שנאת ערבים ושנאת נשים: ארגון להב"ה עושה סיבוב ברשת

ברשת מגיבים לכרוז של "הארגון למניעת התבוללות" שהאשים את הנערים הפלסטינים בלינץ' בי-ם. יו"ר הארגון: "הכבוד היהודי הורם מהרצפה"

יש אנשים שמאשימים קורבנות אונס בתקיפתן (תתלבשי בצניעות!), ויש אנשים שמאשימים קורבנות לינץ' בתקיפתם. יש אפילו סיכוי שאותם אנשים ממש שמאשימים קורבנות אונס, מאשימים גם קורבנות לינץ'. הרי בשני המקרים, שנאת נשים בפרט ואדם בכלל פורחת כמו אבעבועות שחורות בימי הביניים.

ארגון להב"ה - "למניעת התבוללות בארץ הקודש", מציג עצמו בדף הפייסבוק שלו כארגון ש"שם לו למטרה להציל בנות מעם ישראל שהתפתו לקשור קשר עם גוי". ביום שישי, עשרות נערים יהודיים עשו לינץ' בשלושה צעירים פלסטינים שהלכו לתומם בכיכר ציון בירושלים. אתמול (שלישי) יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, אמר בראיון לערוץ 7: "המשטרה והתקשורת עושים לינץ' לאותם נערים. יום יום נערות יהודיות מותקפות על ידי ערבים והמשטרה לא מתייחסת לתלונותיהן. הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו מה שהמשטרה היתה צריכה לעשות".

באופן אירוני, ארגון להב"ה קשור בעמותה ללא מטרות רווח שמכל המלים בעברית נקרא "חמלה", כפי שכותב כתב "הארץ" אורי בלאו בכתבת תחקיר על אודותיו.

המסר של גופשטיין בערוץ 7 ברור דיו, וגופשטיין אף חזר עליו הבוקר בתוכנית הרדיו של גבי גזית ברדיו 103, שם התעמת עם עיתונאית "הארץ" נרי ליבנה, ואמר לה שזו סטייה לאהוב ערבים. אבל עם כל הכבוד לרדיו,  אנחנו חיים בעידן הרשתות החברתיות ולהב"ה הקפידה לא להסתפק בתקשורת המסורתית ולהפיץ אותו גם בפייסבוק. היא פרסמה בעמוד שלה כרוז שנמענו הוא "בחור ערבי יקר".

הכרוז של ארגון להב"ה - לחצו להגדלה
הכרוז של ארגון להב"ה - לחצו להגדלה

"בחור ערבי יקר: אנחנו לא רוצים שתיפגע! הבנות שלנו יקרות לנו, כשם שאתה לא רוצה שיהודי יצא עם אחותך כך אנחנו לא מוכנים שערבי יצא עם בת מהעם שלנו. כשם שאתה היית עושה הכול למנוע שהיהודי יצא עם אחותך, כך גם אנחנו! אם אתה חושב להגיע למדרחוב או לקניון בירושלים כדי לצאת עם בנות יהודיות זה לא המקום".

תחת זאת, ללהב"ה יש הצעה פסטורלית: "תוכל לטייל בכפר שלך ולמצוא שם חברות, לא אצלנו!". ומעבר לאקטואליה ואיומים: "בשבוע שעבר ערבי שחשב למצוא בנות יהודיות נפצע. אנחנו לא רוצים שתיפגע, שמור על הכבוד של הבנות שלנו כי בנפשנו הדבר!". בהבלחה של רב-תרבותיות, להב"ה הקפידו לפרסם גם גרסה בערבית.

בעמוד הפייסבוק שלהם הם גם שיתפו סטטוס שפרסם ברשת החברתית "מי לה' אלי", עמוד פייסבוק עם כחצי מיליון חברים, שמטרתו המוצהרת "לקרב יהודים לאביהם שבשמיים". בין אמרות שפר כ"עדיף לאבד רגע בחיים ולא את החיים ברגע" (2,875 לייקים) ו"גם שלא טוב וכלום לא הולך, צריך לדעת לחייך (3,096 לייקים, שגיאה במקור)". ביום ראשון התפרסמו בעמוד הדברים הבאים בתגובה ללינץ': "התקשורת... השמלנים... הם אויב אמיתי... הם משתפי פעולה עם אויב הערבי... למה הנער קבל מכות מנערים יהודים? כי הוא נסה להטריד מינית בחורה יהודיה את זה? לא יגידו.... אם אני הייתי שמה גם אני הייתי משתתף ״בלינץ״ שיבינו ערבים לא להתעסק עם בנות יהודיות!!!!". (1,420 לייקים, שגיאות במקור).

307 אנשים עשו לייק לכרוז של להב"ה, אבל גולשים אחרים בפייסבוק החזירו לארגון באותו מטבע, עם כרוזי מחאה בסגנון של הארגון, שמוחים על הגזענות ושנאת הנשים שבמסריו.

בנצי גופשטין
בנצי גופשטיןתומר אפלבאום

"בחור יהודי יקר!", ענתה זויה צ'רקסקי בשם "בנות ישראל", "אנחנו ממש לא שואלות אותך עם מי אנחנו צריכות לצאת ואם מתחשק לנו לצאת עם ערבי - זה ממש לא עניינך! אם בחורות לא נותנות לך, אז כנראה שגורלך לעשות ביד, אבל בזהירות, כי אנחנו לא רוצות שתיפגע!".

מחבר הממים הבלתי נלאה עמיר שיבי פרסם כמה כרוזים סאטיריים בסגנון הגרפי של להב"ה, לכאורה בשם הארגון, שמבטאים בפה מלא את המסרים הגזעניים בכרוז המקורי. באחד מהם מופיע "תיקון" לכרוז של להב"ה - "דבריהם הוצאו מהקשרם. להלן הנוסח המקובל והנכון". הנוסח של שיבי מתחיל במלים "בחור ערבי מסריח: הגרדום הזה הוא בשבילך. אנחנו אמנם לא שמים קצוץ על הבנות שלנו ומבחינתנו הן בסה"כ משמשות כרחם אבל יותר משאנו מתעבים אותן, אנחנו מתעבים אותך".

בפסאודו-כרוז אחר שלו מופיעות המלים ל"שיר כאב" מאיר אריאל, על בחור שבור לב שחברתו עזבה אותו לטובת "צעיר ערבי משכיל" (הרעיון של עידו קינן). ובעוד אחד, גרסה של הטקסט בגרמנית נאצית.

גרשום שוקן, במאמרו "קללתו של עזרא" - שקרא לנישואי תערובת ואשר פורסם לראשונה החודש לפני 27 שנים, הסתכל על זה כך: "עיתוי פרסומם של הגיגים אלה עשוי לעורר תמיהה. הפילוגים בקרב אזרחי ישראל עמוקים - הן בנושאים פוליטיים והן בעניינים של השקפת עולם. המתח הביטחוני בשטחים המוחזקים רב מאוד. החברה הישראלית נמצאת בעיצומה של מערכה כלכלית וחברתית גורלית. למי יש שהות לתת את הדעת על הנושא "המוזר" שהועלה כאן? אולם הנושא מוזר רק מפני שאנו לכודים בדעות קדומות השולטות בנו מקדמת דנה. למעשה, נושא זה אינו פחות חשוב משאר העניינים המעסיקים אותנו. אם נוסיף להדחיקו, הוא רק ייעשה יותר בוער". (29.8.1985)



תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 5