פרשנות | כליאה זועקת לשמיים || גם אם לא הוכרו כפליטים: כליאת המהגרים בגבול מנוגדת לחוק הבינלאומי

הרעיון של הגנה על פליטים מרוקן מתוכן, אם דוחים מראש אדם שטוען שנשקפת לו סכנה, מבלי לבדוק. כך ישראל לא ממלאת חובותיה בתחום זכויות האדם

עקרון "אי ההחזרה" - עקרון מרכזי בדיני הפליטים, שהוכר גם במשפט הישראלי - אוסר על גירושו של אדם למקום שבו נשקפת סכנה לחייו או חירותו. העקרון חל על כל מי שכפוף לסכנה כזו, גם אם לא הוכר (או טרם הוכר) רשמית כ"פליט". מרגע שניסה אדם להיכנס לגבולות ישראל, וטען שאם יוחזר למקום ממנו בא נשקפת לו סכנה, הרי שעל פי עקרון אי ההחזרה אסור למנוע את כניסתו ולנסות להחזירו למקום ממנו הגיע.

בשנים 2011-2007 פעלה ישראל על פי נוהג "ההחזרה החמה". אפריקאים שנתפסו ליד הגבול ישראל-מצרים, לרבות כאלו שעשויים להיות מבקשי מקלט, הוחזרו למצרים מבלי שיכלו להגיש בקשה למקלט בישראל או לטעון שעקרון "אי ההחזרה" חל עליהם. אחרי שנודע שכמה מבקשי מקלט שהוחזרו בדרך זו נאלצו לחזור לסודאן, הוגשה עתירה לבג"ץ. תוך כדי ההליך התברר שאחרי המהפכה במצרים הפסיקה ישראל להחזיר לשם מבקשי מקלט. לאור כך, בשנת 2011 פסק בג"ץ כי העתירה התייתרה.

הנשיאה לשעבר דורית ביניש ציינה שאם יוחלט בעתיד לשוב ולפעול בהתאם למדיניות של החזרה מתואמת עם מצרים, הרי שהעותרים יוכלו לעתור שוב, אך ציינה שההנחה היא שאם יוחלט על חידוש מדיניות ההחזרה, הדבר ייעשה בהתאם לסטנדרטים המקובלים במשפט הבינלאומי - תוך מתן ערובות מתאימות שיבטיחו במידת ודאות גבוהה את שלומם של המוחזרים.

המהגרים סמוך לגדר הגבול, אתמול
המהגרים סמוך לגדר הגבול, אתמול. צילום: אליהו הרשקוביץ

כליאתם של מהגרים במכשול הגדר בגבול, שלא ברור כלל אם היא מתואמת עם הרשויות המצריות כפי שהיה בעבר, אינה עומדת בסטנדרטים אלו. כאמור, אין להחזיר אדם למקום שבו נשקפת סכנה לחייו או לחירותו. מכוח עיקרון זה אי אפשר לדחות בגבול אדם שטוען שנשקפת לו סכנה, מבלי לבדוק את טענתו. החזרה בלי בדיקה כזו – כפי שפסק גם בית הדין האירופי לזכויות אדם – מפרה את עקרון אי ההחזרה. אם מדינות יורשו למנוע ממבקשי מקלט להיכנס לשטחן מבלי לבדוק את טענות המקלט שלהם, הרי שכל הרעיון של הגנה על פליטים ירוקן מתוכן.

בפברואר קבע בית הדין האירופי לזכויות אדם שאיטליה הפרה את חובותיה כאשר החזירה מבקשי מקלט מסומליה ואריתריאה, שהגיעו לספינות שלה בים הפתוח לשטחה של לוב - הן בשל העובדה שהאחריות נפלה על איטליה מהרגע שהתדפקו בשעריה, והן בשל הסכנה שלוב תחזיר אותם למדינות מהן נמלטו.

גם אם מבקשי המקלט הגיעו לגבול ישראל דרך מדינה שלישית, אין בכך כדי לשנות את החובה הישראלית. במאמר שיתפרסם בקרוב, מצביעים המשפטנים טלי קריצמן-אמיר ותומאס ספייקרבואר על כך שאם מדינה מסרבת לבדוק את טענת "אי ההחזרה" של מי שמתדפק על דלתה, הרי שהעיקרון עשוי להיות מופר בצורה ישירה – אם נשקפת למבקשי המקלט סכנה במדינה ממנה הם מגיעים לישראל, או בצורה עקיפה - אם יש סכנה שיוחזרו למדינה ממנה נמלטו. בהעדר ערובות לכך שמעמדם של מבקשי המקלט ייבדק במצרים, ושהם לא יוחזרו למקום ממנו הגיעו בלי בדיקה הולמת – הרי שבמניעת כניסתם לישראל בלי בדיקת טענותיהם, יש פגיעה בחובות של ישראל מתחום זכויות האדם ואמנת הפליטים.

כשמדובר במבקשי מקלט מאריתריאה, הרי שמקובל בישראל באופן גורף שאין להחזירם לארצם ומוענקת להם הגנה קולקטיבית, שתימנע מהם כעת. לא למותר לציין שגם מבחינה מוסרית, ולא רק מבחינה משפטית, זועקת כליאתם של מבקשי המקלט "בין המצרים" לשמיים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא להיכנע לאנטישמים. לא להכניס מסתננים בשום מקרה.  (לת) רואה צאן
  • 21:45
  • 04.09.12

02 שיגורו במצרים שם לא ירגישו בהם אורי בלאו
  • 21:52
  • 04.09.12

OVER RUN

03 אייל גרוס, הם פליטים במצרים ומעדיפים לישון בתל אביב, אז.. עופר
  • 22:00
  • 04.09.12

אני מעדיף לישון בהוליווד, יתנו לי להתמקם בגינות בהוליווד ?
נקלוט מליון מאריתריאה, מליון מסוריה ועוד ועוד כאלה שיעמדו בגבולות המדינה ויטענו שנשקפת להם סכנה. האם ברור לך שזה יביא לחורבן המדינה ?
האם אתה מבין שיש המון אנשים שישמחו לבוא למדינת תל אביב ואם לא נציב גבול מספרי, הארץ הקטנה לא תוכל להכיל את כולם ונהיה צפויים לפשיעה ועוני גוברים והולכים, אין לנו סיכוי לקלוט את כל אפריקה בישראל.

04 המדינה הזאת לא דואגת לאזרחים שלה איך היא תוכל לדאוג לפליטים ? עניי עירך קודמים ???
  • 22:11
  • 04.09.12

אני לא גומר את החודש
הדלק בשמיים
המחיה יקרה
בקרוב לא יהיה לי איפה לגור אני עובד לומד משלם מיסים עושה מילואים
והאובר דרפט ממש עולה אובר אובר כבר
מה אעשה
ואני קורא את הכתבה הזאת ומתעצבן
מי אלה האירופים שיקבעו מדיניות של פליטים ?
שש מיליון יהודים נרצחו שם ועוד קבוצות אתניות שונות בגלל ש"האירופים" קבעו שהם תת אדם וזה לא רק הגרמנים זה כל האירופים את כולם היהדות בכלל לא עניינה !
אז הם יקבעו מדיניות של פליטים ?
חיזבאללה לא ארגון טרור = כי לא פגעו בהם כי הם פוגעים רק ביהודים
פלסטינים הם עם = המצאה היסטורית אין עם כזה פלשתינים אין דבר כזה הם ערבים צאצאים של מדינות ערב ולא היה לעולם עם פלשתיני
בגלל הנפט הערבי האירופים המציאו עם
דייייי
צריך בראש ובראשונה לדאוג לשיוויון זכויות לכל כלל אזרחי המדינה שזה אומר גם שיוויון חובות ערבים חילוניים וחרדים
נמאס לי מהמדינה הדפוקה הזאת ומהאנשים שמתחסדים ומשווים את עצמם לאירופים עדיף להיות דומה לערבים ולא לזבל הלבן שיש ביבשת הישנה
צריך להחליף את הממשלה
צריכה להיות פה ממשלה שתדאג קודם לאזרחים ואחר כך ורק אחר כך לפליטים כי אנחנו יהודים

05 פלפולי סרק. פעם לימדו אותי שמשפט זה צדק ע"פ חוק. עכשיו רוצים גם לקבוע מוסר?  (לת) ד"ר א"י כהן
  • 22:16
  • 04.09.12

06 השאלה שצריך לשאול עם אנחנו רוצים מדינה יהודית או אריתריאת אלון
  • 22:17
  • 04.09.12

המטרה של ארגוני זכויות האדם שהם בעצם חשובים אך להפוך את המדינה למוסלמית כמו באירופה . עם אנחנו נהיה נחמדים כמו האירופאים סופינו קרוב מאוד
ואין לנו מדינה אחרת ולכן צריכים להיות חזקים ולמנוע את המטרה של ארגוני זכיות האדם הפרו ערבים.

07 אם ייכנעו לשמאלנים וליפי הנפש. אז סתם הקימו את הגדר אורי
  • 22:26
  • 04.09.12

ולא צריכה להיות גדר בין מדינה למדינה.חבל על הכסף.יותר הגיוני שידחפו את החוק הבינלאומי לתחת. עדיף שייגנו אותנו כל יום והעיקר שלא תיאנס כאן בת ישראל אחת. שילכו לעזאזל כווווולם .,

08 כל אריתריאה בדרך לישראל, לא נוכל לקלוט את כולם  (לת) אפריקה גדולה עלינו
  • 22:35
  • 04.09.12

09 אם צריך אז לבטל את החתימה על האמנה. חושב קדימה.
  • 22:35
  • 04.09.12

מי שרוצה להכנס לישראל ממצרים שיפנה לשגרירות הישראלית בקהיר ושם תיבדק זכאותו.

