המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מאות מורים שיגרו מכתב: מסרבים לצאת לסיור בחברון

לראשונה בתולדות מערכת החינוך, מכריזים 260 מורים מרחבי הארץ על סירוב לבצע מדיניות רשמית של המשרד - התוכנית "ביקורים בארץ האבות"

"ייתכן ואנחנו ניצבים בפתח תקופה שבה אנשים צריכים לשלם מחיר אישי כדי לעצור את הגל הלאומני שתוקף אותנו. אני מקווה מאוד שמורים אחרים לא יפחדו, כי אנחנו בפירוש לא מתכוונים לסגת או להירתע מאיומים כאלה או אחרים. מערכת החינוך נתונה למתקפה ולהשתלטות של כוחות קיצוניים, פוליטיים, כשהמגמה היא להפוך את החינוך לאינדוקטרינציה. לא עוד". את הדברים האלו אמר אתמול אודי גור, מורה לספרות ומחנך כיתה י"ב בתיכון הניסויי בירושלים. גור הוא אחד ממנסחי "מכתב המורים", שעליו חתמו בימים האחרונים 260 מורים בתיכונים מרחבי הארץ. הנמען: שר החינוך, גדעון סער.

מארגני היוזמה מתייחסים אליה כ"מכתב הסירוב" הראשון במערכת החינוך - מאות מורים המצהירים במפורש כי יסרבו לקיים פעילות חינוכית שעליה הכריז שר החינוך. לשם כך החליטו הפעם לוותר על המסכות: במקום להתראיין בשם בדוי, הסכימו חותמי המכתב ששוחחו עם "הארץ" להיחשף בשמות גלויים. על המכתב חתומים מורים המלמדים במוסדות בירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע, הרצליה, רעננה, כפר סבא, מודיעין, קרית מוצקין, חולון, צפת, רחובות, טבעון, מכבים, פרדס חנה, קרית שמונה, יקנעם, עין חרוד, שפיים ועוד.

"אנו, מורות ומורים מכל רחבי הארץ, פונים אליך, שר החינוך גדעון סער, בשל המדיניות שמקדם משרדך בימים אלה. בחודש פברואר 2011 הכרזת על תוכנית סיורים חדשה שתיקרא 'נעלה לחברון'. כניסת התוכנית לבתי הספר עושה שימוש מניפולטיבי בתלמידים ובמורים שיהפכו בעל-כורחם לכלי משחק פוליטי. כאנשי חינוך, צו מצפוננו מונע מאיתנו להיות סוכנים של מדיניות זו", לשון המכתב שנשלח אמש לסער. הפצת המכתב נעשתה "מפה לאוזן" דרך דואר אלקטרוני. על המכתב חתומים אף מספר מנהלי בתי ספר, וחלק מהמורים העידו כי גם מנהליהם שלא חתמו נתנו את ברכתם ליוזמה.

תלמידים מהתיכון שליד האוניברסיטה מסיירים בחברון, בשבוע שעבר
תלמידים מהתיכון שליד האוניברסיטה מסיירים בחברון, בשבוע שעבר . צילום: תומר אפלבאום

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות מהעולם ישירות לפייסבוק שלכם

המורים קובלים בפני סער על הכוונה להוציא מיליוני שקלים (במשרד לא פירטו מהו הסכום המדויק, ט"נ) מכספי הציבור כדי לממן את הסיורים. "טענת כי מטרתם של סיורים אלה אינה פוליטית. האמנם? בביקורך בשילה הצהרת בגלוי על מטרותיהם: 'טוב להגיע להתיישבות. טוב שההתיישבות פורחת. אני מדגיש - כפי שהדגשתי בנוגע לקרית ארבע - תמיד יהיו יהודים בשילה. אסור להשלות את הערבים כאילו יום אחד לא יהיו כאן יהודים. יהודים תמיד יחיו כאן וכל אשליה אחרת תהווה מכשול בדרך לשלום'. זוהי, אם כן הסיבה שלשמה אנו נקראים לבקר במערת המכפלה ובשילה: אתה מבקש לחזק ולהנציח, באמצעות החינוך הממלכתי, את ההתנחלות היהודית באזורים אלה. לשם מטרה זו מוצגת המציאות בחברון באופן חלקי ומגמתי. הסתרת המציאות הפוליטית הינה מעשה פוליטי".

"אנחנו רוצים להגיד לשר החינוך באופן ברור: אנחנו והתלמידים לא חיילים שלך", מדגיש גור. "זו לא אמירה של השמאל הפוליטי אלא של מורים שמעוניינים שהתלמידים שלהם יגבשו דעה עצמאית ומושכלת. הסיורים האלה לחברון ולשילה הם הדבר הרחוק ביותר מכך שאפשר להעלות על הדעת, מכיוון שהמטרה שלהם היא בכלל לא חינוכית. היא מטרה שנועדה ליצור הזדהות רגשית ולעצב ילדים כחומר גלם תוך צבירה של הון פוליטי".

איתי שניר, מורה לפילוסופיה בתיכון אלון ברמת השרון, אומר כי "התוכנית הזו מהווה אנטי מוחלט לרוח הביקורתית והפתוחה שאני מלמד על פיה. במובנים רבים הגיעו מים עד נפש. הדברים שקורים במשרד החינוך הם מספיק חמורים כדי שאני וכמוני מורים אחרים נצא באמירה שהיא לא פשוטה. לא מדובר באנשים שמחפשים פרובוקציה. התגובה החריפה שלנו נובעת מהמהלכים המאוד לא לגיטימיים של משרד החינוך, בראשם הסיור לחברון".

לדברי מיכל ווסר, מורה להיסטוריה בתיכון שער הנגב, "מגמות המשרד גולשות במהירות מחינוך לערכים לעבר אינדוקטרינציה, וזהו מאפיין מרכזי במשטרים החשוכים ביותר של המאה ה-20". ווסר מלמדת את תלמידיה זה שנים רבות גם את הנושאים שאינם כלולים בתוכנית הלימודים, כמו הכחשת השואה הארמנית ורצח העם ברואנדה. לטענתה, "לא מלמדים בכלל את תולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני אלא רק מנקודת מבט חד-ממדית, בכלל לא כסכסוך אלא כאמירה ציונית".

את הטענה בדבר סיורים חד-צדדיים מבססים המורים על מידע שהגיע מעמיתיהם שכבר יצאו לסיורים. בשבוע שעבר ניסה תיכון ליד"ה להציג לתלמידיו תמונה מאוזנת של המצב הנפיץ בעיר על ידי מפגש עם תושב פלסטיני ונציגים מארגון שוברי שתיקה, אך היוזמה בוטלה על ידי המשטרה בעקבות לחץ של פעילי ימין.

אודי גור (התיכון הניסויי בי-ם)
אודי גור (התיכון הניסויי בי-ם). צילום: אמיל סלמן

התוכנית "נעלה לחברון" (שהפכה מאז ל"ביקורים בארץ האבות"), הכוללת סיור במערת המכפלה ובבית הדסה שבחברון, הושקה לפני שנה על ידי משרד החינוך כפיילוט במחוז ירושלים. לפי נתוני המשרד, עד כה ביקרו בחברון 2,000 תלמידים בכיתות ט'-י"ב' מהמגזר הממלכתי, וכ-1,000 מהמגזר הממלכתי-דתי. לפני כמה ימים הודיע סער על הרחבת התוכנית לכל התיכונים ברחבי הארץ. התוכנית מוגדרת כרגע כ"רשות" ולא "חובה", אולם המורים חוששים כי הדבר ישתנה בעתיד. "אני בהחלט רואה אפשרות שהשר יהפוך את הסיורים בחברון לחובה. צריך להביע עמדה ברורה בעניין, היות ואנחנו רואים לאיזה כיוון הולכת מערכת החינוך".

הסיורים בחברון הם חלק מרשימה ארוכה של יוזמות חינוכיות שקידם סער במטרה רשמית של "חיזוק ערכים יהודיים וציוניים" בקרב תלמידים. באחרונה הצהיר השר על הפעלת תוכנית דומה של ביקורים באתר הארכיאולוגי הסמוך להתנחלות שילה, ולפני כן חנך את תוכנית "נעלה לירושלים" במתחם עיר דוד. התוכנית נעשית בשיתוף פעולה עם עמותת אלע"ד, שבמקביל לסיורים התיירותיים והמחקר הארכאולוגי מעודדת יהודים להתנחל בסילוואן. "זה המקום שנכון להתחיל בו את הפרויקט החינוכי. הכרת ירושלים דרך הרגליים תתרום להעמקת הזיקה של התלמידים לעיר", אמר אז סער.

פרויקטים נוספים שיזם שר החינוך הנוכחי הם "דרך ערך", שגובש בשיתוף משרד הביטחון וצה"ל, ש"נועד לחזק את הקשר ושיתוף הפעולה בין בית הספר לצבא". במסגרת הביקורים בבתי הספר, דנו קציני צה"ל עם מורים ביחסי צבא-חברה בישראל ו"בחינוך לערכים". תוכנית נוספת המיועדת לכיתות ז'-י"ב' עוסקת בהעמקת "מורשת מדינת ישראל והנצחת חלליה", וכוללת אימוץ אנדרטאות של נופלים על ידי התלמידים. בתקופת סער הוכפל גם המימון של תוכנית "מסע ישראלי", המחליפה את הטיול השנתי המסורתי, שבין מטרותיה הרשמיות "בירור וחיזוק זיקת עם ישראל לארץ ישראל תוך הבנת שורשינו כעם וזכותנו על הארץ". כמו כן, הכניס השר לתוכנית הלימודים מקצוע חדש של מורשת ותרבות ישראל, בו לומדים תלמידי כיתות ו', ז' ו-ח' את פרשת השבוע, סידור התפילה ומסכת אבות.

עפרה גולדברג, מורה למחשבת ישראל בתיכון ליד האוניברסיטה בירושלים, טוענת ש"יש שקר מאוד גדול בסיורים שמחזקים את הזיקה היהודית דווקא דרך חברון. מדברים על זיקה לאבות, שבעצם בכלל לא חיו בחברון אלא רק נקברו בה. העיר שאברהם אבינו הכי מזוהה איתה היא דווקא באר שבע, מקום שחשוב בהרבה למנף אותו. למה ללכת למקום המת הזה, הקיצוני הזה, ולא למקום שיש בו דו קיום, אנשים שחיים ביחד ומבטאים הרבה יותר את דמותו של אברהם? מהו ערך החיים כשהוא משתקף דרך קבוצה שהופכת קבר לקדוש? בוא נבנה את הזהות היהודית על דבר חי ויצרני ולא סביב קברים".

שר החינוך סער התייחס הבוקר (שני) לנושא בראיון לקול ישראל ואמר כי "מי שמעביר את התוכנית הם מורי של"ח ולא דמויות פוליטיות, לא צריך לאזן אותם עם ארגון כמו שוברים שתיקה שסייע לדו"ח גולדסטון. זה שהסיורים האלה לא התקיימו במשך 40 שנה זה מחדל במערכת החינוך".

סער חזר על תגובת משרד החינוך ל"הארץ" לפיה מכתב המורים כלל לא התקבל בלשכתו. "לא קיבלתי שום מכתב מחאה, המכתב שלהם נשלח לעיתון 'הארץ' כחלק מהקמפיין שלהם נגדנו. אחד המורים האשים אותי באינדוקטרינציה ציונית – אתה מבין? להיות ציוני הפך להאשמה". יוזמי המכתב טענו מנגד כי הם שיגרו את המכתב עוד אתמול ואף קיבלו את אישור הלשכה ולפיו המכתב התקבל.

Read this article in English:  Education Minister: Only issue with Hebron school trips is that they should have started long ago




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל הכבוד לכם!! תמיכה מלאה ממני. צריך לשים גבול לשר הזה וממשלתו  (לת) שירה
  • 05:46
  • 06.02.12

  •   הימין שכח מה זה להיות בן אדםץ  (לת) מישהו
    • 09:44
    • 06.02.12

  •   מעניין שרק השמאלנים של העיתון הזה נגד המהלך איציק ב
    • 09:55
    • 06.02.12

    המהלך זוכה לתמיכה רחבה גם לא מאנשי ימין\דתיים, וחבל שהארץ מוציאים קמפיין שלישי כזה כבר שבועיים

  •   כל הכבוד לאותם מורים ולשירה. יש להמשיך במדיניות הערבים שהחלה ב- 1929 והסתימה בהצלחה מלאה בשנת 1948 לטיהור אתני של יהודים מהגדה וממזרח ירושלים. משום מה המדיניות הזו הופסקה לאחר מלחמת ששת הימים. כל הכבוד למניפי הדגל לחידושה של מדיניות זו. לעם ישראל (מה זה בכלל?) אין שום זכויות שם, וזה שאלפי שנים גרו יהודים מחברון עד שנת 1929 זו גומחה היסטורית שכל מכחיש שואה פרימטיבי יכול לתת לה הסבר הגיוני ביותר. כל הכבוד. ממש כל הכבוד. וכפי שאומרת שירה - יש להחליף הממשלה, אם כי נכון הוא שאיזו חברות אדיוטים ששלטה כאן אחרי מלחמת שש הימים ועד 1977 (מפלגת העבודה והשמאל של אז) היא זו שחידשה וביססה הישוב בחברון והקימה את קרית ארבע (אבל גם בזה כל מכחיש שואה פרימטיבי יוכל לטפל). סוף כל סוף יש מורים ראויים בארץ הזו, שיודעים היטב מהי מורשת העם (באיזה עם בכלל מדובר?)  (לת) דוביק
    • 10:37
    • 06.02.12

  •   כל הכבוד לאותם מורים ולשירה. יש להמשיך במדיניות הערבים שהחלה ב- 1929 והסתימה בהצלחה מלאה בשנת 1948 לטיהור אתני של יהודים מהגדה וממזרח ירושלים. משום מה המדיניות הזו הופסקה לאחר מלחמת ששת הימים. כל הכבוד למניפי הדגל לחידושה של מדיניות זו. לעם ישראל (מה זה בכלל?) אין שום זכויות שם, וזה שאלפי שנים גרו יהודים מחברון עד שנת 1929 זו גומחה היסטורית שכל מכחיש שואה פרימטיבי יכול לתת לה הסבר הגיוני ביותר. כל הכבוד. ממש כל הכבוד. וכפי שאומרת שירה - יש להחליף הממשלה, אם כי נכון הוא שאיזו חברות אדיוטים ששלטה כאן אחרי מלחמת שש הימים ועד 1977 (מפלגת העבודה והשמאל של אז) היא זו שחידשה וביססה הישוב בחברון והקימה את קרית ארבע (אבל גם בזה כל מכחיש שואה פרימטיבי יוכל לטפל). סוף כל סוף יש מורים ראויים בארץ הזו, שיודעים היטב מהי מורשת העם (באיזה עם בכלל מדובר?)  (לת) דוביק
    • 10:45
    • 06.02.12

  •   כך מרסקים את החברה בישראל. כל אחד עושה שבת לעצמו.כמו החרדים הפאנטים שיוצאים בשירת נשים. אנרכיה וטימטום. ביקור במערת המכפלה היא ביקור באתר מורשת יהודי כמו גטו וינציה אין פה אמירה פוליטית  (לת) rona
    • 11:16
    • 06.02.12

  •   שימו לב מישהו פה לקח לו זמן והכניס 20 תגובות, רק שהוא לא יצירתי ולכן כל התגובות כוללות אותו סגנון 'כל הכבוד וכו' ', פחחח כנראה אחד המורים האנרכיסטים  (לת) צבי
    • 11:19
    • 06.02.12

  •   כל הכבוד צבי  (לת) איל
    • 11:47
    • 06.02.12

  •   לי יש דוקא בעיה לבקר ברמת אביב ג שנבנתה על קרקעות כפר ערבי. מערת המכפלה תמיד היתה גם אתר יהודי אפילו בימי תרפט. איש לא נושל שם.  (לת) ד"ר רובין
    • 11:47
    • 06.02.12

  •   מתי תקלטו !! הטרוריסטים רוצים לרצוח אתכם כי אתם יהודים!! תלמדו תנך ותראו לאורך כל ההסטוריה אותו הדבר!! נחמן שי
    • 12:33
    • 06.02.12

    חלאס תקלטו כבר

  •   כולם גם בערך באותה השעה...  (לת) פיצ
    • 12:53
    • 06.02.12

  •   שירה, מי שהחזיר את הישוב היהודי לחברון ומערת המכפלה והקים את קרית ארבע - זו ממשלת שמאל ששלטה כאן בשנים 1967 - 1977 (כולל ממשלתו הראשונה של רבין).  (לת) שירי, מורה
    • 13:11
    • 06.02.12

  •   הם קולטים זאת היטב ובכל זאת או בגלל זאת מזדהים עם הרצון של הטרוריסטים הערבים. נכון שלא מתאים למקובלות החברתיות על פסיכולוגיה , אך ראה את הלמינים הקופצים למים ומתים.  (לת) נירה ברק
    • 15:41
    • 06.02.12

  •   שנת 1948 היתה שנת אסון ולא שנת הצלחה לערבים של ארץ ישראל. רבים מהם הפסידו את בתיהם ואדמותיהם ונהפכו לפליטים. אחרי השנה הזו לא היו יהודים ביהודה ושומרון מפני שהאנשים שהיו בעד החלוקה היהודים של ארץ ישראל ניצחו במלחמה והארץ חולקה. ברוב ההיסטוריה היהודית לא היו יהודים בחברון או שהיו בה יהודים מעטים בלבד  (לת) אורן
    • 17:44
    • 06.02.12

  •   לא שמאלני אלי
    • 20:01
    • 06.02.12

    אבל באופן נחרץ נגד המיזם הלאומני-דתי של אותו זה הנושא כיום במשרת שר החינוך. הם קוראים לזה "חינוך לערכים", אבל אולי כדאי שיבינו שהערכים שלהם הם לא בהכרח הערכים שלי ולכן אין סיבה שאפקיד את "חינוך" ילדי בידי אנשים כאלה.

