המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

כוחות הביטחון ביטלו מפגש של תלמידים עם נציגי "שוברים שתיקה" בחברון

הבוקר פורסם ב"הארץ" כי נציגי הארגון קיבלו את האישורים הנדרשים לסיור מהמדינה ולטענתם גם מהמשטרה, שהסבירה: נוצר "מחול שדים" בעיר

המשטרה ביטלה מפגש של תלמידים עם נציגי ארגון "שוברים שתיקה" במסגרת סיור שמתקיים הבוקר (ראשון) בחברון. עו"ד מיכאל ספרד המייצג את הארגון קיבל הבוקר שיחת טלפון מהמשטרה, שבה נמסר כי בעקבות "מחול השדים" שנוצר בחברון בשל הפרסום על הסיור ב"הארץ" ולחץ של פעילי ימין, הוחלט על ביטול המפגש.

ההחלטה על ביטול המפגש התקבלה חרף טענת הארגון כי הם השיגו את כל האישורים הנדרשים לכך ממשרד החינוך ומהמשטרה. במסגרת הסיור, היו אמורים תלמידי כיתה ח' בבית הספר "התיכון ליד האוניברסיטה" (ליד"ה) בירושלים, להיפגש עם אנשי הארגון, ולהקשיב לאוסף עדויות של חיילים ששירתו בגדה המערבית.

בעקבות ביטול המפגש עם נציגי הארגון, הודיע בית הספר כי על ביטול הסיור שתוכנן ליישוב היהודי בחברון. עם זאת, בחברון אמרו היום כי הם לא מכירים איומים על משתתפי הסיור וכי הם מזמינים את התלמידים לסייר בעיר. במשטרה הסבירו בתגובה כי בארגון שוברים שתיקה שינו את מתווה הסיור שאושר להם, ולכן מפקד חטיבת יהודה, אלוף משנה גיא חזות, החליט לבטל אותו.

מאז הודיע לפני שנה שר החינוך גדעון סער על תוכנית הסיורים לבתי ספר "ביקורים בארץ האבות", פקדו את חברון כ-1,000 תלמידים. בין היתר, מבקרים התלמידים במערת המכפלה ובמוזיאון בית הדסה. על פי משרד החינוך, "התוכנית עוסקת בסיפור האזור, בדגש על חיזוק המורשת היהודית בקרב בני הנוער במדינת ישראל, בהקניית ידע היסטורי והעמקתו, לימוד תוך כדי חוויה ומפגש מרגש עם ההיסטוריה של המקום - קברי אבות ועוד".

מערת המכפלה בחברון, ארכיון
מערת המכפלה בחברון, ארכיון. צילום: אוליבייה פיטוסי

"כבר בשנה שעברה טענתי שתלמידים לא צריכים להיחשף רק לחלק של המורשת אלא גם לפרובלמטיקה", אמר גורם בבית הספר ליד"ה, "התלמידים למדו את הנושא לעומק והם באים עם הרבה ידע".

"תלמידינו חייבים להיחשף לפוליטיקה: חייבת להיות פוליטיקה בבית ספר כדי לגדל אזרחים מעורבים, כי הדאגה הכי גדולה היא שנגדל אזרחים שלאמתעניינים ושלא אכפת להם”. הגורם התייחס גם לגילם הצעיר של הנערים והנערות היוצאים לחברון: “אמנם יש היגיון בכך שהחשיפה לשאלות הקשות תבוא מאוחר יותר, אבל לצערי דווקא בכיתות הגבוהות המורים יותר בלחץ ובעומס מבחינות הבגרות, ולכן ימצאו פחות זמן פנוי להקדיש לנושאים האלה”.

הגורם בירך את משרד החינוך על פתיחותו לאפשר סיור מאוזן בחברון, וציין כי ישמח
מאוד “אם הפיילוט הזה יתרחב לשכבות אחרות, ושבעקבותיו יבואו גם אחרים”. אף על פי כן, בקרב ההורים יש גם מי שמותחים ביקורת על סיורי משרד החינוך בחברון. הורה לאחד התלמידים, שהעדיף שלא להזדהות בשמו, אמר ל”הארץ” כי “כל הסיפור טעון מאוד ולא נוח בהרבה מאוד מובנים. די ברור שמשרד החינוך מנסה לקדם קו פוליטי בסיורים שלו וזה לא ראוי בהיותו גוף ממלכתי. בהינתן המציאות הזו, אני מעדיף שתהיה רמה מינימלית של איזון ואני חושב ששוברים שתיקה נותנים אותו”.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והידיעות ישירות אל הפייסבוק שלכם

ההורה הוסיף כי “למרות שאני חושב שכל ישראלי צריך להגיע לחברון ולראות מה נעשה שם בשמו, גיל 13 הוא גיל צעיר מדי בשביל המורכבות של הסיור. אני לא בטוח שזה הגיל ושזה צריך להיעשות במסגרת בית הספר. הסיור של שוברים שתיקה אמור היה להתקיים כבר לפני כחודש, אך נדחה בגלל תרעומת מצד חלק מההורים,שביקשו להיות מעורבים ולדעת במה מדובר.

באסיפת הורים שהתקיימה בבית הספר עלתה בין היתר הדרישה לאיזון ראוי ובית הספר עמד בזה בהגינות”. מנכ”לית שוברים שתיקה,דנה גולן: “הזמינו אותנו לדבר ולכן, כפי שאנחנו נוהגים עם כל קבוצה ישראלית שמזמינה אותנו לדבר בפניה, נגיע במטרה להראות את מציאות הכיבוש והשלכותיו בחברון”.

Read this article in English: Israel Police cancel school tour of Hebron with Breaking the Silence




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למ"י: "מחול שדים" מגדיר מה, בדיוק? צעקות? סקנדל? איום מרומז? איום מפורש?  (לת) אחד
  • 10:43
  • 29.01.12

  •   גורם עלום שם בהחלט יכול להיות גורם עויין. פחדן שמסתתר ובמקביל מחנך לפחדנות.  (לת) יש גבול לחתרנות יש גבול
    • 14:05
    • 29.01.12

02 ארגון "זכויות" שלא בוחל בתרומות מממשלת סעודיה הנאורה .
  • 10:45
  • 29.01.12

ומה עם הזכות שלי לחיים? למה היא אף פעם לא נחשבת משמעותית בעיני אירגוני ה"זכויות" מטעם סעודיה?

03 איזון ראוי? אזרחים מעורבים? עוד מעט תתחילו לחשוב....  (לת) כדרלעומר
  • 10:48
  • 29.01.12

04 לא צריך איזון - פשוט להרחיק את הנערים מאדמת המריבה!!! bookmarker
  • 10:51
  • 29.01.12

לא אתן את ידי למניפולציית משרד החינוך שוטף המוחות. במידה ובני / בתי יידרש לסיור ב"ארץ האבות" - אתנגד לכך בגופי. יחד עם זאת, לא צריך איזון - פשוט להרחיק את הנערים מאדמת המריבה!!!

  •   תל אביב היא אדמת מריבה באותה מידה .
    • 14:09
    • 29.01.12

    זה רק אתה שמשלה את עצמך כאילו רמה מסוימת של קיום יהודי היא נסבלת בעיני העולם.

  •   אם תל אביב היא בדיוק כמו השומרון - למה אני לא רואה פה כיפות סרוגות???  (לת) תפסיקו עם הבולשיט שלכם יא מתנחלים. הישראלי לא קונה את זה יותר
    • 15:57
    • 29.01.12

  •   העניין הוא לא האדמה, העניין הוא הזכויות שאין לערבים.  (לת) אחד
    • 16:09
    • 29.01.12

  •   גם בת"א יש כיפות סרוגות אתה כנראה לא מתסכל מעל גובה החזה  (לת) ישראלי
    • 17:17
    • 29.01.12

  •   את גם לא רואה שם אתיופים חיים
    • 20:24
    • 29.01.12

    או אף אחד אחר שאין לו 6000 בחודש לשכר דירה או הורים מליונרים

  •   רגע, ואם חיפה תהיה אדמת מריבה כי הערבים יטענו שהיא שלהם (מקרה היפותטי, כמובן), אז גם לשם לא נלך? ערן
    • 04:14
    • 30.01.12

    מה עניין הסכסוך וביקור באתרים הסטוריים של העם היהודי?
    אני לא רואה שום בעיה לבקר שם ולא צריך לגרור את הפוליטיקה לעניין.
    אם אכן השטח הזה יהיה שייך מתישהו למדינה פלסטינית, האם יש בזה כדי לשנות את ההיסטוריה?
    אדרבא, נבקר שם גם אז בצורה מכובדת וחוקית. הם יהנו מהתיירות הנכנסת והתלמידים יראו את מערת המכפלה.

05 פעילות פוליטית לתלמידי כיתות ח'? HMJE
  • 10:51
  • 29.01.12

מישהו במשרד החינוך ירד מהפסים ואיפשר לפעילי שמאל קיצוני לשטוף את מוחם של תלמידי כיתות ח'.

06 המשטרה וצה"ל הם סמרטוט שהמתנחלים מנגבים בו את מגפיהם המגואלים בדם ילדים פלסטינים  (לת) איל קומנדנטה
  • 10:52
  • 29.01.12

07 כל דאלים גבר  (לת) דלר
  • 10:55
  • 29.01.12

08 תענוג אמיתי לראות כל כך הרבה יהודים שמאלנים מתרוצצים בעיר האבות והאמהות...כן ירבו!  (לת) אינפיניטי
  • 10:58
  • 29.01.12

09 שמח שהמדינה חזרה מטירופה והתעשתה יואב
  • 11:00
  • 29.01.12

אחרת זה היה ביזיון.

10 שוברים שתיקה זה ארגון טרור אשכנזי-איסלמי  (לת) בובו
  • 11:01
  • 29.01.12

  •   שוברים שתיקה מורכב מחיילי צה"ל לשעבר, שחלק משירותם הצבאי היה בחברון. אם אלה טרוריסטים בעינייך, אנחנו בבעיה  (לת) בובו - שם חיבה לבבון ליכוד?
    • 14:23
    • 30.01.12

11 למה שהתלמידים יקבלו דברים מכלי שני? שהמפגש יהיה ישר עם נציגי החמאס והג'יהאד.  (לת) יהודי מא"י
  • 11:06
  • 29.01.12

  •   או ישר עם פלסטינים שוחרי שלום - ויש הרבה כאלה. אזוב שבקיר
    • 12:25
    • 29.01.12

    אבל אתה הרי דתי, ושלום ודת לא הולכים יחד - לא בחמאס שלהם ולא בזה שלנו.

  •   דורשי השלום מורשים לשרת את השמאל ולדבר על שלום לקבוע זו הסמכות הבלעדית של מנהיגי הרשות המושחתים והמניפולטבים  (לת) הבעיה
    • 15:21
    • 29.01.12

12 כל הכבוד לפלורליזם של עיתון "הארץ" יאיר כץ
  • 11:08
  • 29.01.12


ראשית, מה בדיוק "בעייתי" בסיור הזה? מה כל-כך מורכב בו? הולכים לראות את קברו של אבי האומה היהודית, שנקבר שם לפני 4000 שנה. האם הדבר הבעייתי הוא שהילדים יבינו כי מציאותו של העם היהודי באיזור הזה עתיקה הרבה יותר מכל עם אחר על-פני כדור הארץ?

לאחר מכן, במפגן דמוקרטי של פלורליזם, דואגת כתבת החינוך נשר, יוצאת גל"צ, לאזן את הקו הלאומני של האייטם עם דבריו החוששים של אחד ההורים. בהמשך, כמובן, מובאת הצהרתו של הורה אחר, התומך בסיורים שורשיים כמו זה. נראה לכם??! נשר "מאזנת" רק מצד שמאל. הורה עם דעות שונות לא נמצא באמתחת. כנראה שאין כזה...

ובכל זאת, יש "לאזן" את הביקור במערת המכפלה עם הרצאה מאת "שוברים שתיקה", אתם יודעים, רק כדי שהילדים ייפתחו גם להשקפת עולם ביקורתית...

  •   איך אתה יודע שאברהם קבור שם? איך אתה יודע שהיה אדם כזה והוא לא הגדה?  (לת) מיגל
    • 12:41
    • 29.01.12

  •   אתה צוחק, נכון? רני
    • 05:47
    • 30.01.12

    היית פעם בחברון? ראית את רחובות הרפאים שסגורים כבר עשרות שנים כדי שכמה עשרות מתנחלים הזויים יוכלו ללכת באמצע עיר ערבית? ראית את סידורי הבטחון סביב מערת המכפלה?
    רק הגבול בין דרום וצפון קוריאה מפחיד יותר...

  •   ואתה לא ניזון מאגדות ותפישות עולם עם בסיס רעוע תוהה
    • 08:53
    • 30.01.12

    אני בעד שיפגשו עם כולם,נגד שלטון על עם אחר ומעדיף הפרדה גם במחיר טריטוריאלי מהפלשטינאים. אבל זה לא לא אומר שאני צריך להתנער לבטל ולהטיל ספק במקורות שלי כעם ולמה שהביא אותנו לכאן.אין צורך לשפוך את התינוק עם המים וגם לא להשתמש בזכויות הסטוריות למעשיי עוולה.

13 שיקחו לחברון ילדים פריפרים מהפריפריה של ישראל (כולל ירושלים הפריפרית). שם מצביעים לימין הקיצוני ולא יעשו להם בעיות. נוער פייגלין
  • 11:10
  • 29.01.12

מה שקרה בפשטות הוא שישראל נלחצה אל הקיר מסיבות דמוגרפיות ועכשיו לא רק שממשיכים לעשות לפלשתינאים את מה שכבר אי אפשר להסתיר בעולם טכנולוגי אלא גם מחנכים את הנוער שזה טוב מה שעושים להם. מדובר בהשחתת מידות לא פחות גרועה מהשחתת המידות של הנוער הגרמני החל משנות השלושים ובמשך 15 שנה.

14 הם מ-פ-ח-ד-י-ם ממתנחלים שרי ד.
  • 11:11
  • 29.01.12

אם זה היה ציבור של השמאל, של חרדים או של עיירות פיתוח, הם היו מכים אותם באלות. אבל כשמדובר במרזלים, הם מפחדים ומבטלים.

15 אסור לערב בכך תלמידים! שוברים שתיקה שוברים מוסר ומפקירים את חיילי צה"ל  (לת) שפכטל
  • 11:17
  • 29.01.12

16 אוי לבושה יותם
  • 11:19
  • 29.01.12

אוי למדינה שמתקפלת אל מול קבוצות קיצוניות! אוי לאותה מדינה שמנסה לזהות את עצמה בתור דמוקרטיה! האם צריך לדאוג שמא הפגנות שלום עכשיו או כינוסי מר״צ ייאסרו בעקבות לחץ גורמי ימין?

  •   ברור שהפגנות של שלום עכשיו הם רק עניין של זמן.... רונן
    • 11:53
    • 29.01.12

    ותודה לימין הקיצוני במדינת ישראל, שחבר אל הדת המשיכית, וימית חורבן בית שלישי. לפחות אוכל לספר לילדים שלי שזכיתי לחיות בארץ ישראל, והם יביטו אלי פעורי פה, וישמעו את דבריי בשקיקה, בפולין או ברוסייה או גרמניה....

  •   על דאגה ירון נכדיך לא ישובו לאירופה כי ... ישראלי
    • 17:21
    • 29.01.12

    אירופה חגגה כבר את סילוק היהודים לפני שבעים שנה ואין לה כסף לחגיגות חדשות !

  •   נכדיי ישובו לאירופה משום שישנם ישראלים-לא חוקיים-מעבר-לקו רונן
    • 10:02
    • 30.01.12

    אשר אני מבייש שהם ואני הם בני אותה הדת. ובגלל שהם לא מתכוונים לשנות את דתם ולהתחשב בי, אני אתחשב בעצמי ואשנה את דתי.

17 הימין מפחד שהציבור יחשף לאמת של האפרטהייד בחברון ציניקן
  • 11:20
  • 29.01.12

הייתי בחברון. ראיתי כיבוש פעיל הפוגע בתושבי העיר לטובת המתנחלים. ראיתי שבשם האמונה האלוהית מתנהלים פשעים כנגד הדת היהודית.

  •   זה הכל. הימין, והמשטרה שבשליטתו חוששים שבני נוער ידעו את האמת  (לת) שוברים שתיקה = הארגון האמין והמדויק ביותר בישראל.
    • 16:00
    • 29.01.12

18 כל הכבוד לעיתון "הארץ"!!! פלורליזם במיטבו!!! איתמר כץ
  • 11:27
  • 29.01.12


ראשית, מה בדיוק "בעייתי" בסיור הזה? מה כל-כך מורכב בו? הולכים לראות את קברו של אבי האומה היהודית, שנקבר שם לפני 4000 שנה. האם הדבר הבעייתי הוא שהילדים יבינו כי מציאותו של העם היהודי באיזור הזה עתיקה הרבה יותר מכל עם אחר על-פני כדור הארץ?

לאחר מכן, במפגן דמוקרטי של פלורליזם, דואגת כתבת החינוך נשר, יוצאת גל"צ, לאזן את הקו הלאומני של האייטם עם דבריו החוששים של אחד ההורים. בהמשך, כמובן, מובאת הצהרתו של הורה אחר, התומך בסיורים שורשיים כמו זה. נראה לכם??! נשר "מאזנת" רק מצד שמאל. הורה עם דעות שונות לא נמצא באמתחת. כנראה שאין כזה...
ובכל זאת, יש "לאזן" את הביקור במערת המכפלה עם הרצאה מאת "שוברים שתיקה", אתם יודעים, רק כדי שהילדים ייפתחו גם להשקפת עולם ביקורתית...

  •   מה כ"כ בעייתי? הולכים לראות את קברי אבותינו בחבל אלזס, זה הכל.  (לת) א. לזס
    • 11:39
    • 29.01.12

  •   אם לא ידעת, אבי האומה הוא יוסי בובליל ולא אברם (שאפילו שם משפחה אין לו)  (לת) יצחק
    • 11:58
    • 29.01.12

  •   מה שבעייתי הוא שבשביל שילדיך יראו את האבנים האלו אלפי אנשים לא מהגזע הנכון נמצאים תחת שלטון טרורץ אפשר לעצום עיניים ולהתפעל מאיזו מערה אבל אפשר גם לחשוב קצת...ודרך אגב, ההיסטוריה של העם היהודי מרתקת וחשובה מכל הבחינות אבל היה עדיף להשקיע יותר כסף במורים וליצור מערכת חינוך מעמיקה יותר במקום הטיולים הפופוליסטיים האלה לראות אבנים.  (לת) יהודה
    • 12:04
    • 29.01.12

19 נמנע אסון ואות קלון למדינה, לא פחות יהורם
  • 11:27
  • 29.01.12

סה היה פשוט מחדל אם זה היה יוצא לפועל. אבסורד שהממשלה אישרה ביזיון כזה.

20 עיתון "הארץ" במיטבו!!! איתמר כץ
  • 11:27
  • 29.01.12


ראשית, מה בדיוק "בעייתי" בסיור הזה? מה כל-כך מורכב בו? הולכים לראות את קברו של אבי האומה היהודית, שנקבר שם לפני 4000 שנה. האם הדבר הבעייתי הוא שהילדים יבינו כי מציאותו של העם היהודי באיזור הזה עתיקה הרבה יותר מכל עם אחר על-פני כדור הארץ?

לאחר מכן, במפגן דמוקרטי של פלורליזם, דואגת כתבת החינוך נשר, יוצאת גל"צ, לאזן את הקו הלאומני של האייטם עם דבריו החוששים של אחד ההורים. בהמשך, כמובן, מובאת הצהרתו של הורה אחר, התומך בסיורים שורשיים כמו זה. נראה לכם??! נשר "מאזנת" רק מצד שמאל. הורה עם דעות שונות לא נמצא באמתחת. כנראה שאין כזה...
ובכל זאת, יש "לאזן" את הביקור במערת המכפלה עם הרצאה מאת "שוברים שתיקה", אתם יודעים, רק כדי שהילדים ייפתחו גם להשקפת עולם ביקורתית...

  •   מה אתה מקשקש? ממ
    • 11:58
    • 29.01.12

    למדת פעם היסטוריה? העדויות ההיסטוריות מוכיחות שזה בקושי קבר שיך ערבי. אם הוא אביך אז יופי, אבל אל תספר לנו סיפורי מעשיות על קבר אברהם אבינו מלפני 4000 שנה. דרך אגב, לעם הסיני היסטוריה מתועדת של לפחות 5000 שנה.

  •   שתיחנק, אתה ו"אבי האומה היהודית".  (לת) לא אח
    • 11:59
    • 29.01.12

  •   לממ ההיסטוריון איתמר כץ
    • 12:38
    • 29.01.12

    ראשית, אכן למדתי היסטוריה, לתואר שני. שנית, כמו בהמון מקומות בארץ ישראל, הערבים שהגיעו לכאן לאחר הכיבוש הערבי על הארץ ביקשו (בדומה לרומאים) למחוק כל זכר להתיישבות יהודית כדי לשלול את הקשר של העם היהודי לארצו. כך עשו, לדוגמא, כאשר בנו על חורבות הר הבית, וביודעין, את המסגד שלהם, אל-אקצא. כך עשו גם על מערת המכפלה - אשר בניגוד להרבה מאוד קברים שאין ביסוס לגביהם, לגבי מערת המכפלה אכן יש ביסוס ודאי שזהו מקום היקברו של אברהם אבינו. זה שיש על זה מסגד לא אומר שמתחת אין היסטוריה עתיקה יותר...

    בקשר לעם הסיני, תקרא את מה שכותבים, תחשוב ורק אז תגיב. דיברתי על איזורנו, קרי המזרח התיכון, ולא על סין.

21 משטרה חשוכה  (לת) גגג
  • 11:28
  • 29.01.12

22 הימין ה"דמוקרטי" לא יכול להתמודד עם האמת.  (לת) ציניקן
  • 11:29
  • 29.01.12

23 מוטב ששוברים שתיקה לא ישמשו עלה תאנה לסיורי הפאשיזם. מיכאל
  • 11:30
  • 29.01.12

זה רק לטובה שכעת ברור שזהו סיור פאשיסטי מה שיזם צאר החינוך ולא 'סיור לימודי' עאלק...
מוטב ששוברים שתיקה לא ישמשו עלה תאנה לסיורי הפאשיזם.

  •   אכן, עדיף ש"שוברים שתיקה" יגיעו לבית ספר רותי
    • 13:11
    • 29.01.12

    ושהתלמידים לא יסעו למקום בו חוליגנים השתלטו על עיר שלמה.

24 רוב תלמידי ליד"ה ימניים, כבכל בתיה"ס בי-ם. בוגר ליד"ה
  • 11:30
  • 29.01.12

הרי עשרות אחוזים מהם הם "מתנחלים" מהשכונות החדשות מעבר לקו הירוק (ואפילו מהתנחלויות אמיתיות כמו הר אדר, מעלה אדומים וגבעת זאב).

  •   ממש לא תלמידת ליד"ה שהייתה בסיור
    • 16:50
    • 29.01.12

    אני אישית ימנית ואנחנו קומץ בכיתה, תוקפים אותנו כל הזמן בכיתה.

  •   ממש ממש לא. תלמידה בליד"ה..
    • 17:43
    • 29.01.12

    אני בתוך ימנית בליד"ה יכולה לומר לך שבית הספר מאוד שמאלני והתלמידים והמורים שמאלנים מאוד. הימנים פה במיעוט

25 שילמדו את ילדי ישראל על הטבח בתרפ"ט שעשו ערביי חברון ביהודים ארץ ישראל לעם ישראל
  • 11:32
  • 29.01.12

ההיסטוריה לא החלה ב-67'. מאז חידוש ההתיישבות היהודית בארץ ישראל הערבים לא חדלים לרצוח יהודים, במטרה להשמיד את כל היהודים בארץ ישראל. שילמדו את ילדי ישראל על הטבח בתרפ"ט שעשו ערביי חברון ביהודים.

26 מדינה בהתדרדרות מוסרית מורה נבכים
  • 11:32
  • 29.01.12

היה לי ברור מראש שזה יקרה. משרד ה"חינוך" כמו הממשלה כולה תומכת, או במקרה הטוב שבויה ונשלטת בידי הפנאטים הימניים ששמים את האייטולות בכיס הקטן. משרד החינוך עוסק בכל דבר חוץ מאשר חינוך, או מחנך רק לאפרטהייד.

27 שוברים שתיקה - שמאל קיצוני. כמו שאין מה לעשות לתלמידים במפגשים עם ימין קיצוני, כך גם אין לתת לשמאל קיצוני את הבמה מולם. אלי
  • 11:34
  • 29.01.12

כשיגדלו, שיבחרו לבד האם להצטרף לישיבה בחברון או לשוברים שתיקה!

28 איזה ערך יש לגורמי האכיפה אבי
  • 11:37
  • 29.01.12

אם הם לא מסוגלים לאכוף את החוק והסדר על ציבור מסוים???

29 כל כך צפוי ציונה
  • 11:41
  • 29.01.12

כבר חשבנו לרגע קט שמשרד החינוך התעשת , חרג ממנהגו והסכים להראות לתלמידים תמונה מאוזנת, ולהציג גם את מציאות הכיבוש. זו היתה אשלייה לרגע . מדיניות אינדוקטרינציה של עמדות הימין , והסתרת המציאות המתרחשת בחברון תחת הכיבוש נמשכת. כנראה מפחד בריוני הימין. כך גדל נוער תחת תרבות השקר וההסתרה. לא צריך להזכיר באילו משטרים, התקיימה ומתקיימת התנהלות כזו.

30 "מחול שדים" זו הגדרה יפה לפעילותם של מתנחלי חברון.  (לת) מתושלח
  • 11:41
  • 29.01.12

31 שעור באזרחות ודמוקרטיה: מיבעל הבית בארץ הזאת ? אנה
  • 11:41
  • 29.01.12

כל כך לא מפתיע!
מה שהפתיע הוא בעצם היתר הסיור של שוברים שתיקה
אני מקווה שדחייתו , תאיר בקרב התלמידים , וקוראי הידיעה, את מציאות חייהם יותר מאשר עצם הביקור

32 משטרת מולדובה ביתם-היד הארוכה של ליליפוטין מונעת חשיפת האמת בשטחים הכבושים. אין דבר. אפשר להביא את ארגון שוברים שתיקה למקומות נטרליים בצילום תמונות מהשטח. את האמת לא ניתן לטייח כפי שמולדובה ביתם והימין רוצים. די לשקרים. תראו איך המתנחבלים פועלים-את רשת הסרטן וגרורותיה.כמה נוכלות.מתחבר למכתב הטייס והכפייה הדתית בצבא,שהביא אורן היום.  (לת) שומר חוק-כל הכבוד להורים שבטלו את הנסיעה.
  • 11:42
  • 29.01.12

33 בעוד זמן לא רב- המשטרה תדיר את רגליה מלתת אישורים להפגנות שמאל רונן
  • 11:50
  • 29.01.12

2010-2011-1984

34 נכון נוהגת המשטרה. רון
  • 11:52
  • 29.01.12

אין להוביל ילדים לטיול בשטחים כבושים.
במיוחד לא לגוב האריות חברון כולל הסכנה מבית למטיילים הצעירים.
קחו אותם לבקר כפר ערבי, דרוזי, צ'רקסי ישראלי.
קחו אותם לבקר בכפר ישראלי/ישראלי.
קחו אותם לעיירות בפריפריה, לשכונות של יוצאי אתיופיה.
יש די מה להכיר מבית לפני שיוצאים לשטחים כבושים שנויים במחלוקת.

  •   הסיור התקיים כרגיל תלמיד שהיה בסיור
    • 18:03
    • 29.01.12

    היינו בסיור שהתנהל כרגיל חוץ מביטול הפגישה. לוקחים אותנו למקום שנוי במחלוקת כמו חברון כי אנחנו לומדים על יהודה ושומרון למידה רחבה והסיור נועד להמחיש את המצב בעיר ולתת לנו תמונת מציאות מורכבת

35 הביקורים מיותרים ובטח לתלמידי כיתה ח' ולא חשוב מאיזה צד פוליטי, אבל "שוברים שתיקה" כמדריכים חמור במיוחד, זה כמו לתת ל"נערי הגבעות"להוביל הדרכה לתלמידים הגורם בליד"ה שמאל קיצוני
  • 11:53
  • 29.01.12

"שוברים שתיקה" תופעה לא לגיטימית ולא לגלית, פרסום הכפשות בשם חיילים אלמונים, שאין כל אפשרות להוכיח אמתותם, יכולה להתקיים רק בדמוקרטיה מתאבדת.

  •   אתה מוזמן להיכנס לאתר של שוברים שתיקה ולראות מאות עדויות בוידאו של עשרות חיילים עם שמות מלאים ופנים גלויות  (לת) צפה ולמד
    • 12:13
    • 29.01.12

  •   זו ההקבלה הנכונה: שוברים שתיקה == נוער גבעות, מתנחלים == מר"ץ מסכימה לחלוטין
    • 12:50
    • 29.01.12

    מצטערת, אני לא מוכנה לתת פיתחון פה מול תלמידים לאירגון נתמך מחו"ל שפועל כנגד ממשלה נבחרת בישראל, בין אם זה עמותת שוברים שתיקה ובין אם כנופיית נוער גבעות. שניהם אירגונים מחוץ למערכת הפוליטית, ולא במקרה. אם כבר - עימות בין נציג מתנחלים לבין נציג תנועה ציונית שעומדת לבחירה.

36 אלו ששולחים ילדים להשתטח על קברים.. גבריאל
  • 11:56
  • 29.01.12

טמאים בעצמם. שכחו מה זה להיות יהודים ומביאים לעינו אסון.

37 גדעון סער אינו מטפל באופן חריף ונוקשה לתלמידים שהורים שלהם משתפים ומאיחוד משפחות שמטרדים וגורמים נזקים כלפנו  (לת) מאפי שינה הזועם 29.1.0.12
  • 12:01
  • 29.01.12

38 ביריוני ההתנחלויות משליטים טרור על מוסדות המדינה. פעם הם היו מוקצים היום הם הבון טון. איזה דיכאון!!!!!!  (לת) יהודה
  • 12:01
  • 29.01.12

39 עוד סימן להשתקת המפעל ההרסני של הכיבוש וההתנחלויות בשטחים ג'וליה
  • 12:04
  • 29.01.12

שוברים שתיקה בקש וגם קבל את כל האישורים הנדרשים, ובכל זאת המשטרה, בגלל לחץ מתומכי הכיבוש וההתנהחלויות בלב אוכלוסיית פלסטינית, בטלה את האירוע החינוכי.
הסכנה היא לא שהתלמידים ישמעו זווית אחרת על הנעשה בחברון, ויפשגו עם חיילים שמבינים את הצורך לספר על השירות, ולשתף אחרים בסיפורים שמשקפים את הצדדים האפלים של הכיבוש (אין צדדים נאורים...). הסכנה היא בהשתקת והתעלמות מכוונת מהמציאות המכוערת והאלימה.
ככל שנמשיך לטמון את הראש בחול , המצב יחמיר. ככל שנמשיך להתכחש שמעשים של חיילים מסוימים ומתנחלים מסוימים מהווים סכנה ממשית לדמוקרטיה ולזכויות אדם של האוכלוסיה הפלסטינית , נמשיך גם לפגוע בחברה שלנו. התלמידים צריכים להיחשף למה שנעשה שם - כולנו צריכים להיחשף למה שקורה שם. השתקה אינה התשובה - הדרך היחידה להתמודד עם ההתנהגות הלא מוסרית והאלימה היא לדבר בצורה גלויה על הנעשה על מנת לעבוד לסיום הכיבוש.

40 עיר האבות היא לא נחלתו של הימין בלבד דני ב.
  • 12:09
  • 29.01.12

לעשות מילואים בקן הצרעות הזה שנקרא חברון לוקחים את כולם ללא השקפה פוליטית.
לקחת תלמידים שילמדו על המקום ועל הקורה בו, זה אסור.
נו טוב אם את עתיקות ירושלים מוסרים לעמותת ימין קיצוני כמו אלעד למה את תולדות חברןו לא נלמד מלוינגר ומנועם ארנון בלבד?
ההיסטוריה היא בלעדית שלהם כידוע.
וכל מתיישביה היהודיים של חברון הם צאצאים ישירים של הישוב היהודי בחברון של שנת 1929.

41 ממשלת נתניהו ושר החינוך אסון לדמוקרטיה.  (לת) דן
  • 12:22
  • 29.01.12

42 סתימת הפיות והצגת דעה אחת בלבד לא בבית ספרנו על אפו וחמתו של צר החינוך.  (לת) הורה
  • 12:24
  • 29.01.12

43 להוציא את שוברים שתיקה מחוץ לחוק,  (לת) שונאי ישראל,אתם לא גברים,
  • 12:33
  • 29.01.12

44 בלי טיפה של ביקורת דביר
  • 12:34
  • 29.01.12

כתבה שלמה ואין אפילו ביטוי לביקורת על הארגון.
דעותיו של הרוב השמרני ימני של המדינה לא רלוונטיות מול המציאות המדומה שמציג "הארץ" פעם אחר פעם.
אפילו מזכל שלום עכשיו יריב אופנהיימר אמר בראיון לגלי צהל כי "קשה לו להזדהות עם הפעילות של שוברים שתיקה" אבל ההורים כמייצגים של הציבור הישראלי בכתבה אומרים שמדובר באיזון הולם לשר החינוך סער.
בושה

45 סתימת פיות היא דוקא נחלת השמאל הנאור בדרך כלל, לא של הימין....  (לת) ציוני
  • 12:45
  • 29.01.12

46 שוברים שתיקה ממומנים בידי ממשלות זרות ומעבירים מידע על חיילינו- לא תודה.  (לת) שלום אחר כך
  • 12:46
  • 29.01.12

47 די כבר לתת להם את כל התקצבים שלנו!! צאו מהשטחים הכבושים ותחזרו לנורמליות ועכשיו!!  (לת) מותר לכתוב 'מתנחבלים' בהארץ??
  • 12:50
  • 29.01.12

48 הדיקטטורה שקופה אזרח ותיק
  • 12:59
  • 29.01.12

הימין הוא בעד והשמאל נגד, אבל אי אפשר להתכחש למישטר הדיקטטורה הטוטליטרית - פאשיסטית בישראל!

49 איזון ראוי? אזרחים מעורבים? עוד מעט תתחילו לחשוב...  (לת) כדרלעומר
  • 13:02
  • 29.01.12

50 אם לשמאל יש הצעה אחרת כיצד יהודים יוכלו לבקר במערכת המכפלה לאחר טבח הפלשתינאים ביהודי חברון בשנת 1929, שיציעו זאת, ושזה לא יהיה כמו פרשת קבר יוסף בשכם.  (לת) משה
  • 13:08
  • 29.01.12

51 לא להתגייס לצבא שמעלים את האמת מן החיילים.  (לת) הם מפחדים, יבורך מנהל התיכון לידה.
  • 14:01
  • 29.01.12

52 המאבק חייב להיות של ההורים. לא לאשר לילדיהם לצאת לסיורים בשטחים הכבושים.  (לת) קורא מתמיד
  • 14:27
  • 29.01.12

53 המשטרה מחליטה אילו תכנים יילמדו בבתי הספר? בושה להיות ישראלי.  (לת) מה? חברון זה שטח צבאי סגור?
  • 14:31
  • 29.01.12

54 שוברים שתיקה דוברי אמת. שוברים שתיקה הם הפטריוטים האמיתיים. עיטור גיבור ישראל לשוברים שתיקה.  (לת) הצבא והמשטרה יראים מן האמת
  • 14:53
  • 29.01.12

55 יש להם הרבה כסף! עקוב אחר הכסף
  • 14:56
  • 29.01.12

לאיחוד האירופאי ולקרן לחורבן ישראל יש סכומי עתק כדי להעביר יהודים על דתם.

