דיון בכנסת: רק בבר אילן מקבלים ללא תואר ראשון

ועדת הכנסת דנה בנושא בעקבות הפרסום ב"הארץ" על קבלת יאיר לפיד לתואר במוסד. נציגי המל"ג הבהירו כי הם רואים את הדברים בחומרה

בעקבות הפרסום ב"הארץ" אודות קבלתו של יאיר לפיד ללימודי תואר שני ושלישי באוניברסיטת בר אילן ללא תואר ראשון, קיימה הבוקר (שני) ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא קבלה לתארים מתקדמים ללא תואר ראשון.

לפני כשבועיים פורסם כי לפיד, שהודיע באחרונה על התמודדותו במערכת הבחירות הקרובה, התקבל ללימודי תואר שני ושלישי בתוכנית המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות, ללא תואר ראשון כלל. לפיד התקבל לתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל של המוסד, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים"

על פי מידע שאסף מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ), בר אילן היא היחידה עם תקנון ששוקל קבלת מועמדים ללא תואר ראשון. על פי נציגת המרכז, המוסד מסר לה כי מדובר בנוהל קבלה קפדני במיוחד הדורש הסכמה פה אחד. עוד נמסר כי בבר אילן לומדים כיום 10 סטודנטים לתואר שני ללא תואר ראשון.

משה ויגדור, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), ציין בדיון כי סוגיית הקבלה בבר אילן הועברה לידי הוועדה לפיקוח ואכיפה במל"ג שתדון מחר בנושא ותחליט כיצד למצות את הצעדים עם המוסד.

יאיר לפיד לאחר הודעתו על הצטרפותו לפוליטיקה
יאיר לפיד לאחר הודעתו על הצטרפותו לפוליטיקה . צילום: מוטי מילרוד

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

לדבריו, המל"ג רואה בחומרה את הדברים. "בשבמוסד טענו שפעלו על פי התקנון שלהם, אך עמדתנו היא שזה בלתי אפשרי, כי האישור לתוכנית נעשה עם תנאי קבלה מוגדרים. ברור שיש חריגה (בבר אילן, ט"נ) ויש מגוון צעדים שהמל"ג יכולה לנקוט בהם. תקנון של אוניברסיטה לא יכול לחרוג מהחוק ומכללי המל"ג".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו, אמר כי "צר לי שבר-אילן לא ראתה לנכון להגיע ולהסביר את הסוגיה באופן פומבי ובכך היא מאשרת את המצב. אנחנו מדברים על מסלולים מתוקצבים ולא יעלה על הדעת שיפתחו את אותם הקריטריונים. לאור העובדה שיש כאן חריגה מאוד בעייתית אני מבקש מהמל"ג להקפיא את המסלול שנתן אפשרות לסטודנטים להיכנס ללא תנאי קבלה המקובלים במערכת האקדמית".

ח"כ זבולון אורלב אמר במהלך הדיון כי "מדובר במעמד האקדמיה הישראלית, במוניטין האוניברסיטאות, ולא ייתכן שכל אחד יעשה בו כביתו שלו עם מסלולים עוקפי מל"ג. נעשה כאן דבר שלא יעשה, פשוט פרוטקציה של אנשים לקבל תארים אקדמיים שגם ויש בכך גם טובת הנאה כספית".

ראש מנהל ועד ראשי האוניברסיטאות, דבורה מרגוליס, ציינה כי "כל 6 המוסדות האחרים פועלים בשקיפות בנושא – גם בתארים וגם לפי התשובות שאני קיבלתי. רק בבר אילן זה מסלול שונה עם קריטריונים אחרים ולכן יש לזכור ש-6 מתוך 7 מוסדות אחרים עומדים בכל הקריטריונים".

ח"כ מיכאל בן ארי ביקש להפנות את הזרקור לתופעה נוספת המתרחשת באקדמיה בשנים האחרונות והיא פתיחת התוכניות החוץ תקציביות: "יש היום מסלולים באוניברסיטאות שאנשים שרוצים לעשות תואר מקבלים איזה סוג של מסלול מיוחד עבור תשלום אקסטרה, פי כמה מאשר סטודנטים רגילים, נוצר פה מתח שרוצים למלא מחלקות ומתוך כך מגיעים לאותה מציאות מעוותת שאנשים מקבלים פריווילגיות שאחרים לא מקבלים בגלל כסף. זה לא מתוך זה שאוהבים או לא את לפיד אלא רוצים למשוך סטודנטים. שם זה מתחיל... רוצים למלא את החשבון בבנק וצריך לתת את הדעת על הדבר הזה. לא יכול להיות שמטרה של מוסד היא להרוויח כסף".

