המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

חרף ההתנגדות הרחבה: מכללת אריאל הוכרה כאוניברסיטה

הוועדה לתקצוב ותכנון - שהחלטתה מחייבת בהיבט התקציבי - התנגדה למהלך, אך שר האוצר שטייניץ הבטיח לתקצב אותו ב-50 מיליון שקלים

חברי מל"ג יו"ש (המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון) הכריזו היום (שלישי) כי המרכז האוניברסיטאי באריאל יוכר כאוניברסיטה. זאת, למרות שהוועדה לתקצוב ותכנון (ות"ת) שבמל"ג התנגדה למהלך. שר החינוך גדעון סער צידד בהכרה, ושר האוצר יובל שטייניץ אף הבטיח לתקצב את האוניברסיטה ב-50 מיליון שקלים בשנים הקרובות. ההחלטה התקבלה ברוב של 11 חברים מול שני מתנגדים ד"ר אברהם רוכלי, לשעבר נשיא מכללת לוינסקי לחינוך, ופרופ' מאיר חת, לשעבר מבית הספר למשפטים במכללה למנה. 

עשרות פעילי מרצ ושלום עכשיו הפגינו מחוץ לישיבת מל"ג יו"ש, שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה: "בגלל האוניברסיטה באריאל יהיה חרם אקדמי על ישראל. מל"ג יו"ש מתמחה במדעי הכיבוש והביאה את ישראל לשפל מוסרי של הקמת מוסד על אדמה גזולה כשהנגזלים לא ייכנסו בשעריו".

שבעה נשיאי אוניברסיטאות המחקר בישראל מסרו טרם ההחלטה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בכותרת "אסור להקריב את עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל". "לצערנו ההחלטה שתתקבל היום בדיון כביכול שתקיים מלג יוש בנוגע למרכז האוניברסיטאי באריאל תהיה החלטה פוליטית שמחירה כבד. כבר לפני מספר שבועות ביקשנו אנו נשיאי כל אוניברביטאות המחקר בישראל פגישה איתך לצערנו בקשה זו לא זכתה למענה. כמי מעומד בראש המדינה רק אתה יכול עדיין לעצור את הרכבת הדוהרת לקראת אסון ידוע מראש שיפגע קשות וירסק את ההשכלה הגבוהה בישראל. אנו קוראים לך לקבל החלטה ענייניתל ומקצועית ולא החלטה פוליטית שתקריב את עתיד ההשכלה הגבוהה במדינה... להיענות להערות ולהמלצות הגוף המקצועי לפי החוק, ות"ת, ולתת הזדמנות לבחינה מסודרת של מערכת ההשכלה הגבוהה".

לאחרונה יצא פרופסור מנואל טרכטנברג, יו"ר הות"ת נגד המהלך. במכתב, שהועבר לפרופסור עמוס אלטשולר, יו"ר המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש שעמד בראש הוועדה שהמליצה להפוך את המוסד לאוניברסיטה, מתח טרכטנברג ביקורת חריפה על פעילות הוועדה וקבע שחבריה היו בניגוד עניינים. המכתב הגיע לידי "הארץ".

מפגינים מחוץ לישיבת מל"ג יו"ש, היום
מפגינים מחוץ לישיבת מל"ג יו"ש, היום. צילום: אלון רון

"אסור שהדיון יהיה על בסיס פוליטי-אידיאולוגי, כי הדבר יפגע אנושות באקדמיה", הוא כתב. "התהליך שהתרחש בפועל לקראת הכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה סובל מפגמים מהותיים, ועל כן קיים קושי בסיסי לקבלו ללא קשר למסקנותיו".

בשבוע שעבר בכירים במכללות האקדמיות בישראל יצאו נגד אופן הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, וכל ניסיון "בלתי שוויוני" לקדמו על פני מוסדות אחרים. "לא מדובר בהתנגדות פוליטית", הם מדגישים, "אלא בדרישה לכבד את חוק המועצה להשכלה גבוהה שקובע כי יש לנהוג בשוויון". המכללות דורשות כי כל החלטה בדבר כל שינוי במבנה ההשכלה גבוהה, לרבות שדרוג לאוניברסיטה והכנסת דרג נוסף של מרכזים אוניברסיטאיים, יוצג בשקיפות, וכי לכל המוסדות תינתן הזדמנות שווה להיבדק ולהוכיח עמידה בקריטריונים שקופים, ובהתאם, לזכות בהכרה ובתקציב.

"ההחלטות לגבי אריאל הן החלטות פוליטיות", טוענת הפרופ' עליזה שנהר, יו"ר ועד ראשי המכללות, ונשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל, "אם שר האוצר מחליט על דעתו ועל דעת ראש הממשלה להקצות כסף למוסד מסוים, זו התנהלות שאינה סבירה במדינה מתוקנת". לדבריה, "יש לבצע באמת ובתמים תכנון נכון ונדרש של מבנה המערכת, ולא לקבל החלטות מעל הראש של ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה - מל"ג), זו התנהלות מאוד לא תקינה, שלא עוסקת באקדמיה אלא בפוליטיקה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התגובה ההיסטרית של ראשי קרטל האוניברסיטאות מגלה עד כמה התנגדותם לא מקצועית ולא עניינית נו באמת , הרס ההשכלה הגבוהה
  • 19:32
  • 17.07.12

חבורת קשקשנים מדושני עונג עגולי פנים ששומרים על קרבתם לצלחת וזלילתם את כל תקציבי העוגה בלי להשאיר פירור לראויים לכך לא פחות מהם.

  •   כל המהלך של ההכרה במכללה הוא צעד ציני מכוער לצורך רווח פוליטי על חשבון ההשכלה הגבוהה עבדיאל
    • 20:22
    • 17.07.12

    מדובר בשרים שדוחפים בכל הכוח הכרה במוסד רק בשל מיקומו והרווח הפוליטי הפנים-מפלגתי הנלווה להכרה. היא עושה זאת תוך דריסה של כל כללי המנהל התקין, ועוד משקרת לציבור שיש כאן שיקולים ענייניים.
    מי שהיה באמת רוצה להקים אוניברסיטה שמינית משיקולים אקדמיים היה קודם כל בודק את הצורך (שכנראה קיים), אח"כ את הייתכנות התקציבית (שכאן לא קיימת, משום שההודעה של שטייניץ היא ספין, והכסף שהבטיח להקצות ממש לא מספיק). אם שני אלה אכן קיימים, הייתה הממשלה פונה למכרז פומבי, כל מכללה הייתה יכולה להגיש את מועמדותה, והטובה ביותר הייתה ודאי הופכת לאוניברסיטה.
    כל בר דעת מבין את ההטיה הפוליטית. זה א' ב', לא צריך להיות גאון או פרופסור בשביל זה...

  •   הדבר הלא ענייני הוא כל מהלך ההכרה במכללה שנבע משיקולים פוליטיים ציניים מן הזן הנחות ביותר לרווח פוליטי של שרים על גב ההשכלה הגבוה והמנהל התקין עבדיאל
    • 20:29
    • 17.07.12

    מדובר בשרים שדוחפים בכל הכוח הכרה במוסד רק בשל מיקומו והרווח הפוליטי הפנים-מפלגתי הנלווה להכרה. היא עושה זאת תוך דריסה של כל כללי המנהל התקין, ועוד משקרת לציבור שיש כאן שיקולים ענייניים.
    מי שהיה באמת רוצה להקים אוניברסיטה שמינית משיקולים אקדמיים היה קודם כל בודק את הצורך (שכנראה קיים), אח"כ את הייתכנות התקציבית (שכאן לא קיימת, משום שההודעה של שטייניץ היא ספין, והכסף שהבטיח להקצות ממש לא מספיק). אם שני אלה אכן קיימים, הייתה הממשלה פונה למכרז פומבי, כל מכללה הייתה יכולה להגיש את מועמדותה, והטובה ביותר הייתה ודאי הופכת לאוניברסיטה.
    כל בר דעת מבין את ההטיה הפוליטית. זה א' ב', לא צריך להיות גאון או פרופסור בשביל זה...

  •   זאת היתה שירת הברבור של שלטון ה"סרוגים" במדינה. עוד חצי שנה בחירות, ואתם חוזרים להיות מיעוט  (לת) אתם אפילו לא 10% מהאוכלוסיה!!!
    • 21:00
    • 17.07.12

  •   הפוך גוטה, הפוך  (לת) מ
    • 21:05
    • 17.07.12

  •   איך יתכן שכל ראשי האוניברסיטאות מתנגדים ואין אחד תומך? זה קרטל?  (לת) מוזר
    • 22:08
    • 17.07.12

  •   כן. הרס. אוניברסיטה שמפעילה אפרטהייד בפועל זה אוקסימורון.  (לת) בנאדם
    • 22:26
    • 17.07.12

  •   לא, יש להם ראש על הכתפיים  (לת) ד
    • 22:56
    • 17.07.12

  •   חוצפה!! "חרף ההתנגדות הרחבה" בחונטה השמאלנית,העיזה המל"ג לפעול עפ"י דעת חבריה!! יש לעתור מייד לבג"צ!!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 23:02
    • 17.07.12

  •   חכו למתקפת ההסתה הפרועה שתנהל החונטה השמאלנית נגד המל"ג,ולשתדלנות שתערך בעולם "הנאור" האטישמי,להחרמת אונ' אריאל.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 23:05
    • 17.07.12

  •   כן, השמאל זה ה-90% הנותרים? יאהוד
    • 23:09
    • 17.07.12

    תזכיר לי כמה מנדטים היו לשמאל בבחירות האחרונות?

  •   מערכת ההשכלה הגבוהה בקריסה תקציבית כבר שנים. תקציב לאוניברסיטה נוספת יבוא על חשבון המכללות והאוניברסיטאות הקיימות  (לת) גם כך התקציב מצומק
    • 12:22
    • 18.07.12

  •   עגולי פנים?  (לת) אור
    • 15:38
    • 18.07.12

02 יששש !!!!!!!!!!!!!  (לת) צדיק
  • 19:32
  • 17.07.12

  •   סוף סוף אוניברסיטה בירדן!! אה, זה רק כשהחוק לא נוח למתנחלים הם טוענים שהם בירדן... כדי לגזול אדמה וכסף הם מסתפחים לישראל.  (לת) אוניברסיטת ירדן
    • 20:20
    • 17.07.12

  •   יש אנשים שרואים שזאת ישראל ויש אנשים שלא מבינים שזאת ישראל !!!  (לת) מפה
    • 22:01
    • 17.07.12

  •   יש אנשים שיודעיים שזאת ישראל ויש אנשים שפוט עדיין לא הפנימו!  (לת) מפה
    • 22:03
    • 17.07.12

  •   בקשר לירדן, לידיעתך ב48 ירדן כבשה את הגדה המערבית והקהילה הבינלאומית מעולם לא הכירה בזה.  (לת) לידיעתך
    • 22:27
    • 17.07.12

  •   תזכיר לי על איזה אדמה הוקמה אוניברסיטת תא... אלי
    • 22:50
    • 17.07.12

    אה ניזכרתי ... "שייח מוניס"
    תושביו גורשו בעל כורחם ב-1948
    תנו תנו בלייק!!!!!

  •   לידיעתך, ישראל כבשה את השטחים ב-1967. הקהילה הבינ"ל לא מכירה בזה. מזיז לך? כשזה נגד הכיבוש, אז זה או"ם שמום, לא העולם, נכון?  (לת) ובכיבוש הישראלי כן מכירים?!
    • 22:51
    • 17.07.12

  •   טוקבקיסט בשם "צדיק" כתב יששש!!!! חרף ההתנגדות הרחבה. אותי אישית עקץ אותי יתוש, חרף ההתנגדות הרחבה. למה לא לרשום - חרף ההתנגדות שלנו, מה שמיד הופך אותה לחריפה ולאנשים חושבים .. ?  (לת) יוסי
    • 09:37
    • 18.07.12

  •   ישראל לא כבשה שטחים מכיוון שלא היה שם שום ריבון  (לת) רוני החכם
    • 13:23
    • 18.07.12

03 זה היה ברור א
  • 19:32
  • 17.07.12

טוב, אני מקים מוסד משלי, מקים לי מל"ג משלי, ומקדם את עצמי לאוניברסיטה. שר האוצר, אתה מממן?

04 זה היה ברור, מדובר בגוף פוליטי-צבאי ולא אקדמי א
  • 19:33
  • 17.07.12

טוב, אני מקים לי מוסד משלי, מכנס מל"ג משלי, ומכריז על קידומו לאוניברסיטה. שר האוצר, אתה מממן?

  •   כמובן שלא. זה עובד רק במל"ג שהוקם על ידי המדינה ועל פי חוק קרח בעורקים
    • 20:42
    • 17.07.12

    בארץ יש כרגע רק שניים כאלה. מל"ג ירושלים שמטפל באוניברסיטאות שהוקמו על חורבות בתי ערבים שכבשנו ב 1948 (למשל אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת חיפה), ומל"ג יו"ש שמטפל רק באוניברסיטאות שאף ערבי לא גורש מביתו על מנת שהם יוקמו (לדוגמא - אוניברסיטת אריאל).

    המל"ג הפרטי שלך לא הוקם בידי המדינה, ולפיכך החלטותיו אינן מחייבות אותה. הבנת?

  •   קרח, כבחור חרדי השתלבת מהר בבריגדת הטוקבקיסטים מטעם. האם תוכל לספר לנו על המסגרת שלכם?  (לת) חוקר טוקבקיסטים ימנים
    • 23:41
    • 17.07.12

05 יום של חג לחופש האקדמי בישראל. יום חג.  (לת) גליליאו
  • 19:35
  • 17.07.12

  •   יום חג לממשלת זדון דורסנית המזלזלת באזרחיה עבדיאל
    • 20:15
    • 17.07.12

    מדובר בשרים שדוחפים בכל הכוח הכרה במוסד רק בשל מיקומו והרווח הפוליטי הפנים-מפלגתי הנלווה להכרה. היא עושה זאת תוך דריסה של כל כללי המנהל התקין, ועוד משקרת לציבור שיש כאן שיקולים ענייניים.
    מי שהיה באמת רוצה להקים אוניברסיטה שמינית משיקולים אקדמיים היה קודם כל בודק את הצורך (שכנראה קיים), אח"כ את הייתכנות התקציבית (שכאן לא קיימת, משום שההודעה של שטייניץ היא ספין, והכסף שהבטיח להקצות ממש לא מספיק). אם שני אלה אכן קיימים, הייתה הממשלה פונה למכרז פומבי, כל מכללה הייתה יכולה להגיש את מועמדותה, והטובה ביותר הייתה ודאי הופכת לאוניברסיטה.
    כל בר דעת מבין את ההטיה הפוליטית. זה א' ב', לא צריך להיות גאון או פרופסור בשביל זה...

  •   אפרטהייד, שנאה, גזל, פרזיטיות, פרנויה, שקרים ותעמולה. חופש אקדמי עלק.  (לת) אוניברסיטת ירדן
    • 20:21
    • 17.07.12

  •   מנטרות נבובות של השמאל ההזוי אפרטהייד עלייק
    • 21:14
    • 17.07.12

    נמאס מהמוח הבינארי של השמאל

  •   יש אנשים שיודעים שזאת ישראל ויש כאילו שעדיין לא הפנימו!!  (לת) מקומי
    • 22:11
    • 17.07.12

06 ההתנגדות בעקרה פוליטית די לצפות בשמות החותמים לפני חודש, ובעניין הכלכלי האוניברסטה העברית התנגדה להקמת האוניברסיטה בתל-אביב, ושתיהן התנגדו נמרצות להכרה באוניברסיטת בן -גוריון והחד גדייא נמשך עד היום.  (לת) ההתנגדות לא עניינית
  • 19:37
  • 17.07.12

  •   ירושלים התנגדה לתל אביב היסטוריון
    • 21:07
    • 17.07.12

    תל אביב הייתה שלוחה של ירושלים וכך גם חיפה ובאר שבע. אתה ושוטים כמוך לא יבינו לעולם מה עושה החרם למדינת ישראל. העיקר לדפוק את הערבים.

  •   רק תבדוק בבקשה מי הם מארגני החרם והרוח החייה בו אבי
    • 22:06
    • 17.07.12

    ותמצא ישראלים בשפע

  •   מצא את ההבדלים בטח לא עניינית, רק מפעל ההתנחלות ענייני
    • 22:42
    • 17.07.12

    ירושלים: בירת ישראל, בירת מטרופולין ירושלים.
    תל אביב: בירת מטרופולין ת"א בו חיים 3.3 מליון נפש.
    חיפה: העיר השלישית בגודלה, בירת מחוז חיפה, בו חיים 913000 נפש.
    באר שבע: בירת מחוז הדרום, 195000 תושבים בעיר בלבד.
    בר אילן: אוניברסיטה ייעודית לדתיים (לפחות בתכנון).
    אריאל: 17600 תושבים. עיירה קטנה במרכז הארץ שזכתה בתקצוב ובמעמד של עיר אוניברסיטאית לכאורה, כמובן משיקולים ענייניים בלבד, או לפחות, כך ימניים מאמינים, מלבד הנבונים שבהם.

  •   מספר הציטוטים למאמר באריאל הוא בערך חצי ממכללת תל-חי. זה אומר הכל על איכות המחקר באריאל!  (לת) יוסי
    • 23:42
    • 17.07.12

07 אוי אוי אוי יעקב
  • 19:37
  • 17.07.12

אין בכתבה המאד אוקטיבית אפילו אזכור אחד של מי שכן מצדד בהכרה של המוסד כאוניברסיטה. ממש עיתונאות במיטבה. כתבה מאוזנת להפליא כולל גם תמונות של הפגנות של התומכים והמתנגדים. מרוב שנאה אפילו לא מנסים להציג מראית עיין של הגשת ידיעה ולא מסירת דעה במסווה של ידיעה.

08 אחד שגר באנגליה  (לת) איך אוכל להגן על מדינת האפרטהייד עכשיו
  • 19:40
  • 17.07.12

  •   לא זקוקים להגנה שלך  (לת) טלי
    • 20:20
    • 17.07.12

  •   אל תתאמץ. לא צריך שתגן עלינו  (לת) תומך אפרטהייד
    • 20:21
    • 17.07.12

  •   זה דווקא יעזור מאוד. תוכל למשל להביא חלק מהסטודנטים הערבים קרח בעורקים
    • 20:23
    • 17.07.12

    באוניברסיטת אריאל, שיספרו איך הם לומדים באוניברסיטה, יחד עם יהודים, ללא שום הפרדה או קיפוח.
    כך תוכל להראות שכל הדיבורים על אפרטהייד הם שקר.

    שמח שעזרתי לפעילות ההסברה שלך.

  •   היה חרם אקדמי באנגליה על האקדמיה הישראלית שבוטל במאמץ רב של פעילים יהודיים מקומיים. אין כלל ספק שאם הנושא יעלה מחדש, הפעם יהיה חרם ולא יעזור דבר.. שיתוף פעולה בינלאומי הוא נשמת אפה של האקדמיה וחרם יהיה אסון של ממש. אותם מגיבים ודאי יגידו שהאנגלים תמיד היו אנטישמיים ובכלל למה צריך אקדמיה בארץ, נכון?  (לת) רון
    • 20:56
    • 17.07.12

  •   אני מזמן הפסקתי להגן על ישראל תתקדם קדימה יש חיים אחרים עוד אחד שגר באנגליה
    • 21:18
    • 17.07.12

    אני רק קורא עיתונות ישראלית כי יש לי משפחה וחברים שם אחרת לא הייתי יורק לכיוון הזה יותר!

  •   לך קיביניט ,מי זקוק לקאקר כמוך?  (לת) אינשטיין
    • 22:12
    • 17.07.12

09 רב״ט שמחון (מיל׳) - מל״ג קרית אונו  (לת) מעכשיו גן תיקי הוא אוניברסיטה. החלטתי
  • 19:42
  • 17.07.12

10 ההוכחהיין הוכחה הסופית והרשמית שהמשטר בישראל גזעני יותר ממשטרו של היטלר יי
  • 19:42
  • 17.07.12

אפילו היטלר לא העז להקים אוניברסיטה על שטחים שכבש

11 וואו, איזה דיווח לא מוטה... כל הכבוד הארץ  (לת) דובי הכתום
  • 19:43
  • 17.07.12

  •   למה אתה קורא פה תעבור לערוצי הקודש ולערוץ 7 שם החברים שלך חמוד אין מה לעשות חבר
    • 21:22
    • 17.07.12

    עיתונות אובייקטית אתה יכול למצא בערוץ 7 בעיתון של ישראל ביתינו או ישראל היום וגם להקשיב לערוצי הקודש שם מדווחים תמיד מכל הכיוונים ומגוון הדעות.

12 ויאני יוכל לימוד באוניפרסיטה החדשה?  (לת) סמיר
  • 19:44
  • 17.07.12

13 מדינה קיקיונית  (לת) קיקיון שלא מרגיש בבית
  • 19:45
  • 17.07.12

14 מזל טוב!  (לת) מזל
  • 19:45
  • 17.07.12

15 shitstorm קול ההגיון, הרצליה
  • 19:45
  • 17.07.12

תהיה כזו shitstorm, לא משנה מה.

גם בתוך הארץ,
גם מחוץ לארץ,
גם עכשיו,
גם עוד 10 שנים,
פשוט שיטסטורם אחד גדול.

גם תקציבית בין הסטודנטים, בין האוניברסיטאות,
גם לאומית, גם מול הפלסטינים, גם באו"ם,
גם בכתבות האנטי ישראליות.

עכשיו, אני לא אומר ש-שיטסטורם זה רע. כי יהיה מעניין. אני רק מתאר מצב סביר.

16 בושה וחרפה. בכייה לדורות. יום שחור לאקדמיה בישראל אוניברסיטה על חודי כידונים
  • 19:46
  • 17.07.12

המועצה שמינה מפקד כוחות צה"ל בשטח, האלוף גדי שמני, התכנסה לא כדי לדון בהחלטה אלא כדי להכריז ללא כל דיון ענייני על הפיכת המכללה הבינונית לגמרי, שכל יחודה הוא מיקומה מעבר לקו הירוק, לאוניברסיטה.

17 ניצחון הדמוקרטיה על השמאל הסהרורי סטודנט שפוי
  • 19:46
  • 17.07.12

היום הצדק והדמוקרטיה ניצחו את הפופוליזם הזול של השמאל הפאשיסטי במדינת היהודים. בעוד אותם מנהיגי שמאל מזהירים כי אישור קבלת תואר אוניברסיטה למכללת אריאל תהווה החלטה פוליטית, הם בעצמם מנסים למנוע מהחלטה זו לעבור גם ממניעים פוליטיים. האם דמם של השמאל הסהרורי סמוק יותר מדמם של שאר אזרחי ישראל?

18 אלפי ברכות ואיחולים ושימותו הקנאים  (לת) מזל טוב
  • 19:46
  • 17.07.12

19 טוב מאוד!!! ולמי שלא מבין למה, אין גם טעם להסביר.  (לת) א-א
  • 19:46
  • 17.07.12

20 בושה וחרפה, בכייה לדורות! ראשי האוניברסיטאות -- התפטרו לאלתר אם פיכם ולבכם שווים! "אסון שירסק את האקדמיה" כדבריכם מחייב תגובה חריפה מצדכם -- אתם האחראיים על המערכת! אינטגריטי מקצועי ואומץ לב ציבורי עכשיו! אל תמעלו בתפקידכם, בשליחותכם המדעית והציבורית! גלו מנהיגות! ולעמיתי: ללא מעשה חמור והלם של ראשי האוניברסיטאות, האחריות עלינו: תוכרז שביתה כללית באוניברסיטאות! לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה!  (לת) אקדמאי צעיר
  • 19:47
  • 17.07.12

  •   לא נמאס לך לעשות קופי-פסט לאותו פוסט בכייני שלך? - תמציא משהו חדש. משעמם..  (לת) כבשה פועה
    • 20:17
    • 17.07.12

  •   לא מתאים לאקדמאי צעיר להיות כל כך היסטרי. תשתה קצת מיים ותירגע. זה לא סוף העולם משחרר לחצים
    • 20:31
    • 17.07.12

    אם ראשי האוניברסיטאות יתפטרו הימין יודה למתפטרים וימנה במקומם את אנשי שלומו . זו כוונתך?

  •   אקדמאי צעיר צודק א
    • 21:53
    • 17.07.12

    שביתה כללית באוניברסיטאות!

21 הות"ת-זרוע ביצוע של מל"ג שהיא עצמה זרוע ביצוע של ממשלת ישראל. ות"ת לא יכולה שלא לתקצב את אונ' אריאל אם כך נקבע בהחלטת המל"ג. אם תסרב, יהיה זה כאילו ח"א יסרב להפציץ את הכור האיראני בניגוד להחלטת ממשלת ישראל כי לדעת האלוף טרכטנברג-"לא מוצה ההליך הדיפלומטי". לטרכטנברג במקרה כזה תהיה האפשרות לציית להוראה או ל-ה-ת-פ-ט-ר. אם יצא לתקשורת בהתקפה על הדרג המחליט בעודו נושא בתפקיד, על נציבות שרות המדינה להעמידו לדין משמעתי  (לת) כבשה פועה
  • 19:48
  • 17.07.12

  •   מי שהחליט זה מל"ג יו"ש שכפוף לאלוף הפיקוד, לא המל"ג.. ליאור
    • 22:07
    • 17.07.12

    שלא כפוף לאף אחד כדי שלמר את העצמאות האקדמית.
    גם המל"ג וגם הות"ת יצאו נגד המהלך הפוליטי המושחת הזה.

  •   איזה יופי שלא נסחפת. ומה הקשר? פ
    • 22:12
    • 17.07.12

    ללמדנו באת לציית ציות עיוור?

  •   למה שיתפטר? ממתי ותת כפוף למלג יו"ש? זלדקן
    • 09:41
    • 18.07.12

    שיקימו גם ות"ת יו"ש שיתקצב את מל"ג יו"ש ומשרד שיכון יו"ש שיתקצב את ההתנחלויות וסוף סוף נדע כמה המתנחלים עולים באמת

22 מזל טוב!  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 19:50
  • 17.07.12

23 מזל טוב לאוניברסיטה החדשה! משה
  • 19:51
  • 17.07.12

שמח שהשיקולים העניניים הכריעו את הכף!

  •   הם יכולים לקרוא לעצמם מה שהם רוצים אבל כולם הולכים להחרים אותם  (לת) המשמעות היחידה היא עוד כסף להתנחלויות
    • 11:07
    • 18.07.12

24 ללמוד שם זה כתם לכל החיים. מי האיש שירצה דבר כזה ?  (לת) זה הכשר שהשתתפת באפרטהייד
  • 19:51
  • 17.07.12

  •   מי? למשל כ 500 סטודנטים ערבים שלומדים שם כעת קרח בעורקים
    • 20:08
    • 17.07.12

    הם כנראה לא סבורים שזה הכשר שהם השתתפו באפרטהייד.
    אבל הם כנראה לא חכמים כמוך.

  •   למדתי שם ואני גאה מאד על כך  (לת) צחי
    • 20:24
    • 17.07.12

  •   איזה 500? רק אומר
    • 21:38
    • 17.07.12

    אתה סופר 500 ערבים ישראלים, תושביישראל, אזרחים כמוני וכמוך כעדות לחוסר אפרטהייד. עצם ההשוואה מראה שיש אפרטהייד, ושהוא נוגע גם באלו ש"כאילו" קיבלו שוויון זכויות.
    אך לא הם אלו שאתה צריך לספור - צריך לראות כמה פלשתינאים תלושים, חסרי מדינה וחסרי זכויות, מהכפרים הסמוכים לאריאל ולהתנחלויות האחרות לומדים במוסד האקדמי באריאל. אני בטוח שלא 500, בטוח שלא 50, ודי בטוח שגם לא 5.
    אפרטהייד לגמרי.

25 חברה, החרם על האקדמיה הישראלית יבוא ויהיה מקיף ורחב הרבה יותר מאשר חזיתם בחלומותיכם השחורים  (לת) ואני אסייע לכך בכל מאדי
  • 19:52
  • 17.07.12

26 מישהו חשב שתתקבל החלטה אחרת ?  (לת) פסימיסט
  • 19:52
  • 17.07.12

27 אגב, ההתנגדות אינה רחבה אלא מאד מצומצמת, של שמאלנים ובעלי אינטרסים, כפי שעולה מדו"ח שהוצג לפני ראשי האוניברסיטאות ולא פורסם כאן, על מעבר סטודנטים מבר אילן, תל אביב ומכללות כרופין.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 19:53
  • 17.07.12

  •   מתל אביב לא עוברים לאריאל. תשכח מהעניין חנית
    • 20:37
    • 17.07.12

    בתל אביב יש כאלה חתיכים שאף אחת לא חושבת לעבור לאיראל. בתל אביב אפשר למצוא חתן עשיר ומה באריאל? חתן שייקח אותי לקרוואן ?

  •   חוץ מכך שאת מתגאה בהיותך רכושנית וכל מה שאת מחפשת בנק ולא חבר לחיים, הכל בסדר... אך מה לעשות והמחקר שהבאתי קיים...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 21:16
    • 17.07.12

  •   חוץ מכך שאת מתגאה בהיותך רכושנית וכל מה שאת מחפשת בנק ולא חבר לחיים, הכל בסדר... אך מה לעשות והמחקר שהבאתי קיים...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 21:16
    • 17.07.12

28 ואין טיעונים בעד במדינה של ימניים?!  (לת) שם
  • 19:53
  • 17.07.12

29 מה הבעיה? האוניברסיטאות האמיתיות צריכות להחרים בעלי תארים מה"אוניברסיטה" הפיקטיבית. זילות המושג אוניברסיטה - זה מה שזה.  (לת) אחד
  • 19:54
  • 17.07.12

30 לסטודנטים באריאל - אזהרה אמיתית דדי
  • 19:55
  • 17.07.12

בלי קשר להחלטה הנ"ל (שאני אגב נגדה) רצוי שתדעו: אתם עשויים לקבל תואר ממקום שלא מוכר על ידי המוסדות האקדמיים האחרים בארץ או בעולם. תלמדו ותשלמו הרבה זמן וכסף עבור תואר שלא יהיה שווה - עשו לעצמכם את החשבון לפני תחילת הלימודים. בהצלחה בכל החלטה.

  •   חביבי, אין לך מושג ירוק על מה אתה שח. החרמות הם תמיד-תמיד בקרב "מדעני רוח" ובינם לבין עצמם. לך תעשה פוליטיקה במח' של ניב גורדון. במדע האמיתי: בפקולטות למדעים מדויקים-טבע-הנדסה אין ולא יהיו חרמות. לא בארץ ולא בעולם. כי מדע זה מדע.  (לת) כבשה פועה
    • 20:24
    • 17.07.12

  •   התגובה השקולה והראויה היחידה בתוך מבול ההיסטריה שמסביב  (לת) מאבחן
    • 20:32
    • 17.07.12

  •   אכן, לא אקבל סטודנטים משם  (לת) מרצה להנדסה באוניברסיטה
    • 20:59
    • 17.07.12

  •   כבשה, קראי שוב. דדי לא דבר על חרם אלא על תעודה שלא שווה את הנייר...והוא צודק לחלוטין. השדרוג לאוניברסיטה לא יעזור לבוגרים לקבל משרה טובה יותר, שכר טוב יותר או סיכויים להתקבל לתואר מתקדם (בודאי לא בחול)  (לת) רון
    • 21:06
    • 17.07.12

  •   בטח היית ממליץ לקבל את מנגלה לפקולטה לרפואה כפרופסור כי "מדע זה מדע".  (לת) יריב א.
    • 22:41
    • 17.07.12

  •   לכבשה---היית בטח ממליצה לקבל את מנגלה כפרופ בפקולטה לרפואה כי "מדע זה מדע"  (לת) יריב א.
    • 22:45
    • 17.07.12

  •   אני מניח שכאנטישמי, ההיכרות שלך עם מנגלה היא הרבה יותר אינטימית.  (לת) האמת
    • 12:43
    • 18.07.12

31 אם להם מגיע אז גם לי!  (לת) ד"ר שקשוקה
  • 19:55
  • 17.07.12

32 סוף סוף ד
  • 19:56
  • 17.07.12

סוף סוף.. זה היה רק עניין של זמן..

33 ושוב, מזל טוב!  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 19:57
  • 17.07.12

34 כולי תיקווה שהכסף יגיע למרכז הזה כמו שהוא מגיע לדיור הציבורי, לרווחה, לחיזוק מעמד הביניים ועוד ועוד  (לת) יוחאי
  • 19:58
  • 17.07.12

35 הכיבוש משחית  (לת) שש
  • 19:58
  • 17.07.12

36 לא "התנגדות רחבה" ולא בטיח. הם קיבלו את ההכרה ביושר ובזכות. ושכל כתבלביכם, וסמולני האקדמיה, יאכלו את הלב.  (לת) פרופסור בכיר (ולא באריאל).
  • 19:59
  • 17.07.12

37 על כל האוניברסיטאות להטיל חרם כולל על מכללת אריאל ולעודד חרם כזה מצד העולם החופשי עוכר ישראל
  • 20:00
  • 17.07.12

כך תיפתר בעייתם של הפרופסורים שקראו להחרמת האוניברסיטאות בישראל, ובכלל זה מקום עבודתם. חרם על מכללת אריאל יבהיר מיהם הטובים, מיהם הרעים ומהו הקו המפריד ביניהם.

38 גברת גלאון היקרה זהר
  • 20:01
  • 17.07.12

לא יהיה חרם אקדמי על ישראל בגלל אריאל - יש חרם בגלל פרופסורים ודוקטורים מאוניברסיטאות אחרות שכל הזמן קוראים לחרם על ישראל! דבר נוסף, אם היית טורחת להגיע לאריאל פעם אחת היית רואה את המספר הגדול של סטודנטים ערבים שלומדים שם אז הגיע הזמן להפסיק את הפצת הבורות והשנאה שלך

39 חדל קשקשת ברשת ל רפי
  • 20:02
  • 17.07.12

כל המתלוננים על "הפוליטיזציה כביכול" של המהלך להכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה, במומם פוסלים. ההתנגדויות מקורן אינו אקדמי אלא פוליטי, ומשום כך טוב, נכון וצודק עשתה הממשלה שכפתה פתרון זה על המערך האקדמי בישראל.
המל"ג והות"ת אינם גופים חוץ טריטוריאליים למדינת ישראל. הם מונו ע"י הממשלה וראוי היה שיפעלו במסגרת המדיניות הלאומית שעליה מופקדת הממשלה ולא הם. ההחלטה לישב את אריאל היא בוודאי החלטה פוליטית. גם הקמת המרכז שם ולא במקום אחר היא החלטה פוליטית, וגם הנחות העבודה לפיהן גושי ההתישבות, ובתוכם אריאל ישארו בכל הסדר בריבונות ישראל היא החלטה פוליטית. מה איפוא נזעקה לה עדת הצבועים והתחילה מדברת פתאום על פוליטיזציה?
האקדמיה הישראלית כבר מזמן אינה מתנהלת כאקדמיה קלאסית בחלקים משמעותיים מאוד ממחלקותיה ופקולטאותיה יושבת אופוזיציה פוליטית למדיניות הממשלה הנבחרת, ומנסה בדרכים שונות לקעקע אותה. אין לתת לכך יד וחייבים להפסיק נוהל נפסד זה. מי שרוצה להיות אקדמיה אמיתית, שיתנהג כאקדמיה ולא כגילדה של בעלי עיניין - תקציבי ואחר. השאלה אינה אם מותר, צריך או אפשר להפוך גם מיכללות נוספות לאוניברסיטאות, אלא מבין כולם, איזה מוסד הוא התואם ביותר לעת הזו את מדיניות הממשלה. על כך נתנה הממשלה את תשובתה בדרכים רבות ובמשך פרק זמן ממושך.
נראה שגילדת המל"ג סברה שסמכותה רחבה יותר משהיא באמת, או שלחצים פראיים של הרגע האחרון ירתיעו את הממשלה. טוב שלא כך קרה.
מותר לראשי האוניברסיטאות לדרוש תוספות תקציב ומותר להם לטעון שמה שיש אינו מספיק. אסור להם לנסות לכופף את היד לממשלה - זה אינו בסמכותם.
דומה, שאם היו משקיעים המל"ג, הות"ת וועד ראשי האוניברסיטאות את האנרגיות העודפות שלהם בשיפור הניהול ויעול ניצול המשאבים האדירים שמעמידה המדינה לרשותם, היו הכל יוצאים נשכרים מכך.
אשר לשאלת "תגובת העולם": גם כאן דומה שהאוניברסיטאות ירו לעצמן ברגל במשך שנים ועתה יהיה עליהן לחבוש את עצמן בעצמן. מרבית הקטגורים הארסיים ביותר (יודגש שמסיבות פוליטיות) נגד האוניברסיטאות בישראל בעד החרמתן ובעד סנקציות חיצוניות במטרה לאלץ את הממשלה לבחור במדיניות שאינה מקובלת עליה, באו מהאקדמיה הפוסט-ציונית של ישראל. אם תהיה עתה השלכה לכך על האוניברסיטאות (ואני מעריך שלא תהיהי או תהיה שולית), יאלצו לשנס מותניים ולטעון את ההיפך ממה שטענו עד כה, או לשאת בתוצאות. אין לקח מתאים מזה לחמומי מוח ולקצרי הראות המאכלסים משרות רבות מדי באוניברסיטאות הקיימות.

40 אף אוניברסיטה בעולם לא תשתף פעולה הדס
  • 20:05
  • 17.07.12

עם אוניברסיטת הכיבוש והחרם כלפיה עלול לזלוג גם לאוניברסיטאות בישראל ועל כן המהלך הזה חמור.

  •   הדסוש, הם כבר משתפים פעולה. מארה"ה ואנגליה ועד דרום אפריקה ואוסטרליה. אצלם שנאת יהודים פחותה משלך.  (לת) לוגיקן בכיר
    • 20:26
    • 17.07.12

  •   תוציאי את הראש מהישבן, ותגלי שכבר יש לאוניברסיטת אריאל רשימה ארוכה של שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות בכל העולם קרח בעורקים
    • 20:54
    • 17.07.12

    ועכשיו שמעמדם שודרג אין בכלל ספק ששיתופי הפעולה יגברו.

    תביני - חרמות בעולם האקדמי על בסיס פוליטי קיימים רק בכל מיני חוגים פאתטיים ב"מדעי" הרוח והחברה (סוציולוגיה, לימודי מגדר ושאר ירקות).
    האוניברסיטה באריאל כמעט ולא מתעסקת בחרא הזה, ומתמקדת בעולם המדעים והמתמטיקה. בתחומים האלה, לא קשקושי הביצים של כל מיני סוציאליסטים ופמיניסטיות קובעים, אלא רק ידע והשכלה. ולכן לאוניברסיטת אריאל אין ממה לחשוש.

    לאוניברסיטת תל אביב לעומת זאת, שמלאה כחול הים בחוגים מגוכחים שכאלה, יש הרבה מה לחשוש מחרמות בינלאומיים.

    לא נורא. זה דווקא עונש הוגן על המיסים שנלקחו ממני, והיה ניתן להציל בעזרתם את שירותי הכבאות, ובמקום זה נזרקו על אוניברסיטתת תל אביב עבור דברים חסרי תועלת כגון "ביקורת המקרא", "לימודי מגדר ומין" וכדומה.

41 ות"ת אוהב ישראל
  • 20:07
  • 17.07.12

אז עכשיו יהיה חבר ות"ת מטעם המכללה שעלתה לגדולה.

42 בזיון. מה זה לתקצב לפי מה שבא לך?!  (לת) לא של אבאש'ך
  • 20:08
  • 17.07.12

43 יש מל"ג ויש מל"ג יו"ש, יש מדינת ישראל ויש מדינת יו"ש. תכלס.  (לת) מור
  • 20:10
  • 17.07.12

  •   הכל התחיל בזה שהמל"ג השמאלני מנייאק לא רצה לטפל במכללה באריאל. לכן הוקם מל"ג יו"ש. עכשיו החארות מתבכיינים  (לת) אז ככה
    • 12:46
    • 18.07.12

44 מזל טוב חצרוני! אתה הדגל של האוניברסיטה הזאת.  (לת) מיכאל
  • 20:11
  • 17.07.12

45 איזה כיף! יששש!!!
  • 20:16
  • 17.07.12

קדימה אריאל. מר"צ ושלום עכשיו תאכלו את הלב!

46 דמוקרטיה במיטבה  (לת) $#^%%*&)*_(*)%^&$#$#
  • 20:17
  • 17.07.12

47 די לכפייה השמאלנית! קומץ אירוצנטרים שלוחי הקרן החדשה מנסים לרסק מסורת בת אלפיים. חלי בן ברוך מקלובי. א''י
  • 20:17
  • 17.07.12

מנסים לשנות החלטות של ממשלה שנבחרה באופן חוקי, בשטחים ששופט בית המשפט העליון קבע שהם משוחררי ולא כבושים, ולמרות שהעם הבהיר לכם שאינכם רצויים ושהיינו מעדיפים טרנספר מ ר צ ו ן - מתי תפקחו את עינייכם ותבינו שאת הארץ ש ל נ ו, לא שלכם ולא של הערבים. אתם סוס מת חה חה... לפחות היה לחלקכם שכל לההוציא דרכון זר.

  •   המסורת היהודית בת האלפיים שנה נולדה בגלו, ללא קשר לאדמה אשר אותה את מקדשת וזובחת לה דם. היהדות הרבנית של אלפיים השנים האחרונות מוציאה מתוכה יהדות הומניסטית חומלת ומקדשת את אהבת הזולת מה שקורה בשטחי האפרטהייד של יהודה ושומרון זה חילול השם ויום יבוא ועניין זה יתגלה גם לעוורים שבראש המחנה המטורף הזה. קנאי בית שני של ימינו  (לת) יהודה
    • 21:36
    • 17.07.12

  •   הבנתי. הארץ הזאת שלך. אני לא רצוי כאן והיית מעדיפה לעשות לי טרנספר מרצון. ומה אם אני רוצה להשאר? תג מחיר בקרוב אצלי?  (לת) רון
    • 21:42
    • 17.07.12

48 נשבר שלטון הקרטל המאפיוזי של ראשי האוניברסיטאות. יום טוב לישראל.  (לת) חירות לכל
  • 20:17
  • 17.07.12

49 יש! הימין מתחיל לשלוט....לא רק להיבחר!  (לת) דמר94
  • 20:18
  • 17.07.12

  •   בדיוק להיפך. בארועי הימים האחרונים, החל מהחלטת אריאל וכלה בהשפלתו הטיפשית של מופז שהיה מוכר את האמא הפרסית שלו כדי להישאר בממשלה, מוכיחים שליטי ישראל שהם מתחילים לאבד את זה. שלטון מוצלח הוא כזה שאינו מורגש יתר על המידה. ההתרסה שלכם תחסל אתכם.  (לת) טרא צילובמיס
    • 21:36
    • 17.07.12

50 אוניברסיטה אריאל עמוס
  • 20:19
  • 17.07.12

לה׳ הארץ ומלואה.

  •   כלומר הוכחת שזו החלטה פוליטית נטו להכיר במכללה כאוניברסיטה  (לת) כי אין לה נחיצות והיא לא עומדת בדרישות מעבר למל"ג יו"ש
    • 22:48
    • 17.07.12

51 הפתרון: לא להעסיק את הבוגרים  (לת) לוקחים את המושכות
  • 20:20
  • 17.07.12

52 טרכטנברג וראשי הות"ת, זה הזמן להתפטר לאות מחאה. ביבי הפך עשה מעשה סדום באקדמיה הישראלית; אל תהיו עלה תאנה.  (לת) ניקו
  • 20:20
  • 17.07.12

53 השלב הבא: העלאת גיל הפנסיה כדי לממן את האוניברסיטה החדשה  (לת) רו"ח
  • 20:20
  • 17.07.12

54 הקורבנות למולך הכיבוש לא יסתיימו עד אשר כולנו נישטף בדם. יום שחור אחד מרבים שמצטרפים זה לזה בקצב מסחרר. מי ייתן וזה יביא להחרמה של כל האקדמיה הישראלית אולי אז מישהו יתעורר באמת  (לת) יהודה
  • 20:20
  • 17.07.12

  •   בתור אנטישמי, אתה לא חושב שהשתמשת יותר מדי בדימויים מהתנ"ך? תנסה משהו מהקוראן בסגנון "בני הקופים" או "נאכל לכם את הכבד" או משהו.  (לת) מעניין
    • 12:48
    • 18.07.12

55 מכללת חיריה, והתוכנית הדו-חוגית לנהגי שודים ולוגיסטיקה של הפלאפל, יוכרזו כאוניברסיטה  (לת) ינקול השני
  • 20:21
  • 17.07.12

56 Separate Uni, in a separate (virtual) country, which will be ranked like any other African-level institution.  (לת) Sam
  • 20:21
  • 17.07.12

57 עד שראיתי שם את יריב אופנהימר עוד יכולתי לחשוב שההחלטה עינינית בלבד. אל-מוני
  • 20:22
  • 17.07.12

ואז הבנתי שטעיתי.

58 לממשלה יש מטרה אחת: לחזק את הכיבוש בשטחים וכל השאר  (לת) ישראלי
  • 20:22
  • 17.07.12

  •   טעות. לממשלה יש מטרה אחת: שוחד פוליטי. הכיבוש מאפשר אותו. ^
    • 21:09
    • 17.07.12

    מכללת אריאל היא שחיתות בהתגלמותה. האידיאולוגיה היא הקמפיין האולטימטיבי למושחתים.

    מי יזם את הרעיון להפוך את אריאל למשאבת תקציבים על חשבונך? - אריק שרון ואהוד אולמרט.

    נתניהו ושטייניץ יגיעו לאותו מקום.

59 סיקור ממוקד נועם
  • 20:22
  • 17.07.12

חבל שלא מציינים בכתבה שאריאל עמדה בכל הבדיקות של ועדת הבדיקה ושאם יש מגיע ולא פוליטי זה לאריאל

60 יום חג לישראל ואוהביה!  (לת) צחי
  • 20:23
  • 17.07.12

61 מסלול ישיר לתואר שלישי בדיכוי וגניבה רועי
  • 20:27
  • 17.07.12

עם התמחות בגזענות ותעודת הוראה בהתעללות

62 לא להתרגש. מבחן התוצאה יקבע ממחזר נייר
  • 20:29
  • 17.07.12

אם בוגרי האוניברסיטה החדשה יהיו מסוגלים למצוא עבודה על סמך הדיפלומה שיקבלו (ואין הכוונה רק כפקידונים במשרדי ממשלת הימין), ואם הקהיליה הבי"ל לא תחרים את האוניברסיטה הזו, מה רע? אבל יותר סביר שאפשר יהיה להשתמש בדיפלומות לצור על פי צלוחית. כך שכל מי שילמד שם יעשה זאת על אחריותו הוא. מאידך, תגובות היסטריות שנזקקות להיטלר ולנאצים ומייללות על "יום שחור" הן בלתי מידתיות בעליל.

  •   אל תדאג, במשטר פוטיניהו תיהיה העדפה לבוגרי מוסדות אפרטהייד. האמת הרי בידו של המנהיג כפי שמתגלמת בסמרטוטון "ישראל היום" ובמצגות העלובות שלו  (לת) יהודה
    • 20:54
    • 17.07.12

63 הייאוש גובר אור
  • 20:29
  • 17.07.12

בכל פעם שאני חושבת שהגענו לשפל המדרגה, והמדינה לא יכולה להתנהל בדרך איומה יותר, מגיעה עוד החלטה מטומטמת להדהים ומראה לכולנו שלא - באמת יכול להיות יותר גרוע.

64 מזל טוב!!!!  (לת) בן
  • 20:31
  • 17.07.12

65 להגיש בג"ץ  (לת) ע
  • 20:31
  • 17.07.12

  •   אז נקים בג"צ יו"ש, טמבל  (לת) כבשה פועה אוהבת סמולנים בהיסטריה
    • 20:54
    • 17.07.12

  •   באיזה עילה? ברק ופרוטקציה, לא שם גם לא הדלת... אז אתם עותרים סדרתיים במימון מדינות זרות עויינות, אך גם ללימון הזה יש גבול כמה ניתן לסוחטו... העניין נגמר, עיברו לנושא הבא...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 21:21
    • 17.07.12

66 הכל שטויות ממ
  • 20:40
  • 17.07.12

טיבה של כל מכללה או אוניברסיטה נקבע בסופו של דבר על פי רמת בוגריה. כרגע הרמה באריאל נמוכה מאוד ובוגריה לא מוצאים עבודה מכובדת ולא מתקבלים לתארים גבוהים במוסדות איכותיים. כל זה לא ישתנה רק משינוי שם המוסד. הם יכולים לקרוא לעצמם גם stanfors. מה יש להתרגש משטויות כאלו?

67 צעד כל כך טיפשי ...
  • 20:42
  • 17.07.12

אם חייבים להכיר במוסד כלשהו כאוניברסיטה, וחייבים עכשיו, למה זה חייב להיות מוסד בשטחים?

אם אתה ימני או שמאלי, זה בכלל לא העניין כאן, לעשות צעד כזה - זה פשוט ליצור קוטביות נוספת, עוד סיבה להאשים אותנו, עוד סיבה לריב, עוד סיבה לקרוא לנו בשמות.

צעד כזה הוא נטו פרובוקציה, שום דבר מעבר לזה. זה ללכת לשטחים, ולתקוע שם דגל, בזמן שכולם מסתכלים ועושים לך קונצים על עשרות הדגלים שכבר תקעת.

לפחות תנו לרוחות להרגע, תנו לאנשים להשתעמם מהסיפור הזה, ואז תעשו מה שבא לכם... אבל בשיא האקשן? מה נסגר עם הממשלה המטומטמת הזאת? כמה החלטות מטומטמות בקדנציה אחת?

68 יש! יש! יש! יש לנו אוניברסיטה באריאל!!!!מזל טוב , פרופסור דן מאירשטיין,  (לת) ולתפארת מדינת ישראל
  • 20:43
  • 17.07.12

69 ולתפארת מדינת ישראל  (לת) יש לנו אוניברסיטה!
  • 20:44
  • 17.07.12

70 הנגזלים נכנסים בשערי האוניברסיטה בתל אביב?  (לת) אסף
  • 20:46
  • 17.07.12

71 הנה על מה שופכים את תקציבי ההשכלה הגבוהה, כולל הדמיות בצבע. ^
  • 20:49
  • 17.07.12

אגודת הידידים המושחתים של אריאל תכננו ופרסמו כבר מזמן פרויקט מפלצתי, בעלות דמיונית, על חשבונכם:
ספרייה מפלצתית בהשראת צפון קוריאה,
חדרי לימוד בסגנון צ'אושסקו,
מעונות מכוערים,
בונקר מורשת היהדות בהשראת אלברט שפאר,
אודיטוריום ברוח איירפורט-סיטי,
מרכז סטודנטים פלגיאט על 'הבימה'(!)
ולבסוף, בניין מעבדות ואמפיתיאטרון, בלי הדמיות עדיין.

פרויקט מושחת ומכוער של ביריונים על חשבונכם. קשה להחליט אם לבכות או לצחוק.

http://www.afauc.org/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=4

72 החלטה פוליטית של ממשלה נבחרת היא החלטה דמוקרטית. בדיוק כמו שהיתה בזמנו ההחלטה לפנות את גוש קטיף. אי אפשר לרצות את כולם, במקרה הטוב אפשר לפעול לפי קווי המדיניות שעל בסיסם נבחרה הממשלה. האם מישהו (מהרוב) שהצביע ביבי חשב שההחלטה בעניין אריאל תהיה שונה?? אם מישהו רוצה ממשלה שתחליט אחרת, שילך לקלפי במקום לגרבץ. האמת היא שבכלל צריך לסגור איזו אוניברסיטה או שתיים (לא נגיד אילו, אבל לא מדובר בעברית או בטכניון), כי הרמה ירדה מאוד בשנים האחרונות. אז שיזהרו ראשי אותן אוניברסיטאות שלא ישלמו על כך בראשם...  (לת) מרצה צעיר
  • 20:49
  • 17.07.12

  •   הבעיה היא שהממשלה לא נבחרה באופן דמוקרטי. אם לממשלת ישראל סמכות להקים ביו"ש מוסדות אזרחיים כמכללה או אוניברסיטה, הרי שהיא בפועל רואה בשטחים חלק אינטגרלי ממדינת ישראל. ברם, היא אינה מאפשרת לתושבי השטחים להצביע בבחירות. כלומר הפלשתינים חיים בישראל אך הם "נתינים", בניגוד לאזרחים בעלי זכויות. זו אינה דמוקרטיה. עצם העובדה שמוקמת אוניברסיטה אשר סגורה בפני רוב מוחלא של התושבים בטריטוריה בה היא יושבת זועקת לשמיים ותעודד חרמות כנגד האקדמיה הישראלית.  (לת) היינריך היינה
    • 02:28
    • 18.07.12

  •   טעות בידך למרצה צעיר
    • 08:49
    • 18.07.12


    גם אם היה מדובר באוניברסיטה בהרצליה, העיקרון שנקבע בזמן הקמת הוות"ת הוא בדיוק הפרדה בין הדרג הפוליטי לאקדמי - הדרג הפוליטי מחליט כמה לתקצב אבל את ההקצבות עצמן עושה הוותת.

    כאן הוקמה אונברסיטה באופן פורמלי לפחות ע"י הדרג הצבאי - בצו אלוף. הוקם וות"ת יעודי, גם כן בצו אלוף - זה ההיפך הגמור מהעקרונות הדמוקרטיים שהוו"תת הוקם בשמם.

    ולא - לא כל החלטה של ממשלה נבחרת היא החלטה דמוקרטית
    ואפילו לא כל חוק שעבר בפרלמנט - ראה חוק ההסמכה בגרמניה.

    כמרצה צעיר ומנחנה סטודנטים (אם לא היום אז מחר) מצופה ממך לדעת יותר על דמוקרטיה ועל עקרונותיה.

    בהצלחה!

73 לכו תעשו חמין  (לת) יונתן
  • 20:53
  • 17.07.12

74 ומה יקרה כשההבטחה של שטייניץ תתברר כשווה חול?  (לת) BOB
  • 20:56
  • 17.07.12

75 תאכלו את הלב - סמולנים!  (לת) יואב
  • 20:59
  • 17.07.12

76 יום חג למדינת ישראל  (לת) ולשכל הישר
  • 21:01
  • 17.07.12

77 יום חג למדינת ישראל  (לת) ולשכל הישר
  • 21:01
  • 17.07.12

78 הגיעה העת להפסיק לשאול אם נכון לספח את השטחים לישראל ולשאול במקום זאת אם נכון לספח את ישראל לשטחים במחשבה נוספת
  • 21:04
  • 17.07.12

נ.ב.
איך זה שיש לשטחים מל"ג משלה?

79 תתבישי לך מדינת ישראל גיא
  • 21:07
  • 17.07.12

פשוט בושה וחרפה למדינת ישראל

80 שטייניץ - דמו של סילמן קורא לך (כמו גם דמם של ניספי הכרמל)  (לת) רמי
  • 21:08
  • 17.07.12

81 ברכות חמות, עלו והצליחו  (לת) זאב
  • 21:09
  • 17.07.12

82 אוניברסיטה דמיקולו בירדן במימון של ממשלת ישראל ההזויה אורי
  • 21:10
  • 17.07.12


83 מכללת אריאל אברהם
  • 21:14
  • 17.07.12

הגנב חושב שכולם גנבים וכל מי שנגוע בחשיבה פוליטית בטוח שכולם נגועים .מי שהוציא דיבת הארץ בחול היו מהאוניברסיטאות של המתנגדים.אל תהלכו עלנו אימים ,לא אתם תשלמו את מחיר הכישלון .ולא תיהנו מפרות ההצלחה .תחרות זה דבר בונה .אז תתחרו באוניברסיטה החדשה.דפוס קבוע בהתנהגות אנשי השמאל.גם הדוח של טליה ששון קדוש.והדוח של השופט לוי הזוי.חברים היום יש ראש ממשלה מהימין בבחירות דמוקרטיות תבחרו ראש ממשלה לטעמכם .אם תצליחו

84 לתת את הקוורדינטות של מכון הרשע הזה לאחמדיניגד ושיעזור לעם ישראל  (לת) יש לי המלצה
  • 21:15
  • 17.07.12

85 חסר משמעות: כי אוניברסיטה נאמדת בפועל בהכרה הבינל"א  (לת) צוק העיתים
  • 21:15
  • 17.07.12

86 מזל טוב!! עמדו בכל הדרישות האקדמיות - מגיע להם ולכולנו!! יוסי
  • 21:16
  • 17.07.12

פלא שלא נפגענו שוב מהשמאל המסרטן

87 ברכותיי למל"ג יו"ש. חתמתם על ההתנתקות הבאה.  (לת) אתם באמת חושבים שלא תשלמו שום מחיר?
  • 21:26
  • 17.07.12

88 קצת פרגון יקיר
  • 21:26
  • 17.07.12

יכול להיות שהשקפה הפוליטית שלכם היא לא תואמת את רוח ההחלטה אבל זה לא סותר את ההתפתחות השכלתית שבמדינה בעקבות החלטה זו. אריאל היא אוניברסיטה מכובדת מאוד שבוגריה מובילים את השוק ואין שום סיבה שהיא לא תוכר כאוניברסיטה. לא כל דבר בא משיקולים פוליטים לפעמים זה מגעיל לראות את התגובות השטחיות וחסרות בסיס שמתפרסמות כאן. אני מציע שלפני שאתם פותחים את הפה תבדקו את הטענות שלכם טוב טוב אולי תגלו כמה דברים.

89 יופי , עכשיו חברון לעיר בירה שי
  • 21:27
  • 17.07.12

אלוהים !!!!! איפה אנחנו חיים ???!!!

90 אוניברסיטת אריאל עמוס
  • 21:33
  • 17.07.12

לה׳ הארץ ומלואה. ייישר כוח, מי יתן ויתקבלו עוד החלטות טובות כאלו, המלכדות את השורות, ומרחיקות את השמאלנים לביצה המקומית שלהם בעיר תל אביב.

91 התנגדות רחבה של מיעוט זעיר פרופסור שפוי
  • 21:35
  • 17.07.12

לפי מה קבעתם רחבה? לפי מספר חברי הכנסת של השמאל המטורלל והפוסט ציוני? אתם שנים מנפחים את השכל עם האידאולוגיה ההזויה ובינתיים לא אלמן ישראל. בן גוריון נהג לאמר שבישראל בשביל להיות ריאלי צריך להאמין בנסים... ואכן מדינת ישראל בניגוד לכל חוזי השחורות הפכה לאחת מהמתקדמות בעולם. נו אז יש צעקנים. זה לא ישנה את האמת ההיסטורית שעם ישראל חזר למולדתו והכובש המוסלמי לעולם לא יצליח לשנות זאת.

92 זהו, זה שבר אותי. אני יורד מהארץ. דוקטורנט למתמטיקה
  • 21:41
  • 17.07.12

אם עד עכשיו גם ככה היו תקציבים עלובים לאקדמיה, שבקושי מספיקים לכלום, עכשיו חלק גדול הולך לאוניברסיטת אריאל, כדי להקים תשתיות, מעבדות, וכו'. טוב, זה מאוד הגיוני, בהתחשב בכך שזה מרכז אוכלוסין, מטרופולין של כ- 25,000 תושבים.
מעבר לכך, הרבה תצקיבים שאנחנו מקבלים מהאיחוד האירופי, לבטח יפסיקו. ואת החרם האקדמי נרגיש עוד יותר.

אם היה סיכוי כלשהו שאמצא משרה בעתיד, עכשיו הוא נעלם לגמרי.

תודה רבה, גדעון סער ושטייניץ, שמכרתם את האקדמיה בישראל כדי לקדם את מעמדכם הפוליטי. תודה רבה לך, שר חינוך שדואג לכל דבר חוץ מחינוך.

  •   זהו שלצערי בלי קשר ישיר לכתבה - הסיכוי שתישאר בארץ כדוקטורנט למטמטיקה אבי
    • 22:23
    • 17.07.12

    היא נמוכה מאוד. אני מקווה שהסטטיסטיקה הזו תשתנה משהו עם האוניברסיטה החדשה. כי במצב הקיים היום האוברסיטאות דוחפות אנשים כמוך בכח לארה"ב וזה לא בגלל תקציב (כמה תקציב צריך למטמטיקה)

93 אזהרה לבוגרי המוסד הזה, לא תתקבלו ללימודי המשך באף מוסד אחר אלון
  • 21:41
  • 17.07.12

בעולם האוניברסיטה לא תוכר ובארץ החותמת של "אוניברסיטת אריאל" תעניק מעמד של תעודה חסרת ערך. לא תהיה אפליה אך כל מוסד אקדמי בארץ רשאי לבצע מבדקי התאמה וממש לא קל להכשיל באופן סיטונאי את בוגרי אריאל.

94 צביעות שמאלנית  (לת) אופיר
  • 21:42
  • 17.07.12

95 צביעות שמאלנית  (לת) אופיר
  • 21:42
  • 17.07.12

96 אריה מלניק חבר הוועדה הוא בושה למוסד שלו אוניברסיטת חיפה. עכשיו להפוך גם את מכללת תל אביב לאוניברסיטה, ואת מכללת צפת.  (לת) מרצה
  • 21:44
  • 17.07.12

97 הגיע הזמן לחרם על האקדמיה הישראלית שעכשיו היא חלק בלתי נפרד מהכיבוש-נרצה או לא נרצה  (לת) דווקא קיוויתי שלא יצטרכו
  • 21:46
  • 17.07.12

98 אם אני מבין נכון, ההפגנה של מפלגת מרצ היא לא פוליטית ורק ההחלטה של אקדמאים היא פוליטית. עולם מוזר  (לת) אני
  • 21:46
  • 17.07.12

99 כסף לאוניברסיטאות ולא להתנחלויות!  (לת) דוד
  • 21:47
  • 17.07.12

100 לא היתה התנגדות רחבה. היתה התנגדות של הבראנז'ה שנתמכה על-ידי העיתנונות  (לת) מישהו אחד
  • 21:48
  • 17.07.12

101 אין אוניברסיטה בסוסיא שתרצו להכיר בה? מכללת מגרון? אוניברסיטת בית אל?  (לת) מיכל
  • 21:48
  • 17.07.12

102 למל"ג אחריות מלאה להפיכת אריאל לאוניברסיטה: כאשר הוקמה המכללה סירבו במל"ג להתייחס אליה כאל שאר המכללות מסיבות פוליטיות, ובכך בעצם הכריחו את הממשלה להקים את מל"ג יו"ש שהחלטותיו עצמאיות ולמל"ג אין שליטה עליו. אם במל"ג היו יותר חכמים ופחות קצרי ראות - הכל היה שונה היום.  (לת) מזכיר לכולם
  • 21:49
  • 17.07.12

103 מל'ג יו'ש - משהו חדש? יו'ש זו מדינה? רשות עצמאית? אם כן שתממן את התקציב. גד
  • 21:50
  • 17.07.12

האם קמה לנו מדינה חדשה? מדינת יו'ש?

104 מי אמר הם לא מפרסמים ? חצרוני מפרסם טונות של ציוצים בטוויטר שלו.  (לת) גלר
  • 21:52
  • 17.07.12

105 אם יש כסף מדוע לא לסייע, קודם כל, לאנשים כמו משה סילמן? FreeBird
  • 21:55
  • 17.07.12

בחרו בתשובה הנכונה:
1. אין להם כלי תקשורת/חובות עתק/מונופול/ועד עובדים אימתני....
2. הם אינם כח מאורגן בליכוד.
3. האידיאולוגיה שלהם אינה כוללת בהכרח התנחלות בגדה המערבית.
4. אין להם קשרים במסדרונות השלטון.
5. הם אינם מגזר מובחן אשר נציגיו מהווים לשון מאזניים פוליטי.
6. הם לא מתנהגים באלימות כנגד נציגי המדינה (משטרת ישראל וצה"ל)
7. בום!

106 לא עדיף 50 מיליון לדיור ציבורי? להחזרת אנשי אקדמיה? לחיזוק הפיקוח על חוקי עבודה? יש מה לעשות עם הכסף  (לת) אלי
  • 21:56
  • 17.07.12

107 תמשיכו להפגין בזה אתם טובים, ואנו נמשיך לבנות ולהתפתח  (לת) אשר
  • 22:02
  • 17.07.12

108 כמה משה סילמנים היו ניצלים בזכות 50 מיליון שהולכים עכשיו סתם לשטחים??? אזרחית
  • 22:03
  • 17.07.12

אבל משה סילמן אינו חרדי ואינו גר בשטחים ולכן הוא לא נחשב!!!

109 נתניהו טוב ליהודים!!!! (בשטחים)  (לת) אוניברסיטת אפרטהייד
  • 22:25
  • 17.07.12

110 מזל טוב לאוניברסיטה החדשה !!! צחי
  • 22:29
  • 17.07.12

יש יותר מידי אוניברסיטאות סמולניות בארץ .... אז באמת הגיע הזמן לאיזון סוף סוף .... :-)

111 הופה, יש כסף!!! נועם
  • 22:29
  • 17.07.12

מאיפה גירדת אותו, יא שטייניץ?

112 כמה טמטום ורוע בהחלטה הזו - בניגוד לכל הליך תקין, בניגוד לכל הגיון סטודנטית בחול
  • 22:32
  • 17.07.12

הפוליטיקאים רוצים אוניברסיטה באריאל והם יקבלו אותה. עד שאסיים את לימודיי כבר לא יהיה לאן לחזור בגלל הממשלה הזו.

113 להכן הדוקטונים הצעירים שלהם ילכו להשתלם ...לארה"ב .לגרמניה לאנגליה .סקנדינביה .!!! שם הם יהיו מוחרמים .אז איך הם יתקדמו כדוקטורנים ?  (לת) גדי
  • 22:40
  • 17.07.12

114 אנחנו גם ככה מוחרמים אז יחרימו אותנו עוד קצת ...ביג דיל על מה כל הרעש? מי שרטוב לא פוחד מהגשם !!!
  • 22:42
  • 17.07.12

אפשר לחשוב שלפני זה לא היה חרם אקדמאי על ישראל ...בשורה התחתונה מי שרוצה להחרים את ישראל יחרים אותה אם או בלי ההכרה של מכללת אריאל כאוניברסיטה.

115 מי שחושב שאריאל היא התנחלות מחר יחשוב שפ"ת הרצליה ואשדוד הן התנחלויות  (לת) י.
  • 22:46
  • 17.07.12

116 ישש! טלטול
  • 22:46
  • 17.07.12

סופסוף יש צדק בארץ הזאת שמאלנים-in your face!

117 צריך חרם אקדמי בתוך ישראל על בוגרי ומרצי המכללה הזאת  (לת) סטודנט חיפה
  • 22:47
  • 17.07.12

118 זה לא יעבוד לילה
  • 22:52
  • 17.07.12

לא, וגם אם המכללה הנחשלת תטען להשתייך לליגת הקיסוס:תרבות לא צמחה בארץ הכיבוש, במקום שרומסים לא צומחים פרחים.

119 ההתנגדות ממש לא רחבה....רק של קיצונים. מזל טוב לאוניברסיטה החדשה  (לת) א
  • 22:58
  • 17.07.12

120 להעביר את הכנסת לאריאל!  (לת) גידי
  • 23:02
  • 17.07.12

121 Another looser institute!!!  (לת) M. Gurevich
  • 23:02
  • 17.07.12

122 מופת לעתונות עקומה שקול
  • 23:03
  • 17.07.12

לא היו מצדדים למהלך?
לפי ה"כתבה"נראה שכווווולם מתנגדים ובכל זאת הרעים עושים מה בראש שלהם

123 דר שטייניץ ומר יובל... האם תקבל בוגר אריאל לעבודה הדורשת שיידע קרוא וכתוב?  (לת) יוד
  • 23:03
  • 17.07.12

124 רק לי זה מפריע שמצד אחד מצמצמים את התקציב של רווחת האזרח ומצד שני ממנים עוד אוניברסיטה? עינב
  • 23:09
  • 17.07.12

בשביל מה? כדי לגוון קצת? כדי שגם אקדמים עם תואר שני ודוקטורט יוכלו ליהנות מהומלסיות?
למה לעזאזל לא מטפלים במערכת החינוך הרקובה? במערכת הבריאות המתפוררת? ברווחה הלא קיימת ובמצוקת הדיור?????
שר האוצר מחליט לבד לשלוח את היד לכיס ולהוציא עוד כסף?
הוא מחזיק את הארנק במשפחה????
מה לעזאזל קורה במדינה הזו?????

  •   עינב, לא הפריע לך הכסף הרב שהושקע בשיפוץ 'הבימה' ולא מפריע לך הכסף שמושקע עתה בשיפוץ היכל התרבות בת"א  (לת) ממשלת נתניהו הפעילה רפואת שיניים חינם לילדים+גני ילדים חינם מגיל 3
    • 23:44
    • 17.07.12

125 סתם בכיינים אתם בכל הסדר עתידי עם הפלס' אריאל תהיה בשטח ישראל ...  (לת) העיקר להתעצבן יאללה לכו לישון
  • 23:16
  • 17.07.12

126 ברוך השם !!!!!!!!!!! שמואל, ארץ ישראל
  • 23:17
  • 17.07.12

מזל טוב !

127 "חרף ההתנגדות הרחבה" מתנחל מרחובות
  • 23:20
  • 17.07.12

כל, אבל ממש כל, תומכי עדאללה וחברי מרכז מפלגת בל"ד, שהם גם אנרכיסטים נגד הגדר ובעד יהודה ושומרון נקיים מיהודים (אני אתרגם את זה לשמאלנית: יענו יודנריין), אבל כולם, מפה לפה ומפה לשם, התנגדו בצורה עניינית למיסודה של אוניברסיטה חדשה בישראל.

128 על מה ההתנגדות, ידוע כי אריאל תישאר על כנה בשליטה ישראלית בכל הסכם עתידי.  (לת) יניב
  • 23:27
  • 17.07.12

129 אוניברסיטת האיוולת שמעון
  • 23:34
  • 17.07.12

המתנחלים מביאים אסון על עם ישראל

130 האוניברסיטאות חייבות לסייג עצמן מאריאל איש אקדמיה
  • 23:36
  • 17.07.12

שהסגל האקדמי יתבשל במיץ של עצמו לומר לסטודנטים שמי שיגיע לשם לא יוכל להתקדם

  •   לך תלמד מה זה דמוקרטיה, שמאלן מטורלל  (לת) אלי
    • 08:27
    • 18.07.12

  •   הבעייה האמיתית היא לא היחסים בין האונברסיטאות השונות בארץ, אלה מה יגידו בעולם על כך שישראל ממשיכה במשטרת המחשבות ובעיוות המוחות של אזרחיה  (לת) רונן
    • 10:53
    • 18.07.12

  •   לאלי - עוד בור ועם הארץ שחושב שדמוקרטיה זה "הרוב קובע" (וכופה על המיעוט) New York
    • 11:52
    • 18.07.12

    דמוקרטיה זה בין השאר הפרדה בין ראשויות וסמכויות - וכאשר באופן פורמלי - הצבא בצו אלוף מקים מכללה בשטח נתון בממשל צבאי (כבוש או לא זה וויכוח אחר - אין ווכוח שהשטח נתון תחת ממשל צבאי) וכן מקים מל"ג יעודי - גם כן בצו אלוף ומכיר במכללה כאוניברסיטה - זה לא דמוקרטיה זה ההיפך מדמוקרטיה.

    לך אתה תלמד מהי דמוקרטיה ואז תגיב.

131 מזמין את כולכם לבקר באוניברסיטת אריאל ניב
  • 02:33
  • 18.07.12

שלום לכולם, אני סטודנט באריאל ואני לא מתנחל (גר במרכז הארץ), חילוני וגם תתפלאו לא ימני.. אני באמת מזמין את כל מי שמדבר מחוסר ידיעה לבוא ולבקר באוניברסיטת אריאל (כן, זה שמה החדש) ולהיות מופתעים מכמות הסטודנטים הערבים (תושבי הכפרים ליד) מכמות יוצאי העדה האתיופית שלומדים במוסד ולראות פלורליזם ישראלי במיטבו. אוניברסיטת אריאל לא מחנכת לרוע או לדעות ימניות וכל מי שלא ביקר שם פשוט חסר זכות דיבור. אין ספק (וזו לא דעתי האישית) שאריאל תכלל בכל הסכם עתידי כך שאין הבדל אם מעמדה יהיה כמרכז אוניברסיטאי או אוניברסיטה. המוסד אכן עמד בכל הדרישות ואף מעבר על מנת להחשב כאוניברסיטה ועל כן מגיע לו. בנימה זו אשאל את השאלה האם יימצא פיתוח בטחוני שיכול להציל חיי אדם שמקורו באוניברסיטת אריאל, גם אז תדעו להחרים את המוסד...? חוששני שלא. זה הזמן להרחיב את הפיתוח והמחקר הישראלי ויפה שעה אחת קודם

132 החרם האקדמי הכולל על ישראל כבר בפתח. איפה היושרה של הסטודנטים מאריאל? שידרשו סיפוח רשמי של השטחים כדי שפארסת הכיבוש הצבאי תסתיים. סיפוח או חרם, זו השאלה  (לת) סיפוח.עכשיו
  • 03:09
  • 18.07.12

133 נו טןף, ידוע שהבריונות מנצחת. משהו צריך ללמד את הדור החדש איך להתעלל בפלשתינאיים  (לת) אריאליסט
  • 07:10
  • 18.07.12

134 אורט בראודה ומכללת תל חי הן מועמדות ראויות פי כמה  (לת) תמר
  • 08:00
  • 18.07.12

135 הציניות בהתגלמותה שוב ושוב מתברר שאין שלטון בישראל יש לובי ופוליטיזציה .המדינה הזו הולכת מדחי לדחי.יאוש גמור  (לת) הגיע הזמן למהפכה ולא רק למחאה
  • 08:11
  • 18.07.12

136 ההתנגדות היא פוליטית וההפגנה הזויה עם סלוגנים המעובשים מבית היוצר של מרצ רק מוכיחים זאת אלי
  • 08:12
  • 18.07.12

"אסון להשכלה", לא נסחפנו? ו\את אחרי שההשכלה סבלה את אונברסיטאות דמיקולו כמו דרבי ואניברסיטת ריגה? או שאולי הבעיה היא שאוניברסיטת דרבי לא השתתפה בתחרות על תקציבים? אין שום דבר ענייני בהתנגדות הזאת. הכל פוליטיקה ומשחקים של אינטרסנטים.

137 התנגדות רחבה? חחח של 3 אחוז מהאוכלוסיה? השמאל סוף סוף מאבד מכוחו שממילא אינו פרופורציונלי לגודלו האמיתי.  (לת) ציוני
  • 08:17
  • 18.07.12

138 בוז!  (לת) יוני
  • 09:42
  • 18.07.12

139 יום חג בישראל אהרון
  • 10:25
  • 18.07.12

לפי מספר התגובות של אנשי השמאל אני רואה שזה ממש מעצבן אותכם זאת ממש מפלה לא הצלחתם לטרפד גם את המהלך הזה
שונאי ישראל

140 שטייניץ, יכול להיות שלמדת פילוסופיה, אבל בטוח שלא הבנת כלום. אם תפרוץ פה מלחמת אחים, ראה עצמך כאחד ממחוליליה. השמירה על אינטרסים צרים של מגזרים הקרובים אליך בלבד תוביל לאסון, ואתה תגיד שלא יכולת לדעת.  (לת) העיוורון הזה למציאות יעלה ביוקר
  • 10:41
  • 18.07.12

141 מה זה מל"ג יו"ש? כל מה שיש ביוש זה מכללת אריאל אז היא מכתירה את עצמה?  (לת) אבסורד
  • 12:19
  • 18.07.12

142 השפלת האקדמיה (השכל היהודי הוא פיקציה) דוקטורנט בפיזיקה
  • 14:35
  • 19.07.12

לא הכרתי אף בוגר של מכללת אריאל שאני יכול לקרוא לו אדם בעל רמה אקדמית גבוהה
לרוב היו אלה אנשים פשוטים שביקשו תואר כדי להעלות את המשכורת שלהם. לרוב הם אהבו ללעוס מסטיקים או להתפלל אבל לא לעסוק בפעילות אקדמית.