האופניים נעלמו? אולי זו העירייה שלקחה אותם

בתל אביב פונו השנה 650 זוגות אופניים בשל "הפרעה לסדר", והעירייה גיבשה נוהל מוסדר בנושא. אולם רבים מתלוננים שהיו בטוחים שאופניהם נגנבו

עיריית תל אביב גיבשה באחרונה נוהל חדש, שנועד להסדיר את התנאים לפינוי אופניים מהמרחב הציבורי, בעקבות תלונות של תושבים על החרמת אופניים בידי פקחים. הנוהל מעגן למעשה את המדיניות הקיימת, לפיה פקחי העירייה רשאים לקחת עמם אופניים המפריעים לטעמם להולכי רגל או לכלי רכב. קודם לכן יהיה עליהם להצמיד התראה ברורה לאופניים, ורק לאחר 24 שעות יוכלו לפנותם. באופוזיציה העירונית מותחים ביקורת על הנוהל ואומרים שבמקום לספק מקומות עגינה נוספים לאופניים, העירייה עוסקת בפעולות אכיפה.

"על מנת להסיר מכשולים המהווים הפרעה להולכי הרגל, החליטה עיריית תל-אביב-יפו שלא לאפשר קשירת אופניים במקומות העלולים להוות סכנה לעוברי הדרך", נכתב בהודעת העירייה. "אופניים שיועמדו ויושארו במקומות אשר חוסמים או מפריעים לתנועת הולכי רגל או כלי רכב, ולא יפונו במועד המצוין בהודעת האזהרה שישאיר אגף הפיקוח – יפונו על ידי העירייה ויישמרו במחסן עירוני למשך תקופה מוגבלת". העירייה מציינת כי לבעלי האופניים תינתן האפשרות לפנות במשך חודש לסיירת הירוקה כדי לקבלם בחזרה. לאחר מכן הם יועברו למחסן גרוטאות.

בשנה שעברה פינתה העירייה 650 זוגות אופניים מרחובות תל אביב, בשל הפרעה לכאורה לסדר הציבורי – יותר מפי שניים לעומת שנת 2009, אז פונו 300 זוגות. בעירייה אומרים כי ברוב המקרים פעלו הפקחים בעקבות תלונות של תושבים. ואולם רוכבים רבים התלוננו כי למעשה לא היתה להם כל דרך לדעת שזוג האופניים לא נגנב, וכי היתה זו העירייה שהחרימה אותם.

פקחי עיריית ת"א מחרימים אופניים
פקחי עיריית ת"א מחרימים אופניים. צילום: אילן שחורי, "תל אביב שלי"

תושב העיר דן חיימוביץ', מספר כי לפני כמה חודשים הביט החוצה מחלון ביתו וראה אדם רוכן מעל אופניה של בתו, שהיו קשורים לגדר של הבניין. "ראיתי מישהו מטפל באופניים באופן חשוד. צעקתי וכשהוא הסתכל למעלה הבנתי שמדובר בפקח. רצתי למטה וגיליתי להפתעתי שביד של אחד הפקחים היה מכשיר פריצה של מנעולים", הוא משחזר. "בשלב שאני הגעתי המנעול כבר היה פרוץ. הם טענו שהאופניים נמצאים ברשות הרבים וכי הפריעו למעבר הולכי רגל. זה קשקוש. זו מדרכה ברחוב שקט, האופניים קשורים לגדר של בניין, לא לרמזור או לתמרור, לא באופן שמפריע להולכי רגל. כשהסברתי להם שאין לי שום כוונה לאפשר להם לקחת את האופניים הם התקפלו והלכו".

באותה עת נפוצו בפייסבוק כמה תמונות של פקחי עירייה חותכים מנעולים של אופניים. בעקבות זאת החל להתגבר זרם התלונות והעירייה החליטה להקפיא את פינוי האופניים עד לגיבוש נוהל חדש. גם הנוהל הזה אינו מספק את שרון מלכי, חברת מועצת העיר מטעם סיעת האופוזיציה עיר לכולנו. היא מציינת כי במקום לעודד רכיבה על אופניים, העירייה מקשה על התושבים. לדבריה, על פי סקר שערך בשנת 2010 המרכז למחקר כלכלי וחברתי של העירייה 38% מתושבי העיר מחזיקים אופניים, אולם מספר עמדות העגינה ברחבי העיר נמוך בהרבה ומסתכם לפי נתוני העירייה בכ-3,000.

"נוצר פה מצב אבסורדי. יש גידול מינימלי במספר החניות לאופניים, לצד מדיניות בה לא מציבים חניות אופניים באזורי מגורים וברחובות צרים ולמעשה דוחפים את ציבור הרוכבים להפריע לסדר הציבורי" אומרת מלכי. "טוב שעשו עכשיו נוהל, אבל כל הנוהל הזה לא בא לשנות במאומה את המציאות. הוא גם לא נותן הגדרות ברורות ומשאיר את כל שיקול הדעת בידי הפקח", היא מתלוננת. "את בעיית התשתית לא פותרים. שוב אנחנו מדברים כאן על איזה שהוא מהלך שברובו הוא מהלך של יחסי ציבור ולא מהלך שפותר את הבעיה".

עיריית תל אביב מסרה כי "היא מעודדת שימוש באופניים ברחבי העיר, ולצורך כך הקצתה למעלה מ-120 ק"מ של שבילי אופניים לרווחת הרוכבים, הותקנו כ-3,000 מתקני עיגון וקשירת אופניים לשימוש הציבור הרחב, והוקם מערך השכרת אופניים 'תל-אופן' המאפשר לכל דורש לשכור אופניים. עם זאת רואה העירייה חשיבות רבה בשמירה על הסדר הציבורי ודרכי המעבר של הולכי הרגל בעיר".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אופנים עמי
  • 16:54
  • 05.09.12

הגיע הזמן לסדר ,- כפי שעירית חל אביב עושה וזה טוב לכלם ! העצלנים יחנו את האופנים במקומות אשר אינם מפריעים לציבור

02 עיריה של חזירים  (לת) אדי
  • 17:01
  • 05.09.12

03 ובנוסף לזה עומר
  • 17:25
  • 05.09.12

העירייה רוצה לעודד את המיזם שלה שעליו יש רווחים - תל אופן. ככל שהפקחים מחרימים יותר ויש פחות עמדות עגינה אנשים יעדיפו לעשות מנוי לאפניים מאשר שייגנבו להם. צעד מלוכלך שצריך לעצור אותו

04 לוקחים רק מה ששווה למכור לסוחרי מתכות וחלקים, לא חסרים בכל רחבי העיר אופניים חלודים ושבורים שקשורים לעמודי תאורה ורמזורים שאני כבר מזהה מעל שנה וחצי. העיקר לגנוב לתושבים אופניים תקינים. d9
  • 17:36
  • 05.09.12

באמת שלא חסרים כאלו אופניים ברחבי העיר, אז מה הסיבה שהם עדיין שם ואופניים תקינים לחלוטין מחרימים?

05 תגובת העיריה מגוכחת. מה זה 3000 מתקנים לעומת עשרות אלפי זוגות. נדב
  • 17:43
  • 05.09.12

עיר לעשירים בלבד.

06 חבל שאי אפשר לקשור אופנים ליחסי הציבור של העירייה. ערמה של שקרים. כמה לדוגמא: הודעת האזרח
  • 17:49
  • 05.09.12

אין 120 ק"מ של שבילי אופנים. אולי 20. העירייה מכנה שבילים גם את הבלטות השחורות באבן גבירול שעליהם הולכים הולכי רגל, גם את השביל בשדרות בן גוריון עליו הולכים בעיקר הולכי רגל מכנה העירייה שביל. הוסיפו לזה מספר רב של מדרכות עליהן רוססה שבלונה של אופנים ואולי כך הגיעו למספר. באשר למספר מקומות הקשירה, אם יש מספיק מקומות לקשור האם אנשים קושרים לגדרות כי בא להם. אם יש מספיק מתקני אופנים למה אנשים קושרים אופנים לעצים? אבן גבירול, פאר הגרוטסקה התכנונית ממחישה את האבסורד. עברו בקושי שנתים מסיום הפרוייקט וכבר אין מספיק מקומות. אנשים נאלצים לקשור אופנים לכסאות, וספסלים ולעצים. וחולדאי אמר שזהו פרוייקט שאמור למלא את צורכי התושבים ב 100 השנים הבאות. לא עשר לא עשרים אלא 100. יום לא פחות. חבל שאי אפשר לקשור אופנים ליחסי הציבור של העירייה.

07 עוד אחת מהמכות של חולדאי שממנה ניפטר אחרי שנזרוק אותו בבחירת הקרובות  (לת) איתי
  • 17:54
  • 05.09.12

08 שישאירו פתק  (לת) שרשרת
  • 17:57
  • 05.09.12

09 תגידו מה שתגידו - תל אביב עיר מדהימה צעיר בן 24 שגר כל חייו בעיר
  • 18:36
  • 05.09.12

מי שחונה את אופניו כפי שמופיע בתמונה באופן שמפריע לעוברי רגל צריך להענש. נקודה.
חוק זה חוק, וצריך לאכוף את החוק.
אותם תל אביביים רוחניים יפי נפש רזים שחיים את הרגע צריכים להבין דרך האכיפה שהם לא מעל החוק, אף אחד לא אשם שנם לא חונכו בבית להתחשב בזולת.

10 מה עם אופנועים שחונים על מדרכות?  (לת) הם באמת מפריעים למעבר הולכי רגל
  • 18:43
  • 05.09.12

11 אם העיריה כל כך דואגת להולכי הרגל, למה היא מעודדת חניית קטנועים על המדרכה?  (לת) אייל איצקוביץ
  • 18:59
  • 05.09.12

12 ומה עם אופנועים על המדרכות?? תל אביביאן
  • 19:05
  • 05.09.12

הלוואי שהמוקד העירוני יוצף באלפי פניות של אנשים שתכלס נגנבו להם האופניים אבל חוששים שפונו ע"י הפקחים.

13 חולדאי תן לנשום תמיר
  • 19:33
  • 05.09.12

חולדאי אל תדאג בבחירות נגנוב לך הרבה מנדטים עדיף שתקשור אותם חזק חזק

14 העירייה צודקת erez
  • 19:38
  • 05.09.12

רוכבי האופניים בתל אביב נוסעים וחונים כאילו הם מעל החוק. כדאי שגם המשטרה תתחיל לאכוף עבירות תנועה!

15 טוב מאוד! אולי שיאכפו סופסוף את הנסיעה על השבילים ולא המדרכות?  (לת) רוכבת על סוסים
  • 19:54
  • 05.09.12

16 דן חיימוביץ' החוצפן,מתגאה שמאחסן את אופני ביתו ברשות הרבים ועוד מתלונן .אתה ערס ! תאחסן אותם בבית שלך.  (לת) המדרכה-להולכי הגל.
  • 20:07
  • 05.09.12

17 ראיתי אותם מורדים גם ממתקנים מוסדרים. טל אביב
  • 20:32
  • 05.09.12

הם טענו שמדובר באופניים נטושות. אני דווקא ראיתי שהם גילחו זוגות שלגמרי לא נראו נטושים.

18 התנהלות ביריונית של העירייה. קודם כל תתנו תשתית לחניית/קשירת אופניים אחר"כ תאכפו את הסדר. חולדאי מספיק להתנהלות הביריונית שלך ושל עובדי העירייה.  (לת) BlackMamba
  • 20:35
  • 05.09.12

19 מה אתם מתעקשים על אופניים ? סעו ברכבת התחתית  (לת) משה
  • 20:37
  • 05.09.12

20 השלמת הכנסה לפקחים  (לת) גונבי האופניים
  • 20:44
  • 05.09.12

21 וכמה אופנועים שחונים על המדרכה החרימו?  (לת) איה
  • 20:52
  • 05.09.12

22 איזו בדיחה ע.ב.
  • 20:58
  • 05.09.12

"רואה העירייה חשיבות רבה בשמירה על הסדר הציבורי ודרכי המעבר של הולכי הרגל בעיר".
כל בוקר העירייה חוסמת את הרחובות באזור מגוריי בתל אביב על יד העמדת פחי האשפה על מדרכות לפרקי זמן ממושכים, בדיוק בשעות שהילדים הולכים לבתי הספר, הורים עם עגלות לגן הילדים ואנשים שונים יוצאים לעבודה. כך, אין לכל אלה ברירה אלא לסכן את עצמם וללכת על הכביש בהמתנה לעירייה, שתואיל בטובה, לפנות את המדרכות מהפחים שהיא הציבה עליהן ולהחזירם למקומם. כמובן שפניות בעניין לעירייה לא הואילו. זו הרי לא עסקת נדל"ן, אז לחולדאי אין כל עניין בזה. בסך הכול רווחת התושבים ובטיחותם.

23 טפשים! עכשיו אתם יכולים ללכת ולתבוע את האופנניים שנגנבו לכם. לכו לעירייה ותגידו 'אתם לקחתם אופניים כך-וכך בצבע כזה', הם מאוכסנים באיזה הנגר ענק ואף אחד לא שואל שאלות, הם ישמחו שתפנו להם מקום, רק תגידו צבע וזה הכל, יתנו לכם לראות ותצביעו ותגידו 'זה שלי'. ילדים נודניקים מעצבנים, מגיע לכם שייקחו לכם גם את הדירה הפקחים, כי אתם טפשים כל-כך ומעצבנים ולא מבינים כלום מכלום  (לת) פקח לעת-מצוא
  • 21:00
  • 05.09.12

24 לפני שבוע ראיתי מה עולה בגורל האופניים המפונים אלון
  • 21:19
  • 05.09.12

בארבע לפנות בוקר ראיתי רכב ערייה מסחרי מגיע לפח זבל מרכזי (צפרדע) בפאתי העיר ומשליך לתוכו זוגות רבים של אופניים.
אגב, ללא מיון לסוגי פסולת.

25 ומה אמר על כך דב חנין? הרי אין ידיעה ב"הארץ" בלי דברי דב חנין.  (לת) אין חד"ש תחת השמש
  • 21:35
  • 05.09.12

26 הם לקחו את שלי. מישהו יודע לאן לפנות? יוסי
  • 21:57
  • 05.09.12

איך אני משיג אותן בחזרה?

27 צריך אולי
  • 22:02
  • 05.09.12

להקים חניון, כמו של המכוניות שגוררים. אופניים שלא באים לאסוף, שיתנו לנזקקים

28 בין היתר החארות רוצים שאנשים ישתמשו רק באופניים של העירייה  (לת) א
  • 22:41
  • 05.09.12

29 האופניים הגנובים שלכם אצל הסודנים  (לת) איילת
  • 22:43
  • 05.09.12

30 בדיחה. המפגע הבטיחותי האמיתי הם אופנועים, אבל אותם אי אפשר לקחת בכזו קלות  (לת) אז נטפלים לאופניים
  • 22:50
  • 05.09.12

31 ועכשיו שיתנו קנסות לרוכבי אופנים שנוסעים על המדרכה  (לת) הולך רגל מסכן
  • 23:12
  • 05.09.12

32 התנהגות עבריינית של העירייה  (לת) הזוי
  • 23:15
  • 05.09.12

33 אז למה רוב המדרכות חסומות על ידי בתי קפה או מכוניות שחונות על המדרכה?  (לת) אה
  • 23:23
  • 05.09.12

34 זוג אופניים שקשור לעמוד מפריע לעיריה, אך בר-מסעדה שמוציא כסאות על 90 אחוז של המדרכה ומשמיע מוזיקה בפול ווליום עד לשעות הקטנות של הלילה? אין למצוא פקח לרפואה. רחובות כדוגמת רחוב דיזנגוף הפכו לבר אחד גדול בניגוד לכל תקנה וחוק - את הפקחים תמצאו גונבים אופניים. הזעקתי לא מזמן את הפיקוח העירוני בשל שתי מכוניות שחנו על המדרכה באופן שחסם את הכניסה לביתי (ארבעה גלגלים על המדרכה) בשל מסיבה שנערכה במסעדה בקומת הקרקע עד אחת בלילה בליווי מוזיקה חיה חזקה. לא קרה כלום: הפיקוח טען שאחד מבעלי הרכב נכה. נשמע כמו בדיחה? זה הפיקוח העירוני עבורכם בתל-אביב. מאפיונרים.  (לת) אליה
  • 00:06
  • 06.09.12

35 האופניים הפכו למטרד אמיתי. נוסעי האופניים נוסעים על המדרכות בלי שום התחשבות בהולכי רגל (גם כאשר יש שבילי אופניים!). תתחילו ללכת ברגל אנשים. ממילא מזג האויר הישראלים אינו מאפשר נסיעה באופניים בלי שתזיעו כמו חזירים. והסירחון בהתאם.  (לת) תל אביבי
  • 01:14
  • 06.09.12

36 אופני תל אופן המכוערות והמפלצתיות כיערו כל שדרה וכל רחוב בעיר  (לת) רוכבת רק על אופניים אישיים
  • 01:26
  • 06.09.12

37 מגיבים יקרים, אני אומר לכם שמדינת ישראל והרשויות שלה קמה על האזרחים ואתם מנהלים דיון אחר. תבינו זכי חלטורה
  • 01:29
  • 06.09.12

בממשלה, ברשויות - מועצות ועיריות, מוסדות ממשלתיים וציבוריים לא סובלים אזרחים ולכן מתנכלים להם באמתלות שונות.

אני יודע שאתם לא מאמינים, אבל יש קבוצת פקידים (4 יהודים ורוסי אחד) שמשוכנע שריבוי האופניים בעיר תל אביב זו קונספירציה אנטי מימסדית.

זה מכניס אותם ללחץ והם חייבים לפעול, שאם לא, החרדה תשתלט עליהם. ואם בקונספירציות עסקינן האפשרות השנייה (שלא מבטלת את הראשונה אלא נוספת עליה) היא העניין הזה עם האופניים שהולכים ל"גרוטאות".

ה"גרוטאות" זה עסק שעובד ככה (אני יודע שאתם לא מאמינים אבל תקראו עד הסוף, כי סיפור "גרוטאות" דומה כבר עובד שני עשורים אם לא יותר בנתב"ג במחלקה שמטפלת בציוד שמוחרם מנוסעים).

ובכן, אלברט (שם בדוי) עובד בעירייה וממונה על התקשרויות עם "קבלנים". הגיס של אלברט סיסו (כינוי בדוי), נשוי לאחותו של שטיגליץ (שם בדוי). אותו שטיגליץ ירש מאביו חמש אלף מ"ר מחסנים על גבול חול בת ים. כך או אחרת אלברט מוצא קבלן שיפנה את הגרוטאות למחסן של שטיגליץ.

לקרוב של שטיגליץ, מנחם (מנדל) יש חנות חמרי בניין ביפו. זו נקודת המכירה. שם מוכרים את האופניים. אתה משלם 150 שקל, מקבל פתק והולך למחסן. אתה גם יכול לקבל חשבונית מ א.ג נכסים. אם תשאל מה זה א.ג. נכסים, מנחם ישאל אותך "אתה רוצה את האופניים או אתה לא רוצה את האופניים"?

ככה זה עובד. במילים פשוטות, אנשים במדים גונבים לכם את האופניים.

ככה זה יעבוד עם הביומטרי. הביומטרי זה דבר מעולה. אבל בישראל? כמו שסכין קצבים זה דבר מעולה אבל זה אחרת כשאתה נותן אותה למטורף רוצח המונים.

עם הביומטרי יגנבו לכם את הזהות שזה הם הכי אוהבים. לא ביבי ושטייניץ (הם אמרנו לא סובלים אתכם) יגנבו לכם את הזהות אותם האנשים (אלברט, סיסו, שיגליץ ומנחם) באמצעות הגישה שיש להם דרך "העבודה". הם יגהבו וימכרו למרבה במחיר. בתוך זמן קצר מאוד במדינת העבריינים הביקוש יעלה על ההיצע ושוק הזהויות יהיה העסק הרבה יותר משתלם משוק בקבוקי הפלסטיק, שוק האופנים ושוק הפריטים המוחרמים בנתב"ג.

38 למכירה: אופניים יד שנייה במצב טוב, מפקח... יד2
  • 02:22
  • 06.09.12

חפשו מודעות של פקחים שלא גומרים תחודש. עוד פטנט של הישראבלוף.

39 דורסים הולכי רגל, סעו על הכביש יונתן
  • 04:42
  • 06.09.12

דורסים אתכם על הכביש אז אתם עוברים למדרכה (להולכי רגל) ומפחידים הולכי רגל שלווים. אתם אלימים ומגעילים בדיוק כמו הנהגים על הכביש, מגעיל ללכת על מדרכה בתל אביב

40 בוא לטיול בטשרניחובסקי, טרופלדור וחבריהם אלון
  • 06:18
  • 06.09.12

כתושב מרכז ת"א אני מצדיק לחלוטין את פעולת העירייה. חולדאי הוא ממש לא כוס התה שלי אבל בוא לסיבוב קצר עם עגלת תאומים ונראה מה תגיד לאחר מכן?! וחבל שמדובר רק באופניים ולא בווספות ובאופנועים שממררים לנו את החיים.

41 חניית רכב מכל סוג שהוא על מדרכות מסכנת את הולכי הרגל אם הם נאלצים לרדת לכביש דוד אלקן
  • 06:24
  • 06.09.12

העיריה חייבת לנקוט ביד קשה כלפי כל מי שצמחנה רכב מכל סוג שהוא המפריע להולכי הרגל ומאלץ אותם לרדת לכביש כי המדרכה חסומה. ממש לא משנה איזה סוג של מכשול משבש את היעוד של המדרכות וצריך לנקוט ביד קשה כלפי כל אלה שאינם מתחשבים בבטיחותם של הולכי הרגל.

42 גם אני נוסע על אופניים בעיר וגם אני לא אוהב את העירייה, אבל אי אפשר לחשוב שכל מי שנוסע על אופניים הוא צדיק תומר
  • 06:32
  • 06.09.12

אין יום בו אני לא נתקל באנשים שמחנים את האופניים שלהם מבלי להתחשב בהולכי הרגל. לדוגמה, לפחות פעם ביום אני צריך לרדת לכביש עם העגלה של בני כי אופניים שקשורות באופן פיראטי מפריעות למעבר. גברת מלכי, זה נכון שהעירייה צריכה לבנות תשתיות לקשירת אופניים, אבל לא בגלל זה חלק מרוכבי האופניים מתנהגים כמו בהמות- פשוט לא איכפת להם.

43 פעמים רבות אני נאלץ לקשור לעמוד באמצע הרחוב כי מתקן האופניים מלא.  (לת) יוסי
  • 07:02
  • 06.09.12

44 חוק או לא קשקוש. מקום צבורי הוא מקום צבורי - תקשור לגדר שבחצר - לא שבמדרכה. העם רוצה מדרכה עם רווחה.  (לת) לוריא
  • 07:55
  • 06.09.12

45 כתושב דרום ת"א המסתננים כבר דאגו לפנות את המרחב הציבורי מהאופניים שלי.  (לת) אב-רם
  • 09:16
  • 06.09.12

46 אין מספיק נקודות קשירה מוסדרות. אז מה עושים?  (לת) תל-אביבי
  • 09:27
  • 06.09.12

47 יוזמה מבורכת. רוכב תל אביבי
  • 10:43
  • 06.09.12

בתור אחד שרוכב שנים בתל אביב וגם הולך ברגל, אני נתקל בלא מעט אופניים שהושארו קשורות ללא התחשבות, חוסמות את המדרכות ואת המעברים או פשוט קשורות למשך שנים והופכות למטרד וגרוטאה..
היוזמה מבורכת, רק.. שישאירו הודעה, פתק, משהו..שנדע שלקחו או עומדים לקחת.

48 גנוב  (לת) נגנבו לי אופניים ליד רכבת מרכס. איך אדע אם העיריה גנבה?
  • 11:08
  • 06.09.12

49 למה לא מחרימים את ג'יפים שחונים על מדרכה!!??? תל אביבי
  • 11:14
  • 06.09.12

כי הם שייכים למשפחות הפשע והערסים, העיריה מפחדת מהם!!!
האופנים בדרך כלל שייכים לצעירים ולא לעבריינים

50 כל הכבוד לעיריה נמאס מכל האנשים המציבים מכשולים איפה שבא להם בעל אופניים
  • 20:05
  • 06.09.12

ואם גוררים לך את הרכב איך תדע שלא גנבו לך?

51 כל הקטנועים חונים מפריעים ונוסעים על המדרכות - איפה הפיקוח אז ???  (לת) חיים
  • 22:16
  • 24.09.12

52 ראש הערייה והעריה המנוכרים ביותר לאזרחים דרור
  • 21:52
  • 05.02.13

קוראים לזה בעברית תקנית ״ לא שמים קצוץ על האזרח״ .

53 ראש הערייה והעריה המנוכרים ביותר לאזרחים דרור
  • 21:52
  • 05.02.13

קוראים לזה בעברית תקנית ״ לא שמים קצוץ על האזרח״ .

פעילות
המלצות