המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הטייקונים החדשים || צאצאי הבאבא סאלי בראש רשימת הרבנים העשירים

הם ידועים כבעלי מופתים, אבל אפשר שהמופת העיקרי שלהם הוא צבירת שטרות. דירוג חדש של מי שעשו הון מקמעות וברכות, בדרכם לצמרת רשימת עשירי ישראל

צאצאי הרב ישראל אבוחצירא, הבבא סאלי, שעלה ממרוקו והקים חצר בנתיבות שפעלה עד פטירתו ב-1984, ידועים כצדיקים, כבעלי יד ורגל בחוכמת הקבלה וכבעלי מופתים. ייתכן שהמופת העיקרי שבני השושלת המפוארת מתמחים בו הוא יצירת שטרות ומטבעות יש מאין. שניים מהאדמו"רים לבית אבוחצירא מובילים, במקומות 1 ו-2, את רשימת הרבנים העשירים ביותר שערך המגזין "פורבס" ומתפרסמת השבוע כחלק מתחקיר נרחב על כלכלת הבאבות בישראל. שניים נוספים מבני השושלת השתכנו במקומות ה-8 וה-12, ואילו במקום השביעי נמצא הרב יאשיהו פינטו, שדמה של שושלת אבוחצירא זורם גם בעורקיו. יריביה של משפחת אבוחצירא מככבים אף הם ברשימה - הרנטגן (מקום 6), ואחותו, הרבנית ברוריה זבולוני (מקום 13), הידועה כבוררת בסכסוכים. זבולוני היא האשה היחידה ברשימה.

בעולם שבו אין מבחנים לצדיקות, למדנות או יראת שמיים - יש דבר אחד שניתן לספור, והוא כספם הפרטי של הרבנים. בעצם, לא את כל הכסף ניתן לספור: המגזין קובע אמנם כי החצרות העשירות בישראל מגלגלות כמיליארד שקלים בשנה, אולם ההערכה הזאת באה יחד עם קביעה שנותנת לה תוקף מוגבל. לפי אותן הערכות, ישנם ערוצים אפורים ועלומים שדרכם זורם כסף נוסף, המצטבר לסכום הגבוה בהרבה ממיליארד שקלים בשנה.

פנחס אבוחצירא, בראש הרשימה
פנחס אבוחצירא, בראש הרשימה. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

התחקיר על נכסיהם של הרבנים נערך לאורך חודשים רבים, וכלל עשרות שיחות וראיונות עם אנשי חצרות שונים, מומחים לעולם החרדי, אנשי משטרה, שמאים, תורמים, באי חצרות הרבנים ועוד שורה של גורמים מקורבים ואנשי העולם החרדי. כמו כן, ב"פורבס" גבו עדויות מבכירי רשות המסים בעבר ובהווה, ומצטט את ראש הרשות לשעבר יהודה נסרדישי, שאמר כי ברשות מודעים להעלמות המסים הקיימות בחצרות הרבנים, וכי "יש רבנים שמחזיקים בסכומי כסף גדולים בהרבה ממה שהציבור חושב". עוד נכתב בתחקיר, כי המחאה של הקיץ שעבר, שקיצצה בהכנסות החברות המובילות במשק, הורגשה גם בתרומות של הטייקונים אל החצרות.

עולם הבאבות והאדמו"רים הוא כמובן רק ענף אחד של הרבנות האורתודוקסית. דווקא "גדולי התורה", במיוחד אשכנזים-ליטאים (ויש גם רבנים ספרדים ואדמו"רים חסידיים), מתאפיינים ואף גאים בסגנון חיים צנוע וסגפני. הרב יוסף שלום אלישיב, הרב חיים קנייבסקי, הרב אהרן לייב שטיינמן - כולם חיים כל חייהם בסגפנות מופלגת, על אף שיש לכל אחד מהם תלמידים ומקורבים בעלי ממון. גם הרב עובדיה יוסף, הפוסק הספרדי החשוב ביותר, חי ברמת חיים צנועה בהרבה מזו של הבאבות, ובוודאי צנועה לעומת כוחו בעולם הפוליטיקה והעסקים.

לכן לא מפתיע שביקורת נוקבת מגיעה בעקבות פרסום הרשימה דווקא מהמחנה הליטאי. עו"ד דב הלברטל, תלמידו הקרוב של הרב אלישיב, אמר כי הרשימה מבטאת "חילול השם שאין כדוגמתו. מה יאמרו, שהיהדות היא תעשייה של כסף ופוליטיקה. יש היום חלל גדול בזהות היהודית, יש בלבול. לאדם קשה לקיים מצוות וללמוד תורה. זה דבר קשה, אז מחפשים דרך קלה שהיא המיסטיקה. אתה רק צריך להישמע ולהיכנע לבבא, ולשלם".

האדמו"ר מבעלז, הרב רוקח. במקום הרביעי
האדמו"ר מבעלז, הרב רוקח. במקום הרביעי. צילום: תומר אפלבאום

אבל קודם לביקורת, חזרה לרשימה של פורבס: ספק אם הבבא סאלי היה משער כי אחד מניניו, הרב פנחס אבוחצירא, צעיר בן 36, הוא שיוביל במקום הראשון את רשימת עשירי הרבנים, וספק אם היה משער את היקף עושרו. הוא רב אלמוני יחסית מבאר שבע, אב לחמישה, שהפך בן רגע לטייקון עם הירצחו של אביו, הרב אלעזר אבוחצירא, בקיץ שעבר. הון חצרו מוערך במגזין ב-1.3 מיליארד שקלים.

הסכום האגדי של ה"בבא אלעזר" מגיע, בין היתר, מאלפי מאמינים שתרמו לו בעין יפה, ובהם אנשי עסקים. לפי "פורבס", בתורמים לו גם השר אלי ישי. ישנם גם אחרים ששומרים אמונים לשושלת של הרב אלעזר אבוחצירא וממשיכים לתרום לבנו. מרבית הכסף מגיע באופן התנדבותי, אבל לבבא המנוח אלעזר היה גם דפוס פעולה שנחשף ב"הארץ" בסדרת כתבות ב-1997 ששפכו אור על יחסיו הבעייתיים עם מי שפנו אליו מתוך מצוקה. בכתבות נטען כי הרב ועוזריו שידלו את באי הבית - אלפים רבים מכל רחבי העולם - לתרום לו סכומי כסף גדולים. המאמינים תרמו ביד נדיבה, לא אחת מחשש כי יוטלו עליהם קללות, חרמות ונידויים.

סגנו של הרב העשיר ביותר הוא דודו, הרב דוד חי אבוחצירא (אחד מאחיו של בבא אלעזר), ואף הוא לא צריך להטריד עצמו בענייני פרנסה. רבי דוד (שאגב פוליטיקאים פוקדים את ביתו דרך קבע; אתמול בא לביקור שר החינוך גדעון סער), נמצא במקום השני עם סכום צנוע בהרבה מזה של אחיינו: 750 מיליון שקלים.

הבא בתור הוא רבי יעקב אריה אלתר, האדמו"ר מגור, גם כאן בפער גדול מהרב שלפניו: 350 מיליון שקלים, ואחריו מגיע אדמו"ר חסידי נוסף - רבי יששכר דב רוקח מבעלז, שברשותו 180 מיליון שקלים. מקורו של חלק ניכר מהונו של הרבי מבעלז במתחם "בית המקדש" - מרכז מוסדות עצום בירושלים הכולל ישיבות, אולם שמחות וכן את ביתו הפרטי של האדמו"ר.

האדמו"ר מגור, שכמעט אינו בא במגע עם גורמים מחוץ לחסידות שלו, עשה את הונו האישי, כולל קרקעות בשווי עשרות מיליוני שקלים, מ"כסף ביתי": את חלקו קיבל בירושה, בעיקר מאביו (כמו המגרשים על שמו בארסוף), וחלקו האחר מגיע מאלפי חסידיו באופן סדור וממוסד. ל"הארץ" ידוע כי הרבי מתפרנס בכבוד מחסידיו, עד האחרון שבהם. בגור רשומות כ-13 אלף משפחות, בישראל לבדה, ומצופה מכל אחת מהן להפריש מדי חודש "כוללס" (כוללות) - סכום משתנה הנע בין עשרות למאות שקלים. סכום זה, שקיים גם בחסידויות אחרות ונקרא לרוב "מעמדות", נועד לרווחתו של הרבי, ונחשב כ"התקשרות" באמצעי גשמי עם האדמו"ר.

חצר הרב ניר בן ארצי, שהחל את הקריירה כחקלאי בגוש קטיף והתגלה כ"בעל מופתים", מוערכת ב-100 מיליון שקלים. הרבנים במקומות הראשונים לא מקופחים גם ברשימות עשירי ישראל הכלליות, המתפרסמות מעת לעת. גם ב"פורבס ישראל" מרגיעים ומבטיחים כי חמישה מהרבנים יככבו בדירוג שיתפרסם בקרוב.

העין מורגלת בתמונתו של טייקון כלכלי המסתופף בצלו של רב זה או אחר, אולם פורבס מנסה לבדוק את שוויה בכסף של תופעה חדשה יחסית, שבה הרב הוא גם הטייקון ולעתים, במקרה של הבאבות (ולא במקרה של האדמו"רים החסידיים) גם הסלבריטאי. הרשימה גם לא מקפחת את הרבנים שצמחו, גם רוחנית וגם כלכלית, על מצע רך של טייקונים. הרב יעקב איפרגן, הרנטגן, והרב יאשיהו פינטו, מייעצים מעת לעת לרשימה ארוכה של טייקונים, ובהם נוחי דנקנר, אילן בן דב, יצחק תשובה, שרי אריסון ואחרים.

המזומנים זורמים לחצרות בצינורות רבים, כמו הילולות שאליהן מגיעים רבבות ונמכרים בהן ספרי תורה וברכות. דרכים אחרות כוללות הוראות קבע לאחד המוסדות של הרב, קבלת קהל, שגם בה נהוג לתרום ולעתים גם לגבות כסף ביד נדיבה, ייעוץ כלכלי, מכירת קמעות וברכות, השתתפות באירועים כדי לערוך חופה או לצורך סנדקות, או רק כמוזמנים.

לפי "פורבס", "נוסף על האמצעים המסורתיים להכנסות, ישנם רבנים שהלכו כמה צעדים קדימה בתחום העסקים ונכנסו כשותפים או בעלים של חברות מסחריות. שוק ההון הפך ללהיט השקעות של רבנים מובילים בישראל, וכך גם שוק הנדל"ן בישראל ובעולם. דוד אבוחצירא, למשל, נחשב למומחה בתחום הכלכלי, ויש לו השקעות רבות בארץ ובעולם בתחום הנדל"ן ובבורסה. גם הרב יאשיהו פינטו, שבין קשריו הבולטים בשוק ההון נמצאים ג'קי בן זקן ולב לבייב, מחזיק בנכסים רבים בישראל, ומתגורר בווילה מפוארת בשווי 10 מיליון שקל באשדוד".

כתב המגזין, שמעון איפרגן, כותב עוד כי "הפיכתם של הרבנים לסלבריטאים הביאה להם רווחה כלכלית אדירה. חלק מהרבנים החדשים הפכו ליועצים של טייקונים בארץ ובעולם, שבלעדיהם שום עסקה או תוכנית לא יוצאת אל הפועל. התמורה: חמצן כלכלי והזרמה של מיליוני שקלים לחצרות".

תלמידו הקרוב של הרב אלישיב, עו"ד הלברטל, אינו צופה כי מצעד העשירים יטיל קלון על הרבנים, וסבור כי כלום לא יאט את התעשרותם. "אני חושש שנהפוך להיות דת שיצביעו עליה שהיא הדת הממוסחרת ביותר בעולם", אומר הלברטל, "התופעה הזאת קיימת היום בעיקר ביהדות, חייבים לעשות משהו כדי לעצור את המשחית הזה".

הרב פינטו, שנכלל גם הוא ברשימה, יחד עם ח"כ בנימין בן אליעזר ואיש העסקים אילן בן דב
הרב פינטו, שנכלל גם הוא ברשימה, יחד עם ח"כ בנימין בן אליעזר ואיש העסקים אילן בן דב . צילום: מוטי מילרוד



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 סדום ועמורה. לא מפתיע ידוע שמאחורי הכתות החרדיות אין כלום חוץ מבצע כסף  (לת) אפי
  • 13:32
  • 11.06.12

  •   אתה וכל המצביעים שהסכימו איתך גזענים  (לת) עמית
    • 17:08
    • 11.06.12

  •   מה ענין גזע לכאן?  (לת) צמית
    • 17:24
    • 11.06.12

  •   אל תקרי אבוחצירה אלא אבו חצי לירה  (לת) טל
    • 18:32
    • 11.06.12

  •   מתי 23 אבג
    • 21:43
    • 11.06.12

    אוי לכם הסופרים והפרושים החנפים כי מטהרים אתם את-הכוס ואת-הקערה מחוץ ותוכן מלא גזל וגרגרנות: 26 פרוש עור טהר בראשונה את-תוך הכוס למען תטהר גם-מחוץ: 27 אוי לכם הסופרים והפרושים החנפים כי-דמים אתם לקברים המסידים הנראים נאים מחוץ ותוכם מלא עצמות מתים וכל-טמאה: 28 ככה צדיקים אתם למראה עיני בני אדם ותוככם מלא חנפה ואון:

  •   אתה ממש מטומטם או עושה את עצמך כך? לא מאמין
    • 23:05
    • 12.06.12

    הם כמובן גם לא משלמים מיסים לאוצר המדינה על הכנסותיהם הדמיוניות.
    נראה לי שהפעלת המשטרה במקרה זה יחד עם מחלקות החקירה במס הכנסה, מעמ ומכס היו מכניסים סכומים נאים לאוצר המדינה .

02 המקובלים הקדושים והאינטליגנטיים הללו גם מפצים את הטייקונים כשהם מפסידים?  (לת) אבי
  • 13:41
  • 11.06.12

03 הרבנים ברוך
  • 13:43
  • 11.06.12

אך יכול להיות שהם מעולם לא עבדו ויש להם מיליונים אולי מיליארדים זאת שאלה ליובל המבולבל איפו שילטונות המסים בישראל נירדמו ?

04 במילה אחת - Lol  (לת) שי
  • 13:43
  • 11.06.12

05 ללמוד מהתנ"ך אנוש
  • 13:44
  • 11.06.12

לו מי מאותם אובות וידעונים היה מאמין באמת בכתוב בתנ"ך ולא רק עושה את הדת קרדום לחפור בו, כי אז היו לומדים מלקחים של הכהנים הגדולים של פעם: בית עלי הכהן הגדול שספה מן העולם בגלל שחיתות של צאצאיו תאבי הבצע והכהנים של בית צדוק שאבדו הכהונה ופסו מן העולם בגלל שחיתותם.
במהרה בימינו לכל המושחתים עבותי הזקן.

06 הטייקונים החדשים? חדווה
  • 13:45
  • 11.06.12

מאז ומעולם הדת היא הדרך לכוח כסף ומעמד, בימינו יש עוד דרכים, אבל זה לא סיבה לשכוח או לזלזל בדרך העתיקה מכולם, טוב אולי לא הכי עתיקה, הזנות יותר עתיקה - אבל זנות זה יחסית מכובד ובעיקר לנשים.

07 זה בסיס כוחו של נתניהו. וכל הכסף רק לשם שמים, מועבר מייד לאלוהים. או לא.  (לת) מה רוצים מהם? הכל לשם שמים. באאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
  • 13:46
  • 11.06.12

  •   כל חטא נתניהו? מי כן ממשתתפי החאפלות, הדנקרים, אולמרט וחבריו, ועוד אנשי צמרת אמנים וטייקונים, נתניהו מעולם לא נמנע על חברת מעריצי הבאבות.  (לת) לא שמענו שנתניהו היה אצלם,
    • 17:50
    • 11.06.12

08 חבל שאין לכם כתבות וידיאו  (לת) מור
  • 13:46
  • 11.06.12

09 חד משמעי ובגדול - המרוקאים עקפו את האשכנזים. אפשר לשים סוף ליללות הקיפוח...  (לת) אסתר
  • 13:47
  • 11.06.12

10 אם אנחנו לא היינו משלמים מס הכנסה גם אנחנו היינו טייקונים  (לת) המופת היחיד הוא העלמות מס
  • 13:48
  • 11.06.12

11 זה לאן שהולכות העמלות שאנחנו משלמים לשרי אריסון דרך בנק הפועלים: אנחנו ממנים אותם גם מכאן, גם מהמסים, והשד יודע מאיפה עוד  (לת) גניש
  • 13:52
  • 11.06.12

12 כלמה שנידרש מהבאבות לעשות ע"מ להמשיך צבירת הונם הוא לדאוג לבורותם של האנשים  (לת) שאול
  • 13:55
  • 11.06.12

13 כמישהו דתי אשכנזי, המסתכל מהצד, אני חייב להסכים שהחצרות האלו נראות כמו חצר ביזנטית מהמאה ה-12 . שום קדושה ושום קידוש ה'. רק הון שחור שרובו מגיע מאלה שאין להם הרבה  (לת) זה קידוש ה' זה?
  • 13:59
  • 11.06.12

14 ואיפה מס הכנסה??? ש
  • 14:00
  • 11.06.12

למה תחקיר כזה מתפרסם בפורבס אבל לא בדה מרקר???

15 ואיפה שלטונות המס חגית
  • 14:11
  • 11.06.12

הכל כסף שחור

16 באבא סראלי (סראלי זה מילה ברוסית המביעה בדיוק את מעמדם של אותם באבות)  (לת) דרום אפריקני
  • 14:17
  • 11.06.12

17 וסופו שיהא מלסטם את הבריות  (לת) רמב"ם
  • 14:20
  • 11.06.12

18 אם יש אלוהים הוא או בוכה מצער או צוחק על הקופים המוזרים הללו שאין ידעני
  • 14:22
  • 11.06.12

בינם ובן אמונה שום כלום.
נצלנים שמשתמשים בטפשות של קבוצה מסויימת בחברה.

19 זכותי לתת כסף למי שארצה ותקפצו כולכם עורך דין ידוע
  • 14:26
  • 11.06.12

לא מתבייש, כל עסקה אני נותן מעשר, ובמזומנים . ואם יש למישהו בעיה עם זה לכו תשתו את המים של עזה.

  •   אתה נותן מעשר לעשיר - זה לא מעשר  (לת) האופנוען המתעטש
    • 15:09
    • 11.06.12

  •   כל עוד יש אידיוטים G
    • 15:19
    • 11.06.12

    יהיה גם מי שיקח את כספם

  •   איראן מעולם לא היתה קרובה יותר. מצער שעו"ד אינו מבחין בין מתן צדקה שהינה דבר ראוי לבין מתן תרומות לשרלטנים ריקים. כאמור איראן זה כאן.  (לת) איש עברי - שופט בדימוס
    • 15:20
    • 11.06.12

  •   זאת זכותך. אבל זאת חובתו של "הרב" לשלם על זה מיסים. אתה בטח יודע את זה. וכן אתה יכול להתבייש על זה שאתה תומך בהעלמת מס ובהיותך עובד אלילים  (לת) סתם אזרח
    • 15:44
    • 11.06.12

  •   זה בסדר, העם זקוק גם לעובדי אלילים ועבודה זרה.  (לת) נאק
    • 15:46
    • 11.06.12

  •   בעיה לא אתה אלא הרב שאינו מדווח על הכנסות, "עו"ד ידוע" שאינו בקיא בחוקי המס  (לת) a
    • 15:59
    • 11.06.12

  •   עו"ד ידוע - בעגה המשטרתית קוראים לאנשים כמוך: על"ן. ר"ת של קיפי
    • 17:17
    • 11.06.12

    עברין לא נודע.

  •   עורך דין ישראל
    • 20:47
    • 11.06.12

    אני לא שומר פינה חמה לכם, בראש עברייני המוסר אתם אלה
    לצערי הרב בסקר שמישהוא יעשה זו תהיה התוצאה, קח יוזמה ובדוק, כנראה שאת המיים הדלוחים של עזה אתה תשתה,

  •   אתה לוקח חשבונית כן כתרומה משוחרר ממס ישראל
    • 20:48
    • 11.06.12

    אני לא שומר פינה חמה לכם, בראש עברייני המוסר אתם אלה
    לצערי הרב בסקר שמישהוא יעשה זו תהיה התוצאה, קח יוזמה ובדוק, כנראה שאת המיים הדלוחים של עזה אתה תשתה,

20 אדם הולך לקבל ברכה מרב תמורת כסף-תופעה מזעזעת. סמי מפ"ת
  • 14:34
  • 11.06.12

אם הרב הוא סמכות רוחנית ויש לו קשר והשפעה אצל הקב"ה-הרי שאינו זקוק לכסף.ואם אין לו השפעה אצל הקב"ה-הרי שכל הכסף שיתנו לו-לא ישנה במאומה מצבו של אדם המגיע אליו לקבל ברכה.
אבל יכול להיות שדנקנר ובן-אליעזר יודעים משהו שאני לא יודע,עובדה-הם מפורסמים ועשירים,ואני לא כזה.

  •   אכן כן. מזעזעת יותר היא חוות הדעת הרפואית שהרבה רבנים נותנים כאבחנה שנייה שבדרך כלל נוגדת את הרפואה הקונבנציונלית. לא בכדי יש להם מכשיר רנטגן שפועל אך ורק על אסימונים. (אל תתרגשו מהקרינה, את הקרינה הזו אפשר להסביר מהפסוק "וייקרנו פניו" - קרינה בלתי מזיקה עם תכונות ריפוי עילאיות.)  (לת) הרמב"ם
    • 15:05
    • 11.06.12

  •   יהודים עושים ביזנס מכל דבר  (לת) רוני החכם
    • 16:21
    • 11.06.12

21 הולי שיט! הולי פאק!  (לת) מארק
  • 14:35
  • 11.06.12

22 הבעיה היא שהשטרות שהם אוספים באים בעקר מהחלכאים והנדכאים שאין להם יונתן לוציפר
  • 14:35
  • 11.06.12

כסף לצרכים בסיסיים ושניתן לחדור לעולמם שטוף עבודת האלילים.. בימי הביניים חלאות מסוג זה היו מוקעים אל עמוד הקלון כמכשפים. נראה שהעולם רק נסוג.

  •   בהחלט. והתופעה היא לא רק פטנט של רבני היהדות. כל ההירכיה הקתולית יכולה להורות את המקצוע. אני מניח שאתה כבר ביקרת אי פעם ברומא. כל העושר, ציפויי הזהב, הקתדרלות והוותיקן כולו מבוסס על עושק המאמינים - למעשה בכל העולם. לעומתם הבאבות, אדמו"רים ומכשירי השיקוף לרנטגן הם פסיק עלוב קטן. האמונה המונותאיסטית פשטה כבר מזמן את הרגל. מעיניין אגב לדעת איזה אחוז מהעמלה שהבנקים גובים זורם בביבים חשוכים גם לנתיבות.  (לת) הרב ₪
    • 17:56
    • 11.06.12

23 רשימת הרבנים העשירים צביקה
  • 14:36
  • 11.06.12

הרבנים האלה הם עובדי עבודה זרה והאמונה שלהם הי לא לישמה הם הפחו את הדת לבדיחה ולמיקצוע שטיפשים מאמינים להם כי כול מה שהם עושים זה רק למענם וזה לא מבי לא ליראה ולא לאהבה

24 בראשית ברא האדם את אלהים ,ובאחרית יקום ה"שם" על יוצרו !  (לת) נביא הזעם.........
  • 14:37
  • 11.06.12

25 הם סוגדים לכסף, ללחשים ולקמיעות  (לת) רוקד עם חתולים
  • 14:40
  • 11.06.12

26 חלאות sewek
  • 14:45
  • 11.06.12

חבורה של חלאות המנצלים את החלשים והבורים צוברים הון על גבם של העניים.
איפה אלוהים?

27 אני לא כלכלן אבל ההגיון הבריא אומר שסכומים אדידים כאלה באים לא רק מטייקונים(יות...) אלא גם מעמך שלא פעם מוציאים סכום של תמיכה חדשית (ביטוח לאומי כמובן) בכדי לראות ולקבל את ברכת הרב ולבצע שיקוף (מה זה בריא) רנטגן.  (לת) עגל הזהב
  • 14:48
  • 11.06.12

28 עולם שמבוסס על צביעות, סופו לכלות בקרוב  (לת) איתי
  • 14:50
  • 11.06.12

29 השאלה רק מה עושים עם הכסף רבי
  • 14:52
  • 11.06.12

זה שיש בקופה של הארגון שלהם המון כסף לא אמור להפריע לאף אחד רק לקנאים.
השאלה רק מה עושים עם הכסף? האם לעצמם או לעשיה לכלל?
ידוע שרבי יהודה הנשיא היה עשיר גדול.
אבל לפני פטירתו אמר שלא נהנה מהעולם הזה כלל, כלומר כל מה שהיה לו לא היה לצורך הנאה פרטית אלא השתמש בזה לעשיה.

30 הבאבות הם האופיון של הסלבס מצד אחד ועניי העם מאידך,לשלם לבעל האוב/ האורקול זו מצווה שמקורה בחטא, ובעבודת אלילים, זו בושה לאנטליגצייה.  (לת) מפרנסי הבאבות
  • 14:54
  • 11.06.12

31 תמשיכו לתרום ולהאמין - מטומטמים  (לת) יובל
  • 14:59
  • 11.06.12

32 אלוהים תמיד נמצא בבתי הכנסת של העשירים,אפילו האלוהים שלא שלנו.  (לת) מלח בעיניים
  • 14:59
  • 11.06.12

33 בורות!!!!! תסלח להם, מהם מבינים
  • 15:09
  • 11.06.12

זה לא סדום ועמורה!! זה בסדר, גם אם הם היו עניים מרודים הייתם מוצאים משהו אחר להגיד עליהם, לאן הדרדרנו...להתפרנס בקדושה זה רע, תפסיקו לדבר על קדושי עליון בלי לדעת שום דבר עליהם. אתם בסה"כ עדר לא יותר מזה

34 אנשי בצע כסף היורד
  • 15:10
  • 11.06.12

רק חבל שהם מרחיקים אלפי יהודים מדת היהדות ,הנזק שהם גורמים הוא לא הפיך,

35 הבאבא בובה....מכונות ייצור כסף ותו לא...  (לת) דרום אפריקני
  • 15:12
  • 11.06.12

36 הם החוק הם הפרלמנט הם הרשות המבצעת וכל זה קורה ב"מדינת החוק" ישראל  (לת) אבי
  • 15:16
  • 11.06.12

37 לקרוא לאנשים אלו רבנים?? אנשים שאין בהם לא רוחניות אמיתית ולא ענווה. אלה פשוט מותגים. לקחו את השם אבוחצירא ומיתגו אותו ללא קשר לאיכות המוצר. כנ"ל לגבי המותג פינטו. המגוחך הוא שלמעשה הטייקונים שהלכו אחר עצתם וברכתם חווים כעת נפילות כלכליות חזקות (בן דב ודנקנר לדוגמה).  (לת) נדלניסט לונדוני
  • 15:17
  • 11.06.12

38 כאשר גלפנד זכה בפרס מיד מס הכנסה היה במקום וכאן נעלם. היכן מס הכנסה
  • 15:19
  • 11.06.12

היכן שהכסף מס הכנסה לא נימצא.

39 הם ודאי פחדו מקללות !!!!!!!!!  (לת) היכן מס הכנסה?
  • 15:20
  • 11.06.12

40 יש יותר קוסמטיקאיות עשירות מרבנים עשירים. למי אכפת? מה עניינכם אם מזריקים בוטוקס, דוחפים סיליקון או ממלמלים תפילה?  (לת) אינפיניטי
  • 15:26
  • 11.06.12

  •   יש הבדל משמעותי בין מלמול תפילה לבין בוטוקס וסיליקון. מבחינה זו דוחפי הסיליקון ומזריקי הבוטוקס הם ממש תת אדם. אבל מה לעשות, כל זמן שנמוכי ונמוכות המצח מוכנים לשלם תימשך הילולת בר יוחאי הזו.  (לת) ייבגני אונייגין
    • 18:03
    • 11.06.12

41 לא מופתים ולא נעליים כסף ורק כסף.מכיר מיקרוב יצח שייך מוניס
  • 15:49
  • 11.06.12

אנשים רייקים ופוחזים שרק כסף ושלמוניםמעניין אותם

42 ו...אלוהים הינו העני מכולם כוכבא
  • 15:53
  • 11.06.12

בקשתי ממנו לא פעם סגירת המינוס והמינוס רק גדל

43 רמאותם אומנותם  (לת) אחת
  • 15:53
  • 11.06.12

44 עם ישראל עדר מפגר שמעון
  • 15:59
  • 11.06.12

איך זה שכולם ממשיכים לטחון הבלים שאין כאם שום בסיס, מאז ומתמיד החצר הפופלרית ביותר גם העשירה ביותר, זה הכי טבעי בדיוק כמו תאגיד ענק.
אז של פטריארך יש את רוב ה קרקעות בירושליים מדוריי דורות, הכנסייה העולמית מרומא ועד ארה״ב שולטת במיליארדים זה טבעי אבל אנחנו עם טיפש וצר עיין רצים blind אחרי ה טרנד האחרון של להחפיש את גדולי ישראל שמתמסרים לצרות של העם בונים חצרות לתלמידים מקבלים תרומות משקעים מרוויחים ואז חטאו שכספם גדל וימשיך לגדול לדורות בדיוק טבעי ביותר

45 נניח בצד את עניין הכסף השחור ומס הכנסה: אם יש מי שמאמין בכוחותיהם ונותן להם כסף - האם זו עבירה לקבל אותו? האם יש פה משהו לא מוסרי? הרי זה אותו ציבור ממש שמממן גם את מפעל הפיס, בגלל תקוות שווא שנוטעים בו. מה ההבדל?  (לת) סתם אחד
  • 16:00
  • 11.06.12

  •   אף אחד לא חייב לתת כסף למפעל הפייס - הרבנים שודדים אזרחים בשם "המדינה היהודית" אפי
    • 16:48
    • 11.06.12

    למה אני כאזרח משלם מיסים ושומר חוק צריך לשלם עבור הרגלים דתיים של איזה כת כאילו יהודית משדרות? יואילו אלו לשלם לבלן בעצמם - המדינה לא צריכה לממן את זה - ומסתבר שהרב שלהם יכול לממן את זה בעצמו. יואלו אלה לשלם עבור שירותי רב. עד מתי ישדדו אותנו הרבנים ימ"ש?

  •   כנראה שיש כאן קשר בין הון לשלטון, כי מי שאמור לחייב אותם בתשלום מיסים הם מוסדות המדינה, לרבנים/ה"באבות" חברים טובים במקומות הנכונים: בצמרת הכלכלית החברתית והשלטונית, לכן מאתנו גובים מס על כל אגורה, ומהם לא גובים גם על מיליונים, אולי מםפחד "הקללה"???  (לת) אפי למי אתה בא בטענות?
    • 17:46
    • 11.06.12

  •   מפעל הפיס מדי פעם בונה איזה אולם ספורט או משהו  (לת) קוקו
    • 20:09
    • 11.06.12

46 למה לפסיכולוג מותר לשלם לפגישה 700 ש"ח שלא הוכח כמדע אמפירי,ולרב שמיעץ ע"פ המסורת היהודית אסור לגבות שכר ?... חסיד דוס
  • 16:01
  • 11.06.12

ביום שאיזה בבא לא יתרום מכספו, לא יתרמו לו ,רוב הכספים לא נזילים ,מתחמים של מוסדות נחשבים לכסף ?לא יודע הרי הם לא בשימושם האישי?
האדמור מגור יירש מאביו קרקעות,האדמור מבעלז חייב עשרות מיליוני שקלים לבנקים ,כל החובות ממומנות ע"י החסידים,
ובכלל כל התפיסה שגויה ומעוותת,
אצל החרדים "חצר"
הוא מתנס ומקום צריכת תרבות ,
יש קופה כללית של הכנסות מתרומות,(לא גובים כניסה לבית הכנסת ,שעלות החזקתו גבוה מאוד)
החרדים הם סוציאליסטים במהותם,תארו לעצמכם שיגבו כרטיס לתאתרון לפי רמת ההכנסה,
לחצר שלי יש הוצאה של 36000ש"ח בחודש ,אני מתוך 1000 חסידים משלם 400 ש"ח בחודש (ההכנסה שלי ואשתי נטו 11100 בחודש)
כמו מסעדה פעם בחודש רק שכאן אני אוכל פעמים בשבוע,כמ"כ חשוב לי שהאדמור שמייצג אותי יחייה ברמה טובה ,באחד מסעיפי ההוצאה של המוסדות ,זה רכב לאדמור שכירות 8000 ש"ח בחודש,כן חשוב לכל חסיד(שבדר"כ אין מכונית )שהאדמור יסע ברכב מכובד,זה לא על חשבון אלא כבוד ,
בקיצור צריך להביו סוציולוגית את החרדים ,לעשות הערכת שווי לעמותה של אדמור לוקה בחוסר הבנה ,האדמור הוא של חסידות והחסידים לא של האדמור

  •   ? מדען
    • 20:23
    • 11.06.12

    פסיכולוגיה היא מדע אמפירי. אתה תקוע מאה שנה אחורה. על כל שאר הטענות שלך כבר ענו למעלה - אין בעיה שתלך ל"מתנ"ס" שלך. רק שככל גוף כלכלי, גם המתנ"ס צריך לעבוד עם פנקסי חשבונות.

  •   תשמע..מה שכתבת, מזעזע בעיני. מאמין, חילוני
    • 22:48
    • 11.06.12

    זה שחסידים חסרי רכב רוצים שהאדמור שלהם יסע ברכב יקר, זה בסדר. זה שהוא מסכים לנסוע ברכב שעולה 8000 בחודש, זה מזעזע. זאת חומריות דוחה. שכל כך לא מסתדרת עם המידות שהייתי מצפה... אני לא היתי מסכים בשום אופן לנסוע ברכב של 8000 בחודש מכספי תרומות של עניים. זה איום ונורא

  •   האדמור לא יודע באיזה רכב הוא נוסע ,כי אדם חומרי שמבין את זה לא היו משקיעים בו ובחרים בו לאדמור  (לת) חני
    • 02:20
    • 12.06.12

  •   אין הפסיכולוג חייב לייעץ בחינם, מה שאין כן רב חייב ללמד תורה ולייעץ בחינם! זה כתוב בתורה: "מה אני בחינם, אף אתם בחינם"  (לת) הרב החבלן
    • 05:32
    • 13.06.12

47 צדקה ומעשרות Liberty
  • 16:02
  • 11.06.12

אנו המאמינים בקדוש ברוך הוא דואגים לתרום צדקה ומעשרות כדי לקיים את מתנת המצווה והרבנים הצדיקים שבכתבה עושים חסד עם תלמידי הכולל והישיבות של לימוד התורה ומפעל גדול של בית תמחוי שדואג למזון לנזקקים בקהילה חזק ואמץ ישר כח עם ישראל חי

48 הכסף בא בעיקר מהעניים  (לת) עניים, תעשו מיצווה
  • 16:05
  • 11.06.12

49 GOD BUSINESS  (לת) שיעשו אגזיט
  • 16:06
  • 11.06.12

50 לא עזרה המנהרה של אליעזר עכשיו ברור למה
  • 16:09
  • 11.06.12

ה' יזון אתכם, הפירוש החדש. לפתע מובנות כל "מלחמות העולם" בין החצרות, כל חותמות הכשרות ושאר הבלי העולם הזה בידי המתיימרים לכייף רק בעולם הבא

51 דת תמיד הייתה ביזנס מצויין.  (לת) רב הונדא
  • 16:22
  • 11.06.12

52 מה עם מס הכנסה? זה בשביל החילוניים?  (לת) איפה ואיפה
  • 16:38
  • 11.06.12

53 איזהו עשיר? השמח בחלקו. סביר מאוד להניח שהנ"ל שמחים מאוד בחלקם, והיו שמחים אף יותר בעוד ועוד חלקים מחלקינו.  (לת) אסף
  • 16:56
  • 11.06.12

54 החזון איש גר בדירת חדר וחצי וישן על מיטות סוכנות.  (לת) JOJO
  • 17:04
  • 11.06.12

55 גנבים ועובדי אלילים שאף אחד מהם לא שמי כולל המרוקאים, אלה לבנים  (לת) שהשתלטו על היהודת השמית
  • 17:05
  • 11.06.12

56 כשזה קשור לכסף חילונים ודתיים שניהם חיים עם רצון לעוד כסף עמית
  • 17:06
  • 11.06.12

אנחנו לא הודים שבמסורת שלהם הם מתמסרים לרוחניות ושוללים את החומר
בחשיבה המערבית אין הבדל בין חילוני לדתי שניהם בעלי תאוות בצע

57 Hey IRS.....Put USA style RICO on all those people  (לת) someone
  • 17:34
  • 11.06.12

58 נבלות.  (לת) אלון
  • 18:01
  • 11.06.12

59 אז אני מתחיל להבין פסימיסט
  • 18:13
  • 11.06.12

הפוליטקאים פוקדים את הבאבות לאיסוף כספים למימון פריימריז והטייקונים באים לעשות עסקים.

  •   עכשיו הכל ניראה בהיר יותר , מי שולט במדינה. לא משלמים מיסים לט עושים צבא ושולטים בפוליטיקה ובהחלטות. ואנחנו עובדים בשבילם - ויש מאיתנו שעדיין מאמינים- סחטיין לבאבות על ההונאה הכי גדולה במדינת ישראל  (לת) הפרדת דת ומדינה - עכשיו
    • 12:53
    • 13.06.12

60 מי שמאמין בזה, מגיע לו הבאבא יורו
  • 18:32
  • 11.06.12

מה ההבדל בינם לבין קוקה קולה? הם מבטחים גאולה וחיים אחרי המוות, קוקה קולה מבטיחה את "טעם החיים". שניהם משקרים והכל בסדר. מי שמאמין לשטויות האלו, שישלם.

61 ועם כל הכסף הזה - הם עדין מריחים כאילו התקלחו בפעם האחרונה לפני שנה  (לת) אני
  • 18:32
  • 11.06.12

62 איפה מס הכנסה בכל הסיפור הזה?? אני משתגע מהעובדה שהם יודעים שיש שם הון שחור בסדר גודל עצום אבל לא מעיזים להתעסק איתם. אם זה לא מוכיח שהפכנו לאיראן, אז מה יוכיח את זה?  (לת) בושה למס הכנסה ולמדינה על האפליה הדתית הזאת!!!
  • 18:58
  • 11.06.12

63 גינאסיה........ אבוחצרה מכללת אבו תחמן (ואל תגידו שלא אמרנו לכם)  (לת) עטעט
  • 19:21
  • 11.06.12

64 איזה כתבה מגמתית  (לת) אולי זה בעיקר בשביל צורכי הכלל
  • 19:32
  • 11.06.12

65 so this is why they are against the state of israel !!!! ....$$$$$$$$$$$  (לת) goa'al nefesh
  • 19:39
  • 11.06.12

66 במאה ה-16 התקוממה צפון אירופה במסגרת התנועה הפרוטסטנטית נגד שחיתות הכנסייה הקתולית בנסיבות דומות להתעשרות הרבנים-מכירת ברכות וקמעות. התוצאה הייתה בסוף החרמת רכוש הכנסייה והפרדת הדת מהמדינה. מהפכה זו איפשרה את תקומתן והתפתחותן הבריאה של מדינות סקנדינביה, גרמניה ושוויץ שעד היום מצליחות. מי שלא עשה את המהפכה הזאת, ארצות דרום אירופה, פושטות רגל ונחשלות מאז ועד היום. סופה של ישראל לא טוב.  (לת) היסטוריון
  • 19:54
  • 11.06.12

67 כשרות ודתיות פועל
  • 19:55
  • 11.06.12

אזרחים מתלוננים על מוצרי האכל היקרים. אז אולי באמת לכל ה״הכשרים״ למנהם שעולים לציבור ים של כסף ובנוסף מקדמים את השחיטות הבדצית (בכלל שחיטות דתית).. אין שום כל סיבה לשלם אקסטרה על ״מיסי״ ההכשר המפוקפקים האלה. אבסורד שלאבקת כביסה או נוזל לניקוי רצפות תנתן ה״הכשר״ שעולה לנו ביוקר. אין שום סיבה לאכל אוכל ״מוכשר״. עוד דרך יהודית-גלותית-דתית שעושקת אותנו למוות.

68 "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם מה שבא בקלות באותה הקלות ייעלם..."  (לת) קוקולוקו
  • 20:05
  • 11.06.12

69 מעשה שהיה כך היה.... מיכל כהן
  • 20:11
  • 11.06.12


מעשה שהיה כך היה..
נוחי דנקנר חפצה נפשו בברכה, הלך לבאבא, נתן לבאבא שש מאות אלף שקל, והבאבא נתן לו זכות ראשונים להתפלל בקבר של הבבא של הבאבא.


במחשבה הראשונה הדבר עורר בי התנגדות, אמרתי לעצמי, מיכל זה לא יהודי להתנהג ככה, אצלנו היהודים, כולם שווים בעיני האל, בית המקדש במדבר נבנה כשכל אחד , תוך כדי הקפדה, תורם חצי שקל, לא יותר לא פחות וזה מסמל את יופיה של היהדות. והדוסים עשו מעשה לא יפה שנתנו לדנקנר זכות ראשונים בגלל ששפך שש מאות אלף שקל.
אבל,
במחשבה שניה,
זה מאוד יהודי.
בן ג...וריון צדק שתורתם תהיה אומנותם, בעושם את מה שהם עשו, בענינו של נוחי דנקנר, עשו הדוסים את תפקידם בעולם, ואנחנו עשינו מצווה גדולה שמימנו אותם כל השנים, ואיפשרנו להם ללמוד במקום לתרום את חלקם במלחמות וזאת למה?

כי ברבות הימים,
בבוא היום.
יחשוב נוחי דנקנר על הענין, והוא יבין, שהיה פה מסר, במעמד זה, הוא קיבל מסר . הדוסים אמנם נתנו לו זכות ראשונים לתפילה, אבל שורה תחתונה הם אמרו לו שהוא אפס. שהם יודעים שזה עשה לו הרגשה טובה, המעמד, גביר העיר! אבל הם גרמו לו לשפוך שש מאות אלף שקל. והוא יבין את המסר. והוא יקום בחצות הלילה, ויקרא את התיקון הכללי.

.

70 אין לאדמור מבעלז שום רכוש פרטי משה
  • 20:28
  • 11.06.12

הרבה מוסדות יש לחסידות בעלזא אבל זה לא שייך להאדמור. זה כמו להגיד שביבי נתניהו הוא ביליונר ושוויו כשווי כל מוסדות המדינה.

71 בנוסף למיליונרים שצויינו יש היום מתעשרים חדשים על גב הצבור שנכפה עליו לשלם לרבנים ומשגיחי כשרות מס עבור כל אישור למכור או ליבא כמעט כל דבר. זו אחת הסיבות העיקריות ליוקר המחייה אבל איש לא מדבר בגלוי על כך מרוב פחד. כנראה אין בעולם מאפיה בגודל הקיים בישראל.  (לת) מרומה מלידה ועד מוות
  • 20:49
  • 11.06.12

72 ממערות הרי האטלס, למרות ההפליה האשכנזית, עשו בוחטה  (לת) עגל הזהב
  • 20:51
  • 11.06.12

73 ל-66 - חותם על כל מילה. כבר מחר אתלה את התגובה שלך (כולל את החתימה והעצומה שלי) על קיר הכנסיה בוויטנברג.  (לת) מרתין לותר
  • 21:02
  • 11.06.12

74 כוזרים לשלטון! איראן כבר כאן. האדמו"ר מרור
  • 21:20
  • 11.06.12

אין מלבדם.

נ..נא...נאח...נאחס

75 המדאג זה לא הבאבות, אלב שיש כל כך הרבה אנשים בעם שלנו שמפרנסים אותם בני
  • 21:38
  • 11.06.12

הבעיה שחלק מהעם שלנו דומה יותר לאייטולות בפרס או לטליבאן מאשר לעולם המודרני, אממה, אי אפשר להחליף עם - זה מה יש !

76 All the money you made Will never buy back your soul.  (לת) בוב דילן
  • 21:44
  • 11.06.12

77 הם שייכים למאפיית הון/שלטון/רבנים יד לוחצת יד והציבור נעשק ומרומה מכל כיוון אפשרי  (לת) כל העם הזה פראיירים אחד אחד
  • 22:11
  • 11.06.12

78 שירכשו דירות וישכירו אותם למעוטי יכולת במחיר נמוך!  (לת) שלמה
  • 22:18
  • 11.06.12

79 כעו״ס עצוב לי לראות שהלקוחות שלי המתקיימים על אבטחת הכנסה מפרנסים אותם  (לת) ארנון
  • 22:40
  • 11.06.12

80 והכל מצדקה......... ממש מסכנים שאוספים תרומות
  • 02:01
  • 12.06.12

כמו בבדיחות על היהודי שאוסף אגורה לאגורה

81 לאדמורים אין כסף ,לארגונים של האדמורים יש כסף, חילונים אכולי שנאה
  • 02:30
  • 12.06.12

גם למוסד הביטוח הלאומי יש הרבה כסף אז מה??
הכסף של המוסדות משמש את אלפי בני הקהילה דרך עמותות,ובניגוד למה שמצתייר הנתונים הם מהעמותות אשר מקבלות אישור ניהול תקין,אחרת אין להם שום אינדקציה,
בקיצור בתור חרדי התיאשתי מאחדות בין חילונים לחרדים,
יש לנו חשיבה שונה ,ואני מרגיש שזו שנאה לשם שנאה,
תבינו שהצרכן החרדי הכי נבון וביום שמישהו ינסה לרכוב על כספו ,הוא פשוט יפסיקו לתקצב, יש שקיפות דרךהרשם,וידוע גובה המשכורות של הבחירים בעמותות,
ארגון נשות הדסה השקיעה100 מיליון דולר אצל מיידוף ,וכולם הבינו שאלה כספי תרומות ,]אז גם כסף של מוסד חרדי שמושקע בנדלן תפקידו לשמש בבא העת את הקהילה

  •   אני אוהב אותך, אבל אתה מוכרח לפרנס את עצמך ולשלם מיסים. הרבה מאוד מהכסף שמשמש את הקהילות החרדיות בא מהכיס הציבורי, וזה מכביד על המדינה מאוד.  (לת) אסף
    • 12:02
    • 12.06.12

82 ל-70 זה לא בדיוק נכון, הוא יכול לכוון את הכסף לאיזה מטרה שירצה  (לת) פלוני
  • 04:12
  • 12.06.12

83 עגל הזהב חי וקיים  (לת) דן
  • 06:41
  • 12.06.12

84 בושה לאלוהים זו עבודה זרה (אלילים)  (לת) הרב המכשף בובליל
  • 15:07
  • 12.06.12

85 יהודים גלותיים משטתחי קברים אהבלים  (לת) הרב מופלטא
  • 15:18
  • 12.06.12

86 לולולולולולולולולו  (לת) הרב מופלטא
  • 15:18
  • 12.06.12

87 הפרדת דת ומדינה עכשיו!!!!!שיממנו לעצמם ישישבות ודברי תורה - כפי הנראה יש מאין  (לת) אזרח אובד
  • 12:35
  • 13.06.12

88 הדבר הראשון שאפשר לעשות כדי להתחיל לשנות את השיטה הוא - הפרדת דת מהמדינה  (לת) לעצור את החומיניזים
  • 12:58
  • 13.06.12

89 יוחזרו תאי הגזים לאלתר...7 מליארד לא טועים...יהודים מושחתים....  (לת) הלכה לנו המדינה
  • 20:09
  • 18.08.12

90 אם היו באמת צדיקים היו תולים שלטים "לא מקבלים כסף...יש לנו מספיק"  (לת) גו'
  • 15:19
  • 14.10.12

פרוייקטים מיוחדים