10 לא מהגרים ולא פליטים. אלו מסתננים מוסלמים! אלי הרחובותי
  • 22:40
  • 04.09.12

לא לתת לאף מסתנן מוסלמי אפילו לדרוך בשטח ישראל! אלו מוסלמים מיובאים ע"י השמאלנים ואנשי הקרן החדשה כדי "לאזן" דמוגרפית את ישראל! לגרש! לגרש!

11 החוק היחדי שקובע הוא רצון רוב העם! ורוב העם לא רוצה פה את המסתננים! כל השאר הם פילפולים משפטיים חסרי ערך...  (לת) תחי הדמוקרטיה
  • 22:42
  • 04.09.12

12 צריך להיות עקרון בסיסי אחד: ישראל - ליהודים.  (לת) מיכאל בוטביניק
  • 22:45
  • 04.09.12

13 הם לא פליטים! הם בשטח מצרים! די לשקרים! שמיצ
  • 22:45
  • 04.09.12

תתחילו להתמקד בעובדות! אם המצרים לא פגעו בהם בדרך לגבול הם גם לא ייםגעו בדרך ממנה! הגיע הזמן לעיתונאות הוגנת!!!

14 משפטפטת שלמה
  • 22:46
  • 04.09.12

שום התייחסות עניינית להשפעת קבלת אפריקאים. אולי מר כתב יהיה מרוצה כאשר נעלה לארץ עשר מיליון סודאנים? הרי הם מסכנים.

15 אם זו לא גזענות פשוטה, טהורה, זכה - אז מה כן? אני ורק אני
  • 22:46
  • 04.09.12

הרי אם הם היו לבנים, שעה הם לא היו תקועים שם.

16 הצגת ראווה מבויימת הייטב ע"י אירגוני הסיוע.... תמיד יכולים לחזור למצריים
  • 22:46
  • 04.09.12

אך אירגוני התמיכה הישראלי חייבים "לשמר" אגנדה קונטרוברסלית כדי שימשיכו לקבל תמיכות אירופאיות עבור משכורות העתק של מנהליהן.... וככל הנראה הארץ [הדמוקרטי-פלורליסטי] אכן לא יפרסם תגובה זו

17 ככה הידפקו גם אבותינו על שערי מדינות אירופה - בתחינה - ולאיש לא הייתה חמלה. הלאוייבנו דמינו?  (לת) יורם טלמון
  • 22:47
  • 04.09.12

18 עדר האמסטפים המתקרא "הימין הישראלי" מתבקש להתחיל לרייר על המקלדת בעוד 3...2...1...go!!  (לת) תענוג לראות אותם בפעולה
  • 22:47
  • 04.09.12

19 אם נכניס את המסתננים הגדר תהפוך להיות מיותרת. כל אפריקה תעמוד מאחוריו, ותחקה שמיסטר גרוס וחבריו מהשמאל יקראו להכניסם מה שאומר קריסה מוחלטת של מדינת ישראל והצפתה במילוני מחפשי עבודה  (לת) רועי
  • 22:48
  • 04.09.12

20 מה אתה מציע אייל, שנגור אנו על המאדים  (לת) אמנון אשד
  • 22:51
  • 04.09.12

21 לקבלם ולשכן עשרה מהם בביתו של אייל גרוס ואת השאר במערכת הארץ בתל-אביב.  (לת) יהודית בן-טובים
  • 22:51
  • 04.09.12

22 "כליאתם של מהגרים במכשול הגדר בגבול" פולה כנים
  • 22:52
  • 04.09.12

כמובן שאיש לא כלא אותם. הם יושבים מצדה השני של הגדר שאכן עוברת בשטח ישראל. נחמד לראות את הכבוד שרוחש פרופסור למשפטים לאמת. גם את הבוז שהוא רוחש לרבונותה של מדינת ישראל, שהשקיעה מיליארדים בגדר הזו, קשה לפספס. אם די בהגעה לצדה המצרי של הגדר כדי להכנס לישראל, אז מדוע הוצאנו עליה סכום כזה?

הסכוי שבג"ץ יתיר את כניסתם של המסתננים הללו אל תוך תחומי המדינה שואף לאפס. אבל לקוות תמיד אפשר ויש גם מי שמקדיש לזה כותרות ראשיות. ברכות על הקמפיין.

23 ישראל לא ממלאת חובותיה בתחום זכויות האדם כבר עשרות שנים וליתר דיוק מאז כיבוש השטחים! ומי שרוצה לראות את התוצאות שיקרא פשוט יום-יום עיתון ויספור את הרציחות הדריסות המכוונות מקרי האונס.שום אויב לא יגמור אותנו. אנחנו נגמור את עצמנו.  (לת) אחת עם תעודת זהות ישראלית אבל כבר מזמן לא מזדהה.
  • 22:54
  • 04.09.12

24 אני חושב שצריך לבוא פה בטענות לאו"ם ולמצרים אם לאותם פליטים נשקפת סכנת חיים במצרים... שגיב א.
  • 22:55
  • 04.09.12

איפה האו"ם שיטפל ויעזור לאותם פליטים אם במצרים נשקפת להם סכנת חיים. האם תוכלו גם להסביר לנו בתקשורת איזו סכנת חיים רצינית נשקפת להם במצרים?

25 מה האלטרנטיבה ? מיכאל
  • 22:55
  • 04.09.12

אים הם יכנסו הם ילקחו למעצר לשלוש שנים ןלכן הם צריכים להבין זאת ואז אני בטוח שהם יחזרו בעצמם לארצות מוצאם

26 איזה סכנה נשקפת להם במצרים בדיוק? עידו
  • 22:56
  • 04.09.12

הם בעיה של המצרים לא שלנו

27 בושה לממשלת ישראל - מול זכרון ניספי הספינה סנט לואיס - יהודים מנועי ההצלה ב - 1939 דב קולר
  • 22:59
  • 04.09.12

עומד בראש הממשלה שלנו "היסטוריון", בן של היסטוריון. ולא מתבייש לנהוג בפליטי אריתראה כמנהגם הבזוי של שליטי קובה וארה"ב שסרבו לקבל למדינתם את הפליטים היהודיים בספינה סנט לואיס. סופם שרובם הושמדו באירופה - אליה הוחזרו. בושה גדולה, והלב זועק. http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=15597

28 מסכים לכל מילה. מצריים חייבת לאפשר להם לחזור לתחומה ולקבל מקלט  (לת) יאצק
  • 22:59
  • 04.09.12

29 עיתון הארץ שי
  • 22:59
  • 04.09.12

עיתון הארץ משמש שופר של כל מיני הומניסטים למיניהם שמטרתם הפיכת היהודים למיעוט בארצם , עפי אתרים אחרים המסתננים יושבים על הגדר בדרישה להכנס, אסור להכניסם מכסימום הם ימותו מרעב אבל אחרים לא יגיעו

30 אחרי שנתיים של "פליטים" עכשיו אנחנו אשמים גם בלא-פליטים?  (לת) אני
  • 23:00
  • 04.09.12

31 מכירים את זה? אטליד
  • 23:00
  • 04.09.12

מכירים את זה שאתם בצבא ואז במהלך תרגיל כיתה אתם מגלים שיש לפניכם תלתלית אימתנית ואתם מרגישים ממש כלואים, אז אתם נשארים שם והחבר'ה מביאים לכם אוכל ומים?
לא? נראה שב"ארץ" מכירים. כמה מפתיע שזה נשמע.

32 גדר מוקמת כדי שלא יעברו אותה.אחרת בוא ניתן לכולם כניסה חופשית.  (לת) רונן
  • 23:02
  • 04.09.12

33 מינוח שגוי RR
  • 23:05
  • 04.09.12

המושג חוק בנלאומי לא קיים בלקסיקון המשפטי הישראלי. המושג הנכון הוא המשפט הבינלאומי.

34 ידיעה ריקה מתוכן סתם קקר
  • 23:06
  • 04.09.12

מה כתב חושב אינו רלבנטי כלל.
פליטים רשאים לבקש מ'לט במדינה הראשונה אליה הגיעו, מרגע שהסתננו שלא כחוק הם סתם מסתננים ולא מבקשי מקלט.
יכלו לב'ש מקלט במצרים, יכלו לבקש מקלט ב'ונסוליה הישראלית, יכלו לבקש מקלט במעברי הגבול עם מצרים, אבל דרך פלא בחרו לשלם למבריחי גבול שלא פעם סוחטים אותם.
איש לא רודף אותם במצרים, גם לא יגרשו אותם חזרה לארצם, כי הם ממילא יחזרו מפני שמצרים היא לא גן עדן כמו ישראל.
שיבדוק האו"ם אם הם באמת פליטים

35 כל שרלטן נהיה פרשן משפטי וממציא חוקים חדשים. איננו חייבים דבר לאנשים אלה שישובו על עקבותיהם  (לת) אלפארו
  • 23:07
  • 04.09.12

36 ישראל לא צריכה לשאת לבדה בתוצאות הקולוניאליזם המערבי באפריקה ומלחמות השבטים שם. אין שום סיבה לעודד את תעשיית ההסתננות ולהכנע למניפולציה של ישיבה בין הגדרות. אם יכניסו אותם הרי רק כשיחתמו על הסכם עזיבה מרצון  (לת) מדינת כל מסתנניה
  • 23:07
  • 04.09.12

37 השמאל הקיצוני מנסה בכח להפוך את היהודים לפליטים בארצם. ד.
  • 23:07
  • 04.09.12

ארגוני ״זכויות אדם״ הם ארגוני אויב במסווה ״הומאניטרי״ וכל מטרתם היא חיסולה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

38 המסתננים מאפריקה מפוררים את מרקם החיים בכל שכונה שבה מתנחלים. זוהי מלחמת קיום פשוטו כמשמעו לעצור את המסתננים מלהגיע לכאן, ולהרחיק את אלו שכבר הגיעו ממרכזי הישוב  (לת) ריאליסט
  • 23:08
  • 04.09.12

39 פליטים ששון מאילת
  • 23:11
  • 04.09.12

אני לא מבין את כל היפה נפש האלה .שכל זמן יש להם מה להגיד אני רוצה לראות שיגורו איזה מאה סודנים ליד הבית שלהם נראה איך הם ירגישו הם לא יודעים שהם באים לישראל רק לעבוד .זה לא שיש להם איזה בעיה במדינה .
יש באילת כרוב ל6000 סודנים רק כדי לעבוד אז שיפסיקו לבלבל את המוח ויתכילו לחשוב רק על המדינה . הם היגיעו ממדינה דמוקרטית ששמה מצרים שם היה להם ביטחון אז מה הבעיה בדיוק

40 מה רע להם במצרים שישארו שם דוד
  • 23:12
  • 04.09.12

וכל שמאלני שלא מוצא חן בעניו שיקח אותם אליו הביתה ויאמץ אותם .

