המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מהגר אפריקאי || מבקש את הזכויות המעטות שמגיעות לי

אל תדברו על צבע עור, אל תדברו על עבדים ואל תגידו לי שאני מסריח. אני מסכים להיות מגורש לכל מדינה באפריקה, ורק רוצה לחיות בכבוד

אני גר בשכונת שפירא בתל אביב. לצערי מה שקורה בשכונה כעת הוא ממש בלתי נסבל. יש לי חבר שביום שישי האחרון שני אנשים אמרו לו שהם שוטרים ללא מדים, ואז דחפו אותו ולקחו לו 700 שקל. במשטרה כמובן בכלל לא טיפלו בזה. נראה לי שהישראלים מתייחסים אלינו לא יפה, ואז בגלל תחושת האשמה שלהם באים אלינו בטענות.

חמש שנים אני כאן ומעולם לא שמעתי כל כך הרבה דיווחים בתקשורת על פשיעה ואונס כמו בימים האחרונים. האם זה מקרה שהדברים האלה עולים ימים ספורים אחרי שבקבוקי תבערה הושלכו על גן ילדים ועל בתים שלנו? האם מדובר בניסיון להצדיק את המעשים הנוראיים האלה? אני, אין לי מה להפסיד. הייתי יכול להתנהג כמו הישראלים ואף יותר גרוע. אבל אני מכבד אותם ואת זה שמדובר במדינה שלהם, ושהם נתנו לנו להיות כאן, ויש פה גם אנשים טובים שעוזרים.

הבעיה היא שממשלת ישראל היא דו-פרצופית. מצד אחד מקבלת אותנו ומציגה את ישראל כמדינה נאורה שמכבדת את האמנות הבינלאומיות בעניין הפליטים, ומצד שני לא נותנת לנו כלום.

אם בממשלה לא רוצים שנהיה כאן, אז שיגרשו אותנו. אבל אי אפשר להחזיק את המקל משני
קצותיו, ­ גם לא לגרש אותנו וגם לא לתת לנו תנאים בסיסיים לחיות פה. זה ניצול. אותו דבר קורה גם בשכונה. מצד אחד גובים מאתנו המון כסף על שכר דירה ומשתמשים בכסף שלנו, ומצד שני, אותם ישראלים אומרים לי שאני לא רצוי ומנסים לגרש אותי. האם הכסף שלנו טוב אבל אנחנו לא? גם באילת זה ככה. כשיש עבודה בקיץ והמלונות מלאים לא שומעים תלונה אחת על האפריקאים שחיים שם, אבל ברגע שמגיע החורף וכבר לא צריכים אותנו, שוב מתחילים לומר שאנחנו נטל לא רצוי ושאנחנו הורסים את החברה. המדינה נעזרת בנו ביד אחת ומגרשת אותנו באחרת.

מספרה שחלונה נשבר במהלך המהומות לאחר ההפגנה בשכונת התקווה, בשבוע שעבר
מספרה שחלונה נשבר במהלך המהומות לאחר ההפגנה בשכונת התקווה, בשבוע שעבר. צילום: מוטי מילרוד

אם אתם לא רוצים אותנו כאן, אל תפנו אלינו את הזעם כי לנו אין ברירה. אין לי לאן ללכת. אני רק רוצה לחיות בביטחון. אני מסכים להיות מגורש לכל מדינה באפריקה, למעט סודאן. אני רק רוצה לחיות בכבוד, ושלא ידברו על צבע העור שלי, שאני אפסיק להרגיש עוינות ברחובות.

חשוב לי להגיד שאנחנו לא מהווים נטל על האוכלוסייה. אנחנו עובדים תמורת פחות משכר
מינימום בעבודות שהישראלים ממילא לא מוכנים לעשות בעצמם, משלמים שכר דירה, ומסתדרים בארגונים שהקמנו לעצמנו. קשה לי לשמוע את הדברים שאלי ישי אומר בכלי
התקשורת. ההשפעה שלהם על הישראלים היא עצומה, כי בישראל כולם מקשיבים לחדשות.

המדינה מפיצה תעמולה שלילית נגדנו, אומרים שלא בטוח פה בגללנו. אני מרגיש שהיהודים עושים לנו בדיוק את מה שהגרמנים עשו להם. אל תדברו שטויות, אנחנו במאה ה‑21. אל תדברו על צבע עור, אל תדברו על עבדים ואל תגידו לי שאני מסריח. אנחנו רוצים לראות דמוקרטיה אמיתית, לא רק מלים.

אני יודע שלעולם לא אוכל להיות שווה זכויות פה, כמו הישראלים. אני רק רוצה לקבל את הזכויות המועטות שמגיעות לי כפליט.

הכותב הוא מבקש מקלט מדרפור בן 28
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 צודק בקשר לממשלה, שמחזיקה את המקל משני הצדדים-כלומר-מפקירה את שני הצדדים  (לת) H
  • 13:16
  • 24.05.12

  •   תעזוב את הממשלה. גם אורח וגם מסביר לנו במי עלינו לתמוך. חצוף. לא נוח לו לאחר 5 שנים שחי על חשבוננו, אז שיעוף מכאן  (לת) שוקי
    • 14:18
    • 24.05.12

  •   שוקי אתה ממש גיבור גדול, אבל לבד הוא לא יעוף לשום מקום-ומצד שני גם לא יתקדם לשום מקום. מי משלם את המחיר?  (לת) B
    • 14:52
    • 24.05.12

  •   אם הוא עובד מלכוש
    • 15:12
    • 24.05.12

    הוא חי על חשבון עצמו

  •   יש לך בעיה בהבנת הנקרא. לא מקבל כלום עובד בשביל כסף- שום דבר על חשבונך  (לת) אביב
    • 15:12
    • 24.05.12

  •   לממשלה אין ברירה. האו"ם קבע שהסודנים והאריתראים זכאים להגנה קבוצתית. ישראל נאנסת לקבל אותם.  (לת) ל.
    • 15:18
    • 24.05.12

  •   please show him the way yourself.  (לת) rossetta stoned
    • 16:05
    • 24.05.12

  •   איזה תת-רמה אתה. אתה לא מתבייש ככה לשנוא אנשים שרוצים לחיות בדיוק כמוך? ומה הזכות שלך להיות פה? בגלל שנולדת פה? בגלל שאתה יהודי? לא פלא שכל העולם שונא את היהודים. בדיוק בגלל גזענים כמוך !!  (לת) חגית
    • 16:33
    • 24.05.12

  •   אביב ומלכוש - אתם אלה שלא מבינים. הוא עובד, אבל לא משלם מיסים. מהכסף של מי, לדעתכם, נבנים ומתוחזקים התשתיות, התחבורה, בתי-החולים, התאורה ברחובות, הרחובות עצמם, הכבישים ועוד? מיסי אזרחי ישראל. ומכאן, שהוא חי על חשבוננו.  (לת) ל.
    • 16:59
    • 24.05.12

  •   אופה! מישהו שומע טול, סחתיין  (לת) למרות שאתה סמולני הזוי
    • 17:15
    • 24.05.12

  •   הסתנן לא כחוק ,עובד ללא אישורי עבודה ועוד מבקש זכויות ? האם זה אפשרי בארה"ב ? האם זה אפשרי בגרמניה ? מי זה בכלל ?  (לת) ???
    • 17:40
    • 24.05.12

  •   הא"ום קבע ................וואלה איזה פחד יולו
    • 18:27
    • 24.05.12

    הא"ום קבע......שהא"ום יטיס אותם לניו יורק לנקות את הבנין שלהם. ...............הא"ום קבע

  •   אם הוא נכנס לכאן באופן בלתי חוקי, שיעוף מכאן לבד ושלא ילמד אותנו על השואה. סה"כ אם נכנס לכאן באופן לא חוקי הוא כמו כל גנב/שודד, ואם הוא מאיים באלימות, אז הוא גרוע מכך.  (לת) זלמן
    • 22:46
    • 24.05.12

  •   אם אין לו רישיון עבודה והוא עובד אזי הוא לוקח מקום עבודה של מי שיש לו רישיון עבודה. גנב רגיל.  (לת) קוקי
    • 22:48
    • 24.05.12

  •   אם הוא כאן באופן בלתי חוקי, אזי הוא חי על חשבוני, בין אם הוא עובד ובין אם הוא סתם גנב  (לת) שוקי
    • 22:52
    • 24.05.12

  •   בטעות לחצתי על דיסלייק, אבל ביג לייק!!!  (לת) אופס
    • 12:13
    • 25.05.12

  •   רוע נגה
    • 15:13
    • 25.05.12

    שוקי שטותי. איך אתה מרגיש עם "קללה" ילדותית כזו? חיית ילדות יפה וטובה,שוקי? אולי כן ואולי לא. האם זה אמור בכלל לעניין אותי? האם יש איזשהו קשר בינינו? ממש לא , לבד מכך ששנינו חיים באותה מדינה ומושפעים מאותם דברים בה - לטוב ולרע. ואם אין בנו הומניות אלא רק פחד שמשתלט - מהאחר, סופו של דבר שנפגע גם בעצמנו. תחשוב כאדם בוגר, שמתגבר על פחדיו - צריך למצוא פתרון ולעצור את שטף הפליטים , אבל לזכור שאלו שכבר כאן - הוסעו ללב המדינה על ידי הממשלה הזו שאתה רוצה "לעזוב".ועד עתה זו הממשלה בחרה להתעלם מההשלכות של אי העשייה . ותתנהג יפה לאורחים,ילד- הבית הזה הוא לא רק שלך !

  •   האו"ם? WTF?  (לת) מייק
    • 23:56
    • 29.05.12

  •   אפשרי ועוד איך חי בקליפורניה
    • 20:18
    • 02.06.12

    אצלנו מהגרים בלתי חוקיים זכאים לטיפול רפואי חינם וכן לימודי חינם בכל המוסדות - כולל אוניברסיטה.

02 מדינת ישראל - ביזיון! לירז
  • 13:17
  • 24.05.12

איך מדינה שהוקמה על ידי פליטים עבור פליטים מתייחסת לאנשים האלו ככה? ואל תגידו לי שהם מסתננים - הם מבקשי מקלט ואם ישראל הייתה בודקת את הבקשות שלהם (היא לא בודקת לכל האריתראים והסודאנים), היא גם הייתה נאלצת להכיר בכך שהם פליטים. מרבית אזרחי סודאן ו-88% מאזרחי אריתריאה זוכים למעמד פליט בעולם. מה, הפליטים המזויפים איכשהו הגיעו אלינו וכל הפליטים האמיתיים הגיעו לאירופה? בושה!

  •   שילכו למדינות ערב-שם מקומם עניי עירך קודמים
    • 13:39
    • 24.05.12

    אני לא מעוניין שכספי המיסים שלי ילכו לשחורים האלה.יש מספיק נצרכים בישראל שצריך להיות נאורים ולדאוג קודם להם.
    מספיק עם היתיפיפות הזאת של מדינה נאורה.
    גם בארה"ב לא היו מקבלים אותם , הם היו מושלכים מיד לכלא ואח"כ למדינותיהם.הם מביאים מחלות קשות גוזלים מקומות עבודה , הפשע חוגג ברחובות , מי צריך אותם בכלל?

  •   תשכני כמה מהם אצלך בבניין ואז תהיה לך זכות דיבור. נדב
    • 13:48
    • 24.05.12

    אין פה גזענות אלא התקוממות נגד הרס של קהילות שלמות בדרום ת"א - נראה אותך חיה בשכונתך שהפכה להיות עיר זרה!

  •   לגברת לירז: על פי האמנות הבינלאומיות העוסקות בנושא, אדם נחשב כפליט אם הגיע למדינה כלשהי ישירות מארצו, וגם זה בתנאי שהוא נרדף בארצו. דהיינו: מי שעבר קודם לכן בארץ שנייה אינו נחשב כפליט בארץ שלישית  (לת) והמסתננים מגיעים לכאן דרך מצרים...
    • 13:56
    • 24.05.12

  •   נשאלת השאלה מנין מגיע (לא מאתמול-שלשום) הבזיון הרווח הזה? מן המסורת הדמוקרטית-הומניסטית שהורגלנו בה או ממסורת ברברית יודו-נאצית?  (לת) היושב במרומים
    • 14:01
    • 24.05.12

  •   לירז- כל מילה בסלע. תגובה שראוי לקרוא במלואה. מי שמוביל את הקמפיין נגד הפליטים זה חולדאי+ ביבי ושותפיו. הפכנו להיות ג'אחלנד-כל ד'אלים גבר=זו הבריונות השלטונית הימנית.  (לת) שומר חוק
    • 14:11
    • 24.05.12

  •   ישראל הוקמה על ידי יהודים למען יהודים דג חם
    • 14:15
    • 24.05.12

    ה"פליטים" הלכו לאמריקה.

  •   יש לך טעות בסיסית, מדינת ישראל הוקמה עבור יהודים לא עבור פליטים טעות
    • 14:17
    • 24.05.12

    והיא הוקמה משום שיהודים נרדפו ע"י גויים במשך 2000 שנה. היהודים חייבים שתהיה להם שמורה משלהם שם יוכלו להגן על עצמם. מה הטעם להביא גויים במספרים כאלה ולהגיע למצבים בהן לא נוכל להגן על עצמנו יותר?

  •   שום בזיון. תאכסן אותם בבית שלך. ובכלל ,אם כבר, אז זכות השיבה של הפלשתינאים קודמת לחצופים הללו  (לת) למדן
    • 14:21
    • 24.05.12

  •   אדון עניי עירך , ממשלות ישראל דאגו מתי שהוא "לעניי עירך" לפני בוא הפליטים?  (לת) רציתם ביבי , קבלתם ים של עניי-עירך.
    • 14:29
    • 24.05.12

  •   היו פליטים אולי  (לת) אורי
    • 14:31
    • 24.05.12

  •   הם באים לפה בהמוניהם בגלל ביבי  (לת) אוי כמה אתה אדיוט..
    • 15:25
    • 24.05.12

  •   "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה" ה'
    • 15:38
    • 24.05.12

    "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה"

  •   "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה" ה'
    • 15:39
    • 24.05.12

    "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה"

  •   "וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם ה' אלהיכם
    • 15:41
    • 24.05.12

    "וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם

  •   מדינת ישראל לא הוקמה עבור פליטים אלא עבור יהודים שרבים מהם באותו זמן היו פליטים. הגדרת פליטות אינה מדע מדוייק היא גם עניין של פרשנות זכותה של מדינה שהיא נושאת במחיר קליטתם לקחת את הפרשנות המחמירה. לפי אמנת הפליטים פליט נחשב רק במדינה הראשונה שאליה נמלט ממדינתו וזו מצריים.ישראל כרגע אינה יכולה לגרשם כעת אבל בהחלט אינה חייבת לתת להם מעמד של פליט.מה שעושים אחרים זו בעיה שלהם.  (לת) אנטי שמאל
    • 16:29
    • 24.05.12

  •   את ממש לא מחוברת למה שקורה בשטח, אה? ריצפז
    • 17:16
    • 24.05.12

    מאיפה הססמאות על מעמדם של המסתננים כפליטים? את משפטנית? דוברת של הקרן לישראל חדשה?

  •   לא על חשבוני! רוצה, קח אותם לבבלי!  (לת) יהווה
    • 17:17
    • 24.05.12

  •   באיזו אמנה בין לאומית כתוב מה שציינת ? למגיב מעלי
    • 18:28
    • 24.05.12


    לידיעתך ישראל מסיבות של יחסי חוץ ואחרים בכלל לא מקיימת הליך של בחינת בקשת מקלט ומחליפה זאת במתן אישור שהיה זמני מה שהופך את ההפרדה בין מסתנני עבודה לפליטים קשה יותר.

  •   לירז..עוד כמה מסתננים את מוכנה לקבל?את יודעת שעשרות אלפים בדרך..אולי יותר.. ג
    • 18:49
    • 24.05.12

    האם מצוקת המסתננים נוגעת יותר לליבך הרחום , מאשר מצוקת תושבים איזורי מצוקה. הבעיה היום שמדובר כבר בפלישה. האם הקימו את מדינתנו כדי לטפל בבעיות אפריקה?אם זכויות אדם בראש מעיינייך סעי לאפריקה ותסייעי להם שם, אלא שאינך יכולה להקריב את תושבי המדינה על מזבח המוסריות שלך .
    האם את מארחת בדירתך כמה מסתננים נחמדים?בטוח שלא.

  •   לך ספר את זה לעובדי הקברים שמנהלים את המדינה  (לת) ילי אישי
    • 18:54
    • 24.05.12

  •   פליטים הם רק כשיש גבול משותף, אין לנו גבול עם סודן תל אביבי
    • 19:29
    • 24.05.12

    מעבר לזה, המון אפריקאים באים הנה לא מסודן רק כמהגרי עבודה, תופסים משרות של השכבות החלשות, ומגדירים את עצמם מראש כאויבים.
    יש הבדל עצום בין הסודנים לתאילנדים למשל, כי התאילנדים אינם אויבים, בשעת מבחן הם יהיו לצד היהודים כי הערבים יטבחו בהם כמו בנו, ואילו הסודנים מודים בגלוי שהם נגדנו.

  •   איך פליטים אם הם עברו את מצריים? ולמה מצריים יכולה לא לכבד את החוק? דלית
    • 22:26
    • 24.05.12

    וישראל צריכה? המצרים יורים בהם ולא שמעתי מילה מהאו"ם.......הבדווים אונסים אותם ושוב לא שמעתי מילה מהאו"ם.......אינשאללה שאירן תפיל כאן פצצה גרעינית ותחסל את כל היהודים.........לא מגיע לנו מדינה........כל כך הרבה רוצים את השחורים קחו אותם אליכם הביתה

  •   רגע, אם עניי עירך קודמים, אז למה נותנים לחרדים?!?  (לת) ומה עם החרדים? הגנבים הכי גדולים
    • 20:01
    • 29.05.12

  •   למוסלמים 22 ארצות ולנו אין ארץ אחרת!  (לת) אביב
    • 23:49
    • 02.06.12

  •   איפה את גרה? בצפון ת"א חצופה
    • 16:37
    • 07.06.12

    קבלי אותם לבניין שלך
    נראה אותך!!!

03 תנו לפשוע בשקט מבקש את הזכויות המעטות שמגיעות לי
  • 13:21
  • 24.05.12

ומי שעושה דיסלייק לזה כנראה שלא מחובר לת-אביב ולא יודע מה הולך בחצי מהעיר.
מאוד מעניין שמתירים לכלכך הרבה להסתנן לכאן. מעניין כי בדיוק על זה מתלוננות האוכלוסיות בנורווגיה, שוודיה, בלגיה וכו'.
מי מהנדס את הכל מלמעלה ויוצר את בעית הזרים? זהו לא שרירותי ולא במקרה שנותנים לכל כך הרבה להסתנן. באירופה זה כך כבר 15 שנה - ומה הפתרון? הביטו אל ארה"ב ומשטרת הטי.אס.איי החדשה. איבוד הפרטיות..
וזה כבר כאן, ראו החוק הביומטרי, ראו החוקים האחרונים.
מציע לכולכם לקרוא behind the green mask

04 הכעס הוא לא על המסתננים אלא על הממשלה ועל עיריית ת"א חומר למחשבה
  • 13:25
  • 24.05.12

הכעס בכלל הוא לא על המסתננים אלה על הממשלה ועל עיריית ת"א שכבר מזמן הפכה את דרום ת"א לפח אשפה ושמתפחת רק את צפון ת"א !!!
זו לא ענין של צבע עור בכלל כ"כ נוח להפוך היום כל דבר לגזענות ולעשות השוואות מטומטמות למלחמת העולם השניה .
מענין מה אנשים צפון ת"א היו אומרים לו היו מסתובבים אצלם ברחוב כ"כ הרבה מסתננים והיו ישנים להם שם ברחובות ושותים אלכוהול עושים את הצרכים שלהם בגינות שלהם והרבה רעש ניראה איך הם היו מגיבים .

  •   אז למה לא שברו את החלונות במכוניות של הממשלה?  (לת) אלמוג
    • 14:15
    • 24.05.12

  •   הכעס הוא בהחלט על המסתננים הלא חוקים והמדברים ככה כלפי המדינה שמארחת אותם. תפסיק לערב דעותיך הפוליטיות. אל תמחור נשמתך ל....  (לת) יעל
    • 14:23
    • 24.05.12

  •   אומרים תמכור בעברית עם "כ"! שראליץ עם זכויות
    • 16:24
    • 24.05.12

    אילו דעות פוליטיות ! הבן אדם רוצה לחיות. והזכות לכבוד האדם נקבעה לאחר מלחמת העולם השניה עבור כל בני אדם על כדור הארץ!

  •   רק תקרא את הדברים שאמרו מס' ח"כים בזויים ותבין באיזו רמה של רטוריקה גזענית אנחנו כבר נמצאים.  (לת) תום
    • 17:21
    • 24.05.12

05 פליט וכבר משתמש במושגים שרוב הבוגרים בארץ לא אבשלום
  • 13:26
  • 24.05.12

דו-פרצופית\תחושת האשמה \להחזיק את המקל משני קצותיו\מפיצה תעמולה שלילית
באילת במדומני עבדו חיילים משוחררים אבל בתי המלון אוהבים לעשוק את הלקוחות וגם את העובדים

  •   אם הם פלטים, אז למה לא רשומים כפליטים בנציבות הפליטים של האו"ם? כי... שועלY
    • 19:42
    • 24.05.12

    1. רובם אינם פליטים,
    אני חושש שחלק לא מבוטל הם פושעים נמלטים. הפליטים מדרפור למשל, כלכך עניים שאין מצב שיהיה להם כסף לשלם למאכער בדווי.
    2. כאשר סיבת הפליטות מסתיימת, אין מניעה להחזרה.

06 למה לא נשארת במצרים ? אזרח מיואש
  • 13:27
  • 24.05.12

במצרים יש נציגות לנציבות האו"ם לפליטים

  •   כנראה כי היו רוצחים אותו שם...  (לת) ב
    • 14:11
    • 24.05.12

  •   הוא יכול היה לעבור לצ'אד. יש שם מחנה פליטים של האו"ם. גם בדרפור, אגב, יש מחנה פליטים של האו"ם.  (לת) ל.
    • 15:20
    • 24.05.12

  •   למצרים הוא מגיע כפליט. בשביל להגיע לישראל הוא משלם לבדואים אלפי דולרים. כלומר, את הגבול הישראלי הוא לא חוצה כפליט הנס על נפשו. חוץ מזה, ישראל מקבלת אליה את בני אפריקה היהודים בשמחה. שמדינות האיסלאם יקבלו את הפליטים המוסלמים. למה אנחנו צריכים לעזור לבני דת שרוב מאמיניה רוצים לחסל אותנו? וכן. הממשלה היא המטומטמת כאן.  (לת) דוד
    • 16:26
    • 24.05.12

  •   כי מצרים היא מדינה ערבית ונכשלת שקשה להתפרנס בכבוד בה, ויש מי שנותן פרנסה נאותה בישראל. הם בטח לא באים בגלל החומוס.  (לת) שוזי
    • 00:57
    • 30.05.12

07 אז קדימה לך א
  • 13:27
  • 24.05.12

אז קדימה לך , בטח חסכת כבר מספיק כסף לטיסה ,(או שאתה מחכה שיגרשו אותך כדי לחסוך)
לא מאמין, שכתבת את המאמר הזה לבד , בטוח אחד הסייענים רחומי הלב שגרים איפשהו אחר ולא בדרום תל אביב שיכתב את המאמר הזה.אם לא לומר שם מילים בפיך .
אני אישית מכיר 6 אנשים שהותקפו ברחובות בהזדמנויות שונות על ידי המסתננים ,או כדי לשדוד או כי הם לא נראו להם וזה לא היה בנוה שאנן אלא בהרצל ,פלורנטין ועוד מקומות.
בקיצור אתה וכל חבריך מוזמנים לארוז וללכת.

08 מעניין שהמשטרה לא מתירה להם לעבור לצפון ת א היכן נחצ'ה
  • 13:30
  • 24.05.12

שבאמת רוצים אותם.

09 חצוף. נפתחת אה?! גם הסתננת לכאן וגם יש לך תלונות.  (לת) משה
  • 13:30
  • 24.05.12

10 הארץ הפך היום עצמו לשופר של אלו הפוגעים בפועל באושיות המדינה (בכוונה או במקרה..). אני קורא גם את המהדורה המודפסת ומעולם לא זכיתי לראות טור אישי בעמוד הראשי המייצג מצוקה אמיתית ומתמשכת , של פרט כזה או אחר בחברה הישראלית . ההרתמות חסרת ההבחנה של העיתון לטובת המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים (על חשבון אזרחי המדינה), עברה כל גבול של הגיון בסיסי. יתירה מזאת, היא פוגעת בהתנהלות החוקית והריבונית של המדינה. האפריקאים שבנדון, פלשו אל מדינתנו בכוח, באלימות, ללא כל התייחסות לאזרחים ולריבון. לרובם המכריע אין יחס או זיקה, או רגש חיובי כלשהו, כלפינו (ההיפך הוא הנכון). עובדתית, ואף לפני שנים מספר, הצליחו להשריש וליבא לכאן, גינונים של פשיעת רחוב, עבריינות מין ותחלואה גופנית שטרם פגשנו. הם אורחים בלתי קרואים ובלתי רצויים ולפיכך, תואיל ממשלת ישראל להעבירם חזרה לארצות מוצאם או אל מדינות שרוממות זכויות האדם בגרונן. האוכלוסיה החלשה בת"א, בבני ברק, בפ"ת ובאילת, אינה צריכה ובעיקר אינה מסוגלת להבליג על האסון שהונחת לתוך ביתה.  (לת) א/א
  • 13:31
  • 24.05.12

11 מדינת ישראל חתומה על אמנה בינלאומית - נא לכבד את ההסכמים!  (לת) נגד שר להסתת פנים
  • 13:31
  • 24.05.12

  •   לא נכון. ראשית, האמנה לגבי פליטים ולא מסתננים. שנית, גם לגביהם יש סף קליטה שאותו עברו מזמן. משה
    • 12:16
    • 03.06.12

    לת

12 ברוך הבא!  (לת) אורן
  • 13:32
  • 24.05.12

13 מכבסת מילים תוצרת הארץ. מדובר בשוהים לא חוקיים. נקודה. גם אם היה שוודי היה עליו לקבל ויזה ככתוב בחוק. מעניין מתי אגב הארץ אי פעם נתן במה כזאת לתושב מגרון? אותם אלה שזועקים לקריסת שילטון החוק, מאוד גמישים לפתע כאשר הדבר נוגע לשב"ח שהוברחו לארץ למטרות פרנסה.  (לת) אלי
  • 13:34
  • 24.05.12

14 להעביר אותם לצפון תל אביב, ככה פעילי זכויות האדם יחסכו בדלק.  (לת) אבי
  • 13:36
  • 24.05.12

15 ראשית כל - לא מגיע לך כלום. שנית עליך לפנות ליחידת עוז שיסדרו לך כרטיס טיסה  (לת) רפי
  • 13:36
  • 24.05.12

16 ארגוני השמאל משתמשים בכם למטרות שלהם-לכן תסבלו פה עוד הרבה.  (לת) רונן
  • 13:37
  • 24.05.12

17 כל מי שיש נשמה יהודית באפו - צריך לעצור את גל ההסתה החולני של ממשלת ישראל  (לת) שכרגיל מחפשת עיזים לרכב עליהן בדרך לבחירות הבאות
  • 13:38
  • 24.05.12

18 אין מצב שזה מכתב של מתעלק אפריקאי מוסלמי. כתבי "הארץ" ניסחו את הפמפלט השיקרי הזה.... הראל
  • 13:38
  • 24.05.12

ועכשיו תקשיב אדם איברהים.
את המדינה הזו בנו בדם יזע ודמעות אבותיי לא על מנת שתבוא להתעלק על הגמור.
עניי עירנו קודמים.
אתה לא רצוי פה (וזה בלשון המעטה). תחזור למקום ממנו הסתננת.

צנזורי הארץ, נא אשרו התגובה. אין בה שום גידוף שאתם יכולים להתלות בו ולצנזר

  •   להראל הגזען אורית
    • 15:13
    • 24.05.12

    'אבותיך' בנו את המדינה אחרי ששחטו את המשפחות שלהם באירופה. ושחטו אותם בדיוק בגלל גזענות שכמותה אתה מראה לאדם. מי אתה? יותר אדם ממנו? אם תגובות רוויות שנאה כמו שלך הייתי מעדיפה שיעשו לך טרנספר לפני שיעשו לו.

  •   צבועה שמאלנית המבזה את השואה. היהודים היו אזרחים ותיקים בגרמניה, לא פולשים.  (לת) לאורית
    • 18:16
    • 24.05.12

  •   באמת???????? אירית
    • 20:23
    • 24.05.12

    יש הבדל גדול מאוד בין אמטישמיות לגזענות כאן
    אנטישמיות מושרשת אלפי שנים
    הגזענות כאן היא חדשה ומושרשת על תסכול מאזלת ידה של הממשלה לסתום גבולות ולהחזיר את דורשי העבודה חזרה מהיכן שבאו
    זה מה שמביא לתסכול וכמובן יש מספיק איגנורנטים שלא יודעים לנסח את התיסכולים שלהם בצורה מתורבתת
    אבל השורה הסופית היא הוצעת כל מהגרי העבודה מהארץ אין להם מקום כאן והם הופכים למטרד תברואתי כלכלי וחברתי

19 אם אתה מוכן להיות בכל מדינה באפריקה למה לא נשארת במצריים והמשכת לפה רן
  • 13:38
  • 24.05.12

בקיצור דמגוגיה זולה.

20 למה לא שולחים חלק מאפריקאים לקיבוצים? מרוקאי
  • 13:39
  • 24.05.12

כמה צביעות - הקיבוצים מגודרים, והאוכלוסיה היא על טהרת האשכנזים הלבנים, כמה נוח לכם שם במגדל השן, מה האחוזים של הלא אשכנזים בקיבוץ? יש 5% כאלה?
כמות האפריקנים בקיבוצים = 0
כמות ערבים = 0 עד חצי אחוז
כמות מזרחים = עד 5 אחוזים
מה יקרה אם תקבלו גם קצת אפריקנים, ערבים ומזרחים?
ואתם עוד קוראים לאחרים, מהקיבוץ המגודר שלכם, גזענים?
אין לכם בושה? תסתכלו במראה.

21 איברהים, אני מסכים איתך שממשלת ישראל אשמה, אבל יש לנו פה המון בעיות במדינה ואנחנו לא ערוכים לקבל פליטים - אתם צריכים לחזור למצרים ישראלי
  • 13:40
  • 24.05.12

יש מדינות הרבה יותר גדולות מישראל והרבה יותר עשירות, לכן אם אתה רוצה להגר לשם - לך לאירופה או לאוסטרליה וכו'. ישראל היא מדינת לאום קטנה עם צפיפות מטורפת, מדינות שכנות עויינות ומיעוט גדול שעדיין לא הצלחנו לפתור את כל הבעיות איתו. למה להוסיף עוד שמן למדורה עם הפליטים מאפריקה? עובדים זרים שבאו לעבוד וללכת הביתה כמו שהיה עם תאילנדים, פיליפינים, סינים, טורקים, רומנים ואחרים - אין בעיה, משנות ה-90 יש כאן הרבה כאלה ולא היו התפרצויות זעם של התושבים עליהם, אבל פליטים שמבקשים מקלט אין לנו שום יכולת ורצון לקבל כי בטווח ארוך זה דופק אותנו. אתיופים יהודים באו לחיות כאן מתוקף חוק השבות, אבל אתה לא שייך לפה וצריך לעזוב.

  •   אתה צודק לגבי הצפיפות וגודל הבעיות, אבל מה לגבי חוק השבות ועידוד עליה של יהודים מכל העולם ? מה לגבי עידוד העליה ? ישראל צריכה לשרת את האזרחים שגרים בה כעת, ולא לחפש מתחת לכל אבן איך עוד להגדיל את האוכלוסיה שכבר ככה מתפוצצת מחוסר מקום.  (לת) עצבני
    • 14:15
    • 24.05.12

  •   תיקון לתגובה הקודמת - השאלה הרטורית היא למה מעודדים ילודה ומשפחות "ברוכות ילדים"  (לת) עצבני
    • 14:16
    • 24.05.12

  •   זו באמת השאלה. רוב המשפחות ברוכות הילדים (אוי הברוח) גם לא מסוגלות לגדל את הילדים שהם מביאים, העיקר להביא עוד ילדים.אין להם כסף בקושי לעצמם והם ממשיכים להתרבות, העיקר שיהיו להם 20 ילדים שיטפלו בהם כשיהיו זקנים. לא חשוב שבטח הם לא יהיו מסוגלים לטפל בעצמם כי מן הסתם-הכמות מורידה מאיכות החיים שלהם, השכלה, וכו' חגית
    • 02:33
    • 25.05.12

    צריך להיות חוק שמי שרוצה יותר מ2 ילדים צריך לאמץ את השלישי והרביעי. -עם עזרה כספית. - פחות ילדים מסכנים ברחובות- פחות ילדים מסכנים בתוך משפחות "ברוכות" הילדים.

22 אתה צודק, הממשלה מראה כאן אוזלת יד מרושעת, ואתה ושכמותך משלמים את המחיר.  (לת) אני מצטערת.
  • 13:40
  • 24.05.12

23 הרבה מהם הם מהגרי עבודה ולא פליטים אז שלא יעבדו עליכם .  (לת) ................
  • 13:40
  • 24.05.12

24 הוא צודק. באמת מיכל
  • 13:41
  • 24.05.12

אבל אותי מטרידים מעשי האונס וההטרדות המיניות מצד הפליטים. זה לא נכון שרק המקרים האלה מגיעים לתקשורת; התקשורת תמיד מדווחת על מעשי אונס. אם זהו רק מיעוט שבמיעוט - אם זוהי אינה הנורמה הנהוגה אצלכם - אני רוצה לשמוע מישהו מכם מגנה בתקיפות את המעשים הללו. אני רוצה לשמוע שגם בעיניכם נשים הן בני אדם שווים, שגופן שייך רק להן. אני רוצה שתדברו גם על זכויות הנשים - אצלנו ואצלכם - ולא רק על הזכויות שלכם. מצטערת, כרגע חובת ההוכחה בעניין זה היא עליכם.

