מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ועדת פלסנר || נתניהו ביקש את עזרת הח"כים הערבים לקידום השירות האזרחי

בשיחה עם "הארץ" אישרו חברי כנסת ערבים כי ראש הממשלה שוחח עמם. ישראל ביתנו והבית היהודי פרשו היום מוועדת פלסנר

בצל העימות על גיוס חרדים לצה"ל, הפך היום דווקא נושא גיוס בני המיעוטים למשבר בממשלת נתניהו. לאחר שוועדת פלסנר אימצה מתווה מדורג לשילוב בני מיעוטים בשירות אזרחי, הודיעו חברות הוועדה ישראל ביתנו והבית היהודי, על פרישתן מהוועדה, במחאה על מה שהן הגדירו, "האפליה לטובה של הערבים". 

בתגובה יצא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד החלטת הוועדה עצמה ואמר "לא אביא להצבעה חוק שלא ידרוש גיוס שווה גם לחרדים וגם לערבים ונשיאה משותפת בנטל". נתניהו אף שוחח עם חברי כנסת ערבים, וניסה לשכנעם לקידום נושא השירות הלאומי. חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה ומוחמד בארכה אישרו בשיחה עם "הארץ" כי נתניהו פנה אליהם, ואמרו כי הביעו התנגדות נחרצת לכוונה. "אי אפשר לדבר על שוויון בנטל כשהאזרחים הערבים עדיין לא נהנים משוויון". נתניהו טילפן גם אל חבר הכנסת אחמד טיבי, שהשיב גם הוא "אולי במקום נטל שירות נדבר על שוויון לכל. הציבור שלנו שואל למה אין תשתיות וכבישים ומערכת חינוך והקצאת קרקעות ותעסוקה שווה". 

מקורב לנתניהו סיפר כי ראש הממשלה ייפגש מחר עם יו"ר סיעת קדימה, השר שאול מופז, כדי לראות "איך יוצאים מהבלגן שוועדת פלסנר הכניסה אותנו אליו".

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, בביקור במאהל הפרייארים
יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, בביקור במאהל הפרייארים. צילום: מוטי מילרוד

לפי החלטת ועדת פלסנר מהיום, בני המיעוטים ישולבו בהדרגה בשירות אזרחי, כאשר מספר המשרתים יעלה עד לשנת 2016 ל-6,000 משרתים. במקביל, תמליץ הוועדה לממשלה להטיל על ועדה ייעודית לבצע עבודת מטה מקיפה ולבחון את מכלול הסוגיות הכרוכות בהחלת עקרון ה"שירות לכל" לאורך זמן.

בישראל ביתנו מחו כי לא מדובר בגיוס כולל לערבים. "החלטת הוועדה להפלות לטובה את ציבור ערביי ישראל ולא לחייבו בשירות למדינה, פוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות", אמרו והודיעו כי יביאו להצבעה בכנסת את הצעת החוק שהגישו, הקובעת שוויון בנטל לכל חלקי העם.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הודיע לראש הממשלה נתניהו גם הוא כי "לאור המסקנות המתגבשות של הוועדה בנוגע לאי-שילוב ערבים בשירות למען המדינה, איני רואה מקום להמשך שותפותה של הבית היהודי בוועדה".

בוועדת פלסנר אמרו בתגובה להודעת ישראל ביתנו כי "מדובר במהלך פופוליסטי של מפלגה שיודעת להטיף על שוויון בנטל, אבל אין לה שום כוונה ליזום מהלכים רציניים על מנת לקדם אותו".עם זאת, דברים דומים אמרו בסיעתו של יושב ראש הוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), כשמסרו כי "ליברמן ממשיך בתעלולי פינקשלטיין. הוא הודיע כי יישאר בממשלה בכל תנאי ללא קשר למסקנות הוועדה. מדובר במשחק פוליטי למתחילים, שקוף וחסר מעוף".

גם באופוזיציה תקפו את הודעת הפרישה. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר בתגובה כי "נתניהו מאבד שליטה על הקואליציה. הדייסה שבישל בדמות ועדה שלידתה בחטא פוליטי, הפכה לעיסה דביקה שהחמיצה". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "ועדת פלסנר הפכה לפארסה. היא מפלה לטובת ערבים ומונעת משנאת חרדים".

בימים האחרונים החלו במגזר הערבי בקמפיין נגד היוזמה להרחבת השירות הלאומי לצעירים. אחת הסיבות להתנגדות לשירות הלאומי בחברה הערבית היא הזיקה הביטחונית של המיזם, והעובדה שמדובר בתוכנית שגובשה במשרד הביטחון. 

ועדת המעקב של ערבי ישראל ועמותות עצמאיות הפועלות ביישובים ערביים הפיצו עצומה הקוראת לצעירים הערבים להתנגד לשירות, עליה חתמו כ-500 גולשים. "אני מתנגד בתוקף לכל ניסיונות הגיוס במסגרת השירות הלאומי הישראלי", נכתב בעצומה, "אם במתכונת הנוכחית של התנדבות ואם במסגרת חקיקה חדשה כחובה, שנראית כמו צעד מטרים לקראת שירות צבאי".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 דודו רותם מש"ס?  (לת) סיסי
  • 19:17
  • 28.06.12

02 עכשיו השמאלנים נותרו עם ביבי והחרדים. תהנו.  (לת) אבי
  • 19:19
  • 28.06.12

03 חבל שרק המפלגות מימין בעד שילוב הערבים בחברה רונן
  • 19:21
  • 28.06.12

שרות לאומי יחסל את ההפליה שיש היום כנגד המגזר הערבי.
לא יוכלו להפלות אדם בקבלה לעבודה בקבלת משכנתה או בכל עניין אחר שהיום עושים בעזרת התנאי של שרות.
לערבים צריך להיות האינטרס לעשות שרות לאומי ,כמדרגה לקידום החברה הערבית בישראל.

  •   אתה ירשת גזענות.ממש לא באשמתך .מוזמן לתקן.לכולנו יש מה לתקן דן.י
    • 00:04
    • 29.06.12

    ערבים חיבים לתרום כדיי להתקדם בחברה הישראלית ולצמוח תחושת הקורבן שדופק את כולנו..

04 "כסף-סופרים במדרגות..." אחרי נאומי סכר אסואן-נתחיל להאמין לליברמן,כשנראה סנקציות אמיתיות מצידו כולל פרישה מהממשלה-ובסוף התהליך-נראה לישכת גיוס הומה אדם בבני-ברק המעטירה. ומגיע גם צל"ש קטן לח"כ רותם מש"ס.  (לת) סמי מפ"ת
  • 19:24
  • 28.06.12

05 אני רוצה לשמוע מהמפלגות האלה שהם יצביעו נגד החוק. דן
  • 19:26
  • 28.06.12

אחרת אין לעמדתם כל ערך.

06 פשוט להקיא. אין מלים אחרות לומר על זה. אבל לשתוק, אסור...  (לת) תמימה
  • 19:30
  • 28.06.12

  •   להקיא? את מתחלחלת מהרעיון הגאוני לשילוב ערבים בחברה הנורמטיבית והפיכתם לאזרחים אמיתיים של מדינת ישראל??? היה צריך לקרות מזמן.  (לת) מה קרה, ערבים לא אמורים לשאת בנטל?
    • 21:59
    • 28.06.12

07 אני מסכים לנשיאה שווה בנטל. אבל תשכחו ממדינה יהודית. נטל שווה = אזרחות שווה.  (לת) ערבי
  • 19:39
  • 28.06.12

08 לא לוותר גם בעניין גיוס נשים ערביות לשירות צבאי/לאומי beetle
  • 19:43
  • 28.06.12

זה עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית, שיווין ללא הבדל דת גזע ומין. אם לחייב גבר ערבי בשירות של שלוש שנים, יש לחייב ולא להפלות נשים ערביות בשירות של שלוש שנים.
זה ייתן להן פתח לצאת לעבודה מחוץ לבית ולא להיות רכוש הגברים במשפחה, זה יתרום לכלכלת המדינה ושגשוגה.
הנימוקים הרגילים של הערבים - תרבות, דת, מנטליות, אישה זה לא אדם, לא יתקבלו. חוק זה חוק לכולם ולכולן.

09 מה עם הפלייה לרעה של חילונים? דודו
  • 19:43
  • 28.06.12

גם ככה סרוגי הכיפה עושים שירות מקוצר ושחורי הכיפה לא משרתים כלל

  •   תגובה קלאסית של בורות וציטוט מקורות אחרים אבשלום
    • 20:47
    • 28.06.12

    אם היית מכיר סרוגי כיפה, לא היית מוציא את ההבל הזה מפיך.

10 ליברמן לא נגד ביבי אלון
  • 19:54
  • 28.06.12

תרגיל פשוט ומסריח ובתאום מושלם עם ביבי. הוא מרוקן מתוכן את הועדה. כל חוק שהוא יציע צריך לעבור את כל שלבי החקיקה מהתחלה. כלומר עיכוב עיכוב ועיכוב של תיקון חוק טל. אם ימשכו מספיק זמן נגיע לבחירות.

11 ומה דעת טלילה נשר ועמירה הס על כך? ערבים מסכנים?  (לת) השם
  • 19:55
  • 28.06.12

12 המלצות גזעניות,אם לא אנטישמיות, שיש לעתור נגדן לבג"צ,הידוע ברדיפתו לשוויון עבור האוכלוסיה הפלשתינאית.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 20:06
  • 28.06.12

13 עכשיו יפרסמו 100 כתבות למה ערבים לא צריכים להתגייס  (לת) חמודי
  • 20:13
  • 28.06.12

14 כחילוני- אני מתנגד לגיוס חרדים עומר
  • 20:14
  • 28.06.12

האוכלוסיה החרדית ברובה נשמעת להוראות הרבנים. גיוס המוני של אלפי חרדים, ובפרט ליחידות הומוגניות על טהרת החרדים- תיצור בוודאות , תוך שנים ספורות - סוג של "משמרות המהפכה" , "חיזב-אללה" (מפלגת האל) או "טאליבן" (מהמילה תלמידים) בגרסה יהודית קנאית. אמנם כרגע החרדים לא רוצים להתגייס - אך מרגע שאלפים מהם יהיו חמושים ומאומנים, עם האוכל יגיע התיאבון. נתחיל לראות בהדרגה שימוש בנשק ע"י חיילים חרדים בחופשה כדי לדרוש מחילוניים להתלבש בצניעות, קבוצות חמושות יתחילו להטריד עסקים המוכרים מזון לא כשר או חמץ בפסח, קנאים חמושים יתחילו לצאת עם נשקם להפגנות השבת כנגד תחבורה חילונית לרבות בכלי רכב פרטיים. זה יגיע גם לענייני הפלות, נישואים וכדומה. אותה אוכלוסיה שכרגע מפעילה אלימות רק בדיבור או בהפגנות לא חמושות - תקבל כוח חמוש וקטלני וזה דבר הרה אסון.

היות והגיוס של החרדים יהיה כנראה ליחידות בעלות אופי חרדי- תיווצר הדרת נשים, הדרת חיילים לא יהודים (חלק מהעולים, דרוזים, בדואים וכדומה) - והצבא יתחיל להתפרק למיליציות על רקע אתני-דתי- גם הנח"ל החרדי הקיים כיום הוא דבר מסוכן ביותר. חלק מחיילי הנח"ל החרדי נראים כמו אנשי אל קעידה במדי צה"ל - מדובללי שיער וזקן (לדעתי זה בניגוד להוראות הצבא). ברגע שהצבא יתחיל להתפרד ליחידות בעלות גוון דתי או אתני - נגיע בהדרגה לסיטואציה של מלחמות האזרחים בספרד , באלג'יריה או ברוסיה בזמן המהפכה.

אם כבר גיוס חרדים- אזי הגיוס צריך להיות אך ורק ליחידות מעורבות, בהן החרדים ילמדו ויתחברו עם כל הלא חרדים , ולהיפך. החילוניים ילמדו שהחרדים הם לא רק "פינגווינים" סהרוריים, והחרדים ילמדו שהחילוניים אינם "עגלה ריקה". כשם שמצפים מחיילים חילוניים שאינם שומרים כשרות למשל- לכבד את הכללים הדתיים הנוהגים בבסיסי צה"ל, כך יש לצפות גם להיפך.

  •   Scary From afar
    • 21:19
    • 28.06.12

    Sounds crazy but on second thought might be right. Surely food for thought.

  •   החרדים ישתמשו בנשק כדי לאלץ להתלבש בצניעות? לקחת את הכדורים הבוקר?  (לת) אחד כחול ואחד סגול
    • 21:29
    • 28.06.12

  •   שימו לב לתגובה מעלי. גיוס חרדים לצבא יהיה.. חילוני
    • 21:47
    • 28.06.12

    בכי לדורות.

    מעניין איך הייתם מגיבים אם הייתם שומעים שנשיא מצרים החדש מוחמד מוחמד מורסי מבקש לשלב את מוסלמים סלפים בצבא המצרי.

  •   איך ילמדו שחילונים אינם "עגלה ריקה" כשאחד כמוך מוכיח את ההפך? ניזון מסטריאוטיפים, מדמיין דמיונות ומאשים האשמות ואחר כך יצטרכו החרדים להוכיח שאין להם אחות. מזל שלא כל החילונים כמוך, אבל אם חרדים יצטרכו לפגוש באנשים כמוך הם רק יחשבו זאת ביתר שאת  (לת) יפעת
    • 22:02
    • 28.06.12

  •   עומר, כל מה שכתבת בעתיד "אילו" קיים כבר היום במציאות. ונבואת "אחרית הימים" (אנשי אל קעידה במדי צהל) הוא כמובן חלום בלהות שעלול אי פעם להתממש וזה הפחד המתמיד של ביבי, נוער הגבעות עולה על הבסטיליה ולא עם קלשונים.  (לת) הרב ₪
    • 22:58
    • 28.06.12

  •   כחילוני אתה אמור לקיים מדינה דמוקרטית ולא לדבר שטויות.  (לת) סויסה
    • 23:51
    • 28.06.12

15 מה המערכת תגיד? אבשלום
  • 20:16
  • 28.06.12

אני מקווה שהמערכת תומכת בשיוויון לפחות בתחום זה. אם לא, אפשר להגדיר אותה סופית כתומכת בערבים ונגד היהודים.

16 חוק אחד לכל יש מקום בצה"ל לכל החרדים והערבים לא הם מחליטים לעצמם פשוט השילטון לא מבצע את הצדק וההיגיון הבריא ואת החוק (כן את החוק אפשר לקרוא איך כתוב בצו הגיוס) אני תמהה מדוע לא מעודדים את הרב אמסלם מתנועת "עם שלם" פשוט הכל יש חוץ ממימוש החוק והצדק.  (לת) סויסה
  • 20:18
  • 28.06.12

17 הערבים שחתמו על העצומה יכולים להירגע: אין כל כוונה אמתית לגייס אותם לצה"ל. זהו אינו "צעד מטרים לקראת שירות צבאי". אף אחד לא מצפה מערביי ישראל להילחם באחיהם שבשטחים, וגם, מסיבות ביטחוניות, אני לא מאמין שיש איזשהו פוליטיקאי שאכן מאמין בגיוסם של ערביי ישראל לצה"ל. אולם, חשוב להדגיש: גם על הערבים חלה החובה האזרחית והמוסרית להתנדב לשירות הלאומי. זה ישמש בעבורכם צוהר לכניסה לחברה הישראלית ולהתערות בה. מנהיגיכם פוחדים מצעד כזה כי הם מבינים שהדבר יוביל לפיחות במעמדם ולהתערות של ערביי ישראל בחברה הישראלית (דבר ממנו הם חוששים עד מאוד, כפי שהמנהיגות החרדית חוששת ממנו), אולם לכם זה יעשה רק טוב  (לת) משה סילברמן
  • 20:20
  • 28.06.12

18 ערבים אודי
  • 20:27
  • 28.06.12

לא קיים מקום בעולם בו סוג אזרחים רק יקבלו ולא ישאו בנטל ככל אזרח יהודי במדינה ישראל

19 שיוויון בחובה יהיה שיוויון בזכויות  (לת) שומר הסף
  • 20:30
  • 28.06.12

20 מדינת כל אזרחיה = שוויון זכויות וחובות!  (לת) אזרחית
  • 20:40
  • 28.06.12

21 לעומר אזרח לאומי
  • 20:51
  • 28.06.12

אתה צודק וכל מה שאמרת יפה רק דמיוני... בחלק הראשון הגזמת מאוד!! והחלק השני שכתבת בחיים לא יוכל לעבוד, כל הקטע שלום החרדים זה להיות שונים מכולם ולא להתערבב! זאת הסיבה לבגדים השחורים וגם לזה שהם חיים באזורים משלהם.

22 שירות "לאומי" לערבים? גדעון
  • 20:52
  • 28.06.12

נשמע כמו חזון אחרית הימים. נתניהו וליברמן בעד מדינת כל אזרחיה וכל לאומיה! ליברמן בעד שיוויון בנטל ל"כל חלקי העם" - הידד, בירושלים ייסדתי את העם הישראלי!

23 רוצה להבהיר משהו אחד חשוב!!! ערבי ישראלי
  • 20:56
  • 28.06.12

אם יחייבו אותנו להתגייס צריך לשנות בהתאם את חוקת המדינה.
תשכחו מ"מדינת העם היהודי" - ותגידו שלום ל"מדינת כל אזרחיה"!!!

אי לכך ובהתאם לזאת , משנים גם את ההימנון הלאומי של המדינה ועוד הרבה אחרים...

רוצים שיוויון זכויות אז עד הסוף!
אז ורק אז אני אתגייס בכיף להגן על המדינה!

24 זרם חדש ביהדות - ציוני תורני אסולין שמואל
  • 20:56
  • 28.06.12

כדי להבדל מהמציאות החרדית הקמנו גוף רעיוני שבקרוב יצא בגדול
ההגדרה המתגבשת-
ציוני - בעל זיקה לביסוסה ובנינה של ארץ ישראל כמדינת העם היהודי מתוך שותפות בעשיה בכל תחומי החיים ושויון בחובות ובזכויות.
תורני - בעל זיקה למסורת, לתודעה ולארון הספרים היהודי מפשוט העם המסורתי עד גדול הרבנים . מתוך כבוד לעקרון הבחירה החופשית וכבוד האדם וחירותו.יהדות בשיח כמלאכים העולים ויורדים בסולם יעקב בינם לבין בוראם ואין מחריד.

25 שוויון בנטל תמורת שוויון בעליה  (לת) מוסטפא
  • 20:59
  • 28.06.12

26 כולם שוים אבל שונים שאם לא כן אז זו דמוקרטיה בגרוש בשרות הציונות המשיחית  (לת) פלץ
  • 21:12
  • 28.06.12

27 נתניהו אלוף הפופוליטים  (לת) דורון
  • 21:12
  • 28.06.12

28 אבל אם המדינה הזו היא של עם ישראל ולא של כל אזרחיה, ואם ערביי ישראל גם ככה מופלים לרעה תקציבית- למה בעצם עליהם לשרת את הממסד?  (לת) המקל ושני קצותיו
  • 21:15
  • 28.06.12

29 אני רוצה להבהיר משהו אחד שיהיה ברור !!!! ערבי ישראלי
  • 21:25
  • 28.06.12

אם יחייבו אותנו להתגייס צריך לשנות בהתאם את חוקת המדינה.
תשכחו מ"מדינת העם היהודי" - ותגידו שלום ל"מדינת כל אזרחיה"!!!

אי לכך ובהתאם לזאת , משנים גם את ההימנון הלאומי של המדינה ועוד הרבה אחרים...

רוצים שיוויון זכויות אז עד הסוף!
אז ורק אז אני אתגייס בכיף להגן על המדינה!

30 לא צריך לגייס חרדים כי הם יהרסו את צה"ל. הפסקת הקיצבאות תספיק להריץ את החרדים לעבוד  (לת) העץ הלא נכון
  • 21:27
  • 28.06.12

  •   אלו קצבאות בדיוק???? 120 שקל לילד שכל חילוני מקבל, ושלא מספיקים אפילו לטיטולים לשבוע? כמה נוח לדבר בסיסמאות.  (לת) אחת העם
    • 01:56
    • 29.06.12

31 גיוס לכולם כן. אבל בהדרגה. איך אפשר מיד. אפילו אי אפשר להתערך לזה. ולחרדים לא גיוס מידי לכולם? ופטור לכמה עשרות אלפים יהיה גם לערבים? משה
  • 21:29
  • 28.06.12

הבעיה היא כרגיל שאצלנו זה הכל בשלוף. המזל הוא שברוב המקרים רק הכותרות נשלפות ושם זה נעצר.

32 גיוס לכל אזרחיה, רק למדינת כל אזרחיה!!!!  (לת) אזרחי
  • 21:30
  • 28.06.12

33 מדוע תמיד אומרים 'גיוס'? הרי מתכוונים לשרות (צבאי/לאומי/אזרחי). למה להפחיד???...  (לת) לאומיתי
  • 21:31
  • 28.06.12

34 שקרן דן
  • 21:35
  • 28.06.12

הוא מנסה לטמטם את הציבור ואת חבריו בממשלה.

35 אני לא בוטח בהם! חייל לצערי הרב
  • 21:37
  • 28.06.12

אני מצפה שיוון בנטל באופן מלא ולא חלקי.

חרדי:
שירות 3 שנים עם שכר השתכרות כשל חייל חילוני. אלא אם זכאי להת"ש ולסיוע שבגינם יעלה שכרו.
בלי אפשרות ליציאה ללימודים במהלך השירות

חילוני:
שירות שלוש שנים עם שכר השתכרות של חייל חילוני. אלא אם זכאי להת"ש ולסיוע שבגינם יעלה שכרו.
ללא אפשרות לצאת במהלך השלוש שנים ללימודים.

אם יש אפשרות לחרדים לבחור במסלול שירות אחר ,אזרחי-לאומי, במקום שירות צבאי.
תהיה אפשרות דומה לחילוניים לבחור מסלול שירות. אזרחי-לאומי או צבאי.

36 גיוס ערביי ישראל ריאד
  • 21:41
  • 28.06.12

אני בתור ערבי אני בעד גיוס לשירות לאומי זה יחזק את המעמד שלנו בתוך מדינת ישראל במגביל הממשלה צריכה לפעול לשביון זכיות בין יהודים ו ערבים

37 במקוםניר מקום הערבים, אני הייתי... ניר
  • 21:57
  • 28.06.12

מכריז שעכשיו כולם מתגייסים לצבא. נראה אז את ביבי וליברמן. זו הדרך למדינת כול-אזרחיה. והאמת כבר מזמן הגיע הזמן.

38 הגיע הזמן. שיוויון בנטל פירושו שיוויון לכולם.  (לת) צפור דרור
  • 21:57
  • 28.06.12

39 גיוס הערבים סתם חרטא דרוזי
  • 22:08
  • 28.06.12

הדרוזים משרתים מאז קום המדינה אפילו יותר מהיהודים וזה גיוס חובה שאתא מוריד את המדים אתא ערבי ואין לך שום זכיות לאחר שעשיתה את החובות חברי הכנסת הדרוזם מענין אותם רק הכסאןת שלהם חבל שאחמד טיבי לא דרוזי כי הוא אמיתי אםילו הוא מהכן על הדרוזים יותר מ"ח הדרוזם

40 גם ערבים צריכים לשאת בנטל ניר
  • 22:18
  • 28.06.12

אם לא בצבא, אז בשרות אזרחי.
ישראל ביתינו צודקים ב - 100 % !
כל מי שמתנגד להחלת חוק שירות לכל גם על ערבים,
מוכיח שכוונותיו אינם טהורות, ונועדו להציל את קדימה ממפלה.

41 אהוי, יבשה דבר המלך במועצתו
  • 22:22
  • 28.06.12

אני, מלככם, זיהיתי ראשון איך להחלץ מבעיית פלסנר. לא! לא סופר טנקר הפעם! נפיל זאת על הערבים, ובא לציון גואל.

42 הצעת חוק: זכויות פוליטיות רק לנושאים בנטל מפריד שפוי
  • 22:25
  • 28.06.12

נוסחה פשוטה להפרדת דת מן הפוליטיקה שיפתור את רוב הבעיות במדינה והיא הזכות להצביע רק למי ששירת שירות מלא בצבא ולמיעוטים רקלמי ששירת שרות לאומי! כך נשחרר את הממשלה מן הסחטנות, מצבא משגיחים וצבא רבנים שלא תורמים ברובם לתיקון רוחני בעמ

43 ריאד 34. נכון מאוד ואמן!  (לת) החשמונאי
  • 22:36
  • 28.06.12

44 שיויון פרושו גם יחידות חילוניות עצמאיות ללא משגיחי כשרות  (לת) ראובן גרפיט
  • 22:37
  • 28.06.12

45 ערבים והמחאה החברתית: הם לא מוכנים לדבר על שירות "לפני שיוויון." אם כך היו אומרים ניצולי השואה, המזרחיים, האיתיופים, הרוסים ושאר מקופחי ישראל לא היינו כאן היום. אבל הם למדו מדפני ליף. לפני שנותנים, דורשים לקבל. בעצם, הם טובים בהרבה ממנה--אחת שדורשת לקבל ומלה לא אומרת על לתת.  (לת) דני, ת"א
  • 22:42
  • 28.06.12

46 לגמרי במקרה הימין הוא הדואג לערבי ישראל ,הח"כים הערביים מגיבים באופן צפוי לחלוטין רונן
  • 22:45
  • 28.06.12

הח"כים מהימין דורשים שוויון בנטל מצד אחד ואפליה מלאה מצד שני.
הח"כים הערבים מקבלים אפליה ודורשים אותה בפה מלא.
הגיע הזמן שהח"כים הערבים ידאגו לאינטרס של שולחיהם. שיעודדו את היוזמה לשרות לאומי לערבים. להפוך את השרות הלאומי ככלי לחיסול ההפליה נגדם. הפליה שמתבצעת היום מתוך הצדקה מלאה. רק שרות לאומי יהפוך את ערבי ישראל לאזרחים שווי זכויות וחובות.

47 מלחמות אבודות גד בר-אורין
  • 22:48
  • 28.06.12

שתי טעויות נעשו ע"י בן גוריון עם הקמת המדינה ובשתיהן התכוון לטוב,אך יצא רע.מתוך רצון לשמור על "הגחלת"היהודית,ובפרט לאחר השואה נענה לבקשת החרדים והסכים כי מספר קטן של תלמידי ישיבה יהרגו באהלה של תורה ויהגו בה יומם וליל.ובמקרה השני, כדי להשקיט מצפון ולהשקיט את אומות העולם קבע שוויון מוחלט לערבים שנותרו בתוך גבולות שביתת הנשק.המפלצת הראשונה הפכה לבעיה חברתית נוראית,אוכלוסית אלפים ללא חובות מתפרנסת מכיסם של הנהרגים באהלה של עבודה קשה,שרות צבאי ומילואים ומספר הנסמכים עולה משנה לשנה.המפלצת השניה הם ערביי ישראל.אלה הפכו תושבים במדינה ע"פ המצאותם המקרית בתוך תחומי ה"קו הירוק" כאשר אחיהם ע"פ המקרה נמצאים מצידו האחר של הקו.מאז חלו שניים,ערביי ישראל הפכו פלשתינאים ואלה גם אלה מבקשים מדינה לצידנו(במקרה הטוב). ברור שתחושתם והגדרת השתיכותם של תושבי הארץ הערביים היא פלישתינית. עם הפלישתינם אנו עדיין במלחמה.מכאן,אין לבקש מהם שרות לאומי או כל שרות אחר עד שתקום מדינת פלשתין,אז יש לקבוע כי הם נשארים במקומותיהם אבל יהיו אזרחי פלשתין,ממנה יקבלו את צרכיהם בחינוך בריאות וכל שאר הדברים אותם מעניקה מדינה לתושביה.אשר ללומדי התורה יש להכיר בעובדה כי אין דרך חזרה אלא אם מחזירים את השד חזרה לבקבוק ומקיימים את 400 תלמידי החכמים ולא אחד יותר.כל השאר יסתדר ע"פ חוקי הקיום שכולנו חיים בהם.

48 אין פתרון אלא צבא מקצועי, או התנדבותי במשכורת רצינית. כך נקבל את מי שנרצה יעלה יותר בזול, ולא ידברו על הפליה קתו הזקן
  • 23:06
  • 28.06.12

שירות לאומי זה עבודה בעינים.
חרדים בצבא? כמה משגיחי כשרות צריך? והם עולים הרבה כסף כי הצבא צריך לממן את הילדים שלהם

49 לכבוד עיתון הארץ : לאור העובדה שאתם מצנזרים את ההודעות שלי ללא כל בושה אך ורק מוכיח על מידותיכם הנמוכות והקו הדוגמטי שבו אתם נוקטים באיצטלה של רב תרבותיות והגנה על חופש הביטוי. אני בז לעיתון שלכם ולאספסוף הנפוח מעצמו שקורא אותו וחושב שהוא משתייך ל"שבט" של אישים משכילים וברי דעת הממלאים את דעתם בריקנות הטקסטואלית שהכותבים שלכם מגישים להם מדי יום ביומו ובעיקר חורה לי שאנשים רבים מתלוננים שהודעותיהם אינן מתפרסמות עקב דעותיהם הפוליטיות "השנויות במחלוקת". כמה עצוב שאנו חיים בעידן שעקר מפולמוס אמיתי.  (לת) מנחם
  • 23:11
  • 28.06.12

  •   קרעת אותי מצחוק הורוביץ
    • 01:23
    • 29.06.12

    לא ציפית שזה יתפרסם...
    אם את בז לעיתון, למה לבזבז זמן מיותר על פולמוס לא אמיתי.
    לילה טוב.

  •   לכבוד מנחם: שפתך הנמלצת (רק לי יש זכויות יוצרים עליה) היא כנראה הסיבה היחידה לצנזורע של העורך התורן. עבור נא, אם לא ייקשה עליך, לסגנון הכתיבה הקליל של טל שניידר ותראה שכל צייוץ יתפרסם דקות לאחר הצייוץ.  (לת) ש"י עגנון
    • 11:33
    • 29.06.12

50 נתניהו הפחדן נתלה על עץ גיוס הערבים כדי לרדת מהנושא בכלל שי
  • 00:21
  • 29.06.12

צעד שכולו פוליטיקה צפויה ורדודה. לאיש הזה אין אומץ ליזום שום מהלך.

51 למה? שלמו ארנונה ושאר המיסים,תפסיקו לתמוך באויב ולבצע פיגועים,תפסיקו להצית יערות,תפסיקו לגנוב אדמות מדינה ולבנות בתים והתנחלויות לא חוקיות ועדרי בקר מיהודים ותקבלו יחס כמו שיהודי מקבל  (לת) אמה
  • 01:24
  • 29.06.12

52 מה זה ערבי בישראל: אלאדין
  • 01:26
  • 29.06.12

ישראל יכלה להיות מיני מעצמה אם לא הערבים שהורסים כל חלקה טובה. איזה טעות שבן גוריון לא גירש עד האחרון שבהם. ערבי זה:טרוריסט, שודד,גנב,רוצח,אנס,מטרידן,אלים,דמי חסות,ציד לא חוקי, אי תשלום מיסים ,אי תשלום ארנונה,הצתת יערות,בנייה לא חוקית,מציצת קצבאות ביטוח לאומי,הונאות,נוכלויות,התרבות כמו שפן,אי שרות בצבא ועוד ועוד ועוד ועוד
בקיצור הטפיל הכי מסוכן שלא תורם בכלום רק הורס. למה הם מתנגדים להעברת המשולש לרשות? כי אי אפשר לעשות שם מה שרשום למעלה.

53 ביבי-אין מנהיגות הכל בובוליסטי בני
  • 05:27
  • 29.06.12

חושב כל הזמן איך לטכל העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אולי עכשיו אנשים יתעוררו ויראו איך הוא (לא)מנהל את המדינה

54 שמחה לימין יורם
  • 06:31
  • 29.06.12

קודם תקדמו שוויון זכויות ואחר כך תדרשו שוויון חובות. חרדים מקבלים הקצבות שאף אחד לא מקבל.

55 חיילים מוסלמים משרתים ... ייאי
  • 10:41
  • 29.06.12

חיילים מוסלמים משרתים במדינות מערביות(לדוגמא בצרפת,בשבדיה,בבריטניה),לחמו ולוחמים נגד מוסלמים אחרים(בבוסניה,בעירק,באפגניסטאן),מתוך הבנה שזו חובתם למדינה שבה הם חיים.רק בישראל לערבים ולמען הדיוק לחכי"ם שלהם ולמנהיגי הדת המטוראללים שלהם,יש את הפריבליגיה לא רק למנוע ולהסית נגד שירותם בצבא,אלא גם במשטרה,במד"א,בכב"א בבתי"ח ועוד.הצעד הראשון והחשוב לשילוב האוכלוסיה הערבית בשירות,הוא בגיוס החכ"ים הערבים ומשיסרבו הישר להעבירם מעבר לגבול הסורי אל אלילם אסד,שם הם ישתלבו היטב..כל האמור לעיל תופס גם לחרדים ולמשתמטים השונים !

56 חיילים מוסלמים משרתים .. ייאי
  • 12:23
  • 29.06.12

חיילים מוסלמים משרתים במדינות מערביות(לדוגמא בצרפת,בשבדיה,בבריטניה),לחמו ולוחמים נגד מוסלמים אחרים(בבוסניה,בעירק,באפגניסטאן),מתוך הבנה שזו חובתם למדינה שבה הם חיים.רק בישראל לערבים ולמען הדיוק לחכי"ם שלהם ולמנהיגי הדת המטוראללים שלהם,יש את הפריבליגיה לא רק למנוע ולהסית נגד שירותם בצבא,אלא גם במשטרה,במד"א,בכב"א בבתי"ח ועוד.הצעד הראשון והחשוב לשילוב האוכלוסיה הערבית בשירות,הוא בגיוס החכ"ים הערבים ומשיסרבו הישר להעבירם מעבר לגבול הסורי אל אלילם אסד,שם הם ישתלבו היטב..כל האמור לעיל תופס גם לחרדים ולמשתמטים השונים !
--------------------------------------------------------------------------------

פרוייקטים מיוחדים