המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הרב ברלנד קורא להתערב בסוריה: "להציל את הישמעאלים"

מייסד ישיבת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, מאמין בפריצת גבולות כעיקרון דתי. אחרי שתלמידיו פרצו לקבר יוסף, הוא קורא להציל את אומללי סוריה

עולם ללא גבולות; סולידריות בין איש לרעהו, גם של יהודי עם ערבי, חביב אדם שנברא בצלם; בכל אדם, גם גוי, גם "ישמעאלי", מנצנץ ניצוץ אלוקי - כל אלה רעיונות שלא שומעים הרבה, בוודאי לא מצפים להיתקל בהם בנאום של ראש ישיבה השוכנת בלב הרובע המוסלמי בירושלים, ובטח של ב"כנס התעוררות" שאליו הצטרפו כל חסידיו החרדים יחד עם אלפי ישראלים חילונים ומסורתיים. אך בשביל הנואם, הרב אליעזר ברלנד, מהבולטים שברבני חסידות ברסלב וגם המסתורי שבהם, כל הערבובים אפשריים.

ביום חמישי בערב, כשחצי עולם ישב מול חצי גמר היורו, אצטדיון וינטר ברמת גן אירח משחק אחר לגמרי. הקהל - 7,000-6,000 איש ששילמו 100 שקל לכרטיס, ועוד קבוצה לא קטנה שהוציאה 500 שקל על כסא ביציע האח"מים. נשים מצד אחד, גברים מצד שני, חסידים עטורי זקן וילדיהם, לצד חילונים שהשיגו כיפה ובאו לשמוע את הצדיק שבא לעיר. בלי הופעות, בלי גימיקים, בלי זיקוקים, בלי מנחה. הרב ברלנד נטו.

מייסד קהילת החוזרים בתשובה "שובו בנים" סחף את האצטדיון עם חזון דתי-רדיקלי, בו אין גבולות ועכבות. רעיונותיו עוררו עניין ולא מעט תהיות, כמו למשל האם זהו ג'ון לנון עם זקן ופיאות, או שזהו הצדיק החסידי המפורסם שאוהב ללכת על הקצה? הכותרת הרשמית בלילה הלבן של וינטר היתה "אין חילונים בעולם", אבל זו לא היתה הכותרת היחידה.

הרב ברלנד ב"כנס ההתעוררות" באצטדיון וינטר ברמת גן
הרב ברלנד ב"כנס ההתעוררות" באצטדיון וינטר ברמת גן. צילום: הדר כהן

פרק נכבד בנאומו הוקדש למצב בסוריה. "טובחים כל יום מתחת לאפנו", אמר ברלנד לאחר פירוט קציר הדמים של הימים האחרונים, "אומות העולם ממלאות את פיהן מים, ואנחנו עם ישראל, עם הצדק, עם המצפון, עם היושר, המצפון של כל העולם כולו. כל העולם כולו נושא עיניו לעם ישראל, כל העולם כולו מאמין בעם ישראל ... אנחנו צריכים להתייצב מול כל העולם כולו ולדרוש התערבות מיידית בסוריה, להפסיק את הטבח הנורא, להפסיק את הרדיפות הנוראות של כת השביחה וכל הצבא ולעמוד לימין האומללים האלה, המסכנים האלה, לא משנה שהם ישמעאלים, ולא משנה אם יגדלו משם אחרי זה מחבלים, דבר ראשון להציל את הילדים האומללים, ילדות, תינוקות, נשים, זו המשימה הראשונה". לנשיא רוסיה פוטין, פטרונו של אסד, הוא קרא "ראש המחבלים, ראש הרשעים".

אין עוד רב חרדי שמתעניין באזרחי סוריה הלא-יהודים ודורש לקחת אחריות על הקורבנות הסונים שמעבר לגבול. אבל מה רוצה ברלנד? קשה לדעת, אבל אצל הרב הזה ההתכחשות לגבולות באשר הם - גם כשמדובר בפריצה לשטחי הרשות הפלסטינית ובהפרה של חוקי התנועה - היא עיקרון דתי.

כרטיסים במחיר 100 ש"ח. חסידים חרדים לצד חילונים בכינוס
כרטיסים במחיר 100 ש"ח. חסידים חרדים לצד חילונים בכינוס. צילום: הדר כהן

גבול קטן שאותו פורץ ברלנד כעת הוא זה של קהילתו, שובו בנים. אף שזהו אחד מחלוצי המחזירים בתשובה בישראל, כבר 12 שנים שהוא לא מופיע מחוץ לקהילתו המונה כיום כ-700 משפחות. יציאתו באה אחרי תקופה ארוכה שבה ספינתו מיטלטלת במים סוערים: מותו לפני שנה של בן יוסף לבנת, אחד מחסידיו, שניסה להסתנן לקבר יוסף בשכם; הפיכה שחולל הרב עצמו נגד בנו ונכדו שלדבריו השתלטו על חצרו; היעלמות פתאומית שלו לבית הבראה בחו"ל, מעבר בין דירות, מסעות ליליים ומרדפים ב-150 קמ"ש בין קברי צדיקים בכל רחבי הארץ.

האם אצטדיון וינטר הוא עוד הרפתקה רוויית אדרנלין? מבחינת חסידי שובו בנים כל תשובה לשאלה הזו טובה - החל מחזון משיחי של ברלנד להכשיר לבבות לגאולה, דרך קירוב לבבות, ועד רצון לגייס תרומות כדי שיוכל לחלק כרטיסי טיסה לאומן לראש השנה הקרוב. העיקר הוא ביטול הגבולות.

ברלנד השמיע בנאומו רעיונות מהפכניים מבחינה חרדית, כמו "אין דבר כזה חילונים" ו"בעצם אין גויים בעולם, כולם בעצם יהודים, כולם יש להם נקודה יהודית, חביב אדם שנברא בצלם". לד"ר צבי מרק, מומחה לברסלב, הרעיונות האלה מזכירים את חב"ד, אף היא תנועה עממית השואפת לפרוץ מחוץ לגבולות החסידות. הוא ציין את השפן החב"דניקי ששלף ברלנד בסוף נאומו: "We Want Moshiach Now" (רוצים משיח עכשיו).

בנאום בווינטר התייצב ברלנד בגלוי נגד גבול עיקרי שאותו הוא מטיף לחצות - המחסומים באזור שכם בואכה קבר יוסף, "הצדיק" החשוב ביותר על פי ברלנד. "כשאני מגיע ליוסף הצדיק, ואני רואה איך שעומדים עם M16, אני אומר להם אתם לא מתביישים? יוסף הצדיק! מה אתם עומדים עם ה-M16?", אמר, "בן אדם יכול לנסוע באמצע היום, אין שום פחד, שום דבר לא. הישמעאלים הם בני דודים שלנו, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב, כולנו באים מאותו אבא, מאותו אלוקים, כולנו באים מאותו שורש, מאותו גזע". בזמן שהקהל הריע, רק גבר אחד, שקיבל מקום של כבוד לפני יציע האח"מים, ישב דומם בכסא גלגלים. אחד החסידים לחש לנו, כי זהו הפצוע הקשה ביותר בפיגוע נגד מסתנני שובו בנים לקבר יוסף, שהיה בדצמבר 2003.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יפי הנפש ותבונתם כי רבה... מועלם עאזרא
  • 09:38
  • 02.07.12

לקנות לאדון הנכבד מכשיר שמיעה מתקדם שישמע את קריאות הג'יהאד של
המתמרדים.

02 אם הייתי יועץ משפטי הייתי חוקר את האיש הזה המכונה משום מה רב על מסיונריות בקרב אזרחים חילונים והעברה אותם על דתם. משפט ומאסר יועילו גם.  (לת) הבחנה ברורה
  • 09:58
  • 02.07.12

  •   טעות בעברה. צריך לחקור אותו על שימוש בסמים מסוכנים והפצה של חומרים ממכרים.  (לת) אולי הוא עוד ינסה להיכנס בכותל במהירות 150 קמ"ש?
    • 12:55
    • 02.07.12

  •   אני בטוח שאפילו לא קראת את הכתבה הרי אין שם מילה אחד של מיסיונריות - אדרבה הוא מצהיר שיהודי/חרדי/חילוני/ערבי כולם שווים. אלא מה? הטיפשות שלך ושל יתר המגיבים כאן מעבירה אתכם על דעתכם. רב חרדי? כולכם קופצים.  (לת) אם לא היית תינוק
    • 13:16
    • 02.07.12

  •   אותם השם ברך בילדים ואותכם בכלבים ,הטוב לי ינצח את הדוגלי,,חרדי אומר יש לי 15 ילדים וטוב לי והחילוני השמאלני יש לי 4 כלבים ודוגלי שלא הולך לקלפי,,ייעכשיו תאיימו בלעזוב את הארץ כמו תמיד !!  (לת) מדויד להבחנה השגויה!
    • 13:22
    • 02.07.12

  •   מחזיר בתשובה רק עושה לך אוורול למנוע שנדפק לפני ששמים לך מנוע לא אורגינלי  (לת) @ בנצי - א @
    • 13:26
    • 02.07.12

  •   מסיונריות ? אתגר
    • 14:13
    • 03.07.12

    ברגע שמישהו יהודי אין עניין של מסיונריות. בחיים לא תראה יהודי אגב שאומר לנוצרי בוא תהיה יהודי, זה אסור לפי התורה גם.

  •   חתיכת טמבל, אין כאן עברה. An Cat Dubh
    • 22:57
    • 06.07.12

    אסור ע"פ החוק לנסות להמיר את דתם של קטינים ללא הסכמת ההורים או לשחד אנשים להמיר דת (או לקבל שוחד כדי להמיר דת), לא נאמר בשום מקום שאסור לנסות להמיר מבוגרים.

  •   אל תאמר מה שאתה לא מבין. משה
    • 13:50
    • 18.07.12

    אני מעדיף שלא להגיד כאן את מה שאני יודע!!!
    אך תפסיק לקשקש... פחות תתייחס למילים כמו לשאלה
    מה עומד מאחורי המילים.

03 מה שמפתיע היא שתיקתם של רבנים מקובלים אחרים.  (לת) מקובלת
  • 10:01
  • 02.07.12

04 סולידריות ? נתחיל עם שירות צבאי שווה לכולם-כהתחלה.  (לת) לא תעמוד על דם רעך.
  • 10:05
  • 02.07.12

05 שיתגייס וילחם בסוריה  (לת) רועי
  • 10:06
  • 02.07.12

06 אני חסיד של הרב ירון ברלנד חסיד הרב
  • 10:06
  • 02.07.12

ידוענים לכאורה
פחחחחח...

07 יאיר אטינגר - בשבילך השבת היא סתם יום חופש אברהם אבן עזרא
  • 10:26
  • 02.07.12

בדברייך קיימת תחושת נאצה וזלזול שאולי לא במקומם - בינתיים חבר יקר הם היחידים שיזמינו אותך לשבת כי אתה מסכם אותה ביום חופש -שבו עושים על האש
איך נותנים במה ליוצר שנאה שכמוך - הסתה מכוונת מציגה את הדתיים כמשהו רע למה?
אין שום דבר רע בלהיות יהודי דתי ועדיין לא שמעתי אף מנהיג יהודי חילוני מגנה את מעשיי אסד - יש מצב שאני מתחיל לחשוב שיש בהם הרבה יותר אנוש ממך
למרות הכיפה הזקן והבגדים השחורים -

08 הם מוזמנים להתגייס Roberto
  • 10:59
  • 02.07.12

וללכת להציל את הסורים

09 ל 1 - שוב דבר לא מספק אותך האזרח .ע.
  • 11:05
  • 02.07.12

העיקר לתקוף רב רק בשל כל שהוא רב. אנטישמיות מבית ושנאה עצמית בהתגלמותה

10 נתניהו האפס מאפשר לחרדים להקים מדינה חרדית בתוך מדינה,,לא רואה ממטר...  (לת) גיל
  • 11:12
  • 02.07.12

  •   אילו הייתי נוצרי בחו"ל, היו מתעוררים בי רגשות אנטישמיים בגלל המראה  (לת) ואיך הם נראים
    • 12:18
    • 02.07.12

  •   איך איך? כל זה קשור למה שהוא אמר? רגע אתה לא מסכים עם מה שהוא אמר? מה כל זה קשור למדינה חרדית? מאיפה הרדידות הזאת?? מהאח הגדול? מאיפה  (לת) גיל הינקות
    • 13:18
    • 02.07.12

  •   איך איך? כל זה קשור למה שהוא אמר? רגע אתה לא מסכים עם מה שהוא אמר? מה כל זה קשור למדינה חרדית? מאיפה הרדידות הזאת?? מהאח הגדול? מאיפה  (לת) גיל הינקות
    • 13:18
    • 02.07.12

  •   איך אתה יודע איזה רגשות היו מתעוררים בך. כנראה שאילו הרגשות שמתעוררים בך עכשיו. וזה מה שמפריע לך. לפחות אתה אומר את האמת. תודה  (לת) יחימוביץ
    • 13:20
    • 02.07.12

  •   הביבי ממשיך את מעשה האיוולת של בגין  (לת) פקפקן
    • 16:44
    • 02.07.12

  •   אמת בדבריך ישראלי
    • 07:49
    • 03.07.12

    היהודים הגלותיים שאין להם כל זיקה לישראלי הצבר

  •   אמת בדבריך דוד דודזון
    • 07:49
    • 03.07.12

    היהודים הגלותיים שאין להם כל זיקה לישראלי הצבר

  •   אתה מאמין לדברי האיוולת שלך? דוד
    • 07:51
    • 03.07.12

     מי אבי החטא הקדמון שנתן להם פטור משירות?

11 זה דוקא רעיון טוב. שילך לסוריה.  (לת) דן
  • 11:21
  • 02.07.12

12 הינה האלוהים בריאת האדם..קם על יוצרו ! הטירוף הדתי בשם אללה יהוה או GOD יביא לסוף התרבות האנושית !  (לת) נביא הזעם.......
  • 11:27
  • 02.07.12

13 בראשית ברא האדם את האלוהים...ובאחרית קם ה"שם"על יוצרו.  (לת) נביא הזעם.......
  • 11:28
  • 02.07.12

14 אפשר להבין מדוע הם לא צריכים צבא, הם לא פגעו ולא גרשו אף אחד  (לת) יאללה סולחה
  • 11:35
  • 02.07.12

15 באיזה טירוף ובלבול אנשים חיים - מדהים  (לת) נדהם
  • 11:35
  • 02.07.12

16 חמוד  (לת) אין כמו הברסלבים
  • 11:36
  • 02.07.12

17 הישמעאלים אמנם בני דודינו,אבל הם לא מכירים בזה. מור ויין
  • 11:36
  • 02.07.12

הרעיון של הרב ברלנד חיובי,לא משנה מה היא כוונתו האמיתית.

18 עוד מטורף חולה נפש שצריך אשפוז דחוף  (לת) יוסי
  • 11:41
  • 02.07.12

  •   די כבר עם הקישור בין אנשים עם מוסר לקוי לבין מחלת נפש ובינה לבין אשפוז/טיפול כפוי פגוע נפש
    • 14:10
    • 02.07.12

    בלי לשים לב, האמירות האלה גורמות לנו הרבה מאוד נזק.

  •   אין לכנות אדם מטורף בגלל דעותיו. מה גם שהמוסריות של דאגה לנטבחים בשכונה שלנו - יפה בעיני, גם אם לא מציאותית ואפשר באותה הזדמנות גם להכיל אהבה ודאגה על הפליטים הסודאנים וכו'
    • 11:14
    • 03.07.12

    יוסי: מי שצריך אישפוז, הוא לא מי שלא מוצא חן בעיניך בגלל מראהו או דעותיו. לזה קוראים אי הסכמה עקרונית או אידיאולוגית, ואם אתה לא מסכים עם דעתו, כדאי שתסביר לנו למה, במקום לאשפז את האיש (שאגב, גם אני לא בטוחה שאני מבינה מה הוא אומר).

    ולגבי אישפוז פסיכיאטרי: זה מיועד רק לחולים, בדרך כלל מקור המחלה כימי-נירולוגי-תורשתי, ורק לאלה ביניהם שממשיכים לסבול למרות התרופות שמקבלים. לכן הם זקוקים לאישפוז, כדי שניתן יהיה לתת להם מינון גבוה יותר תוך השגחה ולמצוא את התרופה הנכונה, ואז משחררים אותם לקהילה. סתם, להוספת ידע.

19 אשכנזים אמרנו  (לת) שלמה
  • 11:48
  • 02.07.12

20 בתמונה הוא נראה כמו כוכב רוק וגם יש לו זקן כמו שהיה לי בזמנו  (לת) ג'רי גארסיה
  • 11:48
  • 02.07.12

21 קצת פרגון לא יזיק חברה,גם בין אחים מותר לפרגן....  (לת) יובל שגב
  • 12:08
  • 02.07.12

22 נראה לי שצריך לעדכן את סל התרופות חיים
  • 12:17
  • 02.07.12

נראה לי שאיזשהו פסיכיאטר טוב צריך לרשום לרב כמה תרופות.

  •   שוב, ראה תגובתי לטוקבק 17: תרופות לא מבטלות דעות שלא מוצאות חן בעיניך ולמה לפגוע ברבבות אלה שזקוקים ולוקחים תרופות מרצונם?
    • 11:17
    • 03.07.12


23 חולי נפש מרחם עליהם
  • 12:21
  • 02.07.12

נו באמת. מה נסגר? איזה שטויות והבלים

  •   לפני שתרחם על האחרים רחם על עצמך,,ממה שיקרא לך בקרוב ותתחרט !!!  (לת) מדויד למרחם מ-09
    • 13:15
    • 02.07.12

  •   חולי נפש לא זקוקים שתרחם עליהם, אלא שתקבל אותם ותכבד אותם כמו חולי סכרת או דלקת ריאות אל תשתמש בשם החולים כקללה!
    • 11:22
    • 03.07.12


    וולמה לפגוע ברבבות אלה שזקוקים ולוקחים תרופות פסיכיאטריות מרצונם?
    כל מי שמדבר שטויות, לדעתך, הוא חולה נפש? ואם דעתי הפוכה - אז גם אתה חולה נפש?

24 גם רבנים סובלים מסטיות ומחלות נפש רק שהמוזרות עוזרת לתרומות דוד
  • 12:24
  • 02.07.12

אני קורא לאקדמיה לערוך מחקרים אודות מצבם הנפשי של רבנים ותיסכוליהם כמו גם הרקע החברתי בו הם פועלים. זה יתן הסבר לרבנים דגולים מקללים
והרבה ספרי רבנים יתחילו להיות מובנים ופחות משפיעים.

25 הנרקסיזם שלו לא קשור לדת  (לת) יובל
  • 12:32
  • 02.07.12

26 למה תמיד לשאול את סמרק ? הוא לא מבין כלום בברסלב שפיפול
  • 12:37
  • 02.07.12

http://drall0.wordpress.com/

27 אני צדקתי  (לת) גינטר גראס
  • 12:44
  • 02.07.12

28 אתם חייבים לראות!! דרור, הרצליה.
  • 13:26
  • 02.07.12

"מותו לפני שנה של בן יוסף לבנת, אחד מחסידיו, שניסה להסתנן לקבר יוסף בשכם".
איך אתה לא מתבייש??!!
גם על פי הסכמי אוסלו (הארורים), קבר יוסף הוא חלק ממדינת ישראל. ככה שאין פה "הסתננות".
ואפילו אם תגיד "הסתננות", היה פה רצח! רצח על רקע לאומני (פיגוע למתקשים) לכל דבר. וחמור מכך, פיגוע שהתבצע ע"י שוטר של אש"ף, שמשתמש בנשק שאנחנו, ישראל, הבאנו לו!
להגיד "מותו", ו"הסתננות", זה לקבור את הראש בחול. חול מלוכלך ורעיל.

29 הפוך בה והפוך בה וכולה בו ,פתח את השערים לקבר רבי נחמן וגרף המונים לעליה לציון, איזה שמירה עליו מצד האוקראינים באומן,יודע מה תפקיד השמש ביום הדין!!  (לת) רב ענק יודע הכל מכל
  • 13:31
  • 02.07.12

30 הרב הזה צודק.כולנו בני אדם,מדינה אחד לכל העמים.  (לת) חח
  • 13:53
  • 02.07.12

31 שבו בנים ולא חזרו אף פעם  (לת) הרב המכשף כנאפו
  • 14:18
  • 02.07.12

32 ובכן - מיהם האנרכיסטים האמיתיים? אלה שמבקשים להיות מעורבים ולהשיע על המציאות שתהיה טובה יותר עבור הכלל, או שמא ההזויים הללו שאינם מכירים במדינת ישראל? אבל הם הרי התומכים הכי גדולים של ביביקינג. עליהם איש לא יעז לומר שהם אנרכיסטים. איפה מרי נבג?  (לת) החסיד
  • 14:56
  • 02.07.12

33 להוריד את קבר השייך יוסוף !!  (לת) .
  • 15:18
  • 02.07.12

34 חח...מה יש לטוס לשבטי האמזונס, יש לנו אותם פה, חבל על הכסף לנסיעה.  (לת) .
  • 15:21
  • 02.07.12

35 כדי לגרור את מדינת ישראל אל הרפתקה אפוקליפטית חדשה - מוכנים מוכי העיוועים הללו אפילו לומר מילה טובה על ה"גויים" ובלבד שיצליחו לחפות על כוונותיהם האמיתיות. התוכנית הרי ברורה: את ה"נס" יעשה צה"ל החילוני ולאחר שתיגמר ספירת החללים וקבורתם יצוצו המשתמטים ברישיון הללו כדי ליסד את קרית ברסלב בדמשק ואת רמת אומן בעמאן. כבר היינו בסרט האימים הזה - רק שעדין לא יצאנו ממנו...  (לת) ערן ארגוב
  • 15:33
  • 02.07.12

36 שיעשו מה שהם רוצים ד
  • 15:35
  • 02.07.12

לקבר יוסף מסכנים חיילי צה"ל שצריכים להגן על המטורפים הללו.אם הם רוצים להציל אזרחים סורים בבקשה שיצאו לשם בכוחות עצמם ונראה אותם אלוהים מגן עליהם גם שם כי כאן החיילים מגינים עליהם

37 הלוואי עלינו מאה אלף רבנים כאלה במקום מאה אלף חיילים בסדיר ועוד מיליון מילואימניקים מסכנים ומדינה פשיסטית מיליטריסטית. הרבה יותר טוב להיות כמו הרב הזה  (לת) חילוני אתאיסט
  • 15:57
  • 02.07.12

38 שבתאים עליך ישראל, עליהם תקומתך ועליהם תהא נפילתך  (לת) ש.צבי
  • 16:46
  • 02.07.12

39 וואו ,אכלה שוס איתן הבת-ימי
  • 17:00
  • 02.07.12

קונים כיפה בחמש שקל בשוק , זקן ארוך זה בחינם,
מפיצים טירלול ופחד גיהנום והופ הופכים למיליונרים או לפחות לראש ואחריו חיילים נאמנים.

40 עוד שיכור משליטתו בקהל חסידיו. נמאס מ"דוברי" אלוהים. שידבר רק בשם עצמו, בלי סמכות "על".  (לת) ותיקה
  • 17:10
  • 02.07.12

41 לפחות בעניין פוטין ביקו
  • 17:15
  • 02.07.12

אני מזדהה איתו. מסיונר או לא. מופרע או מהפכן...

כל עוד האמת שלו היא כזו שדוגלת בקדושת חיים, ולא רואה אוטומטית בכל מי שאיננו יהודי ע"פ תעודת זהות כגוי, אלא כבנאדם, אני תומך באמירה שלו.

אייך שקיבלו פה את פוטין, שכונה ב"הארץ" ע"י ברנר אנרי לוי כ"איש דמים", זו בושה לדורות. איש קגב לשעבר מתקבל בקריאות עידוד בכותל ע"י עולה מ..רוסיה. לא להאמין. הריש שחיסל עשרות אלפי צ'צנים מכורח תפקידו. שצטיס נשק לאסד לאחר שזה טבח כבר ב-15000 מבני עמו.

במקום שישראל תגנה אותו על שותפותו בסוריה, ובאיראן- שתי מקומות סופר חשובים לכלכלת רוסיה ולצבאה, ישראל מתפרסת, חסרת כל מוסר בסיסי.

חיכיתי- אף לא פוליטיקאי יצא חוצץ. גם לא רב. והינה לפחות ברלנד אומר את האמת שלו והפעם- משקף משהו מרגשות הציבור ה"רגיל".

מסקנה שלי: לא לשפוט אףאחד לפי אייך שנראה או לפי מה כותבים עליו

42 מישהו זוכר באיזה הסכם עבר קבר יוסף לערבים ????  (לת) שאלה לאנשים שחושבים שהם חושבים
  • 17:42
  • 02.07.12

43 הברלה הזה קצת הזוי. אם זה היה הפוך הסורים לא היו חסים על חייו. תמים ישאר תמים.  (לת) שמי
  • 17:46
  • 02.07.12

44 נשמע שמדובר האדם בעל חשיבה עצמאית ומקורית. משמח למצוא אחד כזה בין החרדים שי
  • 18:12
  • 02.07.12

לכשעצמי אני חושב שעבודת הקברים היא עבודת אלילים, אך אדם שרואה בדת היהודית קודם כל ולפני הכל מצע מוסרי אוניברסלי - אני איתו. לא חסיד שלו, כי איני חסיד, אלא סתם תומך.

45 נכון הוא נשמע קצת משוגע הלוואי והיו עוד הרבה משוגעים שמאמינים באחוות בני האדם את המציאות משנים אנשים לא מציאותיים שנקראים בפי המציאותיים משוגעים דעותיו יפות לי זה לא משנה מה הוא עושה כהוא קם בבוקר או איך הוא נראה  (לת) יורם
  • 18:21
  • 02.07.12

46 על זה נאמר הדת היא סם מסוכן שממסטל את מי שצורכים אותו על בסיס יומי.  (לת) איפה אל-סם כשצריך אותם?
  • 19:16
  • 02.07.12

47 לרב ברלנד: אתה בסדר! העולם קצת משונה!  (לת) RR
  • 20:14
  • 02.07.12

48 לא רק שאני יוצא למילואים להגן על אנשי הישיבה שלו שחיים בלב אוכלוסייה פלסטינאית עויינת במזרח ירושלים, עכשיו אני גם צריך להילחם בשמו למען הסונים בסוריה???  (לת) שיקרא לגיוס חרדים ואז נדבר
  • 20:40
  • 02.07.12

49 ה' יצילנו ,"כולם יהודים"? נו טוב  (לת) אבי
  • 22:14
  • 02.07.12

50 שישלח את החסידים שלו להלחם  (לת) שלומי
  • 23:00
  • 02.07.12

51 חסר משוגעים אני?  (לת) אכיש מלך גת
  • 23:52
  • 02.07.12

52 יופי שהתגייסו לצבא וילכו להלחם בסוריה. לוף עלינו.  (לת) האמת
  • 00:04
  • 03.07.12

53 יאיר אטינגר אל תתלהב כמו טיפש יוני
  • 01:01
  • 03.07.12

זה מזכיר קצת את ההתלהבות מהאביב הערבי.
וואו הערבים רוצים דמוקרטיה. לא להתלהב, האנשים האלה לא באים מאותם ערכים ומוסר שאנחנו חושבים עליהם.
הם חשוכים ומעוניינם לתקן עולם במלכות שדי.

54 "הרב" ברלנד פושע. שממציא דרכים חדשות להסיט את תשומת הלב מפשעיו ופשעי אשתו בנו ונכדו השודדים את קופת הישיבה.5וחצי מיליון שקל בכל חודש הכנסות מהוראות הקבע של "השוטים" למניהם ולסוגיהם.  (לת) חסיד שוטה שלו לשעבר
  • 01:28
  • 03.07.12

55 במזרח התיכון, העולם האמיתי והעולם הבדיוני דולפים זה לתוך זה... איש בדיוני
  • 04:02
  • 03.07.12

בספרים של ג'ספר פורד, העולם האמיתי והעולם הבדיוני של דולפים זה לתוך זה. דמויות בדיוניות , (נאמר, "יהוה") משחקות תפקיד בעולם האמיתי, ודמויות "אמיתיות" (נניח, "אברהם אבינו") משחקות תפקיד בעולם הבדיוני.

יש בספרים של פורד גם כנופיות של משוררים מודרניים הנלחמים במשוררים רגילים מדי לילה, עם סכינים. משהו כמו יהודים וערבים...

במילים אחרות,זה המזרח התיכון. אנשים אמיתיים הורגים אנשים אמיתיים אחרים, בגלל דמויות בדיוניות בספרים...

אנשים עם זקנים ארוכים וכיפות נלחמים באנשים עם זקנים קצרים יותר וכפיות על השאלה, איזה נבל בדיוני- יהוה או אללה -באיזה ספר, התנ"ך או את הקוראן, הוא "אמיתי" יותר.

ועל כך הם הורגים ונהרגים...

והדבר הכי מצחיק הוא, שהמשוגעים אלה חושבים שהם נורמליים. כמו בספרים של ג'ספר פורד...

56 עם המצפון.. אבל חלילה לא להציל גוי בשבת  (לת) גיל
  • 06:09
  • 03.07.12

57 זה מרענן לשמוע דתי שלא מטיף לשנאה. אבל הוא עדיין די מטורלל.  (לת) אורי
  • 07:41
  • 03.07.12

58 שישלח את ״לוחמיו״ המהוללים לסוריה  (לת) דוד
  • 07:47
  • 03.07.12

59 אין לנו ברירה חנה אייזנשטאט
  • 11:16
  • 03.07.12

מוכרחים למצוא פתרון עולם למצוקה הפלשטינאית
2 מדינות ל 2 עמים
הם שם ואנחנו כן!

60 אני מסכים לחוזה שלום עם ישראל גיאהד
  • 11:25
  • 03.07.12

כן אני מסכים לשלום זמני עם הציונים

61 אנחנו שוחרי שלום-נשארנו רגועים-יש לנו את פריקלס מיקיס תאודרקיס
  • 11:27
  • 03.07.12

ואף פעם לא נזדהה עם כובשים
תמיד עמדנו לצד הפלשטינאים
ותמיד נעמוד לצידם

62 אתם תעשו שלום עם הערבים קוסטא
  • 11:32
  • 03.07.12

ואנחנו תומכים בכם

63 אם אתם תזוזו טיפה צפונה-ואנחנו טיפה דרומה ספירוס
  • 11:33
  • 03.07.12

נוכל להיות אומה אחת!

64 לספירוס חרדי מסריח
  • 11:33
  • 03.07.12

לא תודה!

65 10000 קומנדו חרדים כומתות שחורות לפרוץ לסוריה :-))))))))))))  (לת) יאללה
  • 12:42
  • 03.07.12

66 ברלנד,התנדב לך עם חסידיך ולך והצל את ישמעאליך  (לת) ייאי
  • 14:34
  • 03.07.12

67 לשלוח הרב הנכבד יחד עם חבר חסידיו כגדוד חילוץ מבצעי לסוריה.. GREEN
  • 15:59
  • 03.07.12

ובא לישמעאל גואל...

68 הפסיכי מוזמן לגייס את צאן מרעיתו ולהסתער לכיוון סוריה.....  (לת) חחחחחחחחח
  • 16:03
  • 03.07.12

69 המנוול מצא עצה כיצד לקבל כותרת בעיתון הארץ בחינם ועוד להכניס 10 מיליון ממכירת הכרטסים, שהרי קבל את האולם חינם אין כסף.  (לת) מוכה ע"י השומרי ראש
  • 19:11
  • 03.07.12

70 מצא עצה לקבל כותרת בהארץ  (לת) מוכה ע"י השומרי ראש
  • 19:12
  • 03.07.12

71 אז קח את החברה שלך וצא לדרך  (לת) השלם
  • 23:47
  • 04.07.12

72 למדנו שם במשך שנים... אל תיתממו ואל תהיו טיפשים -זהירות סכנה!!! משה
  • 13:48
  • 18.07.12

נו... באמת!!! למדנו שם במשך שנים... וטוב שיצאנו כול עוד נפשנו בנו.
אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם.
ראיתי את התגובות ואני שמח שרבים מכם לא תמימים ומטומטמים.
לא אטרח לכתוב מה שאני באמת באמת יודע!!!
אך כדאי שאל תמהרו לשלוף ארנקים...
והכי חשוב, זה לא מייצג לא את ברסלב ולא את הדת - תהיו בטוחים.
ככלל, מי שהוא דתי אמיתי אתם תרגישו נוח ונעים לידו, פשוט כי אמורים להיות לו מידות טובות, זה משהו שפוסחים עליו הרבה.

73 אין בעיה, נשלח את חטיבת מאה שערים ככוח חלוץ ואת אוגדת בני ברק לסייע מאחור. אה, נזכרתי, הם אינם, אוקי, הבה נשלח את החילונים  (לת) מ
  • 15:47
  • 23.07.12

74 הרב ברלנד אליהו
  • 18:40
  • 24.07.12

אתם לא מדברים מתוך שנאה אלא מתוך קנאה וכל מילה מיותרת

75 עיר וקדיש משמיה נחית הצדיק הגדול והקדוש הרב אליעזר ברלנד יובל כהן
  • 20:14
  • 08.10.12

עסיתי צבא חיל אוויר זה לא זה יש אדם לאו בר איניש הוא מחזק והוא דואג גם לעם המוסלמי הנארג בטווח ללא רחם

76 הספר "על כסאו לא ישב זר" משה
  • 15:02
  • 25.03.13

ספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.