פרסום ראשון || התוכנית הלימודית שמאחורי הרחבת הסיורים בחברון: "ההר כמורשת האומה"

תוכנית של"ח החדשה מדברת על המציאות בשטחי ההר "לאחר השיבה ליהודה ושומרון" ודורשת מהתלמיד "לחזק את זיקתו למורשת הנטועה בהר"

שר החינוך, גדעון סער, הודיע אתמול על הרחבת התוכנית הניסיונית שיזם, "ביקורים בארץ האבות" - שבה השתתפו עד כה תלמידי מחוז ירושלים בלבד - לכלל התלמידים ברחבי הארץ. "בתום שנה של הפקת לקחים, הרצון שלי הוא להרחיב את המהלך הזה כך שבתי ספר ממחוזות נוספים בארץ יוכלו להשתתף", הבהיר אמש סער. לידי "הארץ" הגיעה גם תוכנית חדשה במסגרת לימודי של"ח שמהווה את הרקע החינוכי לסיורים בחברון ונקראת "סדנת ההר כערש האומה".

על פי נתוני משרד החינוך, במסגרת הפיילוט לתוכנית הסיורים, עליו הכריז סער במארס, באו עד כה לחברון 2,000 תלמידים מהחינוך הממלכתי וכ-1,000 מהחינוך הממלכתי דתי. במסגרת התוכנית, מוצע לבתי הספר לבקר באתרים שונים בגוש עציון, ובעיקר לבקר בחברון "עיר האבות" - לסייר במערת המכפלה ובמוזיאון בית הדסה, בשכונת אברהם אבינו. כמו כן, התלמידים יכולים לסייר בבית רומנו, קבר עתניאל בן קנז, קבר ישי ורות, בית העלמין היהודי העתיק, המסלול מקרית ארבע לחברון וממערת המכפלה ליישוב היהודי, וכן לבקר בישיבת שבי חברון. בתוכנית אין התייחסות לפלסטינים בחברון.

שעות לאחר שהודיע על הרחבת ביקורי תלמידים בחברון, המשיך סער אתמול בהצהרות תמיכה בהתנחלויות. סער הגיע לטקס חנוכת שני מתחמים, המונים 64 יחידות דיור בהתנחלות הר ברכה בשומרון, וניצל את ההזדמנות כדי לפרוס את השקפת עולמו בסוגיית ההתנחלויות. "ההתיישבות מבוססת על האמונה בזכותנו על הארץ. מגיל צעיר האמנתי שמתיישבים מבצעים שליחות ומגנים על עם ישראל והדוגמה לזה היא גוש קטיף - רצועת עזה היא היום שלוחה איראנית וזה קרה רק אחרי ההתנתקות", אמר סער.

סדנת "ההר כערש האומה" - לחצו להגדלה
צילום: תומר אפלבאום

על התלמיד "לחזק את מורשתו הנטועה בהר"

בתוכנית ההכנה לביקורים ב"ארץ האבות" נכתב כי "המגמה היא להדגיש ולחזק את התודעה של "ארץ האבות", קברי האבות, המהווה את ערש האומה היהודית ונקודת ציון משמעותית בהתהוותו של העם היהודי". הדגשים, על פי התוכנית, כוללים את "המורשת ההיסטורית של המקום וחשיבותה בתולדות העם היהודי", "חשיבותה של מערת המכפלה - כמקום קבורתם של אבות ואמהות האומה", "חברון, עיר מלכותו של דוד בשנותיו הראשונות", "מקום אליו נשאו עיניים במשך אלפי שנים דורות" ו"מקומו של גוש עציון בהתהוותו של העם היהודי".

לקראת פתיחת שנת הלימודים עודכנה תוכנית חדשה במסגרת לימודי של"ח, המובאת כאן לראשונה. בתגובה לפניית "הארץ" הבהירו במשרד החינוך כי "זו למעשה המשנה החינוכית של התוכנית ‘ביקורים בארץ האבות', והיא מתעדכנת מדי שבוע בהתאם להתפתחות הפיילוט". במסגרת הסדנה, מוטלת על התלמיד "אחריות" לחזק את זיקתו למורשת הנטועה "בהר".

לאורך מרבית הטקסט של מערכי השיעור, המתפרס על 47 עמודים, המושג "הר" נותר עמום, אולם ניתן למצוא כמה ציטוטים ובהם נכתב למשל: "השיבה ליהודה ושומרון לאחר מלחמת ששת הימים, יצרה מציאות חדשה בשטחי ההר", ו"ראשית התבססותו של עם ישראל עם כניסתו לארץ כנען הייתה בהר המרכזי (הרי יהודה והרי שומרון)".

"לא הרחבת הדעת, אלא אינדוקטרינציה"

מורה מירושלים, שבחרה שלא להזדהות בשמה ואשר מתנגדת לתוכניתו של סער, הסבירה אמש: "משתמשים ב'דלת' של החינוך כדי לעשות דברים שלא נעשים אפילו בצינורות הפוליטיקה הישירה. פשוט מכשירים קרקע של דברים שהם בלתי מקובלים בחברה". לדבריה, "בבתי ספר ממלכתיים אף פעם לא יצאו לשטחים בעיקר בגלל ההבנה הפוליטית שזו לא מדינת ישראל, זה היה טאבו". היא הוסיפה ואמרה כי "זוהי אינה עשייה חינוכית וגם לא הרחבת הדעת אלא אינדוקטרינציה פשוטה, שעיקרה חיזוק הרגש והזיקה מחד, ושתיקה בוטה בנוגע להשלכות של תרגום של הזיקה הזו למעשים".

בסדנה מובא בפני התלמיד "מסר ערכי" עליו נכתב: "באחריותי לחזק את הזיקה שלי למורשת התרבותית של עם ישראל, הנטועה בהר, כיסוד לזהות היהודית והלאומית שלי, תוך גילוי סובלנות למגוון הדעות בחברה הישראלית". בהמשך מוסבר: "חלק משמעותי בזהותו היהודית והלאומית של התלמיד מצוי בערכים תרבותיים רוחניים ששורשיהם נוצקו ברצועת ההר ועל כן יש להביא למודעות התלמיד כי התרבות הרוחנית של עם ישראל, שאת מנהגיה הוא מקיים באופן מלא או חלקי עד עצם היום הזה, שורשיה בתרבות החומרית של אבותיו בהר". עם זאת, במערך השיעור מובאים גם מסרים הקוראים לסובלנות. כך, התלמידים מונחים "לגלות סובלנות לדעות שונות בשיח הפוליטי-חברתי".

במקביל, בעקבות ביטול הסיור של תלמידי בית הספר "ליד האוניברסיטה" (ליד"ה) בירושלים עם ארגון "שוברים שתיקה" בחברון, אמר אתמול סער בכנסת כי "אינני משוכנע, אני אומר את זה בלשון המעטה, שאני הייתי מאשר פאנל בהשתתפות 'שוברים שתיקה'".

במקום סיור - הרצאה של שוברים שתיקה

"צריכים גם להבין, זאת מערכת ענקית, לא כל דבר מגיע לא לידיעתי ולא לאישורי", אמר סער. "זה אושר על ידי דרגי המקצוע. בעיניי, אפשר היה לקיים את זה גם עם גורם שהשקפתו הפוליטית אינה זהה להשקפת העולם שלי, וזה לא 'שוברים שתיקה' עם אופי הפעילות שלהם".

אולם בליד"ה חשבו אחרת. שלשום הגיע נציג הארגון לכיתה ח' 5 בבית הספר על מנת לנסות ולהשלים את הסיור שנמנע בהוראת כוחות הביטחון, ולאזן את התמונה שקיבלו ביום ראשון האחרון, עת חברו פעילי ימין לסיור והביאו להפסקתו. אתמול הגיע לבית הספר גם תושב קרית ארבע לספר על חברון מנקודת מבטו.

"המסר של שוברים שתיקה עבר בצורה מאוד אפקטיבית", סיפר אמש גורם בבית הספר, "תושב קרית ארבע מצידו התנער מהתנהלות המתנחלים וחשוב היה שהתלמידים ישמעו שיש דרך אחרת".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ״מוטלת על התלמיד "אחריות" לחזק את זיקתו למורשתו ירושלמית חרדה
  • 09:57
  • 02.02.12

מה זה?!!! לעולם לא אתן לבתי לנסוע לשטחים הכבושים ל״טיול מורשת״ פשיסטי שכזה. וגם לפולין, אעדיף לקחת אותה בעצמי, ולא לסמוך על טיולי משרד החינוך.

02 תפקידו של שר החינוך הוא להשגיח שמערכת החינוך תפעל על פי יעדיה, לא לקבוע תכני לימוד שר היפר אקטיבי
  • 10:05
  • 02.02.12

יעד החינוך בישראל הוא הקניית השכלה בסיסית לתלמידים במערכת (כולל תוכנית הליב"ה במוסדות החינוך העצמאי) לא שטיפת מוח אידיאולוגית. בניגוד לשרי חינוך קודמים שהיו בעלי השכלה אקדמית או פדגוגית שר החינוך הנוכחי אינו איש חינוך או אקדמיה אך הוא אינו מסתפק בתוכנית הלימודים שגובשה על ידי המדענים הראשיים ועובדי המשרד ומנסה לדחוף במרץ אידיאולוגיה לאומנית שאין לה ולא כלום עם חינוך. הכנסת קצינים לכתות, בקורי תלמידים בחברון וב"קברי אבות" (כדוגמת עתניאל בן קנז או רות המואביה), הנפת הדגל מדי בוקר ושינון מלות ההמנון,"אמץ חלל", ועכשיו אימוץ ההר "ההר כערש האומה". תשעים כתות בקרו בשנה האחרונה בחברון על פי האינדוקטרינציה החינוכית של השר האנטי חינוכי הזה, לא הישג רב לשר הנמרץ. רמת השכלתם, יכולת הבנת הנקרא והחישוב של תלמידינו ממשיכה להדרדר במבחני משוב בינלאומיים ומשתווה להישגי העולם השלישי בפער בין עניים לעשירים, בין גוש דן לפריפריה. העיקר לכבוש את ההר. אורכידאה

03 "לחזק את זיקתו להר" תוך שירת שיר האצ'ל "שתי גדות לירדן"  (לת) הכל נדלן ולא יותר
  • 10:10
  • 02.02.12

04 משמע - סיפוח דה פקטו של חלק מהשטחים, ללא מתן זכויות לתושבים. אחר כך מתפלאים מדוע בעולם וגם בארץ הרבה אנשים קוראים למשטר הזה - אפרטהייד.  (לת) ריקי
  • 10:11
  • 02.02.12

05 יהודים, לבשו שק ואפר הכריזו צום ועצרה. אסון גדול אירע במדינת ישראל שר החינוך הכריז שיהודה ושומרון הם מורשת עם ישראל משה בודק
  • 10:15
  • 02.02.12

כיצד אפשר לכנות את 'הכיבוש' כמורשת? יושב שם עם חדש הוא 'עם פלשתין' צאו לרחובות והפגינו נגד אמירה מסוכנת זו המהווה אינדוקטרינציה של הנפשות הרכות. מדנת יששראל חיבת לשכון רק בשפלה היכן שהתגורו הפלשתים. יש לשכוח מיהודה ושומרון שם שכנו בשעתו מדינות יהודיה וישראל כל זאת שייך להיסטוריה ותו לא.

06 ותכנית הלימודים אומרת לא למדינה דמוקרטית, או שסער רוצה מדינה דו לאומית אמא של תלמיד
  • 10:16
  • 02.02.12

צריך להוציא את הילדים מהחינוך הממלכתי אם אלו המסרים
כמו שיש חינוך אנטי ציוני לחרדים וכמו שסער רוצה חינוך אנטי דמוקרטי לנו, צריך להקים רשת של חיוך דמוקרטי

07 כל הכבוד לסער  (לת) ארצי מולדתי
  • 10:21
  • 02.02.12

08 מורות ומורים אל תצאו לסיורים!!! הורים, אל תאשרו לבנותיכם ובניכם להשתתף בטיולים אלו!!!  (לת) תמר
  • 10:21
  • 02.02.12

09 מדינת ישראל לא תשרוד עוד זמן רב שאול
  • 10:21
  • 02.02.12

באין תוכנית להפסקת השליטה בשטחים,ישראל תמשיך לשלוט בכח הנשק בשטחי יש"ע. מצב זה פוגע במהות הדמוקרטית של ישראל, שבהדרגה הופכת לדיקטטורה המנסה להגדיר עצמה "יהודית". זה יחסל את ישראל כמדינה מודרנית, ובהתאם גם את יכולתה לפתח עצמה כחברה בטוחה ומשגשגת במאה ה-21. רוב תושביה המשכילים ובעלי היוזמה יעזבו. ישראל תישאר עם הדתיים ואנשי הימין, שחלקם מסוגלים אולי להגן עליה, אבל רובם חסרים כישורי פיתוח, מדע ותעשייה מתקדמים. כך תיחשף הדיקטטורה הישראלית-יהודית הזו לחולשה מהותית, שתביא לבסוף לנפילתה, אם בכוח מידי אויבים מבחוץ, או כתוצאה מקיטוב פנימי בין מגזרי האוכלוסיה השונים המרכיבים אותה.
תהליך זה כבר החל כנראה וחלק מסימניו המקדימים כבר נראים, ובהם התרסקות החינוך וההשכלה הגבוהה, התגברות השחיתות הפוליטית, והתחזקותם האדירה של המגזרים שאינם מוכנים לשאת בנטל החברתי, הכלכלי והצבאי.

סימנים ברורים של פגיעה במאפייניה הדמוקרטים של ישראל כבר בולטים על פני השטח, בהם פגיעה ברשות השופטת, ובחופש הדיבור. גם תופעות הלוואי של התעצמותם הדמוגרפית של המגזרים החרדיים, למשל הדרת נשים, מורגשים. כל אלה מעודדים את הישראלים המוכשרים והחרוצים יותר לנטוש את הספינה היהודית הטובעת.לוח הזמנים לתרחיש הנ"ל אמנם לא ידוע, אבל התהליך בעיצומו: רק לאחרונה התבטא בני קצובר במפורש בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית, והכפפתה של המדינה לחוקי ההלכה. חברי כנסת שונים מהליכוד, כגון אלקין ואקוניס, אף נקטו צעדים מעשיים ותכליתיים שמטרתם לפגוע במשטר הדמוקרטי ולהחליש אותו.

את הדבר הזה יודעים לא רק הפוליטיקאים והמנהיגים של מה שקרוי "שמאל", אלא ההרגשה הברורה בדבר הקטסטרופה המתקרבת היא כבר מזמן נחלתו של ה"אזרח הקטן", שכבר נקט במעשים: ביטוי ברור לתחושת האסון הקרב של האזרחים אפשר לראות בחיפוש הנואש אחרי דרכונים זרים, אירופאים ואחרים, שאנשים נוטים להאמין שיהוו מעין תעודת ביטוח אם בבוא האסון הקרב, או לעת נטישת הספינה. די להסתכל על שוק הדרכונים הזרים כדי להבין מה באמת הולך כאן.

10 בא לי להקיא ממה שנהיה פה. ערש האומה... האיטלקים בשנות העשרים לא היו דבילים עד כדי כך.  (לת) מילואימניק עצוב
  • 10:22
  • 02.02.12

11 ההר הוא באמת מורשת האומה. העם היהודי התעצב בבית אל ובחברון, לא ביפו ובגת  (לת) אבל זה נכון
  • 10:23
  • 02.02.12

12 הצילו  (לת) סתם אזרח
  • 10:24
  • 02.02.12

13 אונס הבעילה שישראל ומתנחליה מבצעים בארץ האבות מוכיח כמו במשפט שלמה מי לא ראוי עצוב
  • 10:26
  • 02.02.12

מאות שנים חבלי ארץ אלו הישתמרו תודות לערבים שחיו שם והמשיכו את התרבות החקלאית העתיקה בכמה עשרות שנות הכיבוש הישראלי
בוצע הרס של הנוף ע"י המתנחלים במימון ותמיכת מדינת ישראל
שלהם ולטירסות למעינות ולמטעים יש קשר של חמדנות בלבד
רשת הכבישים והישובים הבלתי משתלבים בעליל שכן תמיד מטרת תכנונם היא פוליטית/גזלנית כמו אריאל כמו הר חומה וקריית 4
קצרה היריעה לתאר את ההרס ורק אוסיף שביחד עם רעל השנאה והסכסוך
חבל הארץ הזה שהיה יכול להיות אוצר
הפך לגהנום במקום שכולם יהנו ממנו

14 רגע..מורשת האומה זה לא גם הגדה השניה של הירדן עד הפרת והחידקל ?  (לת) איתן הבת-ימי
  • 10:27
  • 02.02.12

15 הזיקה שלנו לגליציה ולהרי האטלס גדולה מהזיקה לטרשים של השומרון  (לת) היתוש
  • 10:27
  • 02.02.12

16 מה עם קבר ברוך גולדשטיין? בכ"ז הוא אחד מגיבורי ההתיישבות ביש"ע  (לת) שלומי א.
  • 10:27
  • 02.02.12

17 לא יאומן שהאיש הקיצוני הזה הוא שר החינוך במדינת ישראל. מה השלב הבא? מזועזע
  • 10:30
  • 02.02.12

סיורים מאורגנים בפרת והחידקל?,גם הם חלק מארץ ישראל רבתי עפ"י משנתו של הנ"ל.

18 הסוגד לעוקרי נטועים מדבר על מורשת נטועה? אוקסימורון!  (לת) לעקור את עוקרי הנטועים [להלן: "עוקרי מטעי זיתים"]
  • 10:30
  • 02.02.12

19 אין לכם מה לכתוב? קורא הארץ (עד היום) לשעבר
  • 10:32
  • 02.02.12

כבר יומיים שאני רואה את הכותרת. הבנתי.

20 הבנות שלי לא הולכות לבקר באיזורי כיבוש Reuven Holzer
  • 10:36
  • 02.02.12

בוא נדבר במקום זה על בית דיזנגוף המוזנח והמתפורר. שהיה בוא מוזאון תל אביב לאומנות ואחר כך התקיימה בו הכרזת המדינה. ליד בית דיזנגוף ניצבת אנדרטה שכוחת אל לאותם 50 משפחות שהקימו את "אחוזת בית" העיר העיברית הראשונה.
יותר הלאה נימצא בית גולומב. מוזאון ההגנה אם תצוגה של אירגוני ההגנה הראשונים והעליה הבלתי לגלית לפלשתינה.
בראש רחוב הרצל הייתה גימנסיה הרצליה. בית הספר הראשון שלימד בעיברית. בתוך בינין מגדל שלום. המגדל המכוער שהוקם במקום בנין הגימנסיה יש תצוגה של שכונת אחוזת בית.
הבנות שלי לא ביקרו במקומות האלה במסגרת החינוכית הממלכתית. אני הלכתי עם בתי הגדולה לראות את המקומות החשובים האלה.
אבל מה חשוב ? ללכת לראות את איזורי הכיבוש? להביא תלמידים לשכונת הכהניסטים בחברון כדי לקבל תעמולה לאומנית מהם ?
לא יקום ולא יהיה ! לא הבנות שלי. על גופתי.

21 באופן פרדוקסלי אני בעד שילכו לגור בחברון
  • 10:36
  • 02.02.12

ככל שיעבירו יותר חרדים מבני ברק, אלעד, ירושלים ומתנחלים לשטחים שמאוכלסים בצפיפות על ידי ערבים וככל שהחיכוך שם יהיה גדול יותר - ככה יש סיכוי שלא תהיה להם ברירה בסופו של דבר והם יאלצו ללמוד להגן על עצמם בעצמם.

22 מעולה! לקשור את הנוער לעברם ועתידם!  (לת) מעולה!
  • 10:41
  • 02.02.12

23 האינדוקטרינציה עד עכשיו הכתיבה שיו"ש אינם ארץ ישראל , מעכשיו ילמדו את התלמידים שזה קיים ויש מחלוקת על זה. מה רע ? במיוחד שמדובר במקומות שהם רקע לסיפורי התנ"ך.  (לת) חיים
  • 10:45
  • 02.02.12

  •   האינדוקטרינציה הכתיבה? פחדן חצוף גיל
    • 15:39
    • 02.02.12

    ממשלות ישראל, שהן ממשלות ימין בעשרות השנים האחרונות, הן אלה שמדברות גבוהה גבוהה על יהודה ושומרון אבל נמנעות מלהחיל שם את החוק הישראלי. איזה מחלוקת בראש שלך? זה לא מדינת ישראל. אם היתה חברון חלק מישראל, היה חל שם החוק הישראלי ולא צווים של אלוף פיקוד מרכז.

24 מוטלת על התלמיד "אחריות" לחזק את זיקתו למורשת הנטו ירושלמית חרדה
  • 10:46
  • 02.02.12

מה זה???! אני לא אתן לבתי להילקח ל״טיול״ שטיפת מוח בשטחים. וגם לפולין, אעדיף לקחת אותה בעצמי ולא לסמוך על משרד החינוך.

25 מקוה אני שהקורא האיטליגנטי הבין שהטוקבק שלי הוא בעל הומור סרקסטי. כיצד משה בודק
  • 10:49
  • 02.02.12

מעיזים אנשי 'הארץ' לטעון שתכנית שר החינוך היא לאומנית שטיפת מוח ועוד מיני הבל ורעות רוח. עובדה היסטורית היא שביהודה ושומרון שכנו מלכויות ישראל במשך מאות בשנים ואילו בשפילה בו מצויה כיום מדינת ישראל ישבו שנים רבות הפלשתים. מניח אני רבים מתלמידנו אינם מודעים לעובדה היסטורית זו ויפה עושה שר החינוך היוזם ביקורים בחברן עיר האבות עיר בה התמלך דוד המלך בשכם שם התמלך ירבעם בן נבט ועוד ועוד.
אמנם למען האיזון ניתן להסביר ששם ישובים כיום ערבים. אך להעלים כל זאת מתלמידנו זו אוולת טפשות ורשעות.

26 כל הכבוד למורי הליד"ה והנהלתו האמיצה, התנהלות מיטבית נוכח מצב מאוד מאוד לא פשוט  (לת) בוגר גאה
  • 10:49
  • 02.02.12

27 השר גדעון סער משדר מסרים שיעזרו לו להתקדם במעמדו בליכוד ,זה כל הסיפור.  (לת) גיל
  • 10:50
  • 02.02.12

28 המלצה לשר: התוכנית תהיה הרבה יותר מוצלחת אם משלבים את הסיור בחברון אם סיורים משלימים בחו"ל באתרי מורשת נוספים כגון טירת אלמינה בגאנה איש חינוך
  • 10:52
  • 02.02.12

כך שהתלמידים יוכלו ללמוד משיטת הכיבוש, רמיסת החוק ועוולות הסטוריות שנעשו על ידי עמים אחרים ולא רק על ידי הכובש הישראלי

29 אין ברירה חברי השמאלנים. או שאתם מבקרים בהר ומבינים שזוהי מורשתכם(הישום הוא הפוליטי הוא עוד שאלה) או שאתם צלבנים נטע זר במקום הזה בלי שום שורשים ולכן העוולה שעשיתם בנכבה היא כפולה כפל כפליים  (לת) jdh
  • 10:52
  • 02.02.12

30 "באחריותי, בתקופה מתועבת זו, לנתק עצמי, כאדם מוסרי, מכל זיקה יהודית באשר היא, עד תעבור חרפה מן הארץ".  (לת) המסר הערכי האישי שלי
  • 10:53
  • 02.02.12

31 השר (פלוגות ה)סער: אולי קודם תדאג שילדינו לא יאמרו ירושלמית חרדה
  • 10:56
  • 02.02.12

״שתי שקל״, יידעו מי זה בן גוריון, יילמדו היטב שפות זרות, (כולל ערבית), ויהיו להם מספיק שעות לימודי מדע? וגם אמנויות ותרבות לא יזיקו להם להשכלה כללית.

32 למורה שלא הזדהתה בשמה מורה אחרת
  • 10:57
  • 02.02.12

שום דעה אנונימית של מורה אנונימית "אמיתית", שום ציניות ושום שימוש עודף במרכאות על ידי כותבי הארץ לא יעלימו את העובדה שבחברון קבורים אבותינו. חברון אינה "עיר האבות" אלא עיר האבות ולצערנו זהו קונצנזוס בניגוד לתלונות המורה האנונימית. עד כה האכילו אותנו בהכחשת 3500 שנות הסטוריה ועתה הגיע הזמן לשים לדבר סוף.

33 הפכנו למדינה בולשביקית- שמכתיבה אידיאולוגיות לא דמוקרטיות ענת
  • 11:01
  • 02.02.12

ביקור במערכת המכפלה באיזור כבוש בלי התייחסות לרוב הערבי החי בעיר - ולמחלוקת בעם - זה פשע ממש ואינדוקטרינציה מהסוג הנחות ביותר

34 מה כואב לכם?  (לת) אברהם אבינו
  • 11:01
  • 02.02.12

35 אז בוא נקים התנחלות גם בטהרן - אם זה מה שעוזר. גם במולדתו של אברהם. גם באנטארקטיקה.  (לת) לוגיקן
  • 11:03
  • 02.02.12

36 אני רק מצטער שזה לא היה בזמן שאני הייתי תלמיד  (לת) ו
  • 11:04
  • 02.02.12

37 למה השאירו את קבר גולשטיין מחוץ לאתרים? מה שמאלני מידי?  (לת) ישראל
  • 11:05
  • 02.02.12

38 כתבה למופת. חשיפה מדהימה. רק חבל שגם לפני 20 שנה, כשיוסי שריד היה שר החינוך, נסעו בתי ספר לבקר במערת המכפלה. אופס. טוב נו, ככה זה עם עיתונאות חוקרת. אני מציע עוד סקופ ל'הארץ': תחת הממשלה הפשיסטית החלו גם לימודי תנך במערכת החינוך.  (לת) יוסי
  • 11:06
  • 02.02.12

39 תוכנית שטיפת מוחות הנוער - פשע מלחמה חייל מילואים
  • 11:07
  • 02.02.12

נכון שהימין זכה בבחירות לכנסת אך הוא לא קיבל מנדט לשטוף את מוחות
הנוער הישראלי בדת האלילים של "יהודה ושומרון" הכבושים כבר 45 שנים

40 החיבור בהלתי אפשרי בין החילוני לדתי הוא בלבול הערכים הגדול שמתחולל כאן על בסיס אידיאולוגי משותף והוא פסט ציוני בכל הקשור לכיבוש המשחית והמביש וכל זאת במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם. ולעת הזאת "טוב שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום"  (לת) פלץ
  • 11:07
  • 02.02.12

  •   טוב למי? אמנון
    • 14:23
    • 02.02.12

    לי ולך טוב שלום בלי ציונות, אבל ליהודי שמבקש להישאר יהודי טוב ציונות בלי שלום. ציונות פירושה שיש ליהודי לאן ללכת ואיפה לגור - כי כמו שהם מתנהגים, אין פלא שלא רצו אותם בשם מקום אחר בעולם.

  •   מדוע אינך מצטרף לחמאס למאבק המזוין הקדוש שלנו?  (לת) ח'אלד משעל
    • 16:25
    • 02.02.12

  •   שאלה טובה, מר משעל אמנון
    • 21:11
    • 02.02.12

    לעזור לחמאס פירושו לעזור לבעלי בריתם המתנחלים.
    ההבדלים בין השניים, ובכלל בין מוסלמים ויהודים, הם קוסמטיים.
    אלו גם אלו רוצים במשטר של דיכוי, כפייה והדרת הנשים - ואת הגברים יחייבו לגדל זקן.

    אלו גם אלו יזרקו מן הגגות את מי שאינו מסכים עם דרכם.

    לאלו גם אלו משמרות צניעות ואצל אלו גם אלו אין פוצה פה מאימת השבאב.

    אף שהקואליציה ביניכם היא בלתי-כתובה, היא שרירה וקיימת.

    לא אעזור לכם!

  •   טפשות לשמה של שמאלני קנאי, שלא להזכיר בורות מדאיבה. איש שפוי
    • 23:46
    • 02.02.12

    חוץ מהעובדה שקיימים גם "מתנחלים" חילוניים ושומרי מסורת, הכללת על היהודים שומרי המצוות כאילו הרפורמים, קונסרבטיבים והקראים מחייבים גידול זקן, הדרת נשים, כפייה דתית וכד'.

    אבל הכי חצוף זה האשמת ההטלה מן הגגות, התנהגות שהשמאל הקיצוני מצטיין בה גם אם לא במובן של פגיעה פיזית.
    מה גם שאצלכם קיימת כפייה אנטי דתית כפי שהוכח מהמצע של שינוי בהנהגת יוסף לפיד ז"ל.

    בקיצור, רוח העיוועים של הקנאות השמאלנית שלך חברה לבורות הניכרת הקיימת אצלך והריכוב ביניהם יצר תפישה מעוותת ביותר של העובדות לגבי הצד היחהודי שאינך מכיר כל כך.

  •   יוצאים מן הכלל יש, וגם השמאל אינו פטור אמנון
    • 10:29
    • 03.02.12

    ומנין מסיק כבודו כאילו אני שייך לשמאל?

    אנשים טובים יש גם בעזה, אבל לא הם שקובעים את הטון. אם נתעלם מאלו שהינם לכאורה "מתנחלים" מטעמים כלכליים בלבד והיו שמחים ביותר לקבל פיצוי ולחזור לישראל, לא יישארו הרבה "חילונים שומרי מסורת, רפורמים, קונסרבטיבים וקראים בשטחים, וממילא לא הם שקובעים את הטון.

    לגבי ההטלה מן הגגות, זו לא שאלה של רצון וכוונה אלא של העזה, וזאת הולכת לה וגוברת מיום-ליום. מומלץ לקרוא את ספרו של יצחק בן-נר, "מתחם אויב".

41 הארץ חושף את פרצופו האמיתי - לא מחלוקת פוליטית על "שטחים" ועל "שלום", אלא הזדהות טוטלית עם הנרטיב הערבי שמבוסס על עקירת הזיקה ההיסטורית של בין עם ישראל וארץ ישראל  (לת) תגובת יתר
  • 11:09
  • 02.02.12

42 למי שטרם הבין - הליכוד כולו כולל גדעון סער "הנאור" הוא פייגלין דורון
  • 11:11
  • 02.02.12

הליכוד זה עם ישראל. כוחני, אגרסיבי,צעקני, תחמן, מלא בעצמו, תמיד צודק, בלתי מתפשר, לא רואה את האחר ממטר. ציבור הבוחרים של הליכוד הוא אותו ציבור המסכן את הנהגים האחרים בכבישים, קסנופובי ( שונא זרים תרגום לליכודניקים...) המקבל בדיוק את דמותו במראה. הדמות של פייגלין שאיננה שונה באמת מדמותו של ביביהו ועשרות הקיצוניים הימיניים האחרים המרכיבים את רשימת הליכוד.

43 אוי...אוי...אוי... מערכת החינוך מחנכת ציונות.......  (לת) עומר
  • 11:11
  • 02.02.12

44 לא אשלח את ילדיי לסיורים האלה.  (לת) דג קר
  • 11:11
  • 02.02.12

45 והכתבות שלכם הן לא אינדוקטרינציה עקבית?? אדם חושב
  • 11:14
  • 02.02.12

אופן הצגת ובחירת הכתבות שלכם היא הדוגמא הטובה
ביותר למושג האינדוקטרינציה..

46 הסיור היחיד הלגיטימי, חוקי ומוסרי - הוא סיור של חיילי צה"ל שייפנו את כל ההתנחלויות מהגדה המערבית. כל השאר זו עבודת אבנים וצלמים - כפי שגרס הנביא פרופ' ישעיהו לייבוביץ כשעוד היה אפשר להתעשת מהמאניה המשיחית/גזלנית.  (לת) אדם אייך ?!
  • 11:15
  • 02.02.12

47 "ארץ האבות" של חברי הממשלה הנוכחית היא רוסיה. משם כל המורשת הרוחנית-האידיאולוגית של הממשלה הזאת מגיעה. ואני מציע לכל חברי הממשלה לעשות ביקור מורשת בארץ מולדתם. ביקור ארוך מאד.  (לת) ג. לוריה
  • 11:17
  • 02.02.12

48 זה מוזר, חשבתי שמורשת ישראל זאת פילוסופיה עתיקת יומין שהתפתחה והתעשרה במשך אלפי שנים. תודה לשר החינוך שחידש לי שמורשתנו היא אבנים וחול.  (לת) אלברט גרינפלד
  • 11:19
  • 02.02.12

49 אובדן זהות תולדת בערות - טעון תיקון. כך עושה שר החינוך ויש לברכו על כך.  (לת) איגור ביטרמן
  • 11:22
  • 02.02.12

50 תוכנית נוספת: "הכיבוש כמבוא לאפרטהייד"  (לת) ציניקן
  • 11:22
  • 02.02.12

51 קיצוניות מטורפת תלמיד ליכודניק
  • 11:24
  • 02.02.12

כבן למשפחה שתמכה בליכוד נחשפתי לסיור לימודי בחברון והזדעזעתי משטיפת המוח שעשו לנו שם.התלוננו בפני המורה והיא טענה שמשרד החינוך מחייב אותם בניגוד לרצונם.גם הורי נדהמו מכךצר לי אבל שר החינוך מבטא את עמדתו הקוצונית ההזוייה בלבד.יש לעצור מיד את מסעי התעמולה הללו.

52 שמאלנים תבוסתנים לא יעזור לכם כלום. העם רוצה ימין איתן. מה ששייך ליהודים שייך ליהודים ולא לאף אחד אחר. הפלשתינאים הם הכובשים האימפריאליסטים המוצהרים, כל השאר זה דמגוגיה זולה.  (לת) יהודי שלא מפחד
  • 11:32
  • 02.02.12

53 חינוך פוקויאני לתפארת!! איזה כיף זה תוכניות לימוד שמשתנות עם המפלגה השלטת אילן
  • 11:33
  • 02.02.12

אולי כשהימין בשלטון יחונכו התלמידים ההר כמורשת האומה וכשהשמאל יהיה שיחונכו שיבקרו במחנה פליטים. אולי כשהימין בשלטון 1+1 יהיו שווים 3 וכשהשמאל 1+1 יהיו שווים 2. אולי בכלל בתקופתם נעבור ל4 ימי לימוד תורה ויום לימודי חול והפוך כשהשמאל ישלוט. אין לי ספק שהילדים ילמדו הכי טוב ככה.

54 הילדים מבקרים גם בקבר של גולדשטיין?  (לת) אביב
  • 11:34
  • 02.02.12

55 ...ואח"כ מתבכיינים על ההסתה והמפות של הפלסטינים !  (לת) חיפאי
  • 11:36
  • 02.02.12

56 תגובה לשר החינוך מממ
  • 11:36
  • 02.02.12

מעניין מה שר החינוך היה אומר אם הפלשתינאים היו מבקשים גם הם לערוך סיורים בארץ האבות בתחומי הקו הירוק? לחלק מהם יש שורשים משפחתיים באתרים רבים הנמצאים כיום בתחומי מדינת ישראל!!!
אבל שר החינוך ומפלגתו ממשיכים לטמון את הראש בחול תוך המשך משטר הפרטהייד ביהודה ושומרון (בחברון - רחוב מחולק להם ולנו וכדו'). מעניין מה היו התגובות בישראל אם במקום אחר בעולם היו יוצרים מן הפרדה שכזו לגבי מקומיים ויהודים?
אז ששר החינוך ימשיך להתבשם בהתנהלותו.

57 לא די בסתם ביקור בנחלת אבות הרצליך, מעלה נמר
  • 11:37
  • 02.02.12

על התלמידים לקיים מצוות במקומות הקדושים על כל גבעה ותחת כל עץ רענן. מדובר בפולחן, במצוה מעשית, שמשמעותה תשמיש מבעד לסדין - כמצווה עלינו בשולחן ערוך. לסיור סתם באוטובוס אין שום ערך חינוכי ולא ייחרת בזכרון התלמידים. רק יחוויה פסיכופיסית תארוג את נפשם וגופם בנופי המולדת ותגונן עליהן מהשפעות נלוזות של שינקין, המכונה במחוזותינו שינקן.

58 מדינת ישראל לא תשרוד עוד זמן רב שאול
  • 11:37
  • 02.02.12

באין תוכנית להפסקת השליטה בשטחים,ישראל תמשיך לשלוט בכח הנשק בשטחי יש"ע. מצב זה פוגע במהות הדמוקרטית של ישראל, שבהדרגה הופכת לדיקטטורה המנסה להגדיר עצמה "יהודית". זה יחסל את ישראל כמדינה מודרנית, ובהתאם גם את יכולתה לפתח עצמה כחברה בטוחה ומשגשגת במאה ה-21. רוב תושביה המשכילים ובעלי היוזמה יעזבו. ישראל תישאר עם הדתיים ואנשי הימין, שחלקם מסוגלים אולי להגן עליה, אבל רובם חסרים כישורי פיתוח, מדע ותעשייה מתקדמים. כך תיחשף הדיקטטורה הישראלית-יהודית הזו לחולשה מהותית, שתביא לבסוף לנפילתה, אם בכוח מידי אויבים מבחוץ, או כתוצאה מקיטוב פנימי בין מגזרי האוכלוסיה השונים המרכיבים אותה.
תהליך זה כבר החל כנראה וחלק מסימניו המקדימים כבר נראים, ובהם התרסקות החינוך וההשכלה הגבוהה, התגברות השחיתות הפוליטית, והתחזקותם האדירה של המגזרים שאינם מוכנים לשאת בנטל החברתי, הכלכלי והצבאי.

סימנים ברורים של פגיעה במאפייניה הדמוקרטים של ישראל כבר בולטים על פני השטח, בהם פגיעה ברשות השופטת, ובחופש הדיבור. גם תופעות הלוואי של התעצמותם הדמוגרפית של המגזרים החרדיים, למשל הדרת נשים, מורגשים. כל אלה מעודדים את הישראלים המוכשרים והחרוצים יותר לנטוש את הספינה היהודית הטובעת.לוח הזמנים לתרחיש הנ"ל אמנם לא ידוע, אבל התהליך בעיצומו: רק לאחרונה התבטא בני קצובר במפורש בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית, והכפפתה של המדינה לחוקי ההלכה. חברי כנסת שונים מהליכוד, כגון אלקין ואקוניס, אף נקטו צעדים מעשיים ותכליתיים שמטרתם לפגוע במשטר הדמוקרטי ולהחליש אותו.

את הדבר הזה יודעים לא רק הפוליטיקאים והמנהיגים של מה שקרוי "שמאל", אלא ההרגשה הברורה בדבר הקטסטרופה המתקרבת היא כבר מזמן נחלתו של ה"אזרח הקטן", שכבר נקט במעשים: ביטוי ברור לתחושת האסון הקרב של האזרחים אפשר לראות בחיפוש הנואש אחרי דרכונים זרים, אירופאים ואחרים, שאנשים נוטים להאמין שיהוו מעין תעודת ביטוח אם בבוא האסון הקרב, או לעת נטישת הספינה. די להסתכל על שוק הדרכונים הזרים כדי להבין מה באמת הולך כאן.

59 הכובש האמיתי זה הפלשיתנאים. מערת המכפלה שייכת ליהודים, בכיבוש המוסלמי בעבר לא נתנו ליהודים לעלות יותר משבע מדרגות לפני הציון.  (לת) אמת
  • 11:39
  • 02.02.12

60 מזל שהילדים שלי כבר לא במערכת הקילקול - סליחה, חינוך  (לת) מייק
  • 11:40
  • 02.02.12

61 יום אחד נקום ונגלה שהמדינה נגנבה על-ידי אנשים ציניים ללא חזון נבואה
  • 11:40
  • 02.02.12

על לימודי ליבה לרבנים מוותרים, אבל לחינוך הממלכתי מכניסים אלמנטים של ציונות בראות עיניהם של אנשים המחזיקים בדעות ימניות.
ההגדרה ציוני עברה מוטציה - מי להיות בעד ארץ ישראל - להיות בעד ארץ ישראל השלמה... האנשים הציוניים שהקימו את המדינה חשבו על טובת העם היהודי ולא איך להגדיל את שטחי ישראל.
הלימודים האלו רק מעמיקים את הקרע בתוך המדינה בין יהודים ואנשים שאוהבים את הארץ - דמיינו לעצמכם תלמיד שבא ממשפחה שמאלנית ומסרב לביקור כזה? התלמידים יעשו לו טרור על תפיסותיו. אין דבר מסוכן יותר מאשר ריסון עצמי בו אדם מפחד להביע דעותיו.
תכנית הלימודים היא סימפטום למדיניות של הממשלה לפיה היא מעוניינת בארץ ישראל השלמה. והשאלה של אף איש ימין אין תשובה עליה היא מה נעשה עם אלו שגרים בשומרון ויהודה? נכניס אותם לכלא? נגרש אותם לירדן? או שאולי נשים אותם בגטאות?
יום אחד נתעורר כשהימין בשלטון ונראה איך מלהיות ציוני בו הדאגה היא שליהודים תהיה מדינה עצמאית משלה הפכנו להיות מדינה דו לאומית המנסה להצדיק את קיומה.

62 ראי רחל ראי, הם שבו לגבולם  (לת) אריק לביא
  • 11:40
  • 02.02.12

63 בשביל מה השקרים האלה לתלמידים? שיספרו את האמת: ההתנחלויות מקרבות את הגאולה ליהודים, ואולי אף יביאו את המשיח.  (לת) בשביל זה המתנחלים יושבים שם, לא? אז למה לקשקש על "מורשת" וכל מיני בולשיט אחרים
  • 11:42
  • 02.02.12

64 האור בקצה המנהרה איציק,דרום
  • 11:43
  • 02.02.12

כבר רואים את הסוף,כל המדינה תהיה בית קברות אחד גדול.הטירוף השתלט על כל חלקה טובה(מתוך הנחה שיש כאלה).מענין מה פסול בפעילות חיילים ששרתו באיזור ומעוניינים לשתף את אזרחי המדינה במה שעבר עליהם.לצערי מכיר את הסיפורים דרך הבן ששירת גם בחברון,אין במה להתגאות.

65 המורה, מה זה מדינה דולאומית?  (לת) תלמיד כיתה א
  • 11:44
  • 02.02.12

66 הורה שמתנגד בכל תוקף. די להיות משרתו של ביבי.  (לת) הורה
  • 11:45
  • 02.02.12

67 אם היו לי ילדים אדם
  • 11:48
  • 02.02.12

לא הייתי מאפשר להם להשתתף בתוכנית הזו. אם מספיק הורים יעשו כך אולי זה יישמע

68 בראייה של שנים, רק סירוב המוני - החל במע' החינוך ועד למועמדים לגיוס - ימנע את חזון המדינה הדו-לאומית יוחאי, ת"א
  • 11:50
  • 02.02.12

"שלום עכשיו" צריכה לשנות את דרכה ולהוביל את העמדה הזו, על אף המחיר האישי הכבד.

69 שנים אני מנסה לקדם במשרד החינוך, עד כה ללא הצלחה, מערך שיעור שהכנתי: "ערבים בחלל: הבעיה הפלסטינית ופתרונה על הירח"  (לת) אולי עכשיו תהיה אוזן קשבת
  • 11:50
  • 02.02.12

70 ומה מנכלי״ת המשרד חושבת על זה? דלית השועלית
  • 11:51
  • 02.02.12

האם טובים הדברים בעיניה? איך נדע?

71 מצער שיש לקוראי הארץ ספק באשר למי שייכת מערת המכפלה. בלי מורשת יהודית אין לכם חלק במדינת ישראל.  (לת) ישראל ישראלי
  • 11:52
  • 02.02.12

72 "בארץ ישראל קם העם היהודי" סתם
  • 11:54
  • 02.02.12

לא, זה לא ציטוט מהמניפסט של נוער כהנא אלא המשפט הפותח את מגילת העצמאות של מדינת שיראל.
אולי המצקצקים בלשונם והמגלגלים בעיניהם יואילו בטובם להסביר לנו איפה אותה ארץ ישראל בה קם העם היהודי? האם מדובר באזור תל אביב? אולי ראשון לציון? פתח תקווה? או שמדובר במה שהימין-הקיצוני-המתנחל קורא לו ההר?

73 אולי קודם תכריעו מהי האומה עמוס
  • 11:56
  • 02.02.12

מה גבולותיה, מיהם תושביה, מה ערכיה

אחר-כך תחפשו סיורי מורשת... ואם כבר סיורי מורשת - יש לי 'הרגשה מוזרה' שהעיקר פה הוא לא דווקא החינוך... אולי זו סתם הרגשת בטן מוזרה שלי.

74 ומה עם קבר רחב הזונה?  (לת) שרי ד.
  • 11:58
  • 02.02.12

75 זה מה שקורה כשכלבי אשמורת פוגשים את הר שילה.. אלעד
  • 12:00
  • 02.02.12

חליפה יפה, אגב.

76 יולי טמיר הכניסה את הפוליטיקה לחינוך שומר הסף
  • 12:02
  • 02.02.12

מה הצביעות ומה הזעקה, כשיולי טמיר הכניסה בדלת הקדמית את הנושאים הפוליטיים ששנויים במחלוקת, זה היה בסדר? זה לא היה קיצוני?. נא ליטול קורה מבין העיניים.

77 השר, השר, אפשר הר הכרמל?  (לת) מפוכח
  • 12:05
  • 02.02.12

78 חבל שאתם לא יודעים איך הלגיון הירדני רצח את כל לוחמי גוש עציון שנכנעו  (לת) דם יהודי לא מעניין את הארץ
  • 12:05
  • 02.02.12

79 גם קוסובו היא ערש התרבות הסרבית. עמנואל
  • 12:13
  • 02.02.12

אבל כשהם ניסו לעשות שם טרנספר הם איבדו אותה.

80 ומה על חופש הדיעה כבוד שר החינוך ?  (לת) תוהה
  • 12:14
  • 02.02.12

81 תוכנית בת 8 שנים. חלק מהמסרים הם דיאלוג, הסכמי השלום, מסורתם של הפלסטינים ועוד. אפשר למצוא את כל התוכנית באתר של"ח באינטרנט. תכנסו ותקראו 80 עמודים ואז תגידו אם זה ימני או שמאלני או מאוזן.  (לת) מורה לשל"ח
  • 12:18
  • 02.02.12

82 לעומתשומרון ויהודה, "ערש האומה היהודית", הרי מישור החוף של ארץ ישראל לא היה מעולם אזור יהודי עד למאה העשרים. כיום הוא אזור יהודי מובהק, החלק המרכזי והחשוב של ישראל. אם מה שקובע הוא מה שהיה לפני אלפי שנים, הישראלים צריכים לעזוב את תל אביב, נתניה וחיפה ולהעפיל ההרה  (לת) אורן
  • 12:18
  • 02.02.12

83 האם אין בעל בית במשרד החינוך שיבדוק את הפעילות הפוליטית הבוטה של לאה פרייליך בתוך מוסד חינוכי רשמי, ליד"ה, ויסיק את המסקנות?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 12:21
  • 02.02.12

84 הגיע הזמן לאמר את האמת go
  • 12:22
  • 02.02.12

הבעיה איננה מורשת העם היהודי. הבעיה היא השימוש הציני המכוון והבוטה שעושה הימין והליכוד בנושא זה כמנוף פוליטי. יהודה ושומרון עומדים בראש המחלוקת בין שמאל וימין והנושא הוא פוליטי לחלוטין ולא מורשת ישראל.

85 לאט לאט מתברר שסער לאומן קיצוני שנכשל טוטאלית כשר חינוך!!!! בני
  • 12:25
  • 02.02.12

דעוחיו קרובות לאלה של איתמר בן גביר!!

מנהלי בתי ספר חייבים להתנגד לסיורים ההזויים בחברון שכל מטרתם שטיפת מוח!!!!

86 החינוך לכיבוש וסיפוח שיביא לחיסול מדינת ישראל א. ישראלי
  • 12:28
  • 02.02.12

כמו שנאמר: תפסת מרובה לא תפסת. הסיפוח המואץ יביא לחיסולה של מדינת האפרטהייד. העולם לא ירשה הגשמת חלומו הרטוב של הימין - לטרנספר את כל הערבים.
התוצאה תהיה מדינת כל אזרחיה - וחיסול היישות הציונית בארץ ישראל.

87 רגע יש לכם העיה עם זה?  (לת) ערן
  • 12:28
  • 02.02.12

88 כל הכבוד לגדעון סער - תבורך  (לת) יוסי
  • 12:30
  • 02.02.12

89 בראייה לאחור, רק סירוב המוני - של תלמידים ומועמדים לגיוס - יציל מחזון המדינה הדו-לאומית יוחאי, ת"א
  • 12:33
  • 02.02.12

האם בכלל ניתן עוד לממש את רעיון "שתי מדינות לשני עמים"? ספק גדול, נראה שלא.
ובכל זאת, "שלום עכשיו" צריכה לעדכן את המצע ולקרוא לסרב.
אולי זה קרב מאסף, אבל זה הדבר היחיד שעוד יכול לזעזע.

90 זיג הייל  (לת) ישראל
  • 12:33
  • 02.02.12

91 המכפלה של סקרלט יוהנסון מרתקת אותנו לאין ערוך יותר מזו של שרה אמנו ז"ל. תלמיד מפותח
  • 12:37
  • 02.02.12

הסיור הוא למערה הלא נכונה: ביתר רצינות: מדובר בנסיגה אינטלקטואלית המשפילה את כבוד התלמיד. והרי למדנו שקברו של משה לא נודע כדי למנוע עליה לרגל לקברות צדיקים הזרה לרוח היהדות? האם שר החינוך חף מכל בדל של אינטלקט? האם בגלל שיקולים פוליטיים פנימיים ומאבק בפייגלין יש לעוות את ההכרה של הנוער ולסנדל אותה?

92 המורשת של מי "קבורה בהר" ??? גבריאל
  • 12:42
  • 02.02.12

המורשת היהודית שלי נמאת בהרבה מקומות, אבל בטח לא קבורה באיזה הר. זו מרושת שצמחה ב 2000 שנה אחרונות ולא ניזקקה לארץ בכלל כדי ללבלב וכדי לשגשג.

  •   שמע עומרי
    • 21:18
    • 06.02.12

    היא לא צמחה ב-2000 השנים האחרונות, אלא הרבה לפני-כן, ואם היא לא הייתה צומחת לפני-כן, לא היינו קיימים היום בתור עם. גם ב-2000 השנים האחרונות אולי היה פיתוח תורני נטו, אבל פיתוח כוללני של מורשת עם...

93 לפי סער משרד החינוץ אמץ את עמדת המתנחלים מדוע לא שומעים את מיש שמתנגד להתנחלויות א
  • 12:45
  • 02.02.12

סער מכריח את התלמידים לשמוע את הכהניסטים ולא את האחרים מה השלב הבא, סער ?

94 התנחלות בשטח כבוש הינה פשע מלחמה  (לת) נדב
  • 12:47
  • 02.02.12

95 אחרי שעתונאים מנוכרים למורשת קוראים ליהודה ושומרון גדה, נמצא לאחרונה אל"מ מיל' שהלך צעד נוסף והשווה יהודה ושומרון לאלג'ריה  (לת) המולדת: חברון, בית אל, שילה
  • 12:47
  • 02.02.12

96 עד כה הייתה אינוקטרינציה שמאלנית. הגיע הזמן לאזן קצת את התמונה! יוסי
  • 12:48
  • 02.02.12

המורה המצוטטת מתעלמת לחלוטין מהאידוקטרינציה השלטת...
הרי, יש לנו מה להתבייש במורשת העם??
אפשר לחשוב שישראל זה סיפור שהתחיל רק עם הציונות...
הגיע הזמן. כל הכבוד לסער.

97 תוכנית סיורים מאורו קירש
  • 12:48
  • 02.02.12

אני השארתי לילדי לנתח את המידע שנמסר להם במערכת החינוך.
אבל, תמיד חששתי לשלומם כאשר יצאו לסיורים וטיולים מטעם בית הספר.
סטטיסטיקת פציעות תלמידים בטיולים וסיורים תמיד הגבירה חששות אלו.

98 לא אחתום לילדי על אישור יציאה לסיור ההזוי הזה!!!!!!!  (לת) אמא
  • 12:50
  • 02.02.12

99 איך, בלי להרגיש, התלבש לו הנגיף הציוני על הפנים של אחד אומלל? עכשיו רק מחכים לרגע הבטן...  (לת) הנוסע ה-8
  • 12:52
  • 02.02.12

100 תכנית סער היא משהו לראש החדשות ?  (לת) אלכסנדר
  • 13:05
  • 02.02.12

101 אם התנ"ך הוא ספר "חוקי" בבתיה"ס, מחוייבת מערכת החינוך לביקורים בחברון. אבידן
  • 13:12
  • 02.02.12

זה פשוט ומובן לגמרי. אם זה מה שמפריע לשמאלנים, הם רשאים לרדת מהארץ. אנו נשמח.

102 יש לי המון אמפטיה לאומללים שנותרו לחיות תחת שלטון הליכוד סימונה ה"יורדת"
  • 13:13
  • 02.02.12

על שמלת השבת של חנהל'ה מתפשט כתם חום המדיף ריח מוכר שאין לטעות בו.

103 כמובן שלאומנות הימין תוחדר בתלמידים תוך השתקת האידיאולוגיה של השמאל הדורשת הפרדה בין העמים לשתי מדינות  (לת) נפתלי אור-נר
  • 13:14
  • 02.02.12

104 יש לי 3 ילדים במערכת החינוך והם לא יצאו לסיורים האלו. panoptikon
  • 13:23
  • 02.02.12

תחת זאת, בזמן הסיורים הם יעסקו בלימוד הפשיזם מה הוא, השינויים ביהדות וכניסת השפעות משיחיות ופוליטיות, עיוות היהדות בידי רבני השטחים, והסכנה בהקצנה דתית. הם ילמדו על הצורך בהפרדת דת מהמדינה. לבסוף אקח אותם לסיור לעבר החומה (לא בעיר העתיקה) ללמדם אפארטהייד מה הוא. תודה גדעון מפלוגות הסער - שאתה מפנה להם זמן במערכת.

105 ילדים יקרים: לאחר סלע קיומנו, והר המורשת ברוך בואכם לעמק הבכי והנהי.  (לת) א
  • 13:23
  • 02.02.12

106 ביתר הסוגיות הוא כבר פתר את הבעיות אבי
  • 13:36
  • 02.02.12

המשמעת בכיתות 10 הממוצע בבגריות 11 אופק חלש ועז לתמורע הם כליל תפארת השלמות מה שנשאר לשר זה רק להתעסק עם מסעות לחברון איזה כיף לשר לא להיות מורה רגיל

107 שר חינוך שמקדש קברים כדי לשלוח את הילדים שלנו כקורבן למולך !  (לת) עבודת אלילים
  • 13:39
  • 02.02.12

108 ומדוע שלא תחייב את התלמידים החרדים ללמוד אזרחות , מר סער? ציונית
  • 13:42
  • 02.02.12

כי זה קשה יותר, כי אתה כורע ברך בפני הכוחות האנטי דמוקרטים במדינה?

109 "מקצות הארץ באנו, הבאנו ביכורים. מיהודה ועד שומרון מן העמק והגליל פנו דרך לנו, ביכורים איתנו, הך בתוף חלל בחליל."-השיר הזה נכתב הרבה לפני שסער נולד...  (לת) הקשר ליהודה ושומרון הוא מראשית הציונות!
  • 13:50
  • 02.02.12

110 לא מורשת ולא עאמה. ביום הסיור בחברון - הילדים שלי יישארו בבית ויקראו ספר  (לת) MB
  • 13:53
  • 02.02.12

111 תגלית החויה הרוסית - ביו"ש אנדריי
  • 13:56
  • 02.02.12

מסעות הצליינות של סער - אבל לצלילי חלילו של פייגלין- מחזירים אותנו לרוסיה של המאה ה19 כשכל מיני סהרורים פנאטים הטיפו בקנאות לגאולה של האדם הרוסי. כדי להבין ברנש כמו פייגלין צריך לקרוא את הסיפור "דו-קרב" של צ'כוב, או את הספר "אבות ובנים" של טורגנייב. אה נזכרתי, הישראלים לא קוראים ספרים.

112 כשיולי תמיר דחפה לנו לגרון בכח את הנרטיב הפלשתיני, כל המגיבים השמאלנים שתקו - אז זה לא היה "אינדוקטרינציה"...  (לת) די לצביעות
  • 14:05
  • 02.02.12

113 הורים תתעוררו חדד זוהרה
  • 14:06
  • 02.02.12

הורים איפה אתם,עושים שטיפת לילדכם ואיפה אתם,
למה אין עדיין פנייה לבג"ץ כנגד תוכניותיו של שר החינוך ,להכשיר את ילדכם להיות מתפקדי הליכוד בעתיד.
אין לכם שום עמדה בנושא????????????רק על מניעת רכבות מחיילים בימי ראשון אתם הופכים עולמות? מוזר...

114 סער לא אשם, הוא ממוצא לטיני סליה קרוז
  • 14:15
  • 02.02.12

אצלנו בארחנטינה, או קובה או פרגוואיי למלים יש פחות חשיבות מהמוסיקה. לתוכניות הגרנדיוזיות אין שום משמעות והוא יודע זאת. העיקר לשיר ולרקד על הגבעות. מחר, מנייאנה, על זה אף אחד לא חושב. קדימה לריפובליקת בננות.

115 למה המורים שותקים? אם חרדה
  • 15:19
  • 02.02.12

השיטה רוכבת על גבם של אלפי מורים צייתנים שלא פוצים את פיותיהם ומוציאים לפועל את מדיניות בן גביר וחבריו. לכל המורים השפויים במערכת החינוך, אל תפקירו את ילדינו לידיים הללו.

116 נפוליון אמר:תפוס את הרוויזיוניסט הכי משכיל,שרוט לו את עכוזו ויזלוג ממנו דם של בבון...  (לת) זה לא אני!...זה נפוליון!!!!!
  • 15:21
  • 02.02.12

117 אובדן זהות? מקח טעות!  (לת) רויטל גולדפיש
  • 15:45
  • 02.02.12

118 ישר כוח לשר החינוך  (לת) שוקי
  • 16:47
  • 02.02.12

119 לא צריך מערכת חינוך גדיש פלג
  • 17:03
  • 02.02.12

בכל הממשלות, שבהן שר "החינוך" היה איש ליכוד, צומצמו התקציבים למערכת ההשכלה. הסיבה ברורה: יש מתאם הפוך מובהק בין רמת ההשכלה להצבעה לליכוד. אבל הנה קם שר חינוך ליכודניק, שתחתיו גדל תקציב החינוך. הבעיה שאצלו התקציב מוקדש ל"חינוך" דהיינו לאינדוקטרינציה לאומנית ולא להשכלה. צריך להשאיר את ה"חינוך" במדינת ישראל לבית ולתנועות הנוער ולדאוג, שתהיה כאן מערכת השכלה אמיתית, שאינה עוסקת באינדוקטרינציה לשום כיוון. מי שרוצה לעשות אינדוקטרינציה, שיקים בי"ס פרטי ויממן את האינדוקטרינציה מכיסו. וזה כולל אינדוקטרינציה דתית.

120 תכנית של"ח וידיעת הארץ מנהל בית ספר
  • 17:31
  • 02.02.12

תכנית של"ח מופעלת אצלי בבית הספר לשביעות רצון התלמידים מורים והורים.חבל מאוד שאנשים כותבים מבלי שקראו את התכנית ונחשפו לתכנים הערכים המעודדים התמודדות עם דילמות ומעורבות חברתית.שיטות ההעברת התכנים הן שיטות של חקר וגילוי ,התמודדות עם דילמות ולא הטפה ושינון חומר בכתה אלא יציאה לשטח .אני מציע לכותבים צאו לשטח עם מורי השל"ח ובטוחני שתכתבו אחרת .לפחות מתוך ידע וצפיה בפעילות

121 בעצם "ערש האומה" הוא בעיראק, לא? אז אולי נארגן סיורים לעיראק?  (לת) סתם אחד
  • 17:44
  • 02.02.12

122 מרעיון פסיכוטי לחינוך ביקורתי חגית
  • 19:58
  • 02.02.12

הדרך היחידה שבה הרעיון הפסיכוטי (אין דרך אחרת להגדיר את זה) הזה-לשלוח בני נוער לסיור בחברון- יכול להיות חיובי, היא אם התלמידים ייפגשו שם עם מתנחל, פלסטיני, חייל צה"ל ונציג מ"שוברים שתיקה". או אז נוכל לתת לילדינו את האפשרות לבחון את כל הצדדים ולהחליט בעצמם מה דעתם. חינוך לביקורת והטלת ספק יכול להצמיח אזרחים הרבה יותר טובים ואיכותיים מאשר השיכפולים שסער מנסה לייצר. חבל שכולם שם למעלה כ"כ פוחדים לתת לצעירים לשמוע נקודות מבט שונות ולהחליט לבדם- אולי עמוק (אבל ממש עמוק) בפנים הם יודעים שחברה המחנכת לביקורתיות ושיקול דעת תקיא אותם מקרבה.

123 להכניס את נשות מחסום ווטש לכיתות ולאפשר להן לספר את עדויותיהן .  (לת) שר חינוך של ספרטה
  • 22:23
  • 02.02.12

124 גם השטחים מורשת האומה? סמי אלק'יים
  • 16:13
  • 03.02.12

מוטלת על כל תלמיד ללמוד מורשת הכיבוש הישראלי? זה חלק ממורשת ישראל, על התלמיד למוד על מורשת הגזענות שבנו????
סזמי אלקיים

125 זה חינוך לדתיות, לא ארשה לילדיי לצאת לסיורים  (לת) נגה
  • 11:07
  • 20.02.12

126 זו שטיפת מוח. זה לא חינוך. איפה ועד ההורים הארצי? למה הוא שותק?  (לת) איה
  • 11:08
  • 20.02.12

127 זה חינוך לימניות לא לציונות. הורים אחראים חייבים להתנגד.  (לת) רחלי
  • 11:09
  • 20.02.12

128 יהדות אמא יהודיה
  • 20:30
  • 31.03.12

יפה מאוד להשריש את המורשת היהודית אבל מדוע חכ סער התנגד בתוקף נגד חוק כתות. מדוע ילדים שנסחפו לכתות משיחים שמסלפים את המורשת ניתן להם להמשיך ולעסוק במירמה המרת דת והכנסת ילדים חסרי ישע לכתות אז מר גדעון סער את העוול כבר עשיתה לילדים המסכנים שנמצאים בכתות נוצריות ונותקו ממשפחותהם יהודות ומורשת חשובה מאוד בלי צביעות

129 מורשת שלום
  • 21:08
  • 31.03.12

מורשת אבות מכובד מדוע התנגדתה לחוק נגד כתות הצלת נפשות במיוחד כת משיחים גאולה מנו קלישר המרת דת ניתוק ממשפחות רמאות סחר בנפשות. חוק ומיד. ממדפחו

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת