לפיד בתגובה להחלטת המל"ג: לא צריך שום תואר

הוועדה לפיקוח ואכיפה במל"ג הורתה להפסיק מיד את המסלולים המקוצרים, וקבעה כי מי שהחל ללמוד בהם ייאלץ להשלים תואר ראשון. בר אילן: נערער

הוועדה לפיקוח ואכיפה של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה פה אחד בישיבתה הערב (שלישי) על הפסקתם המיידית של המסלולים באוניברסיטת בר אילן שאפשרו לימודי תואר שני ושלישי ללא תואר ראשון. באשר ללומדים במסלולים אלה כיום, הוחלט כי הסטודנטים יידרשו להשלים את לימודיהם לתואר ראשון. הוועדה דנה בנושא בעקבות הפרסום ב"הארץ" לפיו יאיר לפיד התקבל לתוכנית ללימודי תואר שני ושלישי, כשאין ברשותו תעודת בוגר תואר ראשון. לפיד הגיב הערב בפייסבוק להחלטה לאחר שנשאל על ידי גולש בעניין, וענה: "אני לא צריך שום תואר, הלכתי ללמוד כי אני אוהב ללמוד".

בישיבתה ציינה הוועדה כי היא רואה בקבלת סטודנטים שאינם בעלי תואר ראשון ללימודי תואר שני ושלישי, סטייה מהותית מהסטנדרט האקדמי הראוי. על פי ההחלטה, הוראות אלה יחולו על כלל המוסדות האקדמיים בהם יימצאו תוכניות המאפשרות קבלה ללימודי תארים מתקדמים ללא תואר ראשון. יש לציין כי מהדיון בנושא אתמול בכנסת, עלה כי רק באוניברסיטת בר אילן התקיימה תוכנית כזאת. החלטת הוועדה הינה המלצה הכפופה לאישור מליאת המל"ג, שתדון בהמלצות בקרוב.

עוד על פי החלטות הוועדה, תופסק מיידית קבלתם של סטודנטים ללא תואר ראשון לתוכניות ללימודי תואר שני ושלישי. סטודנטים הלומדים כיום לתואר שני או שלישי יקבלו את התואר רק לאחר השלמת לימודיהם לתואר ראשון כנדרש בתנאי מל"ג.

יאיר לפיד לאחר הודעתו על הצטרפותו לפוליטיקה
יאיר לפיד לאחר הודעתו על הצטרפותו לפוליטיקה . צילום: מוטי מילרוד

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

עוד תידרש אוניברסיטת בר אילן להעביר למל"ג פירוט של המסלולים בהם לומדים סטודנטים לתואר שני או שלישי שאינם בעלי תואר ראשון. האוניברסיטה תיידע את הסטודנטים הנוגעים בדבר על החלטת הוועדה לפיקוח ואכיפה. עוד נקבע כי ימונה צוות מעקב מהמל"ג לווידוא יישום החלטות הוועדה לפיקוח ואכיפה.

לפני כשבועיים פורסם כי איש התקשורת לשעבר, יאיר לפיד, שהודיע באחרונה על התמודדותו במערכת הבחירות הקרובה, התקבל ללימודי תואר שני ושלישי בתוכנית המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות, ללא תואר ראשון כלל. לפיד התקבל לתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, הנחשבת לאחת מתוכניות הדגל של המוסד, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים".

על פי מידע שאסף מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ), והוצג בוועדת הכנסת אתמול, בר אילן היא היחידה, כאמור, עם תקנון ששוקל קבלת מועמדים ללא תואר ראשון. על פי נציגת המרכז, המוסד מסר לה כי מדובר בנוהל קבלה קפדני במיוחד הדורש הסכמה פה אחד. עוד נמסר כי בבר אילן לומדים כיום 10 סטודנטים לתואר שני ללא תואר ראשון.

אוניברסיטת בר-אילן מסרה בתגובה כי היא מצרה על ההחלטה והוסיפה כי תערער עליה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לפיד לראשות ממשלת תל אביב!  (לת) יואבחלב
  • 19:25
  • 31.01.12

02 נוחי דנקנר מכהן בחבר הנאמנים של אוני' בר-אילן, אחריות אישית
  • 19:26
  • 31.01.12

לצד אחרים כמו צבי לבנת מIDB,
יעקב שחר, כדורגלן עבר ויבואן רכב,
צבי בר מרמת גן העומד לדין באשמת שוחד, הלבנת הון וזיוף,
אחד בשם ד"ר אירווינג מוסקוביץ' ועוד,
ביניהם שופטים ואנשי האוניברסיטה.
מעניין.

03 להתקבל לתואר ראשון, צריך פסיכומטרי?  (לת) מייק
  • 19:27
  • 31.01.12

04 אז מסתבר שבכל זאת אפשר לרסן את אדון שגיא שחושב שהוא מינימום פרופסור בהרורוארד כשהוא כולה מופקד על תוכנית מצ'וקמקת וחסרת חשיבות אקדמית באוניברסיטה בינונית ביותר עוד דוקטור
  • 19:37
  • 31.01.12

אז מסתבר שבכל זאת אפשר לרסן את אדון שגיא שחושב שהו מינימום פרופסור בהרורוארד כשהוא כולה מופקד על תוכנית מצ'וקמקת וחסרת חשיבות אקדמית באוניברסיטה נידחת

05 אם התכנית הכלומניקית הזו היא תוכנית דגל- אני מציע לבר אילן לחפש בהקדם דגל חדש. ואם אפשר גם קצת יותר איכותי  (לת) רוני
  • 19:38
  • 31.01.12