41 אני כבר לא יכול לחכות למאמר של טלי קריצמן אמיר  (לת) מוטי ת"א
  • 23:12
  • 04.09.12

42 אני לא מבין איזה אינטרס יש להם לבוא פה בחום הזה  (לת) סרג'יו
  • 23:12
  • 04.09.12

43 לא כל "אדם שטוען שנשקפת לו סכנה" באמת נשקפת לו סכנה!  (לת) אייל גרוס דמגוג
  • 23:13
  • 04.09.12

44 שמחתי לשמוע שהגדר עובדת  (לת) ישראל ישראלי
  • 23:17
  • 04.09.12

45 אין ספק שהגיע הזמן לסתום לכל יפי הנפש את הפה אחת ולתמיד ולהחזיר את העניין לבג"צ ש.דן
  • 23:18
  • 04.09.12

גרוניס יבטל את פסיקתה האנטי ציונית של בייניס בעניין ההחזרה החמה.
מי שמנסה לפלוש לישראל בתחבולות הומניטריות כגון היצמדות לגדר כניסה להריון וכד' ימצא את עצמו חזרה במצרים חיש חש.

46 צצצצ נער הייתי וגם זקנתי
  • 23:19
  • 04.09.12

נו באמת, שיקומו ויחזרו למקום שממנו באו.

47 לאחר שיכניסו מאות אריתראיים לבתיהם הפרטיים של אנשי אירגוני הסיוע,הם יתחננו שיזרקו אותם מביתם.כולם נדיבים והומאנים על חשבון תושבי הדרום העניים והמוזנחים.יש להתחיל בפיזור המסתננים לבתיהם של הפרופסורים שכותבים את המאמר.  (לת) אירגוני הסיוע
  • 23:22
  • 04.09.12

48 תראה דוגמה אישית?נבוא מחר לביתך עם כמה אריתראים אומללים וחולים מאד,נקוה שאשתך וילדיך ישמחו לטפל בהם?נשאירם ליד הדלת  (לת) לאייל גרוס
  • 23:23
  • 04.09.12

49 לתת להם נייר ועיפרון ושיכתבו הביתה : החגיגה ניגמרה .  (לת) רשות הדואר
  • 23:24
  • 04.09.12

50 להשאירם ליד מפתן הדלת של ביתם של אנשי אירגוני הסיוע,הם בטוח יכניסו אותם לביתם ויפנו חדרים לאיכלוסם.  (לת) הפתרון לבעיית המסתננים
  • 23:25
  • 04.09.12

51 נבל ברשות תורה או "ברשות" התקשורת יונתן
  • 23:27
  • 04.09.12

אף אחד אינו כולא אותם מעבר לגבול. לא מאפשרים להם לחדור ולהסתנן לתוך ישראל הריבונית. האם החוק הבינלאומי עליו אתה מתבסס מתיר להסתנן למדינה ריבונית? למה תמיד רק לנגח את המדינה ולהביט על מצבים שונים מנקודת ראות אגרסיבית וביקורתית כלפיה?......
אתה ועיתונך מרבים לעשות זאת בשם קיקיוני של מגיני זכויות אדם. זהו מעשה נבלה מצידכם וחבל שלא טרחתם להביט ולו פעם אחת בבואה הניבטת אליכם מהמראה ולהזכר כמה פעמים פגעתם בזכויות אדם על ידי הוצאת שם רע ודיבה אודותיו כשהינכם מסתתרים אחרי גבם של עורכי דין ובסוף משלמים פיצוי לנפגעים בדרך של "פשרה"...העיקר שלא יכנס לרקורד שלכם.
בושו והיכלמו. וכהרגלכם.......לא תפרסמו תגובה זו, להקת שפנים.

52 מתביישת בעם שלנו  (לת) יעל
  • 23:28
  • 04.09.12

53 תודה בעד תמיכתך,נשמח ונודה לעזרתך בקליטת אריתראי חולה,הזקוק לטיפול מסור.כיצד ניתן ליצור איתך קשר? ושוב המון תודות.  (לת) לטלי קריצמן אמיר
  • 23:28
  • 04.09.12

54 די לדברי ההבל ורעות הרוח. מצרים חתומה על האמנה וקיימים בה מחנות פליטים מטעם סוכנויות האו"ם שאמונות על טיפול בפליטים. מי שמגיע לישראל הוא מי שמבקש לשפר את תנאיו על חשבוננו, לא מי שמבקש הגנה לחייו. מי שיכול להרשות לעצמו לשלם אלפי דולרים למבריחים הבודאים על מנת להסתנן לכאן איננו מסכן ולא יעזרו הקישקושים הטכנוקרטיים של הפעילים למען זכויות-עצמם-לקריירה-משפטית-ע"ח-הציבור.  (לת) פטם .
  • 23:32
  • 04.09.12

55 כליאה, מבקשי מקלט, ממבו ג'מבו משפטי ארז
  • 23:34
  • 04.09.12

העובדות הן שסוף סוף ישראל הצליחה לעצור את זרם מהגרי העבודה
עכשיו נשאר רק לילל מול הגדר
אף אחד לא כולא אותם שיחזרו חזרה לאיפה שבאו

56 לא רציני ולא אחראי רומן
  • 23:34
  • 04.09.12

אני מתקשה להאמין שמר אייל רציני לגבי ההבלים שבכתבה מאחר ואם הממשלה החליטה לא להכניס מסתננים סימן שזה עומד במשפט הבינלאומי

57 החוקארמון חוק הבין לאומי קובע לגבי הגבול הראשון חייב לתת לפליטים מחסה. פעם אחרונה כשבדקתי הגבול של הפליטים הוא לא עים ישראל. אז בו נסכים עים זה שהבעיה העולמית היא עים מיצרים. אל נהיה יותר צדיקים מהפופ.  (לת) ארמון
  • 23:39
  • 04.09.12

58 מה מונע מ3 מיליון פלשתינים לבקש מקלט נדיני בישראל בתואנה שנשקפת להם סכנה? זהו חלומם הרטוב של ה0מאלנים  (לת) הגלשנית
  • 23:41
  • 04.09.12

59 אתם רוצים לחסל את המדינה השתגעתם
  • 23:44
  • 04.09.12

יש אינסוף מדינות באזור שימצאו להם מקום במצרים

60 למה פוליטיקאים מדברים על איראן - התשובה בפנים התשובה לאיראן
  • 23:45
  • 04.09.12

למה מדברים על איראן
http://www.youtube.com/watch?v=5iwaS2P-c9M

61 האם בעיתון ארץ כולם עיתונאים שמאלנים רדיקלים.אין כותבים שפויים  (לת) חיה
  • 23:49
  • 04.09.12

62 בקיצור בואו נקלוט את כל אפריקה כאן  (לת) אסף שוב
  • 23:49
  • 04.09.12

63 החוק הבינלאומי לא רלוונטי לישראל ברגע שהוא פוגע באופיה וחוסנה של ישראל. צריך לצפצף עליו במקרה זה כמו במקרה של חומת ההפרדה שהצילה חיים של המוני ישראלים מידי הטרור הערבי.  (לת) שוזי
  • 23:51
  • 04.09.12

64 מה הבעיה? למשפחה שלי עשו בדיוק אותו דבר, אז בגרמניה  (לת) מי שלא זוכר, משחזר
  • 23:52
  • 04.09.12

65 הם יכלו לבקש מעמד פליט בשגרירות ישראל בקהיר, אליה רובם הגיעו בטיסה ממדינות מוצאם. הם לא ביקשו. די לטמטום!  (לת) ל.
  • 23:52
  • 04.09.12

66 איזה יופי, עכשיו אני גרה באפריקה הקטנה. תגיע לדרום  (לת) דנה
  • 23:54
  • 04.09.12

67 וזו הכותרת הראשית? אולי נקלוט מיצרים וסורים  (לת) הצעת יעול
  • 23:55
  • 04.09.12

68 שמאלנים, נמאסתם!!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 23:56
  • 04.09.12

69 לצערי המידע בכתבה זו הוא מגמתי ולא מדוייק - כנסו מהימנות
  • 00:00
  • 05.09.12

מהגרים בלתי חוקיים במדינות האיחוד יישלחו למתקני מעצר מיוחדים לתקופה של עד 18 חודשים.
לאחר שנתיים של דיונים החליט הפרלמנט האירופי על מדיניות הגירה חדשה ומחמירה.

פרלמנט האיחוד האירופי הצביע היום (ד') בעד סדרת חוקים משותפים, שנועדה לגרש מהגרים בלתי-חוקיים מ-27 מדינות האיחוד. זאת, בניגוד להתנגדות עזה מצד חברי הפרלמנט משמאל המפה הפוליטית וחברים בארגונים שונים למען זכויות האדם.