02 אולי יש פה משב רענן של מוסר יהודי-ישראלי חנה חורש
  • 05:50
  • 06.02.12

יישר כוחם של המורים הללו שצפויים כמובן לענשים מהממסד הלאומני השלט היום בכל שטחי החיים בישראל

  •   אי אפשר בלי המנטרה הזו "מוסר יהודי-ישראלי?"  (לת) מוסר הוא אוניברסלי, או שאיננו מוסר
    • 10:23
    • 06.02.12

  •   מוסר יהודי - הבנתי, אך מה זה בדיוק מוסר ישראלי? האם את מתכוונת לאירועים שקרו כאן בעת תקופת ממשלות השמאל , כגון - מרחץ הדמים בכפר קאסם 56, הרוגי יום האדמה 76, הרוגי מהומות אוקטובר 2000, מבצע עופרת יצוקה?  (לת) שוקי
    • 13:17
    • 06.02.12

  •   אולי מצב מערכת החינוך לא כל כך גרוע עדיין, אם יש לנו עדיין כאלה מורים!  (לת) עם ישראל לדורותיו
    • 13:29
    • 06.02.12

  •   כדאי שתבדקו בגוגל מי זה "אודי גור" שחתום על המכתב.. ניצה
    • 14:35
    • 06.02.12

    שמאלני קיצוני שיוצא נגד מדינת ישראל כל פעם מחדש

  •   למעשה אודי הוא מורה מצויין ואדם מצויין. הוא גם שמאלני שיוצא נגד עוולות, כמו שאדם מצויין אכן צריך לעשות.  (לת) שי
    • 15:14
    • 06.02.12

03 כל הכבוד!!!!!!!!!!! חדד זוהרה
  • 05:52
  • 06.02.12

המעשה של מורים אלו נותן תקווה שיש עוד אנשים שפויים במדינה הזו,
כל הכבוד לכם,בתקווה שיצטרפו עוד רבים אליכם,
הורים איפה אתם???????????

  •   ההורים מרוצים שהתלמידים שלהם לומדים היסטוריה ומקבלים ערכים הורה
    • 11:07
    • 06.02.12

    בסופו של דבר רוב העם בעד, כל בתי הספר שהיו בסיורים חזרו מרוצים, והעובדה שהתכנית הורחבה הרבה יותר מהר מהצפוי בגלל הביקוש הרב

  •   במלחמת 48 הושלם טיהור היהודים מהגדה וממזרח ירושלים, שהחל בטבח בחברון בשנת 1929. מדוע הממשלה הדפוקה הזו מנסה להחזיר הגלגל אחורה ולבטל הטיהור הנ"ל.  (לת) נתי
    • 13:21
    • 06.02.12

04 כל הכבוד!  (לת) רותפול
  • 05:54
  • 06.02.12

05 תודה, מעורר השראה. הלוואי שיצליח להאיר קצת בחשכה  (לת) מורה מהצפון
  • 06:02
  • 06.02.12

  •   צריך להחליף את הממשלה הזו בממשלת השמאל ששלטה כאן עד 1977 והיא זו שחידשה הישוב היהודי בחברון (לאחר טבח היהודים שם ב- 1929) והקימה את קרית ארבע  (לת) שוקי
    • 11:00
    • 06.02.12

06 נושא מדליק רשב"ד
  • 06:06
  • 06.02.12

ברור שמדובר בחומר תבערה. יהיו דיבורים של כולם. אחלה כותרת לרייטינג אך ממש בשולי שוליים של העניין. קודם חינוך וידיעת הלימודים הקלאסיים, אח"כ עיצוב, תספורת וכו'.

07 ממתי בודדים הם מאות?  (לת) ממתי
  • 06:09
  • 06.02.12

08 למורים שלום, צאו למכה שם תרגישו את החיבור למורשת שלכם  (לת) אשר
  • 06:11
  • 06.02.12

09 "מה השמחה הזו לכם, הרי חברון היא יותר ארץ ישראל מתל אביב"- כך כתב ברל כצנלסון הוגה הדיעות של תנועת העבודה על תכנית החלוקה.  (לת) רעמסס
  • 06:13
  • 06.02.12

  •   ישראל הכריזה על עצמאותה על סמך עקרון החלוקה ולכן השטח של יהודה ושומרון אינו שייך לה  (לת) אורן
    • 07:51
    • 06.02.12

  •   לא לברל קצנלסון ולא הרצל מונופול על אופי המדינה. אף אחד כאן לא יכול להוכיח שיש לו קשר היסטורי לחברון חוץ מאמונה דתית שאינה היסטוריה. אזרחי המדינה אינם מחויבים לשום דת ולשום אידיאולוגיה כמו הציונות.  (לת) מרסס
    • 08:32
    • 06.02.12

  •   גם לא הנגב, הגליל, יפו, עכו וירושלים המערבית  (לת) אם לדייק אז עד הסוף
    • 08:45
    • 06.02.12

  •   ברל גם רצה שמדינת ישראל תהיה מדינה סוציאליסטית עם שוויון זכויות מלא לעובדים הערבים. גם עם זה אתה מזדהה?  (לת) שונא בורים
    • 09:57
    • 06.02.12

  •   7 מיליון יהודים בעולם וראק כמה עשרות בודדות של פסיכים באו לחברון "ארץ האבות" ג'קי טייטל חבר של חיים בן פסח
    • 14:55
    • 06.02.12

    מתוך 7 מיליון יהודים בעולם שזה אגב, יותר משבישראל, מגיעים לחברון רק כמה עשרות בודדות של פסיכים שלהורים שלהם לא היה כסף להחזיק אותם במוסדות טיפוליים באמריקה אז הם שולחים לישראל כאילו שישראל זה פח האשפה של זבל יהודי מאמריקה.

  •   הסכם תקף כאשר 2 הצדדים מסכימים עליו. לידיעתך, מורה
    • 16:06
    • 06.02.12

    הערבים לא הסכימו, לכן ההסכם אינו תקף......

10 כל הכבוד למורות ולמורים על האתיקה המקצועית העמוקה!  (לת) תמר
  • 06:19
  • 06.02.12

11 כל הכבוד  (לת) רקאני
  • 06:21
  • 06.02.12

12 כל הכבוד למורים. אנשי חינוך אמיתיים שאפשר לסמוך על אורית
  • 06:21
  • 06.02.12

שיקול הדעת שלהם.

13 איראן זה כאן John Doe
  • 06:29
  • 06.02.12

איראן זה כאן

14 כל הכבוד על המחאה האזרחית אירית
  • 06:29
  • 06.02.12

חשוב מאוד שמי שמחנכים ילדים ונוער, בין היתר לאזרחות פעילה, לחתירה לשלום ולאמירת אמת על ידי פוליטיקאם - מעזים לצאת בפומבי ובגלוי בהתנגדות לפוליטיזציה חד-צדדית תוך איסור של חשיפת הנוער למציאות דרך השקפת עולם שאיננה לאומנית, המנוגדת לזו של מפלגת השלטון.

  •   חברון היא עיר הבירה לפני ירושלים יוסי
    • 07:23
    • 06.02.12

    כידוע דוד שלט בחברון והיא שימשה כעיר הבירה לפני שדוד כבש את ירושלים .הגיע הזמן לצאת ממדינת חדרה גדרה ולהכיר את ארץ ישראל השלימה

  •   מה שידוע לך על דוד זה לקוח מספר דתי ולא משום היסטוריה. רק אל תגיד שאתה חילוני חלילה.  (לת) יופי
    • 08:34
    • 06.02.12

  •   אור כשדים היתה בירתנו לפני חברון  (לת) איך לא חשבנו על זה
    • 08:43
    • 06.02.12

  •   רגע יוסי, ד
    • 09:12
    • 06.02.12

    חשבתי שזה מהפרת ועד החידקל. בא נעשה סיורים גם לבגדד...

  •   ארץ ישראל השלמה זה רק מה שממזרח לציר גדרה-חדרה? ש.
    • 09:14
    • 06.02.12

    למה לא להנהיג סיורי חובה בגליל או בנגב? מה, שם אין סיפורי מורשת וגבורה? יש, ואפילו מהעשורים האחרונים. העניין הוא שאתה מיתמם. הסיורים ביו"ש הם חשובים מאוד מאוד בדיוק כמו שההתיישבות שם היא חשובה מאוד, לשיטתך. למה ליישב את הגליל זה פחות ארץ ישראל מאשר ליישב את הרי יהודה?

15 הייתי ברצון מגיב לדברי ההבל של המורים הסרבנים, אך מנסיון העבר אני יודע שתסננו את תגובתי (ברוח הפלורליזם הז'דנוביסטי הנושב מן המכתב, בלא ספק)  (לת) כבשה פועה
  • 06:35
  • 06.02.12

  •   כבשה טיפשה - כמה טוב שאנחנו לא באותו עדר !!!  (לת) כבשה שחורה
    • 09:24
    • 06.02.12

  •   הייתי ברצון מגיב לדבריך המזלזלים לו היית טורח לרשום אותם  (לת) תיש בועט
    • 10:20
    • 06.02.12

  •   האג'נדה הכיבושית שמקדם שר החינוך הלאומני מתעלמת לחלוטין מעובדות היסטוריות מוכחות שאותו מיעוט אשכנזי שכביכול מתרפק על אדמות אבותיו בגבעות פלסטין הוא מיעוט כוזרי אשכנזי שאבותיו מעולם כף ף רגלם לא דרכה בארץ כנען אלא בארץ הכוזרים על גדות הדנייפר הסמבטיון.  (לת) חמור נוער
    • 10:56
    • 06.02.12

  •   אוי אוי , בואו נראה ... ליאורה
    • 20:05
    • 06.02.12

    כולכם תועים וטועים, אף אחד מאיתנו הטוענים לשושלת היהדות ולזכות על א"י ונמצא פה אינו יהודי , יש חדשות בעולם והן מרביצות את ידיעת ברחבי העולם , הכושים , הכהים הם הם היהודים האמיתיים והנה על קצה המזלג: שבטי ישראל וצאצאיהם : שבט יהודה - הכושים מאפריקה . בינימין - ווסט איניאנה , לוי - הייטי , שמעון - דומיניקנים , זבולון - גואטמאלה עד פנמה , אפרים - פורטו ריקו, מנשה - קובה , גד - איניאנים מצפון אמריקה, ראובן - סמונל איניאנד, נפתלי - ארגנטינה + צ'ילי, אשר - קולומביה + אורגוואי, יששכר - מקסיקו. ויש נוצרים בארה"ב שבכנסיה לכומר קוראים רבי , והם טוענים שבכלל אין לנו זכות למשא ומתן ולהחזיר אדמות כי הם בעלי הבית יורשי היהדות האמיתיים . אני יודעת לך תדע . באמת... למה לטייל בקברי אבותינו שאינם אבותינו . תבדקו אם מה שאני אומרת נכון , יש אינטרנט לא?

16 גדעון סער מאכזב. הוא מנסה לבנות מצביעים ימניים על גב משרד החינוך קובי
  • 06:37
  • 06.02.12

גם אני כמחנך מתנגד ליוזמה. כל הכבוד למורים...

17 ChIzkoo VeImzo Dan
  • 06:38
  • 06.02.12

True Heroes

18 כל הכבוד לכם! כבר לא מורה
  • 06:40
  • 06.02.12

מוריד את הכובע בפני כל המורים שחתמו! יש על מי לסמוך!

19 כל הכבוד למורים! ממשלת נתניהו - אסון לאומי
  • 06:41
  • 06.02.12

טוב לדעת שיש עוד מורים ערכיים ואמיצים במערכת החינוך הנרקבת.

20 כל הכבוד. תחזקנה ידי האמיצים לקרוא אל מול החשכה.  (לת) מילואימניק
  • 06:45
  • 06.02.12

21 כל הכבוד!! נראה כי בכל זאת יש כאן מערכת חינוך...  (לת) הורה מודאג
  • 06:47
  • 06.02.12

22 מאות מורים מתנגדים זה יפה אך זה לא מספיק. היכן האלפים?? מה שברור הוא, שהשפויים בעם לא ישלחו את ילדיהם להשתתף במשחקי המלחמה המזוהמת של פלוגות סער.  (לת) עד כמה נמוך הוא עוד יכול להגיע???
  • 06:49
  • 06.02.12

23 אודי גור - איש יקר. כל הכבוד  (לת) נעה
  • 06:50
  • 06.02.12

24 Udi Gibor  (לת) yair
  • 06:51
  • 06.02.12

25 חבל ש(כצפוי) מדובר במורים אשכנזים גיא
  • 06:53
  • 06.02.12

ביום שאני אראה מורה ממוצא מזרחי שמנשק מזוזות ואומר "אלוקים" חותם על עצומה כזאת- אדע שמשהו מתחיל לזוז בתודעה של העם הזה.

  •   כשמורה פרענק יעיז להביע דעה עצמאית למחרת הוא יהיה מחוסר עבודה כמו שלמה מעוז  (לת) כבשה שחורה
    • 09:26
    • 06.02.12

  •   כשמורה 'פרענק' יחליט להצביע כנגד מפלגות הימין המנציחות את ה'פרענקיות' שלו ואת תחושת הנחיתות שלו, שממנה הם ניזונות, ויבין שהימין רק שואף להגדלת הפערים בחברה הן בשכר והן בהשכלה, אולי אז הוא גם יחתום על עצומה כזו. לא מהמזוזות ומה'אלוקים' תבוא הישועה. ראינו את הדוסים איך הם נוהגים ב'פרענקים' כמו במאחז הפשע עמנואל  (לת) שישאלו עצמם 'הפרענקים' מדוע הם מתחברים לימין המזוהה עם פשיעה ואלימות ושחיתות??
    • 16:18
    • 06.02.12

  •   כשמורה 'פרענק' יחליט להצביע כנגד מפלגות הימין המנציחות את ה'פרענקיות' שלו ואת תחושת הנחיתות שלו, שממנה הם ניזונות, ויבין שהימין רק שואף להגדלת הפערים בחברה הן בשכר והן בהשכלה, אולי אז הוא גם יחתום על עצומה כזו. לא מהמזוזות ומה'אלוקים' תבוא הישועה. ראינו את הדוסים איך הם נוהגים ב'פרענקים' כמו במאחז הפשע עמנואל  (לת) שישאלו עצמם 'הפרענקים' מדוע הם מתחברים לימין המזוהה עם פשיעה ואלימות ושחיתות??
    • 16:20
    • 06.02.12

26 צבועים צדקניים ראול דיוק
  • 06:53
  • 06.02.12

ללמד שני נראטיבים שהאוייב מלמד אחד זה שקול להנפת דגל לבן,ואיזה דו קיום בבאר שבע? מאיפה היא המציאה המצב הדבילי הזה? אם זה דו קיום, מפחיד לדעת מה יקרה פה במדינת כל אזרחיה.

  •   גם אני מפחד ממדינת כל אזרחיה! סתם אחד
    • 03:18
    • 14.02.12

    לכן אני רוצה ששטחי יו"ש לא יהיו חלק ממנה, ואם המתנחלים (ישראלים ראדיקליים) רוצים להמשיך לריב עם הג'יאהד (פלסטינאים ראדיקליים) אז אני מאחל הצלחה לשני הצדדים.

    בראשית ברא האדם את האלוהים, בסוף השמיד האדם את האדם.

27 הגיע הזמן! מורים- ישר כוח מיקי
  • 06:56
  • 06.02.12

כבר חודשים רבים משרד החינוך מכניס תכנים לאומניים/פוליטיים לתכניות הלימודים. למשל, ביום השנה להרצחו של רחבעם זאבי חויבו הילדים לציין את היום הזה בבית הספר. אני סרבתי לאפשר לבת שלי לשלוח סיכום על גנדי.

28 נדמה שהסיור בחברון הוגדר כרשות ולא חובה אור
  • 06:57
  • 06.02.12

נדמה שהסיור בחברון הוגדר כרשות ולא חובה
ואם זה כך הרי שהכתוב בכתבה הוא עיוות המציאות ויחצנות פולטית של המתנגדים
כשזה רשות - לא רוצים לא נוסעים

  •   למה אתה מיתמם? בזיק ויויו
    • 08:15
    • 06.02.12

    זה "רשות" כי השר בינתייםרק מכשיר את הקרקע, אבל זה בעצם כלי ניגוח פוליטי שמטרתו להעיף ממערכת החינוך מורים שלא מיישרים קו אש פוליטי עם הפייגליניזם, שסער, בעוונותיו, הוא הפרזנטור החדש-ישן שלו

29 במקום שר במשרד החינוך, יש בו קומיסר פוליטי של המתנחלים. פשיזם פדגוגי. המורים צודקים.  (לת) צבי
  • 06:59
  • 06.02.12

30 איכס איכס איכס 3 מדינות ל3 עמים- ימין, שמאל וערבים
  • 07:01
  • 06.02.12

"חיזוק ערכים יהודיים וציוניים" בקרב תלמידים = העמקת הגזענות, השנאה הבורות והמיליטריסטיות למען ייצור בשר תותחים מנוון מח

31 גדעון סער זיקיותו אומנותו והוא הוליך שולל הרבה אנשים נאורים.  (לת) שפתי כהן
  • 07:01
  • 06.02.12

32 אם המורים מעוניינים לחנך את התלמידים על-פי ראיית עולמם הפוליטית, ולא לפי מדיניות משרד החינוך - יפתחו בית ספר פרטי.  (לת) מיכאל
  • 07:04
  • 06.02.12

  •   אם שר החינוך מעוניין לחנך לערכים לא דמוקרטיים שיפתח בית ספר פרטי באירן  (לת) סברינה עם תות אורגני
    • 09:41
    • 06.02.12

  •   סברינה כנראה לא יודעת מה זה דמוקרטיה. יש בחירות ויש נבחרים ולהם יש החלטות. אם החלטה אינה מוסרית בשביל זה יש בגץ שיכריע. לא כל פרחחית עם נטיה לנרטיב האירני תחליט שכאן איראן  (לת) רותי
    • 11:56
    • 06.02.12

  •   תודה על התמיכה רותי. סברינה עם תות אורגני
    • 12:27
    • 06.02.12

    אם היו לך טיעונים אמיתיים, לא היית נזקקת "לפרחחית".

    בישראל יש דמוקרטיה פרוצדורלית, יש בחירות ונבחרים ובג"ץ, אבל אין דמוקרטיה. ישראל שולטת על השטחים, שם זכויות בסיסיות של אדם תלויות בדתו, זו לא דמוקרטיה.

  •   לסברינה, רותי צודקת-העובדה שהתמקדת במילה אחת וגם לקחת לעצמך את נזר הבריאה כדי להגדיר לנבערים, מה זו דמוקרטיה אומרת עליך הרבה. אגב פרחחית יכולה להיות דומה לפרח אבל גם למשהו שפורח באויר (להג) לפריחה (אביב מרענן) או לפריחא-תגרנית שוק  (לת) משה
    • 15:01
    • 06.02.12

33 כל הכבוד למורים האמיצים!  (לת) אלי
  • 07:09
  • 06.02.12

34 שטיפת מוחות חוזר בשאלה
  • 07:11
  • 06.02.12

סיורי התלמידים בחברון ושאר היעדים,הם מיועדים להוליך שולל את הדור הצעיר על ידי שטיפת מוח שיקרתי המסלף את אמיתות ההיסטוריה הנכונה.השקרים בהם מלעיטים את ילדינו רק יגרום לתסבוכת בנפשם הצעירה,חובה להלחם בכפייה זו המרעילה ומגעילה את האווירה סביב.

35 ריבוי התכניות לבחירת הצוות החינוכי סמי
  • 07:13
  • 06.02.12

יש במצג התכניות בכתבה מטרה הסמויה מהעין והיא להכביר תכניות כאילו קיימת החובה לממש את כולן ולא כך הוא. כל צוות בוחר התכנית או התכניות הנכונות לו, מלבד שיעורי תרבות ישראל שיש חובת לימוד. התכנים ניתנים לעיבוד מקומי ואין ״כזה ראה וקדש״. זכותו של השר להציע וזכות בית הספר להימנע. אין כאן כל סיפור! מהומה על לא מאומה.

36 יישר כויח היוש בת בגנים
  • 07:15
  • 06.02.12

מלחמת מאסף ושלא תגידו שללא אמרנו לכם

37 יש כאלה להם חברון היא ארץ האבות. לאחרים זו ארץ האובות או ארץ האיבות. יואבחלב
  • 07:16
  • 06.02.12

חברון לא שלנו. תנו גם לאחרים לחיות.

38 המורים האלו רוצים להשכיח מלב תלמידיהם את עובדת היות אברהם יצחק ויעקב - אבותינו! מורה
  • 07:19
  • 06.02.12

ואין כאן שום חינוך "פתוח" - אלא חינוך לשנאת מקורות היהדות!

  •   ספר התנ"ך אינו ספר היסטוריה ולא שום עובדות. זו אמונה דתית ולא יותר. איזה מורים יש לנו שלא יודעים להבדיל בין סיפור דתי לעובדות.  (לת) עובדות?
    • 08:40
    • 06.02.12

  •   אבל אבראהים הוא אבא שלי גם ! והוא לא היה יהודי בכלל !  (לת) אסמאעיל
    • 09:15
    • 06.02.12

  •   אברהם יצחק יעקב ביבי סער - הם ל א הורי  (לת) יתום
    • 10:10
    • 06.02.12

  •   מורי ביה"ס העבריים הראשונים השתמשו בתנ"ך ללימוד בתחומים רבים. היו לוקחים את התנ"ך ויוצאים לטייל ברחבי הארץ. טוב, אבל אז היו מורים בעלי תואר דוקטור. מי הם, לעומת המורים המצויינים שלנו היום, כמו שעולה ממבחן ידע אחרי מבחן ידע.  (לת) ל.
    • 10:13
    • 06.02.12

  •   אברהם הוא אבינו אבל הוא עירקי והיגר לישראל  (לת) רמי
    • 11:35
    • 06.02.12

  •   למורה, כידוע לך, המורים מלמדים מורשת ישראל ומלמדים תנ"ך במקצוענות ובידענות, אבל הם לא מוכנים לשתף פעולה עם חינוך פשיסטי שאין לו ולא כלום עם המורשת העברית. הערתך מלמדת על בורות, ואתה מורה?  (לת) קורא מתמיד
    • 16:05
    • 06.02.12

  •   אחי האבוד , מצאתיך אחרי שנות דור ליאורה
    • 20:27
    • 06.02.12

    יהודי = יהודה . וכבר שורש המילה מסביר את זכותנו ליהודה לדוגמא . . אתה צודק ,נכון אבא שלך לא היה יהודי . בכל מקרה כדי לחדד , אבראהים לא היה אבא שלי , אברהם היה אבא שלי . בכל מקרה אם אבראהים היה אבא שלך , אז גוליית ועמו = פלישתים , לא היו חלק מעמך , ירושת ישמאעל רשומה בתנ"ך , אתה , צאצא ישמעאל אם בכלל ולא לך ניתנה הארץ הזו . אבל אם אתה צאצא ישמעאל , בן אברהם אתה בהחלט יכול להצטרף לטיול מורשת ישראל בחברון כי אברהם קבור שם . ולגבי ספר התנ"ך , צא "עובדות" ובדוק איפה מצאת שקר בתנ"ך . ודרך אגב למה (אם אתה צאצא אבי , )למה אברהם גרש אותך עם אימך .

  •   'אבותינו', אם תקרא כמו שצריך את הספר ההוא, הם החייזרים שדגדגו את שרה מאחורי האוהל עד שצחקה דניקן
    • 21:44
    • 06.02.12

    וגם הבן של שרה קיים איתם יחסי 'היאבקות' שמהם שם המדינה.

39 הזדהות עם מחאת המורים רות
  • 07:21
  • 06.02.12

מזדהה ומחזקת את קבוצת המורים שמתנגדת לטיולים בחברון. הגיע זמן שנפסיק להיות הקול הדומם. הסיורים הללו משולים לסדין אדום לפני השור . לא הייתי רוצה שילדי ונכדי ייתקלו בדמויות "חינוכיות"כמו מרזל והמתנחלת שקראה לשכנתה הערביה "שרמוטה".

40 הצעת פשרה יהודי חילוני
  • 07:29
  • 06.02.12

כשחברון לא תהיה אזור מריבה והסכסוך ייפתר בהסכמת שני הצדדים, אז ורק אז נשלח תלמידים לחברון. כרגע זהו אזור שנוי במחלוקת שחיים בו 70000 פלשתינים משוללי זכויות ומאות יהודים קנאים משיחיים ואלימים שבהחלט לא מהווים מודל לחיקוי לילדי ישראל - אלא אם אנחנו מתכננים דור חדש של ילדים יהודים קיצוניים ואלימים יותר מהדור העכשיווי (שגם הוא לא איזו מציאה...)

41 כל הכבוד למורים לא חייבים לשתף פעולה עם הכיבוש ושתיפת המוחות של ביבי וחייליו.  (לת) איתי
  • 07:30
  • 06.02.12

42 לא ראינו מחאת מחנכים כזו נגד אינדורטרינציית המועדונים והאלכוהול יוסף בן
  • 07:30
  • 06.02.12

השמאל איבד את השורשים ואת הרציו. הם לא מבינים שאנו בסכנה קיומית. ועכשיו הם גם רוצים שהנוער לא יבין את זה. דע מאין באת ולאן אתה הולך.

  •   אבל אני יודע מאין אתה בא- ולאן אתה הולך. רונן
    • 10:26
    • 06.02.12

    אתה בא לכיוון הארנק שלי, ואתה הולך להעיף אותי ואת שכמותי מהמדינה. יהודון-פאשיסט-פודמנטליסט ארור!
    להפריד דת ממדינה עכשיו!

  •   תגובה מטופשת - האם משרד החינוך עורך לתלמידים סיורים יעל
    • 14:27
    • 06.02.12

    בדיסקוטקים?!

43 יישר כוח למורים, כן ירבו!! עדה רבון
  • 07:33
  • 06.02.12

כל אחד בתחמו כל אחד במקומו, למרוד נגד הדורסנות הימנית האנטי חינוכית. עם חיילים ששרתו שם סרבו לתתלחיילים להיגש אבל עם פרזיטים מחרחרי מדון ומנשלי בני אדם - זה חייבים,בצו קומיסר החינוך!!! [ה"נורא ליברלי ונחמד"]

44 חברון שלנו מאז ולתמיד,קצת היסטוריה. יוסי
  • 07:35
  • 06.02.12

כידוע לכם מורים יקרים שבחברון גרו יהודים לפני תל אביב ,והם נרציחו עי הערבים
בחברון בפרעות תרפ"ט ,האם לא הגיע הזמן להחזיר את חברון ליהודים

  •   למה רק חברון ולא ארם נהריים, אור כשדים, בבל נלחם בכל מקום שבו דרך יהודי לפי התנ"ך?  (לת) mik776
    • 10:04
    • 06.02.12

  •   ignorance Reuven
    • 14:16
    • 06.02.12

    In addition ancient times,Hebron had a Jewish community since the 16 century
    until the 1929 massacre, when 70 Jews were crueley butchered in one day by their Arab neighbours
    Your use of the word "occupied " shows you are ignorant of the history of this country

  •   אם כבר מדייקים בהיסטוריה - כדאי להזכיר גם את השכנים הערבים שהעניקו ליהודים מחסה בזמן הפרעות רעות
    • 15:23
    • 06.02.12

    והצילו את חייהם.

45 במה אתם שונים מהחרדים שלא מלמדים מקצועות ליבה? מה  (לת) חילוני שמאלני
  • 07:38
  • 06.02.12

46 כל הכבוד למורים אבל יש עוד המון לשנות ארנון
  • 07:39
  • 06.02.12

הטיולים הללו הם השיא, אך ישנם דברים כה רבים בחינוך אשר יוצרים את הלאומנות בכיתות, בתי הספר ברובם הם מפעל לחיילים, משתמשים בזיכון השואה למטרות ניבזיות, במקום להראות את התרבות המדהימה שנהרסה מראים רק סבל ומרור כדי שנתחיל להאמין שאין לנו אפשרות אחרת זה או לחיות במלחמה כאן או להישרף "בגולה".

47 כל הכבוד ליוזמת המורים לסרב להיות משרדי פרסום למתנחבלים ולאג'נדה הימנית של סער. ולמורה מרמת השרון- אחלה מי שאתה ומעשיך, ראה רק את אתר רמת השרון, איך עוד לפני תרבות-יש סיורי ימין ודף של פעילות חב"ד עם שיעורים לגברים וכו'. רמת השרון שהפכה להיות סניף של אם תרצו ומרכז תעמולה לכיפות סרוחות?  (לת) דמוקרט
  • 07:40
  • 06.02.12

48 כל הכבוד על האמירה מתבונן מקרוב
  • 07:42
  • 06.02.12

בתוך מערכת הולכת ומקצינה, חשיבה מאוזנת תחטוף אש. כל הכבוד על האומץ והישרה. העבודה שמדובר במספר מצוצמם הנה תעודת עניות למורים ולא לכותבי המכתב.

49 אני מוריד את הכובע הווירטואלי שלי בפני המורות והמורים האמיצים!  (לת) מארק
  • 07:43
  • 06.02.12

50 די להסתכל על הצילום מהשטח, על הזניית המילים וכיבוס של חברון עם חיבור- אחרי שגרשו באלימות ושקר - על רקע סמלי צה"ל.  (לת) שומר חוק
  • 07:43
  • 06.02.12

51 ביום שנחזיר את יפו חיפה עכו ורוב הגליל המערבי לפלשתינים אז תהיה לנו זכות על חברון .  (לת) מסמר חלוד
  • 07:43
  • 06.02.12

52 ידו של סער מועלת בתפקידו. שקוף
  • 07:46
  • 06.02.12

הוא מלמד את ילדינו להצדיע!

53 כל הכבוד לצדיקים היחידים בסדום הארורה הזאת  (לת) דור
  • 07:46
  • 06.02.12

54 התנגדות הורים יעל
  • 07:49
  • 06.02.12

גם על ההורים מוטלת אחריות. אין לי שום כוונה לשלוח את ילדיי לביקור בחברון. אי אפשר להפיל את ההתנגדות רק על כמה מורים אמיצים. הילדים הם באחריות הוריהם, הם לא שייכים לכבוד השר גדעון סער, שהטמין עמוק את מרצעו והחליט שבשלה השעה להוציאו מהשק.

  •   יעל צודקת. יש להגן על הילדים ולחזק את המורים הראויים אמא של תלמידה ומורה בעצמה
    • 09:06
    • 06.02.12

    לשבח על האומץ והאחריות שהם מגלים. טוב שיש על מי לסמוך במערכת החינוך כשראשיה פועלים בניגוד לעקרונות חינוכיים חשובים.

  •   יעל צודקת. צריך להגן על הילדים ולתמוך במורים, הראויים אמא של תלמידה
    • 09:19
    • 06.02.12

    לשבח על האומץ והאחריות שהם מגלים. טוב שיש על מי לסמוך במערכת החינוך כשראשיה מועלים בתפקידם.

  •   יעל יעל , שופטים - ד' י"א - כ"ג שופטים ה' כ"ד עד הסוף קראי ליאורה
    • 20:44
    • 06.02.12

    שתזכי יקירתי שבנייך יתישבו בארץ ישראל השלמה . ישמרו מצוות , ושבת וכשר . כי בשל כמותך פרצה השואה ובשל כמותך יש התבוללות בגולה ולצערי גם פה . מוטב היה ליהודים בספרד לא לשמור על גחלת יהדותם ולא להתנגד לאינקביזיה , לא לברוח ולהתפזר בעוד מקומות בעולם . פשוט וקל היה לו היו מתנצרים אז גם לא היתה מתחוללת השואה בגרמניה כיהיינו נכחדים כמה מאות שנים אחורה . ובא לציון גואל . מוטב תחזרי לתנ"ך ובדקי על שם מי קראו לך יעל . שופטים, פרק ד , פס' יא עד כג . ואני זוכרת שהייתי חייבת ללמוד בעל פה את שירת דבורה פרק ה פס' כ"ד עד קראי עד הסוף יעל יקירתי .

  •   אמא של תלמידה ומרה בעצמך (מרה ולא מורה לא טעיתי בכתיב ) ליאורה
    • 20:45
    • 06.02.12

    זו תגובתי ליעל וגם לך : שתזכי יקירתי שבנייך יתישבו בארץ ישראל השלמה . ישמרו מצוות , ושבת וכשר . כי בשל כמותך פרצה השואה ובשל כמותך יש התבוללות בגולה ולצערי גם פה . מוטב היה ליהודים בספרד לא לשמור על גחלת יהדותם ולא להתנגד לאינקביזיה , לא לברוח ולהתפזר בעוד מקומות בעולם . פשוט וקל היה לו היו מתנצרים אז גם לא היתה מתחוללת השואה בגרמניה כיהיינו נכחדים כמה מאות שנים אחורה . ובא לציון גואל . מוטב תחזרי לתנ"ך ובדקי על שם מי קראו לך יעל . שופטים, פרק ד , פס' יא עד כג . ואני זוכרת שהייתי חייבת ללמוד בעל פה את שירת דבורה פרק ה פס' כ"ד עד קראי עד הסוף יעל יקירתי .

55 סירוב לטייל בשטחים זמי בן-חורין
  • 07:51
  • 06.02.12

אדוני השר
מי שקיבל את ההחלטה ההזויה הזו מוטב היה לאשפזו מיידית.
אני מודיע לך כי בתי שלומדת בתיכון לא תצא לשום טיול בשטחים.
אתה יכול לעשות כל מה שתרצה, גם לגרום לסילוקה מבית הספר, אבל לשטחים היא לא תצא.
עכשיו אדוני השר, בוא נראה כמה כוח יש לך לכפות על משפחתי טיול בשטחים.
אני ממתין.
לנוחיותך, הטלפון שלי הוא 0545952139
אני ממתין לשיחה ממפקחת בית הספר.

56 כל הכבוד לכם מורים יקרים, חזקו ואמצו!  (לת) אנה
  • 07:51
  • 06.02.12

57 כל הכבוד. אני מקווה שעוד מורים, הורים ותלמידים רבים יחתמו על המכתב.  (לת) עמית פאפוריש
  • 07:52
  • 06.02.12

58 גם כאמא לא אסכים להשתתפות ילדי במניפולציה הזולה הזו.  (לת) א.
  • 07:53
  • 06.02.12

59 כל הכבוד שהמורים משמיעים סוף סוף את קולם על משהו ערכי אזרח
  • 07:54
  • 06.02.12

עברנו את הימים שבהם חינוך טוב היה שווה תעמולה. כולנו אנשים חושבים
וביקורתיים, גם המורים וגם התלמידים. חינוך צריך לספק את התמונה המורכבת של המציאות הפוליטית והחברתית בה אנו חיים.

60 תודה!  (לת) אורנתן
  • 07:56
  • 06.02.12

61 ישר כח למורים!  (לת) ענת
  • 07:57
  • 06.02.12

62 אנחנו אתכם מורים שפויים, מחזקים ןמעריכים, אתם החינוך  (לת) דואגת
  • 07:57
  • 06.02.12

63 אלה הם מוריך ישראל. איפה הציונות?!!!!!!!!!!!! מיכל מירושלים
  • 07:57
  • 06.02.12

צריך לעשות להם "חינוך מחדש".
האם מאלה ינקו תלמידינו את ערכי היהדות והציונות?!!!!!!!!!

צריך להודות השמאל וגרורותיו הצליחו להשקות רבים וטובים ולהפיץ את קובעת כוס התרעלה שלהם.

64 מצויין, כעת אנו יודעים מי הם עוכרי ישראל במערכת החינוך וניתן להתמקד בפיטוריהם לאלתר - כן יאבדו כל אויביך המורים , ישראל  (לת) יורם
  • 07:57
  • 06.02.12

  •   יתר על כן, אמא של תלמידה
    • 09:12
    • 06.02.12

    כדאי אולי גם לשלוח את עוכרי ישראל אלה לסיביר או לאחד ממתקני הכליאה של המסתננים המסוכנים בדרום הארץ, או לעשות להם משפטי ראווה למען יראו הכל ויראו.

  •   אכן. כך עשינו גם אנחנו בשנות השלושים. קודם כל יש להשתיק את המורים המרעילים את נפשות התלמידים ברעינות דמוקרטיים והומניסטיים ולהיפטר מאלה שאינם מוכנים לקחת חלק בשטיפת המוח הלאומנית. ההמשך כבר הרבה יותר קל.  (לת) אדולף
    • 15:27
    • 06.02.12

65 הקדוש נדלן הוא.... המתנחלים אינם יהודים כלל  (לת) בזיון ליהדות
  • 07:58
  • 06.02.12

66 כבוד למורים  (לת) ראובן
  • 08:03
  • 06.02.12

67 רמסנו מאות אלפי מפגינים. 250 מורים זה רמץ עבורנו.  (לת) קדשת הרשקוביץ
  • 08:04
  • 06.02.12

68 אברהם לא גר בחברון?  (לת) אין לה מושג
  • 08:05
  • 06.02.12

69 האם הסיור כולל השטתחות על קברי הצדיקים?  (לת) Eddie Shor
  • 08:07
  • 06.02.12

70 אוי לנו, אם אלה הם המחנכים של הדור החדש. סיור בחברון עיר האבות עי בה התמלך דוד היא אינדוקטרינציה? אנה אנו באים?  (לת) משה בודק
  • 08:07
  • 06.02.12

71 הורים ותלמידים תמרה
  • 08:08
  • 06.02.12

זה הרגע להשמיע קול ברור ומזוהה- התנגדו בטרם תאולצו!
ויבואו המונים בעיקבותיכם!

72 יש להוסיף על אלה גם הורים לתלמידים והנה לך צבא המונים.  (לת) א' מודאג
  • 08:09
  • 06.02.12

73 עוד לא אבדה תקוותנו  (לת) ערן
  • 08:12
  • 06.02.12

74 הצטרפות מורה
  • 08:12
  • 06.02.12

האם ניתן לשים לינק למכתב על מנת שיהיה אפשר להצטרף אליו?

75 שבוי אחד העם
  • 08:13
  • 06.02.12

כל הכבוד למורי ישראל.
חשוב לזכור שהתנ"ך, שהוא ספר נפלא, איננו ספר הסטוריה אלא ספר דתי שמטרתו איננה להנחיל הסטוריה אלא לאשש את הדת ולחזקה.

76 רוצה להצטרף לעצומה.איך אפשר?  (לת) עפרה.מורה מחיפה
  • 08:14
  • 06.02.12

77 בואו נשנה את ההסטוריה דרור
  • 08:14
  • 06.02.12

למורים הסרבנים. אני מציעה שתכתבו מחדש את ההסטוריה של עם ישראל ואולי...נמצא עצמנו באוסטרליה, עד ש...גם שם לא יהיה לנו מקום. המעשה הזה, יש בו "חרחור מלחמה"

78 די לשתיקת האינטלגנציה. סוף סוף, אולי זהו תחילתו של מרד האינטלגנציה בשלטון הימין הקיצוני. יהודה
  • 08:15
  • 06.02.12

אם מורים, מדענים, עיתונאים ואומנים יביעו דעתם בגלוי אולי יהיה סוף למחול השדים המתרחש בשטחים כבר 45 שנה. רוצים מדינה דמוקרטית, מערבית חופשית. לא שליטה צבאית במיליוני בני-אדם חסרי זכויות אזרח.

79 מי שחתום על מכתב כזה - אין לו מקום במערכת החינוך הישראלית.  (לת) ק
  • 08:16
  • 06.02.12

  •   בוקר אחד, כשהקיץ האזרח ק' מתוך חלומות טרופים, ראה את עצמו והנה נהפך במיטתו לשרץ ענקי. סמסא
    • 08:40
    • 06.02.12

    בוקר אחד, כשהקיץ האזרח ק' מתוך חלומות טרופים, ראה את עצמו והנה נהפך במיטתו לשרץ ענקי.

  •   סליחה?? אורי
    • 08:43
    • 06.02.12

    מי שמתנגד לכך שיוציאו תלמידים לסיור פוליטי מובהק, שכל הדרכתו ניתנת על ידי צד אחד בלבד (שנמצא, אגב, מימין אפילו לממשלה הנוכחית) -- אין לו מקום במערכת?

  •   מה הקשר בין חתימה על המכתב ושייכות למערכת החינוך , כנראה שיש בהתחבלויות הרואים עצמם המשך ישיר של גרמניה הנאצית, מה הפלא הרי חלק ניכר מהנהגת המתנחבלים הם צאצאי הקצונה הנאצית הבכירה היטלר והימלר !!!  (לת) כבשה שחורה
    • 09:31
    • 06.02.12

  •   מי שחתום על המכתב הוא הציוני האמיתי A Zionist
    • 17:54
    • 06.02.12

    לא יאומן - סיורים לתמיכה במפירי חוק שונאי מדינת ישראל ביזמת משרד החינוך! מה קרה לציונות שלך -מר סער?

80 כל הכבוד למורים המסרבים לטיולי האינדוקטרינציה הלאומנית - רגע של תקווה לחינוך בישראל!  (לת) יעלה
  • 08:16
  • 06.02.12

81 חבורת שמאלנים צמאי תשומת לב תקשורתית שהקשר בינם לבין המציאות מקרית! אתם מונעי סדר יום פוליטי נפוחי חשיבות עצמית !!!  (לת) מוטי
  • 08:17
  • 06.02.12

82 Chevron is not in Israel, these are occupied territories. alef
  • 08:18
  • 06.02.12

We can force people to go there

83 ערבוב בין עמדות אישיות לבין חינוך אבי
  • 08:18
  • 06.02.12

אני חושב שמורה ומחנך לא יכול לנקוט סרבנות על נושא שנוי במחלוקת פוליטית. המורה יכול לוודא שבסיור יוצגו דילמות ולא סימני קריאה.
1. סרבנות כזו משדרת אי קבלת האחר.
2. בואו נשאיר את הסרבנות לנושאים הראויים לכך

  •   על מה אתה מדבר? אורי
    • 08:45
    • 06.02.12

    "המורה יכול לוודא שבסיור יוצגו דילמות ולא סימני קריאה"? מנין לך? על זה בדיוק הם מוחים! אין להם יד ורגל בארגון הסיורים, לא משתפים אותם בהדרכה, והסיורים בפירוש מציגים סימני קריאה ולא דילמות!

  •   מה קשורה סרבנות? אלה ל.
    • 09:35
    • 06.02.12

    גם אין קשר לשמאל וימין,המורים סוף סוף אומרים את מה שכנראה הרבה מורים חושבים.....והיה לי ברור שכמה מהתגובות יהיו בנוסח "לפטר אותם לאלתר" על מה ולמה? הם עושים בדיוק מה שמצופה מהם....לעורר דילמות,לעורר את הנוער הזה לחשוב...והשורה התחתונה היא-שהכיבוש משחית-מי יתן ועוד מורים יצטרפו למכתב הזה!!!!!

  •   השתתפתי בסיור כזה אבי
    • 10:43
    • 06.02.12

    אני לא נמנה עם חוגי הימין ולדעתי הסיור היה ראוי וחשוב. גם אם חושבים שבמצב הגיאופולוטי הדבר הנכון זה להיפרד, כדאי שהתלמידים יידעו על מה הם מוותרים.

  •   משפט אחד של המורה בסף הטיול באוטובוס שקול כנגד יומיים של שטיפת מוח  (לת) תלמיד
    • 15:29
    • 06.02.12

  •   קרא בבקשה על הניסיון היפה של מורי ליד"ה לערוך סיור כמו זה שאתה מציע עמרי
    • 15:35
    • 06.02.12

    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1628919
    שים לב לכך שגדעון סער הבהיר בדרכו הדיפלומטית שהוא מתנגד להצגת פניה השונות של הסוגיה ובעיקר לכך שלא נשמע מצידו שום גינוי ביחס להפרעות המתנחלים למהלך הסיור ולאופן שבו הם קבעו באמצעות המשטרה את תכניו.

84 יבורכו המתעוררים והמעירים! אפרת
  • 08:19
  • 06.02.12

כמה טוב שלא פסו מן הארץ אנשי מצפון ושכל ישר! יבורכו המורים והמורות!

85 המגמה לכיבוש והתנחלות - יש בזה גם בגרות Reuven Holzer
  • 08:19
  • 06.02.12

הילדים ילמדו שנה אחת על "זכות אבות מהתורה", ושנה שניה על "עם פלשתינאי - מיתוס שאין בו ממש" ושנה שלישית "חברון חזרנו אליך שנית - משטר הפרדה - הלכה למעשה".
יהיו בזה גם נקודות זכות בקבלה לאוניברסיטה.
כל הכבוד למורים שאומרים את המובן מאיליו. הרי זה ברור שבמערכת חינוך ממלכתית לא עושים תוכניות לימוד כאלה. זה יכול לקרות רק במערכת החינוך הממלכתית שהפכה ממזמן לזירת התגוששות מפלגתית. ניראה אותם עושים את זה במערכת החינוך החרדית. שם אפילו לימודי ליבה הם לא מצליחים להכניס האימפוטנטים האלה שמונהגים על ידי מאור הדמוקרטיה - גדעון סער.

86 התחלה טובה. עכשיו צריך להחרים גם טיולים בפארק קנדה ובכותל  (לת) אם כבר - אז כבר
  • 08:21
  • 06.02.12

87 יישר כוח!! רונית
  • 08:22
  • 06.02.12

מצדיעה לאומץ ליבם של המורים

88 כמה זה "כמה מאת"? מאתיים? שלש מאות? מתוך כמה? לאיזה לאום הם משתייכים? אפרים הכהן
  • 08:22
  • 06.02.12

כמה מתוכם מזדהים עם מר"צ? בקיצור פרסום מגמתי לאינדוטרינציה שיכולה לשכנע את נמשוכנעים.

  •   ועם מי אתה מזדהה? ולאיזה לאום אתה משתייך? בת ללאום היהודי מזדהה עם ערכי היהדות ההומנית והשואלת שאלות, ולא מזדהה עם מרצ
    • 12:40
    • 06.02.12

    מה שייך מאה או שלוש מאות? העיקר שיש אחוז מסויים Aשחושב באופן עצמאי ולא מוכן לקבל כל מה שמורידים עליו הרשויות מבלי לחשוב.

89 יש מחנכים בישראל!  (לת) מתושלח
  • 08:23
  • 06.02.12

90 בעיית ניסוח: השימוש במילה "גל" לתאר את המצב panoptikon
  • 08:26
  • 06.02.12

יוצא מנקודת הנחה שהגל יחלוף. זה טבעו של גל. לצערי אני חושש שהמצב רק ילך ויחמיר.

91 האם השר גדעון סער סיפר לכם .... שתיקת הכבשים
  • 08:26
  • 06.02.12

מה קורה לאוכלוסיה הפלסטינית בחברון?
1. איסור תנועה חופשית של הולכי רגל וכלי רכב בחלקים נרחבים של רחובות העיר. תושבים פלסטינים נאלצים לצאת מהבית ולהכנס אליו - באמצעות סולמות. בגלל האיסור נאלצים תושבים רבים ללכת בדרכים עוקפות ומפותלות כדי להגיע ליעדיהם ברחבי העיר.
2. סגירת ואטימת בתי עסק, חנויות ומחסנים בהוראת הצבא ואיסור על פתיחתם
3. תקופות עוצר ממושכות (עד חצי שנה ברציפות)
4. מעשי התנכלות של מתנחלים אלימים התוקפים פלסטינים, פורצים לבתים, משחיתים רכוש ועוד כהנה וכהנה - כשכוחות הבטחון עומדים מנגד ולא מתערבים
5. פגיעת אנשי הבטחון בפלסטינים ללא סיבה - חפושים בבתים, הטרדות ועיכובים, השפלות
6. ועוד ועוד ועוד. תקצר היריעה מלפרט את כל מעשי הפשע והזוועה. כולם יזכרו לדראון עולם
אפשר לקרוא עוד בקישורים הבאים:
http://www.btselem.org/hebrew/hebron/20110303_hebron_17_years_after_goldstein_massacre
http://www.btselem.org/hebrew/publications/summaries/200705_hebron

92 ישר כח! ירושלמית
  • 08:29
  • 06.02.12

אפשר רק לקוות שעוד מורים יצטרפו אליכם בקרוב.

93 מעודד לראות שעוד יש במערכת אנשים ערכיים שמוכנים להיאבק על עקרונותיהם שי
  • 08:30
  • 06.02.12

מעניים אם במסגרת הסיורים יראו להם את מזל היורקת, בוגרי נבחרת הטרור היהודי, את גברת שרמוטה ואת החננויות ודודי השמש המנופצים

94 ללמד עוד לא למדו אבל פוליטיקה הם כבר יודעים אחד 1
  • 08:32
  • 06.02.12

חברון היא בירתה העתיקה של היהודים למה לפסול אותה. נכון שחשוב מה יסבירו לתלמידים ולשם כך יש מורים שישמרו שלא ידברו על פוליטיקה אבל חברון ליהודים חשובה היסטורית יותר ממטולה ועם כל הכבוד מתל חי גם.
איך המורים האומללים ילמדו תנ"ך אם ימנעו מתלמידיהם ביקור בחברון.

95 חברון לא ברלין כן  (לת) ADL
  • 08:37
  • 06.02.12

96 בהחלט, שיטת לימוד של ממשלות חשוכות אל מהמאה ה-20 . דמוקרט
  • 08:40
  • 06.02.12

אני אישית תומך בסיורים בשטחים גם סיורי מאחזים עם מתנחלים שמוגדרים בצד הימני במפה הפוליטית וגם סיור בשטחים עם שוברים שתיקה ואזרחים פלסטינים שחיים שם. הצגת שני הצדדים תהיה לדמוקרטיה אמיתית, אחת שמציגה את מגוון הדעות, ומתבססת על ערך הפלורליזם. כך באמת התלמידים יוכלו לבסס דעתם על הנעשה בשטחים. אך זה בהחלט לא נכון ליצג רק עמדה אחת (לימין או לשמאל), אחרת באמת לא תיווצר פה דמוקרטיה נכונה.

97 מדינת יו"ש היא האוייבת הגדולה של מימוש התנועה לשחרור הלאומי של העם היהודי, הציונות  (לת) צבי
  • 08:41
  • 06.02.12

98 כל הכבוד למורים! אנחנו (ההורים) איתכם!  (לת) נטליה
  • 08:41
  • 06.02.12

99 כבוד למורים אך גם עלינו כהורים למנוע שימוש פוליטי בילדינו ולמנוע את ביקורם בחברון וכד'  (לת) יהודי מא"י
  • 08:43
  • 06.02.12

100 שר החינוך הוא נמר של נייר ואין כל חובה למלא אחר הנחיותיו אור לי
  • 08:48
  • 06.02.12

וכמובן שאף מורה או מנהל מוסד חינוכי לא יפוטר אם לא יוציא את תלמידיו לסיור בעיר האובות והאיבות חברון. ככל שהחלטותיו של שר החינוך נלעגות ותמוהות יותר (ראו למשל את מינויו של הבריאתן גבי אביטל למדען הראשי של משרד החינוך). שר החינוך מנסה להטות את מערכת החינוך למסלול לאומני באופן גס וחסר תחכום. אצה לו הדרך. אך שרי חינוך כושלים מתחלפים והדרך הנכונה היא להתעלם ממשנתם ולצפצף על הוראותיהם. הגל יעבור.

101 כל הכבוד!  (לת) הלל
  • 08:52
  • 06.02.12

102 כל הכבוד למורים א
  • 08:53
  • 06.02.12

כהורה לא אשלח את ילדי לסיורים לאומניים חד צדדיים כאלה. הסכסוך הוא עמוק ולו שני צדדים.

103 לא די בחינוך לשנאת התנ"ך? עיזבו את עצמותיו של אברהם נקרופיל נולד
  • 08:54
  • 06.02.12

אני מת על הערכים בפקודה.
הר אוברגרופשטורמר-סער מייצג היטב את התוצאה

104 יישר כוח  (לת) יוני
  • 08:56
  • 06.02.12

  •   סר החינוך משתמש בתפקידו באופן פוליטי מנוגד לחוק להפצת תורת התנחלויות מנוגדת לעובדות היסטוריות , נחלת אבותיו של מר סער במזרח ארופה ולא על גבעות פלסטין.  (לת) כבשה שחורה
    • 09:33
    • 06.02.12

105 תחזקנה ידיכם מול סער המתחרה בבן ארי  (לת) ד.לוין
  • 08:57
  • 06.02.12

106 ירושלים, חברון, צפת וטבריה הן סיבה שהוקמה מדינת ישראל דווקה כאן ולא באוגנדה אשכנזי חילוני
  • 08:59
  • 06.02.12

אני לא דתי ולא מזדהה עם מתנחלים ובעד שלום עם פלסטינאים, אבל עם כל הכבוד למורים שכנראה לא יודעים למה סבים שלהם הציונים בחרו דווקה בארץ הזאת להקים פה מדינה ולא נגיד באוגנדה שאנגלים הציעו להרצל. ארבע ערים הקדושות שבמשך דורות אבותינו זכרו אותם בתפילות בגלות הם ירושלים, חברון, צפת וטבריה. אני לא מתפלל כמוהם, אבל אם אני מוותר על המקומות האלה אז זאת פשוט הודאה בצדקתם של טענות החמאס שאנחנו סך הכל כובשים מאירופה ושאר המקומות בעולם שאין לנו זכות לגור כאן. זה שבנינו כאן קניון עזריאלי, אוניברסיטה ומתחם בורסה ליהלומים לא מצדיק את הקמת מדינת ישראל וגירוש התושבים המקומיים שחיו פה במשך אלף שנה לצורך הקמת מקומות בילוי/לימוד/פרנסה האלה. לעומת זאת, צדק היסטורי המבוסס על זכותנו על הארץ ביחד עם השמדת רוב יהודי אירופה בשואה כי לא הייתה מדינת מקלט כן מצדיקים הקמת הבית הלאמי.

107 אני תומך תמיכה מלאה במכתב המורים. יישר כוח!  (לת) יוסי
  • 08:59
  • 06.02.12

108 קישור למורים ומורות המעוניינים לחתום על המכתב נעה אבנד
  • 09:02
  • 06.02.12

קישור לטופס חתימה מקוון על מכתב הסירוב לסיורים של משרד החינוך:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=en_US&formkey=dHpCUDJ4N0dLeWU0NWVFRGswQV9ORUE6MQ#gid=0

109 לפטר אותם. עכשיו.  (לת) שי, ת"א
  • 09:03
  • 06.02.12

110 כל הכבוד! ומתי יתחילו לטייל בכל הארץ ולא רק בירושלים? אמא
  • 09:03
  • 06.02.12

מאז כיתה ד רוב טיולי ביה"ס של בתי היו לעיר העתיקה בירושלים. פעם זה 40 לאיחוד העיר, פעם טיול בר מצוה ופעם יוזמה חדשה של משרד החינוך. עם כל אהבתי העמוקה לירושלים, מה עם זכרון וצפת ומכתש רמון ובית גוברין וכנרת?

111 כל הכבוד! אפרת
  • 09:03
  • 06.02.12

כל הכבוד למורים האלו! המשיכו לעמוד על שלכם!

112 צודקים! מה הקשר בין יהודים לחברון?  (לת) ד"ר טוקבק
  • 09:04
  • 06.02.12

113 חינוך בלי ערכים יהודים= סרבנות=ירידה מהארץ  (לת) מאיר
  • 09:05
  • 06.02.12

114 לא אתן לילדי להשתתף בסיורים  (לת) ריקי
  • 09:07
  • 06.02.12

115 כשמערכת החינוך פוליטית, היא מקבלת פוליטיקה  (לת) עמליה
  • 09:10
  • 06.02.12

116 בושה איך שמערכת החינוך נראת  (לת) אהוד 27
  • 09:12
  • 06.02.12

117 כל הכבוד למורים!  (לת) לרי אקר
  • 09:13
  • 06.02.12

118 כל הכבוד לכם!  (לת) תלמידה לשעבר
  • 09:14
  • 06.02.12

119 מורים לחיים. יישר כוח לאומץ וליושרה אל מול המרובעות וצרות-הדעת של הימין!!  (לת) גיורא
  • 09:14
  • 06.02.12

120 אני מבקש.... דותן
  • 09:15
  • 06.02.12

אני מבקש עתיד בטוח לילדי! עתיד של חופש מחשבה ובחירה, עתיד של סבלנות חברתית ואהבת האחר. מבקש מהשר שיניח בצד את המרכיבים הנרקסיסטים שבאישיותו וינסה לתעלם להצלחה מסוג אחר, כזו שאורית זמן ויוצרת דור אחר, דור של תקווה

121 הילדים שלנו אינם חיילי ממשלת הטירוף חיפאית
  • 09:15
  • 06.02.12

הורים! התעוררו והצטרפו למחאה! לא רק המורים עומדים על המשמר

122 יפה אמרתם - המורים אינם עומדים לפקודת השר והאינדוקטרינציה שלו  (לת) ל. פרייליך. מורה בלי'ד"ה
  • 09:15
  • 06.02.12

123 הנפיחות הטווסית והחשיבות-העצמית הכביכול -פטריוטית של הימין מעוררים גיחוך.  (לת) גיורא
  • 09:16
  • 06.02.12

124 אכן נורא חשוב בעיני הימין להראות לתלמידים את מדינת מאחזי-יה.  (לת) גיורא
  • 09:17
  • 06.02.12

125 יישר כוח, חברות וחברים!  (לת) מורה בעבר
  • 09:19
  • 06.02.12

126 פני הדור. מתושלח
  • 09:21
  • 06.02.12

אין שום חדש בתגובת המורים.אחרי שהרופאים שבתו והפקירו חולים לגורלם ואחרי שמנים החרימו את אריאל אז מורים פחדנים מחרימים את חברון.על זה כבר נאמר פני הדור כפני כלב.לא פלא שעם מורים כאלה החינוך וההשכלה בארץ נראים כמו שהם נראים.

127 שני הפרומיל מקהל המורים בישראל הם אפילו לא אפצ'י בשולי ההיסטוריה. ובכל זאת, מגיע להם כבוד: הוציאו אותם לסיור חלופי בבית הירוק בשיח מוניס, הלא היא אוניברסיטת תל אביב.  (לת) אינפיניטי
  • 09:26
  • 06.02.12

128 כל הכבוד למורים!!! ישר כוח  (לת) אמא מודאגת
  • 09:28
  • 06.02.12

129 גדעון סער - איפה הכסף?! יעל
  • 09:30
  • 06.02.12


למה הכסף הזה לטיולים בחברון לא מוקדש ללימודי מתמטיקה? אנגלית? לשון-עברית? כל הדברים שאנחנו נופלים בהם פעם אחר פעם במבחני פיז"ה?

  •   יעל-אוי לתמימות עירית ב
    • 22:45
    • 06.02.12

    משרד החינוך לא משלם עבור הטיולים הוא רק משליט את דעתו-מי שמשלם לטיולים אלו ההורים-ילד שלא משלם לא יוצא לטיול!
    הילד לא יוצא לטיול גם במקרה שההורים סתם לא שילמו את התשלומים לבית הספר.
    בבית הספר של בני -אנו נדרשים לשלם (לחינוך חינם!)1851 ש"ח לשנה!מתוך זה לטיול שנתי 513 ש"ח.

130 המורים הללו אכן ראויים לתואר מחנכים. ירבו כמותכם בישראל. להתארגן לתמיכה במורים אלה.  (לת) מזדהה, סולידריות עם המורים
  • 09:30
  • 06.02.12

131 חובתנו כהורים לתרום את חלקנו ולסרב לשלוח את הילדים עמירם
  • 09:30
  • 06.02.12

חובתנו כהורים לתרום את חלקנו ולסרב לשלוח את הילדים במקומות שבהם המורים לא מספיק אמיצם על מנת להתנגד לאינדוקטרינציה של סער לפגישות ברוך מרזל ואיתמר בן גביר והמתנחלת היורקת/מקללת, . או שיתנו ל"שוברים שתיקה" זמן הדרכה מקביל במהלך הסיורים. אזי הילדים הנבונים שלנו יבינו לבדם מה מנסה סער לעשות להם ולנו.

132 כל הכבוד לכם מורים , על האומץ ועל היוזמה , מעורר השראה נמאס מהעליהם על הגבלת הדמוקרטיה  (לת) רונית
  • 09:32
  • 06.02.12

133 איציק (היום הוא קורא לעצמו אשר) גם שבתאי צבי המשיח שלך זלזל במוסלמים בסוף הוא התאסלם בעצמו והפך למוסלמי - איך לא ... איצ'ה
  • 09:36
  • 06.02.12

פאנאטי

134 לפטר !!!  (לת) לפטר !!!
  • 09:39
  • 06.02.12

135 ברוקלין לפני חברון  (לת) מקס (מנחם) ופורטונה (מזל) קלינגהופר
  • 09:39
  • 06.02.12

136 כל הכבוד.אתם מייצגים את השפויים בארץ הזו שהם מיעוט של 2-3 מיליונים שיש להתחשב בו  (לת) ישי
  • 09:40
  • 06.02.12

137 רוח האומה הישראלית שוכנת בחברון  (לת) חבל שהמורים לא קיבלו חינוך לזה
  • 09:41
  • 06.02.12

138 מעוניינת לחתום על המכתב מורה
  • 09:44
  • 06.02.12

איך מצטרפים?

139 כל הכבוד לכם, כל הכבוד. מסיר את הכובע בפניכם.  (לת) מורה והורה
  • 09:46
  • 06.02.12

140 איפה ההורים ??? אמיר
  • 09:46
  • 06.02.12

בתי הספר משמשים את הפוליטיקאים לאינדוקטרינציה לילדים.

הצבא משמש את הדתיים והפוליטיקאים הדתיים לאינדוקטרינציה לחיילים.


איפה ההורים ??????

141 גם הגולן הוא שטח כבוש אז למה המורים לא מסרבים לטיול בחרמון ??? שיא הצביעות.
  • 09:47
  • 06.02.12

אולי שיסרבו גם לטיול בת"א יפו כי גם ה שטח כבוש ואז כולנו נחזור לבקר באושוויץ כי שם זה לא שטח כבוש .
להיות ציוני זה רע להיות אנטי ישראלי ואנטי יהודי זה טוב.

  •   מכיון שבגולן אין 2 מיליון איש הנתונים למשטר צבאי אכזרי.  (לת) יהודה
    • 10:03
    • 06.02.12

  •   שיא השטחיות אמיר
    • 11:36
    • 06.02.12

    אם משרד החינוך ינהיג מדיניות של טיולים ברמת הגולן תוך "הסברים" שלפיהם רמת הגולן היא "נחלת אבות", חייבים יהיו המורים להגיב בדיוק כפי שהם מגיבים עכשיו לחברון.

    להיות ציוני זה מצוין, להתנגד בכל תוקף לנסיון של משרד החינוך לערוך אינדוקטרינציה לתלמידים זו אזרחות נאורה ודמוקטיה.

    להיות אנטי ישראלי ואנטי ציוני זה רע מאד. לנצל את משרד החינוך לצרכים פוליטיים על גב התלמידים זה אנטי דמוקרטי, אנטי ישראלי ואנטי יהודי.

    על מקומנו בחברון יש חילוקי דעטות גדולים מאד בקרב אזרחי ישראל.

    למשרד החינוך אסור לנצל את מעמדו כדי להשפיע על התלמידים בכיוון מסוים.

142 שר חינוך הכי פוליטי שהיה לנו שמנסה לעשות שטיפות מח למורים ולתלמידים  (לת) מגיב כועס
  • 09:48
  • 06.02.12

143 שר החנוך הכוא דיקטטור של דעותיו. רק המנהלים והמורים וגם ההורים יעצרו אותו.  (לת) מורה
  • 09:49
  • 06.02.12

144 כמורה בתיכון אצטרף לסיור רק בתנאי שגם השתטחות על קבר הטובח גולדשטיין תכלל בטיול (הבוטקס לכיבוש-נישול-השפלה)!  (לת) מורה הדור
  • 09:49
  • 06.02.12

145 לא קל למורים להסביר לתלמידים כיצד רצחו הערבים יהודים ב29 כאשר לא היו שטחים ולא בילישטנים  (לת) גודמן
  • 09:49
  • 06.02.12

146 גדעון סער, יש גבול להשלטת דעותיך האישיות הפוליטיות, על מערכת החנוך.  (לת) מגיב
  • 09:50
  • 06.02.12

147 לא רוצה את ילדי ע"י קברים , שביל ישראל חי ולא מת.  (לת) הורה
  • 09:51
  • 06.02.12

148 מנהלי בתי הספר כנועים ונכנעים לצווי השר , קומו התעוררו תהיו שותפים ולא כנועים.  (לת) מורה
  • 09:52
  • 06.02.12

149 מרשים ומפתיע שעוד נותרו אנשים ערכיים במערכת החינוך - למרות השכר המשפיל, המרדף אחר הציונים וההכתבות מלמעלה  (לת) ראובן שטיין
  • 09:52
  • 06.02.12

150 שתיקת הכבשים של מנהלים ומורים אסון לחינוך. סער הגזמת.  (לת) רות
  • 09:52
  • 06.02.12

151 המתנחלים הגולדשטיינים וגדעון סער לא ינהלו לנו את החיים yosi
  • 09:52
  • 06.02.12

צודקים בהחלט קודם להעיף משם את המתנחלים או להחזיר את השוק לפעילות ואחר כך לארגן טיול שלא יהיה שטיפת מוח לתלמידים

152 מקריאת תגובות "המורים" הבורים מגיעים למסקנה שאתם הסמולנים החוליה החלשה והרופפת בשרשרת היהדות שנמשכת כ-4000 שנה. לא פלא שהאויב הפלשתיני התחבר אליכם ואתם אליו  (לת) בתאכלס, אתם פתטיים ועלובים מושפעים ע"י אויבי הציונות
  • 09:55
  • 06.02.12

  •   המורים מתחילים להבין שאותה שרשרת יהודית של 4000 שנה היא בלוף שהומצא בממלכה הכוזרית, צאצאי אברהם אבינו שהיה ערבי הם רק הערבים בני דת משה.  (לת) חור שחור בהשכלה
    • 10:47
    • 06.02.12

153 איפוא כל מנהיגנו? זהבה, שלי, ושרי החינוך לשעבר ,רובינשטיין, יולי, ועוד. די סער, די.  (לת) מורה בגמלאות
  • 09:55
  • 06.02.12

154 שטיפת המח של ביבי את סער נמאסה על כולנו. מנהלים ששותקים זה נורא.  (לת) מתנגד לטיולי מוות
  • 09:56
  • 06.02.12

155 תמשיכו השמאלנים להתחבא מהמציאות יואב
  • 09:58
  • 06.02.12

תמשיכו לדמיין שחברון זה בעולם אחר, שאפשר להתנתק ממנה. אם לא תמשיכו לטמון את הראש בחול תגלו שחברון זה עשרים דקות מקרית גת, ושאין שום דרך הגיונית לברוח ממנה. תמשיכו לחשוב שהתנ"ך נכתב על הירח ושזכותנו על הארץ נובעת מהרצון הטוב של הערבים במזרח התיכון לארח אותנו.

156 לא יתכן שסער לא יתיעץ עם מנהלים ומורים ויכתיב לכולנו את האינדוקטירינציה שלו.  (לת) מתביש
  • 09:58
  • 06.02.12

157 אולי במקום לאמץ אנדרטאות ולהתחבר לערכי הצבא הם יאמצו קשישים עריריים ויתחברו לערכים חברתיים צליל
  • 09:58
  • 06.02.12

קראתי בכתבה הזו לפחות על שלושה מפעלים של השר סער לחינוך יהודי וציוני אני רוצה לדעת איפה נכנס החינוך להיות בני אדם טובים נדיבים ומתחשבים. יש הרבה ניצולי שואה בארץ שהיו מפיקים הרבה יותר מביקור על ידי תלמיד תיכון מאשר גוש אבן שקוראים לו אנדרטה

158 שר חינוך בובה של ביבי, חסר כל מושגי יסוד בחינוך. פה דמוקרטיה הבנת סער?  (לת) דמוקרט
  • 09:59
  • 06.02.12

159 paradox the voice
  • 10:01
  • 06.02.12

. אסור להשלות את הערבים כאילו יום אחד לא יהיו כאן יהודים. יהודים תמיד יחיו כאן וכל אשליה אחרת תהווה מכשול בדרך לשלום'.
מכשול לשלוםםםםםםםםםםם?? זה סיבת המלחמה....

160 כל הכבוד למורי ישראל1 כאן זה לא סין או כל משטר אפל אחר!  (לת) יחי המורה! בוז לסער!
  • 10:03
  • 06.02.12

161 לא היה עוד שר חינוך כוחני כזה כמו סער. אפילו השרים הדתיים לא התנהגו כך בכוחנות. מורה
  • 10:03
  • 06.02.12

לסער אין שום השכלה בחינוך כולנו יודעים זאת. הוא מנצל את כוחו הפוליטי בצורה גועלית מעין כמוה. כל קבר שהוא מבקר למחרת זה מחיב את כולם?
שומו שמים, עוד לא היה למערכת שר נוראי כמוהו.

162 האם הסיור בחברון כולל צפייה בטרנספר המבוצע ב"שוהדא"? אלפי חנויות סגורות! יוחאי, ת"א
  • 10:05
  • 06.02.12

פלשתינים מנועים מלחיות במרחב הקיום הבסיסי שלהם.
לתפארת הציונות ברוח גדעון סער (וכל היתר- נתניהו, ליברמן, ש"ס ברק וצה"ל).
בושה.

  •   בהחלט, והוא גם כולל סיור בבתי ערבים בשכונות טלביה ותלפיות בי-ם הגנובות בידי יהודים, ובהריסות שי"ח מוניס שגנובה בידי תושבי רמת אביב  (לת) סכים איתך
    • 10:21
    • 06.02.12

  •   לא יעזור לכם, כי בעולם ההגיוני מבחינים בין לפני 1948 ואחרי 1948 יוחאי, ת"א
    • 12:56
    • 06.02.12

    לא תוכלו לפעול מחוץ להיסטוריה (הקולוניאליזם עבר מן העולם), מחוץ לתרבות (למשיחיות אין מקום בעולם מודרני) ומחוץ למוסר בן זמננו (טרנספר בבקעת הירדן, אפרטהייד ביתר חלקי יו"ש).
    לציונות הקלאסית היו גבולות, דבר שבציונות שלכם אינו קיים.
    בכסילותכם ובאמונתכם העיוורת והיהירה לא רק שלא תהיה חברון, גם לא תהיה ת"א.

163 כל הכבוד! סוף סוף קול שפוי...  (לת) לילי
  • 10:07
  • 06.02.12

164 כל הכבוד. מקווה שאתם רק ההתחלה.  (לת) יוני
  • 10:08
  • 06.02.12

165 האם חברון מעולם היתה עיר יהודית? התנ''ך אומר שלא: עופר שלו
  • 10:09
  • 06.02.12

שופטים א' י': וַיֵּלֶךְ יְהוּדָה, אֶל-הַכְּנַעֲנִי הַיּוֹשֵׁב בְּחֶבְרוֹן, וְשֵׁם-חֶבְרוֹן לְפָנִים, קִרְיַת אַרְבַּע; וַיַּכּוּ אֶת-שֵׁשַׁי וְאֶת-אֲחִימַן, וְאֶת-תַּלְמָי

166 יהיו מורים אלה החלוץ לפני המחנה רחל
  • 10:09
  • 06.02.12

או אז, נדע שיש תקוה לישראלים.

167 כל הכבוד, גיבורים!!!  (לת) אריאל טפר (שם לא בדוי)
  • 10:09
  • 06.02.12

168 בביה"ס הציוניים של ראשית המאה הקודמת, המורים היו לוקחים את התנ"ך ויוצאים עם תלמידיהם לסיורים ברחבי הארץ. ל.
  • 10:10
  • 06.02.12

"זו לא אמירה של השמאל הפוליטי אלא של מורים שמעוניינים שהתלמידים שלהם יגבשו דעה עצמאית ומושכלת. הסיורים האלה לחברון ולשילה הם הדבר הרחוק ביותר מכך שאפשר להעלות על הדעת, מכיוון שהמטרה שלהם היא בכלל לא חינוכית. היא מטרה שנועדה ליצור הזדהות רגשית ולעצב ילדים כחומר גלם תוך צבירה של הון פוליטי". איזו שטות. התלמידים לא יהיו מסוגלים לגבש דעה עצמאית ומושכלת לאחר ביקור בחברון בגלל הזדהות רגשית? אי-אפשר לכפות הזדהות רגשית, ולכן ממילא לא ניתן לכפות על הילדים דעה מסויימת. לא מדובר בתלמידי כיתות ג'. מדובר בתיכוניסטים. אם סיור בחברון יימנע מהם דעה עצמאית ומושכלת, אז המורים שלהם עשו חתיכת עבודה מחורבנת עד עכשיו. ואם זה מה שחושבים המורים על התלמידים שלהם, אז זה באמת עצוב, אבל ממש לא קשור לשר החינוך. או שבעצם כן. בכל זאת, הם עובדים של מערכת החינוך.

"אנחנו רוצים להגיד לשר החינוך באופן ברור: אנחנו והתלמידים לא חיילים שלך". זכותם של המורים לדבר בשם עצמם, אבל שלא ידברו בשם התלמידים. הילדים יכולים להביע את דעתם בעצמם, ויש להם הורים שיחליטו בשבילם עד גיל 18. זה לא התפקיד של המורים.

"זו לא אמירה של השמאל הפוליטי " ? נו, באמת. ברור שזו בדיוק אמירה של השמאל הפוליטי. ואם לתלמידים של אודי גור יש דעה עצמאית ומושכלת, גם הם יודעים את זה. ראבאק, הימין בעד, השמאל נגד. מה יותר אמירה של השמאל הפוליטי מזה?

  •   אי דיוק קטן בדבריך רונן
    • 10:59
    • 06.02.12

    יש הבדל בין מורה שמאלן אשר שומר את דעתו לעצמו, מאשר מדיניות חינוך ימנית, אשר מכתיבה את עריכה המעוותים לכלל לתמידי ישראלי. אתה לא חושב?

  •   בראשית המאה ה 20 חברון לא היתה עיר כבושה בידי צה"ל, לא היתה עדיין מדינת ישראל ולא היה הבדל בין מעמדן החוקי של צפת ושל חברון  (לת) והתשובה
    • 11:36
    • 06.02.12

  •   רונן, תפקידו שר החינוך, כמו כל שר אחר, הוא לקבוע מדיניות. ל.
    • 17:24
    • 06.02.12

    להגיד שזו מדיניות מעוותת זו הצהרה פוליטית. בחברון התקיים, ועדיין קיים, יישוב יהודי? כן. במערת המכפלה קבורים, עפ"י המסורת, האבות? כן. שתי העובדות הללו מצביעות על קשר יהודי? כן. ומדובר בבי"ס במדינה היהודית. להגיד שאי-אפשר לטייל שם זו הצהרה פוליטית, בדיוק כמו להגיד שצריך לטייל שם. כשיולי תמיר היתה שרת החינוך ובימין השתוללו, זה כן היה בסדר? אבל זהו תפקידה של הממשלה (הנבחרת); לקבוע מדיניות.

    בטח שיש הבדל. שר החינוך הוא נבחר ציבור, ומורה הוא עובד הכפוף לו. זכותו של המורה להחליט איזו החלטה הוא רוצה לקיים, כל זמן שיהיה מוכן לקבל על עצמו את הסנקציות שבוודאי נמצאות בחוזה שלו.

    אם כבר יש סיורים שצריכים לעוף כמו טיל מתוכנית הלימודים, אלה הנסיעות לפולין.

  •   אם חברון כבושה, זה ע"י הערבים. אבל לפי החוק הבינ"ל, יו"ש הוא שטח במחלוקת, לא שטח כבוש.  (לת) ל.
    • 19:31
    • 06.02.12

169 גדעון סער הדגול איפה היית כאשר נקבר שמעון ויזנטל ? ערכים ? לאומנות קיצונית והון פוליטי זו לא ציונות  (לת) mik776
  • 10:11
  • 06.02.12

170 חיזקו ואימצו מורים סרבנים יקרים! ירושלמית
  • 10:12
  • 06.02.12

מזמן לא הייתי כה גאה במורי ישראל!

171 זאת ממשלת ימין-חרדית קיצונית ומסוכנת. כדאי שאנשים יבינו את זה
  • 10:13
  • 06.02.12

ובמיוחד אני מקווה שנשים יבינו את זה אחרת עוד 10 שנים נשים חילוניות ימצאו את עצמם מכוסות ברעלה בלי זכויות

  •   התכוונת להגיד "עוד 10 חודשים..."  (לת) רונן
    • 10:57
    • 06.02.12

  •   ממשלת "ימין"---אואוווו! MM
    • 11:19
    • 06.02.12

    אם לא שמתם לב, היו בחירות והעם אמר את שלו. לא היה סיכוי ולא יהיה סיכוי שהאנשים שמאחורי המורים האלה ושתומכים בהם יצליחו לעלות לשלטון--לא היום ולא בעוד שנים רבות --וטוב שכך

  •   בבחירות ניצחה ציפי ליבני - מפלגת מרכז. ביבי לא ניצח בבחירות
    • 19:19
    • 06.02.12

    היא לא הקימה קואליציה כי לא היתה מוכנה למכור את נפשה ואז ביבי הקים קואליציה עם הגרועים שבגרועים, ואת התוצאות של זה אנחנו רואים כל יום.

172 תיכון חדש בוגרת תיכון חדש
  • 10:13
  • 06.02.12

אני מתקשה להאמין שמתוך תיכון חדש, בית ספר דמוקרטי, פלורליסטי, ומעודד חשיבה עצמאית יצא ״איש חינוך״ חד צדדי זה.

  •   בוגר מדינת ישראל מדינת ישראל
    • 10:56
    • 06.02.12

    ואני ממש לא מתקשה לאמין שמתוך מדינת ישראל, מדינה (שהייתה פעם) דמוקרטית, (שהייתה פעם) פלורליסטית, יצא "גדעון" סער חד צדדי (בלשון המעטה) זה.

173 הגיע הזמן שמדינת ישראל תפרד ממדינת יש״ע הקיצונית  (לת) הקיצונים יהרגו אותנו!!!!
  • 10:14
  • 06.02.12

174 גדעון סהר מזהם את מערכת החינוך דני
  • 10:15
  • 06.02.12

מה השלב הבא? להצטרף לסיור משטרת ההגירה במעצר וגירוש ילדים?

175 הורים אל תשתפו פעולה! אל תשלחו את הילדים לסיורים הללו!  (לת) דוד א.
  • 10:16
  • 06.02.12

176 הסיורים בחברון מ"ש מיקלוש
  • 10:20
  • 06.02.12

ועל כך נאמר: "שמעו נא המורים" ואכמ"ל.

177 גדעון סער לא מכריח, למה להיות דמגוגים\!?  (לת) מאיר
  • 10:21
  • 06.02.12

178 לעשות בי"ס לגדעון סער סוערת
  • 10:21
  • 06.02.12

כפי הנראה, נעדר השר סער משעורי האזרחות. יש להושיבו על ספסל הלימודים , ולו רק כדי ללמדו דמוקרטיה מהי, והומניות מהי, וכבוד האדם מהו. הנ"ל מיטיב לבטא את רצון שולחיו הלאומנים-פשיסטים, המסכנים את עתידנו במקום הזה.

179 כל הכבוד וישר כוח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) ט
  • 10:23
  • 06.02.12

180 מי שלא מתחבר לעבר אין לו עתיד ,,יהיה חיבור לגהנם בקרוב !!!  (לת) חברון=חיבור לעבר!!
  • 10:26
  • 06.02.12

181 well done  (לת) y .london
  • 10:28
  • 06.02.12

182 כל הכבוד למורים האמיצים. עיר האבות האמיתית שלנו היא תל אביב דני ב.
  • 10:29
  • 06.02.12

קצננו בכל עיר ששפכה דם אלפי שנים בגלל מלחמות דת.
ביננו , האם היום הייתם תומכים במישהו שמפלה בין שני בניו בגלל שאישה אחת לא אוהבת את פילגשו / אשתו השנייה של מן דהוא?
למה צריך היה אבא להשליך את אשתו ובנו למדבר?
או אב אחר שמעלה את בנו לעקידה בגלל ששמע קולות?
או הנכד שלו יעקב שילדיו ניסו להיפטר מאחיהם?
משהו דפוק במשפחה הזו.
ותראו את המורשת.
קבר רחל נראה כמו בונקר מזויין .
מערת המכפלה מקום לשנאה תהומית בין שתי דתות, כאשר רופא בישראל יורה בגבם של מתפללים ובמקום קדוש להם.
או הכותל המערבי שהפך להיות מטחנת כספים ומקום להפרדה טוטאלית בין המינים.
איפה תל אביב ההומאנית הליברלית?

183 זה הזמן להפיץ את המכתב בין כל אתרי ה"חדשות" הישראליים האחרים. רונן
  • 10:36
  • 06.02.12

קדימה, להציף את האתרים האחרים בטוקבקים עד אשר יואילו בטובם לפרסם כתבה הולמת.

184 אם חלק מהמורים רוצים לשנות את ירון
  • 10:36
  • 06.02.12

מדיניות הממשלה, שיתנו דוגמה לתלמידים וינסו להבחר לכנסת ולממשלה.
אין לאף אדם, ואפילו אם הוא נושא בתואר המכובד : מורה, את הזכות לתת דוגמה לתלמידים, איך מעודדים אנרכיה. התנהגות כזאת, הינה בגדר הסתה נגד השלטון הנבחר במדינה דמוקראטית. הם יכולים להפגין (מחוץ לשעות הלימודים), הם יכולים למחות במכתבים לחברי כנסת, אבל לקיחת החוק לידיים ועוד ע"י מורים, זהו מעשה חמור מאוד.
אני מקווה שמשרד החינוך יזהה את הנושא ויקרא למורים לעמוד לפני וועדה לאזהרה ונזיפה.

185 למה באתר המתחרה אין שום אזכור בקשר למכתב?!  (לת) דלית
  • 10:36
  • 06.02.12

186 הארץ עיתון סמולני. באתרים אחרים אין שום אזכור לגבי המכתב אליעזר
  • 10:37
  • 06.02.12

כנראה שהיידיעה לא חשובה, או שכל הסיפור עם המכתב מפוברק

187 כל הכבוד!  (לת) אריק
  • 10:38
  • 06.02.12

188 למה אין הפנייה לעמוד פייסבוק של העצומה? ואיך אפשר להצטרף ולעזור למוחים? רוני
  • 10:39
  • 06.02.12

קדימה, עורכי "הארץ", להתעורר.

189 יוזמה בוטלה ע"י המשטרה בשל לחץ פעילי ימין? שלא יהי אשליות נוער הגבעות אינו השוליים,  (לת) משטרת המתנחלים
  • 10:40
  • 06.02.12

190 צודקים במאה אחוז!!!! אין לכפות!!!! יפה
  • 10:40
  • 06.02.12

מי שמרגיש בטוח/מוכן לסכן עצמן (ואת תלמידין), מזדהה עם האג'נדה - שיסע.
לפני שנים רבות הייתי שם, היום - המציאות אחרת, ולו ילדי היו תלמידים - לא הייתי מרשה להם לצאת לשם.

191 אני מעוניין להוציא מכתב הקורא להחרים את שר החינוך גדעון סער. מי מצטרף?  (לת) אלעזר
  • 10:41
  • 06.02.12

192 כל הכבוד למורים - אני בתור הורה, לא חותם לילדי על טיול לחברון ע
  • 10:44
  • 06.02.12

האמת קשה לי להאמין שהמנהלים יאשרו את זה
מי שיצא ליולים האלו זה בטח בתי הספר הדתיים

193 Hebron school trips Avner
  • 10:45
  • 06.02.12

I ain't sending my kids to one of these crazy ill planned school trips that may also lead to terror attacks on soft targets because this clueless politician wants to keep his position in government. We really do need some smarter people in government!!

194 הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה. כל הכבוד למורים.
  • 10:47
  • 06.02.12

מול שר חינוך תעמולתני, וממשלה ימנית נושקת משיחית, הגיע הזמן שאנשי חינוך יתייצבו ויביעו את עמדותיהם החשובות. כי לתת לנוער שלנו "להסתובב" בעיר האבות, ולעבור שטיפת מוח יסודית המכשירה את שרצי הכיבוש, זו איוולת אמיתית. אני קורא לכל ההורים באשר הם- להחרים את אותם סיורים. אל תתביישו- תתאגדו. אמרו בפה מלא, ובחוסר בושה: "אני לא מסכים לשטיפץ המוח הממסדית, ולא ארשה לכם לקחת את הילד שלי לשם"!
מקומו של שר החינוך הוא בבית. כי שר חינוך המאיים בפיטורים כלפי מנהל בית ספר שלקח את ילדיו למצעד זכויות אדם, ושבוע לאחר מכן מכשיר את הקרקע לאנדוקטרינה של כיבוש, לא ראוי להיות שר בממשלת ישראל. בושה למדינה.

195 כל הכבוד למורים האלה רועי
  • 10:47
  • 06.02.12

ולכל מורה שמלמד את תלמידיו להטיל ספק, להכיר ולכבד את עמדותיו של האחר ובעיקר להבין שאין אמת אחת מוחלטת, ולא רק בהקשר של הסכסוך הקטן שלנו

196 בזיון. מה החרדה הגדולה-התלמידים יתאהבו בחברון? אלישי
  • 10:49
  • 06.02.12

בספר הלימוד ששמש אותי בתיכון, אצ"ל ולח"י לא היו קיימים. היה אזכור מינורי ל"פורשים"שלא הייתה להם כל תרומה לתקומת ישראל.לרגע חשבתי שהאפלה הזאת התפוגגה.
שמעתי את המורה שהתראינה בגלי צה"ל. לא פלא שהמכתב מאפיין מורים עם צבע מאוד ספציפי. מורה נכבד -כשאתה מגיע לבית הספר, את ההשקפות הפוליטיות שלך תשאיר בבית. אם אתה לא מסוגל, תמצא לך מקצוע אחר. אני לא צריך שתטיף לתלמידים שחלקם הגדול יתקשה להתמודד דרך הפילטרים שלך.
התלמידים צריכים לבקר בקברי האבות בחברון בדיוק כפי שמבקרים בכותל וכפי שמבקרים בקלעת נמרוד ובאין ספור אתרים בארץ. תנו להם את הקרדיט שהם יבחרו את דרכם בעצמם.

197 כל הכבוד למורים!!!!  (לת) שרון
  • 10:51
  • 06.02.12

198 לאן יגענו מחר מורי הימין לא יספרו איך ההגנה ירתה על אלטלנה  (לת) אזרח ישראל
  • 10:52
  • 06.02.12

199 מורשת ציוני
  • 10:52
  • 06.02.12

היום כל מה שקשור לזכותינו על הארץ,לא מקובל.לא ירושלים ולא חברון-רק לסייר בקיבוצים שמשם גורשו ערבים מותר.

200 מחנכים, מורים והורים נאה מקיים
  • 10:53
  • 06.02.12

הקלגס הלאומני אינו יודע שבעה. חדירתו המיסיונרית אל כל תחומי חיינו, הופכת אלימה יותר ויותר. גם ילדינו הנם קרבן ראוי מבחינתו, למרבה הזוועה. אסור לנו להותיר את המורים המוחים לבדם בחזית. עלינו להצטרף למחאתם, ולא לאפשר לביבים למסמס אותה, כפי שארע למחאת הדיור.

201 פוליטרוקים מרוסיה הקומוניסטית ששמם גדעון סער ולימור לבנת. מה פתאום מקבלים הוראה מגבוה לאן לטייל עם נוער ועוד לישוב של עבריינים ותומכיהם!  (לת) חיים
  • 10:55
  • 06.02.12

202 קד קידה איזיה,יצחק, גורן
  • 11:00
  • 06.02.12

ראויים הם לכל הכבוד. מי יתן וירבו כמותם ואולי תחזור מעט שפיות למוחותיהם וליבותיהם של מצווחי היידה ביבי .

203 כל הכבוד להם!!! יוני
  • 11:01
  • 06.02.12

הם עושים את הדבר הנכון, כן ירבו

204 מורים יקרים ואמיצים, אני מעריצה אתכם. אור בקצה האופל סבתא
  • 11:02
  • 06.02.12

יש תיקווה אם לא נשתוק, אם לא נשתף פעולה עם משטר לאומני מזדהם. כל הכבוד לכם. ריגשתם אותי. חייבים לעשות מעשה לפני שהפשיזם יסחוף את כולנו למקומות שבהם המצפון כבר לא עוזר. הלוואי שעוד לא מאוחר מדי...

205 אני מחזק את ידם של המורים שחתמו וכל הכבוד על האומץ,כיצד ניתן לחתום גם?  (לת) Amir
  • 11:03
  • 06.02.12

206 שניר הוא מסית שמאלני ידוע, לא ממש אובייקטיבי. הגיע הזמן לזרוק ממערכת החינוך את אנשי השמאל הקיצוני המנסים לשבור את הדמוקרטיה הישראלית אחר שכשלו בקלפי. שניר מזכיר כאן סיורים בעיר דוד, להזכיר, מדובר בבירת ישראל על פי חוק. יתירה מכך, בעבר טען בעד החרמת יהודים ביו"ש משום שטען שאין לערבים שם זכויות אזרח. הוא שיקר גם שם שכן לערבים יש יש אזרחות של הרשות הערבית, רק שמה טיעונו לעניין עיר דוד, בה לכל זכויות אזרח גם לדעתו? אין, אותו לא מעניין לוגיקה, חוק, משפט, זכויות, אלא רק פו"צ.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:04
  • 06.02.12

  •   המורה הכי משמעותי שהיה לי תלמידה
    • 00:33
    • 07.02.12

    איתי הוא המורה הכי טוב שהיה לי אי פעם, כזה שבאמת מלמד תלמידים לחשוב לבד עד הסוף ולא מפחד שאם תחשוב לבד אז אולי תחשוב אחרת ממנו.

207 כל הכבוד! משרד החינוך משכתב ההסטוריה אורלי
  • 11:05
  • 06.02.12

האינדוקטרינציה במשרד בחינוך באה לידי ביטוי בתכני הלימוד בהסטוריה (אין לומדים אודות מלחמת העולם השניה אלא רק בהקשרה לשואה), יש חינוך לגזענות - ואם יערך משאל בקרב בני-הנוער היום, תראה העליה הנוראה בגזענות. במקום חינוך לדמוקרטיה - המשרד שאמור לחנך מתנהל כדיקטטורה.

208 אין שום ביטחון שהיה באמת בן אדם כזה, אברהם אבינו. אז מותר ליהודים לפתח מיתוסים לאומיים כמו כל עם, אבל בואו לא נשכח שזה מה שזה- מיתוס  (לת) כויפר בעיקר
  • 11:08
  • 06.02.12

209 התנחלות היא לא ציונות! התחלות בשטחים שנכבשו בשנת 67 לא תאפשר לאלה מאיתנו שמעונינים בהסדר שלום עם הפלשתינאים להגיע אליו.  (לת) דני
  • 11:09
  • 06.02.12

210 סער אתה רוצה לחזק ערכים ציוניים ? אז אל תשלח ילדים לסיורים אלא תהפוך את המדינה הזו למקום שטוב לחיות בו ! סולידריות (אין), דאגה לאזרח (אין), מה אתה רוצה ? תדאג לזה אחכ נשוטט בחברון כמה שתרצה. שמעת על עיירות פיתוח ? שיכונים ? פריפריה ? א.ד.
  • 11:11
  • 06.02.12

ציונות לא עושים במערת המכפלה, ציונות עושים עם תגבור בביולוגיה, כימיה, מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים (וכן גם חשיבה ביקורתית במקצועות מדעי הרוח והחברה) ---- ובמיוחד בעיירות פיתוח !!!!

211 דרוש עונש של קיזוז שכר והערה לתיק האישי של הסרבנים אבי
  • 11:12
  • 06.02.12

יש הבדל בין חתימה על מכתב לסירוב בפועל

212 כל הכבוד! קודם כל צריך להגדיר גבולות!!! כי כרגע, עניין הגבולות ישראל הוא לפי פרשנות אישית. ובעצם זאת שורש הבעיה...  (לת) כיתה אא
  • 11:12
  • 06.02.12

213 משרד החינוך יאיים בפיטורים וועדות שימוע, מכירים את המשרד טוב מורה
  • 11:27
  • 06.02.12

גדעון סער לא ירצה להתקפל כי הוא נלחץ בידי גופים מהימין ולכן הוא יפעיל כוח על המורים כי הוא במילא לא סופר אותם אף פעם. אנחנו סובלים ממנו ומהמשרד גם בלי חברון.

214 כל הכבוד!!אי ציות לממשלה הפאשיסטית  (לת) אנטי פאשיסט
  • 11:32
  • 06.02.12

215 לא שותקים יותר! סחתיין על האומץ. הפשיזם לא יעבור  (לת) כבוד!
  • 11:34
  • 06.02.12

216 סמולנים מוצא-מוציא
  • 11:39
  • 06.02.12

הסמולנים האלה - מוציאים אותם מהכנסת - מוצאים אותם בעמותות. מייבשים את העמותות - מוצאים אותם בבית המשפט העליון. מוציאים אותם מבית המשפט העליון - מוצאים אותם בצבא. מוציאים אותם מהצבא - מוצאים אותם בעיתונות. מוציאים אותם מהעיתונות - מוצאים אותם בבתי הספר. כנראה שאין ברירה - יש להשמיד את העם כולו וכך נהיה בטוחים שפס הנגע הסמולני מקרבנו.

217 נימוק מעולה לצימצום תקנים במערכת החינוך איש פשוט
  • 11:40
  • 06.02.12

להעיף את כל הסרבנים - כפעולה תגובתית אבל תוך רמיזה ברורה לעבר כל מי שמעז לערער על הזכות היהודית בארץ ישראל. נרוויח מקומות למורים אלטרנטיביים, ציוניים וערכיים, שימלאו את מקומם של הזויים הללו שמקבלים ביטוי בהארץ כמובן, (אל הארד).

218 1. הדרת חברון ושילה מתוכנית הלימודים, היא כשלעצמה אינדוקטרינציה ! . 2. אנחנו לא חיים בגלובאליזציה שוויצארית, אלא כאן בקלחת המזרח תיכונית. כאן התחלנו וכאן אנו חיים. 3. מי שלא מתאים לו, יכול לחפש מקצוע אחר.  (לת) צ'ומפי
  • 11:43
  • 06.02.12

219 כל הכבוד למורים החותמים. די ללאומנות הממשלתית הממלכתית. אורי
  • 11:46
  • 06.02.12

להקיא מגדעון סער.

220 אפילו השר המר ז"ל שפחדנו מהשלטת הדת לא התנהג כמו סער.  (לת) מורה שזוכר
  • 11:48
  • 06.02.12

221 תגובת המורים = כך הורסים מדינה גד
  • 11:53
  • 06.02.12

מוטב שהמורים ילמדו כיצד הערבים והמוסלמים מחנכים את ילדיהם בדה לגיטימציה של מדינת ישראל והיהדות (משה היה בכלל ערבי). מה הנוער היהודי יודע על המורשת שלו כאשר מורים שמאלניים מעוותים אותה. מה הנוער יודע על פעולות המופתי והערבים בשנות השלושים למניעת כניסת יהודים ארצה שבסופה תרמה להרג כמות גדולה יותר של היהודים שנותרו באירופה מבלי יכולת לעלות ארצה. זו הנקבה האמיתית של יהדות אירופה בגלל הפלסטינאים וזאת לא מלמדים את הנוער.
לגבי ביקורים באתרים הסטוריים של עם ישראל אין כל רע ומוטב שהנוער יכיר את מורשתו ועברו מאשר השמאל ההזוי יסתיר זאת ממנו וזאת בשם "השלום" המזויוף שהוא מנסה להוביל.

  •   מי מחנך לדה-לגיטימציה של הפלסתינים מחנך
    • 19:13
    • 06.02.12

    בתחרות השנאה ישראל אינה מפגרת אחרי הערבים והאירנים-
    הכהן הגדול היהודי (עובדיה יוסף) קורא בגלוי להרג ערבים ואחריו
    רבנים אחרים - כולם עובדי מדינה - קוראים שלא למכור או להשכיר דירות לערבים ואף מטיפים לרצח ערבים-ישראלים.

  •   ישראל מנצחת בתחרות השנאה מחנך
    • 19:14
    • 06.02.12

    בתחרות השנאה ישראל אינה מפגרת אחרי הערבים והאירנים-
    הכהן הגדול היהודי (עובדיה יוסף) קורא בגלוי להרג ערבים ואחריו
    רבנים אחרים - כולם עובדי מדינה - קוראים שלא למכור או להשכיר דירות לערבים ואף מטיפים לרצח ערבים-ישראלים.

222 כל סוג של סרבנות זה איוולת כי היא מזמינה סרבנות מקבילה מנגד וכך נהרסת חברה. בלי קשר לציונות אדם עם חוש דמוקרטי בסיסי אמור לקבל בהכנעה הכרעה פוליטית ומרות נבחרים  (לת) שלומית חוששת מרדיקאלים
  • 11:53
  • 06.02.12

223 במקום זה סעו לסיור באום אל פאחם!!!!!!!!!!  (לת) יעקב
  • 12:09
  • 06.02.12

224 כל הכבוד למורים עירית
  • 12:15
  • 06.02.12

תומכים בכם. יש גם הורים רבים ,כולל אני, שלא מסכימים לסיור ההזוי הזה. אחרי ששלחו את הבן שלי לשמוע על יהדות ודתות אחרות דווקא מפיו של קיצוני ימני מתנחל ,אתחיל לצנזר את אישורי היציאה של בני ל"סיורים לימודיים"

225 סוףסוף, מורי הארץ השפויים התאחדו! אני כתלמיד לא יכול להתבייש יותר ממערכת החינוך של המדינה שלי מעכשיו- זאת שערורייה ועוד דוגמה לכך שהמדינה מאבדת את הדמוקרטיה.  (לת) ציוני
  • 12:29
  • 06.02.12

226 כל הכבוד! מדיניות בזויה של הממשלה.  (לת) נורית
  • 12:32
  • 06.02.12

227 ישר כוח! מורה לתנ"ך, ירושלים
  • 12:46
  • 06.02.12

כיצד ניתן להצטרף ליוזמה?

228 הייתי רוצה להנחיל את מורשת אברהם אבינו ע"פ יחסו לישמעאל קונטרה לעפרה גולדברג
  • 12:47
  • 06.02.12

הוא העיף אותו ואת אימו קיבינימט, כדי לאפשר ליצחק אבינו לגדול בשקט ובבטחה

229 סוף סוף!!!  (לת) י.
  • 12:49
  • 06.02.12

230 "חיזוק ערכים יהודיים וציוניים" - על ידי סיורים בבאר שבע המקראית, וחיזוק ערכי האנושיות והכבוד לערבים שבתוכנו  (לת) ערכים
  • 12:53
  • 06.02.12

231 הדרך לגהינום רצופה כוונות של החדרת אהבת המולדת וחיזוק הזיקה אליה אילנה קאטר
  • 12:58
  • 06.02.12

שטיפת מוחות במסווה של חינוך לערכים וחיזוק הזיקה למורשת. ממשלת השרצים של הקואליציה הימנית-לאומנית הארורה עסוקה עד מאוד לא רק בלסתום פיות של אנשים החושבים אחרת ממנה אלא גם בלגדל דור עתיד של קונפורמיסטים ויסמנים שאינם יודעים ללמוד ואינם מסוגלים לחשיבה בקורתית וערכית אמיתית - כזו שאינה מבוססת על חצאי אמיתות והסתרת עובדות שאינן מתיישבות עם הקונצנזוס והסטטוס קוו שנקבע ע"י ממשלת החדלון הלאומית. בא לי לצעוק -תעצרו אתהמדינה - אני רוצה לרדת. ההגה נמצא בידיה של ממשלה שמועלם לא למדה לנהוג, ומוליכה אתכולנו בבטחה אל עבר האבדון של התובנה, התרבות והשפיות.

  •   לגברת המקללת: הציבור בחר בממשלה זו בבחירות דמוקרטיות. לא נאה לך? חכי לבחירות הבאות.  (לת) תתבישי לך!
    • 14:35
    • 06.02.12

  •   כרטיס אלינו.טוסי מכאן. זה גם סוג של קוצנזוס מהפך 77
    • 18:13
    • 06.02.12

    מי שארור זה את. מי שארור זה שלך מותר לקלל. ואותנו יצנזרו.
    רק דבר אחד אני הגיד לך ולנותנים לך לקלל. בבחירות הקרובות אנחנו נראה אותך ושכמוך לא רק יריב פוליטי.נראה אותך כאויב.

232 הנה הצעת פשרה: סיור בחברון שיתחיל במעבר קל במחסום כולל שיחה עם חייל ועם אמא ממחסום ווטש, יעבור דרך תיאטרון ברמאללה + בית קפה,שיחה עם רופא ערבי פלסטינאי, בעל מטע זיתים, רב מתנחל שיתלהם קצת, ובסוף: יציאה דרך מחסום במסלול של הפלסטינים צדק צדק תרדוף
  • 12:59
  • 06.02.12

ובסוף: נסיעה לבאר שבע, רכיבה על סוסים, ונטיעת עץ בנגב וביקור בירוחם אוניברסיטת בן גוריון.

233 כל הכבוד למורות שלא שותקות על הפאשיזציה  (לת) יונתן
  • 13:01
  • 06.02.12

234 אני מצדיעה לכם  (לת) החזרתם את האמון במערכת החינוך
  • 13:05
  • 06.02.12

235 המצבה לזכר אלכסנדר (בפאתי טבעון) לא חשובה פחות במורשת המדינה מאשר חברון.  (לת) י
  • 13:10
  • 06.02.12

236 שר החינוך אל תרתע - תבורך. ילדי ישראל יוכירו לך תודה  (לת) יוסי
  • 13:12
  • 06.02.12

237 אוי, הבורות, הבורות רות
  • 13:15
  • 06.02.12

חבל שהמורים הנכבדים לא יודעים שבחברון היתה קהילה יהודית מאז המאה השש עשרה . הישוב היהודי הממושך בחברון נפסק רק לאחר הטבח של שנת–1929, שבו נרצחו , בדרכים אכזריות במיוחד,שבעים יהודים ביום אחד. אלה שנותרו בחיים עזבו את בתיהם ורכושם ,וברחו לירושלים כשרק חולצתם לעורם,ולא חזרו לעיר.משפחת אמי נצלה מהטבח בזכות שכן ערבי שהסתירם בביתו.

  •   אוי האטימות האטימות יוסי
    • 14:15
    • 06.02.12

    לדחוף את הראש בהיסטוריה במקום להרים את הראש ולראות מה קורה מסביב.
    איך מתחלקים ריכוזי האוכלוסיה?
    כמה כסף אנחנו זורקים על פאראזיטים פאנטיים בחורים נידחים.
    כמה הרוגים ומלחמות ומה הדרך היחידה להגיע לשלום ושקט?

  •   הידע על חברון לא נגמר ב1929 ומה שקורה היום הוא לא פחות יעלה
    • 15:43
    • 06.02.12

    חשוב ולא פחות בעייתי, יש עוד מקומות שהתרחש בהם טבח ויהודים שגורשו ולהיפך , מקומות בהם ערבים נרצחו והיתר ברחו . והנה יש גם ערבי צדיק שהציל את משפחת אמך....האם ההוה אינו מקום לתיקון לידע רחב? אם השר רוצה להכניס את ראשו בקירות של חברון שיעשה את זה עם הילדים שלו , לא עם שלי.

  •   לרות, לא , אין בורות! דווקא יודעים היטב, המורים למדו וגם אחרים למדו. היום חברון אחרת ונתונה תחת מגף פשיסטי של מתנחלים משיחיים. אפשר ללמד את קורותיה מבלי לבקר בה. הביקור של התלמידים בחברון זו הצדעה לפשע שנעשה בה ביוזמתה ובברכתה של הממשלה.  (לת) קורא מתמיד
    • 18:17
    • 06.02.12

  •   פרזיטים פנאטיים ראובן
    • 21:08
    • 06.02.12

    חבל שפרזיטים פנאטיים נמצאים בכל המקומות שהאנשים השפויים היו צריכים להמצא ולהשפיע על אופי החיים ,אבל אלה הרי לא רוצים להמצא שם , ובסופו של דבר הם מתנהגים כמו מי שזורק את התינוק יחד עם מי האמבט המלוכלכים .

238 כל הכבוד למורים.  (לת) אייל איצקוביץ
  • 13:22
  • 06.02.12

239 חיזקו ואמצו, מחנכים אמיצים.  (לת) מישל
  • 13:22
  • 06.02.12

240 על כל מורה הזוי ואנטי-ציוני שהצלחתם לאסוף... רביב
  • 13:35
  • 06.02.12

יש 1000 מורים שאוהבים את הארץ הזו ומכירים בקשר שלנו לתרבות ולמורשת היהודית. בוגרי רביבים הם צעירים נחמדים ומוכשרים. רובם עוסקים בהוראה רק עד שימצאו תקן באקדמיה ויצטרפו לגילדה הסמולנית. חברון לעומת זאת - מאז ולתמיד !

241 המדינה הזאת מדרדרת מרגע לרגע.. העתיד הלא רחוק הוא של מדינת דת פאשסיטית  (לת) ללי
  • 13:54
  • 06.02.12

242 מקריאה בטוקבקים אנחנו מוכיחים את אשר ידענו: הימנים חסרי אינטיליגנציה  (לת) יואב
  • 14:11
  • 06.02.12

  •   לא! הם שטופים בהתלהמות לאומנית.  (לת) יש הבדל
    • 18:19
    • 06.02.12

  •   וואו מזל שאני שמאלנית . ספרדיה מזרחית אבל שמאלנית ליאורה
    • 21:21
    • 06.02.12

    יואב בן צרויה הוא דמות מקראית, שר צבאו של דוד המלך. צרויה, אימו של יואב, הייתה אחותו של דוד. במסגרת תפקידו נלחם בארם, עמון ואדום, ומילא תפקיד חשוב בפוליטיקה הפנימית בישראל. יואב נזכר בעיקר בספר שמואל. מקור שמו ("יהו-אב") "האל הוא האב". זכור זאת בכל פעם שפונים אליך או שאתה מציג את עצמך . מעניין למה הוריך בחרו שם מהתנ"ך ולא קראו לך אדולף או אחמיניג'אד . אני תוהה

243 סחטיין עליכם כל הכבוד על האומץ והיושרה! מסיר את הכובע בהערכה. הלוואי וירבו כמוכם!  (לת) צ', סדום
  • 14:12
  • 06.02.12

244 לליכוד אין כלום בראש. רק התנחלויות. מפלגה שהתנערה מכל הדגלים שלה  (לת) החברתי, הכלכלי וכו'
  • 14:15
  • 06.02.12

245 מכבש כזה כמו סער על חינוך ילדינו עוד לא היה לנו.  (לת) מגיב
  • 14:20
  • 06.02.12

246 תודה לכם מורים יקרים שרה
  • 14:45
  • 06.02.12

תודה , כן ירבו מורים כמותכם במערכת החינוך, אתם מהווים דוגמא לתלמידיכם

247 לא ממש ברור לי מה הבעיה עם סיורים שם אופירה לוי
  • 15:03
  • 06.02.12

אנחנו לא צריכים לפחד מלהסתובב במדינה שלנו.
אין כבר זכר לשורשים היהודים שלנו.לאמריקה ,לשם הנוער שלנו דוהר ,חושב שהם{האמריקאים} השורשים-ובאשמתינו.

זו המדינה שלנו!!תפנימו.

248 סוף-סוף המורים מתחילים להוביל בחינוך! יישר כוח!  (לת) נגה
  • 15:08
  • 06.02.12

249 זהו סיור דתי! ולשר אין מנדט על הדתיות של האזרח!  (לת) איה
  • 15:10
  • 06.02.12

250 מחזק את ידכם- גדעון סער ןלימור לבנת רומסים את ערכי הדמוקרטיה  (לת) הסוציולוג
  • 15:26
  • 06.02.12

251 אני דווקא בעד לימוד פוליטי, אבל שיכלול את שני צדי המטבע. אדרבא, שתלמידים יסיירו בחברון ובעופרה ויעיינו במפות ויסיירו ליד גדר ההפרדה שחוצה כפרים פלסטיניים או מפרידה בין הכפר למטעיו. וכן, שישמעו את איתמר בן גביר אבל גם את שוברים שתיקה, וגם שיבלו שעה במחסום ויבינו מה עושות נוטרות המחסומים האמיצות. שיראו הכול במו עיניהם!  (לת) דנה
  • 15:33
  • 06.02.12

252 רגע, אז 250 או 260? מורה לחשבון
  • 15:36
  • 06.02.12

להאמין לכותרת או לגוף הכתבה?

http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=5783

253 איך מצרפים עוד שם לחתימות?  (לת) מורה
  • 15:37
  • 06.02.12

254 כל הכבוד, ישר כח מורים יקרים!  (לת) אופניק
  • 15:39
  • 06.02.12

255 מורה מודאגת מזדהה בלב שלם עם כותבי העצומה עינה
  • 15:42
  • 06.02.12

מורים, חנכו לדמוקרטיה, אל תיכנעו לאינדוקטרינציה!

256 משרד החינוך משרד הפיקוח על אינדוקטרינציה פוליטית. סוף סוף נשמע קולם של המורים שנקבר תחת ערימות טפסים. יופי. בקיץ הבא- המהפכה!!!  (לת) אורנה
  • 15:54
  • 06.02.12

257 גדעון סער יורה לעצמו ברגל  (לת) סבזי
  • 15:58
  • 06.02.12

258 האבות לא חיו בחברון? וזו מורה ל"מחשבת ישראל"? מנחם בראל
  • 16:00
  • 06.02.12

בראשית לה, כז: "ויבא יעקב אל יצחק אביו ממרא קרית הארבע, היא חברון אשר גר שם אברהם ויצחק"

  •   לבראל, עבורך הפסוקים האלה הם אמת עבורי הם סיפור. יש להם חשיבות במורשת העברית ואין להם שוב חשיבות בהקשר המעשי כיום.  (לת) יודע
    • 18:24
    • 06.02.12

259 מורה ל"מחשבת ישראל" ששכחה (או לא ידעה מעולם) שבחברון עומר
  • 16:06
  • 06.02.12

החלה מלכות דוד? בושה!

260 אני מניח שלרובנו גישה מתנשאת כלפי החרדים שנמנעים מלחשוף את ילדיהם ללימודי הליבה פן יתקלקלו ויצאו לתרבות רעה. מה פשר החרדה הזאת שתקפה את המורים האלה? בקור בחברון יהפוך את התלמידים לחסידי הסיפוח?מערת המכפלה היא אתר מורשת שצריך לבקר בה כמו ברשימה ארוכה של מקומות אחרים. בקור שהוא חף מכל השפעה פוליטית. מורה שלא מסוגר לנעול את השקפותיו בבית שיבחר לו מקצוע אחר.  (לת) אלישי
  • 16:28
  • 06.02.12

261 כבר יש מעל 300 חותמים נכון לשעה זו :)  (לת) מורה שחתמה
  • 16:48
  • 06.02.12

262 לא מסכים! שלום
  • 16:50
  • 06.02.12

אותם מורים מקריית שמונה לא מדברים בשמי ולא מסכים איתם!!! וגם עם השמאלנים ההזויים משאר המקומות.

263 סער, שר החינוך, קצת הבנת הנקרא: תעלה ותצליח, סתאם, לא
  • 16:58
  • 06.02.12

לא 'ציוני' היתה ההאשמה, אלא דווקא המילה הצמודה לה (מלפנים): אינדוקטרינציה.
להלן פירושה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94

בהצלחה.

264 תמיכה במורים ישעיהו גולדפלד
  • 17:10
  • 06.02.12

אני תומך בכם מכובדי .לדאבוני החרד"ליות היא הרעיון המרכזי של ממשלתנו בת 40 השרים, ונדמה לי שמאוחר לנסות להלחם במגמת המשיחיות המטורפת של כל מוסדות הממשלה .

265 אלה התומכים הנלהבים בילמודי השקרים/נרטיב של ה"נכבה"שיולי תמיר ניסתה להכניס בכוח למערכת, בעיית חברון תיפתר אם באמת יחתם הסכם, שיכלול התיבות יהודית במדינה הפלשתינית. מעניין ששום צדקון שמאלם לא התרעם שכל העולםהמוסלמי הפך לנקי מיהודים זה בסדר, אלינו האפרטהייט, לסלק את היהודים ממדינות המוסלמיות זה ה"חופש והדמוקרטייה" שמאל שפוי לא הופעתי מהמחאה של חבורת השמאלנים הקיצונים
  • 17:16
  • 06.02.12

ממליצה לקרא את המאמר של אליעזר יערי, היום ב"הארץ" השמאלן שהחל להבין למול מי אנו עומדים, כל הכבוד ליושרו.

266 זו טיפה בים של עדר אומרי הן. טיפה בים של מורים שלא שואלים למה כשחובה לשאול.  (לת) טיפה זוהרת בים הביינוניות.
  • 17:25
  • 06.02.12

267 שלא ישברו אותך סער , אוהבים אותך, השמאל בדרך להתרסקות אלה רק פרפורי גסיסה אחרונים  (לת) אלירן
  • 17:53
  • 06.02.12

268 אני מתביישת בכם , כל החתומים ואין לכם זכות לדבר ולקבוע לתלמידים . ליאורה
  • 18:00
  • 06.02.12

צריך ללמד ולזכור כי זו ארצנו בזכות ולא בחסד . אתם בחשיבה שמאלנית מחנכים. חברון מקום של מתים? שר החינוך המשך בדרכך . אל תיכנע . אתה צודק . עכשיו אפשר להבין מאיפה שורשי הבעיה שלנו , כיהודים בא"י. פלא שטיבי מרשה לעצמו לומר קבל עם שעדה שאנחנו ארעיים פה ודממה משתררת אין תגובה. העם שלנו , כיחידה אחת , כלאום ,מושתת על ערכים מסורת ושורשים מיוחדים עם זיקה לא"י ולמורשתה . אחרת , למה לעלות לישראל למה להילחם עליה? תתפזרו בגולה, תתבוללו , וחכו להיטלר הבא . בטח אתם החתומים לא שרתם ולא הפנמתם את התקווה אולי אתם גם לא עומדים דום כשמשמיעים את ההימנון או מניפים את הדגל ישראל . אולי שמחתם לראות ולשמוע את זועבי על המרמרה ואת חבריה מכים את חיילינו . אולי גם אתם מחלקים סוכריות וממתקים כשמפגיזים את הדרום או כשהפגיזו את הצפון ? אולי . בכל מקרה להם אין זכות לדבר בשם התלמידים . אתם יכולים אולי , אולי לדבר בשימכם , אבל אוי לנו אם אתם המחנכים של ילדינו . לגבי התלמידים , אל תשתמשו בהם , תנו להורים להחליט לכאן או לכאן כמו בכל טיול אחר . תשאירו את התלמידים מחוץ לפוליטיקה. התלמידים הם הילדים שלנו ולא שלכם . בטח גם למסע לפולין לא יצאתם מעולם, סרבתם . בטח ולו פעם אחת לא עשיתם קידוש בביתכם ואקצין אתם בוודאי עפי תגובתכם צריכים להיות מחוץ למערכת החינוך . זו עצתי לך כבוד שר החינוך. שהמורים לא יצאו לביקורי מורשת , תקים יחידה נפרדת , הכוללת מורי דרך טובים אוהבי ארץ ישראל , שתלווה את התלמידים . לא צריך את המורים לכך . ואל תשלם להם בעבור הימים האלה שכר . ואני רק רוצה לשאול אתכם חתומים "יקרים" גם לא לכותל המערבי? גם הוא מיושן והרוס , אל חומתיו דבוקים בתי נוצרים ומסלמים , סתם קיר נכון? לשם מה ? ובכלל , מה זה ארץ ישראל? אולי זו "בלסטין" בכלל , ואנחנו פולשים? אולי ה"בלסטינים" צאצאי הפלישתים , מוכח גנטית הם בכלל בעלי הזכות על האדמה הזו שאנו טוענים לה ? בואו נמצא לנו איזו אוגנדה ? או כמו במצדה בואו נתאבד התאבדות קולקטיבית ולעום הזה תבוא המנוחה ? אתם מגעילים אותי ודוחים אותי . בושה וחרפה . לעל פועלכם וניצול "מעמדכם" והחינוך שאתם מחנכים את ילדינו , זכרו, יש גם בית דין של מעלה ואני לא מתכוונת לבג"צ של מטה המושחת והרקוב , יותר למעלה במקום שלכם אין מושג על הקשר בינו לבין נשמת העם היהודי . , ויש פעמים שהוא שופט כאשר אנחנו עדייין כאן למטה . ואם זה יקרה דעו למה . אגב , אתם בטח לא משננים "שמע ישראל" על המיטה ואת "שהחזרת בי נשמתי" בבוקר . מורים " " " יקרים" " " תתחילו לחנך לאהבת ישראל , או קחו את מיטלטליכם וחזרו לגולה . אלפיים שנה העם היהודי לא שכח את מורשתו ואת ארצו ואתם רוצים במחי יד אחת לבטל ולמחוק את זהותו . אלוהים שמור אותנו מ"ידידינו" ואנחנו נשמר ממשאינו .

269 אם הסיור הוא רשות - איזה סירוב יש פה?  (לת) יוסי מירושלים
  • 18:00
  • 06.02.12

270 כל הכבוד רוני 33
  • 18:01
  • 06.02.12

כל הכבוד לכם ...נמאס מהשלטון הזה.....

271 שר החינוך לא מבין את המילה אינדוקטרינציה? מיס X
  • 18:28
  • 06.02.12

לא, מר סער, להיות ציוני לא הפך להאשמה. הבעיה היא שמבחינתך- זה להפך. הבעיה היא שאתה מחייב להעביר בבתי ספר מסרים פוליטיים. הבעיה היא שאתה מחנך לנו ציונים קטנים, בפס ייצור ממשלתי. הבעיה היא שאתה עורך סיורים שמציגים באופן מאוד חד צדדי את הסכסוך שאותו המדינה שלנו כבר שנים מסרבת לפתור. אז מה בדיוק לא מובן?

272 בכלל לא פעם ראשונה. בחינוך ההממלכתי דתי כבר מזמן מצפצפים על המדיניות  (לת) ועושים מה שרוצים
  • 18:29
  • 06.02.12

273 מה הרבותא? החרדים מעולם לא נשמעו להנחיות משרד החינוך. קתו הזקן
  • 18:31
  • 06.02.12

בגלל משחקי כבוד וכסאולוגיה הגוש החילוני/שפוי מאבד את המדינה שיסדו אבותינו

274 כל הכבוד למורים שעומדים ב"סער"  (לת) אלו מחנכים!
  • 18:50
  • 06.02.12

275 חברונופוביה ד"ר יהודה צורף
  • 18:53
  • 06.02.12

הפוביה מפני העיר חברון רק משקפת ניכור מושרש להוויית הקיום היהודי. כמוה גם הניסיון להסב את את שמו של ערש האומה העברית , חבלי יהודה ושומרון, ולכנותם בתואר העלוב גדה מערבית. על כל פנים, ההיסטוריה אומרת את דברה, וממחישה את הייחוד הארץ-ישראלי באופן עקבי, שרק מוחות אטומים למסרים רוחניים מסוגלים להתעלם ממנו. ללא לב מהותה הרוחנית של ארץ ישראל, ללא הערים המקראיות ירושלים, חברון, שכם, בית לחם ויריחו, מדינת ישראל נדונה להפוך לאוגנדה במזרח התיכון, בתהליך שהולך ומתעצם בהדרגה, ומתגלה במלוא חרפתו בהתדרדרות מואצת לתת-תרבות של ביבים מוסריים. ההתייחסות לשיבת ציון של העת החדשה במושגים סתמיים של סתם עם אשר סתם חזר לסתם ארץ היא המתכון להתבוללותו המוחלטת של העם היהודי דווקא בארצו עד כדי אובדן זהות מוחלט.

  •   לד"ר צורף, אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אהבת הארץ והכרת המורשות היהודית והציונית משותפות לך ולי. שאלתי אליך היא, למה אתה מתעלם מפשעי הכיבוש ומן הטירוף המשיחי של ההתנחלויות. אפשר לשמור על כל הערכים ועדיין להיות נאורים ומוסריים. קודם כל וראשית כל צריך להגיע להסדר שלום על הפלסטינאים.  (לת) קורא מתמיד
    • 21:09
    • 06.02.12

  •   מורשת הכיבוש הערבי ד"ר יהודה צורף
    • 22:40
    • 06.02.12

    מרבית המולדת היהודית אכן נאנקת עדיין תחת מגף הכיבוש הערבי. הפלשתיניזם הוא מניפולציה אידיאולוגית שנועדה להנציח את מורשת האימפריאליזם הערבי, שנכפה על ארץ ישראל בכוח האלימות, הכפייה והגזילה. אכן, משתולל נגע הטירוף בציבור היהודי, והוא מתבטא בסגידה לאימפריאליזם הערבי הברוטלי שבדורסנות אופיינית פלש למולדת היהודית מתוך מטרה לגזול אותה מבעליה הטבעיים. מעבדת ההיסטוריה מלמדת, שמאז התהוותו של עם ישראל, מעולם לא כונן בה שום עם זר את מדינתו הריבונית. כמו כן, כל הכיבושים האימפריאליסטיים למיניהם - האשורי, הבבלי, הפרסי, היווני, הרומי, הביזנטי, הערבי והעותומני - הותירו את הארץ בשממונה, עד לשיבת ציון בעת החדשה. הארץ הזאת תקיא מתוכה כל עם זר המתיימר להפוך אותה למולדתו, שכן, היא מיועדת אך ורק להוות בית לאומי לעם היהודי, בשלמותה, כל עוד הוא נוהג בה בדרך ארץ ראויה...

276 התנהגות החותמים ממש מבזה את המקצוע  (לת) מורה
  • 18:58
  • 06.02.12

277 שאפו למורים ועכשיו תורם של ההורים עירית ב
  • 19:11
  • 06.02.12

הבן שלי בכתה ט ומאז שהיה בבית ספר יסודי הוא נסע עם כיתתו לטיול בירושלים 7 פעמים ! בממון ההורים כמובן,כי הם הרי אלו שנדרשים לממן את הטיולים.
לא רק המורים שבויים של הדיקטטורה ששמה משרד החינוך אלא גם ההורים,ההבדל שההורים לא חייבים להכנע לדרישות ההזויות של משרד החינוך כי משרד החינוך אינו מהווה מקור פרנסתם.
אז אנא הורים יקרים -תפסיקו להיות שבויים של משרד החינוך אל תסכימו לשלוח את ילדיכם לטיולים שמריחים לכם מאינדוקטרינציה ובוודאי שאל תסכימו לממן את הטיולים הללו-יש לכם כח להתנגד למשרד החינוך אל תתנו לו לעשות מכם ומילדיכם דחלילים ,ויפה שעה אחת קודם

278 אין חינוך מוסרי תחת כפיית הכיבוש שלום
  • 19:14
  • 06.02.12

כל הכבוד למורים שאינם מוכנים יותר לשמש ככלי שרת בידי ממשלה לאומנית גזענית הנשענת על החוגים החשוכים של החברה הישראלית
רק מדינות טוטליטריות פשיסטיות קומוניסטיות או נאצית ראו במורים כלי שרת לשטיפת מוח של הנוער
לא מתפקידו של מורה לגבות אידאולוגיה רישמית ואחידה מחובתם לחנך נוער חושב וביקורתי

279 צביעות. המורים הללו כל כך אבודים, שהם לא זוכרים מי הם בכלל. כל דיבור הזהות הלאומית שלנו, הופך להיות משבר טראומטי. הלוואי שימעטו מחנכים כמותכם.  (לת) קיש
  • 19:23
  • 06.02.12

280 תבורכו , חייבים לעשות סוף לשטיפת המוח  (לת) אילה שחר
  • 20:18
  • 06.02.12

281 תודה למורים! אולי בכל זאת יש פה אנשים שפויים שעוד אכפת להם מחינוך. תומכת ב-100%.  (לת) עינב
  • 20:42
  • 06.02.12