הסדרי חניה חדשים בת"א יקלו על התושבים ויקשו על המבקרים

תושבי ת"א לא יצטרכו לשלם יותר על חניה בכחול-לבן וייהנו מ-24 חניונים חדשים ללא תשלום בשעות הלילה; הכנסות העירייה יפחתו ב-35 מיליון שקל

עיריית תל אביב הודיעה היום (שלישי) על שינויים בהסדרי החניה בעיר, במטרה להקל על תושביה ולהקשות מעט על מי שאינם מתגוררים בה. במסגרת התוכנית, לא יידרשו עוד תושבי העיר לשלם על חניה במקומות המסומנים בכחול-לבן מחוץ לאזור מגוריהם, בניגוד למצב הנוכחי בו הם משלמים 67 אגורות לשעה. לעומת זאת, המחיר למי שאינו תושב העיר יעלה מחמישה שקלים וחצי לשישה שקלים לשעה - המקסימום שרשאית העירייה לגבות על פי חוק.

צעד נוסף עליו הכריזה העירייה הוא הפחתת התשלום לתושבים ב-62 חניוני התאגיד העירוני "אחוזות החוף". מעתה יזכו תושבי העיר להנחה של 75% מהמחיר המלא, לעומת 50% עד כה (למעט חניון גולדה, המשמש את באי בתי המשפט ומוסדות התרבות הסמוכים). העירייה גם תגדיל באופן משמעותי את מספר מקומות החניה העומדים לרשות התושבים בהסדר "חניון קרוב לבית".

במסגרת ההסדר החדש יתווספו עוד 24 חניונים של "אחוזות החוף" ובסך הכל יועמדו לרשות התושבים כ-7,000 מקומות חניה ב-45 חניונים, בהם לא יידרש תשלום משבע בערב עד שמונה בבוקר בימי חול, ומשלוש בצהריים ביום שישי עד שמונה בבוקר ביום ראשון. נוסף על כך, ייפתחו חינם לתושבי העיר, בהתאם לאזור מגוריהם, שלושה חניונים בשעות הלילה - חניון התרבות בלב העיר וחניוני מדעי החברה ומוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב.

מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, אמר כי התוכנית, שיזמו ראש העיר רון חולדאי וסגנו אסף זמיר, מעניקה לתושבי תל אביב עדיפות מוחלטת. הוא הבהיר כי מדובר בשינוי משמעותי, אך עם זאת הודה שהתכנית רחוקה מלפתור את מצוקת החניה הקשה בתל אביב. "בעיית החניה לא תיפתר, אבל איכות החיים של התושב תשתפר בצורה ניכרת", אמר במסיבת עיתונאים. הוא הדגיש עוד כי רק פיתוח התחבורה הציבורית יכול לצמצם את בעיות החניה. לדבריו, האחריות לעניין זה רובצת על הממשלה, שאינה עושה מספיק, ולא על העירייה.

הסוף לדו"חות באזורי חניה שמסומנים בכחול לבןניר כפרי

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

לייבה הוסיף כי הרפורמה בתחבורה הציבורית אולי שיפרה מעט את מצבם של מי שאינם מתגוררים בתל אביב ונדרשים להגיע אליה, אך רק החמירה את מצבם של תושבי העיר. המנכ"ל ציין עוד כי העירייה ביקשה בעבר להעלות אף יותר את המחיר על חניה בכחול לבן למי שאינם תושבי תל אביב, אך משרד התחבורה סירב לאשר זאת. "מבחינתנו מי שאינו תושב העיר נכון שיגיע בתחבורה ציבורית. המחיר למי שאינו תושב העיר יהיה גבוה - גם בחניונים שלנו וגם בכחול לבן".

לייבה אמר עוד כי העירייה תמשיך להיות סובלנית כלפי תושבי העיר המתמודדים עם מצוקת חניה, ורמז בכך בעיקר להחלטה להימנע ממתן קנסות בשעות הלילה לחונים במקומות אסורים שאינם מפריעים לתנועה. בנוסף אמר לייבה כי העירייה עושה מאמצים להגדיל את היצע החניה בלב העיר, באמצעות בניית חניונים חדשים. בקרוב עתיד לצאת לדרך פיילוט להקמת חניון אוטומטי ראשון, חסכוני במקום, תחת רחוב סוקולוב.

ביטול התשלום לתושבים על חניה בכחול לבן והעלאת המחיר למי שאינם תושבים במקומות האלה דורשים את אישור מועצת העיר ולאחר מכן את אישור משרדי הפנים והתחבורה. בעירייה הביעו תקווה שאישורים אלה יתקבלו בתוך כמה חודשים לכל היותר. שאר השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 במארס.

העירייה מעריכה כי בעקבות התכנית יפחתו הכנסותיה בכ-35 מיליון שקלים בשנה, הכוללים תשלום של תושבי העיר על חניה בכחול לבן ובחניוני אחוזת החוף ומכך שלא יינתנו עוד דו"חות לתושב העיר על חניה חוקית בתחומה.

את מסיבת העיתונאים כינסה הבוקר העירייה בהתראה קצרה, יממה בלבד לאחר שנחשפו חשדות חמורים לשחיתות של כמה מעובדיה. ראש העיר רון חולדאי לא התייחס במסיבת העיתונאים לפרשה. על פי החשד, שלושה עובדי עירייה בהווה ובעבר, שאחד מהם נחשב מקורב לחולדאי, ניצלו את תפקידיהם ומעמדם על מנת לקדם את ענייניהם של עבריינים, המשתייכים לארגון הפשיעה של יוסי מוסלי.

בעירייה הבהירו ששאין כל קשר בין מסיבת העיתונאים לבין חשיפת החשדות לשחיתות. לדבריהם מסיבת העיתונאים תוכננה מראש.



תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 5