המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

סער לאוניברסיטת תל אביב: שקלו מחדש את האישור לקיום טקס יום הנכבה

שר החינוך סבור כי ההחלטה להתיר קיום הטקס מחר ברחבת האוניברסיטה "שגויה ומקוממת". מארגני האירוע נדרשים לממן את האבטחה בעצמם

שר החינוך ויושב ראש המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), גדעון סער, מנסה להתערב בהחלטתה של אוניברסיטת תל-אביב לאפשר את קיומו של ה"טקס לציון יום הנכבה" שצפוי להיערך על ידי סטודנטים במוסד מחר (שני). סער טלפן לנשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, וביקש ממנו שהאוניברסיטה תשקול מחדש את ההחלטה לאפשר את קיום האירוע.

בתגובה לדברים מסרה יועצת התקשורת של סער כי "שר החינוך בדעה כי ההחלטה שגויה ומקוממת". יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר מ"ישראל ביתנו", יקיים מחר דיון בנושא. לדבריו, "זו בושה וחרפה שאירוע מעין זה עתיד להתקיים בשטח ציבורי, הדבר מהווה פגיעה ישירה בסמלי המדינה ובריבונותה. על הנהלת האוניברסיטה לבטל את האירוע לאלתר ולהחזיר את השפיות למערכת".

גדעון סער
גדעון סער. צילום: מיכל פתאל

כפי שפורסם ב"הארץ" בשבוע שעבר, המוסד אמנם התיר את עריכת הטקס במוסד, אך התנה את קיומו בכך שהסטודנטים יישאו בהוצאות אבטחה במקום. המוסד נימק את המהלך ב"חוק הנכבה", שאושר לפני שנה בכנסת. החוק המסמיך את שר האוצר לגרוע תקציבים ממוסדות המקבלים מימון ממשלתי אם תישמע בהם קריאה לשלילת קיומה של מדינת ישראל או שלילת אופיה הדמוקרטי, וכן במקרים שבהם הגוף מציין את יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל. כמו כן הועתק מיקומו של הטקס על ידי יחידת הביטחון מתוך שערי הקמפוס אל רחבת הכניסה של האוניברסיטה, המצויה בשטחה, בנימוק ביטחוני.

יאיר לפיד הגיב גם הוא לקיום הטקס. במהלך דברים שנשא באירוע "שבוע פוליטי" של אוניברסיטת תל אבי,ב אמר לפיד: "אני שמח שלא אפשרו לעשות את זה בתוך אולם אלא רק בחוץ. אוניברסיטת ת"א היא חלק ממערכת החינוך בישראל, שהיא מערכת ציונית, והיא לא צריכה לאפשר פה חגיגות של אנשים שחושבים שהקמת מדינת ישראל זה אסון", אמר לפיד. "הקמת המדינה זה הנס הכי גדול שלנו ב-2000 השנים האחרונות ואני לא מוכן שיתייחסו לזה כאסון במוסד שאני מממן בחלקו דרך המסים שלי. אני שמח מאוד שלא נותנים לחגוג את יום הנכבה בתוך אחד האולמות של האוניברסיטה"

הטקס צפוי לכלול דקת דומייה, קריאת יזכור אלטרנטיבית ואת סיפוריהם האישיים של משפחות סטודנטים ערבים במוסד. "כדי שהיחסים בין ערבים ויהודים במדינה יוכלו אי פעם להיות שוויניים, פתוחים וחסרי פחד, ישראל צריכה להתמודד עם האסון שפקד את העם הפלסטיני", הסבירה נועה לוי, מיוזמות הטקס, "צריך להכיר בו ולהתחיל לחשוב על הדרך הנכונה והצודקת לתקן אותו. ההכרה היא השלב הראשון, והיא מה שנעשה פה ביום שני הקרוב".

מנגד, האגודה לזכויות האזרח שיגרה היום מכתב ליו"ר ועדת החינוך שבה היא מוחה על הניסיונות למנוע את קיום הטקס. "האגודה לזכויות האזרח רואה בעין קשה ובדאגה את הניסיונות להגביל חופש ביטוי פוליטי רק משום שהדעות והעמדות המבוטאים אינם עולים בקנה אחד עם עמדת הרוב בעת הנוכחית", נמסר. "אנו מבקשים להזכיר ולהזהיר, כי חופש הביטוי הפוליטי נחשב ללב ליבו של חופש הביטוי, ופגיעה בו, דווקא בעת שדעת המיעוט נלחמת על זכותה להישמע, מהווה פגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיה בישראל".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שמאל מתחנף ומטופש  (לת) דוחה
  • 13:50
  • 13.05.12

02 סע לחברים שלך בקריית ארבע - שר "חינוך" בשניקל שאיבד את הלגיטימיות שלן לו פחות ממארגני ההפגנה  (לת) אפי
  • 13:51
  • 13.05.12

03 אולי כדאי שאלכס מילר יטפל קודם כל באלימות של בני הנוער ובצריכת האלכוהול  (לת) דארת' סידיוס
  • 13:53
  • 13.05.12

04 סער - אין בחירות אז למה לקפוץ?  (לת) זמר הפלוגות
  • 13:53
  • 13.05.12

  •   זה מביא לו בוחרים לאומנים פשיסטיים בעוד שנה. תמיד יש בחירות אצל הימין הלאומני.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 14:11
    • 13.05.12

  •   זה יביא לו עוד כמה קולות של לאומנים פשיסטיים, בעוד שנה וחצי. תמיד יש אווירת בחירות אצל הימין.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 14:15
    • 13.05.12

  •   טקס בתנאי אחד, שיציגו את האמת, מה הביא ל"נכבה".הפלשתינים לא קבלו את החלטת האו"ם על החלוקה, מדינות ערב + קאוקג'/פלשתינים תקפו ב-48 מכל העברים למחרת הכרזת המדינה, ומנהיגיהם קראו להם לברוח במטרה לחזור כמנצחים, לא נצחו לא חזרו. חזרו על התרגיל ב-67 והיה כיבוש.  (לת) הפגנת השקרים/ הובסו, מובס לא מקבל פרס
    • 14:38
    • 13.05.12

  •   איזה באסה שיש בחירות רון
    • 14:50
    • 13.05.12

    השמאל צריך לשלוט עד קץ הימים בלי בחירות מיותרות. סטאלין, מאו, פול פוט, קים ג'ונג' און, אסד, בשארה, צ'אבז וכל המנהיגים הדגולים האחרים מבית היוצר של השמאל לא שיכנעו אתכם??

  •   אתה לא אנטי לאומנים, אתה אולטרא-לאומני - רק מהצד הפלשתיני  (לת) ניר
    • 14:56
    • 13.05.12

05 נו באמת , נועה
  • 13:59
  • 13.05.12

אם הטקס יתקיים, יש לקצץ את תקציב האוניברסיטה, שאחמד טיבי והחמאס ייממנו

06 די לסתימת הפיות הפשיסטית שסער נציגה. נראה אותך חכם בבתי ספר של חרדים..חכם על מיעוטים. מי מנהלים אותך הפעם- אם תרצו?  (לת) שומר חוק
  • 13:59
  • 13.05.12

  •   לא חביבי - הוא מנוהל על ידי אידיואלוגית שטיפת המוח הציונית מגיל 3. פשוט מאוד.  (לת) מושל העם הציוני
    • 14:17
    • 13.05.12

07 די לסתימת הפיות הפשיסטית שסער נציגה. נראה אותך חכם בבתי ספר של חרדים..חכם על מיעוטים. מי מנהלים אותך הפעם- אם תרצו?  (לת) שומר חוק
  • 14:00
  • 13.05.12

08 יש לחגוג את יום הנכבה מול ההפגנה לציונו - אסונם הוא הצלתנו  (לת) שישו ושמחו בנכבה, בנקסה ובכל תבוסות הערבים
  • 14:00
  • 13.05.12

09 השקר הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית גבריאל
  • 14:00
  • 13.05.12

נקרא "העם הפלסטיני"!

10 אולי נקיים גם טקס "נכבה" לקורבנות הגרמנים במלחמת העולם השניה ? דניאל דורון
  • 14:02
  • 13.05.12

ברמה האנושית הבסיסית - שבשמה טוענים מארגני הטקס - אין הבדל בין הקורבנות האזרחיים הגרמניים לפלשתינאיים, וגם מיליוני גרמנים גורשו ממולדתם או נאלצו לחיות תחת "כיבוש" פולני ואחר.
בקיצור - הנכבה היא היתממות, צדקנות והתחסדות, כי המסר החבוי הוא פוליטי והמזדהים עם הנכבה בעצם תומכים בתיקון ה"עוול" שמשמעותו בעצם ביטול המדינה ושלילת זכות ההגדרה העצמית מהעם היהודי בשם הזכות הפלשתינאית להשבת זכויותיהם

11 פשוט צודק שי
  • 14:04
  • 13.05.12

אם האוניברסיטה כזו מתחסדת שתתפנה בעצמה הלא היא בעצמה יושבת על שכונה ערבית

12 נכבה= הרס המדינה מעניין אם הארה"ב היו מעיזים להצטרף להרס המדינה  (לת) אבי
  • 14:05
  • 13.05.12

13 הזוי כמו שב09/05 יציינו בהרווארד את אסונם של הנאצים על מפלתם במלה"ע הII.  (לת) גלילי
  • 14:07
  • 13.05.12

14 לאנשים שמניפים דגל פלסטין אין זכות לדרוש שוויון זכויות ממדינת ישראל ! ישראלי או פלסטיני.
  • 14:08
  • 13.05.12

שידרושו שויון מהרשות הפלסטינית . אם הם מגדירים את עצמם פלסטינים.

  •   אתה טיפש איהאב
    • 15:19
    • 13.05.12

    איך אתה מעיז לעשות סמיטריה בין אסון העם הפלסטינאי לבין אסון הנאצים, השתגת??? סימטריה זו, אגב, מתאימה בול לעם שאתה שייך לו

  •   תבין קצת פיענוח איהאב
    • 15:23
    • 13.05.12

    גם העם שלך היה פעם מיעוט, קיבל בראש כשטען שיש לו זכות לחופש ביטוי, ומאז מדי שנה מקדיש יום לזכר "המכות שקיבל בראש", גם אז הגדרת את עצמך כיהודי במדינת גרמניה, הגרמנים לא קיבלו את זה כמו שאגם אתה לא מקבל את זה עכשיו.

    עכשיו בטח תגיד היהודים ההם היו גרמניים, ולכן אנחנו צריכים להיות ישראלים. טענה זו תתפוס מים רק כאשר נדבר על מדינה שלא קמה על בסיס דתי. אין דבר כזה העם היהודי, יש את היהדות שהיא דת שגם אני כמוסלמי מאמין שהיא קיימת, אבל לאום היא ממש לא.

  •   לאיהאב פרגמטי
    • 13:09
    • 14.05.12

    איהאב, אם להגיד את האמת, אף אחד לא שאל אותך אם אתה מגדיר את היהודים כעם או לא, לאף אחד לא אכפת מה אתה חושב על זה, וזה דיון שאינו רלוונטי כיום כי ליהודים כבר יש מדינה שאתה בעוונותיך אזרח שלה.
    כנ"ל אגב, לכל הכביכול היסטוריונים שטוענים שאין כזה דבר עם פלסיטנאי. כמובן, בהשוואה לעם היהודי, הרי שהוא קיים הרבה פחות זמן. אבל יש עם כזה, גם אם אלה אנשים שלא הגיעו ממקור אחד, אבל מה שמאחד אותם הוא אתוס של מסכנות וקורבנות, דת, שפה וטריטוריה (למרות שעדיין לא מוסכמת). האם צריך יותר מזה כדי להגדיר עם? לכן הטיעון שלך בטל.
    בנוסף,
    האם אתה מדמיין מצב בו הרשות הפלסטינאית תגדיר יום שיציין את קורבנות הפיגועים הישראלים שנעשו ע"י טרוריסטים שטופי מוח, בהם החברה הפלסיטנאית תומכת בין אם בשקט בין אם ברעש, את קורבנות הטבח בחברון, או את קורבנות יום העצמאות?האם אתה חושב שהשינוי בחשיבה, חשיבה שהביאה לחגיגות שמחה אחרי פיגועים בהם נרצחו בני אדם חפים מפשע, השתנתה בכמה שנים? כמובן שלא!
    מדינת ישראל הוקמה בכוונה אחרת לגמרי ממה שהיא היום, בכוונה להפריח השממה שמאות בשנים הוזנחה ע"י אנשים שהעדיפו לרעות צאן מלהתפתח, בכוונה של שלום עם הערבים הסובבים אותנו, כי ביחד היה אפשר ליצור פה משהו אחר. למקום הזה, ארץ ישראל (בין אתה קורא לה ככה בין אם לא; שוב, לאף אחד לא אכפת באמת היסטורית זאת ארץ ישראל)
    זה שאתה חונכת ע"י שטיפת מוח פאשיסטית ואנטישמית, של יהודים שגנבו לך את המדינה, זה משהו אחר.

    אגב, העם שלנו לא קיבל בראש בגלל שטען שיש לו זכות לחופש ביטוי. העם "קיבל בראש" - קרי נרצח, במיליונים ממנו - ע"י אנשים שטופי מוח, בורים ונבערים, שחונכו לאנטישמיות ולא ביקרו את מה שאמרו להם, אנטישמיות שנגרמה מסיבות רבות שלא אכנס אליהם עכשיו.
    היי, זה מזכיר לי אנשים מדת מסויימת (לפחות ברובם, לצערי)....

    כמובן אין מה להשוות בין הסבל שהעם היהודי, שהיה חף מפשע, עבר מאות בשנים, לבין זה שהפסדתם, אם לא הושפלתם, במלחמות אחת אחרי השנייה (למרות שבטח מספרים לכם אחרת), אתם ומדינות ערב האחרות, ע"י מדינה שקטנה פי כמה מהם. הרגשת הנחיתות, ודת שניתן לפרש אותה כרצחנית, היא זו שמניעה רבים מהעם הפלסטינאי, לצערי.
    שיהיה בהצלחה ומקווה שיום אחד תבין את העיוורון שאתה לוקה בו.

15 Would this have happened in another country? Adam
  • 14:08
  • 13.05.12

Ms No'a Levi, will you insist on an open discussion on How and Why this happened? Will you remind the Palestinians (they were not called by this name then, but that's another issue) who refused to accept the partition resolution of the UN and who invaded this country? will they face the fact that their 'brothers' from Iraq, Syria, Jordan and Egypt could not care about them?

16 גם להורים שלי היה יום נכבה שהקולוניאליזם לקח את רכושם ואדמתם (לא בישראל) אולי מספיק כבר
  • 14:09
  • 13.05.12

הכל תוצאה של הזנחה פושעת את המגזר הערבי. אם היו מטפלים בהם כסוג א', ומקבלים תשתיות כמו שכונה בצפון ת"א. הם בחיים לא היו מתעוררים - כי טוב להם. ברגע שיש הזנחה וגזענות כלפיהם =ברור שתיהיה התמרמרות מצידם. יום הנכבה הוא רק תירוץ לבעיה יותר רחבה. ההזנחה של כל הכפרים הערביים בארץ מהווה מכשול בדרך לארץ דמוקרטית שמכבדת את תושביה באשר הם, ותושביה מכבדים אותה.

17 אז מה, גם באוניברסיטת ביר זיית מציינים את יום השואה, יום מאורעות תרפ"ט, תרצ"ח והאנקוויציה הספרדית.  (לת) שולמן
  • 14:09
  • 13.05.12

18 סער- פופוליזם זול, תתמקד בבעיות החינוך של הנוער האלים, עדיף  (לת) ניר
  • 14:11
  • 13.05.12

19 אוי לבושה דן
  • 14:14
  • 13.05.12

לציין כישלון מלחמד שמד נגד מדינה שקמה בהחלטת או"ם

  •   כנס איהאב
    • 15:27
    • 13.05.12

    אנחנו כעם פלסטינאי מציינים שביום הזה הסבים וההורים שלנו גורשו ממקום לידתם ומרכז חייהם, וזה בכלל לא משנה לא קמה המלחמה. גם לנאצים היו טענות והצדקות לגבי המלחמה נגדכם אתם העם היהודי, יש מקום להצדיק טענות אלה??? אז גם כאן הצידוקים שלך לא יועילו העם הפלסטינאי גורש וזו עובדה וזכותם של אנשים לכעוס ולהביע הזדהות ואני הראשון לעשות כך.

20 גדעון סער נציג משרד חוסר חינוך וכל שלטון לא דימוקרטי  (לת) נמאסלי
  • 14:16
  • 13.05.12

21 האוניברסיטה לסער: שיקלו את צירופו של מופז וביזוי ערכי הדמוקרטיה.  (לת) האמת
  • 14:17
  • 13.05.12

22 יום הנכבה בקמפוס אוניברסיטאי במדינת ישראל חיים שלום
  • 14:19
  • 13.05.12

מהלך האחדות ה"פוליטי" שהביא לפירוד העם ולפגיעה מאוד קשה באימון העם מהווה פגיעה בסמל הדמוקרטי של מדינת ישראל וכן יציאתך נגד הקיום התרבותי של יום הזכרון לאזרחים שמשפחותיהן שנדרשות לשרת את המדינה , הינה זכות בסיסית של מגילת העצמאות -ואילו היה נעשה הדבר נגדינובארץ ניכר מיד היינו משמעים קולות של גזענות אנא ממך הסר ידך מהילד הדמוקרטי שנולד ע"י סטודנטים השואפים לכבוד וכיבוד הדדי לכל תושמי המדינה.......את זה לא הפנמת בתיכון? עמך הסליחה על דברי כבוד שר החינוך במדינת ישראל!

23 אני מוכן לחגוג את חג הנאכבה בכל שבוע. זה החג הכי אהוב עלי .  (לת) מתנחל מאושר
  • 14:20
  • 13.05.12

24 האסון שפקד את הפלשתינים שהם לא הצליחו להרוג את כל היהודים  (לת) צופה
  • 14:22
  • 13.05.12

25 מרכין ראש ומבקש סליחה על שלא הצלחתם לרצוח את משפחתי ב-48  (לת) יואב
  • 14:22
  • 13.05.12

26 מעמידים את החוק במבחן? לקצץ בתמיכה תוך 24 שעות מקיום האירוע הזדוני. גם כך, הגרעון של האוניברסטיה מעורר חלחלה, 360 מליון אם אני זוכר נכון. הכו אותם בכיסם. כמה לקצץ? בגובה שכר לימוד של סטודנט X מספר המשתתפים.  (לת) אינפיניטי
  • 14:24
  • 13.05.12

27 סער מפנה אוזן חירשת לכוון חופש הביטוי? התערבות בוטה
  • 14:25
  • 13.05.12

או שמא עין מכוונת אל מרכז הליכוד-קדימה-עצמונות

28 אין בעיה, בתנאי שבסדר היום הרצאה על פלישת צבאות ערביים סדירים למחרת הכרזת המדינה במטרה להשמיד אותה  (לת) אם כבר אז כבר
  • 14:25
  • 13.05.12

29 אבל זה שטח שלהם... יובל
  • 14:28
  • 13.05.12

מה לעשות שעל שכונת שיח מוניס בנו את האוניברסיטה ???
אבל אל דאגה עוד מעט נחזיר להם את כל השטח
כי מבחינת החוק כאשר יפנו את גבעת האולפנה יהיה להם קייס גם על השטח הזה וכל השטחים ה"כבושים"

30 הימין הישראלי (לעיתים שלא באשמתו) והמוצרים הנלווים לזה הם משיאי ההתבהמות האנושית.  (לת) ק.א.
  • 14:28
  • 13.05.12

31 משוגעים,רדו מעל העצים!!! עד כדי כך הנהלת האוניברסיטה סתומה? זראטוסטרא
  • 14:29
  • 13.05.12

חסרת טקט והבנה? זה או אנחנו,או הם.אם יום העצמאות מוצג ע"י מוסד
ציבורי כיום אבל לאומי של ערביי ארץ ישראל,או אז,אין הצדקה מוסרית
בכלל להקמת מדינת ישראל כי היא קמה ב ב ר ו ר על חשבון הערבים
שהתנגדו להקמתה,פתחו במלחמה ב-1947 במטרה לחסל את היישוב
היהודי.מה לעשות,]הם הפסידו.ועכשיו אנחנו צריכים להתנצל,לבקש סליחה
ומחילה על שלא הפסדנו.אם ההחלטה הזו תשאר,זו בושה וחרפה.

32 יש לשלול מהאוניברסיטה מענקים .הם מקבלים מספיק תמיכה מהקיצוניים  (לת) נסי
  • 14:29
  • 13.05.12

33 גדעון סער אתה... אברהם
  • 14:31
  • 13.05.12

לאומן עלוב. אתה אחראי להפרדה בין המושגים חינוך ותרבות. שב כבר בשקט, מצביעי ליכוד לא ביקשו פשיזם וסתימת פיות.

  •   תקרא את התגובות כאן (העיתון הכי שמאלני בארץ) ותראה אם מצביעי הליכוד לא רוצים סתימת פיות (ואולי הרבה יותר, למשל סתימת צינור האויר של המוחים).  (לת) לאברהם
    • 13:26
    • 14.05.12

34 יש חוק וחובה לקיימו. יצחק קצין
  • 14:32
  • 13.05.12

ציון יום הנכבה הינה עבירה.
על המשטרה לעצור את כל משתתפי ההפגנה כשהם מציינים את יום הנכבה.
למי שאינו יודע, יום הנכבה של ערביי ישראל בה לשלום את קיומה של מדינת ישראל.

  •   חוקים קובעים בני אדם. במקרה שלנו, לא בדיוק החכמים באדם. גם הנאצים דאגו לשמור על לשון החוק. תתחיל להפעיל גם את השכל!  (לת) סער - שטירמר בגרמנית
    • 14:41
    • 13.05.12

35 שלום כיתה א' בדמוקרטיה מסביב ייהום הסער
  • 14:36
  • 13.05.12

למקומם, למעצבן, למגעיל ולאלטרנטיבי יש אותה זכות להביע את דעתו כמו לרוב הנאמן, הציוני והלאומי. יש להתמודד עם דעות אחרות בדרך של ויכוח, לא של סתימת פיות.

36 שידונו בנושא:אסון שמביא על עצמו מי שמזדהה עם הערבים. דני
  • 14:36
  • 13.05.12

חשוב שביום כזה ילמדו מה קרה לואנדלים ,שבטי ערבים שיצאו מצפון אפריקה לפני יותר מאלפיים שנה בראשות חניבעל ,כדי להשמיד ולבזוז את אירופה והושמדו בעצמם.מה קרה לערבים שכבשו את מזרח אירופה עד הונגריה ואת ספרד ודרום צרפת ביום שהארופאים החליטו לחסל אותם. ומה קרה לערבים ששוב ושוב ניסו לשדוד ולחסל את הישוב היהודי בישראל.
יש לכל מי שבא מהתרבות הערבית ברירה,והיא להצטרף לתרבות המערבית המבוססת על עשרת הדיברות.

  •   תלמד היסטוריה אורי
    • 15:29
    • 13.05.12

    הוונדלים באו מהצפון והשתכנו בדרום ספרד ובצפון אפריקה כמה מאות שנים אחרי חניבעל. הם גם אלו שהשמידו את רומא.
    ולא הייתי מתלהב מאוד מהתרבות שניצחה את המוסלמים בספרד, הם היו אכזריים בכמה סדרי גודל מחליפות קורדובה למיעוטים שהיו תחת שלטונם, הם גירשו את יהודי ספרד ורדפו את הכתות השונות במשך מאות שנים.

37 ואותי הסכנה של ארועים כאלו בחצר שלנו (מישהוא שאישר פשוט איבד את הצפון) קובי--מהרצליה
  • 14:37
  • 13.05.12

דוחפת מהמרכז חזק ימינה...

38 אין לאפשר קיום הטקס במוסד שאנו ממנים מכספי משלם המיסים!  (לת) יואב
  • 14:37
  • 13.05.12

39 הלו, גדעון! שומע? "גם אם תתעלם, הנכבה לא תעלם!" (סליחה, התכוונו לאגרה).  (לת) הטלויזיה הישראלית.
  • 14:37
  • 13.05.12

40 איך סער יכול להתעלם מ-1,000,000 אזרחים הרואים בנכבה יום אבל ואובדן אישי בני
  • 14:38
  • 13.05.12

כאשר מדברים על הסיבות לנכבה לא ניתן להתעלם מהשגיאות הקשות של הפלסתינים, שהיו יכולים לחיות בשכנות טובה על פי תוכנית החלוקה. היום הם מבינים את זאת, אבל אי אפשר להתעלם מהאבל והכאב של אזרחים במדינה. אפילו אם אדם (או עם) טועה, לא מגיע לו עונש כה חמור. אפילו אם הוא השתעשע בתקווה שיוכל לסלק אותנו מכאן, עלינו לראות זאת ביחד איתו וללמוד את ההסטוריה, בתבונה, בצניעות ובנחישות, ולא להתעלם ממנה ומהכאב של מיליונים שאוליי למדו משהו (כמונו) ב60 השנים האחרונות.

41 ומה עמדתה של יו"ר האופזציה?? החברה של סער חולצות חומות  (לת) אזרח
  • 14:38
  • 13.05.12

42 לא ייאמן לאיזה שפל הצליחה להידרדר אוניברסיטה בישראל! יצחק
  • 14:39
  • 13.05.12

הייתי רוצה לראות עוד מדינה בעולם ש"חוגגת" את יום התבוסה של אויביה! נכבה? למה הערבים שהיום קוראים לעצמם "פלסטינאים" לא קיבלו את החלטת החלוקה של האו"ם ובחרו להילחם בישראל? משנכשלו, עכשיו הם בוכים? ויש, כמובן, אידיוטים שימושיים ישראלים (יהודים) שתומכים בהם. אם זו לא מחלת נפש, אז מה כן?

43 עוד מסמר בקבר הדמוקרטיה  (לת) עוד אחת
  • 14:41
  • 13.05.12

44 אפשר למצא הרבה סיבות טובות להתרחשות רוב אירועי הנכבה, אבל - יואב
  • 14:44
  • 13.05.12

אי אפשר להתכחש לעובדה שהאירועים הללו התרחשו כפי שהתרחשו, וכי השפיעו רבות על עיצוב דמותם וזהותם של אחוז ניכר מאזרחי ישראל. אי אפשר ואסור למנוע מהם להתאבל על ארוע טראומטי בהיסטוריה שלהם, ורצוי שגם אנחנו נכיר זאת.

45 אני מכיר בשואה הפלשתינאית ואשתדל לבוא לטקס  (לת) בשביל לנקות את המצפון
  • 14:46
  • 13.05.12

  •   עוד שמאלן הסוי.... חברים שלך באירופה קולטים מליוני פליטים כדי "לנקות" את המצפון על פשעי המדינות הקולוניאליות מלפני 400 שנה ובכך הורסים את מדינתם... אלי
    • 15:20
    • 13.05.12

    רוצה לנקות את המצפון? תרום מכספך לעניים... לקשקש באיזו הפגנה הזויה כל אחד יכול.

46 תפקידו של שר החינוך צביה
  • 14:50
  • 13.05.12

תפקידו של שר החינוך לדאוג לחינוך ולא לסתום פיות

47 שבאוניברסיטת דמשק , קהיר ,ריאד ובירזיית יצינו את יום ירושלים ויום העצמאות תציינו גם בתל אביב - הזויים לכו לעזאזל או לעזה!!  (לת) אליהו
  • 14:50
  • 13.05.12

48 הערבים לא מקבלים את זה שהם הפסידו במלחמה  (לת) עופר
  • 14:52
  • 13.05.12

49 תמיכת הנכבה ?תומכיה הם צאצאיהם של היטלר הימלר מנגלה אייכמן המן אחמדניגאד וכל דרק שאוהב את תורת "הפתרון הסופי" לעם ישראל .ואלה מפגינים על "צדקת דרכם ? מסכנים המה כי הם טעות הטבע בהיוולדם  (לת) בצלאל
  • 14:53
  • 13.05.12

50 עוות ההסטוריה והפוסט ציונים יאיר
  • 14:58
  • 13.05.12

זהו תחום חדש שמתפתח, ואין ספק שבשנת 2030, זה יהיה חומר חובה בבגרויות של מדינת ישראל: עליתו ונפילתו.......

51 שר החינוך לפאשיזם אזרח
  • 14:58
  • 13.05.12

גדעון סער צא ולמד מהו חופש ביטוי.

52 ככה זה מתחיל.מישהוא רוצה להיות סופר הומני. הם מתרגמים את זה לנקודת חולשה אצלנו, בדיוק כמו שאנחנו מדברים שלום והם מתרגמים את זה לנקודת חולשה שלנו.למה הם אף פעם (!!!) לא יוצאים להפגנות למען שלום? פעם אחת אפילו לא קראתי על סיקור של הפגנה של ערבים למען שלום ????????? כל ההפגנות שלהם זה קריאה למלחמה !!!!!!!!!!!!!!! למה לתת להם את הבמה הזאת? איך זה אושר?  (לת) מי שאישר----------יצטער!!!
  • 15:00
  • 13.05.12

53 כמו שהגרמנים המובסים לא שבו לשטחים שהיו מיושבים בגרמנים לפני המלחמה, הפלשתינים לא ישובו לרכוש ולאדמות שהיו שלהם לפני שתקפו. די בכך שהמדינה הכירה בזכותם למדינה בגדה, מדינה שמעולם לא הייתה קיימת, זה אמור להיות הפתרון, בתנאי שיכירו בזכותנו למדינה, דבר שעד כה לא קרה.  (לת) חגיגת הנכבה= זכות השיבה
  • 15:03
  • 13.05.12

54 זו הכותרת שהייתם אמורים לפרסם פוענח רצח קשישה ביפו: פלסטיני שדד וחנק  (לת) אזרחי תא
  • 15:04
  • 13.05.12

55 לכו ותשננו את "תוכנית החלוקה" בני-דודנו, אולי תבינו שאתם צריכים להפגין אצל סבכם וסבתתכם.  (לת) הם לא לקחו את מה שקיבלו!!!
  • 15:04
  • 13.05.12

56 עוד פעם יפריעו לי לישון בדשא של גילמן! סחבקיהו הנביא
  • 15:05
  • 13.05.12

אני עדיין לא מבין למה יהודים צריכים להתאמץ למען זהות לאומית של פלסטינים, עם ערבים ישראלים היו מארגנים את האירוע ייתכן מאוד שהייתי מתעניין לראות ולשמוע אבל זה נראה לי אבסורד...

57 סער יקירי,נסית להעלים את הנכבה מהמציאות וקבלת תוצאה בהפוך.בעתיד הקרוב תהיה הנכבה יום שבתון רשמי לפי בחירה ורק משום שאתה וחבריך טפשים כל כך .  (לת) עדד
  • 15:08
  • 13.05.12

58 הדרך הנכונה והצודקת לתקן את ה"אסון" היא לדאוג שבהסדר שלום עתידי ערביי א"י יהיו כולם תחת שלטון ריבוני ערבי, ואז ערביי ישראל (שכבר יהיו "לשעבר") יבינו מה המשמעות האמיתית של המילה אסון. הם פתחו במלחמה, שיקחו אחריות. ראבאק, הם כבר אנשים בוגרים!  (לת) ל.
  • 15:08
  • 13.05.12

59 מילר,הבושה והחרפה הן שאתה יו"ר ועדת חנוך של כנסת ישראל. עלק "חנוך"  (לת) עדד
  • 15:10
  • 13.05.12

60 חיזקו ואימצו. הטקס חשוב ודמוקרטי. אל תכנעו לפאשיזם  (לת) יצחק
  • 15:11
  • 13.05.12

61 כל הכבוד, יוזמי הטקס, חזקו ואמצו!  (לת) מיצי
  • 15:12
  • 13.05.12

62 אלכס מילר מאדיר את השיטה הבינרית גם בלמודים הומנים. כמו בשפות מחשב המשתמשות בשני מספרים בלמודים הומניים ישתמשו בשתי אותיות : ד , א, כלומר התלמידים ילמדו רק דא,דא,דא,.....  (לת) עדד
  • 15:13
  • 13.05.12

63 הכי מצחיק הוא שסער אחראי על לימודי הדמוקרטיה שש
  • 15:16
  • 13.05.12

אני ממש לא סובל את העיסוק ביום הנכבה.
אבל זה ממש לא צריך לקבוע לי אם לאשר פעילות פוליטית.
אם לבטל אז אולי נתחיל במה שסער דווקא כן אוהב חינוך לשנאה בבתי הספר של המתנחלים.

64 מה הבעיה שלכם לקבל את האובדן של מי שהיו פה לפני שאנחנו באנו?? בודהא
  • 15:16
  • 13.05.12

גם אם אתם לא מסכימים איתם, זה עדיין כואב להם. ככל שתסרבו להכיר בכאבם כך גם יגדל הצורך שלהם לזעוק את הכאב.

  •   עוד שקר של הפלסטינאים "מי שהיו פה לפני שאנחנו באנו". ערבים רבים היגרו לפה כי היהודים סיפקו מקומות עבודה.  (לת) שמאלני ציוני
    • 16:46
    • 13.05.12

65 לשיר את התקווה מבלי שחצי מהסטדנטים יבכו ודגל דגל שכולם גאים בו זו לא בקשה הזויה. דרוש חזון ישראלי שיחליף את החזון הציוני שהתנדף מזמן והוא עכשיו כבר חזון משיחי  (לת) פלץ
  • 15:17
  • 13.05.12

66 כל הכבוד, סוף סוף שר חינוך שלא מתרפס בפני השמאל ששולט באקדמיה  (לת) ניצה ל
  • 15:19
  • 13.05.12

67 אוניברסיטת תל אביב נותנת ידה לשכתוב ההיסטוריה בפרהסיה והמדינה חייבת להיפרע ממנה על ידי קיצוץ תקציבה.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 15:20
  • 13.05.12

68 לא ברור לי איך הטקס פוגע "בריבונות ישראל"? זה בדיחה פשיסטית, נכון? חבל נורא שישראל הרשמית לא מצטערת על פשעים שבוצעו במהלך 48, אולי זה היה תורם לבנות כאן חברה פחות אלימה!!  (לת) שי
  • 15:23
  • 13.05.12

69 ציון הנכבה הינו גזעני כיוון שהוא מתעלם מגירוש מאות אלפי יהודים במסגרת אותו אירוע היסטורי - הן ממדינות ערב והן מן השטחים שנתפשו ע"י צבאות ערב בארץ ישראל. לאזרחים ערבים מותר לציין את כאבם, אך מוסד אוניברסיטאי אינו יכול לתת יד להצגה חד-צדדית וגזענית של אירועים היסטוריים.  (לת) אחד העמך
  • 15:24
  • 13.05.12

70 יש כאן אחד שלא יודע שהמיעוט הנרדף בעולם ובמזהת הם היהודים?  (לת) נחמן פרקש
  • 15:26
  • 13.05.12

71 אם המארגנים יגידו מדוע באמת התרחשה הנכבה - מהם מאורעות תרפ"ט ? מה היו קשריו של המופתי עם הנאצים ? מה היה יחסם של הערבים להצעת ההנהגה היהודית לחלוקת הארץ? מה היה יחסם של הערבים לועדת פיל ? אולי אז הם יבינו שנכון היתה נכבה אבל אשמת הנכבה היא על הנהיגות הערבית שלמעשה לא השתנתה במאום עד היום - אם לומר אז לומר את כל האמת יואב
  • 15:27
  • 13.05.12

אם המארגנים יגידו מדוע באמת התרחשה הנכבה - מהם מאורעות תרפ"ט ? מה היו קשריו של המופתי גם של יפו וגם של ירושלים עם הנאצים ? מה היה יחסם של הערבים להצעת ההנהגה היהודית לחלוקת הארץ? מה היה יחסם של הערבים לועדת פיל ? אולי אז הם יבינו שנכון היתה נכבה אבל אשמת הנכבה היא על הנהיגות הערבית שלמעשה לא השתנתה במאום עד היום - אם לומר אז לומר את כל האמת !!!

72 למנות את ברגוטי לנשיא האוניברסיטה ואת הנייה לדיקן הסטודנטים. מה דעתכם, שמאלנים מתרפסים ורפי שכל? איזו נכבה ואיזה נעליים?  (לת) Eddie Shor
  • 15:27
  • 13.05.12

  •   ימני כוחני וחכם בעיני עצמו כמוך באמת לא יכול להבחין בין נכבה לנעליים אסף בארי
    • 23:19
    • 13.05.12

    וגם מכחיש עובדות היסטוריות. אדי, בפעם הבאה תעשה שיעורי בית ובהזדמנות זאת תבדוק גם אם אתה מבין את האמרה "הפוסל במומו - במומו פוסל". חכם שלי...

73 המקומם הוא מדינה שלא מוכנה להכיר באחריותה לאסונם של רבע מאזרחיה.  (לת) יונתן
  • 15:32
  • 13.05.12

74 ממה בדיוק סר החינוך הזה מפחד? מה מלחיץ אותו בהפגנה הזו?  (לת) יודע לשאול
  • 15:40
  • 13.05.12

75 המלצת שר החינוך דוד ארגוב
  • 15:40
  • 13.05.12

צדקהחינוך דק שר החינוך ואני מתפלא על תגובת העיתון- לא כל אחד הוא גדעון לווי ותלמיד לשעבר באוניברסיטה אני מזדהה לגמרי עם הודעת השר-דמוקרטיה היא לא אנרכיה ויש ללאום שהקים המדינה זכות להציב גבולות .

76 למה לשקול מחדש? זו יכולה להיות אחלה חגיגה  (לת) חג נכבה שמח לכולם
  • 15:41
  • 13.05.12

77 זה לא נתפס שמאות אלפים של משוגעים (קליניים) קוראים לעצמם עם. זה יגמר רע.  (לת) ק.א.
  • 15:41
  • 13.05.12

78 תחזירו את מה שנגנב מהפלסטינים ויבטלו את הטקס!  (לת) חנדלה
  • 15:44
  • 13.05.12

79 תפסיקו להתיימר בדימוקרטיה כי היא מזויפת!  (לת) חנדלה
  • 15:45
  • 13.05.12

80 עבודה ברשות הפלסטינית יעקב
  • 15:55
  • 13.05.12

נועה לוי - לדאוג לעבודהברשות הפלסטינית

81 לא יהיה שלום ללא הכרה ב"נכבה"...הערבים אינם דורשים דבר אלא הכרה  (לת) כן, מדינת ישראל נבנתה גם על חרבות כפרים פלסטינים וכדאי להכיר בכך
  • 15:57
  • 13.05.12

82 טמטום במלוא מובן המלה חיים קדמן
  • 16:05
  • 13.05.12

ערביי ישראל הם אזרחי מדינת ישראל, האסון שלהם אירע לפני קום המדינה, הודות למופתי הירושלמי והודות לאי הסכמתם לחלוקה שהפכה למלחמה בעטיים. האסון שהם המיטו על עצמם לא נכלל בימי הזיכרון של מדינת ישראל, ואם הם עומדים על קיום יום זיכרון שיעשו זאת בכפריהם.
ההתנהגות של הנהלת האוניברסיטה ושל האגודה לזכויות היא חרפה!

83 לשלול מהאוניברסיטה תקציבי המדינה.  (לת) רון
  • 16:08
  • 13.05.12

84 האגודה לזכויות האזרח חבורה של טינופות  (לת) שלום
  • 16:08
  • 13.05.12

85 יום הנכבה שמאלן
  • 16:08
  • 13.05.12

אני שמאלן, אך יש גבול לשטויות ולהתרפסות. כל אלה שמציינים את יום הנכבה רוצים להקים מדינה ערבית על הריסות מדינת ישראל.
גם לשמאלן צריך שיהיה שכל, ולא יסכים שיחסלו אותו. אפילו שמאלנים כמו יוסי שריד ויוסי ביילין אמרו כי הם מתנגדים לזכות השיבה, וזהו קו אדום מבחינתם.

86 אין עם פלסטיני אז להאמין בנכבה ?? חחחחההה  (לת) -0-0=-
  • 16:10
  • 13.05.12

87 הפלסטינאים מנסים לשכתב את ההיסטוריה בשקרים המציאות הייתה אחרת  (לת) לגמרי.
  • 16:12
  • 13.05.12

88 מאחל לפלסטינים עוד הרבה הרבה נכבות וימי נכבה!!!  (לת) אזרח
  • 16:17
  • 13.05.12

89 לשנות את שמה של אוניברסטית ת"א לאוניברסיטת אל אקצה .  (לת) הדיקנית היא חנין זועבי .
  • 16:17
  • 13.05.12

90 יש ציפיה שהערבים אזרחי מדינת ישראל יזדהו רגשית עם האסון שקרה לעם היהודי אבל מנגד אין ציפיה שהיהודים אזרחי מדינת ישראל יזדהו רגשית עם האסון שקרה לעם הפלסטיני - ונשאלת השאלה האנושית מדוע ?  (לת) הדס
  • 16:21
  • 13.05.12

  •   משום שהאסון שלהם קרה באחריותם הבלעדית. הם נכשלו במלאכת השמדתנו.  (לת) תשובה אנושית לשאלה מטומטמת
    • 17:08
    • 13.05.12

  •   הדס, אם כבר שאלת... ל.
    • 17:14
    • 13.05.12

    היהודים היו אזרחים נאמנים בגרמניה, כמו גם בשאר ארצות אירופה. ואז, יום אחד, המדינות בהן חיו יצאו נגדם, אך ורק בשל העובדה שהיו יהודים. ונעבור לארץ-ישראל. האו"ם הצביע על חלוקת הארץ בין שני העמים שישבו בה - הכובש (ערבים) והנכבש (יהודים). היהודים הסכימו לחלוקה, הערבים התנגדו ויצאו למלחמה, שמטרתה היתה השמדת היישוב היהודי בא"י. לדרוש מהעם היהודי להזדהות עם האסון שקרה לערבים באשמתם המלאה (של הערבים), הוא כמו לדרוש מאיתנו להזדהות עם הנאצים. האם את מוכנה להזדהות רגשית עם הנאצים? אם לא, אזי קיבלת את התשובה לשאלה האנושית שלך.

91 13.5.1948 / ירדן מנצחת בקרב על גוש עציון .. GREEN
  • 16:27
  • 13.05.12

מתוך- היום לפני - "הארץ" -13/05/2012
באותו תאריך עצמו 62 שנים אחרי ,בחרו ראשי אוניברסיטת ת"א "..לאפשר את קיומו של ה"טקס לציון יום הנכבה" .." .
על זה כבר אמרו הגששים בזמנו -איך אומרים ? טומטום במילעיל או טומטום במילרע?
כל ישובי הגוש נחרבו ונבזזו - בטבח שנערך בתושבי כפר עציון (לאחר שנכנעו והרימו ידיים)נותרו רק שלושה מבין תושבי כפר עציון ולוחמת פלמ"ח אחת .. 157 מגינים נרצחו בטבח .
..ובאוניברסיטת ת"א "הנאורה" מקיימים את טקס יום הנכבה...

92 האם בשכם, באוניברסיטת אל נג'אח חוגגים את יום העצמאות הישראלי ? אברמי
  • 16:38
  • 13.05.12

עם ישראל שיכל למעלה מעשרים אלף חייל, קצין, תינוקות, נערים וזקנים בהתקפות של ערבים. האם באום אל פאחם, באוניברסיטאות שכם וג'נין או קהיר,מישהו מזכיר את הרציחות של יהודים? תנסו!!!
השמאל הישראלי , באמצעות התקשורת המגוייסת, הורגים כל חלקה טובה.
מספיק עם ההתרפסות בפני כל דבר שהוא ערבי.תתחילו להפנים את מנהגי,
ימי זכרון, גיבורי התהילה ,שוחרי השלום האמיתי, ימי הזכרון של יהודים בארץ ישראל .

93 חנופה לא תעזור לכם, כשנהייה רוב נגיע גם אליכם  (לת) פלסטיני
  • 16:43
  • 13.05.12

94 פגיעה ישירה בסמלי המדינה ובריבונותה שרון
  • 16:51
  • 13.05.12

ומה לגבי הפגיעה בעקרונות הדמוקרטיה וחופש הבטוי?

95 כן - כי באוניברסיטת פראג מקיימים בכל שנה טקס לזכר "קרבנות" גירוש הגרמנים הסודטים ב45... וכמובן, באוניברסיטת תל אביב הפלורליסטית יקיימו בכיף טקס לזכר ברוך גולדשטיין, נכון? או קבלת פנים לחגי עמיר? אה, לא? למה לא? במה טקס לזכר כשלון נסיון השמדת העם שביצעו הפלסטינים ב48 טוב מהנ"ל?... מודרניסט
  • 16:57
  • 13.05.12

כן - כי באוניברסיטת פראג מקיימים בכל שנה טקס לזכר "קרבנות" גירוש הגרמנים הסודטים ב45... וכמובן, באוניברסיטת תל אביב הפלורליסטית יקיימו בכיף טקס לזכר ברוך גולדשטיין, נכון? או קבלת פנים לחגי עמיר? אה, לא? למה לא? במה טקס לזכר כשלון נסיון השמדת העם שביצעו הפלסטינים ב48 טוב מהנ"ל?...

96 גאה באוניברסיטת תל אביב  (לת) סטודנט
  • 17:36
  • 13.05.12

97 לראשי אוניברסיטת תל אביב - היו אמיצים אל תבגדו בעצמכם ובנו.  (לת) סער - שר החינוך של ספרטה
  • 17:45
  • 13.05.12

98 בושת הגדעון מחאמיד
  • 18:24
  • 13.05.12

אני נדהם מאוד מתגובתו של ״מנחיל הערכים״ הנקרא גדעון סער. הייתכן בעולם כולו יש שר כזה שמנסה לסתום פיות של תלמידים וסטודנטים המנסים להיזכר במשפחותיהם שנרצחו בשם הקמת המדינה. איזה ערכים מנסה ״כבוד השר״ להנחיל לתלמידי המדינה. אפה חופש הביטוי ואפה ערך הכבוד לאחרים שמדבר עליו הסער הזה. אפילו אוניברסיטת תל אביב הייתה חייבת להשתתף בהוצאות האירוע. ״כבוד הסער״ אני ממליץ לך לחזור מדבריך לאלתר או להתפטר באופן מידי. תלמידי המדינה הנאורים מתביישים בך

99 סיכול ממוקד של הנהגת הליכוד על ידי חבורת שוקן וגדעון לוי  (לת) דוידי
  • 18:28
  • 13.05.12

100 בישיבות החרדיות שדוללחם את קיומה של ישראל ואת הדמוקרטיה ובכל זאת לא מקצצים להם את התקציבים הנדיבים  (לת) אא"ז
  • 19:10
  • 13.05.12

101 לשקול שוב את מועמדותו של סער לתפקיד שר החינוך?  (לת) בועז
  • 19:20
  • 13.05.12

102 התכוונתי לתרום מליון שקל לאוניבסיטה.......שקל על כל מגורש יוני ציוני
  • 19:50
  • 13.05.12

מעתה לא אתן אפילו שקל אחד
או שאכין עוד מליון למגורשים החדשים

103 ביום השואה בעת הצפירה סטודנטיות ערביות נשארו לשבת  (לת) במחלקה לריפוי בעיסוק
  • 20:21
  • 13.05.12

104 חופש הביטוי הוא החופש להסכים עם עמדות שר החינוך ציוני גדול
  • 20:52
  • 13.05.12

ישראל לא צריכה יותר חופש ביטוי מברית המועצות. גם שם: מי שחושב כמו הממשלה, יכול להגיד מה שהוא רוצה!

105 איזו צביעות מצד האוניברסיטה.היא נבנתה על אדמות כפר פלסטיני אבל משתתפת  (לת) באבלם של הפלסטינים
  • 21:13
  • 13.05.12

106 take away all financial support from TV university Gilead
  • 21:19
  • 13.05.12

no hesitation, and no mercy, right away. Also do not allow the event to happen. if you can please outlaw the left.

107 יום הנקבה באוניברסיטת ת"א. הקרקל הצפוי
  • 21:36
  • 13.05.12

ואני חשבתי שבאוניברסיטה זה מקום שלומדים..ולא אולם אירועים...??
מעניין מה חושבים המרצים בסתר ליבם..??

108 תגובה ליאיר לפיד וגדעון סער גידי
  • 21:40
  • 13.05.12

שני אנשים שאמורים להיות רציונליים, אבל ממתי רציונליזם הוא ערובה להישגים פוליטיים? הרי סער סקאלי אמר מפורשות ב"לונדון את קירשנבאום" שאין מדובר בשלילת זכותה של מדינת ישראל להתקיים או שעצם הקמתה היה אסון אלא השתתפות בצערם וכאבם של מי ש"אמורים" להיות אויבנו, אז מדוע אנשים נכבדים שאחד מהם הוא עורך דין וח"כ והשני הוא עיתונאי בכיר לשעבר ממשיכים לסלף עובדות בקול תרועה? השיח הפוליטי הרדוד חלחל לכל חלקה טובה כאן והפך את העובדות לבלתי רלוונטיות. וזו לצערי התשובה גם בנוגע לסוגיית הלגליזציה של הסמים הקלים בישראל- העובדות פשוט בלתי רלוונטיות

109 מי הרעיל את הבאר? ח.
  • 21:47
  • 13.05.12

באיזה בית ספר היא למדה? מי היו המורים שלה? מי הכשיר אותם?

110 סער, תפסיק להלחם נגד ההיסטוריה ולסגוד לעצמות ישנות ותתחיל לדאוג למורים.  (לת) בקרוב: הנכבה של החינוך בישראל
  • 22:33
  • 13.05.12

111 תגובת נגד לשלטון הימין - המדינה זקוקה למהפך אסף בארי
  • 23:00
  • 13.05.12

מדינת ישראל חזקה יותר מכל טקס לציון הנכבה ובשעה ששוקלים לספח את השטחים מן הראוי להזכיר את האסון של הפלסטינים. אפשר להודות שעשינו דברים לא טובים ובכל זאת להישאר ציונים ופטריוטים, אפשר לתת לאנשים להביע את דעתם - אנחנו עוד לא דיקטטורה!

112 גם כהנא זה חופש פוליטי?  (לת) מאיר
  • 23:14
  • 13.05.12

113 כהדיוט אני מבקש לדעת,האם נהרגו ערבים במלחמת 48 ? האם גורשו ערבים במלחמת 48 ? אבקש תשובה מבלי לקבוע מי אשם.  (לת) עדד
  • 23:31
  • 13.05.12

114 כשלמדתי באונ' ת"א, לימודי משפטים וראיית חשבון, הערבים שלמדו איתי היו חבורת פוחזים בני 18, כמובן שלא עשו צבא ולא שירות לאומי, קיבלו מילגה כי הם ערבים מסכנים, קיבלו הקלות במבחנים כי הם ערבים קצת אהבלים ובמה התעסקו כל היום?  (לת) מה זה השיט הזה?
  • 00:42
  • 14.05.12

115 חוסר הסובלנות במדינה הזאת זה כבר נהייה ממש מפחיד!  (לת) לירון
  • 02:14
  • 14.05.12

116 טימטום בהתגלמותו בשום מדינה טקס שכזה לא היה מתקיים  (לת) משה א
  • 05:11
  • 14.05.12

117 שמירת ערכי הדמוקרטיה מכרעות את הכף,, שלומי
  • 07:27
  • 14.05.12

אנו כיהודים מתקשים ובצדק לקבל הסכמה שיערך טקס שרואה את קיומה של המדינה שבה אנו חיים ואף הקרבנו את מיטב בנינו למען שימורה כמדינת היהודים,,
אך כאשר אנו נדרשים לעמוד במבחן של מדינה שערכי הדמוקרטיה היא אבן היסוד של ה ,,אנו חיבים לבלוע את הצפרדע הזו שהיא גם מבחן חשוב ואתגר לא קטן שמעמיד את המדינה במבחן קשה שבמרכזו השאלה היא האים אנו עומדים במבחן הדמוקרטיה או או סתם סיסמה רקה מתוכן ,,,לכין עלינו לחרוק שניים ולאפשר את הטקס בתנאי שתכניו אינם קוראים להפר את הסדר או לפגוע ביטחונית בה ,,,אם הטקס התנהל בצורת נאומים שמסתמכים על הסטוריה שעובדתית היא נכונה הקמתה של המדינה היא בהחלט ניגוד חריף לקיומו של מיעוט אתני שפעם גר כאן וברח בשל החשש לחיו ,,,אי הסכמה לקיומה של עצרת זו מוריכה את כל המשמעות של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ,,שאחת מערכי הדמוקרטיה לאפשר למיעוט להפגין ולערוך טקסים שיכולים לפגוע בציבור רחב ,,,אך המחיר ככל שהייה כואב מבחינתנו יהייה שווה שעמדנו באתגר קשה זה ואפשרנו בשם הדמוקרטיה לערוך מפגן שנוגד את עצם קיומנו בהיותנו חיים וגרים בבתים שהיו שיכים פעם עובדתית לאנשים שגרו בהם
לכין צריך למצא הסדר של פיצוי כספי הולם או לאפשר לכמות סבירה לחזור לארץ ולגור בה תוך כדי מתן אזרחות שווה ,,,זו דעתי שנכתבת מתוך ראיה נטולת רגשות וחשיבה ראלית וקרה לפתרון הענין הרגיש הזה שעדין נחשב לפצע מדמם אצל ערביי ישראל שמבחינתם אנחנו צד אחד של המטבע ובצד השני אלו הם שדורשים שיעשה צדק הסטורי ,,,אני בעד האמת והצודק כל עוד ואני מצליח להדחיק את השפיטה האמוציונלית שהיא נחלתם של רוב העם כאן

118 אני כבר לא מופתע מכלום שפוי
  • 09:11
  • 14.05.12

אני כבר לא מופתע מכלום

119 פשוט פתאטי - זה שר זה? אודי
  • 09:54
  • 14.05.12

"שקלו מחדש את האישור....."

אתה צריך *להורות* להם לבטל הטקס לאלתר, ולא לנסות לבקש עם באלף בקשות עם שוקולד קצפת ופיצפוצים.

אתה שר ימני בממשלת ימין, אך עדיין כולכם מספיק עלובים מכדי להצליח למנוע את זה. בושה וחרפה.

בדיוק בגלל הדברים האלה בחרנו ליכוד!
כדי שבוגדים יפסיקו עם השטויות האלה!
מרגיז שאתם לא מצליחים למרות הרוב הקואליציוני שלכם. פשוט בושה.

  •   שר חינוך בצינוק מחשבתי שלומי
    • 20:46
    • 14.05.12

    ניכר על פניו של גדעון שער שהו לא שייך למחנה הימיני המטורף
    כל גופו ותנועותיו מלאות יסורים כאשר בתוך תוכו הו בעד חופש הדיבור וערכי הדמוקרטיה מדברים אליו יותר מאשר ההמון המפחיד שהולך ומתעצם בתוך המדינה שמזיק למדינה כלפי חוץ ,,וישראל הופכת עט עט למדינה פשישטית חסרת סבלנות לדעות
    של מיעוט שבלעדיו ישראל כמדינה שמתימרת להיות חלק מהעולם הנאור,,מתרחקת בצעדי ענק ואופכת למדינה מפלצתית שלא ירחק היום שבו יוקמו מילציות אזרחיות שיפגעו בכל מי שחושב אחרת מהם ואז יגיע הקץ של המדינה ואפילו ארצות הברית תנער את חוצנה מישראל ונהפוך למוקצים בעני העולם ,,,ומכאן להפוך למדינה נחשלת ושורצת באנשים מרושעים שעוד עלולים להשים קץ לעצם קיומה הפיזי של המדינה ככה זה כאשר מחלישים את בית משפט העליון ונותנים את השילטון לאנשים ששפיותם מוטלת בספק ויבו היום שנצתרך להתחיל מהתחלה ,,או שאנשים טובים ונאורים יעזבו את הארץ וישאירו אותה ביידי המון נבער ומפחיד ,,הלוואי שאני מגזים בכתיבתי מילים קשות אלה

120 השקר הגדול בהיסטוריה: וצריך להקיא מעלינו.." אנשים כמו סער סקלי" גק ברגיל
  • 10:41
  • 14.05.12

אפילו ח"כ לשעבר בשארה אמר: לא קיים עם פלסטינאי וזו המצאה שאחרי מילחמת ששת הימים.

121 לפטר לאלתר את הנהלת האוניברסיטה ולשלוח אותם לעזה  (לת) סטודנטית
  • 13:15
  • 14.05.12

122 איזה כיף שיש פה דמוקרטיה מתגוננת, אז מי צריך דיקטטורה, משטרת מחשבות ואינדוקטרינציה בחינוך נוסח פראבדה.  (לת) עצבני
  • 13:19
  • 14.05.12

123 סיפור הנכבה במהדורה קצרה - חיו אנשים על כברת ארץ עשרות ומאות שנים. הגיעו זרים מאירופה וטענו שלפי ספר קדוש להם, יש להם זכות על הקרקע. המקומיים התנגדו לפרשנות של הספר, הובסו וגורשו באיומים ועורמה, וצאצאיהם שהתרבו והתחזקו רוצים לשמר את ההיסטוריה ולנסות להחזיר את הגלגל. גם אם בעולמנו החזקים שורדים, כל עוד המובסים חיים, הם נלחמים בחזרה.  (לת) עצבני
  • 13:33
  • 14.05.12

124 נכבה הישאם
  • 14:14
  • 14.05.12

החיים שלנו נהפכים לנכבה מי צריך עוד ימים של נכבה באו נמצא דרך לחיים יותר שקטים מה שקורה במגזר הערבי מ האלימות הוא הנכבה במקום לבכות על מה שהיה לכו למגזר להפגין נגד האלימות והפשעים אשר מכה במגזר כמו מה שהיה בסכנין

125 בושה וחרפה לכל "הצדיקים" שזוכרים את כאבם של אחרים, אבל זוכרים הרבה פחות את כאבם של בני עמם והסיבות לו ! עוז
  • 21:10
  • 14.05.12

הערבים לא היו מוכנים להתפשר איתנו עשרות פעמים ופתחו המלחמה אכזרית לטבוח בנו ללא רחם !

מי שלא מתפשר בשום, פותח במלחמת מוות ומפסיד, סופו שלא יתפשרו איתו בהמשך ושיישאר מפסיד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

זה לא משחק ילדים שנגיד: "פוס" ו"מחדש".

פרוייקטים מיוחדים