המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מה עשה רכב תצפית בהפגנת המחאה בת"א

פעילים רבים הופתעו לראות רכב צבאי-למראה בעל אמצעים מתקדמים לצד כוחות המשטרה. הפעילים חששו שבמשטרה נעזרים בו לפזר ההפגנה

פעילים חברתיים רבים, שבאו אתמול (שבת) להפגנת המחאה החברתית בתל אביב, הופתעו לראות במקום כלי רכב צבאי-למראה. חלקם אף חששו כי נעשה שימוש באמצעים צבאיים לפיזור ההפגנה. מתברר כי מדובר ברכב מסוג האמר שעליו הורכב אמצעי תצפית המכונה בצבא "ראקון". אמצעי זה נכנס לשימוש בצה"ל ב-2001 ושימש בעיקר ללוחמה באזור לבנון. בשנים האחרונות נכנסה המערכת לשימוש גם במשטרת ישראל, והיא מופעלת על ידי כוחות משמר הגבול.

מדובר באמצעי תצפית שפותח על ידי רפא"ל ומסתמך על מכ"ם עם יכולת להבחין בבני אדם ממרחק של כ-10 קילומטרים, ובעצמים גדולים יותר אף מ-20 קילומטרים. המערכת, שפועלת כמעט בכל מזג אוויר, מסוגלת להרים את המצלמה שנמצאת בה לתורן בגובה של כתשעה מטרים. באמצעות חיישנים אוטומטיים המערכת מזהה תנועות חשודות ואף מבצעת סריקה של אזורים.

רכב "ראקון" בהפגנה בתל אביב, אתמול
רכב "ראקון" בהפגנה בתל אביב, אתמול. צילום: הדר כהן

בתקופה האחרונה רבו המקרים בהם השתמשו במשטרה במערכת, בעיקר במישור הפלילי. השוטרים נעזרים בראקון בעיקר ביישובים כפריים הסובלים ממכת פריצות. המערכת יכולה לתצפת ממקום מרוחק על היישוב ולדווח לכוחות סמויים בתוכו על חדירה של גנבים, פורצים או על כל אירוע פלילי אחר. אף על פי שבמשטרה עושים שימוש במערכת גם בהפגנות, נדיר להבחין בה בשטח עירוני. יש לציין כי בעבר הציגה המשטרה את הראקון בתערוכות ובימים פתוחים, לרבות ביום העצמאות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה צבאי ובאו לחפש משתמטים  (לת) צ
  • 16:43
  • 01.07.12

02 עוד50 שנה לא תהיה מדינת ישראל , לפחות היו כמה דורות של יהודים שזכו לחיות חפשיים במדינה שהופכת לדיקטטורה כמו שכנים היה נחמד ומושחת
  • 16:48
  • 01.07.12

שלנועוד50 שנה לא תהיה מדינת ישראל , לפחות היו כמה דורות של יהודים שזכו לחיות חפשיים במדינה שהופכת לדיקטטורה כמו שכנים

03 מה עשה מפקד השייטת בהפגנת המחאה בתל אביב ירון
  • 16:53
  • 01.07.12

שייטת 13 היא יחידת הקומנדו הימי של חיל הים הישראלי. בסיס הקבע של היחידה שוכן בעתלית והיא כפופה ישירות למפקד חיל הים.
...
שוטר שמבנה גופו דומה למפקד השייטת נכח בהפגנה

04 מה כבר חריג בשימוש בצבא מול אזרחים? . וולטר
  • 18:13
  • 01.07.12

ודרך אגב, הארץ, היה קשה להרים טלפון לדובר צה"ל ולקבל תגובה?

  •   דובר צהל שקרן מדופלם. בשביל מה לטרוח...?  (לת) דובר צהל?
    • 19:08
    • 01.07.12

  •   טמבל ארור - המכשיר הזה אמור לצלם את המתפרעים ה"חברתיים" של הקרן החדשה, כדי להוכיח את הפרובוקציות המגעילות שלכם. כשאין אותו בשטח אתם יכולים לביים "מציאות" נוחה לכם. כשהוא בשטח רק האמת תדבר. בגלל זה המכשיר מפריע לכם. מצלמים אתכם מכל הכיוונים, פרובוקטורים מגעילים ומנוולים!
    • 20:35
    • 01.07.12

    חייכו - אכלתם אותה!

  •   הרכב הוא של מג"ב ולא של צה"ל חיים
    • 20:38
    • 01.07.12

    כך שגם אם היו מתקשרים לדובר צה"ל, הוא לא היה יכול לתת תשובה.

  •   הכל חריג- צבא לא אמור להתעסק אם אזרחים - תלמד אזרחות יואב
    • 21:52
    • 01.07.12

    צהל = צבא ההגנה לישראל
    הוא לא אמור לשמש לצרכי פנים בכלל
    רק להתמודד אם איומים מבחוץ
    זה שאתה לא מבין את זה יותר מדאיג מהשימוש עצמו
    בקרוב נהיה דיקטטורה ואיפלו לא תדעו את זה
    כמו החברה בסין שחושבים שממשלת סין היא הכי טובה והכי דואגת לאזרחיה בכל העולם

  •   תגובתי: צה"ל אינו משתמש ברכב מהסוג שצויין בכתבה, מעולם לא סיפק אותו לגורמים משטרתיים שונים, הכל עלילה, לא קרה אף פעם, ולא יקרה, אין לצה"ל רכבים כלשהם ודאי שלא רכבים עם מוט פאלי באורך כזה.  (לת) דובר צה"ל
    • 02:11
    • 02.07.12

  •   ספר את זה לשוטר שניפץ את הויטרינה.  (לת) אני רק שאלה
    • 03:58
    • 02.07.12

  •   מה אתה אומר !!! אתה אומר מה שלא אמרת כאשר הצבא גרש את היהודים מגוש קטיף.  (לת) חושב וכותב
    • 04:37
    • 02.07.12

  •   תפנה למירי רגב מה הוא יגיד לך?
    • 09:27
    • 02.07.12

    מה הוא יגיד לך? שהיתה טעות בניווט? לא מצה"ל צריך לדרוש תשובות, אלא משר הבטחון, מן השר לבטחון פנים, ומראש הממשלה. מה הסיכוי שהם יענו לך?

  •   ככה תדבר אל אמאש'ך.  (לת) דש בבית
    • 09:28
    • 02.07.12

  •   נראה לי שגם מג"ב לא אמור להיות מופעל בתל אביב.  (לת) שכר מצווה
    • 09:29
    • 02.07.12

05 cia spy on occupy wall street  (לת) שֶם
  • 18:16
  • 01.07.12

  •   סי איי איי מאחורי ההפגנות באמריקה (וכנראה בכל העולם) אלימלך זורקין
    • 03:01
    • 08.07.12

    רצית לאמר,או שגם את זה טרם הפנמתם.הכל מאורגן ע"י
    otpor
    שממומנת ע"י ג'ורג' סורוס והסי איי איי.
    בסה"כ רוצים לגרום לכאוס שיביא למשטר צבאי,לפי הרכב הצבאי,הם ואנחנו,בדרך.

06 עוד גלישה קלה במדרון החלקלק שבתחתיתו נמצאים מצבים כמו זה שיש בסוריה עכשיו, כשהממשלה משתמשת בכל כוחו של הצבא נגד העם שלה. זה רק עניין של זמן עד שזה יקרה גם כאן.  (לת) בארשבעי
  • 18:20
  • 01.07.12

  •   על זה (או על משהו דומה) נאמר: ניצחון הרצון גוידמאק
    • 19:47
    • 01.07.12

    כשהמזוכיסט רוצה, הוא מקבל, היכן שהוא רוצה...

  •   3, לך ללמוד הבנת הנקרא ויושרה, למרות הכותרת המטעה מדובר ברכב משטרתי לכל דבר ועיניין ושום כוח צבאי לא היה מעורב.  (לת) גיחי גיכי
    • 19:51
    • 01.07.12

  •   גיכי גיכי - מג"ב אמנם משויכת פורמלית למשטרה, אבל במהותו של דבר היא יחידה צבאית לכל דבר ועניין. בארשבעי
    • 21:20
    • 01.07.12

    והזיהוי הצבאי הברור של הרכב (בצבע ובסממנים מזהים אחרים) בהחלט מעיד על כך.

07 אנחנו היהודים, הגזע העליון, עלינו צריך לשלוט בצורה דמוקרטית והוגנת. את צבא הכיבוש ורכביו יש לשלוח לשלוט ולדכא את הפלסטינים, הגזע התחתון.  (לת) חוצפה, איך הם מעיזים? עלינו, אנחנו חיילים בצה"ל....
  • 18:22
  • 01.07.12

  •   פתאום נעלבים האזרחים במדינתם הדמוקרטית. שכחו שעשרות שנים מדכאים מיליוני אנשים תחת משטר צבאי. העיוורים והחרשים למה שקורה בשטחים לא מבינים מה קורה פה...  (לת) כשיתעוררו, יהיה מאוחר מדי
    • 19:12
    • 01.07.12

  •   מי חייל? המשתמטים הפריקים והמוזרים האלה?  (לת) ספצנאז
    • 20:38
    • 01.07.12

  •   צודק, ולא לשכוח - אנחנו גם לבנים, צברים, וגברים כמובן, עלינו הם באים?....  (לת) שמטוב
    • 23:07
    • 01.07.12

08 מה כבר לא בסדר? אבי אפרת
  • 18:24
  • 01.07.12

המכשיר לא אלים ! לא פוגע בדמוקרטיה יותר מסמרטפון , לא חודר לפרטיות, לא מפלה לרעה ערבים, נשים, להטבים , שבח"ים, שחורים, לבנים וכאלה ששייכים לאוכלוסיות מוחלשות! מה לא בסדר ? אולי היה צריך להתקין אותו על האוטו של דפני ליף שהיה נשכר על ידי המשטרה וכך אפשר היה לטעון בלהט שלא רק שמולי נקנה על ידי אויבי המהפכה ומחריביה

  •   שום דבר לא בסדר. אזרח
    • 19:37
    • 01.07.12

    אם צריך להסביר לאזרחים במדינה הזאת מה לא בסדר כאשר משתמשים בטכנולוגיה צבאית לבקרה על מחאה אזרחית לא אלימה, אז כנראה שהמחלה של מדינת ישראל היא באמת סופנית.

  •   באמת, מה מפריע שיש רכב צבאי במרכז העיר? אולי שיביאו גדוד צנחנים שיפטרל כשיש הפגנות? לא פוגע בשום דבר.... יוהו
    • 19:58
    • 01.07.12

    הזוי, איזה מח מיליטריסטי יש לאנשים כאן

  •   הצבע הירוק חביבי... הסמביר
    • 20:52
    • 01.07.12

    אם זה היה בצבע לבן כחול (כצבעי המשטרה) לא היה נכתב כלום...

    המילים שכתובות לא משנות... הכותב יודע שקוראיו יעשו את ההקשר ירוק גורר צבא. הממשלה משתמשת בצבא לדכא הפגנות...

    לא יעזור שכתוב שזהו כלי משטרתי...


  •   בגלל זה ברק גר במגדל כמה שיותר גבוה?  (לת) צלמניה
    • 04:59
    • 02.07.12

  •   הרכב הוא לא הבעיה. פרא גמור
    • 09:31
    • 02.07.12

    הבעיה היא שיש מי שלא הבין שצבא לא מפעילים כלפי אזרחים.

09 הכיבוש לא משחית !! משה
  • 18:37
  • 01.07.12

השימוש באמצעים צבאיים כנגד מפגינים אזרחים הוא דרכו הדמוקרטית של השלטון לממש את זכות הדיבור שלו !!!

תפסיקו כבר להגיד שזה בגלל הכיבוש ! זה לא נכון ! לה לה לה לא שומע אתכם לה לה לה לה !!!!!

10 המחאה חייבת אויבים ומוצאת אותם, הרי מה עוד ילכד אנשים סביבה בשלב הזה?  (לת) אויב העם מס 11
  • 18:42
  • 01.07.12

11 אז אם אני מבין נכון.. ריאלסט
  • 18:43
  • 01.07.12

לא רכב צבאי אלא משטרתי. לא אלפ"א כדברי התל-אביבים שלא ראו צבא בכלל אלא תצפית.
נעשה בו שימוש למטרות שיטור ותצפית, דברים שנערכים בלאו הכי בכל הפגנה, שאלו הם מתפקידיה של המשטרה ומשמר הגבול.
בכלל יתכן כי הוא נועד לתצפת כנגד אנשים שעלולים להפגין כנגד ההפגנה, וראו מקרה אמיל גרינצווייג.

או בקיצור, הארץ מעורר סערה בכוס תה. מישהו אמר תעמולה?

  •   תזכיר לי, איפה בתל אביב עובר הגבול? בארשבעי
    • 23:20
    • 01.07.12

    כי לא ממש ברור לי מה עושה משמר הגבול בתל אביב.

    התירוץ שמג"ב שייכת למשטרה הוא עלוב. מג"ב היא יחידה שמבצעת תפקידים צבאיים מובהקים באופים, לרוב בשטחים הכבושים או בקרבתם המיידית, ומשרתים בה חיילים בשירות סדיר שלובשים מדי חקי ונוסעים ברכבים שנראים צבאיים לחלוטין. השיוך של מג"ב למשטרה הוא לגמרי על הנייר. והמכשיר שעל הרכב, שפותח על ידי הרשות לפיתוח אמצעי ל-ח-י-מ-ה הוא מכשיר צבאי, גם אם הוא שייך, פורמלית, למשטרת ישראל.

  •   מג"ב כבר מזמן בתוך תל אביב - נווה שאנן מלאה בהם לטיפול באפריקאים  (לת) גבול יפו תל אביב
    • 10:16
    • 02.07.12

  •   אתה כל כך טועה שזה לא יאומן לא משנה
    • 15:04
    • 02.07.12

    מג"ב מפעילים יחידות שיטור גלויות וסמויות בכל כך הרבה ערים בארץ (בתוך הקו הירוק), שכנראה אין לך מושג.
    למשטרה יש "מזל" גדול ששייכו להם את מג"ב, אחרת גם את מה שהם בקושי מצליחים לעשות היום לא היו עושים.

12 תרבות הכיבוש המשחית מגיע לתל אביב...  (לת) ציניקן
  • 18:52
  • 01.07.12

13 משטרת ישראל - אתם רציניים??? נדב
  • 18:52
  • 01.07.12

ברצינות שלחתם רכב תצפיות קרבי לרחרח אחר מפגינים? מה השלב הבא? כדורי גומי ומעצרים בלילה? אם עשרת אלפים מפגינים מפחידים כל כך את המשטרה חכו ותראו מה יהיה בהמשך.

  •   לכן הרעיון לבוא עם מסכות הוא רעיון נפלא צלמניה
    • 05:01
    • 02.07.12

    תאר לך שנייצר מסכה של פניה של דפני ליף וכולנו נהיה דפני ליף?

14 מצוין שקול
  • 18:59
  • 01.07.12

טוב לדעת שיש מי שיודע לשמור על הסדר תוך הימנעות מכניסה למלכודת הפרובוקציות של האנרכיסטים.זו התשובה למי שמנסים להתגרות במשטרה כדי להשיג צילום של תגובה לא מוצלחת.כך פועלת גם מכונת התעמולה הפלשתינאית.

15 ביבי עלול ללמוד את הדרישות של המפגינים!!  (לת) סכנה לדמוקרטיה
  • 19:00
  • 01.07.12

16 שימוש באוטובוס של דן לשם מעצרים מתן
  • 19:00
  • 01.07.12

כאשר עצרו אותנו בהפגנה שבוע שעבר, נעשה שימוש באוטובוס של דן בכדי להסיע אותנו למשטרת גלילות. הפתיע אותי המהירות והיעילות שנעשה שימוש באמצעים ציבורים להשקטת זעקה ציבורית.
בנוסף התחילו לאסוף יחידת להב (433) מודיעין על פעילי מחאה.
ועוד רוצים להעביר ת.ז ביומטריות כאשר מכרי וחברי לעבודה אומרים לי שמי שבסדר אין לו מה לפחד.
מי אמר דמוקרטיה ולא קיבל?

17 פרסומת לרפא"ל ולמוצרי משרד הבטחון. כמו כיפת ברזל, כמו שאר אמצעי הלחימה שמפתח אהוד ברק על מנת להרוויח כסף על חשבון משלם המיסים.  (לת) דרור בל"ד
  • 19:05
  • 01.07.12

18 חופש הדיכוי צביקה
  • 19:05
  • 01.07.12

אין גבול לטיפשות...

19 ומה עושה כסף אירופי אצל פעילי הסמול האנרכיסטי ?  (לת) מענית
  • 19:08
  • 01.07.12

20 יש כאן הוכחה לכאורה לטמטום המשטרה יוסי
  • 19:10
  • 01.07.12

אם הכלי מבוסס על מכ"ם וגובה התורן הוא 9 מטר אז הוא לא יעיל בין בתים בעיר והטווח שלו הוא עד הבית הראשון.
אולי המשטרה רצתה להשתמש בתורן כדי לחבוט במפגינים?

  •   הכלי פרס ליד "הבימה", עם קו-ראיה לתוך שדרות רוטשילד. לידו פרס בלון.  (לת) תשעה מטרים של זיקפה לאומית, ולבלון - הרבה יותר
    • 02:45
    • 02.07.12

21 ורק תשובה לכותרת לא נתנו דני
  • 19:10
  • 01.07.12

נו, אז מה הוא עשה שם? הגן על המפגינים מפני חוליות טרור? או אולי מיפה את מתנגדי המשטר....

22 איפה הם היו שגנבו לי את הרכב?  (לת) ליאור שליין
  • 19:12
  • 01.07.12

23 פוטין היה כאן בשבוע שעבר ולימד את נתניהו. עמליה
  • 19:24
  • 01.07.12

המפגינים כמוהם הצ׳צ׳נים של פוטין. בשלב הבא כדאי לנתניהו ללמוד משכננו הקרוב אסד ואולי כדאי להפציץ את המפגינים עם ארטילריה וטנקים. באופן כזה לא יהיה ערעור על מדיניותו ושלטונו יהיה מובטח לדורי דורות. 

24 זה ניסוי כלים של ידע וטכנולוגיה שמיוצא למשטרות באירופה וארה"ב ש.
  • 19:25
  • 01.07.12

זו הסיבה שנציגים של יחידות שיטור באים לסמינר לימוד בישראל.
ישראל יצואנית בטחון מספר אחד בעולם
מפתחת שיטות לחימה ידע וטכנולוגיה.
הפלשתינים הם שפני מעבדה
ועכשיו גם השמאל.

הכלכלה מושתת על בטחון
ישראל כבר לא תהיה חברה אזרחית
אלא כתוצאה מאפוקליפסה שתפרק את כל הקשרים הקיימים
(וזו הסיבה שישראל נזהרת שלא להגיע לזה. איראן לדוגמא)

25 אני אסביר,אחרי החונקים הבועטים קורעי החולצות ושוברי העצמות בא שלה הרכב הצבאי לא שמאל ובעד המחאה
  • 19:25
  • 01.07.12

שיפחיד יאסוך מידע ויאיים במקום היסמ שקיבל הוראה לזוז הצידה.
שלב הבא נגמשים וטנקי מרכבה.
והכל בהוראת הטיקונים אדוני הארץ ושליחיהם בכנסת הלוביסטים .

  •   בשלב הבא הם יביאו כלבים וישסו אותם במפגינים, בדיוק מה שהם עושים בשטחים המנוולים  (לת) אזרח ותיק
    • 21:27
    • 01.07.12

26 ברוכים הבאים לארגנטינה 1978  (לת) מנואל
  • 19:26
  • 01.07.12

27 השלב הבא: תצפיתנים בדיזנגוף!  (לת) אבי
  • 19:31
  • 01.07.12

28 תרגישו קצת מה זה לראות את הצבא שלך מופנה כנגדך! בוגר כפר מיימון
  • 19:33
  • 01.07.12

עכשיו אולי תבינו מה עובר על אוהבי ארץ ישראל כבר 20 שנה. ואתם בסך הכל פיצצתם חלונות ראווה של בנקים... שמרתם על הדמוקרטיה כמובן!

29 מי מאמין שהליכוד ישאיר מדינה דמוקרטית פה שיקום  (לת) חזיר בר
  • 19:34
  • 01.07.12

30 או-טו-טו גם יביאו חצציות לפיזור הפגנות. מה שעבד ביו"ש, יעבוד גם בת"א  (לת) JR
  • 19:35
  • 01.07.12

31 מה חשבתם, שזה יעצור בפלסטינים?  (לת) אזרח תחת כיבוש
  • 19:38
  • 01.07.12

32 על תעשו סתם עניין, בסך הכל מצלמה על תורן. המשטרה דלת תקציבים שוכרת יואב
  • 19:40
  • 01.07.12

מהצבא ציוד שאין לה כסף לקנות. הצבא מאבזר את הציוד כדי שיתאים לצרכים של הצבא.

33 המערכת יודעת לזהות פנים בזמן אמת, או שצריך להזין את הצילומים מאוחר יותר למערכת אחרת?  (לת) תוהה
  • 19:41
  • 01.07.12

34 שמאלן אנחנו אויב העם
  • 19:45
  • 01.07.12

מפחיד !!!!!

35 הניסיון שנצבר בדיכוי האוכלוסיה בשטחים עובר לשימוש בותך גבולות מדינת ישראל. מדובר בתהליך טבעי לחלוטין שסופו רע מאוד. אתמול היו אלה רק הערבים שזכו לכפפת ברזל, היום המחאה , מחר המתנחלים , מחרתיים כולם. מתי יתעורר הציבור?  (לת) יפה
  • 19:49
  • 01.07.12

36 עוד הסתה סמולנית פאשיסטית מתוצרת "הארץ", מדובר ברכב תצפית שמשרת גם את הצבא וגם את המשטרה. למה לרמוז על הפעלת הצבא כביכול בטיפול בסמולנים המתפרעים?  (לת) לאו
  • 19:49
  • 01.07.12

  •   היתממות של פשידסט. שיפעילו את הכלי הצבאי כדי לעצור את המתפרעים בין אוהדי בית''ר ירושלים  (לת) צבי
    • 11:52
    • 02.07.12

37 המחאה מפחידה את המנהיגות הפוליטית. הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה.  (לת) להצביע עבור סוציאליסטים
  • 19:55
  • 01.07.12

38 המפגינים מתפלאים... ינאי תלמי
  • 19:56
  • 01.07.12

במדינה דמוקרטית,מותר להפגין...
למשטרה מוצר להיות ערוכה........
נקודה.

39 מי שמפזר באלימות הפגנות של פלסטינים יפזר באלימות גם הפגנות של יהודים. כיוון דדש, דש.  (לת) להצביע עבור סוציאליסטים
  • 19:56
  • 01.07.12

40 להעיף את הממשלה הזו, העובדת למען יקיריה האוליגרכים, המתנחלים, והחרדים, את כל השאר היא זורקת לזבל.  (לת) נתניהו וברק רוצים להמיט עלינו כליה.
  • 19:58
  • 01.07.12

41 "ברגישות ובנחישות". המושג הזה מן הסתם מוכר לכולם,ומה שמפתיע-הוא שכולם כאן מופתעים.כשהממשלה עשתה בצבא שימוש משטרתי מובהק-(כמעט) כולם שתקו.אם למישהו זה נראה אז נורמלי-שישפוט כעת אם זה נורמלי. כשבאו לקחת את...כבר לא היה מי שייתנגד וכו...  (לת) סמי מפ"ת
  • 19:58
  • 01.07.12

  •   הממשלה עושה בצבא שימוש משטרתי מובהק כבר 64 שנים בארשבעי
    • 23:32
    • 01.07.12

    מיומה הראשון של מדינת ישראל, עם חצי שנה הפסקה באמצע (בין סיום הממשל הצבאי ב-66 לכיבוש השטחים ב-67). הדבר היחיד שהיה שונה בזמן ההתנתקות הוא שהצבא ביצע את הפעילות המשטרתית הזאת לשם שינוי גם כלפי יקיריו המתנחלים (אמנם בכפפות של משי).

    אבל במקרה של ההתנתקות היה לשימוש בצבא תירוץ משפטי: לפי החוק הישראלי, הצבא הוא הריבון ברצועת עזה ובגדה המערבית, ולמשטרת ישראל אין סמכות לבצע פעולות כמו פינוי ישובים. מה התירוץ המשפטי לשימוש בצבא לצרכים משטרתיים בתל אביב, שלא נמצאת תחת ממשל צבאי, עדיין, - זו כבר שאלה אחרת לגמרי.

42 מצלמה על תורן דרור
  • 19:59
  • 01.07.12

מאחר והמכ"ם לא ממש רלוונטי ברחובות העיר, מדובר במצלמה על תורן. המשטרה חסכה כמה אלפי שקלים שעולה פלטפורמה מרחפת כמו מסוק או בלון באמצעות ציוד של משמר הגבול. תכנון הרכב והציוד שעליו, יצור הציוד, מיתקון הציוד וההפעלה שלו כולם נעשים ע"י פועלים ישראלים. קצת כבוד!

43 בקשת תגובה?  (לת) משהו?
  • 20:09
  • 01.07.12

44 די לפשיזם, נמאס ממדינת המשטרה הזאת דוד
  • 20:12
  • 01.07.12

בשביל זה אני עושה מילואים? בשביל שישלחו רכב כזה להפגנה של אזרחים לא חמושים? אין גבול לבושה. דנינו הוא עלק מתוחכם, הוא בריון שונא אדם כמו קודמיו.

  •   די לחפרנים המתלהמים שלא מפסיקים לגבב סיסמאות שחוקות שלא עושות רושם על אף אחד מלבד השיבוטים שלהם  (לת) דודודודודודוד
    • 20:58
    • 01.07.12

45 מדינה נורמלית לא מתנהגת ככה לילדיה! אין לכם אלוהים!!!  (לת) צדיק
  • 20:16
  • 01.07.12

46 בהפגנות בכפר מימון העמידו צוערי קורס קצינים מול אזרחים. לא שמענו אתכם  (לת) צחי
  • 20:17
  • 01.07.12

  •   אז יש לכם בעיות שמיעה... בארשבעי
    • 23:38
    • 01.07.12

    נכון שבתקשורת נורא לא אוהבים לספר על זה (ואפילו צינזרו לי כמה וכמה טוקבקים שבהם כתבתי את זה; מקווה שלא יצנזרו את זה), אבל השמאל הרדיקאלי התנגד ברובו לתוכנית ההתנתקות מראשיתה, ולכל אורכה. יש בשמאל גם לא מעט ביקורת על השימוש של המדינה באמצעי דיכוי נגד המתנחלים (כולל כמה דו"חות של ארגוני זכויות אדם וכאלה פה ושם).

    רק שהפגיעה במתנחלים, כשיש (ויש מעט מאוד), היא כזה משחק ילדים בהשוואה למה שעובר כל פלסטיני 24 שעות ביממה, שתסלחו לנו, אבל יש לנו דברים חשובים יותר לצעוק עליהם בסדר העדיפויות.

47 לדעת הארץ למדינה אסור להתגונן בפני המהפיכה האנרכיסטית שמנסים לעשות כאן. רוצים לשנות? יש בחירות, כך זה עובד במדינה דמוקרטית. ולא, המדינה לא הפסיקה להיות דמוקרטית רק מפני שהפסדתם בבחירות...  (לת) דמוקרט
  • 20:25
  • 01.07.12

  •   אם זו דמוקרטיה אז אני רוטשילד אמיר
    • 21:01
    • 01.07.12

    החרדים ממרום עשרות המנדטים שלהם שולטים במדינה. לא ביבי.
    הם מחזיקים את שאר העם בביצים, חולשים על וועדת הכספים, משרד הפנים, משרד הבריאות.
    תבדוק כמה מקבלת כל מועצה חרדית לעומת כל ישוב אחר זהה מבחינת תושבים.
    תבדוק כמה קצבאות מקבל כל אברך ותראה שאתה אולי דמוקרט, אבל מממן בטלנים ששולטים עליך ועל מיסיך!!!!
    פחחחח דמוקרטיה.

  •   הארץ, תתחילו לסנן את הפרופגנדה הזו... אין מקום במדינה דמוקרטית לפרופגנדה נקלית  (לת) די כבר!
    • 22:07
    • 01.07.12

  •   מדינה דמוקרטית?? מדינה שבה הדמוקרטיה בנויה על זנות פוליטית מהסוג הגרוע ביותר. שלם לי ואתן לך (אני נותנת - תמיד! רק שתשלם.). הכל סחיר, הכל קני, הקול סחיר, הקול קני. והעצוב במשחק המילים הזה הוא שזו אמת לאמיתה. ברדק ממש.  (לת) הרב ₪
    • 22:25
    • 01.07.12

  •   תבדוק כמה המדינה וויתרה על חובות קיבוצים ומושבים. למעלה מ-30 מיליארד  (לת) פ
    • 01:47
    • 02.07.12

48 תמימות אחד העם
  • 20:27
  • 01.07.12

התמימות הזו של אחד אבי אפרת. אין סתם.יש דירדור.הופכים את האזרח שהוא לב לבה של הדמוקרטיה ליעד תצפיתי.עוד צעד מביש.עוד מסמר בארון הדמוקרטיה.כך יוצרים דה לגיטימציה.המענה היחיד הוא להחליף את הממשלה הזו בבחירות הבאות.

49 כן...האח הגדול מתקרב אליכם...בקרוב מאגר ביומטרי והכל יהיה פרוץ לכל דיכפין וחוקרים פרטיים שזקוקים תדיר לאינפורמציה  (לת) דרום אפריקני
  • 20:35
  • 01.07.12

50 מי שבאמת אינו אלים לא חושש מתצפית מודרניסט
  • 20:36
  • 01.07.12

אבל המתפרעים, מה לעשות, אלימים דוקא - ומאשימים את המשטרה... עדיף לתעד!

  •   ועכשיו, ילדים, הבה ננתח כמה מהבעיות בטיעון של "מודרניסט" שלפנינו. בארשבעי
    • 01:58
    • 02.07.12

    הבעיה הראשונה היא כמובן בהנחה הסמויה שהוא מניח, שהמשטרה והממשלה לא יפעלו נגד מפגינים בלתי אלימים. האפשרות הסבירה למדי ששוטרים (או חיילים) יעצרו באישון לילה אנשים בגלל שביטאו את דעותיהם הפוליטיות, גם באופן בלתי-אלים, משום מה לא עולה על דעתו.

    הבעיה השניה היא בהנחה הגלויה, אך השגויה, שהאמצעי המדובר נועד לתיעוד המתרחש - עניין שסתם כמה מצלמות היו מספיקות בשבילו.

    הבעיה השלישית היא שיש לפנינו דוגמא טיפוסית לכשל "איש הקש". נושא רכב התצפית הועלה לדיון משום התוצאות האנטי-דמוקרטיות שיש להפעלת אמצעים כאלה בהפגנות (ראו להלן), ולא פחות מכך, גם משום השימוש בטכנולוגיה צבאית על ידי מדינה כנגד אזרחיה. "מודרניסט" מתעלם משתי הסוגיות הללו, ובמקום זאת מצייר את בני הפלוגתא שלו בויכוח כעבריינים המבטאים חשש מפני זה שהמשטרה תתפוס אותם.

    הבעיה הרביעית מורכבת מעט יותר. אם נניח שחשוב לנו לחיות במשטר דמוקרטי, ולא בדיקטטורה מסוג זה או אחר (אפשר אולי אפילו להניח ש"מודרניסט" עצמו היה רוצה בכך, אם כי אין כל ודאות שזה המצב), יש לשים לב גם להשפעות נוספות שעלולות להיות לתצפית על מפגינים על מהות המשטר, ובמיוחד על מאפיין מהותי אחד של כל דמוקרטיה - חופש הביטוי וההתאגדות. במקרה שלנו בולט לעין האיום הברור שמפעילה המשטרה (והתחילה להפעיל כבר בגל החקירות שניהלה לפני כמה שבועות כנגד פעילי מחאה) כנגד כל אזרחי ישראל: "אם תעיזו להשתתף בהפגנה, אתם מסומנים". איום כזה הוא מסממניה הישירים והמובהקים של דיקטטורה. בדמוקרטיה, לעומת זאת, כל אזרח יודע שהוא יכול לצאת ולהפגין בעד כל נושא שחשוב בעיניו, ואיש לא יעלה על דעתו להפוך אותו ליעד משטרתי בעקבות זאת.

    לסיכום, ילדים, ראינו כיצד דבריו הנחרצים של "מודרניסט", שעשויים אולי להישמע משכנעים לקורא תמים, מתבררים כאוסף רמיזות חסרות כיסוי ואינן עומדות בשום מבחן הגיוני. לסוג כזה בדיוק של אחיזת עיניים קוראים "דמגוגיה". ראו הוזהרתם.

  •   כל הכבוד!!! מיכאל
    • 08:14
    • 02.07.12

    זה (בצורה מדויקת ומסודרת) מה שאני מנסה כבר שנים להסביר
    לאנשים שטוענים "מי שבסדר, אין לו מה לדאוג..." בכל נושא שקשור להגבלת הפרטיות. מה שמדאיג הוא שרובם אינם טפשים כלל, אלא פשוט עוורים לבעיה.

51 משמרות המהפכה כבר כאן  (לת) בסיג'י
  • 20:45
  • 01.07.12

52 לא לעשות פיל מעכבר. בטיימס סקוור במנהטן גם חונה אבי
  • 20:51
  • 01.07.12

רכב כזה

53 יש להפגין עוצמה מול מחאת השמנת של הצפונבונים סוכני דיקטטורת הסמאל הערמומית  (לת) מפרק אוהלים
  • 20:53
  • 01.07.12

54 על המפגינים לעטות מסכות של אנונימוס  (לת) אנונימוס
  • 20:58
  • 01.07.12

55 לא לדאוג ילדים, השלטון אינו פאשיסטי. רק תנו לו מאגר ביומטרי והכל יהיה בסדר  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
  • 20:58
  • 01.07.12

56 הסמולנים קבלו דהז׳וו מבלעין חשבו שאבד להם יום  (לת) סופ״ש של סמול מבלעין לאבן גבירול
  • 21:03
  • 01.07.12

57 ומהמהנדסת מה עם קרינה מהנדס
  • 21:09
  • 01.07.12

אםקרינות מדובר במכ״ם למספר ק״מ אז בנאדם שנמצא בקרבת האנטנה (מדובר על מטרים בודדים הקרובים לאנטנה) חוטף קרינה... והרבה יותר מכל אנטנה סלולרית (תחנת בסיס / ממסר או מכשיר נייד) ותחשבו על זה ...

58 כך נראה דגל שחור מתנוסס... כשהממשלה שלך מתחילה לעקוב אחרי "מתנגדי המשטר"  (לת) היום, מצריים היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון
  • 21:10
  • 01.07.12

59 הנה בורחת לה הדמוקרטיה.... (היחידה במזרח התיכון?)  (לת) עוז אוסמן
  • 21:11
  • 01.07.12

60 עכשיו גם הצבא נגד העם - מי אמר מלחמת אזרחים ולא קיבל? מה עם השתלמות לקציני המשטרה בשורות ה"שביחה" בסוריה?צר לי שהבאתי ילדים לעולם בארץ הזו וצר לי עוד יותר שהם יגדלו להיות ישראלים.  (לת) נחמה
  • 21:14
  • 01.07.12

61 סוף הדמוקרטיה בישראל... הכתובת היתה בטיימס - King Bibi, ומפלגת השלטון שמונה 90 וכמה חברי כנסת  (לת) צאן לטבח?
  • 21:14
  • 01.07.12

62 ממתי מעקב אחר אזרחים ללא צו מבית המשפט הוא חוקי?!  (לת) בזיליקום
  • 21:15
  • 01.07.12

63 פשוט - כדו שבפעם הבאה שתתפרעו יהיה תיעוד מודרניסט
  • 21:27
  • 01.07.12

ולא תוכלו לשקר כהרגלכם.

  •   יש תמונות וסרטים של כל מטר ושניה מכל אחת מההפגנות  (לת) סודאני
    • 22:03
    • 01.07.12

  •   כן, ואז נוכל לראות מי בדיוק היה השוטר הסמוי ששבר את הזכוכית, בסרטים שהבנק מחזיק אצלו, והוא יודע למה נכון מודרניסט!
    • 22:59
    • 01.07.12

    ואולי עוד יתברר שזה אתה היית... לא, אין לך רמות כאלה של אומץ.

64 חיפשו את התחמן ומאחז העניים bb  (לת) Eli
  • 21:28
  • 01.07.12

65 עצוב שהגענו למקום הזה. הפרד ומשול וסכסך יא ח ביבי  (לת) עודד
  • 21:35
  • 01.07.12

66 ממשלת ביזיון שמעודדת מדינת משטרה! רוסיה זה לא כאן!  (לת) מוריה
  • 21:37
  • 01.07.12

67 94 חברי כנסת בקואליציה, ועשרות אלפי מפגינים... איך אתם מסבירים את זה?  (לת) פרדוכס
  • 22:02
  • 01.07.12

68 תיכף השכירים ומחפשי הדיור הופכים למיעוט נרדף  (לת) טירוף
  • 22:05
  • 01.07.12

69 היכן היתה המשטרה והרכב הצהלי כאשר אונס קבוצתי לאור היום בימה של ת"א  (לת) הרנטגן
  • 22:25
  • 01.07.12

70 היה פעם סרט כזה... "חיים של אחרים"  (לת) מי חשב שזה יגיע אלינו ביום מן הימים
  • 22:31
  • 01.07.12

71 רק לי נראה מוזר שיש תגובות שנראות כמאורגנות מאוד, נגד המחאה?  (לת) מוזר מאוד
  • 22:37
  • 01.07.12

  •   גם לי, ולא רק כאן, ראה בכתבה על גירוש הילדה הזרה אתה לא לבד
    • 23:07
    • 01.07.12

    לא יתכן שפתאום כל הימנים מהשכונות התחילו לגלוש לאתר הארץ.

  •   לא כזה מוזר. זה קורה כל שנה בקיץ. בארשבעי
    • 01:36
    • 02.07.12

    התאים של "כהנא חי" בישיבות התיכוניות בשטחים מפעילים את כיתות ז' וח' בכתיבת טוקבקים, ושאר פעילויות יצירה לחופש הגדול.

  •   ביבי והטוקבקיסטים זה מאורגן
    • 14:53
    • 05.10.13

    ביבי והטוקבקיסטים

    http://www.scribd.com/doc/64478542/

    ביבי ומועצת ישע נגד העם תחקיר הטוקבקים הממומנים

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-177240-00.html

72 עוד קצת זמן איכות עם מירי רגב, ויתחילו להעלות שמאלנים על מטוסים לסודאן; אנחנו כמעט שם  (לת) נרדף
  • 22:38
  • 01.07.12

73 דכב תצפית ? עובד
  • 23:00
  • 01.07.12

מה קרה המשטרה מחפשת תרוצים ? אחרי שאנשיה דפקו מכות ? או סתם פראנויה פחדנית של מפקדים שמחפשים כסתח.

74 האם גם אתם רואים בקבינה את מירי רגב ואנסטסיה מיכאלי?  (לת) תוהה
  • 23:02
  • 01.07.12

75 אני זקן מספיק כדי לזכור שכבר 35 שנה - מאז מהפך 77 - השמאל הרדיקלי אומר "אותותו יש פה דיקטטורה - בגיניזם על משקל חומניזם - מדרון חלקלק - גרמניה 1938". איכשהו זה לא קורה, החופש כל הזמן גדל, יותר פעילות כלכלית, יותר צורות ביטוי, וגם יותר משתמטים. הפעם היחידה מאז 77 שממשלה מנעה מן הציבור למשוך כספים מחשבונות בנקים היתה דווקא בממשלת רבין, לרגל הניסיון הכושל למסות את הבורסה. בקיצור מוטב אלף רכבי תצפית מאשר אנרכיסט הזוי אחד.  (לת) אחד העמך
  • 23:19
  • 01.07.12

76 עדיין ממתין להודעת דובר צה"ל בנושא.  (לת) מגיב לכתבה
  • 23:32
  • 01.07.12

77 לבד בת"א  (לת) כמה קרוב
  • 00:23
  • 02.07.12

78 החונטה הצבאית מרגישה מאוימת. המחאה החברתית עלולה לפגוע בתנאים עמיחי
  • 01:57
  • 02.07.12

הכלכליים המשופרים של יוצאי המערכת הבטחונית והציבורית. פנסיות ומשכורות של 50-70 אלף שקל לבכירי המערכת + גובים והטבות שרק אפשר לחלום.
למה להיות עצמאי ול"היטחן" תחת שלטונות המס וביטוח לאומי כשאפשר להיות מיליונר בשירות הציבורי. מושחתים נמאסתם!!!

79 חברת הכנסת שמאלוב רוצה לשים אותם במחנות עבודה יושי
  • 02:09
  • 02.07.12

אז לפני שזה יכול לקרות, צריך לזהות אותם,
זיהוי ביומטרי של תוי הפנים הוא אחד מהדברים שהרכב האמר הזה
עושה כנראה, והדבר האחר זה כמובן טרור פסיכולוגי, כלי חביב על רודנים סוציופאטים.

80 מה שברור זה שהנהג לא ערבי והמתפעל לא חרדי- למה לא? אברהם אבן עזרא
  • 04:26
  • 02.07.12

תתגייסו אחים פן נהפוך למדינת משטרה
רק באמריקה כשרואים שוטר מפחדים -
מה כבר אין מחבלים יותר ופיגועים? ביבי אתה סתם ראש ממשלה
תראה מה עשית לנו עם הסכמיי אוסלו - ,1500 קורבנות לחיצות הידיים
אופס זה לא אתה זה השמאל

81 קשקשנים שמאלנים בשקל ... מדובר באמצעי תצפית  (לת) יורם
  • 07:18
  • 02.07.12

82 איזה שימוש יש בזה להפגנות - כדי לזהות 2,000 איש באים ממרחק?  (לת) תמוה מאד
  • 10:10
  • 02.07.12

  •   זה בדיוק השימוש - לזהות אלפי מפגינים לפי תווי הפנים, להכין רשימות שלהם, להצליב עם רשימת החשודים שהמשטרה ביקשה לחקור לפני שההפגות התחילו, ולעקוב אחריהם בעתיד  (לת) אחלה שימוש
    • 12:25
    • 02.07.12

83 היה זה היידריך"לב הברזל" שאמר כי למען ההגנה על הרייך הקדוש כל האמצעים כשרים.  (לת) אז יש לו תלמידים במדינת היהודים.
  • 10:38
  • 02.07.12

84 רכב התצפית הוא כלב השמירה של הדמוקרטיה; כל דמוקרטיה שמכבדת את עצמה עוקבת אחר האזרחים  (לת) דמוקרטוס
  • 11:09
  • 02.07.12

85 סורקים את כל הסלולרים, יש להם פרטים אישיים של כל המפגינים.  (לת) אבי
  • 12:09
  • 02.07.12

86 הגיע הזמן שגם אזרחים תמימים יחשפו לנחת זרועו של אגרוף הברזל היהודי, ולא רק החבר'ה מעבר לקו הירוק- כלומר אילו שאינם יהודים מבינהם  (לת) הכיבוש עוד מעט יסיים להשחית
  • 13:48
  • 02.07.12

87 סוף סוף אזרחים ישראלים טועמים מנחת הכיבוש המשחית, שהגיע לפתחי דלתותיהם. כעת גם הם עומדים לקבל את בואו של אגרוף הברזל היהודי. אם לפלסטינים יש, למה שגם ליהודים לא יהיה קצת?  (לת) רונן
  • 13:50
  • 02.07.12

88 כשהפעילו צבא נגד המתנחלם לא רק שתקתם - אלא תמכתם. עכשו זה מגיע גם לתל אביב  (לת) דן
  • 14:26
  • 02.07.12

89 מי אישר שימוש באמצעים מיוחדים בהפגנה אזרחית?  (לת) שאילתא למבקר
  • 18:02
  • 02.07.12

90 לא רק מכ"מ טל
  • 07:28
  • 05.07.12

ברוב כלי הרכב מותקן גם אמצעי תצפית אלקטרו אופטית מסוג TOPLITE.
בנוסף יש בחלקם אמצעי מעקב תקשורת, כולל תקשורת סלולרית. לא רואה איזה שימוש יכול להיות ליכולת המכמית בהפגנות, אולי ליכולת אלקטרו אופטית. ודאי שיש שימוש ליכולת מעקב תקשורת, אלא שיש כאן עברה על חוק האזנות סתר.

91 שילכו לצלם את שורפי המסגדים ועוקרי עצי זית סטאלין כבר כאן  (לת) מפחיד
  • 08:25
  • 05.07.12