מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

המדינה בונה "גשר טהרה" במירון במיליון שקלים

אשתקד הוקם מעבר לכוהנים ללא היתר - ופורק. המדינה הקציבה אז 200 אלף שקלים וכעת בונה אותו מחדש למרות שרבנים קבעו שאין בו צורך

שלושה חודשים וחצי לאחר שנהרס "שביל הכוהנים" סמוך לקבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון, החלה בימים האחרונים בנייתו מחדש. העבודות נעשות בחיפזון רב, שבוע לפני הילולת ל"ג בעומר. עלות הקמת השביל - בעקבות לחץ של חסידות "תולדות אברהם יצחק" הקיצונית, הטוענת לקברים במקום - היא כמיליון שקלים, על אף שרבנים סבורים שאין בו כל צורך הלכתי.

"שביל הטהרה" הוא מעין גשר באורך כ-300 מטרים שנבנה בעורפו של קבר הרשב"י, על צלע הר מירון, מעל נחל מירון. נחיצותו התעוררה לפני כשלוש שנים, נוכח הטענה כי בנתיב המסורתי אליו עולים אל הקבר עשרות ומאות בשנים, מצויות מערות קבורה עתיקות.

בשנה שעברה הוקם הגשר ללא היתרים ולאחר מאבק משפטי פורק. גם בשנה שעברה הקצתה המדינה כ-200 אלף שקלים כהשתתפות בהקמתו. הדבר עורר סערה בעולם| החרדי, נוכח שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין המדינה לבין חסידות "תולדות אברהם יצחק", שעל פי דרישתם נבנה השביל. בחסידות נבהלו אז מהפרסומים ויצאו בהכחשה גורפת ובבקשה "להסיר לזות שפתיים", וטענו כי "היות שנודע כאילו המדינה משתתפת בחלק מהעלויות של דרך הכוהנים, אנו מודיעים כי זה שקר והכל ממומן על ידי נדיבי עם".

גשר הכוהנים במתחם קבר הרשב"י במירון
גשר הכוהנים במתחם קבר הרשב"י במירון. צילום: ירון קמינסקי

בניית שביל הכוהנים מסמלת את ההקצנה המתרחשת באתר הדתי השני, אחרי הכותל המערבי, מבחינת מספר מבקרים. ההקצנה ניכרת בין היתר בגובה המחיצות בין נשים לגברים בימי ההילולה.

בניית הגשר על ידי המדינה מהווה כניעה לזרם הקיצוני ביותר שאינו מכיר במדינה ונעשתה בניגוד לאמירות מפורשות של רבנים, בהם הרב מאיר שטרן, רבה של מירון זה כ-50 שנה, שקבע באופן חד-משמעי כי "מעולם לא היתה שאלה בעניין הליכת הכוהנים בכביש הראשי שבו עולים לרשב"י". במכתב שהוציא בשנה שעברה כתב כי "מעולם לא עלה איזה ספק בהליכה על הדרך העולה, המקובל על כולם כמה וכמה דורות".

גורמים המעורים בפרטי הפרשה טוענים כי מקורה של סוגיית שביל הכוהנים בסכסוך עמוק בין שתי חצרות, בראשן שני אחים, כוהנים - חסידות "תולדות אהרון", בראשות הרב דוד קאהן וחסידות "תולדות אברהם יצחק", בראשות הרב שמואל יעקב קאהן. על פי גרסה זו, כל תכליתו של השביל היא למנוע מאדמו"ר "תולדות אהרון" להדליק את האש סמוך לקבר הרשב"י.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי "גשר הכוהנים אינו מיועד לחסידות מסוימת, ומטרתו לשרת את כלל המשתתפים בהילולה ובאתר. הגשר מומן כולו על ידי המדינה ואושר על ידי מינהל מקרקעי ישראל".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מאמריקאי משלם מסים: נמאס לנו לממן את השטויות שלכם! איזה חוצפה שאתם לוקחים את המיליארדים שלנו ומבזבזים מיליונים על הטיאוקרטיה שלכם! ישראלים: קץ לסיוע האמריקאי כבר באופק!  (לת) אמריקאי
  • 05:54
  • 02.05.12

  •   הסיוע האמריקאי היחידי לישראל הוא סיוע בטחוני יהודי אמריקאי
    • 12:38
    • 03.05.12

    ב"ה
    מאז שישראל נכנסה ל-OECD ארה"ב כבר לא נותנת לה סיוע כלכלי, רק סיוע בטחוני בגלל שארצות הברית רואה בביטחון של ישראל אינטרס בטחוני אמריקאי.

02 לא נורמלים! לא השתגענו ???? נורמלית
  • 06:23
  • 02.05.12

תגידו, מה נהיה???? עד איפה נמשיך עם להישבר מול הקיצוניים המטורפים??? די!!!! קצת שפיות. זה בסדר להיות דתי לא צריך להמציא את הדת מחדש. חיו ותנו לחיות!!!

  •   כן, ומה עם ההתנחלויות? עם העתקת מגרון  (לת) שלמה
    • 14:13
    • 02.05.12

  •   במלחמת הנורמלים בנורמטיביים, ניצחו הנורמטיביים.  (לת) בצער רב וביגון קודר
    • 14:35
    • 02.05.12

  •   במאבק בין "נורמליים" ו"נורמטיביים" נצחו הנורמטיביים.  (לת) בצער רב וביגון קודר
    • 15:57
    • 02.05.12

  •   עשרות מיליונים דרור
    • 16:47
    • 02.05.12

    עשרות מיליונים הושקעו בתאטרון הבימה משרת פרומיל מכמות האנשים המבקרים במירון

  •   השוואה מבריקה לא הזוי כמוך
    • 09:36
    • 03.05.12

    באמת? מירון היא תאטרון הבימה? ומתי בפעם האחרונה בילית יחד אשתך יום במירון? ומתי בדיוק בפעם האחרונה הכריחו את הבת שלך ללבוש חצאית ולכסות את הראש בכניסה לתאטרון הבימה?

03 קברים זה פויה.... אהההה חוץ מהקבר של הרשב"י? אין דבר כזה. עוד תרד כל עדת קורח המפזזת על קברים תועבת ה' לתהום  (לת) סתם קקר
  • 06:27
  • 02.05.12

04 ? קל
  • 06:48
  • 02.05.12

מי אי אישר את הטירוף הזה? תנו לנו שם, תפסיקו להגיד " המדינה" , יש שם מושתל של הישיבה הקיצונית הזאת , מי הוא? יש לחקור את העיניין לעומק

05 "הגשר מומן כולו על ידי המדינה ואושר על ידי מינהל מקרקעי ישראל".- אופססס ! הלכו כל המיסים ששילמתי מפרי עמלי במשך שנים רבות !  (לת) ראו מה ביבי עושה עם כספי המיסים שלנו
  • 07:12
  • 02.05.12

  •   היות ומדינת ישראל היא מדינה פצפונת ומלאה קברים בכל מקום, בוזגלו
    • 11:29
    • 02.05.12

    אני מציע שנתמקד בבניית גשרי טהרה בכל מקום בו הכוהנים אמורים לעבור. על ידי כך, נשתמש בכסף המיסים שלנו למטרות יעילות ביותר. לעזאזל הבריאות, לעזאזל דירות להשכרה, לעזאזל ניצולי השואה, לעזאזל התפלת מים, וכו... העיקר שהכהנים יהנו...

06 בנייה מיותרת מיכל
  • 07:16
  • 02.05.12

אין זו הפעם הראשונה של בניה מיותת במירון.
נבנתה שם מנהרה מתחת לכביש, והיא סגורה כל הזמן בשער נעול. כי אינה נחוצה, שהרי במשך הילולת ל"ג בעומר, הכביש הראשי חסום והתנועה מוסטת לכביש צדדי. ככה זה.

07 התשובה למה בונים שוב ...לך אחרי הכסף מישהו עושה שוב קופה  (לת) ארץ נפלאה מדיניות רקובה
  • 07:19
  • 02.05.12

08 אלילות משה רון
  • 07:34
  • 02.05.12

עבודת אלילים לא יהדות....וזה הכיוון הכללי.

09 גועל נפש על מה מוציאים כסף במדינה הבזויה הזו  (לת) מיכל
  • 07:40
  • 02.05.12

10 כת מסוכנת של עובדי אלילים, שהמדינה מממנת ברפיונה. ביבי שלנו - האדם הלא נכון במדינה הלא נכונה  (לת) huck
  • 07:45
  • 02.05.12

  •   הערסים בחרו בו. הערסים יבחרו בו שוב. הערסים, חובבי קמעות ומזלות וקדושים ישישים וקברים מוסלמיים שאיש אינו יודע מי בעצם קבור תחת מצבותיהם, אולי כמה עזים פלסטיניות.  (לת) ביבי האדם הנכון במדינה הנכונה!
    • 16:21
    • 02.05.12

11 ממדינה יהודית דמוקרטית ישראל הופכת למדינת פולחן האלילים הממומן אורי
  • 07:52
  • 02.05.12

מדבר פולחן תירחק זו כל התורה
וכל עובדי האלילים הבונים גשרים צרכים בגיור לחומרה כי למעשיהם אין קשר ליהדות

12 זו דת ? זו עבודת אלילים המקדשת פיגולים בשם שמים  (לת) ציניקן
  • 07:54
  • 02.05.12

13 די כבר עם הטירוף אני
  • 08:10
  • 02.05.12

איזה אידיוט עם שטריימל פצח בחומרה חדשה, וצבא הפקידים מצדיע ומיישם. מכל המנגנון הממשלתי לא קם אף אחד שיעצור את זה???

14 כמה ארוחות חמות לניצולי שואה אפשר היה לממן בזה?  (לת) אורן
  • 08:10
  • 02.05.12

  •   אתה צודק,זה מושחת, אבל קצתי בספסרות השואה. ברוש, בן לניצול שואה
    • 12:23
    • 02.05.12


    נכון הדבר, כי חזקה על כל ויכוח שמתארך, שהשואה תידון בו בסופו של דבר.
    והנה, השואה מוזכרת כבר בתגובה 11 (ושישה קוראים מחבבים את התגובה שלך. מה יש כאן לחבב?).
    הרי לך תגובתו העיניינית של בנו של ניצול שואה - הרפה מזה או לחילופין שמור את תגובתך העיניינית לנושאים כמו "האיום האירני" או "מחירי הנדל"ן" !
    נ.ב.
    ארוחות חמות מגיעות גם למעוטי יכולת אחרים, ולא רק לניצולי שואה. האמת הביולוגית היא שניצולי שואה אינם רעבים יותר מאחרים.



  •   היגזמת, אתה באמת לא חושב ש"טוהרה" יותר חשובה מכמה ניצולי-שואה קשישים וחולים?  (לת) גיורא
    • 12:28
    • 02.05.12

  •   ואני נכד לניצולי שואה - למה שאני ארפה מזה?  (לת) אורן
    • 14:14
    • 02.05.12

  •   אתה יודע מה, אל תרפה, המשך לכווץ. דע רק זאת - השואה על ניצוליה לא רלוונטיים לענין, לכן אני ממליץ לך להגביר את הקול כשאתה טוען את הטיעון על השואה, כמנהגו של משה סנה בשעה שנצרך לטיעונים חלשים. ברוש, בן לניצול שואה
    • 16:27
    • 02.05.12


    הביקורת שלך על הבניה - מוצדקת לחלוטין.

15 קודם כל שינקו את השטח במירון ויטרחו לחנך לשמירה על הטבע דורית חיפה
  • 08:12
  • 02.05.12

גועל נפש הזילזול בטבע והשלכת כמויות אשפה בכל איזור מירון. לקחתי לשם תיירת וממש התביישתי. גם אוכלי חינם, גם שנוררים וגם מזהמים את הטבע.

16 בתור אזרח ישראלי שוה זכויות (וחובות) זכותי וזכות רבים כמוני לא לסמוך על הרב שטרן אלא לחוש לדעת רבנים רבים אחרים  (לת) שאול איצקוביץ'
  • 08:17
  • 02.05.12

17 לכסף ציבורי יש תמיד חברים ומעטפות, אישור ההוצאה הוא הבעיה לא הוכחה לצורך  (לת) אריק
  • 08:18
  • 02.05.12

18 מדינה חולה יש לנו. מדינה הפועלת על סמך התנהגות חולנית של הזויים רונן
  • 08:19
  • 02.05.12

אין דבר שכזה נתיב טהרה. אין דבר שכזה נשמות העולות לשמים.האדם מת וכאשר הוא מת, הוא מת, אין לו שום דבר הנשאר אחרי המוות, למעט שלד. החלקים האחרים מתכלים במהירות.
משום כך לא צריך לבנות דבר שימנע מגע של ה"כהן" הקדוש עם הנשמות העולות לשמיים.
כל מי שמבזבז כספי ציבור על יצירת נתיב שכזה . אין לו זכות להיות אמון על אגורה אחת של כסף ציבורי.

19 לדרך ההפועה מהשמים  (לת) מגדל בבל
  • 08:23
  • 02.05.12

20 זה שהמדינה נכנעת לגחמותיהם של אלו ששוללים אותה זה פחות חמור בעיני משיתוף-הפעולה שלה עם עבודת-אלילים. גיורא
  • 08:46
  • 02.05.12

מערכת: אנא פרסמו למרות רגישותכם (המוגזמת) למטבע-הלשון. תודה!

21 חבל על הכסף  (לת) ע
  • 08:52
  • 02.05.12

22 הטענה המוזרה של משקד התיירות "מומן על ידי המדינה". ומניין למדינה יש כסף? מתשלומי המס של החרדים? די! נמאסה הצביעות של השלטון  (לת) גד
  • 08:55
  • 02.05.12

23 אין תקנה ברק
  • 08:58
  • 02.05.12

אולי תסתכלו כמה כסף מוציאים על השטויות שלכם . גם חילונים כהנים עולים למירון

24 הגשר משרת יותר משש מאות אלף איש עולה למירון
  • 08:59
  • 02.05.12

העליה המסורתית למירון מאגדת יותרמשש מאות אלף איש. בכל מקרה הגשר תורם לסדר במקום. אז למה שהמדינה לא תממן. זה שירות לכמעט עשרה אחוז מתושבי המדינה

  •   יואילו-נא אותם 600000 איש לחבור לשאר המיליונים הדרים בארץ כנען, להשיל מעל מוחם הקודח דמיונות, הזיות שוא, אמונות ומנהגים מגוחכים וללכת על פניהאדמה.  (לת) דודלי
    • 10:08
    • 02.05.12

  •   שיתמוטט הגשר  (לת) וניפטר מעונשם של אלה
    • 16:23
    • 02.05.12

25 משהו מוכן להסביר לי למה צריך גשר טהרה שמוליך לקבר ? חילוני
  • 09:00
  • 02.05.12

גם אם נניח שקיימת בעיה כלשהי בשביל הישן כי הוא עובר מצוייות מערות קבורה עתיקות - השביל עצמו מוביל בסופו של דבר לקבר - קבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון.

26 תהיו בריאים הארץ, על הבוקר עצבים...  (לת) מיצי
  • 09:01
  • 02.05.12

27 שערוריה גלית
  • 09:01
  • 02.05.12

אחרי שבכל רחבי הגליל הוצבו שלטי מע"צ ענקיים המכוונים לקבר במירון, מה אתם מתפלאים. מיותר לציין שגם השלטים על חשבוננו שלא נדבר על הפגיעה בנוף.

28 מישהו מרוויח מההרכבה ומהפרוק ומההרכבה מחדש - ולא רק הפגנים שמעודדים להם את החרדה. מושחתים נמאסתם
  • 09:09
  • 02.05.12

זה כסף שנלקח מתקציב שהיה צריך להיות מופנה לחינוך, מתמיכה בקשישים, ומספריות ציבוריות - שלא לדבר על מערכת הבריאו תהציבורית הקורסת בעזרת ממשלות הליכוד/ חרדים
. מה כל אלה לעומת הרכבות ופרוקים של גשרים לכהנים.

29 לא יותר פשוט להרוס וליישר את הקבר? למה המדינה לא גובה מס מהמבקרים שם? אפי
  • 09:09
  • 02.05.12

למה כל שטויות ה"קדושה" האלה נעשות על חשבון המדינה?!!!

30 גשר הטוהרה במירון = גשר המכביה נדיבת עם, שמממנת ממיסיה כל שטות
  • 09:21
  • 02.05.12

שאבין. יהודים אדוקים באים להשתטח על קבר שמעון הצדיק בהר מירון אך אסור להם להגיע לשם בדרך בה צעדו עד היום מחשש לקברי יהודים מתחת לכביש? רוב הרבנים טוענים שאין כל צורך בגשר טוהרה ורק חסידות נידחת שאיש לא שמע עליה קודם מתעקשת שיש צורך בגשר, אך החסידות הזו האנטי ציונית מסרבת לקבל דבר מהמדינה הטמאה, ובכל זאת הממשלה מקימה את הגשר המיותר ומתערבת מבלי שנשאלה במחלוקת בין חצרות אדמו"רים? מדוע? ומדוע על משלם המיסים לממן כל שטות הלכתית?

31 אנטי כפייה דתית בעד הגשר אתאיסטית
  • 09:24
  • 02.05.12

כל כך הרבה אנשים מגיעים בכל שנה למקום ההוא להתפלל למען משהו שאני לא מאמינה בו ולערוך טקסים שאני מתקשה להתמודד איתם אבל זה קיים וחיובועט - לא יתכן להתנגד אוטומטית לכל מה שקשור בדת - כותרת מקוממת שמזמינה התנגדות במקום שאך טבעי להשלים עם ההוצאה

32 תרשמו לפניכם! כל בזבוזי הכספים האדירים האלה נגמרים אחרי שהממשלה הבאה תהיה (ב"ה..) בלי חרדים!! בהצלחה לכל המפלגות החילוניות!!  (לת) אביב פוליטי חדש לישראל
  • 09:48
  • 02.05.12

33 צריך מדינה נפרדת לחילוניים. למה אני צריכה לממן "צרכים" של מאמיני-אלוהים למיניהם.  (לת) נגה
  • 09:51
  • 02.05.12

34 חשכת ימי הביניים.  (לת) עידו
  • 10:00
  • 02.05.12

35 הממשלה יותר קדושה מהרבנים HOLIER THAN THOU
  • 10:00
  • 02.05.12

הפנימו מהר,לפני הבחירות.

36 לבדוק מיקיבל את ההחלטה ומי גוזר קופון מביצועה  (לת) שון
  • 10:06
  • 02.05.12

37 קבר בר יוחאי העילוי
  • 10:08
  • 02.05.12

הסיכוי שבר יוחאי קבור בקבר בר יוחאי שווה לסיכוי שאני קבור שם.

38 בפעם הבאה שתמחו על מחיר הקוטג' אולי תזכרו שיש עוולות גדולות ממנו נסיון שני
  • 10:12
  • 02.05.12

שאבין. יהודים אדוקים באים להשתטח על קבר שמעון הצדיק בהר מירון אך אסור להם להגיע לשם בדרך בה צעדו עד היום מחשש לקברי יהודים מתחת לכביש? רוב הרבנים טוענים שאין כל צורך בגשר טוהרה ורק חסידות נידחת שאיש לא שמע עליה קודם מתעקשת שיש צורך בגשר, אך החסידות הזו האנטי ציונית מסרבת לקבל דבר מהמדינה הטמאה, ובכל זאת הממשלה מקימה את הגשר המיותר ומתערבת מבלי שנשאלה במחלוקת בין חצרות אדמו"רים? מדוע? ומדוע על משלם המיסים לממן כל שטות הלכתית?

39 מה קרה פתאום? מאות שנים לא היתה כל בעיה הלכתית תמוי
  • 10:36
  • 02.05.12

המדינה יורדת מהפסים. מיליון שקל לשביל שאפילו רבנים טוענים שאיננו נחוץ.
טירוף

  •   אפשר היה להאכיל ילדים רעבים בבתי הספר עצוב
    • 15:07
    • 02.05.12

    לגבי האוכל לעניים הם סומכים על העמותות(שבפועל "מתנדביהן" לוקחים את רב הכסף לעצמם,ואז העניים והמסכנים נשארים על הגשרים ללא אוכל.

40 המנהרה כן פועלת היטב בל"ג בעומר e.k.
  • 10:42
  • 02.05.12

והיא נחוצה מאוד .התנועה עוברת בכביש כרגיל ובלי הפרעת הולכי רגל המופנים למנהרה .המנהרה היא דווקא דוגמא לפעילות מבורכת של המדינה מתוך חשיבה על הסדרת התחבורה ביום עמוס כמו לג בעומר ומניעת סיכונים מיותרים מהולכי הרגל ומניעת פקקי תנועה מנוסעי האוטובוסים !!!!

  •   מה הקשר? חנוך
    • 12:20
    • 02.05.12

    מי אמר שהמנהרה לא חשובה? המנהרה היא הכרח בטיחותי ושביל הכהנים הוא גחמה. אגב כשביקרתי שם בשנה שעברה ראיתי שגם במנהרה דאגו לחצוץ בין גברים לנשים שחו"ח מי שניצל מפגיעת המכוניות לא יפגע ממראה אשה רחמנא ליצלן

41 סטס מיסז'ניקוב מימן גשר כהנים הזוי במליון שקל. זו בדיחה? מיכל
  • 11:09
  • 02.05.12

העיקר שהמפלגה שלו עושה אבו עלי על נושא הגיוס ומצד שני מממנת דרישות של פלגים חרדיים סהרוריים

42 לזה יש כסף? דלית
  • 11:25
  • 02.05.12

ומצדשני, אולי אפשר לשחד אותם בעוד איזה סכום ונגמר?

43 ככה אמר ר' שמעון בר יוחאי : גשרים ליטול מהם מכס. שליש
  • 11:29
  • 02.05.12

"פתח ר' יהודה ואמר כמה נאים מעשיהן של אומה זו תקנו שווקים תקנו גשרים תקנו מרחצאות, ר' יוסי שתק. נענה רשב"י ואמר כל מה שתיקנו לא תיקנו אלא לצורך עצמם- תיקנו שווקים להושיב בהן זונות, מרחצאות לעדן בהן עצמן, גשרים ליטול מהן מכס."
שימו לב. גשרים ליטול מהם מכס.בעיקר מאיתנו.

44 רק אלוהים יוכל להציל את המדינה הזו מן השחיתות, מן הדת, ומן הרמאות העצמית  (לת) משה
  • 11:59
  • 02.05.12

45 אין גבול לטמטום של המדינה שזורקת מליון שקל .לקיצונים .אבל לא לזקנים החולים.  (לת) גדי
  • 12:21
  • 02.05.12

46 גשר הטירוף הפונדמנטליסטי - הפרצוף של עתיד מדינת היהודים ש.דן
  • 12:44
  • 02.05.12

עוקרים עצים ומקימים גשרים כדי שכוהנים ישארו "טהורים"

47 מה שקורה במירון זה עבודת אלילים וחילול השם מנחם
  • 12:50
  • 02.05.12

זה פולחן שאין בינו לבין היהדות מאום

48 להקים מהר מפלגה חדשה ולה יעד אחד בלבד: הפרדת הדת מן המדינה  (לת) ויבוא לציון גואל
  • 12:59
  • 02.05.12

49 שיעשו מזה "שביל אגרה" וכל העובר ישלם...  (לת) ישראלית
  • 13:11
  • 02.05.12

50 מדינה מטומטמת ןאנחנו משלמים  (לת) יוסי
  • 13:27
  • 02.05.12

51 חייבים להוסיף שם מפוחים להרחקת טומאה אחרת כל הכוהנים יפסלו מ כהונה  (לת) אורי
  • 14:05
  • 02.05.12

52 כבר רשמתי את זה בעבר, ונרשום שוב: רק מרד מיסים מאסיבי של הציבור החילוני במדינה, יצליח לשנות משהו. אין לטירוף קיום בלי המסים שלנו
  • 14:06
  • 02.05.12

העלמות מס, קבלות פיקטיביות, תשלומים ב"שחור" - לרשות כואב רק כשפוגעים לה בכיס.
No taxation without representation

53 מדינה הזויה ומטורפת. מי שצעיר ,כשיר ומשכיל חייב לברוח מכאן  (לת) אין כאן עתיד
  • 14:13
  • 02.05.12

54 1. חוצפה.... 2. בחיפזון? בטח לקחו את החברה שהקימה את גשר המכביה...  (לת) MOMO
  • 14:16
  • 02.05.12

55 כסף למגרון/אולפנא/וכו ולגשרים לשום מקום-אלה סדרי העדיפות של ממשלת נתניהואם אינך מתנחל או חרדי למה תצביע נתניהו?  (לת) ממשלת חרדים ומתנחלים
  • 14:21
  • 02.05.12

56 מדובר בלא יהודים מומחה בנושא
  • 14:26
  • 02.05.12

לא חס ושלום הקברים אלא הרבנים מתחזים ליהודים
מדובר בכת ידועה של עובדי עבודה זרה
מה להם ולרשבי?.

57 "למנוע מאדמו"ר תולדות אהרון להדליק את האש",אם זו לא עבודת אלילים,אז מה כן?!!!  (לת) שולמית בהרב
  • 15:00
  • 02.05.12

58 והעיקר - תמשיכו לשים ליכוד בקלפי  (לת) מגיע לכם
  • 15:13
  • 02.05.12

59 יש לי חברת IT ואני לא מקבל דתיים לעבודה רק מהשינאה שלי אליהם  (לת) דיין
  • 16:03
  • 02.05.12

60 מי צריך את זה? בזבוז כסף וטיפשות. איפה הממשלה.????  (לת) אופירה
  • 16:05
  • 02.05.12

61 מי מבצע את העבודות? תעקבו אחרי הכסף! מיליון שקל לכמה מאות מטרים?!  (לת) דנה
  • 16:25
  • 02.05.12

62 The pigs will walk on this bridge  (לת) For money they'll cure and convert everything.
  • 18:01
  • 02.05.12

63 נאחל למדינת ישראל שהלוואי שתינצל מן השחיתות, מן הדת, ומן הרמאות העצמית. שלוש התכונות האלה כבר החריבו מעצמות גדולות מישראל. אמן, כן יהי רצון.  (לת) רבינוביץ'
  • 22:16
  • 02.05.12

64 למה לא לבנות גשר נפרד גם ל"לבנים", "שחורים", חומים, בעלי קרחות, משקפיים, נשים בנידה, נשים שרות, נשים ללא מחזור, לאן נגיע??  (לת) חרדה מהחרדיזציה
  • 23:04
  • 02.05.12

65 בורות ואלילות... ייאי
  • 11:14
  • 03.05.12

כל מיני פרושים ופלפולים ישמיעו "כלי הקודש" למיניהם,כדי להצדיק את המנהג המביש של "עליה לקברי צדיקים", שהוא פולחן המתים.פולחן המתים לסוגיו הוא עבודת אלילים ויש על כך איסור חמור בתורה,אף נתן לכך הקב"ה דוגמא,בבחינת כזה האיסור ראה וקדש "וַיִּקְבּר אתו בַגַּי בְּאֶרֶץ מואָב מוּל בֵּית פְּעור
וְלא יָדַע אִישׁ אֶת קְבֻרָתו עַד הַיּום הַזֶּה". לצערי הבורות והאלילות שורים בתוכנו.

66 הבורות והאלילות ... ייאי
  • 11:23
  • 03.05.12


כל מיני פרושים ופלפולים ישמיעו "כלי הקודש" למיניהם,כדי להצדיק את המנהג המביש של "עליה לקברי צדיקים", שהוא פולחן המתים.פולחן המתים לסוגיו הוא עבודת אלילים ויש על כך איסור חמור בתורה,אף נתן לכך הקב"ה דוגמא,בבחינת כזה האיסור ראה וקדש "וַיִּקְבּר אתו בַגַּי בְּאֶרֶץ מואָב מוּל בֵּית פְּעור
וְלא יָדַע אִישׁ אֶת קְבֻרָתו עַד הַיּום הַזֶּה".זה הנאמר במשה שהוא מגדולי בני האנוש . לצערי הבורות והאלילות שורים בתוכנו.

67 תעשיית כספים ותו לו אהוד מטבריה
  • 10:19
  • 04.05.12

אין שום מקום וצורך בגשר כל שהוא.המקום משמש ל"חליבת" כספים ממבקרים ותו לו.עדת "מברכים" קבצנים וכו'

68 טוב אז ככה ,קבר רש"בי אחד מהאתרים הכי מתוירים במדינה דוס
  • 14:46
  • 04.05.12

רק התעשייה סביב מכניסה למדינה הון כסף ,ממסים ,תרומות כסף זר ,תירות,ועוד
כן רק אחוז מהפעילות ממנת אלף פעמים את הגשר,
מגיעים לאתר אלפי מאמינים מרחבי העולם ,ומה הם רואים אתר מוזנח
פאדיחה למדינה חצי מיליון איש מחכים לשירותים בסיסים שאין ומסופק ע"י עמותות חרדיות פרטיות בעשרות מיליוני שקלים כל שנה,
אז מספיק עם השנאה
אגב 90% ממשתתפי ההילולא משלמים מיסים
וחבל שהכתב לא מבין מספיק בעניני חרדים אם הוא מכנה את הרב של מירון כרב שמייצג את כלל החרדים /דתים,
שבת שלום

69 ומשרד האוצר שותק! לתת לחינוך אין,לרופאים אין,לרווחה אין, לכבישים אין,לקשישים,את מי הם מעניינים? לבתי-חולים, תשכבו בפרוזדורים!!!!!!! א ב ל לעובדי אלילים של ביבי לא חסר כלום רק תגידו גם אם זה מיותר -----קחו--------(מחר יש בחירות) איפה פקידי האוצר? מהיכן הכסף שאין?????????  (לת) מ ו ש ח ת י ם!
  • 15:52
  • 07.05.12

פרוייקטים מיוחדים