מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

השכנים לקבר לא היו דתיים מספיק, וגופת הרב נעלמה

רבנים בכירים אישרו להוציא באישון לילה גופה מקבר, משום שלטענת המשפחה "הרמה הרוחנית" של השכנים אינה מספקת ומדובר בלא פחות מ"ביזיון המת"

איש חברה קדישא הגיב אתמול באדישות מפתיעה כשצעדנו יחד אל חלקה ט"ז בבית העלמין סנהדריה בירושלים. זו היתה הפעם הראשונה שנגלה לעיני גורם מוסמך כלשהו קברו הריק של רב חרדי (שמו שמור במערכת), לאחר ששרידי גופתו הועלמו בימים האחרונים בנסיבות מסתוריות אך ללא אישור. הקבר עמד במקומו זה למעלה משמונה שנים, עד שבשבוע שעבר, בחסות החשכה, נשלפה הגופה ממקומה, כנראה בידי בני משפחתו של המנוח או שליחים מטעמם.

בני המשפחה, חסידי ברסלב, ביקשו להרחיק את המנוח משכניו לחלקה, שלא היו נאים בעיניהם בגלל "רמה רוחנית" שלטענתם לא היתה ראויה לאבי המשפחה והיתה כרוכה ב"ביזיון המת". העברת הקבר, מעשה חריג ביותר מבחינה הלכתית, זכתה לאישור של בכירי הרבנים החרדים, כולל הרב יוסף שלום אלישיב (שבעצמו הלך לעולמו בחודש שעבר) טרם אשפוזו לפני חצי שנה.

שרידי הגופה נטמנו מחדש בבית העלמין בהר הזיתים, סמוך לקבר אביו שהלך לעולמו לאחריו. לנוכח התלולית שהתגלתה רק אתמול בין הקברים בסנהדריה, ובה רגבי אדמה ושברי בלוקים שאכלסו את הקבר, אמר לנו אחד ממנהלי חברה קדישא: "לא חסרים משוגעים".

הקבר הריק בבית העלמין סנהדריה | צילום: אמיל סלמן
הקבר הריק בבית העלמין סנהדריה | צילום: אמיל סלמן.

את הסיפור פרסם מני גרא ב"קו החשיפות", שירות חדשות טלפוני במגזר החרדי. ל"הארץ" נודע כי מדובר במשפחה מהפלג הקנאי של חסידי ברסלב בשכונת מאה שערים בירושלים. המנוח, שמת ממחלה בגיל צעיר יחסית, נטמן בקבר שהוא עצמו רכש בחייו בבית העלמין סנהדריה, אלא שלאחר מעשה היו אלה בני משפחתו שלא שבעו נחת מהסביבה. לפי הדיווח של גרא, הם התמרמרו על כך שאביהם נטמן ליד אשה וליד מתים אחרים שיש "פקפוק" לגבי רמת שמירת המצוות שלהם.

הסיפור היה עשוי להישאר ברמת האנקדוטה אלמלא קיבלו בני המשפחה היתר מרבנים בכירים, ובראשם הרב אלישיב. סרטון שהועלה לאתר "בחדרי חרדים" הציג את "פוסק הדור" - לפי הדיווח חמישה ימים בלבד לפני אשפוזו בתחילת 2012 - כשהוא משיב בחיוב לשאלות בני המשפחה אם הם מצווים להעביר את עצמות אביהם ממקום שהוא בגדר "ביזיון המת". תלמידו של הרב אלישיב, הרב בן ציון קוק, נראה מספר לו על בני משפחת הנפטר כי "אחרי שקברו אותו הם באו וחשכו עיניהם, הם פתאום ראו שלידו קבורים אנשים שהם אולי שומרי שבת אבל ודאי לא מדקדקים במצוות, בני המשפחות באים כולם בפריצות נוראה".

הרב אלישיב לא היה לבד. לפי הדיווח התירו את המעשה גם הרב שמואל הלוי ווזנר, הרב יצחק טוביה וייס והרב אליעזר ברלנד מברסלב. נטען כי הרבנים הללו אישרו את העברת העצמות להר הזיתים כבר לפני שנים אחדות, אבל ההיתר קיבל משנה תוקף לאחר פטירת אביו של המנוח. ההיתר ניתן כדי לקבור את הנפטר בסמוך לאביו, דבר רצוי מבחינה הלכתית גם בלא קשר ל"ביזיון" שכביכול פקד אותו בסנהדריה.

ל"הארץ" נודע כי לפני כחצי שנה פנתה המשפחה לחברה קדישא "קהילת ירושלים" המנהלת את בית העלמין בסנהדריה, וביקשה את העברת הקבר. חברה קדישא - הגדולה ביותר בירושלים, שנותנת שירות בעיקר למשפחות שאינן חרדיות - דנה בבקשה בישיבת הנהלה ודחתה אותה על הסף. חנניה שחור, מנכ"ל חברה קדישא, סיפר ל"הארץ" כי ידוע לו לפחות על חברה קדישא נוספת בירושלים שהתבקשה להעביר את הגופה וסירבה. לא ידוע מי העביר בפועל את שרידי הגופה, כנראה ביום חמישי האחרון. הוא אמר כי בבית העלמין לא מופקד שומר בשעות הלילה וכי הגישה לקברים חופשית. עוד אמר כי אין בכוונת חברה קדישא לעשות דבר לנוכח מה שנראה כהסגת גבול, לכל הפחות. אחת הסברות היא שאחת מחברות קדישא הקטנות בעיר ביצעו את ההעברה.

חלקת הקבר הריקה בסנהדריה בירושלים, אתמול | צילום: אמיל סלמן
חלקת הקבר הריקה בסנהדריה בירושלים, אתמול | צילום: אמיל סלמן.

הוצאת גופות מקבריהן היא אקט בעייתי מבחינה הלכתית, ומשום כך יצאו חוגי העדה החרדית וארגון "אתרא קדישא" לעשרות מאבקים מאז קום המדינה תחת הדגל של הגנה על כבוד המת. הבולט שבהם בשנים האחרונות פרץ סביב בית החולים ברזילי באשקלון, שם התנגדו החרדים בהובלת אתרא קדישא להעתקת קברים - ככל הנראה של לא יהודים - לשם הקמת חדר מיון ממוגן. עם זאת, העתקת קברים היא אפשרית בתנאים מסוימים, כאשר אין ברירה אחרת, וטומנת בחובה מקבץ דיני קבורה ואבלות.

בסופו של דבר, זהו סיפור המלמד שהכיתתיות והבדלנות יכולות להימשך גם בעולם שכולו טוב. מקריאת הכתובות על המצבות השכנות לקבר של הנפטר, עולה לא רק ששכניו המנוחים היו בחייהם יהודים שומרי מצוות, אלא מתברר פרט חשוב הרבה יותר: שני השכנים, גבר ואשה, נפטרו כאשר הוא עוד היה בחיים ובחר להיקבר לידם: האשה נפטרה בשנת תשנ"ג (1993) והאיש נפטר בתש"ל (1970). המנוח - שאומרים כי היה איש חסד מופלא וידוע בירושלים - ככל הנראה בחר להיקבר לידם. משפחתו, מגובה בבכירי הרבנים, חשבה אחרת. תגובת המשפחה לא התקבלה עד מועד סגירת הגיליון.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לחיות על חשבונם -כן, להיקבר על ידם - לא!  (לת) חבקוק
  • 03:53
  • 07.08.12

02 מה איכפת לכם העיתון העארס זה לא פלשתיני  (לת) יהודי
  • 04:06
  • 07.08.12

03 נפתרה בעיית גילוי קברים המפריעים בפיתוח כבישים ובניה ! פשוט מעבירים אותם לקבר אחר. אם מותר לעשות זאת עם הרב הרי בוודאי מותר לעשות זאת עם מי שנפטר לפני כמה מאות שנים  (לת) מטורללים הנכנסים לחיינו, די !!!
  • 04:10
  • 07.08.12

04 לעזאזל נמאסתם!!  (לת) לא חרד
  • 04:30
  • 07.08.12

05 בבית קברות בדימונה דוב
  • 05:01
  • 07.08.12

גם כן מפרידים בין עולים ממרוקו לבין עולים יהודים מרוסיה
לכו לבדוק זה סקופ

06 טיפוסים מסוגם מאלחים את האנושות ויכולים להביא עליה כליה ולכן צריך להדביר אותם. ומהר כי הם מתרבים במחילות שלהם
  • 05:45
  • 07.08.12

יצא לי לראות סרטי תעמולה שיצאו בגרמניה בשנות ה-30. היהודים המתוארים שם דומים בהתנהגותם, באורחות חייהם ובדרך מחשבתם לחרדים ממאה שערים.

07 המממ סיפור מעניין שאפשר למצוא רק בעיתון "הארץ"...אני אוהב לקרוא על חרדים בעיתון הארץ. גישה ביקורתית מהולה בכבוד  (לת) אבי צנעני
  • 05:49
  • 07.08.12

08 במשך כל חיי לא האמנתי בעולם הבא, בביאת המשיח או בתחיית המתים, אך אני מתחיל לשנות את דעתי. מסתבר שהחרדים מצאו דרך להנהיג כפייה דתית אפילו בעולם הבא, וזה לא היה מתאפשר אלולא היה העולם הבא קיים. כמו כן, קשה להאמין שהשג כזה היה מתאפשר ללא עזרת המשיח. מזה ועד תחיית המתים הדרך קצרה למדי.  (לת) שמאלני שפוי
  • 05:51
  • 07.08.12

09 מה שמותר לקומץ רבנים אסור למדינת ישראל  (לת) בזיון החי
  • 06:15
  • 07.08.12

10 למי שהיה חסר צידוק- הוא התקבל יש לנו עו"ם סשה
  • 06:19
  • 07.08.12

הרבה באושים אנו אוכלים מהנה"ל ורבניהם. עתה משניתן פסק הלכה שיכבדו אותו וניתן לסיים את חגיגת הקברים של אתרא קדישא לעד על פי שיטתם

11 איפה נאמר "מותר אדם מן הבהמה אין"? עקיבא מ.
  • 06:25
  • 07.08.12

ואלה מקבלים "תרומות" ממשלת נתניהו?

