לאחר העתירה לבג"ץ || הערעור התקבל: המינהל מחייב את קיבוץ גבים לקבל את הפעיל החברתי ליישוב

העותרים מרוצים מההחלטה, אך טוענים: המדינה כופה על היישובים לקבל מועמדים שעתרו מחשש שלא תצליח להגן על חוק ועדות הקבלה בבג"ץ

פעיל חברתי משדרות יוכל לגור בקיבוץ גבים שבדרום, למרות שוועדת הקבלה של היישוב דחתה את מועמדותו – כך קבע השבוע מינהל מקרקעי ישראל. בכך אימץ המינהל את המלצות ועדת הערר שדנה בעניין הפעיל, ושהחליטה כי יש לאפשר לו ולאשתו להתגורר ביישוב.

לפני כשנה ביקשו אופיר ודנה לי כלפה - המתגוררים בשדרות - לעבור לגור בהרחבה של הקיבוץ גבים, הסמוך לרצועת עזה. כלפה הוא פעיל חברתי מוכר בשדרות: בעל שני תארים אקדמיים, שמנהל בשנים האחרונות את פרויקט הדגל בתחום הטכנולוגי בעיר. רעייתו, דנה לי, היא סטודנטית למינהל ומדיניות ציבורית.

ועדת הקבלה של הקיבוץ החליטה לדחות את מועמדותם, בטענה שהם לא מתאימים לחיים הקהילתיים. עקב כך עתר הזוג בפברואר האחרון לבג"ץ נגד חוק ועדות הקבלה, המאפשר לוועדות ביישובים קהילתיים קטנים לדחות מועמדים המבקשים לגור במקום. קיבוץ גבים טען אז בפני בג"ץ כי "לא רק שהזוג כלפה לא מבינים את משמעות החיים בקהילה קטנה, אלא הם מתנגדים לכל נושא המחויבות לקהילה... רצונם להצטרף להרחבה הקהילתית בגבים אינו נובע מרצון לגור במסגרת קהילתית כלל, אלא מרצון לשדרג את מקום מגוריהם הנוכחיים כאילו היתה הרחבת גבים עסקת נדל"ן כדאית באווירה כפרית בלבד, נטולת כל אפיון קהילתי".

אופיר ודנה לי כלפה
אופיר ודנה לי כלפה. צילום: אליהו הרשקוביץ

האם חוק ועדות הקבלה הוא מוצדק? בואו לדבר על זה בפייסבוק

בעקבות עתירתם של הזוג, הוחלט כי הם יגישו ערעור לועדת ערר. בדיון בוועדה - שהתקיים בתחילת החודש - טען נציג ועדת הקבלה של הקיבוץ כי ביישוב יש רק 65 משפחות, וכי הוא שוכן 4 ק"מ בלבד מגדר רצועת עזה ונמצא תחת איום הקסאמים - לכן הדבר מחייב אותם לחיות כקהילה קטנה בעלת מאפיינים ייחודיים. "מדובר בקהילה קטנה שמנסה לשרוד באמצעות קבוצה קטנה", אמר הנציג. "אנחנו רוצים להזרים דם חדש ליישוב. הדם החדש צריך להיות תואם לדם הקיים, אחרת מתים כולם". הנציג טען כי במקרה של הזוג כלפה, "עודף הכישורים שלהם הוא הבעיה....יש חשש שלמנהיגים יש קושי לקבל את שחולקים על דעתם... (הם נדחו) לא כי מישהו מצא בהם משהו שלילי. הבעיה כאן היא העודף".

בסיום הדיון החליטה ועדת הערר לקבל את ערעורם של הזוג, לאור התרשמותה מהם ומיכולתם לתרום ולהשתלב בקהילה. מינהל מקרקעי ישראל החליט לאמץ את ההמלצה בימים האחרונים.

כלפה אמר היום ל"הארץ" כי "ברור לכל כי ועדות הקבלה מקבלות באופן שרירותי החלטות ביחס לקבלת מועמדים. לא ברורה לי הטענה על עודף כישורים ומנהיגות יתרה. הרי אין בכך כל רע - דווקא ביישוב קהילה מתפתח אפשר לראות בכך מנוף... מבחינתנו מדובר בהישג גדול ובהגשמת החלום, אבל כואב לי על משפחות רבות אחרות שלא התקבלו ולא מיצו את זכותן ולא יכלו לעתור לבג"ץ. חשוב לי להעביר מסר שיש להיאבק בהחלטות מפלות של ועדות הקבלה בכל דרך".

למרות ניצחונו של כלפה, נציגי העותרים נגד חוק ועדות הקבלה טוענים כי הרשויות מבטלות בסופו של דבר את החלטות הוועדות (ומאפשרות לנדחים להתגורר ביישובים), כדי שלבג"ץ "לא תהיה סיבה" לפסול את החוק כולו. עו"ד עדי ניר בנימיני, מהקליניקה המשפטית לזכויות אדם מאוניברסיטת תל אביב, שהגישה את העתירה בשמו של הזוג כלפה יחד עם האגודה לצדק חלוקתי, אמרה כי "המקרה הזה הוא דוגמא לכך שפעם אחר פעם הניסיון לתקוף את מנגנוני הסינון והקבלה ליישובים הקהילתיים - על בסיס הקריטריון של אי התאמה חברתית - נחסם. אחרי שמגישים עתירה עקרונית שמבקשת לתקוף את ההסדרים, פעם אחר פעם אנשים מתקבלים ליישובים. התחושה היא שהמדינה מנסה לחסום ביקורת שיפוטית על הסדרי המיון כשמגיעים מקרים פרטניים שמעידים על שרירותיות גדולה של ההליכים".