56 מאז ומעולם היו יהודים המנסים בכח לפגוע במדינת היהודים בשיטות שונות  (לת) גודמן
  • 15:02
  • 29.01.12

57 מאז ומעולם היו יהודים המנסים בכח לפגוע במדינת היהודים בשיטות שונות  (לת) גודמן
  • 15:04
  • 29.01.12

58 חברון היא סמל של כיבוש וטבח עכבר
  • 15:26
  • 29.01.12

חברון היא עיר שישבו בה יהודים במשך אלפי שנים, עד 1929.
במאורעות תרפ"ט כבשו הערבים את העיר, טבחו ב 67 יהודים והבריחו את השאר.
אחרי פחות מארבעים שנה חזרו היהודים למקום.
על אף השליטה הישראלית בעיר, חברון מסמלת את הכיבוש המוסלמי הרצחני ביהודה ושומרון, את המאבק לצדק מצד היהודים, ואת מאבק השמאל הישראלי נגד הצדק.

59 אלף תלמידי ישראלים בקרו בחברון בשנה שחלפה מאז הכריז שר החינוך על תוכנית הסיורים בעיר האבות לא בדיוק סיפור הצלחה
  • 15:40
  • 29.01.12

ויש להניח ששלושים הכתות שסיירו בחברון ובמערת המכפלה הן מהמגזר הממלכתי דתי או האדוק עוד יותר.

60 מדינה נחמדה יש לנו, אין מה להגיד. וגם אהבה גדולה שורה בין כולנו. העתיד ורוד.  (לת) הוזה המדינה
  • 15:46
  • 29.01.12

61 מי מנהל את מדינת ישראל? פעילי הימין! ישראלים צאו לרחובות לפני הסוף  (לת) ניסים
  • 16:26
  • 29.01.12

62 אישית איני מאמין לאף "עדות" אחת שמפורסמת בידי שוברים שתיקה בע"מ. אני סבור שהצגת טקסטים אנונימיים ומוטים בפני תלמידי תיכון רחוקה מלהיות חינוכית - וקרובה מאוד לתעמולה שטחית. טוב עשה מי שביטל את המפגש הפסול. כפי שאין מניחים (אני מקווה) לתלמידים להפגש עם אנשי כך לשעבר ולשמוע מפיהם "עדויות" על המתרחש בשטחים, כך אין שום סיבה להניח להם להפגש עם ארגונים כמו "שוברים שתיקה" - או, כאמור, בעצם חברות בע"מ. חברה לתועלת הציבור, ליתר דיוק. הידעתם שבחברה כזו ניתן להוריש את מניותיך? כלומר, אחרי 120 שנה, כשמייסדי שוברים שתיקה בע"מ יעברו לעולם שכולו טוב, ילדיהם יירשו את מניותיהם בשוברים שתיקה בע"מ. מצחיק, אה? גם אני חושב. או יותר נכון, אם הארגון הזה, ואחרים כמוהו, לא היו עושים הכל להשחיר את שמנו בעולם כדי לקדם אג'נדות שהבוחר הישראלי רומס בעקבו (ובצדק) - אז היינו צוחקים. ככה זה די עצוב. או מצחיק-עצוב. אולי "פתאטי". זהו. שוברים שתיקה בע"מ הוא ארגון פתאטי. ועוד לא אמרנו מילה על מי שמממן אותו... פשוט נעתיק מויקיפדיה: " בשנים 2008 ו-2009 קיבל הארגון מימון עבור פעילותו מהאיחוד האירופי, הקרן החדשה לישראל, ממשלות בריטניה, ספרד והולנד, קרן אוקספם, קרן DanChurchAid, קרן Christian Aid, וקרן המכון לחברה הפתוחה." - יפה, אה? אשכרה כאילו ישראל היתה מממנת בספרד ובבריטניה ארגונים לזכויות הבסקים והצפון אירים, בהתאמה, שמביאים "עדויות" אנונימיות, לדבריהם מפי חיילים בריטיים וספרדים, על ההתעללויות הנוראות באירים, ובבסקים. ובכלל. אני לא מפסיק לצחוק מהקטע הזה, איך הגמל השמאלני לא רואה את דבשתו, שבינה ובין דמוקרטיה אין דבר. צחוק מר, כן. אבל צחוק. זה מצחיק. חה. מודרניסט .
  • 16:59
  • 29.01.12

אישית איני מאמין לאף "עדות" אחת שמפורסמת בידי שוברים שתיקה בע"מ. אני סבור שהצגת טקסטים אנונימיים ומוטים בפני תלמידי תיכון רחוקה מלהיות חינוכית - וקרובה מאוד לתעמולה שטחית. טוב עשה מי שביטל את המפגש הפסול. כפי שאין מניחים (אני מקווה) לתלמידים להפגש עם אנשי כך לשעבר ולשמוע מפיהם "עדויות" על המתרחש בשטחים, כך אין שום סיבה להניח להם להפגש עם ארגונים כמו "שוברים שתיקה" - או, כאמור, בעצם חברות בע"מ. חברה לתועלת הציבור, ליתר דיוק. הידעתם שבחברה כזו ניתן להוריש את מניותיך? כלומר, אחרי 120 שנה, כשמייסדי שוברים שתיקה בע"מ יעברו לעולם שכולו טוב, ילדיהם יירשו את מניותיהם בשוברים שתיקה בע"מ. מצחיק, אה? גם אני חושב. או יותר נכון, אם הארגון הזה, ואחרים כמוהו, לא היו עושים הכל להשחיר את שמנו בעולם כדי לקדם אג'נדות שהבוחר הישראלי רומס בעקבו (ובצדק) - אז היינו צוחקים. ככה זה די עצוב. או מצחיק-עצוב. אולי "פתאטי". זהו. שוברים שתיקה בע"מ הוא ארגון פתאטי. ועוד לא אמרנו מילה על מי שמממן אותו... פשוט נעתיק מויקיפדיה: " בשנים 2008 ו-2009 קיבל הארגון מימון עבור פעילותו מהאיחוד האירופי, הקרן החדשה לישראל, ממשלות בריטניה, ספרד והולנד, קרן אוקספם, קרן DanChurchAid, קרן Christian Aid, וקרן המכון לחברה הפתוחה." - יפה, אה? אשכרה כאילו ישראל היתה מממנת בספרד ובבריטניה ארגונים לזכויות הבסקים והצפון אירים, בהתאמה, שמביאים "עדויות" אנונימיות, לדבריהם מפי חיילים בריטיים וספרדים, על ההתעללויות הנוראות באירים, ובבסקים. ובכלל. אני לא מפסיק לצחוק מהקטע הזה, איך הגמל השמאלני לא רואה את דבשתו, שבינה ובין דמוקרטיה אין דבר. צחוק מר, כן. אבל צחוק. זה מצחיק. חה.

  •   מסכים עם כל מילה תלמיד שהיה בסיור
    • 18:14
    • 29.01.12

    אני מסכים עם כל מילה שלך אך לצערי המפגש עם שוברים שתיקה לא התבטל אלא רק נדחה עד שייקבעו לו תאריך אחר שבוא יבוא נציג מטעמם לבית הספר

63 אם מתיישבי חברון וממשלת ביבי חושבים שהצדק איתם, אז למה הם חוששים מביקור כזה? החשש אומר "דרשני".  (לת) גד
  • 18:23
  • 29.01.12

64 ברור מודאג
  • 18:51
  • 29.01.12

לקחת את התלמידים לסיור במערת המכפלה בחברון זה הדבר הכי בטוח בעולם (בהדרכת כמה מתנחלים חדורי שנאה) אבל לקחת אותם לסיור באותו המקום (ואפילו באזור קצת יותר בטוח שם) ע"י ארגון כמו שוברים שתיקה (כולם חיילים קרביים לשעבר) - לזה כבר אין אישור של כוחות הבטחון.
כשקראתי בבוקר על זה שהם נוסעים, אמרתי לעצמי " איזה יופי, אך אני צנצנת אם זה באמת יצא לפועל". כמה לא מפתיע...

65 מדינה כזאת לא ראויה שילחמו בשבילה.  (לת) מסמר חלוד
  • 19:58
  • 29.01.12

66 בימים חשוכים אלו פלא שעדין לא הוציאו את ארגון "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק חנה חורש
  • 21:21
  • 29.01.12

לא היה מפליא אילו חברי הקואליציה הזו היו מוציאים מיד חוק שיוציא את ארגון "שוברים שתיקה" אל מחוץ לחוק. הרי אין להם שום מגבלות וכל פעילותם היא ניאו-לאומנית טהורה...

67 איתי תוכנן להפגש כתושב קריית ארבע חברון. מאיר/מורה של"ח חברון.
  • 00:30
  • 30.01.12

לצערי הפגישה לא התקיימה,הייתי מספר על מפגשים אחרים,לא אלימים שקורים בעיר.לא כולם ,או יותר נכון הרוב -לא שונאי ערבים קיצוניים,הרוב מקיימים בפועל(במוסך וכדו')חיים נורמליים של כבוד הדדי בשכנות ובמסחר כמו שהיו היחסים בין יהודים לערבים לפני מאורעות תרפ"ט.וכמו שהיו החיים בעיר לפני האינתיפאדות. היו פעם יחסי שכנות סבירים/טובים בין יהודים לערבים בחברון.אך"אני שלום וכי אדבר המה למלחמה" הרצחנות ב1929 פגעה ברצף החיים ההיסטורי של תושבי הבכירה מ"ארבעת ערי הקודש"-חברון.

68 היסטוריה ופוליטיקה ערן
  • 04:27
  • 30.01.12

מה הקשר בין הערך הלימודי של ביקור במקום בו התחיל העם שלנו (לפי האמונה היהודית, לא כולם חייבים לקבל את זה, אבל כשלעצמו יש לזה ערך) לבין הפוליטיקה של היום?
אני לא זוכר שכשהייתי בסיור בתל אביב בבית ספר דובר על מי מתמודד לרשות העיר ואיך העיריה כן או לא מזניחה את ענייה.
אם עורכים סיור באתר היסטורי, למה התלמידים צריכים לקבל הרצאה מגורם פוליטי?
לא עדיף לקבל הרצה ממישהו שמבין בהיסטוריה?

69 אנחנו מחוללים עם שדים ומשמשים כלים של דמוקרטיה לשעבר  (לת) שוטר גבר גבר מרביץ בהפגנות
  • 08:55
  • 30.01.12

70 אם כבר חייבים "איזון לנראטיב של האויב" לכל פעילות, למה לא מפגש עם ניאו נאצים לפני כל ביקור ביד ושם ..  (לת) אם כבר
  • 08:59
  • 30.01.12

71 איזו צביעות... ההורים מפחדים על ידיהם המסכנים שמע יהפכו לטמאים... אלעזר
  • 09:58
  • 30.01.12

שחס וחלילה לא יגלו שהם חלק מעם כובש. ואם יגלו זאת לפני שילכו לצבא ויהפכו לחיילים אמיצים (אך טפשיים), אז כיצד יוכלו, ככל החיילים להגן על מדיניות הכיבוש? הרי כל ילד בן 12 יכול לפתוח יוטיוב, ולראות מפלצות-אדם מכות איכרים שאדמתם היא כל רכושם. והרצח בעיניים מצטלם בהחלט. והאלימות והחולי הנפשי הם "עוברי מסך". גם דרך המסך הביתי, בין הכנת שיעורים בלשון לבין תושב"ע. אז ממה ההורים כל כך מפחדים? האם הם מפחדים ממה שילדים כבר יודעים, בכל מקרה? ואולי הפתרון הוא להוציא תכנים הקשורים לכיבוש מהאנטרנט? זו משימה בהחלט "ראוייה" לקדנציה הבאה של ביבי, אשר תתחיל בעוד שנה וחצי.

72 חברון מאז ולתמיד בוגר ליד"ה
  • 14:15
  • 30.01.12

כנכד לסבתא שנולדה בחברון ושמשפחתה סבלה בפרעות, אני מתבייש היום (ולא בפעם הראשונה) להיות בוגר ליד"ה. לא פלא שהכתבה הופיעה בעיתון 'אוהב העם' הארץ.

73 אנשים שעיקר עיניינם בארץ הוא "זכות אבות" מלפני 3000 שנה מערערים את זכות קיומה של מדינת ישראל  (לת) לגיטימיסט
  • 16:01
  • 01.02.12

74 חברון הינה שטח צבאי כבוש - לכן ביקרתי בה רק במדים. אבו עלה מנג'ליל
  • 23:46
  • 02.02.12

יש להחליט. - (עלידי הממשלה) האם רוצים להמשיך לשלוט בכח צבאי על אזרחים או לספח חבל ארץ זה.
אנו כובשים בכח צבאי כבר מעל ל44 שנה את עיר האבות.