06 "הועדה לפיקוח ואכיפה"? האם החופש האקדמי הוא רק אגדה אורבנית? רעדו אמות הסיפים
  • 19:41
  • 31.01.12

כמי שברשותה תואר ראשון, שני ושלישי, שהושגו כחוק, ובסדר זה בדיוק, אני מתקשה להבין את ההיפראקטיביות שתקפה את המל"ג, גוף פוליטי שבראשו שר החינוך, המנוהל ביד עסקנים סוג ג', מנומנמים למדי רוב ימות השנה. התוכנית שעלתה על הכוונת והעירה את חברי המועצה מתרדמת החורף שלה רצה כבר כמה שנים טובות, ולולא היה אחד המשתתפים שהתקבל ללימודי תואר שני בספרות מבלי שיהיה באמתחתו תואר ראשון חתום ומבויל כחוק מכריז שהוא רץ לכנסת, יתכן שגם היתה ממשיכה להתנהל בנחת בלי לעורר סערות בקלושמרל שלנו.
אני מבקשת להזכיר לכל המתלהמים שדוקטור שלמד ב"תוכנית הדגל" הזו שהוציאה אותם משלוותם אינו בדיוק דוקטור לרפואה, לכל היותר יתירו לו לנתח טכסטים, לא פציינטים. אז מדוע זה זה כל כך מפחיד?

07 מל"ג יצאו מגוחכים... לרוב מי שהתקבל זה בעלי תואר מחו"ל שמקבילים לתארים גבוהים אך לא מכירים בהם בארץ מישהי
  • 19:48
  • 31.01.12

זה לא מי שבא מבי"ס תיכון.

זה גם מצחיק שאנשים שכבר סיימו תואר שני לפי הקריטריונים של התואר השני, יחזור לקורסי מבוא של תואר ראשון. זה דבילי. כמו לחוזר ללמוד לקרוא. חוץ מזה, לרוב לפני תואר שני נדרשת שנת השלמה מקורסים של תואר ראשון, למשל אם עוברים לתחום אחר מהתחום של התואר הראשון.

סביר להניח שהתלמידים שהתקבלו עשו את קורסי המבוא הנדרשים בהשלמה.

08 להחזיר את לפיד לתיכון - שיסיים את הלימודים שם קודם כל!  (לת) טומי
  • 19:49
  • 31.01.12

09 לאוניברסיטת תל אביב יש מסלול ישיר לתואר שני של 20 תלמידים בשנה שקרן
  • 20:08
  • 31.01.12

זה נקרא תוכנית מצטיינים ואז זה בסדר.

10 למה זה מרגיש כמו רדיפה אישית של לפיד? הילה
  • 20:09
  • 31.01.12

קודם כמעט חוקקתם את חוק הצינון, עכשו גייסתם את המל"ג (ומי אחראי על המל"ג? נכון, גדעון סער), מעניין מה עוד באמתכתכם?

11 מסכן יאיר לפיד, הוא באמת יצטרך ללמוד כמו כולנו כדי לקבל את התואר הראשון עמית
  • 20:15
  • 31.01.12

או שאני שוב תמים...

12 עכשיו נראה את מר(סליחה, דוקטור) לפיד מגיש את ציוני הבגרות שלו ליו"ר ועדת תואר ראשון, עושה קורס הכנה לפסיכומטרי, ניגש למבחן עצמו ומחכה לתשובה לקבלתו למסלול BA...בפרשנות. אין ספק-האיש אכל ת'דג המסריח וגם גורש מהעיר! נראה כמה זמן יקח לו לזחול חזרה אל כסא המגיש בערוץ 2...  (לת) כבשה פועה
  • 20:22
  • 31.01.12

13 נראה שהמל"ג לא מכירים את המושג קומבינה רונן
  • 20:24
  • 31.01.12

בר אילן יעניקו תואר ראשון לאותם שאין להם את התואר באופן מקוצר ביותר.
המל"ג יגלו שאפשר לקבל תואר ראשון מקוצר. תואר של שעה עד שלוש בסמסטר במהלך לימודי התואר השני.

14 ממש ציד מכשפות. אני חוזר ומצהיר על דעתי שההחלטה לקבל את לפיד ללימודי תואר שני/שלישי נראית סבירה לחלוטין פרופסור למתמטיקה, קליפורניה
  • 20:54
  • 31.01.12

המל"ג פשוט מכסת"ח. דרך אגב אני לא ממעריצי לפיד, אין לי מושג מה דעותיו על שום נושא בעולם.

15 בריובללא אילן הרוויחה את הכבוד האקדמי  (לת) יובל
  • 21:23
  • 31.01.12

16 בר אילן מביישים את שאר הסטודנטים שהתקבלו בצורה רגילה סטודנט נבוך
  • 21:24
  • 31.01.12

פרופ' אבי שגיא שקיבל את יאיר לפיד מבייש אותנו ופוגע לנו במוניטין. אנחנו שיכולנו להתקבל לכ אונירסיטה ובחרנו בבר אילן

17 פוליטיקה בזויה גיא מתל אביב
  • 21:25
  • 31.01.12

הרדיפה הקטנונית הזו את לפיד היא פוליטיקה בזויה וקטנונית, שמי שעוסק בה ייפגע בעצמו (ראה הוזהרת סער). אז יאיר לפיד לא יהיה דוקטור (לספרות?) - so what? אז לא ייבחרו בו? גמדים טיפשים.

18 ככה לא בונים פוליטיקה אחרת !!!  (לת) לפיד הבושה
  • 21:31
  • 31.01.12

19 פרופ' אבי שגיא מרצה מבר אילן
  • 21:38
  • 31.01.12

מדוע לא מראיינים את ראש התכנית פרופ' אבי שגיא?

הוא בד"כ איש שאינו מרבה לשתוק, ואם כך הוא מתנהג עכשיו, סימן שיש בעייה אצלו בתכנית.

20 לידיעתכם ליאיר לפיד אין תעודת בגרות בזמנו פורסם  (לת) xxxx
  • 21:55
  • 31.01.12

21 BINGO  (לת) israbla
  • 21:55
  • 31.01.12

22 תגובה Mikki
  • 22:03
  • 31.01.12

ב Heriott Watt University בבריטניה אפשר בוגר תואר שני במנהל עסקים עם ללא תואר ראשון. זה המשחק הפוליטי.

  •   אולי בלי תואר ראשון אפשר, אבל מבקשים שווה ערך בוגר התוכנית
    • 06:16
    • 01.02.12

    אתה לא יכול להתקבל להריוט וואט בלי שיש לך דיפלומה של הנדסאי או תואר ראשון. במדינות רבות, כולל בקנדה, ליודי הנדסאי שקולים לתןאר ראשון של שנתיים שהוא תואר ראשון לגיטימי. בלימודי הנדסאי מושקעות יותר שעות לימוד מאשר בתואר ראשון רגיל, ומצדק לקבל הנדסאים ללימודי התואר השני (שאינו מחקרי) במנהל עסקים.

23 עוד התנכלות לאיש אשכולות HMJE
  • 22:04
  • 31.01.12

מסכן לפיד הוא צריך כעת להשלים ב.א כאשר לפי מה שנכתב בגרות אין לו... זו סתם קטנוניות כלפי איש אשכולות כלפיד.

24 איחלתי לחניך בהצלחה! סטודנט לתואר ראשון
  • 22:09
  • 31.01.12

לא פשוט ללכת במסלול ללא קיצורי-דרך...

25 התפוח הרקוב לא נופל רחוק מהעץ איל
  • 22:11
  • 31.01.12

אינטלקטואלים wanna-be שטובים בעיקר בלאהוב את עצמם, וחוץ מזה אין להם מה להציע.

26 גם באוניברסיטת תל אביב יש תוכנית שנתית ללימודים ישירים לתואר שני, לינק מצורף תלמיד לשעבר בתוכנית
  • 22:13
  • 31.01.12

קצת תחקיר עיתונאי, חפשי בויקיפדיה:
התכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן

ואם טלילה עצלנית במיוחד הנה הציטוט:
במהלך השנתיים האחרונות לומדים הסטודנטים לקראת תואר שני מוגדר, בזיקה ללימודיהם הקודמים ומבלי שהשלימו קודם לכן את תואר ראשון.

27 בטח, אתה לא צריך שום תואר. יש לך כבר אחד: "הבן של". אתה לא כמונו, מפגיני הפגנת המיליון, שצריכים לעשות לפחות תואר ראשון כדי למצוא תעסוקה - וגם אז, להרוויח מאית או אלפית ממה שאתה מרוויח, עם כל ההשכלה המעמיקה, הכישורים יוצאי הדופן והיכולות המרשימות שלך. מי אתה, יאיר לפיד? אריסטוקרטיה ישראלית. ילד תמים וחסר כישורים או השכלה שהוזנק לגדולות ולעושר בלי שום הצדקה, על הידיים של אבא, מנכ"ל רשות השידור ושר. אתה הדבר נגדו נלחמנו בכיכרות - הנפוטיזם, השחיתות הכלכלית - לא הנציג שלנו.  (לת) אלי
  • 22:26
  • 31.01.12

28 במה נימדדת זכאותו של אדם לתואר, לפיד איש אשכולות למד כבר בשביל 10 תארים, כמה רעש מתואר ראשון?פרוטקציה? האיש באמת אוטודידקט שחררו.  (לת) טוהר
  • 22:26
  • 31.01.12

29 במה נימדדת זכאותו של אדם, לפיד באמת איש אשכולות אוטודידקט. כמה רעש מתואר ראשון, מבחינה אקדמית זו שטות. פרוטקציה? צריך שתהיה גמישות לאנשים מסוג זה לתרום והיתרם.  (לת) טוהר
  • 22:29
  • 31.01.12

  •   חוצפה אשת אשכולות
    • 00:56
    • 01.02.12

    גם אני אשת אשכולות. אבל אף אחד לא קיצר לי את הדרך. הזמן והמאמץ שעברתי בדרך לתואר ראשון ושני. גם לא את השנים שרבצתי באוניברסיטה ולא את שכ"ל חסכו לי. אוניברסיטה זה לא פופוליזם. שיסתפק בהישגים הלא מעטים אותם השיג ביושר.

30 אם לפיד אוהב ללמוד, למה חיפש קיצור דרך? בדרך כלל מי שאוהב את הדרך לא מחפש קיצורי דרך...  (לת) איזו בדיחה!
  • 22:31
  • 31.01.12

31 בושה לבר אילן בושה ללפיד  (לת) רוני
  • 22:32
  • 31.01.12

32 מה עם פרופסור אבשלום אליצור?  (לת) טל
  • 22:37
  • 31.01.12

33 שמעון פרס יעקב
  • 22:39
  • 31.01.12

ונשיא מדינתנו הנכבד פקסם באתר הכנסת ובראיונות לתקשורת כי סיים לימודיו בניו יורק. היכן? מתי? מה למד? איזה תוא? זה חסוי. פשוט לא למד שם

34 What about academic freedom? Academician
  • 22:43
  • 31.01.12

In the whole world, academic freedom is sacred but
In Israel everybody likes to stick their nose into somebody’s
Else business, I believe that there are many people that
Can skip the BA, MA and go directly for the doctorate.
The university should make the decision

35 לפיד! אתה אוהב ללמוד...? יאיר
  • 22:49
  • 31.01.12

תעשה תואר ראשון קודם...!!!

36 למספר 6 מנתח טקסטים
  • 22:57
  • 31.01.12

איך קוראים לתלמיד הכי חלש בבית ספר לרפואה??? דוקטור !!

37 לפיד - מלך הפרוטקציונרים פיש
  • 23:02
  • 31.01.12

לכל מקום מתקבל בפרוטקציה. והוא רוצה להיות ראש ממשלה?

38 לא ברור מי דוחה יותר - לפיד או בר אילן. עוד לא נכנס לפוליטיקה וכבר מלוכלך עד תום....איכסססס.  (לת) סטודנט לא מפורסם שהולך בתלם....
  • 23:16
  • 31.01.12

39 לפיד טוען שהוא אוהב ללמוד אז שילמד גם תואר ראשון ולא ינטוש כל כך מהר את הקריירה האקדמאית המבטיחה  (לת) נפגש בסיפריה
  • 23:26
  • 31.01.12

40 בוז למל"ג על צרות העיין הקרתנות והפוליטיזציה, ובוז לעתון הארץ מדינה דפוקה
  • 23:50
  • 31.01.12

בוז לכם על שהכתבלבת שלכם לענייני חינוך פירסמה את הסיפור בלי לבדוק מה קורה במקומות אחרים.
ובוז לעורך שלא יפרסם את התגובה

41 הכלבים נובחים, והשיירה מתנהלת בנחת. בקצב הזה, מל"ג היה דורש תואר ראשון במחשבים מביל גייטס (בכל זאת, הבחור נשר מלימודיו בטרם עת) לו חפץ הלה לעשות דוקטורט במחשבים באוניברסיטת תל-אביב. במלים אחרות, לא היו מותירים בידי הפקולטה את ההכרעה החשובה אם לדעתם מן הראוי לקצר לביל את הדרך. יצחק שמיר היה אומר על זה: "נו טוף..."  (לת) ריש לקיש
  • 23:56
  • 31.01.12

42 איזה תואר ובאיזו התמחות אפשר להוציא עם רזומה של סלרי.........  (לת) חרשוף-[קינרס בעברית]
  • 00:02
  • 01.02.12

43 מעניין שזה לא הפריע לו שאחרים צריכים ללמוד לפחות 6 שנים כדי להגיע למה שהוא קיבל מתנה?  (לת) כף שמנת
  • 00:03
  • 01.02.12

44 הוא צודק. הכסף יענה את הכל. עובדה.  (לת) אינפיניטי
  • 00:04
  • 01.02.12

45 התגובה של יאיר לפיד היא כל כך אינפנטילית, שקשה להאמין שיש מי שרואה אותו כראוי להנהגה. הוא פשוט תת רמה.  (לת) הוא מבייש את עצמו
  • 00:09
  • 01.02.12

46 באירופה מסלולים כאלו מקובלים  (לת) תל אביבית
  • 00:16
  • 01.02.12

47 יש אוטודידקטים ששווים פי אלף את בעלי התארים. כמה קורסים כאלה או טולדו
  • 00:23
  • 01.02.12

אחרים במוסד אקדמי ממש לא אמורים להפוך אדם לאיש רוח.
ביחוד היום בעידן העתק/הדבק ומיחזור עבודות ושאר קונצים טכנולוגיים.
מה שנחשב זה הידע הנצבר בקריאה ולימוד עצמי לאורך חיים שלמים. לימוד לשם לימוד .

48 כל הכבוד לוועדה. לפחות באקדמיה- הייתי מצפה שישמר איזשהו טוהר מידות!  (לת) סטודנטית נצחית
  • 00:23
  • 01.02.12

49 המל"ג פועלים מלחצים פוליטיים גבריאל
  • 00:24
  • 01.02.12

מבלי קשר ליאיר לפיד, ברור שההחלטה של המל"ג שתלויה בתקציבי הממשלה מושפעת מלחצים פוליטיים, הרי הם לא רוצים לסיים כמו ערוץ 10.

50 ממילא כל מי שבהנהגה דבי
  • 00:25
  • 01.02.12

לא שווה גרוש והתואר שיש להם לא עוזר למדינה.
אז אולי , יאיר לפיד, ללא תואר יעזור למדינה. מה שבטוח שהוא--- עוד לא נכשל.
מי שבהנהגה, נכשל וממשיך להכשל.

51 ממה אתם מתרגשים ? הריי יש .... חיים
  • 00:25
  • 01.02.12

ממה אתם מתרגשים ? הריי יש אלפי אדריכלים שנושאים בתואר אדירכל פנים בלא שלמדו גם לא יום אחד בבית ספר לארכיטקטורה. פשוט עשו קורס של חודש חודשיים או יותר בעיצוב פנים ומתחזים כשהם משתמשים בתואר אדריכל פנים.
המדינה הזו מלאה בנוכלים ותחמנים ויש מסלול קצר( או מסלול אפס) לכל דבר.

52 מדינת ישראל היא אחת מהמדינות המושחטות ביותר בעולם. אצלנו קומבינות הםעניין שבשיגרה והחוק או התקנון זה הדבר האחרון שמעניין מישהו.  (לת) איתן
  • 00:29
  • 01.02.12

53 תכלס, לא עשית כלום חוץ מלכתוב אז איך בדיוק תעשה פרויקט גמר?  (לת) יוסי
  • 00:30
  • 01.02.12

54 אתה כל כך "אוהב ללמוד"? לך תלמד לתואר ראשון ואחר כך נדבר. אם לא, לך לספריה וקח כמה ספרים.  (לת) א.א.
  • 00:41
  • 01.02.12

55 קשקוש אוף
  • 00:55
  • 01.02.12

מדוברבפרקטיקה מקובלת בכל העולם. קיימות דרכים שונות לרכוש ידע, ומי שעבד בעיתונאי במשך שנים ארוכות לא צריך תואר ראשון בעיתונות, למשל, כדי לעשות מסלול ישיר למא או לדוקטורט. להתחיל להריץ בן אדם בו חמישים בעל ניסיון עבודה של שלושים שנה בתחומו לעשות תארים ראשונים זה בזבוז זמן מטורף. לבי לא על לפיד הכלומניק, שבטח לא צריך להפוך לראש ממשלה, אלא על אחרים שנהנו מהתכנית ומתכניות דומות.

56 יפה תואר שאילתה
  • 01:05
  • 01.02.12

אם לפיד לא צריך שום תואר, אז למה ביקש?

57 סתימת פיות לא תועיל הצדק ניצח
  • 01:12
  • 01.02.12

לא מזמן הצעתי למר לפיד בדף הפייסבוק שלו לוותר על כוונתו לקבל תואר דוקטור בנסיבות הידועות שאין לו תעודת בגרות ותואר ראשון.. עוד התרעתי כי אם לא יעשה כן אזי יאלץ לאכול דגים סרוחים וגם יגורש מן העיר. בתגובה התנפלו עלי בשאלה מי משלם לי ונחסמתי בדף של מר לפיד.
היום נעשה צדק פואטי ונקבע כי לא יוכל לקבל התואר בלתי אם ישלים תואר ראשון. !!! הנה כי כן אכל מר לפיד דגים סרוחים וגם גורש מן העיר; אילו הקשיב לי היה מונע מעצמו לפחות את הבושה !!!
החשוב לענייננו הוא שמר לפיד לא גילה חכמה יתרה שכן היה ברור לכל בר דעת שהמל"ג לא יאשר קבלת התואר. וזהו האדם שרוצה להנהיגנו... האם זהו שיקול הדעת שאנו מבקשים למצוא אצל מנהיג ???

58 הוא הלך ללמוד כי הוא אוהב ללמוד, והחליף את הרכב כי אין לו צורך לנקר עיניים ומדבר עם אולמרט כי הוא חבר
  • 01:19
  • 01.02.12

שקרניהו 2?
עוד איש תקשורת שעשה אפס בחייו, ותרם 0 לחברה.

לפיד הוא קפיטליסט, איש הון שלטון מובהק.
הספיק לנו נתניהו, לא צריכים עוד שרלטן.

59 אם הלכת ללמוד רק כי "אתה אוהב ללמוד" אז אתה פרייאר. יכולת פשוט לקנות את הספרים ביד שניה...  (לת) צנוע ורע לו
  • 01:32
  • 01.02.12

60 אלוהים איזו צביעות מיקי
  • 01:33
  • 01.02.12

בלי טיפת סנטימנט ליאיר לפיד, ועם שום אהדה ספציפית לאוניברסיטת בר אילן - , אני נפעמת מרמת הצביעות, ההונאה העצמית וההתחסדות של המל"ג ושל המגיבים. התואר הראשון, בייחוד במדעי הרוח (שם למדתי גם אני) הוא ברובו אוסף של מבואות, דלקומים ושינונים שאינו מכשיר את התלמידים לא לחשיבה ולא ללמידה. אפשר לחשוב באמת שמי שלמד תואר ראשון מבין משהו מהחיים שלו וממש כשיר לפצוח במחקר אקדמי. לא מעט אנשים בגילו של לפיד קראו/כתבו/וחשבו בחייהם יותר ממה שכל תלמיד תואר ראשון בן עשרים ושלוש עשה. אז זה כזה אסון לדלג על התואר הזה? במיוחד שהוא לא התקבל לדוקטורט אלא למד קודם כל שנתיים מלאות לימודי מ"א תובעניים, ורק על בסיס השגיו התקבל ללימודי דוקטורט. מה זו הקונפורמיות המתלהמת הזו שרק מחזקת את הסיפורים שהמוסדות להשכלה גבוהה מספרים על עצמם, ועוזרת להם להמשיך ולהכחיש את ההידרדרות השיטתית של לימודי הב"א

61 נהג המונית שלי עודאבי
  • 02:17
  • 01.02.12

נתן לי עצות הרבה יותר מועילות מכל הידענים האקדמאים

62 ליאיר לפיד יש ידע, הבנה ויכולת ניתוח יותר ממה שיש ל - 10 בעלי תאר ראשון א ל ו מ ה
  • 02:18
  • 01.02.12

העניין הוא, לא התואר אלא, הלחץ שכל הרבה אנשים נכנסו אליו
מהרגע שהוא הודיע שהוא נכנס לפוליטיקה.
לכל הלחוצים - תרגעו ומהר.
בסה"כ יאיר לפיד יכול תרום הרבה יותר לחברה הישראלית מחברי כנסת רבים אחרים שיושבים היום בכנסת.
שלא רק שאינם מועילים לנו אלא אף מזיקים
בהתנגדויות לחוקים שפויים,
ובאישור חוקים בלתי הומניים, חברתיים, שוויוניים, או הגיוניים.

63 אוהב ללמוד? גם אני! ולכן (כנסו כנסו) החכם מימיון
  • 02:34
  • 01.02.12

אני אוהב ללמוד, ולכן הלכתי ללמוד! למדתי תואר ראשון, תואר שני, והנה אני בדוקטורט. אני נורא אוהב ללמוד.
כמה מגוחך יאיר לפיד שזה הטיעון שהוא בחר לספק לנו (אני אוהב ללמוד ולכן הלכתי ללמוד). אתה כל כך אוהב ללמוד? לך ללמוד! תלמד תואר ראשון, למשל. מה דעתך? מה רע?
אם זוהי רמתו הלוגית של מר לפיד, עננה שחורה ניצבת מעל יכולתו לשרת בתפקידים המצריכים שיקול דעת...

64 פעם לימדתי במכללת אריאל (בחסות בר-אילן, עכשיו זו אוניברסיטה). Alex Toronto
  • 04:04
  • 01.02.12

רמה, איך לומר בעדינות- עדיף לא לאמר. אבל התלמידים לפחות השתדלו.
מנגד לימדתי ב"מכללת תל-אביב" בדרום תל-אביב. שם כשיש בחינות, מאיצים במורה לא להפריע להעתיק, ובבחינות חיצוניות ראיתי הסתודדויות מוזרות בין הבוחנים להנהלה בזמן הבחינה (לא יכולתי להיות נוכח). ויש עוד כמה דברים לכתוב על המנהל,אברהם (מקורב למפד"ל, דרך-אגב), אבל גם ככה יצנזרו את התגובה ...

65 קשקוש ערן
  • 04:36
  • 01.02.12

בכל העולם המערבי מקובל שיש מקרים חריגים של אנשים שנסיונם המקצועי הופך את הרעיון שיבזבזו 3 שנים לתואר ראשון למגוחך. מקסימום מבקשים מאנשים אלו לעמוד במספר בחינות מצומצם (בתחומי ליבה) בלי לעבור את הקורסים. שדווקא בבירת החפ-לפ העולמית פתאום מקפידים על קלה כחמורה זה מאד מוזר.

66 לפיד ספר לכולם על הנסיון הצבאי המפואר שלך "בסיירת גל"צ" יותם
  • 05:33
  • 01.02.12

ואולי גם בעיתון במחנה.
על סמך מה בדיוק אתה רוצה להיות ראש ממשלה?

67 המל"ג כיום גוף פוליטי לכל דבר!  (לת) פוליטיקאי
  • 05:59
  • 01.02.12

68 יהיר התחמן תתבייש.לתחמן גם את אוניברסיטת ביר זית זה יות מדי אילני
  • 06:11
  • 01.02.12

יהיר. מספיק שאתה מתחמן את הפריירים שיצביעו לך זה לא מספיק לך ? אתה גם מתחמן את אוניברסיטת ביר זית. אתה אדם עלוב ובזוי.חבר של הירשנזון ואולמרט.

69 עוד לא נכנס לפוליטיקה וכבר שחיתות  (לת) ימית
  • 06:36
  • 01.02.12

70 אני שמחה שמל"ג לקח החלטה אמיצה וד"ר לפיד יחזור להיות מיסטר יאירי  (לת) קורןנאוןה
  • 06:38
  • 01.02.12

71 יאיר- SOS משלטון ביבי והימין ההזוי-עושים צחוק מהחילונים  (לת) חיים
  • 06:44
  • 01.02.12

72 נו, בר אילן - שוב פעם הדתיים מרמים קצת, מורחים קצת, כמו שהם רגילים לעשות.  (לת) בושה וחרפה
  • 06:50
  • 01.02.12

73 האם הוא לא יודע שאפשר להיות שומע חפשי בלי מחויבות לבחינות וכו ?!!!  (לת) עדי
  • 07:13
  • 01.02.12

74 כישורים מוכחים באמת אקדמאית
  • 07:15
  • 01.02.12

יאיר לפיד לא ממש מעניין אותי אישית. אני לא צפיתי בו כבר שנים ולרוב אני לא קונה את מבטו הפלסטי. עם זאת, פגשתי לא מעט אנשים בעלי תארים מתקמדים, כולל מרצים , שלא היה לי ברור מה היו הכישורים שעל פיהם נתנו להם את התואר. רק ציונים? רק עמידה בחובות התואר? הפסיכומטרי המגוחך? דווקא כאן יש ליאיר לפיד קבלות יותר אמינות מרוב לומדי התארים המתקדמים. נכון שקריטריונים ברורים יוצרים הגינות אך לפנים משורת הדין מסייע להשתמש גם בשיקול דעת וזו לא מילה גסה.

75 האקדמיה כמוסד המעודד תחמון....עצוב  (לת) אלי
  • 07:37
  • 01.02.12

76 תאוחד אוניברסיטת בר אילן עם אוניברסיטת לטביה  (לת) דוד
  • 07:45
  • 01.02.12

77 תגובה של ילד מפונק... אז למה ניסיתה לקנות את התואר בקיצור דרך נלוזה? וזה רוצה את הקול שלנו....נו טוף...  (לת) אבי.ש
  • 08:05
  • 01.02.12

78 לפיד כבר רוצה לההנות מהמעד ,הכל פרוטקסיה במדינה.זה התקוה הגדולה ? בושה  (לת) דוד
  • 08:08
  • 01.02.12

79 Talking to a German Professor I learned the following shmuel
  • 08:15
  • 01.02.12


" here we have so called "healing" clauses.
If the applicant does not have the standard study credentials, but can show exceptional talent or exceptional success in relevant fields, then this "heals" the lack of formal training (just for admission: once admitted the applicant is then evaluated liek everybody else)"

80 לפיד - עוד תחמן שרוצה להיות פוליטיקאי ,כושל .  (לת) נחמן
  • 08:22
  • 01.02.12

81 בן של, זמר שולחנות שרוף-כל אלה לא מספיקים לשחררו מבגרות ותואר ראשון?  (לת) מתאגרף כושל, משתמט "במחנה"
  • 08:23
  • 01.02.12

82 זה רק מקרה שלכתבת קוראים טלילה? יוסי
  • 08:23
  • 01.02.12

שירת הסירנה ממש רודפת את לפיד

83 חצי מליון אידיוטים יצביעו לפיד. הבעיה אינה התואר הבעיה היא שלפיד יחזק את השיטה הקיימת  (לת) לפיד - האיש ללא תכונות
  • 08:24
  • 01.02.12

84 לפיד - רק רעש וצילצולים , אין לו מה למכור !  (לת) קירשנבאום.
  • 08:25
  • 01.02.12

85 אם אתה כל כך אוהב ללמוד לומדת פעם שניה לתואר ראשון
  • 08:26
  • 01.02.12

למה אתה לא לומד לתואר ראשון?
אם לא מעניין אותך התואר למה ביקשת ללמוד במסלול לתואר?
למה אתה חושב שאם אתה אדיוט, שלא מבין את השקרים שהוא מספר לעצמו, גם אנחנו כאלה?

86 לפיד , תעשה דוקטורט ברומניה - 10000 דולר , ד"ר שקשוקה .  (לת) בתיה .
  • 08:27
  • 01.02.12

87 מישהו חשב על זה שהתקווה הגדולה של החילונים הוא סטונדט בבר-אילן...  (לת) כדרלעומר
  • 08:29
  • 01.02.12

88 צביעות זועקת חיים
  • 08:36
  • 01.02.12

רוב התגובות מרושעות, קטנוניות ובאות ממקום רע של אנשים בינוניים שנראה כי היו מתים לדלג את שלב ההכשרה שרובנו נזקקים לו.
אנני , בשום צורה ואופן, מאוהדיו או תןמכיו של לפיד, אבל האיש מוכשר ואני רוצה להאמין שהתקבל על סמך קישוריו. סידורים מסוג זה ראוי שימשיכו להתקיים. יש הרבה מאד בינוניים, דוקטורים ופרופסורים, שלמדו את כל התארים בצורה מסודרת ויש מוכשרים ומבריקים שחבל לבזבז את זמנם ולהושיבם בתוך עדר של עגלים הלומדים לתואר ב"א. אגב אין כל קשר בין רופא לבעל תואר ד"ר מהאוניברסיטה. רופא אינו ד"ר (PHD) הוא דוקטור לרפואה (MD) שהוא תואר מקצועי.

89 נקמת הלפיד רויטל גולדפיש
  • 08:46
  • 01.02.12

מי שלא רצה את לפיד כדוקטור יקבל אותו כמנכ"ל בנק. מנכ"ל בנק זרע פרטי, שתקבוליו יממנו את מפלגתו ותוצריו יהפכו נשים רבות בישראל אימהות מאושרות לגאונים קטנים מולטי-דיסציפלינריים, שיפרו עולמות תוכן רבים.

90 האים הלפיד נשרף כליל? שלמה
  • 09:04
  • 01.02.12

אני מאוד מקווה לכך בשביל כולנו ..

91 במדינת שוחד וקומבינה אפשר להיות דוקטור בלי ללמוד כמו בלטבייה  (לת) וזה רק מי שמקושר
  • 09:07
  • 01.02.12

92 רק בגלל זה יאיר לפיד ראוי לתמיכה! אלי
  • 09:08
  • 01.02.12

דור שלם מבזבז את כספיו וכספי משפחתו לטובת לימודים , מבזב את שנותויו הטובות.
התוצאה: בעלי תואר מסרבים לעבוד בעבודות נדרשות , כך נוצר מקום לעבודות העובדים הזרים.

93 אולי שישלים קודם בגרויות?  (לת) ארז
  • 09:08
  • 01.02.12

94 לפיד שהמסלול לתואר היה קצצצצרצר חשקת בתואר וכעת שהדרך ארוכה ככל האדם אתה מוותר  (לת) ליאת
  • 09:10
  • 01.02.12

95 דוקטור בקרוב לא יהיה לך אך את התואר בחוסר יושר יש לך ובגדול !!!!  (לת) חדוה
  • 09:13
  • 01.02.12

96 מסכן "הנסיך" שהורגל לקיצורי דרך כל חייו: בצבא, בתקשורת, בפוליטיקה ובלימודים בזכות קשריו  (לת) שי
  • 09:17
  • 01.02.12

97 עיוות דבריו בכותרת!, תקראו את הכתבה בשביל לקבל את כל הדברים שאמר  (לת) אזרח
  • 09:20
  • 01.02.12

98 יאיר עשה צחוק מהמוסד ובמיוחד מעצמו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) בני
  • 09:21
  • 01.02.12

99 תואר דוקטור במכירת סוף עונה! בקרוב 1+1  (לת) צחי
  • 09:23
  • 01.02.12

100 יאיר ללא תואר דוקטור וללא תואר יושר  (לת) אילן
  • 09:25
  • 01.02.12

101 כמה כמה ? קינאה ורוע לב,כשברור שרוב המגיבים בנושא ,יאיר,לא מגיעים לסולית הצלחותיו..מדינה מטורפת אוכלת יושביה !!!!  (לת) נביא הזעם....
  • 09:45
  • 01.02.12

102 גם אייל גולן אחלה סלב. למה לא הצעתם גם לו? בגלל שאינו אשכנזי?  (לת) גזענות בבר אילן
  • 09:48
  • 01.02.12

103 רגע ,לפיד מסיים תואר שני למה זה לא מוזכר  (לת) אני
  • 09:52
  • 01.02.12

104 לפיד לא ראוי ולא צריך שום תואר והציבור לא צריך שום לפיד , די היה בנזקים שעשה אביו.  (לת) פועלת שחורה
  • 09:54
  • 01.02.12

105 החלטת התל"ג מוצדקת. הנפגעים הם 10 הסטודנטים האנונימיים....  (לת) מירי
  • 09:55
  • 01.02.12

106 מה עם אלה שכבר קבלו דוקטורט מבר אילן בתכנית הזו? האם התואר שלהם ישאר בידם? דורון
  • 09:58
  • 01.02.12

יש קבוצה לא קטנה של אנשים שקבלו בשנים קודמות תואר דוקטור במסגרת למודים זו והם מציגים עצמם כ"דוקטורים"

107 את הגי"פ השיג יותר בקלות ......צריך רק כסף לא יותר . ויש לו אלמוג
  • 10:05
  • 01.02.12

אהבת מחקר דורשת שקדנות אמיתית שהיא יותר מלכרטט את הטורים שלו בעיתון . צריך לבלות הרבה זמן מחוץ לאור הזרקורים...ולזה לפיד לא התרגל - הוא רוצה הכל מהר ... השטחיות היא בנפשו של לפיד ... והיהירות .

108 עלק לא צריך תואר, אז למה נרשמת לאוניברסיטה? ללמוד אפשר גם בלי אוניברסיטה  (לת) ב
  • 10:06
  • 01.02.12

109 אם יהיר הלך ללמוד רק בשל אהבתו ללימודים ולא בשביל התואר (כדבריו) שרה נ.
  • 10:27
  • 01.02.12

אז למה לא התחיל בתואר ראשון
או למה לא עשה בגרות ????

110 איזה שוק המקום הזה, יש להם תואר שני במשפטים ב - 9 חודשים  (לת) שכונה
  • 10:50
  • 01.02.12

111 תארים מתקדמים לקציני צה"ל ועובדי מדינה בכירים. עודד
  • 11:01
  • 01.02.12

לידיעה. גם קציני צה"ל מתקבלים בבר אילן ללימודים אקדמאים לעיתים ללא תאר ראשון. תופעה זו חוזרת על עצמה גם עם עובדי מדינה בכירים שמעוניינים בשיפור משכורתם.

112 אותי רצו לשלוח לקורס רמטכ"לים מזורז רב"ט תרח
  • 11:07
  • 01.02.12

אבל בסוף לא קיבלתי את הדרגה כי לא קמתי למסדר בוקר וגם הוצאתי יותר מדי "גימלים" .

113 תואר שני יותר קל מתואר מראשון...  (לת) M
  • 11:08
  • 01.02.12

114 רבים בארץ הוציאו תארים בהתכתבות ועוד רבים קנו תואר במחירי סוף-עונה  (לת) מה רוצים מד"ר לפיד
  • 12:10
  • 01.02.12

115 ממתי יאיר אוהב ללמוד????כנראה גם בגרות אין לו, איפה היה עד היום? שלומי
  • 13:33
  • 01.02.12

רק בבר אילן אפשרו לו למעשה לקנות תואר, כפי שנהוג באוניברסיטת לטביה וכל מיני מרעין בישין.

116 תלמד ל-BA כמו כולם אחרת תשנה שמך ל-יהיר מ-יאיר ,אפילו בגרות אין לך.  (לת) דרום אפריקני
  • 18:04
  • 01.02.12

117 יהיר,לך תלמד אולי יהיה לך BA  (לת) דרום אפריקני
  • 18:46
  • 01.02.12

118 מפליא יע
  • 22:07
  • 01.02.12

לא מוזר
יש אדם שקיבל תואר שני בבר אילן שמתקשה בקריאה וכתיבה
מה ההבדל בין בר אילן ותארי לטביה
מדוע באוניברסטאות אחרות חורשים חריש עמוק וכאן ללא שום מאמץ מקבלים תארים
בדיוק כמו אוניברסיטאות המעניקות תארים כמו בסטה , שעלו לכותרות ואז עשיית צחוק מלימודים נגמרה

119 מי זה מל"ג עד מתי ניתן לממשלה להכנס לנו לחוקים שנוחים לה ואיפה שלא נוח כמו בחינת בגרות באזרחות שמאפשרת לא להגדיר את המדינה כעצמאית אלה כמדינת תורה יש איפה ואיפה בחוקים!  (לת) Ruthy Lachman Paul
  • 16:47
  • 02.02.12

120 ישראבלוף אמיתי. טמבל שלא סיים בגרות הולך למסלול דוקטוראט. קבלו אור לגויים
  • 17:12
  • 03.02.12

במחיאות כפיים את מערכת החינוך המהממת של מדינת ישראל!

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת