המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מחאה, דור 2.0 || העם דורש כל מיני דברים

המחאה המתחדשת נראתה כקואליציה מוזרה של אינטרסים ואג'נדות. אפילו מנהיגי הקיץ שעבר נראו כמו דמויות נוסטלגיות, שטבעו בבליל של מסרים

הקיץ בפתח, ואיתו חזרה אמש כיכר העיר ומלאה אדם. אולם שובה של המחאה הציג פנים חדשות במראה. המחאה החברתית, לא מה שהיכרנו; המוחים החדשים, לא מה שידענו. מה שהחל בקיץ 2011 כתנועת אוהלים קטנה וממוקדת מטרה, שקמה כדי להוריד את מחירי הדיור, התגלה בקיץ 2012 כאוסף אינסופי של ארגונים וארגונונים, קואליציה מוזרה של אינטרסים ואג'נדות, חלקם נוקבים וחלקם תמהוניים, כמה מהם רוחניים, שלא מצאו לעצמם (עדיין) את הקו המשותף. אם מחאת 2011 התחילה ב"העם דורש צדק חברתי", והפכה עם הזמן ל"העם דורש כל מיני דברים", אז אמש סדר העניינים היה הפוך. אתמול התחיל הקיץ עם כל מיני דברים, הרבה מדי דברים.

כיכר רבין דמתה אמש יותר לוודסטוק, לא כולל הסמים, מאשר לכיכר הבסטיליה. המוסיקה העכשווית רעמה, לא עוד אייל גולן ושלמה ארצי, הגיל הממוצע ירד, השפה שונתה לבלי היכר ורק הזעם היוקד שחסר כל כך בקיץ שעבר לא הורגש בה, למרבה הצער, גם אמש.

בשעת ערב מוקדמת סבבו בכיכר האבות המייסדים, דפני ליף ורגב קונטס, כזרים במקום שהיה ביתם, מתראיינים לטלוויזיה במופע שנראה יותר נוסטלגי מאשר פוליטי. כן, ליף היא כבר נוסטלגיה, הייתם מאמינים? ההצגה הזאת נמשכת, אבל כנראה בלעדיה.

Article video embed code

כמו שזה נראה אמש, המחאה, דור 2, לא תצמיח עוד מנהיגים חדשים כמותה. מחולליה הקפידו להעלות לבמה דמויות אלמוניות, שקראו טקסטים שנכתבו מראש, מעבירים ביניהם את המיקרופון כמו היתה זו מסכת של חג השבועות בקיבוץ. "תשאלו את עצמכם למה אתם יודעים יותר על הכור באיראן מאשר על שכונת ג'סי כהן בחולון...למה יש ממשלה כל כך רחבה ואינטרס כל כך צר". נוקבים ונכונים ככל שהיו, ריחפה על הטקסטים הללו הקריאה, שלא לומר האזהרה התמוהה והמקוממת, שנשמעה שוב ושוב: "להוריד שלטים פוליטיים. אנחנו לא הפגנה פוליטית. זו הפגנה של ביחד". לא פוליטית? אם כך, בנימין נתניהו יכול להיות רגוע לעוד קיץ אחד של אושר וכושר, התנחלויות, הפצצות ואי צדק חברתי.

מאז הקיץ שעבר גדלה הממשלה עוד יותר, אך התמיכה הציבורית בה לא קטנה בכלום, על פי הסקרים - אולי אות לכישלון הקיץ ההוא. מהקיץ שעבר הפכה היציאה לרחובות כמעט לשגרה, גם אם קיצית בלבד - אולי אות מבשר טובות.

אבל ספק אם קואליציה של "המשמר החברתי" יחד עם אנשי ה"דארמה החברתית"; ה"קואופרטיב הראשון לשינוי חברתי" יחד עם "שלום חדש - בואו ללמוד וליצור"; "מאהל הפראיירים" יחד עם "עמי - עתיד מדינת ישראל"; "ישראל יקרה לנו" יחד עם "פרויקט ונוס"; ו"בית העם" יחד עם מארגני ימי כיף לילדים פלסטינים ומצדדי הקנביס, תאיים יותר על הממשלה ועל הסדר הקיימים והשולטים מאשר זעקת חסרי הדיור הברורה של ראשית הקיץ שעבר.

החדשות הטובות היו שהצעירים (מאד) השתלטו על הכיכר; החדשות הרעות שהם התפזרו אמש הרבה יותר מדי. מישהו ספר לא פחות מ-30 ארגונים מארגנים. אפילו במה מרכזית אחת לא היתה אלא כמה במות, כשבשולי הכיכר ניצבים עשרות דוכנים של הקבוצות השונות, בספק יריד הבלים, ספק שוק מחאה. כיסי מקטורני מלאו פמפלטים שונים ומשונים, שהעיון בהם ובעיקר הירידה לסוף דעתם עוד תיקח לי שעות.

הייתם אמש בעצרות? תייגו עצמכם בפייסבוק

;

מסכי טלוויזיה ברקע הביאו בשידור חי את המתרחש באותה שעה בערי מחאה אחרות בעולם: מדריד, ברצלונה ולונדון. חודש מאי הוכרז כ"חודש המחאה הבינלאומית", ו"אנחנו לא לבד" - אבל ספק אם הגלובליזציה הזאת של המחאה תיטיב במשהו את גורלם המר של תושבי ג'סי כהן בחולון. אמש הם (שוב) לא באו בהמוניהם לכיכר, גם אם העצרת הזאת החלה בצעדת המעטים מדרום תל אביב. זאת היתה (שוב) העצרת של הצעירים החילונים והתל אביבים מהפייסבוק. טוב לראות אותם מנותקים ממסכי המחשב שלהם, יוצאים לרחובות, דואגים לא רק לעצמם ולפחות מדמים לעצמם שהם מוחים.

שעה קלה לפני תחילת העצרת עוד פרקו פועלי קבלן אפריקאים מחסומים של חברת רון-טון, במסגרת הצדק החברתי. מעגל רוקדים גדול כיסה על הכיכר כדי "לשלב ידיים" על רקע השקיעה; שתי נשים הזמינו אותי לחיבוק, שתיים אחרות לשתי דקות של דומייה יחדיו. ורק אוסף פחיות קשה יום שאל שוטרת תנועה "על מה ההפגנה?", וזו לא ידעה להשיב.

כן, השוטרים פשטו אמש, כמו בכל הפגנה ישראלית, הרבה יותר מדי, אבל אתמול הם לפחות לא היו אלימים, לשם שינוי. המנחה דיברה על ה"קהל המדהים" שנמצא בכיכר, כמו היינו באשראם בפונה, או בכנסייה אוונגליסטית של מטיף בדרום ארצות הברית.

דווקא המנהיג המבטיח של מחאת הקיץ הזה, הפעיל החברתי הוותיק והמסור שאול מופז, לא נראה אמש בכיכר. רק ח"כ אחד או שניים העזו להגיע. השנאה למפלגות ולפוליטיקה התגברה מאז הקיץ שעבר, עם התרחבותה של הממשלה. "כל המפלגות נכשלו. לא הימין, לא המרכז ולא השמאל. קודם תעבדו בשבילנו. קודם נדבר על צדק, אחר כך על מהפכה, ורק לבסוף על מפלגות", הכריז אחד הדוברים, וגם זה לא היה בהכרח סימן מבשר טובות.

"עכשיו אנחנו מוכנים", ריצדה הכתובת על המסכים, והספק כרסם את הלב, שמתקשה (בינתיים) להאמין, אותו הלב שיודע שלמרות הכל, התקווה היחידה נמצאת בכיכר הזאת.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לבנות דירות מסובסדות למשוחררי צה"ל וזוגות צעירים ביו"ש יהודה שומרון
  • 04:59
  • 13.05.12

לבנות דירות מסובסדות למשוחררי צה"ל וזוגות צעירים ביו"ש - דירת 4.5 חדרים שתעלה 450,000 ש"ח

  •   אל תשפוך כסף על יו"ש, כסף שכולנו נצטרך לשלם אותו שוב, ושוב, ושוב. אל תבלבל את המוח.
    • 11:51
    • 13.05.12

    אסור לשפוך כסף על יו"ש. ולמה? כי את הדירות המוזלות-מאד של גבעת האולפנה אנחנו צריכים עכשו לקנות עבור המתיישבים פעם נוספת, ואת זה יממנו כל תושבי מדינת ישראל, כולל אלה שמגורים ביו"ש מעולם לא הופיעו בסיוטים שלהם. התשלום הזה ילקח מהכסף שנועד למיטות בתי חולים. אז לכו לגור בנגב. בגליל. בכרמיאל.

  •   ואז לשלם פי עשרים על הפינוי והפיצוי קלייבוביץ
    • 12:20
    • 13.05.12

    לא תודה, יהודים תישארו בארץ, השטחים לא יהיו בידינו עוד שנים ארוכות. או שנפנה את השטחים או שנפונה מפה לחלוטין.

  •   זוהי השקעה מצויינת בהתחשב בפיצויי הפינוי שיקרה במוקדם או במאוחר  (לת) עידו
    • 12:55
    • 13.05.12

  •   כמה רוע ורק כאילו תמימות... יו"ש תשאר שלנו, וזה מה שיקרה, אז די!  (לת) שמאלני, אבל ציוני אמיתי
    • 13:20
    • 13.05.12

  •   כן כן - לבנות אחלה אפרטהייד, ולהפוך את הפלסטינים לעבדים שלנו, אז יהיה דיור בחצי מחיר לכווווולם.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 14:04
    • 13.05.12

  •   איזה רמת מוסר!עדיף לגרש אנשים מבתיהם ולא לספק עבודה לערבים הזקוקים לפרנסה  (לת) רפאל
    • 15:01
    • 14.05.12

02 sad but true עידן
  • 05:11
  • 13.05.12

עד שלא יבינו הילדים שהכל פוליטי, שום דבר לא יזוז

03 אם המחאה לא מתאימה למסר שלוי רוצה להעביר (כבר 30 שנה), אז היא "לא ברורה" או "לא ממוקדת". הוא עוד לא הבין שהוא בעצמו חלק מהשיטה נגדה יצאו היום למחות.  (לת) ז'אק
  • 05:35
  • 13.05.12

  •   מדויק! נדב
    • 11:06
    • 13.05.12

    גדעון לוי, מסקר כפי שהתקשורת יודעת לסקר, מחפשת גיבורים, מכתירה מלכים, מפלגת; מחלקת לקבוצות, הכל כדי שיהיה סיפור נוח לסיקור; הכל רק לא להעביר את המסר האחד והיחיד לפיו נמאס לנו מהשיטה הכלכלית שמוכרים לנו שהיא ה"טבעית" והיחידה.