12 זה בשביל הצניעות-- בתחית המתים אמיר
  • 06:30
  • 07.08.12

אהבלים

13 אני מציע לייחד למשפחה הזו חלקת קבר משפחתית הסתה לרצח
  • 06:30
  • 07.08.12

אפשר להרוג את כל המשפחה ואז לקבור את כולם סביב "הצדיק". בעצם- חבל לבזבז עבורם כל כך הרבה חלקות, עדיף לקבור אותם בקבר אחים.

14 להוציא את כל הכתות החרדיות מחוץ לחוק אבירי
  • 06:36
  • 07.08.12

להקים בתי עלמין לחילוניים וקבורה בארונות זר הרבה יותר מכובד.

15 אוטובוסים בירושלים או בכל מקום שיש חרדים, איזה ריח כשהם חיים, וכשהם מתים ?????  (לת) אני לא רוצה מסריח חרדי
  • 06:37
  • 07.08.12

16 שאל את עצמך: האם אתה מספיק יהודי בשביל לחיות בישראל? אלישיב
  • 06:45
  • 07.08.12

או שבעוד 10-20 שנה באיזה אצטלה דתית ה"מדינה" האורטודוקסית תרוקן אותך בנכסיך ותגרש אותך ואת המשפחה שלך בשל איזה "ציוון הלכתי"?

ראשונים ילכו כל מצביעי ישראל ביתינו - המפלגה שתרמה הכי הרבה לאורטודוקסים בכך שעבדה על המצביעים שלה (מרצ תרמה הרבה יותר ל"לא יהודים" בישראל, בשעה שהאוליגרכים מישראל ביתינו קוצרים את הרווחים.)
אחריהם יגורשו שארית החילונים - כמובן לא אלה ש"חזרו לשורשים" האוטודוקסים שמעולם לא היו להם ו"התאסלמו" לפי דתו של עובדיה יוסף או "התנצרו" לפי זו של אלישיב.

כבר היום רק חלק מהאזרחים נדרשים לשלם מס "כוהנים" - אותו כסף שהיה יכול ללכת לילדים שלכך - אבל נגבה ומועבר בתור שילומים למנהיגות האורטודוקסית.
האינוס האורטודוקסי פולש לכל תכום ציבורי - שהישיבות, בתי הכנסת והכוללים הם מעל החוק, מעל המיסים ומעל האזרח הישראלי הפשוט.
יהודי - אתה כבר מזמן לא חופשי בארצך - מתי תתעורר?
מי יגאל אותנו מהאינקוויזיציה החרדית אם לא אנחנו?

17 מטורף ,הזוי, פרימיטיבי על גבול הפאגני! שאפיק
  • 06:49
  • 07.08.12

זאת יהדות בכלל? צריך לכלוא אותם בבי"ח למשוגעים!

18 הטמטום של החרדים כבר עובר כל גבול רואי
  • 07:08
  • 07.08.12

מה קרה למשפט שאמר ה' בעצמו "בזיעת אפיך תאכל לחם"? לא כתוב בשום מקום "בזיעת אפם של אחרים תאכל לחם"

19 הפרימיטיביות בעולם החרדי הינה גם אצל המכונים בפיהם גדולי הדור  (לת) יעקב הצדיק
  • 07:11
  • 07.08.12

20 "הנאים השכנים בעיניך?" דירה להשכיר 2012
  • 07:13
  • 07.08.12

לא חסרים משוגעים :-)

21 מי צריך את הדת הזאת. עמליה
  • 07:14
  • 07.08.12

מה יצא לאנשים מהדת במשך כל ההסטוריה? הרג, הרג, והרג. מליוני בני אדם נרצחו בשם הדתות. מליונים חיו בזבל וחיים גם היום בזבל ואנשי הדת חיים בגן עדן גם בעולם הזה. אני מוותרת על הגת ועל כל מגע איתה. עבורי להיות יהודיה זה כמו להיות הכלבה של בעל הבית שלי איש הדת.

22 החרדים זו כת של עובדי אלילים. זה לא יהדות. רואה צאן
  • 07:26
  • 07.08.12

אין קשר בינה לבן אברהם אבינו , לא ליעקב ולא ליצחק. אין קשר. זו כת של אנשים סהרורים שאיבדו את דרכם.

23 נקרופילים  (לת) איפו הטישו?
  • 07:39
  • 07.08.12

24 שתי מדינות לשני עמים-האחת ליהודים,והשניה למטורפים ההם.כעת תתחיל תכונה של ממש בבתי-עלמין ברחבי הארץ.חרדים שיקיריהם טמונים ליד חילוניים-יתחילו לחפור במרץ בכל חלקת קבר ולהעביר את שרידי יקיריהם לבית עלמין "כשר". וכל זה באישור ולאחר "שאלת רב" כמובן. סמי מפ"ת
  • 07:40
  • 07.08.12

והשלב הבא ?! העברת עצמות נפטרים מקבוצות חרדיות שונות,שהרי לא יעלה על הדעת שיקברו חסיד חב"ד ליד חסיד גור רחמנא ליצלן,מלחמת עולם תהיה שם-לא מנוחת עולמים.
וביבי מממן חלק מכל הבדיחה העצובה הזאת,הגם שהיא על חשבוננו.

25 ובמיסים שלי משתמשים כדי להאכיל את החולי נפש הללו... כורדי
  • 07:43
  • 07.08.12

אין זכות קיום למדינה שמפארת ומצמיחה נבערות!!!

יאללה בית"ר

26 הטירוף הדתי, תוצאת הבורות החינוכית והחופש שהמדינה מאפשרת להם וזה מה שיביא לחסולה של המדינה הרבה לפני הפצצה האירנית.  (לת) חילונית ופטריוטית.
  • 07:46
  • 07.08.12

27 עובדי אלילים - כבר אמרנו?? עמירם
  • 07:52
  • 07.08.12

חוץ מזה לא הבנתם נכון את הסיפור.
אלו השכנים שביקשו להזיז אותו שלא יפריע להם ולא להפך....

28 ואהבת לרעך כמוך - אפילו את זה החרדים לא לומדים בישיבה? מה בדיוק הם לומדים שם?
  • 07:54
  • 07.08.12

מה זאת היהדות הזו שלהם? איזה מן בני אדןם היא מייצרת?
אנשים שלימוד תורה הופך אותם לחלשי אופי יותר (לא מסוגלים להתמודד עם שירות צבאי או שירת אשה). ואפילו אחרי המוות צריך לשמור על הגופה שלהם ...

29 כל פעם אני קורא כתבה כזאת וחושב שזהו - עכשיו ראיתי את הכל  (לת) אבל הם מתעלים על עצמם כל פעם מחדש!!
  • 07:57
  • 07.08.12

30 האיסלם המטורף במצרים ובאירן מחיר מציאה
  • 08:06
  • 07.08.12

מגיע לישראל כדי לקבל שיעורים פרטיים מהחראדים שלנו על דביליות וסמרקצ'יות דתית.

31 יופי ושיעבירו את קיברי הצדיקים אל מעבר לי-ם  (לת) פלץ
  • 08:06
  • 07.08.12

32 הבנתם באיזו מדינה אנחנו חיים  (לת) וגם השכן מימין הפליץ כל הזמן
  • 08:08
  • 07.08.12

33 טוב שהמסכן הזה לא נקבר בשכנות לרב ברלנד העילוי
  • 08:09
  • 07.08.12

כי אז היה צריך להעביר אותו לקבר אחר.

34 נו, בשביל זה מותר להעביר קברים, אבל כדי לבנות חדר מיון בבית חולים אסור?  (לת) תקדים מעולה שצריך לנצל לאלתר!
  • 08:09
  • 07.08.12

35 זה בכלל השכנים ביקשו, בגלל הריח  (לת) במקום בו עומדים רבנים אין בעלי תשובה (בגלל הריח)
  • 08:10
  • 07.08.12

36 אין ספק, זו יהדות במיטבה  (לת) נילס
  • 08:14
  • 07.08.12

37 קרימינלים שרון
  • 08:15
  • 07.08.12

הרבנים לכלא!!!

38 המבצעים הם עלובי נפש....  (לת) The Man in Black
  • 08:24
  • 07.08.12

39 משוגעים!!!!!!  (לת) חיים
  • 08:30
  • 07.08.12

40 צודקים. בטח הגופה השכנה לא היתה לבושה צנוע וזה הטריד אותו  (לת) רני
  • 08:37
  • 07.08.12

41 באמת לא חסר משוגעים :)  (לת) א
  • 08:39
  • 07.08.12

42 בבונים חשוכים ומפגרים  (לת) לא חרדי
  • 08:40
  • 07.08.12

43 פחדו שלא יחזיר אותו בשאלה  (לת) אלי
  • 08:45
  • 07.08.12

44 החסר משוגעים אנוכי, כי הבאתם גם את זה.... ראובן
  • 08:49
  • 07.08.12

בקשה למערכת הארץ: אולי תפרסמו גם דברים שנעים לקרוא מדי פעם, לא רק על משוגעים וחסרי אחריות?!

  •   בכירי הרבנים אומר אנשים שבפועל משפיעים על ההתנהלות של ישראל. חשוב שנראה מה לדעתם חשוב וצודק...  (לת) יואב מירושלים
    • 10:27
    • 07.08.12

  •   על מה היית מעדיף לקרוא? לומה זיק
    • 10:35
    • 07.08.12

    על ביבי/ברק/אירן?
    על הספורטאים הישראלים באולימפיאדה?
    על הספורט הישראלי בכלל?
    על מזג האויר?
    על הגזירות הכלכליות?
    על הכסף לישיבות ולהתנחלויות?
    על פיטורי אדר כהן?
    אולי על תנובת ענף האבוקדו השנה?

  •   על מה אתה בדיוק רוצה שיכתבו? לומה זיק
    • 13:33
    • 07.08.12

    על גיוס חרדים?
    על גזירות כלכליות?
    על מכוניות שרים חדשות?
    על פיטורי אדר כהן?
    על הפצצה האיראנית?
    על הספורטאים הישראלים בלונדון?
    אנא פרט...

45 השכנים רעים אור
  • 08:53
  • 07.08.12

מעולם לא יצא לי לפגוש מת שמתלונן על השכנים.

46 כל עוד הם עושים את זה בכספם, שיעשו מה שהם רוצים, המפגרים.  (לת) דג קר
  • 08:53
  • 07.08.12

47 מורמים מעם ולעזאזל עם חילול המת.  (לת) בא ללמד
  • 08:54
  • 07.08.12

48 הם צריכים פסיכיאטר  (לת) א.
  • 08:54
  • 07.08.12

49 רשימה טובה ביותר, מעניינת, מאופקת, ושוחרת דרך ארץ. תודה  (לת) אותג
  • 09:04
  • 07.08.12

50 מדינת קוקו והחרדים הם הסופר קוקו פשוט חיים בפלנטה אחרת  (לת) אליהו הנביא
  • 09:19
  • 07.08.12

51 כתבה חשובה מאין כמותה הקיפוד הגדול
  • 09:19
  • 07.08.12

אולי לא שמתם לב אבל זוהי פסיקה כמעט תקדימית שיכולה לעזור במקרים כמו מיגון בית חולים ברזילי ועשרות מקרים דומים ברחבי הארץ.
כנראה שהרב אלישיב לא היה מספיק חד בקבלת ההחלטה ולכן תלמידו חזר ושאל שוב את הרב.

52 הגיע הזמן להוציא את האנשים האלו מחוץ לחוק!!!! עבריינים!!! מי הם בכלל? לאסור אותם!  (לת) פלמ"חניקית
  • 09:20
  • 07.08.12

53 טירוף דתי אופייני של החרדים פלוני
  • 09:20
  • 07.08.12

היה עדיף לנסות להחזיר בתשובה את השכנים כדי לשפר את מעמדם בעולם הבא - אף פעם לא מאוחר...

54 צודקים!!! זה חטא להיות ליד... דוד דרזי (בלי מסכות אף פעם)
  • 09:21
  • 07.08.12

....אנשים כאלה במדינה, זה לא קיצונים ולא אחדים!!! בכירי הרבנים אישרו מה שמצביע על כל עדת החרדים כאנשים מסוכנים חסרי מוח ופרזיטים!!!

55 גוועלד !!!!! רותי
  • 09:24
  • 07.08.12

דתיים, חרדים ביצעו את המעשה הנפשע הזה?????
ממש קשה להאמין עד לאן מגיעים מעשים נפשעים של אנשים חולים בנפשם.
איפה המשטרה????? איפה גדולי הרבנים?
המנוח בחר בחלקה בה הוא אמור להיקבר, עוד בחייו ובני המשפחה (כנראה) עושים ממנו צחוק במותו. הם אינם יודעים כי אדם נולד ומת שווה ערך לשכנו.

56 נו, זה ברור. יש כמה בעיות עם הקבורה הלא מוצלחת הזאת: חיים
  • 09:25
  • 07.08.12

א. בקבר הסמוך יש אשה. המנוח עלול להתפתות.
ב. אם צריך להתפלל מנחה, למשל, ואוספים מנין- איך מעבירים את האשה לעזרת נשים ?
ג. האם השכנות הזאת קיבלה מראש הכשר מרב של ברסלב ? כנראה שלא. וזה דומה, רחמנא ליצלן, למנת אוכל במטוס שיש לה הכשר מהרב צ׳ופז׳וז׳ניק במקום שהזמינו הכשר מהרב צ׳מבלולו. אין הכשר דומה להכשר: עם זה אפשר להגיע לגן עדן ועם השני, אולי, לגיהינם.

57 על זה נאמר ירי
  • 09:28
  • 07.08.12

ועל זה אמרו חז״ל: ״ מעניין את התחת שלנו״

58 חרדים= אינם יהודים לאון
  • 09:42
  • 07.08.12

כת חשוכה ופגנית

59 חייבים להפריד דת ממדינה , כך יותר חילונים יתקרבו ולא יסלדו ממנהגים יהודיים.  (לת) שולי
  • 09:48
  • 07.08.12

60 מעשה שהיה בלובלין, שהיו מביאים נשמות המתים לפני בית דין של מטה למען יטהרו שמם בבית דין של מעלה. בא כבודו הרב ודן האחד לרותחין. בא האחר ודן לרחמין. אמרו 'ישפוט בית דין של מעלה, ויירד להודיענו'. עלה ולאחר-מכן ירד. אמר כי נדון לרותחין. בקש הרב האחד לצחוק לאחר, והאחר לקח בניו באישון ליל ורגמו הרב האחד באבנים. לאחר שמת אמרו 'יעלה ויודיענו מה אמר בית דין של מעלה'  (לת) עגנון
  • 09:56
  • 07.08.12

61 הרב בן ציון לקח קוק וזה הטריף אותו. לא סתם הוא משוגע. אנשים הזויים קיצונים זה רע בכל מקום קובי
  • 10:02
  • 07.08.12

אין מה להגיד , החרדים מתנשאים ומעוותים, מהקרה הזה הוא ההוכחה, שאין דבר שהוא פסול בדת היהודית. תגיד לי מה אתה רוצה והרב יאשר. כמו אצל המוסלמים. קיצונים זה רע בכל מקום.

62 אינני יודע דבר אודות "הרמה הרוחנית של השכנים לקבר" אך ברור לגמרי שרמתם השכלית של בני משפחת הנפטר אינה גבוהה ורמתם המוסרית נמוכה ביותר
  • 10:08
  • 07.08.12

הערכה זו תקפה גם לכל נותני העצות שמעורבים במעשה האוולת

63 מה השכן שלו בקבר ליד חילל שבת?  (לת) שקד
  • 10:12
  • 07.08.12

64 פסיכים בני פסיכים, עובדי אלילים חשוכים.  (לת) עדית
  • 10:16
  • 07.08.12

65 מקרה איזוטרי שזוכה לכותרת ללא הצדקה = אדם נשך כלב..... דניאל דורון
  • 10:17
  • 07.08.12

חילונים עושים אלפי מעשים הזויים כל יום, מתברר שגם חרדים אינם מלאכי השרת.

  •   המשמעות הרבה יותר גדולה. דניאל שי
    • 12:01
    • 07.08.12

    גדולי הרבנים של העדה החרדית ובמיוחד הרבנים של הפלגים הקיצוניים לא מאפשרים לסלול כבישים, להקים בתי מגורים ואפילו לא חדר מיון בבית חולים בשל החשש לפגיעה בקברים של ספק יהודים שנקברו לפני מאות שנים. כל זה תחת הטענה של ביזוי כבוד המת ואילו כאן חפרו את המת, צדיק ככל שיהיה, מקברו והעבירו אותו לצד השני של העיר לקבורה מחדש וכל זאת רק מפני שלמשפחתו לא 'נח' להעלות לקברו משום שהפוקדים את הקברים הסמוכים באים בפריצות נוראה...

  •   אבל החילונים לא טוענים שהם בני אלוהים, ואינם חיים על חשבון הציבור  (לת) קתו הזקן
    • 13:23
    • 07.08.12

  •   צודק/צודקת  (לת) יהודה
    • 14:10
    • 07.08.12

66 מצידי, שיקברו אותו בסלון הבית שלהם. את מי זה מעניין?
  • 10:20
  • 07.08.12

למה כל נפיחה של החרדים מכניסה את החילונים למגננה. הלוואי שיהיו להם בתי קברות משלהם ושיניחו אותנו לנפשנו עם הנקרופיליה שלהם.

67 זה לא אני. זה בונה עולם רובן
  • 11:10
  • 07.08.12

שפוסל אותך. לפחות אצל המזרחיים מבינים את האבסורד ואחר שוברים את הצום לחלוטין. אולי אנחנו מבינים את ההומור מאחורי הרצינות- לפחות חלקנו. האירופים הולכים עד הסוף.

68 יש גם נקודה חיובית קוקו מושלם
  • 11:13
  • 07.08.12

והיא, חבורת המטורפים הזו עלולה היתה להוציא מקברם לא את יקירם - אלא דווקא את שכניו. כך שדווקא חסד עשו עמו, שלא הלבין את עצמות שכניו ברבים.
ומעשה היה בסרדין אחד, ששאלו לו מה הוא מבקש, לכשיעלה לישיבת הסרדינים של מעלה. אמר להם: מבקש אני קופסה לבד, שלא אחטא בשכנים שאינם נאים בעיני

69 זכותו של המת הנכבד להחליף את מגוריו לדירה עם שכנים היפים בעיניו, אבל שלא ישאיר בבקשה כזה בלגן של שברי בטון ואבנים מאחוריו !!!  (לת) לאה גולדברג.
  • 11:16
  • 07.08.12

70 מעניין תסבתא שלי. ancalagon sulphurous
  • 11:17
  • 07.08.12

לדעתי צריך לשרוף גופות ולזבל אתן את הקרע. חבל על כל מ"ר שבתי קברות גוזלים מן החיים.

71 ההלכה מחייבת רק את החילוניים לוגיקן
  • 11:19
  • 07.08.12

על החילוניים נאסר לחלל את כבוד המת אפילו אם הוא עובד אלילים שנפטר לפני שלושת אלפים שנה. לברסלבים, בזכות צדיקותם היתרה, מותר לחלל את כבוד המת גם כאשר מדובר ביהודי חרדי.

72 פרס ישראל הייתי נותן להם (יובל סמו) עפר
  • 11:21
  • 07.08.12

ככה באישור של רבנים אפשר, אם רוצים, להעביר קברים אפילו של צדיקים גמורים.
חבל שבבבית חולים ברזילי באשקלון או בכביש חוצה ישראל לא הצליחו לחלץ מהרבנים הסכמה כזו. העיקר שעכשיו אפשר יהיה. מי שהשיג תקדים כזה מגיע פרס ישראל לסובלנות

73 שמענו ותחרד נפשנו על הפרצה הנוראה במחננו..  (לת) משה זוכמיר
  • 11:39
  • 07.08.12

74 בואנה איזה דפוקים הרבנים האלו גדי עצבני אש
  • 11:42
  • 07.08.12

הדבר הכי מטומטמם ששמעתי - מעיד על רמתם הרוחנית הירודה של הרבנים, איי אימא חנינה במה אנשים מתעסקים.

75 אני משתכנע כי דת היא סוג של מחלת נפש קשה  (לת) עוסקים בטפל
  • 11:49
  • 07.08.12

76 פשוט נקרופילים מקברי צדיקים עברו לסתם קברים  (לת) עוסקים בטפל
  • 11:51
  • 07.08.12

77 בורות השכן
  • 12:02
  • 07.08.12

גם אתה וגם המשפחה יודעת שכל אחד מהם באחד הגילגולים הקודמים היו---אולי.....נסעך מצרים או מצחצח נעליים בניו יורק או אולי סתם יהודי מדהים מצפון רמת אביב בת"א

78 א משיגינע קופ (ראש משוגע) היה אומר מל
  • 12:10
  • 07.08.12

על זה אבי זכרונו לברכה , שהיה אדם דתי ומתמטיקאי מחונן...

79 הנפטר יח לו בקברו דמין חבריא
  • 12:23
  • 07.08.12

זו דוגמא מוחשית לאמונות ההבל של חרדים, המאמינים שלמת יש חיי נפש בקברו, הוא סובל או נהנה, אם למשל מזכירים דברים משמו בעולמנו, ויש אחדים הזוכים לשוב לביתם ערב שבת לעשות קידוש, דוגמת רבנו הקדוש כמוזכר בגמרא. יבושם להם.

80 אשרי אדם שהולך ע"פ ההלכה בלי להכניס השקפות ודעות מקולקלות. ה.ה
  • 12:23
  • 07.08.12

יישר כח גדול. אשרי אדם שמקיים את ההלכה כמו שהיא בלי להכניס השקפות ודעות מקולקלות . שו"ע (סימן שסב, ה' ע"פ סנהדרין מז) - "אין קוברים [לכתחילה (גליון מהרש"א)] רשע אצל צדיק, אפילו רשע חמור אצל רשע קל.
והוסיף הרמב"ן: "וכן אין קוברין צדיק, וכ"ש בינוני, אצל חסיד מופלג".

81 האם מותר לנו לדעת מיהם הרבנים שהורו להוציא מת מקברו? בדרך כלל יש כאן ביזיון המת.  (לת) מיכל מירושלים
  • 12:24
  • 07.08.12

82 בדמנו נשלם עבור המחלה החשוכה הזאת. כותב
  • 12:25
  • 07.08.12

לגייס את החרדים לצבא,לפני שיאבדו את השפיות לגמרי,ויגררו אותנו...

83 בכל מדינה מתוקנת מחללי מנוחת המת היו מובאים למשפט אור לנו
  • 12:30
  • 07.08.12

הרי גם ביהדות הוצאת גופה מקברה היא פגיעה בכבוד המת, קל וחומר כשהמנוח נחשב לצדיק והוא עצמו בחר במקום קברו לצד האנשים הקבורים שם, שנחשבו בעיניו לשכנים רצויים. כך ביזו הרבנים לא רק את כבוד המת אלא גם את רצונו של האיש בעודו בחייו, ולא כיבדו את צוואתו. היש חמור מזה? הסובלנות שמגלה מדינת החוק כלפי השתוללות החרדים פוגעת לא רק בשלטון החוק ובסדר הציבורי אלא בחרדים עצמם.

84 אם מספיק אנשים חיים לא יהיו דתיים רונן
  • 12:44
  • 07.08.12

אז גם רבנים חיים ייעלמו.

למה לחכות לחיים שלאחר המוות אם אפשר לעשות זאת עוד היום?

85 זה פוגע בשידוך צב מעבדה
  • 13:06
  • 07.08.12

עם שכנים כאלו איך הוא ימצא שידוך בעולם הבא?

86 למה לבזבז מקום. לשרוף גופות. דוד
  • 13:20
  • 07.08.12

דת זה רע

87 איזה רכרוכים, אני הייתי מוציא את הגופות של 18 פגרים מסביב, ובונה "אהל" מפואר קתו הזקן
  • 13:21
  • 07.08.12

על הקבר של ה"קדוש".
כמו שנהוג.
עוד קברו אותו ע'י אשה!

88 צודקים לגמרי!!! צדיק
  • 13:26
  • 07.08.12

השכנים עישנו בשבת.

89 גם בעולם הבא החרדים נשארים גזענים!  (לת) גל מרמת אפעל
  • 13:39
  • 07.08.12

90 מה אכפת לי. מה אכפת לכם.  (לת) שאול
  • 13:40
  • 07.08.12

91 הוא לא הראשון. די לצביעות הבל
  • 13:45
  • 07.08.12

האם העסקונה הפוליטית לא דואגת להקבר במקומות מיוחסים

92 דוקא השכנים היו נאים בעיניו, אבל המשפחה לחצה... הם באמת חושבים שנשמתו נמצאת שם?  (לת) הזוי וחסר אמונה
  • 13:56
  • 07.08.12

93 רוצים להתעלל בגופת אביהם - שיהיה להם לבריאות שי
  • 14:04
  • 07.08.12

אולי הגיע הזמן שנתבגר ונפסיק להאמין לאגדות מתקופת הברונזה ?

94 להעמיד לדין את הרבנים מחללי כבוד המת נסיון שני
  • 14:26
  • 07.08.12

בכל מדינה מתוקנת מחללי מנוחת המת היו מובאים למשפט. הרי גם ביהדות הוצאת גופה מקברה היא פגיעה בכבוד המת, קל וחומר כשהמנוח נחשב לצדיק והוא עצמו בחר במקום קברו לצד האנשים הקבורים שם, שנחשבו בעיניו לשכנים רצויים. כך ביזו הרבנים לא רק את כבוד המת אלא גם את רצונו של האיש בעודו בחייו, ולא כיבדו את צוואתו. היש חמור מזה? הסובלנות שמגלה מדינת החוק כלפי השתוללות החרדים פוגעת לא רק בשלטון החוק ובסדר הציבורי אלא בחרדים עצמם.

95 מה שחסר בכתבה הוא איזכור כלשהו לגבי חוקיות העניין מן הבחינה הפלילית... אורן
  • 14:27
  • 07.08.12

האם מותר לאדם לחפור באישון לילה בבית קברות ולהטמין מחדש גופת אדם, גם אם מדובר ביקיריו ?...

  •   בכל מדינת חוק אסור להוציא פגרים מקברים, "הפרעת שלום המתים" קוראים לעבירה הזאת  (לת) החרדים חסיני חוק
    • 14:31
    • 07.08.12

96 רשות הנמלים יותם
  • 14:36
  • 07.08.12

לאחר שהגופות עוברות לרשות הנמלים - הן ממש לא מבדילות בטעם.

97 משוגעים , משוגעים, צאו מהחיים שלנו. איציק
  • 15:56
  • 07.08.12

אם להגיון בחיים אין חלק אצל החרדים הללו, מדוע שלהגיון יהיה חלק כאשר הם מתים ?
ועם האנשים האלה צריך להגיע לסטטוס קוו? שיעשו צבא, שיעבדו עבור הקהילה.
עדיף שימותו באוהלה של תורה, וישאירו לנו לחיות נורמלית בעולם הזה.
ורק דבר נוסף שיעשו בתי קברות לחסידיהם בנפרד , ויפסיקו להתערב בשאר בתי הקברות.

98 פולחן מתים המוכיח
  • 08:27
  • 08.08.12

בישע' סה כתוב: נִדְרַשְׁתִּי לְלוֹא שָׁאָלוּ, נִמְצֵאתִי לְלֹא בִקְשֻׁנִי; אָמַרְתִּי הִנֵּנִי הִנֵּנִי, אֶל-גּוֹי לֹא-קֹרָא בִשְׁמִי. פֵּרַשְׂתִּי יָדַי כָּל-הַיּוֹם, אֶל-עַם סוֹרֵר--הַהֹלְכִים הַדֶּרֶךְ לֹא-טוֹב, אַחַר מַחְשְׁבֹתֵיהֶם. הָעָם, הַמַּכְעִסִים אֹתִי עַל-פָּנַי--תָּמִיד: זֹבְחִים, בַּגַּנּוֹת, וּמְקַטְּרִים, עַל-הַלְּבֵנִים. הַיֹּשְׁבִים, בַּקְּבָרִים, וּבַנְּצוּרִים, יָלִינוּ; 'היושבים בקברים' - על מנת שיגלו להם טמוני עפר נסתרות. 'ובנצורים ילינו' – סרים ללון במקומות שלדעתם השדים והאלילים נמצאים שם, ובחלום הלילה יגלו להם נסתרות.
בירמ' יז כתוב: אָרוּר הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בָּאָדָם, וְשָׂם בָּשָׂר, זְרֹעוֹ; וּמִן-יְהוָה, יָסוּר לִבּוֹ. וְהָיָה כְּעַרְעָר בָּעֲרָבָה, וְלֹא יִרְאֶה כִּי-יָבוֹא טוֹב" ארור מי שמצפה לישועה מבני אדם ומתרחק מה', כי סופו להתאכזב ויהיה כעץ יבש בארץ חרבה. לפיכך, אסור לאדם לשים בטחונו בבשר ודם בחייו, על אחת כמה וכמה בקברו.
בתה' קמו כתוב: "אַל-תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן-אָדָם, שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה. תֵּצֵא רוּחוֹ, יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ; בַּיּוֹם הַהוּא, אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו ". מאותו רגע שהאדם הלך לעולמו, "אבדו עשתונותיו". כלומר: הגיונותיו. והמסר הוא שאין לבטוח באדם בחייו על אחת כמה וכמה בקברו. קהלת ט' כתוב: "כִּי הַחַיִּים יוֹדְעִים, שֶׁיָּמֻתוּ; וְהַמֵּתִים אֵינָם יוֹדְעִים מְאוּמָה, וְאֵין-עוֹד לָהֶם שָׂכָר--כִּי נִשְׁכַּח, זִכְרָם. גַּם אַהֲבָתָם גַּם-שִׂנְאָתָם גַּם-קִנְאָתָם, כְּבָר אָבָדָה; וְחֵלֶק אֵין-לָהֶם עוֹד לְעוֹלָם, בְּכֹל אֲשֶׁר-נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ".
הרמב"ם כתב בנושא הקברים: "איזהו דורש אל המתים, זה המרעיב את עצמו והולך לבית הקברות כדי שיבוא מת בחלום ויודיעו מה ששאל עליו...כללו של דבר, כל העושה כדי שיבוא המת ויודיעו לוקה שנאמר: "לא ימצא בך מעביר וגו' ודורש אל המתים". ועוד נאמר: "ולא יפנה אדם לבקר הקברות". ודברים אלו כולן דברי שקר וכזב הן. והם שטעו בהן עובדי כוכבים הקדמונים לגויי הארצות כדי שינהגו אחריהן. ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו ולא להעלות על לב שיש תועלת בהן, שנאמר-במד' כג: "כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל".


99 תקראו לילד בשמו..הם לא הראשונים אשר משייכים אנשים על פי דת ומין  (לת) המלך
  • 14:22
  • 08.08.12

פרוייקטים מיוחדים