בעקבות החלטת המינהל צפוי כלפה למשוך את עתירתו מבג"ץ. עם זאת, עדיין תלויה ועומדת עתירתם של הארגונים עדאלה והאגודה לזכויות האזרח, המבקשת לתקוף את מנגנון הסינון של חוק ועדות הקבלה.

השר מיכאל איתן שליווה את ההליך מסר היום בתגובה כי "התנגדתי לחוק ועדות קבלה, לחמתי נגדו בוועדת השרים לחקיקה ומבחינתי עדיף היה שהחוק יבוטל לחלוטין. אך אם בכל אופן ועדות אלה תמשכנה להתקיים, כדאי שכל הגורמים יפנימו את הלקחים מהמקרה של אופיר ודנה-לי כלפה, והתוצאה תהייה שרק בודדים יסורבו באמצעותם ולא המצב כפי שהוא היום בו רבים מוצאים את עצמם עם תשובה שלילית מהוועדות".

לדבריו, "יש לבצע שינוי משמעותי בהליכי הוועדות בכל הקשור לשקיפות, פירסום הקריטריונים, לוחות זמנים ופורומים לעירעורים, כל זאת בכפוף למגבלות הפרטיות, על מנת שאור השמש, גם אם לא במלואו, ימנע עוולות ויחזק את אמון הציבור במערכת המחלקת משאבים של הציבור, לטובת הציבור. אחת התופעות שלמדתי בפרשה הזו היא שמסורבים רבים חוששים להתלונן שמא יתגלה קלונם, כביכול, ברבים. אני קורא לכל מי שמסורב לפעול באומץ ובנחישות כמו אופיר ודנה-לי, וביחד נבער את השיטה המתנשאת והשרירותית שעל פיה מקצים את אדמות המדינה למגורי אזרחים".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין ספק שהישוב אכל אותה חזק. הטראבל-מאקר הסידרתי הזה יפרק להם ת'ישוב. האיש מצטייר כאחד שגורם לדשא עליו הוא דורך להצהיב... הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 12:50
  • 23.05.12

להתרשמותי מהכתבות עד כה, כלפה הוא בכיין/מקופח סידרתי (מן חבר וועד נכלולי שהתמקצע בייללנות ..).
רחמיי הכנים על אלו שצריכים לסבול אותו מעתה.

02 כל עוד אנו מאמינים בלאומנות, המדינה תהיה שייכת רק ל 10% מהאכלוסייה  (לת) משה בן פלסטין
  • 12:50
  • 23.05.12

03 חחחחח תינוק עם שפם...  (לת) אחלה גבר
  • 12:52
  • 23.05.12

04 מי הם חברי ועדת הקבלה? לפרסם שמות המושחתים  (לת) רן
  • 12:54
  • 23.05.12

05 משפחה מבקשת להתקבל ליישוב קהילתי. הקהילה מסרבת. המשפחה פונה לערכאות משפטיות. הערכאות המשפטיות מאלצות את הקהילה לקבל את המשפחה שסרבה לקבל. אכן, מתכון לחיי קהילה עתידיים נפלאים. ל.
  • 13:06
  • 23.05.12

אם אפשר רק כמה שאלות:
1. מדוע המשפחה מעוניינת לגור במקום שלא רוצים אותה?
2. האם המשפחה חושבת שעכשיו, אחרי שאנסה את גבים לקבל אותה, בגבים יאהבו אותם?
3. מה אשם/ה הילד/ה?

הטענה בדבר עודף כישורים ומנהיגות יתרה דווקא מאוד ברורה. בגבים חוששים שהמשפחה תשנה את אופי הקיבוץ. ואפשר לקחת את זה הלאה. נניח שאסיפת החברים תקבע א', בזמן שמשפחת כלפה רוצה ב'. מכיוון שניכר כי משפחת כלפה מכבדת את החלטות הקיבוץ, יש אפשרות סבירה שמשפחת כלפה תפנה לבג"ץ בדרישה כי החלטת החברים תבוטל, וכי בג"ץ יכפה על הקיבוץ את ב'. הזוי? הנה, הקיבוץ דחה את משפחת כלפה, והופ! הם שם.

מי אמר "רקפת נגד משפחת זבידאת" ולא קיבל?

06 יש לעשות את חיו לגהנום ,אז הוא יבין את המשמעות של חיים בקהילה קטנה רונן
  • 13:11
  • 23.05.12

על חברי גבים להפוך את חיי איש זה ומשפחתו לגיהנום.
הם צריכים להתעלל בכל אספקט אפשרי של החיים בקבוץ.
אז יבין אותו אחד שבית המשפט ,כבודו במקומו מונח. אין בהחלטתו שמץ של שפיות.

07 מדיניות אפרטהייד נגד מזרחיים  (לת) עמרי
  • 13:13
  • 23.05.12

08 אפלייה או צדק בסינון חברתי? מרים
  • 13:16
  • 23.05.12

יש תחושה שכאילו מנסים להגיד שהיתה כאן אפלייה על רקע עדתי, ולא ברור מהדברים עם זה אכן המצב. האם המשפחות האחרות שנדחו גם הן מזרחיות? האם אין עוד משפחות מזרחיות בגבים? לעניות דעתי, בהחלט יש לתת מקום ליישוב קהילתי ליצור קהילה משלו, וזה כן עניין חברתי שצריך ערכים משותפים וכו', אז אלא אם כן תגידו שהכל היה בוודאי באותו קו עם ערכי היישוב חוץ מאשר עדה או צבע עור או משהו כזה (שכאמור, שוב לא ברור מהדברים שהוצגו), דווקא עושה רושם שהערעור כן קצת לוחמני ואנטי-חברתי...

09 הקיבוצניקים בורים בעלי גאווה ומזרחים אקדמאים עושים להם רגשי נחיתות?  (לת) יוסי
  • 13:17
  • 23.05.12

10 אונס כראשיתו של סיפור אהבה? א. צימברג
  • 13:17
  • 23.05.12

במילים אחרות: משפ' כלפה כפתה על חברי גבים - שלא חפצו בהם - לקבלם כחברים בישוב. טוב ויפה. אבל אלו יחסי אנוש צפויים להתפתח שם? ככל הידוע לי, אונס מעולם לא הניח יסוד לסיפור אהבה...

11 ואיך ירגיש כלפה כאשר ינדו אותו בקיבוץ האם הוא יפנה לבג"ץ? ארנון
  • 13:18
  • 23.05.12

לא כל בעיה יכולה להיפר על ידי בג"ץ.

12 גועל נפש  (לת) גזענות נוסח אשכנז
  • 13:20
  • 23.05.12

13 כן לסינון!!! קיבוצים ומושבים, בניגוד ליישובים קהילתיים, הינם קהילה (עם הרבה חסרונות אך גם עם יתרונות) שבנתה לה יישוב. הקהילה צריכה למצוא לעצמה דרך להמשיך ולהתפתח, גם אם פירוש הדבר הוא שהיא צריכה לשנות את עצמה. אך אם שוללים ממנה את היכולת העצמית למציאת עתידה, גוזרים עליה כליה והופכים אותה לאוסף דיירים (צורת חיים שגם לה יש יתרונות וחסרונות). אם הקהילה מחליטה להמשיך להישאר כקהילה, עליה להיות בעלת כלים לעמוד בהחלטה זו.  (לת) קיבוצניק לשעבר הגר ביישוב קהילתי
  • 13:21
  • 23.05.12

14 איזה מן מקצוע זה "פעיל חברתי"? זה נשמע משהו כמו "תורתו אומנותו"  (לת) דני, ת"א
  • 13:22
  • 23.05.12

15 עצוב אך אם היה לך שם אשכנזי , היית בפנים מההתחלה !!! מעודד לכלפה ולא גזען ישראלי מצוי
  • 13:25
  • 23.05.12

ואני צבר אשכנזי חילוני בן 65.
מבחינה אמוציונלית הייתי עכשיו זורק את כל קיבוץ גבים לכל הרוחות! הם "טהורי גזע" !!!
ומיכיוון שלא נראה לי שזה נכון לעשות מבחינה רציונלית אזי אני מאחל לך אופיר שתתבסס בביתך החדש ויום אחד תהיה מזכיר הקיבוץ והם ילמדו פרק בהילכות....שחור לבן....כולם שווים הם עוד ילמדו זאת !!!

16 למה נפלו הקיבוצים , הקיבוץ משמר את הטמטום,צביעות וגזענות אחוות עמים אלק.  (לת) קיבוצניק
  • 13:31
  • 23.05.12

17 כל הכבוד לכם אחת
  • 13:31
  • 23.05.12

תמיד מחליא אותי לקרוא על אותם יישובים הדורשים תואר אקדמי וכו׳ כתנאי קבלה. בהם גרים בד״כ האנשים שרק אוהבים להיחשב כאוהבי טבע,אדם,סביבה מוסר וכו׳. בחיים לא הייתי שוקלת לגור במקום עם וועדת קבלה. השיטה צריכה להיות קבלת כולם תוך החתמה על תקנון כללי היישוב, ויידע מי שמפר שצפוי לסילוק אחרי איקס פעמים למשל, אם הפר הפרה בוטה.

  •   אין לך מושג מה זאת קהילה מזרחי וקיבוצניק.
    • 16:50
    • 23.05.12

    את זה לא קונים באייס קנה ובנה, את זה יוצרים בעמל כפיים.

    מה הטעם לקבל בחתימה. קשקוש. אתה לא חי בקהילה בחוזה כתוב. אחרת הקהילה נראית כמו קהילת עורכי דין.
    דבר שכנראה זר למר כלפה, שהדבר הראשון שעשה היה לפנות לעו"ד, כדי ל"הוכיח" משהו.

    לא הייתי רוצה לגור ליד כלפה. פשוט בגלל שהוא טרבלמייקר, ומזל שוועדת הקבלה עלתה על זה בזמן. אחד כזה מגרשים עם מקל

18 מדובר ביישוב קהילתי נפרד ולא צריכה להיות בעיה לקבל כל אחד ליישוב קהילתי. לא מדובר בקיבוץ
  • 13:35
  • 23.05.12

אולם לישוב המתנהל כקיבוץ עם ערבות הדדית בין החברים אין אפשרות לקבל כל אחד, משום שמדובר בשותפים עסקיים לכל דבר, ואף אחד לא רוצה למשל מהמר כפייתי, נרקומן או עבריין כשותף עסקי.

19 ועדות קבלה תמיר
  • 13:38
  • 23.05.12

כמה שאתה צודק

20 ברכות, אך חבל שצריך היה ערר בנושא. ימוגר חוק ועדות הקבלה או ירוקן מתוכנו.  (לת) חבר ישוב קהילתי במשגב
  • 13:40
  • 23.05.12

21 מדינה גזענית! דני בורג
  • 13:41
  • 23.05.12

בושה...

22 "הבעיה כאן היא העודף..."... "הדם החדש צריך להיות תואם לדם הקיים..." תגיד כלפה, לא יכולת לשחק אותה סתום כמותם?
  • 13:41
  • 23.05.12

איזה טיעונים איוולתיים, רבאאק... הבנת? "תחת איום הקסאמים - לכן הדבר מחייב אותם לחיות כקהילה טקנה בעלת מאפיינים ייחודיים"... אתה צריך להיות עם ראש אבן או ברזל...

23 כנראה שהחנטרישים לא לומדים- מברוק למש' כלפה רפי אשכנזי
  • 13:43
  • 23.05.12

בתור בן קבוץ ומושבניק בהווה, אין כמוני המכיר את כוחן של ועדות הקבלה. כמו כל כח, גם הפעם הכח משחית! ועדות הקבלה בישובים הוקמו על מנת לשמור קהילות קטנות מפני אלמנטים חברתיים שליליים מלהכנס בשערן. אין צידוק גדול מזה! במצב כיום, במקום לשמור על הקהילות מפני אותם אלמנטים רעים, שומרות הועדות מפני כל מי שאיננו "אחד משלנו". במקרה הזה, השמוש בביטויים נקיים כ"תרומה לחיי קהילה" הם כסות חלולה לדחיה של שני אנשים טובים. אני מניח בשיא הצניעות ועל פי הרושם המתקבל מהמאמר, ששני בני שדרות אף שהם מהמוצלחים שבה, התקשו לחדור את גדר קבוץ השכן כי "הם לא משלנו" עד לפסיקת השופט כמובן....

24 מר לוינשטיין היה מתקבל אוטומאטית פיני
  • 13:43
  • 23.05.12

רק כלפה צריך להלחם ולהגיע עד בגץ כדי להתקבל

25 זכות שמירת איכות חיים בקהילה קטנה ישי
  • 13:45
  • 23.05.12

אין ולא קמצוץ של גזענות ברצונה של כל קבוצה לשמור על צביונה ולמנוע כניסתם של אנשים שלא עמדו בקריטריונים שהיא קובעת לעצמה. האם יעלה על הדעת שמשפחה חילונית תתקבל לגור בישוב קהילתי דתי מבלי שתקים אורח חיים דתי כתנאי סף?

26 נראה לי שכל המשפחות באו לגור שם קהלתי
  • 13:48
  • 23.05.12

כדי לשדרג את איכות החיים שלהם. מחיר בית שם כנראה מאד זול. בנוסף אני לא כל כך בטוח במה מתבטאת ׳הקהילתיות׳ שם. ישוב חרדי אני מבין. גם אף חילוני לא יבקש לגור שם. אפילו נושא כזה מנוהל קובינטורית. במקום לבטל את החוק, מאפשרים להם לגור בישוב כדי למנוע דיון בבגץ. כמובן שזה מתאפשא רק ליהודים.  

27 הקיבוצים מפחדים!! מובידיק
  • 13:57
  • 23.05.12

הקיבוצים מפחדים מאנשים חזקים ולכן מעדיפים לא לקבלם.
הקיבוצים מ פ ח ד י ם !!
בושה למדינה

28 יש לבטל את ועדות הקבלה הן מיותרות ונועדו מלכתחילה לברור את הבר מן התבן דחוי
  • 14:02
  • 23.05.12

מנסיון, מציע לכל אחד שנדחה בועדת הקבלה לערער בפני ועדת הערר של ממ"י, ועדה אשר יראה לדחות מועמדים מפחד שבג"ץ יבטל את החוק המפלה והגזעני הזה.

