06:21
  • 27.01.12

  •   וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם  (לת) יודם
    • 12:15
    • 27.01.12

  •   לא האל, אלא התפיסה האתנוצנטרית שמתלווה לאמונה באל, היא שעומדת בניגוד לערכים דמוקרטיים  (לת) אגנוסטיקון
    • 12:39
    • 27.01.12

31 80%. וואו. זה בסדר משיח ,אתה יכול לבוא. משיח ? הלו ? הלו ?!?  (לת) איתן הבת-ימי
  • 06:24
  • 27.01.12

32 הבעיה לא רק כמותית. הבעיה היא בנסיון למצוא נחמה בפתרונות ערטילאיים. רמה נמוכה מביאה לריבוי מאמינים בדת. מדינות בעלות זיקה חזקה בין דת לפוליטיקה הן מהמפגרות ביותר. מתאם הפוך בין רמת השכלה לבין אמונה בקיומו של אל. ואם כבר לא - של מי הוא האל האמיתי של היהודים?הנוצרים?המוסלמים? הבהאים? המורמונים? הרי לא ייתכן שיש כל כך הרבה אלים.... ולדברי ידידיה שטרן- אם לא בן-גוריון וחבריו היו אבותינו עובדים את הקב'ה בארצות הגולה ולא בישראל, אז אולי אותו אלוהים כן רוצה בתרבות הישראלית-חילונית? אבל מה שאומר בסקר לדעתי שצריך להפריד את הדת מהדתיים!!!!  (לת) גד
  • 06:25
  • 27.01.12

33 כותרת דמגוגית. אם אני מאמין/ה במושג האל אין פירושו שאינני חילוני (אף גמור) ודמוקרט.  (לת) איה
  • 06:27
  • 27.01.12

  •   It's not a mathematical certainty fj
    • 13:35
    • 27.01.12

    but there is a very high negative correlation between faith and general education, and religion and democracy. If you're the exception then good for you.

34 ל-3 יוני
  • 06:27
  • 27.01.12

כליוני כל מילה בסלע.

35 קרן אבי חי כמו כל העמותות=מכסות,מטייחות את האמת,על ארץ חמסטן פוטיניסטי שהפכנו בזכות הימין. ביבי הפך את עצמו ואותנו לשבויי חרדים,מתנחבלים וטייקונים.זה האסון.לא איראן ולא בטיח.הפלסטינים והעולם יודעים שאין להם פרטנר לשלום.רק להסתכל על רבנים שפוגעים בבג"ץ על מגרון המסריחה, בחסות הביבי. זה ההפקר. העיקר שהדגנרט הזה מעז להשוות את עצמו כשנוח לו לבן גוריון. בן גוריון היה מנהיג. הוא לא היה סמרטוט ואימפוטנט. הוא בנה את המדינה. וידע לשים את המחתרות במקום הראוי להן. המחתרות כמו הימין=הפקר והרס המדינה. לא צריך את קלינטון כדי להבין מי האוכלוסיות הסרבניות לשלום.שמחזיקות את ביבי בביצים.מתוך בחירה שלו. נמאס מהשקר המתמשך של הכיפות הסרוחות או מנשקי המזוזות שעוד צועקים צדק חברתי.ארץ מקוללת הפכנו  (לת) להפריד דת ממדינה ,שומר חוק
  • 06:34
  • 27.01.12

36 זה לא מסתדר מתמטית פעם מרץ היום ליברמן
  • 06:36
  • 27.01.12

אם נתון שכ 3% מתושבי המדינה הם עובדי אלילים (סוגדים לאליל ששמו שלום), אז מה עמדתם של 17% הנותרים ?

37 his name was Steve Jobs, 80% believe in him  (לת) oracle
  • 06:42
  • 27.01.12

38 בספר דברים [התוכחות]כתוב בפרוש אסתיר פני מהם ונראה מה יהיה אחריתם,,וזו דוגמא שאין השגחה השטן בשליטה והוא מביא עלינו את היטלר ועכשיו בהזהרה את המן החדש,,אהמד [בפרסית]גימטריה המן!!! א ו-ד=ה בגימטריה זה נ,,!!!  (לת) תשובה לשאלה מס' 1 !
  • 06:44
  • 27.01.12

39 לדעתי כל הדתות הן אוסף של אמונות טפלות, רובן ילדותיות למדי חלקן אפילו טפשיות  (לת) הגיע הזמן שהעולם יתבגר ויחכים
  • 06:45
  • 27.01.12

40 למה הציבור החילוני לא מפיץ את אמונתו תשובה לשאלה
  • 06:47
  • 27.01.12

כי זה לא מעניין אותו מה שהשני עושה או חושב רק אל תכפה עלי לשנות את דרכי

41 כמה אנשים נהרגו/נרצחו/נטבחו בגלל הנימוק ש : "האלוהים שלי יותר טוב/גדול/טוב/חזק מהאלוהים שלך"  (לת) הדתות הביאו בעקר אבל כאב וסבל לעולם
  • 06:47
  • 27.01.12

  •   ברצינות? איזו טיפשות
    • 11:52
    • 27.01.12

    במהלך המאה ה-20 שלשת הרוצחים הגדולים ביותר, שהיו אחראים יחד למותם של כ150,000,000 בני אדם היו אתאיסטים, אנטי דתיים גמורים (היטלר, סטלין, מאו). מצא\י נימוק קצת יותר משכנע. יש המון כאלה. ואני כותב את הדברים על אף שאני בחור דתי. יש דתיים שלא תופסים את הא-ל באופן אינפנטילי כפי שהוצג להם על ידי הגננת בגן... אולי גם חבר'ה חילוניים יהינו להיחשף לשיטות קצת אחרות.. אין הכוונה שיחזרו בתשובה, אלא פשוט שיהיה קת יותר כבוד לבחור הדתי בר הדעת, בן התרבות.

  •   ההיסטוריה האנושית לא התחילה במאה ה-20 . היטלר ניצל את השנאה של הנוצרים האירופאים לבני הדת היהודית. והחשוב מכל: הדתות מטפחת שנאה כלפי מי שהוא בין דת אחרת ואנשים דתיים ממהרים לקלל ולקרוא בשמות כמו טיפשות למי שאינו נסכים עמם  (לת) העולם היה מקום טוב יותר ללא דתות
    • 14:57
    • 27.01.12

  •   האם??? אבי
    • 15:03
    • 27.01.12

    אם תחזור עוד אחורה בזמן תראה שרוב המלחמות נוהלו עקב דת..
    האם אתה רומז שאם אני לא דתי אז אינני בר דעת?? ואינני מתורבת?!
    קצת ענווה לא תזיק גם לך.

  •   וכמה אנשים נהרגו נרצחו ונטבחו בגלל הנימוק ש: "הג'יפ שלי גדול יותר ונוצץ יותר מהג'יפ שלך" ? איתן הבת-ימי
    • 19:48
    • 27.01.12

    לא זה לא שאני מאמין באלוהים.
    ובכנות - מה שאני מתכוון הוא שסגידה ובעיקר סגידה למשהו אווילי הוא טימטום מוחלט ומוביל לבורות

  •   סטאלין, מאו-טסה-טונג ופול-פוט היו דתיים?  (לת) סוקר אוביקטיבי
    • 16:45
    • 28.01.12

  •   היטלר וסטלין הם התגובה הכמעט אוטומטית אחד שיודע
    • 14:19
    • 10.02.12

    לטענות על קשר בין דת לפשעים נגד האנושות.
    למעשה היטלר היה לוטרני, וסטאלין אטאיסט. שניהם השתמשו במוטיבים דתיים ובעצם יצרו דת חדשה ("דת מדינה") בדומה לנעשה היום בצפון קוריאה. . . . . . ............................................. ללא השוואת המנהיג למעין אל, ושימוש בסממנים דתיים (למשל בטקסים) היה קשה להסיט בני אדם אחד נגד חברו ברמה ובעוצמה כזו.

42 yehudia chilonit yudit
  • 06:51
  • 27.01.12

Yedidia Stern? Komunar? Bnei Akiva? zachur li mashehu kaze mehagilgul hakodem sheli betor chanichat benei akiva, rachmana letslan. Achen, hitmazel mazalcha ve'atem adain indianim, aval harov. You did it: . Bemachshava shnia - lama lehaaliv et haIndianim? hem harbe yoter nechmadim mekohanei hadat shelachem.

43 אם האלוהים הזה הוא יהודי ר.א.
  • 06:53
  • 27.01.12

אני אוכל את הכובע,ועושה עוד ברית מילה(על מה שנשאר).

44 מה כל אלו שמאמינים בחיים בעולם הבא (60%) מחפשים פה? שיעברו הלאה  (לת) אני
  • 06:54
  • 27.01.12

  •   חכמה מאין תמצא? רק שאתה אין ולא אני ואני,משה ואהרון אמרו ונחנו מה!ומה באו לחפש?פו מתקנים את הנשמה!!  (לת) דויד מלמד לטיפשים!!
    • 10:16
    • 27.01.12

  •   העולם הבא זה מה שיקרה ביום ראשון ומה שאנו עושים היום משפיע על העולם הבא הקרוב  (לת) שירלי ושירה
    • 10:28
    • 27.01.12

45 על ניסים ונפלאות גיל
  • 06:55
  • 27.01.12

נראה שתוצאות המחקר בדבר התגברות האמונה על קיומו של אלוהים נלמדו מהמתרחש במגרשי הכדור רגל. הלא נשמעת שם לעיתים קרובות הקריאה ״ יש אלוהים״ ?

46 אין חדש: ידוע ש-80% הם בורים בערים ומוכי אמונות טפלות - ראו נבחרי הצבור..  (לת) רעם
  • 06:55
  • 27.01.12

47 כשזה מגיע לקניות בשבת-הרוב גויים חילוני גמור
  • 06:56
  • 27.01.12

אם אין קמח אין תורה.

  •   אז ימרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה,,ואז נראה אחריהם ונאמר "הגדיל ה' לעשות עימנו היינו שמחים"והחולנים יצתרכו להיתרפות [תשובה] כדי לשמוח!!!  (לת) מדויד מלמד לחולני הגמור!
    • 10:23
    • 27.01.12

48 מזעזע - כמורה בתיכון ממלכתי במרכז, אני נדהם מכמות התלמידים אשר מנשקים מזוזות parilitas
  • 06:56
  • 27.01.12

כשאני אומר להם שאני לא מאמין באלוהים, הם נכנסים לשוק, וקוראים לי גוי!
אה, וכן, לגבי העם הנבחר - פשוט מזעזע לשמוע את כולם, אבל כולם, מדברים על נפש יהודיה ועל הערבים כמי שאינם בני-אדם ודמם מותר.

  •   נשקני מזוזות ויורקי נשים RON
    • 07:31
    • 27.01.12

    אותם מנשקי מזוזות, יירקו בהבל פה על אישה,יבעטו בכלב חסר ישע -וילכו במסתרים לצרוך שירותי מין של זונות רחוב
    אנו העם הנבחר, אבל אוי ואבוי לפרצופו של הבוחר-ולטעמו של הנבחר
    ועכשיו לך תכעס על האנטישמים......

  •   זו החזירות הימנית יהודית מסריחה-לנשק מזוזות,ובשם המסורת,הדת וכל מיני באבות לגנוב,לשקר,להתעמר באוכלוסיות חלשות,כולל בערבים. זו הטינופת הדתית,שעושה שימוש בדת לצרכי פוליטיקה. נדמה להם שאם יש להם כיפה על הראש והם ינשקו את המזוזה הם מוגנים ע"י אלוהים.  (לת) שומר חוק
    • 07:32
    • 27.01.12

  •   גם אני נדהם - מבורותך! א. בן יהודה
    • 07:50
    • 27.01.12

    "כמות" התלמידים? כך אתה מדבר בכיתה? ראוי לבור כמוך שיידע כי בעברית אין מתייחסים לבני אדם כאל "כמות". ולכן יש לומר: "מספר" התלמידים. אבל, בינינו, אתה לא באמת מורה?

  •   ואני מזועזעת ממורה שאומר כמות תלמידים במקום מספר תלמידים  (לת) מזועזעת
    • 08:30
    • 27.01.12

  •   מדוע אתה לא מבקר אותם על מנהגיהם? למה אינך אומר להם משהו בקשר למנהגים פטישיסטיים?  (לת) הזקן
    • 09:18
    • 27.01.12

  •   החילונים לא מפיצים את תורתם וזו התוצאה חילונית גאה
    • 10:03
    • 27.01.12

    הציבור האתיאסטי שיחק אותה יפה נפש, רב תרבותי עד כדי ביטל עצמי הבנת האחר עד כדי ויתור על עקרונות יסוד וזו התוצאה
    הגיע הזמן להילחם על עריכם חילונים. הגיע הזמן לדרוש שם מזמינים רב יש להזמין במקביל אתיאסט וכך הלאה
    או לחילופין להקים בתי ספר על טהרת החילוניות אם לחרדים מותר אז גם לחילונים מותר. בקיצור יש לצאת למלחמה בנושא ולהפסיק להיות לפלפים

  •   אני חילונית שמנשקת את המזוזה. לא שומרת שבת ומסורתית בלבד,אמונה זה דבר אישי ,רק שאף אחד לא יחריאך אותי לעשות דברים שלא מקובלים על צורת החשיבה שלי.  (לת) עולה חדשה
    • 12:32
    • 27.01.12

  •   עבד נרצע אני להוד מושלמותך הדקדוקית! parilitas
    • 13:30
    • 27.01.12

    את צודקת - כתבתי תגובה אמוציונאלית בשעה 6 בבוקר, ולכן צריך לבטל את כל הוויתי החינוכית בגלל טעות סופר.
    יישר כח!

