מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אחיו של הנכה שהצית עצמו: "הוא נתן את חייו למדינה ובסוף זרקו אותו"

בסוף השבוע אמר עקיבא מפעי בן ה-45 לאחותו: "ראית מה קרה לסילמן, זה מה שיהיה לי". אתמול השתתף בהפגנה מול הביטוח הלאומי

עקיבא מפעי, תושב ברקת בן 45, הוא האיש שהצית עצמו הבוקר בתחנת האוטובוס על כביש 461, סמוך לאזור התעשייה של יהוד. ככל הידוע הוא רכש מיכל בנזין בתחנת הדלק הסמוכה, שפך אותו על עצמו והצית אש. עוברי אורח כיבו את האש באמצעות בקבוקי מים ומטף. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה, כשהוא סובל מכוויות ב-70% מגופו. בבית החולים אמרו כי נשקפת סכנה לחייו.

מפעי לא נישא מעולם ואין לו ילדים. אחיו ואחיותיו באו לבית החולים להתפלל לשלומו. הם סיפרו כי בגיל 23, בעת שירות מילואים נפצע בתאונה בצאלים. בעקבות התאונה אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם שכב ארבעה חודשים מחוסר הכרה. חתונתו, שהיתה אמורה להתקיים חודש לאחר התאונה, בוטלה. בהמשך עבר במשך כחצי שנה הליך שיקום. בני המשפחה הוסיפו כי לאחר מאבק ממושך הוכר כנכה צה"ל.

עקיבא מפעי
עקיבא מפעי.

בעקבות פציעתו לא עבד, והתקיים מקצבאות של משרד הביטחון והביטוח הלאומי. עם זאת, התנדב במשמר הגבול באזור השרון. בשנת 2003 נפצע בתאונת דרכים במהלך פעילות במג"ב. כעבור כמה שנים עבר אירוע מוחי והוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי. בשנים האחרונות ביקש להשתייך למסגרת שיקומית אך לא זכה לכך. אחיו, שלמה מפעי, סיפר כי עקיבא שקע בדיכאון עמוק וניסה לשים קץ לחייו בכמה הזדמנויות.

שלמה סיפר היום ל"הארץ" שאינו מופתע מהמעשה. "החובות זה לא הסיפור, הסיפור הוא הטיפול של הרשויות - משרד הביטחון ורשויות הרווחה", אמר, "הוא התייאש. היום הוא עשה מעשה שלצערי הוא למד מסילמן. הוא נכה צה"ל, הצבא אוהב אותך מתחת לאדמה אבל לא אוהב אותך פצוע. עד שאתה מקבל את כל מה שמגיע לך, לוקח זמן, אם בכלל, ובגלל זה אנשים מגיעים לעשות מעשים קיצוניים".

לדבריו, בסוף השבוע האחרון אמר עקיבא לאחותו: "ראית מה קרה לסילמן, זה מה שיהיה לי". לדברי שלמה, "הוא אמר זאת במילים האלה, לא האמנו".

הוא הוסיף כי אחיו יצא מהבית בחמש בבוקר והמתין למונית שתיקח אותו לטיפול של נכי צה"ל. "כששמעתי במבזק שזה קרה ביהוד, ישר הבנתי שזה הוא. אני לא מופתע, אני מרגיש את כל מה שמרגישים כל נכי צה"ל. אנחנו גדלנו בבית שנותן למדינה ותורם למדינה, נתנו את חיינו למדינה ובסוף זורקים אותך. נכי צה"ל מרגישים כמו נטל על החברה, זה התסכול שלנו, כשמזמנים אותך למילואים אתה קם, עוזב את הכל ויוצא לשרת את המדינה באהבה בסוף כשקורה לך משהו, אתה נזרק ככה", אמר. 

תחנת האוטובוס ביהוד בה הצית עצמו הנכה, הבוקר
תחנת האוטובוס ביהוד בה הצית עצמו הנכה, הבוקר. צילום: תומר אפלבאום

דודו גלבוע, מארגון נכי צה"ל, הגיע לבית החולים כדי להתעדכן במצבו של מפיעי. הוא סיפר כי נציגי הארגון דיברו איתו אתמול בערב, כשהשתתף בהפגנה מול משרדי הביטוח הלאומי. נציג הארגון סיפר כי "האדם היה במצב נפשי קשה ויש לו הרבה חובות. כבר הרבה זמן הוא מדבר על האפשרות שיזיק לעצמו. הוא חי לבד, קשה לו והוא לא יודע להתמודד עם הבעיות. הוא הרגיש שנתן למדינה את כל מה שהוא יכול היה והמדינה זנחה אותו".

גלבוע הוסיף כי "יש כרגע למעלה מ-50 אלף נכי צה"ל שיושבים ואומרים שזו הרגשתם, אני ממש חושש ופונה לאותם נכים שחושבים על מעשים מהסוג הזה שלא יעזו לעשות את זה. אנחנו הקדשנו את חיינו למען המדינה, נפצענו עבורה אבל לא נמות בגלל תנאים. הגופים שצריכים היו לטפל בו, משרד הביטחון והביטוח הלאומי, לא טיפלו בו".

גלבוע ציין כי נכי צה"ל מפגינים זה שלושה חודשים נגד היחס שהם מקבלים מהמדינה. "אנחנו מפגינים בדיוק על הנושאים האלה, אין תורת שיקום, היחס מחפיר, אנשים שנתנו את נפשם וגופם לא מטופלים כראוי. אנחנו דורשים מהמדינה לטפל באנשים האלה כמו שצריך. לא יכול להיות שאנחנו כמפקדים שלחנו חיילים לקרב והיום מזלזלים בהם ולא מטפלים בהם".

אגף השיקום במשרד הביטחון ציין בהודעה שהפיץ כי לפי הבנתם, "אין קשר בין האירוע היום לבין נכותו הצבאית של הנכה, שהטיפול בה היה מקצועי, אחראי ומסור. עוד עולה מבדיקת המקרה כי לא התקבלה באגף השיקום כל פנייה מיוחדת מהנכה לבקשה לעזרה מיוחדת".

בהודעה נמסר עוד כי מבדיקה ראשונית מתברר כי מפיעי הוכר כנכה צה"ל באחוזי נכות נמוכים, בגין תאונת דרכים שעבר ב-16 ליוני 2003. כמו כן הסבירו באגף כי עיקר פגיעתו הרפואית מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בקדנציה של ביבי, כל יום הוא ריקבון  (לת) עידית
  • 16:35
  • 22.07.12

  •   יש לי חדשות לאח. משרד הבטחון בחסות ממשלות הימין נוהג בהורים השכולים באותה בירוקרטיה שבה הוא נוהג בפצועים. אין הבדל. בודדות העו"ס שעושות עבודתן נאמנה. ואין פלא. למשרד הביטחון ולברק - חשוב להשקיע בצבא, בשטחים, בהתנחלויות. ולהכין עתודות בשר תותחים. כל עוד אנחנו הבוחרים משתפים פעולה עם המושחתים הללו, וביבי בראשם, יחד עם ליברמן וברק, וזה נכון בכל תחום בחיים- הלך עלינו  (לת) משפחה שכולה
    • 18:35
    • 22.07.12

  •   שטויות, במלחמה הבאה עם איראן יהיו רק 500 הרוגים.....  (לת) הכל בסדר..
    • 21:31
    • 22.07.12

  •   אני נזהר מלנגוע במשפחה שכולה אבידן
    • 23:03
    • 22.07.12

    אך יש להזכיר גם לה שמלחמות 48 + 67 + 73 היו גולן תחת שלטון השמאל, הנסיגה מעזה היתה תחת שלטון שרון שהפך את עורו נגד הימין, ואולמרט שהפך גם הוא את עורו, אחראי לפיאסקו שבלבנון שגם עלה לנו בדם רב. נתניהו מהימין "השש לקרב" לא פתח בשום מלחמה.

  •   צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן
    • 23:31
    • 22.07.12

    צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן

02 סוף סוף החרא צף סטודנט
  • 16:37
  • 22.07.12

לכל האנשים שחיים באשליות בקשר למדינה

03 חבל על הזמן שהלך על מילואים בקו ואימונים בצאלים. חייל לשעבר.
  • 16:42
  • 22.07.12

רק לחשוב שזה יכול היה להיגמר כפצוע ונכה עושה לי להרגיש בר מזל. לקרא את תלונות הפצועים ואדישות המדינה עושה לי לחשוב על הטיפש שהיתי.

04 חיים פופיק
  • 16:44
  • 22.07.12

אלוהים נתן וגם לקח

05 מכתב פיטורין לממשלת נתניהו.!!! חיים כהן
  • 16:46
  • 22.07.12

מאחר ולא השכלתם לנהל מדינה באורח שיוויוני ואתם גורמים במישרין ובעקיפין לאזרחי המדינה להתאבד בשל העושק שאתם עושקים כלכלית את האזרחים, הנכם מפוטרים לאלתר.

  •   אתה צודק חיים. רק הייתי מוסיף למכתב זה למי נוהגת הממשלה ברווחה: למתנחלים/לביטחון בשטחים הכבושים, לחרדים ולטייקונים. כמובן שגם לאוכלי החינם בשירות הציבורי כולל מושחתי הביברמן. וששום ספין של ביבי או ברק לא יבלבל אותנו. אין מועד ב/ למושחתים. הביתה  (לת) שומר חוק
    • 18:39
    • 22.07.12

06 הצבא עושה השתמש וזרוק בחיילים.  (לת) לא להתגייס
  • 16:48
  • 22.07.12

  •   זה מה שקורה לצבא עם שהפך מזמן לצבא כובש, לצבא פוליטי, צבא ששכח את ייעודו. ומשרד הביטחון כמו שאר משרדי הממשלה- מושחתים כמו העומדים בראשם. ביבי אלוף המרפסות  (לת) שומר חוק
    • 18:40
    • 22.07.12

  •   המדינה עושה כך לכל אזרחיה - אבל - הביבונים מסוממים...  (לת) זרוק להם "תחיה לאומנית" "אימת השואה" "אויב מבחוץ" - והם זוחלים אל ביבי,,,
    • 18:48
    • 22.07.12

  •   מזל שיש אנשים שלא חושבים כמוך , מצא קורבן אחר לפרוק את תיסכולך  (לת) רונן
    • 21:12
    • 22.07.12

07 איים בכל הזדמנות שישלח יד בנפשו וכלום לא יכול היה לעצור אותו מהמעשה הנורא לבי עם המשפחה
  • 16:49
  • 22.07.12

קשיים כלכליים, בעיות בריאות, העדר אפשרות לעבוד או לעסוק במשהו שימלא את היממה וייתן תוכן או משמעות לחיים, אכזבה וכעס על אטימות המימסד מובילים ליאוש תהומי ומשם הדרך להתאבדות קצרה.

  •   הנורא, שהתאבדויות באות בגלים והן מדבקות מיואשים. רק לראות אתמול את משטרת מולדובה ביתם והתיחסותם למוחים ליד הביטוח הלאומי עד לעזריאלי, כדי להבין איזו מדינת משטרה סידרו לנו ליליפוטין והשבוי שלו ביבי. הפשיזם רבות, ניצניו- כבר כאן. אפילו הניו יורק טיימס כותב על כך. רק אצלנו עדיין הרוב הדומם שותק בעמידה, וכפריירים נותנים יד לפשיסט ליברמן, ולחסרי עמוד השדרה שמולי לפיד ומופז יד. ביזיון. כך משרד הביטחון. נוהג בכל מי שנזקקים לשירותיו, בדיוק כמו הביטוח הלאומי או עמידר, או עיריית ת"א. בריונות ושחיתות  (לת) שומר חוק
    • 18:45
    • 22.07.12

08 הצבא יוצא למלחמות מיותרות. משרת את האינטרסים של הגנרלים ושל סוחרי הנשק.  (לת) לגדוע את המנטרה הצבאית
  • 16:49
  • 22.07.12

09 ארץ אוכלת יושביה (אבל לא משמינה).  (לת) דרום אפריקני
  • 16:50
  • 22.07.12

10 ועדיין, מצבם של נכי צה"ל "טוב" עשרות מונים ממצב הנכים שמטופלים דרך ביטוח לאומי.. מנסיון  (לת) עדיפות מועדפת
  • 16:55
  • 22.07.12

11 לצערי, רק פריירים מתגייסים היום. מזל שאני קשיש...  (לת) שי
  • 16:56
  • 22.07.12

  •   95 אחוז מבוגרי התיכון פריירים?  (לת) טובי
    • 21:09
    • 22.07.12

  •   אילו היתי היום בגיל גיוס הייתי מסרבת לשרת את הטייקונים של הגז קשישה בגיל של ביבי
    • 21:31
    • 22.07.12

    הציבור לא שם לב שאנחנו הולכים לממן כל שנה את השמירה על חברות הגז הקידוחים ומתקניהם בתקציב של משרד הבטחון מעל 2 מיליארד כל שנה וזה כנראה לא נילקח על ידי האוצר בתחשיבים
    ובהסכמים בענין תמלוגי הגז
    מאות חילי צהל יאבטחו את המתקנים בים מתקציב משלם המיסים וזה עוד גורם שיוצר היום גרעון בתקציב

12 חללי המלחמות הם לקוחות הרבה יותר נוחים מהנכים שלא לדבר על שבויים וחטופים על המדינה, לטובת כולנו, להגיע להסדר שלום
  • 17:00
  • 22.07.12

אבל כאן עוד לא גילו שההתנחלויות מרוששות את המדינה מחד גיסא ומונעות הסדר שלום מאידך גיסא

  •   עוד מעט אסד נופל וככה יהיה לנו סוף סוף הזדמנות לשלום אמת עם המורדים בסוריה .רק שביבי כבר יפול .  (לת) יהודי אותנטי
    • 18:05
    • 22.07.12

  •   אפשר להתעלם מהמציאות אבל אי אפשר לברוח ממנה הם לא רוצים אותנו כאן
    • 20:48
    • 22.07.12

    כן התנחלויות, לא התנחלויות - זה לא רלוונטי. שיקום מי שמוכן להתחייב לעם שאחרי שנפנה את יו"ש עד הסנטימטר האחרון הם יניחו לנו. הרי הם מצהירים שוב ושוב (ושוב), שמטרתם הסופית היא קריסת המפעל הציוני והשמדתו. זהו היעד אליו חותרת "האומה הערבית הגדולה", הפלסטינים הם רק חוד החנית במאבק הזה. נכון: זה מייאש, זה פסימי - אבל זו המציאות המרה, שרק היענים שבינינו מתעקשים לא לראות. אגב - כל הנושא הזה כ"כ לא קשור לכתבה שזה מפתיע אותי שטרחתי בכלל להגיב.

13 מעניין המלחמות הגדולות נגמרו אבל ארגון נכי צהל קולט מאות חברים חדשים כל שנה אבי
  • 17:07
  • 22.07.12

לא ברור לי מאיפה יש כל כך הרבה נכי צהל צעירים
המלחמה האחרנונה הרצינית שבה היו הכי הרבה נפגעים יום כיפור הייתה לפני כארבעים שנה ז"א צעירי הנפגעים אמורים להיות בני כ 60 - 65.
איך יש כל כך הרבה נכי צעירים ?
מה קורה כאן האם זו הפכה לקבוצת כוח ולחץ צעקנית ואגריסיבת שקולטת לשירותיה כל מיני פרוטקציונרים ?? (שוטרים אנשי קבע וכו') ....

14 האנרכיסטים העומדים מאחורי ההפגנות מנצלים מצוקות אנשים ודוחפים אותם לאבדון בסיסמאות דמגוגיות. בושה  (לת) יוסי
  • 17:10
  • 22.07.12

  •   בודאי, כמו כל אישה מוכה, גם מפגיני הצדק החברתי הם האשמים במצבם. נכון?  (לת) אלי
    • 18:27
    • 22.07.12

  •   אולי זו המדינה שמביאה אותם למצב של ייאוש, שהם חיים בחוסר כל וכנראה יזדקנו וימותו בחוסר, בעוד שאותם "אנרכיסטים" מפגינים גם בשבילם, עוזרים ודואגים להם?  (לת) ליוסי שעובד בביטוח הלאומי
    • 18:28
    • 22.07.12

  •   אתה אידיוט.  (לת) מרי..
    • 18:38
    • 22.07.12

  •   תמשיכו בימין לעצום עינים עד שזה יגיע לתחת שלכם ויבער לכם שם. תאשימו כמו ביבי את כל העולם ובני ביתו- כי אחריות זה לא מושג מוכר אצל מושחתים.  (לת) שומר חוק
    • 18:46
    • 22.07.12

  •   הצלחה מסחררת להמצאות שלנו האנרכיסטים ?! המצאנו את -המצוקות -והפערים -ואי השויון -והקרטלים - והטייקונים,,, הכל כאן טוב ויפה ועזרה הדדית והתחשבות בחלש ובזקן ובחולה ובניצול שואה,,, גן עדן
    • 18:53
    • 22.07.12

    בלי האנרכיסטים הכל היה טוב. רק הם אשמים

  •   יוסי היקר. אני אמא לילדה עם 100% נכות. הידעת שהמדינה אינה מממנת ציוד אורטופדי לילדים נכים המרותקים לכסאות גלגלים? ידעת שהמדינה לא מאפשרת לי להביא עובדת זרה /עובד זר לטפל בילדה ואני אמורה להרים אותה ולטפל בה לבדי עד גיל 18? אתה ידעת שעל כל זכות קטנה צריך להלחם במדינה שלנו ולהפסיק לעבוד רק כדי לרוץ כל היום לרשויות כדי להשיג זכויות מינימליות? אני אנרכיסטית? אתה לא יודע איך חיים כאן אנשים עם נכות. ועדיף שאף פעם לא תדע.  (לת) א.
    • 19:10
    • 22.07.12

  •   טוקבקיסטים מטעם מסיתים ומסיטים, ללא בושה  (לת) מיצי
    • 19:18
    • 22.07.12

15 נכה צהל רואי
  • 17:11
  • 22.07.12

לאחיו של הנכה על כסא גלגלים. תקשיב עם כל הכבוד כניראה שלאחיך היו או יש בעיות נפשיות ואגף השיקום מטפל בבעיות כאלה. אני נכה צהל 84% נכות ותפסיק להאשים את המדינה שהזניחה אותו במקום אצבע מאשימה כלפי אחרים אולי תפנה אותה אליך ותתחיל לשאול שאלות את עצמיך

  •   איך איגוד הנכים שמייצג גם אותך מפגין וצועק כל כך הרבה, ואתה בסבבה? מעניין
    • 18:39
    • 22.07.12

    אולי אתה עשיר?

  •   אתה לפחות קיבלת הכרה  (לת) דניאל
    • 19:09
    • 22.07.12

  •   שמח שיש גם תגובה כזאת . אלכסנדר
    • 07:32
    • 23.07.12

    לומר ש50 אלף נכי צהל לא מקבלים המגיע להם זה שילוב של דמגוגיה , שקר וטיפשות .
    לגבי המנוח : לפי מה שקראתי הבוקר במעריב הוא התעצבן שלא מאפשרים לו לעשות מה שאהב: שופינג. אז עם כל הצער , זה עדיין לא סיבה שמשרד הביטחון ירוקן את הכיסים .אולי זקוקים לתקציבים נכים יותר קשים ?

16 עצוב מאוד שמשה סילמן עשה מעשה כה נורא וזה מוכיח שהוא הגיע למצב פסיכוטי זכויות יסוד
  • 17:12
  • 22.07.12

עצוב מאוד שמשה סילמן עשה מעשה כה נורא וזה מוכיח שהוא הגיע למצב פסיכוטי.
מכיוון שנראה שעבר מסכת איומה של התעללות, כאשר סך הכל בקש להתפרנס בכבוד, כאשר במקביל מלא את חובותיו (מיסים, צבא ומילואים) יש לכאוב על הנסיבות הקשות שבן של ניצולי שואה נאלץ להתמודד איתם, בארץ שקמה כדי לתת מענה ליהודים, ולאפשר להם לתבוע את זכויותיהם בהליכים משפטיים תקינים.
חשוב מאוד לגנות את מעשה ההתאבדות ואת זה עשו ראשי המחאה החברתית. אף אחד אינו מאמין שזאת הייתה צריכה להיות הדרך. וכפי שכבר רשמתי ברור שהוא הגיע למצב פסיכוטי עקב המצב ובמקרה כזה יש להתאבל עליו כעל כל מת.
זה כמובן לא סותר את חובת היחיד להיות חזק בכל מצב ולהתנהג באופן רציונלי ושפוי, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה.
יחד עם זאת, על כל אחד ואחד מאיתנו, גם כאשר אנו מגנים תגובה פסיכוטית ומטורפת, להרגיש כעס רב, על העוול הנורא שנגרם לאזרחים רבים במדינה, שבסך הכל מבקשים לממש את זכויותיהם ולגדל את משפחותיהם בכבוד וברווח סביר, ונתקלים באטימות ולעיתים בעלילות מזוויעות.
אין כמובן סיבה כלשהי להיכנס עקב כך למצב פסיכוטי, וחשוב שכל יחיד יזכור זאת, וינסה במצב הקפקאי, ללחום את מלחמתו ולהיות גאה בעצמו ובערכיו. אך כן יש לזעוק נגד מערכת שכה רבים מאזרחיה מלינים עליה.
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogid=130455

17 תמשיכו להצביע ביבי- ברק- שטייניץ, כככה כולנו נישרף בסוף  (לת) יוסי
  • 17:13
  • 22.07.12

18 נמאסססססס כבר מביבי המגעיל  (לת) אמיר
  • 17:17
  • 22.07.12

  •   הכי נמאס משקרים חברתיים כמו דב חנין! דב חנין מוליך שולל את האנשים שמשוועים ל"צדק חברתי"! דב חנין זה הכי הכי לא "צדק חברתי"!!!  (לת) המחאה שקר פוליטי וזה הכל. די לעבודה בעיניים!!!
    • 20:02
    • 22.07.12

19 ברור שהמדינה אשמה. מיקיג
  • 17:29
  • 22.07.12

אז מה אם הוא עבר אירוע מוחי ויש לו אח ואחות שידעו מראש על מצבו הנפשי ועל כוונתו. המדינה היא האשמה.

  •   איך תזהו תגובה ממומנת בנושא זה? בארשבעי
    • 18:03
    • 22.07.12

    1. לפי שימוש במסר מתוך דף המסרים: "המשפחה אשמה", "המחאה אשמה", "התקשורת אשמה (כי אסור לפרסם מקרי התאבדות)".

    2. לפי היכולת של הטוקבקיסטים בתשלום לשלוף כל מיני פרטים על חייו של האיש, משפחתו, ומה לא.

    3. על פי הכמות הבלתי-סבירה בעליל של מגיבים שעושים את 1 ו-2 בתגובה לאותה הכתבה.

20 איפה השר כחלון?שרווחה עובד סוציאלי
  • 17:32
  • 22.07.12

איפה השר כחלון שהוא שר הרווחה כשפוגעים בישראלים?? כשהיו בעיות בטלפונים הוא רץ לתקשורת וידע לשנות דברים. היום הוא שר הרווחה ולא עושה כלום!

21 האמת באופן כללי הם צודקים ,כמה חבל שדפני וסתיו וכל בעלי המשכורות מהקרן עדיין מקבלים כסף והוראות מהדוד סם .איך מנצלים את התמימים .פשוט גועל ,לא יודע מה יותר מגעיל המדינה או הציניות של הארץ והאנרכיסטים הקומניסטים.  (לת) יהודי אותנטי
  • 17:33
  • 22.07.12

22 הפסטיבל נמשך  (לת) פסטי פסטי גל
  • 17:33
  • 22.07.12

23 אנחנו לא גזענים. אנחנו לא מפלים לפי לאומיות אלא דופקים את כל החלשים...  (לת) יוסי
  • 17:39
  • 22.07.12

24 ידוע כי פרסום נרחב של מקרי התאבדות מזרז אנשים אחרים להתאבד, אבל לעזאזאל- שימותו העיקר להפוך את המתאבדים לקדושים מעונים בשם האג'נדה הפוליטית העיקר לפרסם, ושימותו האנשים
  • 17:43
  • 22.07.12

בשנה מתאבדים כ-400 בני אדם בממוצע. ככה שניתן לספק כותרת ראשית כל יום של אדם שאתאבד.
אז מה אם זה גורם לעוד אנשים להתאבד...העיקר שימכרו יותר עיתונים.

  •   ומה בקשר לנושאים אחרים: דיווחים על תג-מחיר, מה הם גורמים? קוטוזוב
    • 17:55
    • 22.07.12

    וכל דיווח על אלימות?
    אולי דמוקרטיה זה לא הכוס תה שלך?

  •   ידוע שהשתקה של מקרי התאבדות מאפשרת לרשויות המדינה להתחמק מאחריות ולא לשנות את התנאים הקשים שעל הרקע שלהם מתאבדים כל כך הרבה אנשים בארשבעי
    • 18:00
    • 22.07.12

    סיפור דומה שמענו כולנו בעניין ההתאבדויות של חיילים בצבא. במשך עשור ויותר קיבלה התקשורת בישראל בהכנעה את הדרישה של הצבא שלא לפרסם מידע על מקרי התאבדות של חיילים. במהלך תקופה זו (מאמצע שנות ה-90 עד אמצע העשור הקודם), הלך מספר החיילים המתאבדים וגדל, עד שהתאבדות הייתה לסיבת המוות המובילה בקרב חיילים, יותר מכל שאר סיבות המוות, כולל פעילות מבצעית, גם יחד.

    לפני כמה שנים חזרו כלי התקשורת לעשות רעש ממקרי התאבדות בצבא פה ושם. התוצאה הייתה שהצבא נאלץ להזיז את ה***, ולפחות לספר שהוא נאבק בתופעת ההתאבדויות. לפי הסטטיסטיקה הרשמית, מספר ההתאבדויות בצבא התחיל לפתע לרדת פלאים (אם כי רבים ציינו שהנתונים הרשמיים הללו לא נראים אמינים במיוחד).

    אז לך תדע, אולי בזכות הרעש מסביב להתאבדותו של משה סילמן, עוד תיאלץ הממשלה למצוא בין כל הקריטריונים היבשים של חיסכון וחליבת האזרח, שלפיהם פועלת מדיניות משרד האוצר, והביטוח הלאומי, ועוד ועוד, מקום לאיזה קריטריון של יחס אנושי והתחשבות בצרכים מיוחדים? ככה מספר המתאבדים דווקא יקטן.

  •   אתה חבר של קובי אריאלי במקרה? שי
    • 18:33
    • 22.07.12

    כרגיל - לא מדיניות הממשלה אשמה, לא מקבלי ההחלטות אשמים, מי שאחראי לדעתך הוא זה שחושף את המצוקה. בבריה"מ בעיתונים כתבו רק דברים טובים, אתה יודע? משום מה אחוז המתאבדים שם היה הגבוה בעולם.

  •   ואללה עלית פה על משהו תמשיך
    • 18:41
    • 22.07.12

    אולי גם אל תפרסם בכלל חדשות רעות, כי זה גורם לאנשים תסכול, ואז הם מתאבדים?

  •   לא, צריך לצנזר את העיתונות ולהגיד שהכל נפלא כמו בסין ואז יהיה באמת נפלא  (לת) פנינה
    • 18:41
    • 22.07.12

  •   במקום להצביע על ממשלה מושחתת שאחראית לקורה במדינה, אז תאשים את התקשורת. הכי קל. שומר חוק
    • 18:53
    • 22.07.12

    .

25 איום ונורא. הממשלה מפנה את תשומת לב הציבור למיני הפחדות כמו איראן, מצרים, סוריה, חיזבאללה, ומתעלמת לחלוטין מצרכיהם של החלשים בחברה.  (לת) גד
  • 17:45
  • 22.07.12

26 האח צודק. לא רק ביבי ומשרד הבטחון הזניחו. גם אדישות האזרחים. לרחובות!  (לת) נעמי אברהם
  • 18:03
  • 22.07.12

27 וזה עוד נכה צה"ל. תנאיהם של נכים אחרים עוד הרבה יותר גרועים. מתי כבר תפסיק מדינת ישראל להסתכל על אזרחיה דרך החור של הגרוש, ועל שכניה דרך כוונת הרובה?  (לת) בארשבעי
  • 18:04
  • 22.07.12

28 **טוב למות בעד 14 משפחות הון שילטון***  (לת) טרומפלדור מדימונה
  • 18:05
  • 22.07.12

29 על תשכח להצביע ביבי  (לת) יעקב
  • 18:16
  • 22.07.12

30 גלבוע תרגע!לא כל ה50000 בחובות!!!מה ההיסטריה?! אל
  • 18:17
  • 22.07.12

כל מי שהסתבך בחובות ועשה שטויות צריך לבוא ולתת לו?!
מה זה השטויות הללו?!הבן אדם קיבל מעל 10000 ש'ח בחודש!
בנוסף קיבל הבראה,רכב,ביטוחי רכב,ליווי,חונך ומה לא?!מה אתם רוצים לעזאזל
את המפתח של קופת האוצר?!קחו אותו וזהו!!!

31 כבר תקופה ארוכה שנכי צהל מפגנים ,אבל את הממשלה הכי "פטריוטית" זה לא מעניין  (לת) רוכב הגמלים
  • 18:18
  • 22.07.12

32 תגובת משרד הביטחון ב-י-ז-י-ו-ן  (לת) ניר
  • 18:20
  • 22.07.12

33 ביבי, מנהיג מדליק אנשים  (לת) ציניקן
  • 18:24
  • 22.07.12

34 מדינת ישראל = מקום נורא לגור בו איתי
  • 18:24
  • 22.07.12

כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל

35 אנחנו לא רק חושבים שאנחנו נותרו מאחור, אנחנו יודעים את זה ואנחנו חיים את זה כל יום.  (לת) Batel
  • 18:25
  • 22.07.12

36 יש לי חדשות לאח. משרד הבטחון בחסות ממשלות הימין נוהג בהורים השכולים באותה בירוקרטיה שבה הוא נוהג בפצועים. אין הבדל. בודדות העו"ס שעושות עבודתן נאמנה. ואין פלא. למשרד הביטחון ולברק - חשוב להשקיע בצבא, בשטחים, בהתנחלויות. ולהכין עתודות בשר תותחים. כל עוד אנחנו הבוחרים משתפים פעולה עם המושחתים הללו, וביבי בראשם, יחד עם ליברמן וברק, וזה נכון בכל תחום בחיים- הלך עלינו  (לת) משפחה שכולה
  • 18:36
  • 22.07.12

37 בואו אספר לכם מה המדינה אוהבת מישהו
  • 18:41
  • 22.07.12

היא אוהבת אנשים שמצביעים בשבילה. יש קהל ספציפי מאוד נאמן שמצביע בקול קבוע שרק הולך וגדל. הפוליטיקאים אוהבים אותו מאוד.
חוצממנו למדינה, וייתכן גם עם הקהל הספציפי שמאוד נאמן, דווקא נהנית לפצל בין כל השאר, הפרד ומשול. נכה צה'ל? נו, עם כל הכבוד לא עשית את מה שמצופה ממך (להקריב את חייך בצבא ואז המשפחה שלך תקבל קצת משהו). סטודנט? שלם ביטוח לאומי כל התואר, תלמד תלמד תלמד ובסוף תקבל תוספת של 1000 שקל בחודש. תואר שני? 2000. כמה עלה התואר? 10000 לשנה במינימום. היית בצבא 3 שנים, עם כמה יצאת? בין 20 ל-30 אלף.
מה הטעם לחיות פה??

38 האם יכול להיות שביבי ממומן ע"י איראן? אדם
  • 18:47
  • 22.07.12

אחרת אין הסבר למה ביבי בשיטתיות הורס את המדינה, מטר אחרי מטר.


או שבעצם יש הסבר:
הבן אדם קרייריסט שמתעניין רק בעצמו,
מבחינתי שהמדינה כולה תתפרק, העיקר הקריירה שלו,
המעמד שלו,
ולקום בבוקר ולהגיד "אני ראש ממשלה".
(של מדינה שנגעלת ממני ומתה שאני אעוף כבר,
אבל מה אכפת לי, אני ראש ממשלה והם לא!!)

39 רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא אומר: הוו זהירין ברשות,שאין מקרבין לו לאדם אלא לצורך עצמן.נראין כאוהבין בשעת הנאתן.ואין עומדין לו לאדם בשעת דחקו  (לת) אבות
  • 18:47
  • 22.07.12

40 כשאזרח חולה או נפצע והופך לנטל על המדינה חובתו הפטריוטית היא לשלוח מכתב תמיכה לראש הממשלה ולבלוע גלולת ציאניד. כך לא יתבזבזו משאבי המדינה על אלה שאינם יכולים לתרום לה ואפשר יהיה לתגמל עוד יותר את אלה שכבר יש להם הרבה.  (לת) תגיב בן מותן
  • 18:51
  • 22.07.12

41 מדינת ישראל רוחלה
  • 19:01
  • 22.07.12

קשה לקרא חדשות על ישראל ממרחק אלפיי קילומטר! ואז אני מסתכלת עצובה מהחלון ורגשי שמחה מציפים אותי! אני לא גרה בישראל ואין לי רצון לחזור לגור שם! בכאב אני אומרת שבמלחמה הבאה ישראל תפסיד בגדול, החברה בישראל התפוררה לפני שנים רבות ואין כבר דרך להציל אותה! ישראל מחפשת מלחמות מבפנים ומבחוץ! אין שום מנהיג נורמלי ובעל כוח שיביא שוב את הגאווה של פעם! אין כזה דבר טוב למות בעד ארצנו, טרומפלדור מתהפך בקברו באכזבה. לא איכפת לי מהתגובות שלכם העיקר אני לא שם!

  •   שמחתך- שמחתי ! יצהר
    • 22:31
    • 22.07.12

    אנחנו שמחים שאת לא פה עימנו, כי אנשים כמוך מקומם בזבל. אנשים ללא ערכים אין מקומם עמנו. את אדם המשתייך ל"נפולת הנמושות" שנטש את ארצו למען כסף. תהני מהכסף ומהרדידות הערכית שלך. אני רק מתפלל שכאשר תהיי במצוקה לא תעשי "עלייה" לישראל , כי הרי מגיע לך... הרי את ישראלית, לשעבר...

  •   you are so correct that Jonathan
    • 15:13
    • 23.07.12

    Israel's biggest enemy is the government. I have also left Israel due to poverty and emotional problems. I could not bear the pain of our deterriorating democracy, human rights and the fact that our own government turned its back to us.

42 שר ברק ורעם בוגד משתפים שסיעו לשבכ קיבלו דיור ביטוח לאומי ותעודה זהות כחולה והם עודם שונאים אותנו באיבה מורעלת ועל חיילנו שנלחמו בממלחמות מקבלים יאוש דיכוי בסוף יאוש הם מדלקים את עצמם ברק וביבי וישי ושר אוצר הם איום הרסני לעם  (לת) אפי שינה הזועם 22/7/12:14:25
  • 19:12
  • 22.07.12

43 למתגייסים שימו לב היכן תהיו בעוד מספר שנים. צה"ל=צבא הגנה למושחתים! לדעתי!!!  (לת) הון+שלטון=פשע=אסון
  • 19:13
  • 22.07.12

44 "לא התקבלה בקשה מיוחדת" - זו בדיוק הבעיה: הטיפול ה"שגרתי" בבעיות ה"שגרתיות"  (לת) סתם אחד
  • 19:15
  • 22.07.12

45 שוב הימין יאשים את דפני ליף אזרח מודאג
  • 19:22
  • 22.07.12

Bb כמו 3 הקופים לא רואה לא שומעה ולא מדבר. בושה.

46 נכי צה"ל רענן
  • 19:24
  • 22.07.12

מקרה מאוד מצער מאוד , אבל להסיק מסקנות חפוזת זה מסוכן ביותר !אני נכה צה"ל ממלחמת יום כיפור ואני חייב לציין שהמדינה עושה הרבה מאוד למען הנכים ומי שבאמת רוצה להשתקם המדינה נותנת לו את מירב האפשריות והכלים , לצערי היום רב נכי צה"ל ( כ 73% ) הם אנשים שכלל לא נפצעו בפעולות קרביות
ורוב אלו מנסים כל הזמן להוציא כמה שיותר כספים מהמדינה במקום להשתקם ולהיות אזרחים עובדים ותורמים , תמיד יש מקרים בודדים כמו המקרה הנ"ל אבל אלו לא מיצגים את המציאות של כלל הנכים !

47 ארץ מולכת שולל, מושפלת ומרומה מחפשת תשובות, מחפשת עתיד. שרק לא תבקש לחפש את זה אצל אותם אלו שהביאו אותה עד הלום.  (לת) חוני
  • 19:24
  • 22.07.12

48 מדינה שורפת אזרחיה  (לת) אריק
  • 19:29
  • 22.07.12

49 כשיש משפחה תומכת - לא מתאבדים דליה לזר
  • 19:34
  • 22.07.12

כשהמשפחה תומכת רק בלחימה נגד הרשויות היא מעצימה את התסכול.
יש לו משפחה די מסודרת - היו צריכים לשכנע אותו לחיות בשקט ולתמוך בו נפשית וכלכלית.

50 עצוב מאוד שמשה סילמן עשה מעשה כה נורא וזה מוכיח שהוא הגיע למצב פסיכוטי זכויות יסוד
  • 19:47
  • 22.07.12

עצוב מאוד שמשה סילמן עשה מעשה כה נורא וזה מוכיח שהוא הגיע למצב פסיכוטי.
מכיוון שנראה שעבר מסכת איומה של התעללות, כאשר סך הכל בקש להתפרנס בכבוד, כאשר במקביל מלא את חובותיו (מיסים, צבא ומילואים) יש לכאוב על הנסיבות הקשות שבן של ניצולי שואה נאלץ להתמודד איתם, בארץ שקמה כדי לתת מענה ליהודים, ולאפשר להם לתבוע את זכויותיהם בהליכים משפטיים תקינים.
חשוב מאוד לגנות את מעשה ההתאבדות ואת זה עשו ראשי המחאה החברתית. אף אחד אינו מאמין שזאת הייתה צריכה להיות הדרך. וכפי שכבר רשמתי ברור שהוא הגיע למצב פסיכוטי עקב המצב ובמקרה כזה יש להתאבל עליו כעל כל מת.
זה כמובן לא סותר את חובת היחיד להיות חזק בכל מצב ולהתנהג באופן רציונלי ושפוי, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה.
יחד עם זאת, על כל אחד ואחד מאיתנו, גם כאשר אנו מגנים תגובה פסיכוטית ומטורפת, להרגיש כעס רב, על העוול הנורא שנגרם לאזרחים רבים במדינה, שבסך הכל מבקשים לממש את זכויותיהם ולגדל את משפחותיהם בכבוד וברווח סביר, ונתקלים באטימות ולעיתים בעלילות מזוויעות.
אין כמובן סיבה כלשהי להיכנס עקב כך למצב פסיכוטי, וחשוב שכל יחיד יזכור זאת, וינסה במצב הקפקאי, ללחום את מלחמתו ולהיות גאה בעצמו ובערכיו. אך כן יש לזעוק נגד מערכת שכה רבים מאזרחיה מלינים עליה.
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogid=130455

51 כל עיתונאי יודע שהתעסקות מרובה בתאבדוות גורם להתאבדויות נוספות. הרוצח-עצמו הזה הוא תוצר ידוע מראש של הפרסומים על המתאבד הקודם. והפרסום עליו יביא נוספים! עיתונ ות רוצחת !  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 19:59
  • 22.07.12

52 מבטיחה שלו בקיסריה, לביבי מתקשה לראות את סבל העם.  (לת) ספק אם שם לב שמישהו נשרף
  • 20:02
  • 22.07.12

53 המתנחבלים, הטייקונים, החונטה הבטחונית ומשרד האוצר מוצצים את דמנו. לא עוד! ורוסים, תפסיקו להצביע ליברמן, הוא ימין כלכלי קיצוני. הקפיטליזם החזירי הוא הטרור  (לת) קפיטליזם חזירי=הטרור
  • 20:10
  • 22.07.12

54 עם כל הכבוד מדינת ישראל לא יכולה לעזור לכולם אפילו אם היא רוצה . צר לי על האיש אבל ..
  • 20:32
  • 22.07.12



55 נחות אריה ג
  • 20:51
  • 22.07.12

לך ביטוח לעומי זה הגולם שעלה על יוצרו אני גם מובל לאותו סוף... 

56 מרושעים חמדנים ומושחתים השתלטו על המדינה דודי
  • 21:03
  • 22.07.12

ראש ממשלה עם עור פיל ומערכת שלטונית מסואבת הרסו פה כל חלקה טובה וגורמים לייאוש עמוק-נכי צהל צריכים להוביל מאבק כדי לשלוח לכל הרוחות את שלטון הרשעים והמנוולים-צר לי עליך אחי עקיבא ,מותך היה רצח גלוי של מחדל הטיפול בך.רבים ילכו למאבק חסר פשרות נגד אלו שמובילים את המדינה למצב של איבוד צלם אנוש

57 ואיפה תגובתו של ביבי? אני
  • 21:26
  • 22.07.12

איפה ? איפה האפס הזה? עסוק בלעשות נעים לצחי הנגבי. גועל נפש!

58 מזל שאני לא מתגייס ,עזבו אותנו בשקט.  (לת) חאג יחיא
  • 21:29
  • 22.07.12

59 אלה לא מקרים אישיים. זו מדינה בקריסה. המדיניות החברתית תגמור אותנו עוד לפני האטום האיראני  (לת) חזי
  • 22:00
  • 22.07.12

60 מדינת המשטרה לא איפשרה הפגנות אלימות כפי שחייב להיות במקרים כאלה, אז אנשים מכוונים את האלימות כלפי עצמם. אי אפשר להשיג שינוי חברתי אמיתי בלי קצת אלימות  (לת) אא
  • 22:29
  • 22.07.12

61 נכי צהל מקבלים תמיכה יותר מהוגנת.  (לת) יעקב
  • 22:35
  • 22.07.12

62 ביבי אנחנו שרופים עליך ונמשיל להצביע בעדך עד שתשרוף את כולנו , תודה לנפט הזול שאתה מרעיף עלינו ברוב טובך  (לת) מדינה בלהבות
  • 22:40
  • 22.07.12

63 אני נהנה לקרוא את המגיבים השמאלנים אבידן
  • 22:51
  • 22.07.12

ככל שהסקרים נותנים יותר מנדטים לביבי - כך "גדל" מספר המגיבים השמאלנים נגדו. במלים אחרות, האמת סותרת את המספרים כאן, כי הרוב המגובש לא מוצא כאן את ביטויו. זה לא יעזור לכם. מרץ+קדימה לא יעברו את 10 המנדטים, והם ימשיכו לצוות ולצרוח. כה לחי. תמשיכו, וידע הציבור לאן אתם רוצים להוליך אותו - ויברח מכם כמפני האש.

64 האם דודו גלבוע מייצג את ארגון נכי צה"ל? אבידן
  • 23:06
  • 22.07.12

מבקש תגובה מהמוסמך לכך בשם הארגון.

65 צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן
  • 23:30
  • 22.07.12

צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן

66 צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן
  • 23:30
  • 22.07.12

צדק חברתי=הלאמה ,צריך להגיד לנוחי וחבורת הכרישים שאם זה לא מוצא חן בעיניהם הם מוזמנים לעזוב ולהשאיר את השלל כאן

67 ל46 עדי
  • 00:05
  • 23.07.12

איזו אמירה חסרת אחריות! מה תגידי לכל הורה לילד שהתאבד, או לכל ילד שהורה ששם קץ לחייו? לאחים שלהם?

68 הלוואי והייתי נכה צה״ל ולא ״סתם״ נכה כי אז נחום
  • 00:10
  • 23.07.12

הייתי מקבל דברים שאני לא חולם עליהם

69 אהוד ברק שר הביטחון צריך לספק תשובות. איך מפקירים חיילים ונכי צה"ל. חייל לצערי הרב
  • 00:33
  • 23.07.12

בהודעתי הקודמת הבעתי את עצמי ואמרתי שזה עניין של זמן עד שנראה חייל בצה"ל שיאיים ויפתח בנוהל התאבדות ב"השראת" משה סילמן ז"ל.

לא הייתי רחוק מהניחוש השערורייתי שלי בנוגע למקרה דומה.
ולהפתעתי הגמורה נכה - צה"ל - הצית את עצמו היום.
ואני סבור שנשמע על חייל שינסה לעשות מעשה דומה. עד מתי?

70 איזה תרוץ עלוב של אגף השיקום במשרד הביטחון . למה הבן אדם שהשקיע צריך לבוא ולהתחנן לכסף למה לא קראו את הקיר כי אך אפשר לחיות מהקצבה במדינה כמו שלנו? ועד כמה שהבן אדם עבר בחיים וגם תאונת דרכים ולא טיפלו בו כמו שצריך בושה  (לת) גל
  • 06:11
  • 23.07.12

71 הקיסוח הלאומי המכה של המדינה  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:42
  • 23.07.12

72 אח שלו אמר ש אח שלו אמר
  • 08:19
  • 23.07.12

עקיבא אוהב בשופינג. אין לו ולא היו לו בעיות כלכליות. פשוט מחלקת הרווחה שאליה שייך עקיבא הגבילה את יכולתו לצאת לשופינג.
די לכותרות לא צריך לרחם עליו. זה לא נעים אבל זו האמת.

73 הבעיות אינן כלכליות השורף קיבל הכנסה של כ10000ש"ח בחודש.כבודד נכה.+טיפולים רפואיים.ונידות  (לת) מנחם
  • 09:36
  • 23.07.12

74 מתגייסים, פנו לנכי צה"ל לברר מה יקרה לכם אם תפצעו בשירות  (לת) הכנה לצהל
  • 09:38
  • 23.07.12

75 נכון. המדינה אוהבת חיילים מתים. נכים או חטופים זה לא נוח  (לת) מדינה בריקבון
  • 11:28
  • 23.07.12

76 עצוב שזה אפילו לא על סדר היום של הממשלה! עסוקים רק לדאוג לעצמם ולמשכורת שלהם!  (לת) נורית
  • 11:32
  • 23.07.12

77 האיש קיבל 10000 ש"ח לחודש +טיפולים רפואיים כרווק זה לא מספיק? מנדי
  • 13:26
  • 23.07.12

לפי אחיו 3 פריז'דרים מלאי אוכל לאדם רווק. למה להפיל הכל על המדינה?

פרוייקטים מיוחדים