25 אז עכשיו ארגוני הסיוע גם כותבים בשם הפליטים אדם איברהים
  • 13:42
  • 24.05.12

ארגוני הסיוע הם הרעה החולה של מדינת ישראל ולא הפליטים, הם אלה שתוקעים מקלות בגלגלי מערכות החוק והאכיפה, הם אלה שמכירים רק בשיטת הכל או כלום ורק בגלל התעקשותם הבלתי פוסקת למתן מעמד לכולם, יוצא שמי שבאמת פליט, לא נבדק ולא מקבל מעמד אלא מוגן תחת ההגנה הקבוצתית.

אז מה עכשיו, התחלתם לכתוב בשם פליטים, התחלתם להביע את דעתכם במסווה של זהות בדויה, ספק גנובה של אדם איברהים.
אתם מנסים להתפאר בהישגים שלכם , אבל למעשה רק הטלתם כתם שחור על כל המסתננים מאפריקה ובכלל

26 אם אכנס באופן לא חוקי רון
  • 13:43
  • 24.05.12

לכל מדינה., יגרשו אותי. פה לא גירשו אותך , נתנו לך להתבסס, ועשו טעות מרה. ועכשיו אתה ושכניך בשפירא, כולל אני, משלמים את המחיר. אז כבר נכנס מישהו מבני עמך לביתי ושדד אותי . המצב לא יכול להימשך כך. צר לי.

27 עם כל הכבוד, השאלה היא לא מה אתם רוצים אלא מה אנחנו רוצים דג חם
  • 13:45
  • 24.05.12

זו המשמעות של ריבונות - אנחנו קובעים.

אז בבקשה, חסוך את המילים על כל מה שאתה חושב שמגיע לך. אתה אורח, וייתכן שתהיה אורח רצוי או לא רצוי - אבל אורח בכל מקרה לא מעמיד דרישות.

ישראל היא מדינה ריבונית לפני שהיא מדינה דמוקרטית, לפני שהיא מדינה המחוייבת לאמנות בין לאומיות, ואפילו לפני שהיא מחוייבת לזכויות האדם. אתה יכול לאהוב את זה, או מצידי לשנוא את זה, אבל זה המצב.

הייתי שמח לארח אותך, לשבוע או לחודש, ואפילו אצלי בחצר. לצערי, נראה שרוב הישראלים לא מרגישים כמוני. זה יכול להיות בגלל שהם מאויימים כלכלית, או תרבותית, או מרגישים שיש לנו מספיק צרות גם בלעדיך. מבחינתי, זה מאוד חשוב. עבורך, זה בכלל לא משנה. כי בישראל, כשלא רוצים מישהו, הוא מרגיש את זה טוב מאוד -ביחס השלטונות, המשטרה, והאזרח ברחוב. כאלו אנחנו - לא מנומסים.

מכיון שמצאת לנכון ליעץ לנו איך לנהל את המדינה שלנו, קבל עצה ממני: בתור אורח לא רצוי, שמור על פרופיל נמוך. על תמשוך תשומת לב. על תפגין נוכחות. אולי, ככה בכוח האינרציה, תוכל להשאר עוד כמה חודשים.

  •   קודם כל מי זה "אנחנו קובעים" ? ביבי קובע והוא לא סופר אותך ממטר. תמשיך להצביע בשבילו, הוא יעצום עין כשמסתנני עבודה מגיעים כדי לעבוד מתחת למחיר המינימום ולהקל על קבלני כוח אדם, בעלי המסעדות ואנשי מרכז הליכוד, ואתה תמשיך לשלם את המחיר ולהרגיש "שאתה קובע".  (לת) לדג חם
    • 14:23
    • 24.05.12

  •   מדוייק מדוד ונבון  (לת) שלום רב
    • 14:37
    • 24.05.12

  •   וואו, היית מוכן לארח אותו, אפילו בחצר שלך? דנה
    • 14:59
    • 24.05.12

    איזו אדיבות, בחיי. באמת חבל שרוב הישראלים לא מרגישים כמוך.

    תבייש. אתה ודומיך.

  •   לדנה דג חם
    • 21:14
    • 24.05.12

    כן חמודה שלי. אני לא זוכר שלהורי-הורי מישהו הציע הצעות נדיבות יותר. הם, פליטים אמיתיים, שמחו לגג מעל הראש, מים זורמים, ובטחון שיקומו בבוקר.

28 לפי החוק הבינלאומי אדם נחשב פליט במדינה הראשונה שאליה הגיע ממולדתו. מכיוון שהמסתננים מאפריקה מגיעים לישראל דרך מצרים, עליהם לבקש אשרת פליט בארץ זו.  (לת) מומחה למשפט בינלאומי
  • 13:45
  • 24.05.12

  •   לפי החוק הבינלאומי (שלא מיושם במקרה של ישרא-הל) זו מדינת פשע צבאית מופקרת מהיסוד שנתמכת ע''י מאפיה בינלאומית לצרכיה.  (לת) ק.א.
    • 14:05
    • 24.05.12

29 אתם{התקשורת} רק אתם אשמים,הופכים אותנו לגזענים ואנחנו רק חפצי חיים.  (לת) אריה מחשי
  • 13:45
  • 24.05.12

30 דופקים את השחורים, כרגיל .  (לת) פנתר אפור
  • 13:45
  • 24.05.12

31 יש לך זכות לעוף מפה ולא לחזור.  (לת) רואה צאן
  • 13:46
  • 24.05.12

  •   הוא מוכן, תקרא את דבריו לפני שתגיב: כל מדינה באפריקה מלבד סודן. אבל אתה לא רוצה לקרא כי הוא צודק. אתה הפרצוף של המדינה.  (לת) רוני
    • 13:52
    • 24.05.12

  •   אז למה הוא לא הלך לכל מדינה אחרת באפריקה לפני שהגיע אלינו?  (לת) ל.
    • 15:23
    • 24.05.12

  •   הוא היה במצרים  (לת) we
    • 06:11
    • 25.05.12

  •   זו דרישה שמטרתה למנוע גרוש כי אף אחד לא יהיה מוכן לקבל אותו. רואה צצאן
    • 07:38
    • 31.05.12

    זו דרישה שמטרתה למנוע גרוש כי אף אחד לא יהיה מוכן לקבל אותו.
    הוא יעוף חזרה לארצו וממנה שיסע לאן שהוא רק רוצה. אבל לעולם לא לפה.

32 אומללותך מובנת: אבל אלא אם נרדפת במצרים, משם באת, אינך פליט. מודרניסט
  • 13:46
  • 24.05.12

אומללותך מובנת: אבל אלא אם נרדפת במצרים, משם באת, אינך פליט.

  •   רובם הם מהגרי עבודה ולא פליטים !!  (לת) שאף 1 לא יבלבל תמוח .
    • 13:50
    • 24.05.12

  •   אכן, נרדפו במצרים אח
    • 14:42
    • 24.05.12

    מתי תבינו שהאנשים הללו נרדפו במצרים באופן קשה?
    לא מספיק לכם זה שהמשטרה המצרית טבחה בהם והרגה 30 אנשים בסוף 2005? לא מספיק שגנבו להם איברים בבתי חולים וסחרו בהם? לא מספיק שיש אנשים שכלואים במחנות בסיני קשורים בשלשלאות, מעונים תמורת כופר ונאנסים בסדרתיות?

33 קשקשן בשרות עתון הארץ, אנחנו לא רוצים לגרש אותך , אתה יכול ללכת מכאן בכוחות אבי
  • 13:46
  • 24.05.12

בכוחות עצמך

34 העם בישראל המקדם את הציונות המשיחית עליו ההוכחה שאינו סתם גזעני מרושע  (לת) פלץ
  • 13:48
  • 24.05.12

35 מזל שאין צורך במקרה שלהם לענוד טלאי...  (לת) אזרח שפוי
  • 13:48
  • 24.05.12

36 אתה "מסכים להיות מגורש.."? (חוץ מלמדינה ממנה באתה, מה שאתה מקווה יבטיח לך שלא תגורש כלל) ובכן, אנחנו אסירי תודה לך. ממש. ברחת מהארץ הענייה שלך לזו שהעושר היחסי שלה נקנה בדם, כדי לשמר עם נרדף שאין לו לאן ללכת. לא לשכמותך פיללנו. אז אנא לך לדרכך ותבקש מחבריך ש"יסכימו" לא להסתנן. לא מדובשך איש לא רצוי, ולא מעוקצך.  (לת) דני, ת"א
  • 13:48
  • 24.05.12

37 שקרן פנו
  • 13:48
  • 24.05.12

"אני מסכים להיות מגורש לכל מדינה באפריקה"-
למה לא נשארת במצרים?
אתה לא מתבייש, מאשים אותנו בניצול??!!
לא טוב לך, תלך! רצית קפיטליזם, בשביל זה באת לכאן (באופן לא חוקי), לא משלם מיסים, לא ביטוח לאומי, והעיקר חושב שמגיע לו משהו.
מניאק, שתוק ותגיד תודה שאתה חי.

38 שמאל תומך בזרים התופסים מקומות עבודה לישראלים. הזרים הרבים גורמים להורדת השכר לישראלים עמלים.  (לת) זרים תופסים דירות זולות בשכונות ויוצרים חוסר בדירות וגורמים לשכ"ד לעלות
  • 13:50
  • 24.05.12

  •   הרי כולם יודעים שהזרים עובדים בעבודות שחורות שהיהודים לא! הרי ליהודים יש "קלאסה", הם לא מוכנים לעבוד בכל עבודה- אנחנו מפונקים! היהודים הם העם הנבחר אז כמובן שהם בררנים בעבודה-"שאני אעשה עבודה ערבית, מה אני ערבי?" והכי מצחיק זה שבאמת רוב היהודים הם ממוצא ערבי(איראן, עיראק, טוניסיה מרוקו וכו') . חגית
    • 02:42
    • 25.05.12


    .

  •   איראן היא לא ארץ ערבית והאיראנים הם ארים (במיוחד בשבילך חגית) אבי
    • 01:22
    • 31.05.12

    האיראנים אינם ערבים, ואפילו לא שמיים. על פי בדיקות DNA נמצא שהם ארים (תקראי בויקיפדיה), מה שישמח גזענית כמוך. מי יודע, אולי אחמדינג'ד ישא אותך לאישה שניה (או שלישית, או רביעית או מי יודע כמה).

39 כל כבוד לכותב על האומץ ולהארץ על הקול החשוב שהם משמיעים  (לת) מ
  • 13:53
  • 24.05.12

  •   הם לא רק משמיעים הם גם כתבו וניסחו בשבילו. קצת מצער שאתם מזלזלים באינטיליגנציה של הקוראים שלכם!  (לת) לקוח שלכם
    • 16:34
    • 24.05.12

40 הכעס הוא על ממשלת ישראל שלא עושה כלום ולא על האנשים המסכנים האלו.  (לת) אולי מירי רגב לא הבינה .
  • 13:54
  • 24.05.12

41 מתיפיף. שאכפת לו.
  • 13:55
  • 24.05.12

את המילים היפות והגבוהות השאר לעצמך ולשכמותך,תואיל בטובך להשתמש בהן לאלו עבור אלו אשר גרמו לך להזרק כך,מדינת ישראל היא לא פח זבל של כל דכפין,ואם יש איזה צפוני שתומך בך,שידאג להכניס אותך אליו הביתה דרך הרב בריח.

42 באיזה זכות הגעת הנה? באיזה זכות גנבת את הגבול? באיזה מדינה בעולם היו מעלימים מכך עין? באיזה זכות אתה מבקש לקחת עבודה מאזרחי המדינה? על איזה זכויות בדיוק אתה מדבר?  (לת) תלך מפה מיד!!
  • 13:56
  • 24.05.12

  •   "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה" השם
    • 15:48
    • 24.05.12

    "ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה"

  •   לפני שאתה מגרש אחרים, בוא נלמד קצת אזרחות, ובכן: לידיעתך-יש לו זכויות אדם טבעיות השונות מזכויות אזרח. זכויות האדם שלו בהיותו אדם מעוגנות באמנות בינלאומיות שגם ישראל חתומה עליהם. הוא לא גונב עבודה מאזרחים ישראלים כיוון שישראלים מזמן כבר לא מוכנים לעבוד בעבודת השחורות ששחורים מאפריקה משוועים לעבוד בהן. אם כבר, הוא "גונב עבודה" מעובדים זרים אחרים. שנית, תבחין בין מהגרי עבודה לבין פליטים שנמלטו ממדינותיהם כדי למלט את נפשם ממשטרים רצחניים. משעה שישראל לא הצליחה לבלום את כניסתם/הסתננותם, היא איננה יכולה לגרשם, שוב בשל אמנות עליהן היא חתומה. בקיצור באבי, את הזעם שלך תפנה כלפי הממשלות העלובות לרבות זו הנוכחית.  (לת) ריקי
    • 20:06
    • 24.05.12

  •   ובאיזו זכות אתה פה? כי נולדת כאן? והרי כולם יודעים שהזרים עובדים בעבודות שחורות שהיהודים לא! הרי ליהודים יש "קלאסה", הם לא מוכנים לעבוד בכל עבודה- אנחנו מפונקים! היהודים הם העם הנבחר אז כמובן שהם בררנים בעבודה-"שאני אעשה עבודה ערבית, מה אני ערבי?" והכי מצחיק זה שבאמת רוב היהודים הם ממוצא ערבי(איראן, עיראק, טוניסיה מרוקו וכו') . חגית
    • 02:44
    • 25.05.12


    .

43 לפליטים, למסתננים ולכולם: כמה זמן תשלו את עצמכם לגבי מקום שנותן כבר שנים על שנים למאות אלפי פליטים-מגורשים להירקב במחנות ריכוז (שאתם מבלים סביבם במדים או על אזרחי)?  (לת) ק.א.
  • 13:56
  • 24.05.12

44 לך לאנגליה, מחנה מעצר לכל החיים עצור לשעבר באנגליה
  • 13:57
  • 24.05.12

תגידהחיים גיד תודה פה נותנים לך להסתובב חופשי באנגליה ישר את נכנס למחנה מעצר לכמה שנים לבירור מעמד, שלעולם לא נגמר אני יודע, הייתי עצור שם על הגירה באותו מחנה ודיברתי איתם ואני בטוח שלא אתה ניסחת את זה, זה מנוסח כמו כתבה של עיתונאי, עם תזכור של הגרמנים, רוב הסודנים לא יודעים על זה בכלל

45 הנסיון להיות ״הומני״ על חשבון תושבים מאוימים מעורר בחילה שגם היא לא מסתירה את ההסתה והשנאה  (לת) גודמן
  • 14:02
  • 24.05.12

46 ראש הדג מסריח מהראש ואיזה סרחון.  (לת) חמצן דחוף
  • 14:04
  • 24.05.12

47 שוב תעמולת הזוועה.אנחנו עושים לכם מה שהגרמנים עשו לנו?אולי תתבייש מעט כשאתה מדבר על הגרמנים והעם היהודי..אל תסכים לכל משפט ששמים לך בפה או מלמדים אותך לדקלם זה ביזוי האדם להשוות כל השוואה עם הגרמנים.  (לת) פלוטו
  • 14:07
  • 24.05.12

48 חצוף. לא נוח לך כאן, קום ותעוף מכאן, אך אל תשמיץ.  (לת) מוקי
  • 14:15
  • 24.05.12

49 לכל תושבי אפריקה באשר אתם. הרייני מגייר אותכם גיור כשר ומלא באיגרת ברכה זו. עלו בהמוניכם אל ישראל. שובו למולדכם. מעכשיו אתם היהודים האמיתיים. דירשו את האזרחות המגיעה לכם על פי חוק השבות. אל תתמהמהו יותר. חושו אחים חושו.  (לת) הרב הראשי לענייני אפריקה
  • 14:15
  • 24.05.12

50 אתה לוקח מקום עבודה של מובטל ישראלי. אתה מוריד השכר לשכיר ישראלי. לא נוח לך, אל תשמיץ. עוף מכאן.  (לת) יקי
  • 14:16
  • 24.05.12

51 יכולת לחסוך לעצמך את כאב הראש ו 3000 הקילומטר שהלכת ברגל אם פשוט היית בוחר להסתנן למדינה אפריקנית אחרת. אבל לא רצית אפריקה נכון? רצית לחיות במערב. אז סליחה באמת, לא ביקשנו שתבוא ואתה מוזמן ללכת מכאן  (לת) אסף
  • 14:20
  • 24.05.12

  •   ישראל אינה מערב אלא המזרח התיכון ודומה מאוד לאפריקה זו מדינה פרימיטיבית ורעה
    • 15:09
    • 24.05.12

    הרוע והאכזריות שולטים פה . יש אינטרס ברור לקבוצות אינטרסנטיות להביא לפה עובדים לא חוקיים מצד אחד ולגרשם מן הצד השני כדי להביא עוד קבוצות אחרות שישלמו במיטב כספם ואחר כך ישרתו פה כעבדים לטובת בעלי עסקים מקומיים. הכל כסף ופועלים כמאפיה מושחתת להבאת עובדים זרים לא חוקיים

  •   צודק,פרט לעובדה שהם לא הולכים 3000 ק"מ  (לת) ראובן
    • 15:19
    • 24.05.12

52 הגרמנים רצחו את היהודים בגלל שהם היו יהודים לא בגלל שהם רצחו ואנסו בחורות ברחוב. חוצמזה שלא מדברים עליך אלא על מהגרי העבודה. בתור פליט יש לך חוצפה לבוא בתלונות, אם כל-כך רע לך אתה מוזמן בכיף ללכת (אפילו תקבל 2,000 יורו).  (לת) שחר
  • 14:22
  • 24.05.12

  •   היהודי זיס דניאל
    • 15:22
    • 24.05.12

    ראה את הסרט 'יהודי זיס' שחר יקירי! או שלפחות תקרא עליו בוויקיפדיה

  •   מכיר את הסרט, דניאל, אבל את הסרט של הזקנה בשכונת שפירא שנשדדה על ידי פליטים או הבחורה שנאנסה בתחנה המרכזית לא היה צריך לביים באופן שקרי. זה פשוט קרה באמת...  (לת) שחר
    • 17:56
    • 24.05.12

  •   מצאת את מי להאשים באלימות? פאתטי יעל
    • 01:50
    • 25.05.12

    אחוזי הפשיעה בקרב היהודים הרבה יותר גבוהים מבקרב המהגרים... האנסים והרוצחים הם אנחנו.
    תראה את התגובה המגעילה והאלימה שלך, ואת המכתב הנעים של המהגר....
    אולי תלך מפה אתה?

53 יהודי שזורק בקבוק תבערה לגן-ילדים הוא מחבל, ודין אחד למחבל יהודי ומחבל ערבי: להרוס את ביתו.  (לת) אור
  • 14:23
  • 24.05.12

54 איזה חוסר מזל , עמית
  • 14:23
  • 24.05.12

לו היית מגיע בזמן המנדט היית נחשב היום לפלשתינאי, וכל העולם היה דואג לך. מדינת ישראל מקום קטן מדי לפתור את הבעיות של אפריקה. לפחות לא יורים בכם כמו במצרים. תחזרו בשלום מנין שבאתם.

55 אתה מאחז עיניים. הרי הגעת לכאן ממדינה אפריקנית שאינה סודן, ושמה מצרים. מי מפריע לך לחזור לשם? אז עשה טובה, ואם לא נעים לך פה, הסתלק בהקדם.  (לת) מיכה
  • 14:24
  • 24.05.12

56 "מסכים להיות מגורש" מפוכח
  • 14:29
  • 24.05.12

אז למה הוא בא?

57 אם אתה נרדף ומבקש מקלט אמיתי בוא בטענות לעשרות אלפים המתפלטים נפיח
  • 14:30
  • 24.05.12

שמסתננים לכאן.לא דיברו נגדכם אלא רק עזרו לכם כל זמן שהייתם אלפים בודדים.אבל שהנחשול הפך לצונאמי אז אבדו לכם הסיכויים להשאר כאן.

58 המשטרה לא מרשה להם ולאתיופים להסתובב בצפון ת א,צביעות.  (לת) צבועים לבנים
  • 14:33
  • 24.05.12

59 מדהים שהאיש שמקדם בטלנות, פרזיטיות ופרימיטיביות תרבותית יוצא נגד אנשים אמיצים שעובדים למחייתם שמעשירים אותנו עם עולם תרבותי מפותח  (לת) ג. לוריה
  • 14:33
  • 24.05.12

60 הערך שמייצר הפועל האפריקאי בעבודתו משמש למימון הקצבאות של מצביעי ש"ס  (לת) אין גבול לרוע
  • 14:34
  • 24.05.12

61 הפשע היחיד שלכם הוא שחשפתם את ערוותנו.  (לת) מדינה גזענית
  • 14:35
  • 24.05.12

62 גונבים את הגבול, עוברים על החוק, ותובעים זכויות ? גרשוני
  • 14:35
  • 24.05.12

גונבים את הגבול, עוברים על החוק, ותובעים זכויות ?
כמעט כמו בדרום ארה"ב,
גונבים את הגבול,
מסתכנים יום יום,
באים מתרבות מוסלמית פרימיטיבית וכופים עלינו את נוכחותם,

היום מעמיסים על מערכות הציבוריות מעמסה כבדה מנשוא,

מחר יתבעו לכפות את חוקי השריעה על האוכלוסיה שלהם עצמם, וזאת בניגוד לחוקי מדינת ישראל!

מחרתיים יתבעו אותנו בהאג על אפלייה גזעית.



יש להרוג את התינוק האינווליד הזה בעודו קטן !

אם לא יהיה כך,
נעלה את ליברמן לשילטון כדי שיטפל בנושא ביתר חריצות ואסרטיביות,
ואז כולנו נפסיד !

63 הגעתה לבד תלך לבד עמית
  • 14:36
  • 24.05.12

מצג שאני אתה צודק בקשר למדיניות הממשלה
אבל בתכלס לך לאן שאתה רוצה רק תעוף מכאן כמה שיותר מהר
היום זה יום מצויין לארוז וללכת

64 הכל מתחיל בהסתה נגד החרדים  (לת) מדינה גזענית
  • 14:37
  • 24.05.12

65 הגיון פשוט נעם
  • 14:38
  • 24.05.12

אם הם מבקשי עבודה אין להם הצדקה להיות כאן אם המדינה והאזרחים לא מעוניינים בשהות שלהם כאן.
אם הם "נסים על נפשם" כמו שארגוני הסיוע מבקשים להגדיר אותם, אז כמו שהקבלה שלהם כאן היא מוסרית והכרחית הם גם צריכים להיות אסירי תודה.
אם אין להם בעיה שיגרשו אותם, אין סיבה שהם יהיו פה ממילא. אף אחד לא חייב להם דבר. או כמו שהוא אמר - "המדינה לא נותנת לנו כלום". פחחל.
ועוד משהו - "אני מרגיש שהיהודים עושים לנו בדיוק מה שעשו להם" - לא לגיטימי, טיפשי ומבוסס על בערות אדירה. אבל יותר מכול - מתעיב אותם כ"כ. איך אפשר לתת לזה במה כזאת והתייחסות כ"כ נרחבת?!

66 כל כך שקוף שזהו פסאודון של שמאלן מתוסכל.... שמאלנים יקרים, למה לנצל ערן
  • 14:40
  • 24.05.12

מצוקה של אנשים כדי לקדם את האג'נדה שלכם? זה לא סותר את מדיניות האנטי ניצול שלכם?

67 אין להכחיש, גדעון לוי יודע לנסח היטב בעברית,רק למה להסתתר מאחורי שמו של המסתנן?  (לת) ניסוח יפה
  • 14:42
  • 24.05.12

68 זכיותיו וחובותיו של אדם או של אילו שאותם הוא מייצג בכתבה בן כנען
  • 14:42
  • 24.05.12

אדם, אני פונה אלך ומבקש ממך לחסוך מאיתינו את ההשוואה של היחס אליכם כאן מול איך הגרמנים היתיחסו ליהיודים.
אמת מה שמתרחש סביב הנושא שלכם בימים האחרונים הוא איום ונורא.
נכון מדיניות הממשלה מול מאסות מהגרי העבודה שמגיעם מאפריקה היא כישלון.
אבל היהחס איליכם שוא מהותית שונה, כך ששהשוואה שלך היא.

1. פופוליסטית
2. מזילה את זכר השואה שעברה על היהודים באירופה
3. מציג אותך כבור וחסר רגישות למדינה או לעם כבר 5 שנים נותן לך מקלט.

מאחל לך שכל זכיותך יקוימו במלואם

69 האם בגלל שמעשים הנושאיים שהפליטים עשו לאחים/אחיות שלנו אנחנו נותנים להם במה להשמיע את טענותיהם נגדנו? איפה נשמע בזיון שכזה??? רונית
  • 14:47
  • 24.05.12

מה פתאום התקשורת נותנת במה לטענות של פליטים בגלל שחלק מהם החליטו לקחת את החוק לידיהם? מה המסר שאנחנו מעבירים? נכון שיש בעיה חמורה לפליטים ושהמדינה צריכה להחליט מה עושים לגביהם ולפעול בצורה הכי הומנית ואנושית, אבל עדיין זה לא נותן להם את הזכות לאנוס, לגנוב ולהשתמש בסכינים נגדנו... וזה ממש לא הזמן הנכון להעלות את הבעיות שלהם על הפרק, אני לא מקבלת את הפשעים שלהם וממש לא מקבלת את את העובדה שהם מצדיקים את הפשעים שלהם בגלל החלטות המדינה.... קודם כל שינהגו כמו בני אדם ואז גם אנחנו נתייחס אליהם כך !!

70 הארץ פועל כאחרון סחטני הרגש. הבעיה היא שהכמות הופכת לאיכות, והאיכות היא פגיעה מהותית וממשית בחיי תושבי העיר בפרט החלשים שבהם.  (לת) דוקו-אקטיביזם במרעו !
  • 14:47
  • 24.05.12

71 לסלק את כל פורצי הגבול המסתננים ומהגרי העבודה ה היו פליטים במצרים כאן הם מהגרי עבודה חובה להחזיר אותם לארצם למולדתם .הם סכנה למפעל הציוני הם פצצה מתקתקת ישראל לא ארץ מקלט למהגרי עבודה חובה ללא דיחוי להחזיר אותם לארצם ,  (לת) עודד
  • 14:48
  • 24.05.12

72 כמה מצחיק ששחורים מאפריקה נקראים בישראל 'קופים' כל זאת בה בשעה שהם עצמם מראים סימפטומים קשים של בבוניזם.  (לת) אין לכם ראי?
  • 14:48
  • 24.05.12

73 חצוף - גונב גבול, פולש למדינה שלנו, דורש זכויות ומטיף מוסר  (לת) אלי
  • 14:53
  • 24.05.12

74 שכל העולם ינהג ביהודים שחיים שם כמו שאנו נוהגים בפליטים מאפריקה אם יש מדינה רק מסמר חלוד
  • 14:54
  • 24.05.12

ליהודים יכולות להיות מדינות רק לנוצרים או רק למוסלמים חרפה למדינה היהודית שהגיע לשפל הזה.

75 אין לך זכויות פה, זו היתה בחירה שלך. ד
  • 14:55
  • 24.05.12

זה לא קשור לצבע, דת או ריח. אני לא גזענית, ולא איכפת לי מהמראה שלך. מפריע לי שאתה פה בצורה לא חוקית, עולה הרבה כספי מיסים, (רק שבוע שעבר איכילוב דיווחה על עלויות הפליטים), אתה לא תורם למדינה.
אל תגיד שאתה לא נטל. מישהו צריך לממן חיסונים, טיפולי בריאות, לידות. מישהו צריך לממן את בתי הכליאה, והמטוסים להוציא אתכם מפה.
המיסים שלנו מספיק יקרים.
אתה בחרת לבוא לישראל. ידעת שאתה לא חוקי, ללא זכויות. יכולת להשאר במצרים או כל מדינה אחרת בדרך, ולהחשב פליט לפי החוק. אתה אומר בעצמך שאתה מוכן להיות מגורש לכל מדינה באפריקה.
באת מבחירה. בחרת מדינה שאין לך בה זכויות. אני לא בחרתי שתבוא. אז אתה אורח לא רצוי.

  •   דוקא יש לו זכויות יעל
    • 01:53
    • 25.05.12

    שמעת על זכויות אדם? הזכות לחירות, לבטחון, לחיים לרכוש...? או שפיספסת שיעור אזרחות או שניים? הוא בן אדם, ולכן נולד עם זכויות. ואת כן גזענית, עניין המיסים הוא קשקוש והמצאה שמכבסת לך את המצפון

  •   עם זכויות יש חובות. ד
    • 13:31
    • 25.05.12

    לכל אדם יש זכויות רק במסגרת החוק. גם לאסיר אין זכות לחופש. הוא בא, מזלזל בחוק שלנו, גונב את כספינו, ועוד יש לו דרישות.
    וכשאני למדתי אזרחות, לימדו שעם זכויות יש חובות. חובה לשרת את המדינה, לשלם מיסים, לפעול לפי החוק, לעבור גבול מדינה עם דרכון.
    הוא לא פליט, אין לו פה זכות. אחרת האו"ם מזמן היו דואגים לו.

76 אין לך זכויות - אתה הגעת לארץ ברמאות וגניבה. על זה נאמר הגנבתה וגם ירשתה. אני ממליץ לך לחזור לארצך ולבנות אותה ולא לגנוב ארצות לא שלך  (לת) רמי
  • 14:55
  • 24.05.12

77 אני, אין לי מה להפסיד. הייתי יכול להתנהג כמו הישראלים ואף יותר גרוע  (לת) יותר גרוע??????????
  • 14:58
  • 24.05.12

78 לא רק לאשכנזים נאורים מותר להיות גזענים ,גם לפרנעקים מותר.  (לת) ערבי בן דת משה.
  • 14:58
  • 24.05.12

79 אפשר לחשוב שלפני הפליטים, או בלי קשר לפליטים, ביבי וממשלתו פשוט קורעים את התחת בניסיון לאפשר חייםהגונים ויפים לאזרחי ישראל בכלל, ולתושבי השכונות בפרט.  (לת) כמה קל לפגוע בהכי חלשים!
  • 15:02
  • 24.05.12

80 למה מדינה יהודית? יותר נכון בית משוגעים יהודי.  (לת) פימון שרס
  • 15:02
  • 24.05.12

81 אין לכם זכויות!!! נקודה! מי שגונב גבול צריך לשבת מאחורי סורג ובריח ואין ולא יהיו לו זכויות. בכל מדינה ראויה, היו מעלים אותם על מטוס או אוניה ושולחים אותם למקומות אחרים. צריך לכנס את כל המסתננים בכיכר המדינה בתל אביב, ששם כתבי "הארץ" ועורכיו יפנקו בעצמם וליד ביתם את גונבי הגבול! איפה גדעון לוי גר? יש לשלוח אותם לבית שלו, נראה אותו מגיש להם ארוחת ערב ומדליק את הדוד שלו בכדי שיהיה להם מים חמים, נראה...  (לת) יוסי
  • 15:02
  • 24.05.12

82 פליט מה פליט, יאללה תיפלט מפה כבר רון
  • 15:04
  • 24.05.12

חוצפן עוד יש לו את התעוזה לבוא בטענות.
לך בחזרה לדרפור נראה איך היית חי שם, אם היית חי בכלל.

83 נוראי איתי
  • 15:06
  • 24.05.12

נוראי להרשות לעצמך להשוות את הישראלי המצוי לחייל ss. "אני מרגיש שהיהודים עושים לנו בדיוק את מה שהגרמנים עשו להם." זו פשוט בושה. אתה ואחרים כמותך ולא, לא בגלל שאתם לא לבנים, הגעתם למדינה שלא לפי חוק.
כעת לומר שישראלים שונאים בגלל צבע העור את התושבים הלא חוקיים שבמדינה זה פשוט לא בסדר.... אני לא יצאתי לרחובות אתמול או שלשום, אני מסכים שזו הייתה תהלוכה מוזרה, אבל להירגע ומהר. הצלתם את עצמכם כשברחתם מביתכם? הייתי עושה את אותו הדבר. כעט, שימרו על פרופיל נמוך ואת תשוו אותי לגרמנים. תודה. ובהזדמנות הראשונה שאתם יכולים לחזור לביתכם, או לאחת מארצות אפריקה שהכניסה מותרת אליה, אז תחזרו, כי יש לישראלים מספיק בעיות.... אוייבים מחוץ, אוייבים מבפנים, ועכשיו תושבים שחיים בעיר הכי מבוקשת בארץ (אומנם ברמת חיים זוועתית אך שם) שמשווים אותנו לגרמנים.... נראה לך הגיוני?

84 אתה מוזמן לתפוס את המטוס הראשון שיוצא מכאן אני מוכן לתת לך אפילו כסף !  (לת) היציאה משדה התעופה בלוד
  • 15:13
  • 24.05.12

85 תודה על המלים הפשוטות, היפות, והמרגשות. בא מהלב וחודר אל הלב  (לת) ראומה
  • 15:15
  • 24.05.12

86 די כבר! רון
  • 15:17
  • 24.05.12

המדינה הוקמה כמקלט קטן ופצפון לעם נרדף. לשמאלנים ממש שורף באצבעות מרוב רצון לחסל גם את אותה פיסת אדמה שבה יהודי יכול להיות חפשי, ולהציפה במוסלמים. למה?!

87 "אני מרגיש שהיהודים עושים לנו בדיוק את מה שהגרמנים עשו להם" ?! עכשיו על המטוס הראשון החוצה! חצוף! ל.
  • 15:17
  • 24.05.12

היהודים היו אזרחי המדינות בהן חיו. הן לא ישבו בהן בניגוד לחוק.

אלוהים ישמור, מאיפה מגיעים כל המסתננים האלה שרק עושים לאוכלוסייה שלהם נזק? "אין לי לאן ללכת. אני רק רוצה לחיות בביטחון. אני מסכים להיות מגורש לכל מדינה באפריקה". אז יש לך לאן ללכת. לכל מדינה באפריקה. למה להגיד שאין? ובמקרה הזה, למה הגעת לכאן מלכתחילה? "אנחנו עובדים תמורת פחות משכר מינימום". במילים אחרות, שוברים את שוק העבודה והופכים ישראלים למובטלים. "בעבודות שהישראלים ממילא לא מוכנים לעשות בעצמם". וואו. כאילו נאמר מפי אחד מעובדי ארגוני ה"סיוע". ישראלים לא מוכנים לעשות אותם תמורת שכר נמוך, איברהים, וכל זמן שתישארו כאן, השכר לא יעלה. אתה מבין את המילכוד?

המדינה מתה לגרש אתכם, אבל האו"ם לא מרשה. לך, תתלונן בפני נציגות האו"ם בישראל. תגישו עתירה לבג"ץ ותבקשו שהמדינה תגרש אתכם. תעזרו לנו להוציא אתכם מכאן בשקט.

88 תתגייר, וכל הצרות שלך יעלמו. תצביע ש'ס ואז בכלל תהיה מלך. תלך לרבי, תן לו אלף ש'ח ואתה יהודי.  (לת) קתו הזקן
  • 15:20
  • 24.05.12

  •   איזה גאון! אתה חושב שהיהדות ממהרת לקבל מתגיירים חדשים? שתהליך הגיור הוא קל ומהיר? ..  (לת) חילוני לגמרי
    • 20:48
    • 24.05.12

89 הם צודקים לגמרי.המדינה בהצגה כלפי חוץ אבל המציאות זה מירי רגב אלי ישי ועוד לי
  • 15:23
  • 24.05.12

זו המציאות.

90 אדם,איזה זכויות בדיוק מגיעות לך? רון
  • 15:25
  • 24.05.12

תבין,עשרות אלפים חצו את הגבול באופן לא חוקי בעזרת בדואים.
ישראל קטנה,7 מליון תושבים.אנחנו לא יכולים להכיל עוד מאות אלפי מסתננים הטוענים שהם פליטים.
אני לא חושב שאתה מסריח,אבל גם לא חושב שהמדינה צריכה להתמודד עם מסתננים לא חוקיים.תהיה חכם,תבין שההצגה נגמרה ולישראלים נמאס להיות מוצפים בעשרות אלפי מסתננים.חזור למולדתך ותחיה בשלום.

91 אדם איברהים הנכבד ! שעה שעסקת בכתיבת המאמר, כניראה ביזום העיתון הנכבד, נתפסו שני שוהים בלתי חוקיים מאריתריאה ברח' אלון לאחר שתקפו חיילת ושדדו ממנה את הסלולרי. אני מספר לך זאת כי עד לרגע זה לא כתבו על זה בעיתון הזה. עכשיו, אני מקווה, יקל עליך להבין מדוע לא אוהבים אתכם כאן.  (לת) סתם 1
  • 15:27
  • 24.05.12

  •   שעה שאתה כתבת את תגובתך מקיימת מדינתך וצבאך מתחת לאפך וממול העינים מחנות ריכוז לפליטי הארץ שהואלתם להותיר בחיים.  (לת) שימעוניהו פרסקיהו
    • 15:45
    • 24.05.12

  •   הפליטים המסכנים מוזמנים לצאת מהמחנה ולנסוע מזרחה 20 קמ. שימי
    • 20:07
    • 24.05.12

    הדלת של המרתף פתוחה
    "האיש המעונה במרתף" מוזמן לצאת החוצה לרחוב
    אני גם מוכן לקנות לכל אחד מהם כרטיס טיסה + 10K$ מענק הסתגלות שייסעו למצרים או לסודאן יהיו שם מיליונרים
    תוכנית שימי קליר למסתנן. תפסו אותך בגדר הגבול קבל 1000$ וסע חזרה לסודאן. תפסו אותך בתל אביב קבל 5000$, תפסו אותך במחנה פליטים ביוש קבל 10000$.
    תפסו אותך במערכת הארץ קבל 20K$ וממש את האזרחות הגרמנית שלך בברלין ותעזוב אותי בשקט

  •   באמת סתם 1 משה
    • 01:58
    • 25.05.12

    למדת מה זו הכללה? למה אתה מאשים את הכותב בפשע שאולי התרחש ואולי סתם המצאת אותו, אבל בכל אופן לא הוא עשה? כי אתה גזען

92 הא, אבירי אקירוב... מושיעי 95% מהגרי עבודה  (לת) אבל לא בבית ספרינו
  • 15:28
  • 24.05.12

93 "הזכויות שמגיעות לי" אני
  • 15:29
  • 24.05.12

כנראה שבאמת ירדנו מהפסים.
מי שנכנסים לכאן שלא כחוק (וכל מדינה קובעת מי רשאי להיכנס אליה ובאיזו דרך) דורשים זכויות שמגיעות להם. בלי בושה.
אגב, לפני מספר חודשים התראיין שגריר אריתריאה לאחד העיתונים, והוא פשוט אמר שהמדינה שלו ממש לא מתכוונת שעשרות האלפים שהגיעו לכאן יחזרו הביתה.
ואצלנו ניגבו את הרוק בעדינות והמשיכו כאילו דבר לא קרה.

94 אנחנו היינו סיירים בפאלוג'ה, וגם בעוג'ה אל חפיר. שיכון לזוגות צעירים, מספר כחול, מזה פה? שוויענראי? תתביישו. איפה היית ב32? איפה היית ב 48? איפה היית ב 56? איפה היית? איפה?  (לת) אנחנו נבריח השממה
  • 15:31
  • 24.05.12

95 מקובל לחלוטין! דני
  • 15:32
  • 24.05.12

אכן מן הראוי שתקבל סיוע להגירה מחוץ לישראל - פרט לסודאן!- מגורמים כגון האו"מ.

אל תשכח - טכנית אתה פושע , נכנסת למדינה הזאת כאורח לא רצוי. רק עקב הסובלנות שלנו הנחנו לך להשאר 5 שנים בלי לשלם על פשעיך.

על מנת שלא תטעה - תנסה להכנס לבריטניה או לארה"ב....דבר אחד אני מבטיח לך תהיה לך קורת גג בחינם , מקלחת שבועית, טיפול רפואי חינם, שלוש ארוחות - אבל תהיה בכלא עד לגירוש. כך שלפני שאתה משמיץ אותנו תחשוב פעם שנייה.ולא אינני מעוניין בהכרת הטובה שלך, שמור אותה לעצמך.
בהצלחה!!!!

96 לכבוד מערכת הארץ: מדוע אף פעם אני לא יכול לראות את כל התגובות? הפעם רשום שיש 80 תגובות ובפועל אני רואה רק 50. לטיפולכם  (לת) קורא נלהב
  • 15:33
  • 24.05.12

97 בני אנוש מאיה
  • 15:35
  • 24.05.12

כולם- הפליטים הם פליטים! כאלו שהיו נרצחים אם היו מראים את פניהם עכישו במדינה שלהם. זה לא שיש להם יותר מדיי ברירות וגם אם כן, ןהם כבר כאן, כדאי להתייחס אליהםן כאל בני אדם -שווים כבני אדם. אז אמנם רמת הפשע עלתה, אבל האם זה אשמתם? כאילו שילדים יהודים ישראלים לא מסתובבים עם סכינים ורוצחים על ימין ועל שמאל? והממשלה - טוב, ברור שהיא דפוקה וזה ממש לא חדש....חשוב לזכור שכולנו אנשים ולכולנו מגיע לחיות.

  •   את טועה ראובן
    • 16:21
    • 24.05.12

    דרום סודן היא מדינה עצמאית והסכנה בה רחוקה מלהיות נוראה כמו שגורמים מסויימים מציגים.חלק אולי פליטים,רובם מחפשי עבודה בשכר שבסודן נראה חלום רחוק.לכן הם כאן.
    אם יש פשיעה ישראלית זה אומר שעוד קצת פשיעה זה "לא נורא"?
    העולם מבין את הבעייה.ארצות ליברליות יחסית באירופה מגרשות פליטים מאפריקה והעולם השלישי בכלל.נמאס להם להיות עיר מקלט.אמריקה מכבידה ידה על מסתננים ממקסיקו.גם לנו מותר.בהתחשב באוכלוסיית ישראל מול מספר המסתננים, זה איום דמוגרפי.
    מגיע להם לחיות,בארצם סודן ואריתריאה.

98 עוקץ נדל"ני ירון
  • 15:41
  • 24.05.12

לכל המיליונרים שביניכם קבלו עוקץ נדל"ני מהשורה הראשונה: קנו דירה במגדלי צמרת, ושכנו שם במחירי הפסד 30-40 מסתננים/ פליטים (תלוי לאיזה צד במפה הפוליטית אתם שייכים). בתוך שנתיים המחירים במגדל יצנחו לרצפה. באיזשהוא שלב אקירוב ישמח לתת לכם את הבניין במתנה.
ככה תצאו טוב מכל הכיוונים, הדרומיים וארגוני הסיוע לפליטים יהיו מבסוטים עליכם רצח, ויותר חשוב, מספר לא מצומצם של מסיכות יתחילו לנשור מכל מיני פרצופים.

99 חמש שנים ואתה יודע עיברית כל כך טוב? אחד שלומד
  • 15:42
  • 24.05.12

אתה צריך להיות פרופסור באפריקה עם קצב לימוד העיברית שלך!
ביזיון שאתה בכלל פליט, עם כל השכל והחריפות.

בחמש שנים לא הצלחתי ללמוד אנגלית ברמה שבה הכתבה הזו כתובה!

עלק דעותיו של פליט, זה כתבה של עיתונאי שדוחף מילים למישהו.
תביאו את דברין ללא עריכה, ללא תוספות!

  •   language skills an english teacher
    • 18:21
    • 24.05.12

    It is your problem . There are certainly people who can master a language reasonably well after five years

  •   חמש שנים ו... דניאל-ברז'רק(צרפת)
    • 18:48
    • 24.05.12

    אם אתה באמת אחד שלומד, איך זה שלמדת בכלל ללכת. עם תגובה ברמה כזו לא הייתי נותן לך תעודת גמר של כיתה ג'.לפני שתנסה ללמוד אנגלית נסה ללמוד קצת אנושיות. תאמין לי, זה עוזר

100 מוזר שכולם רוצים לזרוק אותם לצפון תל אביב אחד שלומד
  • 15:43
  • 24.05.12

אני הלכתי לגור בצפון תל אביב כי שם אין פליטים. בסדר, נעבור דירה אם צריך.

101 אין לך לאן ללכת? דני
  • 15:45
  • 24.05.12

יש בעולם עשרות מדינות מוסלמיות,חלקן באפריקה.
באת לכאן כי זה קרוב,הישראלים רחמנים,יש כסף,הכל סבבה.
אבל לנו נמאס מהסתננות לא חוקית,פשיעה ואונס.
ישראל ליהודים,סודן ואריתריאה לסודנים ולאריתראים.
בקיצור,אתה יכול ללכת הביתה.

102 Important correction Ariella
  • 15:50
  • 24.05.12

Some poeple who commented here are under the impression that you can only become a refugee if you arrive directly from your home country. That is categorally untrue. Many refugees travel across several borders until they reach a place of safety. International law gives people the right to choose where to seek international protection/asylum. .

103 מדינה מסריחה, אומה ברברית, חסרת תרבות, חסרת ערך וכבוד, ישראלים מגעילים בנאלים...  (לת) שונאת ישראלים
  • 15:50
  • 24.05.12

104 bravo yoav
  • 15:51
  • 24.05.12

well said, me and many other israelis agree and feel empathy with you and your sufferings. The violent minority is overheard, and the media has always its own motives

105 תשובה למבקש מקלט.... תזכיר לנו בבקשה, מי הזמין אותך לכאן? איך בדיוק אריה
  • 15:52
  • 24.05.12

נכנסת לארצנו? עזוב אותך מילים גבוהות ופוליטיקה עלובה, הרי ברור לשנינו שידוע לך שאינך מוזמן ולא רצוי כאן. למה לגרש אותך? כי זה על חשבוננו? בוא נעצור אותך כמסתנן לא חוקי, נארח אותך באוהל בנגב נספק לך עבודה יזומה, לתועלת האומה, ובבוא היום - תוכל להשתמש בכספך לעבור למדינה שתסכים לארח אתך. תחשוב על זה.

106 דמגוגיה יש גם ארופאים איציק
  • 15:52
  • 24.05.12

יש גם כרופאים רבים ברוסיה רומניה מליונים שרוצים להסתנן לישראל אבל הם לא יכולים להסתנן רגלית רק דרך מטוס הכביכול פליטים לט נפלטו פתאום לישראל הם הוציאו כספים הלכו ברגל עמלו חודשים להצליח להכנס לכאן וידעו שזה מעשה לא חוקי ובכל זאת התאמצו ולא נפלטו לכאן ודין עבריין גבולות הוא בכלא אין לנו אפילו גבול עם סודן מה הקשקוש שאתה פליט במצריים היית פליט ממצרים לכאן היית עבריין גבול יש גם קבוצות של ניגרים שהיו באים למלון שאני עובד בו ועם שחר כל הקבוצה נעלמה מה שהניגרים עשו זה בדיוק כמו מה שאתה עושה תחזור למצריים ותתחיל מהתחלה אין פה גזענות יש פה ניצול ציני של הצבע שלכם כדי להאשים אותנו בגזענות אתה הגזעני פה שבמקום להודות בעבירה על הגבולות אתה מציפיית בצבע עורך מדוע ישראלים אוהבים מוסיקה שחורה שחקני כדורסל שחורים כי הם לא עוברים על החוק כמוך

  •   איציק, הדמגוגיה שלך זולה יותר. דניאל
    • 19:28
    • 24.05.12

    לא אחזור על טיעונים שניתנו כאן זה מכבר, אבל אני מבקשת ממך לעשות דבר אחד קטן ומאד פשוט: שים את עצמך רגע במקומם. ברמה האנושית בלבד, נסה לדמיין שאתה אדם שנרדף בארצו, הצליח לברוח למצרים רק כדי להווכח שהיא אינה בטוחה בימים אלה, ולכן השקיע את ייתרת כספו ומאמציו בהסתננות למדינה הדמוקרטית הקרובה: שם הובטח לו שלא תישקף סכנה לחייו - אמנם במחיר ביצוע פשע ההסתננות ובחירה מודעת בזרות נצחית - אבל *לא תשקף סכנה לחייו*. יחסית. לא מדובר פה על גזענות מבוססת צבע עור, אף אחד לא קורא לגרש אתיופים (למרות שהם בהחלט סובלים מגזענות בהקשרים משלהם). יש כאן תסכול מוצדק שמצא לו את הקורבן הלא נכון. המסתננים עובדים למחייתם בעבודות נחותות, מרוויחים שכר נמוך מהמינימום ולא מקבלים דבר מהמדינה פרט לחייהם. אתה באמת מאמין שהזכות הבסיסית הזו לא מגיעה להם מעצם היותם אנשים? אתה לא מסכים אתי שהבעיה האמיתית היא בהזנחת השכונות הדרומיות על ידי העיריה + הזנחת המעמדות החלשים על ידי הממשלה?

  •   רומניה באיחוד האירופי כבר, אני מחכה לדרכון הרומני כבר שנה כדי לעזוב לא רופא, סתם יהודי
    • 22:15
    • 24.05.12

    ורופאים יקבלו אישור עבודה בכל מקום.
    הקיצר, תנוח על האף.

107 צביעות  (לת) איציק
  • 15:53
  • 24.05.12

108 תהיתם למה הם מרוכזים רק בדרום תל אביב ולא אצלנו בצפון ? צפון תל אביבי
  • 15:55
  • 24.05.12

כלומר ברור שהם ישכרו דירות איפה שזול - אני מתכוון למה הם שורצים בשעות היום רק בדרום תל אביב ולא משתרעים בגנים המטופחים של הצפון
יש שם הרבה יותר בנות יפות לבהות בהן והרבה יותר קל לגנוב ולשדוד שם - אז למה באמת ? - לא מזמן ראיתי מכונית אזרחית שירדו ממנה אנשים במדים - אני לא בטוח אם הם היו שוטרים או פקחים של עוז - אבל הם פשוט העמיסו לטרנזיט שלהם שלושה מסתננים שרבצו על הדשא ליד חוף מציצים
כששאלתי לאן לוקחים אותם - ענה לי אחד מלובשי המדים שיורידו אותם ברחוב קיבוץ גלויות תיכף ואין לי מה לדאוג - לא יקרה להם כלום
כלומר - יש כנראה סיירת שאחראית לאסוף אותם מהצפון הנאור וההומני ולזרוק אותם לדרום החשוך והגזען
תמהני למה

109 לכל המגיבים.אתם שפויים ? דרור
  • 15:57
  • 24.05.12

כשברחנו לארצות אירופה מספרד ביקשנו אישור ממישור? כשהתלוננו על אנטישמיות מה חשבנו לעצמנו בדיוק ? אם אנחנו מתנהגים ככה לזרים כנראה האנטישמיות מוצדקת

110 באיזו מדינה שירה
  • 15:57
  • 24.05.12

הינך שוהה בלתי חוקי במדינה. ובאיזו מדינה היו נותנים לך להתבטא נגדה מעל גבי העיתון כמו שנתנו לך הפעם. באם רצונך להיות אזרח מן המנין הגש בקשה למשרד הפנים - או שיאשרו או שידחו את בקשתך. אבל עליך לקבל את חוקי המדינה שבה אתה רוצה לבנות את חייך

111 יש כאן בלבול גדול בין פליטים, עובדים זרים ומסתננים, זה לא אותו דבר. ע.ו
  • 15:59
  • 24.05.12

חבל שיש כאלה שמתייחסים לכולם אותו הדבר:
פליטים - אלה כאלה שנרדפים ויש הגדרות בינלאומיות מי הם, אליהם צריך להתייחס ולסייע להם זמנית עד שובם לארצם.
עובדים זרים - כאלה שהיגיעו ברישיון, הם רשומים ומגיעים למטרה מסויימת ולזמן מוגבל. צריך לתת שלהם את כל התנאים והכבוד הראוי כאנשים שומרי חוק.
מסתננים/מהגרי עבודה - כאן הבעייה, אלה לא חוקיים ולא רצויים, הם עושים את רוב הבעיות, אותם צריך לשגר חזרה ולמנוע מאחרים להגיע.
חבל שיפי הנפש מצד אחד וחמומי המוח מצד שני לא מזהים את ההבדלים.

  •   ממש גילית את אמריקה  (לת) רון
    • 16:22
    • 24.05.12

  •   אף אחד לא מתבלבל. לאף אחד לא אכפת! הובר חוכם
    • 16:25
    • 24.05.12

    שונאי הזרים, שונאים את כולם - ולא מעניין אותם איך הגיעו.
    שונאי ישראל, לא מחפשים סיבות שיצדיקו את מעשינו - ולא מעניין אותם כמה הם מוצדקים.

  •   אתה טועה בגדול ראובן
    • 16:42
    • 24.05.12

    אין לי שום בעייה עם עובדים ברשיון-פיליפינים,סינים,וייטנאמים.חלקם עושים עבודות שישראלים לא מוכנים לעשות.
    אין לי בעייה אם ישראל תקלוט מספר הגיוני של פליטים שאכן בסכנת חיים.
    אבל יש לי בעייה גדולה עם מסתננים מוסלמים החוצים את הגבול באופן לא חוקי בעליל,מקבלים עזרה מסויימת מצה"ל ומועלים על אוטובוסים לת"א ואילת כי הם יודעים שאם ימצאו תעסוקה זה יהיה בשכר שבארצם אין סיכוי שיקבלו ועוד דורשים זכויות-אז עם זה יש לי בעייה גדולה!

  •   ישראל כלל לא מקיימת דיון בבקשות מקלט ל ע.ו.
    • 18:43
    • 24.05.12

    ישראל כלל לא מעוניינת להכיר במעמד פליט - הם כאן באישור שהיה זמני
    עכשיו לך תבדיל בין פליט למסתננן כשאין בכלל דיון.

  •   מעניין שהפליטים עברו 4 ארצות ובחרו להישאר דווקא בדרום תל אביב.. משה
    • 12:37
    • 07.06.12

    יכלו לעצור באתיופיה, סודאן, מצריים או לחלופין רק לעבור את הגבול לסומליה או קניה, אבל משום מה הם בחרו, כפליטים, לנדוד ולעבור את מדבר הסהרה החם וסיני השורצת בדואים, מבלי לעצור בדימונה או ירוחם, ודווקא לעגון בלווינסקי. ואללה, לאלוהי הפליטים פתרונים.

112 ממשלת ישראל החדלת אישים הזאת לא מסוגלת לקבל שום החלטה בשום נושא ורק גורמת נזק! בושה שאלה נבחרי הציבור העלובים שלנו שלא יודעים למשול .  (לת) רן
  • 16:02
  • 24.05.12

113 אל תקח את זה באופן אישי. פשוט נגמרה עונת הכדורגל וההמון מחפש גולים ומישהו לקלל בועז
  • 16:04
  • 24.05.12

אם זה לא בית"ר זה הפועל, אם זה לא הפועל זה הערבים, אם זה לא הערבים זה השמאלנים, אם זה לא השמאלנים זה שטראוס, אם זה לא שטראוס זה הפליטים. ברוכים הבאים ל להלה לנד, תורכם להיות שעירים לעזאזל

114 זכויות? דני
  • 16:13
  • 24.05.12

נכנסת לארץ כמסתנן לא חוקי ויש לך "זכויות"?
תחצה כמסתנן את הגבול לצפון קוריאה והזכות היחידה שתקבל תהיה כדור בראש או מאסר ממושך בתנאים קשים.
אולי כבודו רוצה ביטוח לאומי ופנסיה?
אין גבול.

115 במדינה דמוקרטית שוהה בלתי חוקי הוא עדיין אדם עם זכויות. אגב, גם אני פליט. ברחתי ממדינה אגרסיבית שבה נרצח ראש ממשלה והיא פשוט קיבלה את זה. אריה
  • 16:16
  • 24.05.12

אני חי באירופה ותאמינו לי שיש לנו לא מעט מה ללמוד מהם. הם למדו משהו אחרי השואה. מה אנחנו למדנו? שכולם שווים? לא. שהיהודים הם עם סגולה נדוי, שכולם שונאים אותנו ואנחנו הקורבנות היחידים בעולם. רק אנחנו מסכנים. איפה ערך הפלורליזם והשויון? או שאנחנו שווים והומאניים כמו כולם, או שלמדנו שהפשיזם צודקים והפכנו לכאלה בעצמינו.
בכל אופן, מה שאני קורא כאן מהתגובות, הדרך שבה התקשורת מסקרת את "בעיית המסתננים" מראה על מנטליות גסה, נטולת עדנה וערכים הומניסטיים.

חכמולוגים יגידו שבאריתריאה ובסודן היו מתייחסים אליהם יותר גרוע. אז מה? זה קנה המידה האידאלי שלנו?
צריך א) לשלוט על הגבולות שלנו, ולמנוע כניסה
ב) למי שכבר כאן צריך להציע דרך חוקית לשוהים לעבוד ולקבל זכויות מלאות

שתבינו: שוהה בלתי חוקי עובר על החוק בזה שהוא שוהה כאן, אבל הוא עדיין אזרח העולם, ויותר מזה. הוא בנאדם. מדינה דמוקרטית לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מזה. השאלה היא: האם זו מדינה דמוקרטית?

  •   אתה חי בטעות ראובן
    • 17:15
    • 24.05.12

    כהתחלה,רק כאן נרצח ראש מדינה?
    להזכירך-קנדי,אינדירה גנדי,נהרו,אברהם לינקולן וזה על קצה המזלג.
    אירופה מתעוררת אחרי שהוצפה במליוני מוסלמים.
    אתה כנראה לא מבין שהבעייה היא לא רק עצם ההסתננות והרגשתם ש"מגיע לנו" אלא שלא מדובר באמת בפליטים,רובם מחפשי עבודה ומגיעים לכאן בשל מקריות גיאורפית,וכשיש מדינה יהודית אחת בעולם עם פחות אוכלוסיה משיש בניו יורק סיטי,שיטפון של עשרות אלפים שיכול להגיע למאות אלפים הופך לאיום ממשי דמוגרפי,שלא לדבר על פשיעה שכבר מתרחשת.את השיטפון הזה צריך לעצור.

116 מה עוצר אותך מלעבור חזרה למצרים? מתי שבדקתי פעם אח  (לת) אמת לשעתה
  • 16:20
  • 24.05.12

117 אתה לא "מגורש". אתה הסתננת לפה, ומוטב לך ולנו שתחזור לעמך ולארצך. ישראל אינה ביתך ולא תהיה ביתך.  (לת) יעקובי
  • 16:20
  • 24.05.12

  •   נכון, לכן צריך להחזיר אותו עם מענק או מקצוע שילמד במחנה המוקם  (לת) מעסיקים הרוויחו הון על האפריקאים שתורמים יותר מחרדים
    • 18:21
    • 24.05.12

118 אתם מגש הכסף של מדיניות הסחבת של הממשלה  (לת) אזרח
  • 16:23
  • 24.05.12

119 לכל ארגוני ה"סיוע" - ארגון מהיר ליציאה - כנסו יואב
  • 16:25
  • 24.05.12

ארגנו אותם ליציאה מהירה מישראל על מטוסים - לסודן , אריתראה, חוף השנהב וכל ארצות אפריקה

הם יקבלו 3 דברים:
1. כרטיס טיסה כיוון אחד בלבד
2. 500$ מתנת פרידה
3. את החיים שלהם במתנה

במידה ולא יעשו כן - לא יעזור משטרה , לא יעזרו ארגונים כמו הקרן החדשה וא.ס.ף
חלקם יובלו בכוח , אבל בכח רב וחלקם יחזרו בארונות . דרך אגב גם מקומות קבורה אין פה . אז בכדי שכל העניין יסתיים בשלום ואם טובת הפולשים לנגד עיניכם . עשו מעשה ועזרו להם לצאת מפה מהר כי המקום רותח והפיצוץ האמיתי ממש על הדלת .

  •   מסכים לחלוטין עם יואב. אני שומע את האנשים בשטח ולהערכתי אנחנו לפני פיצוץ. אם הפולשים לא יסולקו באופן מסודר, הם ייצאו מפה בארונות מתים ואת זה אני כותב בצער כי אני מתנגד בתוקף לכל אלימות. אסור לעצום את העיניים - האסון הגדול בפתח. חייבים לנטרל את פצצת הזמן הזאת ועל ארגוני ה"סיוע" לעזור בכך.  (לת) אין טעם להתעלם מהמציאות - הטיוח יתפוצץ לכולנו בפנים וזאת תהיה טרגדיה בראש ובראשונה לשמאל ולפולשים הזרים.
    • 17:53
    • 24.05.12

120 ארגוני הסיוע - ארגון מהיר להטסה הביתה - כנסו ותצילו אותם ומייד יואב
  • 16:26
  • 24.05.12

ארגנו אותם ליציאה מהירה מישראל על מטוסים - לסודן , אריתראה, חוף השנהב וכל ארצות אפריקה

הם יקבלו 3 דברים:
1. כרטיס טיסה כיוון אחד בלבד
2. 500$ מתנת פרידה
3. את החיים שלהם במתנה

במידה ולא יעשו כן - לא יעזור משטרה , לא יעזרו ארגונים כמו הקרן החדשה וא.ס.ף
חלקם יובלו בכוח , אבל בכח רב וחלקם יחזרו בארונות . דרך אגב גם מקומות קבורה אין פה . אז בכדי שכל העניין יסתיים בשלום ואם טובת הפולשים לנגד עיניכם . עשו מעשה ועזרו להם לצאת מפה מהר כי המקום רותח והפיצוץ האמיתי ממש על הדלת .

  •   צודק לגמרי. כל הערכה מפוכחת מעלה שאנחנו נגיע לנקודת פיצוץ בעתיד הלא רחוק.  (לת) הממשלה חייבת להתעשת ומהר
    • 17:54
    • 24.05.12

121 שיחזור למקום ממנו בא..שם מקומו, לא כאן  (לת) דני
  • 16:26
  • 24.05.12

122 הכותב זה שמולאני שלא רוצא מדינה יהודית...  (לת) אדי
  • 16:26
  • 24.05.12

123 לכל האפריקאיים ברוכים הבאים לפלסטין אנחנו אוהבים א דנה
  • 16:29
  • 24.05.12

אוהבים אותכם ואתם שווי זכויות כמו כל בן אדם אחר! אל תשימו לב לגזענות הקולוניאליסטית היהודית! הם באו אלינו כמהגרים ובאלימות לקחו את המדינה ועכשיו לא נותנים זכות לאף אחד אחר לחיות פה בכבוד אלא אם הוא יהודי! אנחנו כולנו בני אדם שווי זכויות !!! די לעליונות ולקולוניאליזם היהודי המתנשא ! אני ואדם ומשה בני אדם שום אגנדא גזענית פרימיטיבית לא תשנה עובדה זו

124 אני מסכים להיות מגורש לכל מדינה באפריקה Arik
  • 16:30
  • 24.05.12

So why didn't he stay in Egypt

125 באמת התל-אביבים צריכים להתבייש איך שהם מתנהגים עם הזרים. ממש בושה וחרפה. ואנשים מתפלאים שהיתה שואה ליהודים. התנהגות כזאת כלפי זרים היא היא שהתחילה את השנאה ליהודים בעולם. ובצדק!!!  (לת) חגית
  • 16:31
  • 24.05.12

126 Get out of this country!  (לת) angry one
  • 16:33
  • 24.05.12

127 לארצך אין גבול משותף עם ארצנו, יכולת לעצור באחת הארצות הגובלות בארצך אך בחרת לשלם כמה אלפי דולרים כדי להשתכן בארצי הקטנה. הבוז לך.  (לת) גיאוגרף
  • 16:34
  • 24.05.12

128 גם מסתנן - גם חצוף !!! לחצוף יש תלונות
  • 16:40
  • 24.05.12

תשכחו מהחוצפה הישראלית, החוצפה הסודאנית לוקחת אותנו בסיבוב.
בנאדם נכנס למדינה זרה שלא כחוק, ויש לו תלונות לממשלה, לאזרחי המדינה, לרשויות - מי בכלל הזמין אותך לכאן?
תחזור הביתה חצוף.

129 היסטוריה יהודית עשירה הולכת ונמחקת בתל אביב. למה דנים רק על פשיעת זרים? לא רק זאת הבעיה, אלא חורבנה של עיר. בדרום ת"א שכונות יהודיות וציוניות שהוקמו לפני קום המדינה, שבהן היו בתי כנסת שוקקים. באזור לוינסקי גרו ותיקי תל אביב, ובי"ס ביאליק (שנהרס והפך ל"ביאליק רוגוזין" לזרים) היה מותג בתל אביב הקטנה (אלדמע לימד שם). הכל נהרס ונעלם, היסטוריה שלמה נמחקה. לפני 10 שנים, לפני הצונאמי של הזרים והמסתננים, היו תהליכי התחדשות בדרום ת"א, למשל בשפירא, צעירים וסטודנטים התחילו לזלוג לשם, וכל זה נעצר עם בוא המסתננים והזרים שהפכו את האזור לסלמאס אפריקני-פיליפיני. על זה צריך להתאבל. בשכונות דרום ת"א, לרבות בדרום שכונת התקוה ובשפירא, פעלו מחתרות האצ"ל וההגנה, ואחר כך צה"ל, מול הפורעים הערבים מסלמה ומיפו. למען מה הם נלחמו, לכיבוש השכונות בידי מסתננים מוסלמים? יואל, דרום ת"א: האצ"ל וההגנה נלחמו פה לשווא.
  • 16:52
  • 24.05.12


130 במקום שהאוטבוסים של המסתננים יעצרו בתחנה מרכזית, שיעצרו במרכז רמת אביב ובהרצליה פיתוח ואז הסמולנים שגרים שם יפסיקו להגיש בג"צים נגד הגירוש המוצדק גדי
  • 16:57
  • 24.05.12

במקום שהאוטבוסים של המסתננים יעצרו בתחנה מרכזית, שיעצרו במרכז רמת אביב ובהרצליה פיתוח ואז הסמולנים שגרים שם יפסיקו להגיש בג"צים נגד הגירוש המוצדק

131 הם עובדים בסופרמרקט, בגינון, בניקיון - ותופסים מקומות עבודה של ישראלים גנן
  • 16:57
  • 24.05.12

וזה בגלל שהם מוכנים לעבוד מתחת לשכר מינימום.
הקבלנים מנצלים זאת על גב המובטלים הישראלים.

132 ישראל צריכה לקלוט אלפית מפליטי סודאן, כחלקה באוכלוסיית העולם ריאליסט
  • 17:02
  • 24.05.12


אם היינו רואים פליטים מדרפור הולכים ונפוצים בכל העולם, חלק נשארים במצרים, חלק ממשיכים ללבנון, חלק לירדן, אחרים ממשיכים לטורקיה, ואף למדינות אירופה, אז היינו מבינים שיש כאן בעיה עולמית וישראל צריכה לתרום את חלקה.

גם אתה באופן אישי, אם היית מסתפק בכל מדינה באפריקה, היית נשאר במצרים.

אולם, ישראל לא יכולה לשאת בנטל של פליטים מדרפור לבדה.
נניח שישראל יכולה לטפל בעשרת אלפים פליטים. האם היתר יהיו מוכנים לעזוב מרצון?

כל עוד זרם האפריקאים לישראל נמשך, הנושא הופך לבעיה דמוגרפית ולאיום.

ישראל צריכה לקלוט פליטים כחלקה באוכלוסיה העולמית.
מכיוון שישראל היא כאלפית (פרומיל) מאוכלוסית העולם הגיוני שישראל תסכים לקלוט כאן באלפית או מספר קטן של אלפיות מפליטי סודאן.
האם הסודאנים שכאן יהיו מוכנים לכך?
האם תהיה מוכן להיות אחד מאלו שעוזבים בלי שיצטרכו לשלם לך על כך או להסיע אותך (הרי ישראל גם לא שילמה לך לבוא לכאן ולא הביאה אותך לכאן.)

133 למה אני קורא את הכתוב .ובטוח ששמאלני ישראלי כתב את זה,,, זהר
  • 17:04
  • 24.05.12

את זה לא כתב מישהו מדרפור .

134 אני רוצה לראות אם הוא היה ״שמאלני״ מהרצליה
  • 17:05
  • 24.05.12

מדבר ככה בירדן או במצרים,הם באים לכאן כי הם יודעים שאנחנו רכים ולא בעלי מנטליות אפריקנית ערבית.

135 מסכימה עם כל דרישה וחשה נכלמת בעבור המדינה  (לת) נאורה
  • 17:25
  • 24.05.12

136 אני לא מבינה את ה א ר ץ שמייצג את שמאלנינו ומקדם דעות אנטי ישראליות פעם אחר פעם. מה בסופו של דבר אתם רוצים? שישראל תהפוך למדינה חצי פלשתינית ורב לאומית? הגלשנית
  • 17:32
  • 24.05.12

מה אתם חושבים יקרה לכם במסגרת מדינה כזאת? אתם חושבים שתחיו יותר טוב עם סודאני מוסלמי מאשר עם ישראלי יהודי? ראיתם מה הסודאנים עשו בסודאן, אז מה לדעתכם הם יעשו בישראל? ומה יקרה אז? לא יהיה לכם יותר לאן לברוח? בעבר, שכמותכם הפכו למרכיבים לסבון.

  •   זאת בדיוק האג'נדה של 'הארץ'! חוצמזה אם ימאס להם, יש להם דרכונים ודירות מוכנים באירופה ואמריקה.  (לת) מדינה רב לאומית!
    • 12:26
    • 27.05.12

137 או שתכפור באיסלאם או שתחזור לסודן ancalagon sulphurous
  • 17:33
  • 24.05.12

אם אתה רוצה להישאר מוסלמי מגיע לך לחיות על חרבך ולהילחם בערבים.

138 welcome to Israel You hit the nail on the head
  • 17:37
  • 24.05.12

Israel is not for anything good. Unless it's for jews......... If you are not Jewish in this country, you are nothing , air . No one is seeing you unless they can take advantage of, and on you.
Yes there are very nice Israelis . Very nice human . But this days their voice can't be heard. The barbarian groups took over as long with the fascist and the fanatics religion ,and they do with this country what ever they please......... No, It's not a welcoming country unless you are a Jew. I'm sorry for that . It is not new. They hide it in early days . This days they even lost the shame and the vulgarity taking over. Starting in the government all the way down............. This is Israel today!!! Most Israelis do not know it yet , they can't see above what their government is feeding them. They eat the government propaganda because is easy and no one have to think. Israel of today is not a country that will help any one unless it's looking good on TV..........Many Israelis this days are shame to be living there.
And i hope you'll publish this .

139 למה לגרש? מי מונע ממך לנסוע למצרים שמשם הגעת באופן לא חוקי? שאול ששון
  • 17:42
  • 24.05.12

אני מוכן לממן לך את כרטיס האוטוסבוס עד לטאבה. עלי. רק תסביר למה הגעת ממצרים? מישהו איים שם על החיים שלך? למה שלמת אלפי דולרים למבריחים? אשיב במקומך: כי במצרים סודאני יכול להרוויח 100 שקל לחודש וכאן 4000 לפחות. וגם אם עושקים אותו - ירוויח 3000.

140 לא נאה לך? תעשה את הדרך חזרה ותעוף לי מהארץ  (לת) גזען וגאה בזה
  • 17:44
  • 24.05.12

141 אסור לשכוח שישראל קיימת בגלל השואה - אים םה מקום לגזענות!! אז מספיר עם זה !!  (לת) ג'ולי
  • 17:48
  • 24.05.12

142 אף אחד לא חייב לך שום דבר, אפילו לא לגרש אותך, תלך לבד. חושב אחרת
  • 17:53
  • 24.05.12

נכנסת בצורה לא חוקית (כנראה ממצרים - דבר שהופך אותך למהגר עבודה ולא לפליט).

בקבוקי התבערה (מעשה אותו אני מגנה) הושלחו לאחר האונס ולא לפניו.

143 ממממ נשמע יותר כמו "פעילת זכויות אדם" חסרת שיקול דעת  (לת) מישהו
  • 17:53
  • 24.05.12

144 נתייחס לרגע למיתוס "עבודות שישראלים לא מוכנים לעבוד בהם" הכלכלן
  • 18:03
  • 24.05.12

אין דבר כזה. זה מיתוס שהומצא על ידי מעסיקים שרוצים מכסות לעובדים זרים או על ידי עובדים זרים. צר לי. משרד גדול צריך מישהו שינקה אותו. העורך דין לא יעשה את זה, המנהל לא יעשה את זה, וגם המזכירה והחשב לא יעשו את זה. הם יחפשו עובד ניקיון ב-3000 שקל לחודש. אם אין בנמצא, הם יאלצו לעלות ל-4000, ולהמשיך לעלות עד שימצאו את העובד חסר ההשכלה שמוכן לבצע את העבודה הקשה. אולי הוא אפילו ידרוש יותר ימי חופש או שעות מנוחה משהחוק מתיר לו, אבל בשלב מסויים, ברמת שכר מסויימת, ימצא העובד הישראלי הנכון לבצע את העבודה.

הטעות היא שאין אף ישראלי שמוכן לעבוד בעבודות בהם מועסקים עובדים זרים *בשכר אותו הם מקבלים* זה המפתח לצמיחה חברתית - הישראלים יעבדו גם בעבודות הנמוכות ביותר, בתמורה לשכר גבוה יותר, והם יעלו את השכר של העובדים שנמצאים מעליהם, כי העוזר חשב והפקיד לא יסכימו לקבל פחות מהעובד ניקיון בבניין. זוהי ההצדקה לגירוש עובדים זרים.

עם זאת, חשוב לי לציין כי אין לישראל זכות לגרש *פליטים* מאזור מלחמה. לכן כדי שהממשלה תתפקח ותתחיל לייצר מנגנון אמיתי שיקלוט פליטים (ולא מהגרי עבודה, אותם להעיף ברגע שהם דורכים פה) ויסייע להם, בין היתר על ידי שיכונם במדינות קולטות אחרות.

145 אל תירא לא כולם כמו הפורעים של אתמול חרד לדמוקרטיה
  • 18:17
  • 24.05.12

יש בארץ הרבה אנשים טובים שמרגש אותם שאנחנו יכולים לעזור לפליטים ולא שוכחים שלפני 64 שנים גם אנחנו היינו פליטים.
תשתדל לא לשפוט את כולנו לפי מתפרעים צעקניים כמו שאני לא שופט אותך בגלל אנס שבמקרה מוצאו מסודן.
חשוב שתדע, אתה לא היעד היחידי למתפרעים. כל מי שלא מסכים איתם גם הוא בוגד וחייו בסכנה, כפי שסיפר הכתב של הארץ.
בעיני, אתה יותר אחי מאשר הפורעים.

146 ארגוני יפי הנפש מחריבים את המדינה במסווה של הומאניות וזכויות אדם רהוט יותר מדובר צה"ל
  • 18:29
  • 24.05.12

שליטתם האבסולוטית בתשקורת ידועה, והם כנראה גם לא טורחים להסתיר את שירותי הייעוץ אסטרטגי-תקשורתי שהם מעניקים לאנסים השיכורים, פרובונו כמובן..

147 אנחנו עם קטן שפשוט נמאס לו צריך צדק אמיתי
  • 18:30
  • 24.05.12

מהגר עבודה נכבד - אני מבין את מה שאתה אומר.

אבל שום דבר לא יעזור והצדק מאוד ברור : יש כאן מדינה מאוד קטנה שהעולם הסכים לתת לעם נרדף כבר אלפי שנים , וגם את המדינה הזו רוצים לחתוך לנו לחצי.

אין לנו מקום ואין לנו יכולת לטפל בעוד בני אדם , עם כל הצער שבדבר , הרי אתה גר בקרב אנשים עניים ומסכנים כמעט כמוך , וגם בהם אין אפשרות לטפל.

הפתרון הוא אחד : תסעו מפה לארץ שלכם ותנסו לבנות מדינה נאורה שם , לא פה.

אם אתם רוצים תזמינו את הישראלים לארץ שלכם , שם נעזור לכם בכיף לפתח חקלאות , תעשיה ותשתיות ... אבל לעזאזל מספיק כבר לקחת לנו עוד ועוד ועוד מהקצת מקום שיש לנו על פני כדור הארץ !!!!!!!


לקרוא לנו גזענים או להשוות למה שעשו לנו הנאצים הוא מעשה מנוול ושקרי , כי אצלנו הדברים נובעים ממצוקה אמיתית ולא מאיזו אידאולוגיה שמישהו צריך להשמיד מישהו אחר.

דבר אחד אני מסכים : הממשלה בישראל היא מופקרת והיא תביא על כולם אסון - גם עליכם וגם עלינו.

148 איפה ההומניות היהודית גימלאי
  • 18:35
  • 24.05.12

קראתי בעניין את הפניה של איברהים לדעת הקהל שלנו וכן את מרבית התגובות של הקוראים לפניה זו כמי שמעסיק עובדת זרה ויודע להעריך את תרומתם של עובדים זרים לא מעטים לציבור הישראלי,אנימלא כלימה ובושה מהיחס והגישה של לא מעט מהקוראים לאנשים אלו הנקראים עובדים זרים,או פליטים או מסתננים או מילים והגדרות אחרים... אנשים אלו הגיעו לישראל במטרה אחת והיא למצא כאן עבודה קשה ככל שתהיה במטרה להציל את עצמם ומשפחותיהם שנשארו בארצם ממחסור וממצוקה. רובם הם אנשים שקטים ובעלי מוסר עבודה גבוה והם עובדים בעבודות קשות שהישראלים עצמם לא מוכנים לעבוד בהן.זו האמת הידועה לכולם בארץ. מה לעשות שיש ביניהם( כמו שיש גם בינינו) בודדים שמעשיהם הרעים מקוממים אותנו. הדבר הוא עניין למשטרה והם יידעו איך לטפל בכך כמו שהם עשו במקרים שבוצעו על ידי בני עמינו שלנו... קשה לי מאד כמי שהוא יליד הארץ הזו וכדור שלישי לשואת עמנו,לקרא את תגובותיהם הגזעניות של אנשים הקוראים לסלק ולגרש את בני האדם האלו שהגיעו הנה לחפש פת לחמם כאן. האריתראים שבינם אינם מוסלמים אלא נוצרים ואני מכיר לא מעטים העובדים כאן שנים.. לכל אלו המתבטאים כאן בשנאה ובלעג כלפי הזרים וקוראים להם ללכת מכאן - צריך להגיד ״אל תעשה לזולתך מה שעשו פעם לך ולמשפחתך ולעמך״ או במדויק מה ששנוא עליך על תעשה לזולתך הם ימצאו כאן עבודה ולאחר שהמצב הקשה בארצותיהם ישתנה לטובה יעזבו ממילא ויחזרו הביתה. בעיות פליליות ואחרות זהו תפקיד השלטונות. צריך להתאפס ולא להסחף כעת...

  •   מתי ישתנה המצב במדינתם? עוד 200 שנה? גם ככה אין כסף למערכת הבריאות והחינוך אז עוד לבזבז מאות מליונים עליהם?כאשר רבים מהם חולים במחלות קשות ויקרות מאוד לטיפול. ואם יבואו עוד 30 מיליון אז נקלוט אותם גם? אתה מבין שנהפוך למדינה אפריקאית עולם שלישי? אתה רוצה לחיות במדינה כזאת?אם כך סע עכשיו אליהם. הם התחילו לבוא לפה מאז שנסגרו שערי אירופה דרך לוב ושאר ארצות צפון אפריקה.  (לת) אדביסי
    • 16:56
    • 06.06.12

149 לך מכאן..נכנסת לישראל שלא כחוק..לכן כמו בכל מדינה אחרת לא חייבים לך כלום א
  • 18:37
  • 24.05.12

אתה לא משלם מיסים ודורש רק זכויות. אל תשתמש בשואה, משום שאף אחד לא משמיד אותך. פלשת לישראל , משום שאתה מחפש עבודה. אז עם כל הכבוד לך ולחברים שלך, ישראל מדינה קטנה עם בעיות ביטחוניות קשות אינה אמורה לטפל בבעיות אפריקה. המסכנות שלך אינה מעוררת שום אמפתיה, משום שגם לישראל יש את האוכלוסיה קשת היום וענייה קודמים לך.
הכעס עליכם משום שאתם הורסים את החיים לתושבים באיזורים שלמים במדינה. אתם יוצרים בעיה דמוגרפית -כלכלית-חברתית.
יש כמה יפי נפש שהסבל שלכם מדאיג אותם יותר מהסבל של אחיהם. לשמחתנו הם מיעוט. אז אל תצא מעודד מכך.חזור למדינתך....יחד עם החברים שלך אינכם רצויים.

150 אין ממשלה בירושלים, אין הגנה על גבול המדינה ממהגרים לא חוקיים. למה?  (לת) אבו עלה מנג'ליל
  • 18:43
  • 24.05.12

  •   ברק שר הבטחון בממשלת נתניהו, לא הורה לחיילינו לשמור על הגבול הדרומי ולמנוע מזרים לחדור לארצנו  (לת) איך נתניהו לא מפטר את ברק???
    • 20:42
    • 24.05.12

151 הנתניהו דואג ל"חברים" כך שחצי עם ימשיך להתחרות על משכורת 22.08 לשעה.  (לת) אבו עלה מנג'ליל
  • 18:45
  • 24.05.12

152 אתה מבקש שיגרשו אותך? ישראל
  • 18:45
  • 24.05.12

הרי הוא יודע שמדינת ישראל לא יכולה לגרש אותם! כי היא נתנונה לנחלטת האו״ם . אם אתה לא מרגיש רצוי פה קח תרגליים שלך ותילך מפה ברגל איך שהגעת.

153 מדבר בטרמינולוגיה של "ארגוני זכויות אדם"- גל המהגרים הוא עוד ניסיון להפיל אותנו.  (לת) רני
  • 19:19
  • 24.05.12

154 מוכן ללכת? אז לך whocarez
  • 20:07
  • 24.05.12

מה זה הזכויות המעטות שמגיעות לך? מה אתה עשית בשביל המדינה הזאת ובשביל תושביה? כלום. זה בדיוק מה שמגיע לך.
אם אתה מוכן ללכת לכל מדינה אפריקאית, אז תפסיק להיות נטל על המדינה שלי.

155 לפני 64 שנים היהודים חיו בגלות: במרוקו, טוניסיה , תימן , מדינות ערב, ומדינות אירופה וארה"ב וכיו' אזרחית
  • 21:29
  • 24.05.12

שכחנו שלפני 64 שנים היינו גרים\ פלטים שנרדפנו רק בגלל שהיינו יהודים, הפגרומים שהיו ברוסיה\ באירופה נגד יהודים , הגרמינים שאפו להשמיד את העם היהודי בטענה שהם מהווים איום על קיומם . היום אנחנו יוצרים פוגרומים כנגד הפליטים\ המסתננים- נכגד אותם אוכלוסיה חלשה.

156 בבקשה, תפסיקו להפיץ שנאה!!! אני שומע את כל הטיעונים והכל מהדהד לי אותו דבר. אין שום סיבה להאשים את הזרים, הם לא אשמים בכלום. הם באים למקום שבוא הם יכולים לחיות ואני גאה שהמקום הזה הוא ישראל. הממשלה חייבת לתת להם לעבוד, עד שיהיה להם לאן לחזור. לא יכול להיות שיגרשו אותם כמו כלבים. לא קונה את זה שהם חיים כאן על חשבוננו, בני אדם צריכים ללמוד לחיות ביחד ולא אחד על חשבון השני. הנקודה היא שלהם יש את הזכות להתקיים כמו כולנו. יוסי
  • 21:39
  • 24.05.12

כל בני האדם שווים.

גם ה"עם הנבחר" צריך להבין שהזכויות שלו שוות לשל כל העמים, גם בעניין זכותו על ארץ ישראל.

157 הדמגוגיה משני הכוונים מיותרת. מי שזורק בקבוק תבערה לגן ילדים צריך לשבת בכלא. מי שגונב את הגבול צריך להיות מגורש. זה הכל.  (לת) אספסופניק
  • 21:39
  • 24.05.12

158 התגובות כאן מפחידות יותר מכל איום חיצוני זיכרון קצר... קצר מדי
  • 22:11
  • 24.05.12

התגובות הגזעניות כאן מזעזעות כל אדם ששכל ישר בראשו. בני אדם, ריבונו של עולם, הם בני אדם. במקום להפנות את זעמכם על כל השחורים באשר הם, צאו להפגין נגד הממשלה שלא קובעת מדיניות ולא מטפלת בפשיעה אבל יודעת להסיט במומחיות ובציניות (מי אמר מירי רגב?) כל זעם בקרב הציבור שאמור להיות מופנה כלפי אוזלת היד של הממשלה.

159 ניסיון 4# טור מקומם! למה? כי "הייתי יכול להתנהג כמו הישראלים ואף יותר גרוע" שיא החוצפה!
  • 22:11
  • 24.05.12

זה לא באמת נכתב ע"י מבקש מקלט, אלא נכתב ע"י איש/ה מארגוני הסיוע מהשמאל שלא חיים במציאות. השימוש וההשוואה לשואה ולגרמנים מקוממת עוד יותר. "אני מרגיש שהיהודים עושים לנו בדיוק את מה שהגרמנים עשו להם". האמנם? כמה בורות וטיפשות נדרשים כדי לעשות כל פעם את ההשוואה הנבזית הזאת? נמאסתם!

ולעצם העניין, מי שמוכח שהוא פליט, ראוי לקבל מקלט והגנה עם כל הכרוך בכך. עם זאת את כל המסתננים שאינם פליטים יש להחזיר לארצם. ברור שרוב המסתננים אינם פליטים מבקשי מקלט אלא מבקשי עבודה:"ישראל סבבה. ישראל יש עבודה"

המרחב הציבורי, גנים וחצרות נוכסו על ידי המסתננים. עשרות אלפי בני אדם מתגודדים וגרים ברחוב, מבשלים ברחוב, משתינים ומחרבנים ברחוב ובגינות. לא חלילה ברמת אביב, נאות אפקה, רחביה, כפר שמריהו, שד' נורדאו ורוטשילד, או חלילה על הדשאים בקיסריה

ארגוני סיוע יקרים, ישראל לא יכולה להכיל את כל רבבות המסתננים ולדאוג להם למגורים, עבודה, רווחה, בתי ספר, גני ילדים, מתנסים, מסגדים, ביטוח בריאות, מרפאות קופ"ח, אשפוז בבתי החולים, חדרי לידה. בחודשים האחרונים 50% מהלידות הם של אריתראים וסודנים

לפני מספר ימים קונסול אריתראה אמר בראיון לערוץ 10, שחלק גדול מהמציגים עצמם אריתראים, הם למעשה מחוף השנהב, קניה, ניגריה ו... שזייפו תעודות. הוא אמר שאלה שמגיעים מאריתראה בורחים משירות בצבא. האם זו הגדרה לפליט? אריתראה לדבריו "לא מוכנה לקבל אותם חזרה כי מספרם גדול מידי, וישראל צריכה לדאוג להם ולסדר להם ביטוח רפואי". אתם הבנתם את זה?

לא לצנזר בבקשה!

160 שמישהו יסביר לי איך מסתננים פותחים עסקים כאן חופשי? dalit
  • 22:22
  • 24.05.12

אם אני רוצה לפתוח עסק במדינה שלי אני צריכה לעבור גיהנום עם רשיונות של העיריה מכבי אשמשרד הבריאות ועוד.......לפתוח תיקים במס הכנסה,מע"מ ביטוח לאומי ועוד.......איך המסתננים פותחים עסקים בארץ? מי מרשה להם? אם הם מסתננים לא חוקיים ואין להם רשיון עבודה, איך מרשים להם לפתוח עסקים? מדינה של עבריינים

161 מצטער, העובדה שנכנסת לכאן בניגוד לחוק לא מעניקה לך שום זכויות.  (לת) דן
  • 22:30
  • 24.05.12

162 גם הוא בעד שיגרשו אותו דמעות תנין
  • 00:21
  • 25.05.12

אז למה מחכים?
אה, ואדם, סחתן על העברית המשובחת

163 קודם כל לא אתה כתבת עינת
  • 00:38
  • 25.05.12

(אתה בכלל יודע לקרוא ולכתוב)? דבר שני אף אחד לא הזמין אותך ושכמותך הנה יש המון מדינות בדרך עד שמגיעים לישראל , בכולן יש מלחמות? הישראלים לא פריארים של אף אחד למה לא ביקשת פליט בלבנון או ירדן הא? הכל חרטא

164 He has not right to come to Israel Professor
  • 00:42
  • 25.05.12

He should be deported immediately. Israel is in great danger of becoming a country in which Israelis will not be able to live...

165 כל הכבוד על הכתבה - תודה לאדם איברהים ששיתף! אור לגויים
  • 02:01
  • 25.05.12

וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם

166 ומה בנוגע לכל המדינות שהמון שנים החזיקו יהודים רבים אצלם, לא ניסו לגרש אותם. כל היהודים בעצם שגרים בארץ היו הם או הוריהם וכו', מתגוררים במדינה לא להם. מדינות אירופה, מדינות ערב (איראן, עיראק, מרוק וכו') חבל שהם לא גירשו את כל היהודים מהמדינות שלהם-אולי אז היהודים היו מתנהגים יותר יפה לזרים. כי זרים כולנו היינו!!!!, חגית
  • 02:28
  • 25.05.12

אבל מה שהכי מצחיק הם כל הגזענים היהודים, בעיקר עדות המזרח - שכ"כ שונאים ערבים. והרי הם בעצמם ערבים !! אומנם יהודים, אבל ממוצא ערבי. ואלו הם הכי גזעניים. כנראה זו שנאה עצמית:)

167 תבדקו!!!מה משכורתה של עו"ד שרון הראל נציגת "הפליטים" באו"ם "על טוב ליבה"? מי מתנדב? נא להוריד המסכות!!!
  • 06:45
  • 25.05.12

תבדקו!!! יש כמה אירגונים "וולונטארים",ממה הם מתפרנסים?אם, את זמנם מקדישים ל"פליטים". מהאו"ם!!!.זה, למה הם לא רוצים,שיגרשו אותם!!!כי לא תהיה להם עבודה עם משכורות כאלה. אבל, לבקש ולקרוא לאזרחים טובים להתנדב באמת? יש הרבה פראיירים!!!.זה ניצול שני הצדדים!!!

168 עם כל הכבוד,אל תשווה בכלל בין גרמניה הנאצית. יהודה היהודי
  • 06:52
  • 25.05.12

קודם כל אתה מהגר לא חוקי,הסתננת והגעת לפני 5 שנים.
אתה עובד ללא רישיון עבודה,והמעסיקים שלך הם עבריינים לכל דבר.
אם לא היתה בעיית האלימות בקרב חבריך גואה.אני מאמין שהיו מניחים לכם ללא בעייה.
אבל בעיית האלימות כבר בלתי נסבלת,ויש כבר אנשים בקרב חבריך שטוענים שהאדמה פה שייכת לכוללללללללללללם,אז לפני שתתחיל אינטיפדה בקרב השחורים.אז תיתקפלו מרצונכם ותלכו למקום אחר.
את הפריבילגיה הזאת לא קיבלנו מהנאצים.לפני ששלחו אותנו לתאי הגזים.
והיהודים ההיפך ממכם,הם לא היו אלימים ומסוממים.הם תרמו לתרבות להתקדם ולהגיע רחוק ככל האפשר.

169 הכותב מהגר ? בדיחה מופרעת. זה סיגנון כתיבה של ישראלי ! מיכאל
  • 13:55
  • 26.05.12

מישהו או שהתחזה למהגר או שהכין למסתנן את המאמר ונתן לו להפיץ.(אני מוכן להמר שמישהו מאירגוני השמאל כתב "הכתבה").מעניין שב- YNET במקביל אריתראית כתבה בלשון עיברית תיקנית את "תלאותיה".
לאדון איברים - מדינת ישראל מוכנה לתת לך כרטיס לכיוון אחד לכל מדינה שאתה רוצה ! אתה מוזמן למשרדי ההגירה שמן הסתם אתה יודע היכן הוא ממוקם.

170 יש לך זכות לעוף חזרה לאפריקה ולצאת מהמדינה שלי !!!!!!  (לת) רואה צאן
  • 08:29
  • 28.05.12

171 מפריע לך? תחזור לדרפור. למה המדינה העניה צריכה להשקיע בך?  (לת) אב מודאג
  • 08:32
  • 28.05.12

172 הטענות שלך כנגד הממשלה בהחלט מוצדקות הממשלה היא האשמה ולא האזרחים. צריך להוציא אתכם מהארץ אבל באופן מכובד ומסודר למדינה באפריקה שמוכנה לקלוט אתכם.  (לת) אני מסכימה איתך.
  • 09:07
  • 28.05.12

173 ישראל שברירית ולא מסוגלת להתמודד איתך ועם מאות אלפים כמוך שגם יבנו בית ויכפילו עצמם בארבע לפחות אזרחית
  • 12:07
  • 28.05.12

אתה עדיין לא מבין איפה אתה חי? מדינה קטנה, מיליון בעיות, 2 מיליון מהגרים חוקיים מרוסיה ואתיופיה שקליטה שלהם מהווה עומס עצום על מערכת בריאות חינוך וכו' , בעיות בטחון עצומות שמהוות עומס עצום על האזרחים פה, בעיות חברתיות פערים דתיים , לאומיים , כלכליים עצומים שכדי שאפשר יהיה להתמודד איתם המדינה צריכה להקצות משאבי עתק ... אתה מבין - זה לא שלא רוצים לעזור לך אבל - מה חשבת כשהחלטת להסתנן למדינה כזו ??? שאתה וים האנשים שכמוך שהם תוספת של עומס על מערכת הרווחה , חינוך , בריאות אתם תתקבלו פה בידיים פתוחות ? מאיפה מדינת ישראל תביא משאבים להתמודד איתך ועם מה שכרוך בך שתבנה פה בית כלומר תכפיל בארבע את עצמך ואת העומס על המדינה השברירית הזו ? למה לא הלכת לאירופה ? או נשארת במצרים ?

174 אני חי בדרום ת"א קצת יותר משלושים שנה ולעולם לא היה כאן מצב של חוסר ביטחון כמו עכשיו. מידי כמה זמן אני רואה מהגרי עבודה עושים סריקת מנעולים בלילה, ממש לא מעניין אותם כשאני שאל לפשר העניין, במידה ורצים להתקשר למשטרה אז צריך ללכת לתחנה ולהגיש תלונה. אופניים היו נגנבות אבל לא בקצב מסחרר (חצי ממהגרי העבודה נסעים עם אופניים שאני לא יכול להרשות לעצמי ולא נראה לי שהם נקנו בכסף מלא). אתמול בדיוק שזרקו על סודני ביצה וזה עסה כתרות בתקשורת, חבורה של מהגרי עבודה הרביצה לבחור ישראלי ושברה לו את כל העצמות (קיבל איזה איזכור אחורי בעיתון). באזור תחנה מרכזית חדשה ישנם חבורות של מהגרי עבודה שמחפשים בלאגן או סתאם גונבים אופניים אקראיים. אין קשר לצבע עור, אתם אורחים כאן אז תתנהגו בהתאם. אתם יורקים לבאר שאתם שתים ממנה. מבקשים מקלט אבל הפכים את חיי התשבים לגהנום.  (לת) גל
  • 19:02
  • 29.05.12

175 מצויין, דמי הגירוש הם 2000 שקל, אפשר בתשלומים גם אחרי שתגורש  (לת) מייק
  • 23:54
  • 29.05.12

176 ושוב כרגיל במסגרת שטיפת המוח המתמשכת, נתנו לפליט אמיתי מדרפור לכתוב. לא הוא הבעיה, הבעיה היא 50% מהפליטים שבאים מאריתראה שם אין רצח עם ומדובר בעוד מדינה דיקטטורית אינה שונה בדבר משאר אפריקה על חצי מיליארג אומלליה. אבל אין שקר יותר טוב מחצאי אמת והארץ וארגוני "זכויות האדם" משתמשים בו היטב.  (לת) האביר מצידון
  • 12:07
  • 30.05.12

177 לא מדובר בגזענות כלפיי אפריקאים או כל פליטים אחרים. לישראל פשוט מאד אין את היכולת לקבל את כל מסכני העולם בהמוניהם. זה פשוט לא אפשרי! זה עצוב, אבל זו המציאות.  (לת) אלמונית
  • 20:31
  • 30.05.12

178 על מה שקורה בתקופה אחרונה בדרום ת"א ושפירא אורנה
  • 22:48
  • 30.05.12

אני לא מבינה מה קורה לאנשים בדינה ,ההיהודים טוענים שתמיד יש גזענות כלפי נו ,אבל אני רואה מה שקורה בתקופה אחרןנה כלפי העובדים הזרים ,זה מזעזע לשמוע ולראות דבר כזה ,ההודים לא היו אמורים להיתנג כך מפני שהם עברו את אותו דבר ,נרדפו עד מתי זה יהיה כך קצת רחמנות ,

179 שיעופו מהארץ שלנו ומהר. מנשה
  • 07:36
  • 31.05.12

פה לא יקבלו זכויות לעולם.

180 צודק.לא רוצים אותך-לך מכאן  (לת) ציוני
  • 16:48
  • 31.05.12

181 קחו בחשבון שהם עובדים במסעדות ויש להם מחלות!!! שרון
  • 13:24
  • 01.06.12

י להם מחלות כמו צהבת שחפת וכל הנלווים 50% מהם חולים באיידס ולא ניתן לאתר אותם והם נוגעים באוכל שלנו....

182 תעופו מהמדינה שלנו מסתננים מסריחים לכו מפה  (לת) דנה
  • 00:49
  • 02.06.12

183 ומה יהיה עם עוד 3 מיליון מהגרים גם אותם נאזרח...?  (לת) אדם פשוט
  • 23:50
  • 02.06.12

184 אני מתבייש במדינה שלי ובאזרחים הגזעניים שיש בתוכה מישהו
  • 11:20
  • 03.06.12

אנחנו לא כל כך שונים מגזענים והאנטישמיים בכל מקום בעולם.

185 לא מהגר מאפריקה מתי
  • 11:39
  • 03.06.12

מסתנן מאפריקה ,שב"ח מאפריקה ,גונב גבול מאפריקה לא מהגר .

186 בעיית המסתננים טיאטאה את דפני ליף והמחאה הילדותית מתחת לשטיח. לפחות דבר 1 טוב יצא. משה
  • 14:03
  • 03.06.12

לת

187 תקשיב יא איברהים אתה מוסלמי אפשר להעביר אותך מעשיהו
  • 09:33
  • 04.06.12

לכול ארץ מוסלמי אחרת אתה לא פליט, מי יודע מה אתה אין לך כאן שום זכות
ותעשה טובה תפסיק לילל, ועצתי לך עוף מכאן מה שיותר מהר

188 אתם עם תרבות ומנהגים שונים ומקומכם לא פה.  (לת) רפי
  • 13:07
  • 04.06.12

189 "מהגר"? למה לא "עולה חדש"? אולי מגיע לך גם סל קליטה? כשתפסו את גיסתי בארה"ב אחרי שנגמרה לה הויזה זרקו אותה למעצר ומשם קיבינימט לטיסה לישראל. ככה עושים למסיגי גבול.  (לת) די למכבסת המילים.
  • 13:43
  • 04.06.12

190 לכו מכאן - בארה"ב הגדולה הייתם נאסרים ומגורשים מייד  (לת) אתם מסתננים
  • 21:55
  • 05.06.12

191 מגיעות לך זכויות רבות ולא מעטות אבל בארצך!חזור הבייתה ותדרוש זכויות.  (לת) אלף מם
  • 12:16
  • 06.06.12

192 צודק! על מדינת ישראל לקלוט מאות אלפי אפריקאים רון
  • 16:36
  • 07.06.12

מוכרחים לעזור לבני אפריקה
הרי העם היהודי עבר תקופות קשות בעברו.
יש לאפשר זרימה חופשית וללא גבול של כל היבשת
אלינו לישראל!

193 גם אנחנו רוצים את הזכויות שלנו. לא רוצים להאנס לא רוצים זרים וזו זכותינו.  (לת) הבנת??
  • 19:14
  • 07.06.12

194 תיקון קטן : יהודים נולדו במדינות שבהן הושמדו או גורשמו . גנדי
  • 12:41
  • 08.06.12

כל אחד יודע את ההיסטריה ועושה לה שימוש ציני איך מתאים לו . מאיפה לבחור לדעת על מלחמת עולם השניה . מלמדים אותה בסודן . אני בספק . מרגישים את הסגנון של בן עמינו ללחוץ במקום הרגיש . אין לנו שטח של אמריקה , אין לנו תנאים וכל זה לא יחזיק מים לאורך הזמן . סיפור של הפליטים מאוד מזכיר לי משטים לעזה . לא משנה מה העיקר לערער כאן אי יציבות .

195 יש לך זכות אחת והיא ללכת מפה חזרה למולדתך ולשחרר אותנו מנוכחותך.  (לת) שלמה
  • 19:34
  • 08.06.12

196 הם לא זרים שחל
  • 12:57
  • 09.06.12

הם סך הכל שכנים שלנו לא זרים

197 אתה ,ואלה שתרגמו ערכו ותידרכו אותך חצופים. אין לך שום זכויות בארצנו. תבקש זכויות ממצרים  (לת) מדינה בלי מסתננים
  • 13:23
  • 09.06.12

פרוייקטים מיוחדים