  •   אין כל בעיה להגיד כמות האנשים בלשן
    • 12:15
    • 30.01.12

    סתם קונבנציה עיתונאית לטעון אחרת, זה רק עניין של סגנון ואופנה. אני דווקא חושב שבהקשר מסוים זה אפילו נכון יותר לומר כמות על אנשים, במיוחד בהקשר שלילי של נישוק מזוזות, וגם על כמות האנשים שמזדעזעים מדיקדוקי עניות והופכים אותם לעיקר.

  •   מודה ועוזב ירוחם :-)  (לת) אחד שיודע
    • 14:22
    • 10.02.12

49 לפי האמונה הזכה הכל כרצונו ישראל פ
  • 06:58
  • 27.01.12

ואם הכל כרצונו,,, ברצון מי בכלל היתה השואה,, ואם היא היתה כרצונו,, אז אם הוא כל כך אוהב אותנו למה הוא לא בחר עם אחר כעם הבחירה.

50 אני דווקא מאמין במוות אחרי החיים איתי
  • 07:00
  • 27.01.12

אין ספק שיש אלוהים, אם כולם אומרים כנראה שזה נכון

51 שיט.  (לת) יניב
  • 07:00
  • 27.01.12

52 מי הוא הישראלי? יצחק
  • 07:03
  • 27.01.12

אי אפשר שלא להרגיש את ציניות והרשעות והגזענות והזילזול שעולה מהכתבה לכל דבר שהוא אינו דת, לצערי גם החילונים בארץ רואים עצמם כמחזיקי אמונה בדרך החילונית הם כמו הסיקריקים מוכנים לתקוף ולפגוע בכל מה שמנוגד לאמונה באי אמונה. לא צריך סקר כדי להבין שאנחנו יותר ויותר מתפלגים ונפרדים איש מאחיו כמובן בתמיכת השלטון בארץ שהוא נאמן להפרד ומשול. ובעזרתם האדיבה של המולי"ם ועורכיהם הנאמנים.

  •   צודק 100% דוד
    • 09:13
    • 27.01.12

    הם הרי נאורים יותר, חכמים יותר, מ-פ-ו-כ-ח-י-ם. מבחינת "הארץ" להאמן באלוהים זה עניין לאנשים רפי שכל. נו אז מה. אין מה להתרגש וצריך לשמוח שחלק גדול בעם מאמינים, גם אם לא מקיימים את כל המצוות. אני חושב שזה דווקא מעודד.

  •   אין שום זלזול בכתבה אין האדם רואה אלא מה שקיים בקרבו - אההה  (לת) שבת ii שלום
    • 10:32
    • 27.01.12

  •   הכתבה מציאותית אמינה ואתה רואה רק את שקיים בתוכך  (לת) שבת ii שלום
    • 10:33
    • 27.01.12

  •   - הדתיות היא כת. ראש הכת אומר והשבויים מבצעים.  (לת) שי
    • 10:42
    • 27.01.12

  •   בקרוב כל הבעית יפתרו חבלי משיח קשים כמו צירי לידה אחרי הלידה הכל ישקחו מהרוע של השטן שלקרת סופו הוא בא בכל כוחו עד שמת ,,"והיה ביום ההוא והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד לעם אחד מאוחד "אמת מארץ תצמח"הסוף לשקר תהיה טלפתיה ולא יוכלו לשקר לא בעל באשתו ולא אשה בבעלה!! אשרי המאמין!!  (לת) מדויד מלמד ליצחק
    • 10:54
    • 27.01.12

53 והרי החדשות עובדי אלילים
  • 07:15
  • 27.01.12

אין אלוהים ומעולם לא היה.

54 האם זו יכולה להיות התוצאה של ריבוי ילדים במגזר הדתי והחרדי? א, חיפה
  • 07:16
  • 27.01.12

אם כן, זה יעשה רק יותר גרוע. הדרך היחידה לפתור זאת הוא קצבת ילדים שלילית.

55 Natural reaction to the lefist hate propaganda Joe
  • 07:16
  • 27.01.12

The more the hard leftist in the media and court try to pull the nation to the left, the more the people will turn away from. Ironically its the people Haaretz likes and endurce that convert the public to more rught and relgious

56 אל שקיים - הוא אליל אמנון
  • 07:25
  • 27.01.12

להעליל על אלוהים כאילו הוא קיים זה לבזות את שמו.

אלוהים אינו כפוף לכללים של קיום או אי-קיום.

ייתכן שבנוסף לאל היה גם יצור כזה או אחר שברא את העולם - מי יודע, אולי היה זה מדען מטורף ממימד אחר. וכן, קיימת האפשרות שאותו מדען יצר קשר עם אנשים מסויימים בהיסטוריה ואף אולי גם הבטיח להם הבטחות כאלו ואחרות.

אז מה!

זה שמישהו ברא את העולם, אולי צריך להגיד לו תודה ואולי צריך להעיר לו על השגיאות, אבל לסגוד לו כאל? אין הבדל כלשהו בין סגידה לבורא שכזה ובין סגידה לאלילי עץ ואבן, כסף וזהב. מבחינה חומרית, יכול בורא שכזה להיות גדול וחזק וידען מאיתנו, אך מבחינה רוחנית אין הוא נעלה עלינו במאום.

57 נו ואחרי זה אתם תוהים למה מפקסלים פנים של נשים ברחוב? נביא בשער
  • 07:26
  • 27.01.12

אין באמת כפייה דתית בישראל כי כולם דוסים בדרך זו או אחרת. הוויכוח הוא רק בשוליים, על איך הדוסיות הזו צריכה להיראות. יש לדתיים ולחרדים כל כך הרבה כוח כי כולם בארץ דתיים.

58 אוי, איפה זה שם את השמאלנים. אסון!!! הם שוב במיעוט!!  (לת) ציוני חילוני
  • 07:34
  • 27.01.12

59 We Are Fucked!  (לת) Apocalipso
  • 07:38
  • 27.01.12

60 "צר"לי לומר-והפעם"קצת אחרת"... עלילות רוני קרחוני-ת`א
  • 07:38
  • 27.01.12

בקיומו של האל יש לי ספק(לאור הזוועות והעוולות שפוקדות את כל האנושות מזה מאות בשנים)-אך אין לי ספק בקיומו של צנזור בעיתון "הארץ"-אותו חש אני מדי פעם ללא סיבה מיותרת..יום טוב.

61 מה הפלא מאז 77 הליכוד מתקצב דת פולחן ואמונות תפלות והכל עבור נזיד שלטון אוחנה
  • 07:38
  • 27.01.12

ובתוך התהליך הזה אנשים נשאבים לבטוח ,למנחם לצפוי ולשרלטני דת וכוי וכוי.
זו תעשייה משגשגת המפרנסת עשרות אלפי טפילים .

62 האמונה הדתית היא אשליה,האבולוציה היא היא האמת אתאיסת
  • 07:43
  • 27.01.12

רוב האנשים המאמנים הם פרמטיבים חסרי השכלה ,רבים מהם אנאלפבתים ורובם ככולם צרי אופק.

שבת שלום

63 oh my god god forbid
  • 07:44
  • 27.01.12

oh my god I can't believe it. 20% still don't believe in me after all I have done for them oh my god...

64 בני דוד: חסר לכם סעיף אחד באמונה שלכם Abed Azab
  • 07:44
  • 27.01.12

גזענות תוך יהודית? יש. אסונות (כרמל) הנובעים ממחדלים וטיפשות ומנוצלים לצורכי המנהיג הנערץ (נתניהו)? יש. שחיתות? יש בשפע. סחר בנשים? יש בשפע. עבדות (עובדי קבלן)? יש בשפע בריבוע. מאפיה רצחנית (המתנחלים)? יש בשפע בשלישית. מערכת בריאות קורסת? יש. מערכת חינוך כמו בזאיר? יש. דתיים ששולטים במדינה כמו במצרים, איראן וסעודיה? יש. רעלות ושאלים של טאליבאן? יש. ויש עוד כמה סעיפים ברשימה שנביא בהזדמנות אחרת. מה חסר? האמונה שאתם במזרח התיכון ולא באירופה. איך אמרה גלית גוטמן (הגדולה מכולן) לפני כמה ימים? הבאנו כמעט כל דבר מאירופה חוץ מהנימוסין. ואם היא אומרת, היא כנראה יודעת.

65 הם לו מאמינים במחלות ולו בתאונות דרכים שמדע ניצח וגבר על אל אלו המאמינים בורים אל שלי זה רופא מומחה למחלות ואל שלהם זה המצאה דימיונית  (לת) מאפי שינה הזועם 7.38.27.1.012
  • 07:45
  • 27.01.12

66 עצוב. חמסטן הניאו רפובליקנית זה כאן, בחסות המיליארדרים המטורפים מארה"ב  (לת) ביבי המיט אסון
  • 07:46
  • 27.01.12

67 איזה פחד - בתחילת המאה ה-21 ל 80% מהישראלים יש חבר דמיוני  (לת) יהודה החשמלאי
  • 07:50
  • 27.01.12

68 הזוי סרק, סרק
  • 07:51
  • 27.01.12

מצוץ מן ה.. (אסור לומר את השם הקדוש),
מיזה סוקר-הסתם שמעגל בחשכה ככה מספרים.
אבל שווה להפנים, ככה נהיה עם לא נתעורר.

69 זה עוד מילא, המדהים הוא שיש עוד 3% המאמינים בשמאל... אגב, כמדומני שגם בן גוריון העדיף מדינה יהודית על דמוקרטית כאשר היה צורך להכריע וגם בעקרון [ולא רק הוא], הוא היה אתאיסט מוחלט... אז ספרו לנו שמאלנים חביבים, מה דעתכם על בן גוריון, מעניין לשמוע... וכוונתי לדעתכם האמיתית, לא לצרכי תעמולה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:53
  • 27.01.12

70 20%? סחתיין עלינו. הייתי בטוח אני היחיד  (לת) seeing is believing
  • 07:54
  • 27.01.12

71 הדבר הכי מטריד בסקר הוא 70% גזענים חשוכים שחושבים שיש כזה דבר "עם נבחר". גם הגרמנים חשבו ככה.  (לת) אחד
  • 07:55
  • 27.01.12

  •   אין אלהים אבל אנחנו עם מיוחד שעבר סלקציה במשך הגלות אלי
    • 11:15
    • 27.01.12

    אין להתווכח עם עובדות. אחוז היהודים בין גדולי האנושות הוא עצום. (משה, ישו, איינשטיין, מרכס, פרוייד, טרוצקי ועוד) אחוז היהודים מקבלי פרס נובל במדעים וכלכה גבוה עשרות מונים מחלקם באוכלוסיית העולם. כנראה שתנאי החיים בימי הביניים היו ברירת המחוננים נוסח דרווין. מבחני אינטלגנציה בארה"ב הראו שממוצע האינטלגנציה הגבוה ביותר מצוי אצל יהודים ממוצא אשכנזי. אז אנחנו לא עם נבחר, אבל אנחנו עם בעל מאפיינים ייחודיים ואפשר להיות גאה בכך.

72 אתאיזם חייב להיות מקצוע לבגרות  (לת) דני האדום
  • 07:57
  • 27.01.12

73 עם המאמין באמונות טפלות ותפילה על קברי של "קדושים" ורבנים עלומים דינו שקיעה תרבותית ובסופו של דבר גם פיזית.  (לת) גדי
  • 07:57
  • 27.01.12

74 3% עובדי אלילים - סוגדים לעגל הזהב הידוע בשמו השני שלום  (לת) גודו
  • 08:01
  • 27.01.12

75 זה הזמן לעשות חוקה בישראל ולהפריד את הדת מהמדינה,אחרת נראה כמו אירן.  (לת) אחד העם
  • 08:01
  • 27.01.12

76 ואני לא מאמינה ולא שאלו אותי בסדר!  (לת) מאיטה
  • 08:02
  • 27.01.12

77 87% בטוחים שחומוס זה אוכל לקיסרים!69% נשבעים שגולן עדיף על ה"לד-זפלין"!  (לת) אתאיסט בולס סקלופ ושרוף על "הדלתות"
  • 08:03
  • 27.01.12

78 שאלוהים יעזור לי,,, איך מסתדרים עם 80% אחוז הלומי דתיות,,,  (לת) אטאיסט
  • 08:08
  • 27.01.12

79 נו אם לא תקבלו מכות וסבל ושנאה איך לא תאמינו? Gabby
  • 08:09
  • 27.01.12

אלוהים נמצא בגנים בלבד ולא במציאות.

80 השמאל שלא מכיר בתוצאות הבחירות, ובעזרת שליטתו בתקשורת ממשיך לכפות את רצונו על הממשלה גם כשהוא באופוזיציה, ממאיס את הדמוקרטיה על הציבור היהודי.  (לת) מדען מדינה
  • 08:12
  • 27.01.12

81 הלכה הדרך האידילית ובאה ההלכה הדיתית, ואני חרד לכל חסרי האמונה כי אין להם תקווה  (לת) פלץ
  • 08:16
  • 27.01.12

82 אין אלוהים! אלוהים הוא המצאה של האנושות! חתול כנעני
  • 08:17
  • 27.01.12

ואחת ההמצאות הגרועות ביותר בתולדותיה!
עזרו להפיץ את המסר...!

83 האם אתה אידיוט? 80% אמרו כן.  (לת) יוסי
  • 08:17
  • 27.01.12

84 666 אנשים מאמינים ששוקן וחבריו הם שליחי נציגו המיוחד של בורא עולם לוציפר
  • 08:17
  • 27.01.12

איזה מזל שיש אתר כמו שלכם המראה שיש מטומטמים לא פחות מהחרדים

85 איזה צביעות... פשוט קשה להאמין יעקב ח.
  • 08:19
  • 27.01.12

פשוט קשה להאמין.
נוסעים בשבת, אוכלים לבן, אוכלים בכיפור ועוד ו80% מאמינים לאל.
אפשר להאמין. למשל אינשטיין האמין כפי שהוא הבין. יש חתני פרס נובל שמאמינים בדרכם ושומרים מצוות מה שמוצאים לנכון.
אבל עמך שלא לא מסוגל להגיעה לרמת הפשטה פילוסופית - 80% . גם עולים מחבר המדינות?
איזה צביעות...
כמה צבועים

86 מי שמקיים יחסי מין לפני הנישואים מסכן את העם... 37% חושבים כך.
  • 08:20
  • 27.01.12

ניאו-פגאניזם במיטבו.

87 סיפרו לי פעם שהיהודים הם האנשים הכי אינטליגנטיים בעולם העילוי
  • 08:23
  • 27.01.12

אבל מאז מלחמות היהודים ברומאים בשנת 70 לספירה, דרך בר כוכבא, שבתאי צבי ועליית בגין לשלטון ברור שאין שחר לסיפור הזה. עכשיו עולים לבמה "גדולי התורה" ונוכלי ש"ס. עדיף כבר להיות תחת שלטון הגויים.

88 מייאש. צריך ליצור שמורה סקולרית  (לת) אורי
  • 08:25
  • 27.01.12

89 כבודו במקומו מונח- עמוס
  • 08:25
  • 27.01.12

אל תישתמשו בו כקרדום מעל ראשי

90 אני מאמינה באלוהים, אבל אין לי שום זיקה לדת חילונית לחלוטין
  • 08:30
  • 27.01.12

היהודית או אחרת. בעיניי אין קשר בין אמונה בקיומו של אלוהים ובין פרקטיקות דתיות כלשהן.

91 זה אומר שיש כאן 20% שצריכים לעשות דבר אחד ומהר: לברוח!!!  (לת) תמי
  • 08:36
  • 27.01.12

92 מטרידה הזיקה בין הממצאים החד-משמעותיים ובין עורכי הסקר. קשה לאמר שמדובר במחקר בלתי-תלוי.  (לת) הרשו לי לפקפק
  • 08:36
  • 27.01.12

93 עוברים על לא תגנוב לא תרצח לא תעשוק שכר שכיר והרבנים שותקים.  (לת) שתיקת הרבנים
  • 08:39
  • 27.01.12

94 ישר כח לארגון הדברות לוי חגי
  • 08:40
  • 27.01.12

בעברי שאלתי המון שאלות במטרה למצוא תשובות מיושבות. לאחר שנחשפתי לאתר הדברות, תפיסתי החלה להתעצב אט אט מחדש. אני מבטיל לאותם "לא מאמינים" תקשיבו לעצתי.

95 מאמין באלוהים לא הופך אותך לאדם דתי !!!  (לת) אברהם ישראל
  • 08:41
  • 27.01.12

96 מערכת חינוך שמעודדת נבערות  (לת) נבערות טובה לשלטון
  • 08:41
  • 27.01.12

97 80% חסרי אמונה בעצמם. אשתורת ודגון גאים בעם היהודי  (לת) הבחנה ברורה והכרחית
  • 08:41
  • 27.01.12

98 בתקשורתחילוני תקשורת נראה שיש מאה אחוז אתאיסטים חילוני
  • 08:43
  • 27.01.12

היהדות לא מוצאת מקום בסדר יום

99 האלוהים שבחרו בסקר פרץ
  • 08:47
  • 27.01.12

זה לא אותו אלוהים שכתוב בתורה
כולם רוצים אלוהים פרטי שיתן להם כסף
ותאוה וישמיד כל מי שלא מסקים אתם
אז באיזה אלוהים מאמינינם לפי הסקר

100 מעניין כמה חושבים שהם אלוהים  (לת) רוטמן
  • 08:51
  • 27.01.12

101 נמאס לי מכל המעריצים הפנאטים שבראו אותי בדמיונם הקודח ועושים כסף בשמי אלוהים מותש ושבור ז
  • 08:51
  • 27.01.12

נמאס לי מכל זבי החוטם שמפריעים לי דווקא ביום המנוחה שקבעתי ומתפללים לי שאעשה להם טובה, אעשה אותם עשירים, אמצא להם איזו כוסית שווה וכו'. מה קרה לכם בני אדם? אני יישן בשבת, תלכו להזדיין עם כל הבקשות שלכם אני רוצה לישון ותליתי שלט "נא לא להפריע".

102 ממש עצוב ישראלי לשעבר
  • 08:52
  • 27.01.12

א. ברור שזה בגלל שהדתיים והחרדים עושה (הרבה) יותר ילדים.

ב. עצוב...

103 איפה עשו את המחקר רעיה
  • 08:53
  • 27.01.12

אם עשו את המחקר בירושלים - נראה סביר
אם עשו סקר בתל-אביב - אני לא מאמינה
מכל חברי והם רבים, מעט מאוד מאמינים שיש אלוהים
בביה"ס מלמדים את הילדים שיש אלוהים ויש על מי לסמוך

104 עכשיו אפשר לדעת בוודאות מי ה 20% האחרים שמחזיקים א  (לת) אלון
  • 08:54
  • 27.01.12

105 כמעט כולם דתיים אתאיסט גמור
  • 08:57
  • 27.01.12

גם ה׳חילוניים׳ הם דתיים ליברלים. רוב הלא-מאמינים -רוסים!

106 חזון אחרית הימים: יוצרי תרבות - יהודים, עם נבחר, גזע עליון. משמרי תרבות - אומות העולם(מציון תצא תורה). הורסי תרבות: החתי והאמרי הכנעני והפרזי החוי והיבוסי, וכמובן העמלקים, שאמורים להשמד כולם עד אז. נשמע מוכר?  (לת) יובל
  • 08:57
  • 27.01.12

107 אירן זה כאן  (לת) וזה לא נעים
  • 08:58
  • 27.01.12

108 בשעתו טען מישהו ש-50% מהציבור מטומטמים. לא האמנתי לו נאיבי
  • 09:01
  • 27.01.12

באמת הוא טעה. לפי הסקר מדובר ב-80%.

109 אסון לאומי ישעיהו גולדפלד
  • 09:03
  • 27.01.12

לדעתי תוצאות הסקר מצביעות על אסון לאומי שפקד את ישראל ,שעלולות להיות לו השלכות הרות אסון על קיומנו .היהודים בישראל אבדו את שיקול דעתם בכך שהפקידו את החינוך בידי מיסיונרים חרד"ליים , את משרד הפנים בידי קומיסרים מטעם" האל " ואת הצבא בידי מפקדים שההלכה קובעת עבורם
ולא חוקי המדינה החילוניים.

110 יותר קל ונוח לומר אני מאמין מאשר אני לא מאמין  (לת) תוצאות הסקר בספק
  • 09:03
  • 27.01.12

111 לחשוב שאנחנו עם נבחר זה מקור הגזענות, זה יוביל עלינו אסון אבי
  • 09:03
  • 27.01.12

אנחנו עם שנעשה טיפש עם הזמן, אני מריח חורבן בית שלישי....

112 עצוב. בכל העולם יש קשר ישיר בין דת לעוני, בערות ונחשלות. גם בארץ. ואגב, גם בעזה הם חזקים באמונה, ככה הם נראים גם עדו
  • 09:04
  • 27.01.12

-בגלל זה רמאללה יותר מתקדמת מעזה, תל אביב יותר מתקדמת מירושלים, ניו יורק יותר מתקדת מאלבמה, - וקנדה, אוסטרליה, שוודיה, פינלנד והולנד יותר מתקדמות מפקיסטן, עזה, תוניסיה, סעודיה ואיראן.
אולי אמונה באלוהים מחזקת את ההישרדות, אבל מה הטעם בהישרדות אם החיים - בעקבות הדת- הם חיים אומללים ונחשלים ? גם חרקים ולטאות שורדים כדי לשרוד כדי להמשיך לשרוד מיליוני שנים. הם עדיין ייצורים פרמיטיביים.
כולנו משתמשים במחשב, אינטרנט, מכונית, חיים מעל 80 שנים, טסים במטוס ומנצחים מלחמו במזרח התיכון- לא זכות האמונה- אלא בזכות המדע המערבי החילוני, והרציונליות. בלי החילוניות, הספקנות, המדע, השכלתנות והרציונליות כולנו היינו עדיין בימי הביניים, חלקנו עדיין כן.

113 משמח ומעודד. לאחר שנקודה זו הובהרה, אפשר לטפל בשאלת הקיום בצוותא מבלי ל רפי
  • 09:07
  • 27.01.12

לעסוק בשאלה מי "חזק" יותר ומי "צודק" יותר - שם המשחק הוא סובלנות, הדברות, ושלום בית בין היהודים לבין עצמם.
רוב התגובות כאן הן תת רמה ומשקפות חוסר הבנה בסיסית של המציאות: מותר לדון בכל נושא, אבל שאלות של אמונה וזיקה אין פותרים בהתלהמות ובכפיה.
אין ספק שה"חילוניות הדווקאית" של השמאל הסוציאליסטי בישוב של טרום מדינה ובדור הראשון לעצמאות, לא השכילה להציע "תורת חיים" תחליפית ליהדות הותיקה. "שבירת הכלים היהודיים המסורתיים" הוכחה כעוד מהפכה שידעה להרוס אבל לא ידעה ליצור תחליף לערכים שנבעטו על ידה. מהפכה הורסת מהר; תיקון עשוי להמשך דורות. אולם, אין ספק שעם היושב על אדמתו וחי את חייו, מעצב לאורך זמן ותוך זיקה למציאות בה הוא חי תשובות לסוגיות שעל הפרק. התשובה היהודית אינה בהכרח דחיקת הישן מכל וכל והחלפתו בתרבות זרה על כל היבטיה (חיקוי מתוך התבטלות", כפי שכנה זאת אחד העם). בעניין זה צדק ככל הנראה אחד העם שדרש "חיקוי מתוך התחרות". מה שלא עושה השכל, עושה הזמן כפי שאומרים במקומותינו, ודומה שתוצאות סקר זה הן הביטוי המובהק לכך שהזמן אינו קוטל קנים...

114 זו הדרך היחידה להתמודד עם שח#א שממשלות ישראל מאכילות אותנו  (לת) דודלי
  • 09:08
  • 27.01.12

115 רצח אופי רוח הקודש
  • 09:08
  • 27.01.12

הזכות להתחתן להתחנך להיות חופשי מצבא השם לקבל בריאות לאכול לחלות ולמות ללא התערבות פוגענית וגסה של הדת בכלל והאורטודוקסית היהודית בפרט ניטלה זה מכבר מהחלק הציוני. אין בין זה ואמונה כלום הכל פוליטי

116 תוך 120 שנה כולנו נדע אבל .... מתמטיקה פשוטה כנסו חומר למחשבה - אביגדור
  • 09:09
  • 27.01.12

קיימות 2 אופציות יש ואין

אופציה א יש

אדם ששמר וקיים המצוות זכה לחיי נצח ענוגים

אדם שלא שמר וקיים יזכה לגילגולים בדומם צומח ולאחר מכן בבעלי חיים

ובסוף גיהנום הכל ע"פ מעשיו

אופציה ב לא קיים

אדם ששמר וקיים יאכלו אותו התולעים

אדם שלא שמר ולא קיים יאכלו אותו התולעים

כך שהאופציה לעונג נצח לאחר המוות קיימת רק אצל שומרי ומקיימי התורה



ד.נ.
כיום יש בעולם 7 מיליארד בני אדם בערך

תוך 120 שנה קרוב לודאי אחד לא ישאר כולל אותנו


117 איפה הוא היה בין ה1.9.1939 ו9במאי 1945? סיגלית
  • 09:09
  • 27.01.12


אתמול היה יום השואה הבינלאומי. איך עם שעבר שואה של 6 מיליון (בעיקר יוצאי אירופה) לא מחק את קיומו של האל הנורא הזה. זוהי אחד האניגמות האדירות. ידוע שאנשים צריכים להאחז במשהו אבל לא אחרי האסון הגדול ביותר בתרבות המערבית מבחינת ההקף ומבחינת השיטה.
זו גם אינידקציה לריקנות התרבותית והרוחנית של הישראלים שבאין אלטרנטיבה חילונית שצריך להשקיע בה הרבה, חוזרים לדת לפתרון הקל ביותר. אותו סקר בתחילת שנותהיה מוציא תוצאות הפוכות: 20% מאמינים
ו-80% חילוניים. אפרופו, היהודי החכם ביותר בהיסטוריה הגדיר את עצמו כחסר דת - אלברט איינשטיין.

118 כיפת ברזל חובש תרבוש
  • 09:13
  • 27.01.12

שממה תרבותית בכרך הקדוש. כשהכל כשר ויש ברוך השם מגוון כשרויות מנשקי המזוזות יכולים סוףסוף לבוז.

119 אמונת הרוב אינה בהכרח משקפת את האמת. שגיא
  • 09:14
  • 27.01.12

או את מה ש"צודק" ו"מוסרי". מה שזה כן משקף קרוב לודאי זה את מה שהאליטות המשפיעות בפועל על החברה רוצות שה"עם" יאמין בו.

120 הנושא לא חברתי אלא לאומי לגמרי. אם תשאל את הערבים בארץ, מעל 99% יאמרו שהם מאמינים. ולא שהם דתיים פנאטים. חילוני לגמרי
  • 09:15
  • 27.01.12

החזרה למעגל האלימות בתחילת האינתיפאדה הובילה למסקנות של התבצרות את שני העמים השוכנים כאן, וכל אחת מהם מנקודת המגננה שלו. ואחד הנשקים המובהקים בעת מצוקה היא ההתחמשות באמונה ובדת. אפשר להניח שזה בלון שנופח הרבה מעבר לערכו האמיתי.

121 אנשים תתעוררו כבר השכלה בסיסית זה כל מה שצריך כדי להבין
  • 09:16
  • 27.01.12

אין באמת דבר כזה אלוהים, עם נבחר, עולם הבא או משיח... חבל שאתם מבזבזים את החיים הקצרים שלכם על שטויות ! תהנו מהדרך כי אחרי זה אין שום דבר ! ואף אחד לא שומר על אף אחד מלמעלה ! אז תדאגו ותשמרו על עצמכם !

122 9 מגעיל ממה אתה מזועזע? מורה.
  • 09:18
  • 27.01.12

כמורה תפקידך ללמד ולחנך לערכים. אתה חייב לקבל את אמונות ודעות התלמידים כמו שהם בכבוד. אלו ערכי הדמוקרטיה ולכן אני מזועזע ממך. שאתה מזלזל בדבר שרוב העם מכבד. מותר לך לומר את דעתך אבל להתנשא על הרוב? זה מוגזם! (אגב אולי בעתיד תחזור בתשובה-כמו שקרה להרבה כמוך, מה תגיד אז?)

123 מחקר מגוחך על פי הקריטריונים שהאיש הציג בתכנית לונדון וקירשנבאום. אך בתור בוגר ואיש סגל בבר אילן הוא לא יכול להפתיע. מחפש צידוקים להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה.  (לת) מדינת הלכה - הלכה המדינה
  • 09:19
  • 27.01.12

124 כל-כך הרבה אנשים שמוכנים להאמין לכאלה שטויות...  (לת) אני מדבר על הימנים, כן?
  • 09:19
  • 27.01.12

125 מ1999 עד 2012 אלברט
  • 09:21
  • 27.01.12

אנו מ1999 עד 2012 התרחקנו ממדינות אירופה הנאורות והתקרבנו לאירן

126 היהודים עם נבחר? התכוונתם אשכנזים! הוכחה תורת הגזע! כל שבוע 5 אשקנזים מקבלים נובל למחקרים שונים ולא חקרו את התופעה הזו? האם היטלר צדק ויש גזע עליון רק שזה האשקנזים ולא הגרמנים? או שממשלת ישראל מגישה מועמדים לפרסים בינלאומיים באופן סלקטיבי וכך גם מאיישת את הקתדרות באוניברסיטאות? כדי לזכות בנובל צריך קודם להיות מועמד, וזה רשאים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם,ולפני כן צריך קתדרה ותקציבי מחקר שנקבעים בוועדות חסויות באוניברסיטה. ואת זה אין סיכוי שלינדנשטראוס יחקור. היהודים עם נבחר? התכוונתם אשכנזים! הוכחה תורת הגזע! כל שבוע 5 אשקנזים מקבלים נובל למחקרים שונים ולא חקרו את התופעה הזו? האם היטלר צדק ויש גזע עליון רק שזה האשקנזים ולא הגרמנים? או שממשלת ישראל מגישה מועמדים לפרסים בינלאומיים באופן סלקטיבי וכך גם מאיישת את הקתדרות באוניברסיטאות? כדי לזכות בנובל צריך קודם להיות מועמד, וזה רשאים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם,ולפני כן צריך קתדרה ותקציבי מחקר שנקבעים בוועדות חסויות באוניברסיטה. ואת זה אין סיכוי שלינדנשטראוס יחקור.
  • 09:21
  • 27.01.12

היהודים עם נבחר? התכוונתם אשכנזים! הוכחה תורת הגזע! כל שבוע 5 אשקנזים מקבלים נובל למחקרים שונים ולא חקרו את התופעה הזו? האם היטלר צדק ויש גזע עליון רק שזה האשקנזים ולא הגרמנים? או שממשלת ישראל מגישה מועמדים לפרסים בינלאומיים באופן סלקטיבי וכך גם מאיישת את הקתדרות באוניברסיטאות? כדי לזכות בנובל צריך קודם להיות מועמד, וזה רשאים לעשות רק ממשלה או חתן נובל קודם,ולפני כן צריך קתדרה ותקציבי מחקר שנקבעים בוועדות חסויות באוניברסיטה.
ואת זה אין סיכוי שלינדנשטראוס יחקור.

127 הנתון המדאיג ביותר Jacob Schwarcz
  • 09:22
  • 27.01.12

37%: מי שלא מקיים מצוות מסכן את העם37%: מי שלא מקיים מצוות מסכן את העם.
אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לחומניזם.

128 80 אחוז? מזעזע, אלוהים ישמור!  (לת) נצחייה נצח
  • 09:23
  • 27.01.12

129 הסקרים מצחיקים לביא
  • 09:24
  • 27.01.12

פעם ניסיתי למלא טופס כזה. כאחד שחשובות לו דיוקן של מילים, נתקעתי כבר בשאלה הזאת לגבי אמונה. האפשרויות היו- דתי, חרדי, חילוני או נוצרי או מוסלמי. ממתי קוראים לזה חילוני? ביטוי שמקורו בחול, בניגוד לקודש. אז אוקיי, פעם היה נהוג לקרוא לזה- חופשיים

130 ומה על המתח שבין דת ומדע? איל
  • 09:24
  • 27.01.12

הרי סיפורי הדת ואלוהים לא מסתדרים עם ממצאים ותגליות מתחומי המדע השונים. איך מתייחסים לזה הנסקרים? מצער ומטריד שלא מבינים שהאמונה הדתית היהודית נרכשת נלמדת ומושרשת בגיל צעיר מאדכאשר האדם לא מספיק ביקורתי מצער ומטריד

131 על כל חוכמתו, האדם עדין יצור חסר ישע וטיפש באופן מדהים לפעמים אריסטו
  • 09:25
  • 27.01.12

כל כך הרבה מאמינים במשהו שאין ומעולם לא היה לו ולו ראיה אחת עובדתית אובייקטיבית. על סמך מה בדיוק אתם מאמינים?
די עם הבורות והאמונות חסרות הבסיס. איפה הספקנות? החשיבה הביקורתית שלכם?
תתחילו לחשוב!

132 זה נקרא בישראלית: כסת"ח . וזה נועד לכך שהוא יעזור להם במנוי פייס.  (לת) מזוזון
  • 09:27
  • 27.01.12

133 מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים
  • 09:28
  • 27.01.12

מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים

134 80% מהאנושות מאמינים באלוהים. נו אז מה? מה כ"כ מפתיע?  (לת) ara
  • 09:28
  • 27.01.12

135 מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים
  • 09:29
  • 27.01.12

מי זה יהודים? לודמילה יבגני ובוריס או אולי איברהים שרה ומוסא? בלבלתם אפילו את אלוהים עם ההגדרות של משרד הפנים

136 בהקשר לאמונה הדתית ולמדע העכשווי. נכון שאלוהי התנ``ך, הקוראן, והברית החדשה, לא קיים, אבל בורא עולם קיים ועוד איך קיים, וישנם מספיק סימנים לקיומו. מקום שישנם חוקים קוסמיים, ישנו גם מחוקק קוסמי, הבורא. וחוקי הפיסיקה שהתגלו ע"י ניוטון, איינשטיין, מקסוול וכו.., הם חוקים קוסמיים, שכל החומר והאנרגיה והגלקסיות והשמשות וכוכבי הלכת ביקום פועלים לפיהן. דבר נוסף, תופעת החיים נסמכת לחלוטין על מידע שעובר כקוד מדור אחד לשני, ושוב דרוש כאן יישות קוסמית שתחבר את המידע הנ"ל, ושתגרום לכך שמידע זה יעבוד ביקום לפי חוקים קוסמיים. סולו
  • 09:30
  • 27.01.12

נקח כדוגמה גוף של בן אנוש...
כל בן אנוש מורכב מסף של מאות מיליארדי תאים,
כל תא מורכב מכמיליארד מולקולות שונות,
כל מולקולה מורכבת מעשרות אטומים,
לכל אטום מוגדר, מסה ואנרגיה ונפח מרחבי ומיקום מרחבי.
אם נרד הלאה נגיע שכל אטום מורכב מקוורקים ולפטונים,
שאלה יצורים נקודתיים עם מסה ואנרגיה אבל ללא נפח ומיקום מרחבי.
שמוגדרים רק בתצורה של נוסחאות הסתברות מתמטיות,

ואם נרד עוד יותר למטה, נגיע לתאורית המיתרים שכולה מתמטיקה, שאומרת...
שהחלקיק היסודי הוא מיתר שמרטט ב-6 או 10 ממדי מרחב, כלומר...
החלקיק היסודי שממנו מורכב בן אנוש הוא וירטואלי שקיים רק כנוסחה מתמטית,
והחלקיק הוא: ללא מסה, וללא אנרגיה, וללא נפח מרחבי,
ומיקומו המרחבי נמצא בכלל מחוץ ליקום התלת ממדי שבו אנו נמצאים.

137 זה מה שקורה שמלמדים תנך  (לת) צ
  • 09:30
  • 27.01.12

138 פשוט נורא חילונית
  • 09:33
  • 27.01.12

ישראל צועדת בבטחה להפיכתה המלאה למדינת עולם שלישי המלאה בפגאנים בורים ועילגים וזאת במידה רבה עקב מדיניות מתמשכת של ממשלות ישראל. מעבר לזה, גם אם המגמות ברורות לא נראה לי שהייתי מבססת מסקנות כל כך כלליות ומרחיקות לכת על סמך מדגם של פחות מ-3,000 איש. זה לא בדיוק "סקר מקיף". בכל זאת יש כאן כשבעה מיליון אזרחים.

139 99.90% הולכים לישון בלילה וקמים בבוקר, 0.1% נפגש עם אלוהים מיקי
  • 09:35
  • 27.01.12

סקר מגמתי, לך עם הרוב ותרגיש בטוח,
לא מאמין באלוהים וחש סלידה לעובדי אלילים,
אפרופו אמונה, כול השהידים האמינו באללה, החיזבאללה האחים המוסלמים,
את הצורך להאמין מנצלים אנשי הדת,
מאידך מסורת זה מושג אחר ומהחומר הזה כדאי שיהיה והרבה,
שבת שלום,

140 סקר שקר דניאל
  • 09:35
  • 27.01.12

לפני ספירת הקולות היה צריך להגדיר את המושג - אלוהים ,מה זה ? מי זה ? האם הוא שייך רק ליהודים או לכלל האנושות ? ועוד שאלות בלי תשובות . ברור שהתוצאות היו אחרות .

141 לא בהכרח רע - רק רצוי להבין את המשימות שעומדות לפנינו גלעד
  • 09:35
  • 27.01.12

אני לא חושב שחילוני בהכרח חייב להיות מקוטלג כמי שרחוק מהדת ולא מאמין כלל, אני חילוני אשר צם בכיפור ומקיים חגים בצורה חלקית! אני חושב שאנו נוטים לקיצוניות בכל תחומי חיינו ואין זה בריא בכלל... יש חשיבות רבה לקיום דו שיח וכן לחינוך הדור הצעיר לדמוקרטיה, ערכים יהודיים אינם מילה מגונה וגם ביהדות אפשר למצוא פנינים של ממש! חשוב ללמד לחשוב באופן עצמאי ולבקר מעשים ודעות, אני ממש לא בטוח שכל מי שמנשק מזוזות הוא בהכרח דתי / מסורתי יש הבדל גדול בין מצוות אשר דורשות ממך ויתורים (שמירת שבת, תפילות) לכאלה שלא! אני מקווה שגם הציבור החרדי בארץ ישכיל להיפתח בפני ערכים דמוקרטיים כמו חופש ושיוויון (אם צריך אז לעשות זאת בכפייה) כי בשביל להשתתף במשחק הדמוקרטי אתה חייב כמו בכל משחק לדעת את הכללים! שבת שלום.

142 אנחנו בדרך למדינת עולם שלישי רוברט
  • 09:36
  • 27.01.12

בוא נסתכל לרגע על מדינות נכשלות , מה משותף לכולם? דת. בואו נחזור 70-80 שנה אחורה היה עוד עם שקרא לעצמו ״העם הנבחר" , מזכיר לכם משהו?

143 אמונה קשורה לצערי באופן ישיר לחוסר חן
  • 09:44
  • 27.01.12

באינטלגנציה , מה זה אומר על עם ישראל ?? עם נבחר בתחת שלי

144 חיברת את הלאום לדת וזה מה שקיבלת אלעד יאיר
  • 09:44
  • 27.01.12

כמדומני השיעור הגדול של יהודים דתיים או מאמינים בקרב בני הלאום היהודי נובע מהחיבור המלאכותי בין דת ולאום.
הואיל וההצדקה היחידה למצב האפלייה דה פקטו של כל מי שאינו יהודי, ממנו רובם נהנים, היא על רקע היותם יהודים, בני העם שנבחר על ידי מי שברא את העולם, לרובם אין ברירה אלא לאמץ את האמונה היהודית ברמה זו אחרת, לפחות כלפי חוץ (לעיני חברים וסוקרים).

כפי שתיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי מלמדת אותנו, כאשר יש סתירה בין העמדות להתנהגות, האדם ינסה ליישב את הסתירה הזו. הרבה יותר קל לאמץ פסבדו-יהדות מאשר לתמוך בחוקי אזרחות על בסיס שווה.

145 יש אלוהים!  (לת) מינה צמח
  • 09:45
  • 27.01.12

146 כשמערכת החינוך על הפנים והחיים הופכים יותר ויותר קשים , פונים לסם הכי זמין  (לת) והכי זול, הדת.
  • 09:52
  • 27.01.12

147 זה לא אותו אלוהים !!! יעקב
  • 09:56
  • 27.01.12

אם מדובר באותו אלוהים, זה שבשמו המפלגות הדתיות מוצצות את לשד המדינה, אם זה אותו אלוהים שבשמו הרבנים מחללים את כבוד האדם ורומסים ברגל גסה את חירות האדם, אם זה אותו אלוהים שלא הציל את עמו הנבחר מפרעות והרג עם, אם זה אותו אלוהים בשמו נאבקים הסיקריקים ויורקים על ילדות ונשים, אם זה אותו אלוהים שמיוצג ע"י חרדים - זה איננו האלוהים שלי !!!!!!

148 הסקר משקף את % הילודה הגבוהה במגזר הדתי, לעומת מיעוט הילודה במגזר החילוני. אז מה הפלא ש% המאמינים באלוהים ובכלל גדל? מה לא ברור?
  • 09:57
  • 27.01.12

"העם הנבחר"? לא למדנו כלום מההיסטוריה?

149 היהודים נקלטו יפה בשכונה ספקן
  • 10:02
  • 27.01.12

המגמות האמוניות בישראל דומות להפליא למגמת האיסלמיזציה במדינות השכנות, כולל הביטויים החיצוניים, פנטיות, אי רציונאליות, המוניות וקיצוניות דתית. יהודיזציה של המדינה בעידן הפוסט ציוני .

150 עם של טיפשים. אייל
  • 10:04
  • 27.01.12

התוצאות רק מראות כמה הדרדרנו..

151 Bad news all around The last European
  • 10:05
  • 27.01.12

Religion is a mental defect. When I see degenerates kissing the mezuzah I feel like reaching for my gun.

152 ואלוהים מאמין ב80 אחוז מהישראלים?  (לת) איתי
  • 10:05
  • 27.01.12

153 השאלה היא איתי
  • 10:06
  • 27.01.12

האםהיא אם אלוהים מאמין ב80 אחוז מהאוכלוסיה?

154 זה לרוב הולך ביחד עמוס
  • 10:09
  • 27.01.12

עם מערכת חינוך גרועה...

155 "מה שכן מעורר דאגה זה הקשר ההפוך בין רמת שמירת הדתות לבין המחויבות לערכים דמוקרטיים, זה מצער ומטריד".  (לת) מה בדיוק מפתיע, פרופסור?
  • 10:10
  • 27.01.12

156 80% מהיהודים בארץ מאמינים באלוהים ..כלומר אנחנו לא חכמים במיוחד ראו לינק חילוני
  • 10:12
  • 27.01.12

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s47ArcQL-XQ

157 אנחנו משתלבים במרחב .. אחים מוסלמים ...אייתולות..  (לת) חילונית
  • 10:13
  • 27.01.12

158 ותודה לאל שברא אותי אתאיסט  (לת) ליאור
  • 10:16
  • 27.01.12

159 בראשית ברא האדם את אלוהים..ובאחרית יקום ה"שם" על יוצרו נביא הזעם.....
  • 10:17
  • 27.01.12

האדם ברא אלוהים בדמותו ובצלמו...קנאי ,זועם, שונא, לוחם,.....גם העם האמרקאי מאמין באלוהים ביותר מ80% אז מה זה אומר שהוא "קיים"!?
אלוהים הוא השמועה ,שתביא לסוף האנושות בעבור המלחמות שיהיו בעתיד
בשמו..יהוה אללה או GOD כך מעטים שולטים על ההמון הנבער !!!

160 אלוהים קיים רק בדמיונו של המאמין...והוא כבר מת בשערי אוושיוויץ !!!  (לת) נביא הזעם.....
  • 10:18
  • 27.01.12

  •   אלוהים לא יכול למות... יותם
    • 10:52
    • 27.01.12

    שונאי ישראל יכולים להרוג יהודים...בכמויות...השאלה על מי אתה נשען ומתחבב על אלוהים או על שונאי ישראל.
    דרך אגב שונאי ישראל העקריים הם בני עשיו שכרגע עוזרים לנו מול המוסלמים.
    אל תבכה פעמיים כי אז תצא הדיוט.

  •   צודק. אלוהים לא יכול למות. בעיקר בגלל שהוא לא קיים.  (לת) .___.
    • 11:01
    • 27.01.12

161 עם של גזענים,בתוך אספסוף חסר חשיבה עצמאית יואש החולדאי
  • 10:20
  • 27.01.12

המחקר הזה בהחלט מאשש את העובדה,שעליה לא מדברים,שרוב העם הוא
אספסוף,שניתן לעצב את דעתו ומעשיו ע"י "מנהיגים רוחניים",ושאין לו חשיבה עצמאית,אלא אמונות טפלות,שבהן הוא נאחז,כצורך קיומי.אגב זה נכון בדיוק
באותה מידה לעמים אחרים,אין הבדל,אלא שהיהודים רואים עצמם כעם נבחר
וזה הופך אותנו לגזענים בני גזענים,שזה חמור במיוחד.יואש

162 חברי העורכים הכותרת היא אוקסימורון קוגנטיבי חמור דורון הדרעם
  • 10:21
  • 27.01.12


מי שלא מאמין באלוהים הוא לא יהודי. יהודי מעצם הוויתו הוא חלק מהסיפור האלוהי. זה האורגינל ואין בלתו.
לכן הכותרת צריכה להיות כי 80 % מהמוכרים במדינת ישראל כיהודים....
- - נראה לי כי כך ם פני הדברים ואם אני טועה אז סליחה. הסוגייה מי אנחנו מהי הגדרתנו די מרתקת עלי לומר.

163 כל זה לא קרה מאליו. כשבגין הגיע לשלטון הוא מיד שחרר את בחורי הישיבה משירות צבאי, הזרים הון עתק לישיבות ולממסד הדתי והפך את השטחים הכבושים לשטחים הקדושים.  (לת) וותיק
  • 10:23
  • 27.01.12

164 נקרא לזה טבע נקרא לזה אלוקים נקרא לזה מדיטצייה ברור שיש משהוא מעלינו. דדי
  • 10:27
  • 27.01.12

ברור שיש משהוא מעלינו שברא את העולם, כמו ציור הכי פשוט אף אחד לא אומר שזה נעשה לבד או מתוצאה של איזה פיצוץ של גרעין אפונה גם העולם לא נעשה לבד ולאה שמאמינים שכדור הארץ נוצר מפיצוץ של אפונה המלצה חמה לא לבשל אפונה במטבח שלכם כי זה עלול להיתפוצץ וליצור עולם חדש וזה גם מסוכן

165 מה שמסביר את הפסיביות החברתית-הכל זה מלמעלה ולטובה, סאדו מזו עם אלוהים  (לת) אלוהים ישמוררררר
  • 10:27
  • 27.01.12

166 ואח״כ באים בטענות למוסלמים ולהדרת נשים קוהלת
  • 10:27
  • 27.01.12

עובדי אלילים יהודים כמו עןבדי אלילים מהאחים המוסלמים יש בישראל בטורקיה במצרים ןבכל מקום. עבודת אלילים טרם צוגרה. וחהל

167 הארץ וקוראיו בהלם - מהעובדות, כמו תמיד אייל
  • 10:29
  • 27.01.12

ולדעתי הנתונים עוד טובים יותר, הרבה יותר ישראלים מאמינים באלוהים והרבה יותר מסורתיים מדתיים...

168 אופיום להמונים. אלישיב
  • 10:30
  • 27.01.12

כשאין יכולת להתמודד עם המציאות, בורחים לדת.

בוחרים נתניהו וליכוד, ובורחים לדת.
ממשיכים לקנות דירות ביוקר, ובורחים לדת.
ממשיכים לממן את שכרם המופקע של עובדי חברת החשמל ומקורות, ובורחים לדת.
ממשיכים לממן את הפרזיטים בישיבות, ובורחים לדת.

את כל אלה יפתור אלוהים, כי לסמרטוטים בישראל אין כח רצון לעזור לעצמם.

  •   גם מפלגות השמאל עושות קואליציה עם החרדים ליכוד זו מפלגה חילונית
    • 11:02
    • 27.01.12

    הפתרון (וזה לא חדש) קואליציה בין המפלגות החילוניות-ציוניות
    אבל (וגם זה לא חדש) - זה לא יקרה!

169 כבר לא צריך מחקר על אחוז המטומטמים חיים
  • 10:31
  • 27.01.12

בקרב היהודים

170 האמונה הדתית היא אשליה, האבולוציה היא היא המציאות האמתית  (לת) אתאיסת
  • 10:38
  • 27.01.12

  •   החיים יצרו את האבולוציה ולא האבולוציה יצרה את החיים. האבולוציה היא כלי לחיים להתקדם ולהמשיך להיות מוגדרים כחיים. אם האבולוציה היתה נכתבת ע"י שחור דרום אפריקאי היא הייתה נראית אחרת.... יותם
    • 10:58
    • 27.01.12

    תורת האבולוציה היא כלי של האדם הלבן להראות שהוא יותר מפותח ונאור...הם מתעלמים מדבר אחד בסיסי....ל 3 אחוז מהשחורים אין שיני בינה בעוד שלאדם הלבן יש לפעמים 6 שיני בינה ואין לבן בלי שיני בינה...לפי האבולוציה שיני בינה הם דבר מיותר וקדום....

171 כל חילוני שאינו אנטי דתי הוא דתי. כל מסורתי הוא דתי - וכל הדתיים הם גזענים אפי
  • 10:40
  • 27.01.12

המדינה הוקמה על ידי יהודים שלא האמינו באלוהים - אם לא היו מפנים עורף ןמוסד הדתי הגלותי לא היתה היום מדינה ישראל.
כל מי שטוען אחרת הוא או שקרן או טיפש.
והשאלה - אם יש כל כך הרבה דתיים במדינה - למה הם לא ממנים את הישיבות מכיסם הפרטי - למה להפנות תקציבי ממשלה ולגנוב מיהודים שלא מאמינים ברבנים.

  •   אפי, הם מממנים את הישיבות מכיסם הפרטי - כספי המיסים. 80% מהיהודים זה נתח נכבד מאד ממעמד-הביניים. מעמד-ביניים עם פיצול אישיות?
    • 12:39
    • 27.01.12

    האמת, יש כאן פיצול-אישיות: קול אחד זועק נגד חלוקה לא-צודקת של כספים ונטל, בעוד הקול השני מכיר בקיום האלוהים.

172 שופינג בשבת הוא הכוח האחרון שעדיין מצליח להתגבר על האמונה איריס יוטבת
  • 10:40
  • 27.01.12

וגם זה ישתנה, בקרוב כנראה, בעזרת המחוקקים הנאורים.

173 שטיפת המוח נגד היהדות באתר הארץ ב-20 השנים האחרונות, לא הועילה.  (לת) תודה לאל
  • 10:59
  • 27.01.12

174 80%? אוי, מפלצת הספגטי המעופפת!  (לת) .___.
  • 11:00
  • 27.01.12

175 הנה לינק לאתר עורכי (עוכרי) המחקר. או שפשוט תחפשו בגוגל "קרן אבי חי" - שמראה שמטרתם חיזוק ערכי היהדות וכו' וכו' - אז הפלא היחיד שלא מצאו ש100% מאמינים בחבר דמיוני... אורטי
  • 11:04
  • 27.01.12

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A8%D7%9F_%D7%90%D7%91%D7%99_%D7%97%D7%99

176 מזעזע. אין עתיד למדינה הזאת.  (לת) עדי
  • 11:07
  • 27.01.12

177 אלהים והדת זו ההמצאה הכי גדולה שהמציא האדם.  (לת) אלי
  • 11:07
  • 27.01.12

178 סקר של 2700 כדי להשליך על 7 מליון? אני
  • 11:13
  • 27.01.12

נו באמת...

179 הפצת אמונה חילונית ? איזה אמונה ואיזה בטיח יש לחילונים למכור ? זלמן
  • 11:19
  • 27.01.12

למשל מה. אמונה בביאליק מה אמונה בבב במי בבן גוריון כאילו אמונה במי.
מי כעמך ישראל ישתבח שמו לעד כל יהודי באשר הוא אהוב לפניו יתברך
גם אם הוא חילוני, יידישע נשומע ,לעולם ישאר ,יידישע נשומע, וואי כפרה עליכם
איך אני אוהב אותכם יבוא יום וכולנו נגלה את האמת ישתבח שמו

  •   מהי אמונה חילונית? ראשית יש לשים אמונה זאת במרכאות. ובעיקר, האמונה במרכזיות האדם (שגלגולו הפרימיטיבי המציא בעבר את האלוהים), למשל שהאדם יכול להיות מוסרי גם ללא אלוהים. זו עובדה מוכחת שהלא מאמין אינו מוסרי פחות מהמאמין (ומוסריותו אף עולה על זו של המאמין באשר סיבתה אינה יראת העונש).  (לת) נועה
    • 12:28
    • 27.01.12

  •   חילונים לא מוכרים אמונה ולא אבטיחים. חילונים חושבים ועובדים ומסבסדים אותך.  (לת) בולבול הקבולבול
    • 13:14
    • 27.01.12

180 שתי הערות שיינדלה
  • 11:27
  • 27.01.12

א. הבאנו הרבה קהילות "חלשות" ארצה.
ב. כל ישראלי -לרבות כל המתקראים חילונים - הוא אדם מאמין גם אם אינו יודע על כך.

181 זאת לא הבעיה הבת ימי הנודד
  • 11:30
  • 27.01.12

הבעיה היא שאלוהים לא מאמין בעם ישראל ועושה צחוק מה"עם" כשהוא פוגש במקרה גויים בכנסיות ובמסגדים...

