הרשות השנייה בודקת תלונות נגד עו"ד שפטל

עורך הדין מגיש תוכנית שבועית ב"רדיו ללא ההפסקה", בה הוא נוהג לכנות אנשי שמאל אנטישמים ולהשוות ערבים לנאצים ולחיות

הרשות השנייה פתחה בהליך בדיקה מקיף לתוכנית הרדיו "שפטל עצבני" המשודרת ב"רדיו ללא הפסקה" בהגשתו של עו"ד יורם שפטל. הרשות החליטה לבחון אם שפטל הפר את כללי הרשות לאור תלונות רבות על התבטאויות חריפות ופוגעניות של שפטל בתוכנית. משרד המשפטים פנה גם הוא אל הרשות בעניין לאחר שהחליט כי אין באמירות עילה לחקירה פלילית, אולם ציין כי "ייתכן וראוי להגביל את האפשרות להשמיע ביטויים שכאלה בכלים חברתיים". בימים הקרובים תזמן הרשות את שפטל ואת מנהל התחנה לשימוע בנדון.

עו"ד שפטל מגיש את התוכנית, שמשודרת בימי חמישי בצהריים, זה שלוש שנים. במסגרת שיחותיו עם מאזינים עולות לרוב סוגיות אקטואליות שבמהלכן נוטה שפטל לתקוף גופים ואישים שונים. לרוב, שפטל יוצא נגד גופים ואנשי שמאל, אותם הוא מכנה לא אחת "אנטישמים" ו"יודו-קוויזלינגים". כמו כן, שפטל מדבר גם על הציבור הערבי בצורה בוטה ומשווה אותו לעתים תכופות לנאצים ולחיות. באחת מתוכניותיו אמר כי "החלום הרטוב של הערבים הוא פיצוץ באוויר של מטוס שיוצא מנמל התעופה בן גוריון, רצוי אל על".

שפטל מבקר בתוכניתו גם את גופי התקשורת, אותם הוא מכנה "מחבלים תקשורתיים". באחת מתוכניותיו אמר כי "זו כנופיה שפלה ובזויה של מחבלים תקשורתיים בזויים, מרעילי בארותינו". עוד מכוונים דבריו לאוהדי הפועל תל אביב, שכונו על ידו "כנופיה אנטישמית אלימה" ולגימנסיה הרצליה, שם קיימת "תרעלה אנטי ציונית".

עו"ד שפטל
עו"ד שפטל.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

תלונות של מאזינים הגיעו גם למשרד המשפטים בטענה כי בדבריו של שפטל יש משום הסתה לאלימות וגזענות. אולם במשרד הוחלט כאמור כי למרות שההתבטאויות הן "צורמות וקשות לשמיעה, אין זה המקרה שיש לטפל בו במישור הפלילי, שכן אין אין הדברים מבססים אפשרות ממשית שהשמעתם תביא למעשי אלימות, והדברים אינם מופנים כנגד קבוצת אוכלוסיה בשל צבע, השתייכות לגזע או למוצא אתני-לאומי".

ראש תחום תפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, הבהיר בתגובה לפניית מאזין כי לאור חומרת הדברים העניין הועבר לרשות השנייה, וכי למשרד נודע שבסיום בדיקת הרשות "יוחלט האם ואיזו סנקציה יש לנקוט כלפי המגיש ו/או כלפי התחנה".

מהרשות השנייה נמסר כי בעקבות תלונות של מאזינים וחשש להפרות לכאורה של עו"ד יורם שפטל בשל התבטאויות חריפות, פוגעניות וקשות לשמיעה, פתחה הרשות השנייה בהליך בדיקה מקיף. לדבריהם, "בכוונתנו לבחון את ההתבטאויות כאשר לנגד עינינו עומד הערך של חופש הביטוי למול החשש לפגיעה ברגשות הציבור ואף חשש להסתה לגזענות או לאלימות". כמו כן ביקשו להדגיש כי הנהלת הרשות פנתה בעבר להנהלת תחנת הרדיו ודרשה לנקוט ריסון עצמי ולהקפיד על והאיזון הנדרש בין העקרונות הנ"ל. אייל פאר, מנכ"ל 103FM "רדיו ללא הפסקה" מסר בתגובה: כשההליך יגיע לסיומו נגיב". שפטל סירב להגיב לעיתון "הארץ".

Read this article in English: Israeli talk show host probed for describing Leftists and Arabs as 'anti-Semites' and 'Nazis'

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא מבין איך האיש הגיע לתוכנית רדיו. בישראל של 2011 ככל שאתה יותר לאומן, גזעני ומתלהם הרייטינג שלך יותר גבוה?!!  (לת) חיפאי
  • 07:55
  • 23.02.12

02 גמרו עם פלדמן, עברו לשפטל דן
  • 08:01
  • 23.02.12

הם ירדפו כל מי שיתמוך בקצב

03 וזה מאיש שהגן על רוצח ילדים יהודים. לא יאומן  (לת) דן
  • 08:05
  • 23.02.12

04 צריך לוודא שגם 103 ישלמו על ההשתלחויות האלה  (לת) הפסקתי להאזין להם
  • 08:06
  • 23.02.12

05 איך אפשר להבין, שפטל שהגן על קאפו אוקראיני, שהיום מוכח שניתץ ראשי יהודים אומללים, יצא בראש חוצות בגאווה על "ניצחונו" - זיכויו של הרוצח הנקלה, מתבטא היום כך  (לת) מנחם
  • 08:07
  • 23.02.12

06 ומה עם אלעד עמדי ברדיו ירושלים? עמיעד אברהמס
  • 08:13
  • 23.02.12

התוכניות שלו לא היו מביישות את שידורי הרדיו של האינטרהמווה ברואנדה טרם לתחילת רצח העם.
התוכנית שלו מתנגנת בכל פיצוציה, פלאפל, פיצה, בתי מלאכה או מונית בירושלים, וכל מי שעובר ליד שומע אותו מאחל לערבים (לשמאלנים, לפמיניסטיות, לעובדים זרים) כל מיני מיתות משונות.

07 בלי קשר לדעותיו של שפטל - אתם מביאים כדוגמא להתבטאות בוטה של שפטל את האמירה שהערבים רוצים לראות מטוס שיוצא מנתב"ג מתפוצץ באויר". זה לא נכון? ממתי אמירת אמת נעשתה לאמירה בוטה? אם אין לכם דוגמא יותר טוב כדאי שתרדו מזה אלא אם כן זכות הביטוי שמורה לדעת המתלוננים רק לשמאל.  (לת) ע.ג.
  • 08:13
  • 23.02.12

08 שפטל, תמשיך. לודוויג
  • 08:20
  • 23.02.12

אל תרא ואל תחת

09 שפטל מנסה להתחבר לעם אחרי מקרה דמיניוק  (לת) גולן
  • 08:21
  • 23.02.12

10 משאל מציג את השמאלני באמת שלה וברור שהערבים יתלוננ  (לת) שלום
  • 08:23
  • 23.02.12

11 כשמאלני: תוכניתו של שפטל מצוינת רגב פורת
  • 08:25
  • 23.02.12

למרות היותי איש שמאל מובהק, ואחמד טיבי הוא הפרלמנטר האהוד עלי כיום, אני מאוד נהנה להאזין לתוכניתו של שפטל, חרף כל הנאצות והגידופים שהוא משמיע. לאיש יש דעה, ומחשבה חופשית ומקורית, וזכותו המלאה להשמיע את דבריו. הוא בהחלט אדם אינטליגנטי וניתן ללמוד לא מעט מדבריו גם מבלי להסכים לעמדותיו.

12 פתגם פולני עממי דער נסתר
  • 08:36
  • 23.02.12

פתגם פולני עממי אומר: "אל תגע בחרא כי הוא מסריח". אותו איש הצהיר שהוא אוהב להיות שנוא; למה למנוע ממנו את הנחת הזו?

13 אל נשכח את הריקודים על הגגות יוסי
  • 08:44
  • 23.02.12

עו"ד שפטל צודק בהחלט
הוא ואני לא שכחנו את הריקודים על הגגות של ערביי ישראל כשסדאם חוסיין
ירה לעברנו טילים

14 פיו המלוכלך של "פרקליטו של השטן" מתאים למשנתו הלאומנית קיצונית. אצל שפטל  (לת) חופש הביטוי=חופש הגידוף.
  • 08:49
  • 23.02.12

15 "החלום הרטוב של הערבים שוקי
  • 08:58
  • 23.02.12

הוא פיצוץ באוויר של מטוס שיוצא מנמל התעופה בן גוריון, רצוי אל על".

צודק.

16 הוא מנסה לחפות על כך שהגן בחרוף נפש על פושע המלחמה דמיניוק  (לת) לא נשכח ולא נסלח
  • 09:00
  • 23.02.12

17 אל תוותר להם. תאמין בעצמך.  (לת) שפטל : בהצלחה !
  • 09:01
  • 23.02.12

18 השפטל הזה זה לא אותו הקוף שהגן על דמיניוק? עו"ד של הנאצי מדבר על נאצים! אכן "בדיחה טובה"!  (לת) זהו פרצופו של הימין!!!
  • 09:02
  • 23.02.12

19 שמישהו יוריד את המפלצת הזאת מהאויר כבר  (לת) יונית
  • 09:06
  • 23.02.12

20 שיסגרו גם לזהבי את המיקרופון יוסי
  • 09:11
  • 23.02.12

נתן זהבי הפושטק מקלל, תסגרו גם לו את המיקרופון.

21 שאני אבין, אדם שהגן בבית משפט על פושע נאצי מטיח באחר שהוא נאצי??  (לת) אין גבול לאבסורד
  • 09:14
  • 23.02.12

22 גועל נפש מכלוף
  • 09:30
  • 23.02.12

האיש הזה מעורר תחושת קבס אמיתית

23 ערבים הם כמו נאצים? נו, בנאצים הוא דווקא מבין. בתכליס, הוא היה ונשאר ג'אנקי של תשומת לב, פרובוקטור כפייתי ונודניק בלתי נסבל  (לת) לא מפליא
  • 09:30
  • 23.02.12

24 האיש שהגן על דמיניוק מעיז לכנות אחרים "נאצים". J-CAT
  • 09:30
  • 23.02.12

זה כמו ש"אם תרצו" יכנו את מתנגדיהם "פשיסטים".

25 האמת כואבת- השמאל מנסה להשתיק את האמת!!! גד
  • 09:33
  • 23.02.12

לא יעזור לכם!!!

26 חופש הבטוי אמור, לדעתי, לסבול את התבטאויותיו של שפטל (אלא אם הוא מסית לרצח), ממש כשם שעליו לסבול טיקבוקים ירודים, אלימים וגזעניים כמו אלה שמפורסמים כאן. חופש בטוי
  • 09:33
  • 23.02.12

לדעתי, אין צורך להלין על שפטל - אפשר לא להקשיב, להתעלם ולטעון טענות מנוגדות במקומות אחרים, לפעול למען הדמוקרטיה ולמען זכויות האזרח, שאמורות להנתן בחוק לכולם, לרבות שפטל, ועל כך יש להאבק.

27 האיש הנכון לייצג את איוון האיום ואת כל הימין האלקיני.  (לת) כל השמצה היוצאת מפיו זו מחמאה
  • 09:44
  • 23.02.12

28 חה"כ ד"ר אחמד טיבי - "אין דבר נעלה יותר משאהידים". אז שפטל צודק או לא?  (לת) אזרח, המרכז.
  • 09:44
  • 23.02.12

29 מפלגת העבודה מתנגדת לגזענות ולדברים לא יפים.  (לת) אריך ה.
  • 09:46
  • 23.02.12

30 מה עם תביעות דיבה נגד האיש הזה???!!  (לת) 300 אלף ש"ח לכל נפגע
  • 09:48
  • 23.02.12

31 ככה זה שיש אחד שיכול להעמיד את השמאל במקומו.נגד האמת אין מה לעשות.  (לת) איציק
  • 09:50
  • 23.02.12

32 שפטל עצבני?! שיקח ולריאן. יעקב
  • 09:50
  • 23.02.12

יצא לי לאחרונה להקשיב למספר תכניות של כוכב הדור הבא יורם שפטל. לצערי נגעלתי מהאיש ומצורת התבטאותו. האיש בוטה, מנבל את פיו , אינו בוחל במילים של ביבי שופכין, ושונא אדם בצורה חולנית. אינני מבין כיצד ערוץ 103 נותן לאיש הזה פתחון פה ותוכנית בה הוא מקבל במה לדעותיו הקיצוניות עד להחריד. אודה באם מישהו יעשה את הטובה ויוריד את הננס הדוחה הזה מהמקרופון.

33 הכותבת.... delta 1
  • 09:56
  • 23.02.12

האם יש ספק בקשר לדעותיה של העיתונאית גרינצוויג !? האם היא שייכת לאותה חבורה שמאלנית -התקשורת הישראלית העיוורת והמגמתית ?

34 כנהוג בשפה העברית להפוך ולשנות מקומם של האותיות עשו כן ותראו מה יצא לכם  (לת) דודו
  • 10:14
  • 23.02.12

35 היכן חופש הביוטוי שבה חשוה לסמול "הנאור" דן
  • 10:28
  • 23.02.12

צבועים

36 שפטל מעוות ומשכתב את ההסטוריה, וגם... אריק משדרות
  • 10:39
  • 23.02.12

מקלל, מגדף ומסית נגד מחנה אחד והוא השמאל וגם ערבים. אין לו בושה, לא פלא שנשאר רווק, אדם נאלח, חלאת המין האנושי, לאמא ששכלה בן שמאלני קרא: "אנטישמית אדומה". בושה וחרפה שזה שדרן רדיו. אבל יש לו הרבה מאזינים שחושבים כמוהו בדיוק. צריך להעמיד אותו לדין על הסתה.

37 מה שונה שפטל מזהבי? או חנין זועבי או למען האיזון ישראל ביתנו?  (לת) אבריאל אבי סהר
  • 10:55
  • 23.02.12

38 הסגנון של שפטל אכן בוטה, אבל ודאי לא יותר משל גבי גזית או נתן זהבי. אותם, כמובן, איש לא יחקור ולא יזמין לשימועים מופרכים. עמי, ת"א
  • 11:00
  • 23.02.12

צא ולמד: גם כשאתה רוצה להתנסח בחריפות, כדאי שתעשה את זה מהצד הנכון של המפה הפוליטית. אחרת ישתיקו אותך .

39 יש גם ערך חיובי: ונטילציה למטורפי הימין. ז. פרויד
  • 11:20
  • 23.02.12

התוכנית מתעלת אליה כל מיני אנשי ימין סהרורים ושאר הזויים, אשר בעידודו הנלהב של המנחה מחרפים ומגדפים את כל מי שדעתו שונה משלהם. מבחינה פסיכולוגית זהו תהליך חשוב ומועיל של "ונטילציה"; מוטב שישפכו את הרעל המחלחל בנשמותיהם ברדיו מאשר יעשו דברים אחרים, מסוכנים בהרבה.

40 חופש הגידוף לא מזיק.זהבי עצבני המגדף הכי סימפטי וצודק והגון ברדיו.שפטל חלאה דוחה פשיסטית.זה ההבדל זהבה
  • 11:23
  • 23.02.12

למרות שהסגנון הבוטה מאד של זהבי המקסים לא ממש מוסיקלי באוזן.זהבי הוא איש חיובי ומוסרי ואנושי מאד מאד.
שפטל בדיוק ההפך. לא הבוטות מפריעה ואפילו לא הסגנון הגס.אלא התוכן.האיש פאשיסט לאומני מובהק. עיוור לגמרי לכל מה שאינו תואם את קיצוניותו המסוכנת.אין לאפשר לאיש כזה במה ציבורית .לשונו חדה והוא מסוגל להוביל ציבור תמים להסתה שכבר הובילה לתוצאות רצחניות. שפטל אדם מופרע לעניות דעתי הקובעת. האיש מורעל שנאה .

41 מה חשבתם? שרק ליפי הנפש מותר שיהיו שדרנים שמאלנים עצבנים?  (לת) יואב
  • 11:31
  • 23.02.12

42 הרשות צריכה לבדוק את נתן זהבי,  (לת) דני
  • 11:38
  • 23.02.12

43 נסו לתבוע אותו ואז נגלה את האמת שבדבריו.  (לת) שפטל ישר כוח!
  • 11:44
  • 23.02.12

44 מי ששותק לגבי גזית על החרדים שלא יפצה פתאום את פיו כשמדובר בשמאל  (לת) שוויון
  • 11:59
  • 23.02.12

45 רק לאביגדור פלדמן מותר להטיף לרצח שופטים משפטן
  • 12:03
  • 23.02.12

איך שפטל לא מתבייש? ממתי לאיש ימין מותר להסית, התפקיד הזה שמור לאנשי השמאל. לפני כמה ימים הייתה כתבה בערוץ 10 על עו"ד אביגדור פלדמן והוא סיפר על חלומו לכתוב סדרת ספרים שכולם מתחילים ברצח של שופט.

46 סוף כל סוף יש אדם שאומר את האמת, מה שאחרים פוחדים להגיד ,אז גם לו סותמים את הפה אלה
  • 12:20
  • 23.02.12

ולזה קוראים דמוקרטיה ,כלומר רק לשמאל מותר להגיד לימין אסור

47 קודם כל שיבדקו את נתן זהבי שמקלל ברדיו כאילו הוא ברחוב-בושה לתת מיקרופון לאדם כזה!לא משנה על מה התוכנית אין לו כל זכות לדבר ככה ושלא נדבר ביכלל שזה משודר ברדיו!  (לת) אלי
  • 12:23
  • 23.02.12

48 יפי נפש קוקי
  • 12:27
  • 23.02.12

את רון קופמן בודקים,הבן אדם יורה לכל עבר,נגד יהודים בכלל ונגד דתיים בפרט

49 אז לבכרי מותר ולשפטל אסור?!  (לת) משה
  • 12:28
  • 23.02.12

50 יורם שפטל הוריד במזיד את עניבת החנק מצוארו של הנאצי איבן דמיאנוק, בושה  (לת) נתן 75
  • 12:43
  • 23.02.12

51 שפטל תל אביבית
  • 12:52
  • 23.02.12


סוף סוף שיש אדם שאומר אמת בפרצוף, אם היו נותנים בטלביזיה או ברדיו לאנשי ימין אז זה היה צודק יותר . שימו לב איך ליאור שלין ו מתנהג בתוכניתו נגד הימין. השמאל שם קדוש.

52 אם הרשות סו"ס התעוררה מהלטארגיה שלה כדאי לה לבדוק באותה הזדמנות ביטויים מעליבים ופוגענייי של שניים מ-"בכירי" קרייניה כלפי הציבור הדתי-חרדי. אם כבר אז כבר.  (לת) ZOSTERצעד אחד קדימה
  • 13:12
  • 23.02.12

53 התלונות נגד עו"ד שפטל יוכבד
  • 13:13
  • 23.02.12

דווקא הוא מדבר ככה?
הרי הוא זה שהוציא את איוון דמייניוק זכאי מחמת הספק, שהוא באמת נאצי, שחרר אותו שימות מזקנה במקום שיתן את הדין על כל מה שעשה. עו"ד שפטל הוא זה שמגן על כל שונאי ישראל. בגלל זה ובגלל שכמותו אנחנו נראים ככה בעיני שאר העולם.

54 פתאום לאחר ששפטל מייצג את קצב הוא מקבל תלונה אהרון
  • 13:38
  • 23.02.12

עזבו זה סתם מקרה....

55 איש דוחה, מעניין מתי ביבי יאמץ אותו ללישכה...  (לת) רומי
  • 13:41
  • 23.02.12

56 שפטל BABABABABA
  • 13:47
  • 23.02.12

למה בכלל להאזין לפה המנבל של שפטל ??????
אפשר להעביר תחנה. !!!!! זו הדרך הטובה ביותר למחוק את שפטל ,ואת כל אלה הטוענים "כולנו שפטל".

57 נתן זהבי מתבטא בצורה לא פחות מכוערת ובוטה, למה נגדו לא הוגשו תלונות? אהה, תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית אתה נמצא. צבועים, כרגיל  (לת) כמה צביעות
  • 14:04
  • 23.02.12

58 אנחנו אוהבים את התוכנית של שפטל,  (לת) מוטי
  • 14:44
  • 23.02.12

59 כבוד גדול לשפטל. ציוני נאמן למדינה וטוב שנאמרים הדברים הנכונים. אילני
  • 15:08
  • 23.02.12

שפטל אתה מלח הארץ. מצדיעה לך.

60 השמאלנים נפגעים מהאמת  (לת) להוי ידוע ש-
  • 16:01
  • 23.02.12

61 אבל כשקוראים לימנים פשיסטים זה בסדר נכון?? שירן
  • 16:04
  • 23.02.12

וכשאחמד טיבי מבקר את השובת רעב אשר בכיר בגיהאד האיסלאמי זה בסדר..
יש תחושה של חוסר איזון הנוטה לצד כלשהו וזה מגוחך ממש!

62 להחליט בשביל "הערבים" מה הם חולמים זו לא התייחסות למוצא אתני-לאומי?  (לת) חולמת על אנשים פחות בזויים ומבזים
  • 16:39
  • 23.02.12

63 כשאתם רוקדים על הגגות, תזהרו לא לעשות זאת על הגג של וורסיי  (לת) קתו הזקן
  • 17:09
  • 23.02.12

64 משרד המשפטים מפחד (או תומך) משפטל באמירות גזעניות פוגעות קובי
  • 17:41
  • 23.02.12

האזנתי לתוכנית מתוך סקרנות ומה ששמעתי אכן מחורר אוזניים. שום יושרה או הגינות אלא הסתה והשמצות כלפי כל מי שלא חושב כמוהו. משרד המשפטים פחדן ולא סתם ..יושב שם יעקב נאמן שממלא פיו מיים בכל סוגייה , מה דעתו ? הוא לא יגיד שמא יהיו ניגודי אינטרסים עם משרדו הפרטי "משרד המשפטים"

65 שפטל - מסליד! דייויד
  • 07:46
  • 24.02.12

מה יש לבדוק? האיש מוכר. דוחה בדעותיו ובהתנהגותו.

66 מה שהוא אומר הכל אמת ומי שנגד אכול מכאב מר ! אזרח
  • 15:10
  • 14.03.12

שאזרח מראה לנו את הביזיון ששורר בארצנו ישר קמים עליו כל
אלה היודעים שהאמת פורצת לציבור ,והציבור מבין מי אלו האדומים
ואך מסרסרים את אוייבי ישראל .
אז אלה המתנגדים הם אלו שהאמת מדוברת עליהם ומראים את האמת
שמראה עו״ד שפטל וחבל שמזמן לא קרה הדבר.

67 צבועיים ומה אם אדון גבי גזית שלפני כמה חודשיים יצא בתעמולה נוסח גלבס נגד חרידים יוחנן בית הלחמי
  • 19:11
  • 24.03.12

ממש באותו תחנת שידור מישהו פצה את פיו????

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת