המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

משרד החינוך יגייס סטודנטיות וגמלאיות לגנים

בעקבות הצורך לאייש כ-1,500 גנים חדשים, יבקש המשרד מסטז'ריות לנהל גנים ציבוריים. מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים: "זו טעות"

משרד החינוך נערך לגייס סטודנטיות לחינוך בשנתן האחרונה ללימודים וגננות שפרשו לגמלאות, כדי שתנהלנה גנים ציבוריים בשנת הלימודים הקרובה. זאת, בעקבות המחסור בגננות לאיוש כ-1,500 גנים חדשים כחלק מיישום חוק חינוך חובה חינם מגיל שלוש.

ביום חמישי האחרון ערך ראש האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד, נח גרינפלד, כנס לראשי המסלולים לגיל הרך על מימוש החוק, שם בישר על היוזמה. גרינפלד ביקש מהמכללות להוראה להעביר את לימודי החינוך לגיל הרך בשנת הלימודים הבאה לשעות אחר הצהריים, כדי שהסטודנטיות בשנת הסטז' תהיינה גננות במשרה מלאה בגנים ואת לימודי הגננות הנערכים במקביל, תשלמנה בשעות אחר הצהריים.

לדברי סמנכ"לית משרד החינוך ומנהלת המנהל הפדגוגי, מיכל כהן, "הדבר אכן נהוג כבר היום: גננות בשנה ד' נכנסות למצבת כוח אדם של משרד החינוך ועובדות בגנים לכל דבר ועניין".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות אל הפייסבוק שלכם

"לקחת סטז'רית ולתת לה לנהל גן זו טעות", אמרה מנגד מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, לילי פוקמונסקי.

טלי קרבר, גננת בגמלאות, בביתה בפתח תקווה, אתמול
טלי קרבר, גננת בגמלאות, בביתה בפתח תקווה, אתמול. צילום: אלון רון

זו גננת שעדיין אין לה ‘אני מאמין', היא עוד לומדת, לשים אותה בעמדת ניהול מול הורים - זה דבר שלא נכון לעשות אותו". לדבריה, "משרד החינוך צריך להחליט איזה סוג של גננת הוא רוצה, כזו שבאה לכסות מקום עבודה משום שהוא לא ערוך לשינוי כל כך גדול וחיובי, בלי ניסיון, או גננת שעברה את ההתנסות ובעלת סמכות להפעיל גן". לדברי פוקמונסקי, "זה קרה עד היום פה ושם, מה שמלמד על המחסור שכבר קיים היום, אבל לבנות מערכת שלמה בדרך הזו זה משהו אחר".

ראש החוג לגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך, ד"ר קלודי טל, מודה: "זה קורה פה ושם אולם אנחנו ממליצים להן לא לעשות את זה. יותר נכון שבשנים הראשונות הן תעבודנה כגננות משלימות, בכמה גנים, בלי אחריות כוללת על כל הגן. יש להן עוד לימודים על הראש". לדברי טל, "גם היכולת להתלוות לעוד גננות מאפשרת להן להכיר את המערכת באופן הדרגתי ולקבל אחריות שאינה מוחלטת כ'גננת אם' שמנהלת צוות. בשנה הראשונה (סטז', ט"נ) צריך לאפשר להן ללמוד".

מיטל כהן, סטז'רית בסמינר הקיבוצים, סיפרה אמש: "התחלתי בתור גננת משלימה (השנה, ט"נ) בדיוק מהסיבה שידעתי שיהיה לי מאוד קשה לשלב גם משרה מלאה של ניהול גן וגם לימודים. הגן דורש המון זמן של היערכות, ולצערי הרב, לפני חודשיים נפטרה גננת ונאלצתי להחליף אותה. בתור מי שהתנסתה בשני הדברים, אין מה להשוות בין ‘גננת משלימה' ל'גננת אם', עכשיו בקושי יש לי זמן ללימודים כי כל כולי בתוך הגן - מכינה פעילויות, משוחחת עם הורים. זה מאוד מאוד קשה".

עוד הוסיפה כי "דווקא מהמקום שהייתי גם וגם. אני חושבת ששנה הבאה הייתי יותר מוכנה, זרקו אותי למים. באיזשהו מקום אני מצטערת שלקחתי את זה. אני חושבת על הלימודים שלי, שאני מזניחה. צריך לאפשר את השנה הזו לפני הניהול. כל החברות שלי ללימודים לקחו משרה של גננת משלימה ואף אחת לא רצתה לקחת משרה מלאה. זה אומר הרבה".

למשמע היוזמה השנייה - גיוס גננות שיצאו לפנסיה - הגיבה טלי קרבר, גננת מפתח תקוה שפרשה השנה לאחר 35 שנות גננות, בגיחוך. "ואני עוד פרשתי אחרי עשרות שנות עבודה שבהן נהניתי מכל דקה. גננת שפרשה לא תרצה לחזור, חד-משמעית", היא קובעת. "היא עברה כל כך הרבה ייסורים עד שהחליטה על הפרישה ועד שהצליחה. גננות עייפות אחרי כל כך הרבה שנים. את יודעת כמה גננות בפתח תקוה ביקשו לפרוש בשנה הבאה? הן כבר רוצות לצאת בשאט נפש, אף אחת לא תחזור וברור שכבר שנים יש מחסור בגננות".

"לא נדע עד סוף מארס את התמונה האמיתית", הסבירה סמנכ"לית המשרד, "כרגע זה רק שלב של היערכות מקדימה. אין נתונים ויש הרבה רעש והתעניינות. בנוסף לגידול הטבעי נוכל להעמיד 1,000 גננות נוספות - סטודנטיות שנה ד'. צריך לקחת את כל פוטנציאל האיוש שלא יהיה מחסור. וכן, בחלופה אחרונה נפנה לגננות שפרשו ולמי שסיים לימודים ולא שובץ במערכת".

"מתכננים לנו כל מיני תוכניות מעל הראש", אמרה גורמת בכירה במכללות להוראה, "אבל אין שום סיכוי שדבר כזה יקרה. אין אפשרות לשכנע סטודנטים לעבוד במשרה מלאה ולהשלים לימודים אחר הצהריים. בכלל לא צריך להעמיד סטודנטים בסיטואציה כזו, ובצדק". לדברי טל, "באים לתקן עיוות היסטורי באמצעות עיוותים חדשים. צריך מאוד להיזהר מהכנסת עיוותים למערכת חדשה בגלל לחץ של זמן. אסור לקלקל בשביל לנסות לתקן".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שוב על חשבוננו וחשבון ילדנו אמאלו
  • 06:55
  • 12.02.12

ברור עכשיו שההחלטה לחינוך חינם מגיל 3 היא פוליטית, אף אחד לא חושב על איכות החינוך?????? מישהו היה מחזיר לפקד על אוגדה מפקד שפרש או טירון שאין לו מושג מה קורה איתו?? למה על חשבון הילדים שלנו????

  •   אולי יתחילו סוף כול סוף להעריך את הגננת. רות ווילר
    • 08:35
    • 12.02.12

    הגיע הזמן שאתם ההורים תבינו כי אתם אשמים בכך שגננות בורחות מן המערכת. רובכם חבורה של אנשים קטנים הפורקים את התסכולים שלכם על הגננת. מה שלא תעיזו לעשות אצל הרופא, ובוודאי לא אצל פקיד השומה. מגיע לכם. המשיכו להוציא את דיבת הגננות רעה בגנים ובין חברים, והמשיכו לספר , בנוכחות ילדיכם, כמה הגננת"דפוקה" ותקצרו את פרי מעלליכם.

  •   צדק פואטי להורים המתעללים בגננות  (לת) גלית
    • 08:45
    • 12.02.12

  •   כוח אדם לא מתאים בכייה לדורות דינה מהדרום
    • 15:33
    • 05.03.12

    זו תהיה בכייה לדורות אם יכניסו כוח אדם לא מתאים לגיל הרך עדיף לגייס גננות שפרשו אשתקד שהן עדיין קרובות מבחינת קשר לחינוך ויש להן את הכלים הנכונים לחנך ולעשות זאת באופן ראוי וגם את הניסיון רק שלא ישכחו בדרך לתגמל אותן בכבוד כי להן ולניסיון אין תחליף . גננת מנוסה לעומת סטודנטית חסרת ניסיון שעלולה לשגות . איזה הורה רוצה שילדו יהיה שפן ניסיונות ? כולי תקווה שסוף סוף יתנו לגננות את הכבוד המגיע להן.הן ראויות לכך גננת היא לא שמרטפית גננת טובה היא מחנכת בה' הידיעה .

  •   בכייה לדורות דינה מהדרום
    • 15:33
    • 05.03.12

    זו תהיה בכייה לדורות אם יכניסו כוח אדם לא מתאים לגיל הרך עדיף לגייס גננות שפרשו אשתקד שהן עדיין קרובות מבחינת קשר לחינוך ויש להן את הכלים הנכונים לחנך ולעשות זאת באופן ראוי וגם את הניסיון רק שלא ישכחו בדרך לתגמל אותן בכבוד כי להן ולניסיון אין תחליף . גננת מנוסה לעומת סטודנטית חסרת ניסיון שעלולה לשגות . איזה הורה רוצה שילדו יהיה שפן ניסיונות ? כולי תקווה שסוף סוף יתנו לגננות את הכבוד המגיע להן.הן ראויות לכך גננת היא לא שמרטפית גננת טובה היא מחנכת בה' הידיעה .

02 כמו כל דבר בחינם ריאליסט
  • 07:18
  • 12.02.12

גם החינוך חינם יהיה שווה את הסכום שתשלמו עבורו. הנזק מהפופוליזם יהיה לדורות

03 גננות שפרשו לגמלאות לא תחזורנה לתופת. רות ויילר
  • 08:24
  • 12.02.12

בעוד מספר שנים רק עובדים זרים יסכימו לנהל גנים. היחס לגננות החל ממשרד החינוך גובל בשערורייה. השערורייה האמיתית הם ההורים. מה שאינם מעיזים. ההורים מצפים מן הגננת שתכפר על כל עוולות ההזנחה שלהם. רוב הגננות תפרושנה לאחר מספר שנות עבודה. תמורת שכר זעום מצפים מהן להיות בעיקר שק חבטות של משרד החינוך, העיריות ובעיקר של ההורים. בנוסף ידרשו מהן להחליף חיתולים לעוללים כאשר בגנים אין ולו תנאים מינימאליים לצורך העניין.

  •   כל כך חבל רינת -דרום
    • 15:26
    • 03.03.12

    את כול כך צודקת אנו הגננות ממש שק החבטות של ההורים על הבוקר גם כאשר פרשנו השכר שלנו עלוב ולא קיבלנו את מה שמגיע לנו עבור 35 שנות "עבודת פרך " תרתי משמע

04 שרות של בייביסיטרס ע"ח המדינה  (לת) זה לא חינוך
  • 08:44
  • 12.02.12

05 מה הפלא? בעקבות רפורמת אופק חדש פחות ופחות מורות וגננות נמצאות במערכת, הרבה לא לומדות אמא
  • 08:48
  • 12.02.12

בכלל את הנושא ואלו שלומדות הולכות למגזר הפרטי.
אופק חדש גומר סופית את החינוך ואני רואה את התוצאות אצל הילדים שלי ואני לא מבינה על מה אני משלמת את כול הכסף הזה למשרד החינוך. אני תומכת במורים ורואה את המצוקה שלהם ולא רוצה שסטז'ריות וסמינריסטיות ילמדו את הילדים שלי ולא גננות ומורות ממורמרות. תנו להם תנאים ותנו לנו תמורה לכסף שלנו.

  •   אני יכולה לומר לך שאני נמצאת בשנת הסטאז' סטאז'רית
    • 17:40
    • 12.02.12

    ואני מנהלת גן חנ"מ ואני יכולה לומר לך שהגן הוא העולם שלי ! אני לא יכולה לתאר את כמות האהבה וההשקעה שלי על הילדים המדהימים האלה..
    לחדשות יש הרבה אנרגיה והן מוכנות לתת ולתת ולתת אז אני לא חושבת שזה צודק לומר משהו על הסטאז'ריות..

  •   מה הקשר לאופק חדש ? גננת ותיקה
    • 18:34
    • 12.02.12

    כנראה את לא יודעת מה זה אופק חדש.
    אולי את הממורמרת ולא הגננת או המורה של ילדיך?

  •   אני אומנם כבר לא סטאז'רית... גננת צעירה
    • 21:18
    • 12.02.12

    אבל אני גננת צעירה רק שנתיים מעלייך במערכת. ואני חייבת לציין שגם כמוך יש לי הרבה רצון לתת ואהבה, אבל אני רואה לאן התהפוכות האלו הולכות ואני כנראה בניגוד אלייך, לא רוצה למצוא את עצמי בעוד 5 שנים שחוקה מהמקצוע....נראה לי שזו הייתה כוונה של האמא שהגיבה מעלייך.....

06 הכפילו את שעות העבודה וזרקו כמה שקלים תוספת עם הקפאת הפנסיה. זה נראה לכם צודק? מי מורה
  • 09:12
  • 12.02.12

תלך להוראה ולגנים עם תנאים כאלו? אפילו לא מסבסדים ארוחות צהריים, אפילו לא מאפשרים קידום בדרגות אמיתי אלא רק דרך מרכזי פיסגה שנועדו כנראה להעשיר את מי שמעביר השתלמויות דרכם. ושלא לדבר שמורים ממשיכים לעבוד בחינם לאחר השעות הרישמיות, כי מאפשרים להם רק 18 שעות נוספות (אסיפות הורים, ישיבות וועדות השמה וכו') והם ממלאים מקום מורים חסרים בחינם ושותקים עם בדיקת האפשרויות בשוק הפרטי. אנחנו מפסידים את המורים הטובים שבורחים. חשבתם פעם למשל לתגמל מורים חרוצים שמגיעים כול השנה על אי העדרות? לא, אז למה שלא יחסירו ימים? במילא בפנסיה יקבלו במקסימום 8 ימים בכסף, ולא כדאי לצבור את כול ימי המלחה, פשוט לא משתלם.

07 משרד החינוך יגייס סטודנטיות וגמלאיות לגנים בקר יעקב
  • 09:20
  • 12.02.12

למה שלא יטיסו באל על בוגרי קורס טיס את המטוסים וסטודנטים ולרפואה ינתחו ואפשר להמשיך באותו ראש לגבי נושאים נוספים.האם ילדים הם הפקר

08 אם יש כזה מחסור, הנה רעיון מהפכני איה
  • 09:48
  • 12.02.12

להעסיק גם גברים.

09 בחיים לא הייתי שולחת ככה את הילד לגן אם
  • 10:07
  • 12.02.12

באמת אתם חושבים שאפשר לתת לילדים בני 3 מה שהם צריכים בברדק כזה?

10 הביקוש גובר על ההיצע - זה הזמן להעלות משכורות, לא?  (לת) תמר
  • 10:28
  • 12.02.12

11 למה לא להעסיק גננות ערביות אצלנו יש עודף  (לת) לודאית
  • 11:07
  • 12.02.12

12 אם כבר, אז משרד החינוך צריך לגייס סטודנטיות וסטודנטים, גמלאיות וגמלאים  (לת) זה חינוך זה?!
  • 13:57
  • 12.02.12

13 גננת אם בלימודים גננת אם בסטאז'
  • 00:05
  • 13.02.12

יש הרבה יתרונות בלקפוץ ישר למים, אני קיבלתי ניהול גן בשנה ד' ללימודי וזו הייתה השנה הכי מצלחת שלי בלימודים ובעבודה. אבל הבעיה שלא כל מי שלומד חינוך במכללה מתאים למקצוע...ואן נמצאת הבעיה, צריך לעשות סינון קפדני

14 מהפח אל הפחת גננת
  • 00:25
  • 15.02.12

למה הדבר דומה: פונים לרופא בתלונה על כאבי ראש והרופא מחליט לעקור לי שן.עכשיו נשארתי עם כאב הראש וחסרה לי שן. במקום לתת מענה למצוקה האמיתית על מנת שכל ילד יקבל את המקסימום והכוונה היא צמצום כמות הילדים בגנים או תוספת של סייעת לצוות . מוסיפים חטא על חטא. רוב הגננות הצעירות חייבות לעבור תהליך עד שמקבלות ניהול של גן שהוא דבר מאוד מאוד מורכב. בכל אירגון שמכבד את עצמו יש תהליך הדרגתי עד לעמדת ניהול מורכבת.ואני מסכימה לכל הטענות הנוספות שהועלו כאן.

15 .... shani
  • 11:59
  • 15.02.12

בתור סטודנטית שנה ג' אינני בשלה לנהל גן! ולא רק זאת יש לנו בשנה הרביעית קורסים נוספים שמצריכים מאיתנו המון זמן והתמדה איך אפשר לשלב את הכל יחד?? מה נסגר עם המדינה הזאת! בשביל מה לעשות חוקים חדשים ולהוסיף גנים אם אין גננותתתת????

  •   סטודנטיות לא יכולות לנהל גן דינה מהדרום
    • 14:43
    • 05.03.12

    זו תהיה בכייה לדורות אם יכניסו כוח אדם לא מתאים לגיל הרך עדיף לגייס גננות שפרשו אשתקד שהן עדיין קרובות מבחינת קשר לחינוך ויש להן את הכלים הנכונים לחנך ולעשות זאת באופן ראוי וגם את הניסיון רק שלא ישכחו בדרך לתגמל אותן בכבוד כי להן ולניסיון אין תחליף . גננת מנוסה לעומת סטודנטית חסרת ניסיון שעלולה לשגות . איזה הורה רוצה שילדו יהיה שפן ניסיונות ? כולי תקווה שסוף סוף יתנו לגננות את הכבוד המגיע להן.הן ראויות לכך גננת היא לא שמרטפית גננת טובה היא מחנכת בה' הידיעה .

16 מדוע אין שומר בפתח הגן כמו בבתי הספר להשיב את כבודן האבוד של הגננות
  • 15:27
  • 05.03.12

כול הורה עם הקפריזות שלו מגיע לגן עם התסכולים שהביא אתו מליל אמש עם בת זוגו או אם הוא בעצמו חווה משהו בילדותו או אם ילדיו הכעיסו אותו באותו בוקר מי הראשונה שסופגת את "מטח האש"שהוא יורה עליה ומצפה שהיא תמשיך לתפקד עד השעה 16.00 כאילו לא קרה דבר הגיע זמן שיתנו את הכבוד המגיע לכן גננות יקרות אתן מעצבות את אישיותו של הילד ומחנכות אותו בגיל הרך הגיל הכול כך קריטי וחשוב חבל שלא מבינים את תפקידן החשוב של הגננות מוכח שילדי הגננות הן הילדים הכי מוצלחים לרוב ילדי גננות הן טייסים ועוסקים במקצועות יוקרתיים וזאת בשל הבסיס האיתן שגננת יודעת לתת לילדיה דבר זה משול לבנין עם בסיס חזק או רעוע מה יחזיק יותר .להשיב את כבודן של הגננות

17 גננת ענת עזרא
  • 12:45
  • 31.07.12

מבקשת לקבל עבודה כגננת בגן או בצהרון . אני גננת מוסמכת . עבדתי בגנים פרטיים ומעט במשרד החינוך ופוטרתי לצערי (שלא בצדק) .נכון שאני כבר לא צעירה אבל כוחי במותני ואני יכולה לעבוד גם במשרה מלאה


תודה מראש
אשמח לקבל תגובה

18 מחפשתמשרת גננות  (לת) טובה ביטן
  • 01:09
  • 12.08.12

פרוייקטים מיוחדים