    דיייייייי נמאס

  •   מסכים!  (לת) יוסי
    • 12:54
    • 13.05.12

  •   מה אתה עושה פה?  (לת) יורד
    • 23:27
    • 13.05.12

04 המחאה צריכה להתמקד בשינוי השיטה הכלכלית ופירוק ביביבי
  • 05:39
  • 13.05.12

בנק ישראל ממונופול ייצור הכסף בחוב. חוב שאנו משלמים עליו ריבית בשווי 35 אחוז מהתל״ג, שעוברים לקרטלים בנקאים...

  •   אתה צודק לחלוטין אבל איך מסבירים את זה?? אני בטוח ש-99% מהקוראים פילו לא מבינים מה כתבת חמציץ
    • 17:49
    • 13.05.12

    הבעיה היא שהבעיה מסובכת ואי אפשר להסביר אותה בסיסמאות כמו איראן+גרעין=אסון. כדי להבין אותה צריך להבין בכלכלה ורוב הציבור לא מבין כלום בכלכלה, לכן ל"ראשי המשק" והטייקונים קל לעשות עליו מניפולציות.

05 המחאה צריכה להתמקד בשינוי השיטה הכלכלית ביביבי
  • 05:40
  • 13.05.12

בנק ישראל ממונופול ייצור הכסף בחוב. חוב שאנו משלמים עליו ריבית בשווי 35 אחוז מהתל״ג, שעוברים לקרטלים בנקאים...

06 לא יותר פשוט שכולם יצביעו למפלגת העבודה?  (לת) .
  • 05:54
  • 13.05.12

07 אכן - אלה שעל הבמה דיברו ״מחאה לכו-ו-ו-לם, ימין ושמאל״ - אבל הקהל היה פוליטי לגמרי עם ״ביבי הביתה״ ג'יי
  • 06:36
  • 13.05.12

חשוב לנצל את המומנטום ההתחלתי, מבולבל ככל שהיה, ולחדד את המסרים ש״לא ניתן ליצר צדק חברתי ללא חברה צודקת״, שימין מדיני (שטחים/כיבוש) קשור לימין חברתי (טייקונים/הון-שלטון) ולסכנה לדמוקרטיה. והעיקר: כדי ליצר שינוי מהותי בסדר העדיפויות חייבים להחליף את השלטון.

08 הכל פוליטי. ומי שלא רוצה להיצבע בצבע פוליטי מובהק, מאפשר לחונטה הצבאית השלטת לזמבר אותו.  (לת) גמעכט
  • 06:36
  • 13.05.12

09 אם זה מה שגדעון לוי כותב על המחאה אז היא באמת לא שווה כלום  (לת) יונית
  • 06:40
  • 13.05.12

  •   אם ככה אתה מתייחס למחאה - אז כנראה שאתה שווה רק טוקבק אצל גדעון לוי אחד עם דעה משל עצמו
    • 08:51
    • 13.05.12

    גדעון לוי הוא מהאנשים שיש להם, ולכן הם לא מבינים ולא יבינו למה אנשים מוחים על המצב הכלכלי חברתי.

  •   העם דורש לא לסגת ולא להכנע לטרור הפלסטיני זה כבר שנים
    • 09:11
    • 13.05.12

    העם דורש לא לסגת ולא להכנע לטרור הפלסטיני
    העם נגד טרור

  •   העם דורש ש"הארץ" יכתוב באיזה ארץ מדובר: ארץ ישראל או לא, והאמת שאתמול לדעתי, היתה מעין התחמקות גועלית מהשרת "התקווה" בכיכר מלכי ישראל שגם ע"ש יצחק רבין ז"ל - ציוני מובהק  (לת) שונרא
    • 10:44
    • 13.05.12

  •   יונית, את צריכה להעביר קורס חשיבה ביקורתית!  (לת) 3l4d2
    • 11:53
    • 13.05.12

  •   טושטוש. דביר
    • 11:55
    • 13.05.12

    תשעים אחוז מאזרחי ישראל גרים בתחום מדינת ישראל. וכולם, כל העם, מקבלים שירותים אזרחיים שצריכים להיות מובנים מאליהם, ושירותים שמדינה בעולם השלישי מתנצלת עליהם. ואל תגיד לי שלך זה לא קורה.

10 זה לא זה ולא זה זה כנראה היד-פרק ישראלי אבל המסר האמיתי הוא "עם כובש לא צודק" והוא רק מסר מדיני ולא פוליטי  (לת) פלץ
  • 06:48
  • 13.05.12

  •   הבעייה שלך שאם לא תדבר על כיבוש החברים שלך באירופה לא ישלמו לך. ההתמקדות בכיבוש איפשר לממשלות ישראל להתעלם מנושאים חברתיים בוערים,אז מה לא עושים בשביל אתנן שמן מאנטישמים אירופים. הכיבוש זו הבעייה???
    • 08:43
    • 13.05.12

    אלה החברה המפונקים, הנהנתנים שהנושא החברתי מעניין אותם רק כדי לנגח את הממשלה בניסיון להפיל אותה, תוך התעלמות מהדמוקרטיה. חברו קבוצות של אנרכיסטים קומוניסטים, ואיטרסטים של פוליטיקאים כושלים, שכל מטרתם רווח אישי.

  •   חזיר ימני אתה מגיב 0843 - הכיבוש הוא לב ליבת הבעיות שלנו. כי כל הכספים שלנו הולכים להתנחלויות. כל כל הכספים שלנו הולכים לחרדים. כי כל הכספים שלנו הולכים לטייקונים. לא קשור לקומוניזם ולא לאירופה. עוד שניה תצעק סוריה. הגיע הזמן שעוולות הכיבוש, החרדים והטייקונים יהיו ברורים לכל בוחר ימני שרוצה לצרוח צדק חברתי או הון שלטון עולם תחתון- שיבין איך הבחירה שלו בקלפי קשורה למצבו שהיום על הפנים, ומחר יהיה עוד יותר על הפנים, עד שהרס המדינה יהיה טוטלי? הכיבוש, החרדים והטייקונים- מעבר לפן החברתי והכלכלי, או קשור לדמוקרטיה, שהימין שלך מנגח אותה לטובת קבוצות אלה, ובעיקר לעצמו. ככה זה כשההונים בשלטון. מי שמייצגים את הרווח האישי קודם כל- זה מי שבשלטון: ביבי, ליברמן, ברק, מופז וישי. אלה העיקריים. כל השאר פודלים שלהם. אז לך לספר את השקרים שלך במקום אחר, במקום להפיל אותם על המחאה.  (לת) שומר חוק
    • 11:04
    • 13.05.12

  •   תודה ע הפניה האישH, ל הלשון הגסה,הטרוף והשנאה לכל הסביבה ניבטים מכל מילה. פנה לטיפול דחוף  (לת) לא ימני שמאל שפוי ציוני
    • 11:52
    • 13.05.12

  •   שומר חוק ? נשמע כמו בדיחה
    • 12:04
    • 13.05.12

    הצלחת לחבר יופי של תגובה מנומסת וסובלנית, שלא לומר מושתת על עקרונות הדמוקרטיה, פלורליזם וכבוד האדם.
    יש אנשים שחושבים שדווקא אתה הבעיה ולא הכיבוש. יש כאלה שחושבים שאנחנו לא חייבים לערבים דבר ויש כאלה שזוכרים שגם כאשר השמאל היה בשלטון, החרדים הרוויחו ותוקצבו.
    כשאתה מסיים להגיב, תעשה לכולם טובה ותוריד את המים.

  •   אתה מזכיר לי ימי עבר אחד מהעם
    • 12:10
    • 13.05.12

    לקחו לך את המדינה
    מגיע ג'ובים רק לאנשי שלומנו
    הכיבוש לא בימי מפלגות הימין!!!
    המצב הכלכלי השתפר לאין שיעור בימי שלטון הימין!!!
    נכון יש עוד הרבה מה לעשות אבל לא בדרך שפיכת מרה על הצד השני. הכול ניתן לעשות אם לא נפלג את העם אלא נמצא דרך לאיחודו.
    שרות לאומי לכולם כולל דתיים כולל ערבים.
    שינוי שיטת הממשל והפיכתו לנשיאותי בכדי שניתן יהיה למשול.
    לא משנה ימין שמאל מרכז אלו הדברים שבנפשנו ועליהם אנו צריכים להתאחד

  •   אמן כן יהיא רצון. המשך לשמור על החוק בעיקר בימים טרופים אלה בהם רוצים להציב פודל (פוציניו מוציניו) כמבקר מדינה.  (לת) י
    • 12:58
    • 13.05.12

11 בסופו של יום הכל קשור בכיבוש המשחית והמביש כי עם כובש לא צודק.  (לת) פלץ
  • 06:49
  • 13.05.12

12 צריכים למקד את ההנהגה והמטרות ערבי
  • 07:04
  • 13.05.12

יש לפעול באופן נחרץ למיקוד המטרות ושהקול יהיה קול אחד גם אם יתרבו המטרות כן יש לדבר פוליטיקה ושהעם המטומטם יבין מי ומה טוב לו ומה מזיק לו....

  •   אם ממקדים הנהגה אחת אז הם הופכים אותה ומורידי את כוח המחאה 3l4d2
    • 11:58
    • 13.05.12

    צריך להמשיך לבקש את השינוי ולא להיכנע לבקשות הממשל ליצירת ממשקים אותם קל להרוס.
    ללמוד מתנועת המחאה האמריקאית! אנחנו ה99 אחוזים

13 שלי יחימוביץ לא תרמה דבר, עד עתה, לטובת המעמד הבינוני שמקיז דם ומשלם בממונו וזיעת אפו כדי לקיים מיליון פרזיטים משתמטים ממלחמות ועבודה. היא תומכת בבטלנים מקצועיים שמתפרנסים על משרדי הרווחה במקום להחליף בעבודה את מאות אלפי העובדים הזרים. היא לא נותנת צ'אנס להזדמנות הפז שיש לקואליציה הרחבה לעקור את הסרטן המתמשך האוכל אותנו מבפנים כמו אי השויון בנטל ושיטת ממשל ארורה. כי קנאתה הפוליטית מעבירה אותה להתמקד בתפל ולא בעיקר. הקומוניזם שלה עומד בסתירה נוכח העובדה, שהיא עצמה לא ויתרה ולו על שמץ מההטבות המפליגות שמקבלים חברי הכנסת. אני בעד החזרת השטחים תמורת שלום אמת, אבל עניי עירך קודמים. היא צריכה להמתין חודשיים ולהיווכח כמו כולנו אם מופז וביבי משקרים אותנו שוב ומתכונים למרוח מה שהבטיחו ולמשוך זמן, או שתבוא גאולה לישראל בתחומים שאנו מקטרים עליהם עשרות שנים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:08
  • 13.05.12

  •   מה לעשות, "הבטלנים המקצועיים" אכן מעדיפים את תקציבי הרווחה, ומוותרים על שכר העושק בשוק כוח-האדם לטובת העובדים הזרים. ככה בדיוק צריך! מתעסוקות הדחק להבטחת-הכנסה, עד שמישהו יתעורר ויעשה סוף לעוולה!  (לת) .
    • 10:39
    • 13.05.12

14 ביבי , קלט מיד שהמחאה מתפשטת לתחומים רבים ואינה מתמקדת בעיקר. לכן נקט באמצעים שיביאו לדעיכתה. ואמנם הוא שחק אותה בטריקים של ועדות, מריחה, הבטחות לאורך זמן, ומתן אפשרות לבחישה של אטיאס במצג שווא ששיקף כאילו ביצוע של המלצות טרכנברג. משראה שזממו עולה בידו, הוא אישר לשטייניץ לקחת נקמה ולהעניש את המעמד שעובד ומשרת, בהעלאת מיסים מטורפת על החשמל, הדלק, המים, החינוך, הדיור והארנונה. לצערנו המחאה לא תחזור. היא איבדה את המומנטום שלה בגלל שנוהלה על ידי נערים ונערות נבוכים שהוסטו מהעיקר בידי פרופסורים וכלכלנים שתפסו עליהם טרמפ ושטפו את מוחם בתיאוריות חברתיות וכלכליות. שעה שהיו צריכים להתמקד במוטו שכבש את ההמונים, כלומר: שעבוד המעמד הבינוני לטובת פוליטיקאים ופרזיטים שחיים על דמו וממונו.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:10
  • 13.05.12

  •   הגבלת תווים לכותרת התגובות לשלטון  (לת) אור
    • 09:13
    • 13.05.12

  •   מה לעשות, כשחברים חורגים להסתדרות "נהנים" מפטור מס-הכנסה ומסל-סעד בגין שכר-רעב-כחוק, מישהו חייב הרי לממן את הטירוף הזה, של סבסוד וטיפוח תעסוקות דחק למחוסרי הברירה.  (לת) ומה לעשות שהמישהו, זה "במקרה" מעמד הביניים (הנשחק).
    • 12:49
    • 13.05.12

15 גדעון מבכה את חוסר "הזעם בעיניים" עכשיו כמו בקיץ שעבר. זה אומר הכל.  (לת) מישמיש
  • 07:20
  • 13.05.12

16 בורות של הכותב מוחאת
  • 07:27
  • 13.05.12

לו הכותב היה טיפונת מכיר את המטריה, הדברים היו נראים אחרת: המחאה העולמית היא משותפת (מה12-15 למאי) על אותו מניפסט, שהוא העומד גם בבסיס המחאה שלנו: שינוי הסדר הכלכלי והשלטוני כך שישרת את האזרחים ולא את בעלי ההון. זו אכן מטרה רחבה, והא נפרטת להרבה מטרות-משנה אותן מבצעים מעל 170 ארגונים שהקימה המחאה. חיפוש מנהיגים למחאה זו שאיפה של התקשורת, לא של המוחים. עבודה רוחבית ולא הירארכית לא מובנת על ידי לוי ורבים מבני דורו, אבל היא מאד יעילה בדרכה.

  •   גדעון לוי קיבל הוראה למסמס את המסר אמיר
    • 11:48
    • 13.05.12

    בynet ובnrg אי אפילו התיחסות להפגנות
    במקרה הרשימה הזו היא חלק התעמולה הברורה בעד המשך המצב הקיים (שיביא אסון)
    במקרה הגרוע מדובר בחוסר הבנה של עומק המשבר בו אנחנו נמצאים

  •   בינגו!  (לת) גלי פ.
    • 13:12
    • 13.05.12

17 נכון.  (לת) באמת חסר כיוון
  • 07:28
  • 13.05.12

18 זו בדיוק הבעיה.החשש להיות פוליטיים.וחוסר ההבנה ששום דבר לא ישתנה אלא דרך הפוליטיקה.פרווה לא טעים גם בקצפת.מחאה פרווה זה עוד פחות אכיל תפסת מרובה לא תפסת
  • 07:29
  • 13.05.12

העם הזה או מדושן עונג או מטומטם.אי אפשר לחולל שום שינוי אם זה לא באמת בוער בעצמות.הפיצול הזה במקום שיאחד את השורות גורם לממשלה להמשיך להיות שאננה .זה לא נוגע בהם.כי הרי זה לא פוליטי.
באופן פרדוכסלי דווקא מצביעי הימין הם העניים ביותר והם שאינם מסוגלים לחולל שינוי בתפיסת עולמם הפוליטי.

  •   אולי הסיבה האמיתית היא שלא כל כך רע?  (לת) לוגי
    • 09:13
    • 13.05.12

  •   הכל פוליטי, לא הכל פוליטיקאים למה שנלך דרך הפוליטיקאים?
    • 12:08
    • 13.05.12

    וכבר אמר איינשטיין: אי אפשר לפתור בעיה באמצעים שיצרו את הבעיה קודם. הפוליטיקאים יצרו את הבעיה, או נתנו לה להיווצר. לא ניתן להם יד להמשיך את רדיפת הכסאות שלהם.

  •   עוד מגיב בתשלום של 1 הטיקונים לוגיקה
    • 12:11
    • 13.05.12

    לפחות תשנה את השם מכתבה לכתבה לוגי

19 גאה להימנות על פעילי מרצ, העבודה וחד"ש שהעזו להניף שלטים פוליטיים אורי
  • 07:36
  • 13.05.12

למורת רוחם הבולטת של רבים מאנשי הכיכר (מה שגלש גם לאלימות פיזית כלפינו) - איך יכולנו, בוגדים וכופרים שכמותנו, להעז ולטעון שהדרך לפתרון הבעיות שההפגנה דיברה עליהן עוברת בפוליטיקה?
מה שהיה אמש בכיכר, וכמעט שלא סוקר בתקשורת, היה סתימת פיות מכוערת ופחדנית. זה לא רק ש"העם רוצה כל מיני דברים", הוא גם רוצה שדברים יקרו מאליהם, בלי הצורך להחליף את הממשלה המושחתת ואת ראש הממשלה הכושל הזה. לעם לא איכפת להגיד הרבה מילים "גסות" - מדינת רווחה, אפילו מהפכה! - אבל לא להעלות על דל שפתיו את המילה הגסה אך החשובה מכולם - פוליטיקה.

  •   ואני באתי עם דגל "ישראל ביתנו" והתקבלתי בחום ואהבה. היה מדליק . כלכך המון תמיכה יש לנו הפעם. אני מבקש להעלות את אביגדור ליברמן לנאום בפעם הבאה.חברים שר החוץ שלנו איתנו במאבק.  (לת) רוברט
    • 08:02
    • 13.05.12

  •   אין דבר כזה מחאה בלי פוליטיקה ענת
    • 08:27
    • 13.05.12

    אחרת זה סתם שטויות

  •   זו מחאה או ניסיון הפיכה של פעילי מר"צ, העבודה וחד"ש ????  (לת) אם זה ניראה כמו הפיכה זה זה ..
    • 08:51
    • 13.05.12

  •   הם לא הביאו ת'דגל האדום שלהם, אז מדוע הבאת את הדגל הירוק השקרן שלכם?! אתם ירוקים, אתם?! כל המחאה הינה פוליטית - שטיפת מוח שקרית לצעירים מטומטמים  (לת) ראיתי
    • 10:22
    • 13.05.12

  •   לרוברט, בוודאי שהתקבלת בחום, העם הזה מטומטם הרי, אז הוא משלם ויימשיך לשלם  (לת) על איזה מאבק אתה מדבר בדיוק?
    • 10:52
    • 13.05.12

  •   הפוליטיקה כרגע היא צ'יפס שחיממו אותו כבר שלוש פעמים. דני הירוק, חבר של דני האדום
    • 12:10
    • 13.05.12

    יש מחאה בלי פוליטיקאים, ביחוד לא פוליטיקאים מושחתים.

  •   אם מארגיני המחאה היו פעילי קדימה או הליכוד זה היה יותר טוב .  (לת) ..
    • 13:04
    • 13.05.12

  •   אתה גאון!! (במידה וכל הסיפור הוא לא הפוך על הפוך) העלה את ליברמן לנאום (רצוי במאמע לושן) האולם יעמוד על הראש והחיבוקים ימחצו אותך למוות. רק דבר אחד אל תעשה, דיר בלק, אל תיתן לו לשיר (לאנוס) את התקווה. והיו דברים מעולם. (מצלמות אבטחה לא מזייפות).  (לת) מולינרי
    • 13:05
    • 13.05.12

20 אולי העם לא באמת רוצה ״צדק חברתי״? חיים
  • 07:39
  • 13.05.12

כי מה זה צדק חברתי בכלל?
כשאני רואה את החבורה שעומדת בראש המחאה והשטים של מפלגת חדש, אני יודע שאני לא רוצה להיות שם

  •   היית מעדיף להיות טייקון. אה? צדק צדק
    • 12:11
    • 13.05.12

    נעבעך, לא נותנים לך להיות טייקון, אבל אתה לא רוצה לסגור לאפשרות הזו את הדלת.

  •   לא. אני מעדיף להמשיך לעבוד קשה, בלי שילדים מפונקים ישלחו את היד לכיס שלי חיים
    • 12:47
    • 13.05.12

    אני עוד 10 שעות ביום, ורוצה לשלם פחות מס.
    לא רוצה שהמיסים שלי יממנו חינוך חינם שממנו יהנו בעיקר מפחות מרובות ילדים.
    לא רוצה שהמיסים שלי יממנו דירה לצעירים מפונקים שלא רוצים לגור מחוץ לת"א
    לא רוצה שהמיסים שלי יממנו כאלה שלא משלמים מיסים כמוני.

    אני מעמד הביניים שמשרת במילואים ומשלם מיסים. בהפגנה אני רואה בעיקר פרזיטים עם דגלים אדומים

21 המחאה מפוזרת? אה, כי כנסת ישראל מאוד מאוחדת.  (לת) עופר
  • 07:42
  • 13.05.12

22 "הפוסל-במומו פוסל",2 מאמרים של גדעון ומשניהם לא ברור מה הכותב רוצה לומר דניאל דורון
  • 07:47
  • 13.05.12

המאמר מדבר על אוסף של ארגונים וקואליציה מוזרה של אינטרסים ואג'נדות וזה מה שבערך מה שגם משתקף ממאמריו של גדעון לוי, שלאחרונה בצע השתלטות על העתון ומכתיב את האג'נדה המשתמעת מהדיווח , מהכתבות והמאמרים.

23 כל מילה בסלע  (לת) שומר חוק
  • 07:50
  • 13.05.12

24 ממחאה למחאה כוחנו הולך ודל שירי
  • 07:51
  • 13.05.12

הטעות הבסיסית של המחאה בשנה שעברה כמו בימי הזיכרון לרבין זה שהן א-פוליטיות. מרוב הרצון להכיל כמה שיותר עמדות ולפנות לציבור רחב יותר התפספסה הפואנטה. בבחינת תפסת מרובה לא תפסת.

25 המחאה לא בתולה פשוט
  • 07:55
  • 13.05.12

ולכן היא פחות מושכת.

26 המחאה היא חד משמעית על נושא הדיור אמ
  • 07:55
  • 13.05.12

כל שאר הנספחים אכן גורמים לבלבול. הדיור בישראל הוא הבעיה המרכזית שכן מבחינה כלכלית הוא המסמן את האסטרטגיה של השוק החופשי בו מאמין מר נתניהו. במשך 3 שנים תמימות לא נעשתה שום פעולה רגולטורית על מנת לעצור את עליית המחירים וכתוצאה מכך היו עליות של 30- 40 אחוז בכל הארץ. דבר לא מקובל במונחים של מדינה המעודדת קנייה של מגורים. עליות המחירים האלו השפיעו על כל שאר הדברים שכן אם לאדם מסויים אין אופק קנייה של דירה המשמעות היא שלא נותר אלא למחות. ואת זה אנחנו עושים.

27 כמה נקודות אתי
  • 07:57
  • 13.05.12

האלימות של מארגני ההפגנה נגד פעילי מרצ ושלטיה היה הדבר הכי מכוער שראיתי בהפגנות. פתאום הם מתנפלים על אנשים תולשים וקורעים שלטים ופלריגים מידיהם של האנשים. זה היה פשוט גועל נפש. ב- 20 שנה בחיים לא ראיתי דבר כזה, בטח לא מהחברים שלכם להפגנה. תתביישו.
וגדעון, דווקא ריבוי הארגונים זה המפתח לשינוי. ראה דוגמאת "קואליציית הדפוקים" של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. נכון שיש לפתח כיוון ודרישות קצת פחות "מפוזרות אבל אלו יגיעו עם הזמן. גם ב- 68 לא השתנה העולם, אבל נולדו אנשים שכשבגרו והגיעו לעמדות השפעה בהחלט שינו את העולם- לדוג' קלינטון ובלייר. אז אל תגיד נואש!

28 גיבוב של שטויות: סיסמא אחת מאחדת את כולם אדמור
  • 08:16
  • 13.05.12

גם בספרד, גם בצרפת וגם במצרים הדעות לא היו אחידות, פלגים וזרמים משכו לכיוונים שונים, אבל בסוף הסיסמא המאחדת הייתה: "אנחנו לא מרוצים!!" או "העם דורש צדק חברתי!!" וכו'. אלו אינן סיסמאות ריקות מתוכן, אלא מלאות בתוכן, בהרבה תוכן, שכן העם זה החרדים, האמהות החד-הוריות, משפחות שנלחמות לסגור את החודש, חיילי מילואים, ההייטקיסטים ושאר המסות המגדריות הכבדות באוכלוסיה. כאשר המסות הללו אינן מרוצות, במוקדם או במאוחר, צריך לבוא שינוי. אין שום בעיה שהאומנים ידרשו תקציבים לתערוכות, האינטלקטואלים מוזיאונים בחינם, החינוכיסטים ידרשו לימודים בחינם (אבל על אמת!!), שוכרים מסכנים ידרשו דירות וכן הלאה.. הכל בסוף הוא אחד, בקול אחד.. חד ועצבני. את מה שיש לעם לומר הוא יגיד קודם ברחובות, שם יכו שורשי השינוי, והפירות המתוקים, החלפת השלטון, החלפת סדרי עדיפויות וכן הלאה יופיעו בקיץ, אם לא זה, אזי הבא.. לפי בחירת הרוב כמובן. ואם הפחדים שזורים עלינו הפוליטיקאים כמלח, יוליכו את העם שולל.. הרי שגם לנשק הזה יש תאריך תפוגה.

29 בדיוק מה שאני מרגיש! מייק פלג
  • 08:24
  • 13.05.12

על המחאה להתרכז בימים אלה רק על מימוש הפעלת חוק חינוך חובה!. לדעתי ביבי כבר פועל להחזיר אותה לחוק ההסדרים כלומר לשלוח אותה לכל הרוחות!

30 התהוות גומלין הדר
  • 08:28
  • 13.05.12

גדעון יקר , מוזר שאדם כמוך (ועוד הרבה אחרים) לא מצליח להסיק את המכנה המשותף לריבויי הקולות . מדובר על "התהוות גומלין" - על ה"חזק" שמטפח את ה"חלש" תוך שהוא מוותר על חלק ממאגרי "כוחו" - מדובר על התלות ההדדית שלא ניתן לעקוף אותה , מדובר על חתירה לאיזון , מדובר על דאגה לכדור שלנו (כן , כדור הארץ) , מדובר על ערבות הדדית (ללא הבדל דת , גזע או מין ) , מדובר על אנושיות בכל הרמות שלה (כולל היחס לפלסטינאים - שניכסת לעצמך ..) ואפילו כולל הדאגה שלנו לבעלי חיים שחיים על הכדור הזה ביננו ואיתנו, מדובר על חירות של מחשבה .. ולכן לא מדובר על החלפת ביבי א' בביבי ב' , לא מדובר על מפלגות (זה מיושן ודי רקוב -) , ואני מקווה שלא מדובר על אנשים שלא יוצאים לעבודה ובאים לבכות "אבא תקנה לי גלידה" , ואני מקווה שמתוך הכאוס הזה תווצר הנהגה שונה (ממה שאתה מכיר) - trust the process - אני מקווה שזה גל יותר עוצמתי מהקיבוע של המחשבה שלך . גילויי נאות - לא הייתי אתמול בהפגנה (הייתי מאוד מאוד עייפה מעבודה רבה של יום יום - עם ה"שארית" של האוכלוסיה שלנו - האנשים השקופים ..) , אני עובדת סוציאלית ואני מצביעה חד"ש ביום ההצבעות . לבינתיים יום טוב - הדר hadarbster@gmail.com

31 טור מדויק. באשר למפלגות- דחיית הבחירות היא מתנה למחאה. יש עוד שנה לעשות את מה שלא נעשה השנה. להקים מפלגה שתעבוד בשבילנו ולא תאכזב. תוותרו על האגואים שלכם בעניין מיקום ברשימה ותרימו את זה. מפלגה כזו עם פרצופים חדשים שווה יותר מ-20 מנדטים  (לת) הייתי שם אתמול
  • 08:34
  • 13.05.12

32 אם יש יותר מדי סיבות, אין סיבה אמיתית יציב1
  • 08:37
  • 13.05.12

אם יש יותר מדי סיבות להפגנה, אין סיבה אמיתית לה. כמו שאין דבר יותר מופרך מאשר "חודש המחאות" סוג של "גבעת הצעקות" שנתי, כשכואב צועקים, כשלא כואב קובעים תאריך בלוח השנה לטקס המחאות הבינלאומי. מה לעשות? הציבור מרגיש שאלו שמדברים בשמו הם לא אלו שמדברים בשמו...
גם אם נדמה לכמה אנשים שהם, הם, העם. הם לא!

  •   נסיון להגדיר סיבה אחת ירושלמית
    • 09:40
    • 13.05.12

    העם רוצה ממשלה שאכפת לה מהאזרחים

  •   שאכפת לה מהאזרחים הישראלים או הפלסטינים? חיים
    • 09:58
    • 13.05.12

    כי ברגע שאני שומע את מארגני ה"מחאה" מדברים על כיבוש והתנחלויות, אני מבין שזה בלוף

  •   מה שמשותף זה שכולנו רוצים להפיל את הממשלה  (לת) קיטו
    • 09:59
    • 13.05.12

  •   התנחלויות זו אכן הבעיה דנה
    • 10:19
    • 13.05.12

    ההתנחלויות זו בעיה. הרבה מאוד מכספיו של מעמד הביניים מוזרמים לבניית ההתנחלויות. סליחה שאני לא רוצה לממן אוכלוסיות שלמות במדינה הזו ולשאת בנטל הזה על גבי.. על גבם של כל אלו שעובדים, משלמים מיסים, שומרי חוק וכיוב'. באותה מידה לא ארצה לממן חרדים, ערבים וכו'.
    אם ספציפית כאן זה משתלב עם אג'נדה פוליטית של פינוי התנחלויות, שאני מאמינה שצריך לעשות גם את זה, אז מה טוב. אה, וזה בלי שום קשר לכיבוש. לא רוצה לממן אחרים, ובטח כשזה גם סותר את תפיסת המציאות שלי לגבי ההתנחלויות.
    סליחה באמת שאני לא רוצה לממן התיישבות שלא צריכה להיות שם מלכתחילה. סליחה שאני לא רוצה לממן אנשים שנוקטים באלימות נגד הסובבים אותם (ולא רק פלסטינים). באמת, אני צריכה להתבייש בעצמי ולצאת לעבוד עוד חמש שעות ולא לראות את ילדי, בגלל שהאנשים האלה מוצצים לי את הפרנסה.

  •   האזרחים הישראלים מפסידים בגלל התנחלויות  (לת) אם אתה לא מבין את זה אתה מטומטם ותמשיך להצביע בעד ביבי והחברה שלו
    • 10:57
    • 13.05.12

  •   זה מה שסיפרו לי על ההתנחלויות בעזה חיים
    • 11:28
    • 13.05.12

    שבגללן יורים פצמרים ורקטות על שדרות.

    עזבנו אותן ושנתיים לאחר מכן חטפנו טילים על אשדוד וב"ש.

  •   זה שיש לך זיכרון קצר, זו לא אשמה של אף אחד. לפני ש"עזבנו" את עזה (כמובן, לא בדיוק "עזבנו" אותה, אבל נניח) התפוצצו פה אוטובוסים ומסעדות בלב חיפה, ת"א וירושלים וכן, אם כל הטילים שאשדוד וב"ש חוטפים מנין ההרוגים בתוך האוכלוסיה הישראלית קטן בהרבה
    • 12:03
    • 13.05.12

    אני גם אזכיר לך (כשיש בעיות עם הזיכרון, כל דבר הרי צריך להזכיר - אין מה לעשות) שהנסיגה התבצעה ללא שום הסכם עם הצד הפלשטיני, בלי לדרוש מעומה עבורה. ולקינוח - כל זה נעשה על ידי יקיר ימין, אריאל שרון. יש לך עוד הערות?

  •   את האוטובוסים המתפוצצים אני זוכר מ93 חיים
    • 12:51
    • 13.05.12

    חודשים ספורים לאחר שנחתם ההסכם עם הצד הפלסטיני.

    ושרון היה אולי יקיר הימין, אבל הוציא לפועל תוכנית של השמאל.
    כמו עם הבריחה מלבנון בזמן שלטון "העבודה", הוכח שכל שטח שמדינת ישראל עוזבת הופך לפלטפורמה לשיגור רקטות על שטחה.
    לבנון, עזה, עכשיו סיני, ובעוד כמה שנים גם מיהודה ושומרון.

  •   לחיים, רק ב93 האוטובוסים התפוצצו? נו, כבר אמרנו שיש בעיה עם זיכרון ובתחילת כהונתו של שרון, לפני ההתנתקות,הם לא התפוצצו?
    • 14:14
    • 13.05.12

    זה שהימניים בגין ושרון מוציאים לפועל תוכניות של שמאל (בצורה מגושמת במקרה של שרון) זה רק מראה שלימין אין מה להציע. מלבנון יצאנו גם כן בלי שום הסדר והסכם עם הצד השני. סיני היתה שקטה במשך 30 שנה, ויכול להיות מאוד שתמשיך להיות (לצערך הרב) אחרי תקופת התהפוכות ואי-שקט במצרים
    כולה.

  •   יש לך זיכרון קצר. לאחר ששרון נבחר, הטרור קטן בעשרות אחוזים חיים
    • 15:37
    • 13.05.12

    שרון שנבחר ב2001 במקום ברק שנכשל בניהול הלחימה מול הפלסטינים הצליח להתמודד עם הטרור ולמעשה להכניע אותו.
    ככה שהטיעון שלך מוכיח את הטענה שלי.

    אני לא מבין באיזה עולם אתה חי. סיני היתה שקטה 30 שנה, חוץ מכמה עשרות ישראלים שנרצחו בפיגועים כל כמה שנים, ואם מתעלמים מכל הנשק שהועבר אל החמאס בעזה, ואם מתעלמים גם מהמלחמה המדינית שהמצרים מנהלים נגד ישראל כבר 30 שנה.
    אם זה הסכם שלום, אז עדיפה כבר מלחמה כמו שיש לנו עם סוריה מאז 1973.

    ואיזה הסכם בדיוק רצית להשיג עם "לבנון"? איזה ממשלה יש שם? הרי מדובר בארגון טרור ששולט במדינה, ומדי פעם מחליף חוקי יסוד של המדינה באמצעות סבב אלימות קצר, כמו שהיה לפני שנתיים ולפני שלוש.

    תתעדכן. השיטה של השטחים תמורת נייר-חתום לא עובדת.

33 המפגינים הם פעילי מר"צ והעבודה ופעילי הקרן החדשה ....  (לת) מחאה של חלק מהעם.
  • 08:39
  • 13.05.12

34 לנוכח כמות השיכורים והאלימות הגואה , נדמה שרק מצדדי התרת השימוש בקנביס  (לת) הציגו אג'נדה סבירה לפתרון בעיה
  • 08:42
  • 13.05.12

35 חבורה של טיפשים ה"מנהיגי מחאה" האלה ניבה
  • 08:47
  • 13.05.12

במקום למנף את מושא הורדת מחירי הדירות הם ממשיכים להתפזר לכל כיוון. ככה לא בונים חומה!

36 למה ציפית, גידי? עופריקו
  • 08:50
  • 13.05.12

הרי כבר ידוע שהעם רוצה יותר מאשר דיור מוזל. מה שדפני התחילה המשיך והתרחב. בוודאי שזו קואליציה - המון אנשים בעלי דעות שונות שמצאו קווים משותפים רחבים. בוודאי שדפני לא דוברת בשם כולם. בוודאי שאין רשף של זעם בעיניים - זו מחאה ארוכת טווח, החוקים השתנו.
בכל זאת, אני מצטרף לתמיהה שלך לגבי הא-פוליטיות המוזרה. יכול להיות שזה בגלל שהם חוששים להפחיד מוחים פוטנציאליים "ימניים". זו גם המחאה שלהם והם לא מבינים את זה...

37 תודה שהזכרת את זה. אבל שלא יהיה ספק, לעם יש אג'נדה ואנחנו נמצא איך לפוצץ לכם את זה בפרצוף דני
  • 08:50
  • 13.05.12

בזכות האינטרנט התארגנויות יקרו. שנה שעברה תנובה אכלה הפסדים עצומים בגלל שירשורים בפייסבוק. אנחנו נמצא איך לפגוע בקשקעס של השמנים בשלטון שלא שמים קצוץ על העם.

38 אני דורש מהעם צפוני
  • 08:51
  • 13.05.12

הדרישות של העם לשינוי סדר העדיפויות בכל מיני תחומים מקומו בפוליטיקה

יתכבדו המפגינים ויפעלו בתחום הפוליטי, שם ניתן לעשות תהליכים ארוכי טווח

ולא בהפגנות גדולות ככל שיהיו.

39 גדעון, חבל שלא היית בירושלים  (לת) המאבק בועט
  • 08:52
  • 13.05.12

40 מתחילתה המחאה היתה כזו, ועוד יותר מוזר מזה היא העובדה שהמוחים התל אביבים בחרו לנגח בין היתר את החרדים, שהם כידוע העניים בארץ. כל העיסוק ב"כיבוש" הוא ניסיון עלוב לעשות הון פוליטי מגיוס הצבור לטובת בעיות אחרות.  (לת) אלברט
  • 08:53
  • 13.05.12

  •   מי הם אותם מוחים תל אביביים? דנה
    • 11:08
    • 13.05.12

    אם לא כל אנשי הפריפרייה שעברו לגור שם? סטודנטים שבאו מצפון הארץ או דרומה. זוגות צעירים שמקום העבודה שלהם נמצא בתל אביב, אולם הם עברו לשם מראשון לציון, רעננה, אשדוד, ירוחם, באר שבע וכו'.
    אז מה אמרת, שוב, על "התל אביבים"?
    וזה לא בשל שום אג'נדה אחרת. צריך לממן אולי יחידי סגולה בתחום האקדמי (גם באוניברסיטאות וגם בקרב תלמידי הישיבות), שכן העם היהודי ידוע כעם הספר. מאז ומעולם תמכנו בלימוד, שגשוג ופריחה אקדמיים. אבל לממן אוכלוסיות שלמות על גבינו ללא כל סיבה מוצדקת? שיצאו לעבוד!
    בימיו של בן גוריון היו סה"כ 6000 איש שמימנו להם מחיה ולימודים? היום זה כבר מאות אלפים. זה מוגזם ולא מוצדק! אז במקום לבכות ולהגיד לתת לכולם, צריך לתת למעטים ביותר (קרי לשנות קריטריונים) ולמנוע מכל מי שלא מגיע לו.

41 אתה צריך לנסוע לירושלים גדעון. שם צורחים מתחת לבית של ביבי. שם זו הפגנה. בתל אביב זה פסטיבל.  (לת) דורית
  • 08:57
  • 13.05.12

42 א. 99% מהאוכלוסיה יש רק בסין, אלןבניה, וברה"מ לשעבר. אז בבקשה זהירות. אאני מוחה, מוחה, מוחה
  • 09:02
  • 13.05.12

ב. המוחים לא יודעים דברים אלמנטרים בפיזיקה שימושית. במקום לרכז את כל האנרגיה לנושא אחד (כמו לייזר) הם תפזרים ורוצים הכל ועכשיו. נו, באמת.
ג. חברים רדו מספינת ההשליות. הממשלה לא שמה עליכם במיוחד עכשיו עם הגועליציה הבולשביקית - (מבחינה מספרית) אז מה שהיה הוא שיהיה. הוכח בארצנו יותר מםעם (למעשה בכל פעם) כי מחאות והפגנות לא הועילו. מה שמועיל זה לתפוש את העם בגרון, כמו חברת החשמל ותאגידי המים.
אז עדיף שדתרשו קנביס חוקי כדי שלא נראה את הפשלות והשחיתויות בממשל ובמוסדות, ממש כמו בסין עם האופיום. היידה.

43 גם גדעון לוי "דורש כל מיני דברים" - מה בעצם ?  (לת) העם
  • 09:04
  • 13.05.12

44 עצלנות, פינוק, פחד, נאיביות, חוסר מיקוד, נייטרליות נדב
  • 09:07
  • 13.05.12

אלה הסיבות שממשלת ישראל לא סופרת את ההפגנות הללו. עד שלא יחסמו כבישים, יבערו צמיגים ותהפוכנה מכוניות לא יזוז כלום. זה פוליטי, טיפש!

45 הנושא האקוטי צריך להיות בעיית המסתננים הסודנים ניר
  • 09:10
  • 13.05.12

הסודנים איום יותר מהאירנים

46 מה עם הכיבוש? טלי
  • 09:14
  • 13.05.12

גדעון אתה מתחיל להדאיג אותי.אבקש כי תתעשת ותשוב לעסוק בעניין המרכזי.

47 ואואוו ממש ביקורת רצינית על תינוק שרק נולד כאילו היה בוגר. ברקק
  • 09:15
  • 13.05.12

כבר סיכומים? עוד לא החל כלום, עוד לא התחיל הקיץ, עודל אנאמר כלום וכבר הכותב מסכם את המחאעעה החדשה? ממש רצינות מיקצועית

48 גדעון לוי תמיד היה קפיטליסט ובורגני במסווה של לוחם צדק ירון
  • 09:16
  • 13.05.12

צדק רק לערבים

49 12 ממשלות נפלו האירופה עקב משבר הכלכלי בשנתיים האחרונות! אנו צריכים להדות לביבי שכלכלת ישראל איתנה  (לת) אביבה
  • 09:16
  • 13.05.12

  •   כולן נפלו בגלל עברית משובשת. בשורה התחתונה. רוץ לבנק ואל תאמין לפישר וביבי. כלכלת הארץ מחורבנת באותה מידה שכלכלת העולם גוססת. מוכרים וקונים לוקשים (היצע וביקוש) בכל העולם.  (לת) א.ב.י
    • 13:10
    • 13.05.12

50 ספרתי לפחות 4 חברי כנסת עידו
  • 09:24
  • 13.05.12

אילן גילאון, זהבה גלאון, דב חנין וניצן הורוביץ היו שם...
אני מניח שהיו עוד ח"כים.

51 אבל אני כל אחד
  • 09:29
  • 13.05.12

תמיד נשאר עני

  •   ו אני
    • 10:20
    • 13.05.12

    זה (גם) בגלל שהתקשורת זנותית, וממש ממש לא "כל השמירה", וגם המחאה לא באמת. אנשים זבל, תדאג לת-- שלך...

52 העם באמת רוצה כל מיני דברים דני
  • 09:37
  • 13.05.12

נו גדעון כתבת עוד מאמר איזה יופי, אבל מה אתה אומר ? שהעם לא יודע מה הוא רוצה ? כן העם מטומטם נכון ?
גדעון די כבר, יכולת הכתיבה שלך מעבירה אותך על דעתך, העם מתלונן שכואב לו, הוא לא חייב להגיד , ולהגדיר את המחלה. כן יש עניים, יש מוגבלים, יש מעמד ביניים, יש ניצולי שואה, יש נכים, יש ויש ויש. יש כל מיני דברים.

53 צריך למקד את הבעייתיות הרי סיבה
  • 10:09
  • 13.05.12

אחת הבעיות העיקריות, שכולם רוצים שיתנו להם ובחינם. עלינו להסיק את המסקנה הנכונה - מדינת רווחה תביא את מעמד הביניים כאן לחורבן גמור ומוחלט ולבריחתו מהמדינה. מאוד קל להגיד - הממשלה נותנת לאוכלוסייה זו או אחרת, אז שתיתן גם לנו. אבל מי ישלם על זה? זה פשוט אומר עוד יותר מיסים ועוד יותר עלויות למי שועבד.
צריך לנקוט בגישה הליבראלית ושהממשלה תוציא את היד הנעלמה מהכיסים שלנו.
הפוליטיקאים צריכים לקפוץ על המחאה הזו כמוצאים שלל רב, שכן אנחנו נותנים להם את הנשק "לעזור לאוכלוסיות החלשות" יותר ולתת יותר לחרדים למשל או לערבים, כי אין מה לעשות. את מי אפשר יהיה להאשים אם לא אותנו- אלו שדורשים לתת יותר לחלשים. הנה, הם ייתנו יותר, אין בעיה.
שורה תחתונה- לדרוש מדינת רווחה זה לא מה שיביא לפתרון, אלא זה רק יחמיר את הבעיה של מעמד הביניים בישראל.
על אף הדעות השונות המובאות על ידי מחזיקי השלטים, הצועקים במגפונים וכו', עדיין חשוב שכולנו נצא מהבית אל הרחוב, כי דברים באמת חייבים להשתנות. מעמד הביניים ספג כאן מספיק. ואולי בגלל זה, המחאה הזו לא צריכה להיות פוליטית.

54 אנשים בבקשה תפסיקו להתלונן, אנחנו כולנו כאזרחים בתהליך ארוך טווח נרקיס
  • 10:11
  • 13.05.12

אנשים, תפסיקו להתלונן, מה שקורה הוא דבר טוב, והוא לא מובן מאליו. 10.000 אנשים עם כוונות טובות לשינוי המציאות יוצאים יחד לרחוב. אתם יודעים כמה זה קשה לאחד כל כך הרבה אנשים ברעיון אחד? המחאה הצמיחה ארגונים ומודעות לקושי ולצרכים האמיתיים של הציבור, והארגונים הקטנים וכל היוזמות הברוכות האלה הם פני העתיד שלנו. בוודסטוק התחילו את המין החופשי והוא היה חדשני בזמנו והיום אנחנו 50 שנה אחרי זה חיים את החופש המיני הזה, והוא ברור מאליו עבורנו. אותו הדבר עם המחאה והמסרים החברתיים שאנחנו נאבקים עליהם. יום אחד נשב כאן עם בנינו ובנותינו ונגיד- זוכרים שפעם לא הייתה פה מדינת רווחה? מהפכות גדולות קורות לפעמים בתהליך איטי. והאמינו לי שגם אני חסרת סבלנות, אבל אני רואה את זה כאילו אני חלק מציבור שוחר טוב שאסור לו לוותר על הנוכחות ברחובות ועל המאבק עד שיקרה השינוי הגדול, ואני מאמינה שהוא יקרה ויפתיע. קיץ משמעותי ומשנה מציאות לכולנו. יגענו- מצאנו

55 צריך להביא ילדים פלשתינים לבקור בתל אביב יוספה
  • 10:15
  • 13.05.12

כדי לדכא את הכיבוש

  •   צריכים לשלוח אותך לעזה, כדי שתראי את הצבא שהם יוצרים שם מנערים. עופי מכאן לארץ אחרת, ואני הכי אובייקטיבי בעולם!  (לת) יוספיוס
    • 10:39
    • 13.05.12

56 גדעון- היטבת לכתוב על ערבים אך על יהודים נכשלת!!!! מקווה שיהיה מישהו שיסקור את המתרחש טוב ממך.  (לת) דור
  • 10:18
  • 13.05.12

57 את הפגנות המחאה החברתית יש להעתיק מערי ישראל אל ההתנחלויות בגדה המערבית  (לת) אחרת הם ימשיכו לצחק ואתם לשלם
  • 10:21
  • 13.05.12

58 המחאה החברתית רועי ב
  • 10:23
  • 13.05.12

להפסיק למחות ולהתחיל לבכות. רק ים של דמעות יביא הצלחות.

59 למחאה יש דבר אחד ממוקד - אבל קשה להסביר אותו קושקוש
  • 10:36
  • 13.05.12

המחאה מבקשת לשנות את חלוקת ההון במדינה - וקבוצות שונות מאמינות בפתרונות שונים על מנת לבצע את זה.
החל מנושאים של שיוויון בנטל ופירוק התנחלויות, וכלה בנושאים של שינוי המיסוי וטיפול בטייקונים. כל קבוצה מאמינה בדרך אחרת לבצע את זה - ולכן ריבוי העמדות, הדעות, והקבוצות הפוליטיות.
לגבי הדרך - ברוך הבא לעולם של הצעירים. זו הדרך שבחרו מנהיגי המחאה. גם אז דור ההורים ראה ב"פנתרים השחורים" קבוצה הזויה. החברה הצעירים עושים עבודה מצויינת. המחאה לא תצטרך יותר מחודשיים של מיתון (שיגיעו בקרוב) - כדי שכולם יצטרפו...

60 תופעה רגילה למדי במהפכות ערן
  • 10:38
  • 13.05.12

בכל מהפכה מצטרפים גורמים שונים שמפנטזים על פתרון כל בעיותיהם ולא מצליחים להבין שאין כזה.

גם בקיץ שעבר "מנהיגי המחאה" דיברו בלי בושה באותו משפט על הורדת המסים ועל חינוך חינם מגיל שלושה חודשים, ועוד שורה של דרישות שללא קשר לדעה פוליטית, פשוט אינן מתיישבות לוגית זו עם זו.

מהפכה היא תקווה לעתיד טוב יותר וככל שזה נשאר מעורפל, כל אחד מפרש את זה באופן שהוא רוצה.
זאת אחת הסיבות העיקריות שהדבר הגרוע ביותר למהפכנים הוא בד"כ תפיסת השלטון. אז הם מגלים שהעולם לא מסתובב בזכות סיסמאות נבובות, אלא שיש עבודה אמיתית לעשות ושהיא קשה ומורכבת. במציאות, בניגוד לפנטזיה, יש trade off בין דברים וצריך להחליט מה לא עושים.

יש אינספור דרכים לשפר - החל מהצטרפות לפוליטיקה, דרך עבודה במגזר הציבורי, הקמת עמותה שבאמת עושה משהו או עסק חברתי לפי משנתו של מוחמד יונוס.

מי שבאמת רוצה לשפר - שיקום ויעשה - ולא ישב ויברבר.

61 העם דורש ש"הארץ" יכתוב באיזה ארץ מדובר: ארץ ישראל או לא, והאמת שאתמול לדעתי, היתה מעין התחמקות גועלית מהשרת "התקווה" בכיכר מלכי ישראל שגם ע"ש יצחק רבין ז"ל - ציוני מובהק  (לת) הארץ (גם שלי)
  • 10:42
  • 13.05.12

62 מי שנשאר אחרי הפיקניק של המחאה ראה ויודע שלוי מדבר שטויות. הוא פשוט לא היה שם.  (לת) אוהד
  • 10:46
  • 13.05.12

63 גדעון לוי, אני מקווה שאתה תתגייס עם הכשרונות והיכולות שלך(באמת) לתמיכה במחאה/מהפכה ולא להיפך.  (לת) גיורא
  • 10:51
  • 13.05.12

64 הפעם לוי צודק. על המחאה להחליט אם היא פוליטית או בכיינית ראובני
  • 10:58
  • 13.05.12

ואני דווקא מאלה שבדרך כלל לא אוהד אותו.

65 חסר לו הזעם, למעריץ האלימות ... מודרניסט
  • 11:08
  • 13.05.12

גועל נפש.

66 היתה "זריקת" מר"צ לחד"ש אתמול! חחח  (לת) זאת האמת!
  • 11:12
  • 13.05.12

67 גם המחאה הקודמת נכשלה בגלל עוזי יער
  • 11:12
  • 13.05.12

שהיא לא היתה פוליטית וגם המחאה הזו תתמסמס בגלל אותה סיבה. עד שהציבור לא יבין שהמשטר של הימין-דתיים-חרדים-משיחיים לא שם קצוץ על האדם הפשוט, לא ישתנה כאן כלום. עליית השמאל הסוציאל דמוקרטי לא מבטיחה שינוי, אבל היא מבטיחה סיכוי לשינוי. לא הכל זה איראן והשטחים. אם לא נפתור את הבעיות הפנימיות שלנו ולא ניצור חברה חזקה, מאוחדת וסולידרית, אין לנו עתיד לכל מצהלותיהם של חסידי ושוטי הימין.

68 טוב, מה ציפיתם מאדם שלובש "מקטורן"... נו באמת...
  • 11:16
  • 13.05.12

אם גדעון לוי לא היה מתאכזב, אז היה באמת צריך לדאוג..

69 תקווה תומכת במחאה
  • 11:18
  • 13.05.12

חבל שרק בסוף אתה כותב שהמחאה היא התקווה היחידה שלך.

70 אוי ואבוי, התקשורת בלחץ. היא הרי מאוהבת ב"מחאה" עד מעל האזניים, מאז הקיץ שעבר רק מפנטזת על הפגישה המחודשת, ופתאום נראה שלא בטוח שהיא תגיע... אז מה, נחזור לעונת המלפפונים התקשורתית הישנה והרעה??  (לת) יניב
  • 11:27
  • 13.05.12

71 כשצמאי הפרסום יזוזו הצידה המסר יתחדד נפגין עד לשינוי
  • 11:28
  • 13.05.12

גם בקיץ שעבר זה היה המכשול הגדול ביותר, רק שאז היו שניים שנאבקו על התשומי ועוד כמה מזדנבים ברקע. עכשיו כבר יש הרבה רעש. אם בשנה שעברה הגיעו מפגינים רבים רק כדי לזכות באיזה פרור לעצמם, הפעם הגיעו לא מעט כדי לזכות בחמש עשרה דקות של תהילה (ועוד כמה שעדיין בסרט של לכבוש את העולם). יותר מכל, אלו סימפטומים של אותה שיטה קפיטליסטית נהנתנית שגדלנו לתוכה. עם זאת, עדיין יש אג'נדה, וכבר ממש מעייף להגדיר אותה. רק עיוור לא רואה מה מוקד הבעיה, פשוט היא כל כך מושרשת וקשה לפיתרון שאנשים נבהלים ומחפשים פתרונות קסם או סתם מוותרים ולעיתים אף מכפישים את אלו שמזכירים להם את העבדות בה אנו חיים.
ועוד עניין קטן, די כבר עם "אנחנו הרוב", אנחנו לא הרוב, בטח לא בכוח וממון וכנראה שגם לא במספר האנשים. אם נרצה לנהל מאבק משמעותי, ברור שהוא יקח המון זמן (שנים) ויזדקק לתהליכים גלובליים (אחרת לך תלחם בקלגסי הגלובליזציה), בדרך הייתי מציע להוריד את פאסון "הרוב הדומם", בבחירות מראים לנו כל פעם מחדש שזה אינו נכון, מה גם שבמפלגות הכביכול סוציאליסטיות יושבים חזרזירים לא קטנים שידאגו למסמס את הבטחותיהם תמורת איזו הלוואה נדיבה מהבנק על מנת לקנות דירה במגדל פאר. אנחנו לא הרוב, אנו מיעוט, וגם למיעוט מגיע להשמיע את קולו ולהשפיע על פני החברה. אחרת עוד היינו עבדים בפירמידות של המצרים ולא בפירמידות של הטייקונים הישראלים. אני אמשיך לצאת ולהפגין, ואחכה שכל מחפשי התהילה ירגעו מהאמביציות שלהם וישארו רק עם המסר.

72 לקחו לגדעון לוי את השמאל אז הוא מתמרמר: למה אתם עושים ככה, למה אתם אומרים ככה, נויה
  • 11:44
  • 13.05.12

הוא מסוג השמאלנים הישנים בעלי יצר ההרס העצמי, שבעיניו שמאל חייב להיות מיעוט צודק ומדוכא, אחרת זה לא שווה.
אז מה עושה שמאלני ישן כשהשמאל תופס תאוצה? הוא לועג, הוא ממעיט, הוא מגחיך, הוא מבקר בפומבי לקול מצהלות הימין.

גדעון, העבר בבקשה פאזה, הפגנות השמאל לא זקוקות לביקורת שלך כי ביביתון עושים את זה הרבה יותר במקצועיות. ואם אתה לא מסוגל להעביר פאזה, פשוט תתאפק ותחשה. אתה עושה נזק.

73 לכולם יש כאב שיניים details
  • 11:47
  • 13.05.12

אבל לכל אחד כואבת שן אחרת. כך שלמרות שלכל אחד דרוש טיפול אחר, לכולם דרוש טיפול. והנמשל: כולם דורשים כל מיני דברים, אבל המכנה המשותף: כולם דורשים דברים שהממשלה מתעלמת מהם, כולם חשים שהממשלה מצפצפת עליהם. ברגע שהממשלה תשנה כיוון והלך מחשבה, ותהיה עם הפנים אל האזרח - ולא רק אל מגזרים ספציפיים שחשוב לגרז אותם לקראת בחירות - כל מקרה ייפתר לגופו של ענין..

74 המוחים לא יודעים מה שהם רוצים פשוט מחאה לא ענינית פלוני
  • 11:59
  • 13.05.12

ככה לא מוחים אתם עושים צחוק מעצמכם !

75 המחאה הזאת הייתה יותר אפקטיבית אם זו הייתה מחאה של פעילי קדימה/ ליכוד :-)
  • 12:02
  • 13.05.12

בגלל שזו מחאה של פעילי מר"צ, הקרן החדשה, העבודה וחד"ש אני לא מתחברת למחאה הזו.

76 כבר היו מחאות כל מיני שהצליחו ד
  • 12:04
  • 13.05.12

בשנות ה-60 התאספו קבוצות רבות עם אג'נדות שונות לכדי מחאה ענקית אחת. השחורים שמחאו על הגזענות והדיכוי, הפמיניסטיות שרצו שיוויון לנשים ילדי הפרחים שרצו לסיים את המלחמה ועוד קבוצות קטנות יותר יצרו ביחד את צעדת המיליון ששינתה את ההיסטוריה. כל מיני זה לא בהכרח חיסרון.

77 וננצח. עכשו אנחנו פיכחים, זועמים
  • 12:05
  • 13.05.12

טריקים ושטיקים פועלים. ככה ביבי חושב, כי הוא קרא את הספר רק עד האמצע. ועכשו אני, שקראתי את הספר עד הסוף, אספר לכם שטריקים ושטיקים עובדים - לקיץ אחד. אחר כך מתעוררים. נתנו לביבי צ'אנס - לקיץ אחד, והתעוררנו לכלום.. הקשבנו לטרכטנברג - קיץ אחד, והוא אמר דברים טובים ונכוחים, שהתמסמסו בתום הקיץ. עכשו התעוררנו. בזעם גדול. עכשו התפכחנו, בכעס. בשנה שעברה נהנינו, כי המחאה היתה חמודה מדי. עכשו התעוררנו, וידינו ריקות. אכלנו קש, ולא נרגיש יותר כמו חמורים.

78 בואו נמצא את המשותף ביננו ולא את המפריד אהבה
  • 12:07
  • 13.05.12

כדור הארץ כולו צריך שינוי על בני האדם להתעורר ולחיות בשיתוף ובאחווה לא בקטע של וודסטוק אלא בקטע של אנושיות בסיסית ומכבדת. אם נסתכל על המשותף אולי נצליח

79 כל עוד יש בארץ בחירות חפשיות כל הטענות של לוי על כך שהשלטון אינו עושה מה ש"העם" דורש הן אוקסימורון לא שייך ל"עם"
  • 12:15
  • 13.05.12

"העם" בחר במפלגות האלה. לפי הסקרים לקראת הבחירות שלא יהיו "העם" עמד לבחור פחות או יותר באותה ממשלה. באמת לא ברור מה לוי רוצה, אלא אם הוא רואה בעצמו ובמעטים שחולקים את דעותיו את "העם". השאלה מיהם ה-95% האחרים? על כך לוי לא נותן תשובה.

נ.ב. הח"מ מצביע לגוש המרכז-שמאל

80 חבורה של ילדים טיפשים עצלנים ומפונקים שלא מבינים מהחיים, לא מבינים בכלכלה, רק זורקים סיסמאות קלישאות, ועד עלולים לגרום נזק חמור לכלכלה הישראלית שתשפיע על כולנו כאן. רן
  • 12:17
  • 13.05.12

טיפשים לכו לעבוד ולא לבכות!

81 לוי חושב שהוא צפה במחזה בהבימה. המחאה היא לעתיד טוב יותר  (לת) דן
  • 12:24
  • 13.05.12

82 "רק הזעם היוקד שחסר כל כך בקיץ שעבר לא הורגש בה, למרבה הצער"  (לת) התקשורת מאוכזבת. אה?
  • 12:31
  • 13.05.12

83 איזה המון אנשים ?? 2000-3000 איש זה כמו הופעה רגילה.  (לת) נפלו הפרזיטים.
  • 12:32
  • 13.05.12

84 למה אתם מופתעים שבסקרים הליכוד לא ירד ?? פשוט מי שצעד שם אשתקד היו רק השמאלנים  (לת) הרי זה מה שאמרנו
  • 12:33
  • 13.05.12

85 בטח שאין זעם כי זאת לא מחאה זאת בסך הכל דנה
  • 12:35
  • 13.05.12

הפגנה של מר"צ ושלום עכשיו שכידוע אנשיהם לא מגיעים מהפריפריה

86 כתיבה משעשעת . אני לא מתה על אדון לוי, אבל הפעם היה כיף לקרוא.  (לת) לא חשוב
  • 12:35
  • 13.05.12

87 נכון מאוד  (לת) לוי לא רלוונטי
  • 12:41
  • 13.05.12

88 אז תארגן משהו יותר נכון וטוב...נמאס מכל המתלוננים שלא יוזמים בעצמם שום דבר  (לת) גדי
  • 12:53
  • 13.05.12

89 רק כתיבת חוקה ושינוי שיטת הבחירות יצילו אותנו,כל רצונותינו לתיקון= חוקה  (לת) לאור אל
  • 13:01
  • 13.05.12

90 הזדהתי עם כל מילה היטבת לתאר את השקפתי לגבי התחדשות המחאה בפורמט מרג'
  • 13:04
  • 13.05.12

הנוכחי. אכן חשבתי שקיפול האוהלים סתם את הגולל על מומנטום וכיוון נכונים אך תמימים ומבולבלים ולא תמימי דעה בהתנהלות.הבעתי את דעתי לגבי השמעת סיסמאות בככר ע"י קבוצות שונות ומשונות,דוברים אנונימיים שמנהלים פינג פונג עם הקהל,בעיניי לא משכנע ולא אפקטיבי.

91 גדעון - תתחדש. העולם משתנה ואתה מוזמן להצטרף גלי פ.
  • 13:10
  • 13.05.12

מה שהיה אמש בכיכר רבין היה תולדה של עשרות פגישות, דיונים, התכתבויות, ויכוחים ותהיות איך ליצור מחאה שתיראה כמו העולם החדש שאליו המחאה מכוונת. משהו שאינו עונה לתכתיבים הישנים. משהו שלא שייך לשום ממסד מוכר. וזה לא קל. אפילו קשה. וגם תקציב אין. אבל נעשה פה מאמץ מעמקי הלב של אנשים שחלקם אולי קצת הזויים, חולמנים כאלו, שמאמין באחוות בני אדם, בשוויון (הזדמנויות וזכויות) וביכולתם של בני האדם להחזיר לעצמם את איכות חיים, את יופים ואת השליטה בהם. להפסיק להיות עבדי המציאות ולברוא מציאות חדשה בעצמם. וככה זה נראה. הבלבול והוודסטוקיות הם חלק מזה. ולמה זה רע? למה שלמה ארצי ונאום של שמולי עדיפים - תסביר לי גדעון?

השינוי התודעתי יחלחל ויפרוץ ויניב ציבור מעורב ומשנה מציאות. גם אתה תצא מהמשבצת שלך גדעון ותצטרף בסוף. הרי מקדמים פה ערכים שאתה בעדם מימים ימימה. זה רק שאתה עדיין חושב בדרך הישנה, והעולם - מה לעשות - דוהר קדימה. למה? כדי להציל את מה שעוד נותר מציפורני העולם הישן והמחורבן.

בהצלחה לכולנו (אה ו... תעשה לעצמך טובה ותקרא את הליפלטים...)
גלי

92 הפעם אוהל
  • 13:27
  • 13.05.12

בלי אוהלים, כי "מנהיגי המחאה" השקרנים לא ישנו במאהלים!

93 בני בגין צוטט ש"מנהיגי המחאה" הם ילדי שמנת. אני כועס עליו, אבל הוא צודק 100%!!! תאמינו לי וזה לא סתם: לא נראה לי ש"מנהיגי המחאה" יודעים לעזור לנזקקים. הם באמת מפונקים, לדעתי. הם פעילים של משהו, והכוונה שהם מקבלים כסף, לדעתי!  (לת) אלימות?! אז סתיו שפיר ושות' לכלא!
  • 13:30
  • 13.05.12

94 רשע מה הוא אומר: מה העבודה הזאת לכם? לכם ולא לו. ולפי שהוציא את עצמו מהכלל כפר בעיקר  (לת) טלי
  • 13:41
  • 13.05.12

95 מניפולציה תיקשורתית ניר
  • 13:45
  • 13.05.12

במקום שהתיקשורת תפיח רוח חיים ולא תנסה לדכא רצון לשינוי, עובדה הרצון הזה היתעורר, וצריך לטפח אותו ולעודד, אבל בסופו של יום גם התיקשורת ברדך עקיפה דואגת לעצמה, שהרי היא עצמה קשורה לשורשי הבעיה ולמניפולציה שהשליטון השריש בנישלטים. פוטין גם שולט ביד רמה בתיקשורת.

96 גדעון, אם אתה רוצה מכות - תעשה את זה בעצמך שמאל אדום
  • 13:46
  • 13.05.12

אני דוקא מרוצה מהקו החדש והניטרלי, ללא מנהיגים, ללא שמות.
במקום לבקר אותנו, תבקר את התיקשורת שסובבה לנו את הגב.

97 רשע מה הוא אומר? מה המחאה הזאת לכם? לכם ולא לו. ולפי שהוציא את עצמו מהכלל כפר בעיקר  (לת) טלי
  • 13:58
  • 13.05.12

98 כן, משתתפי ההפגנה היוו 98% ממצביעי מרצ חדש ורעם, סך הכל 400 איש  (לת) מהנדס שחור
  • 14:03
  • 13.05.12

99 המגוון של הקולות והכותרות שעולים הם דבר חיוני וחיובית, אלו הקולות שיתאגדו למפלגות שבאמת מייצגות את העם- כי הן עולות מהעם- יחי המגוון. דן
  • 14:38
  • 13.05.12

אני חושב שהמגוון של הקולות והכותרות שעולים הם דבר חיוני וחיובית, אלו הקולות שיתאגדו למפלגות שבאמת מייצגות את העם- כי הן עולות מהעם- יחי המגוון.

100 מה צריך לעשות כדי להצליח רגב
  • 15:00
  • 13.05.12

המסר הוא מסר של מחאה בדיוק כפי שנראה בסרט 'רשת שידור' בו קרא הדובר לציבור לזעוק כמוהו: 'נמאס לי ואיני מוכן לשאת זאת עוד..' כל ניסיון 'לתרגם' מסר מתומצת זה לרעיונות ועקרונות - יביא לכשלון של כל הרעיון. המטרה צריכה להיות משהו בין לשנות לבין לקעקע את השיטה ואת האליטות השולטות - ללא כל התייחסות ספציפית.
יש לשמור על רהיטות ועל אחידות ותמצית המסר ואין להגרר לדיונים במשמעויות המחאה...

101 התקשורת-ידיעות,מעריב,ישראל היום, מתעלמת וממזערת המחאה-אלו האויבים שלנו!  (לת) טל
  • 15:54
  • 13.05.12

  •   לא נכון! התקשורת גילתה ש"מנהיגי המחאה" כנראה חיים טוב, שהם לכאורה לא נתנו למי שרצה לסייע\להסתייע להתקרב, ושאף יתכן שהם מקבלים כסף ממישהו! כן, כן... פעילים פוליטיים או\ו כאלה שמפגינים נגד צה"ל, מישהו מאמריקה מממן אתכם? המחאה היא זיוף מוחלט - תעמולת בחירות מוקדמת?  (לת) לטל :)
    • 16:45
    • 13.05.12

102 באמת יש בעיות רבות והעם דורש "כל מיני דברים...!!!" דיור בר השגה, בנייה לא ק לדתיים בבית שמש , יוקר מחיה, שיויון בנטל, שיויון בזכויות, לא רק לדתיים מגיע ללמוד לקבל קצבה ולא לשרת בצבא, חוסר תחרות, שלטון המונופולים, ... הגיע הזמן שנוכל לחיות בארץ הזו!!!  (לת) אחד העם
  • 16:31
  • 13.05.12

103 גדעון לוי נגד המחאה... אוי לא.. מה נעשה... האיש כ"כ משפיע.... :) ירושלמי
  • 16:40
  • 13.05.12

סליחה באמת, גדעון, שאנחנו לא חלק מ"דת הכיבוש" שלך ושאנחנו מצליחים לראות עוד עוולות בעולם ולהילחם גם נגדן....

104 כמו דודה פולנייה יניב מתל אביב
  • 22:43
  • 13.05.12

ביידיש קוראים לזה פיינשמקר. בעברית אין לזה תרגום מדויק, כי משמעות המלים הם "מריח טוב". אחד שיש לו חוש ריח טוב מדי, וכל דבר שהוא נתקל בו - הוא מרחרח ומעקם את האף: פה יש יותר מדי מלח, פה לא מבושל מספיק ועוד ועוד.
כמו אותה דודה פולנייה שבאה לחתונה וכל הזמן מקטרת: על הדי.ג'יי הרועש מדי, על העיצוב הצעקני, על המנות בקייטרינג ועל מה לא.
אז מר לוי הנכבד מתגעגע לקיץ 2011, כי אז ההפגנות היו זועמות והמנהיגים היו פוטוגניים ורהוטים. זעם זה דבר שאי אפשר לשחזר אותו ואי אפשר לייצר אותו. תנועות מחאה מהסוג שמתהווה כאן הוא דבר שלא בהכרח מצריך מנהיגים. גם לפנתרים השחורים היו מנהיגים מצוינים, וזה לא הלך רחוק.
אז הנה הצעה לגדעון לוי, ולכל אניני הטעם, המצקצקים בלשון ושאר דודות פולניות למיניהן: תצטרפו לתנועת המחאה ותפעלו לעצב אותה כרצונכם. תביאו אנשים זועמים לכיכרות. תנסחו נאומים רהוטים יותר. תגייסו כספים. רק תפסיקו לתת עצות מהיציע. זה ממש מיותר.

105 מהפך חברתי מתחיל בפוליטיקה. מה זה למען השם הפגנה לא פוליטית?! אסף בארי
  • 22:54
  • 13.05.12

הגיע הזמן להחליף את השלטון, להעיף את הימין לאופוזיציה ולהקים קואליציה שמאלית, ממפלגת העבודה ועד למפלגות הערביות - לאזן את העשורים שבהם היה הימין בשלטון.
הפגנות "לא פוליטיות" הן כשל לוגי, הן שקולות לשחרור עודפי לחץ ממערכת העיכול. רוצה לשנות משהו? התנדב למען מפלגה שמאלית כלשהי.

106 העם דורש בריכת שחיה לכל בית בסביון דשהטםמ
  • 23:24
  • 13.05.12

רצוי בגודל 1/2 אולימפי+ג'אקוזי וחמום מים בחורף

107 To be a pig is kosher  (לת) If you have lots of money
  • 05:14
  • 14.05.12

108 העם דורש סילוק המסתננים הסודנים  (לת) מאיה
  • 09:18
  • 14.05.12

109 יש לדייק בעובדות מיכל
  • 00:11
  • 15.05.12

יש לציין תחילה כי מערכת עיתון הארץ הייתה היחידה שסיקרה את ההפגנה בהתאמה למציאות (באופן יחסי), בעוד ששאר העיתונים אינם יכולים להעז לכנות עצמם ככלב השמירה של הדמוקרטיה. אולם, ישנו אי דיוק מרכזי שראוי לתקנו. משטרת ישראל נקטה באלימות פיסית כלפי המפגינים וחשפה את פניה המכוערות כמשטרת השלטון ולא משטרת מדינת ישראל. השוטרים ניסו להטיל איימה על המפגינים כאשר כל הדרכים קבילות. יום לאחר ההפגנה פורסם אף שהעיתונאים יקבלו מעתה תג שם כדי שלא יהיו חשופים לאלימות המשטרתית. משמעות הדבר היא שהייתה אלימות, לא לגיטימית לחלוטין!. מישהו דאג שההפגנה לא תצליח לגדול ולא להתפשט באמצעות גידור אלים של המפגינים. כנראה הכותב לא טרח להישאר עד תם ההפגנה בכדי להיווכח לתפנית שחלה ולרוח המהפכנית שפרצה מהמפגינים. דבר נוסף, הביקורת שמופנת כלפי מספר רב של דברים שעולים בהפגנה "הלא ממוקדת". להזכירם, המפגינים אינם מתיימרים לרגע להיות מפלגה או להשתלב בפוליטיקה הממוסדת. מכאן ניתן להבין כי האחריות לכתיבת מצע או מציאת פתרונות אינה מוטלת עליהם. זו זעקה של מעמד הבניים שנשחק, זו זעקה על ההתעלמות מרווחת התושבים וכן הבעת אי שביעות רצון מהפוליטיקה, השיטה והשחיתות (נדמה שניתן לחבר את כולם יחד, הלא כך?!). אז חבל שהמסר התפספס וחבל שמחפשים את הסדקים במקום להבין שמדובר בכמות כל כך גדולה של אנשים שפשוט לא טוב להם! המחאה החברתית בישראל אינה מייצגת חלק קטן בציבור ויותר מזה היא חלק ממחאה עולמית שמתקיימת, אבל את הקישור הזה אף אחד לא טורח לציין!

110 אז מה אתה רוצה בדיוק? מיש
  • 13:12
  • 16.05.12

זה שאין מנהיג ברור? זה מה שמפריע לך?
זה שאין לכל העסק הזה נציג מעונב שיעביר מצגת מסודרת?
ברור שיש אי סדר! כי מחאה חברתית היא לא דבר מסודר והיא לא תוצר משרדי. אלה אנשים שקשה להם ונמאס להם שקמים לצעוק את שכואב להם.
למי אכפת איך קוראים למנהיג? העניין הוא לא המנהיג, העניין הוא הקריאה לתנאי חיים הוגנים.
וכן, זה כולל גם מחירי דיור, גם גובה משכורות, גם מצב התחבורה הציבורית - כי כל הדברים האלו קשורים זה בזה!

תן לי לנחש, גדעון לוי היקר. כל זה כלל לא נוגע לך. לך יש בית/דירה נחמדים במרכז הארץ, יש לך רכב, ומשכורת שמספקת את כל צרכיך. וכל העניין שלך במה שקורה פה, הוא השאלה מה אתה יכול לכתוב על זה. אז כשהפגנה כזו היא בשבילך רק נושא לכתבה, מה שמעניין אותך זה מי מוביל אותה.

מצחיק מאד. התסכול של כולנו, זה מה שמוביל אותה.
לך להזמין עוד קפה ומאפה בעודך מקיש על מקשי הלפטופ שלך. ואני אחזור לקובץ האקסל שלי, שמראה לי אם אחרי ששילמתי שכר דירה ושכר לימוד, יישאר לי עם מה לקנות כרטיס נסיעה באוטובוס כדי לבקר את ההורים השבוע.

111 השמאל מת. wew-007
  • 08:40
  • 02.06.12

את יודעים מה משותף לשמאל ולמחאה החברתית שניהם כבר מתים ואין להם תקומה אלה רק מוות כהם כבר מתים.