מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

רב העיר ת"א נגד הפעלת התחבורה בשבתות: "תפגע בהיסטוריה של העיר"

הרב ישראל מאיר לאו שיגר מכתב לראש העיר ולשרי הפנים והתחבורה בקריאה לבטל את החלטת מועצת העיר. "אל תאפשרו לכבות את נר השבת"

הרב הראשי לעיר תל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו, מבקר בחריפות את החלטת מועצת העיר לאפשר לתחבורה הציבורית לנסוע בשבת, וקורא לראש העיר רון חולדאי וכן לשרי הפנים והתחבורה לבטל אותה.

"תחושה של אכזבה עמוקה וכאב רב מילאה אותי לשמע הידיעה כי מועצת העיר החליטה להמליץ על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת", כתב הרב לאו במכתב שפרסם הבוקר (שלישי), "זוהי פגיעה חמורה בקדושת השבת שהינה זכר לבריאת העולם, זכר ליציאת מצרים, יום מנוחה לכל עובד, יום התעלות רוחנית וליכוד המשפחה".

לדבריו, "המלצה זו פוגעת בהיסטוריה של תל אביב-יפו שנוסדה לפני 103 שנים (כעיר עברית ראשונה), והאישים הבולטים בראשיתה - כמו מאיר דיזנגוף, ראש העיר הראשון, אחד העם, וחיים נחמן ביאליק, שעשו רבות למען שמירת צביונה כעיר שהשבת תישמר בה ברשות הרבים". הרב לאו ציין כי ההחלטה גם פוגעת בסטטוס קוו המתקיים בישראל. בהמשך המכתב פנה לחולדאי וכתב לו: "אנא חזור בך והמשך במורשת קודמך, אשר לא אפשר לכבות את נר השבת".

אוטובוס ומונית שירות בתל אביב
אוטובוס ומונית שירות בתל אביב. צילום: לימור אדרי

על אף החלטת מועצת העיר, מחזיק תיק התחבורה בעיריית ת"א משה טיומקין אמר הבוקר בראיון לרדיו 'קול ברמה' כי "אין קשר בין הכותרות למציאות. היה מדובר על דיון בהנהלת העירייה בלבד ולא מעבר לכך". הוא הוסיף כי "אני לא מאמין שמהלך לאישור תחבורה ציבורית בת"א בשבת יעבור".

בתוך כך, יו"ר מרצ זהבה גלאון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע משר התחבורה לפסול על הסף את יוזמת עיריית תל אביב, כפי שמיהר להודיע בתגובה. גלאון ביקשה מהיועץ "להבהיר לשר ישראל כץ כי חובתו לשקול שיקולים מקצועיים בלבד", וביחס לטיעוני השר מסרה כי "לסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה אין כל תוקף משפטי. סירובו של השר להעניק רישיון לא יעמוד במבחן בג"ץ". עוד אמרה, כי "הציבור החילוני לא יאלץ שומרי מצוות לעלות לאוטובוסים, אך צריך לכבד גם הצורך והרצון של אנשים שאין להם מכונית פרטית להתנייד גם בסופי השבוע".

ארגון רבני צהר קרא למועצת העיר תל אביב "לא לגרום לפגיעה קשה בצביונה היהודי של מדינת ישראל ללא שיח ציבור נרחב". יו"ר הארגון הרב דוד סתיו מסר בהודעה לעיתונות כי "למרות תדמיתה של העיר עדיין רוב תושביה מסורתיים והשבת יקרה ללבם", ובנוסף אליהם חילונים רבים "כמהים לשקט" בשבתות. "השיקול הכלכלי של העירייה למען בעלי העסקים והצעירים לא יכול להיות השיקול המכריע", מסר.

אתמול אישרה מועצת עיריית תל אביב להפעיל מערכת תחבורה ציבורית בשבת. ההחלטה, פרי יוזמתם של תנועת ישראל חופשית וחברת המועצה תמר זנדברג ממרצ, תעבור לדיון סופי בהנהלת העירייה, כאשר מסתמן לה רוב ברור, ולאחר מכן תועבר הבקשה למשרד התחבורה. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "קיים סטטוס קוו של עשרות שנים בעניין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ואין בכוונת משרד התחבורה להפר אותו". אולם ההצעה כוללת חלופות שמטרתן להתמודד עם הסירוב הצפוי, דוגמת הפעלת תכנית להפעלת קווי הסעות עירוניים.

המאבק על התחבורה הציבורית בשבת החל להתגבש בימי הקיץ האחרון, אולם הנושא נדחק הצידה בשל המחאה החברתית. לאחרונה שב הנושא לכותרות, כשבשבוע שעבר, יצאה תנועת ישראל חופשית בקמפיין ארצי ובו הצטלמו מתנדביה בתחנות אוטובוס שונות ברחבי הארץ בצהרי שבת, כאשר הם מחזיקים בשלטים עם הסיסמאות "מחכה לאוטובוס בשבת".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 טמבל  (לת) פלץ
  • 10:31
  • 21.02.12

02 כבוד הרב לא- ו או כבוד הרב כן או כבוד הרב רב או כבוד הרב ברבירב או כבוד הרב טמבל  (לת) פלץ
  • 10:32
  • 21.02.12

  •   או אפס דפוק כמוך שנותנים לתגובתו לעלות.... נפתלי
    • 13:21
    • 21.02.12

    כאשר מה שכבוד הרב עשה בימי חייו עבור כל בני האדם בעולם הינו היקף מדהים של עזרה בכל צד אפשרי, גם בתחומים שמתאימים לך, ובטוח שם אותך בכיס הקטן

  •   לא מסכים עם דברי הרב לאו,אבל לקרוא לו טמבל ,זה מעשה נמוך ומרושע.  (לת) דייג
    • 20:57
    • 21.02.12

03 החלטה אומללה פלוני
  • 10:33
  • 21.02.12

מדוע מוחקים כל סימן יהודי מהעיר העברית הראשונה ?

04 הרב לאו תל אביבי
  • 10:34
  • 21.02.12

כעובד מדינה הוא אינו רשאי לגבות כספים עבור חתונות - אך הוא עושה זאת

05 הרב לאו, אני מכבד אותך הן כאדם והן כאיש ציבור, אבל מדובר פה על תיקון עוול היסטורי שנמשך שנים ארוכות. רוב הציבור בעיר ת"א הוא ציבור חילוני, וככזה, מגיע לו להנות מחופש תנועה בכל ימות השבוע.  (לת) ה"סטטוס-קוו" הוא כיסוי לאפליה
  • 10:34
  • 21.02.12

06 חשוב שהחילוניים ישימו גבול לכוח הכפייה החרדית.  (לת) ניסיון ירושלמי: המאבק הכרחי
  • 10:36
  • 21.02.12

07 עשרות אלפי מכוניות פרטיות בכבישי ת'א לא פוגעות בשבת, כנראה.  (לת) יו
  • 10:37
  • 21.02.12

08 יותר נכון הגיע הזמן לתיקון העוול ההיסטורי אלון
  • 10:40
  • 21.02.12

לתושבים בעיר מגיע טוב יותר מאשר כפיה דתית!!

09 שלא יבלבל את המוח !!!!!!  (לת) ישראלי
  • 10:41
  • 21.02.12

10 "יום של התעלות רוחנית והתאחדות עם המשפחה" ? המשפחה שלי בחיפה אדון הרב, איך בדיוק אני אמורה להתאחד אתם אם אין לי רכב פרטי ? הרי רכבים פרטיים נוסעים בשבת, זה לא פוגע בסטטוס קוו, רק אנשים שאין להם כסף לרכב פרטי נאלצים "לשמור שבת" בכפייה. הרי האינטרס של כולנו שפחות ופחות אנשים יחזיקו רכב פרטי שמזהם, צורך המון אנרגיה ומעמיס על הכבישים והרחובות, אבל אתם לא משאירים לנו ברירה.  (לת) שירלי
  • 10:41
  • 21.02.12

11 אל תנפנף לנו בקדושה כשאתם מסרבים ללכת לצבא, לעבוד ולשלם מיסים ניר
  • 10:44
  • 21.02.12

כולנו עושים את זה, אין סיבה שאתם לא.
מעבר לכך, עסקים שפועלים בשבת ומצריכים תחבורה בשבת, הם אלה שמייצרים הרבה כסף שמממן אתכם בסופו של דבר.

12 אני חילוני וגם אני מתנגד.צריך יום של שקט ומנוחה עם אוירה של שבת ,משהו שונה אלף מם
  • 10:45
  • 21.02.12

מיום חול.

13 בושה לרב לאו, שנחשב, מסתבר שבטעות, לאדם נאור.  (לת) שמואל
  • 10:47
  • 21.02.12

14 בחיפה זה עובד מצוין, ושקט השבת עדיין נשמר שרון
  • 10:48
  • 21.02.12

אני מציעה למארגנים של היוזמה לקחת דוגמה מחיפה: תחבורה ציבורית במתכונת מצומצמת, באמתלה של אוכלוסייה מעורבת, היינו להגיד שזה לטובת הערבים ביפו או משהו ומשם לזרום הלאה.

15 חילונים הקימו את המדינה בדם וביזע והדתיים השתלטו עליה. צ
  • 10:49
  • 21.02.12

צריך שתי מדינות לחילונים ודתיים. שיקחו את יהודה ושומרון ויקימו מדינה.

  •   ת"א רבנית
    • 13:36
    • 21.02.12

    דוסים גנבים, גנבתם את התורה שלנו ואתם היום מנסים לגנוב
    לנו את המדינה שבניה הטובים ביותר נתנו את דמם. אני מקווה
    ביום בהיר אחד אתם תהייו בשר תותחים כי מאיתנו נפלו הרבה
    מאד.

  •   דוסים רבקה
    • 13:37
    • 21.02.12

    דוסים גנבים, גנבתם את התורה שלנו ואתם היום מנסים לגנוב
    לנו את המדינה שבניה הטובים ביותר נתנו את דמם. אני מקווה
    ביום בהיר אחד אתם תהייו בשר תותחים כי מאיתנו נפלו הרבה
    מאד.

  •   3 מדינות: מדינה לחילונים, חרדים+מתנחלים, ולפלסטנים  (לת) רונן
    • 14:10
    • 21.02.12

16 עם כל הכבוד הרב דרבנן מדבר בסיסמאות ותוקע מליצות :לכבות את נר השבת"  (לת) נר השבת
  • 10:49
  • 21.02.12

17 למה הוא מביע את דעתו בכלל?! למה כבוד הדת חשוב יותר משפיות חיים של חילוניים?! ולמה בכלל הדתיים קושרים בין אמונה באלוהים לחוקים שהם ממציאים לנו?!  (לת) עד מתי כפייה דתית?!
  • 10:49
  • 21.02.12

18 שלווה של שבת, המהלכת בזהירות על בהונותיה, אתם מבקשים להפר בשאון אוטומובילים ובסרחונם? להפוך שבת אחים לקרע חברתי? לאלץ שומרי מצוות לסבסד במסיהם חברות תחבורה המחללות את הפרהסיה היהודית? נטרפה דעתכם?  (לת) רויטל גולדפיש
  • 10:50
  • 21.02.12

  •   איזה מסים בדיוק הדוסים משלמים? מי מספסד את מי? הרה"ג אבנריוס שליט"א
    • 23:37
    • 21.02.12

    הרי הדוסים יודעים רק לקחת. לא משרתים בצבא. לא עובדים ולכן גם למעשה לא משלמים מסים. מקבלים קצבאות ממשלם המסים החילוני ודורשים ממנו שישב בבית בשבת!
    אתם מסתובבים בלי לעבוד כל השבוע ויכולים להרשות לעצמכם יום "מנוחה". מי שעובד כל השבוע רוצה להיות נייד ביום היחיד שניתן לו.

19 השבת אינה רלוונטית אזרח
  • 10:50
  • 21.02.12

על מנת לקיים חלופה אמיתית לצורך ברכב פרטי, יש צורך בתחבורה ציבורית 24/7. האדם הוא אדון השבת ולא להיפך ולכן לצורך כלכלי, אקולוגי שמשליך גם על הבריאות חייבת להיות תחבורה ציבורית. רבנים לבתי הכנסת, לא לפוליטיקה!

20 סטאטוס קוו נשמר? פחחחחח הצחקתם אותי. מיום ליום המדינה נהפכת לשמרנית יותר ויותר מבחינת דת כמו הפרדת גברים ונשים בתחבורה ציבורית ובאירועים ציבוריים. תחבורה ציבורית בשבת היא חיונית ביותר ונמאס שהיהדות האורתודוקסית, שהיא זרם אחד מני רבים ביהדות, מנהלת לנו את המדינה  (לת) המחזיק ברכב פרטי בעל כורחו
  • 10:51
  • 21.02.12

21 אכן, השבת היא יום מנוחתו של העובד עידו
  • 10:51
  • 21.02.12

וזה עוול גדול למנוע ממנו תחבורה ציבורית בשבת, על מנת שיוכל להנות מיום מנוחתו ולנסוע לבקר את בני משפחתו וחבריו, גם אם אין לו מכונית.

מתי יבינו שתחבורה ציבורית היא תשתית בסיסית, שראוי שתתקיים בשבת כפי שמקיימים אספקת חשמל, מים, ושאר תשתיות.

22 ומה עם תחבורה ציבורית בירושליים? גם כאן יש כאלה שאין להם מכוניות פרטיות.  (לת) מחכה 63 שנה.
  • 10:52
  • 21.02.12

23 רצון הרוב הוא שקובע. די לכפייה הזו! שי
  • 10:55
  • 21.02.12

בארצות הברית היהודים לא מוחים על התחבורה הציבורית בשבת. גם בארץ קיימת תחבורה בשבת - האוטובוסים בסך הכול אמורים לאפשר לנו להגיע ממקום למקום בבטחה ובאופן חסכוני, במקום לפגוע בכיס ובסביבה במכוניות פרטיות.

הרב לאו, מספיק להיות מנותק.
מדינת ישראל אינה מדינה דתית, תל-אביב בטח אינה עיר דתית, והגיע הזמן שנפסיק להיחנק מהכפייה הזו שלכם.

כל הכבוד לעיריית תל-אביב על המהלך, שסביר שיביא לשינויים בערים נוספות. הצדק עוד ייעשה.

24 כיוון שגורשה ממנה בחרפה שבת המלכה הייתה תל אביב לנינווה החטאה. עוד ארבעים יום והעיר נהפכת.  (לת) יונה
  • 10:55
  • 21.02.12

25 הם לא יעברו! האוטובוסים מחללי השבת לא יעברו בעיר העברית הראשונה ויהי מה!  (לת) דולורס בן-שבת
  • 10:57
  • 21.02.12

26 לעורך היקר: ייפגש הוא פועל בלשון עתיד, צריך להיות "יפגע". תודה  (לת) עם הארץ
  • 10:57
  • 21.02.12

27 איזה הסטרייה יש לתל אביב ? זולת זו שהרב לאו רוצה להדביק לה !!!!  (לת) מאיר
  • 10:57
  • 21.02.12

28 ההסטוריה של עיר החטאים תפגע אנושות ע"י תחבורה צבורית בשבת המוהל בפסלו
  • 10:59
  • 21.02.12

במקום תל-אביב-יפו אמור מעכשיו-סדום ועמורה.
לא יודע בקשר לחיי המין אבל האוכל טעים יותר ובהרבה-בעמורה.

29 טול מהיהדות את השבת ונטלת את נשמתה.  (לת) מורשת בית הלחמי
  • 11:01
  • 21.02.12

30 למה תחבורה ציבורית דווקא? טוביה
  • 11:04
  • 21.02.12

לא הבנתי איך תחבורה ציבורית מכבה את נר השבת. אין איסור בחוק על נסיעה ברכב בעיר בשבת, ומותר גם על פי אותו סטטוס קוו. ואכן כלי רכב רבים נוסעים בשבת. אז למה תחבורה ציבורית דווקא היא כיבוי נר השבת?

31 בתקופת המנדט הבריטי. . . מני
  • 11:08
  • 21.02.12

אפשר היה לנסוע בשבת באוטובוס ערבי ואפילו דתיים
ניצלו תרתי משמע אפשרות זו ביפו למקרים של פיקוח
נפש. . .

ואפילו היום אפשר לייסד קואופרטיבים ערבים לגריפת
השמנת של היום השביעי. . .

32 הגיע הזמן להשתיק את הדוסים אחת ולתמיד! הלל
  • 11:08
  • 21.02.12

להתאחד כל החילונים בארץ! תצביעו בבחירות הקרובות למפלגה אחת חילונית.

33 הגיע הזמן לכבות את הנר
  • 11:12
  • 21.02.12

שכל ערי הארץ ילמדו מתל-אביב ויכבו את נר השבת סוף סוף. חופש הדת והחופש מדת זכויות בסיסיות שטרם קיבלנו כאן.

34 רק לא אוטובוסים בשבת! יום אחד בלי זיהום אויר ורעש!  (לת) חילונית
  • 11:13
  • 21.02.12

  •   יש יום אחד כזה - יום כיפור. בשאר הזמן מגיעה לכולם היכולת להתנייד לא רק לבעלי רכב פרטי!  (לת) חילוני אמיתי
    • 13:21
    • 21.02.12

35 אנא פטרו אותנו מעונשו של זה. תומר
  • 11:13
  • 21.02.12

מספיק עם הכפייה הדתית.
תל אביב, העיר הכי חילונית בא"י, עדיין חיה כמו שחיה לפני 103 שנה.
מספיק. עם כל הכבוד לעבר. הגיע הזמן להתקדם.

36 האם העיר החילונית היחידה בישראל תיכנע לכפייה הדתית?  (לת) נר שבת רק למי שרוצה להדליק
  • 11:16
  • 21.02.12

37 ההתנגדות הרפה של הרב לאו נשמעת כהסכמה למהלך המצוין.  (לת) מי יתן ונראה את "אגד" נוסעת בשבת גם בקוים הבין-עירוניים.
  • 11:16
  • 21.02.12

38 מה זה השטויות הללו?! אין יהוה, וצריך תחבורה ציבורית 24/7!!!  (לת) אמיר
  • 11:20
  • 21.02.12

39 אין קשר בין אוטובוסים בשבת לקדושת השבת סתם חוק מונפץ של דתיים
  • 11:21
  • 21.02.12

מי שרוצה לקדש את השבת בים ואין לו אוטו יוכל לסוע. מי שלא רוצה לא יסע. עדיף לכבוד הרב להתרכז בלחתן ולגבות אלפי דולרים במזומן

40 איזה היסטוריה תמיד היתה חילונית!!! אבי
  • 11:27
  • 21.02.12

סליחה אבל לא מדברים פה על בני ברק או ירושלמים או בית שמש. ת״א מעוז החילונים!!!

41 ונוסף לכל, עוד מקום עבודה יסגר בפני יהודים דתיים.  (לת) עמוס
  • 11:28
  • 21.02.12

42 מי אתה, כבוד הרב לאו, שתקבע לי מה לעשות בסופ"ש?  (לת) אזרח חופשי
  • 11:28
  • 21.02.12

43 למה קווי מהדרין כן ואוטובוסים בשבת לא??  (לת) רעיון
  • 11:30
  • 21.02.12

44 בבית תשמור את השבת-ברחוב כל אחד ינהג כרצונו  (לת) dav
  • 11:31
  • 21.02.12

45 דיי, מספיק עם הכפיה הדתית דני
  • 11:31
  • 21.02.12

אתה לא רוצה לנסוע באוטובוס בשבת אז אל תסע. אני רוצה. תן לי.
כי אני אסע בשבת, בין אם זה באוטו או באוטובוס אני אסע. את זה לא תוכל לעצור.

46 אנחנו רוצים עתיד,היסטוריה יש במוזיאונים.  (לת) מלח בעיניים
  • 11:32
  • 21.02.12

47 לך לבג"צ - יש היום בעליון שמרנים ודתיים שיבטלו את ההחלטה  (לת) משהו יותר פרקטי
  • 11:32
  • 21.02.12

48 נימאס מדת המחורבנת שכולה אין אחיזה במציאות שגם במימי חורף בערבי שבתות ובשבת אלוהי יהודים גורם ברקים וחרדים סותמים את פיותהם ולו מגיבים זה בושה וחרפה לאמונתם המרושעת  (לת) מאפי שינה הזועם 21.2.012/11.26
  • 11:32
  • 21.02.12

49 אף אחד לא מכבה את נר השבת- רק אפשר יהיה לנסוע לים.. זה הכל ארז
  • 11:33
  • 21.02.12

בוא נקרא לילד בשמו- כפייה דתית

50 מה יום מימים? ששת ימים חוצבין ישראל לחמן וביום השביעי, שהם בטלים ממלאכה, הריהם נכנסין לבתי-כנסיות ועוסקין בתורה הקדושה. אין תבשיל של שבת כתבשיל יום חול. אין כסות של שבת כמלבוש יום חול. בניי, אל נא תחללו את היום הקדוש, פן תגלה שכינה מישראל!  (לת) יוסף מוקיר-שבת
  • 11:34
  • 21.02.12

51 אני מאמין באלוהים וגם בתחבורה ציבורית בשבת ירון זהבי
  • 11:35
  • 21.02.12

אני לא רואה סתירה בין אמונה באלוהי ישראל ושמירה על לכידות המשפחה בשבת, לבין זה שהמשפחה תעלה על אוטובוס בשבת ותסע כאיש אחד לבלות ולהירגע.

52 סוף סוף הישראלים יוכלו לחיות בארץ של הישראלים !!!!!!!!  (לת) ישראלי
  • 11:37
  • 21.02.12

53 הרב לאו הנכבד במאה העשרים ואחת לגאול את מעוטי היכולת לרבוץ בביתם בעל כורחם הינו עונג שבת .רון חולדאי אכן איש בשורה.  (לת) ירמיהו
  • 11:37
  • 21.02.12

54 עצוב שגם את מעט האווירה שעוד נותרה מהשבת בערים חילוניות קמים עכשיו לחרב  (לת) רונית (חילונית עם הערכה למסורת)
  • 11:37
  • 21.02.12

  •   ה"אווירה" הזו מאוד נוחה למי שיש לו מכונית משלו, בזמן שאת מבלה אחרים תקועים בבית או מסתכנים בנהיגה בשעות הלילה המאוחרות חילוני אמיתי
    • 13:24
    • 21.02.12

    האם העוול הזה מוצדק בשביל ה"אווירה" שלך?

  •   אז בשביל האוירה התושבים צריכים להשאר בבית במקום לבלות או לפגוש משפחה וחברים? אני (בלי הערכה למסורת)
    • 18:43
    • 21.02.12

    אז אולי גם נאסור נסיעת מכוניות פרטיות בשבת, ככה בשביל האוירה...

55 ובכל זאת כל הכבוד על הכתבה המפרגנת לקדושת השבת ! לא קורא עיתון הארץ
  • 11:40
  • 21.02.12

"ושמרו בני ישראל את השבת... ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם",
"זכור את יום השבת לקדשו"
"על כן ברך ה' את יום השבת ויקדשהו".

56 תגובה לרב הראשי איל
  • 11:41
  • 21.02.12

כבוד הרב! אילו היתה תנועת הרכב אסורה בשבת, כי אז הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היתה יוצרת שינוי. אילו היו מציעים להפעיל תחבורה ציבורית בתוך העיר בני ברק או בתוך שכונה חרדית בירושלים, כי אז היה העניין פוגע בסטטוס קוו. אלא שכאן קיימת אפליה הפוגעת במי שאינם מתניידים בתחבורה פרטית. קדושת השבת לא תיפגע מהמהלך הזה, שאינו אלא תיקון של עיוות היסטורי שאינו צודק ואינו דמוקרטי. אנא ממך, הימנע מלהערים קשיים מיותרים ולפגוע בזכויות של בני אדם החיים בארץ הזאת.

57 ההיסטוריה תיפגע הצביון ישתנה, כמו ביציאת מצריים אביב החירות
  • 11:41
  • 21.02.12

רב נכבד ולבטח מאמין בדרכו, גם ובכנות אדם מכובד ונעים הליכות.
אבל אינך חילוני, גם אם הרב הנכבד היה חלילה יוצא דת אחרת היו דבריו נשמעים מתוך שכנוע עצמי של דורות.
פעם לפני ישראל ולפני היהדות היינו כנעניים וגם מאוד משולהבים ומאמינים ביחודנו, גם אז שונתה ההיסטוריה ומי יודע אם לטובה.
חלק גדול מהציבור שלנו עזב לפני אלפיים שנה לנצרות וגם הם משוכנעים באמונתם הבוערת.
כל אחד לדרכו אני אומר, אנחנו דומים ושונים כך הטבע. או השמיים רוצים.
בנתיים עד שיחליטו במחלוקות תנו לי ולכמותי תחבורה חופשית.
רב נכבד בנינו לרכבת, מאגד או מדן, תקבל הרבה חילונים מיוסרים

58 האם כבוד הרב טוען ששינוי המרקם העדין של ההווה ישפיע באופן ישיר על העבר? רותם
  • 11:46
  • 21.02.12

הניחו לאנושות לצעוד קדימה, שמרנים ארורים!

59 את הנר נשאיר דולק,אותך צריך לכבות  (לת) דרוס את הדוס
  • 11:48
  • 21.02.12

60 איזו היסטוריה? היסטוריה של הפליה נגד חסרי האמצעים שסובלים מהכפייה שלכם? אחת העם
  • 11:52
  • 21.02.12

כל הכבוד לחולדאי, חזק ואמץ. מי יתן וזה יהיה סנונית שמבשרת חופש תנועה לכל אזרחי המדינה.

61 אוטובוסים בשבת יקטין את תנועת הרכבים בשבת, ולא יגדיל אותה. אורי
  • 11:53
  • 21.02.12

נכון לעכשיו, עוברות בכבישי תל אביב עשרות מוניות שרות ומאות מוניות ומכוניות פרטיות בשבת. אוטובוסים יורידו את הגודש בכבישים ויעזרו לשמור על השקט. איך זה גורע מצביונה היהודי של העיר?

62 עדיף ש"ייפגע בהיסטוריה של העיר" מאשר בעתיד שלה. יצחק
  • 11:53
  • 21.02.12

ה"סטטוס קוו" החלוד נקבע בתקופה אחרת. אולי חבל שהתקופה עברה, אבל אנחנו המדינה היחידה בעולם שבה בעשרות ימים בשנה אין שום תחבורה ציבורית ראויה לשמה, והעיקר - כל הסיפור הוא צביעות לשמה: מוניות נוסעות בתל אביב גם בשבת, כל בעלי הרכב הפרטי יכולים לנסוע - וגם נוסעים! אז "חילול שבת" יש, ועוד איך! וה"סטטוס קוו" הקדוש של הרב לאו וחבריו הוא פשוט אפלייה של מי שאין לו רכב פרטי או כסף להוציא על מוניות. התוצאה היחידה של התנגדות הדתיים - שנאה גוברת מצד מי שאינו דתי.

63 שלאו יישאר בבית בשבת אבל מה הוא רוצה משאר העולם?  (לת) זה רב שרוצה גטו
  • 11:53
  • 21.02.12

64 יום מנוחה למי? מי שעובד צריך מנוחה, ומי שעובד וחילוני רוצה תחבורה בשבת  (לת) אורי
  • 11:55
  • 21.02.12

65 חוצפן קטן - שנים שאתה חי על חשבוני ומכבה את התרבות שלי - הגיע הזמן להפסיק !  (לת) תלך לעבוד !
  • 11:59
  • 21.02.12

66 כפייה מצד פרזיטים חסרי מוסר  (לת) איתי
  • 12:01
  • 21.02.12

67 יותא מנסיעה של חילונים בשבת, פוגעת בדת בגידה של רב עיר כלשהו באשתו החוקית אהליאב
  • 12:01
  • 21.02.12

ואף אחד לא פוצח פיו, כי זו בחירה אישית של כל אדם.
ממש כמו נסיעה בשבת.

68 בכלל לא מעניין מה הוא יאמר בנושא, תחבורה ציבורית ומיד! גיא
  • 12:03
  • 21.02.12

אני מרשה לו לבקש מאלוהים סליחה בשמי

69 חולדאי לראשות הממשלה! חלאס עם השטויות של הדתיים  (לת) שומר שאבעס
  • 12:03
  • 21.02.12

70 הטעות של הרב לאו יואל
  • 12:06
  • 21.02.12

שמירת השבת של הרב לאו, איננה השמירה של השבת שלי, הרב לאו מייצג או מציג סטטוס קוואו ישן ומיושן שאינו נכון למדינת ישראל 2012.
תחבורה ציבורית היא נכונה וצריכה לפעול לא רק בחיפה בשבת, אלא במרבית הארץ. ניתן להבין מדוע במאה שערים או בני ברק לא יופעלו, אך כל עוד יש רוב של הציבור שיכול להשתמש בתחבורה, יש צורך ליישם את החלטת המועצה של ת"א בכל הארץ.

71 ההיסטוריה של העיר כבר נפגעה  (לת) טלילה סטן
  • 12:08
  • 21.02.12

72 מה ההיגיון? ירושלמי
  • 12:10
  • 21.02.12

א. בתל-אביב, כמו בשאר הערים הגדולות, ממילא יש פעילות כלכלית שמחללת שבת.
ב. גם תחבורה יש בשבת בכל הערים בישראל (פרט לערים ושכונות חרדיות) -- יש מכוניות פרטיות, מוניות ומוניות שירות. רק אוטובוסים ורכבות אין.

מדוע דווקא אוטובוסים אסור? מדוע ההתעקשות על זה דווקא? האם המתנגדים חושבים שהיעדר תחבורה ציבורית בשבת יגרום לחילוניים להתחיל לקיים מצוות? מי שרוצה לנסוע בשבת ממילא ימצא דרך -- מכונית פרטית. כלומר, התוצאה, בהשוואה לתחבורה ציבורית, היא יותר תנועה בשבת, יותר דלק וזיהום אוויר ויותר כסף (וגם הדרה של אותם עניים שאין להם כסף לרכישת ואחזקת רכב פרטי).

האם לשומרי המצוות אין מאבקים חשובים יותר לעסוק בהם?

73 הצעת פשרה - החרדים לא יבואו לנסוע באוטובוס בת"א בשבת ואני לא אלך לבני ברק לעשות מנגל צלעות חזיר ביום כיפור.  (לת) עזבו אותי ואעזוב אתכם
  • 12:14
  • 21.02.12

74 רק צריך להאמין שאנחנו ישראל וכאן זה ארץ ישראל אדם מישראל
  • 12:14
  • 21.02.12

ואין ישראל ככל העמים!
אף פעם לא היינו ואף פעם לא נהיה.
והשבת היא יום קדוש ואין השבת כשאר ימי השבוע.
יש קדושה בארץ, בעולם ובכל אחד מאתנו.
תחשבו פשוט.

75 איזה ציביון "שבת" נשמר ברשות הרבים? הרי מכוניות גודשות את הכבישים חיו ותנו לחיות!
  • 12:16
  • 21.02.12

אז הפסיקו לכפות על מעוטי האמצעים להיות בבית כל בשבת.

76 מכבדים מאד את כבוד הרב לאו ( בניגוד מוחלט ל"רבנים" מתלהמים אחרים ) פישלזון
  • 12:18
  • 21.02.12

אבל איננו יכולים להסכים עם דעתו.
בחיפה יש תחבורה ציבורית מהלך שנים רבות והשמים לא נפלו חלילה.

77 חוצפה שמשלמים לו משכורת מהארנונה שלי ישראל
  • 12:18
  • 21.02.12

כל הכבוד לתל אביב! גאווה להיות תל אביבי

78 הליברליזם והדרישה לרב תרבותיות מצד החרדים קיימת רק כשמדובר בקווי הפרדה יוחנן המדביר
  • 12:19
  • 21.02.12

לא שמישהו ציפה מהחרדים לליברליזם, אלא שהטענה שלהם כלפי אי-התערבות של המדינה בענייניהם נשענת על טיעון ליברלי רב-תרבותי - "אלה מנהגינו", אך להכיר במנהגיהם של אחרים? חלילה וחס. כאן המדינה חייבת להתערב לשיטתם.

79 החרדים שברו את הסטטוס קו עודד
  • 12:20
  • 21.02.12

עם קווי המהדרין שלהם ועם חומרות הצניעות המטורפות שלהם.

80 עניין האוטובוסים בשבת הוא קלאסי לתנועת מחאה נגד כפיה דתית קומו תושבי תל-אביב!
  • 12:21
  • 21.02.12

משרד התחבורה משתף פעולה עם השותפים הקואליציונים שלו ע"ח אזרחי העיר ללא הפסקה.

81 אפשר להגיע לפשרה ולהפעיל רק מיניבוסים בשבת, דומה למוניות ובכל זאת  (לת) הסעה המונית למוכרחים
  • 12:22
  • 21.02.12

  •   אפשר לעשות פשרה ולהפעיל רכבות ומטוסים בכל רחבי הארץ, קבולת גבוהה יותר, לכן יהיו פחות רכבות מאשר אוטובוסים-פחות חילול שבת, אויה אויה צריך לשאול את גילה אדרעי אם היא מסכימה..  (לת) פשרן
    • 14:04
    • 21.02.12

82 לובשי השחורים רוצים לקחת אותנו אחורה אלי
  • 12:28
  • 21.02.12

כל פעם שרוצים לעשות שינוי הם זועקים לעבר הסטטוס-קוו המטופש שלהם.
כאילו מה? הרי בלאו הכי אנשים יוצאים, נהנים, מבלים, רוקדים ושמחים בשבת.

גם מצעדי הגאווה בת"א מצערים אותך? ומה לגבי הזונות בדרום ת"א? אולי נמית את התושבים הגויים ונאסור כניסת תיירים בשבת?

הגיע הזמן שהציבור החילוני יבין שאם אנחנו לא ננהיג מדיניות, אנחנו נהפוך לאיראן.
נשים מאחורה, כן?

83 חושך מגרשים באור, ולא במקל. למדו תורה בהתנדבות, לילדינו ולזקנינו! דרכי נועם
  • 12:28
  • 21.02.12

בגללכם, דווקא בארץ הקודש כל כך הרבה יהודים שונאים את התורה ואת הדתיים!

84 כבוד הרב, יפגע בהיסטוריה בת אלפים השנה של העיר תל אביב  (לת) ציניקן
  • 12:31
  • 21.02.12

85 שוב החרדים פוגעים בחלשים אני
  • 12:32
  • 21.02.12

הרי כל מי שמחזיק רכב יכול לנסוע בשבת בלאו הכי. וכנ"ל כל מי שיכול להרשות לעצמו להתנייד במוניות. אז מי משלם את המחיר? כרגיל, השכבות החלשות.
אולי הרב לאו מקווה שאם לא נוכל לנסוע בשבת לקרובים אז נבחר לבלות את הזמן בבית הכנסת...

86 חבל שכבוד הרב מעדיף את קדושת השבת על קדושת החיים. אופק
  • 12:33
  • 21.02.12

לידיעת הרב לאו: ההיסטוריה של ת"א היא היסטוריה של עיר חילונית. בת"א השבת מעולם לא נשמרה בפרהסיה. יואיל נא, כבוד הרב, לשוטט ברחובות העיר בשישי בערב ולהיווכח בהמוני הפאבים והמועדונים הפתוחים עד השעות הקטנות. במקומות הבילוי הללו מבלים אנשים המשתכרים תוך כדי הבילוי, במקרה בו אינם משתמשים בחומרים האסורים לשימוש לפי פקודת הסמים המסוכנים. בהיעדר תחבורה ציבורית בשישי בערב, אותם האנשים נכנסים אחרי הבילוי למכונית ומהווים סכנת חיים לעצמם ולסביבתם - גם להולכי רגל תמימים שלא שתו ולא עישנו. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת הייתה עשוייה למנוע את הקטל הזה. יואיל נא, כבוד הרב, לעיין במשנה, במסכת סנהדרין (ד,ה), ולהפנים את הכתוב: "לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא". חבל שכבוד הרב מעדיף את קדושת השבת על קדושת החיים.

  •   הילחם בתופעת האלכוהול כדי לקדש את החיים. ולא ברב לאו.  (לת) פיקח
    • 15:14
    • 21.02.12

  •   תחבורה ציבורית בשבת מצילה חיים. פיכח
    • 18:54
    • 22.02.12

    תחבורה ציבורית לא באה במקום חינוך נגד שימוש סמים, וחינוך נגד שימוש בסמים לא בא במקום תחבורה ציבורית. כל עוד אלכוהול ושאר מיני סמים הם בנמצא, סביר להניח שיהיו שיכורים ומסוממים. תחבורה ציבורית תוכל למנוע לפחות מחלקם מלנהוג בהשפעת אותם חומרים משבשי תודעה ושיקול דעת ולהביא לקטל בעקבות כך.
    חבל שהרב לאו אינו מבין זאת ומעדיף את קדושת השבת על קדושת החיים.

87 תחבורה ציבורית אינה מפריעה להתחרדות אלי
  • 12:35
  • 21.02.12

חיפה ה"חילונית" על פי הסטטוס קוו מתחרדת ( לחרדתנו) בגלל כושר הסחיטה ולמרות התחבורה הציבורית

88 די לכפייה הדתית. גם למי שאין אוטו יש זכות לטייל ולנסוע בשבת. אף אחד לא מכריח דתיים לעלות על אוטובוס, וממילא הכבישים מלאים במכוניות. אין כל צידוק למנוע מאנשים לטייל ביום החופש.  (לת) מיכאל
  • 12:37
  • 21.02.12

89 מעניין לאיזו מפלגה הצביעו כל תומכי התחבורה ציבורית בשבת..אם בכלל הצביעו  (לת) מצביעים , אח"כ בוכים
  • 12:40
  • 21.02.12

90 העיר הוקמה ע"י חילונים ולמענם חסר כבוד
  • 12:40
  • 21.02.12

הרב הלא מכובד מתחסד
ת"א היא עיר שוקקת חיים ותנועת כלי רכב בשבת
ולמה חילוני שאין לו רכב, או סתם עני ידרש למונית במקום כלי תחבורה נוח
כדי שהרב יגיד שאנכנו מדינה שומרת שבת
הצחקת מאות אלפי תל אביבים

  •   לא בדיוק. שלוש שהיה ממקימי העיר (ראה נווה צדק) היה ספרדי מאמין שתרם את קרקעות תל-אביב למען יישוב יהודי, אולם הוא האמין גם בסובלנות ופתיחות.  (לת) האמת
    • 13:35
    • 21.02.12

91 הרב לאו לא מבין שהיצמדות ל"סטוס קוו" הישן גורם לקרע האדיר בחברה הישראלית רונן
  • 12:42
  • 21.02.12

מעל לקדושת השבת קיימת קדושת חברה בריאה ולא שסועה.
עד שבמדינת ישראל לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, ישראל לא תהיה מדינה חופשית ליברלית שמשרתת את אזרחיה

92 לא יפגע בהיסטוריה אלא יתרום לעתיד של העיר! הרה"ג אבנריוס שליט"א מחולון
  • 12:43
  • 21.02.12

איך ברנש כזה מסוגל לקרוא לעצמו רב אם הוא לא תופס שפעולה בעתיד לא משנה את ההיסטוריה? ההיסטוריה של העיר הייתה ותישאר בדיוק כפי שהייתה - עם כפייה דתית בלתי נסבלת בכל מה שקשור לנושא התחבורה הציבורית.
אך הפעלת אוטובוסים בשבת תועיל ותאפשר לרוב תושבי העיר עתיד יותר נוח.

ובעתיד יש גם לדאוג שטיפוס שאינו מסוגל להבחין בין עבר לעתיד לא יכהן בתפקיד של רב!

93 מה זה בכלל "רב עיר" ?  (לת) קוביאלה
  • 12:46
  • 21.02.12

94 ומה עם ההווה? ומה עם העתיד? ישראל
  • 12:47
  • 21.02.12

למה צריך להיות מקובעים בעבר? למה שהעבר בכלל אמור להגיד לנו משהו?
מי שרוצה לחיות בעבר, שילך, יבנה מכונת זמן ויתחפף מפה. אני רוצה לחיות בהווה. בעתיד. לא בעבר!

95 לא יפגע בהיסטוריה אלא יתרום לעתיד של העיר! הרה"ג אבנריוס שליט"א מחולון
  • 12:48
  • 21.02.12

איך ברנש כזה מסוגל לקרוא לעצמו רב אם הוא לא תופס שפעולה בעתיד לא משנה את ההיסטוריה? ההיסטוריה של העיר הייתה ותישאר בדיוק כפי שהייתה - עם כפייה דתית בלתי נסבלת בכל מה שקשור לנושא התחבורה הציבורית.
אך הפעלת אוטובוסים בשבת תועיל ותאפשר לרוב תושבי העיר עתיד יותר נוח.

ובעתיד יש גם לדאוג שטיפוס שאינו מסוגל להבחין בין עבר לעתיד לא יכהן בתפקיד של רב!

96 ההיסטוריה של העיר פוגעת בתחבורה בשבת  (לת) יואל
  • 12:51
  • 21.02.12

97 תחבורה ציבורית כן רכב פרטי בשבת לא!! לימור
  • 12:54
  • 21.02.12

יש לאפשר תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב על מנת לאפשר לתושבי העיר המועוניינים בכך להתנייד ממקום למקום ולצאת לבלות. עם זאת, כדאי במקביל לאסור כניסת רכב פרטי לעיר בשבת, על מנת לשמור על השקט ולהוריד את רמת זיהום האוויר. זה מה שנקרא ליצור איזון!

98 הרב לאו הבאמת יקר שוכח שהסטטוס קוו שהיה קיים במשך שנים הופר: כפייה דתית חריפה על יישובים שהיו "באופן היסטורי" חילוניים וחקיקה חדשה מוטת דת המחללת בחילוניות
  • 12:56
  • 21.02.12

אנשים מותקפים ברשות הכלל באלימות על ידי חרדים, פרויקטים למגורים נבנים, בניגוד לחוק, לחרדים בלבד. חבר'ה, הסטטוס קוו נשבר בתרועה רמה אז שינסה תירוץ אחר להסביר למה אנשים שאין ברשותם רכב פרטי (השכבות החלשות) לא יכולים להתנייד בשבת.

99 נו באמת. הצביעות חוגגת, הרי יש תחבורה ציבורית בשבת, מוניות השירות ומוניות הספיישל לא חשוב
  • 12:59
  • 21.02.12

אינם תחבורה ציבורית? תל אביב היום היא עיר חילונית , תחבורה פרטית נכנסת חופשי, בתי קפה פתוחים בשבת, אפילו סופרמרקטים פתוחים בשבת, ולא שמענו עד כה את הרב לאו ונר השבת , גם לא את האוכלוסיה החרדית והדתית שגרים בעיר, אף אחד לא חושב לעבור מתל אביב, להיפך -בחיפה יש תחבורה ציבורית, ואף רב ואף אוכלוסיה דתית או חרדית שמתגוררת שם, חוששת לנר השבת.
אפשר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בתדירות פחותה מיום חול, ושום דבר לא יקה, להפך הרבה אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב פרטי, יוכלו גם להינות ביום השבת שאינם עובדים בו, מטיולים ו, ואפשרות לבקר את בני משפחתם שגרים מחוץ לעיר. שום דבר לא צריך להפריע לרב לאו ולמאמינים לקיים את מצוות שמירת נר השבת בבתי כנסיותיהם ובביתם.

100 הדתיים נגד השכבות החלשות חסרות המכוניות הפרטיות. ועוד מגלגלים עיניהם לשמים ומדברים על "קדושה".  (לת) צבועים, כרגיל
  • 13:21
  • 21.02.12

101 הישג גדול לאנשים השפויים ולאו קח טיל ל..  (לת) משה עמרם
  • 13:22
  • 21.02.12

102 מי בכלל צריך רב ראשי בתל אביב.. שיעבור לבני ברק או שאר ישובי הפאגנים  (לת) אפי
  • 13:23
  • 21.02.12

103 אתה תמשיך לחיות בחושך של ההיסטוריה - ואנחנו נמשיך לנסוע לדרכנו.  (לת) איילת מטיילת
  • 13:24
  • 21.02.12

104 מה יש לרב ישראל לאו לומר בעניין גירוש מבקשי מקלט לאריתריאה?  (לת) בשביל מה טוב ללמוד תורה?
  • 13:25
  • 21.02.12

105 בתקופת המנדט הבריטי. . . מני
  • 13:30
  • 21.02.12

אפשר היה לנסוע בשבת באוטובוס ערבי ואפילו דתיים
ניצלו תרתי משמע אפשרות זו ביפו למקרים של פיקוח
נפש. . .

ואפילו היום אפשר לייסד קואופרטיבים ערבים לגריפת
השמנת של היום השביעי. . .

[11:08]
-----------------------------------------------------------------
צנזור, קצת היסטוריה לא תזיק לך לקוראים ולרבי. . .

106 תחבורה בשבת רבנית
  • 13:32
  • 21.02.12

מי אתה בכלל? הרסתם את המדינה הזאת ברוב חוכמתכם איזה חוכמה
של ברברים בשם התורה . התורה שלכם זה רק כסף!!!! האלהים שלכם
זה לא האלהים של היהודים.מי אתם כוזרים בני כוזרים שגנבתם את תורת
ישראל לעשות בה כרצונכם, העיקר לנצל אנשים מסכנים בשם אלוהיכם.

107 אם בצפון יש תחבורה ציבורית בשבת - גם לתל אביבים מגיע.  (לת) אינפיניטי
  • 13:34
  • 21.02.12

108 יש עתיד טוב באופק אזרח טוב
  • 13:36
  • 21.02.12

בקרוב נהיה רוב חילוני ומוסלמי בכל גוש דן,בעזרת האפריקאים וילדי הזרים ולא ניצטרך אישור מאף אחד

109 אין פה פגיעה ביהדות - יש פה פגיעה בשכבות החלשות אפי
  • 13:36
  • 21.02.12

הרי החילונים שיש להם כסף נוסעים ברכב בשבת, והדתיים עם או בלי כסף בכל מקרה לא נוסעים בשבת - מי נשאר? אלו שאין להם כסף לרכב אבל כן רוצים לנסוע בשבת לאנשהו. "קדושת השבת" כמו שהוא קורא לה מעולם לא התקיימה בתל אביב, מה שהתקיים זה נורמה דתית שפגעה בסופו של דבר רק בחילונים העניים, וזה לא סיבה לפסול מהלך שיטיב עמם (ואולי אפילו יוריד כמה מכוניות מהכביש בעקבות זה כי לאנשים עם רכב תהיה עכשיו טיפת אלטרנטיבה). בזמנים אלו של מחאה חברתית ע"י מיליוני אנשים שנשאר להם מעט מדי בסוף החודש- מהלך של תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע הוא מהלך סוציאלי שלו במעט מיישר פערים בין אלו שיש להם רכב ואלו שאין להם רכב. זה לא ישנה את העולם, אבל זה כן יטיב עם ציבור שלם שמבקש את זה שנים ארוכות.

110 הרבה הזה חי על חשבון הציבור ועושה קופונים מנישואין ובר מצוות בחו"ל  (לת) לאו התעשר מהתושבים
  • 13:43
  • 21.02.12

111 בלבל"צ שמירה על הציביון - זה רק מרחיק מהדת אילון
  • 13:50
  • 21.02.12

הבשורה הכי טובה לחורף זה ואני מקווה שכך אכן יקרה. מדברים שנים על תחבורה ציבורית, אז בתור אחד שלא רוצה להחזיק רכב בעיר זה יכול לעזור מאד. חוץ מזה שזה בטוח יעזור לתאונות דרכים שפחות אנשים יאלצו לרכוש קטנועים וכדומה. לגבי הרב. זה מסוג התכונות היהודיות המעצבנות. שמור על השבת לעצמך, אני אכבד אותך, ואתה כבד את צרכיי.

112 אם זה היה תלוי בפרימיטיביים הללו אז כולנו היינו הולכים ברגל, לא עובדים, מביאים 10 ילדים רון
  • 13:54
  • 21.02.12

ומקדשים את מה שמורה הרב.

113 לא יפגע בהיסטוריה אלא יתרום לעתיד של העיר! הרה"ג אבנריוס שליט"א מחולון
  • 14:02
  • 21.02.12

איך ברנש כזה מסוגל לקרוא לעצמו רב אם הוא לא תופס שפעולה בעתיד לא משנה את ההיסטוריה? ההיסטוריה של העיר הייתה ותישאר בדיוק כפי שהייתה - עם כפייה דתית בלתי נסבלת בכל מה שקשור לנושא התחבורה הציבורית.
אך הפעלת אוטובוסים בשבת תועיל ותאפשר לרוב תושבי העיר עתיד יותר נוח.

ובעתיד יש גם לדאוג שטיפוס שאינו מסוגל להבחין בין עבר לעתיד לא יכהן בתפקיד של רב!

114 בוא ונלך על פי שהורנו אבותינו-בעניני שבת ושאר עינינים...מסכים? כבוד הרב אתה צודק
  • 14:17
  • 21.02.12

שמעתי היום את הציטוט שקראת מדברי ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזנגוף אשר צידד בשמירת השבת בפרהסיה.
אבל שבת כפי כשכבודו יודע אינה כל הסיפור... אז הוא נראה מה אמרו אבותינו על לימוד תורה למשל... "בנוהג שבעולם, אלף נכנסים למקרא, יוצאים מהם מאה למשנה, יוצאים מהם עשרה לתלמוד, אחד מהם יוצא להוראה, כמו שנאמר אדם אחד מאלף מצאתי." (מדרש רבה קהלת ז')
כלומר על פי עיקרון זה עשרה מאלף, (1%) ראויים ללמוד תלמוד, מה שאומר שמתוך 7700 חרדים בכל מחזור גיוס, 77 ראויים על פי המדרש להשתחרר מהצבא ולהקדיש חייהם ללימוד גמרא בישיבות, וכל שאר ה-6923 יהיו חייבים בגיוס ועבודה לאחר השחרור. מן הראוי ומן הצדק שמדינת היהודים תלך לפי עקרונות היהדות, תשחרר 1% מהחרדים מהצבא ואפילו תתמוך בפרנסתם. כל שאר 99% יתגייסו ויעבדו לפרנסתם. - כבודו מסכים?
ומה באשר הראויים ללמוד תלמוד, האם אבותינו קראו להם לחיות על חשבון הציבור? בוא נראה מה אמרו על זה חכמי התלמוד הירושלמי ואחריהם הרמב"ם - "כל אדם האומר שיעסוק אך ורק בתורה, לא יעבוד ויתפרנס מצדקה – הריהו בבחינת אחד שחילל את השם, ביזה את התורה, כיבה מאור הדת, גרם רעה לעצמו ונטל חייו מהעולם הבא, כי אסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה". כלומר על פי הכתוב במקורותינו (ולא במצע שינוי) חייבים לבטל את מושג תורתם אומנותם ולבטל את כל הקיצבאות הממשלתיות ללומדי התורה ושיצאו לעבוד כמו אבותינו הלל הזקן שהיה חוטב עצים, שמעון הפקולי שעסק בייצור צמר גפן, רבי יצחק נפחא שנקרא כך על שם מקצועו - נפח, רבי יוחנן הסנדלר ועוד רבים וטובים-מסכים כבודו?
אז לסיכום צא אתה בקריאה לגיוס 99% מהחרדים, ובעד יציאת כל לומדי התורה גם לעבודה, ואנחנו נתמוך בך נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
עשינו עסק?

115 הם מתנגדים כי הם רוצים שאנחנו לא נחלל שבת- חוצפה! עומר
  • 14:26
  • 21.02.12

חתמו על העצומה בנושא
http://www.atzuma.co.il/publictransweekends

116 יותר חשוב מאוטובוסים או לא, זה שאם ההחלטה תבוטל, הדתיים יקבלו עוד תמריץ להשתלטות על כל השאר דן
  • 14:30
  • 21.02.12

בעוד כמה שנים יחליטו שכולנו חייבים להסתובב עם כיפה, ואיך לסרב?
הרי, הם כבר החליטו שאף אחד נוסע בשבת, וכולנו קיבלנו את זה, נכון?

וככה, לאט לאט, כל יום משהו אחר, ואז בסוף כולנו נצטרך להתנהג כמו דתיים, אפילו אם אנחנו חילונים.

לא, רגע, בסוף גם החילונות תהיה לא חוקית.

117 חבל שכבוד הרב מעדיף את קדושת השבת על קדושת החיים. אופק
  • 14:39
  • 21.02.12

לידיעת הרב לאו: ההיסטוריה של ת"א היא היסטוריה של עיר חילונית. בת"א השבת מעולם לא נשמרה בפרהסיה. יואיל נא, כבוד הרב, לשוטט ברחובות העיר בשישי בערב ולהיווכח בהמוני הפאבים והמועדונים הפתוחים עד השעות הקטנות. במקומות הבילוי הללו מבלים אנשים המשתכרים תוך כדי הבילוי, במקרה בו אינם משתמשים בחומרים האסורים לשימוש לפי פקודת הסמים המסוכנים. בהיעדר תחבורה ציבורית בשישי בערב, אותם האנשים נכנסים אחרי הבילוי למכונית ומהווים סכנת חיים לעצמם ולסביבתם - גם להולכי רגל תמימים שלא שתו ולא עישנו. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת הייתה עשוייה למנוע את הקטל הזה. יואיל נא, כבוד הרב, לעיין במשנה, במסכת סנהדרין (ד,ה), ולהפנים את הכתוב: "לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא". חבל שכבוד הרב מעדיף את קדושת השבת על קדושת החיים.

118 אפשר גם לבטל את רבנות ת"א ולפטר את הרבנים הראשיים הם מיותרים בת"א  (לת) משה
  • 14:42
  • 21.02.12

119 האם למישהו במדינה באמת אכפת מרווחתם של חסרי הרכב או הקשישים הזקוקים לתחבורה ציבורית? אור לכולנו
  • 14:54
  • 21.02.12

התשובה שלילית, ואנו כבר יודעים אותה מהרפורמה המקוללת בקווי האוטובוסים בגוש דן, שהותירה רבבות תושבים ללא שרות אוטובוסים לשכונתם.
קדושת השבת היא אכן ערך חשוב ביהדות אך רווחת האדם וחופש התנועה שלו חשובים יותר. אנו באלף השלישי, בעידן הליברליזם וההומניזם המערבי, לפחות לכאורה. מאחורינו מוראות הפשיזם ומלחמות הדת המזוויעות, ועדיין בשל קדושת השבת אנו פוגעים במי שידו אינה משגת רכב פרטי או נהג צמוד והוא נזקק לחסדי התחבורה הציבורית.
האם מישהו מהצדיקים המגינים על אופייה "היהודי" של תל אביב נתקע אי פעם במעצר בית והיה מנוע מלהגיע למחוז חפצו בשל חסרון כיס או רכב? האין זו חוצפה שהם יגזרו עלינו, אזרחים חילונים שרוצים להתנייד בשבת, מעצר בית כפוי? זה אפילו אווילי מצידם, כשהכעס כלפי הציבור החרדי המשתמט, המתבטל, הטפילי, כה גדול, ראוי היה להתיר מעט את הרצועה ולהסכים שמה שמתרחש מאז ימי המנדט בחיפה יגיע גם לתל אביב. הלאה הכפייה הדתית. רבנים, סלקו ידיכם מצלחתנו, מיטתנו ויום המנוחה שלנו.

120 מה שעצוב זה שאני מממנת לו את המשכורת ליאת
  • 14:55
  • 21.02.12

הפרדת דת מהמדינה- לפני שיהיה מאוחר

121 אבות אבותנו מתו על קדושת השבת. לא מגיע להם קצת כבוד? אז אין אוטובוסים בת"א בשבת, לכו ברגל או רכבו על אפניים. ת"א לא כל כך גדולה...  (לת) רומנטיקן חילוני
  • 15:10
  • 21.02.12

  •   אבות אבותינו גם לא רכבו על אופניים וגם לא היה להם חשמל, וכנראה שהם גם לא התקלחו הרבה וסקלו אנשים באבנים, אז מה?  (לת) מבין עניין
    • 20:14
    • 21.02.12

122 הפרדת הדת מהמדינה- הזמנה לכל המעונין המפריד ממזריץ'
  • 15:31
  • 21.02.12


להקמת ארגון ישראלי להפרדת דת ומדינה.

את/ה מוזמן/נת להצטרף לארגון.

אפשר להירשם באתר www.conassis.com

123 להתיר אוטובוסים בשבת בתנאי שהנשים תשבנה על ברכי הגברים בקדמת האוטובוס פשרה עם פינות עגולות
  • 15:39
  • 21.02.12

והחרדים ישבו בירכתי האוטובוס ויאכלו מרור

124 טרמינולוגיה דודי
  • 16:03
  • 21.02.12

הבעיה ביחסינו (החילוניים/ליברלים) איתם (חרדים/שמרנים) לא תיפטר עד שלא נקפיד לתאם את השפות שלנו. מה פירוש הדבר "תיפגע בהיסטוריה של העיר" ? איך אפשר לפגוע בהיסטוריה של עיר? היסטוריה זה האירועים שהתרחשו בעבר, במשפט עצמו יש סתירה. כל פעולה "פוגעת" בהיסטוריה. ומי מחליט מהי פגיעה? ומה עם חיפה, בה יש תחבורה ציבורית בשבת? אם יפסיקו את התחבורה שם, זו תהיה "פגיעה בהיסטוריה של העיר" ?
יש כאן צביעות, יש כאן התחסדות, היתממות ומניפולציות בלי סוף. הגיע הזמן לדרוש מאנשי ציבור להסביר את עצמם, לעמוד מאחורי מילים שהם זורקים לאוויר, לעמת אותם עם הדמגוגיה הזולה והמעוותת שלהם.

125 השבת היא גם של החילוניים. החילוני לא מכריח את הדתי להעביר שבת כמו חילוני, אז שהדתי לא יכריח את החילוני להעביר שבת כמו דתי.  (לת) נגה
  • 16:34
  • 21.02.12

126 חילוניים ללא רכב פרטי מופלים לרעה בגלל הגמוניית הדתיים. חילוני עני תקוע בבית בשבת.  (לת) ירון
  • 16:37
  • 21.02.12

127 אין גבול לתאבון של הדתיים. תניחו לנו. תנו לנו לחיות בשקט בלי אלוהים ובלי מצוותיכם.  (לת) רוני
  • 16:39
  • 21.02.12

128 מעולה.. כל הכבוד למרצ!!!! נמאס מהשתלטות הדוסים על חיינו  (לת) תל אביבי במרצצצ
  • 16:47
  • 21.02.12

129 תגובת הרב מצמררת זדונית וכפיתית לא מוסרית ולא יהודית ויש לפטרו מידית אורי
  • 17:04
  • 21.02.12

רב העיר מוכיח כי כל עיניו כפיה דתית והחזרת תל אביב לעיירה בפולין מימנה בא
הוא מוחק את ההסטוריה ואת העובדה שהמדינה בה הוא חי הוקמה בזכות היהדות החילונית שמרדה ברבנות ובכפייה ובאמונות הטפלות
ללאי היהדות החילונית לרא היה לו לאן להגיע וכיום הוא מנסה להחזיר את תל אביב לעיירה
אולי גם יחזור על ישועת השם כהרף עיין שבשמה השקרי הלך למחנה
אולי היה מונע מעצמו את סבל המחנות לו היה עוזב את הדת ועולה לארץ לפני המילחמה וכן מצטרף לחילונים שקראו את המפה ועזבו לפני למרות מצוות הרבנים שהוכיחו עצמם כלא רלבנטים

130 תל אביב זה גם יפו - למה שם אין כבר היום תחבורה ציבורית??  (לת) כפיה ללא גבולות
  • 17:07
  • 21.02.12

131 אז שתיפגע ההיסטוריה, לא נורא, נחיה, אבל לבני האדם יהיה יותר נוח . ולמה רק 2 קווים? הגיע הזמן לתחבורה ציבורית מלאה כל הזמן, כמו בכל ארץ מתוקנת.  (לת) יונה
  • 17:14
  • 21.02.12

132 אל תדאג הרב לאו, לא יכפו על אף דתי לעלות על אוטובוס בשבת. מבטיחים!  (לת) תל אביבי
  • 17:24
  • 21.02.12

133 And this is part of the reason I moved to Toronto  (לת) Alex Toronto
  • 17:24
  • 21.02.12

134 אדיוטים! אתם יודעים כמה יסבלו מרעש ביום המנוחה היח מרץ לפח
  • 17:38
  • 21.02.12

אדיוטים! בקושי אפשר לישון כאן. יוצאי בארים שיכורים מסתובבים ברחובות עד השעות הקטנות של הלילה. וצריך לשמוע את השיחות המטומטמות שלהם, שבד״כ מתנהלות בצעקות! בתי עסק פתוחים עד 2 בלילה! ועכשיו אוטובוסים מחמש גם בשבת? בהמות. לא דאגתם שיהיו אוטובוסים לא מזהמים וחרישיים קודם! ללא מערכות כריזה! תמר, את מחוקה! 

135 WTF?!?!?מישהו מוכן להסביר לי למה כל כך כואב להם שניסע בשבת??  (לת) סער
  • 18:08
  • 21.02.12

  •   הכל ענין של שליטה וכוח. בשום מקום בתורה לא נאמר שאוטובוס לא יסע בשבת. גד
    • 19:15
    • 21.02.12

    האם חיפה, עם התחבורה הציבורית בשבת, פחות יהודית מתל-אביב??

136 תושבת חילונית חילונית
  • 18:57
  • 21.02.12

אשמח לא לשמוע את רעש האוטובוסים יום אחד בשבוע.

137 כאשר פאנטים מקימים קוי מהדרין, אל יתפלא הרב שקוים משוקצים קמים עלינו בשבת.  (לת) שלמה
  • 19:54
  • 21.02.12

138 Hey Rebbe,can you PLEASE stop making a FOOL out yourself...THANKS  (לת) Tel Avivian abroad
  • 20:23
  • 21.02.12

139 תגובה בגין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת אמירה
  • 12:36
  • 28.02.12

אני לא מבינה למה אי אפשר לשמור על יום אחד בשבוע שהוא יום מנוחה, יום שלא יעבדו בו זו לא רק התחבורה הציבורית אנחנו יהודים וקודם כל צריכים לכבד את עצמנו היום יש הרבה בתי עסק שפועלים בשבת זה מיותר יש אנשים שמאלצים אותם לעבוד בשבת אם לא לא יקבלו אותם למקום העבודה, זו המדינה היהודית היחידה שיש לנו שמרו עליה זה לא משנה אם אנחנו דתיים או חילוניים יום מנוחה הוא קודם כל לנפש...

פרוייקטים מיוחדים