ויגדור בתגובה אמר כי "בשים האחרונות בגלל קושי כלכלי פותחו תוכניות מיוחדות...זה נושא שצריך להידרש אליו והמבקר (המדינה, ט"נ) שוקד על כך בימים אלו. הנושא יטופל ביסודיות על ידינו בשנה הקרובה. מוסכם ששום מערכת לא יכולה לוותר על סטדנרטים אקדמיים".

פרופ' אגברייה מאוניברסיטת בן גוריון טען כי "חלק מהדיון הוא פופוליסטי ונעשה בפזיזות. כל מבחן וכל קורס באוניברסיטה עובר ועדת הוראה ברמה מחלקתית, ברמת הפקולטה וברמה האוניברסיטאית, ובסוף הסנאט מאשר אותו".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נו יאיר, נכנסת לפוליטיקה. תתחיל להתרגל לסירחון!!!!  (לת) יעל
  • 13:13
  • 30.01.12

  •   אני מאוכזבת ממך, מר לפיד, מאוכזבת בריבוע המלך עירום
    • 13:41
    • 30.01.12

    אני מאוכזבת ממך, מר לפיד, מאוכזבת בריבוע- פעם אחת מאוכזבת כדוקטורנטית שדרכה לא הייתה ולא כעת סוגה בשושנים, אבל עשתה את כל הדרך.

    אבל בעצם זו כבר אכזבה מהמוסד שקורא לעצמו אוניברסיטה שמעניק קיצורי דרך. זה לא קשור אליך. אתה רק הסכמת לקבל תנאים מועדפים, שרוב האחרים לא מקבלים. ופה הנקודה המאכזבת.

    אני מאוכזבת ממך גם ברמת התגובה שלך לכל העניין - ארוגנטית וילדותית, מביישת אותך, את התואר השני שלך שאתה מסיים בהצטיינות (ואולי אתה באמת מצטיין אבל אני כבר לא מאמינה...), את המעמד שלך כמי שמתיימר להוביל את המדינה הזו.

    זוהי אמירה קשה מאד בעיניי, ליהנות ממנעמי הסלבריטאות - ברמה אחרת לגמרי, בחזירות ויומרה, ובה בעת להיות מועמד למשרה ציבורית.

    דור חדש של פוליטיקאים קם, כזה שמזייף תארים אקדמיים ועושה קיצורי דרך גם במקומות שאין ולא צריכים להיות.

  •   גם ד"ר שקשוקה אינו בעל תואר ראשון... אז למה נטפלים רק ליאיר לפיד?  (לת) מה רוצים מלפיד?
    • 18:38
    • 30.01.12

  •   נוחי דנקנר מכהן בחבר הנאמנים של אוני' בר-אילן אחריות אישית
    • 14:58
    • 31.01.12

    לצד אחרים כמו צבי לבנת מIDB,
    יעקב שחר, כדורגלן עבר ויבואן רכב,
    צבי בר מרמת גן העומד לדין באשמת שוחד, הלבנת הון וזיוף,
    אחד בשם ד"ר אירווינג מוסקוביץ' ועוד,
    ביניהם שופטים ואנשי האוניברסיטה.
    מעניין.

02 מה הפרשה מעידה על לפיד אנחנו יודעים אבל מה היא מעידה על בר אילן: אוניברסיטה או בית מסחר זול לתארים אקדמאיים???????  (לת) אילן
  • 13:16
  • 30.01.12

03 חחח אז לפיד הוא סוג של איינשטיין???  (לת) מת מצחוק
  • 13:16
  • 30.01.12

04 יאיר לפיד אינו אלברט איינשטיין אילנה
  • 13:17
  • 30.01.12

עם כל הכבוד - יאיר לפיד אינו ברמת גאונות כמו של איינשטיין , ומה שהיה צותר לאיינשטיין אינו גזרה שווה ליאיר לפיד ולאחרים ללא בדיקת הגאוניות שלהם ותרומתם לחברה ולאנושות.

05 מה מעשנים בבאר שבע? ברק
  • 13:21
  • 30.01.12

השוואה בין יאיר לפיד לאיינשטיין? יאיר לפיד כלומניק בעל דעות שמאלניות קיצוניות שאני מקווה שלא יקבל יותר מדי קולות...

06 הכל מקנאה ורוע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! דנה
  • 13:21
  • 30.01.12

הוא הרבה יותר מוצלח מרוב אנשי התארים למיניהם שרק רוצים להכשילו מבלי לחשוב שאולי הוא יצליח לשנות משהו במדינה מעובתתתת

07 פרופ אגרביה היחידי שמדבר לענין.נתראה בבחירות.  (לת) גולג
  • 13:22
  • 30.01.12

08 שמישהו יסביר לי למה הוא לא עשה תואר ראשון מלכתחילה? מחסור בכסף? בזמן?  (לת) לא מובן
  • 13:25
  • 30.01.12

09 במקום שאפשר לרכוש תואר תמורת כסף - אפשר להתקבל לדוקטורט גם בלי תואר ראשון ושני  (לת) Xantippe
  • 13:26
  • 30.01.12

10 לא צריך להיות גאון כדי לראות איזה שמות מוזכרים כמבקרים הגדולים את האוניברסיטה. זוהר זלמן איתמר
  • 13:26
  • 30.01.12

לא במקרה הם גם מבקריה הגדולים של מערכת המשפט, החוק והמוסר המדינת ישראל. הסיפור כולו הוא מאבק פופוליסטי שמנסה להדיר את יאיר לפיד מהכנסת.
לפני שאלכס מילר מעביר ביקורת על דברים פסולים כדאי לו שיסתכל בביתו פנימה ויחשוב על האישומים העומדים מול ראש מפלגתו הנערץ .

11 פרופ' אגברייה הוכיח גם שלא צריך שכל בשביל להיות פרופסור... YZ
  • 13:27
  • 30.01.12

איך אפשר להשוות מגיש תוכנית בטלוויזיה עם פיזיקאי ברמה של אינשטיין?
זה לא עלבון לאינטליגנציה. זה חוסר אינטליגנציה.

12 פקולטה לפייסבוק ופרופ' לשקרים  (לת) יאיר לפיד
  • 13:35
  • 30.01.12

13 מלג, תדאגו קודם לתנאי ההעסקה של 70% מהמרצים. נושא חשוב ובוער יותר  (לת) נורית
  • 13:39
  • 30.01.12

14 סתם עשו רעש מכלום עודד מ
  • 13:42
  • 30.01.12

האוניברסיטה לא העניקה לו תואר רק הסכימה לקבל אותו למסטר ללא תנאי הקדם. במקרה שלו אפשר להגיד שהנסיון המקצועי שלו יכול לפצות על זה שלא שמע את החארתות לתואר הראשון ובכל מקרה אם ייכשל במסטר הוא לךא יקבל את התואר הראשון. בסך הכל האוניברסיטאות כמו כל אחד אחר נלחמות על המונופולייות של תפקיד משגיח כשרות שנותן לאנשים מדבקות איתן הם יכולים לקבל משכורת לפי סולם זה או אחר. (גילוי נאות, דוקטור אנוכי).

  •   מה הקשר B.A.
    • 15:37
    • 30.01.12

    יש תנאים וצריך לעמוד בהם, יאיר לפיד לא מורם מעם.
    איזה נסיון המקצוע שלו נתן לו שיכול להוכיח אותו כמצטיין חוץ מיחסי ציבור.
    להיות תלמיד מצטיין דורש קצת יותר מחינחונים אויליים מול ציבור ברמה ממוצעת ומטה.

15 לא רק בבר אילן - גם בת"א מנהל עסקים ת"א
  • 13:43
  • 30.01.12

לאוניברסיטת ת"א יש תוכנית מובחרת לתואר שני במנהל עסקים ע"ש ראקנטי
בכל מחזור מתקבל תלמיד 1 ללא תואר ראשון לאחר שעבר GMAT ,מבחנים וראיון אישי אז די לדמגוגיה אם עומדים בקריטריונים אז בהצלחה

16 לאיינשטיין דווקא הייתה בגרות יוני
  • 13:44
  • 30.01.12

לאיינשטיין דווקא הייתה בגרות, אבל אקסטרנית. הוא גם קיבל ציונים מעולים והתבלט בפיזיקה ומתימטיקה (בניגוד לאגדה הרווחת), אבל באמת לא הצטיין בלימודים אחרים (משפט, לטינית ועוד - זה מה שלמדו אז בתיכון במינכן), אבל בעיקר בגלל שהוא השתעמם ולאכי הוא לא יכל - הוא קרא כמויות אדירות של ספרות קלאסית, ניגן בכינור והיה כנראה מוצלח בכל מה שהוא עשה...

17 למה לא? חושם
  • 13:49
  • 30.01.12

ואני התקבלתי לתואר ראשון ללא בגרות וסיימתי בהצטיינות. יש הרבה עיתונאים משכילים מאוד שמתאימים לתואר שני

18 אם אפשר לסיים תואר שני בהצטיינות, ללא קבלת תואר ראשון, אז איפה הבעיה? הבעיה היא הקריטריונים האקדמיים של המל"ג! את זה צריך לתקן! תואר ראשון הוא חרטא, ואינו מעיד על עושהו/שאינו עושהו.  (לת) פשוט במל"ג יושבת חבורה השבויה בקריטריונים הטפשיים שהיא עצמה הגדירה.
  • 13:51
  • 30.01.12

19 "במל"ג הבהירו כי הם רואים את הדברים בחומרה..." במל"ג בראשות גדעון סער מהליכוד-רואים את הדברים בחרדה... סמי מפ"ת
  • 13:54
  • 30.01.12

הם מ פ ח ד י ם.
ובצדק

20 לפרופ' אגבריה ולפיד הוא גאון כזה?  (לת) kushivenushi
  • 13:58
  • 30.01.12

21 מוסד דתי הכין עצמו לקבל "חכמי תורה" למיניהם ללא תואר ראשון ממוסד מוכר  (לת) צבי
  • 13:59
  • 30.01.12

22 ככה נכנסים לפוליטיקה? כבר שבועיים וכל מה ששמענו זה איזו שערורית תארים סטייל ח"כ פרץ מש"ס. פתח ת'פה יאיר !!!  (לת) הלוחש לסוסים
  • 14:13
  • 30.01.12

23 למה לי אסור אם שוטרים קנו תואר בלטביה? בגלל שאני ספרדי? דןקטור לפיד
  • 14:15
  • 30.01.12

הדרישה לצדק חברתי חייבת לכלול קניית תארים בכסף! אני מתכוון להכניס את זה למצע הפוליטי הנקי שלי.

24 גם בעברית יוסף
  • 14:26
  • 30.01.12

אני מכיר בחור ישיבה שהתקבל ישירות לדוקטורט והיום הוא פרופסור!

25 בלטביה לפחות משלמים כדי לקבל תואר ראשון ...אולי תפרסמו מי כל ה-10 שהתקבלו?  (לת) פרופסור קתרוס
  • 14:28
  • 30.01.12

26 תמורת תשלום באוניברסיטה הדתית אפשר לקבל דוקטראט לתחמנות ותרבות החיים הטובים ללא פסיכומטרי ורק עם תואר ראשון באיגרוף תאילנדי  (לת) דוקטורדולצ'ה ויטה
  • 14:32
  • 30.01.12

27 אז מדוע דורשים ממני, סטודנט בן 17 לשני מסלולים שונים לתארים שניים שונים (M.A+M.Sc) תעודת בגרות? על אף שסיימתי את הדרוש לתואר הראשון? סטודנט
  • 14:39
  • 30.01.12

מקשים במקום להקל במקרים חריגים, ודרשו ממני תעודת בגרות במקום לאפשר לי כסטודנט להתמקד במחקר.

28 אתם באמת חושבים שתואר אקדמי מעיד על חוכמה? צאו כבר מהשטעטל ד״ר תתפכחו כבר!
  • 14:40
  • 30.01.12

החדשנות האמיתי כבר איננה באוניברסיטאות כמה עשורים! ורק אצלנו כל אמא יהודיה רוצה דוקטור... וזה בדיוק מה שזה שווה

29 לי עושים עדיין בעיות עם התואר הראשון יאיר לפיד מושחת
  • 14:52
  • 30.01.12

רק בגלל עבודה אחת שהמרצה לא מוכן לבדוק כי "אין לו זמן".

30 המל"ג הוא גוף מושחת שרק החשיפה התקשורתית הביאה אותו לתגובה רונן
  • 14:52
  • 30.01.12

המל"ג הוא גוף מושחת שאין שום פיקוח ראוי עליו.
אין זה מסמכותו של המל"ג להכנס לנעלי האוניברסיטאות.
מוסדות אלו מספיק רציניים בכדי להחליט מיהו אדם הראוי להתקבל ללימודים ומי לא. במכללות הקטנות יש תפקיד למוסד זה. אך שם הוא לא קיים.

31 סמי האידיוט M.d
  • 14:53
  • 30.01.12

המלג. זה גוף עצמאי לא שייך למשרד החינוך חוץ מזה זה סתם שולד שבר אילן משלם ללפיד כדי לקבל משהו בעתיד

32 עבדתי כמו חמורה עד שראיתי את הba בוגרת בר אילן
  • 15:10
  • 30.01.12

גם לימודי יסוד ביהדות... הדיון הזה נוגס בערך התעודה שלי. סתם הערה, שכשנרשמתי למוסד לימודים בחו״ל אף אחד לא שמע על בר אילן. עצוב וחבל. פעם בר אילן הייתה פונקציה...

33 בר אילן מייצרת מטפלים בפסיכותרפיה בסיטונות ובזילות אקדמית עדי
  • 15:12
  • 30.01.12

תכניות קצרצרות שבהן כל אחד יכול לסיים מסלול ולקרוא לעצמו "פסיכותרפיסט". והארץ מלא פסיכותרפיסטים...

34 תעודת הבגרות של אינשטיין אחד העם
  • 15:16
  • 30.01.12

מעניין לראות שגם פרופסור אגרבייה מאוניברסיטת בן-גוריון טועה בגדול.

נכון הוא שאינשטיין עזב את הגימנסיה בממלכת וירטנברג (גרמניה) בשנת 1894 (Luitpold Gymnasium, היום הגימנסיה נקראת על שמו) לפני גמר למודיו שם כשהיה בן 15 שנים. אולם לאחר זמן מה הוא השלים את למודיו בגימנסיה שוויצרית (Kantonsschule Aarau ) וקיבל תעודת בגרות שוויצרית (Matura) בשנת 1896.
מקור: ראה ערך Albert Einstein בויקיפדיה בגרמנית.

35 יאיר לפיד = ד"ר לקומבינה א.אולמרט
  • 15:45
  • 30.01.12

יש לו מורה טוב - ראש ממשלתנו:
אהוד אולמרט

36 אל תזלזלו בבר-אילן היא הוציאה מתוכה את רוצח ראש הממשלה לא שוכחים
  • 16:10
  • 30.01.12

כמה אונבירסיטאות בארץ יכולות להתגאות בכך שסטודנט שלהם שינה את פני ההיסטוריה וחיסל את סיכוי השלום במזרח התיכון?

37 תארים תמורת דמים מיקי
  • 16:32
  • 30.01.12

צריך להודות שהמוסד הבראילני המתקרא "אוניברסיטה" מוכן תמורת טביןותקילין להעניק תעודה לכל דורש.זכרו את אנשי סגל השב"ס ,המשטרה ואנשי הרבנות הצבאית שהוציאו בהמוניהם תארים מתארים שונים ומשונים כדי לזכות בהטבות במשכורת וקידום כפסיאודו אקדמאים.
האוניברסיטה הזו היא בושה לאקדמיה הישראלית וכל התעודות שלה יכולות לשמש לניגוב אחרי ברכת "אשר יצר".

38 תשמחו שאתם לא חיים בארה"ב. 25-45,000$ לשנת לימוד אורנית
  • 16:49
  • 30.01.12

אוניברסיטאית. ומקצוע (רפואה, משפטים ) זה רק אחרי תואר ראשון של ארבע שנים!!

39 מה רוצים מלפיד? המסלול הזה קיים כבר כמה שנים דניאל
  • 17:00
  • 30.01.12

איפה היתה ההמועצה להשכלה גבוהה עד עכשיו? כל שנה מקבלים כמה תלמידים ללא תואר ראשון. לפיד התקבל כו שהתקבלו אחרים. הוא לא זייף שום אישור ואם יש טענות צריך להפנותן לאוניברסיטה. על פנים הציונים של לפיד הם גבוהים. הרי אילו הוא לא פנה לפוליטיקה אף אחד לא היה כותב על זה. כל העניין הרב נובע רק ממתנגדים פוטנציאלים שלו שמנסים להכפיש אותו בכל דרך.

40 הלפיד שפסק להאיר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) גיא
  • 17:05
  • 30.01.12

41 פרוטקציה לידוענים ועשירים בלבד! ב ו ש ה 1  (לת) צביקה
  • 17:08
  • 30.01.12

42 יאיר הקוסם "בקליק" אחד ויש לו דוקטורט! גם אנחנו רוצים להיות דוקטורים בקליק!  (לת) ליאת
  • 17:11
  • 30.01.12

43 מעניין מי התורמים והמקושרים לבר אילן שסידרו לך קומבינה ומה תעניק להם בעתיד?  (לת) טלי
  • 17:13
  • 30.01.12

44 MA Neta
  • 17:15
  • 30.01.12

אני לומדת בלונדון לימודי תואר שני ללא תואר ראשון בלי שום ״פרןטקציות״ זה לא כזה מופרך כמו שהתקשורת מנסה להציג את זה..

45 יאיר לפיד חיים
  • 17:15
  • 30.01.12

אתה שדגלת תמיד בחשיפה מירבית אולי כנבחר ציבור פוטנציאלי, תציג את תעודת הבגרות שלך ? אם יש לך בכלל?

46 פרשת בר אילן לא הודבקה ללפיד הוא עצמו בישל לעצמו את הדייסה אז ב ת א ב ו ן !  (לת) אורי
  • 17:16
  • 30.01.12

47 ומי קיבל בעבר(נחמן?)?ומה קורה ברייכמן?(איציק?)  (לת) טוביה
  • 17:17
  • 30.01.12

48 הח"כים המתמחים בחקיקת חוקים עוקפי בג"צ הבנת הנקרא
  • 18:13
  • 30.01.12

פתאום נרעשים שלמדו מהם, ונותנים תארים עוקפי בי. איי.

49 בגרות יש לו?????  (לת) מתעניין
  • 18:14
  • 30.01.12

50 גם לכנסת מקבלים בלי תואר ראשון... דניני
  • 18:25
  • 30.01.12

סוף סוף בנאדם שרוצה ללמוד. ישר כל האנאלפבתים בכנסת מתנפלים עליו.

51 מחול השדים סביב התוכנית השולית באוניברסיטה הזניחה אינו אד הומינם? אז מה הוא? ad hominem
  • 18:33
  • 30.01.12

עכשיו הגיע הדיון הציבורי בהתקבלותו של השדרן, שדרך אגב הודיע שהוא רץ לכנסת, לתוכנית לימודים לתואר שלישי באוניברסיטת בר אילן לועדת החינוך של הכנסת, והמתדיינים, נבחרי הציבור ואנשי המל"ג, טוענים ששום דבר לא אישי,העקרון הוא קדוש. אז היכן היו אתמול? ושלשום? נמנמו?התוכנית כבר רצה כמה שנים, סופרים מתקבלים בה תוך הגמשת הקריטריונים שהאוניברסיטה עצמה קבעה, ורק, איזו מקריות אומללה, השדרן הפופולרי שמרעיד את אמות הסיפים של המפלגות שלנו, עלה בחכה.
הכל פוליטי, הכל אישי. היכן החופש האקדמי? מי צריך רגולטור בדמות המל"ג, שאף הוא אינו אלא גוף פוליטי לתפארת? אין לוועדת החינוך וחבריה החסודים במה לעסוק מלבד שאלת התקבלותו של מר לפיד ללימודים אקדמיים? די.

52 הלפיד שלא מתאים ללכת בראש המחנה......  (לת) דנה
  • 18:34
  • 30.01.12

53 בנוסף להולילנד יש עכשיו "בר אילנלנד" על זה נאמר חבר מביא חבר  (לת) אריה
  • 18:41
  • 30.01.12

54 מסכן מה אתם רוצים מלפיד? הקשרים שלו סידרו לו ג"וב מבוקש בצה"ל, הוצנח לתקשורת וכעת סידרו לו דוקטורט ללא לימודים ועכשיו דרכו לראשות הממשלה סלוללה  (לת) טלי
  • 18:51
  • 30.01.12

55 בכל העולם נהוג לקבל אנשים מאוד מוכשרים ללימודים גבוהים ללא לימוד בתיכון או לתואר ראשון  (לת) שי
  • 18:57
  • 30.01.12

56 לא מספיק שב"ח? כעת גם תב"ח (תואר בלתי חוקי)?  (לת) זלמן אקדמיה (במהירות מופרזת).
  • 19:25
  • 30.01.12

57 בן-ארי, מילר, אורלב, שימו לב מי נזעק לשמור על הרמה האקדמית בישראל. אבל האמת היא שהם נזעקו לשמור על כסאותיהם מפני מתחרה חדש.  (לת) גד
  • 19:51
  • 30.01.12

58 אולי הוא לא עשה תואר ראשון כי בכלל אין לו תעודת בגרות ??? תשאלו אותו אם יש לו... אזרח ששואל
  • 21:28
  • 30.01.12

אני חושב שהתשובה תפתיע...

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת