"מוחמד בכרי, אתה מתחרט על הסרט ג'נין ג'נין?"

מוחמד בכרי, שחקן כוכב ישראלי ותיק, שסרטו "ג'נין ג'נין" עורר סערה גדולה בישראל לפני כעשור, הופיע השבוע בצוותא בהפקה של "בית ברנרדה אלבה". תנועת "אם תרצו" הפגינה נגד ההצגה, ושרת החינוך לימור לבנת התבטאה נגד "שיקול הדעת" של מנהלי אולם צוותא בתל אביב שאפשרו לו להופיע שם.

הרבה זמן לא היית על הבמה.

מ-2003, על במה ישראלית.

התגעגעת?

"כן".

איך היה לחזור לקהל ישראלי?

"אלו אנשים שאני אוהב, זה קהל כמו כל קהל אחר שאני מציג לו, כמו שאני מציג לאיטלקים, לערבים, לטורקים, לאמריקאים, אני גם מציג לקהל ישראלי. אנשים. אלו אנשים".

פעם ראשונה שאתה מגלם אשה. איך זה?

"זה קשה לי, כי באיזשהו מקום אתה מוותר על הגבריות שלך. עכשיו, מבחן הגבריות שאתה עובר, לוותר, זה לא קל. זאת אומרת להיות בלי מין, להיות לא אתה, להיות - סליחה על הביטוי אבל - בלי זין וביצים. מאוד לא קל. בשבילי, בכל אופן. לא שזה הדבר הכי חשוב בעולם, אבל כנראה שגבר שמאבד את הגבריות שלו הוא במצב קשה".

מה זאת הגבריות הזאת שאתה מוותר עליה?

"אני לא יודע להגדיר גבריות, אני לא מיתמם, אני באמת לא יודע. זה אישיות, זה להיות מושך כגבר, זה קשיחות, כריזמטיות, זה בקול, בתנועה; גם את הקול אתה צריך לעדן, גם את התנועה, להתנהג פיזית לא כמו שאתה רגיל להתנהג, סוג של מבט, איזושהי רכות שאתה צריך להביא, שלא תמיד אתה יכול למצוא אותה בך כגבר מחוספס".

מוחמד בכרי. "אני אוהב את ארצי למרות שהיא מכוערת היום. מאוד מכוערת היום"
מוחמד בכרי. "אני אוהב את ארצי למרות שהיא מכוערת היום. מאוד מכוערת היום". צילום: חגי פריד

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

ואיך היה לגלם רודנית דכאנית?

"זאת דמות שהיא - אני חושב - הניגוד המוחלט של מי אני. אני דוגל בחופש, אני רוצה שוויון, אני נגד דיכוי האשה, נגד דיכוי החלשים באשר הם, אני מנסה לעזור לאנשים שנזקקים לעזרה, אני מנסה להיות שווה עם כולם. אתן לך דוגמה: אני בן 58 ואני עובד בהפקה הזאת עם בנות מאוד צעירות, כמו הילדים שלי. ומאד לא הייתי מרוצה מהפוסטר של ההצגה שנושא את התמונה שלי בלבד וכתוב שם עם תלמידות האקדמיה. אני רציתי שהתמונות של כל הבנות יהיו על הפוסטר. אולי זה פחות אמנותי, אבל מבחינתי זה מביא איזשהו שוויון בעבודה וביחס. אם אני כבר עושה הצגה נגד דיכוי, אז לפחות שבהגשה של ההצגה יהיה כבוד שווה בשווה ביני לבין הבנות למרות שאין להן ניסיון, ואין להן הפרסום שלי יש - יש מהן שזאת פעם ראשונה שהן מופיעות בפני קהל".

אפרופו פרסום, ג'נין ג'נין ממש רודף אותך.

"יש כאלה שרוצים שזה ירדוף אותי. זה סרט שנעשה לפני עשר שנים, במצב מסוים מאוד, בלב לבה של האינתיפאדה השנייה, בלב לבו של הצער והכאב והדמים והשכול בשני הצדדים; סרט שכשעשיתי אותו, בתמימותי חשבתי שזה יכול להשפיע על דעת הקהל הישראלית - במיוחד שיהיה קץ לכיבוש וקץ להרג וכל זה. אני לא סחבתי אתי את ג'נין ג'נין לברנרדה אלבה, מעולם לא העלינו אותו או בכלל נושאים פוליטיים, במתכוון. עבדתי כאדם, כאמן, ניטרלי לחלוטין וניסיתי להביא כמה שיותר עבודה ועומק לעבודה שלנו".

כשאתה מסתכל עליו בפרספקטיבה של עשר שנים, איך אתה רואה את הסרט?

"זה סרט שנעשה מהבטן, ללא תוכנית, ללא הרבה חשיבה ותכנון מראש, בלי לחשוב לא על התוצאות ולא על איך זה יתקבל. חשבתי שבגלל שזה מהבטן, זה יעבוד על הבטן של האחר שהסרט מיועד לו, בעיקר הישראלים וכלל אומות העולם. יכול להיות שהיום, התבגרתי בעשר שנים, התנסיתי בדברים חדשים, עבדתי בסרטים ובהצגות חדשות, יכול להיות שהייתי עושה את זה יותר ברוגע, חשיבה לעומק, בחשיבה על איך זה יתקבל אצל הישראלים".

אתה מתחרט עליו?

"לא. אי אפשר להתחרט על ילד שעשית, מותק. מי שמתחרט על ילד שעשה הוא לא אבא, הוא לא הורה. גם ילד מכוער שאתה עושה הוא הילד הכי יפה בעולם. אני אוהב את ארצי, למרות שהיא מכוערת היום. מאוד מכוערת היום".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הוא עושה מה שרב הקולנוענים הישראלים עושים! RR
  • 07:51
  • 03.02.12

מה רוצים מממנו. הוא שיווק עוד סרט סכסוך. על מנת להפיק סרט העוסק בסיכסוך צריך מימון ושותף לקו-פרודוקציה. על מנת להצליח בכך צריך להציג את חיילי צה"ל כאנשי אס אס ואת ישראל כמו גרמניה הנאצית או מינינום דרום אפריקה.
לקולנוע הישראלי כמו לקולנוע האירי,אין מה להציע לעולם מלבד סרטי סכסוך. ישראל נראת כמו יוון. ישראלים נראים כמו תורכים, ועברית נשמעת כמו תורכית רצוצה.

02 פורט סעיד.....  (לת) kushivenushi
  • 08:27
  • 03.02.12

03 עצם השאלה מגוחכת: לבכרי יש אג'נדה ברורה של קעקוע ישראל, לשם הקמת מדינה פלשתינית על חורבותיה (באמצעות "שיבה" של מיליוני נכדי וניני פליטים). משכך, כל מהלך להחלשת ישראל, הבכתה, דה לגטימציה שלה, בידודה וכו' - היה ויהיה רצוי ומבורך בעיניו. לנוכח האמור, הוא אינו יכול להתחרט על סרט התעמולה שלו - אלא לכל היותר על כך שהסרט לא היה יעיל מספיק ולא גרם למלוא האימפקט המקווה  (לת) רילד
  • 08:31
  • 03.02.12

04 סרט מלא שקרים משה
  • 09:03
  • 03.02.12

צריך להוקיע אותו מהחברה

05 הכי מצחיק (ועצוב) שהסינמטק קפץ על הבשר פיגולים הזה שבית המשפט העליון הגדיר כשקרי. רוברט
  • 09:41
  • 03.02.12

למה הסינמטק צריך להציג סרט שהוגדר שקרי? אין לי בעיה עם סינמטק שמציג דברים נוספים חוץ מסרטים ציוניים אבל לפחות שלא יהיו שקריים.


אין לי בעיה עם סרט שטוען שהיהודים הם עם נורא - אבל שיציג נימוקים עובדתיים נכונים. מותר להציב מראה אבל לא מראה עקומה .

06 ברוך תהיה מוחמד בכרי, ברוכים תהיו תושבי הארץ הערבים והיהודים כמו שהיה במשך דורות במרחב המזרח תיכוני. אולי יום אחד יפסיקו המצטרפים החדשים ממזרח אירופה לדרוך על כולנו ברגל גסה ופשוט לנהוג בשיוויון. וזאת עצת זהב השווה יותר מאלף מועצות לביטחון לאומי. יש הרבה מה ללמוד מאיתנו היהודים שחיים פה מאות בשנים עם ערבים.  (לת) יהודיה עירקית
  • 09:59
  • 03.02.12

07 בשבוע הבא - ראיון מתחנף לאריאל זילבר?  (לת) הארץ מתדרדר לשפל מוסרי
  • 10:12
  • 03.02.12

08 אז מה אם "ג'נין ג'נין" היה "הילד" שלך. כשטועים אפשר להתחרט. גם זה סימן לכבוד עצמי איברהימוביץ'
  • 10:30
  • 03.02.12

אפשר להגיד - הכוונות שלי היו טובות אבל המעשה שגוי. אפשר להגיד - הייתי בסערת רגשות, נסחפתי, ביימתי כמה דברים שקריים כדי להעביר מסר שהיה לי חשוב אבל אני מבין היום שזאת דרך עקומה. זה הילד שלי אבל טעיתי בגידול שלו פעם, ולמדתי משהו. אני לוקח את כל האחריות לטעות ההיא ומבין שגם אם המחאה לגיטימית לא כל האמצעים כשרים. בקיצור - להראות שמאחורי השחקן הטוב מסתתר גם אדם ישר וטוב. כך גם במקורות היהודיים: "מודה ועוזב ינוחם". אבל אתה מתפתל, לא מודה ולא סגור גם על ה"עוזב". חבל - אתה איש מקסים שיכול היה להיות גשר אמיתי בין התהומות. לזה צריך אומץ, יושר וכבוד. כן כבוד עצמי של אדם וגבר אמיתי

09 יפה שמרב לא צינזרה את המותק שהוא אמר לה. אלמוג
  • 11:00
  • 03.02.12

ומעניין מה היא חושבת על ה"מותק" הזה בסוף ראיות על גבריות, נשיות, שיוויון ואחווה.

10 לאוהבי ישראל יש לתת במה ולא לשונאיה  (לת) גודמן
  • 11:09
  • 03.02.12

11 שחקן אופי מהמעלה הראשונה בעל כישרון,אוהב אדם ועמו שונא דיכוי וכיבוש  (לת) נתן 75
  • 11:14
  • 03.02.12

12 כל זמן שבכרי לא יתנצל ,אין לו מה לחפש בתאטרונים ישראלים רונן
  • 11:30
  • 03.02.12

מוחמד בכרי צריך לעבוד כפועל בנין. שם לא מענין אף אחד מה אתה חושב.
אך בתור שחקן תאטרון הוא צריך להימחק. אין לאדם זה כל זכות לעלות על במה ולנסות לפתוח את פיו.
האיש הוא תומך בטרור ובתור שכזה הוא לא ישראלי.
שילך לעבוד בג'נין . שם יחסלו אותו כמו שחיסלו את חברו.

13 פורט סעיד......  (לת) moshemoshe
  • 11:31
  • 03.02.12

14 אדם אמיץ פחדן. היה לו אומץ לעשות סרט, הוא מפחד להודות שהסרט שקרי. חבל  (לת) אחד
  • 11:43
  • 03.02.12

15 למה שיתחרט??עשה נכון האיש המוכשר הזה שדאג להמחיז את הסבל של האנשים שאיתם אנו אמורים באמת לחיות בשלום אמיתי,זכותו להירתם למען אחיו ונלנסות לשנות מעט את המציאות הנוראית בה הם נתונים,יפה מצידו שתיעל את כישרונו כבמאי ועשה עם זה משהו,הוא לא גיייס כספים ולא קנה חליפה של דולצ'ה וגאבאנה,הוא ניסה לעזור לאוכלוסייה עשוקה אומללה ונואשת, אין לו מה להתחרט והוא לא חייב אפילו להעמיד את הנוא לדיון אפילו.  (לת) בעד הפלשתינאים בארצנו,,ונגד סודנים,אתיופים,אריתראים,נפאלים,הודים,תאילנדים,והשד יודע עוד מי.
  • 11:53
  • 03.02.12

16 כשאלקין מעביר מידע לאירגוני פשע וטרור - כל יפי הנפש מ"אם תרצו" נעלמים... רק למתנחלם מותר לבגוד במדינה? אפי
  • 12:04
  • 03.02.12

איפה 'אם תרצו' אם סיסמאות המילאוים הריקות שלהם בכנסת - או בעיריות? או בכל מקום בו ממון אגף תורני? או בעליית שכר הרבנים - שמרוויחים יותר מרופאים.. איפה 'אם תרצו' כשציפי חוטובלי לא עושה צבא - ובלי בושה יוצאת נגד הדמוקרטיה הישראלית? 'אם תרצו' היא תנועה פאשיסטית אנטי ישראלית שמנסה לפגוע במדינת ישראל מבפנים.

17 נרצה או לא,המוסלמים הם האנשים הכי נכונים לנו בארץ הזו,יש לנו ולהם קשר דם עוד מתחילת כל הזמנים,הם ואנחנו כמו בעל ואישה,קשה ביחד יש חילוקי דעות,אך צריכים ללמוד לחיות ביחד כדי לקיים "משק בית" משותף ומוצלח,,במקום לעזור להם ולתת להם זכויות וחופש,העדפנו פילגשים עלובים ונחשלים ,העובדים הזרים,,שלעולם התרבות שלנו ושלהם לא תתמזג בהרמוניה,מי שאוכל כלבים לא ישתה אצלי בבית קפה ,אין סיכוי,אבל הערבים אכלו ושתו אצל הוריי בטבעיות גמורה,וזו התקופה היפה ביותר בחיי,כשהם היו במחיצתנו.  (לת) מוחמד בכרי הוא אחי על פי כל הכללים,ולא כל אלו שמסתובבים פה בשנים האחרונות.
  • 12:14
  • 03.02.12

18 אם הילד של בכרי היה נכנס למלון פארק בנתניה בליל הסדר ורוצח עשרות זקנים וזקנות, מוחמד בכרי היה מתגאה בו. זוהי עובדה ברורה וכל האקרובטיקה המילולית של גברת מיכאלי, שמנסה לטהר את השרץ, לא תעזור  (לת) עכבר מבין
  • 12:26
  • 03.02.12

19 צודק בכרי,הארץ מאוד מאוד מאוד מכוערת היום,,כל אותם קוי מיתאר נפלאים המשרטטים את הפרופיל האנושי,נעלמו התכערו,אני מאוד מבינה מאיזה מקום מוחמד בכרי מדבר,יש לו הרבה מאוד סנטימנטים וכבוד אחרת הוא לא מבחין בכיעור ההולך ומתהווה בגסות,רק מי שניחן ברגישות ואנושיות יכול לחוש ולראות היטב את הכאב העצום הגודש את האוויר כמו הביל ביום קיץ.  (לת) יש לי מזל שאני זוכרת את ימי התום והטוהר,הם אלו ששומרים על מנגנוני השפיות בימים קשים אלו.
  • 12:34
  • 03.02.12

20 יש לי רעיון מצויין לסרט הבא שלך: "פורט סעיד, פורט סעיד". שם באמת היה טבח, אבל ערבים טובחים בערבים לא מעניין אותך בטח...  (לת) גיא
  • 13:01
  • 03.02.12

21 "יש כאלה שרוצים שזה ירדוף אותי. זה סרט שנעשה לפני עשר שנים, במצב מסוים מאוד, בלב לבה של האינתיפאדה השנייה, בלב לבו של הצער והכאב והדמים והשכול בשני הצדדים". רק שעל צד אחד הוא שכח לדבר בסרט. האוטובוסים שהתפוצצו על בסיס יומי בתוך מדינת ישראל ופיגועים רצחניים של חיות צמאות דם שרצחו מאות ישראלים בהם גם נשים וילדים. עלייהם שכח מר בכרי לעשות סרט. ואילו בסרט שכן עשה, הרי שהציף אותו בשקרים שטניים כלפי צה''ל ומדינת ישראל. טבח !!! צעק אל מול כל מצלמה ומעל לכל במה. לא היה ולא נברא...אפילו בית הדין השמאלי הגבוה לצדק קבע. אך עדיין מסרב להודות בטעותו ובשקריו, והגרוע ביותר, גורר אחריו חלק ניכר מערביי ישראל ואף חוגים רדיקליים מהשמאל היהודי בפרופוגנדה שיקרית זו.  (לת) גיא
  • 13:02
  • 03.02.12

22 למוחמד בכרי יש בעיה קשה: דו-פרצופיות בלי נקיפות מצפון שלומי א.
  • 13:11
  • 03.02.12

זו בעיה שמאפיינת היום רבים מערביי ישראל. גם פלסטינים וגם חלק מחברה דמוקרטית, סובלנית שמקבלת אותם לפעמים יותר ממה שמגיע להם. אם אתה כל כך פלסטיני שאתה מרשה לעצמך לדבר מהבטן, אז לך דבר אצלם מהבטן. בן אדם, אצלנו דבר מהראש כשמדובר בחיים ומוות. בגלל זה אני חושב (ואני בכלל לא ימני) שאת כל ואדי ערה צריך להעביר לשלטון פלסטין. שיקראו לזה שטח f. הם טוענים שהם פלסטינים, הם מזדהים כל היום עם הפלסטינים, הם חיים ליד שטחי פלסטין, שיישלטו ע"י שלטונות פלסטין ויתרמו לחברה הפלסטינית. הם כבר מזמן לא תורמים לחברה הישראלית. תאמינו לי, אני שמאלני ואני חושב את זה. אני לא סובל את ביבי ואת ליברמן. נמאס לי להריח חרא ולהגיד שזה אפטר שייב.

23 "יש כאלה שרוצים שזה ירדוף אותי. זה סרט שנעשה לפני עשר שנים, במצב מסוים מאוד, בלב לבה של האינתיפאדה השנייה, בלב לבו של הצער והכאב והדמים והשכול בשני הצדדים". רק שעל צד אחד הוא שכח לדבר בסרט. האוטובוסים שהתפוצצו על בסיס יומי בתוך מדינת ישראל ופיגועים רצחניים של חיות צמאות דם שרצחו מאות ישראלים בהם גם נשים וילדים. עלייהם שכח מר בכרי לעשות סרט. ואילו בסרט שכן עשה, הרי שהציף אותו בשקרים שטניים כלפי צה''ל ומדינת ישראל. טבח !!! צעק אל מול כל מצלמה ומעל לכל במה. לא היה ולא נברא...אפילו בית הדין השמאלי הגבוה לצדק קבע. אך עדיין מסרב להודות בטעותו ובשקריו, והגרוע ביותר, גורר אחריו חלק ניכר מערביי ישראל ואף חוגים רדיקליים מהשמאל היהודי בפרופוגנדה שיקרית זו.  (לת) גיא
  • 13:42
  • 03.02.12

24 יש דרך אחת להביע את שעת הנפש ממנו, לא לקנות כרטיסים להצגה - מנהלי התאטרון כבר יבינו שכלכלית אין טעם לשלבו בהצגות משום שהוא פוגע במשכורתם של השחקנים האחרים  (לת) הכל כלכלה
  • 13:47
  • 03.02.12

25 צביעות ...רוצה עבודה מהיהודים הכל כסף אצלו.לא שוכחים שבני המשפחה שלך שותפים לפיגוע האוטובוס במירון. משפחתו עזרו בפיגוע ב2002
  • 16:54
  • 03.02.12

לינק תזכורת

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2081253,00.html

26 השוואה אומללה. ילד מכוער אינו בהכרח בעל אופי מכוער כמו הסרט הזה, אשר תוכנן מראש ובכוונה להעביר מסר שכולו שקר והונאה.  (לת) שלמה
  • 17:01
  • 03.02.12

27 איש אלים שקרן ובא ממשפחת מחבלים שיושבים על סיוע לרצח.  (לת) זה כוכב השמאל הקיצוני
  • 17:48
  • 03.02.12

28 השקר הוא חלק מהגנטיקה הערבית, במיוחד אצל אוחזי העט והמצלמה  (לת) ג'ו
  • 18:01
  • 03.02.12

29 כקצין וחייל לשעבר קלאוזוביץ
  • 18:28
  • 03.02.12

הסרט הזה שיקרי ומעוות.
בכרי מקומם בשל ההתחככות שלו בחברה הישראלית- תל אביבית (על כל הליברליזם והפתיחות שלה) כאשר מדי פעם הוא יורק בפרצופו של חברו.
ובל נשכח גם את ההזדהות הראשונה האינסטיקטיבית שלו עם מחבלי ורוצחי האוטבוס בצומת מירון.(הוא הביע על כך חרטה מאוחר יותר)
בכרי צריך לתפוס פוזיציה אחת ולא לדלג בין הזהויות.
אני מכבד את הזדהותו עם העם הפלסטיני- אבל שיהיה עקבי וידיר את עצמו מתל אביב ובנותיה.
יחד עם זאת- אני עומד על זכותו להופיע בהצגות ומוקיע התערבות ממשלתית בליהוק ההצגה.

30 כמה כואב לחוש את השנאה אליו כאן...איך במקום להשאר האור היהודי,התחרדנו,התנוננו,וירדנו לדרגת אויבנו ישר אל
  • 18:32
  • 03.02.12

עכשיו היהודי ממורה, הפך ללוחם.בכל מי שרוצה.מאירן עד סוף העולם.כמו יהושוע בשם הבורא לנקות את האנושות מהטמא..אנחנו ניבחרנו לא להאיר הטוב,אלה לחסל את הסוג ב באנושות (שניבראה על מנת שאנו נחסלה)

31 למה לגלגת על סייד קשוע שלמד במסגרת שבה היו גם יהודים ? דו קיום הוא ממך והלאה.  (לת) אני
  • 18:52
  • 03.02.12

32 קרובי משפחתו שילחו מחבל מתאבד  (לת) לא שכחנו מי אתה, יא בכרי
  • 18:56
  • 03.02.12

33 משתמש בכלים של המדינה כדי להעמיק את השינאה במסווה של "אמנות". מקווה שהציבור יתעורר ויוקיע אותו. רק ככה נוכל להגיע לדו קיום  (לת) עם אנשים כמו בכרי לא יהיה דו קיום
  • 19:10
  • 03.02.12

34 ליהודיה (?) העיראקית מתגובה 06 המבכה 'הימים היפים' בטרם הציונות,עם הערבים רחבעם
  • 19:53
  • 03.02.12

אתם חיים כאן מאות בשנים עם ערבים-איזו אידיליה...שכחת רק לציין שרק לפני 80 שנה בעיר ירושלים אלקודש, אסור היה ליהודים (=כופרים) להלך במדרכה מצידו הימני של מוסלמי, אלא רק מצידו השמאלי (=צד השטן, לפי אמונתו המוחמדנית) ובעיקר בדרך החמורים והעגלות המאובקת ולא על המדרכה להולכי הרגל המוחמדנים המעודנים...נסי היום, במדינת הציונים לנהוג במוחמדנים, החומדים אותה לעצמם, כמנהגם אלפי שנים, נסי לנהוג כלפיהם היום, במדינת ישראל החופשית של עם ישראל, נסי לנהוג בהם בדיוק כפי שנהגו בנו הם ותראי את ההבדל התהומי בינינו לבינם ואת דמעות התנין שלך ועיוות ההיסטוריה, השאירי לאחרים שאינם שולטים בעובדות הנכונות. כל טוב לך.

35 אין לו במה להתבייש..אתם צריכים להתבייש בסילוף ההיסטוריה והעוולות שגרמתם מאז 1947 נוצרי מהגליל
  • 21:35
  • 03.02.12

מאז 1947 עשיתם לפלסטינים רצח אופי..כל הארכיווים שמגלים את "טוהר הנשק" שלכם חסויים עד היום מפחד העמדה לדין בגין פשעים נגד האנושות.
ומה מוחמד חשף אם לא הגרסה האמיתית לעוולות שגרמתם בשם הכיבוש הנאור שלכם והשמירה על בטחון העם הנבחר שהמצאתם..
אתם כל כך לכודים בתוך השקר הזה שהמצאתם לעולם שנקרא עם נבחר..ולמעשה בשם אגנדה כזו אתם התחלתם את השואות הראשונות בהיסטוריה האנושית כאשר מחקתם עמים שישבו פה לפניכם ותיעדתם הכל בתנך שאתם המצאתם..
מירב..תחשבי עעל זה ותעני לי

36 עליבות פ
  • 01:45
  • 04.02.12

מוחמד בכרי מצטייר בכתבה כאדם עלוב חסר אינטגריטי ויושר פנימי שדרכו היא דרך התעמולה השיקרית ועיוות המציאות ואי לקיחת אחריות על מעשיו. לצערי דבריו נופלים על אוזן קשובה של כל מיני אנשים בארצנו אשר אם אינם מקבלים את מנת רגשי האשם היומית אינם מרגישים טוב עם עצמם. רבותי, היסתכלו מה קורה עכשו ב"אביב" הערבי ותבינו עם מי יש לכם עסק .

37 מותק של ראיון! לאומן ערבי בישראל אין את החופש שיש לעיתונאי או כל אזרח נורמלי.  (לת) לבכרי יש זכות להגיד מה שהוא מרגיש.
  • 05:20
  • 04.02.12

38 מבצע ג'נין היה מבצע הרואי, על גבול ההקרבה המיותרת, של חיילי צה"ל. לו הדבר בידי, אף חייל לא היה נהרג שם רילד
  • 07:35
  • 04.02.12

איך? פשוט מאוד:

הקפת המחנה
הודעה לכל התושבים שעליהם לצאת בתוך שעה
בדיקה קפדנית , שיגור כל הבלתי חשודים לדרכם, וכל מי שעלול להיות חשוד - לחקירה
מי שלא נענה ולא יוצא תוך שעה - מסתכן מאוד, שכן בתוך שעה מתחילה הרעשה ארטילרית של המחנה - מי שנשאר, מסכן מאת את חייו
כל חצי שעה של הרעשה - הפסקה של חצי שעה למי ששינה את דעתו ויצא

אחרי יממה (היינו 12 שעות של הרעשה) טרקטורים מפנים את ההריסות - וזהו.

39 מתי אשקול לצפות ב"ג'נין ג'נין"? כאשר בסינמטק ברמאללה יוקרן הסרט הפלשתיני "דולפינריום דולפינריום" או "מקסים מקסים" או "קפית קפית". לא דקה אחת לפני זה  (לת) רילד
  • 07:37
  • 04.02.12

40 ככה זה , הערבי מוכר את דעתו, נשמתו כדי למצוא חן. פעם בעיני הפלסטינים, פעם בעיני היהודים לולה
  • 09:12
  • 04.02.12

עוד יופיע בהתנחלויות

41 אויב חשוך וקנאי בתחפושת של אמן נאור המהתל באנשים מפלסטיק  (לת) פעם מרץ היום ליברמן
  • 09:31
  • 04.02.12

42 כל הכבוד לך מוחמד בכרי, אדם ואמן, בכל כולו.  (לת) מירי ברק
  • 09:33
  • 04.02.12

43 בכרי לא ראוי להופיע על במות ישראל  (לת) גידי
  • 10:28
  • 04.02.12

44 אני הייתי חייל ב67 לא הצבעתי מעולם למפלגות שמאל. ירון מטולה
  • 11:56
  • 04.02.12

הלכתי ולא שולל בעקבות שרון בצבא ובפוליטיקה..האמנתי שהוא יביא שלום
אך מעולם לא הכחשתי בפני חברי ומכרי את המראות הקשים של האכזריות שגילינו במלחמה...שלל, רצח ,של חיילי אויב ללא נשק,
קשה קשה לי להגיד..אונס.
חיילים ישראלים..מילים כמו תואר הנשק הם מלחמת תעמולה.,כלפי חוץ ופנים ..ובשטחים הכבושים הרי כבר ידוע היום..כבר ראינו מראות..המצב שם הוא כיבוש קשוח ביותר.אכזריות קשה שעוברת וחודרת לחברה הישראלית
תיראו את הטוק בקים....אלו לא אנשים ימין..אני וחברי הקרובים נותנים כבוד גם
לאלו שלא הלכו בדרכי...אבל הביטיים הם בשפל המדרגה.
מה התמימות הזאת..?מדוע אנחנו לא פותחים את סיפור הנכבה העצמאות שלנו
הביאה אסון על תרבות שלמה...בואו נתחיל להביט לאמת בעינים...אחרת מי אנחנו היהודים, מה כל האגדות על מוסר...על ערכים.....בואו נחליט שמספיק לשנוא כדבר ראשון...וכל אלו שכותבים כאן ומלאי כעס ושנאה...גם אצלכם בביית תרגעו תרגעו השינאה מדבקת והיא האויב האמיתי של עם ישראל.

45 לבכרי יש קבלות על כך? סמי אלקיים
  • 12:05
  • 04.02.12

אינו שותף לכובש את בני עמו? בלי חשבון הוןא אמור לגבש את זהותו?
זכותו המלאה לכאוב את כאב עמו"
אינו ישראלי ערבי אמיץ אם כך" בהצלחה בזהות שלך?
סמי אלקיים

46 ראיון על גדר הבדיחה שמעליב את האינטלגנציה  (לת) מאיר
  • 09:09
  • 05.02.12

47 שיוויון מתקיים גם דרך איזון הראש עם הבטן מומו
  • 04:04
  • 06.02.12

ואם רוצים לקיים שיוויון אמיתי,כזה שיאפשר חיים אוהבים ויצירתיים לכולם,צריך לפחות לנסות להעביר גם את המסרים הרגשיים הכי דחופים וזועקים וצודקים בדרך שתתאים לניתוח רציונאלי ולעובדות,כך זה גם יהיה יותר אפקטיבי.
התפישה שלפיה מצווה עלינו לאהוב כל ילד ללא תנאי גם אם הוא פושע היא חלק ממה שמאפשר את הלאומנות האלימה שבכרי מתקומם בצדק נגדה,כך גם התפישה הסטאוטיפית של גברים כקשוחים ונשים כרכות,אמנות אמיתית,כזאת שמקדמת את כולנו לחיים בעלי משמעות צריכה לפרוץ את הסטראוטיפים והדעות הקדומות ולא להנציח אותם,ובכרי,עם כל מעלותיו הרבות והמוכרות כשל וכושל בדיוק בכך.

48 בכרי גיבור איש אמיץ ראוי להפגישו עם ילדי בית ספר במקום לערוך סיורים בחברון.  (לת) תומכת במוחמד בכרי
  • 07:20
  • 07.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת