הישג היסטורי לזרם הלא-אורתודוקסי || המדינה תכיר לראשונה ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים ותממן את שכרם

כך הודיע היועמ"ש לבג"ץ שבע שנים לאחר שהוגשה עתירה בעניין; מנכ"ל התנועה הרפורמית: "פריצת דרך במאמץ לקידום חופש הדת בישראל"

המדינה הודיעה בצעד חסר תקדים כי היא מוכנה להכיר בראשי קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות כרבנים לכל דבר, ולממן את משכורותיהם. היועץ המשפטי לממשלה הודיע בימים האחרונים לבג"ץ, כי המדינה תחל לממן באופן שוויוני את שכר הרבנים הלא-אורתודוקסיים במועצות אזוריות וישובים חקלאיים. בשלב ראשון התחיבה המדינה על מימון 15 תקנים. רב המשתייך לאחד הזרמים יוגדר כ"רב קהילה שאינה אורתודוקסית" ורשות מקומית תוכל לממן את משכורתו - אם תהיה מעוניינת בכך.

תשובת המדינה מהווה מענה לעתירה שהגישה ב-2005 התנועה הרפורמית (התנועה ליהדות מתקדמת) בישראל, בשם הקהילה הרפורמית בקיבוץ גזר והרבה מירי גולד, שדרשו מימון שוויוני של שרותי דת לא אורתודוקסים באמצעות הרשות המוניציפלית. העותרים דרשו לאפשר למועצה לממן את משכורתה של ראש הקהילה, בדומה לנעשה במאות רשויות, שכונות ויישובים ברחבי הארץ, המעסיקים מאות רבנים אורתודוקסים גברים.

במסגרת משא ומתן שניהלו הצדדים מחוץ לבית המשפט, הסכימה המדינה להכיר ברבנים לא אורתודוקסיים - אך סירבה להכיר ברבנותם. המדינה הציעה כי אלה ייקראו "ראש קהילה". לפני כשלושה שבועות דרש הרכב השופטים בראשות השופט אליקים רובינשטיין את התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וזה הסכים להכיר במינוח "רב קהילה שאינה אורתודוקסית".

חזרות לטקס בת מצווה מאוחרת של התנועה הרפורמית
חזרות לטקס בת מצווה מאוחרת של התנועה הרפורמית. צילום: ליאור מזרחי

המדינה קובעת כי העסקת רבנים ורבות רפורמים וקונסרבטיבים לא תיעשה דרך המועצה הדתית ולא בהעסקה ישירה על ידי הרשות המקומית, אלא באמצעות תמיכה. קביעה זו מקובלת על התנועה הרפורמית. ההחלטה מוגבלת בשלב זה ליישובים קטנים ולא לערים גדולות, וכמו כן נכתב כי לנושאי התפקיד החדש לא תהיה השפעה על שיקול הדעת בעניינים דתיים והלכתיים. בית המשפט העליון אמור לפסוק בעניין בקרוב.

השר לשירותי דת, יעקב מרגי (ש"ס), אמר בתגובה כי אם יחייבו אותו לשלם שכר לרבנים שאינן אורתודוקסיים הוא יבקש מהרב עובדיה יוסף להתפטר מתפקידו.יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ  אמר היום כי "לא יתכן שהחלטות באשר לזהותה היהודית של המדינה יהיו מסורות בידי יועצים משפטיים ופקידי מדינה. כפי שאינם יכולים לקבוע מי זכאי לתואר אקדמי, כך אינם יכולים לקבוע מי ראוי לתואר 'רב'".

מהתנועה הרפורמית נמסר כי "הצהרה זו של המדינה מהווה הישג תקדימי והיסטורי של התנועות הלא אורתודוכסיות והציבור הרב אותו הן משרתות שסבלו עד כה מהפליה במימון שרותי הדת".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית: "הסכמת המדינה לתמוך בפעילותם של רבנים רפורמים במועצות האזוריות, תוך הכרה ברורה בהיותם נושאי משרה רבנית, היא פריצת דרך חשובה במאמץ לקידום חופש הדת בישראל ובשורה אמיתית למאות אלפי ישראלים הנהנים משירותיהם. מדובר בצעד ראשון אך משמעותי בדרך להשוואת מעמדם של כל זרמי היהדות בישראל ואנו מקווים כי המדינה אכן תקפיד ליישם את התחייבותה לבית המשפט במלואה".

הרב קריב הוסיף: "אנו מצפים כי הסכמתה של המדינה להכיר בפעילות הקהילתית של הרבנים הרפורמים תוביל לצעדים נוספים אשר יבטלו את האפליה העמוקה של הזרמים הלא אורתודוכסים בישראל. התנועה הרפורמית בישראל ובעולם היהודי כולו תוסיף לפעול בכל שדות העשייה ובכל האמצעים על מנת לאפשר לכל אדם בישראל לעצב את אורח חייה היהודי בהתאם לערכיה ומצפונה".

מהתנועה הקונסרבטיבית נמסר בתגובה כי "זהו יום היסטורי עבור ישראלים ויהודים ברחבי העולם". ג'ולי שונפלד, מנכ"לית כנסת הרבנים אמרה כי "כדי שהיהדות תשגשג בישראל, על הממשלה להכיר בחובתה להגיש מימון שווה לזרמים היהודיים השונים ולאפשר להם לשגשג ברחבי הארץ".

יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בירכה על המהלך ואמרה כי "מדובר בהישג משמעותי ביותר לתנועה הרפורמית שעתרה לבג"ץ, ובצעד המקדם פלורליזם ומהדק את הקשרים בין מדינת ישראל ובין יהדות העולם ובעיקר יהדות ארה"ב. מפלגת העבודה מכבדת את היהדות האורתודוקסית, אך סבורה כי יש מקום לביטוי לכל זרמי היהדות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "הודעת היועץ היא צעד בעל משמעות גדולה במאבק למען פלורליזם וחופש דת. היהדות בישראל נחטפה לפני שנים רבות על ידי קבוצה קיצונית. הגיע הזמן להכרה בכל הזרמים ביהדות ולשחרר אותה מאחיזת העסקנים החרדים".

Read this article in English: For first time, Israel to recognize Reform and Conservative rabbis

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עכשיו אני צריך לממן גם את אוכלי החינם האלו, היה צריך לעשות ההיפך יוסי
  • 16:49
  • 29.05.12

אני בעד שיוויון אבל היה צריך לעשות הפוך, להכיר בכולם אך לא לממן אף אחד,
שהקהילות יממנו את הרבנים שלהן בעצמן.

02 אחת למאתיים ידיעות מגיעה גם ידיעה מעודדת וטובה! נחמד לשמוע!!  (לת) משה
  • 16:50
  • 29.05.12

03 חופש דת יהיה כאן כשתהיה הפרדה בין דת ומדינה. בינתיים יש כפיה דתית, במובן הבסיסי של המילה. בחוק.  (לת) נישואין אזרחיים אולי?
  • 16:50
  • 29.05.12

04 מי הוא יהודי מנחם
  • 16:51
  • 29.05.12

התשובה רשומה במגילת רות. כל מי שאומר עמך - עמי ,אלוהייך אלוהיי... הוא יהודי.לגבי הזרם: אין לאף אחד מונפול על רצונותיו של הבורא יתברך . כל אחד יכול לעובדו לפי השקפת עולמו.
הדבר היחיד שמצער הוא:למה המדינה משלמת על זה? אם יפרידו את הדת מהמדינה יחיה איש על פי אמונתו ולא יכפה איש את דעותיו על רעהו.ויבוא שלום על הארץ.

05 It's time! shaul aharoni
  • 16:54
  • 29.05.12

The time for this recognition has long passed.

06 נשים מריחות סדינים? מה זה פרסומת לאבקת כביסה?  (לת) ק.א.
  • 16:58
  • 29.05.12

07 להפריד דת ממדינה !  (לת) נעם
  • 17:02
  • 29.05.12

08 יש אלוהים !!!  (לת) יגאל
  • 17:02
  • 29.05.12

09 התנועה הרפורמית תנועה שמחייבת נשים במצוות כמו גבר ולא מתחשבים בעובדה שנשים פטורות מהרבה מצוות בכדי להקל על חייהן העמוסות גם ככה במטלות הבית  (לת) מני
  • 17:04
  • 29.05.12

10 הגיע הזמן. אין סיבה שלא נתפלל ביחד עם נשותינו היקרות. הגיע הזמן לקדם את היהדות שלא מסוגלת בכוחות עצמה להגיע למאה ה-21  (לת) ש.דן
  • 17:04
  • 29.05.12

11 זה חשוב מאוד לקדם את היהדות הלא אורתודוקסית אבל לא בשיטות הנלוזות הישנות של מימון דת על ידי המדינה ג'ייק
  • 17:06
  • 29.05.12

דת ע"ח המדינה זו הדבר הכי רקוב ומושחת שיש

12 שתי תמונות בהארץ אחת אחרי השנייה. 1) ילדים נשבעים בטקס מטורף. 2) נשים בטקס' דתי' מבהיל. מה הלאה?  (לת) ק.א.
  • 17:09
  • 29.05.12

13 ומתי יכירו בחילוניים שלא לצרכי תשלום מיסים ? יש מצב לאיזה מימון קטן ?  (לת) גם לנו יש חברים דימיוניים
  • 17:09
  • 29.05.12

14 לא לממן אף רב - שוויון אמיתי אלון
  • 17:11
  • 29.05.12

אני חושב שמתן מעמד שווה לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, המציגות פנים יפות בהרבה של היהדות מהקהילות האורתודכסיות, הוא דבר טוב.
אבל האם לממן גם אותם זה הפיתרון? האם לא עדיף לא לממן אף רב?!?

15 תודה לאל!  (לת) ר.
  • 17:14
  • 29.05.12

16 יש לי הרגשה שהם שמאלנים חילוני תל אביבי
  • 17:19
  • 29.05.12

בסה"כ רוצים להיות כמו הנוצרים. לא שיש לי בעייה עם זה אבל יהדות זה לא.

17 אז עכשיו גם ש"ס ואגודה צריכים לעזוב את הממשלה..  (לת) לא ככה?
  • 17:22
  • 29.05.12

18 Stop paying ALL Rabbies  (לת) let them work
  • 17:34
  • 29.05.12

19 אכלו אותה העילוי
  • 17:35
  • 29.05.12

הרפורמים והקונסרבטיבים נהנים מרבנים הגונים כי הם ממומנים ע"י הקהילות שלהם. כאשר הם ימונו ע"י הממשלה הם יהיו נוכלים וגנבים כמו שאר הרבנים בישראל.

20 פריצת דרך אמיתית תהיה להוציא את שירותי הדת בכלל ממימון על ידי מיסים נועה
  • 17:37
  • 29.05.12

מי שרוצה לצרוך שירותי דת, שישלם עליהם בעצמו. האזרח לא צריך לממן לא רפורמים ולא אורתודוכסים

21 יום גדול ומבורך  (לת) אזרח נאור
  • 17:37
  • 29.05.12

22 לאור זאת אפשר לקצץ במספר הרבנים החרדים שמקבלים מימון ממשלתי.  (לת) דן
  • 17:41
  • 29.05.12

23 לא מבין למה אי אפשר להטיל מס כנסיה אתאיסט
  • 17:49
  • 29.05.12

מי שרוצה ישלם, מי שלא לא.
למה אני צריך לממן רבנים? אני אתאיסט.

24 אני רב מטעם דת שהוקמה לפני עשר דקות אבי
  • 17:53
  • 29.05.12

האם גם אני זכאי למימון?

25 נגד לממן כל דבר שקשור לדת אבל אם כבר לא אותם מה יהיה
  • 17:56
  • 29.05.12

אם כבר את החרדים הליטאים,הרפורמים הם יהודים בלבוש גויים שיתנצרו וזהו.

26 שיממנו אותם במקום שיהיה גם רב אשכנזי וגם רב ספרדי. הרי ממילא שניהם הלכו לישיבה אשכנזית.  (לת) גידי
  • 17:57
  • 29.05.12

27 מימון מוסדות דת על ידי המדינה- מעשה פסול ביסודו שמשחית את המדינה ואת הדת. כמה זמן יקח להם עד שיהיו מושחתים כמו הרבנות החרדית?
  • 18:01
  • 29.05.12

אני בהחלט בעד הכרה בסמכויותיהם של הרבנים הרפורמים.
אבל מכן ועד להוסיף חטא על פשע מימון החרדים ולממן גם אותם? מה פתאום?

28 מצויין, באמת יש מחסור ברבנים בארץ!!! מעתה לא מהנדס, רופא או עוד עו"ד - מעתה הטובים לרבנות!!!  (לת) הרבי מטומטביץ'
  • 18:03
  • 29.05.12

29 הגיע הזמן להפסיק את המימון של הסרטים, ההצגות, התזמורות ומשחקי הכדורגל. שילכו לעבוד כמו בני אדם.  (לת) ב_שמואל
  • 18:05
  • 29.05.12

  •   הם עובדים ה
    • 11:37
    • 02.10.12

    כרטיס לתיאטרון, קולנוע או למשחק כדורגל וכו' עולה כסף.
    גופים מסחריים שמפרסמים באותם מקומות גם מממנים אותם.
    החלק של המדינה במימון קטן יחסית, בוודאי ביחס למימון המושלש והמרובע שמקבלים רבנים ממשרדי ממשלה וממועצות דתיות ומקומיות ואזוריות..

30 לבטל המימון לכולם. הפרדה בין דת לכספי מדינה דה-טולדו
  • 18:05
  • 29.05.12

יש לבטל מועצות דתיות
לבטל משרות רבנים
ביטול הקצבות לישיבות כוללים ובתי ספר חרדיים
העברת בתי הקברות לניהול הביטוח הלאומי
שיוויון של כל זרמי היהדות אין פירושו תקצובם
הנהגת נישואין אזרחיים
החפץ בדת ובפולחן עושה זאת על חשבונו או יקבלם מגורמי דת פרטיים.

31 כל הכבוד ליועץ המשפטי טומי החילוני
  • 18:08
  • 29.05.12

אמנם אני חושב שצריך להכיר גם ברפורמים כרבנים, אך אחרי שבע שנים זו התקדמות יפה. אסור לתת לאורתודקסים מונופול בגללם היהדות נפגעה. בנוסף לכך איני תומך במימון הרבנים האורתודוקסים. לפחות הרפורמים מאפשרים יותר חופש ולא כופים כפיה חרדית. תנועת ישראל חופשית הביעה תמיכה ברבנות הרפורמים אשר נתפסת ליברלית. נמאס לכם/ן מהכפיה החרדית חפשו את תנועת ישראל חופשית בפייסבוק.

32 ר רפ רפו רפור רפורמי מ ישראל. יהודי
  • 18:21
  • 29.05.12

זו התשובה הנורמאלית לנחמנים ושאר ההזויים שכבשו את היהדות

33 צעד בכיוון הלא נכון. שפירו
  • 18:27
  • 29.05.12

העיריות צריכות לממן שירותים לכל האזרחים, לא שירותים לאזרחים מאמינים. רוצים להיות רפורמים? תפדל. רוצים להיות חרדים? מפרגן. תשלמו על זה מהכסף שלכם. בארנונה אני מצפה שתנקו את הרחובות ותפתחו ספריות.

34 אשר לא ידע בין ימינו ושמאלו - ובהמה רבה יאהוד
  • 18:28
  • 29.05.12

שום דבר חדש. כבר לפני אלפיים שנה היו שמים צלם בהיכל. כבר אז החזיר היה פושט טלפיו ואומר "ראו אותי שאני כשר". מפתיע שכל אלה שקוראים לפלורליזם ביהדות הם אלה שסליחה על הביטוי, היהדות אפילו לא מדגדגת את קצה הציפורן שלהם.
כל כך בוער לכם להחליש את הצביון היהודי של המדינה? להביא את המסתננים כדי שיהיה עם מי להתבולל, ולהביא את הרפורמים כדי שההתבוללות תהפוך לנורמה.

35 בירכותי ! אבל חוששני שהאורתודוכסיה לא תשלים עם הבשורות הטובות הללו כל כך מהר. מורותי ורבותי - היכונו להמשך המאבק.  (לת) ערן ארגוב
  • 18:33
  • 29.05.12

36 המהפכה הסלולרית בקרוב בשירותי הדת קורא
  • 18:33
  • 29.05.12

שימו לב לחשיבות האדירה של צעד זה. הרי את הדת לא ניתן להפריד מהמדינה ואת החרדים מהווריד שלנו ומהארנק הלאומי. אבל ניתן לדלל את כוחם. קודם היה מונופול של 3 חברות סלולריות שהתעללו בצרכן. באה המהפכה הסלולרית, פתאום יש תחרות חריפה והמחירים ירדו פלאים והשירות משתפר. זה מה שיקרה לרבנות האורטודוקסית. הם יגלו פתאום יש להם תחרות והם לא בעלי מונופול על הדת כדי שיוכלו לרדת לחיי האזרחים. פתאום, יונמכו הדרישות, ישופר השירות, כמובן זה יהיה "רק במקרה." התהליך החל לפני שבוע כשעבר החוק המאפשר לרבני הצה"ר (אומנם אורטודוקסים, אבל שפויים) לחתן זוגות שבאים מכל מקום בארץ, לאוו דווקא מהאיזור של הרב. כך נשבר המונופול של המועצה הדתית המקומית שעד כה הודיעה שמי רוצה בשירותיה יכרע ברך לכל גחמה אידיוטית שלה. no more!!

37 זה לא מוביל לשום מקום. "תמיכה" בכמה רבנים. 5 שנים אחרי העתירה! אנו צריכים חופש דת! וחופש מדת!!!! חילו
  • 18:47
  • 29.05.12

הפרדת דת ומדיה!! כמו בגל מדינה מתוקנת!!

38 צעד קטן, כשהמרחק עוד גדול... אלעד
  • 18:51
  • 29.05.12

כולם מדברים על חופש דת,
אבל מה לגבי חופש מדת?
מה אמורים לעשות אתאיסטים, למשל?
האין גם הם בני אדם?

39 טוב, התקדמנו. עכשיו יש חופש דת. מתי יהיה חופש מדת?  (לת) יצחק
  • 18:51
  • 29.05.12

40 סוף סוף תתחיל לחדור השפיות ליהדות בישראל.  (לת) יעלה
  • 18:51
  • 29.05.12

41 שלב הבא - קח מאיתנו את אלי ישי!  (לת) אלוהים
  • 18:52
  • 29.05.12

42 התקדמות חשובה לקראת חופש דת שצריכה להוביל גם לחופש מדת עם כל ההשלכות הנובעות מכך, לרבות ניטרול חוקי כפייה דתית והפרדת הלאום (הישראלי או העברי) מן הדת (היהודית).  (לת) Hieronymus Profanus
  • 18:53
  • 29.05.12

43 קידום חופש מדת בישראל - לא צריכים פגנים בצבע כלשהו  (לת) אסתי
  • 18:57
  • 29.05.12

44 שבע שנים? שיהוי משול לדחייה של העתירה. צדק שמופיע באיחור כה רב הוא מספח ולא משפט  (לת) האמת על בג"צ
  • 19:10
  • 29.05.12

45 בראוו, אולי ניתן יהיה להנות מקצת מסורת ותרבות בלי כפיה דתית.  (לת) ישראל חופשית!
  • 19:18
  • 29.05.12

46 מה עמ השיח׳ים המוסלמים ? והכמרים?  (לת) אחמד
  • 19:22
  • 29.05.12

47 מה עם השיח׳ים המוסלמי? אחמד
  • 19:23
  • 29.05.12

להם לא מגיע ? והמואזין? מה איתו?

48 בתור אתאיסט, למה אני צריך לשלם על זה??? הפרחח מהצפון
  • 19:27
  • 29.05.12

יקר לי כל הדת הזו. למה אני צריך לשלם על זה?

49 הייתי אומרת 'שהחיינו', אבל מה עם ערים גדולות? שלומית
  • 19:30
  • 29.05.12

אני תושבת תל אביב. בית הכנסת היחידי שאני דורכת בו הוא כזה שבו כל בני משפחתי יכולים לשבת ביחד. אני לא מוכנה להיות מוקצה באיזו 'עזרת נשים', רחוקה מבני, ושבני וביתי יהיו רחוקים זה מזה.
בר המצווה של הבן שלי יערך רק בבית כנסת כזה.
מדוע לא בערים גדולות?

50 ברכה דני דניאלי
  • 19:30
  • 29.05.12

נכון ורצוי לברך ״שהחיינו״. אלו בשורות טובות ומכוננות. הדרך עוד ארוכה לשויון ראוי ומוחלט אבל יש כאן הוכחה לכוחה של התמדה צודקת.

51 האם המדינה תממן גם פעילות אתאיסטית או שרק למאמינים ביהוה יש פריוילגיות? אתאיסטית שנמאס לה לשלם
  • 19:33
  • 29.05.12

אני מסרבת להתפעל מההחלטת הממשלה לתמוך פיננסית גם בקהילות הלא אורתודוקסיות, בכספי משלם המסים החילוני, כמובן. הצעד המתבקש הוא ליישר קו עם כל מדינות המערב שכבר הפרידו לפני מאה שנים את הדת מעטיני המדינה, ולדרוש מציבור המאמינים לממן את תחביבו, אורתודוקסי או רפורמי בעצמו.

52 לא. צריך לממן אף אחד . מאמין אמיתי
  • 19:34
  • 29.05.12

צריך להפריד את הסתמן הפוליטיקה ולבטל מימון רבנים. הם ממנים את עצמם על חשבוננו ללא תן שרותים אמיתיים כאשר כל מוצר זוכה ל הרבה חותמות כשרות כאשר רק אחת אמינה דרושה, הם גוזלים בחתונות ,בהלויות בכמייות שונות ומשונות ובחוק ההסדרים. ההתקדמות האמיתית תיהנה כאשר יהיה שוויון לכולם

53 וזאת באמת התחלת הגאולה.  (לת) אור בכל השחור
  • 19:38
  • 29.05.12

54 למה לסיינטולוגים לא מגיע? גם אנחנו רוצים!  (לת) סיינטולוג
  • 19:47
  • 29.05.12

55 שאדם מאמין באלוהים וממן את אמונתו ניחא אולם שמדינה מממנת את מאמיני האלוהים ומכחישי מסמר חלוד
  • 19:50
  • 29.05.12

ההיסטוריה של כדור הארץ זה פשוט לא נתפס עד מתי הטיפשות תשלוט בנו ?

56 שלום. אני כומר של אל השמש, והקמתי בארץ לא מזמן את הסניף הראשון של אל השמש. כומר של אל השמש
  • 19:56
  • 29.05.12

לאור העובדה שכל איש דת יכול לבקש תקציבים, אני מבקש שתתחילו להעביר לי תקציבים להקמת תשתית רצינית לאל השמש בארץ.
אל השמש הוא האל האמיתי - כך נכתב בספר השמש שנוצר במפץ הגדול מכח הפיצוץ. אל השמש מקבל את המדע כיום - הרי הוא לא הזוי כמו היהדות - הוא רק טוען שהיה פה מאז ומעולם והיה יד מכוונת באירועים.
אין זה שאינו יכול לשלוט באירועים - פשוט בני האדם עצמם מוכרחים לבחור בשמש העמים - הלוא הוא אל השמש - כדי שיכוון את היקום בכיוון שיועיל לבני האנוש.
לאחר מהפכת הסלולר, אני יכול להרשות לעצמי קו ישיר לאל השמש, ולאחר דין ודברים ארוכים הסכמנו על שורה של הטבות שתקבל האנושות אם רק ייתנו לי את התקציבים להקים את תשתית העבודה לאל השמש בישראל.
הייתי שמח לחשוף את פרטי ההסכם, אבל אני עלול להישרף מהשמש כיוון שאל השמש כועס על מי שאומר את פרטי ההסכמים שלו (זה אחד מהאיסורים בספר השמש הקדוש). אוכל לומר רק שאלו דברים שיפתרו לישראלים ולאנושות כולה בעיות שניצבו מולם לאורך אלפי שנים, חלקן משחר האנושות.
לסיכום, אינני צריך להדגיש את החשיבות של מתן קצבאות לי - הנביא הגדול של אל השמש, הכומר הראשי והקרן החזקה במסדרו של אל השמש - צעד כזה ללא ספק הוא בכיוון הנכון לעולם טוב יותר, בו אל השמש גומל לצדיק כשכרו ומעניש רשע בחומרה.

57 אני מציע להעביר את האזרחות של הדתיים לסודנים. אלה לפחות עובדים  (לת) רבי, מותר לחטט באף בשבת? קח 100 שקל.
  • 19:58
  • 29.05.12

58 דורשים גם הכרה בנישואים של רפורמים!!!  (לת) אביתר
  • 19:59
  • 29.05.12

59 Non of them should be financed by the states  (לת) Open ur eyes
  • 20:04
  • 29.05.12

60 להפריד אחת ולתמיד את הדת מהמדינה. דיפני
  • 20:10
  • 29.05.12

צעד חשוב אך לא מספיק. אמונתו ודתו של אזרח אינה מעניינה של המדינה. המדינה צריכה להיות מושתת על ערכים של מדינה דמוקרטית. דינו של מאמין בסיינטיזים כמו ביהדות, בנצרות , באיסלם הוא היינו אך. כך שאין לממן איש מהם.

61 הרבנות החומניסטית תעשה הכל, כולל פגיעה בחוק, כדי לשמר את ה"דת" כרכושה הפרטי.  (לת) ציניקן
  • 20:21
  • 29.05.12

62 שמתם לב? יעל
  • 20:24
  • 29.05.12

אמנם לא כל השמאלנים רפורמים, אבל הפלא ופלא: כל הרפורמים שמאלנים

63 וגם נתפטר מעונשו של מרגי ואולי גם מיתר שרי ש"ס ויהדות התורה.  (לת) יריב א.
  • 20:25
  • 29.05.12

64 רפורם סמי
  • 20:26
  • 29.05.12

בנתיים אין הבדל בין אירן וישראל קשה מדובר בדת צריך לכבד את כול הדתות באשר הם

65 האם המדינה תממן גם פעילות אתאיסטית או שרק למאמינים ביהוה יש פריוילגיות? אור שמח
  • 20:30
  • 29.05.12

האם המדינה תממן גם פעילות אתאיסטית או שרק למאמינים ביהוה יש פריוילגיות? אני מסרבת להתפעל מההחלטת הממשלה לתמוך פיננסית גם בקהילות הלא אורתודוקסיות, בכספי משלם המסים החילוני, כמובן. הצעד המתבקש הוא ליישר קו עם כל מדינות המערב שכבר הפרידו לפני מאה שנים את הדת מעטיני המדינה, ולדרוש מציבור המאמינים לממן את תחביבו, אורתודוקסי או רפורמי בעצמו.

66 תשלום לרבנים האדמור מקירפיצניקוב
  • 20:40
  • 29.05.12

ל

א רוצה תשלום מהמדינה. שישלמו לי אלה שנזקקים לעצותי ולניסיםונפלאות

67 מרגי , למה לחכות? תתפטר כבר עתה ותמליץ עלי כשר לעניני דתות.  (לת) עדד
  • 20:48
  • 29.05.12

68 איזו חדשה יפה ואופטימית לשם שינוי  (לת) אורן
  • 20:55
  • 29.05.12

69 לא רוצה לממן שום רב!!!! שיתפרנסו מתרומות של צאן מרעיתם  (לת) אשקלוני
  • 21:11
  • 29.05.12

70 לפעמים יש רגעים שנראה שאולי יש עוד למדינה הזו סיכוי הגיע הזמן!
  • 21:13
  • 29.05.12

היום הוא נקודה של אור בחשכה של התקופה האחרונה.
כן ירבו

71 מתי תהיה כבר תביעה ייצוגית של חילונים נגד המדינה על כפית דת כלשהי? אפי
  • 21:15
  • 29.05.12

לא אכפת לי איזה כת דתית - כמובן שאשמח לראות את הכת האורטודוקסית נכחדת - זה יעשה את החיים יותר קלים יותר זולים - הדבר האחרון שחילוני צריך זה שאיזה רב בשניקל "ישמור לו על השבת"...
אסור לוותר - יש להילחם ע הפרדת הדת מהמדינה - מי שרוצה לממן רב ואיזה אברך מחמד שיעשה את זה על חשבונו. נמאס מחובשי הכיפות! נמאס להתפשר! אם החרדים קוראים למלחמת אחים יש להענות! ישראל תנצח!

72 מירי גולד אשה משכמה ומעלה ומוטב מאוחר מלעולם לא יהודיה מתקדמת
  • 21:25
  • 29.05.12

מכיוון שהפרדת הדת מן המדינה לא נראית באופק, אז לפחות בינתיים, עד שיגיע המשיח הזה (או שמא משיחה) שחלוקת המשאבים והסמכויות תיעשה ביתר שויון.
ולמי שאינו מכיר את הרב מירי גולד - אשה משכמה ומעלה, רבת פעלים וזכויות, שבנתה במו ידיה קהילה לתפארת עם מעורבות חברתית עמוקה בסביבתה וגילויי אחריות כלפי אוכלוסיות מוחלשות. יותר ממה שהמינוי הוא כבוד עבור מירי עצמה, הוא כבוד עבור המוסד שהיא תיכנס לתוכו ותהיה מעורבת בו.

73 למה אין מימון למפלצת הספגטי המעופפת? וחד הקרן הוורודה הבלתי נראית?! איפה השוויון?
  • 21:27
  • 29.05.12

http://he.wikipedia.org/wiki/החד-קרן_הוורודה_הבלתי_נראית

http://he.wikipedia.org/wiki/מפלצת_הספגטי_המעופפת

74 לקרוא ולא להאמין לאיזה שפל והזניית ערכי היהדות המדינה מובילה אייל
  • 21:30
  • 29.05.12

מה השלב הבא? המדינה תכיר בכך שחזירים ימונו למשגיחי כשרות?
זה צעד בדרך להתנתקות של עם ישראל מהמדינה והקמת מוסד ראוי והולם יותר כדי לשמר את ערכי היהדות.

75 מרגי צודק, שיתפטר ברגע שייתווספו גם רבנים רפורמים לאוגדת הרבנים האורטודוקסים. רבנים מכל הזרמים (כולל כהני דת מכל הדתות) יצטרכו לחיות מסכומים שצאן מרעיתם יאסוף. לא המדינה.  (לת) יוסלה
  • 21:37
  • 29.05.12

76 אולי סוף סוף יראו אותי בבית כנסת. גיא
  • 21:45
  • 29.05.12

הגיע הזמן שאוכל להתרשם מנפלאות הדת היהודית ללא כל מיני באבות ובובות שמאיימים עלי בגיהנום על כל צעד ושעל.

77 רבותי, מי אמר שאי אפשר להגיע תמימות דעים בכל שכבות הציבור. קראו את כל התגובות, אחת לאחת - כולם טוענים (בצדק) שחייבים אחת ולתמיד להפריד את הדת (כל הדתות והכתות) מהמדינה. עכו"מי כל העולם - התאחדו. (עקומי העולם, לכו לעזאזל).  (לת) י
  • 21:45
  • 29.05.12

78 צעד קטן לקראת פלורליזם וחופש דת בישראל  (לת) כל הכבוד
  • 21:51
  • 29.05.12

79 צריך למנוע שכר מכל כוהני הדת, אבל מכוווווווווווולם  (לת) קרובים לעטינים
  • 22:00
  • 29.05.12

80 לא צריך לממן את אלו ולא את אלו. מאיה
  • 22:07
  • 29.05.12

מי שמעוניין בשירותי דת צריך לממן אותם. מדוע רשות מקומית צריכה לממן רבנים ובתי כנסת שעומדים רייקים רוב שעות היום ומשרתים ברובם רק גברים לצורכי תפילה, בעוד יש מחסור אמיתי במוסדות ציבור שישרתו את כלל הציבור.

81 בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם חוזה לך ברח
  • 22:19
  • 29.05.12

מדינת ישראל תיחרב בגלל אכילת חינם.
וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הכיבוש, הגזענות והאפרטהייד.

  •   באמת? יודע דבר
    • 22:37
    • 29.05.12

    עוד אמונה תפלה ופופוליסטית. בית המקדש נחרב כי במקום להיות חיילים ולהגן על מדינתם בכח הנשק רוב היהודים דאז התפללו ועסקו בלימוד דברי אגדה ושאר הבלים

82 מאושרת ומברכת על ההחלטה! רפורמית
  • 22:35
  • 29.05.12

סוף סוף נותנים הכרה ליהדות השפויה, המייצגת את רוב יהודי העולם - צעד דמוקרטי חשוב ביותר לקראת חופש דת בישראל. יישר כוח לתנועה הרפומית, מי שטרם התפקד דרך השדולה הפלורליסטית שישקול זאת מיד!

83 עוד צעד ברך להתבוללות. יום שחור למדינת ישראל (מדינת היהודים היחידה בעולם, למי ששכח לרגע).  (לת) עומר
  • 23:20
  • 29.05.12

84 במקרה והדתיים יתעקשו אז ההסטוריה תחזור ריאלי
  • 23:39
  • 29.05.12

והעולם יקבל ישו מודרני, תודה מראש

85 its about time  (לת) d
  • 00:32
  • 30.05.12

86 שמח שיש תנועות כישראל חופשית חוזליטו
  • 02:40
  • 30.05.12

אני שמח שיש תנועות אזרחיות שפועלות למען חירות הדת, כדוגמת ישראל חופשית. תנועות שאינן אינטרסנטיות למען מטרה פוליטית, אלא למען מטרה אזרחית - הקלת החיים של החילוניים ואלה שאינם בוחרים בדת "מדע בדיוני" כהובלה לחייהם.

87 מילא השסניק החשוך מרג'י מיתאבל בשמו של הקב"ה, (כאילו לא היו מעולם סיעות שונות ביהדות) אבל דיברי ההבל של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ ממש מפתיעים, לתומי סברתי שהיצור בן כילאיים הזה הוא דתי מודרני שמבין שכל סיעות היהדות לגיטימיות ולא הוא יחליט מהו רב אצל האחרים. ההלכה האורטוקסית העקומה והקפואה או כתביו של מרן קרו שהיו לו הזיות על מלאכים וכיצד הם משקשקים בכנפים וכמה כנפיים יש להם ובאיזה הם עפים וכיצד הם לוקחים סיבוב וכו' הרי זו ממש עבודת אלילים. מה גם שאסור היה ליכתוב ולקבע התורה שבע"פ ולכן בצורתה הנוכחית אינה חוקית והיתקבעה ואינה רלוונטית בעיקרה, אינה תורת חיים יותר אלא מתה כמו מומיה מצרית לדברי הרש"ר הירש. אם חשקה נפשכה ליסוע בסקוטר חשמלי בשבת וחג פשוט קנה תו כשרות ואיזה תוספת אלקטרונית מהמכון להלכה טכנולוגית מסיעתו של הרב החשוך הח"כ הפרופ ברקוביץ (היזכרתי כל התארים?). ברקוביץ שסברתי שהוא הטוב שבהם היתגלה כנבל וחשוך, וכל התצלומים שהוא בטקס קבלת ד"ר של ביתו לא יעזור, הוא אינו ראוי להיקרה פרו"פ שהרי חשוך הוא!!!  (לת) ברקוביץ היתגלה כחשוך ונבל!!!
  • 05:54
  • 30.05.12

88 חוגים מורה
  • 07:40
  • 30.05.12

כככש כשאני רוצה חוג להתעמלות או ידיעת הארץ אני משלם מכספי . הממשלה לא משלמת עבורי מכסף ציבור. אז בבקשה: מי שרוצה ״חוג אלוהים״ אורתודוקסי, קונסרבטיבי או רפורמי שיתכבד וישלם את המדריך (יש המכנים אותו ״רב״) בעצמו. למה אני צריך לשלם על חוג שאני לא משתתף בו?

89 הם לא זרם ביהדות ההלכתית הם המציאו דת שדומה ליהדות  (לת) מאיר
  • 09:12
  • 30.05.12

90 כל הכבוד למדינת ישראל ! כל הכבוד "ישראל חופשית"  (לת) דורון06
  • 16:46
  • 30.05.12

91 בר מצוה לכלבים. אנשי צער בעלי חיים הרפורמים.  (לת) חסד לבעלי חיים
  • 16:47
  • 30.05.12

92 הפיתרון כמובן הוא הפרדת הדת מהמדינה, אבל המחיר כבד...אבדן תקציבים...  (לת) עמית
  • 11:27
  • 31.05.12

93 זה היה יכול להיות דבר חיובי, אבל אין שום סיכוי במציאות שיישמו את ההחלטה הזאת. חבל.  (לת) כדרלעומר
  • 18:01
  • 31.05.12

94 אם גם לכם נמאס מהכפייה הדתית - כנסו: גיא
  • 17:50
  • 01.06.12

עמותת ישראל חופשית עומדת בחזית המאבק להפרדת דת ומדינה. חפשו בגוגל והצטרפו לעמוד הפייסבוק

95 בושה רמי
  • 14:18
  • 03.06.12

סוף העולם מגיע
התורה קדושה ומי שמזלזל בה בסוף ישלם על הכול יש רק דרך אחת לתורה זה לא משחק שכל אחד יעשה מה שבא לו
חייבים להיות חזקים עד שהמשיח יגעל אותנו מהגועל הזה

96 כהן הדת הרפורמי אישר לי לאכול ביקון אביב
  • 11:17
  • 02.10.12

מאז אני לא מאמין לו

97 רפורמה חשיבתית יהודי
  • 12:24
  • 02.10.12

דת היא קובץ חוקים שניתנו מאלוקים.
חוקי הדת נוקשים ובלתי מתפשרים, יש לזה סיבה, הם נועדו לשמור על הזהות המקורית של עם ישראל.
בדת יש קושי, אשר מוליד עונש ושכר, עם הבטחה שבסופו של דבר " ועמך כולם צדיקים"
האלוקים ברא את האדם ישר והמה חיפשו חשבונות רבים.
כל אדם נברא עם יכולת ללכת בדרך הישר וגם ללכת בדרך עקומה, על מנת ליצור אפשרויות של טעות ועל מנת ליתן שכר לישרים שלא בדרך של חסד חינם.
אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא, גם הרבנים האורטודוקסים טועים.
אך על זה נאמר " אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל." מסכת אבות א יא'
אך טעויותיהם של הרבנים האורטודוקסים אינה מבטלת את יושרת הדת, כי היא אמיתית וניצחית.
האמת שבדת מתבטאת בהעדר השינוי < רפורמה > שבה, והשארותה מקורית מיום שניתנה.
ללא שום שינוי אפילו הכי קטן !!!
הדת מעצם מהותה איננה ניתנת לרפורמה, ו " כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, כבר ניתן למשה בסיני" .
על האופציה של רפורמה בדת כבר אמר הלל הזקן "הלל אומר, הוי כתלמידיו של אהרון--אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הברייות ומקרבן לתורה." מסכת אבות א יב' , הדגש הוא על "..ומקרבן לתורה" , ולא " ומקרב התורה אליהן" עם רפורמה, נאורות, שיוויון לכאורה וקידמה !
ישנן הרבה טענות על סחטנות דתית, נוקשות חוקי הדת, וכו', אבל על זה אפשר להתוכח.
הרפורמה, פועלת על מנת לשנות את הלב של הדת, המיתון הליכאורי של חוסנה של הדת בשם האנושיות והשיוויון מנסה לקעקע מן היסוד את התמצית המקורית של הדת.
הרפורמה איננה עוד טרוני'ה על דבר זה או אחר אלא ניסיון להחליף את הדת היהודית באלטרנטיבה חיוורת שנשענת על הדת, מינה ובה.

98 רפורמה מחשבתית יהודי
  • 12:59
  • 02.10.12

דת היא קובץ חוקים שניתנו מאלוקים.
חוקי הדת נוקשים ובלתי מתפשרים, יש לזה סיבה, הם נועדו לשמור על הזהות המקורית של עם ישראל.
בדת יש קושי, אשר מוליד עונש ושכר, עם הבטחה שבסופו של דבר " ועמך כולם צדיקים"
האלוקים ברא את האדם ישר והמה חיפשו חשבונות רבים.
כל אדם נברא עם יכולת ללכת בדרך הישר וגם ללכת בדרך עקומה, על מנת ליצור אפשרויות של טעות ועל מנת ליתן שכר לישרים שלא בדרך של חסד חינם.
אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא, גם הרבנים האורטודוקסים טועים.
אך על זה נאמר " אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל." מסכת אבות א יא'
אך טעויותיהם של הרבנים האורטודוקסים אינה מבטלת את יושרת הדת, כי היא אמיתית וניצחית.
האמת שבדת מתבטאת בהעדר השינוי < רפורמה > שבה, והשארותה מקורית מיום שניתנה.
ללא שום שינוי אפילו הכי קטן !!!
הדת מעצם מהותה איננה ניתנת לרפורמה, ו " כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, כבר ניתן למשה בסיני" .
על האופציה של רפורמה בדת כבר אמר הלל הזקן "הלל אומר, הוי כתלמידיו של אהרון--אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הברייות ומקרבן לתורה." מסכת אבות א יב' , הדגש הוא על "..ומקרבן לתורה" , ולא " ומקרב התורה אליהן" עם רפורמה, נאורות, שיוויון לכאורה וקידמה !
ישנן הרבה טענות על סחטנות דתית, נוקשות חוקי הדת, וכו', אבל על זה אפשר להתוכח.
הרפורמה, פועלת על מנת לשנות את הלב של הדת, המיתון הליכאורי של חוסנה של הדת בשם האנושיות והשיוויון מנסה לקעקע מן היסוד את התמצית המקורית של הדת.
הרפורמה איננה עוד טרוני'ה על דבר זה או אחר אלא ניסיון להחליף את הדת היהודית באלטרנטיבה חיוורת שנשענת על הדת, מינה ובה.

99 אם זה יבא על חשבון הנוכלים האחרים אבל לא בתוספת אז שיהיה  (לת) עוד פרזיטים?
  • 13:17
  • 02.10.12

פעילות
המלצות