29 נו ועכשיו אחרי כל הסיפור הם יהיו די מסכנים שם....אם יבואו  (לת) בן
  • 14:02
  • 23.05.12

30 הם מפחדים מיקי
  • 14:06
  • 23.05.12

זה יפתח דלת להרבה משפחות
מעולה!!
יש כח
בסוף נצליח ללמד את הקיבוצניקים,שלא הם הקימו את המדינה לבד!!
מתנשאים וחצופים

31 חברי קיבוץ גבים - חיזקו ואימצו מיכל
  • 14:09
  • 23.05.12

בתי דירות ברחבי הארץ נטולי ועדות קבלה מלאים באנשים שממררים את חיי השכנים בהתנהלות כוחנית, גסת רוח ולעיתים בניגוד לחוק - למה? כי כשאין ועדות קבלה כל אחד יכול להתקבל למגורים ולפגוע באיכות החיים ובמרקם.

אולי תעשו חרם כללי על המשפחה הזו? אולי אל תדברו איתם, תייבשו אותם כל בחינה שקיימת חברתית, כלכלית, אדמיניסטרטיבית וכללית?

32 כנסו דחוף!!!!!!!!!!!!!!!! חשוב מאוד!!!!!!!!!!!!!!!! ישראלי
  • 14:13
  • 23.05.12

המדינה, בשיתוף משרד האוצר וחברות הביטוח לא מוכנים לספר ולהוציא רשימות שלמות של עשרות חברות שיש בבם כסף המוגדר "כסף אבוד". אזרחי ישראל שבעבר נתנו מלוות מדינה, אזרחים שעברו מעבודה אחת לאחרת, אזרחים שפוטרו ולקחו רק את הפיצויים... הערכה היא כי יש למעלה מ 15 מיליארד ש"ח( ניתן לבדוק לבד בגוגל) יש אתר בארץ שנקרא: החברה הארצית לאיתור זכויות. כל אזרח מעל גיל 47, וכל אזרח שאי פעם עבד בעבודה ועבר לאחרת וכמובן ילדים להורים שנפטרו, יש אפשרות לבדיקה מקיפה באתר במחיר של 49 ש"ח ( אגרה שצריך לשלם בדואר לדעתי..)בכל 250 הגופים הפיננסיים. תנסו גם לעזור למי שלא יודע להשתמש באינטרנט,פשוט להכנס ולרשום את שמכם, מי שסיכוייו נמוכים האגרה תעלה יותר וכנראה גם לא ממש משתלם לבדוק..בכל מקרה בהצלחה לכולם.

33 שוב מנסים לתפוס טרמפ על אשכנזי ספרדי? havale
  • 14:46
  • 23.05.12

אין שום קשר וחבל סתם לשפוך רפש...
בישוב האשכנזי שלי, התקבל זוג אשכנזי - ואנחנו אוכלים אותה בגדול!
לזוג אין רצון להיות חלק מהחברה הסובבת והוא שם רגל גם לפעילויות הנהוגות בישובנו מזה עשרות שנים, בטענה שהרעש מפריע להם בשעה 6 בערב. הפעילויות הנעשות בטווח של למעלה מ 300 מ' מתחום ביתם ומיועדות לכל משפחה בישוב עלולות להיכחד אם הזוג ימשיך בחבלות הפליליות בהן. אין ספק שיש כאן ניצול של קהילה אשר נרתעת מלהזעיק משטרה או גופים אחרים ומעוניינת לפתור בעיות בדו שיח והבנות.

34 פעיל חברתי=כינוי לאוכל חינם ,פרובקטור ,אכול רגשי נחיתות מהולים בשכנוע עמוק "רק אני צודק " ,בד"כ גם מתפרנס מההגדרה "פעיל" למרות שכל פעילותו היא אפס.הוא בד"כ ממוצא מזרחי,שפתו דלה אך הוא עושה שמוש רב במנטרות.הוא חסק מקצוע ממשי,בוגר תואר במדע הדשא,סביבתו הקרובה תסבול קשות מהשתלחויותיו המילוליות,פרנסתו מעמותות המתמחות בצעקנות על רעב,עוני ומסכנות.בקיצור חברי גבים היקרים אכלתם אות הכלפה .  (לת) רובי חיימוב.
  • 14:59
  • 23.05.12

  •   כמה בערות שטנה והבנת הנקרא ברמה של כתה ב' ניר
    • 15:37
    • 23.05.12

    התחבטתי קלות אם להטריח עצמי ולהגיב לדברי ההבל שלך, אולם מאחר שקולות נבובים של אנשים 'נאורים' כמוך הפכו שכיחים, אולי כן יש לכך מקום.
    ובכן, אם רק היית טורח לקרוא את הכתבה-המאוזנת והמצוינת- היית נוכח לדעת שמר כלפה מנהל פרוייקט חשוב בעירו ושהתואר "פעיל חברתי" שהוצמד לו, איננו בא למלא חלל ריק, כי אם תאור מדויק של פועלו של האיש בשעות הפנאי. מר כלפה בניגוד להכללותיך השטחיות, הינו בעל תואר ראשון בממשל ופוליטיקה ממכללת "ספיר" ובעל תואר שני במדעי המדינה מאונ' ת"א.
    זאת ועוד: הוא שרת כלוחם וכמפקד 4 שנים בגולני ועושה שרות מילואים פעיל בגאווה גדולה. דווקא מעלותיו העודפות, הביאו לדחייה. מר כלפה דמוקרט ופטריוט אמיתי שפעל כחוק וגם ניצח.
    אבל מה לנאורים כמוך (שקוראים הארץ כי זה מאאאגניב) ולעובדות?
    אופיר אתה דוגמה ומופת לדור צעיר בריא רענן ואמיץ. אתם משפחה ישראלית טבעית, לא כפלצני הטוקבקיסטים המלעיזים וחדלי האישים. לך ועלה!

  •   רובי מאיפה אתה מכיר את יהודה שהרבני? חח..
    • 18:15
    • 23.05.12

    כתבת תיאור קולע לכ 90 אחוז מבטלני הקשת המזרחית.

35 אותה פתולוגיה אבל בלבוש שונה יוחאי
  • 15:00
  • 23.05.12

זו לא אופנה. זו מחלה! שמאל שמסרב לקבל את כליפה לקיבוץ הוא אותו השמאל שבגללו יש לנו בעיית פליטים ( מסתננים עבריינים ). (לפני שקופצת לכם תגובת ההכללה..נכון זו הכללה אם כי לא קיצונית ולא עושה עוול ליותר מידי אנשים..) אז איך זה מתיישב? התשובה היא 'שנאה עצמית'. יש לזה שמות נרדפים. 'אוטוגזענות'. 'אוטואנטישמיות'. לא חסר. אמץ מה שנראה לך נכון. אבל גם לא נמצא דיווח על זה בסיפרות המקצועית, אין תת התמחות בפסיכולוגיה של התופעה, אין קליניקות ואין מטפלים. ובכ"ז מדובר במחלה. קשה. דורות של יהודים לקו בה. היא לא שונה משנאת גפיים ( אנשים שכורתים לעצמם את הרגליים ) היא מאותו מקום בסייכו של האדם החולה באנורקסיה, שמריץ אותו לניתוחים פלסטיים, להגירה, להתבוללות, לבגידה. המינון שונה - אותה מחלה. יש לרחם עליהם. בטח שלא להלחם בהם. לתת להם לדבר. זה לא בשליטתם .

36 צריך לפרק את גבים. אין לו זכות קיום  (לת) חסיה
  • 15:15
  • 23.05.12

37 כלפה שיחקת אותה כל הכבוד אתה טוב למות בקרב ולגור רק בבית שאן  (לת) יובל
  • 15:35
  • 23.05.12

38 מה רע באיש הזה? גזענות לשמה של הקיבוצניקים בושה וחרפה.  (לת) ציוני מודאג
  • 15:36
  • 23.05.12

39 ממזמן הקיבוצניקים הפכו לקפיטליסטים חזיריים. תשאלו בקיבוץ אור הנר תושב הדרום
  • 15:36
  • 23.05.12

ממזמן הם הפכו את שכונות ההרחבה למשאבת מזומנים.
איך פועלת השיטה? תבדקו בקיבוץ אור הנר. כאשר אתה רוצה להתקבל לשכונת ההרחבה אתה נדרש לחתום מראש על כל הניירות שהם נותנים לך.והיות והנך תלוי בהחלטת ועדת הקבלה שלהם. כדאי להיות ממש "ילד טוב" ולחתום אחרת הם ימצאו תירוץ לזרוק אותך. ואז רק כאשר אתה מתקבל אתה מאושר. , ואז משהו עושה בדיקה ולהפתעתו מתברר שהם היו צריכים לתת לכל משתכן החזר של 40000 שקלים כמענק מהמדינה אבל הקיבוצניקים לקחו אותו לעצמם. ואז גם מתברר לך שהם עשו דיל עם עורך הדין שלהם שיגבה מכל אחד 8000 שקלים כאילו דמי טיפול מכל משפחה. סה"כ 60000 שקל ל-76 משפחות. נפתחת תיבת פנדורה וקצרה היריעה להמשיך את הסאגה.. אבל תזהרו מהם. הם קיבוצניקים חזיריים.

40 גזענות נוסח שנות האלפיים ליאורה
  • 15:51
  • 23.05.12

הקיבוצים השתלטו על אדמות מדינה ונוקטים בגזענות במסווה של ועדות קבלה. פתאום הפעיל החברתי מתאים למרקם הייחודי של גבים.

41 אי אפשר להגן על החוק בבג"ץ פשוט כי מדובר בחוק מטומטם ולא שיוויוני, נקודה.  (לת) שי
  • 16:04
  • 23.05.12

42 משפחת כלפה עמי
  • 16:19
  • 23.05.12

כמה זמן תמשיכו עוד עם רגשי הנחיתות? זה כיף לחיות בתוך קהילה קטנה שאינה רוצה בכם?!

43 קבלת חבר בגבים. קפלן עודד
  • 16:39
  • 23.05.12

תפסיקו לתקוף את הקיבוץ, הקיבוץ הוקם על תשתית חברתית ואדם שלא מתאים חברתית מקומו לא שם גם עם בית המשפט יגיד אחרת מאה פעם.

44 בכל המיצפים בגליל----לא בקיבוצים-------יש ועדות קבלה כבר 20 שנים ויותר @@@@@@@@@@@@@@  (לת) לכל המלעיזים-שתדעו!
  • 16:41
  • 23.05.12

45 אני לעולם לא אצטרף למועדון שמוכן לקבל אותי פנחס גל און
  • 16:43
  • 23.05.12

מעבר לגזענים לשמם ואכולי הנחיתות נעמרו בתגובות דברים נכונים
חלק מהקיבוצים הפכו לחזירים לכל דבר וענין. אמת
אין סיפרי אהבה כתוצאה של אונס. אמת ואמת
״ועדות הקבלה״ הן ן מנגנונים מתועבים שיש לדחותם מכל וכל. חובה
בחיים צריכים לנהוג בחכמה. אל תידחף למקום שלא רוצים אותך גם אם כל הצדק איתך ומערכת המשפט מאחוריך וביננו, חבורת קיבוצניקים (בעיקר היום) יכולה בהחלט להיות חבורת זבל לכל ענין ודבר, ולחיות ביניהם זה פשוט סיוט מתמשך

46 לפתוח בחקירה פלילית על גזענות  (לת) יוסי
  • 16:46
  • 23.05.12

47 לפתוח בחקירה פלילית על גזענות  (לת) יוסי
  • 16:47
  • 23.05.12

48 לפתוח בחקירה פלילית על גזענות  (לת) יוסי
  • 16:47
  • 23.05.12

49 ברור שהוא לא מחפש להשתלב בחיי הקהילה אם הוא קורא לבית המשפט לכפות על הקיבוץ לקבל אותו  (לת) פעיל חברתי?
  • 17:01
  • 23.05.12

50 כלומר מדובר ב... אחת
  • 17:36
  • 23.05.12

פעיל חברתי שמעדיף לגור בשכונת וילות ולא בקהילה בה הוא פועל, מקופח מקצועי שמתעקש לגור בפרינציפ איפה שלא מעוניינים בו... חבל שאין חוק נגד ניג'סיות

51 מה פרוש רשי לפעיל חברתי? נכון -פרזיט שמעולם לא יצר כלום yl
  • 17:38
  • 23.05.12

האמת אירגון עדלה צודק למה לא לצרף מחרחר ריב יהודי יתכן וערבי
יתרום יותר ואף יתכן שלאור זה שערבים היו בישוב הוא לא יופגז מ עזה

52 עבור חברי הקיבוץ ,הקיבוץ הוא ביתם ומשפחתם המורחבת עירית ב
  • 17:40
  • 23.05.12

מותר לאדם לבחור מי יגור עמו בביתו ויהיה חלק ממשפחתו,אז למה זה אסור לקהילה סגורה החיה על פי ערכים משותפים וסגנון חיים מסוים-הכנסת מישהוא שאינו מתאים לסגנון זה עלולה להיות מסוכנת לקיום הקהילה כולה.
מי שלא חי לפי ערכי תנועת הצופים או תנועת השומר הצעיר לא יכול היה להצטרף אליהן שלא לדבר על תנועת בני עקובא-אז מה ההבדל?
אין פה שום גזענות ,יש פה כוחנות דוחה של העותר המנצל את הכלים הלא דמוקראטיים של המדינה(כפיה על קהילה לקבל משהו שהיא לא רוצה בו).
אבל אל דאגה-נקווה שקהילת גבים תהיה מספיק חזקה ופשוט לא תקלוט את האיש ומשפחתו מבחינה קהילתית וחברתית-כי בג"ץ לא יכול לכפות קבלה חברתית ,חיבה ורצון לשותפות חיים-את אלו אפשר לקבל רק בזכות ובוודאי שלא בכוח.
ומה זה "פעיל חברתי"בדיוק?

53 למה הם יושבים בתמונה בשדה חיטה -כדי להראות פסטורלים?חקלאים יענו?אוהבי אדמה? דפנה ב
  • 17:50
  • 23.05.12

הכתבה והתמונה הנלוות לה מאוד מריחות מיחסי ציבור מטעם ה"פעיל החברתי".
אדם שדוחף את עצמו ואת משפחתו להתקבל בכח לקהילה שלא רוצה בו,מגיש תביעה נגד אותה קהילה שהוא רוצה להיות חלק ממנה, מכפיש את שמה ומרמז שאותה קהילה לא קבלה אותו כי היא גזענית-באמת חושב שהוא ומשפחתו יתקבלו שם בברכה ובחיבוק אוהב?
אדם שחושב כך ומתנהג כך באמת חסר כל הבנה לתהליכים חברתיים וקהילתיים-הוא סתם טראבלמייקר.

54 אפילו אני לא העליתי בדעתי לכפות על אזרחים את שכניהם. צ'אוצ'סקו
  • 17:59
  • 23.05.12

מבחינת רשות הפרט מעולם לא היה משטר חודרני ופולשני יותר מהדמוקרטיה ה"ליברלית", שמייצגת בעולמנו את האנטרסים של הפושעים ושל האספסוף, המצביעים החשובים של ה"ליברלים" במדינות הדמוקרטיות.

