המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מאבטחים פירקו את "המאחז החברתי" בכביש החוף

לדברי המתגוררים במתחם, שהוקם סמוך לקיבוץ יקום, 150 מאבטחים מחברה פרטית הגיעו ללא התראה וגרמו נזק לציוד. "הם מתמחים באבטחה אלימה"

עשרות אנשי כוחות אבטחה, בליווי כלי הנדסה, הרסו לפנות בוקר (שישי) את מתחם "מגדל צדק", יוזמת פעילים חברתיים להקים מאחז בסגנון חומה ומגדל על כביש החוף. בשעה 4 לפנות בוקר הגיעו המאבטחים שהוזמנו על ידי קיבוץ יקום, מחזיקת השטח, ופינו את מאחז המחאה שבו שהו באותה עת שלושה גברים ושתי נשים. בימים האחרונים נוספו במקום כמה קרוואנים לאכלוס מחוסרי דיור לשטח המגדל, אך הם לא חוברו למים וחשמל ולכן טרם אוכלסו.

מארגני המגדל תכננו למצוא קרקע על אדמות קק"ל שלא שייכת לאף מועצה, אך רק לאחר שהמאחז הוקם התגלה כי המקום נמצא בשטחו של קיבוץ יקום, השייך לתנועת הקיבוץ הארצי - השומר הצעיר. הקיבוץ הכריז שלא יפנה את השטח בגלל הזדהות החברים עם המחאה החברתית. לטענתם, בחוזה החכירה ממנהל מקרקעי ישראל כתוב שעליהם לפנות כל פלישה. בנוסף טוענים בקיבוץ כי קיבלו מכתב מהמנהל שדרש מהם לטפל במאחז.

בסופו של דבר, הקיבוץ שכר את בי.טי.אס, חברת האבטחה של אל"מ (במיל.) בני טל המתמחה לדברי אתר החברה ב"אבטחה אלימה, פינוי פולשים, מאבק במשפחות הפשע והפרוטקשן וטיפול בשביתות" והשטח פונה. לדברי הפעילים, לא התקבלה אזהרה לפני הפינוי.

מאחז "מגדל צדק" הבוקר לאחר הפינוי
מאחז "מגדל צדק" הבוקר לאחר הפינוי. צילום: "הקואליציה החברתית"

מזכיר הקיבוץ, מיכאל ורבין, הסביר כי אחרי שבתחילה תמכו ב"מיצג היפה והמושקע בנושא המחאה", אך לפתע גילו בקיבוץ "שהם מפגינים אצלנו בתוך הבית, עושים מיצג התנחלות על האדמה שלנו. לא היתה להם הבנה שהם דורכים על היבלות. אנחנו תומכים בהם, אבל מנהל מקרקעי ישראל חייב אותנו לפנות את הפולשים. המשטרה והמנהל עצמם התייחסו למיצג כאל תפוח אדמה לוהט. לא רצו לגעת בזה, אבל האשימו אותנו. אז עשינו את מה שצריך.

לדברי ורבין, שוטרים הגיעו במהלך הפינוי ואמרו שהפינוי כחוק. "מבחינת החוק, עשינו מה שחויבנו. אני רואה בזה סוף פסוק. אני עוד מכיר את הפעילים האלה מימי מפלגת 'תפנית' של עוזי דיין, שהיינו חברים בה יחד. פתאום אנחנו אחד נגד השני, זה פשוט גרוטסקי".

לטענת גד הרן, פעיל חברתי אחר ב"קואליציה החברתית", התנועה שהקימה את מגדל צדק, הפינוי בוצע ללא התראה והוא מתכוון להגיש תלונה נגד הקיבוץ גם על הנזק שנגרם לרכוש. "מצער שהנהלת קיבוץ יקום הגיעה לשפל כזה. היינו בהידברות, אבל הם מסתתרים מאחורי מינהל מקרקעי ישראל, והמינהל מסתתר מאחורי מסך עשן. זה היה פינוי ללא התראה ואזהרה, הרס ואלימות לשמה. בערב תשעה באב נחרב מגדל צדק על ידי בני עוולה וחורבנו של הבית השלישי הולך ומתקרב. מגדל צדק הזה יצטרך להגיע לירושלים".

מאחז "מגדל צדק" בעת הפינוי
מאחז "מגדל צדק" בעת הפינוי. צילום: "הקואליציה החברתית"

ג'קי אדרי, פעיל חברתי ותיק מדימונה, ששבת רעב לפני שנה נגד העלאת מחיר המים והפרטת חברות המים, היה במקום כשזה קרה. "שמענו רעש של טרקטור, שופל ענק שבא בדהירה ושבר את החומה. הוא התמקד במגדל וריסק אותו", סיפר אדרי על סף דמעות. "הגיעו 150 גברתנים מהחברה של בני טל. עברנו חוויה מאוד קשה, מגדל צדק עם הדגלים והציוד נרמסו עד דק. ביקשתי שיאפשרו להוריד את דגל המדינה, אבל הבריונים אסרו. מההמולה, הבנתי שאין משטרה בדרך. ניגשתי לתחנת הדלק הסמוכה וניפצתי זכוכית של הסופרמרקט, ה'אלונית', מתוך הבנה שרק זה יזמין את המשטרה. המשטרה הגיעה באמת, אבל הכול היה כבר מחוק. במשטרה הודיתי ששברתי חלון מתוך רצון להביא שוטרים ולתעד. המשטרה אספה אותי אבל עזבה את המקום, השאירו את הבריונים בשטח. האתוס של חומה ומגדל נשבר היום והתרסק".

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר: "הפינוי לא קשור אלינו, אלא לקיבוץ יקום, מחובתם של אנשי הקיבוץ לסלק את הפולשים ולא מחובתנו. האחריות היא רק של הקיבוץ על אדמתו".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם את המתנחלים הגזלנים מפנים כך?! היכן השיוויון לפני החוק?!  (לת) שמאלנית לאומית
  • 14:30
  • 27.07.12

02 כבר אמרנו: ביבי טוב ליהודים (מאחורי הקו הירוק ולמאחזים שהם בונים)  (לת) דן
  • 14:35
  • 27.07.12

03 היום הבנתי שאין סיכוי למחאה החברתית - וזה כואב, וזה עצוב רן לוי
  • 14:40
  • 27.07.12

והשיטה יכולה להמשיך להתקיים לנצח, כי מי שתוקע מקלות בגלגלים הם תומכי המחאה עצמם. מי פינה את המאחז? קיבוץ יקום, שתומך בה. למה קיבוץ יקום פינה את המאחז? מכיוון שקיבוץ יקום פעל לאי עקרון האי סולידריות שמפתחת הכלכלה הקפיטליסטית - איש לעצמו ויותר חשוב מזה עקרון הנימבי:
not in my back yard

ואת מי הזמין קיבוץ יקום, או שלוחו מינהל מקרקעי ישראל - את חברת הפינוי הכי אלימה בשטח.

היום רע, ויהיה רע יותר כי באמת - איש לעצמו ואיש לגורלו.

04 מדינת שימי תבורי  (לת) לירון
  • 14:41
  • 27.07.12

05 מדהים עד להיכן קיבוץ יכול להתדרדר. הפו קפיטליסטים מהסוג הגרוע ביותר. בושה.  (לת) נדב
  • 14:52
  • 27.07.12

  •   והרי ממך גם הוכחה ש"המחאה" לא באמת תועיל לנו בכלל, שכן היא שמאלנית למדי לדעתי... הכלכלה הנוכחית (של הליכוד שגם המליט 'קדימה') אינה חברתית כלל, אך גם המחאה (האם לא חד"ש וכדו'? פחחח, כמה לא הגיוני בכלל שמפלגה כה פיצית כל-כך תרעיש... מר"צ זנב, 'העבודה' טיפשה מאוד ואין בכלל "חברתי" בכל הכנסת!) ממש ממש לא!  (לת) האמת
    • 15:13
    • 27.07.12

  •   להתחרע על קיבוצים הכי קל. כך הימין מאז בגין חינך. אם היו מתיישבים לך בגינה של הבית שלך והמינהל היה מאיים לקחת את אדמתך, היית נדיב כ"כ? למה הפרזיטיות? תקרא שוב את הכתבה ואז אולי תבין איך ביבי מסובב את כל המחאה הזו על האצבע הקטנה, כי המחאה לא מעזה לגעת בדברים האמיתיים- בשלטון המושחת של ביבי, באפלייה שלו את המתנחלים, החרדים והטייקונים על חשבון כולנו, כולל מלחמות שווא רק לכסות על אוזלת ידו בשטחים הכבושים. רק לכסות על הרס הדמוקרטיה וסתימת הפיות. אבל על זה אף אחד לא מעז לדבר. אז עד שלא נעז לדבר ולהראות את מבושיו הפשיסטים של השלטון הנוכחי נמשיך להאשים את הכתובות הלא נכונות, כמו הקיבוץ במקרה זה. כמו שהאשימו את תנובה במקום להאשים את החלבנים האמיתיים=ממשלות הימין מאז 77 וזו של ביבי שהתעלתה על כולם בחליבה והרס הדמוקרטיה. אתה הבושה, יחד עם עוד רבים וטובים אחרים, שרואים רק את מה שיש להם מתחת לקצה האף, ולא טיפה מעבר. תתעורר לפני שיהיה מאוחר.  (לת) שומר חוק
    • 15:27
    • 27.07.12

  •   "רשע מה הוא אומר? ..."  (לת) צדק
    • 16:13
    • 27.07.12

  •   בוגדים בסבא וסבתא שלהם  (לת) אסף
    • 18:37
    • 27.07.12

  •   המתנחלים של הקיבוצים מראים את אופיים האמיתי  (לת) סיפורי סבתא
    • 23:29
    • 27.07.12

  •   מה תעשה אתה במקומם? נדב נדיבי
    • 06:29
    • 28.07.12

    אין שום קשר לקפיטאליזם. נראה מה היית אתה עושה אם היו מתנחלים לך בחצר הבית? לא היה צורך באלימות אבל הפינוי מוצדק

06 כל כך הרבה בלה-בלה גם אני בדמגוגים
  • 14:53
  • 27.07.12

מדהים העושר הרגשי והמילולי, הכל מוחצן ומועצם למימדים של דרמה. מדינת ישראל, על מוחיה ואלו שהמחאה מופנית אליהם, כולם בשיעור דרמה למתקדמים. "בית שלישי", "חורבן" לא הגזמנו?

07 מה זה "אבטחה אלימה" ובמה זה שונה מאלה שרצחו את המשפחה שלי שם מזמן, באירופה?  (לת) בני טל - תתפלל שביבי לא יפול
  • 14:57
  • 27.07.12

08 הוא שובר חלון ופולש לשטח ומי שבא למנוע ממנו להמשיך בדרכו האלימה הוא "בריון"  (לת) עולם הפוך. הפוך עולם.
  • 14:59
  • 27.07.12

09 מדינה צבועה המפעילה בריונים כנגד האנשים הישרים שנותרו בה!  (לת) יוסי
  • 15:00
  • 27.07.12

  •   למה צביעות - ככה המדינה פועלת יום יום נגד פלסטינים בשטחים ובישראל, אבל אז זה לא זוכה לכותרות.  (לת) על הריסות בתים שמעת?
    • 23:31
    • 27.07.12

10 קיבוץ יקום היה צריך להאבק מול קק"ל ולא להתקפל. אבל זה קיבוץ כל כך עשיר וקפילטליסטי, שהוא מעליב את המלה קיבוץ.  (לת) אורן
  • 15:12
  • 27.07.12

  •   הסוציאליסטים מקיבוץ יקום יצביעו שלי יחימוביץ.  (לת) מיכאל
    • 21:54
    • 27.07.12

  •   והם אכן מצביעים למפלגות הקפיטליסטיות מיכאל
    • 22:18
    • 27.07.12

    יקום
    הליכוד 2%, העבודה 35.4%, שינוי 6.2%, ש''ס 0%, האיחוד הלאומי 0%, מרצ 53.1%, המפד''ל 0%, יהדות התורה 0%, החזית הדמוקרטית לשלום 0%, עם אחד 0.2%, בל''ד 0%, ישראל בעלייה 0%, הרשימה הערבית המאוחדת 0%, חרות 0%, עלה ירוק 2.2%, זעם 0%, אהבת ישראל - הרב כדורי 0%, זכויות הגבר - רע''ש 0%, ישראל אחרת 0.5%, לידר 0%, צומת 0%, הברית הלאומית המתקדמת 0%, ארגון פעולה דמוקרטי 0%, אזרח ומדינה 0%, להבה 0%, הירוקים 0%

  •   מה זה השטות הזו? האם המחאה היא של הקיבוץ? הקיבוץ צריך להילחם מלחמות של אחרים? השתגעתם בשכל הימני שלכם. שביבי ילחם כך בשבילכם  (לת) שומר חוק
    • 07:24
    • 28.07.12

11 לאדרי ושאר הפעילים - כל עוד לא תפעלו נגד הכתובת האחת- ממשלת ישראל בראשות הביבי, שהמינהל והמשטרה הם נציגיה בשטח, וכל עוד לא תיגעו בכיבוש=מקור כל הרעות, שום תביעות נגד הקיבוץ לא יעזרו לכם. ביבי משיג את מה שהוא רוצה=כמו בגין ושנאת הקיבוצים= שתראו בקיבוץ את האשם, ולא את המינהל. אתם רוצים מדינת רווחה? לכו לשטחים הכבושים, שהם יש הרבה מדינת רווחה. ואם אתם לא רוצים, אז תגידו שהשטחים הכבושים יחד עם החרדים והטייקונים גוזלים את הכספים המגיעים למשלם המיסים. לכן, הממשלה הרעה הזו צריכה ללכת הביתה. אבל אין לכם ביצים להגיד את זה. לכן, תדרשו קוטג'/הקיבוץ. וביבי לוקח אתכם בסיבוב. אתם "חכמים" כמותו, כי להעז להתיישב במעוז חרדים, או במעוז טייקונים או במעוז מתנחלים- לא הייתם מעזים. למה? פחדתם להוציא מישהו רע מנתמכי ביבי ושלטונו החזירי? עד שלא נתאחד סביב סיום הכיבוש ושלום עם השכנים, סביב חיזוק דמוקרטיה אז גם מדינת רווחה לא תהיה לנו  (לת) שומר חוק
  • 15:21
  • 27.07.12

12 למאחז הבא קראו "מגרון ב" וקבלו 7.5 מליון מהממשלה (4 פעמים בשנה)  (לת) מצביע ביבי
  • 15:40
  • 27.07.12

13 יקום יפול שעט נפש
  • 15:43
  • 27.07.12

בצער רב, כבן קיבוץ בתנועת השומר הצעיר וכמי שיש לו מכרים ביקום - מצידי שיפול וימחה זכרו. וועדות הקבלה שהקימו הקיבוצים היו דוחות כיום את מייסדיהם ולא רק בגלל דלותם החומרית אלא בעיקר בגלל רעיונותיהם "המסוכנים". אני בז לאפסים יושבי הקיבוצים כיום

14 איזה חוצפה יש לאנשים לפגוע באנשים אחרים כי הם חושבים שפגעו בהם , אחר כך מתפלאים שלא תומכים בהם. רן
  • 15:49
  • 27.07.12

ניגשתי לתחנת הדלק הסמוכה וניפצתי זכוכית של הסופרמרקט, ה'אלונית', מתוך הבנה שרק זה יזמין את המשטרה

15 אדם פולש לשטח של אחר. למה האחר צריך להתריע לפני שהוא מפנה אותו? רונן
  • 15:58
  • 27.07.12

בעל השטח עשה את המוטל עליו על פי חוק.
הפולש הוא עבריין ,ורק כך צריך להסתכל על הפעולה, של הקמת מאחז מגורים על קרקע של אחר.
לו היו מקבלים קרקע מאחד בכדי להקים עליה את המאחז. אז אותו אחד אחראי.
אך הם לא קיבלו דבר.

  •   נכון מאוד, אבל ה"שטח" הוא של אזרחי ישראל קודם כל ובטח א של "אחר"! הליכוד = זדון?! יש בכלל מישהו "חברתי" שם בכנסת ההזויה?! "המחאה" - שקר חברתי באמת, ביבי 0. השטח הזה שלנו לפני שהוא של המדינה. השטח הזה שלנו!!! אולם, בכל מקרה חוק הוא חוק.  (לת) חברתי
    • 17:11
    • 27.07.12

  •   מידתיות אמיר ארד
    • 22:17
    • 27.07.12

    יש עיקרון מידתיות שצריך להישמר. פגיעה בנפש או רכוש בלי כל אזהרה היא תגובה בעייתית. גם אם מישהו לא משלם חוב למדינה עובר על החוק (להבדיל) - עדיין סביר שיתריעו לפני ששוברים לו את הדלת ולוקחים לו דברים.

  •   אז למה במיגרון, באולפנה, במאחזים, בחברון ובכל התנחלות, פלישה וגזל מקבלים תקציב ממשלתי, הגנת צה"ל והצדקת בג"ץ? רק מערבים מותר לגנוב אדמה ובתים?  (לת) ומיגרון לא פלשו?
    • 23:33
    • 27.07.12

  •   השטח עליו הוקם המאחז החברתי שייך לאזרחי ישראל שמאל ימין ומה שביניהם . הגיע הזמן לשחרר האדמות מידי המושבים ומידי הקיבוצים .  (לת) צדק חברתי מתחיל בקורת גג ראשונית
    • 07:51
    • 28.07.12

16 חומה ומגדל יקום sara strauss
  • 16:06
  • 27.07.12

קיבוץ יקום, כך הוסבר לי כשהייתי חניכת השומר הצעיר במחנה עבודה באותו קיבוץ, נקרא כך בעיקבות ויכוח בין אנשי התנועה ואחרים האם הקיבוץ יקום או לא יקום. לבסוף הוחלט ש"יקום". ועכשיו כמה עשורים לאחר אותה החלטה, אותם אנשים או ממשיכיהם בהחלטה פזיזה שכל מה שעומד מאחוריה הוא "כסף, וכסף ועוד פעם כסף" או שיכחה במקרה הטוב,נותנים הוראה לקלגסים של גנרל טל לפנות. אבל אני מתפלא ... מדוע ציקי מתפלא, כאילו... לא היתה צפוייה הסיטואציה? הלאה התמימות. כולם פה בפאראנויה שיקחו להם, שהשתלטו כאילו שלקיבוץ יש איזו בעיה כלכלית לאפשר לקבוצה שימוש ב דונם בודד אחד לזמן מוגבל. הקיבוצים שכחו שהם קיבלו את האדמות מהמדינה שזה גם אני וגם אתה.

17 לקחת להם את האדמה בכל זאת.  (לת) קניבלים
  • 16:17
  • 27.07.12

18 בי טי אס מתמחה ב"טיפול בשביתות". חומר למחשבה. אחת שחושבת
  • 16:26
  • 27.07.12

איך בדיוק הם מטפלים בשביתות ומה אומר החוק על ה"טיפול" שהם מעניקים?

19 הייתם בונים מאחז בחברון. יושוע
  • 16:36
  • 27.07.12

שם המדינה משלמת כופר לפולשים!

20 עוד המחשה- התוצאה הכי גרועה של המצב הוא פניה של איש נגד אחיו שרית
  • 16:38
  • 27.07.12

כשבני קיבוץ מפנים אנשים שנמצאים באותו צד אידאולוגי, זה עוד נצחון של המדינה והממשלה הדורסנית, שגורם לאנשים רעבים לפנות אחד נגד השני ולהלחם על פירורים. כשלכולם אין, כולם אויבים. למי יש זמן להפגנות.

21 באתר של בני טל כתוב שהוא מתמחה ב"אבטחה אלימה" ו"טיפול בשביתות"? אתמהה  (לת) ש"ג
  • 16:40
  • 27.07.12

22 מנהל מקרקעי ישראל שייך למשרד ראש הממשלה וראש הממשלה יעשה הכל ולא חשוב באיזו רשעות כדי לקצץ את כנפי המחאה החברתית.  (לת) גם יומך יגיע המלך ביבי האיום.
  • 16:40
  • 27.07.12

23 איך זה שאין תמונה? רוני
  • 16:45
  • 27.07.12

הרי זה מיצג שהיה צריך להילקח בחשבון שהוא יכול להיהרס - והפעילים תמיד מצלמים. למה אין תמונה? רעיון טוב, אם כן - להקים אותו בירושלים, או פשוט להקים שוב. חברת בי.טי.אס היא הוכחה שהמדינה מפריטה גם את הכוח.

24 פרנסה מגעילה  (לת) בבון כרמיאלי
  • 16:50
  • 27.07.12

25 עצוב לי להיות בוגרת השומר הצעיר היום קוראת
  • 17:02
  • 27.07.12

ולראות קיבוצניקים שקיבלו חינוך לסוציאליזם ואחווה משסים בריונים של חברת אבטחה פרטית, צבא פרטי, בפעילים חברתיים, כאחרוני הטייקונים.

26 אם אתה רוצה שלא יהרסו לך את המאהל אתה צריך להקים אותו בשטחים  (לת) Justice
  • 17:35
  • 27.07.12

27 ראש מינהל מקרקעי ישראל = בנצי ליברמן ראש מועצת יש״ע לשעבר מה אתם מתפלאים
  • 17:57
  • 27.07.12

.

28 בטוח שקיבוץ יקום לא יוותר על חלקתו וזה בצדק, אבל איך מר"צ/יקום עותרת לביהמ"ש כדי שיקימו אוהלים בשדרות רוטשילד על אדמה של רשות אחרת , צדקנות וצביעות  (לת) המסלקים הכשרים
  • 17:59
  • 27.07.12

29 נהדר,כשהמחאה היא על אדמת השומר הצעיר-זה כבר אסור.  (לת) שושנה
  • 18:14
  • 27.07.12

30 היכןשרי ש"ס האחראים רוב מחוסרי הדיור עדות המזרח, למה הממשלה לא מגינה כמו במיגרון  (לת) מנחם
  • 18:21
  • 27.07.12

31 אם זה היה מאחז "גבעת רחב" ליד מעלה זומזומים בואכה שכם - בחיים לא היו מפנים אותו.  (לת) אזרח סוג ב'.
  • 18:22
  • 27.07.12

32 ועכשיו לגדה. לפנות את המאחזים שעלו לנו עד עכשיו כ 5 מיליארד שקל.. גבריאל
  • 18:50
  • 27.07.12

ולדרוש מהפושעים שעלו על קרקע לא שלהם שם וללא אישור ממשלתי
את הכסף חזרה שהועבר להם בצורה לא חוקית.
שלב ראשון בפתירתם של הבעיות החברתיות.

33 לכל המתלהמים ושופכי הדמעות יש גבול
  • 19:02
  • 27.07.12

יבוא קבצן אומלל ויפלוש אל גן ביתכם, לפי החוק יש לכם פרק זמן, קצר למדי (!), שבו עליכם לפנותו שאם לא כן מתחילות להצטבר לקבצן חסר הישע זכויות בשטח ושוב אינכם יכולים לפנותו ללא צו בית משפט. אז לפני שאתם מזילים דמעות תנין תחשבו מה אתם הייתם עושים במקום קיבוץ יקום:
א. מחבקים את הקבצן באהבה ורושמים, בנוסף לגן ביתכם, גם את דירתכם על שמו בטאבו
ב. מחבקים את הקבצן באהבה ומתחנננים שישאיר לכם קצת מקום בגינה לכסא נוח וזכויות גישה לשירותים פעמיים ביום.
ג. כל התשובות נכונות.

34 כמו השביחה של אסד מני
  • 19:41
  • 27.07.12

נהיה מפחיד לחיות פה

35 נבזות במיטבה אלי
  • 20:49
  • 27.07.12

מתעשרי נדל"ן (שאינו שייך להם!), והם יכולים לקרוא לעצמם קיבוצניקים עד מחר, עשו שימוש בכספם לרכישת בריונים שפרקו את המתחם - מתחם הדורש צדק חברתי. המשטרה הגיע באיחור. מעניין מדוע. מדינה מושחתת ורעה. אולי זו באמת תחילת הסוף. אחמדינאדג'אד ונסראללה ודאי מחככים ידיהם בהנאה. הישות הציונית לקראת סופה, ולא ע"י טילים, אלא בגלל הריקבון והנבזות שבפנים.

  •   למערכת העיתון, כדאי לבדוק אם החפרפרת הימנית עבדה אתמול בעריכת התגובות. מסתמן שרוב התגובות הן ימניות המגנות את הקיבוץ כיאה לתורת בגין שאיחד סביב שנאה לקיבוצים. הקיבוץ טמבל שבכלל נתן למחאה לשבת מהרגע הראשון על הקרקע שלו. כי בסופו של דבר הוא זה שחטף, במקום ביבי והימין שאיתו, שהמוחים לא מעזים למחות על מדינת הרווחה בשטחים הכבושים, על החרדים, והטייקונים. שכולם חיים על חשבון משלם המיסים. כל עוד המחאה לא תעז לדרוש סיום הכיבוש, גבולות למדינה, שלום עם השכנים, דמוקרטיה מובטחת והפרדת דת ממדינה, שום מדינת רווחה ושום צדק לא יהיו כאן. נא לא לצנזר  (לת) שומר חוק
    • 07:30
    • 28.07.12

  •   לאלי הימני הצבוע והשקרן. בגין ידע לקחת בורים כמוך, מקופחים כמוך, שרגילים שהמדינה רק נותנת להם ולאחד אותם סביב שנאה לקיבוצים שבגין הטרוריסט לא הכיר מקרוב. לא אתה, לא הוא, ולא רבים, יודעים מה זה היה לחיות בקיבוצים עם הקמת המדינה. אז מתעשרים חדשים.... לך לכל בעלי חברות כ"א שמנצלות בחסות הביבי את מי שעובדים אצלם, מקופחים כמוך, ותבדוק למה הם לא משלמים הגון, תבדוק למי הם מצביעים, ואז תבין, שרובם- אוכלי חינם ימנים, שעושים את הונם משכר בלירה שהם משלמים כי ביבי מאפשר עם ההפרטות שלו. אבל את זה לא תראה. גם לא תראה איך עיקר כספי משלם המיסים נשפכים לשטחים הכבושים, ומלחמה עם איראן עולה כי ביבי והימין לא יודעים להתמודד עם השטחים, עם המחאה, עם המצב הכלכלי שרק הולך ונעשה רע, עם מצבה של ישראל בעולם שמקיא אותה ועליה בכלל השלטון הפשיסטי שליברמן וביבי מובילים. על החרדים והטייקונים אולי יש סיכוי שאתה יודע איך אתה מממן. אז לך לביבי לילל. והערה אחרונה- לך ללמוד הסטוריה. תגלה שם, שגם עדות המזרח קבלו קרקעות, בכפרים, לימדו אותם איך לעבוד אדמה, והיום אף אחד מהם לא צריך להחזיר את הקרקע. חלק מהם אפילו התעשר. אז באותה הזדמנות תלמד על הקיבוצים, על תפקידם בהקמת המדינה, ועל קרקעות שהם לא חייבים, לא לך, לא לסבתא שלך ולא לאף אחד אחר.  (לת) שומר חוק
    • 07:41
    • 28.07.12

  •   אם הערבים לא היו מושחתים הם היו נותנים לנו 10 שנים של שקט צדק חברתי מתחיל בקורת גג ראשונית
    • 08:01
    • 28.07.12

    זה ה - DNA של העם הזה . ההתנהגות שלנו במדינת ישראל יכולה לתת הסבר לאנטישמיות העכשווית גורמים שאינם רק דתיים. והמבין יבין .

36 קיבוצניקים בלאי... מוחה
  • 21:29
  • 27.07.12

איזה התקרנפות. קיבוצניקים נדלניסטים. שמו"צניקים עלאק שמפנים בכוח על ידי חברת אבטחה פרטית מוחים למען צדק חברתי. חבורה של עלובים.

37 נו בוא נשמע את עמדת מרץ הצבועה והבזויה. לעולם לא  (לת) אצביע להם יותר!
  • 21:38
  • 27.07.12

38 51% מתושבי יקום מצביע מרץ 34% מפלגת העבודה. מיכאל
  • 22:01
  • 27.07.12

יקום
הליכוד 2%, העבודה 35.4%, שינוי 6.2%, ש''ס 0%, האיחוד הלאומי 0%, מרצ 53.1%, המפד''ל 0%, יהדות התורה 0%, החזית הדמוקרטית לשלום 0%, עם אחד 0.2%, בל''ד 0%, ישראל בעלייה 0%, הרשימה הערבית המאוחדת 0%, חרות 0%, עלה ירוק 2.2%, זעם 0%, אהבת ישראל - הרב כדורי 0%, זכויות הגבר - רע''ש 0%, ישראל אחרת 0.5%, לידר 0%, צומת 0%, הברית הלאומית המתקדמת 0%, ארגון פעולה דמוקרטי 0%, אזרח ומדינה 0%, להבה 0%, הירוקים 0%

39 אוי לה למדינת האשכנזים הזאת, זה ענייך לזמן עד מכירת החיסול !  (לת) אפללו הבן של מסעודה
  • 22:06
  • 27.07.12

  •   אפללו ומסעודה וסרגיי וסווטלנה ושמות גנריים נוספים - אתם צודקים במאתיים אחוז, דעו לכם כי אני ואלפי קיבוצניקים אחרים מתביישים במעשה של קיבוץ יקום, שהוא קפיטליסטי ואנטי סולידרי. אני מרגיש מחורבן וזו סה"כ עוד תזכורת שהתנועה הקיבוצית איבדה את דרכה בעידן ההפרטה. א-ב-ל יש עוד אלפי אידיאליסטים שאתם תמיד יכולים לסמוך עליהם שיתייצבו בשעת מבחן קיבוצניק אשכנזי
    • 12:45
    • 28.07.12

    כן כן, קיבוצניקים אשכנזים, יפי בלורית וכל זה, אבל עדיין מבינים מה זה סוציאליזם, חלוקה צודקת, אוכלוסיות מוחלשות וסולידריות חברתית.
    מדכא לגלות שקיבוצים רבים, בייחוד במרכז הארץ, הפכו למעין מוטציה של "איכות חיים" על חשבון האידיאולוגיה.
    בבקשה אל תרימו ידיים ותמשיכו במאבק, כי הוא מאבק של כולנו!
    וג'קי אדרי גיבור ישראל, כולם סוגדים לך אחרי מאבקך באחים המושחתים לבית עופר. כל הכבוד לך על הדרייב והמרץ.

40 לכל מדיני הקניין הפרטי יונתן
  • 22:50
  • 27.07.12

לכלהפרטים כל מי שמיהר לכתוב שמקימי המאחז פלשו לשטח פרטי ולכן זכותו של בעל השטח לפנותם, גם באמצעים אלימים - האם זה נכון גם לגבי מתנחלים בשטחים שבנו את יושביהם על קרקע פלסטינית פרטית? האם גם לפלסטינים יש את הזכות לפנותם באמצעות בריונים ולהרוס את בתיהם? או שבמקרה כזה תצעקו שדווקא הפולש הוא הקרבן והמפנה הוא מחבל וטרוריסט?

41 אדרי גם ניפץ את הזכוכית של הבנק בת"א ? חוליגנים ופרובוקטורים. טוב שסילקו אותם.  (לת) קוקו
  • 22:51
  • 27.07.12

42 ביבי לבטח הואר בחיוך גדול בחלפו בשירה מרוצה
  • 22:58
  • 27.07.12

המאובטחת מול קיבוץ יקום והשטח הנקי, בדרכו לקבלת השבת בביתו. הצדק נעשה.

43 אל"מ (במיל') בני טל? ובמקביל שכיר החרב הזה ממשיך לקבל פנסיה תקציבית של עשרות אלפי שקלים?  (לת) רק שאני אבין, חברת אבטחה פרטית בבעלות
  • 23:26
  • 27.07.12

44 יום שחור לתנועה הקיבוצית. כתם על כולנו.  (לת) קיבוצניק מבוייש
  • 00:58
  • 28.07.12

45 מה זה חברת "אבטחה אלימה"? מורה נבוכים
  • 06:18
  • 28.07.12

זו חברה של ביריונים להשכרה, מעין "שביחה" של בעלי ההון.

46 כל הכבוד לקיבוץ צדק חברתי אמיתי. עירוני
  • 06:21
  • 28.07.12

הקיבוצניקים תמיד סוציאליסטים על חשבון אחרים.

47 כל הכבוד לקיבוץ. צדק חברתי אמיתי.  (לת) עירוני
  • 06:21
  • 28.07.12

48 דיוק צ'קו, דיוק! מרדכי ארצי
  • 06:26
  • 28.07.12

לידיעתך צ'יקו, הקיבוץ הארצי אינו קיים יותר משנת 2000. מפליא שכתב הארץ אינו עושה את שיעורי הבית הבסיסיים לפני שהוא כותב

49 הגיע הזמן לשחרר את אדמות המדינה מידי הקיבוצים ומידי המושבים . כל צדק חברתי מתחיל בקורת גג ראשונית
  • 07:47
  • 28.07.12

בן ״ממשיך״ בקיבוץ או במושב מקבל שתי יחידות קרקע לבנייה , דבר שמגלם הטבה של חצי מיליון עד מיליון ₪ . הרעיון של קורת גג ראשונית הוא לתת הנחה על הקרקע לכל אזרח מעל גיל 27 בעת רכישת דירה ראשונה .

50 אני קורא להחרים את קיבוץ יקום לא להתארח אצלו שנה שלמה רוני
  • 07:58
  • 28.07.12

אני בכל מקרה לא אגיע אליו יותר בושה וחרפה

  •   איזה להתארח? איפה להתארח? אין בקיבוץ אירוח ואין נופשונים והתגובה שלך רק מראה כמה בור אתה שאתה לא יודע דבר וחצי דבר על הקיבוץ ועדיין לא מהסס להלעיז.  (לת) שרון
    • 11:30
    • 29.07.12

51 מה לא הבנתם? דין אחד למאחז בתחום מדינת ישראל ודין אחר למאחז בשטחים הכבושים.  (לת) פקפקן
  • 08:17
  • 28.07.12

52 אילו אלה שבנו את המגדל המטופש היו ערבים, מחר היתה מופיעה כתבת ענק של עמירה הס, שהיתה טוענת שהם גרים שם כבר מאות שנים וישראל האכזרית מנשלת אותם מאדמתם. אבל, לרוע מזלם של אנשי ה"מחאה", עוד בטרם הם החליטו מה הם בכלל רוצים לדרוש, כבר התברר שהם יהודים וכל הסיפור לא מזיז לאף אחד. המוני המפגינים (היו שם חמישה!) ממש מאוכזבים, אבל מה? בכל זאת המחאה ההמונית הזאת קיבלה כתבה גדולה ומרכזית. אם אני ועוד ארבעה היינו מתנחלים במערכת "הארץ", מכל סיבה שהיא, ומסרבים להסביר מה בעצם אנחנו רוצים, מסופקני אם היינו זוכים ליחס דומה מהעתון..  (לת) אבינועם עוקבי
  • 08:30
  • 28.07.12

53 פרזיטים עירוניים טוב שטופלו כראוי yl
  • 08:44
  • 28.07.12

זה לא צדק חברתי הקבוצה היא פרזיטים עירוניים ועצלנים לא חסרה עבודה בארץ וגם לא חובה לגור במרכז עד ליפני שנים בודדות מי היה מוכן לגור ביקום?מקום נידח
דאז אז כמו בשנות ה 50 לשלוח את העצלנים ל.....דימונה/ירוחם אוווווו לבבא עצלני

54 פעם הבאה תקימו על אדמת מדינה או על שטח של בסיס צבאי ,תגדירו את המקום כהתנחלות ,ותקראו לו בשם תנ"כי , ואז תוכלו לבקש שמירה ,חשמל ומים ,עם הזמן ככול שיצטרפו יותר תוכלו לדרוש להקים מועצה ,שזה שווה גם תפקידים וגם תקציבים ,תקבלו הנחה במסים ותכללו באזור עדיפות א" ,בהצלחה!  (לת) רוכב הגמלים
  • 09:27
  • 28.07.12

  •   יותר פשוט להכריז שהם בדואים וחיים שם כבר מאות שנים. עובדה, זה עובד בכל מקום.  (לת) השייך
    • 10:57
    • 28.07.12

  •   למה הבדאים מקבלים חשמל ומים,וכבשים? , תבדוק ממי קנו הקיבוצים את האדמות שלהם. רוכב הגמלים
    • 11:10
    • 28.07.12

    רק מי שהוכיח בעלות מקבל ,וזו הסיבה שיש עדיין בעיות עם הפזורה ,חלקם באמת פולשים ללא בעלות ,ובניגוד למתנחלים הם לא מקבלים לא חשמל ולא מיים .

  •   אדמות שהיו בבעלות בדאית ורשומות ,לא הוכרו אבל את אדמות הקיבוצים שנקנו להפי קום המדינה כן ,וממי קנו הקיבוצים את האדמות?  (לת) נכון מהבדאים
    • 11:16
    • 28.07.12

55 כמה חובות כיסינו לקיבוצים כושלים טוני
  • 09:30
  • 28.07.12

ביחד עם תשובה וחבריו צריכים לנשל מנכסיהם גם את הקיבוצים

56 פעם הבאה תקימו על אדמת מדינה או על שטח של בסיס צבאי ,תגדירו את המקום כהתנחלות ,ותקראו לו בשם תנ"כי , ואז תוכלו לבקש שמירה ,חשמל ומים ,עם הזמן ככול שיצטרפו יותר תוכלו לדרוש להקים מועצה ,שזה שווה גם תפקידים וגם תקציבים ,תקבלו הנחה במסים ותכללו באזור עדיפות א" ,בהצלחה!  (לת) רוכב הגמלים
  • 10:25
  • 28.07.12

57 מגדל צדק חברתי רענן
  • 12:36
  • 28.07.12

חומה ומגדל – מגדל צדק

חומה ומגדל הייתה לסמל צדקת ההיאחזות בקרקע של התנועה הקיבוצית במחצית שנות השלושים של המאה הקודמת.

מגדל צדק – הינה סמל לתקומה והתעוררות חברתית היום.

היום במגף של קלגס ברגל גסה ללא רצון להתמודד עם מהות – מגדל צדק – החומה ומגדל החברתי – יצא אותו סמל של תקומה – קיבוץ מקיבוצי הקיבוץ הארצי – יקום – ומסמל של תקומה הפך לנוקם.
באותה דרך שנהג שלטון זר בנו והרס את הסמל – הוא הרס אתו באטימות חברתית בניכור אנושי ובגסות רוח חסרת תקנה שלא יוכלו להינקות בשום תרוץ אדמיניסטרטיבי.

אני נולדתי בישוב שקם בחומה ומגדל ויכול להבין את חשיבותו ומשמעו של סמל זה ולהזדמנות שהוא הביא לישראל באותה תקופה ולנו שנולדו פה בהמשך.

אך אלו שזרעו רוח קוצרים היום סופה -

הקיבוצים עברו שינוי עצום - מלהיות חוד החנית של ההוויה הציונית בכל המובנים - ערכים, חינוך, תרבות, קליטת עליה, עלית נוער, ועזרה בתחומים חברתיים רבים - לצערי הרב - ניצבים הקיבוצים, כארגון, (להבדיל מהאנשים ויחידים בתוכו), היום אחרי שנים של מרמס, כקבוצה מכונסת בעצמה, המחפשת דרך להבטחת לקיומה הבסיסי לא אחת.

לצערי שוב אינה רואה החברה הקיבוצית את עצמה כמי שהגשמתה במיצוב חברה ערכית בישראל, אלא עוד צורת חיים קהילתית, ומקרה שלנו מצטרפת לעריצות של בעל נכסים גס רוח. מעניין מה היה אומר על כך יערי ? אבל אני מניח שגם בית הקברות של יקום ואולי חלק של ותיקיו החיים לא מוצאים מנוחה ממעשה ברוטאלי (ברוטאלי נגזר ממעשהו של ברוטוס – רצח יוליוס קיסר), השם יקום שניתן לקיבוץ כסמל לתקומה הפך היום לסמל של הרס וחורבן חברתי. "השמש זרחה השיטה פרחה...."

58 גם הפלישה היתה ללא התרעה אז על מה מלינים?  (לת) ליאור
  • 14:18
  • 28.07.12

59 קראו להם בשם הנכון - לא מאבטחים אלא שכירי חרב! ג'קי
  • 15:34
  • 28.07.12

אין הבדל בינם לבין הבריונים שהם חיילים של ארגוני פשע. מדובר בבריונים שמתפרנסים מבריונות. וגם שיטות העבודה דומות.

60 זה מסריח מהראש נעמה
  • 07:58
  • 11.08.12

הקיבוצנקים בגדו בערכיהם בעבור חופן דולרים. הם יחד עם השותף שלהם פישרמן . הם שכרו חברת הבטחה של בני טל שחוקיותה בסימן שאלה.150 בריונים התנפלו על קומץ המוחים. האדמה הינה אדמת קק"ל שניתן לקיבוץ לעיבוד חקלאי וכבר שש שנים לא מעובדת. על אדמה חקלאית בנו פארק תעשיה עלאק ..ובו מסעדות תחת דלק. על האדמה שלי ולשלך.
אבל הכל אושר בדעבד, אחרי הבניה.
אתה אני ותושבי השכונות , מושבנקים, יכולים להשתלט על קרקע חקלאית ולבנות מיזם כלשהו? בלי אישורים בלי תכנון של ועדה איזורית? לא.
ביקום הדבר נעשה ובדיעבד המנהל אישר.
גונבים לך, לי , לנו את המדינה. פשוט גונבים!!!