מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עוקף את הוות"ת || סער למל"ג יו"ש: מאשר הפיכת המרכז באריאל לאוניברסיטה

מוקדם יותר הודיע שר האוצר לשר החינוך כי בכוונתו להעביר 50 מיליון שקלים למוסד, לאורך שנתיים. השבוע יכריע מל"ג יו"ש לגבי ההכרה במרכז

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, יצא אמש, לראשונה באופן רשמי, נגד הדרגים המקצועיים במועצה להשכלה גבוהה שבראשה הוא עומד, וקרא להקים אוניברסיטה באריאל.בהודעה שהופצה לכלי התקשורת על ידי דוברות משרד החינוך, ולא על ידי דוברות המועצה להשכלה גבוהה, הועבר מכתבו של סער ליו"ר מל"ג יהודה ושומרון (הסמכות האקדמית בשטחים, שחבריה מונו על ידי מפקד פיקוד המרכז), הפרופ' עמוס אלטשולר, ובו כתב סער: "אני תומך בהשלמת שינוי מעמד המוסד מהמרכז האוניברסיטאי יהודה ושומרון באריאל - לאוניברסיטה".

המכתב הופץ יומיים לפני הכרעת מל"ג יו"ש בנושא ההכרה במוסד, שאמורה להביא בחשבון את המלצת הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג, שקבעה כי אין מקום להכרה בשלב זה. עד כה אמר סער כי הוא תומך עקרונית במהלך, בכפוף לכך ששאר מוסדות ההשכלה הגבוהה לא ייפגעו ממנו. את ההודעה הפיץ בתיאום עם שר האוצר, יובל שטייניץ, שהודיע שעות ספורות קודם לכן כי יעביר תקציב יעודי ל"אוניברסיטה שבדרך".

בהודעה לתקשורת שהפיצה היועצת של שטייניץ בכותרת "שטייניץ סולל את הדרך להקמת אוניברסיטה באריאל", בישר שטייניץ לסער כי "בכוונתי להביא לאישור הממשלה, בתיאום עם משרד החינוך, מתווה תקציבי מיוחד, שיחל בהקצאת כ-20 מיליון שקלים וכ-30 מיליון שקלים בשנות התקציב 2013 ו-2014 בהתאמה, ויעלה בהדרגה במשך מספר שנים". שטייניץ הוסיף כי "אני סבור שאם מכתבי זה יקל על הגופים המוסמכים להחליט על הקמת האוניברסיטה השמינית בישראל בעיר אריאל, אזי מדובר במהלך היסטורי שיתרום רבות לאקדמיה בארץ, ושתהיה לו תרומה חשובה לתרבות, לכלכלה, לחברה ולחיזוקה של העיר אריאל".

השר שטייניץ בביקורו באריאל
השר שטייניץ בביקורו באריאל. צילום: מוטי מילרוד

בעקבות חשיפת "הארץ" בדבר ההבטחה התקציבית של שטייניץ למוסד פרסמה יועצת השר הודעת הכחשה בשמו, כשכעת הודיע בגלוי על המהלך. לפני שבועות ספורים, בעקבות ביקורת דו"ח מבקר המדינה על אחריות שר האוצר לאסון הכרמל, טענו דובריו של שטייניץ כי "שר האוצר מופקד על ניהול המדיניות הכלכלית, ואין זה מתפקידו לבדוק או לעסוק בהקצאת כספים יעודית בתקציביהם של משרדי הממשלה השונים". כעת הודיע שטייניץ רשמית על העברת תקציב מיוחד, בניגוד להחלטת הוועדה לתכנון ותקצוב, המופקדת על תכנון מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

בעקבות הודעת שטייניץ כתב סער ליו"ר מל"ג: "מכתב שר האוצר אלי מהיום הבהיר כי בהנחה שהמרכז האוניברסיטאי באריאל יוכר על ידי הגורמים המוסמכים כאוניברסיטה, יינתן תקציב תוספתי בתוואי עולה ומדורג. יש בכך כדי להפיג את החשש (שהיו גורמים שטרחו ללבותו) כאילו הקמת אוניברסיטה שמינית תפגע בתקציב אוניברסיטאות המחקר הקיימות".

במכתבו לאלטשולר מצטט סער את החלטת הממשלה שקבעה כי היא "רואה חשיבות לאומית בהסבת המכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל לאוניברסיטה, כמנוף לחיזוק מערכת ההשכלה הגבוהה באזור". "למען הסר ספק", הוסיף סער, "החלטה זאת עדיין בתוקף, באשר מעולם לא בוטלה".

סער השמיט במכתבו את המשך ההחלטה הקוראת "לפעול    לבדיקת   אפשרות   הסבת    המכללה לאוניברסיטה, בתיאום  עם  המועצה  להשכלה גבוהה   ו/או  מל"ג  יו"ש  והוועדה  לתכנון ולתקצוב, במסגרת סמכויותיהן, תוך התייחסות לבחינת ההיבטים   הלאומיים, האקדמיים, התכנוניים, התקציביים והאחרים של הנושא".

בדיון שנערך בנושא בכנסת לפני כחודש אף הבהירה נציגת משרד המשפטים כי "ממשלת ישראל פנתה לגופים האחראים שיבחנו את הקמת האוניברסיטה, היא לא הורתה לקבל החלטות מסומנות מראש ולא הקימה אוניברסיטה".

הות"ת, כאמור, קבעה באחרונה כי "לאור חשיבותו ומורכבותו של הנושא, החליטה הוועדה שאין בידיה לעת עתה לשנות את האמור בהחלטת ות"ת מלפני שש שנים, ולפיה לא קיים בשלב זה צורך בהקמה או הכרה באוניברסיטה נוספת, זאת עד להשלמת תהליך בחינה מעמיקה בנושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה". הוות"ת המליצה על הארכת ההכרה במוסד כמרכז אוניברסיטאי מבלי לשנות את מעמדו הנוכחי. בפני הוועדה הוצגו נתונים מקיפים וניתוח השוואתי של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בהשוואה למערכת בארצות הברית, בכל הקשור למחסור בסגל אקדמי בכיר, יחס סטודנטים-סגל והיעדר מסה קריטית ופיזור תשתיות מחקר, שלדעת הוועדה משליכים על הדיון בצורך בהכרה באוניברסיטה נוספת במערכת ההשכלה הגבוהה.

בניגוד לסער ולשטייניץ, הפרופ' אלטשולר אמר בראיון ל"הארץ" עם פרסום המלצת הות"ת, כי "אני לוקח ברצינות את הדברים". אולם עם הגיבוי שניתן לו כעת מהשר סער והבטחה תקציבית מצד שטייניץ, נדמה כי דרכה של "האוניברסיטה באריאל", שעתידה יוכרע מחר, נסללה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 במקום להעביר כסף לרווחה ודיור כדי שעוד אנשים לא יציתו את עצמם הוא מעדיף לשלם שוחד למתנחלים מתפקדי הליכוד. לא ייאמן האיש הזה. לא ייאמן.  (לת) אהרון
  • 17:50
  • 15.07.12

  •   די פשוט אלי
    • 12:20
    • 16.07.12

    מדובר בשוחד לגורמי ההתנחלות בימין, לא פחות ולא יותר. המשחדת זו הממשלה בראשות נתניהו כדי לקבל את קולות המתנחלים.

  •   ועוד לחשוב שהדבר הזה היה ב"שלום עכשיו" ממש לא יאמן .  (לת) איתי
    • 12:51
    • 16.07.12

  •   ככה זה אצל הימנים, הם לא נאמנים לעמם אלא רק לאינטרסים הפרטיים שלהם והמלל הפטריוטי הרב בא לכסות על זה!  (לת) יוסי
    • 12:56
    • 16.07.12

02 מה האובססיה של שטייניץ עם אריאל? הבטיחו לו להיות דיקן אחרי שלא יהיה שר?! משהו מ א ד מסריח פה  (לת) אנא הסבירו
  • 17:52
  • 15.07.12

03 למה לא עם פרופ' כמו חצרוני מגיע להם!!!  (לת) אריה
  • 17:52
  • 15.07.12

04 ובהזדמנות, שטייניץ יעניק לה את השם "אוניברסיטת אריאל על שם משה סילמן"...  (לת) תם
  • 18:01
  • 15.07.12

05 כסף לכיבוי אש אין. לפרזיטים מאריאל יש  (לת) ע
  • 18:02
  • 15.07.12

06 ביום שאדם שורף את עצמו מודיע שטייניץ שיש כסף.תלוי למי נותנים.  (לת) רשעות
  • 18:02
  • 15.07.12

07 מי אמר שאין כסף ???????? יש ים של כסף,אבל לא (!!!) למחוסרי דיור.  (לת) מושחתים לכו הביתה !!!!!!!!!!!
  • 18:02
  • 15.07.12

08 אני מקווה שאמיר חצרוני יתוקצב כראוי  (לת) יוסי
  • 18:13
  • 15.07.12

09 כולנו פאשיסטים. אין קדושה בארץ כבושה  (לת) פאשיסט
  • 18:13
  • 15.07.12

10 המכללות הטכנולוגיות קורסות עקב תקצוב מביש ושר האוצר זורק כסף גבי
  • 18:14
  • 15.07.12

על מכללה שממילא מתוקצבת יותר מכל מכללה אחרת בארץ. סדר עדיפויות מעוות של ממשלה מעוותת.

11 קנאת פרופסורים תרבה מחקר ותרבה סטודנטים חכמים  (לת) הידד לאריאל
  • 18:17
  • 15.07.12

12 יופי - חלקו פרסים לחצרוניים למיניהם  (לת) דד
  • 18:17
  • 15.07.12

13 העיקר שיש ועדה - בסוף הפוליטיקאים עושים מה שבא להם. ואחר-כך אין מנוס מלהעלות מיסים.  (לת) ז'אק
  • 18:17
  • 15.07.12

  •   ז'אק, מכללת אריאל היא עבריינית על חוק צער בעלי חיים כי היא אוסרת להאכיל את חתולי הקמפוס שלה!  (לת) אריאל מתעללים בבעלי חיים!
    • 12:19
    • 16.07.12

14 בושה וחרפה עמי
  • 18:18
  • 15.07.12

לפני שמטנפים את כל האקדמיה בישראל במוסד שיושב על גרונם של הפלסטינים, היה אפשר לתקצב מוסדות בצפון- מכללת תל חי, מכללת הגליל המערבי. לא חסר. שם הרווח יהיה של ערבים ויהודים גם יחד. ללא נפגעים

15 חשבתי שיש משבר וצריך להטיל מיסים בכדי לכסות את החוב רונן
  • 18:18
  • 15.07.12

האם יש מספיק כסף לבזבז על מוסד אקדמי מיותר מצד אחד.
ואין מספיק כסף למימון של נושאים חשובים ביותר בטוענה שאין כסף.
סדר העדיפות של שר האוצר ומדינת ישראל/ממשלת ישראל רחוק מלהיות הגיוני שפוי וסביר.

16 מדהים. שטייניץ מתנהל כאילו הכסף בא מהכיס שלו ולא מהמיסים שלנו.  (לת) מרכז
  • 18:19
  • 15.07.12

17 לחוסיף שמן למדורה  (לת) נס
  • 18:20
  • 15.07.12

18 כל הכבוד לשר שטייניץ יפת
  • 18:21
  • 15.07.12

מגיע למרכז באריאל להפוך לאוניברסיטה. מוסד מכובד.

19 בושה וחרפה רפי
  • 18:22
  • 15.07.12

בושה וחרפה.

20 ובינתיים בישראל "הרגילה סוג ב" במשרד החינוך מעסיקים מורי קבלן ואין מיטות בבתי חולים  (לת) א-פ-ל-י-ה
  • 18:27
  • 15.07.12

21 מה הוא אמר בנוגע לדיור הציבורי ?  (לת) מנהיגות לא מוסרית . חיוך הרשע.
  • 18:33
  • 15.07.12

22 מי שמך-מנוול???????????????. אליפז
  • 18:34
  • 15.07.12

מי נתן לך"פתאום"50 מיליון????מאיפה???הרי הכסף הזה מיועד-לגימלאים,לבריאות,לסילוק מס התרמית על הדלק-אז מה פתאום אתה מרשה לעצמך לחלק מתנות-על חשבוננו?????."אמרתה מצב קשה"???האם שוב שיקרתה???מבקר המדינה רנו דורשים פתיחת חקירה כנגד אוויל נוכל זה,להשעותו עד להעמדתו לדין בגין פשעיו הרבים שגרמו לאסון הכרמל.

23 חוצפת שטייניץ פרופסור
  • 18:36
  • 15.07.12

מאיפה יש לשטייניץ כסף להעביר למכללת אריאל? האם תקציב המדינה הוא תקציבו הפרטי? כיצד ניתן למנוע זאת? ומה מעמדה של הות"ת בכל העניין?

24 כדי להשיג את המימון הזה הוא הציע היום להעלות את גיל הפנסיה לכל האוכלוסיה. למי שחושב שההתנחלויות באות בחינם  (לת) מאיפה הכסף
  • 18:37
  • 15.07.12

25 לב.מ.וו לשרים ולהתנחלויות לשטייניץ יש מספיק כסף!!! לעמך-המצב קשה!!!!  (לת) בני
  • 18:42
  • 15.07.12

26 אה,אז יש כסף !!!!!!!!!!!!!!!!!????????????  (לת) אוי,נמאסתם-הפוליטיקאים.
  • 18:43
  • 15.07.12

27 רואה החשבון של משפחות המאפיה  (לת) כמה נפלא
  • 18:43
  • 15.07.12

28 שטייניץ יזכר כקברן הראשי של אוצר המדינה. בעיקר בשטחי הכיבוש שיוחזרו לפלסטינים עם חתימת הסכמי שלום.  (לת) הבחנה ברורה
  • 18:46
  • 15.07.12

  •   עוד סהרורי הזוי שחולם על שלום עם מוסלמים  (לת) מיכל
    • 19:32
    • 15.07.12

  •   כי הוא פועל על פי עקרונות לאומניים משיחיים מהמאה ה 19.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 21:36
    • 15.07.12

  •   רוני, אפשר אפילו לומר כי שטייניץ פועל לפי אידיאולוגיה דומה לזו של בר כוזיבא. האמונה התמימה שאין מציאות מעבר לחלומות המשיחיים והכל תלוי רק בדבקות שלנו בהזיות. זו התורה הישנה חדשה של מוטי קרפל.  (לת) יוסי
    • 22:02
    • 15.07.12

  •   כמה נודניקים שמענו כמו הבחנה ברורה קרח בעורקים
    • 22:47
    • 15.07.12

    נובחים נובחים עד שהם נעלמים, והשיירה עוברת.

  •   עוד מעט יקימו בשטחים הכבושים לא רק עוד מועצה להשכלה גבוהה, אלא גם ממשלה מקבילה, שר אוצר מקביל וכ'. כל הכסף יילך לשם. מדינת יהודה ומדינת ישראל. וכשלא נתגייס לצבא שלהם ולא נשלם להם מיסים - פתאום נרגיש הקלה.  (לת) חולם...
    • 00:45
    • 16.07.12

  •   "הכיבוש הופך את הישראלים לעשירים יותר". (7.11.09)  (לת) יצחק לאור
    • 08:35
    • 16.07.12

29 חוסר דיוק לא קל בכתבה מהרהר
  • 18:48
  • 15.07.12

הות"ת ממליצה ולא מחליטה. המל"ג שלעניין, במקרה הנדון מל"ג יו"ש, מחליטה. אז, בבקשה, לא להתבלבל ולא לבלבל.

  •   כן, כן. יש מנגנון שמאפשר את ההתנהגות הנפשעת של שר האוצר!  (לת) שר האוצר משחד את הפייגלינים...
    • 20:40
    • 15.07.12

  •   חוסר דיוק לא קל בתגובה אור
    • 21:19
    • 15.07.12

    מאחר שהחלטות הוות"ת מחייבות בהיבט התקצוב, יתקשה המוסד לקום ללא תמיכת הוות"ת, גם אם מל"ג יהודה ושומרון תצא נגד ההמלצה.

  •   חוסר דיוק קל בתגובה מהורהר
    • 21:26
    • 15.07.12

    הוות"ת היא אכן ועדת משנה של המועצה להשכלה גבוהה בישראל. יחד עם זאת, בהתאם להחלטות הממשלה הנוגעות בדבר, קביעותיה של הוות"ת ביחס לתחום ההשכלה הגבוהה ביהודה ושומרון בתחום סמכותה (תכנון ותקציב) הן קביעות מחייבות, ואינן בגדר המלצה. זה אכן עלול לבלבל, אבל זה המצב. אז בבקשה...

  •   יש בינינו ששוכחים שליו~ש יש מערכת שלטון עצמית שממומנת על ידי שאר המדינה  (לת) ישראלית
    • 02:18
    • 16.07.12

  •   למה הות"ת זועק? הות"ת מלכתחילה לא רצה את אריאל תחת כנפיו  (לת) קנאת פרופסורים תרבה מחקר
    • 08:48
    • 16.07.12

  •   לא מבין מה אמרת שלות"ת אין סמכות מחוץ לגבולות המדינה? רגע, רגע, לאן הגענו  (לת) לא מכריזים על המקום כחלק מהמדינה אבל בונים בו "אוניברסיטה" שמיועדת רק לחלק אחד מהאוכלוסיה? וזה עוד בלי שום נחיצות מערכתית לעוד אוניברסיטה? בזבוז כסף ויריקה בעיני הציבור
    • 08:55
    • 16.07.12

30 שטייניץ יממן? לא, כולנו מממנים את המתנחלים כולם. אין כסף במדינת ישראל, רק במדינת המתנחלים.  (לת) אנחנו כן פראיירים
  • 18:48
  • 15.07.12

  •   יש לי סוד בשבילך: גם מתנחלים משלמים מיסים.  (לת) אבל אל תגלה לאף אחד
    • 19:52
    • 15.07.12

  •   אנו הרוב הישראלי תומכים מכל הלב בהתיישבות בני
    • 19:54
    • 15.07.12

    שמאלני יקר, אחי, במקרה ולא שמת לב, אנו הימנים תומכי ההתיישבות בכל ארץ ישראל - הרוב הגדול בעם. לכן שטייניץ יכול לממן. ככה זה בדמוקרטיה.

  •   לפראייר אשר
    • 20:29
    • 15.07.12

    כתושב גאה להתנחלות, וכאב למתנחלים , אתה ואני מממנים את הערבים עם כל נשותיהם וילדיהם. לגבי השטחים אתם בשמאל עם ילד אחד וכלב, מזמן הפסדתם את המלחמה .
    אתם רק מסרבים להכיר בעובדה זו.
    מתנחל גאה

  •   בחור אתה אדם מסוכן כי מדובר בהחלטה דמוקרטית שאתה מציע להפר ציוני גאה באריאל כאוניברסיטה
    • 21:10
    • 15.07.12

    אתה מפחיד כמיעוט שמואלני הזוי.
    הוצא את הפוליטיקה מההשכלה הגבהה בחור הזוי עם שינאה עצמית...

  •   אתה אולי גאה באריאל אבל אינך ציוני כי הציונות השתדלה תמיד להיות מוסרית. אתה גם לא דמוקרט כי אינך מבין שמותר לחלוק על החלטה שרירותית של שר האוצר.  (לת) יוסי
    • 21:23
    • 15.07.12

  •   "הכיבוש הופך את הישראלים לעשירים יותר". (7.11.09)  (לת) יצחק לאור
    • 08:36
    • 16.07.12

31 יש להחרים את המוסד המיותר של אריאל פרופ' סלימו קרנטי
  • 18:48
  • 15.07.12

כל העולם האקדמי חייב להחרים את ה"מכללה" האקדמית הזאת המנציחה את הכיבוש הלא חוקי.

32 מתי יבינו הישראלים שיש להם עסק עם פושעי מלחמה נוכלים מהיסוד? מתי?  (לת) מתי?
  • 18:49
  • 15.07.12

33 בשביל מה הוא שלח את המכתב לסער? הוא לא פועל מטעמו בכל מקרה?  (לת) כמה הצגות
  • 18:49
  • 15.07.12

34 לבתי חולים, לבתי ספר!!! לא לאוניברסיטאות מיותרות!!! מה קרה לכם?!?!  (לת) כסף למכללות!!! עכשיו!!!
  • 18:49
  • 15.07.12

  •   ה"סמול" כבר עשורים זועק 'כסף לשכונות, לא להתנחלויות'. מצביעי הימין קבעו סדר עדיפויות מעוות ופוגעני  (לת) זה הכיבוש
    • 21:12
    • 15.07.12

  •   אחרי השיפוץ הענק שנעשה בכסף רב לתאטרון הבימה ועתה שיפוץ להיכל התרבות בת"א, זו דמגוגיה לדבר על כסף לאריאל על חשבון בתי חולים!  (לת) קנאת פרופסורים תרבה מחקר
    • 08:57
    • 16.07.12

35 להם ש כסף ,לנו -לא !!!!  (לת) דימונה
  • 18:52
  • 15.07.12

36 בזיון סדר העדיפויות של השר ביום בו שרף עצמו סלימן ועוד שריפת ענק כבכרמל מבהיר את הפער בין מגדל השן האטום והלא אנושי לבין הציבור הנדרס! שטייניץ הביתה!  (לת) אנה
  • 18:53
  • 15.07.12

  •   זה לא מגדל שם - זה כיבוש והתנחלות וסדר יום של הימין ההזוי השולט במדינה.  (לת) קןראים לזה כיבוש וזה אסון לכולם
    • 20:08
    • 15.07.12

  •   נראה ששטייניץ וסער מיהרו להעניק פרס לפרופסור (אריאליס) אמיר חצרוני, על דבריו היום בפייסבוק.  (לת) בארשבעי
    • 22:22
    • 15.07.12

37 ומי יממן זאת ? עובדים בני 80 פלוס?...  (לת) abra
  • 18:53
  • 15.07.12

38 הפסקה האחרונה שגויה עמית
  • 18:53
  • 15.07.12

תפקיד הותת הוא לבדוק הנושא מבחינה תקציבית גרידא. מבחינה אקדמית המכללה עמדה בכל היעדים ואף עברה אותם.

  •   התגובה שלך שגויה.  (לת) כדרלעומר
    • 19:32
    • 15.07.12

  •   מצחיק! יש לפחות 3 מכללות בתחומי מדינת ישראל הריבונית שעוקפות את מכללת אריאל ברמה האקדמית!  (לת) פרופ' באוניברסיטה אמיתית
    • 20:42
    • 15.07.12

  •   ה"יעדים" בהן מכללת אריאל כביכול עומדת הם יעדים שנקבעו מראש על ידי ועדה של נציגי המתנחלים, כדי שיוכלו לומר שהיא "עומדת ביעדים". תכל'ס, למכללת אריאל אין שום בסיס מחקרי-אקדמי משמעותי. דודי הירושלמי
    • 21:27
    • 15.07.12

    מדובר בתיאטרון בובות פוליטי של נציגי המתנחלים בליכוד ובכנסת.

  •   בינונית מינוס הצחקתני
    • 23:31
    • 15.07.12

    מכללה בינונית לגמרי. אוניברסיטה? יש להם עוד דרך ארוכה.

  •   ברמה המחקרית?!? נא לא להטעות  (לת) תמר
    • 08:46
    • 16.07.12

39 לזה יש לו - כסף של אבא שלו  (לת) נגעל ממנו
  • 18:54
  • 15.07.12

40 כל הכבוד!!!! דן
  • 18:58
  • 15.07.12

תותחח עכשיו נותר לברך על האוניברסיטה החדשה בישראל!! שלא תפגע בשאר האוניברסיטאות!!

  •   יש לסגור את המרכז האקדמי המדובר ולפנות את אריאל- בגלל תקצוב המתנחלים אנשים פה שורפים את עצמם  (לת) שטייניץ תתפטגר
    • 21:41
    • 15.07.12

41 סדר העדיפויות של הממשלה הזו הוא שערוריה.  (לת) דודי, חולון
  • 19:00
  • 15.07.12

42 למה שאלוף פיקוד מרכז לא ימנה ות"ת יו"ש - ובא לציון גואל תמה
  • 19:04
  • 15.07.12

בשביל מה כל המשחק הזה? שממשלת ביביהו תמנה לה ות"ת פרטי ביו"ש, שהוא שיוסמך לתקצב את מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ המתנחלים. אם מל"ג יו"ש יכל למנות ועדה מטעמו שתבחן את התאמת "המרכז האוניברסיטאי באריאל" להפוך לאוניברסיטה, מדוע שות"ת יו"ש לא יתקצב אותה (ועדיף מתקציב משרד הביטחון - ממילא זו אקדמיה בחסות כידוני הצבא).

43 לממן מפלצות כאמיר חצרוני?  (לת) יריב א.
  • 19:04
  • 15.07.12

44 הות"ת החליט לא ! השר יודע טוב יותר ? הוא אומר "מדובר במהלך היסטורי שיתרום רבות לאקדמיה בארץ, ושתהיה לו תרומה חשובה לתרבות, לכלכלה, לחברה" אז הות"ת לא רואה כל זאת ? לשם מש יש מל"ג וות"ת אם השר מחליט לבד ?  (לת) השר לא זקוקו למל"ג ול ות"ת כדי לקבל החלטות ?
  • 19:10
  • 15.07.12

45 שטייניץ פודל הביבי, פודל ליברמן, לך הביתה עם אדוניך. קבוצה מושחתת שהורסת את המדינה ובורחת מאחריות. תעוף . היה לנו אסון כרמל אחד. לא ניתן לך איראן ואוניברסיטה בשטחים. תוציא את הכסף מכספיך הפרטיים. נגמרה החגיגה. מושחתי ימין הביתה  (לת) שומר חוק
  • 19:13
  • 15.07.12

  •   שומר חוק לא ייתן את איראן ושומר חוק לא ייתן אוניברסיטה. שומר חוק הוא בחור קשוח, ורק הוא קובע מה יהיה. קרח בעורקים
    • 22:53
    • 15.07.12

    כמה פאתטיים השמאלנים האלה. מייצגים "מאות" פעילים (דהיינו 13 ערבים, וחמישה חולי רוח שעלולים לשרוף את עצמם בכל רגע נתון).

    אלה חושבים שאם הם לא "ייתנו" לנו לפעול ולהגן על עצמנו, ניכנע בשקט לטירופם ונשפיל ראש.

    יאללה יאללה. סעו בהצלחה. עוד לא התאוששנו מהצונמי.

  •   קרח, אתה מדבר בשם מכללת אריאל? אתה מלמד שם?  (לת) יוסי
    • 23:18
    • 15.07.12

  •   לא יוסי מאמי. אני מדבר בשם רוב מוחלט של העם של (היהודים) בארץ. קרח בעורקים
    • 23:37
    • 15.07.12

    אתה מדבר בשם "כמה מאות" כשלונות אנושיים, שמסוכנים לציבור עקב החשש שהם יחליטו פתאום לעשות מדורה מעצמם בכיכר העיר ולסכן את כל הסובבים כי המדינה (דהיינו אנחנו) לדעתם חייבת להם משהו.

46 שוב הטעיה או ספין? הות"ת לא הכריעה ולא קבעה, מקסימום המליצה; אם מדובר בתקציב תוספתי, להמלצת הות"ת אין שום חשיבות כי לא מדובר על התקציב שלגביו היא מוקצה לייעץ (לייעץ - לא להחליט ולא להכריע). אורן
  • 19:13
  • 15.07.12

טלילה, את עיתונאית רצינית וחשובה - למה את נגררת למחוזות הדיס-אינפורמציה הזו?

  •   אם אני קורא מתוך 15 תגובות כבר ארבע שמעלות בדיוק את אותה נקודה משנית (ואף שגויה - לות"ת סמכות לקבוע, ולא רק להמליץ על, חלוקת תקציבים) - מה אני צריך להסיק מכך? בארשבעי
    • 22:25
    • 15.07.12

    אולי את זה שהתגובות, כמו המכללה באריאל, ממומנות שלא כדין מכספי משלם המיסים?

47 ואני מניח שסטודנטים מסלפית, בורוקין וג'מעין יוכלו ללמוד שם? אני
  • 19:14
  • 15.07.12

כולם כפרים פלסטינים במרחק פחות מ-4 ק"מ מה"אוניברסיטה".
אני מניח את זה כי הרי אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ולא איזו מדינת אפרטהייד חו"ח.

  •   לומדים שם פלסטינאים יותר מאשר מאוניברסטית ת"א beetle
    • 20:29
    • 15.07.12

    אבל למה לי לבלבל אותך עם עובדות? אתה תמשיך לדקלם ססמאות.

  •   כבר לומדים יא קרוע. תבדוק לפני שאתה מחנטרש  (לת) אבל אמת בהארץ זה לא מומלץ
    • 21:29
    • 15.07.12

  •   ואני רוצה ללמוד באוניברסיטת א-נג'אח בשכם. אפשר?  (לת) אלי
    • 01:08
    • 16.07.12

  •   הדרך לאמת עוברת בפקיחת העיניים יותם
    • 03:49
    • 16.07.12

    על אף שאכן ישנם סטודנטים ערבים בעלי תעודת זהות כחולה שלומדים באריאל, אין אף לא תושב סלפית אחד (שהם תושבי הרשות הפלסטינית ולא אזרחים ישראליים) שיכול ללמוד באריאל, המרוחקת ממנו מרחק הליכה. אריאל היא אצבע משולשת ישראלית בתוך השטחים הפלסטינים, ומכללת אריאל שכמובן אינה מקבלת אליה את תושבי השטחים היא היהלום המנצנץ בציפורן. זו האמת, ידידי ה"קרוע" וה"חנטריש". אל תאמין ל"אמת" שמלמדים אותך באריאל.

48 שטיינצ אתה באמת מאמין שאתה ראוי ליהיות ראש ממשלה בגלל אתה תורם את כספי המדינה לאריאל תשלח לחם במוו  (לת) שי
  • 19:14
  • 15.07.12

49 סגל אקדמי ? אזרח
  • 19:15
  • 15.07.12

עם פרופסורים כמו עמיר חצרוני יש עתיד אקדמי למדינת ישראל

50 פעם מרצה, היום שודד הקופה הציבורית. כל פוליטיקאי שצומח בליכוד מתגלה כמושחת או רמאי. כל ההתנחלויות הוקמו ע''י שוד ורמאות.  (לת) צבי
  • 19:17
  • 15.07.12

51 וכשתעלמו מהאוניברסיטאות בישראל נזכור שזו לא אנטישמיות אלא בחילה מישראל. שרון
  • 19:18
  • 15.07.12

כל קיומה ותיקצובה של מיכללת אריאל הוא אידיאולוגי. ההכרה בה היא מטעם המושל הצבאי ביו"ש. אקדמיה על כידונים לא משדרת נאורות.
כלומר אקדמיה חשוכה. אולי כמו ישיבה שרעיונותיה נטועים בימי הביניים.

52 שיתבייש שש
  • 19:19
  • 15.07.12

מה לא עושים כדי לרצות את המתנחלים. לוקחים מהחינוך, לוקחים מהבריאות, לוקחים מהרווחה ולמי לא נשאר לכולנו (לא כולל מתנחלים וחרדים)
זאת דמותו של פילוסוף בעיני עצמו שלא מסוגל להיות ישר עם עצמו בעניין אפילו בעניין לוגי פשוט.

  •   ידיד היקר צר לי מאוד אך אתה טועה ובגדול.. ערן
    • 19:52
    • 15.07.12

    אומנם יש אופי פוליטי להחלטה בנוגע לעניין תקצוב המוסד (וזאת בדומה לכל מוסד אקדמי בישראל, לצערי הרב) אך החלטה זו של תקצוב המוסד והפיכתו לאוניברסיטה מן המניין תתרום ראשית כל לקידום החינוך וזאת ללא קשר למתנחלים חרדים ערבים או כל מגזר אחר שתבחר.
    ועוד דבר קטן וזה כבר בנימה אישית, יש לי מספר לא מבוטל של חברים ומכרים שלומדים במוסד הזה וכולם (בלי יוצא דופן) לא מתנחלים לא חרדים ולא מאף מגזר אחר שאתה חושב שהחלטה זו משרתת ויותר מזה חלקם אף מצביעים למלפגות השמאל בישראל.
    אז בטח יבאו כל המשכילים והנאורים ויגידו שעכשיו יחרימו את האקדמיה בישראל, אז דבר אחד יש לי לומר לאותם אנשים יקרים - המוסודות שבחרו בדרך זו של החרמת האקדמיה הישראלית עשו זאת כבר כך שאני בספק רב באם מוסדות נוספים יצטרפו אליהם, וגם אם כן אז יהיו אלו בודדים ואני סמוך ובטוח שהדבר יהווה תירוץ ולא סיבה אמיתית לחרמה שאותו מוסד יעשה לאקדמיה הישראלית.
    ואסור לנו לשכוח שגם כאשר הקימו את אוניברסיטת בר אילן הייתה התנגדות חריפה מצד ראשי האוניברסיטאות בישראל, מאז כבר עברו מעל ל-30 שנה ואוכלוסיית ישראל הכפילה עצמה בשנים אלו כך שהגיעה הזמן לפתיחת אוניברסיטאות נוספות בישראל!

  •   תרגיל מסריח ל המלג פרופ יצחק סגל
    • 19:56
    • 15.07.12

    מלג פולוטו עלוב

  •   לא סתם עניין לוגי - טיל לוגי-פילוסופי, לאלוהים בחזרה. בארשבעי
    • 22:28
    • 15.07.12

    שם ספר העיון המזוויע ביותר שיצא לי להיתקל בו בחיי. נחשו מי המחבר?

53 השנאתון לאנשים חושבים כמוהו כבר גמר להיום לשנוא את יאיר לפיד, את אולמרט, את ברק ואת ביבי, ויש הפסקה של כמה שעות בתעמולה למען ה"מחאה" הריקה מתוכן. התברר גם שהאיש שנשרף היה מעסיק של עובדי קבלן שלא שילם ביטוח לאומי עבורם, אז הפיכתו לגיבור לאומי קצת קשה. ואין היום שום הכרזה מאוניברסיטת בן גוריון על האפארטהייד בנגב/גליל/יו"ש (מחק את המיותר או אל תמחק). אז חזרנו לשטייניץ ואריאל, ידיעה מלפני שבוע. "כל מילה בסלע", יכתוב "שומר חוק".  (לת) הייתי צוחק, לולא זה היה עצוב
  • 19:25
  • 15.07.12

54 סער ושטייניץ משתמשים בכסף שלך ושלי בשביל למצוא חן בעני המתנחלים. גועל נפש.  (לת) ר
  • 19:27
  • 15.07.12

55 מגיע השכלה גבוהה לכל תושבי ארץ ישראל לא רק למתנחלי שייחמונס  (לת) לילך
  • 19:31
  • 15.07.12

56 נפלא. סוף סוף פרופסור חצרוני יוכל לקבל קביעות באוניברסיטה  (לת) ולהטיף להשמדת מי שאינו תורם לכלכלה
  • 19:33
  • 15.07.12

57 שווה הפגנה בפני עצמה בשבת הבאה שבוע טוב, הא?
  • 19:39
  • 15.07.12

יורקים לנו בפנים, כל יום מחדש.

58 שמאלנים נמאסתם!!  (לת) השמאל הקיצוני רוצה הכל, ורק בשבילו
  • 19:40
  • 15.07.12

59 תוריד את הארנונה המטורפת , אנשים לא מסוגלים לגמור את החודש  (לת) אורי
  • 19:40
  • 15.07.12

60 עדיף שתתקצב אנשים כמו משה סלימן שהגיעו עד יאוש מר שטייניץ היקר  (לת) יעל
  • 19:42
  • 15.07.12

61 בושה וחרפה למדינה  (לת) רותי
  • 19:42
  • 15.07.12

62 יש חשיבות להקמת אוניברסיטה בפריפריה. אריאל היא פריפריה.  (לת) השיקול ההתיישבותי הוא לגיטימי
  • 19:48
  • 15.07.12

63 יופי מעולה - כי בן אדם לא הצית את עצמו אתמול בערב !!!!! בואנה נחלק כסף לעוד מקורות לא חשובים ובואו נדאג לא לטפל באנשים שצריך... יוני
  • 19:51
  • 15.07.12

מה לעזאזל צריך לקרות פה שישתנה פה משהו? מה?
דיי נמאס !!!!

64 שיממן! כך ידעו כולם מהו סדר העדיפות האמיתי של רוה"מ: לא חברה, לא כלכלה ולא נאום בר אילן רק כיבוש ואתנן לקבוצות אלימות!  (לת) FreeBird
  • 19:59
  • 15.07.12

65 תתעוררו יש מקום לכולם יוסי
  • 20:01
  • 15.07.12

לכל המלעיזים בגנותה של המכללה , עבור אלו הטוענים זה מיועד לצרכיי הימין תעמולה וכדומה. קחו את עצמכם והגיעו אל המכללה, בה יש דו קיום במגוון הרחב של המילה. שמאלנים, ימניים מזוקנים, נשים ערביות , דתיים, דתיות , עם זנב ואפילו עם קרניים. המכללה מכילה את כולם . ברמה גבוהה עד היסטרית באקדמיה פורצת דרך . אז נכון זה נמצא מאחורי מחסום איי שם במזרח אבל ההתייחסות לפוליטיקה אינה נכונה כי אז לא היינו פוגשים ערביים ששותפים לעשייה . אז די התעוררו ובואו לבקר ואני משוכנע שתראו משהו אחר. יוסי למד ומסיים תואר מוסמך . לומד מהטובים ביותר אז מתי אתם באים לבקר?

66 ביום שסלומון הצית עצמו בגלל שלממשלה "אין" תקציב לפתרון מצוקת דיור, הוא מכריז על תקציב ל"אוניברסיטה" מיותרת  (לת) רווח
  • 20:03
  • 15.07.12

67 ולהעביר 30 מיליון מ״הבימה״ לאוניברסיטאות המסכנות  (לת) כך נאה
  • 20:05
  • 15.07.12

68 כל ישראלי מעבר לקו הירוק - עשרה ישראלים מתחת לקו העוני. ממשלת הכיבוש וההתנחלות גוזלת כל אפשרות לחיים נורמלים כאן.  (לת) מה הכסף שלנו עשה היום...
  • 20:06
  • 15.07.12

69 נמאס נמרוד
  • 20:07
  • 15.07.12

נמאס מהמדינה הנוראית הזאת שלנו פשוט נורא לחיות פה נמאס קיבינימט נמאס!!!

70 לוקח מהניזקקים והנכים בשביל לתת להתנחלויות! נבל!  (לת) חלם
  • 20:09
  • 15.07.12

71 בושה - פוליטיזציה של האקדמיה ב
  • 20:10
  • 15.07.12

אני שמח ששטייניץ מצא 50 מיליון ש"ח כדי להעביר להשכלה הגבוהה. מדוע שלא יעביר את התקציב הנוסף לות"ת, כדי שתקצה אותו על פי שיקולים מקצועיים?
מדוע שלא יועבר לקרן הלאומית למדעים כדי שתתקצב מחקרים כפי שיקבע על פי שיפוט מדעי?
איזה גורם מקצועי קבע שהשימוש הנכון לכסף הוא לקדם את המכללה באריאל?
המדע בישראל צמח והתפתח מכיוון שנשמרה בקפידה האוטונומיה של המוסדות האקדמיים, בדיוק כדי למנוע מצבים כאלה שבהם פוליטיקאי כזה או אחר מתערב ומממן מוסד שהוא חפץ ביקרו. אלה ימים רעים למדע הישראלי.

72 כל הכבוד לשטייניץ!  (לת) אופיר
  • 20:18
  • 15.07.12

73 שטיניץ נכשל באוניברסיטה דני
  • 20:27
  • 15.07.12

שטיניץ נכשל באוניברסיטת חיפה, פרסם רק בעברית. עתה הוא רוצה להכשיר את השרץ באריאל. מביש!

74 לכל השמאלנים המתלהמים, וף סוף יש ממשלה בירושלים.  (לת) אשר
  • 20:31
  • 15.07.12

  •   כן, סוף סוף אימצתם את חסרונות מפא"י אבל אתם עדיין במרחק שנות אור מהיתרונות שלה: תפישת המציאות, פרגמטיות, רציונליות.  (לת) יוסי
    • 21:25
    • 15.07.12

75 מפליא שיש כסף להתנחלויות יונש
  • 20:32
  • 15.07.12

הייתי בטוח שהמשק נכנס למיתון ויעדי הגירעון נפרצו אבל שר האוצר הפילוסוף הימני כנראה מבין יותר טוב או שכבר התחייב למרכז הליכוד

76 שטייניץ - שיט ניצמד.  (לת) מורה נבוכים
  • 20:35
  • 15.07.12

77 כשמבקר המדינה האשים את שטיניץ בשרפת הכרמל הוא טען הוא לא קובע לאן הולך הכסף, אז מדוע הוא מחליט על מימון "אוניברסיטה" מיותרת?  (לת) שי
  • 20:39
  • 15.07.12

78 עוד גוף (ות"ת) שנרמס ברגליים גסות בידי צמד המזגזגים נתניהו ושטייניץ. עוד לא היתה ממשלה כל כך חסרת עמוד שדרה כמו זו הנוכחית.  (לת) רוחל'ה
  • 20:49
  • 15.07.12

79 אל דאגה, שטייניץ לא קובע כלום באוצר. אגף התקציבים כבר יקרקע אותו.  (לת) חסר עמוד שדרה
  • 20:53
  • 15.07.12

80 אני חושב כי אריאל היא אוניברסיטה על פי רמת המחקר שבה ואף אחד לא עושה למוסד זה טובה  (לת) פרופסור
  • 21:11
  • 15.07.12

  •   פרופסור, הרבה מאד אנשי אקדמיה חושבים שלא...  (לת) יוסי
    • 21:26
    • 15.07.12

  •   זו אולי דעתם של "פרופסורים" שקיבלו את הדרגה באריאל, מסוגו של אמיר חצרוני. בארשבעי
    • 22:29
    • 15.07.12

    אבל מדובר שם בחלוקת דרגות על נאמנות פוליטית, לא על מצוינות מחקרית.

81 שטייניץ מושחת כרמלי
  • 21:15
  • 15.07.12

ידוע שהוא פועל למינוי נשיא אוניברסיטת חיפה לתפקיד ציבורי. בגלל ששניהם היו חברים בחוג לפילוסופיה

82 החלטה ראויה להערכה למען קידום המדע במדינת ישראל  (לת) מדען
  • 21:16
  • 15.07.12

83 אריאל דור
  • 21:17
  • 15.07.12

דווקא ערבים לומדים שם גם בסגל חש חברים ערביים והתנגדות האוניברסיטאות התנגדות של גילדה ופחד מתחרות את ביר זית בישראל כבר יסדו באונברסיטת חיפה

84 הממשלה עסוקה ועשייה והשמאלני מפריעים, למה?? ציוני גאה
  • 21:18
  • 15.07.12

למה השמאלנים עסוקים בלהפריע לכל מהלך ציוני?

85 ב-ז-י-ו-ן-!  (לת) מישהו
  • 21:18
  • 15.07.12

86 סער תן לסטדנטים באריאל תוארים בלי ללמוד הרסת את החינוך  (לת) ישראלי
  • 21:26
  • 15.07.12

87 בואו נממן מכספי המיסים שלנו את ההתנחלויות בשטחים בזמן שאנשים קורסים בתוך הארץ! ממשלה פושעת!  (לת) מולי
  • 21:28
  • 15.07.12

88 ותוכנית אופק שהיתה אמורה להתחיל השנה במרכזי התמיכה האזוריים בחינוך המיוחד- לא תחל השנה! כי אין כסף! כי יש קיצוץ! את הילדים בחינוך המיוחד ברחבי הארץ שמו בהמתנה עוד שנה (כבר שנה שלישית), ובאותה נשימה, שבוע אחרי מאשרים את המנהלך המיותר הזה!! יש לי בחילה!!! אין גבולות לזלזול בעם הזה! אין!!!  (לת) לאה
  • 21:31
  • 15.07.12

89 מזל טוב. זה צדק חברתי אמיתי.  (לת) סטודנט
  • 21:31
  • 15.07.12

90 השמאל חזק בתקשורת,יש מה ללמוד ממנו.  (לת) שושנה
  • 21:51
  • 15.07.12

91 אוניברסיטה באריאל על חודי כידונים חציר אמרוני, פרופסור מאוניברסיטת יו"ש באריאל
  • 21:52
  • 15.07.12

ישראל היא כנראה המדינה היחידה בעולם המערבי שבה קצין, אלוף פיקוד המרכז, מכריז על מוסד אקדמי כמרכז אוניברסיטאי וממנה את חברי המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש שידונו בעתידו האקדמי של המוסד. החברים שמונו על ידי האלוף בועטים בהמלצת הות"ת שאותה מאיישים ראשי כל שבע האוניברסיטאות במדינה, ועוד מעזים לכנות אותה החלטה פוליטית. אוי לנו שהגענו לכך.
ואגב, נפולאון כמדומני אמר שעם כידון ניתן לעשות הכל חוץ מלשבת עליו, מצדי שהחברים הנכבדים במל"ג יו"ש ינסו זאת.

92 אם כך צריך להכיר גם במכללת תל אביב, מכללת צפת מככלת סמי שמעון ובמכללת סח'נין כאוניברסיאות. מדוע לא?  (לת) נעמה
  • 21:55
  • 15.07.12

  •   וספיר, ואחווה, והגליל המערבי, ועמק יזרעאל, וצפת, ותל-חי, ובראודה, וסמינר הקיבוצים, ודוד ילין, ואשקלון, ובית ברל, ואפילו המרכז הבינתחומי לעשירים בארשבעי
    • 22:34
    • 15.07.12

    חוץ, אולי, ממכללת השף, כל מכללה בישראל עולה באיכותה האקדמית על הביזיון באריאל.

  •   כי מכללת אריאל עומדת בקריטריונים האקדמיים והאחרות לא.  (לת) קרח בעורקים
    • 22:56
    • 15.07.12

  •   "עומדת בקריטריונים האקדמיים" עאלק. גם שקר ושטות שחוזרים עליהם אלף פעם לא יהפכו מכללה קיקיונית לאוניברסיטה.  (לת) נבות היזרעלי
    • 23:08
    • 15.07.12

  •   היא עומדת בקריטריונים של אוניברסיט האפרטהייד היהודית הראשונה. מעניין אם ילמדו שם על מרתין לות'ר קינג כששתי מטר משם חיים מיליון אנשים ללא כל זכויות אדם מלבד אלה שהמושל הצבאי מעניק בטובו. תתבייש  (לת) יהודה
    • 23:57
    • 15.07.12

  •   מה בדיוק הקרטריונים האקדמיים האלה אתה יכול לגלות לנו?  (לת) פנינה
    • 03:26
    • 16.07.12

  •   הם אזרחים של הרש"פ חביבי. אחוז קטן מהם חי תחת שלטון ישראלי. אם היה להם כל כך רע הם היו עוברים לחיות תחת הרש"פ.  (לת) שוזי
    • 10:43
    • 16.07.12

93 יאללה לכו על זה BDS
  • 21:58
  • 15.07.12

סוכריה ממותקת לBDS

94 במקום להקים אוניבריסטה קיקיונית עדיף לממן דיור צבו Aaaa
  • 21:59
  • 15.07.12

צבורי

95 ביזיון!!!!!  (לת) מאיפה פתאום יש כסף לחינוך
  • 22:01
  • 15.07.12

96 לזה יש כסף? נגמרו בעיות במערכת חינוך? הכל אינטרסים אישיים. נמאסתם...  (לת) זעם
  • 22:02
  • 15.07.12

97 עכשיו רווח לי - העלאת הגרעון ל3% וסיכון כלכלת המדינה היא כדי שסער ושטייניץ יוכלו למצוא חן בעיני המתנחלים ומרכז הליכוד  (לת) עצבני
  • 22:03
  • 15.07.12

98 מצוינות אקדמית באריאל היינריך היינה
  • 22:05
  • 15.07.12

במרכז האוניברסיטאי אריאל מועסקים 260 אנשי סגל ולומדים כ-13,000 סטודנטים (1). בשנת 2010 הפיק המוסד 167 מאמרים אקדמיים בעלי ממוצע של 1.93 ציטוטים למאמר (2).

מכללת תל-חי – לא מצאתי נתון לגבי גודל הסגל האקדמי, אולם מספר הסטודנטים הוא פחות או יותר שליש (4000) ממספר הסטודנטים באריאל (3). בשנת 2010 תפוקת המוסד הייתה 59 מאמרים בעלי ממוצע של 3.31 ציטוטים למאמר (4).

אוניברסיטת תל-אביב, בעלת 29,000 סטודנטים (5) (לא מצאתי את נתון גודל הסגל) הפיקה באותה שנה 6294 מאמרים בעלי ממוצע ציטוטים של 4 (6).

בהנחה שמספר הסטודנטים הוא קירוב טוב לגודל המוסד ולמספר אנשי הסגל בו, אריאל ותל-חי הפיקו מספר דומה של מאמרים, אולם תל-חי הניבה מאמרים הרבה יותר משפיעים. אוניברסיטת תל-אביב, אשר אריאל רואה בה מקבילה, גדולה פי ממנה פי 2.3 אבל הפיקה פי 37 מאמרים אקדמיים, כל אחד מהם מצוטט יותר מפי 2 ממקבילו במרכז האוניברסיטאי.

לסיכום, אריאל היא מוסד סביר כמכללה אך אינה מתקרבת לקצות האצבעות של האוניברסיטאות (תל אביב היא אוניברסיטה ממוצעת בארץ – מדורגת תחת העברית, הטכניון ומכון וויצמן אך מעל חיפה, בן-גוריון ובר-אילן). היא ממוקמת במרכז הארץ, בו נמצאות שתי אוניברסיטאות, מכון וויצמן ועשרות מכללות. אוניברסיטת חיפה היא הצפונית ביותר בארץ.
אם כך, אריאל ראויה להיות אוניברסיטה לא מבחינה אקדמית ולא מבחינה חברתית. הסיבה היחידה שבגינה היא תקבל את המעמד ואת התקציבים היא היותה מעבר לקו הירוק. מי שחושב שכך צריכה מערכת ההשכלה הגבוהה להתנהל, שירים את ידו בבקשה.

(1) http://www.ariel.ac.il/about-the-center/about
(2) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=13&viewType=summary
(3) http://website.telhai.ac.il/en/?cmd=about
(4) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=10&viewType=summary
(5) http://new.tau.ac.il/past-present-future
(6) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=12&viewType=summary


99 רוב המכללות בארץ רמה גבוהה יותר פרופ׳
  • 22:14
  • 15.07.12

מכללה שלא תרמה למדע שום דבר הסער הזה הזוי זאת מכה ופגיעה קשה באוניברסיטת עוד תצטערו על זה

100 ממשלה של המתנחלים. לזה יש תקציבים, הם הבוחרים שלכם. מ נ ו ת ק י ם  (לת) א
  • 22:16
  • 15.07.12

101 המכללה הכי מושחתת בני
  • 22:17
  • 15.07.12

צריך לבדוק את התנהלות המכללה ואז לדעת שצריך לפרק אותה בנוסף לזה היא תפגע בשם המדע הישראלי והמחקר

102 איך לעזאזל סער בדיוק "עוקף" ועדה מקצועית מייעצת? הסמכות בידיו ובידי המל"ג. די עם הדיסאינפורמציה!!!  (לת) אורן
  • 22:18
  • 15.07.12

103 הבטחות צריך לקיים בשם הצדק
  • 22:19
  • 15.07.12

כל הכבוד לממשלה שמכבדת את הבטחותיה. מדינה שלא מכבדת את החלטותיה מהווה תשתית רעועה, מביאה לחוסר אמון הציבור ולקטסטרופה דמוקרטית. יאמון מהווה את הבסיס לשלטון העם.

104 הלוואי שכל הסטודנטים הימניים מרחבי הארץ יעברו ללמוד באוניברסיטת אריאל - בא לציון גואל
  • 22:32
  • 15.07.12

אין להם מה לחפש ב-7 האוניברסיטאות הסמוליות, אפופות השנאה העצמית.

105 נפגש בקלפי ליכוד מילכוד
  • 22:45
  • 15.07.12

במיוחדבקלפי מיוחד ביבי ושיטגליץ המושחתים

106 יש גבול לבלעדיות של שמאל על שלטון בארץ היהודים  (לת) @ בנצי - א @
  • 22:46
  • 15.07.12

  •   אההה, פתאום יש גבול? מעניין. ממתי מתנחלים שמים גבול למשהו? רק כשהוא לא מוצא חן בעיניהם. יש גבול והוא הקו הירוק.  (לת) נבות היזרעלי
    • 23:10
    • 15.07.12

107 אני סטודנט במכללה. אדוש
  • 22:49
  • 15.07.12

כל הכבוד לשטייניץ

  •   אני לא סטודנט במכללה. מי שלוקח כסף מתוך הפה של עניים ונותן אותו למכללה קיקיונית ממניעים פוליטים אינו ראוי לשבח אלא לבוז.  (לת) נבות היזרעלי
    • 23:11
    • 15.07.12

108 כשפרופסורים פועלים כפולייטיקאים ההשכלה הגבוהה בסכנה.  (לת) ד״ש
  • 22:59
  • 15.07.12

109 אוניברסיטה באריאל תוחרם מיד עם הכרזתה ציוני אמיתי
  • 23:05
  • 15.07.12

על ידי אוניברסיטאות בעולם ותגביר משום כך את החרם האקדמי על ישראל. אריאל הוקמה כמעשה פוליטי שנועד למנוע את האפשרות של חלוקת הארץ והקמת מדינה פלסטינית והמכללה באריאל הוקמה גם כן כמעשה פוליטי. המתנחלים והימין מובילים אותנו למציאות של מדינה דולאומית שבה היהודים יחיו כמיעוט.

110 מממנים את מי? אופיר
  • 23:14
  • 15.07.12

אל תבלבלו את המוח.אתם לא מממנים אף מתנחל המימון הוא עבור אלפים שלומדים במוסד ומגיעים אליו מכל רחבי הארץ. וחוץ מזה אני כמתנחל משרת בצבא ובמילאוים ומשלם מיסים כדת וכדין. לממשלת נתהיהו רק אומר כמאמר מרדכי היהודי: ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות...

111 סער ושטייניץ מייסדים את זדון עכשיו  (לת) תלמיד נלהב
  • 23:35
  • 15.07.12

112 כן בטח. תוחרם מיד עם הקמתה. והצונאמי המדיני הנורא הגיע בספטמבר 2011, העולם לא מדבר איתנו מאז חוק הנכבה, אובמה כופף את ביבי הלחיץ לברכיים, ומועצת הביטחון הכריזה על מדינה פלסטינית. תחזור לחלום מותק. קרח בעורקים
  • 23:41
  • 15.07.12

ודרך אגב, "יום הקמתה" של האוניברסיטה היה לפני שנים רבות מאוד. איש לא מחרים אותה, ואוניברסיטאות רבות בארץ ובחו"ל משתפות איתה פעולה.

אז מה סיכמנו? אה כן. תחזור לישון. העולם הרציונלי לא נועד לשמאלנים. קשה להם עם עובדות. סורי.

113 לעלות לירושלים ולשבת מול בית רוה"מ עד שיתפטר הכלב  (לת) יהודה
  • 23:43
  • 15.07.12

114 מעניין אם ילמדו שם על מרטין לות'ר קינג ומהמטמה גנדי ועל אמיל גרינצווייג...  (לת) יהודה
  • 23:44
  • 15.07.12

115 אוניברסיטת האפרהייד הראשונה. אנשים כמו היידיגר שמכר את נשמתו לנאצים ישמחו ללמד שם  (לת) יהודה
  • 23:45
  • 15.07.12

116 מה קורה פה?! שר ליכודניק מעיז להרגיז את החונטה השמאלנית?! מעניין אם נתניהו הסמרטוט יאפשר זאת.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 23:48
  • 15.07.12

117 במקום דיור ציבורי, כבאיות, מעונות יום - יש 50 מיליון לפוליטיקה של ביבי, וכמובן ל מכוניות ב.מ.וו לשרים.....  (לת) גד
  • 23:54
  • 15.07.12

118 שנאה בשם שנאה אריאל
  • 00:03
  • 16.07.12

מדהים אותי שבשם שנאת ההתנחלויות מותר עכשיו גם לשנוא חינוך גבוה.

119 דרושה ועדת חקירה ממלכתית לנושא העלמות 2.750.000.000 שח  (לת) כספי הדיור הציבורי
  • 00:17
  • 16.07.12

120 את כספי הניצולים גנבו עכשיו יגנבו מהציבור את תמלוגי הגז וגם את המיליארדים ביני ובינך מה זה מאה מיליון
  • 00:20
  • 16.07.12

הנסתרים של מפעל הפייס

121 ממשלת הליכוד- דיקטטורה לא נאורה רועי
  • 00:23
  • 16.07.12

ראש הממשלה ושריו עושים מה שמתחשק להם. פטרו את אשל וביביהו מצפצף
האקדמיה נגד אריאל- סער מצפצף
ביביהו מבטיח גיוס לכל- ביביהו מצפצף
והמטומטמים יצביעו ליכוד.

122 באותה נשימה מפזר שטייניץ שלא תהייה ברירה אלא להעלות את גיל הפרישה יערה כרמל
  • 00:26
  • 16.07.12

כדי לא לשלם לציבור קיצבת זקנה
ובכדי לגזול מציבור שסובל מגילנות החל מגיל 45 תשלומי ביטוח לאומי על כל השנים שלא ימצא מעסיק שירצה להעסיקו

123 בדיוק היום אמר איש סגל ממכללת אריאל שהאזרח ששרף את עצמו בהפגנה הוא פרזיט גיל
  • 00:28
  • 16.07.12

אכן מוסד מכובד

124 הנה הנה אולי קרבה העתירה לבג"צ משפטן
  • 00:38
  • 16.07.12

רק שכלל לא בטוח כי גרוניס ושות' יתערבו...

125 עם פרופסורים כמו חצרוני מגיע להם שיסגרו אותם, ולא יהפכו אותם לאוניברסיטה  (לת) רחל
  • 00:56
  • 16.07.12

126 שאלה; האם יתנו לפלסטינים מיו׳ש ללמוד באוניברסיטת א פלצן בטעם
  • 01:28
  • 16.07.12

שורש המונח אוניברסיטה או university בא מ-universe, משמע הדבר הוא, מוסד לימוד בינלאומי שעוסק בכל נושאי המדע ממדעי הרוח ועד מדעי הפיזיקה הכי מסובכים. הבעיה שלי יש עם אוניברסיטת אריאל מתבססת על שאלה סטטיסטית, מחקרית שכל ילד יכול לענות עליה.. האם בעלי ההחלטות וחבר הדירקטוריון באוניברסיטה שמתבססת על בסיס גזעני כמו אוניברסיטת אריאל תקבל סטודנטים פלסטינים מיו״ש על בסיס אוניברסלי, תוך כדי שימוש בהגיון שפוי וטהור ללא שום היבט גזעני? כמובן שלא.. שאלתי השניה היא; האם הסיבה לקיום מוסד כזה שמתבססת במקרה הזה על אגדות דתיות בנות אלפי שנים יכולה אכן להיות סיבה אובייקטיוית ומחקריה יהיו אמפירים מספיק בשביל להקרא אוניברסיטה? התשובות שלי הן; פלסטינים יהיו שנואים באוניברסיטה אם בכלל יתקבלו, דחייתם והשנאה כלפיהם תהיה על רקע אתני וגזעני ללא שום התחשבות אשית באיכות הסטודנט, מסקנה שמיד מבטלת את המונח university, שנית; אוניברסיטה שהסיבה לקיומה מתבססת על הזיות של חולי נפש דתיים, לעולם לא תשקף טוהר מדעי שמתבסס על אובייקטיביות חברתית, קהילתית או אפילו אמפירית.. אין מקום לאוניברסיטה כזו בעולם המודרני של ימינו..

127 אם יש מלג יו"ש חסרים רק ממשלת יו"ש צבא יו"ש תרשמו באו"ם כמדינה ועזבו אותנו מדינת יו"ש
  • 01:37
  • 16.07.12

ללמוד מהתורכים כמו שיש קפריסין התורכית לנו תהיה מדינה חדשה ביו"ש.
הזנב מקשקש בכלב.

128 שופכים עוד מכספי הציבור כשוחד פוליטי . הציבור כורע תחת הנטל וזה מה שהאוצר בשנת משבר (לדבריו) עושה?  (לת) יפה
  • 01:50
  • 16.07.12

129 צעד נוסף בדרך לסלפוח השטחים ולהפיכת ישראל למדינה דו-לאומית  (לת) נפתלי אור-נר
  • 05:09
  • 16.07.12

130 ממשלת נפלים. שודדים. יש להצית את הכנסת !!  (לת) יובל
  • 05:27
  • 16.07.12

131 זה לא יפתיע אם הנאורים של הליכוד יהרסו גם את ההשכלה הגבוהה בישראל  (לת) חרד להשכלה
  • 05:52
  • 16.07.12

132 אם לא נצא לרחובות, זה הסוף שלנו  (לת) העם דורש צדק חברתי ולא אוניברסיטה מיותרת
  • 05:56
  • 16.07.12

133 מי שגרם להקמת מל"ג יו"ש זה השמאל. היה שווה? איזה אחד
  • 06:59
  • 16.07.12

אי שם במאה העשרים, ישבו להם כמה שמאלנים במועצה להשכלה גבוהה וקבעו שהמועצה אינה מוסמכת לדון במוסדות אקדמיים מעבר לקו הירוק הקדוש.
איזה גאוני, הם חשבו לעצמם, ככה לעולם לא יקום שום מוסד אקדמי "שם".
ובכן, הלכה לה הממשלה והקימה מל"ג יו"ש, שהיא דווקא מוסמכת. שמאלנינו החכמים לא התרגשו מהתרגיל, ובחכמה עצומה החרימו את מל"ג יו"ש וסירבו להיות חברים בה. כי הם הרי נגד הכיבוש וכל זה.
ועכשיו, יש לנו גוף להכרה במוסדות השכלה גבוהה, שלשמאל הקיצוני אין בו אפילו נציג אחד.
ועל זה הם בוכים ומייללים.
נו, אז היה שווה?

וזאת אותה חכמה שהביאה את השמאל לרדת לחייהם של תושבי מגרון וגבעת האולפנה, ולקבל בתמורה 300 יחידות דיור בבית אל.
אז היה שווה?

134 ולמי אכפת מה יריב אפנהיימר חושב? האם מדובר ב?  (לת) לירן
  • 07:23
  • 16.07.12

135 כל הכבוד להעצמת האקדמיה, הדעת והבינה  (לת) לירן
  • 07:32
  • 16.07.12

136 אין מספיק מורים, אין מספיק דירות דיור ציבורי, אין אפילו יחידת טראומה לטפל במשה סלימן - אבל יש 50 מיליון להעביר לשטחים כדי להפוך מכללה ברמה נמוכה ל"אוניברסיטה" שאף אחד לא צריך. זו ממשלת זדון. תא ימני קיצוני שחטף את ישראל וסוחט את המשאבים שלה לאינטרסים המטורפים שלה.  (לת) אלי
  • 07:57
  • 16.07.12

137 מטרתה של ממשלת הימין לא אוניבסיטה נוספת אלא הנצחת הכיבוש בשטחים  (לת) נתן
  • 08:16
  • 16.07.12

138 אוניברסיטת השלום הישראלית בפלסטין. מה אתם אמרים?  (לת) לירן
  • 08:17
  • 16.07.12

139 יום עצוב למדינה ובמיוחד לאקדמיה. פרטים בפנים... פ' מבר אילן
  • 08:21
  • 16.07.12

1. איכות והצדקה: יש באריאל חוקרים ומחקרים - אבל כאלו יש גם במכללות היותר טובות, אפילו יותר מבאריאל, והן לא זוכות להכרה ומימון.
2. אישור המל"ג ועמידה בדרישות: משחק צבוע. הקימו "מל"ג יו"ש" במיוחד כדי שלא יהיו דרישות כבשאר הארץ. כמובן, כשנוח להם, המתנחלים משתפים פעולה, למרות שלכאורה היו צריכים לדרוש להיות תחת המל"ג כמו כל המוסדות.
3. נזק - כבר כיום יש נזק עצום לאקדמיה מההתנגדות הגוברת לכיבוש, ואגב, בויכוח שבדיוק היה לי עם פרופ' מארה"ב הוא העלה טיעון חזק: יש לו זכות מוסרית להתנגד לכיבוש הזה

  •   חבר סגל באריאל לפ' מבר אילן
    • 11:12
    • 16.07.12


    אענה לך סעיף סעיף..

    1) סביר להניח שהינך יכול לשפוט מחקרים בתחומך. אבל דעותיך לגבי מחקרים מתחומים אחרים הם לא יותר מדעות קדומות. אך המדד האובייקטיבי הרי ישנו – והוא כמות הפרסומים ב- ISI
    והציטטציות הבלתי-תלויות. אז לאחר ושנינו אמורה להיות גישה למאגר נתונים זה – באו נבדוק מה היו ההישגים באריאל ובמכללות אחרות. ואני מניח שאתה בסתר ליבך גם יודע את התשובה: באריאל הם בסדרי גודל משמעותיים יותר. כך למשל במהלך שנה שעברה רוב המכללות לא הוציאו אף פרסום, מכללת סמי שמעון פרסמה בקושי 30 מאמרים, תל חי 10, ואילו אריאל – מעל 400. ואם תבדוק את h-index של המוסדות הנ"ל, התמונה הרי תהיינה עגומה עוד יותר. אז מכאן באו נתחיל לדון מי טוב יותר ומי טוב פחות.
    2) בתור חבר ותיק במערכת אתה עלול לדעת מה היו הדרישות למשל מאב"ג ובר-אילן בתחילת דרכם. קל מאוד לבדוק כמה פרסומים הם הוציאו בשנות ה-70. רמז: זה ממש לא היה טוב יותר ממכללת אריאל של היום. והנה במהלך הזמן קמו להן אוניברסיטות לתפארת.

    3) נזק וחרם? בתחום שלי (הנדסה) לא נתקלתי בכאלה. ההפך הוא הנכון. מאחר והעמיתים מאירופה יודעים שאני נוהג להכניס אותם למאמרים בחינם (לא מטוב ליבי אלה מתוך קונסטלציה פוליטית – כי הרי בתור חוקר במוסד שנחשב ל"לקוי" אני חייב להציג שיתופים והמלצות) – הם עומדים בתור לעשות איתי שיתופי פעולה. אז בסופו של יום אני עובד פי כמה וכמה קשה יותר מעמיתיי באוניברסיטאות (כי הרי עומס ההוראה הוא כפול ומכופל והרי ישנם "פרזיטים" שאימם אני חייב לחלק את עבודתי) מחד, אך מאידך אני משולל קידום. כי הרי המכללות לא מעניקות תואר "פרופסור", אלה הוועדה שבה יושבים אתה ושכמותך. אז תאמין או לא – יש לי מעל 50 מאמרים ב-ISI ו-h-index מצויין, ולא שלא קיבלתי מענקי מחקר מחו"ל. ואני עדיין מרצה בכיר. באו תגלה לנו מה היו הישגיך עט שקיבלת את דרגתך.

    ולסיום... גם אני יכול להתנגד לכיבוש. אבל נאמר זאת דוגרי - לאוניברסיטת תל אביב לא יקבלו אותי כי המבטא שלי רוסי. מה עוד אני יכול לעשות? נכון – להגיש רזומה בחו"ל ולעוף מכאן. אם זו לשיטתך טובת האקדמיה בישראל – אז דיינו..

140 שטיניץ האיש שמסוכן לתת לו כסף ביד. מי מעשירי הארץ היה מעסיק אותו, בני ארצו צועקים אליו: די! והוא משקיע בהקמת הישות היהודית הפאשיסטית . ההיסטוריה תשפוט אותך - האיש שמכר את עצמו ומכר את אחיו.  (לת) קול אחד
  • 08:27
  • 16.07.12

141 יו"ר שלום עכשיו תמר
  • 08:44
  • 16.07.12

יו"ר שלום עכשיו, אתה מסתכל על זה מנקודת מבט פוליטית ולפיכך חושב שכולם בוחנים את העניין כמוך. למעשה המרכז האוניברסיטאי עמד ביעדים שהציבו לו ולפיכך ראוי להכיר בו כאוניברסיטה לכל דבר. הכרה זו תעודד חוקרים לבוא לארץ ולא לרדת מהארץ מפאת מחסור במקומות ותקציבי מחקר. כל הכבוד לסער ושטיינמץ שרואים את התמונה הגדולה והפוטנציאל ולא מתעסקים בקטנות כמו המיקום כמו אנשי שלום עכשיו..

142 וזה בנוסף לכל הכספים שבמקום לדיור הציבורי הושקעו בכבישים בהתנחלויות? משתוממת
  • 08:47
  • 16.07.12

בושה וחרפה למדינה! לא פלא שטובי בניה בורחים מכאן ומחפשים עתיד במדינות אחרות.

143 על פי איזה קריטריונים? לפי איזה צורך? לא נחוצה עוד אוניברסיטה במרכז הארץ וכנראה שלא נחוצה עוד אחת בכלל, אם כבר נחוצה אז במקום רחוק מאיפה שיש ולא במקום לדאגה
  • 08:51
  • 16.07.12

בזבוז כספים משווע, סער מקבל החלטות פתאם רק מתוך אמונה משיחית ומה שהוא חושב שימצא בעיני בוחריו, זה אומר שהוא לא מבצע את התפקיד בצורה שקולה ולא משרת את הציבור כראוי

144 סער- צבוע ולא ישר פטרון החרדים והמתנחלים !  (לת) ע.הלל
  • 09:07
  • 16.07.12

145 סער -שר התרבות של ספרטה  (לת) ז'דנוביזם
  • 09:23
  • 16.07.12

146 צריך לשנות את ההמנון ל"אבדה תקוותנו", שהאחרון שיוצא יכבה את האור בבקשה...  (לת) יוני
  • 09:25
  • 16.07.12

147 האוניברסיטהדניאל אוניברסיטה הראשונה שהוקמה כדי שיח  (לת) דניאל
  • 09:32
  • 16.07.12

148 כנסו לאתר "האוניברסיטה" החדשה. תחומי מחקר והוראה מוגבלים (חסרים תחומי ידע מרכזיים), בכל מחלקה 5 אנשי סגל שלרבים מהם מישרות נוספות/עקריות אחרות, טין להם אתרים שלהם עם מידע על המחקר, הפרסומים וההישגים. ביזבוז כספי ציבור על קליפה ריקה.  (לת) משה
  • 09:50
  • 16.07.12

149 שטייניץ במועל יד. הפגיע בחוק הבינלאומי תהפוך לעבירה פלילית ואתם תעמדו למשפט.  (לת) כוצליגוצלי
  • 09:51
  • 16.07.12

150 היוזמה להפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה באישור מל"ג יו"ש ובתקציב ייחודי מאת שר האוצר היא מביכה – וזאת מבלי להיכנס לפן הפוליטי של הפרשה. מל"ג יו"ש הוא ארגון קקיוני הפועל מטעם משטר צבאי, והגושפנקא שלו איננה גושפנקה אקדמית. להיפך. גם אם הוא מורכב מאנשי אקדמיה, יהיה ברור לכל העולם שמדובר בוועדה "מטעם" שתפקידה להכשיר את מה שהמועצה הרשמית להשכלה גבוהה פסלה. התקציב הנוסף מטעם שר האוצר – מעבר לתקציב החינוך הרשמי – היא החלטה לא תקינה, שמעידה על זלזול בנהלים והקצבות על פי מדיניות של "מה שבא לי" במקום סדר עדיפיות ותכנית כלכלית מסודרת. המהלך הזה מעיד על זלזול בשלטון החוק וניהול על פי גחמות פופוליסטיות ואינטרסים לטווח קצר.  (לת) כדרלעומר
  • 11:16
  • 16.07.12

151 אם כבר ללמוד בחו"ל... המו"ל
  • 11:28
  • 16.07.12

אנגליה יותר שווה

מל"ג שהוכתר ע"י גנרל בשטח שחוקים ישראלים או בינלאומיים אינם חלים בו-
תפאורה יפה לאוניברסיטת המזרח הפרוע.

152 בעיה קטנה אלי
  • 12:18
  • 16.07.12

איזה מוסד אקדמי בעולם ירצה להיות בקשר עם "אוניברסיטת אריאל"?

153 הרס ההשכלה הגבוהה איתמר ירושלים
  • 15:10
  • 16.07.12

המהלך של שר החינוך בענין הפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה הוא המהלך הראשון בהרס ההשכלה הגבוהה בארץ.אם באריאל ישנם אנשי סגל אקדמאים אמיתיים אזי הם צריכים להיות הראשונים לא לאפשר לו לעשות זאת.זבולון המר ז"ל בעת היותו יור המועצה להשכלה גבוהה היה לא פחות פוליטי מגדעון סער אבל הוא לא העז לערב פוליטיקה באקדמיה ושמר על המערכת מכל משמר.יש לעצור את המהלך הזה מיד.

154 בושה וחרפה עם שר חינוך כזה, מתאים לתקופת סטאלין ברוסיה  (לת) פרופ' רחמן חיים - חיפה
  • 17:16
  • 16.07.12

155 ואני חשבתי שעיתון הארץ הוא לאנשים שחושבים יהודה
  • 18:32
  • 16.07.12

אם היה מדובר באוניברסיטה בהרצליה כולם היו שותקים ונותנים לוועדות המוסמכות לכך לבדוק האם המוסד המסוים ראוי לכך ואף אחד לא היה מעלה טיעונים דמגוגים על כסף, פרזיטיות וכל מיני שטויות מעין אלו.
תיהיו כנים עם עצמכם. תגידו שאתם לא מוכנים לשום דבר מעבר לקו הירוק הדמיוני שקיים בראש המעוות שלכם בלבד, וזהו. אל תמציאו תרוצים דמיוניים. כולם יודעים שהמרכז האוניברסיטאי אריאל ראוי להיקרא אוניברסיטה הרבה מעבר לחלק מהאוניברסיטאות הקיימות. זו תהיה אוניברסיטה עם נשמה, כמו שכל סטודנט שלמד בה יודע. זאת בוודאי בניגוד לאוניברסיטאות האחרות.

156 השקעת 50 מיליון ש"ח בטכניון תניב הרבה יותר תועלת מהשקעתם באריאל. ההבדל בין מהנדסי טכניון, ששלושה ממוריה זכו לפרס נובל, לבוגרי אריאל זה כמו ההבדל בין יום ללילה. מהשואות שעשיתי מתברר שיש בישראל מכללות טובות בהרבה מכרמיאל  (לת) אלי
  • 22:36
  • 16.07.12

פרוייקטים מיוחדים