55 חייבים להוציא את ועדות הקבלה מחוץ לחוץ  (לת) ויפה שעה אחת קודם
  • 18:06
  • 23.05.12

56 עוד תוצאה של הפרטה פטריוט
  • 18:11
  • 23.05.12

1. בעבר קיבלו קיבוצים לתוכם בעיקר גרעינים ולא בודדים. החברות בגרעין יצרה תהליך סוציאליזציה מקדים, והעלתה את הסיכויים שגורמים לא רצויים, לא מתאימים - נפשית או רעיונית - יפלטו עוד בטרם הגעתם לקיבוץ.
2. כשבודדים הגיעו לקיבוץ, טבעי היה שיעברו סוג של הליך סינון, ועדת קבלה: האם מדובר באדם או משפחה שמזדהים עם צורת החיים בקיבוץ, שישתלבו מבחינה חברתית, שיתרמו מבחינה כלכלית ותרבותית לקיבוץ, ולא יהיו לנטל על הקיבוץ וחבריו ולא ידרשו לאחר שיקלטו שינויים שנוגדים את אופי החיים המשותפים כפי שחברי הקיבוץ מבינים אותו.
3. בכל מקרה, הקליטה הראשונית, בין במסגרת גרעין ובין כבודדים, היתה לתקופת נסיון בלבד - רק לאחר כמה שנים התקבלו כחברים. כך, הסיכון שלקחו על עצמם חברי הקיבוץ בקליטת תושבים חדשים היה קטן יחסית.
4. בינתיים הופרטה הקרקע או הבעלות על הבתים. הקיבוץ מוכר חלקות שקיבל (ממי? למה?), לאנשים שרוצים במוצהר לשפר את איכות חייהם החומרית. מי שרוכש בית, כבר אי אפשר לסלקו אחרי שנה או שנתיים כיון שנמצא לא מתאים לשכנים. אין תקופת נסיון. זה מפחיד את בני המקום שעדיין לא הפנימו במלואו את השינוי העמוק שהביאו על עצמם. לכן הם פונים לתהליכי מיון קפדניים, חודרניים, ומשפילים יותר.
5. אבל דווקא בגלל ההפרטה, כל תהליך מיון, ובוודאי מיון מהסוג הנהוג היום, הוא לא לגיטימי. אם בעבר יכול היה מצטרף לקיבוץ להגיע עם הבגדים שעל גופו, מבלי לקנות מניה בקיבוץ, ובוודאי מבלי לקנות את "ביתו", ולהנות מיד מכל המוצרים והשרותים שהקיבוץ מספק לתושביו; היום המצטרף רוכש בית מכספו הטוב, ומקבל מעט מאוד מבחינת שירותים. הוא איננו ולא יכול להיות לנטל על הקיבוץ, אלא להפך, הוא תורם לחילוץ הקיבוץ מקשייו הכלכליים.
6. כשמדובר, במהות הדברים, ברכישת בית, הקיבוץ אינו שונה מכל שכונה בעיר. וכשם שסינון וקבלה על פי קריטריונים כאלה ואחרים איננו לגיטימי בעיר, כך הוא אינו לגיטימי בקיבוץ. אילו הקיבוץ היה נשאר כפי שהיה בטרם הפרטה, הסינון והמיון היו לגיטימיים יותר - אבל גם לא היה צורך בהליכים חודרניים ומשפילים כל כך.

57 וועדות קבלה שחיברו אידיאולוגיה רק כדי להסתיר את הגזענות שמאחוריה  (לת) בחסות ובשיתוף המינהל
  • 18:54
  • 23.05.12

58 אני קורא להנהלת הקהילה בגבים, למשוך את ההחלטה כמה שיותר זמן, עד שהקרצייות ישברו בן משק
  • 18:59
  • 23.05.12

לא יאומן איך אנשים לא מבינים שלא רוצים אותם,,,,,אז מה עכשיו תגור בקיבוץ אבל תמיד יהיה לכם הרגשה דחויה..... זה באמת מה שאתם רוצים???????

59 אני משתתף באבלם של חברי גבים בעקבות הכפייה עליהם..... תהיו חזקים ותתעלמו מהקרציות  (לת) בן המקום לשעבר
  • 19:49
  • 23.05.12

60 משפחת כלפה חיים
  • 10:14
  • 26.05.12

משפחת כלפה הינה מישפחה מצויינת ואיכותית. לכל חברי הקיבוץ יהיה העונג להכיר אותם ולחיות בשיתוף איתם. הגיע חומר אנושי טוב. תפסיקו להתבכיין

61 את ועדות הקבלה לישובים קהילתיים צריך לבטל. קיבוצים שפנו להרחבות קהילתיות כדי להציל עצמם דמוגרפית, עשו טעות מרה ומשלמים על כך יום יום- בשל ניגוד האינטרסים המובהק בין חברי הקיבוץ ותושבי ההרחבה. עם זאת, מר כלפה הוא נודניק חברתי שמנסה לגרוף הון פוליטי על האשמות שווא. על כל מקום אחד בהרחבה בגבים היו לפחות 2 משפחות מתמודדות- איך יקבלו את כולם?!  (לת) דנדן הקיבוצניק- חצי מזרחי וחצי גרמני
  • 10:28
  • 04.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת