עיריית ת"א צבעה מעבר חצייה בצבעי הגאווה - לכמה שעות - חינוך וחברה - הארץ
המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עיריית ת"א צבעה מעבר חצייה בצבעי הגאווה - לכמה שעות

לאחר שצבעה את המעבר למטרת יח"צ, הזדרזה העירייה להחזירו ללבן ועוררה את זעם הגולשים: "בשביל חולדאי אנחנו בסה"כ ניצבים בפרסומת"

עיריית תל אביב נאלצה לספוג היום (רביעי) ביקורת ציבורית על שצבעה מעבר חצייה בעיר בצבעי דגל הגאווה, אך לאחר כמה שעות צבעה אותו חזרה בלבן.

אתמול השיקה העירייה את מסע יחסי הציבור לקראת אירועי הגאווה בחודש הבא. במסגרת הקמפיין פרסמה העירייה בדף הפייסבוק שלה תמונה של מעבר החצייה המחבר בין קצה שדרות רוטשילד לכיכר הבימה, צבוע בצבעי דגל הגאווה. לאחר מכן היא אף הפיצה את התמונה למערכות התקשורת. "בתמונה מופיעים חברי ההרכב האלקטרוני TYP: עברי לידר וג'וני גולדשטיין, והיא מתכתבת עם התמונה המפורסמת מאלבום 'אבי רוד' של להקת 'הביטלס'", כתבה העירייה. "ההרכב המצליח, המופיע בימים אלה בכל רחבי העולם, יופיע בבמה המרכזית בחוף גורדון במסגרת מצעד הגאווה שיתקיים השנה ב- 8 ביוני".

תושבים רבים מיהרו לברך את העירייה על היוזמה. אחדים אף סיפרו כי התכוונו לצאת למקום ולהצטלם במעבר החצייה הייחודי. אלא שלאחר שהעירייה הספיקה לצלם את המעבר המיוחד, צבעו אותו פועלי העירייה בחזרה ללבן. הפעולה הזו הורידה מעט את מפלס ההתלהבות וגררה גם תגובות שליליות.

מעבר החצייה שבמחלוקת
מעבר החצייה שבמחלוקת. צילום: עיריית תל אביב

תמיכה ראויה בקהילה הגאה או פופוליזם זול? דברו על זה בפייסבוק

למשל, הגולש דרור שטיינברג כתב בעמוד הפייסבוק של העירייה כי "באותה מידה הרי יכולתם לעשות את זה בפוטושופ ולחסוך כסף על הצבעים, על אנשי הצביעה ועל זיהום האוויר שהצבעים הרעילים האלה בטח תרמו לו קצת...המהלך הזה שלכם יצא פופוליסטי, זול וריק מתוכן". "כל כך אופייני לעירייה - מה זה משנה המציאות ארוכת הטווח, העיקר שיש תמונה צבעונית ויפה בפייסבוק", כתב גולש אחר, אהרון פורת.

גם יונתן לוי, אחד ממובילי המחאה החברתית בקיץ שעבר, מתח ביקורת על התנהלות העירייה. "הבוקר צבעו אנשי העירייה מעבר חציה ליד הבימה בצבעי הקשת, לקראת אירועי הגאווה בעיר. כעבור שעתיים, אחרי שצולמו מכל זווית, החזירה העירייה את הפסים לקדמותם המשעממת. הגיע הזמן שכולם יקלטו את זה: כאלה אנחנו בשביל רון חולדאי - ניצבים בפרסומת", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

גולשים נוספים טענו כי מדובר בבזבוז כספי, בעוד שהעירייה היתה יכולה להשתמש בתוכנות כמו "פוטושופ" - במיוחד אם לא התכוונה להשאיר את המעבר צבעוני ליותר מכמה שעות.

העירייה מצידה הסבירה כי כוונתה היתה טובה, אך החוק אינו מאפשר לה להשאיר את מעבר החצייה הצבעוני. "לצערנו", הוסבר לגולשים, "אין אפשרות חוקית להשאיר את מעבר החצייה בצבעים שאינם תקניים. אבל יש לנו יופי של מזכרת".
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חולדאי מיצה את עצמו- הביתה תל אביב ותיק
  • 17:24
  • 16.05.12

החל מזיהום הים ועד התחבורה הציבורית הנוראית ובנייה לעשירים בלבד

02 אמתלת החוק היא קשקוש ולא יותר ליאור
  • 17:34
  • 16.05.12

חודש של מעבר חציה בצבעי גאווה לא מפר שום סדר ציבורי.

03 יש דבר מה לא מובן אדר
  • 17:36
  • 16.05.12

יש אנשים שאוהבים מתוק, מלוח או חריף אחרים מעדיפים בן/בת זוג שאינם רזים או שדופים, יש המעדיפים בת/בן זוג שחור שער או אדמוני.
כל אלה לא מפגינים בצורה פומבית את העדפותיהם ולכן אני תמהה מדוע דווקא "גאים" וה"גאות" מרגישים צורך לעשות זאת בפרהסיה ולעיתים בצורה בוטה ואף פוגענית. האם "מצעדי הגאווה" האלה הם ביטוי לחוסר בטחון ?, או שמא תחושת הביחד היא זו שמעניקה להם הרגשה טובה או שיש לכך סיבה אחרת ?.
שאלה אחרת היא מה יש לראשי ערים שהם חשים צורך לא בר שליטה להענות לכל גחמה שהם מעלים.

04 אם זה היה רק לזה - לא היה עדיף פוטושופ?  (לת) שולי
  • 17:41
  • 16.05.12

05 די למרמור תל אביבית
  • 17:41
  • 16.05.12

כתל-אביבית (ולא טוקבקיסט ממומן) אני חושבת שההכנסות שיגיעו מהתיירות יכסו את עלות צביעת מעבר החציה (ויותר מכך). זה רעיון יצירתי וחמוד ואולי הגיע הזמן שנעריך את העובדה שחולדאי ראש העיר שלנו ונפסיק לקטר.
מספיק לראות איך נראות ערים אחרות במדינה הזו בשביל לדעת שחולדאי הוא ראש עיר מצטיין

  •   יצירתי?? 1
    • 19:00
    • 16.05.12

    מה יצירתי בלהעתיק מאמני רחוב? לפני שלושה-ארבעה חודשים מישהו צבע את המעבר בשינקין מלצ'ט באותה צורה. כל מה שהעירייה המושחתת הזאת יודעת לעשות זה לעשוק את תושביה, על נכסיהם החומריים והרוחניים. והייתי מאוד שמחה לפרגן לראש העיר שלי, אבל בת ים וחולון עוקפות אותנו בסיבוב מאז שחולדאי בתפקיד. הוא הורס את העיר, תפקחי את העיניים

06 אם היה נדרס שם מישהו... פרגמט
  • 17:41
  • 16.05.12

העיריה צודקת לגמרי, אם הייתה משאירה את מעבר החצייה צבוע ומישהו היה נפצע במעבר החצייה בגלל תאונה הוא היה מיד תובע את העירייה וזו הייתה נאלצת לשלם לו פיצויים

07 אם לא הבנתם קהילה גאה ויקרה, אתם הפכתם לחיות מחמד. גל
  • 17:44
  • 16.05.12

כל תוכנית ראלטי/תכנית בוקר מטופשת, מתהדרת באיזה גאי מחמד. גם העיריה תפסת עליכם טרמפ ועל ההיפ האפנתי של החזקת קהילת הומאים ענפה. היחס לקהילה הוא כמו של חיות מחמד ולא אנשים רגילים. כולם מתגנדרים עם איזה ידיד הומו או זוג לסביות והלכים למסיבות גאיז, אבל אם משהו יעז להגיד עלו שהוא גאי הוא יראה את זה כקללה. ממש בושה!

  •   התבלבלת יניב
    • 21:35
    • 16.05.12

    אתה מתכוון כנראה לארוניסטים. מתי שמעת על גיי/לסבית מחוץ לארון שנעלבים מהמילה המכובסת הנ"ל?
    מאידך, לקרוא למישהו סתם ככה "הומו" זה לא מחמאה, בטח אם אין לך שמץ של מושג אם יש אמת בדבר (להל"ן על מגרש כדורגל).
    ולעניין חבריהם הבליינים של אלו שיצאו מהארון - זה לא הופך אותם בהכרח לחלק מהקהילה. אתה יכול לתאר לעצמך אולי, שאנחנו עשויים להיות "סטרייט פרנדלי", כלומר נשמח לחגוג עם כל חברינו ללא אפליה, גם אם זה לא תלוי בסקס. קפיש?

08 כולנו חד מיניים!! (האגודה לקידום החד מיניות בישראל)  (לת) אקחמ"י
  • 17:48
  • 16.05.12

09 לכל המתקוממים - ירדתם מהפסים? הסימון של מעבר חציה הוא על פי חוק, אי אפשר להשאיר מעבר חציה צבעוני! דוד
  • 17:53
  • 16.05.12

אבל את מי זה מעניין?
כמו שהעיריה ניסתה לגזור קופון במסע יחסי ציבור,
כך המתקוממים מנסים לגזור קופון מהחזרה למצב הטבעי.

אי כאן שום דבר פרט ליחסי ציבור של שני הצדדים.

10 נו כבר כמה קשה היה לעשות אז זה בפוטושופ אסף
  • 17:53
  • 16.05.12

כך לא צריך לצבוע בחזרה ולריב

11 שפנים.  (לת) ארתור
  • 17:54
  • 16.05.12

12 מעבר חציה גאוה
  • 17:59
  • 16.05.12

זה גם יפה וגם נראהיותר בטוח למה לא להרחיב את זה לעוד מקומות?

13 וולאק לא שמעו על פוטושופ?  (לת) אדובה
  • 17:59
  • 16.05.12

14 אקרומ"י(1) האם אתם מתרבים כמו השילשולים או כמו הבקטריות?  (לת) סתת
  • 18:15
  • 16.05.12

15 מה אתם רוצים? יש סיבה שמעבר חציה הוא לבן, זה מחזיר אור. מספיק לחפש בעיות  (לת) גידי
  • 18:26
  • 16.05.12

16 אני לא מבין למה אלה שחוצים בתמונה לא מחזיקים ידיים אורי לוי
  • 18:38
  • 16.05.12

אני נורא מודאג, אולי כבר האהבה דועכת ;(

17 על זה אתם בוכים? ״בשביל חולדאי אנחנו ניצבים״? תגידו תודה ותשתקו. דניאל
  • 18:39
  • 16.05.12

תגידו תודה שהעירייה משתפת אתכם פעולה ומאמצת את הקהילה הגאה.

18 בדר"כ האזרחים הם רק ניצבים במחאה של יונתן לוי! יונתן לוי הינו פעיל פוליטי-מוניציפאלי כנגד רון חולדאי, לדעתי! הפעילות האמורה הינה למען ח"כ דב חנין, ושהיה ניסיון להריצו לראשות עיריית ת"א ב-2008 - ניסיון בו השתתפה גם אימו של לוי, ככל המובן לי. שימו לב: לדעתי, "המחאה החברתית" הינה פוליטית למדי (חד"ש), ושהיה מימון מהקח"ל, אשר אולי חתרנית וודאי וודאי פוליטית!  (לת) חשוב מאוד לדעת את האמת. חשוב מאוד!
  • 18:40
  • 16.05.12

19 כל דבר שיעשו תמיד יהיה מישהו שיתעצבן.  (לת) עידו
  • 18:40
  • 16.05.12

20 רעיון יפה , מרענן ומוסיף צבע! אני בעד!  (לת) שי
  • 18:41
  • 16.05.12

21 פשוט מ ק ס י ם ! עושה מצב רוח טוב !  (לת) דליה
  • 18:43
  • 16.05.12

22 מי יודע להשתמש בפוטושופ בעירייה?! אולי הגימלאים שממנה, אשר עד היום נהנים מפנסיה שמנה, כאשר שכונות נראות זוועת עולם?! תחשבו טוב-טוב, לפני שמחזירים סוציאל-דמוקרטיה ישנה, כי אין כסף לשכונות עלובות בת"א, כמו שפירא והתקווה! אני בעד חברה צודקת, אבל צודקת לכולם, ולא רק אולי לעסקנים פוליטיים ("מנהיגי המחאה", ואשר כלל לא ברור מי מממן אותם וכאלה, ושזה חשוב להישאל?), אשר אולי סתם רוצים "להעיף" אנשים כמו חולדאי (ונתניהו...) מכיסאם.  (לת) תמרור
  • 18:50
  • 16.05.12

23 טעם מאוד רע, עיריית ת"א! ידעתם שזה יראה מגעיל ושזה ירגיז! לעיתים חצופים אתם, האמת! מה שלום השכונות? מה שלום דירות הרפאים? הלו מר רוני! יאללה לעבודה!  (לת) "חולאי" זה ע"ש שהוא מקיבוץ חולדה
  • 18:54
  • 16.05.12

24 מה ז"א "ממובילי המחאה"?! הכוונה אולי שכסף מהקח"ל ושדרך חד"ש הוא שהוביל??? עם כל הכבוד, היו עלויות! מי שילם?! בטוח שלא העירייה או\ו משרד המדע, תרבות והספורט שילמו!  (לת) "כלב השמירה של הדמוקרטיה", נא לשאול את השאלות הנכונות
  • 18:57
  • 16.05.12

25 עירית ת"א - שיא הטימטום וההפקרות תושב ת"א ותיק
  • 19:26
  • 16.05.12

אם העיריה רוצה לתמוך בקהילה ההומו - לסבית שתעשה זאת, אבל לא בגימיקים שקשורים בבטיחות בדרכים. בת"א יש תאונות דרכים ללא סוף ומעבר חציה איננו נושא לגימיקים. מספיק תאונות היו במעברים ובמקום לקדש מקומות אלו - מחללים אותם. ראש העיר מיצה את עצמו, הוא כבר עושה שטויות.

26 מי שסובל מהרעיון ומתל אביב מוזמן לגור בירושלים. אצלנו אפילו הפסים שחורים (אין תקציב לצבוע מחדש).  (לת) ירושלמית
  • 19:34
  • 16.05.12

27 חולדאי היה צריך להתחנף לרגע לקהל שפוי ולא ימני שממלא את משרות העירייה, ועוד אחרי ההודעה אתמול על משטרה מטעמו על חשבון תושבי העיר כמובן- מה שעורר ביקורת רבה. לא יעזור לך חולדאי. סיימת את הגימיקים. לך הביתה לפני שתהרוס עוד.  (לת) לא ניתן שקל למשטרת קומבינה ימנית כמו תאגידי המים. די לשחיתות
  • 19:39
  • 16.05.12

28 במקום לצלם את כל חברות הקהילה, צילמו רק הומואים, הומואים, הומואים והומואים  (לת) בתל אביב אין מקום ללט"ב
  • 21:12
  • 16.05.12

29 גם ככה זה נראה כמו עבודת פוטושופ לא טובה..  (לת) יניב
  • 21:29
  • 16.05.12

30 הו נו כל ההומואים המתוסכלים חפשו משהו חשוב יותר להתעסק איתו  (לת) גל, הומו מתל אביב
  • 11:16
  • 17.05.12

31 מה עובר על ראש העיר הזה?  (לת) אבי רמת אביב
  • 12:35
  • 17.05.12

פעילות
המלצות