המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הממשלה אישרה הקמת קו רכבת תל אביב-אילת

לפי התוכנית, מדובר ברכבת שתגיע למהירות מירבית של 300 קמ"ש, והמרחק בין ת"א לאילת (350 ק"מ) יגמא בשעתיים. הרכבת תונע בחשמל

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את פרויקט הקמת קו הרכבת בין תל אביב לאילת. הרכבת צפויה להיות מונעת בחשמל ולנסוע במהירות של עד 300 קמ"ש, מה שיאפשר את גמיאת המרחק בין הערים בשעתיים בלבד. לאחר אישור ההחלטה בישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הפרויקט הזה יוצא לדרך. זאת החלטה אסטרטגית. בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינה לאומית".

נתניהו הוסיף ואמר כי "בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ. זו תעודת ביטוח. ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים. קו ת"א - אילת, שיקצר את הנסיעה לשעתיים, ישנה את פני המדינה. כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".

בחודש שעבר הכריז שר התחבורה ישראל כץ על הקמת צוות בין-משרדי שיגבש הצעה לאישור הממשלה, על הקמת קו רכבת לנוסעים ומטענים מאילת למרכז. בצוות היו חברים נציגים ממשרד ראש ממשלה, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

השר כץ סיפר בישיבת השרים על פגישה שנערכה בבייג'ין עם שר התחבורה הסיני, בה סוכם על הכנת מסמך הבנות לשיתוף פעולה בתחומים תחבורתיים, לרבות קידום המיזם האסטרטגי של ביצוע קו הרכבת לאילת. טיוטת המסמך הועברה לעיון משרד התחבורה הסיני.

מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 ק"מ. תוואי המסלול כולל 63 גשרים באורך של 4.5 קילומטרים וחמש מנהרות באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר. הליך התכנון הסטטוטורי, שכבר החל, צפוי להסתיים עד סוף השנה. כץ מתכנן כי מהירות הנסיעה תגיע ל-300 קמ"ש, וזמן הנסיעה מת"א לאילת יעמוד על שעתיים וחצי, כדי להוות תחרות לטיסות לעיר הדרומית, אולם גורמים בענף הלוגיסטיקה טוענים כי הדבר ייקר את הפרויקט שלא לצורך, והדבר הכדאי ביותר כלכלית הוא רכבת מטען איטית יותר, שתקשר בין נמל אילת למפעלי כיל ולמרכז הארץ. במשרד האוצר מתנגדים לכך שהפרויקט יבוצע בידי הסינים, וטוענים כי אי אפשר לעקוף הליכי מכרז תקינים בפרויקט תשתית שכזה.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגדירה את כוונת השר כץ להפקיד את פרויקט הרכבת בידי עובדים סינים כשיבוש בשיקול הדעת של הממשלה. "נראה כי אפילו שר האוצר, הדוגל בכל הזדמנות בצמצום אחריות המדינה לאזרחיה, מבין הפעם כי יש לדאוג לתעסוקה לאזרחי ישראל ולא לאזרחי סין", אמרה. "אין ספק שאכן הסינים ירגישו הכרת תודה עמוקה לשר התחבורה ישראל כץ, אבל חובתה הראשונה של הממשלה היא לאזרחיה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה באמת כלכלי? שיראו לי שכן  (לת) רחלי
  • 14:05
  • 05.02.12

02 תוכנית פסיכית ולא כדאית, זה עולה 40 מיליארד שח והרווחים זעומים. economically inefficient א.ד.
  • 14:07
  • 05.02.12

לפי נתוני עלות בניית קווי רכבת ע"י הסינים, בולט-טריין (רכבת 300+ קמ"ש) תעלה בערך 45 מיליארד שח (לפי עלות הרכבת מבייג'ין לשנחאי חלקי הארוך היחסי: http://ipsnews.net/news.asp?idnews=56101). זה כמובן לא כולל את הוצאות התחזוקה השוטפת של הקרונות והרכבת פר שנה. אז יכול להיות שזה יהיה "רק" 35 מיליארד יכול להיות 45 ויכול להיות 55 - אבל זה הסדר גודל, לא מיליארדים בודדים. ------- לפי משרד האוצר המצרי סך גבית המיסים בסואץ היא 6 מיליארד שח בשנה ( או 10 מיליארד לירות מצריות : http://english.ahram.org.eg/NewsContent/3/12/16264/Business/Economy/Growth-in-first-half-of--helps-Egypt-sustain-reven.aspx ). ישראל כמובן תגבה יותר ממיסים - גם עלות התובלה ( מה שמשלמים היום עבור אוניה ), אפשר להניח 10+ מיליארד שח ( שוב בהנחה שהכל עובר אלינו ). הכסף שיתקבלו ישמשו כמובן קודם כל לעלות השינוע והתחזוקה ( שהיא גבוהה ברכבות כאלה ), אחכ להחזרים על הוצאות הבניה, ורק לאחר מכן בתור "רווח נקי" למדינה. מבחינת מקומות עבודה בכל מקרה ישתמשו בחלק מהדרך בפועלים זרים, צריך להרחיב את הנמלים, אבל סה"כ בתפעול השותף אולי 10,000 עבודות. בקיצור - מדובר ברווח שנתי לאוצר המדינה בסכום של, נניח, 3 מיליארד שח מרווחי הרכבת ועוד, נניח, 1 מיליארד שח כתוספת מקומות עבודה וחברות שיפעלו בארץ, וכל זה יגיע רק בעוד 20 שנים ( 5 שנות תכנון, 5 שנות בניה, 10 שנות הפעלה ). פשוט לא שווה, בשום מובן. זה לא יותר מקומות עבודה , זה לא הפרחת הנגב ( הרכבת לא עוצרת שם ), זה כלום בריבוע.

  •   לפי התחשיב שלך זה כדאי ביותר דן
    • 17:08
    • 05.02.12

    התחשיב שלך (שלדעתי מבוסס על מספרים לא רלוונטים לישראל) מראה שהפרויקט כדאי ביותר - החזר השקעה תוך 20 שנה. התועלת לנגב תגיע (חוץ מאספקת השרותים למסילה) מהרכבת המאספת שתעצור בכל התחנות.

03 או במילים אחרות שם
  • 14:07
  • 05.02.12

תמשיכו לחלום.

04 מזל טוב ובהצלחה. כל הכבוד ישראל כץ  (לת) דוד
  • 14:16
  • 05.02.12

05 הממשלה החליטה: שתהיה אפשרות שינוע מהיר של הפליטים - ואחריהם סמולני מדינת תל אביב אל 'המיתקנים' על גבול מצרים  (לת) ישראלי אמיתי
  • 14:16
  • 05.02.12

06 חלום ההזדמנויות לברוח מהכרעה  (לת) ביבי ברברני
  • 14:19
  • 05.02.12

07 הייתי דואג אלמלא ידעתי שאף אחד לא באמת מתכוון שהפרויקט יתממש  (לת) יוסף הפקיד
  • 14:20
  • 05.02.12

08 כן , בטח.  (לת) נער הייתי וגם זקנתי
  • 14:21
  • 05.02.12

09 ושל מי תהיה הבעלות ? חברת רקבת ישראל ?  (לת) עודד
  • 14:21
  • 05.02.12

10 שנת בחירות  (לת) משה
  • 14:22
  • 05.02.12

11 מצוין, עכשו הם יכולים להציב שלטים לארך כל הדרך, כמו שעשו בעמק ובגליל עם תמונות של שר התחבורה וראש הממשלה
  • 14:27
  • 05.02.12

הרי צריך לבשר לאוכלוסיה על התכנונים לעתיד כדי שכולם ידעו כיצד מטיב השלטון עמם, של הליכוד כמובן....

12 שעתיים אם תסע 300 קמש מאילת לת"א...אבל מדימונה תרד המהירות ל- 5 קמ"ש ויקח עוד 8 שעות לת"א  (לת) MOMO
  • 14:32
  • 05.02.12

13 מזכיר לי את רוני מילוא HMJE
  • 14:32
  • 05.02.12

מזכיר לי את רוני מילוא שלפני שנים רבות לפני הבחירות לראשות העיר קדח חור ליד בית הדר להטמנת אבן הפינה לרכבת התחתית.

הרכבת תונע בחשמל. מאיפה יגיע החשמל לרכבת כאשר חברת החשמל דורשת מאיתנו לא להפעיל מכשירים במרבית שעות היממה? האם הרכבות יסעו רק בלילה כשישתחררו עומסי החשמל?

כיום קורות תאונות רכבת לא מעטות במהירויות שהינן כשליש מהמהירות המתוכננת, אנחנו לא רואים שינויים ושיפור בכח האדם שמפעיל ושמנהל את הרכבת כיום אז מה יקרה כשהקו המתוכנן יהיה פעיל?

עכשיו יהיה כר נרחב למורים למתמטיקה לחבר שאלות בנוסח אם קו הרכבת בין תל-אביב לחיפה הוא באורך 95 קילומטרים והרכבת מאחרת בממוצע 10 דקות בכל נסיעה אז בכמה זמן תאחר הרכבת מתל אביב לאילת כשאורך המסילה יהיה 350 קילומטרים?

14 פרויקט מגלומני של מדינה בטירוף מערכות דן
  • 14:40
  • 05.02.12

אין צורך כלכלי ברכבת לאילת. רכבת לקרית שמונה וליקנעם ולעפולה, חשובה הרבה יותר. רק מלונאי אילת ירוויחו מהרכבת, והשוניות ייכחדו

15 כבר הודיעו על זה אלף פעמים ירון
  • 14:42
  • 05.02.12

עד שלא יתחילו לעבוד אני לא מאמין.
וגם כך, אם הפרויקט יבוצע על ידי רקבת ישראל, אין ספק שלא יהיה פעיל גם בעוד עשרים שנה (תראו מה קורה עם הכפלת המסילה ב"ש ת"א).
הסינים עדיפים, אין ספק.

16 חשבון פשוט טל
  • 14:44
  • 05.02.12

רכבת נוסעת במהירות של 300 קמש לאורך מסילה של 350 קמ, זמן הנסיעה הוא שעתיים וחצי, מישהו צריך לעשות שוב בגרות בחשבון

  •   המישהו הזה זה אתה טלטל
    • 18:15
    • 05.02.12

    אם באמת היתה נוסעת רק במהירות המקסימלית זה היה שעה ורבע , ולא שעתיים וחצי כמו שאתה מציע. אבל כמובן שמהירות המקסימום אפשרית רק בחלק מהדרך, ולכן לוקח יותר. בקיצור - יצאת חומוס

  •   מהירות מרבית 300 קמ"ש דודי
    • 18:25
    • 05.02.12

    אבל הרכבת עוצרת בדרך ומאטה.

  •   או שלא.. ליבי
    • 18:34
    • 05.02.12

    "מהירות מירבית של 300 קמ"ש" המהירות לא קבועה.. יש תחנות מדי פעם ופניות וכאלו...

17 הרסו כבר את ים המלח.... אלי
  • 14:44
  • 05.02.12

יאלה להרוס גם את הערבה!

18 נראה את ביבי מבצע פרויקט לאומי מעל לראש של פקידי האוצר? ש.דן
  • 14:44
  • 05.02.12

אם מביאים 50 אלף סינים אפשר לעשות את זה בשנתיים.
הלוואי ונופתע לטובה, כי החיבור של אילת למרכז הוא באמת צורך לאומי אסטרטגי.

19 אין סיכוי - לובי של חברות אוטובוסים, תעופה ומשאיות הובלה ימנעו השלמת מסילה  (לת) אלכס
  • 14:51
  • 05.02.12

20 זאת רכבת בשביל כיל על חשבוננו ע
  • 14:52
  • 05.02.12

ושלא יאבדו עליכם

21 הכונו לתעלת בלאומילך!!!!כל הסיפור הוא פופוליסיטי ומניפולטיבי: טרם בוצעו הבדיקות המקדמיות (כולל בדיקות ייתכנות) טרם הוצעו חלופות וכבר "הממשלה החליטה". משהו מזדרז לרשום ב"טאבו" את הרעיון על שמו ישעיהו
  • 14:54
  • 05.02.12

קודם לאשר פרויקט מחקר הכולל , חלופות, עלויות השפעות סביבתיות כלכליות, וחברתיות. מחקרים כאלה אינם זולים, והם דורשים זמן. רק לאחר שיקבע שאכן הקמת קו רכבת היא היא החלופה הרצויה (וגם את מהלך הקו) רק אז יש להחליט. לא לפני כן. לו עשו כך בירושליים בעניין רכבת הקללה היו חוסכים ממון רב. מן הסתם היו מגיעים למסקנה, שרכבת אינה החלופה הרצויה לירושליים.

מבקרי יאמרו בוודאי שאני חסר חזון אשיב:
****
כל חזון שאינו קשור לתכנית ביצוע מבוקרת כראוי ומפורטת, אינו אלא חלום!!!!"
********************************

22 טוב סין ידועה באיכויותיה. לא רק זה, איכפת לממשל הסיני מהאזרחים שלו כמו שאכפת לרכבת ישראל.  (לת) מירב
  • 15:01
  • 05.02.12

23 אין שום סיכוי שהפרוייקט ימומש - ממשלת רוע וזדון עושים צחוק מהעם
  • 15:04
  • 05.02.12

מי בדיוק ירים אותו? כל המינויים הפוליטיים של מרכז הליכוד בהנהלת הרכבת ?
300 קמ"ש? להזכיר שבקו לירושלים הזמינו קרונות ברוחב שונה מהפסים המורכבים...
זאת בדיחה עצובה מאוד

24 מגלומני, מיותר, לא סביבתי אורי
  • 15:06
  • 05.02.12

לא ייקנו אותי עם הסיסמא "חשמלית"

25 סנובים, לכרמיאל כבר סללתם?  (לת) אריאל, חיפה
  • 15:08
  • 05.02.12

26 קשקשנים שמענו עליכם ועל התוכניות שלכם, ארצנו בפיגור אחרי כל העולם.. בושה  (לת) דנה
  • 15:09
  • 05.02.12

27 נהדר...מתי הם מתחילים לתלות שלטים לארך המסילה, כלומר בהצטלבות עם הכבישים כדי שכולם יראו את שמות ראש הממשלה ושר התחבורה המיטיבים אתם
  • 15:10
  • 05.02.12

כך הם שלטו את העמק והגליל בעשרות, אם לא במאות, שלטים שמספרים על קו הרכבת לבית שאן ועל הקו לקרית שמונה. האם השלטים נעלמו לאחרונה? מי יודע כמה הם עלו? האם ספק השלטים הוא מקורב?

28 תהייה לגבי תוואי המסילה רם
  • 15:16
  • 05.02.12

אם מטרת הרכבת היא להתחרות בתעלת סואץ, ולהוות נתיב אלטרנטיבי להובלת סחורות מהמזרח לאירופה, כפי שמשתמע מדברי ראש הממשלה - אזי מדוע המסילה מסתיימת בתל אביב, ולא באשדוד או בחיפה?

  •   כי כבר יש משם רכבת משה
    • 21:09
    • 05.02.12

    הרכבת מאילת תגיע לתל אביב, ומשם כבר יש תשתיות של מסילות ברזל לחיפה ואשדוד

29 במקום לשפר את מערכת הרכבות היכן שצריך, בונים רכבת מיותרת לאילת, ונותנים את העבודה לסינים. ממשלת החושך.  (לת) מתושלח
  • 15:21
  • 05.02.12

30 יותר טוב שיגמרו את קו הרכבת לירושלים בעשור הנוכחי. דן
  • 15:22
  • 05.02.12

אין טעם להשקיע כספים נוספים ברכבת כל עוד מנהל אותה ועד העובדים.

31 כל הכבוד הביע הזמן חלופה לתעלת סואץלתעלת ואץ
  • 15:24
  • 05.02.12

סופסוףואץ ומסוף נחת מביבי

32 הממשלה הזאת מעדיפה לפנטז על פרויקטים גרנדיוזים שתועלתם מוטלת בספק, במקום להתמודד עם בעיה מאוד אקטואלית וקריטית כמו הקמת רכבת תחתית/קלה בתל אביב  (לת) אין נביא בעירו
  • 15:24
  • 05.02.12

33 תחנת המוצא תהייה על קו של הרכבת התחתית של ת"א, אבל כשיפתחו את הקו לא יהיה בו צורך בגלל תחנות הטלפורטציה הרבות הין ת"א לאילת...  (לת) רני
  • 15:26
  • 05.02.12

34 SPIN SPIN SPIN כמו רכבת תחתית ושגשוג לכל. להשכיב את השרים על הפסים לפני הרכבת הראשונה. לא יקרה להם כלום.  (לת) צבי
  • 15:35
  • 05.02.12

35 סיפורי הרכבת של שלום עליכם ייתגשמו. חלם דהכנען ייחנך ברוב פאר והדר נוסח בגין.  (לת) צבי
  • 15:39
  • 05.02.12

36 הצחקתם אותי  (לת) היצ חק
  • 15:41
  • 05.02.12

37 חלם זה כאן שכל ישר
  • 15:55
  • 05.02.12

כמה אנשים ישתמשו בקו ביום? זורקים כל כך הרבה כסף לפח. מתאים לממשלה הזו: משקיעה בשטויות במקום באנשים.

38 5 שנים בלי סינים? הצחקתם אותי..כל שני וחמישי יהיו שביתות יאיר
  • 16:06
  • 05.02.12

בקיצור תוסיפו לזמן השלמת הפרויקט עוד 10 שנים ל5 השנים שכבר קבעתם.

39 למה רק 300 קמ"ש? יש היום רכבות הרבה יותר מהירות. אם בונים - לבנות מודרני.  (לת) דני
  • 16:17
  • 05.02.12

40 ניהאו הו ז'ינג טאו
  • 16:27
  • 05.02.12

ניהאו (שלום). היהודים רק מברברים. בסין פרויקט כזה מסתיים תוך 10 חודשים-שנה.

41 מסתמן כראש הממשלה הטוב ביותר בשנים האחרונת: מצב ביטחוני מעולה, אין משטים ואין מטסים, נבנית סוף סוף גדר בגבול מצריים, הכלכלה פורחת בניגוד לעולם השוקע, העולם נלחץ כתוצאה מפעילותינו ומפעיל סנקציות על איראן, כבישים נבנים ומסילות רכבת נסללות, בתלוש האחרון שקיבלתי אני משלם פחות מס. לא בושה להגיד - תודה נתניהו.  (לת) גלילי
  • 16:31
  • 05.02.12

42 רכבת לאילת. דורון
  • 16:32
  • 05.02.12

שמענו, שמענו. משהו רציני יותר? נקסט

43 הרכבת לאילת תיסע כאשר הרכבת הקלה בת"א תיסע...או כאשר יצמחו לי שערות על הקרחת...  (לת) אלטמן הקטן
  • 16:33
  • 05.02.12

44 לא עדיף לבנות אוטוסטרדה?  (לת) מירה
  • 16:44
  • 05.02.12

  •   לא כל דבר שבונים בארץ הזאת צריך לשרת רק את העשירון העליון, חוצפנית. ישראלי
    • 20:17
    • 05.02.12

    תסעי באוטוסטרדות בחופשות הדו שנתיות שלך באירופה.
    כל הדרום מנותק מהמדינה, התכנית כל כך יפה חבל רק שהכל הצגות כרגיל... זה יאפשר לאנשים מובטלים מהדרום להגיע לת"א ולעבוד בה במקום כל הלא חוקיים או למצוא עבודות אחרות יותר בקלות.

45 מסילה לחיסול שדה דוב....  (לת) כלכלן בכיר
  • 16:48
  • 05.02.12

46 רכבת ת"א אילת. מנחם שלגי
  • 17:10
  • 05.02.12

אין לי צל של ספק שהקו החדש יקצר את זמן בואו של המשיח.

47 מצויין סוף סוף אפשר להשאיר את הרכב בבית  (לת) מאיר
  • 17:24
  • 05.02.12

48 זה די איטי. אם חושבים על העתיד צריך רכבת יותר מהירה וזמן נסיעה של שעה וחצי  (לת) ויש כאלה
  • 17:47
  • 05.02.12

49 ממשלה מצויינת כל הכבוד מו״מ עם פלסטינים = גז בניוטרל
  • 18:05
  • 05.02.12

אני מרוצה. הממשלה מציבה דרישות ברורות והגיוניות לפלסטינים, ולא מבזבזים זמן על תהליכים שלא מתקדמים. וגם שלום הליכוד יעשו בעזור הקרוב כשהערבים יתפכחו מהאשליה שהזמן עובד לטובתם.

50 בזבוז כסף טיפשי... בן
  • 18:19
  • 05.02.12

מי שיש לו כסף טס - מי שרוצה לחסוך לוקח אוטובוס..

מי בדיוק ישתמש ברכבת הזו? חוץ מחיילים שמשרתים ליד אילת?

51 בהחלט כדאי שזו תהיה רכבת מהירה מיתר
  • 18:22
  • 05.02.12

יש אינטרס תיירותי וגם מגיע לתושבי אילת והערבה שיקרבו אותם למרכז

52 אזאלעדאיפה אני מבין שהרכבת הקלה אחר כך??  (לת) אלעד
  • 19:20
  • 05.02.12

53 הפריפריה זה לא לוד, מודיעין, יבנה, רחובות..? אלעד
  • 19:23
  • 05.02.12

לא מגיע להם שדרוג והתאמה לסטנדרטים אירופאים? מה צריך כבר רכבת לאילת ?? מי יעלה במדבר??? זה נודף ריח פופוליסטי, התרכזו במטרה!!

54 יש לי רעיון אביזו
  • 19:57
  • 05.02.12

קיימת רכבת 2 שליש מהדרך לאילת - מת"א עד דימונה - בואו נראה אותם מאשרים קו אוטובוס מהתחנה בדימונה לאילת.... 2/3 מהדרך ברכבת והשליש האחרון באוטובוס...

בואו נראה אותם עושים קו אוטובוס מהתחנה בדימונה למפעלי ומלונות ים המלח? 90% מהדרך ברכבת ו10% אחרונים באוטובוס.

בואו נראה אותם עושים אוטובוס מהרכבת בדימונה לירוחם שדה בוקר ומצפה רמון.

בואו נראה אוטובוס שיוצא מהרכבת בדימונה לעיירות הבדואיות.

בואו נראה אוטובוס מתחנת הרכבת בדימונה לערד.

למרות שיש רכבת נוחה ב140 קמ"ש ממרכז הארץ לדימונה היא מגיעה ריקה כי אין ממנה שום קו אוטובוס בהמשך כי לא רוצים לפתח את הרכבת ומפחדים מהמונופול של אגד!

55 אני מוכן להיות פועל במסילת הרכבת!  (לת) קבוצת עבודה עברית בפייסבוק
  • 20:15
  • 05.02.12

56 לא צריך להיות חכם בכדי להבין שיפה שעה אחת קודם אבל ממש בקטנה ולא בהו - הא - מה - קרה  (לת) פלץ
  • 20:24
  • 05.02.12

57 שיבנו נמל מודרני בעקבה שישרת את כל האזור בצד נמל תעופה משותף למה מה לא צריך שלום יותר מרכבות יהיו אשר יהיו  (לת) פלץ
  • 20:25
  • 05.02.12

58 Train Line to Eilat Davidoff
  • 03:48
  • 06.02.12

Chinese workers will construct the line???

59 הגיע הזמן. בשעה טובה, רק ש.... אור צפוני
  • 12:12
  • 06.02.12

שלא תטורפד התכנית בעקבות מחאתם של נהגי המשאיות. הרי כבר היינו בזה..... לא? אם יוחלט שהרכבת תשמש לנוסעים, אז לא צריכה להיות ממש בעיה, ועם הזמן, יטופל נושא רכבות המשא.
קודם כל להקל על הנוסעים ועל נפחי התנועה, ובכך לפחית את התאונות.

60 דליה הזמנתי כרטיס, בא לבקרך באילת ברגע שהרכבת תצא לדרך בשנת 2098  (לת) גודמן
  • 15:19
  • 06.02.12

61 רכבת לאילת ואינטרסים לאומיים יעקב הראל - הרשקוביץ'
  • 11:10
  • 20.02.12

אכן רכבת מהירה לאילת,המחברת בין המרכז לדרום ועוברת דרך באר-שבע היא משאת נפש,אבל רחוקה מאד מן המציאות המדינית-פוליטית בבמדינת ישראל כיום.לא ברור למה צריך לעשות זאת עם פועלים סיניים,כפי שלא ברור יבוא הפועלים הבולגרים היזום שנחתם עליו הסכם עם ממשלת בולגריה.נראה שמי שאוהב האינטרנציונלים מארגנים פסטיבלים כאילו גם מתחת לאף הממשלה הזו וגם מתחת לעפעפיהם של הרשויות הממונות על אכיפת החוק. העיסקאות המסריחות הללו צריכים להדיר שינה ממוחותיהם של הרבה ישראלים,שכן מופגנת בהן נוקשות בולשביקית לבניית הארץ אחרת מאשר הוחלט ע"י מיסדיה ומקורה ב"ננצח בכל מחיר" - בכל מחיר? תוכנית "בומבארדיה" ניתנת לביטול גם,בהיותה עיסקאה לא כשירה ולא כשרה..לא כל מי ששם את הז'טון על ה"איש הנכון" ובתנאי שהוא משלם קומיסיון שמן באחוזים יוצא נשכר מכך.אני מציע לשר התחבורה ישראל כ"ץ
לשקול או לפרוש מהפוליטיקה;גם אם הוא לא זה שנתפס פוליטיקאי מה"ליכוד" שבו נמצא עדיין בני בגין כשר בלי תיק,יכול לפנות לו את מקומו והוא שיוכיח יכולת ביצועית ולא זה הנדון כאן ישראל כץ שלא הוכיח שהוא בעל תפיסה מהירה.את השאלה של מי צריך להוציא מהבוץ כ"איש נכון" אני מציע לשר כץ להותיר זאת לרשויות המתאימות : היועץ המשפטי,מבקר המדינה,בתי המשפט
וגם משטרת ישראל,כולל משטרת הגבולות.ולישראל כץ נותר לאחל במהרה בימינו,כמה שיותר מהר ייטב לו גם וגם למדינת ישראל.בכבוד רב,י.הראל-הרשקוביץ"




62 רכבת דוד
  • 15:46
  • 18.01.13

סינים יפנים קוראנים ישראלים מה זה משנה תתחילו כבר עם רכבת לאילת ויפה שעה אחת קודם

63 החלטה נבונה.שתחבר בן הפריפריה למרכז.רק שיבצעו את זה מהר. מאיר
  • 17:18
  • 07.10.13

החלטה נבונה .שתחבר בן הפריפריה למרכז.רק שיריצו את זה.