מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מטוס אל על ביצע נחיתת חירום בלונדון בשל תקלה במנוע

בחודשים האחרונים שלושה מטוסי אל על נחתו נחיתת חירום. הקברניט ל"הארץ": ביצעתי את נחיתת החירום בדיוק כמו בסימולטור

מטוס נוסעים של אל על ועליו 411 נוסעים ואנשי צוות נחת לפנות בוקר (חמישי) נחיתת חירום בלונדון לאחר שאירעה תקלה באחד מארבעת מנועיו. המטוס שב על עקבותיו ונחת בשלום בנמל התעופה היתרו וכוחות הביטחון וההצלה נערכו לקראתו.

מדובר בטיסה מספר 318 שהמריאה מלונדון לנמל התעופה בן גוריון סמוך לשעה אחת בלילה. כ-20 דקות לאחר ההמראה, נשמעה חבטה מצד ימין של מטוס הג'מבו מדגם בואינג 747-400 ואחד המנועים (מספר 4) החל לאבד כוח והורגש ריח חריף במטוס.

צוות המטוס בראשותו של הקברניט אילן מרגלית החל בפעולות חירום שכללו את כיבוי המנוע. לאחר הפעולה, נראה שובל אש פורץ מהמנוע – מה שעורר בהלה גדולה בקרב הנוסעים. הטייסים הצליחו בסופו של דבר להנחית את המטוס עם שלושה מנועים בלבד.

הקברניט אילן מרגלית
הקברניט אילן מרגלית. צילום: צילום: גילי אייזן

אל על הוציאה צוות תחזוקה מיוחד ללונדון כדי לבדוק את המנוע. החברה תחליט אם צריך להחליפו או להחזיר את המטוס על שלושת מנועיו ללא נוסעים באישור מיוחד של רשות התעופה האזרחית.

לאחר הנחיתה הועברו הנוסעים לבתי מלון. מאל על נמסר ל"הארץ" כי שבעה נוסעים הועברו לטיסה של חברת בריטיש-אירווייז. החברה תוציא טיסה מיוחדת ליתר הנוסעים. הטיסה צפויה לנחות בנתב"ג מחר ב-7:00 בבוקר.

Article video embed code

צפו באל-על 318 ממריא מלונדון ועושה סיבוב פרסה מעל התעלה האנגלית

"לא צללתי ולא עשיתי לופ. הפעלתי את המטוס בדחילמו ורחימו. הטיה של חמש מעלות עם שלוש מעלות מתחת לאופק, הכל בעדינות, בערנות וברוח שקטה ושלווה", כך תיאר הבוקר קברניט המטוס אילן מרגלית (58) ל"הארץ" את הדקות הראשונות לפעולות החירום שביצע.

"20 דקות אחרי שהמראתי, בגובה 26 אלף רגל, בטיפוס לגובה שיוט של 37 אלף רגל, חשתי חבטה מצד ימין של המטוס בתוך שניות, ומיד אחר כך ראיתי שמנוע 4 מאבד כוח. המטוס החל לסבסב קלות ימינה. תוך כדי כך אני רואה שמד סיבובי המניפה עומד על אפס (כלומר, המנוע תקוע, ז"ב). התחלתי להריח ריח של שרוף. קיבלתי צלצול בהלה מהקבינה (סיפון הנוסעים) מדיילת מהחלק האחורי של המטוס שמספרת שראתה שובל אש יוצא מהמנוע".

מרגלית סיפר כי התחיל בנוהל פעולות החירום: "בדיוק כמו שמבצעים בסימולטור" אך לא היה צורך בפעולות כיבוי אש למנוע (פריקת שני בקבוקי האש) משום שלא היתה אינדיקציה של אש. להערכתו של מרגלית, התקלה אירעה כיוון שפילטר שמן התפרק ויצר שלולית שמן שנשרפה ובדרך החוצה נפלט שובל האש. הקברניט הכריז על נחיתת חירום וביקש מנמל התעופה בהיתרו לחזור לנחיתה מיידית.

מרגלית עדכן את הנוסעים במתרחש. "אמרתי לנוסעים שהיתה לנו תקלת מנוע, יצאו גיצים, כיביתי את המנוע ואנחנו חוזרים לנחיתה רגילה בלונדון". מאחר שהטיסה נחתה בשעות העוצר בלונדון, שעות שבהן אין המראות ונחיתות, נאלצו הנוסעים והצוות להישאר במטוס במשך שעתיים.

לאחר הנחיתה חשה ברע אחת הנוסעות, אזרחית צרפתייה בת 25 המתגוררת בלונדון, ונזקקה לטיפול רפואי. רופא שהוזעק למטוס פינה אותה לבית חולים וקבע שהיה לה התקף של אי ספיקת כליות. לדברי מרגלית, "סביר להניח שאם לא היינו נוחתים בגלל המנוע היינו נאלצים לנחות בדרך בגלל אותה נוסעת. האירוע הרפואי לא רלוונטי ולא קשור לנחיתת החירום".

לפני פחות מחודשיים מטוס אל על מדגם בואינג 737 מישראל ללנדון נחת נחיתת חירום. הטיסה נאלצה לשוב על עקבותיה ולנחות בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהטייסים דיווחו על תקלה במערכת המדפים והחלו בתהליך של השלכת דלק. במאי האחרון אירעה תקלה דומה בטיסת אל על מספר 252 שהמריאה מברלין לנתב"ג. המטוס מדגם בואינג 737 היה מלא ובנתב"ג הוכרזה כוננות חירום מקומית.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בטיחות אל על נוסע אל על
  • 09:12
  • 05.07.12

יותר מדי תקלות בטיחות - אל על צריכה לשפר במהירות לפני שהנוסעים יעברו לחברות אחרות

02 ככה זה שנוסעים במטוסים מיושנים  (לת) גורטאות ישראל
  • 09:14
  • 05.07.12

03 737 עם 350 נוסעים???  (לת) מרק
  • 09:14
  • 05.07.12

04 סמוך, יהיה בסדר.  (לת) פרטצ'יה אהובתי
  • 09:19
  • 05.07.12

05 מתחיל להישמע כמו רכבת ישראל יגאל מחיפה
  • 09:25
  • 05.07.12

אולי גם שם הגיע הזמן להעיף את הוועד.
הכי טוב, לסגור את החברה.

06 התחזוקה באלעל, שתמיד היתה מפוקפקת, מתחילה להצטייר כמו אסון שמחכה להתרחש.  (לת) לא טס אלעל
  • 09:30
  • 05.07.12

07 אדון שקדי יתחיל להתעורר רק אחרי התאונה
  • 09:51
  • 05.07.12

תחליף ת'מטוסים הישנים יא חמור

  •   קצת כבוד - אליעזר שקדי מקצוען ויש לנהוג בו בכבוד א.א
    • 00:06
    • 08.07.12

    התחזוקה בסדר גמור. לעיתים יש תקלות.
    הטייסים טיפלו בזה מצויין.

    מי שמתבטא בסגנון כזה, הוא אדם לא ראוי.

08 טייסים. זה כל הסיפור אלון
  • 09:51
  • 05.07.12

המקצוע היחיד בעולם שבכל חצי שנה מחייב אימון ובחינה הנה התוצאה כל הכבוד לטייסי אל על

  •   אז זהו שזו בדיוק הבעיה בתחום הרכב AKICHU
    • 10:04
    • 05.07.12

    לו היו משיתים על כל אוחז ברישיון נהיגה, קורס נהיגה מתקדמת כתנאי לקבלת הרישיון, ולאחר מכן סימולטור כל פרק זמן מוגדר כתנאי להחזיק ברישיון, המצב היה הרבה יותר טוב

09 בואינג 737 עם 350 נוסעים? AKICHU
  • 09:57
  • 05.07.12

הכיצד? בואינג שיפרו ומתחו 737 ולא ספרו לי?

  •   תגובה - הבנת הנקרא YI
    • 15:32
    • 05.07.12

    תלמד לקרוא - פסקה שניה. ציטוט:...'מטוס הג'מבו מדגם בואינג 747-400'
    חוץ מזה - הבואינג 737 שהוזכר - מדובר על תקרית אחרת.

10 יפה שהטייס משבח את פעולותיו. ג'וני הטייס
  • 10:30
  • 05.07.12

מאוד מתאים לזחיחות של המגזר הזה.
ולמי שמאמין בקארמה - אולי זהו התגמול על כך שמטיסים קופים מסכנים לניסויי מעבדה ולמותם. חבל שבדרך עלולים להפגע חפים מפשע

11 גם אם המטוס היה עולה באש , הנוסעים היו מחכים שעתיים בגלל העוצר ?  (לת) יוסריאן
  • 10:31
  • 05.07.12

12 ככה זה שטסים בגרוטאות וחוסכים על תחזוקה
  • 11:40
  • 05.07.12

גם ברכבים ישנים יש הרבה תקלות כתוצאה מבלאי. כניראה שהם גם חוסכים בהוצ' תחזוקה והתוצאה היא תקלות רבות . מפחיד לטוס בגרוטאות שלהם

13 אחזקה yossi8762
  • 12:32
  • 05.07.12

אני מודאג לגבי האיכות של האחזקה שלהם בגלל הפחתות פיננסיים. כבר אין להם הסכמי תחזוקה מקיפות בשדה התעופה כמה שהם משתמשים.שכיחות הבעיות עולה ורבים מהם לא פורסם.

14 מטוסים ממבצע אנטבה יוני
  • 12:54
  • 05.07.12

למרבה הצער הכתובת על הקיר, אני טס תדיר עם אל על, מטוסים ישנים, שמריחים רע מחוסר בטיחות, לפני חודש מלונדון בילינו 3 שעות על הקרקע לתיקון, השבוע 6 שעות איחור ממוסקווה. חבל אל על באמת מנסים לתת שרות טוב מטוסים ישנים מידי.

15 אילן מרגלית - כל הכבוד. תמיד קר רוח, שליו וביצוע מזהיר  (לת) קורס 74
  • 13:51
  • 05.07.12

16 Severe Damage טייס 747
  • 13:53
  • 05.07.12

לתקלה מסוג זו קוראים נזק חמור למנוע. תקלות כאלו קורות בכל חברת תעופה. אפילו לאיירבאס 380 חדש של קוואנטאס היה מקרה כזה.
הסיפור הוא לא התקלה, שהיא נדירה מאד אבל יכולה לקרות, אלא היכולת להשתלט על המטוס והסבסוב שנגרם ממנוע שלא נותן דחף, לזהות נכונה את התקלה, לטפל באש שעלולה לפרוץ ולנחות בזריזות.
על פי מה שפורסם, היה ביצוע למופת. הצדעה לצוות!

  •   בכל יומיים יש באלעל תקלה נדירה אחרת עלק נדירה
    • 14:38
    • 05.07.12

    אני לא טס בגרוטאות מסוכנות ולא בטיחותיות שכל יומיים יש בהן תקלה אחרת אחרי שאלעל שוחקת את מטוסיה הישנים עד דק בטיסות בלתי פוסקות. מעדיף לשלם עוד כמה דולרים ולטוס במטוסים חדשים וללא תקלות בחברות זרות

  •   מנוע אחד מארבעה, מה הרבותא?  (לת) אכלולי היללולי
    • 14:52
    • 05.07.12

17 בטח היו ל"ו צדיקים על המטוס! ואף על פיכן נוע תנוע  (לת) חברת החרדים הקדושים
  • 13:55
  • 05.07.12

18 שונא לטוס איתם : הכי יקרים, והכי גזענים בבדיקות אם את/ה חלילה לא יהודי.  (לת) אזרח חוץ
  • 13:58
  • 05.07.12

19 החשוב הוא שכל האנשים בחיים  (לת) איציק
  • 13:59
  • 05.07.12

20 כל הכבוד לקברניט ולטיייסי אל על דוד
  • 22:05
  • 05.07.12

חברת אל על שלנו - כחול לבן עם הטייסים הטובים בעולם...

21 כל הכבוד רון
  • 23:28
  • 05.07.12

עוד סיבה והוכחה שכדאי לטוס באלעל. כן כן זה לא פופולארי לפרגן במדינה הזאת ובטח לא לאלעל. אבל כשמגיע מגיע. הטייסים בחברה הזאת הם בדיוק מה שמפריד בין סיום רע לסיום טוב.
כל הכבוד.

22 סיפור אמיתי מיכאל
  • 23:35
  • 05.07.12

ב-2008 טסתי מטעם העבודה לניו-יורק. את הדרך מלונג איילנד לשדה התעופה עשיתיבמונית, שאליה הצטרף ללא ידיעתי המוקדמת נוסע נוסף לשדה התעופה. התחלנו לפטפט קצת, והוא סיפר לי שהוא מכונאי מטוסים (מהנדס בהשכלתו) מהולנד, שעובד עבור חברה רב לאומית שנותנת שירותי תחזוקה למטוסים בכל העולם. דיברנו כמובן על סידרת המופת Seconds from disaster (תעופה בחקירה). ולבסוף שאלתי אותו: נו, אז איך הבטיחות של אל-על ? כי הטיסה שלי היתה באל-על. הייתי בטוח שהוא יאשר שהם חברה בטיחותית כי בכל ההיסטוריה שלהם היתה רק תאונה קטלנית אחת, והחברה משקיעה בביטחון הטיסות, אבל הוא פשוט חייך חיוך מנומס. הוא סיפר לי שפעם הוא נתן שירות לאל-על, והוא המליץ להחליף חלק מסויים, והצוות של אל-על אמרו לו "עזוב, יהיה בסדר". חבל !!!
אבל כנראה זה כך כשאתה נדרש לרגולציה מחמירה (עלויות ביטחון, טיסות בשבת וכו'), ובה בעת לנסות להיות תחרותי.

23 לעזאזל עם הבטיחות העיקר הבטחון נוסע ולא באלעל
  • 02:33
  • 06.07.12

העיקר זה הביטחון ולהשפיל את הנוסעים לפני שעולים למטוס. אבל לטוס כמו חברה נורמלית?? יש לאלעל יותר תקלות בחודש מאשר ניסיונות פיגוע ב50 שנה.

24 צריך לפרק לגמרי את כל חברת אל על ולהרכיב מחדש. אל על היא חב אבי צנעני, 05/07/12 13:59 . אל על היא חברה גרועה וכושלת, שלא ממריאה לשום מקום כבר שנים ארוכות. אל על היא לא ממש עסק חי אלא מין פארק לאומי לתעסוקה ליוצאי צבא ומקורבים. בנוסף הם מרשים לעצמם להיות שחצנים וגזענים. בחוברת לנוסע ביום העצמאות הששים פרסמו במאמר על הישגי מדינת ישראל מחקר מדעי כביכול הקובע ש''יהודים אשכנזים הם האינטיליגנטיים ביותר בעולם''. לקרוא ולא להאמין. איזו בדיחה. חוצפה של טמטום.  (לת) אבי צנעני
  • 08:25
  • 06.07.12

25 אני הפסקתי לטוס עם אל על, חברה מסוכנת וגם השרות על הפנים  (לת) יוסי
  • 21:48
  • 06.07.12

26 כהן רון
  • 12:46
  • 19.09.14

היי

פרוייקטים מיוחדים