טרכטנברג משיב אש: ועדת הבדיקה של האוני' באריאל אינה לגיטימית

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב אומר כי עבודתה נגועה בניגוד עניינים וכי בדקה רק "חומרי הערכה עצמית" שלא נמדדו ביחס לסטנדרט אוניברסיטאי

ערב החלטת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון (מל"ג יו"ש) באשר להכרה במרכז האוניברסיטאי אריאל כאוניברסיטה, מתערב לראשונה יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), פרופ' מנואל טרכטנברג, בנושא, וקובע כי ועדת הבדיקה שמינו לסוגיה אינה לגיטימית. "אסור שהדיון יהיה על בסיס פוליטי-אידאולוגי", כתב, "הדבר יפגע אנושות באקדמיה". בשבוע האחרון נודע כי גם שר החינוך, גדעון סער, וגם שר האוצר, יובל שטייניץ, התערבו לטובת המהלך. 

בדו"ח מפורט ששיגר ליו"ר מל"ג יו"ש, פרופ' עמוס אלטשולר, אשר הגיע לידי "הארץ", שומט טרכטנברג את הקרקע תחת עבודתה של ועדת הבדיקה, שבראשה עמד יו"ר מל"ג יו"ש בעצמו, וקובע כי היא נגועה בניגוד עניינים, לדבריו, ואינה עומדת בסטנדרטים של בדיקה אקדמית כפי שנהוגה בארץ ובעולם.

"עצם השאלה האם המרכז האוניברסיטאי באריאל ראוי/צריך לקבל הכרה כאוניברסיטה, כשהיא נשאלת במנותק מההקשר הרחב (התכנוני, כלכלי, וכדומה) הינה בעייתית ביותר, ומשקפת במקרה הטוב ערגה לתקופה קודמת, אשר מיצתה את עצמה מזמן", טוען טרכטנברג, "לא ייתכן ששאלה כה מהותית תידון ותוכרע על ידי גוף שמופקד רק על מוסד אחד כללי להשכלה גבוהה (ועוד שתי מכללות להוראה), 5 מתוך 20 מוסדות, ובו רק כ-3% מכלל הסטודנטים". 

פרופ' טרכטנברג עם השרים שטייניץ וסער בכינוס המל"ג לפני כשנתייםאמיל סלמן

טרכטנברג מביא כדוגמא במסמך שחיבר את הקמת בית הספר לרפואה בצפת. "השאלה שעמדה על הפרק לא היתה האם ראוי שאוניברסיטת בר אילן (או כל מוסד אחר) תקים בית ספר לרפואה משלה, גם אם היא מאוד רצתה בכך, אלא האם מדינת ישראל צריכה בית ספר לרפואה נוסף. בדיעבד אוניברסיטת בר אילן אכן נבחרה, אבל ההבדל בין לפני מעשה לאחרי מעשה הינו כמובן קריטי.

"האם יעלה על הדעת שיבוא מוסד כלשהו וידרוש כי ייקבע האם 'הוא ראוי' להקים מרכז מצוינות בתחום מסוים, בלא התהליך האמור, בלא בחינת הצורך וקביעת ההליך התחרותי? האם כך צריך לחלק כספי ציבור? האם כך צריך לנהל את המשאבים המוגבלים, האנושיים והחומריים, הדרושים למען קיומה של אקדמיה איכותית?", כתב טרכטנברג.

היעדים שהציבה ועדת הבדיקה התייחסו לדבריו "רק למספר מדדים אקדמיים צרים", וכי היא "הסתמכה כמעט אך ורק על חומרי הערכה עצמית של המרכז האוניברסיטאי אריאל ועל דו"חות התקדמות שנמסרו לידיה... עבודת הוועדה הצטמצמה למעשה לבדיקה טכנית דמויית check list", כתב.

המרכז האוניברסיטאי באריאל
המרכז האוניברסיטאי באריאלאי–פי

"ברור לאור האמור, כי אין בעמידה ביעדים שנקבעו (במובן המספרי הצר) כדי להעיד על האיכות המחקרית או ההוראתית של המוסד, בוודאי לא ביחס לסטנדרט אוניברסיטאי כלשהו ... יעד כמותי ולא איכותי לא יכול להיות קריטריון קובע", קובע טרכטנברג ומוסיף כי "התהליך שהתרחש בפועל לקראת הכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה סובל מפגמים מהותיים, ועל כן קיים קושי בסיסי לקבלו ללא קשר למסקנותיו".

עם זאת הוא ציין כי אינו מבקר את חברי הוועדה, "חוקרים מוכרים ידועים מהשורה הראשונה, בעלי מעמד אקדמי רם", כלשונו, שכן "השאלה איננה מעמדם האקדמי של חברי הוועדה ... אלא המנדט של הוועדה מלכתחילה, וצורת עבודתה לאור זאת".

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 118
    השאלה של טרכטנברג היא עצמה בעייתית

    מכיוון שהשאלה של צורך באוניברסיטה נוספת צריכה להיות מנותקת מהשאלה של התקציבים.
    התקציבים צריכים להתאים את עצמם לצרכים, ולא להיפך.

    אם בתוך 40 שנה מספר הסטודנטים גדל בעשרות מונים, הגענו לכך שעשרות אחוזים מהאוכלוסיה הם בוגרי אוניברסיטאות, אז מסתבר שיש צורך באוניברסיטה חדשה.

    ואם המשאבים "החומריים, הכספיים והאנושיים" לא מספיקים - אז זה רק אומר שצריך, בד בבד עם הקמת אוניברסיטה חדשה, גם להגדיל את המשאבים.

    אני יודע שקל לדבר, אבל המשאבים אף פעם לא יגדלו אם לא תהיה דרישה בשטח להגדלתם. עצירת ההתפתחות בגלל מגבלות קיימות - למעשה מנציחה את המגבלות.

  2. 117
    פרופ' טרכטמברג אמירותיך באיחור כה רב ולא בזמן מטילות דופי באמינותך

    אמירותיך מריחות ריח פוליטי וזה לא טוב.
    אז שחחר אותנו והתפנה לעיסוקיך האחרים

  3. 116
    טרכטנברג

    פרופסור טרכטנברג הנכבד. נבחרתה במשרת אימון ללא מכרז. במדינה מתוקנת מביעים דעה אך לא פועלים בניגוד לדעת הממונה אלא מתפטרים.

  4. 115
    כל דבר בעיתו

    חלק מהטיעונים של פרופ' טרכטנברג ראויים לבדיקה, אבל מן הראוי היה להציגם לפני 7 שנים, בתחילת התהליך. שינוי הדרישות או מתיחת ביקורת על אופן פעילות מל"ג יו"ש בדיעבד היא בעייתית ומטילה ספק באמינות ההליכים המנהליים של הות"ת. הביקורת על אופן הפעולה בדיעבד מטיל ספק במניעים, וחבל.

  5. 114
    הרי זו בדיחה לא מצחיקה. ברור לכל מי שעיניו בראשו, שממשלת הימין הקיצוני רוצה להפוך את מכללת אריאל לאוניברסיטה מאינטרס פוליטי מובהק של העמקת הכיבוש והשליטה בשטחים, לכן אין קשר לרמה האקדמית של המוסד שלא עומד בסטנדרטים האוניברסיטאים, אין קשר לצרכי המדינה בעוד אוניברסיטה (ונשאלת השאלה: צריך עוד אוניברסיטה במרכז דווקא? מה עם תושבי הגליל?) אבל את הממשלה שלנו לא מעניינים תושבי מדינת ישראל, לא מעניינים צרכי מדינת ישראל, אלא רק צרכיה של מדינת המתנחלים, מדינת הרווחה היחידה שמתפתחת בסמוך למדינת ישראל.
  6. 113
    בוגרי אריאל פשוט לא מספיק טובים

    בשקטטובים שקט אפשר לומר שהם ברמה של ויצ״ו בחיפה , בלי להעליב אף אחד, אבל שלא יספרו לי שזו אוניברסיטה. אני כותב בעיניין אדריכלות בלבד. אין לי מושג מה קורה בשאר הפקולטות.

  7. 112
    קודם שיעזור לאונ׳ הקיימות... לא מספיק רק להכריזז
  8. 111
    החלטה פוליטית

    ישראל היא מהמדינות היחידות בעולם שהאוניברסיטאות בה הן גוף פוליטי וההחלטות הן פוליטיות

  9. 110
    " האוניברסיטה " באריאל

    אם למכללהבאריאל מגיע תואר של אוניברסיטה , גם לשאר המכללות מגיע תואר זה. בחוכמה יעשו שאר המכללות אם יתפסו טרמפ על הנימוקים של הוועדה להפיכת המכללה לאוניברסיטה וידרשו הכרה דומה.

  10. 109
    טרכטנברג במל"ג יו"ש יושבים פרופסורים בכירים ממך בינהם פרס נובל

    אז מר טרכטנברג של נעליך...
    כבד את ההחלטה של וועדה שנבחרה כדין
    המתן בסבלנות.

  11. 108
    מספר האוניברסיטאות

    ניקח את קליפורניה שבה רשת האוניברסיטאות הציבוריות הטובה בעולם, University of California. יש 10 אוניברסיטאות ציבוריות מהליגה הראשונה בקליפורניה. יש גם עשרות אונ' מהליגות נמוכות. אבל רק 10 בליגה הראשונה. בקליפורניה כ 35 מילון תושבים. זה אומר אוניברסיטה ציבורית מהליגה הראשוה על כל 3.5 מיליון תושבים. לפי זה, בארץ צריכות להיות רק 2 אוניברסיטאות מהליגה הראשונה. נניח אפילו 3. אבל יש 6-7 ועכשיו רוצים להוסיף 8. זה נורא. זה הרס האקדמיה! לא משיקולים פוליטים רוצים להפיל את אונ' אריאל. משיקולים פוליטים בלבד רוצים להקימה. אין בה צורך אקדמי וזה רק לדלל עוד יותר את התמיכה במצויינות האקדמית.

    1. מר רועי אתה לא מדייק, בקליפורניה יש פי 6 (לפחות) אוניברסיטאות מהמספר שנקבת. אני מעריך שאת הליגה נאפשר לאמריקאים לקבוע

      והחשבון צריך להיות על פי האחוז היחסי באוכלוסיה שלומד. בישראל האחוז גבוהה. בכל מקרה מהיכרות אישית אריאל היא אוניברסיטה. עוד אוניברסיטה תאפשר להחזיר מדענים טובים לישראל וזה חשוב.
      בכל מקרה ביחס לקליפורניה אנחנו מאוד מפגרים...

    2. מנחם - בארה"ב לשם "אוניברסיטה" אין משמעות מיוחדת

      ואין הבדל מהבחינה הזאת בין מכללה לאוניברסיטה. הניתוח שרועי עשה הוא נכון, והוא גם נשמר ברמה הלאומית - דהיינו בכל ארה"ב כולה. ישנו מוסד בשם Carnegie Foundation שעורך מחקרים על מערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב, ויש לו סיווג של מוסדות בין היתר עפ"י היקף המחקר המתבצע בהם. אני לא יודע לומר איך זה ספציפית בקליפורניה, אבל בכל ארה"ב, רק כ-300 מתוך יותר מ-4000 מוסדות להשכלה גבוהה נמצאים בסיווג הגבוה ביותר של מוסדות.

  12. 107
    מה הוא נזכר עכשיו?

    זו ממש חוצפה לחכות 5 שנים, ויום לפני ההחלטה לצאת בטענה מגוחכת על המנדט של הוועדה.
    מה הוא נזכר עכשיו??

  13. 106
    בנימין נתניהו... כולנו יודעים כי אריאל נוהגת כאוניברסיטה טובה ואינני רוצה לעשות השוואות לאונברסיטאות אחרות

    אני חושב שזאת תהיה טעות היסטורית אם היא לא תוגדר פורמלית היום כאוניברסיטה.

    זאת תהיה פגיעה קשה באמון הציבור

  14. 105
    עולה הגאה לילמוד באריאל

    האם מישהו יכול להסביר לי למה השמלנים שונאים אותי?
    למה הם זרקו עלי אבנים כשהייתי במדים במחסום?
    למה הם מפריעים לי לחיות בארץ ישראל?

    צר לי עליכם אחי השמאלנים...

  15. 104
    מדינת ישראל צריכה עוד אוניברסיטה

    אריאל עושה מדע ברמה מעולה. ולכן אל לנו להפריע לאוניברסיטה זאת להתפתח.

    אני מאמין ובטוח שכולנו נצא נזכרים מכך.
    לפוליטיקאים כדי לומר, התעלמו מרעש שהמיעוט השמאלני עושה והקימו את האוניברסיטה באריאל וזאת למען כל המדענים החוזרים ולמען המדע המצויין שהם עושים באריאל בתקציב פעוט.

    בנימין נתניהו הראה את מנהיגותך והחלט. טרכטנברג הוא כלכלן ותו לא...

    1. מאמרים שנכתבו באריאל בתחום המחקר שלי התפרסמו כולם בכנסים ברמה ז'. למרצים שכתבו אותם אין לכן סיכוי לקבל משרה באוניברסיטאות הישראליות הקימות. התמורה למדינת ישראל תהיה גבוה יותר אם הכסף יועבר לאוניברסיטאות הקימות.

      כספי משלמי המסים, שחלקם מתנגדים לכיבוש, אינם רכושו הפרטי של שטייניץ. נזכיר ששטיניץ לא התפטר לאחר שמבקר המדינה קבע את אחריותו לאי העברת התקציב לכבאות. ועכשו הוא אץ להעבי תקציב לאוניברסיטה ברמה ז'

    2. אלי, אינני יודע מי אתה ברמה ז אבל ישנם מדענים באריאל ואני בתוכם שמזמינים אותך ושכמותך להששואת כמות ואיכות הפירסומים. אתה נוהג בצורה לא חכמה ואני מניח שאתה בהחלט מדען מליגה ז. אני אומנם בכנס בינלאומי בחו"ל עם הרצאה מוזמנת

      ובכול זאת טורח לענות לך, אחד שיושב אני מניח בארץ כי אף אחד לא מעוניין לשמוע אותך.
      לפי התבטאותך אתה פרופסור. אבל אתה גס רוח ולא חכם.
      עם ישראל יכול לדעת שינם פרופסורים באוניברסיטאות שהם אהבלים כמוך.
      אני מתבייש שאתה נושא את התואר פרופסור.
      לפחות שתוק וסלק את הפוליטיקה מהאקדמיה

    3. מר אלי איני יודע מהו מיקצועך אבל אתה עושה סלט ושוכח שעדיין מדובר במוסד עם תקציב של מכללה

      ולכן גם כשאתה עושה השואה יש מספר לא מבוטל של פרופסורים באריאל שרמתם ורמת פירסומיהם גבוהה משלך.

      אז תפסיק להשמיץ. יכולת ההשואה שלך מעידה על איש מדע מליגה ז.

      אל תפחד מאריאל שתף איתם פעולה כך תוכל להתקדם בעצמך

  16. 103
    טרכטנברג רוצה להשיב לעיתון כגמולו לאחר שעמד לצידו בשעותיו הקשות ותמך בוועדות הסרק שלו
  17. 102
    טרכטנברג-אדם חצוף ההופך משרתו קרדום פוליטי לחפור בו בעודו מייחס החטוטרת של עצמו לאחרים.
    1. פרופסור טרכטנברג אדם מאופקהמצטיין בנימוס ואנדרסטייטמנט לכן מה שאמר על מל"ג יו"ש והמנדט שקיבל מאלוף הפיקוד זו עוד לשון המעטה
  18. 101
    רק לידיעתכם, דוגמה נוספת. כך צריך לעשות את זה.

    כאשר רצו לפתוח בית ספר לרוקחות, נוסף על זה שבירושלים - - שימו לב, לא אוניברסיטה שלמה - היתה ועדת בדיקה, שחבריה כלל לא היו ישראלים שבדקו את הצורך במוסד כזה. ולא פרופסורים - מוצלחים ככל שיהיו - ששניהם אנשי ימין, חובשי כיפה ומוטים פוליטית.

  19. 100
    מעניין שהמל"ג לא רצה לעסוק בענייני אריאל. הוקמה מל"ג יו"ש. גם זה לא טוב...

    א. חברי מל"ג ארצית לא רצו בכלל לדון בנושא של אריאל בטענה שאין להם סמכות על מה שקורה מחוץ לקוו הירוק. בסדר. הוקמה מל"ג יו"ש. עכשיו כאשר נראה שיתכן ומל"ג יו"ש תאשר את הפיכתה של אריאל לאוניברסיטה, הם טוענים שזה תקין.
    ב. היו להם 7 שנים לדון בשאלה האם יש צורך בעוד אוניברסיטה. למה נזכרו בכך רק כמה ימים לפני תאריך המכריע? כי הטעון האידיאולוגי לא עבד, והשמאלניים עברו לטעון תקציבי.

  20. 99
    רוב התגובות השמאלניות לא עיניניות, אריאל היא אוניברסיטה נקודה

    אני מציע לשמאלנים המלעיזים לבוא ולראות איך עושים אוניברסיטה לתפארת במדינת ישראל וכמובן בארץ חשראל.
    לפוליטיקאים אני אומר השמאל עושה רעש. זה בסדר, אבל על תאפשרו לרעש זה להפריע לכם להחליט נכון למען כולנו למען ילדנו.
    ולחברי הסגל באוניברסיטאות בעיקר לנשיאים העסוקים בפוליטיקה אני אומר, אל תפחדו התחרות תהיה הוגנת ואין לי ספק שאנו נוביל את ההשכלה הגבוהה בישראל בתחומים מסויימים כבר בשנים הבאות..

    באהבה למען כולנו

  21. 98
    אריאל היא אוניברסיטה, פועלת ומתנהגת כאוניברסיטה זו היא עובדה שאני מכיר מקרוב

    ולכן לטרטנברג אני אומר את המלצת לא להקים אוני נוספת על בסיס תקציבי.
    בזה נגמר תפקידך.
    המל"ג לא חייב לקבל את עמדתך. ולדעתי על המלג להכיר באריאל כאוניברסיטה על בסיס השגיה המדעיים.
    ולכל הפוליטיקאים והסמי פוליטיקאים המגיבים כן אני אומר די לרעש שאתם עושים.
    די להפריע למלאכת העשייה!!!!

    עשו בעצמכם!!!!!!!!!!!!!!

  22. 97
    לטרכטנברג במשפט אחד: 13 אלף הסטודנטים ומאות החוקרים שבחרו להצטרף למרכז האונ' אריאל אינם טועים. אריאל ראויה ביותר להפוך לאוניברסיטה.
    1. אז יתר 280 אלף הסטודנטים ואלפי החוקרים שבחרו

      להצטרף לכל אחד מיתר המוסדות להשכלה הגבוהה בארץ ולא לאריאל כן טועים? מעניין...

    2. למעט המתנחלים ופעילי הימין כל יתר המרצים והסטודנטים באריאל היו מתים להתקבל למוסד אקדמי אחר בישראל

      והגיעו למכללת אריאל רק בשל סף הקבלה הנמוך. זו האמת.

    3. למה אתה מוציא את אנשי הימין מהמשוואה אנחנו כאן מטעמים אידיאולוגיים. אתה בטח גר בתל אביב ושירתת בשקם או בחיל לא קרבי ואוסף כסף כדי לנדוד לארה"ב

      אז אנחנו יותר שורשיים ואתה אלה נידף חסר שורשים.

      אנחנו מאמינים בתקומת העם בארצו ואתה ילד מיסכן ומבולבל.

      לא נורא, אנו נדע ליסלוח לך על שהפרעת לנו במעשה הציוני

  23. 96
    אנשי הימין לא הולכים ישר
  24. 95
    יש לתמוך בקידום מל"ג יו"ש!

    בהתאם לשידרוג הכלכלי הממשמש ובא, יורחבו סמכויותיו של מל"ג יו"ש למספר מוסדות אקדמיים נוספים, בהם אוניברסיטאות ביר זית, א-נג'אח ואלקודס. הקריטריונים האדקמיים המצויינים שהוא מקדם יהפכו מידיית את כל האזור לחממת ידע בינלאומית! כמובן, יש לדאוג גם לכך שתקציבו החדש והמשודרג יחולק ע"פ קריטריונים שוים והוגנים, כפי שראשיו בוודאי שואפים אליהם...

  25. 94
    איזה יופי שכולכם מקשה אחת בעיתון המעודד חשיבה אחיד
  26. 93
    יש כל כך הרבה מכללות שרצו להפוך לאוניברסיטאות!

    מכללות שמלמדים בהן טובי המרצים בארץ (שחלקם גם מרצים בכל העולם).
    אף אחת לא קיבלה אישור - ממש לא קשור לימין'שמאל...

    ואז מגיעה אחת...מכללת אריאל....עושה מהכל סיפור כאילו זה קשור לעובדה שהיא בשטחים - וכולם רצים לתת לה. מזכיר קצת את הסיפור של או ג'י סימפסון....
    וכל הימנים/שמאלנים הרדיקליים - ממהרים לרוץ על השיח האינפנטילי הזה...

    אין מקום לאוניברסיטה נוספת, אין כסף לאוניברסיטה נוספת.
    מה כל כך קשה להבין?
    עוד אוניברסיטה = עוד מיסים. ולמס הכנסה לא ממש איכפת איזה פתק שמתם בקלפי!

  27. 92
    טרכטנברג נגוע בניגוד אינטרסים ובדעה מוקדמת מוטה. הוא הפך עצמו בדו"ח שחיבר לבילתי לגיטימי גם לעתיד - לא ניתן לו להשתולל יותר
  28. 91
    טרכטנברה הי צריך 4 שנים ו 364 יום להגיע למסכנה שגויה

    מל"ג יו"ש פעול מזה 4 שנים ו364 יום והגדירו את התנאים שהאוניברסיטה חייב לעמוד כדי לקבל את התואר.הדברים התפרסמו כבר לפני כמאט 5 שנים. כבר תוך שנה המוסד עמד בדרישות וחיכה לסוף ה 5 שנים. במשך כל התקופה פרופ. טרכטנברג לא פצה את פיו. פתאום יום לפני ההחלטה, 4 שנים ו364 יום הוא נזכר בעוד טעון מפוברק. כבר שולמית אלוני טענה שלא יתכן שאותו פרופסור מן המינין בטכניון יכול מדען אמיתי ברגע שהו עובר את הקו הירוק, ושיכלו מתרוקן, רק שהיא הכריזה את כך ביומה הראשון כשרת החינוך. אולי כדאי שפרופ. טרכטברג יפרסם את הסיבה למה לקח לו כל הרבה זמן כדי לפברק את טענה שלו????

  29. 90
    כל הכבוד, טרכטנברג עושה משהו טוב פעם ראשונה בחיים שלו
  30. 89
    טרכנטבר זורה חול בעיניים. כשאקדמית הדבר הוכרע ללא עוררין, הוא חוזר לשיקול עקרוני האים צריך אוני' או לא. אבל שאלה זו הוכרעה כבר מזמן, לפני 5 שנים על ידיי ממשלת ישראל שקבעה: צריך! היא אף ביקשה לבדוק האים המוסד מתאים או לא. עכשיו שאלת הצורך כבר לא רלוונטית. היא נענתה על ידיי הגורם המוסמך ביותר לפני 5 שנים. נא לא לבלבל אותנו.
  31. 88
    לא טראך ולא בטיח'. קום תקום אוניברסיטה באריאל, על אפו וחמתו של הטראכ- דביל הזה!
  32. 87
    כמה זוכים למכללת אריאל ב-2012 במענקי הקרן הלאומית למדע?

    תעיפו מבט ברשימת הזוכים של הקרן הלאומית למדע: http://isf.org.il/downloads/AdminSite/Messages/2012-Winners.pdf

    יש הרבה זוכים מתל-אביב, מהעברית, טכניון, חיפה, וכ"ו. יש אפילו לא מעט מהמרכז הבינתחומי, ממכללת אונו, ואפילו ממכללת הגליל המערבי.

    כמה זוכים מאריאל? 0.

    נו באמת, הרי הרמה האקדמית שם ירודה. אם מישהו חסר פניות מסתכל על המחקר שם, מדובר במכללה ברמה בינונית. מספיק לפוליטיקה בהשכלה הגבוהה!

    1. ועכשיו תבדקי מי וכמה ישראלים זכו במענקי מחקר של האגודה האמריקאית לכימיה. מסקנה: באקדמיה הישראלית מתקיים רדיפה של המוסד ועובדיו, ואילו האמריקאים הם נטולי פניות ואינם מעורבים בפוליטיקה המקומית
    2. תיקון לקשקוש המרושע של אהובה

      למעשה זכו בכל שנות קיום אריאל רק 3 חוקרים אבל בכל שנה מקבלים הרבה חוקרים ציונים גבוהים על ההצעות.
      הדבר היחיד שזה מעיד עליו הוא שיש בעיה באיך בוחרים לתקצב (כי נהוג שאחרי "טוב מאוד" אחד בהגשה השנייה החוקר מקבל ועבור אריאל המנהג לא ככ מתבצע)
      אגב בקרנות מחקר מהתעשייה אריאל מצטיינת שם אתה נשפט על פי מעשים.

    3. מה לעשות, באריאל לא יודעים לעשות מדע בסיסי

      מענקי הקרן הלאומית למדע נשפטים בצורה אנונימית על ידי חוקרים שרובם מחו"ל. הטענות על אפליה הן מגוחכות. צריך להודות באמת: במכללת אריאל עדיין לא יודעים לעשות מדע בסיסי. קרנות מהתעשייה לא ניתנות על מדע בסיסי אלא בדרך כלל על מוצרים.

  33. 86
    מדינת ישראל זרקה מאות מיליארדים על התיישבות בשטחים. ,אז מה זה עוד מיליארד או שניים

    מדינת ישראל זרקה לפח האשפה הנקרא הגדה המערבית וחבל עזה כסף רב ללא כל בקרה, אז מה זה עוד כמה מיליארדים אותם רוצים השרים האינטרסנטים להעביר ל"אוניברסיטה " נוספת. הכסף שנזרק על ההתנחלויות היה יכול לשמש לשיפור מהותי של מצבם של כללללללללללל אזרחי ישראל ,ולא רק אלו המאמינים במשיח בן דוד.

  34. 85
    אריאל קלטה מדענים עולי ברה"מ שאונ' של מרץ השפילו. עכשיו תנסו להתחרות עם אריאל במדע, הנדסה

    הם מפחדים. אין כבר רוב במדעים והנדסה לסמול והוא שולט בעזרת חברה ורוח. לכן פתאום נזכרו שליחיו לטרפד אריאל. לא יעזור לכם אפילו עם ביבי יתקפל עכשיו. מגיע לישראל ביתינו תקציבי מחקר כמו למרץ לפחות. לא רק זנד (עם יהודי לא קיים), ניב גורדון (חרם על ישראל) ופלד (להשמיד את ישראל) צריכים תקציבי מחקר. נתניהו האב לא עבר ועדות קבלה של מקץ פעם. זה לא יקרה.

    1. הרי לכם הצגה של עתיד ההשכלה הגבוהה בארץ בסגנון ברוך (אולי בחולם?): תקציב למדעני ישראל ביתינו, תקציב למדעני מרץ וכו' זה יבטיח כדברי שטייניץ פריחה של המדע והתרבות
  35. 84
    חייבים להקים שם אוניברסיטה, כדי שאנשים ברמתה של קרני אלדד יוכלו להיות בוגרי אוניברסיטה.
  36. 83
    ממשלה ימנית קיצונית

    הממשלה הימנית הקיצונית מקדמת כנראה שתי מערכות חינוך בישראל : אחת בשטחים הכבושים עבור מתנחלים ודתיים אחרים, והשניה, מאחורי הקו הירוק עבור אזרחי סוג ב' , כלומר , אזרחי ישראל הגרים מאחורי הקו הירוק..
    כנראה שהממשלה הקיצונית הימנית לא אוהבת את סוג החינוך שמעבירות האוניברסיטאות החילוניות בחיפה / ת"א / באר שבע.
    ממשלה ימנית קיצונית של דתיים ומתנחלים ועבור דתיים ומתנחלים.

  37. 82
    מדינת ישראל בדרך לאבדון

    מה שלא הצליחו הערבים בכול המלחמות שלהם נגד ישראל הדרך לאבדון הולכת באמצעות הפערים החברתים האדירים בין העשירים והעניים בגלל העדר סוציאליזם ויש קפיטליזם חזירי באמצעות הליכוד מ1977 עד היום

  38. 81
    מדינת יהודה משתלטת על מדינת ישראל
  39. 80
    מה חשוב באמת?

    פרופ' טרכטנברג היקר, עבורי אתה מייצג את השפיות, את האקדמיה הנאורה ואת הישראלי היפה, אז איך זה שפתאום שכחת מה חשוב באמת?
    ההתנהלות שלך בימים האלה נראית כאילו נדבקת בחיידק השררה וזה מאכזב במיוחד כשזה מגיע ממך. תשאל את עצמך את השאלות המהותיות באמת ותגלה שמאחורי ההשמצות, הטיעונים והאג'נדות נמצאת האמת הפשוטה- השלום, הנאורות, האנושיות יבואו על כולנו אם נבין שאריאל ואיתה כל מפעל ההתנחלויות הן לא סרטן ואם נשכיל נדע שדווקא מדו קיום כזה יכול לצמוח רק טוב. יש שם מכללה שמתפקדת כאוניברסיטה, יש שם חוקרים מצויינים, יש שם כמות אדירה של סטודנטים שמצביעים ברגליים ובוחרים ללמוד דווקא שם, יש שם מחקר מפותח, יש שם הוראה מצויינת, יש שם רצון ומוטיבציה אדירה לפתח את המדינה- אז שיהיו אוניברסיטה וידחפו את כולנו קדימה.

  40. 79
    יחי המלך טרכטנברג

    מה שטרכטנברג בעצם אומר שממשלה נבחרת בישראל אינה יכולה להקים אוניברסיטה אלא אם כן טרכטנברג אישר לה.

    אני מציע לבטל את הדמוקרטיה ולהמליך עלינו את טרכטנברג. יחי המלך!!

    1. יא אהבל, אוניברסיטה לא מקימים כמו שפותחים מאפייה, ומי שנותן פרופסורה ואפילו דוקטורט זה לא איזה פוליטיקאי דמיקולו שהיום הוא פה ומחר בכלא (בניזרי, דרעי, אשר ידלין) אלא מומחים מוכרים בעולם, בדיוק כמו שדמוקרטיה לא תחליט שהצלם הרשמי של הרב יוסף הוא אמן בינלאומי ופיקאסו זבל
    2. מה שטרכטנברג אומר, למעשה, זה

      שכשהממשלה הסמיכה אותו להיות זה שעומד בראש הגוף שאמון על נושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה ותקצובה, היא נתנה לו את המנדט להמליץ או שלא להמליץ להקים עוד אוניברסיטה בישראל. כל עוד המנדט הזה קיים, שרי האוצר והחינוך יכולים לעשות שמיניות באוויר, אבל זה לא יהיה נתון לשיקולם.

    3. אתה ממש לא מבין בדמוקרטיה

      בדמוקרטיה יש מגבלות לכוח של כולם -- כולל לכוחה של הממשלה הנבחרת. היא לא יכולה להחליט מה שבא לה. יש חוק, והיא כפופה לו. והיא גם לא יכולה להעניק טובות כראות עיניה לאדם מסוים או מוסד מסוים רק כי זה מה שבא לשרים. מותר לממשלה להחליט שבישראל צריכה לקום עוד אוניברסיטה. מותר לה לקבוע כמה תקציב תקצה הממשלה לחינוך האוניברסיטאי בישראל בכלל, והאם תקצוב האוניברסיטה החדשה יושג על ידי הגדלת העוגה או על-ידי חלוקתה מחדש. אבל מהרגע שקיבלה החלטה כזו, היא צריכה לפנות לאנשי מקצוע, והם אלה שיכריעו איזה מוסד מהמוסדות הקיימים יכול להוות בסיס לאוניברסיטה החדשה (או, לחילופין, להכריע במכרז בין מועמדים שונים להקמת מוסד חדש לחלוטין). היא לא יכולה להחליט, על דעת עצמה וללא מכרז: מוסד איקס, הוא ולא אחר, ישמש כאוניברסיטה, ואנחנו נקבע את תקציבה על דעת עצמנו. זה לא תואם את החוק, ולא תואם את עקרונות המימשל התקין. והאוניברסיטה שתיווצר כך תיכשל, כיוון שאף מוסד בעולם לא יכיר בתעודות שתנפיק.

    4. מה שאתה לא מבין זה שאוניברסיטה לא מאשרים במרכז הליכוד, היא צריכה לעמוד בסטנדרטים אקדמיים שאותם בודק ות"ת ולא הממשלה. מה לעשות, אוניברסיטה זה לא חנות מכולת.
    5. למה השמאלנים מתקשים בהבנת הנקרא, טרכטנברג רק ממליץ!!

      יש לי שאלה אישית לשמאלן הנחמד.
      תגיד אתה גם זורק אבנים על חיליי צה"ל בנעלין.

    6. תשובה לגדול הדור

      מתוק שלי את האוניברסיטה באריאל אישרו ששה פרופסורים שכל אחד מהם שם בכיס הקטן את טרכטנברג שהישגיו האקדמיים זניחים ביותר.

      אולי שמעת על חתן פרס נובל פרופסור ישראל אומן במקרה?

    7. טרכטנברג לא מבין

      מה שאתה אומר בעצם זה שהרמטכל יכול להכריז מלחמה ללא אישור הממשלה כי הממשלה הפקידה בידיו את הצבא.

      רק מאותגר אינטלקטואלית יכול לחשוב ככה.

      בדמוקרטיה חוץ מאשר שיקולים "מקצועיים" יש גם שיקולי מדיניות.

      המדינה למשל יכולה להשקיע ביהודה ושומרון ולא בתל אביב כי היא יודעת איפה תיפול הפצצה הגרעינית האיראנית.

    8. למבין בדמוקרטיה

      אולי המדינה החליטה שצריך לפתח את יהודה ושומרון?

      זו החלטה לגטימית, או שאולי זה בניגוד לאיזה עיקרון דמוקרטי ארטילאי שחלמת עליו כרגע?

    9. אז ככה

      מה שאני שמעתי זה שאת אוניברסיטת אריאל אישרה ועדה של ששה פרופסורים מובילים ולא מרכז הליכוד.

      כמו כן ות"ת = הועדה לתכנון ותקצוב רשאית להמליץ בעניינים תקציביים ותכנונייים אבל אין לה מילה וחצי מילה בנושאים אקדמיים שבהם חלק ניכר מחבריה לא מבין כלום.

    10. יהודה ושומרון אינם חלק מהמדינה

      וזה גם על פי החוק הישראלי (יו"ש, להבדיל מהגולן ומזרח ירושלים, מעולם לא סופחו למדינת ישראל). כך שאולי באמת החלטה של מדינה לפתח אזור שאיננו חלק ממנה איננה החלטה לגיטימית.

  41. 78
    הזנות כבר יותר לגיטמית ומוסרית ממעשי הממשלה הנוכחית.
  42. 77
    טרכטנברג היה טוב לליכוד רק כששימש כיסוי תחת לכלומנקיות ולרופסות של נתניהו. עכשיו הוא מתחיל להגזים
  43. 76
    בוקר טוב אליהו

    חמש שנים הועדה דנה, ורק עכשיו אדון טרכטנברג נזכר להתעורר, ככה עובדים במדינה מתוקנת? אם הייתה לו ביקורת הוא היה צריך לומר אותה בעת הקמת
    הועדה ולא עכשיו אחרי שחברי הסגל באריאל השקיעו אלפי שנות אדם כדי להפוך את המוסד לאוניברסיטה.

  44. 75
    יצא המרצע

    ברור למה השרים סער ושטייניץ בעד הפיכת המכללה באריאל לאוניברסיטה. שיקוליהם אינם אקדמיים אלא פוליטיים, קרי, שוחד פוליטי למפלגות הקואליציה התומכות בהתנחלות, וכל זאת בהשראת הבוס שלהם, ביבי. כל כך ברור. כל כך שקוף. נא לא לשכוח שהכספים המושקעים שם - בעוד עתידו הפוליטי של המקום אינו ידוע, היות שזהו שטח פלסטינאי - הם כספי המיסים שלנו, אזרחי המדינה, וזאת על חשבון הרווחה והבריאות. ועוד לקחת לתשומת לב ששום מוסד אקדמי בחו"ל , גם במדינות המקיימות יחסים דיפלומאטיים עם ישראל, לא יכיר ב"אוניברסיטת אריאל" ולא יצור עמה קשרים. המחקר המדעי כולו מבוסס על קשרים בין מוסדות אוניברסיטאים. זו תהיה, עם כן, אוניברסיטה עקרה.

  45. 74
    צודק בכל מילה.
  46. 73
    עוד צעד לקראת המדינה הדו-לאומית - הולכים בעיוורון לסיים את הציונות!
  47. 72
    טרכטנברג צדקן ומדבר יפה, לא הרבה יותר מזה
  48. 71
    טרכטנבר פוליטקאי! ומונע הוא עצמו מהשמאל הקיצוני!
  49. 70
    אנחנו בכלל בעד שיטת בדיקה כזו של "הערכה עצמית". אנחנו נבדוק את הבחינות שכתבנו וגם ניתן לנו ציון (גבוה כמובן)
  50. 69
    מאיפה לכל הרוחות שטייניץ מצא פתאום 50 מיליון שקל לזרוק למכללה בשטחים?????

    לשום דבר אין לו כסף - המצב קשה!! ופתאום - יש כסף לזרוק לשטחים!!!
    שר אוצר עלוב !!!

  51. 68
    מדינת ישראל בדרך לאבון

    מה שלא הצליחו הערבים בכול המלחמות שלהם בישראל יצליח הפער החברתי בין העשירים לבין הענים ביגלל שלטון הליכוד אשר הביא למדינה את הקפיטליזם החזירי האוכלת כול פינה במדינה

  52. 67
    אם יש מל"ג יו"ש אז שרק מתנחלי יו"ש יממנו מכספם הפרטי את האונברסיטה
  53. 66
    בוקר טוב פרופ' גם אותך ביבי וחברו הפילוסוף מרחו

    שטייניץ והקומבינטור נתניהו עובדים על כולם בעיינים. האם גם באמריקה זה היה יכול להיות...? מדינת חלם לאזרחים מסכנים.

  54. 65
    לפני יומיים טענו אנשי ימין שפקידים הם ששולטים במדינה. סער פקיד ?
  55. 64
    אם באמת היה מעניין הצורך הכלכלי\ציוני

    היו דואגים להפוך את מכללת תל חי או את מכללת ספיר לאוניברסיטה.
    מכיוון שציונות בימינו אנו יכולה להתקיים רק בשטחים, חצי שעה מתל אביב תוך כדי אצבע משולשת לערבים, מקימים את האוניברסיטה באריאל.

  56. 63
    ישנה החלטת ממשלה לאשר תוך 5 שנים !! אתם מעל לממשלה ? מי שמכם?? מי ?
    1. אממ... הממשלה, בהחלטה 666 מיום 6.6.77

      היא זו שהסמיכה את ות"ת להיות הגוף המתקצב והמתכנן של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, ומתוקף כך, הות"ת יכולה להביע את עמדתה המקצועית בנושא.

    2. החלטה 666 היא אכן הקובעת. אם שר האוצר מחליט איפה ומתי תבנה אוניברסיטה אז בשביל מה צריך את ות"ת ויועציה ומומחיה. צריך פשוט לשאול את דעת שר האוצר. הות"ת מיותר, המל"ג מיותר, שר האוצר הוא המומחה לפיתוח ההשכלה הגבוהה
  57. 62
    עכשיו אנחנו יודעים שטרכטנברג שמאלני. הוא לא רוצה שישראל תהיה באריאל, הוא לא רוצה שנשלוט ב4 מליון פלסטינים, הוא לא רוצה חרם על מדינת ישראל, הוא לא רוצה אנטישמיות והוא לא רוצה שברוך מרזל יהיה המוטו של מדינת ישראל. עכשיו אנחנו יודעים שטרכטנברג שמאלני, לא עומדת בקריטריונים איכותיים עלק. הוא מפחד שלא יפרסמו את המאמרים שלו. לא צריך אוניברסיטה נוספת עלק. הוא פשוט חושב שהמשך הכיבוש לא טוב לכלכלה, לא טוב לחינוך, לא טוב ליציבות, לא טוב לביטחון ואחת הסיבות להתנהגות המחורבנת של הנוער שלנו שחושב שהכל מגיע לו כי הוא נצר לאיזה זרע קדוש ולא עושה חשבון לאף אחד.
  58. 61
    הארץ, למה אתם משתמשים במלים מכובסות? זו מכללה, לא מרכז אוניברסיטאי. אין דבר כזה, אתם יודעים, זו המצאה לשונית מגעילה מסביבתה של לימור האיומה לבנת.
  59. 60
    מי מנע ממנו להעלות את הטענות האלה עם כינוס ועדת הבדיקה, ולכל המאוחר כשפרסמה את עמדתה?

    אם הביקורת כנה ועניינית, מדוע היא מושמעת ימים ספורים לפני הכינוס המכריע שבו תתקבל ההחלטה?
    והאם הות"ת בראשותו אינו נגוע בניגוד עניינים, ואינו נשלט על ידי ראשי האוניברסיטאות הקיימות, שרוצות תחרות כמו שאני רוצה טחורים?

    1. הוועדה הגישה את המלצותיה בחודש פברואר 2012 בסה"כ.

      מאז נעשו ניסיונות להגיע לפשרה עם המוסד בלי לפוצץ את הסיפור, כאשר לפני כשבועיים דחה הועד המנהל של אריאל את ההסכם שגובש. לאור זאת, לא נותרה ברירה אלא להוציא את המסמך הנ"ל, ולערער על עבודת הוועדה.

  60. 59
    לחשוב מחוץ לקופסא!

    במקום להחרים ולנדות את האוניברסיטה הצעירה ייטיב המימסד האקדמי בתוך מדינת ישראל אם ייערך לקלוט את הבוגרים והמוסמכים של "אוניברסיטת" אריאל במכינות קדם-אקדמיות (כמובן בתנאי שייעמדו בתנאי הסף).

    1. ואם הם לא יעמדו בתנאי הסף - אל דאגה שטייניץ את סער ישאלו את לימור לבנת איך דואגים להוריד את תנאי הסף. היא מומחית בזה.
    2. גדול!
  61. 58
    לא "ארי" ובטח לא "אל", עול על תושבי ישראל ועתידה.
  62. 57
    אין כסף לכבאיות, אין כסף לדיור ציבורי, מעלים מסים כי אין כסף לחינוך - אבל תמיד יש עוד כמה עשרות מיליונים בשביל המתנחבלים. אני מתחנן בפני מנהיגי הציבור האמוני: מצצתם ממני כל אגורה במסים, אני לא עומד בזה, די!

    תפסיקו לגזול את כבשת הרש, אתם עוכרי ישראל האמיתיים.

  63. 56
    מדינת יהודה ,עול על העם היושב בישראל. אלפי דונמים מאדמות הנגב מיושבים על ידי בדווים ,ואלה במדינת יהודה חולמים בהזיות ! חלק מהמילארדים שנשפכו שם,יכלו לבנות עוד ערים וישובים בנגב והגליל הישראלי !
  64. 55
    אני בעד להכריז אוניברסיטה וזכיות שוות כולל בחירה לכנסת לכל הפלסטינים. או שתי מדינות לשני עמים ושלא יכנסו לי לתחתונים. מה שיבוא קודם...
  65. 54
    טרכטנברג, תתבייש!! דואג לברנג'ה האקדמית של תל אביב וירושלים

    שולח מסמך 24 שעות לפני ההחלטה, איזו התנהגות מכוערת

    1. למה אתה חושב שהוא דואג לברנז'ה של תל אביב. כמה רחוקה אריאל מתל-אביב?

      למה למשל לא יהפכו את הגליל לאוניברסיטה עם כמה קמפוסים כמו תל-חי, כנרת, עמק יזרעאל וכו' במקום להקים עוד מוסד ליד תל אביב?

  66. 53
    איפה תגובת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ? איפה תגובת חתני פרס נובל וכלתו ? עושים מעשה סדום בהשכלה הגבוהה בישראל ואתם ממלאים פיכם מים ?
    1. הם אמרו את דברם, אך בממשלה המתנהלת כמאפיה בריונית ימנית לא סופרים קולות שפויים. מחרבנים עליהם כמו על החוק
    2. קולות שפויים ? עדה יונת, הרשקו, צ'חנובר, שכטמן ואנשי האקדמיה הלאומית למדעים הם בכירי המדענים ואנשי הרוח, כשמדובר בהשכלה לא השפיות נמדדת אלא ההישגים המחקריים, והם עצטמים ונפלאים בשביל מדינה בת 7 מיליון תושבים, ותדמיתה של ישראל בעולם לא נגזרת מדמויות קיקיוניות כמו גדעון סער או יובל שטייניץ (גדעון ויובל Who?) אלא מהקודמים שהזכרתי

      יצא בסוף שהחרם של המדענים האנגלים על עמיתיהם הישראלים מוצדק. תקיים האקדמיה הלאומית למדעים דיון פומבי גדול, עם כל הפרסום הנדרש, ותשלם פרסומת על עמוד שלם בכל היומונים, ובו תאמר את דברה.

  67. 52
    טרכטנברג:"אסור שהדיון יהיה על בסיס פוליטי/אידיאולוגי"

    לעג לרש. הרי כל ההתנחלויות בשטחים הוקמו "על בסיס אידיאולוגי/פוליטי". ובאמת מה הם 100 מיליון ש"ח לאריאל לעומת 100 מיליארד דולר שהוצאו עד היום בשטחים?ישראל הולכת ומעמיקה את אחיזתה בשטחים והופכת את הסיסמא :"שתי מדינות" ללעג ולקלס.

  68. 51
    אני כבר לא יודע מי מביך יותר טכטנברג או הארץ
    1. מי שמביך פה יותר מכולם

      הוא זה שכותב את אותה הודעה כבר 3 פעמים...

  69. 50
    כרגיל משקיעים ביו"ש וזונחים את הנגב והגליל

    בתקווה שלמצביעי הליכוד המסורתיים מעיירות הפיתוח בגליל ובנגב יש זכרון ארוך , וישימו את הפתק הנכון בקלפי בבא העת, כי כרגיל ה"ליכוד" זונח אותם לאנחות וממשיך להשקיע ולטפח את יו"ש.

  70. 49
    האם אמיר חצרוני, שקיבל פרופסורה מאריאל וממל"ג יו"ש, היא דוגמה לסיבות הטובות שבגינן יש להפוך את אריאל לאוניברסיטה?
  71. 48
    סער ושטייניץ תורמים מכספינו. אני מציע לשנות את שם המכללה באריאל לאוניברסיטת "סער-שטייניץ". עם תרומה כה נכבדה של 50 מיליון לא מגיע להם???
  72. 47
    רוצים לעשות גלים? פרסמו צילומים של חברי ועדת הבדיקה של מל"ג יו"ש. לא תמצאו חבורה שנראית יותר מפד"לניקית מהם.
  73. 46
    טרכטנברג עושה צחוק מעצמו!

    כל כך הרבה שטויות ומילים!! ההתנגדות של טרכטנברג היא פוליטית שיפסיק עם המשחקים!!
    אריאל ראויה להיות אוניברסיטה!!

  74. 45
    מעמדם של חברי הועדה המכובדים

    הרשיתי לעצמי לתרגם את הפסקה האחרונה בכתבה לעברית:
    "הקרנפים אינם אשמים בהיותם כאלה, אולם אינם יכולים להתנער ממשמעות היותם קרנפים. גם אם ירצו מאד להשתחרר ממהותם, הרי עורם העבה, הקרן או השתיים של חוטמם, אזניהם המרצדות ופרסותיהם הרומסות, יעידו עליהם כאלף עדים: קרנפים אתם!

  75. 44
    שטיינצ את סהר שניהם רוצים להיות ראשי ממשלה שניהם שירתו כגובניקים בצהל

    הם מוכנים לשחד את אריאל בעשרות מיליונים אבל לחלשים כלום כי הם לא חברי מרכז ליכוד אפשר לחלק במוו למיתנחלים

  76. 43
    מה הבעיה? לשטייניץ יש 50 מליון שלקח מאיתנו.
  77. 42
    מוס אלטשולר הוא מתמטיקאי דתי שעבד (עובד ?) בבאר שבע, תלמידו של הלל פירסטנברג, עוד מתמטיקאי דתי (ומוכר בעולם). האם במינוי של דתי לאומי לעמוד בראש מל''ג יו''ש אין כדי להטות את ץוצאות הדיון ? כלומר, האם אין כאן משחק מכור ?

    מי הפרופסורים מחו''ל שנותנים יד לסיפור כזה ? אקדמיה זה לא בית זונות, ואמיר חצרוני הוא כנראה רק קצה הקרחון למינויים המופרכים באריאל. אם יש בארץ דבר שפ-ועל כמו שצריך לפחות עד עכשיו, יחד עם מערכות הצדק, הבריאות וההגנה, הרי זוההשכלה הגבוהה. אבל מי שמתקיף את המערכות האחרות תוקף גם את המערכת הזאת : הכותרת בהחלט נכונה, Manuel, תמשיך להשיב אש רק שלא תהייה היחיד. וֹמה עם האקדמיה למדעים, למה הירא שותקת ? אני רוצה לשמוע מה יש לכם להגיד ? ומה עם חתני וכלת פרס נובל ?קדימה, חברים, תצאו לקרב, אם לא האנלפבתים האלה יאכלו אתכם !

    1. אתה אומר דברים נכונים. חבל רק שהכותרת של ההודעה שלך לא לעניין.

      אם הוא דתי או לא דתי - זה (בפני עצמו) לא באמת משנה, ולא באמת מטה שום דבר לשום כיוון.

  78. 41
    סופסוף דעה מנומקת ואינטיליגנטית בנושא
  79. 40
    מיכללה סוג ז'. ןלא משנה איזה שם יתן לה הימין ההזוי.
  80. 39
    המרכז האקדמי אריאל - פרסומים מדעיים

    במרכז האוניברסיטאי אריאל מועסקים 260 אנשי סגל ולומדים כ-13,000 סטודנטים (1). בשנת 2010 הפיק המוסד 167 מאמרים אקדמיים בעלי ממוצע של 1.93 ציטוטים למאמר (2).

    מכללת תל-חי – לא מצאתי נתון לגבי גודל הסגל האקדמי, אולם מספר הסטודנטים הוא פחות או יותר שליש (4000) ממספר הסטודנטים באריאל (3). בשנת 2010 תפוקת המוסד הייתה 59 מאמרים בעלי ממוצע של 3.31 ציטוטים למאמר (4).

    אוניברסיטת תל-אביב, בעלת 29,000 סטודנטים (5) (לא מצאתי את נתון גודל הסגל) הפיקה באותה שנה 6294 מאמרים בעלי ממוצע ציטוטים של 4 (6).

    בהנחה שמספר הסטודנטים הוא קירוב טוב לגודל המוסד ולמספר אנשי הסגל בו, אריאל ותל-חי הפיקו מספר דומה של מאמרים, אולם תל-חי הניבה מאמרים הרבה יותר משפיעים. אוניברסיטת תל-אביב, אשר אריאל רואה בה מקבילה, גדולה פי ממנה פי 2.3 אבל הפיקה פי 37 מאמרים אקדמיים, כל אחד מהם מצוטט יותר מפי 2 ממקבילו במרכז האוניברסיטאי.

    לסיכום, אריאל היא מוסד סביר כמכללה אך אינה מתקרבת לקצות האצבעות של האוניברסיטאות (תל אביב היא אוניברסיטה ממוצעת בארץ – מדורגת תחת העברית, הטכניון ומכון וויצמן אך מעל חיפה, בן-גוריון ובר-אילן). היא ממוקמת במרכז הארץ, בו נמצאות שתי אוניברסיטאות, מכון וויצמן ועשרות מכללות. אוניברסיטת חיפה היא הצפונית ביותר בארץ.
    אם כך, אריאל ראויה להיות אוניברסיטה לא מבחינה אקדמית ולא מבחינה חברתית. הסיבה היחידה שבגינה היא תקבל את המעמד ואת התקציבים היא היותה מעבר לקו הירוק. מי שחושב שכך צריכה מערכת ההשכלה הגבוהה להתנהל, שירים את ידו בבקשה.

    (1) http://www.ariel.ac.il/about-the-center/about
    (2) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=13&viewType=summary
    (3) http://website.telhai.ac.il/en/?cmd=about
    (4) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=10&viewType=summary
    (5) http://new.tau.ac.il/past-present-future
    (6) http://apps.webofknowledge.com/CitationReport.do?product=UA&search_mode=CitationReport&SID=P1lB52HgND8pLAaNN6K&page=1&cr_pqid=12&viewType=summary

    1. טוב, למי שמגיע מגיע- כל הכבוד, מעניין שבטוק בק שלך למדתי יותר מאשר מהכתבה.
    2. תודה רבה על הבדיקה היסודית!
    3. תגובה מנומקת יפה
    4. אני אעזור לך להשלים את החסר:

      בתל-חי יש, נכון לשנת 2011 כ-83 חברי סגל אקדמי (שווה ערך משרה שלמות), לעומת 210 חברי סגל אקדמי (שווה ערך משרות שלמות) באריאל. כלומר, פי 2.5 פחות מאשר באריאל.
      בתל-אביב היו ב-2011 כ-930 חברי סגל (שווה ערך משרות שלמות), כלומר פי 4.4 יותר חברי סגל באריאל.

      אגב, באריאל לא לומדים 13 אלף סטודנטים, אלא קצת פחות מ-10,000, ובתל-חי קצת יותר מ-3,000 סטודנטים.

      בכל מקרה, זה לא משנה בהרבה את הניתוח שעשית, והתוצאות הן כמובן חד-משמעיות. כל הכבוד על המאמץ!

    5. אי דיוקים !

      1. יש בת"א כ 1000 אנשי סגל שהם פי 3.6 מרצים מבאריאל
      2. באריאל 412 פרסומים ב ISI ו 31 ספרים בהוצאות מכובדות
      אפשר למצוא חוברת פרסומים באתר של המרכז.

      היחס הוא: 1:4 אבל יש לקחת בחשבון שת"א היא האוניברסיטה המוצלחת ביותר בישראל על פי פרסומי ISI, לעומת בר אילן וחיפה אנחנו עדיפים באותו מדד.

      לגבי תל חי - הרוב מחלקות "הומניות" ולכן אין בסיס להשוואה ואני מניח שאתה יודע זאת.

    6. נראה שהמגיבים הפרופסור ומישו הביאו נתונים נחרצים

      המדד של מספר וטיב המאמרים ביחס לאנשי סגל הוא מדד מכריע.
      מה לאלטושלר, סער ושטייניץ לומר בעניין??

    7. h factor

      מה ה- h factor - מספר הפרסומים עם לפחות h ציתותים - של מכללת/מרכז אוניברסיטאי אריאל? 36 ע"פ ISI. זהו h פקטור מביך לאוניברסיטה! בנוסף, המאמרים המצותתים ביותר הם לא כאלה אשר יצאו מאריאל אלה מחקרים אשר אחד המחברים אי-שם באמצע הרשימה הוא מאריאל.

      לשם השוואה, h-factor 36 מתאים לפרופסור חבר מצויין או פרןפסור מלא בנוני.

  81. 38
    האוזנים תצילנה

    לכל בר דעת ברור שיש רכיב אקדמי ורכיב פוליטי בכל החלטה. גם בהחלטה שלבר אילן יהיה בית ספר לרפואה בגליל (החלטה מצוינת) היה רכיב פוליטי. פוליטיקה איננה מילה גסה. לעצם העניין, אין ספק שאוניברסיטה נוספת היא צו השעה. לא רק שאוכלוסית ישראל גדלה פי 2.5 מאז שהוקמה האוניברסיטה האחרונה, אלי שהיהודי ושומרון יושבים למעלה מ-400,000 ישראלים, וכן, הם ישבו במולדתם ההסטורית לעולם. המכללה באריאל פתוחה לכל, גם לערבים, וכך ראוי. אוסיף ואומר שהגיע הזמן להקים בגליל אוניברסיטה ערבית. יוזמה זו צריכה להיות חלק בלתי נפרד משילוב הערבים כולל שרותם בצבא ובשרות לאומי.

    1. הצחקת אותי - "המכללה באריאל פתוחה לכל, גם לערבים"
  82. 37
    סער יקריב את כל ילדי ישראל עבור יהודה ושומרון
  83. 36
    אף אחת מהאונברסיטאות בארץ לא נבדקה בסטנדרטים בה מחמירים לפני שקבלו הכרה

    בסוף המאמר משבח פרופ' טרכטנברג את חברי הועדה: "חוקרים מוכרים ידועים מהשורה הראשונה, בעלי מעמד אקדמי רם". חברי הועדה מהווים נציגות בכירה של האוניברסיטאות בארץ:
    פרופ' עמוס אלטשולר - יו"ר הוועדה, יו"ר מל"ג יו"ש, דקן הפקולטה לשעבר למדעי הטבע אוניברסיטת בן גוריון.
    פרופ' ישראל אומן - חתן פרס נובל לכלכלה, חתן פרס ישראל. חבר האקדמיה הישראלית למדעים, האוניברסיטה העברית.
    פרופ' דוד חסון - לשעבר סגן נשיא למחקר ולפיתוח ודקן הפקולטה להנדסה כימית, הטכניון.
    פרופ' מאיר ויליצ'יק - חתן פרס וולף ופרס ישראל למדעי החיים. חבר האקדמיה הישראלית למדעים, מכון ויצמן.
    פרופ' דניאל שפרבר - חתן פרס ישראל במדעי היהדות, אוניברסיטת בר אילן.
    פרופ' טוביה מילוא - דקן לשעבר של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א.
    היעדים של הועדה פורסמו במועד הקמתה. מדוע רק כאשר מסקנות הועדה אינם תואמים את השקפת עולמם הפוליטית של חלק מהפרופסורים, הם נזכרים לערר על ליגטמיות הועדה?

  84. 35
    אני לא מבין, הרי באריאל מלמד כוכב אהב ישראל ואוהב הבריות, סיני ועוקר סילמנים וטוחנם זה בזהכמו אמיר חצרוני, ופטרוניה הם בבר אילן, שהיא כבר ברמת גן ולא ברמת פעוטון, אז למה לא לשדרג את מכללת אריק ?
  85. 34
    הזנות כבר יותר סימפטית ממעשי הממשלה בשטחי הכיבוש. חבל שעל מעשה הזנות הזה משלמים בכסף שלי נגד רצוני.
  86. 33
    הגיע הזמן להפסיק לסבסד מכל כיוון אפשרי את תושבי יו"ש על חשבון תושבי מדינת ישראל

    צריך לשנות סדרי עדיפויות, להפסיק את המימון העודף והסיבסוד של הישובים והתושבים ביו"ש בכל אלף הדרכים העקלקלות וסעיפי התקציב החבויים לעומת הישובים בשטח מדינת ישראל.
    המתנחלים וההתנחלויות הם גם מאותו סוג של הטיקונים/הועדים המושחתים הגדולים/החרדים מבחינת עוצמת החליבה של הציבור ממעמד הבניים ומשלם המיסים ומחזיק את המדינה הזאת על כל הציבורים המיוחסים מבחינה תקציבית שבה.

  87. 32
    לא בעולם ולא בקרב הישראלים

    פח אשפה של הלאומנות הדתית זה לא אוניברסיטה

    1. אם הישראלים אנטישמים כמוך -אז לא. אם הם יהודים בהשתייכותם, אז יש לגיטימיות
  88. 31
    סוף סוף- מזל שיש מישהו שאמר את זה.
  89. 30
    אוניברסיטה באריאל,

    כי אם הייתה כזו מכללה בשדרות, ברור שהיו מאשרים אותה.אבל צבועי האקדמיה מונעים משיקולים זרים.

  90. 29
    תהיה ״אוניברסיטה״ בשטחים הכבושים ולא יהיה גיוס לכל.
  91. 28
    הפעם דרושים צעדים דרסטיים - איום בהתפטרות של כל ראשי האוניברסיטאות

    אם המחדל הנורא של הפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה יקרום עור וגידים, חייבת לבוא תגובת נגד חריפה של ראשי האוניברסיטאות, כגון התפטרות של כולם. אולי זה ישפיע על הפוליטיקאים שלנו. חחח... יא רייט. אבל ברצינות, לא יכול להיות שהציניות וחוסר המוסר המשווע של "מנהיגינו" הדגולים יחדרו באופן כ"כ בוטה גם לעולם האקדמיה. צריך לומר "עד כאן"! רוצים עוד אוניברסיטה? אין בעיה, בצפון (תל-חי, עמק הירדן, גליל מערבי) ובדרום (ספיר) יש יופי של מכללות שניתן להפוך לאוניברסיטה, בתהליך מסודר ומובנה. אני בעד. אבל אוניברסיטה באריאל לא רק מנוגדת לכל היגיון כלכלי וחברתי, אלא מנוגדת לכל מה שהמושג "אוניברסיטה" מייצג. אין ספק שהיא תהיה מצורעת בעולם, ובצדק. כן, כן, למרות שבימין יוכלו לנפנף בדו"ח השופט לוי הקובע כי אין כיבוש. בדיחה מצוינת. ואני דווקא חשבתי שלמתנחלים אין חוש הומור. אני חוזר בי. בכל מקרה, את העוול הזה יהיה קשה לתקן. עוול מוסרי, אנושי, אקדמי וכלכלי. אולי פשוט נשלח נציג ממכללת אריאל, למשל פרופ' אמיר חצרוני, למסע שכנועים בינלאומי. הוא האדם המתאים לתפקיד! נו מילא, גם ככה המדינה שלנו הופכת לאתנוקרטיה תיאוקרטית מטורפת בקצב מבהיל. באסה

  92. 27
    בשנת משבר , כשהגירעון גדל , מגדילים מיסים ומקצצים בשירותים , פתאום יש כסף לשוחד פוליטי גס של 150 מליון? קואליציאת המיעוטים ממשיכה להכות בציבור.
  93. 26
    ואחר כך ישאלו איפה הכסף וגם יקצצו לאוניברסיטאות תקציבים, כדי לאפשר לתקצב את העוגה שמגדילים משיקולים פוליטיים
  94. 25
    הוא לא אמור לתת פתרונות לדיור הציבורי? מה הוא נדחף לחיינו?
  95. 24
    אה, הדוח סתם ככה הגיע לידי ה?

    סתם כך מגיע לו דוח לידי הארץ. טרכטנברג אתה אדם שפל ואנטי דמוקרט.

    1. הדו"ח נמסר למל"ג יו"ש

      מהרגע שנשלח, אין מה להסתיר אותו מהציבור.

  96. 23
    טרכטנברג אתה מביך.
    1. לא, אתה!
  97. 22
    ממתי בעיות זניחות כגון לגיטימיות הפריעה לשר החינוך סער ולשאר שרי הליכוד ש"ס וישראל ביתנו?
    1. ממתי "הלגיטימיות" מצד השמאל הקיצוני והאנטישמיות הבינ"ל הוא גורם שיש להתחשב בו?
    2. מאז שחוקרים רציניים זקוקים לשיתוף פעולה עם עמיתים בעולם ולא פחות מזה זקוקים למענקים מקרנות בינלאומיות

      מיליוני השקלים ששטייניץ מוכן לשפוך למכללת אריאל על חשבון האוניברסיטאות המוכרות והרציניות לא יחפו על העדר תמיכה בינלאומית והכרה בינלאומית.

  98. 21
    כמה שאתה צודק פרוסור טרכטנברג, כמה שזה לא ישנה כלום
  99. 20
    תשובה ניצחת להשגות של טרכטנברג

    המצוינות של מוסד אקדמי נגזרת בראש ובראשונה מהמצוינות של הצוות האקדמי הפועל במסגרתו. כאן יש למכללת אריאל אס מנצח שלא עומד לרשות אף מוסד אחר בארץ ובעולם: ה"פרופסור" לתקשורת אמיר חצרוני!!!

  100. 19
    אריאל היא בסופו של דבר מכללת זבל פוליטי

    צריך לעצור את מצעד האיוולת הזאת שבו ינתן למכללה סוג ז' מעמד של
    אוניברסיטה ומסיבות פוליטית בלבד
    האם אין בממשלה הזאת אפילו צדיק אחד שמבין זאת וילחם על כך?

    1. אני מניחה שזו היתה שאלה רטורית

      כששר החינוך מוכן להרוס את מערכת ההשכלה הגבוהה כולה בשביל אידאולוגיה מטורפת במקרה הטוב, הון פוליטי בפריימריס במקרה הפחות טוב מה אתה מצפה משאר הבבונים שמקיפים אותו...

  101. 18
    לדיור ציבורי אין כסף - אבל לזה יש כסף.
  102. 17
    too little too late
  103. 16
    את הטיעונים האלה היה צריך להשמיע כשהקימו את מל"ג יו"ש, ובעיקר כשחברים שמלאנים במל"ג קבעו ברוב חכמה ומוסר שהיא לא מוסמכת לדון במוסדות שמעבר לקו הירוק

    מי שהכניס פוליטיקה לדיון הזה מלכתחילה הם אנשי שמאל, שדחקו את המל"ג והות"ת שלא לדון בשום דבר שקשור למה שמעבר לקו הירוק הקדוש (נו, הכיבוש הרגיל).
    כל השאר זה רק תוצאה של המהלך האווילי שלהם.
    אז הוקמה מל"ג יו"ש, ששמאלנינו יפי הנפש סירבו להשתתף בה, וכך הם איבדו שליטה על התהליך.
    ועכשוי הם מייללים.
    אז יכול להיות שפרופסור טרכטנברג צודק, והשאלה האמיתית היא האם ישראל זקוקה לעוד אוניברסיטה (דיון קצת משונה לאור העבודה שעשרות שנים שלא הוקמה בישראל אוניברסיטה, ואוכלוסיית המדינה הכפילה את עצמה ואף יותר מכך).
    אבל מי שרוצה לנהל את הדיון הזה, צריך לצאת מנקודת הנחה שאריאל היא חלק מישראל והיא משרתת את ישראל ואזרחיה....

    1. לא הבנת. למל"ג אין סמכות לדון במוסדות שמעבר לקו הירוק לא כי הם שמאלנים אלא כי המל"ג רשאי לפעול רק בתחומי מדינת ישראל הריבונית, והשטחים (איו"ש בשבילך) עדיין אינם נחשבים שטח ריבוני ישראלי. מה לעשות? יספחו חבריך מן הימין את השטחים הללו, ואז המל"ג 'השמאלני' יהיה חייב לדון במוסדות המצוים שם. נו? למה אתם מחכים? לספח! לספח! עכשיו!

      ובאשר לטענתך השניה: יכול להיות שיש מקום להקים אוניברסיטה נוספת בארץ. יכול להיות. אבל מדוע ברירת המחדל היא אריאל דווקא? מדוע לא ספיר? המרכז הבין תחומי בהרצליה? בית ברל? מדוע דווקא אריאל?

    2. למה "חייבים" לצאת מתוך הנחה שגויה?

      אריאל איננה חלק ממדינת ישראל. נקודה. על מעמדה של קצרין, למשל, אפשר להתווכח -- הגולן סופח למדינת ישראל, כך שלפי החוק הישראלי קצרין היא חלק מהמדינה, אך יהיו שיטענו שהחוק הבינלאומי קובע אחרת. לא כך לגבי אריאל: יהודה ושומרון מעולם לא סופחו לישראל, ולכן אריאל איננה חלק ממדינת ישראל. זו הסיבה שהמל"ג החליט לא להתערב בנעשה ביו"ש -- כי הוא חש שאין לו סמכות לגבי חבלי ארץ שאפילו החוק *הישראלי* איננו מכיר בהם כחלק מהמדינה.

  104. 15
    אני מחרים את המכללה ליהודים בלבד

    לעולם לא אתמוך בשום מוסד ממוסדות הגזל שמעבר לקו הירוק.

  105. 14
    הרמה האקדמית במוסד המהולל הזה דומה לשכניו ביר זיד וא-נג'אף

    אחד שיודע

    1. איפה ביר זית ואיפה אריאל!

      אוניברסיטת ביר זית היא אוניברסיטה איכותית. בזמנו, כשהצבא עוד איפשר את זה, סטודנטים מכל העולם הערבי היו באים ללמוד בביר זית. המכללה באריאל, לעומת זאת, היא סתם תת-רמה. מרצים נבחרים שם לעבודה על פי מפתח פוליטי, ומקודמים לפי דעותיהם. את החוקרים הפחות-או-יותר טובים שעובדים שם אפשר לספור על אצבעות יד אחת. אולי. נדמה לי שהצירוף "פרופסור אמיר חצרוני" אומר את הכל.

    2. נכון אמרת. יש אוניברסיטה ברמת גן ויש הבת שלה, ברמת גנון.
  106. 13
    כשפוליטיקאים קובעים מהי אוניברסיטה הטוטליטריות כבר כאן. יום שחור.
    1. יש לדייק - אלוף הפיקוד מינה את ועדת הבדיקה!

      אקדמיה צבאית יעני

    2. כשפוליטיקאים שמאלנים (ראשי האוניברסיטאות השמאלנים) קובעים מהי אוניברסיטה,זוהי הדמוקרטיה בהתגלמותה. כלומר,הדמוקרטיה העממית.
    3. זה מצחיק כי כתבת שראשי אוניברסיטאות הם פוליטיקאים
    4. אלוף הכיבוש

      בתור פרופסור, אה?

    5. דרור,

      נמאסת. סגור מדפים ולך לישון. לא פוליטיקאים שמאלנים ולא ימנים או מזרחיים או מערביים קובעים אוניברסיטה מהי. אתה אמור לעמוד בתחרות עם אלפי מוסדות בכל העולם.

  107. 12
    מאורת העקרבים באריאל היא אוניברסיטה כמו שאני בנו של איינשטיין.
    1. למה אתה מדבר ככה?
  108. 11
    כלום אינו עוצר את "מרכבת הסיפוח", והפעם כיפוף הכללים והעקרונות לטובת ייסוד אוניברסיטה על אדמה פלשתינאית
    1. כיפוף? ניפוץ מערכת החוק תחת שלטון ביבי ליברמן ושות'- על זה צריכים המוחים להעיף את המושחתים מהשלטון. מי שלא אחראים שיעופו לכל הרוחות
    2. צודק.

      אלא שעל הדרך הורסים את כל האקדמיה הישראלית. אתם חושבים שאפשר לנהל מסודות אקדמיים בלי קשרים עם מוסדות בחו"ל? תשכחו מזה.

  109. 10
    ברור לחלוטין שיש פה מניע פוליטי מובהק ולא אקדמי.והמשאבים מהקופה הכללית לטובת מגזר מצומצם חצוף דפוס מוכר במחוזותינו.
  110. 9
    עכשיו נזכרת? חמש שנים נרדמת? אני חושד שמניעיך נגוע
    1. חמש שנים? הוא יו"ר ות"ת פחות מ-3 שנים.
  111. 8
    הארץ בבקשה לא לצנזר אותי כמו כמה פעמים בעניין זה אתמול. טרכטנברג, יפה אמרת! אבל המילים מחייבות: בהנחה שתהיה התעלמות מהגורמים שציינת ולפיכך "פגיעה אנושה" באקדמיה, האנטגריטי המקצועי מחייב אותך ואת שאר חברות וחברי ות"ת כמו גם את ראשי האוניברסיטאות שהביעו התנגדות למהלך -- לזעזע את המערכת ולהודיע על התפטרות!!! אתם הרי יודעים , גם אם אתם מתעקשים להתעלם מהעובדה שבאריאל תהיה אוניברסיטה שתפעל בתנאי כיבוש ממאיר, שהצעד הזה ירחיב את החרמת האקדמיה הישראלית בעולם. ולשטיתכם ה"שמה את הכיבוש בצד" הרי מדובר כאן בדילול משאבים ממוסדות אחרים, פגיעה בסטנדרטים האקדמיים המקובלים ובכלל הליך לא תקין. מספיק עם הדיבורים! אל תמעלו בתפקידכם! אל תסכימו שיעקפו אתכם ואל תשמשו בובות או חותמות גומי! אל תתנו יד להרס האקדמיה הישראלית! אל תרשו ללאומנים וקלגסים לקבוע את דמותה! קומו באומץ לב ציבורי והכריזו על התפטרות!
    1. תגיד- בלעת פטיפון? יאללה שיכריזו אוניברסיטה. ככה אתה והחברים שלך תצאו להפגין נגד הכיבוש ולא נגד הייבוש האקדמי כמו איזו מוטציית פלורסנטים. צא לשמש ותגיד- נראה אתכם מכריזים על אוניברסיטה בשטחים, נראה אתכם מכריזים על מוסד ציבורי ממלכתי בשטחים. נראה אם יש לכם בייצים.
    2. כשתגיע למשרה כמו טרכטנברג ותתפטר ממנה במחאה, תוכל להטיף לאחרים לעשות זאת
    3. בלעתי מגפון ידידי, כי בהחלט צריך לצאת להפגין! ההתנגדות לכיבוש מושרשת באקדמיה הביקורתית בישראל, ועל אף השנינות שבביטוי "מוטציית פלורסנטים" כדאי גם למהפכני מקלדות לדייק בכתיבה, לא כל שכן בקריאה. ברור שהכיבוש הוא שורש הרעה החולה והפגם המוסרי של החברה שלנו, ובתוך כך שהקמת מוסד ציבורי ממלכתי על אדמה גזולה ואקדמיה של כיבוש פסולים מכל וכל, מוקצים וצריכים להיות מוחרמים. אבל האסטרטגיה היחידה לזעזע את המערכת הממלכתית והמהוגנת היא במקרה זה לא ההפגנות הסזיפיות שלנו, אלא דיבור ב"שפה שלהם" שמובנת ומקובלת עליהם בשפה ה"א-פוליטית" ו"מקצועית" נטו כביכול, לפנות אליהם בשם האחריות הציבורית- ממלכתית שלהם, בשם "שיקולי המערכת" שהם מופקדים עליה נגד מהלך מתועב פוליטית.
    4. אתיקה בפנסיה, בינתים פשרות מתמשכות......
  112. 7
    אל דאגה

    ביבי יכשיר את החזיר למען הגועליציה.

  113. 6
    וטרכטנברג כראש ות"ת אינו נגוע בניגוד עניינים חמור בבואו להתנגד להקמתה של אוניברסיטה נוספת?
    1. בוא, ספר לנו באיזה ניגוד עניינים הוא נמצא?
    2. ראש ות"ת מבצע כאן בדיוק את תפקידו
    3. ענק... איזה מגיב ימני טיפוסי... זה בדיוק התפקיד שלו, כראש הות"ת. יתרה מזאת: אם יש מישהו שזהו תפקידו יותר מכולם - זה הוא. אבל ביבי מעדיף להסתמך על פוליטיקאים ולהתעלם מהמומחים - וההונים חושבים שזה תקין...
    4. כמובן, גם שר האוצר בניגוד עניינים: מצד אחד הוא בעל תפקיד, מצד שני הוא צריך לקבל החלטות בנושא הכסף. ניגוד עניינים חמור.
    5. איפה הוא היה כל הזמן הזה?
  114. 5
    מדינת ישראל ממשיכה לבנות את פלסטין

    בדיוק כמו שבניין המועצה של "גוש קטיף" הוא היום סניף של המכללה האיסלאמית של החמאס, ככה יהפכו בנייני מכללת "אריאל" לשלוחה של אוניברסיטת בית זית במקרה הטוב.
    מי שחושב שיקרה אחרת חי באספמיה
    מי יציל אותנו מהטירוף הזה.

  115. 4
    טרכטנברג לא מעניין,השאלה היא האם שטייניץ וסער יתקפלו מול מתקפת התיקשורת השמאלנית,או לא. כמובן שיש אפשרות שנתניהו הרופס יתקפל,ויורה לפודלים שלו להתנגד להכרה
    1. ביבי לא מפחד מהתקשורת, הוא פשוט אוהב עמימות, למה להכריז כשאפשר פשוט לעשות כאילו, למה להגיד לא יהיה שלום כשאפשר לעשות כאילו, למה להנהיג כשאפשר לעשות כאילו. ביבי פשוט שומר על שיווי משקל בדרך לאן שהעגלה נוסעת. אבל עושה אחלה כאילו. שטייניץ וסער, פשוט מריחים בחירות בליכוד, הכי הם רוצים שתחשוב שהם רוצים אבל אם לא אז לא כי הם לא רצו.
    2. אגב, תגיד דרור הנאור, אחרי שתוכר אוניברסיטה ונספח את כל השטחים, חשבת כבר על סימן היכר שיאפשר להבחין בין יהודים וערבים? או מה יהיה מותר לכולם ומה רק ליהודים או אולי בכלל איך להיפטר מכמה מליונים של ערבים? דרור הנאור, אולי אתה בעצם סתם חור שחור? או אולי בעצם סתם ילד תם ששמע פעם שיש לערבים 22 מדינות וזה היה נראה לו כל כך הגיוני עד ששכח לשאול.

      אולי בעצם אתה לא יודע מה לשאול

  116. 3
    הוא קיבל טלפון מביבי שיצא נגד ההחלטה - שיראו כאילו עושים משהו בנידון - אריאל תקבל את הסטטוס שהם רוצים ! בולשיט להמונים !
  117. 2
    לא יעזור לכם, שמאלנים חמודים

    בקרב הזה הפסדתם.
    נקווה שתפסידו גם במלחמה.

    1. אתה צודק, באמת לא יעזור לנו, בסוף באריאל תהיה אוניברסיטה ובסוף כל ישראל תהיה פלסטין.
    2. חזק ואימץ - אהבתי.
    3. סבלנות ידידי הימני המתלהב. ביבי זה בומרנג וזה כנראה יחזור עליך.
    4. סבבה, אתה תגור במדינת פלסטין
    5. מזה אנחנו חוששים, שנפסיד את המלחמה שאתם תגרמו.
    6. אוקיי, לא יעזור והשמאלנים הפסידו. ואז מה? אלפי מליוני שקלים בהתנחלויות. ואז מה? מדינה דו-לאומית? מדינה יהודית לא דמוקרטית? שמישהו מהימנים כאן יענה לי ברצינות
    7. המפסידים הם כלל תושבי מדינת ישראל, המנצחים (אם כבר) זה מתנחלי השטחים, אבל החיים זה בומרנג, עוד נפנה את כולכם כולל ה"אוניברסיטה" שהמצאתם לעצמכם
    8. אם הסמול ימשיך להיכנע אכן כן

      מאז הזיות השלום של משיח השקר שמעון על מזרח תיכוןחדש. נרצחו 1600 ישראלים, ורמת החיים של הפלסטינים אף היא ירדה.

  118. 1
    האוליגרכיה האקדמית בפאניקה אני מבין. אוניברסיטה חדשה אחרי 40 שנה שלא נפתחה אוניברסיטה חדשה ואחרי תהליך של 7 שנים גם זה לא מספיק. כלומר לדעת טרכטנברג רק האוניברסיטאות הקיימות תקבלנה תקציב עד סוף הדורות
    1. על מה אתה מקשקש?

      אריאל מתוקצבת ע"י ות"ת בכ-100 מיליון שקל כל שנה.

    2. הפוך גוטה הפוך

      טרכטנברג ורוב חברי המל"ג אומרים שהשיח צריך להיות האם יש או אין מקום לפתוח אוניברסיטה נוספת ואם כן על בסיס אילו קריטריונים ואילו הפוליטיקאים מהימין רק רוצים לגייס יותר כסף לחבריהם באריאל. ההחלטה לגבי אריאל לא התקבלה משיקולים אקדמאיים אלא אך ורק משיקולים פוליטיים.

    3. עוד כישלון בהבנת הנקרא. קרא היטב מה הטענה העיקרית, טענות משנה ודוגמאות, רשום ראשי פרקים ונסה להתרכז.
    4. החרם האקדמי מעולם לא היה קרוב כל כך
    5. אתה כותב מתוך בורות מוחלטת. אריאל מתוקצבת בנדיבות, וכך גם אינספור מכללות שנפתחו בעשור האחרון
    6. ואכן האוניברסיטאות בזמנו התנגדו גם למכללות כולן
    7. כן

      כן תתפלא !

    8. מכללות תל חי, עמק יזרעאל וספיר הן מוסדות אקדמיים איכותיים (במדדי מחקר, שמים את אריאל בכיס הקטן עם חצי מהסגל בשביתה). למה לא להפוך אחת או כמה מהן לאוניברסיטאות? למה את אריאל דווקא?
    9. אם טרכטנברג לא היה איש שמאל קנאי מובהק השולל מראש את אריאל מסיבות "דתיות" הייתי שוקלת לקרא את מה שיש לו לומר
    10. בגלל זה שהוא איש שמאל

      הוא קיבל מינוי כראש ות"ת. אה.
      בגלל זה שהוא איש שמאל הוא קיבל מינוי כרשא הועדה הקרויה על שמו - ישר במביבי. כי? כי גם ביבי הוא איש שמאל!

    11. כי הן לא התקדמו

      בשנת 2005 היתה החלטת ממשלה להקים שתי אוניברסיטאות. אחת בגליל ואחת בשומרון.
      בעוד שבאריאל שינסו מותניים ועבדו בתנאים קשים, בגליל (למרות שהיה להם יתרון משמעותי, שכן היו שם מספר מכללות) לא הייתה שום התקדמות. אבל וודאי שצרכה לקום אוניברסיטה גם בגליל.

    12. מאיר, מאיפה הקביעה שבגליל לא התקדמו?

      מדוע ועדת הבדיקה שמונתה ע"י שרת החינוך דאז, לימור לבנת, לא בדקה את יתר המכללות בארץ? למה רק את אריאל? תאמין לי שאם יבדקו את מכללת תל-חי יגלו שמדובר במכללה לא פחות טובה (ואולי אף יותר טובה) מאריאל.