182 יש בריאה, אבל לא מתאים לי שיש בורא, כי אני רוצה לעשות מה שבא לי,, כנסו אתיאיסטים נפלאים
  • 11:35
  • 27.01.12

אתה מבין, אני יעשה מה שבראש שלי,אשכב עם כולם, אגזול, ארמה, אשקר, אגנוב, אני אעשה מה שבא לי ומתי שבא לי ואיך שבא לי, עכשיו ברצינות, זה רק מוכיח עד כמה "השם" רחמן וגדול שטבע בנו את היכולת לשקר לעצמנו, להכחיש וממש לכסות מעצמנו את האמת כי לא מתאים לי המחוייבות של אותה אמת. בכל מקרה הכי חשוב זאת האהבה שלנו אחד לשני, אהבת חינם זאת התשובה לכולכם, שבת שלום ומבורך לכולםםםםםם.

183 העם הנבחר פחחח אל תצחיקו אותי מונקי
  • 11:36
  • 27.01.12

יותר נראה כמו איזה רפובליקה ערבית כושלת, 55% מאמינים בביאת המשיח?! מה אתם ילדים? כמה אחוזים מאמינים בביאת פיית השיניים וסנטה קלאוס? תקראו ספר בורים

184 למערכת: החלטתם להטיל חרם עלי?  (לת) יוסף גולן
  • 11:39
  • 27.01.12

185 המהפך של 1977 הצליח. העם ניזכרו מה זה להיות יהודים. חורבן הבית בפתח.  (לת) שבתאי
  • 11:39
  • 27.01.12

186 אמור לי מי ערך את הסקר ואומר לך מה יהיו תוצאותיו.  (לת) אשרי המאמין
  • 11:42
  • 27.01.12

187 חיברת את הלאום לדת וזה מה שקיבלת אלעד יאיר
  • 11:44
  • 27.01.12


כמדומני השיעור הגדול של יהודים דתיים או מאמינים בקרב בני הלאום היהודי נובע מהחיבור המלאכותי בין דת ולאום.
הואיל וההצדקה היחידה למצב האפלייה דה פקטו של כל מי שאינו יהודי, ממנו רובם נהנים, היא על רקע היותם יהודים, בני העם שנבחר על ידי מי שברא את העולם, לרובם אין ברירה אלא לאמץ את האמונה היהודית ברמה זו אחרת, לפחות כלפי חוץ (לעיני חברים וסוקרים).

כפי שתיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי מלמדת אותנו, כאשר יש סתירה בין העמדות להתנהגות, האדם ינסה ליישב את הסתירה הזו. הרבה יותר קל לאמץ פסבדו-יהדות מאשר לתמוך בחוקי אזרחות על בסיס שווה.

188 זה משתלם  (לת) אילת לרמן
  • 11:45
  • 27.01.12

189 חבל ששאלות הסקר לא שאלו על שנאה לשמאלנים, לערבים ולצרפתים. אין ספק שהיו מגלים מיתאם מובהק בין רמת הזיקה לדת לרמת השנאה לזולת.  (לת) קסאנופוב יהודי מצוי
  • 11:50
  • 27.01.12

190 6% מאזרחי ישראל היהודים הם אתיופים שמחויבים להפגין זיקה לדת כי הם בטוחים שמאזינים להם.  (לת) מירו
  • 11:52
  • 27.01.12

191 ומה עם הזיקה לדת של מיליון וחצי מוסלמים בתוך הקו הירוק ועוד 2 מיליון ביו"ש שעומדת להיות חלק ממדינת ישראל?  (לת) יקטרינה יועזר שולמן
  • 11:54
  • 27.01.12

192 אף ילד לא נולד ב"אמונה". ההורים והגננות/גננים ממלאים את מוחם ב"אמונה" – יהודית, קתולית או אחרת. כך שלא מפליא שילדי גן ילדים חוזרים אחרת המנטרות שמכניסים לתוך מוחם – תהיה רע – "אלוהים" יעניש אותך. הדת היא פשע מקום האנושות.  (לת) יוסף גולן
  • 12:06
  • 27.01.12

193 אין קשר בין אמונה באלוהים ודת.  (לת) מאמינה עצמאית
  • 12:07
  • 27.01.12

194 זוהי התוצאה העקיפה אבל ההרסנית ביותר של הניצחון ב-67.  (לת) הרשלה
  • 12:12
  • 27.01.12

195 העיקר דמוקרטיה י"ע
  • 12:13
  • 27.01.12

לא משנה שיהיו חילונים או דתיים , מאמינים באלוהים או לא.
העיקר שיבינו את החשיבות של אורח חיים דמוקרטי ואיך זה תורם לאיכות החיים מכל הבחינות.
ואת זה צריך לחנך כי זה לא ברור מאליו ויש נטיה טבעית לדיקטטורה (לפתח חטאת רובץ).
יש לחנך לערכי הדמוקרטיה וכמה הם מועילים לפרט ולחברה מגיל ילדות! ולהפוך זאת לנושא העיקרי בחברה לפני הכל! כי זה בנפשנו (הקיומי והמוסרי).
לפוליטיקאים החילונים והדתיים משתלם להסיט את השיח הציבורי לחילוניות / דתיות אבל אלו נושאים משניים לדמוקרטיה.(אף שכבודם במקומו מונח)
ובפרפרזה (משלי-א/כא) "דמוקרטיה בחוץ תרונה ברחובות תתן קולה "

196 באיזו מדינה בעולם יש רוב חילוני? גם אלה שמגדירים עצמם כחילוניים, הם בחלקם כאלה רק שלא מתרגמים את אמונותיהם להתנהגותם.  (לת) אין חיה כזאת
  • 12:14
  • 27.01.12

197 פשוט,80% הוא מספר שמקובל בכל העולם,והא גם היחס בין אנשים נאורים ובורים.  (לת) גיל
  • 12:20
  • 27.01.12

198 תוצאות מחקר עצוב, שמראות לאן פני החברה בארץ הולכות. בן גוריון רצה לשמור על הגחלת, בסוף קיבלנו שריפת ענק...  (לת) האמת העירומה
  • 12:25
  • 27.01.12

199 לכו להזדיין מסנני התגובות של הארץ  (לת) gabby
  • 12:27
  • 27.01.12

200 הסבר פשוט,המצב הכלכלי הירוד של מעמד הביניים, חילוני
  • 12:28
  • 27.01.12

שולח אותם לדת.כי זו תקוותם היחידה.כמו מפעל הפיס,רוב קונה ההגרלות הם מהמעמד הנמוך,שהם מאמינים שיזכו בפרס הגבוה,שיגאל אותם מהעוני.

201 אל לנו לבוא בטענות - תשובה לביקורתיים דויד יוסף
  • 12:39
  • 27.01.12

יהודי גר במדינה מסוימת, הודיעו בחדשות כי סופה עזה ומסוכנת מתקרבת, היהודי אמר בליבו כי השם שומר עליו. כאשר החלה הסופה והמים החלו לשטוף את הרחוב והגיעו אנשי העיר וביקשו לעזור ליהודי להפנות, אמר להם כי הוא מאמין בשם ולכן לא יעזוב. חלפו כמה שעות והמים החלו להטביע את הבתים בעיר ובכפר, הגיעו בסירת הצלה ליהודי להצילו אך הוא אמר: אני מאמין באלוקים שיצילני. כעבור זמן מה עלה היהודי לגג ביתו, עמד על קצות האצבעות שלו ורק ראשו מבצבץ הגיע מסוק הצלה ירד המציל וצעק ליהודי תן יד והצל עצמך. צעק היהודי בחזרה ואמר לא , השם יצילני וישמרני מפני מוות! היהודי צלל למצולות ומת. הגיע בפני האלוקים ואמר למה לא הצלתיני. בת קול השם אמרה בשלווה. השם שלח לך את אנשי העיר להזהירך, שלח לך סירה עם צוות מצילים, שלח לך מסוק, אך סירבתה לקבל עזרת מלאכי השם! מה רצית כי האלוקים יבוא בכבודו ובעצמו להצלך! אנו היהודים עם קשי-עורף לא מסתכלים ונשמעים לאזהרות האלוקים ולא רואים את האורים ותומים וגרוע מכל, מאשימים את אלוקים בכל חטאינו וטיפשותנו.

202 עשרת הדיברות זו היא האמונה שלי, חבל שכל הדתיים והחסידים בארץ דילגו על לא תגנוב." מצווה זו הינה נגד לקחת כל דבר שאינו שייך לנו.  (לת) עולה חדשה
  • 12:43
  • 27.01.12

203 אני חילונית, מאמינה בישות בוראת עולם, מאמינה ביהדות לא בקיום המצוות ומאמינה שישנם סוגים שונים של דמוקרטיות , את הגבול ורמת הליברליות קובע הרוב בכל מדינה והדמוקרטיה אינה הסכם התאבדות - במקרה של סכנה למדינה, לאורח חיי ולעם שלי - הדמוקרטיה יכולה ללכת ל...  (לת) נכתב עם כוס נס קפה וסנדויץ פסטרמה
  • 13:04
  • 27.01.12

204 להיות דתי ולהאמין באלוהים זה ממש לא אותו דבר ירושלמי
  • 13:07
  • 27.01.12

להיות דתי זה לקיים מצוות. לגבי אמונה באלוהים - רבים מדתיינו נוהגים כאילו אין אלוהים.

205 מה זה "חילוני אנטי דתי" ו"חילוני לא אנטי דתי" ? מעולם לא נתקלתי בהגדרה עצמית כזו סקר מוזר
  • 13:12
  • 27.01.12

מי עשה את הסקר ? הסקר מעלה תהיות רבות. האם אדם קם בבוקר ואומר לעצמו "אני חילוני אנטי דתי" או "אני חילוני לא אנטי דתי" ? מה עומד מאחורי ההגדרות התמוהות האלה ?
למה אין שאלות עניניות כמו "מאמין אך לא מקים מצוות כי הן מעיקות עלי" או "אתאיסט", "חופשי מכל אמונה בעל טבעי" ?
עוד מוזרויות: 77% מאמינים באיזשהו כח על טבעי, ו 80% מאמינים באלהים ? איך עורכי הסקר מישבים את הסתירות האלה ?
ועוד:
רוב החרדים סבורים שהגבר צריך לפרנס את המשפחה והאשה תשב בבית. זה מצב הפוך למצב הקים, שבו האשה היא העובדת והגבר ממומן על ידי המדינה תמורת אי עבודה וישיבה בישיבה , כפי שקורה אצל רוב החרדים - ובכל זאת באותו סקר גם רוב החרדים מודיעים שהם מרוצים מן המצב הקים - איך שתי התשובות הסותרות האלה מתקימות בו זמנית ?

בכל מקרה, ברור שמי שענה שהוא כן דתי ברור שהוא דתי, ואכן הסקר מעיד על הדרדרות החינוך והתרבות במדינת ישראל.

206 מי היה מאמין,!אלוהים יותר פופולרי מביבי!!!!  (לת) קול המון כקול שדי!!!!
  • 13:14
  • 27.01.12

207 אף דתי לא" דתי" באמת - כי אלוהים ציווה "דע את אלוהיך ולא "האמן" באלוהיך עינת
  • 13:36
  • 27.01.12

יש הבדל עצום בין לדעת את אלוהים לבין להאמין באלוהים. כל המטיפים והרבנים מדברים על "האמן באלוהים" ולדעתי הם חוטאים ברמת הקוונטום פיזיקס שמוכיחה שאפשר לדעת לפני שרואים, אפשר לדעת לפני שמאמינים ואפשר לדעת טוב או רע לפי שחווים. מחקרים מוכיחים שהגוף יודע דברים לפני שהם קוראים או חווים, וזה הוכח כשאשר אלקטרודות הוצמדו למח והמח היב לפני שקרו או ראו תמונות מזעזעות וכו'....
אם הדת היתה דבר חיובי, היא לא היתה גורמת לפילוג כיוון שהטבע נבנה מהרמוניה. בני האדם המציאו את הדת על מנת לשלוט באחרים.
בני אדם שנולדו למשפחה דתית, מקבלים את העובדה כאילו רק זה קיים, במקום לשאול שאלות בעצמם ולהגיע לתשובה בעצמם, הם הולכים אחרי העדר. אני יודעת את אלוהים בדרכי שלי. והדת שלי היא דת שלא קיימת עדיין. דת שכולם שווים בה, אוהבים ומכבדים את כולם ואת כל הבריאה שאלוהים ברא. בינתיים דת רק מפרידה מאנרגיה שבנויה מאהבה.
יש לי הרבה מה להגיד לכל איש דתי. דת זו רק דרך חיים להגיע לאלוהים ולא יותר מזה.
תפקחו את העיניים ותתחילו להבין שיש דבר שנקרא קוונטום פיזיקס ושם הכל מתנהל שונה. העבר ההווה והעתיד נמצאים ביחד.
זה כמו שתיקחו דף ותקפלו אותו לשלושה ותעשו חור באמצע תכניסו עיפרון ותבינו שהעפרון נמצא גם בהווה, גם בעבר וגם בעתיד באותו זמן.
צריך לדעת את אלוהים לפני הכל. אנשים נבראו מכח של בורא ולכן תכליתם ללמוד לברוא בעצמם. הבעיה היא שאנשים בוראים כל יום בצורה לא נכונה וכך נראים גם חייהם.

208 בעוד 30 שנה יציגו תמונה של חילוני במוזיאון  (לת) מאיר
  • 14:01
  • 27.01.12

209 מישהו פה כתב אלוקים הוא מזרחי-אני חושב שזו מחמאה -בטח התכוון המזרחיים נשארו מאמינים והאשכנזים נטשו את האמונה  (לת) ישראלי מזרחי
  • 14:04
  • 27.01.12

210 סקר מצחיק: רוב החרדים (67% מהנשאלים) מאמינים במודל המשפחתי לפיו הגבר מפרנס בעבודתו את המשפחה והאשה נשארת עם הילדים בבית אור לגויים
  • 14:19
  • 27.01.12

האם אמינות המשיבים לשאר השאלות גבוהה כאמינות התשובה החותכת הזאת? האמת היא שתוצאות הסקר לא מצחיקות כלל, הנסיגה בהשקפת העולם החילונית ובהתנגדות לכפייה הדתית מעידה על תהליך בלתי הפיך. כבר לא נגיע להנהגת נישואים אזרחיים במדינה ולהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, למרות שעדיין לפחות רוב הציבור היהודי תומך בהן ( לפחות תמך עד 2009). חוקה למדינה היא היום חלום בלהות, חוקה שתעגן את ההלכה המחמירה ביותר בספר החוקים. איבדנו את המדינה שרוב מייסדיה חלמו עליה, מדינה דמוקרטית לבני העם היהודי.

211 הטמטום הפרימיטיבי אין לו סוף.  (לת) דניאל קלטי
  • 14:32
  • 27.01.12

212 דיכאון קופרניקוס
  • 14:45
  • 27.01.12

החיים בחשכה

213 אמונה ודת odediver
  • 14:58
  • 27.01.12

יש הבדל מהותי בין השתיים. בדת היהודית כמו גם בכל הדתות האחרות יש חבורה של פוליטקאים תאבי כוח ובצע שמציגים את עצמם כנציגי האל עלי אדמות והם מקדמים בערות והליכה עיוורת אחריהם. בינם ובין הישב במרומים (או בליבו של כל מאמין ) אין ולא כלום!

214 מי שמאמין באלוהים לא בהכרח דתי הוא פשוט לא אטאיסט- האלוהים מייצג את הצורך הטבעי להאמין, בטח לא מחויב למצוות הדת, רוב היהודים מלים ילדיהם מרצון ללא הקשר דתי אלא הצורך להשתייך.  (לת) פשוט הטעייה
  • 15:02
  • 27.01.12

215 נו שוין. חדשות באמת נפלאות.הישראלים מאמינים באלוהים. א גדילה! עכשיו נשאלת השאלה האם גם אלוהים מאמין בישראלים? ערן ארגוב
  • 15:14
  • 27.01.12

ומה חטאו הישראלים שאלוהים היכה אותם אנושות והושיב על ראשם ועל צווארם את האורתודוכסיה החרדית ואת האורתודוכסיה הסרוגה שנאמר: " אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך".

216 מה לעשות,אין ריבון לעולם יואש החולדאי
  • 15:59
  • 27.01.12

לעולם לא נוכל לענות על כל השאלות...אך האם זה הוכחה לכך שיש ריבון
לעולם?!,או האם זו סיבה להאמין במשהו שנמצא מעבר לתפיסתנו והוא ריבון
כלשהו?! כאן אכן נמצא ,לדעתי,ההבדל בין האדם שיכל להכיל בנפשו את הלא ידוע,לעומת האדם הנכה בשיכלו,בלי להעליב איש,שאינו יכול לחיות בשלמות עם
עצמו ואם הבילתי נודע,והוא חייב לתת לו הוויה כלשהי,למרות שהוא יודע שאין
ריבון לעולם.ובודאי שכל עבודת האל והתפילות הם לשווא.אגב ,קיום המסורת,
להבדיל אלף הבדלות,היא יפה ונאצלת לשימור הקהילות.יואש

217 ותראו מי עשה את הסקר "אבי" . תמיד יהיה צידוק לדוסים .איחסס  (לת) בטח
  • 16:03
  • 27.01.12

218 נושא רגיש! תראו כמה תגובות....  (לת) אתיאיסט
  • 16:12
  • 27.01.12

219 אם מילארד מאמינים בשמועה ושקר..זה לא הופך אותה ל"אמת"  (לת) נביא הזעם..........
  • 16:45
  • 27.01.12

220 עם אמונה אין מתווכחים, אבל עם הטבות כספיות למאמינים בוודאי שכן מאשה
  • 16:47
  • 27.01.12

אמונה אינה קרדום לחפור בו. מי שמאמין שיואיל לממן את אמונתו ואין זה משנה מה דתו. כך נהוג אצל העמים הנאורים בעולם.

221 ירידה מ-46% ל-43% באחוז החילונים בעשור זו לא בדיוק ידיעה מרעישה. קצת איפוק. חכו עשרים שנה ותהיה לכם ידיעה ששווה כותרת.  (לת) יוסי
  • 16:49
  • 27.01.12

222 לשם הדיוק "אלוקים"  (לת) שרית
  • 17:19
  • 27.01.12

223 מאי עביד קודשא בריך הוא בההיא שעתא? - אמר ליה: קא חייך ואמר נצחוני בני, נצחוני בני.  (לת) שרית
  • 17:23
  • 27.01.12

224 רק 44 אחוזים מהציבור חושבים שהדמוקרטיה חשובה מערכים דתיים. הדמוקרטיה יחידה במזה"ת
  • 17:59
  • 27.01.12

הצחקתם את הבחור שירק על נעמה מרגוליס...

225 הלועגים לבורא והלא מאמינים לו, הם כפויי טובה דו פרצופיים, כי ברגע שהם נפצעים או חלילה קרה להם אסון, הם צועקים : יה אלוהים עזור לי,,ואתם חושבים שאלוהים יתברך שמו הוא הפראייר שלכם, תתביישו לכם, דו פרצופיים  (לת) יונה הנביא מבטן הלויתן שברא האל
  • 18:43
  • 27.01.12

226 It shure look like 80% believe in god in this country  (לת) It's a crazy country.....Oh man thay crazy
  • 18:48
  • 27.01.12

227 בודאי ובודאי שיש אלוהים ואשרי העם היהודי שככה לו,הביטו במאמיני דת "השמאל" במה גאוותם? בכלום. האל ברא אותם, ונטע בהם חושים, תענוגות , ומוח, והם שוכחים שאחרי החיים יש בית דין של מעלה, והשתיה והסקס היומי שלכם לא יהווה כרטיס כניסה לעולם הבא,,אתם כעדר במדבר ללא רועה ,,אני מרחם עליכם.  (לת) אני רק רוכל מהשוק, וכן מאמין ובכל מאודי
  • 18:51
  • 27.01.12

228 There are 80% that holdings god in his bols . That's what they do  (לת) No
  • 18:51
  • 27.01.12

229 האמונה באלוהים אינה סותרת את ערכי-הדמוקרטיה. גם התוצאות, דורית
  • 19:08
  • 27.01.12

שעליהן הצבעתם, מעודדות מאוד, ולא להיפך (הבנת הנקרא, או קריאה בהתאם לאג'נדה הפוליטית של הכותב/הארץ)- "רק 44% אמרו, שבמקרה של סתירה בין ערכים דמוקרטיים ליהודיים יש בכל מקרה להעדיף את הערכים הדמוקרטיים." (הרשיתי לעצמי לתקן את העברית). רק? 44% הוא שיעור גבוה מאוד! ואם נוסיף לכך בערך 18% (מתוך 36%), שעשויים להעדיף את הערכים הדמוקרטיים, זה שיעור אדיר! בעיקר כשלוקחים בחשבון, שרק (כן, רק!) 20% יעדיפו את ההלכה. אגב, אנשי-השמאל (איני ימנית ולא שמאלית, רק רואה נכוחה- גם כחוקרת) חושבים, שהם מעדיפים כל הזמן את ערכי-הדמוקרטיה, ולא היא- רוב אלו שמתבטאים בתקשורת, עיתונאים כמגיבים, מתבטאים בחוסר-סובלנות עד כדי אלימות מילולית וגסות-רוח (ובשטח- באלימות פיסית. ר' ערך נעלין), כשהדברים אינם עולים בקנה אחד עם האג'נדה שלהם. ניתן לראות זאת גם בצנזור תגובות, "בהתאם למדיניות המערכת".

אגב, אני כבר שנים רבות בארה"ב, אך חיה את הארץ באמצעות התקשורת, משפחה וחברים, הקהילה הישראלית וביקורים בארץ, ואני יכולה להעיד, שמדינת-ישראל דמוקרטית פי-מונים מאשר ארה"ב, שבה הדמורטיה היא בעיקר על הנייר!

230 כל הדתות שאנו רואים על כדור הארץ,נותנות לנו רק פקעת בדיות והבלים המקוממים שכל. Real
  • 19:08
  • 27.01.12

כל הדתות שאנו רואים על כדור הארץ,נותנות לנו רק פקעת בדיות והבלים המקוממים שכל.
פול-הנרי ת'ירי, ברון ד'הולבאך

231 אותי זה לא מפתיע. זה בסך הכל תוצאה של שטיפת מוח דתית שעובר כל אחד כאן מגיל אפס כשמנגד לא קיימת שטיפת מוח חילונית. לכן חילוני אמיתי הוא מיעוט נרדף במדינה כי הוא לא יכול להתחתן ולהתגרש כרצונו, הוא חייב לאכול כשר, אסור לו לראות חמץ בפסח, חייב לראות מזוזות על כל משקוף, וכו' וכו' וכו'.  (לת) פופאי
  • 19:15
  • 27.01.12

232 מה מסובך? מגיב
  • 19:19
  • 27.01.12

להיות חילוני לא בהכרח אומר שמישהו מאמין שאין אלוהים,ולהאמין שיש אלוהים לא אומר ששוללים דמוקרטיה או שתומכים במדינת הלכה.

233 די לכפייה דתית-חרדית נתעבת ונאלחת!!!  (לת) נגד כל דת!!!
  • 20:10
  • 27.01.12

234 שמונים ושתיים אחוז מתושבי אר"הב מאמינים באלוהים חנן
  • 21:24
  • 27.01.12

מספרים לא משקרים, אבל שקרנים אוהבים לצתת מספרים.
שמונים אחוז מתושבי ישראל היהודיים מאמינים באלוהים. זה ישאר כנראה אותו מספר כאשר תצרף את כל תושבי המדינה.
וזה פחות משמונים ושתיים אחוז תושבי אר"הב שמאמינים באלוהים.
צריך פה להדגיש שישראלי חילוני זה לא אדם שלא מאמין באלוהים.
חילוני זה אדם שלא רוצה מדינת-הלכה ומאמין שאזרח יכול להחליט בעצמו בין טוב ורע ולא צריך לשאול את הרבי מה כן או לא לאכול ולהאזין לכל אדם ששר במופע.
חילוני יהודי מאמין שהמסורת שלו כוללת את התנך, החגים, ההגדה, ארץ ישראל, התלמוד, השואה, הפלמח, והר סיני ואסור לתת שליטה על המסורת היהודית לרבנים ולהחלטות ההלכה שלהם אחרת תחזור עלינו השואה.
חשוב שהמחוקק בישראל יבין שיש בהלכה הרבה חכמה, אבל יש בה גם הרבה שטויות. ההלכה אינה לוחות הברית ולא ניתנה בהר סיני.

235 80% מתוך 80% המאמינים מהסקר מאמינים באלהים שישמיד את הערבים ואם אפשר את הגויים כולם.  (לת) הרב נחנח
  • 21:54
  • 27.01.12

236 וגם 80% מאמינים שכולם צריכים לשרת את המדינה באותה מידה משה
  • 00:41
  • 28.01.12

4 שנות שירות לכל החיים לכל אחד ואחת-שירות צבאי או לאומי.
אם העניין לא יוסדר-יהיה מרי אזרחי של הפראיירים.

237 80 אחוז מאמינים באלוהים והשאר כנראה בשי אביבי  (לת) עובד אלילים
  • 01:09
  • 28.01.12

238 עושה הסקר מתפרנס מאלוהים רק שאלה  (לת) עמום
  • 09:49
  • 28.01.12

239 חבל שסקר שכזה מתפרסם בכלל . מהו בסיס המידע לסקר זה? רונן
  • 10:32
  • 28.01.12

אפשר להראות הכל בעזרת סקרים.
סוקר מיומן יכול להראות את כל מה שהוא רוצה להוכיח.
ישראל היא מדינה פלורליסטית. משום כך סקר שכזה חייב להקיף מגוון גדול מאוד של אזרחים. גם אופי השאלות משפיע על תוצאות הסקר.
אין לייחס לפרסום זה שום דבר חשוב ומהותי.

240 אלוהים זו המצאה גאונית. לעבוד אלוהים זה טפשות  (לת) חנן
  • 12:04
  • 28.01.12

241 נתון מפחיד. האמונה מאפשרת לשמוע את קולו של אלהים הקורא להרוג ולנקום.  (לת) שמואל בן יצחק
  • 12:07
  • 28.01.12

242 הדת היא אות קין על מיצחה של האינטליגנציה האנושית. רונן
  • 12:33
  • 28.01.12

למזלנו המהפיכה המדעית הפציעה לבסוף,אך אילו הדת לא היתה מעכבת אותה היינו היום מאכלסים כוכבים נוספים במערכת השמש ומשפרים מאוד את רמת החיים שלנו.






243 כשאנשים מתחילים להאמין שהם קובעים את גורלם דרך תקשורת ישירה עם יישות מטאפיסית, הם כמעט תמיד מפסיקים להאמין שהם קובעים את גורלם דרך שינוי החברה בכלים הדמוקרטיים. הם מעבירים את האחריות על עתידם ל"בורא עולם" ומצמצמים את האמונה בהשפעתם ואחריותם לעתידם לגבולות התפילה. מצב כזה הוא כר פורה לעליית הפאשיזם, משום שכל התרחשות אלימה מצד המשטר מפורשת בציבור המאמין כ"החלטה" של הבורא ולא כמחדל מצד האזרחים. האזרחים מפסיקים לשמור על משטרם, מה שנותן חופש פעולה מלא למי שמעוניין לייסד דיקטטורה. כשהאמונה מלווה בתפיסה אתנוצנטרית של "עם נבחר", נפתחת הדלת לדיקטטורה גזענית.  (לת) אלי
  • 13:28
  • 28.01.12

244 אני אתאיסט רן לוין
  • 16:25
  • 28.01.12

לכל החילונים שמאמינים בקיום אלהים,אבקש בלי ציניות,הביאו הוכחה אחת שיש אלהים.
זהו הבסיס לכל הדיון או הוכוח,כי קיומו או אי קיומו,הם תנאי הכרחי לכך.
אני אישית,לא מצאתי הוכחה כזו.לעומת זאת,יש שפע של הוכחות הסותרות קיומו של אלהים.

245 אין אלוהים - נא להפיץ אבי
  • 18:23
  • 28.01.12

אין שום אלוהים, רק בני אדם עם דימיון מפותח.

246 בעצם למה לא? זה הכי משתלם....מטומטם מי שלא שייך למחנה זה. גורלו נחרץ לפרנס את ה"קדושים"  (לת) מחפשת תשובה ולא מאלוהים
  • 18:46
  • 28.01.12

247 עכשיו זה ברור-המדינה יותר דתית- לכן אנחנו כל כך גרועים בלימודי חול אילן
  • 18:50
  • 28.01.12

בשנים האחרונות, אנחנו עומדים המומים נוכח כישלונם של תלמידינו במבחני ידע בינ"ל בתחומי המדע והמתמטיקה. עכשיו ברור למה זה קורה. כל זוכי פרס הנובל שלנו באים מרקע חילוני (גם פרופ' אומן הוא בוגר החינוך החילוני שחזר בתשובה) וזאת מכיוון שיש סתירה בין חינוך מדעי טהור לחינוך דתי. זה לא סתם שבר אילן היא האוניברסיטה הגרועה ביותר במדעים מבין כל האוני' בארץ. ככל שהמדינה תהיה יותר דתית כך נתדרדר יותר מהבחינה הטכנולוגית והסוף כבר ידוע מראש... זאת לא תהיה הפעם הראשונה שבה פנאטים יהודים יביאו לחורבן הבית - במקרה הזה - הבית שיחרב הוא הבית הלאומי של היהודים בארץ ישראל.

248 זה רק מציג כמה העם היהודי בור,זה מפחיד מרבית העם היהודי מאמין בה ובחיים שלאחר המוות.בעם היהודי יש מחסור חמור באנשים אינטיליגנטים ותרבותיים  (לת) תמר
  • 19:05
  • 28.01.12

249 ממצאים מביכים אלה מציגים את הבורות של עם ישראל.מרבית מתושבי ישראל מאמינים שה קיים ושמחכים להם חיים לאחר מותם.אלו ממצאים מביכים ומפחידים,בארץ שלנו יש מחסור חמור באנשים אינטיליגנטים ותרבותיים  (לת) תמר
  • 19:11
  • 28.01.12

250 80% מהעם אינפנטיל שמאמין במעשיות אליה
  • 20:32
  • 28.01.12

משה וחבריו הגיעו לישראל כי זה נראה להם כמקום טוב לכבוש ולהתיישב בו,אם כבר אז צו ליבם ולא צו אלוהים אמר להם את זה. ומסביב לכל זה נתפרה מיתולוגייה של העם הנבחר..קשה להיוולד בעולם של הזויים

251 בכולכם יש תודעה עליונה-אלוהים חיצוני-אין. הכל בראש שלכם! תבונת אלוהה
  • 20:36
  • 28.01.12

תבינו שאמונה באל חיצוני מעניש מרחם ונותן פרסים זה הכל צורה נוספת של אלילות. בזמנים הקדומים העברים האמינו באל שבתוכם, כחלק מהוויה אחת גדולה ולא היו צריכים לא רבנים,לא קמיעות ולא שום בולשיט. שלמה המלך שנולד לאם יבוסית לא הבין את החשיבה הגבוהה הזו ושוב הכניס טקסים פרימיטיביים לאל-זו הדת שאתם סוגדים לה היום. כ"כ טיפשים, כ"כ תמימים, לא חושבים.. אני בוכה עליכם

252 אמונה ב"אלוהים" עדיין אינה גוררת בהכרח ציות לחוקי האורתודוקסיה היהודית המתגלמת בהלכה, המחייבת כל מי שנולד לאם יהודייה לקיימה. הכפייה הזו היא חלק מ"מצוות עשה", ומי שאינו מקיים מצוות דינו עונשים מפורטים וחמורים. Hieronymus Profanus
  • 22:40
  • 28.01.12

הבעיה היא שמרבית הסבורים שאלוהים קיים אינם מודעים שהדת היהודית עבור יהודי אורתודוקסי היא דת חובה לא רק בשבילו אלא גם בשביל כל יהודי אחר,לכן כל ניסיון "הידברות" ו"התחשבות" מצד דתיים כלפי חילוניים הוא מצג-שווא ותעתוע. רק הפרדה ברורה בחוק בין מוסדות הדת לבין מוסדות המדינה היא הפיתרון האמיתי. פיתרון אחר אין.

253 בארה"ב האחוז עומד על 97% IN GOD WE TRUST  (לת) אמריקאי
  • 23:24
  • 28.01.12

254 אמונה באלוהים פירושה לציית שמעון
  • 03:56
  • 29.01.12

אם אתה מאמין שיש בורא עולם ואתה יודע שהוא ייצר אותך אתה צריך לציית זה כמו בוס לשכיר איפה הכרת הטוב שאתה קם בבוקר אוכל שותה רואה הולך מחייך שמח רץ טוב לך אז קצת הכרת הטוב לא יזיק

255 תודה אבא שבשמיים דוד
  • 03:57
  • 29.01.12

תודה אבא שבשמיים תודה על הכל אני אוהב אותך.

256 אני אתאיסט גאה. זכותם של אנשים להאמין במה שהם רוצים, אבל הכי מטריד אותי זה שאנשים שמים את הדת מעל לערכים דמוקרטיים, או שאנשים חושבים שאנו "העם הנבחר". אלו מסוג הדברים שיביאו לקריסתינו. אנשים דואגים מהגרעין האירני ומהאחים המוסלמים במצרים- הרס הדמוקרטיה בארץ הוא שיביא לאסוננו.  (לת) דנדן
  • 05:20
  • 29.01.12

257 לאיזו דת?  (לת) יהדות אמיתית זה בטח לא
  • 09:49
  • 29.01.12

258 אין קשר בין האמונה באלוקים לבין הכרה במימסד הדתי או הרבני המושחת בארץ רב בריח
  • 11:34
  • 29.01.12

אחד מפילאי עולם הוא כיצד היצליחו החרדים או החרדלים למיניהם לנכס לעצמם את הנהגת המאמינים בצורה שכל מי שמאמין סבור שהם האטורוטי לומר לו את דיברי האלוקים. ליהדות אלפי שנים היו עשרות פלגים ודווקא הרוב מעולם לא היה חרדי אלא מעין מסורתי, החיים הדתיים היו תמיד יחסיים לזמן למקום ולקידמה, טקסים מהתורה בוטלו כבר ליפני 2000 שנה כשבית המיקדש עמד על תילו רק משום שלא היתאימו והיו פרימייטיביים מידיי (טקס סוטה). לציבור הרחב תירצו חז"ל את הביטול בתרוצים שונים,
לאחר ניצחון בית הילל העקרון של חידוש שינוי ופרוגריסיביות גבר על השמאים שרצו בקפיאה והקפדה, היהדות בארץ ישראל והמיזרח מעולם לא עמדה על חומרות והקפדות, ומרבית הציבור היתנהל במסורת אך בלי שום שולחן ערוך ובלי שום הקפדות, מה שניקרא היום לחפף היה אז נורמה מקובלת.
תעשיית הרבנים בימיינו כמובן מעוניינת בהקפדות וחומרות וחותמת כשרות גם על נייר אלומיניום, אין כאן חרדה לדבר השם אלא לכח של האירגונים ולכיסיי העסקנים.
ובמילים אחרות מי שמסכן את עם ישראל מחרון אפו של האלוקים הם דווקא אלו שהפכו את תורת ישראל שהיא תורת חיים, למומיה קפואה לניצול ציני לצורך כוחם וכיסם, על מיצוות אנשים מלומדה (יעני הפיכת התורה למערכת טכנית) ועל שחיתות דומה היזהירו הנביאים כשזעקו "אין לה' חפץ בקורבנותכם ולא בבית המיקדש" כלומר רצון ה' האמיתי הוא שפשוט יהיו אנשים טובים יותר לזולת וכו' וכדיברי הילל "השנוא עליך אל תעשה לחברך' ושאר התורה זיל גמור" (שולי לגמרי). בית שני חרב בדיוק אחרי שמעמד הכהנים והרבנים הפך את התורה והחיים היהודיים לעיניין של שררה כח ואירגון (נישתמרו היטב הסיפורים מאז כולל אצל הנוצרים). ומכאן שכל מי שמאמין דבר ראשון שיהיה אדםם טוב יותר יחזיק עצמו ומישפחתו במעגל המסורת היהודית ודי בכך, לדעתי החרדים וביחוד אלו שבהנהגה ובפוליטיקה משחיתים את עם ישראל ומביאים לחורבן.
ובאשר לתשובות של הסקר לעיניין המאמינים בביאת המשיח זה ברמה של סיסמאות במישחקי הכדוררגל עם תמונה של הרבי מלובביץ. אמונה בביאת המשיח הייתה במחלוקת רצינית בימיי חז"ל, אך מאחר שהינה נחוצה לשעות הקשות של העם קבע אותה הרמבם כעיקר וכחלק מ13 עשר העיקרים שהם שלד האמונה היהודית. יש כמובן חולקים למה דווקא 13, יש הטוענים ל613 עיקרים כמיספר המיצוות, ויש המונים אחת והיא צדיק באמונתו יחיה, (או איש באמונתו יחייה). על גל פנים גם הרמב"ם הבין את הבעיה התאולוגית שבאמונה שנחוץ ביכלל משיח, שהרי אם כל חיי העולם הזה הם מעין מעבדה המאפשרת לבני האדם ליצבור נקודות ולקנות עולמם (ע"י פעילות נכונה והיתנגדות ליצר) שהרי מה תועלת בזה שכביכול ניכשלו בתוכנית האלוקית ועתה על האלוקים לישלוח נציג בעל כוחות מיוחדים להציל את המצב, שהרי אם ה"תיקון" יבוא לבסוף בהיתערבות אלוקית היכן השכר היכן העמל האנושי וכי למה היה צורך בהקמת ה"מעבדה" ? יוצא שהאלוקים משחק דמקה עם עצמו, וכן יוצא שלא שיער שיהיה כישלון. זה נישמע הרי יותר ילדותי מהאמונה הנוצרית שהאל שלח את בנו ישו לתקן עולם אך הבן ניצלב ולכן עליו לבוא שנית.
עלי מקובלת השיטה של הרמב"ם שאותה הבין היטב הפרופ ישעיהו ליבוביץ, שיטת הרמבם היא להאמין תמיד שהמשיח בוא יבוא, כלומר תמיד בחזקת יבוא אבל אף פעם ךא בחזקת היגיע, ליבוביץ מסביר שמשיח שהיגיע זה תמיד משיח שקר. כלומר האידיאל שבצפיה למשיח ציפיה לטוב יותר היא אידיאל אטרנל (לעולם) ביהדות, ולא אידיאל שפיתאום מושג. אחרי כל זה אני עדיין אוהב איצטדיון שלם זטעק משיח משיח משיח אי יי יי , או "אנו מאמינים בני מאמינים, ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים." גם זו יהדות ולא נחוץ שום רב לקבוע איך יחזיק היהודי באמנותו.
רק ליפני כחודש היגיע בשבת לביה"כ מישהו עם סקוטר (קלנוע ממונע לזקנים) כששלט גדול עליו שהוא מונע במערכת מותרת להפעלה בשבת, שאלתי אותו כמה עולה השלט כי אני רוצה בישביל הרכב, כמובן שהיתבדחתי, אך העיניין קיבל חותמת כשרות לאחר ש"הימציאו" הכשרה במכון הטכנולוגי בבית וגן, ותמורת תשלום תמיד ניתן להכשיר, מישהו ביכלל שאל את עצמו כיצד החליטו כמה רבנים בעת המצאת החשמל שהוא לא כשר בשבת? האם זה משום שסגירת מתג אז הוציאה ניצוצות? הרי ברור וידוע שכל התורה שבעל פה היא פיתוח שלנו ולכן עליה להיתחדש כל הזמן, לצערינו הדומיננתיות ביהדות עברה ליפני כ800 שנה ליהדות אשכנז, ואז החלה היהדות ליקפא ולהיתחרד ולהיתבדל לקהילות חרמות איסורים וכו', רביני אירופה היתקנאו בכח שהיה לכנסיה ולכן העתיקו את השליטה המרכזית שהייתה שם.
יש מקום לכל הכתות, אך אסון הוא כשהשוליים הקנאיים הופכים לרוב או לכח המוביל, ובחוצפתם טוענים שהם ורק הם מיצגים את הדת ולכן רק עליהם לקבוע מה נכון ולישלוט במועצות הדתיות בערים וכו' (כח שכר ושוחד)

  •   נאה דרשת. כפתור ופרח! הלוואי ובורא עולם ימס את הקרח שבלבבות , את השעווה שבאוזניים - ויותר אנשים בישראל יאזינו לך. הצרה היא שהרוב החילוני שרוי בתרדמת עוד יותר קשה מזו של אריק שרון.  (לת) אלחנו בונם ווסרמן
    • 13:31
    • 30.01.12

259 היהדות נתנת לאומות העולם את האמונה ומיליונים מאמינים אז היהודים לא יאמינו מי שמאמין בסוף באיזה שלב יקיים מצות  (לת) משה
  • 10:16
  • 20.02.12