תחת ההוראות החדשות, מהגרים בלתי-חוקיים לארצות האיחוד יוכלו להיות מוחזקים במתקני מעצר מיוחדים, אך לא בבתי כלא, למשך תקופה של 18 חודשים. זאת, בטרם יגורשו. במהלך תקופת המעצר הארוכה על המדינה לספק למהגרים את זכויותיהם הבסיסיות, ביניהן גישה לייעוץ משפטי בחינם. עוד הוחלט כי קטינים ללא ליווי בוגר, או משפחות עם ילדים, יוחזקו במעצר רק כמפלט אחרון.

מיד עם תפיסתם בידי הרשויות, תוענק למהגרים הבלתי-חוקיים ההזדמנות לעזוב את המדינה מרצונם החופשי, תוך תקופה שלא תעלה על 30 יום. אם ישנה סכנת בריחה, ניתן להחזיק את המהגר במעצר לתקופה של ששה חודשים. במקביל, על המדינה לדאוג להליך גירושו. מעצר של שנה שלמה יתאפשר במקרים מיוחדים, כגון מקרים בהם המהגר לא משתף פעולה עם הרשויות, או כאשר ישנו צורך לאמת את זהות המהגר עם הרשויות במדינת מוצאו.


נציגי האיחוד האירופי עמלו מעל לשנתיים על ניסוח התקנות החדשות. עד היום לא הייתה מדיניות גירוש מהגרים אחידה במדינות האיחוד, ותקופות המעצר למהגרים בלתי-חוקיים נעו בין 32 בצרפת לתקופת זמן בלתי-מוגדרת בבריטניה, הולנד וחמש מדינות נוספות. לפי הערכות האיחוד האירופי, שמונה מיליון מהגרים בלתי-חוקיים מתגוררים ברחבי 27 המדינות החברות.

70 תנסו לפלוש לבריטניה או צרפת בריטיהאינטרסים איטי
  • 00:01
  • 05.09.12

יאללה... תפסיקו לנפנף כל שני וחמישי עם ספר החוקים הבינלאומי...העולם מזמן מתנהל אחרת. גם שעצרנו את מרמרה כולם שלפו את הספר החוקים הבינלאומי...ההמשך ידוע...! אז בבקשה, כל מדינה שומרת על האינטרסים שלה, ואם ישראל רואה עצמה שייכת לעולם המערבי, אז אנחנו עושים את זה די באופן מאוזן יחסי...!

71 השמאל רוצה לחסל את ישראל בשם החוק הבן לאומי  (לת) רואה הכל
  • 00:02
  • 05.09.12

72 אתם עיתון מוזר  (לת) מיכאל
  • 00:07
  • 05.09.12

73 אייל גרוס, כמובן שאתה צודק, זו הבעיה עם הליכודניקים ובראשם ביבי, הם אינם יודעים למשול רוני
  • 00:08
  • 05.09.12

לו היתה לנו ממשלה בראשות בן גוריון או גולדה לא היתה שום בעיה משפטית,
הם היו נותנים הוראה לצה"ל לירות בכל מחבל משיג גבול, (דבר חוקי לחלוטין לפי המשפט הבינלאומי) ומיד היו פוסקים נסיונות הברחת הגבול.

ביבי למד למשול - הגיע הזמן

74 אם אני עומד מול קיר ולא מוכן להסתובב אז אני כלוא אם לא פותחים לי את הדלת? בני
  • 00:14
  • 05.09.12

למה קוראים להם כלואים?
הם מודים שהם יכולים להסתובב אחורה אבל לא רוצים.
לא טוב שם זה ברור, אבל אין לנו אחריות על מאה מיליון אפריקאים.
אנחנו לא אשמים.

75 למה אני חייב לממן אותם? אין מספיק נזקקים בקרב הישראלים. משלם המיסים.
  • 00:16
  • 05.09.12

מי שרוצה לתרום להם, שיתרום.

76 צפו לתגובה דומה של הסמול האיסלמופשיסטי כאשר מאות אלפי ערבים יבקשו לחצות את גבול ישראל סוריה כששלטון אסד יפול. אם תתנו למסתננים לעבור עכשיו את הגדר במצרים מה ימנע בדיוק את חציית גבול סוריה?  (לת) להגן על הגבולות עכשיו!
  • 00:17
  • 05.09.12

77 אין להתיר את כניסתם ארצה חומוס, שמאלן גאה
  • 00:20
  • 05.09.12

הפליטים האלה הרי נמצאים במצריים. למצריים אין כל יכולת לגרשם ו / או להחזירם. כל מטרתם במעבר ממצריים אלינו, היא לשפר את איכות חייהם ויכולת ההשתכרות לעומת מצריים. לא שוחטים אותם שם. אם יתנו להם פעם אחת להכנס, כל אפריקה תגיע הנה. חבל על הכסף שהושקע בגדר. כדי למנוע זאת, היו צריכים לחשוב מראש על מקרים כאלה ולהקים את הגדר החדשה ממש על קו הגבול. חכמי חלם שלנו. עכשיו יצטרכו להשקיע עוד פעם מליארדים כדי להזיז את הגדר ממש על קו הגבול

78 טוב, אז מה בדיוק אתה מציע??? לתת להם להגיע הנה בהמוניהם, לקלוט אותם ואז? להגיד שלום למדינה יהודית?  (לת) א
  • 00:31
  • 05.09.12

79 ואני שואל, באיזה תחום ישראל כן ממלאת את חובותיה? הגיע הזמן להבין שגילגול עיניים אינה חובה אלא צדקנות מתחסדת ומאוסה  (לת) Yossi V
  • 00:32
  • 05.09.12

80 ל"הארץ": מהר מאד גייסתם "מומחה". אגב, ממתי ישראל מקיימת כל "חוק בינלאומי" או כל אמנה בינלאומית או כל החלטה של האו"ם? דווקא להיפך. רוב המדינות לא מקיימות את ה"חוק הבינלאומי". תשאלו את חברכם הטוב "נשיא" סוריה.  (לת) כמה שנאה יש בכם לעם היהודי
  • 00:36
  • 05.09.12

81 מי כולא אותם? הם חופשיים לחזור למצרים, אני בטוח שבשכונה בה אתה גר אין מסתננים מסודן שמחרבנים לך בחדר המדרגות ושולחים ידיים לבנות שלך! קוסקו
  • 00:37
  • 05.09.12

האנשים האלה הם פליטים במצרים, מצרים מקבלת מימון מהאום עבור כל פליט! מקומם הוא במצרים ואתה מקומך בכלא, בוגד!

82 איזה עם מטונף נהייתם! איזו ממשלה מטונפת יש לכם! נתניהו איבדת צלם אנוש. יום יבוא ותשלם  (לת) בריבית דריבית על פשעיך!
  • 00:41
  • 05.09.12

83 גז מדמיע ואם לא זזים ירי חי לרגליים gnh
  • 00:45
  • 05.09.12

למדינת ישראל נכנסים רק עם פספורט ולא ע"י תשלום שוחד לבדויים ובג"צים של שמאל רדיקאלי ופוסט ציוני כדוגמת כותב כתבה מקוממת זו.

84 הם לא פליטים אם הם בוחרים לאיפה הם מהגרים אליו - הם באים לישראל כי המצרים ירו בהם - פליטים או לא... יוני
  • 00:45
  • 05.09.12

זה אנחנו מטומטמים מספיק להכניס אותם אלינו...
בולשיט כל העניין הזה על החוק הבינלאומי - א. אנחנו עוברים על חוקים בינלאומים כל יום.
ב. אנחנו לא עוברים על שום חוק בין לאומי, כי הם לא פליטים. פליט זה מישהו שנמלט למדינה שכנה ומבקש מקלט, ולא אחד שבוחר איפה יהיה לו יותר סבבה...

85 מספיק לחקן אותנו עם הליברלית ההתאבדותית ! בת יענה מחוקנת
  • 00:47
  • 05.09.12

איילי ודומיו לא מוכנים "לקלוט" את הפליטים אצלם בסלון, אלא רק על חשבון עלובי החיים בשפירא, אילת או באר שבע.
ולצנזרור של האתר - מאמי, אתה יכול למצא משרת סטודנט ראויה יותר... למה למכור את הארץ בשביל כמה גרושים ממימון מדינות ערב? בדוק בהנהלת חשבונות של "הארץ". אל תראה את איילי, הוא כבר הג'אנקי של הז'אנר.

86 מר גרוס הנכבד, במצרים הם פליטים. בעוברם לישראל - הם מהגרי עבודה. אבל, אם אתה מתעקש, למה שלא תאכסן כמה מהם אצלך בדירה. אני בטוח שהם לא ירעישו יותר מדי.  (לת) ציוני
  • 00:49
  • 05.09.12

87 מה יקרה אם עשרות אלפי פליטים מסוריה, נרדפי המשטר, יבקשו מקלט בישראל?  (לת) רק שאלה
  • 00:50
  • 05.09.12

88 "האחריות נפלה על איטליה מהרגע שהתדפקו בשעריה" אורלינג
  • 00:54
  • 05.09.12

מהבחינה המעשית אני חושב שבהלכה המשפטית הזאת ישנה בעייתיות.

89 יש מקום למיליון אפריקנים בישראל . יעקב בן צור
  • 01:07
  • 05.09.12

אין סיבה לבהלה . מיליון אפריקנים יעשו רק טוב למדינה . נכון שהדור הנוכחי קצת בעייתי , אבל הדורות הבאים שיגדלו פה יהיו צברים נאמנים למדינה ויתרמו לשגשוגה של המדינה . ואל חשש , מדינת היהודים זה תמשיך להיות בעלת מורשת יהודית גם אם ליהודים לא יהיה רוב במדינה .

90 "כליאת המהגרים בגבול " זה לא כליאה "גאון" אחד שיודע
  • 01:14
  • 05.09.12

זה מניעת כניסה של מהרי עבודה שמנסים לחדור לארץ שלא כחוק

91 מדינת ישראל מזמן חדלה לשחק לפי כללי העולם המתורבת - זהו מעיו צחוקו של הגורל שעם שסבל כל כך הרבה מדיכוי היסטוריון דמי קולו
  • 01:17
  • 05.09.12

ובו זמנית מאדישות של אומות העולם ה"נאורות" - מתפתח לעם גרוע ככל העמים אם לא גרוע מרובם

מדהים הוא שרוב הישראלים מדלגים בקלות מהעליונות המוסרית של יום השואה (" גבולות העולם היו סגורים בפנינו") למציאות בשטחים ובגבול מצריים בלי להניד עפעף

92 בעצם הגדר מפריעה לך ? יש גדר בגבול , כדאי שלא יכנסו. רן
  • 01:22
  • 05.09.12

אנחנו מצטערים שהגדר יעילה ולא מאפשרת למסתננים להכנס.
יתכן ואחרי כמה נסיונות החברה יתחילו לשלוח מסרים שכבר אי אפשר להכנס בקלות לישראל וכבר לא יבואו מחפשי עבודה לארץ ? אולי אז הם יחליטו להגר למצריים ? לתיימן ? לסעודיה ?

93 בשעה טובה! פליטי מצרים, לא בבית ספרנו!  (לת) שחר
  • 01:42
  • 05.09.12

94 לא תנוחו עד שהשיטפון האפריקאי שהפך בשבועות האחרונים לטפטוף יורשה להמשיך לזרום אה?  (לת) עיתון הארץ מקדם כיבוש המדינה ללא קרב
  • 01:46
  • 05.09.12

95 לפי ההגיון של "הארץ" חייבת ישראל לבדוק את כל תושבי העולם, שמא מישהו דן
  • 01:48
  • 05.09.12

מהם נמצא בסכנה.

96 פרופ' גרוס, כמו יתר תושבי צפון ת"א, לא סובל מההשלכות השליליות של כניסת המסתננים. קל להיות נדיב על חשבון אחרים...  (לת) הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות
  • 01:54
  • 05.09.12

97 ומה עם גירוש תושבי מיגרון מבתיהם? זה לא נחשב נגד החוק הבינלאומי? ונגד החוק הישראלי? ונגד החלטת ועדת שרים להתיישבות? מדוע דם מתנחלים שונה מדם סודנים?  (לת) ליכודניק לשעבר
  • 02:11
  • 05.09.12

98 השמיים מאוד נמוכים, לארץ.  (לת) סתם פתגם
  • 02:23
  • 05.09.12

99 כשתתפרסם כתבה על מצוקתם של תושבי דרום תל אביב, תקבלו מדליה של  (לת) תקשורת מאוזנת
  • 02:24
  • 05.09.12

100 גם ארה"ב בנתה גדר בגבול מקסיקו. לך תתלונן עליהם  (לת) ם
  • 02:26
  • 05.09.12

101 ואם מיליארד איש יבואו מאפריקה ונניח שכולם פליטים מסכנים, נקלוט את כולם?  (לת) ממ
  • 02:27
  • 05.09.12

102 מי כלא אותם? לאן צריך להחזיר? הם כבר במצרים! אחורה פנה וזהו.  (לת) מישהו
  • 02:29
  • 05.09.12

103 ישתבח שם הטוקבקים קידת תודה
  • 02:31
  • 05.09.12

כפרה עליכם כפרה עליכם תמשיכו עוד ועוד בדרך, זו שלכם. אחים אחיןת אהובים יקרים, כמה אתם ,לאומיים,חכמים. כבר מזמן היתיאשתי מהתיקשורת, אבל בזכותכם, התיקווה חוזרת. שוב ושוב אני מגלה ונידהמת ,לעצמי ,כמה עמי הוא כל כך לאומי. תודה לכם יקירים על נחת הרוח,שאתם גורמים לכל הקורא מעץ הדעת ,והתפוח. כמה אתם נבונים טוקבקיסטים . לאומיים גאים ושפויים.בזכותכם, מצב הרוח מישתפר. ולתיקשורת, שורש הבעיה שלכם, שהייתם יותר מדי, במיגדל שן משלכם אטמתם עצמכם מהעם. אספתם כח עצום שעיוור לכם את העיניים. היגיע הזמן להיתחבר לעם.

104 אם אינכם שומעים את הזעקה מדרום עירכם, כנראה שאתם אוטמים את האוזניים  (לת) היגיון מדעי
  • 02:38
  • 05.09.12

105 לאף מדינה לא איכפת מזכויות אדם כשזה מגיע לבטחון המדינה. רק פה כולם כלכך נאורים  (לת) אבי
  • 02:53
  • 05.09.12

106 ממשלת ישראל ! 170 טוקבקיסטים תומכים במדיניותכם הנפשעת. אפשר להתעלם מאייל גרוס והאמנות הבינלאומיות.  (לת) חוב הפושעים יגבה בהאג
  • 02:53
  • 05.09.12

107 איפה הם השמיים האלו??  (לת) מטאפורה עקמומית
  • 02:58
  • 05.09.12

108 להודיע למיצרים ושיבואו לקחת אותם.  (לת) שם
  • 04:01
  • 05.09.12

109 השמאלנים הערב-רב רוצים שמדינת ישראל תצא בכרוז ותודיע פליטי כל העולם מוזמנים למדינת ישראל הנמצאת בצרות בצרורות !!!  (לת) פליטים עליך ישראל!!
  • 04:18
  • 05.09.12

110 לא ברור מדוע נותנים למסתננים לגעת בגדר אבי א.
  • 04:53
  • 05.09.12

היום הם ישנים צמוד לגדר מחר הם חותחים אותה ונכנסים לישראל מחרתים מקצים כוח אדם שישהה מולם כדי שלא יחתחו שוב את הגדר,והצבא חוזר למשחקי הילדות שוטרים וגנבים.
אסור לתת להם להתקרב לגדר משהו כמו 400 מטר .למדינת ישראל יש זכות לשמור על הריבונות.הפשר להשתמש בזרנוקי מים גז חצציות רעש חזק וכו.

111 אתם פשוט הוזים - איפה הם? אביטל
  • 05:32
  • 05.09.12

יש בסך הכל 50,000 פליטים אפריקאיים במדינה. זה פחות מאחוז מאוכלוסיית הארץ. אנחנו רבים מהם פי מאה. למה לפחד? למה לסגור את הלב? למה להאמין לדברי שקר של פוליטיקאים ששמחים להתחבא מאחורי שמלת שנאת האחר שלא נראה את הפשעים שלהם? איך שישים שנה אחרי השואה אנחנו נותנים לפליטים למות בגבולנו? איפה הם נמצאים? אני אלך להביא להם אוכל ומים בעצמי!

112 למה חלות החוק על ישראל ועל מצריים לא???  (לת) המדינה המקבלת היא מצרים
  • 05:50
  • 05.09.12

113 מצרים חייבת לקלוט הבורחים-לא ישראל  (לת) איפה ואיפה
  • 05:52
  • 05.09.12

114 מקובל לצרף גילוי נאות ובו יצויין כי הכותב: פעיל בארגוני "זכויות אדם" הפועלים למען המסתננים והוא מציג במאמר דעות זה (המתפרסם משום מה במדור חדשות), את דעתיו האישיות על הנושא. ...אגב, גם לי יש דעה (המבוססת על תקדימים משפטיים) אלא שזו הפוכה לדעת מר גרוס, תתנו לי גם טור במדור חדשות? אתיקה זה לא רק אי בים האגאי  (לת) כבשה פועה
  • 06:10
  • 05.09.12

115 הגיון של שמאלני קיצוני - אם נכנסו לישראל אסור כבר להחזיר היה חובה להקים גדר. הקימו גדר והם לא בישראל חובה להכניס את "המתדפקים" על הגדר. הם הגיעו דרך מדינה שלישית (מצרים) לא משנה  (לת) איציק
  • 06:11
  • 05.09.12

116 לא מדובר באנשים כלואים. הם חופשיים לנוע מערבה למצרים. הם באו ממדינה שלישית ולא ממצרים. מדובר בטריק מלוכלך שעיתון הארץ שותף לו  (לת) זלמן
  • 06:33
  • 05.09.12

117 מחר חיילי הצבא הסורי גם יבקשו מקלט בישראל גלילאו
  • 06:42
  • 05.09.12

בטענה שנשקפת להם סכנה בסוריה. גם חיילי הצבא הלבנוני וכדומה. טענותיו של אייל הן אבסורד מוחלט. מי שמנסה להסתנן לארה'ב ונתפס לא מתקבל בשטיח אדום וכמעט תמיד מגורש ובצדק. קוראים לזה ריבונות. תשכחו מהמושג פליטים, מדובר במסתננים.

118 הפתרון הכי הומאני הוא להציף המדינה במוסלמים פליטים ומסכנים JHJH
  • 06:54
  • 05.09.12

ומה עם ההומאניות כלפינו תושבי המדינה??????????????, אין לנו עניין להיות מיעוט במדינה יהודית בה רוב מוסלמי, אז בואו בשם ההומניות נקפל הדגל ונעזוב הארץ, או אולי נלחם על זכותנו לחיות כאן כרוב יהודי ולא כמיעוט יהודי ובכל מקרה לחיות!!

119 מהגרי עבודה ישראלית
  • 07:08
  • 05.09.12

פליטים או למעשה מהגרי עבודה מקבלים כאן אוכל ולינה על חשבון המדינה זה הומני ולא אכזרי לא לשכוח אנו מדינת היהודים ולא מדינת אזרחי כל הגויים שמחייבת רוב יהודי בארצנו

120 כדורי גומי וגז מדמיע לסלק המסתננים האפריקאים  (לת) י
  • 07:11
  • 05.09.12

121 החוק אינו מחייב לקבל מסתנן שעם ארצו אין לנו גבול משותף .... עמוס
  • 07:21
  • 05.09.12

על מצריים שהפכה כידוע לדמוקרטיה נערצת על המשאל
לקלוט את הפליטים ולא לשלוח אותם אלינו
מאחר ולמצריים כחלק מאפריקה יש גבול משותף עם סודן
ולא לנו . .

122 יש חובה מוסרית גם כלפי ילדינו וכלפי המדינה דן
  • 07:22
  • 05.09.12

ציבור מוסלמי עוין ועבריני, חלקו בעל נסיון מקצועי של שנים בעבירות אונס ובריונות שבה לחפש כסף בארץ כי במצרים אין. איש לא טוען ברצינות שנקשפה לסכנה במצרים למעט עוני, אגב במצריןם יש כ-70 מליון עניים, האם כותב המאמר מציע לקלוט גם אותם באופן גורף באשר הם?

123 חבורת מסתננים על הגבול – כמה שזה מצטלם יפה בשביל התעמולה של "ארגוני הסיוע", "פעילי זכויות הפולשים" וכל יתר האנרכיסטים המבקשים להשמיד את ישראל מבפנים  (לת) יפה נפש מתחסד
  • 07:25
  • 05.09.12

124 סוף סוף הממשלה החלטית עם עמוד שדרה. שי
  • 07:31
  • 05.09.12

לא להתכופף. מספיק. יפה שהגדר עובדת.

125 אם ככה, חבל על כל המיליונים שבוזבזו על הגדר אם כל מה שהאפריקאים צריכים זה להגיע עד הגדר ואנחנו, לפי "ההגיון המשפטי" של הכותב צריכים להכניס אותם. אפשר היה לעשות זאת בלי גדר.  (לת) חיים
  • 07:33
  • 05.09.12

126 ומה במקרה של אנשי חמאס או ג'יהד או מיחיוני פלסטינים אחשרים ש"יבקשו מקלט בישראל"? האם גם להם צריך לתת להיכנס לפי עורכי הדין שכותבים את השטויות האלה. הכלל הראשון במשפט הוא שיש להתחשב גם בשכל הישר. כל כך קל להמציא בכל יום עוד חצי תריסר עורכי דין מה"משהו לזכויות האזרח" שתמיד יסבירו מדוע לנו אסור לנשום ומדוע צריך לספק חמצן לאויב.  (לת) עכבר מבין
  • 07:33
  • 05.09.12

127 הארץ, אייל גרוס, טלי קריצמן אמיר אני
  • 07:33
  • 05.09.12

מקריאת הכתבה שכתובה בסגנון משפטי ניתן להבין שבאי הכנסתם של המסתננים לתחומינו מדינת ישראל עוברת על חוקים בינלאומיים. חיפוש בגוגל אודות פועלו של אייל גרוס ואלי קריצמן אמיר בנושא אריתריאה מלמדת שהם תמיד היו בעד מתן זכויות לפליטים ממדינות אלה והכרה במעמדם כפליטים. אז להביא את דעתו ״המשפטית״ של אייל גרוס בקשר לסוגיית המסתננים שליד הגדר זה עלבון לאינטילגנציה של הקוראים...!

128 נתניהו שכח מה זה להיות יהודי. יהודו-נאצים זה אנחנו.  (לת) שתיקת הרבנים זועקת לשמיים.
  • 07:42
  • 05.09.12

129 איזה נוער גידלנו? חיילים מונעים מיים מבני אדם?  (לת) שתיקת הרבנים זועקת לשמיים.
  • 07:43
  • 05.09.12

130 האם בא לציון גואל? יואלה
  • 07:46
  • 05.09.12

מר אייל גרוס הנכבד האם באמת בא לציון גואל ומדינתנו מקיימת את חוק יסוד ״ כבוד האדם וחרותו ״ לגבי אזרחיה? אנא ממך למה שלא תקדיש מזמנך ומרצך לדאוג לרווחת אזרחי המדינה. הידעת כי בארצנו נמנעת זכות הנהיגה מאזרח אשר מתקיים נגדו הליך בהוצאה לפועל? וזה נוגד באופן מוחלט את חוק היסוד ״ כבוד האדם וחרותו ״ אז למה שלא תפנה לכל ידידך המשפטנים המחפשים להציל את העולם שינסו להציל קודם כל את אזרחי המדינה, אלו שמשלמים מסים, משרתים בצבא ובמילואים ולא רוצים לברוח מכאן.

131 זה קשקוש מוחלט: מותר למנוע כניסת מסתננים. לפי ההגיון הזה הגבול חייב להיות פתוח ויש לקלוט כל מי שמגיע - אסור להקים גדרות לחלוטין.  (לת) רוברט
  • 08:00
  • 05.09.12

132 די כבר, עיוורתם את הציבור עם הרטוריקה שלכם וגרמתם אסון שעכשיו אנחנו משלמים עליו מליארדי דולרים !  (לת) אהרון
  • 08:03
  • 05.09.12

133 אוי תנוחי כבר שייקה
  • 08:03
  • 05.09.12

צדקנים ויפה נפש ,אוףף כמה שאתם מעיקים
כל הזמן מחפשים מה לא נכון אצלנו ,נכון יש הרבה חרא פה אבל אין לזה שום קשר לעניין הזה .
תתקדם !

134 איזו "כליאה"? - הבלים, הם יכולים בשקט ללכת למצריים, ניראה שהארץ הפך להיות שופר כנגד המדינה - מביש  (לת) אד
  • 08:06
  • 05.09.12

135 אם לדבר על חוקים בין לאומיים... מאחז עינים
  • 08:10
  • 05.09.12

מר גרוס מאחז העיניים-החוק הבין לאומי קובע שאין להעביר ״פליטים״ מהמדינה הראשונה אליה הגיעו,קרי מצרים,למדינה שלישית-ישראל במקרה זה.את זה ״שכחת ״ להזכיר-צבוע!!!

136 מדינה של פושעים!  (לת) בדרך לאבדון
  • 08:25
  • 05.09.12

137 להגידש תביעה ציבורית כנגד גרוס - הפוגע בנו במכוון ראובן גרפיט
  • 08:34
  • 05.09.12

גרוס רודף פרסום ועושה כל יכולתו להביא דיבת הארץ רעה ולמוטט את המדינה הציונית. יודע היטב שהכנסת המהגרים מאפריקה הנאמדים במיליונים תביא אלינו חורבן חברתי תרבותי כללכי בריאותי אבל לא אכפת לו.
המשבר התרבתותי יהיה כפי שארע בארצות אירופה. גרוס הידוטע בנטיתו "מדינת תושביה " פועל בנמרצות להתעלמות מחוק השבות ולהביא דיבת הארץ רעה.
אילו גרוס היה איש צדק היה משלם מכיסו ועל חשבונו את מגורי מחפשי העבודה את הוצאות הרפואה, רוכש מיטות בבתי חולים ומספק לבהם אוכל
אבל גרוס מטיל את המעמסה כל תושבי ישראל.
יש להגיש תביעה ציבורית כנגד גרוס ודומיו!

138 התחסדות צביעות וטמטום יונתן
  • 08:34
  • 05.09.12

אז מה כבודו אומר? שצריך לקבל את כוווולם? מאות אלפים אם לא יותר פליטים ישטפו את מדינתינו הקטנה ויהרסו את מדינת ישראל -זו המטרה?נכון שיש חוק,אבל. אם חוק פוקד עליך לקפוץ מהגג אז תקפוץ?

139 בואו נבחן מי כלא אותם. הם הגיעו לגדר והרודפים אחריהם הציבו גדר מאחוריהם קנדיד
  • 08:36
  • 05.09.12

אז למה המצרים לא פותחים את הגדר שהם סגרו עליהם?

140 לא בחינם העיתון במשבר - מתגייס להרוס תדמית המדינה הציונית  (לת) ד"ר לוי
  • 08:36
  • 05.09.12

141 חבורת הקפואים המתחזים לארגוני זכויות אדם יעשו הכל להרוס את ישראל עכשיו שיש גדר שוכרים עיתונאים לרוקנה מתוכן  (לת) בני
  • 08:37
  • 05.09.12

142 אחרי שקצת נרגעתי מהזעם עש לי רעיון להשאיר אותם בין הגדרות ולהביא פקיד משרד הפנים שיתחקר דרך הגדר, ויטפל בנוהל כפי שהחוק הבין לאומי דורש, בינתיים שיחכו שם ואחרי החגים כמקובל יקבלו תשובה  (לת) בני
  • 08:40
  • 05.09.12

143 מתכחשים לאמת אזי
  • 08:47
  • 05.09.12

מעניין שאיש מהמגיבים אינו מזכיר את מקור הבעיה מיסודה.עובדים שהגיעו באופן רשמי שלחו כספים לקרוביהם, הסביבה ראתה כיצד רמת החיים של אלה עולה לדרגה גבוהה, השמועה עברה מפה לאוזן על הקלות לעשות כסף בישראל, וכך החלו לנהור לכיוונה.כמובן לתושבי ישראל היה כדאי עבודה זול זולה והתעלמו מהעתיד.כיום הם ישנים במיטה אותה הם הציעו לעצמם.כואב הלב על פליטי המלחמה האמיתיים.תמונה זו מראה את פרצופם האמיתי של מנהיגי המדינה העסוקים בתכנון הרפתקאות מסוכנות מבלי לחשב את ההשלכות בדיעבד.

144 כל המהגרים באים ממצרים ולשם הם צריכים לחזור אלי
  • 08:53
  • 05.09.12

מרבית המהגרים הם מוסלמים ומצרים מדינה מוסלמית ושם לא נשקפת להם שום סכנה.
מחר יבקשו "יפי הנפש" לקלוט את כל מהגרי אפריקה בארצנו.

145 הפליטים נימצאים בחלק המיצרי מתי
  • 08:59
  • 05.09.12

של הגדר לכן למדינת ישראל אין אחריות .

146 אין גבול לשמאלננו - הצעד הבא עפר
  • 09:14
  • 05.09.12

ברגע שאדם יוצא ממדינתו לכוון ישראל אז הוא נחשב כ"מתדפק" ולכן על המדינה לעזור בכינון נתיב בטוח מאריתראה לישראל, בתיאום עם מצרים, התעלמות מהסכנות האורבות להם בדרך מרוקנת מתוכן את הגנת הפליטים המוקנת מהאמנות הבינלאומיות. כמו כן יש לשקול הקמת קו טיסות סדיר עבור מקרים מיוחדים של פליטים שלא מסוגלים לעמוד בתלאות הדרך.

האם שכחנו שגם אנחנו היינו פליטים בזמן השואה ? חוסר מצפון להשוות את אי הנוחיות הקלה בדרום תל אביב ובאילת לסבלם של הפליטים ! הכסף שהשקענו בגדר האכזרית היה יכול לשמש לקרן לסל קליטה לפליטים !

147 אין ברירה. אסור לתת להם להכנס .  (לת) רום
  • 09:18
  • 05.09.12

148 לקרוא ולא להאמין, אין מילים ואין גבולות(תרתי משמע) לשמאל  (לת) שוקי
  • 09:21
  • 05.09.12

149 גרוס, יצאת חומוס.. מגיבים - ימנים או לא.. - מעלים כאן טענות מוצקות כמו שלך אם לא יותר  (לת) אג'נדת חיים אינה מהווה הצדקה לכל שטות
  • 09:24
  • 05.09.12

150 עוד לא שמעתי שמאלני יפה נפש אומר " תביאו אותם לשכונה היפה שלי " השכונות כאלטרנטיבה למצריים
  • 09:28
  • 05.09.12

מכל יפי הנפש עוד לא קם איש שביקש שישכנו מספר מועט של "פליטים" , נגיד 17,000 ליד בית מגוריו. וזה מובן! שהרי הנדלן של יפה נפש קדוש אפילו ממעמד הפליט. ביתו החסודה קדושה כמו אלף שחומות מהדרום, הדשא שלו ירוק בהרבה ולכן לא מתאים ללכלוך השחור, הגנים שלו מלאים ציוד מתקדם שמימלא האפריקנים לא ידעו להשתמש ו ..

בקיצור: חמלה על חשבון האחר תוך דריסת רכושו, איכות חייו ובטחונו - ללא לקיחת חלק בעומס האחריות היא נבזות!, היא הגזענות האמיתית!

חיבים להגיש חוק ל"פיזור אחיד של פליטים" ברחבי הארץ ובתוך הערים.

151 לפתוח ומייד את שערי ישראל ליבשת אפריקה!! מהגרים ופליטים לישראל!!
  • 09:35
  • 05.09.12

הרי זה לא ייגמר באלה שעכשיו על הגדר!!!!
תכניסו את כל יבשת אפריקה!!!!
כתב חצוף!

152 הם לא כלואים- הם יכולים לשוב למצרים דיוק בעובדות
  • 09:35
  • 05.09.12

שיכתבו שישראל לא מכניסה מהגרי עבודה אפריקאים.

153 האם ישנם כוחות אום בסיני? למה הם לא מקימים בסיני מחנות פליטים? צביקה עות
  • 09:44
  • 05.09.12

אם אתם כל כך מודאגים אולי תכתבו כתבה נרגשת בגרסה האנגלית שלכם ותבקשו מהאום שידאג להם במיצרים? איפה הסוכנות לפליטים של האום? איפה השוודים והנורבגים למה הם לא אומרים שום דבר למיצרים?
הנה מורסי היה בארהב לא מזמן, קיבל תיספורת של מיליארד דולר, למה לא הפעלתם את גיי סטריט או את רם משיקגו שיפעלו בשביל הפליטים ושהמיצרים יפסיקו לסכן את החיים שלהם?

154 האם לא הגיע הזמן שהעיתון יכתוב דברים בדוקים ולא שטויות במיץ רונן
  • 09:49
  • 05.09.12

אף אחד לא מונע את הפליטים מלחזור למצרים.
משום כך כל מה שכתוב בכתבה זו הבל הבלים.
הם לא נכנסו לישראל ,הם רק עברו את קו הגבול המסומן, אך לא את המכשול. משום כך כל מה שכתוב בכתבה זו הוא מגוחך בלשון המעטה.

155 פליטים הם במצרים משם גם הם באו ועליה האחריות. הניסיון לגלגל זאת על ישראל הוא עלבון  (לת) מ
  • 09:57
  • 05.09.12

156 אדון גרוס היקר עצם זה שאנו חיים כאן מנוגד לחוק הבינלאומי.הפצצת הכורים בעירק בסוריה מנוגדות לחוק הבינלאומי.העלאת המעפילים באופן לא חוקי הייתה מנוגדת לחוק הבינלאומי .חיסול בכירי המחבלים ששולחים מתאבדים להרוג את ילדינו מנוגדת לחוק הבינלאומי.מתי תבין שאתה היחיד שמכבד את החוק הבינלאומי?  (לת) לא "נאור "ולא בטיח רוצה לחיות
  • 10:00
  • 05.09.12

157 שאלות הליבה ותשובה גלובלית יעל ויאס גבירצמן
  • 10:05
  • 05.09.12

אייל, אני מסכימה עם תיאור המצב האנושי( או הלא אנושי) והמשפטי בשאלת מבקשי הפליטים הנמצאים מעבר לגדר ושישראל מתבוננת עליהם מהצד. במלחמת העולם השניה שווייץ סירבה מספר רב של פליטים יהודים שהתדפקו על דלתה והפקירה אותם למרי הנאצים. שווייץ "הניטראלית" אף הלכה רחוק יותר וגם החזירה יהודים שהצליחו להיכנס לשטחה לגרמניה הנאצית. אמנת הפליטים עוד לא נכתבה בזמנו, אולם מטרת כותביה היתה למנוע מקרים כאלה בעתיד.

החלטת בית המשפט האירופי לזכויות אדם לגבי איטליה חשובה כאן. העולם זוכר גם כשאוסטרליה סירבה את האלבנים שהגיעו למימיה לפני מספר שנים- מזכיר קצת את המנדט הבריטי וספינות הפליטים שסורבו בחופיה של פלסטינה- אלפים רבים מאלה שהיה ניתן להציל אז, מתו בלב ים או באירופה הנאצית.
ובכל זאת, למען יצירת תקדים נכון, יש צורך להזכיר את עקרונות הבסיס:אדם יכול לקבל מעמד פליט רק כאשר הוא נמצא בשטחה, ובמקרה הזה, גם בגבולה של מדינה. כך, אדם הנמצא בשטחים, המבקש מקלט מישראל בשל רדיפה פוליטית לא יוכל לקבל מעמד פליט בישראל (זה חוץ מהעובדה שקיים ארגון או"ם המיועד לפליטים פלסטינים בלבד). בנוסף, חשוב לציין לדעתי, עובדה חשובה, יש שיאמרו נואנס בלבד: לא נשקפת למבקשי המקלט סכנה במצרים. וכאן נמצאת שאלת הליבה במקרה הספציפי: מה אחריותה של ישראל לגבי החזרת או אי קבלת מבקשי מקלט ממדינה בה לא נשקפת להם סכנה, אולם קרוב לוודאי שמדינה זו (מצרים) תפר את האמנה והיא זו שתשלח את מבקשי המקלט למקום בו נשקפת להם סכנה? יש את המקרים הידועים בהם ישראל החזירה סודנים לירדן והירדנים גרשו אותם חזרה לסודן. בסודן הוציאו להורג את מבקשי המקלט ומאז הודגש האיסור לשלוח אדם למקום בו נשקפת לו סכנה, גם בעקיפין.
מדינת ישראל מודאגת מהגעת פליטים לגבולותיה כשם שצרפת ואנגליה מודאגות ונלחמות בתופעה. חוקיה של אנגליה כה מחמירים שרבים מנסים להסתנן בדרכים לא חוקיות ומוצאים את מותם (ראו הסרט הצרפתי "וולקום" או "ברוכים הבאים" בתרגום חופשי משנת 2009). זוהי בעיה גלובלית שמצריכה תשובה גלובלית. ואולי אם מדינות העולם יעבדו יחד כדי למגר את העוני, המלחמות והמצוקה בעולם אנשים אלה יפסיקו להתדפק על דלתם. יש לזכור גם שבקשות מקלט מסיבות של רדיפה באות בעיקרן ממדינות מתפתחות, אולם מצוקות הנובעות מאסונות טבע לא מפלות את העולם "המפותח" באותו אופן ותסריט בו אזרחי המדינות היציבות והעשירות יותר יתדפקו על דלתן של מדינות מתפתחות הינו אפשרי ביותר.

158 ההגינות מחייבת שהעיתון יצרף לכתבה גם חוות דעת משפטית הפוכה  (לת) אובייטיבי
  • 10:07
  • 05.09.12

159 "כליאתם"??? מינימום אינטרגיטי אין לך? לפרסם קשר גס ביודעין זו לא "דעה" יאיר גלעד
  • 10:08
  • 05.09.12

כמומחה בדיני הפליטים אתה יודע שאי-ההחזרה נוגע ל"החזרה"... מה לעשות שכאן התביעה המעוותת שלכם היא להכניס אותם לישראל, ככה שמלכתחילה לא מדובר על החזרה אלא על סירוב לבקשה להכנס.

ברור שאתה יודע את זה. אבל בשביל להרוס את הזהות של המדינה כל הדרכים כשרות. אפילו הקרבת היושרה והמקצועיות המשפטית.

160 להכריז על אייל גרוס כאישיות בלתי רצויה להרחיקו מהארץ  (לת) עו"ד א.ב
  • 10:13
  • 05.09.12

161 לשמאל הקיצוני האנטי-ציוני ישנה מטרה מאוד ברורה: הצפת ישראל במיליוני אפריקנים השמאל הקיצוני ינבח והשיירה תעבור
  • 10:15
  • 05.09.12

על פי "המשפטן" הדגול אם מיליוני מהגרים אפריקנים יצטופפו ליד גדר הגבול בין ישראל למצרים על ישראל להכניס את כולם אליה, ולבדוק את זכאותם למקלט - מהלך שייקח בערך 500 שנה ויעלה למשלם המיסים הישראלי 100 מיליארד דולר בערך.

ברור שהכותב מבין שעל הכף מוטל עצם קיומה של המדינה הזו כמדינה יהודית - מבחינה דמוגראפית, וברור שלשמאל הקיצוני אין שום רצון שהמדינה הזו תמשיך להתקיים כמדינה יהודית. על ישראל לדחות בשאט נפש את ניסיונם של סהרורי השמאל למחוק את המפעל הציוני מעל המפה.

162 איל גרוס: תפסיק להשתמש במונחים כמו פליטים וכליאה צביקה
  • 10:23
  • 05.09.12

אלו מהגרי עבודה, זרים שמנסים לחדור בגבול רגיש וחשוף לסכנה בטחונית.
יש לדאוג לכך שכלל לא יתקרבו לגדר באמצעים של פיזור הפגנות.
לעולם לא ניתן להם לחדור למדינה שלנו.

163 מ-אור לגויים הפכנו ל-חושך על פני תהום. כמה רוע! כמה גזענות! כל כך הרבה סחי אנושי!  (לת) אין תקומה לעם לא מוסרי.
  • 10:34
  • 05.09.12

164 החוק הבין לאומי אינו תופס לגבינו. דן
  • 10:37
  • 05.09.12

הוא לא יעזור לנו אם חס וחלילה נזדקק לעזרתו, ואין סיבה שנתיחס אליו.

165 על מה בכלל במשרד הביטחון ובמשרד הפנים מקבלים שכר פשוט התנהלות כושלת ......
  • 10:45
  • 05.09.12

מדינה שכלום לא זז בה מטוס אחד יצא עם איזה 50 סודנים בקושי ועד היום לא יצאו עוד מטוסים להטיס את האריתמאים העבריינים והחולים ואת הסודנים כנראה מחכים שהרבה ישראלים יחלו במחלות שנכחדו כבר מזמן וחזרו עם אריתמאים וסודנים אה וגם לא חבל על תקציבי בריאות לתחזק אותם בבתי חולים ויש להם מיטות ואילו לתושבי הארץ אף פעם אין לו מיטה ולא תקציב לטיפולים בבתי החולים זה היחס פה במדינה יחס סוג ז' לתושבי מדינה ויחס א' לעבריינים .......לא יאומן.........

166 כל המכניס מהגר מאריתריאה כאילו קרא ל-10 חבריו. חיים
  • 10:46
  • 05.09.12

וזה הסיפור העצוב, שאנשי המוסר מסרבים להתמודד אתו.
אם אתה נותן מקלט לזה, אז מדוע לא לעשרת חבריו בזה אחר זה? ולמאת חבריהם? ולאלף חברי חבריהם? זה לא נגמר.
בנקודה כלשהי חייבים לעצור.
הנקודה הזו הגיעה עתה כשיש עשרות אלפי מהגרי עבודה בארץ.

שלא לדבר על כך שהללו אינם מחפשים מקלט, אלא עבודה.
שלא לדבר על כך שהם אינם מתאימים לאופי המדינה: לא עם, לא דת, לא שפה, לא תרבות.
אם הם רוצים מקלט - יש להם מקלט במצרים. איש לא רודף אותם שם ! אם הם רוצים עבודה - אנחנו לא הכתובת.

167 נו אז לפי החוק הזה כל אפריקה ואחותה רשאיות לנחות עלינו לנצח.שום הגיון בטירוף הזה  (לת) אזרח מודאג מאד
  • 10:55
  • 05.09.12

168 לגרש את כל מסיגי הגבול מ ד
  • 11:14
  • 05.09.12

בשביל מה הקימו את גדר פשוט לא להסתכל על הצד השני

169 איייל אתה מטעה... אלו מהגרי עבודה שלא נשקפה להם סכנה במצרים ולכן יכלו להשאר שם אני נלחמתי ואתה לא כדי שתהיה לנו מדינה יהודית ולא אפרקינית במצרים עד שהגיעולגבול לא קרה להם כלום אתה מבקש גבול פתוח לאפריקנים שכולם כמעט בכנת חיים זוכר רבי עקיבה חייך קודמים הגדר לזאת נועדה לכן למה השקענו בה כחל כך הרבה? הפסיקו לשקר במצרים יש סכנה אחת 100 דולר ליום פרופסור בר שירא
  • 11:30
  • 05.09.12

זוכרשנאמר:

תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף סב:
ורבי יוחנן, האי וחי אחיך עמך מאי עביד ליה? - מבעי ליה לכדתניא: שנים שהיו מהלכין בדרך, וביד אחד מהן קיתון של מים, אם שותין שניהם - מתים, ואם שותה אחד מהן - מגיע לישוב. דרש בן פטורא: מוטב שישתו שניהם וימותו, ואל יראה אחד מהם במיתתו של חבירו. עד שבא רבי עקיבא ולימד: וחי אחיך עמך - חייך קודמים לחיי חבירך.

170 כליאה ?? מה זה פרבדה פה ? הם מחוץ לגדר איזה כליאה בראשך ?  (לת) עפר
  • 12:48
  • 05.09.12

171 לכבות את האינטרנט, את החשמל, לעצור הכל. בא לי למות. אנחנו חיים במדינה נאצית.  (לת) עודד
  • 12:48
  • 05.09.12

172 להציל את הפליטים מישה
  • 23:54
  • 05.09.12

יש להציל את הפליטים מלהגיע למדינה. יש לנו אלימות ועוני שרק עולים מיום ליום, יוקר המחיה הגבוה ביותר בעולם, מערכת חינוך רעועה..

173 בשוםפ פנים ואןפן לא להכניס, זה תחילת הסוף שלנו אם יכנסו!  (לת) דני
  • 07:56
  • 06.09.12

174 ככה זה , כשאין אחריות , אפשר לכתוב הכול דוד
  • 08:25
  • 06.09.12

א. הם לא אסירים ולא כלואים במדינת ישראל
ב. מדינת ישראל היא חלא מדינת הלאום שלהם
3..הם נמצאים במצרים
4. כל הדרכים במצרים פתוחות לפניהם(אם לא - שהארץ יבוא בטענות למצרים)
5. בשביל מה נבנתה הגדר , אם לא למנוע כניסת מסתננים
6. יכול להיות (אולי אפילו בטוח) שהארץ מצדד בכניסת כל פליט עלי אדמות למדינת ישראל .

175 איני יודע אם פרשנותם של משפטנים שמאלנים היא היחידה ואין בלתה בכול אופן מטרת המדינה בראש ובראשונה לדאוג לאינטרסים שלה ואם יש סתירה בינם לבין החוק הבינלאומי צרכי המדינה קודמים.  (לת) אנטי שמאל
  • 12:04
  • 06.09.12

176 אם מניעת כניסת מסתננים מנוגדת לחוק אז מה המשמעות של מדינה-לאום-אזרחות?  (לת) ריאלי
  • 12:30
  • 06.09.12

177 עם 97 מיליארד דולר ייתרות מט"ח שיש בבנק ישראל אפשר לתת לכל אריתראי 1000 דולר וכרטיס חזרה לאריתראה. לסגור את הגדר הרמטית ולא לתת לאף אחד להיכנס. אני גנן והאריתראים הורסים לי את הפרנסה אני לא מסוגל לשלם מיסים ולקבל 120 ש"ח ליום עבודה!!! הצילו!  (לת) ריאלי
  • 12:38
  • 06.09.12

178 אדם הוא אדם הוא אדם הוא אדם יעלה
  • 12:58
  • 06.09.12

האם הפליטיםהאלה היו בורחים אם מצבם לא היה גרוע עד רע עד מסוכן????
כל אדם ולא חשוב מאיפה בא ומה צבע עורו ראוי לכבוד ,ראוי לעזרה בשעת דחק
וכאשר המדינה שוללת את הדברים הנ"ל מפליטים אלה מה זה אומר עליה??? מה זה אומר עלינו????
זה אומר שאנחנו לא ראויים לעצמנו זה אומר שסטינו מהעיקר ואנחנו עיוורים מלראות מה באמת חשוב.

179 ה"סמולנים" שאתם מאשימים בבגידה הקימו לכם את מדינת ישראל האהובה שלכם מיה
  • 13:25
  • 06.09.12

מוטב שתקראו שוב את כתביו של אבי הימין הישראלי, זבוטינסקי, ובאותה הזדמנות את מגילת העצמאות.

180 לחסום את הגבול ולסלק את המסתננים שהם פצצה מתקתקת הם סכנה קיומית למדינת ישראל ישראל חייבת לשמור על הריבונות שלה ולא לאפשר למסתננים ומהגרי עבודה להכנס לישראל,  (לת) המציאותי
  • 15:46
  • 06.09.12

181 מכבסת השמאל- לא ידעתי שמי שהגיע לגדר מהצד המצרי נקרא כלוא...  (לת) ציוני
  • 16:03
  • 06.09.12

182 אתם מגיעילים אותי נועם
  • 18:37
  • 06.09.12

הם לא כלואים בגבול. הם יכולים לחזור למצרים בכל רגע
נכון שחם שם ושזה מדבר, אבל יש 80 מליון אנשים במצרים, והאנשים האלה חופשיים להסתובב ולחזור למצרים
איך האום כבר גינה אותנו וקרא לנו לא לעכב אותם בגבול, במקום לדבר עם מצרים ולהגיד להם שיתנו להם חומוס ושתיה. פשוט מגעיל

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת