המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מהפכה של אהבה בברנינג מן הישראלי

הרחק מהמיינסטרים חגגו מעל אלף איש בחוף הבונים בגרסה הישראלית לפסטיבל האמריקאי. גם פשיטה משטרתית לא הרסה את מסיבת החיוכים

בלי פרסום בתקשורת או פליירים, הגיעו כ-1,200 משתתפים לפסטיבל "ברנינג מן" הישראלי הראשון שהתקיים בין חמישי ומוצאי שבת. במשך שלושה ימים הפך חוף הבונים לאוטונומיה מנוקדת במאות אוהלים. אנשים הילכו עם פאות ומחוכים מוזרים, בנו מבנים משונים, התחבקו שוב ושוב, רקדו ותופפו עד שש בבוקר, והשיא כמובן הוא שריפת דמות איש עשויה עץ.

בארצות הברית התחיל "הברנינג מן" המקורי מ-20 איש ב-1986 והיום מעל 50,000 איש משלמים מדי שנה כ-400 דולר על שבוע פעילות. בעת הפסטיבל צצה במדבר עיר שלמה, שכוללת שדה תעופה, רחובות, שני עיתונים יומיים וחמש תחנות רדיו. בישראל, היו תוכניות רבות לייבא את הפורמט. התקליטנית דיאנה אפ, אחת המארגנות, נטלה חלק בשני ניסיונות קודמים שנפלו בגלל מריבות אגו, לדבריה.

העבודה על הפסטיבל הנוכחי נמשכה כשנה. שישה מהמארגנים נסעו לסאן-פרנסיסקו כדי להיפגש עם המארגנים האמריקאים. בפסח האחרון, ארבעה אחים ממשפחת בר, מבקרת קבועה בברנינג מן האמריקאי, החליטו שיערכו יומולדת לאמם בנוסח הפסטיבל, ויצרו מעין ניסוי של 'מאמא ברן' שאליו הגיעו כ-400 מבקרים. גרסאות ברנינג מן קיימות גם במקומות אחרים בעולם. "מבחינת כמות המשתתפים, הצלחנו לעבור את ספרד שבה נערך האירוע כבר חמש שנים", אומר רעי דישון, אחד המארגנים.

בין הדברים היפים שניתן למנות לזכות הפסטיבל הנוכחי היא שהכניסה היתה בחינם, ולמעשה לא שילמתי שקל מהרגע שנכנסתי. הברנינג מן בנוי על עשרה עקרונות, שאחד מהם הוא ביטול הסחר בעת הפסטיבל. המארגנים הוציאו אלפי שקלים מכיסם, דישון סיפר לי שהשקיע 500 שקלים. בפעם הבאה המארגנים ייאלצו לגבות תשלום, הוא אומר: "אני לא רוצה שנגדל מהר מדי. שיבואו אנשים שלא מבינים, רק כדי לראות שמסתובבים אנשים עירומים. פנו אלי מהתקשורת לקדם את האירוע, ואמרתי 'תודה, לא'". מארגנת אחת אמרה: "אני פוחדת שיבואו פתאום כל מיני אנשים שיעשו בלגן, ערבים. יש ערבים פה. אבל אנחנו רוצים סלקציה טבעית".

מארגני האירוע ביקשו להביע את הסתייגותם מהדברים: "העיקרון הראשון של קהילתנו הינו הכללה רדיקלית. כל אדם ללא הבדל דת, מין, וצבע מוזמן וברוך בקהילתנו. המרואיינת בכתבה הביעה דעה אישית ואינה משקפת את שהתרחש באירוע ואנו מקווים שהחוויה שהייתה לה שינתה את דעתה".

חששתי שהפסטיבל ישאיר לי טעם רע. בדרך כלל כשמנסים בישראל לעשות דבר אותנטי, התוצאה היא אמריקאית. וכשמנסים ליצור העתק של חו"ל, התוצאה היא הכי ישראלית. אבל נראה שהרוח הטובה של המארגנים והמבקרים יצרה אירוע קסום ומלא השראה. הגעתי ביום שישי ואפשר היה לזהות את אלו שהגיעו ביום חמישי לפי חיוך מטומטם הנסוך על שפתיהם. ביום שבת, החיוך האווילי כבר היה מרוח גם על פניי.

על הים, נוצר תמנון מופלא מבקבוקי מים מינרליים, קבוצת בחורות יצרה בגדי חלל מעיתונים ונייר כסף, 'מסלול הגברת האגו' היה שטח חולי שכל מי שעבר בו קיבל מחמאות על יופיו ותבונתו. במקום אורגנה ספרייה ובית קולנוע, שבו צפיתי ב'גברים בגטקס' עם כיתוביות בגרמנית. ויש את הדברים שאי אפשר להימנע מהם בפסטיבלים רוחניים. הייתי עד לשיחה של חצי שעה לגבי דרכי אחסון שקי שינה ונגררתי לוויכוח סרק עם מישהי שדיברה נגד כל מחאה, "מה שצריך זה רק לשנות את עצמנו מבפנים", אמרה בעיניים מוארות. "מה שאני אוהב פה, זה שתמיד כשישראלים עושים קמפינג הם יוצרים סביבם גדרות, וכאן אין", אמר לי אייל, בעל חנות ספרים חיפאי. "אנחנו דווקא בנינו גדר", פלטה מישהי לידו.

והיו הגברים שהעדיפו להסתובב בעירום מלא. בהתחלה הערווה הגברית הייתה מטרידה, אך עם הזמן זה נראה כחלק מהנוף המקומי. חבר שפגש ידיד עירום, ביקש ממנו "שים מכנסיים לפני שאתה מדבר איתי". בתגובה החשפן החובב חיבק אותו בעוז.
לאחר השקיעה, הלכתי לרקוד. לידי עמדה בחורה שהחזיקה פנס והאירה על שלט שהיה תלוי על צווארה ועליו כתוב 'פינת חיבוק'. זו היתה אור-לי בר לב שאני מכיר מדוברות המחאה החברתית. "זו המהפכה שאני רוצה. אנשים בהיי טבעי. כולם מחייכים ונדיבים. חיבקתי מאה אנשים ב-24 שעות", היא השוויצה.

מישהו עם מגפון בישר שב-20:12 יוצת האיש מעץ. הלכתי לבר. האלכוהול היה ללא תשלום, אבל כדי לקבל אותו צריכים לעבור משימה היתולית, ונאלצתי ללקק את הבוהן ברגלי. אשה מבוגרת אחריי זכתה בלאפ-דאנס ארוטי. הקורבן שלה היה צעיר נאה. "אתה דווקא חתיך", אמרה לו כשחשבה שהוא נעלם. הם מצאו כסא, היא ישבה והוא רקד עליה ריקוד צמוד לשמחתה הרבה. בינתיים החלו להפריח מצנחים בוערים לאוויר, דבר שדי הבהיל אותי. המשכתי למאהל שבו התמקמתי, קיבלתי הודעה על אורגיה באוהל מסוים והצעה לפונדו שוקולד באוהל אחר. וכך טעמתי פונדו שוקולד שהתגבש על במבה.
"עוד כמה שנים נספר שהיינו בברנינג מן הראשון בישראל, לא הראשון, אם מחשיבים את הניסוי, אבל הראשון הגדול", מתרגשת מישהי. סביב איש העץ הציבו נרות שיסמנו את מרחק הביטחון מהאש. "קישרו את הכלבים", דרש האיש עם המגאפון.

הרעיון היה להדליק את האיש עם חץ בוער ממרחק, כדי לא להסתכן. פעמיים החץ סטה מהמסלול. לבסוף הגיע למטרה, האיש בער, והפעיל זיקוקים שהוטמנו בקורקבן העץ שלו. כולם מחאו כף כילדים ביום העצמאות. האש עלתה במהירות והאיש נטה ואז קרס. מאות רצו סביב המדורה, צעקו ורקדו בהתלהבות.

האווירה הייתה מצוינת, עד שבעשר וחצי הגיעו שוטרים וסגרו את המוזיקה. לא ברור למי זה הפריע שאנשים נהנים הרחק ממקום מיושב. הם החרימו את מערכת הסאונד והמחשב הנייד של התקליטן. כמה מבקרים הקיפו את מכוניות המשטרה וניסו לשכנע את השוטרים שיחזירו את הציוד. "אנחנו הילדים שלכם", התחנן מישהו. אבל השוטרים המשיכו משם עם הציוד. "מי בעד חיסול הטרור?", קרא מישהו בכעס.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אחלה, תהנו. רק מה? בפעם הבאה, תבקשו רשיון. לא יהיו בעיות. למה לא ביקשתם רשיון? אה. אנרכיסטים. הבנו. טוב. מודרניסט .
  • 23:55
  • 06.10.12

אחלה, תהנו. רק מה? בפעם הבאה, תבקשו רשיון. לא יהיו בעיות. למה לא ביקשתם רשיון? אה. אנרכיסטים. הבנו. טוב.

  •   מודרניסט, זה בדיוק מסוג האירועים שעושים לך כאב בת_ת, הא?  (לת) מורנו
    • 07:45
    • 07.10.12

  •   אנרכיזם באמצע שום מקום? בא תקרא בלינק הבא מה עושה המשטרה למיסיונרים של חב"ד כשהם משתלטים על מרכז ירושלים בלי אישורים מודרניסט או חובב ווזלין?
    • 07:52
    • 07.10.12

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151289896347176&set=a.10150231898867176.371151.260689792175&type=1&theater

  •   נאיבי... "לבקש" רשיון פירושו לעמוד בתנאים לא הגיוניים של המשטרה יואב
    • 08:44
    • 07.10.12

    וגם לשלם הון תועפות, והרבה פעמים הם באים עם דרישות מוזרות של הרגע האחרון או מכפילים את התשלום הנדרש יומיים לפני האירוע (זה קרה לי)
    להחליט אם לשלם למשטרה באירועים כאלה, זה כמו להחליט אם לשלם למאפיה. לפעמים כדאי לעשות את זה כדי לחסוך צרות, אבל לא תמיד זה "הדבר הנכון"

  •   אין כזה דבר כלל "שום מקום" בארץ, ואנרכיזם הוא אנריכזם. בעניין ה"מסיונריות" ה"יהודית": מגיע לנו, כי אנחנו פראיירים, ואין לנו ייצוג בכנסת בעניין בכלל... המשטרה צריכה למנוע גם אותה. המשטרה צריכה להגן על המרחב הציבורי, ויתרה מזאת: המרחב הציבורי צריך להיות ציבורי (הוא לא בדיוק כזה לדעתי...), ובטח ובטח שהמשטרה לא צריכה להפריע לזה לקרות (והיא צריכה עוד תקצוב מהמדינה כדי להיות יותר ציבורית!)...  (לת) תגובה
    • 09:17
    • 07.10.12

  •   הלינק "ווזלין"?! בשביל מה כתבת לו כך??? שמא אולי "הפוסל במומו..."?
    • 11:23
    • 07.10.12

    מה הקשר הלינק הזה??? אולי הוא בכלל התאבד, רק "כי" הוא גילה שאצל החילונים יותר ריקני?????

  •   לא ביקשו רישיון כדי שזה יהיה אירוע חינמי, חוץ מזה זה מרוחק מכל יישוב ולא אמור להפריע לאף אחד. פשוט הרבה אנשים באו לקמפינג על החוף. מודרניסטית
    • 16:09
    • 07.10.12

    מה הקשר אנרכיזם? אם כבר הייתה הרבה יותר בנייה מהרס.

  •   נכון יפה איך שאתם מזדעזעים מעצם הרעיון לבקש רשיון? (: שמונה מאות דיסלייק, המון תגובות נזעמות. רשיון? אנחנו? תיכף נבקש רשיון גם להשתלט על איזו שדרה בתל אביב ולחרבן בחצרות! אז זהו, חמודים. שכן. אתם יכולים לעשות אלף פסטיבלים. מה שאתם רוצים, ולשרוף שם מה שאתם רוצים, ולאכול כמה פנקייקים שאתם רוצים, ולקשקש כמה שאתם רוצים על וזלין(?) - האמת, אם לא מריחים אתכם מקרוב מדי, אתם גם די סימפטים למראה. אבל אם תעשו אירועים בלי רשיון, יבואו השוטרים הרעים ויגרשו אתכם! ואתם תגידו מהפכה, אנרכיזם, אהבה ושלום - ובכל זאת יגרשו אתכם. למה? כי צריך רשיון. לפסטיבל, להפגנה, לכל דבר שקורה בשטח ציבורי. ולמה צריך רשיון? כי, חמודים שלנו, אתם לא לבד בעולם. אבל תבקשו רשיון, באמת. יתנו לכם. תצאו קצת אנרכיסטים ופרועים פחות, אבל יהיה לכם רשיון. ולא יבואו שוטרים! מגניב, אה? יופי! עכשיו להתרחץ (עם סבון הפעם, באמת, נו) - פיפי ולישון. מודרניסט
    • 22:20
    • 07.10.12

    נכון יפה איך שאתם מזדעזעים מעצם הרעיון לבקש רשיון? (: שמונה מאות דיסלייק, המון תגובות נזעמות. רשיון? אנחנו? תיכף נבקש רשיון גם להשתלט על איזו שדרה בתל אביב ולחרבן בחצרות! אז זהו, חמודים. שכן. אתם יכולים לעשות אלף פסטיבלים. מה שאתם רוצים, ולשרוף שם מה שאתם רוצים, ולאכול כמה פנקייקים שאתם רוצים, ולקשקש כמה שאתם רוצים על וזלין(?) - האמת, אם לא מריחים אתכם מקרוב מדי, אתם גם די סימפטים למראה. אבל אם תעשו אירועים בלי רשיון, יבואו השוטרים הרעים ויגרשו אתכם! ואתם תגידו מהפכה, אנרכיזם, אהבה ושלום - ובכל זאת יגרשו אתכם. למה? כי צריך רשיון. לפסטיבל, להפגנה, לכל דבר שקורה בשטח ציבורי. ולמה צריך רשיון? כי, חמודים שלנו, אתם לא לבד בעולם. אבל תבקשו רשיון, באמת. יתנו לכם. תצאו קצת אנרכיסטים ופרועים פחות, אבל יהיה לכם רשיון. ולא יבואו שוטרים! מגניב, אה? יופי! עכשיו להתרחץ (עם סבון הפעם, באמת, נו) - פיפי ולישון.

  •   טיפש! התוהה
    • 12:34
    • 08.10.12

    רק בדבר אחד אתה טועה, שבאמת יביאו להם רישיון.

  •   מודרניסטים אוהבים את אבא אסף
    • 13:12
    • 08.10.12

    אוהבים לבקש רשות. יותר מ20 איש מתקהלים ביחד? אסור בלי רשות. רוצים לנגן מוסיקה בחוף ים מבודד? לא בלי לבקש רשות. לאכול פנקייק? תבקש מאבא משטרה קודם. ככה זה כשמתרגלים לקולר על הצוואר, אומרים תודה כשמוציאים אותך לטיול.

  •   כן, 169 גובה, 50 ק״ג, עם הג׳ינס הגזור והחזייה זאת עם הגוף הכי יפה בברנינג
    • 15:10
    • 08.10.12

    לא בהו ??? ממש!!! למרות שלא היו ערסים, וערבים, קיבלתי מבטים חודרים בשפע. בכלל באתי בשביל לומר למשתתפים שלא ישרפו , כי זה סתם זיהום אטמוספרי. אבל חוץ מן המבטים (המזוגגים) לא הצלחתי לשכנע והם כן שרפו. Wow, איך הישראליות שמנות ומכוערות, הייתי בשוק, הייתי בהלם, איך גברים מתקרבים לכיעור כזה.

  •   פתטי. כל ה"מתקדמים" האלה, שכולם אגב סמולנים, הם חקיינים עלובים של התרבות האמריקנית העלובה.  (לת) כמה "מקורי". מגוחך.
    • 22:50
    • 08.10.12

  •   169 ס"מ על 50 קילו? דני
    • 08:54
    • 09.10.12

    שתאכל משהו

  •   רשיון סליחה לא הבנת את העניין חינם אין דמי כניסה ואין גידור מורן
    • 04:59
    • 13.10.12

    לפי החוק אין צורך לרשיון אז למה אם תילך לים עוד יום יומיים ויהיו
    מלא נשים בים ויגידו לך צריך רשיון כי יש פה מלא אנשים

  •   תגידי לי, את אמיתית? אללה ירחמו  (לת) עינת
    • 09:30
    • 13.10.12

02 הברנינג מן צריך להיות בדרום. במדבר. ולא להזכיר את שנטיפי. ג'ק
  • 00:03
  • 07.10.12

בברנינג מן צריך להיות מקום לספינת פיראטים שנוסעת על גלגלים. כיפת דום עם חבלי באנג'י וקרבות ומכוניות יורקות אש כמו במקס הזועם.
בברנינג מן אוכלים בבוקר פנקייק כחול או אדום ואז הולכים לחנות הבגדים לבחור תחפושת תמורת תחפושת אחרת.
בברנינג מן נותנים ומקבלים.
חוף הבונים עלעק...הייתה כניסה מוזלת לחברי הגנת הטבע?

  •   לא צריך לשכפל בדיוק אותו דבר זיגי
    • 09:20
    • 07.10.12

    בשביל זה יש את נבאדה. היו תחפושות, היו החלפות, היתה כיפה גיאודזית, היתה המוזיקה, היה הוייב הנכון. כולם נתנו וקיבלו וכולם נהנו. אז למה להיות ציני?

  •   זה לא היה בגבולות השמורה, זה היה בחינם, BUT WHY SO GRUMPY?  (לת) עידן
    • 10:37
    • 07.10.12

  •   היה בחינם לכולם. לא פירסמו כי לא רצו אנשים כמוך.  (לת) תלמד לקרא
    • 13:07
    • 07.10.12

  •   למה חובה שזה יהיה במדבר כמו הברן המקורי? דווקא זה היה יתרון לדעתי שהיה לידנו ים :)  (לת) היי ג'ק
    • 16:10
    • 07.10.12

  •   אז מה אם זה לא היה אחד לאחד כמו הברנינג מן? פילו
    • 17:40
    • 07.10.12

    דווקא היו שם מלא חבר'ה שהולכים בדרך קבע לברנינג מן ושמאוד אהבו שהיה להם ים במרחק מטר.
    אמרו שזה חידוש מרענן.
    חוץ מזה, האוקטוברן לא ניסה להיות זהה לברנינג מן. הוא רק קיבל את ההשראה ממנו.
    והיה מדהים.

  •   מה עם קצת היסטוריה ניר
    • 18:49
    • 07.10.12

    הברנינג מן התחיל בחוף של סאן פרנסיסקו, בדיוק כמו בחוף הבונים. חבל שלא באת לבקר, היית מבין עד כמה הארוע כאן, צנוע ככל שיהיה, היה דומה לארוע בבלק רוק. אולי כאן לא היתה פלאיה ענקית, וארט קארס מטורפים, אבל היו מחנות של אוכל גלידות ופונדו, היה מחנה תחפושות, היתה מסיבת מרגריטות, היתה שריפת איש ושריפת temple. והעיקר, היתה אווירת גיפטינג אמיתית. הברנינג מן לא "צריך" להיות בשום מקום, הפלאיה מוקמת היכן שאפשר, בזמן שאפשר ומגיעים אליה האנשים הנכונים, תמיד.

03 רוצים להיות "עם ככל העמים" במדינת היהודים. רחמנות. אסירי ציון עושים מרד. ברור שהמשטרה תגיע. כשיהיה ביומטרי המשטרה תיקח מכולם טביעת אצבע ואחרי שבוע הודעה על שלילת רשיון הנהיגה שלהם (למשל).  (לת) שולה
  • 00:03
  • 07.10.12

  •   מעניין למה קיבלתי דיסלייקים. ישראלים טובים עשו מסיבה ערסלס (ARS-LESS) - ראשונה ואחרונה ולכן רחמנות עליהם.  (לת) שולה
    • 14:34
    • 07.10.12

04 כתבה כיפית. ישר כח!  (לת) קפיטלוס
  • 00:06
  • 07.10.12

05 פיספסו את כל המטרה... ככה זה שמעתיקים בלי להבין.  (לת) אחד
  • 00:08
  • 07.10.12

06 השוטרים לא היו מעיזים לעשות דבר להפנננג חרדי כי היו פוחדים. הגיע הזמן שהשוטרים יפחדו גם נאיתנו  (לת) הגלשנית
  • 00:11
  • 07.10.12

07 תיאור די מדויק דוד
  • 00:16
  • 07.10.12

היה מצויין. תודה לכל מי שיארגן והשתתף.

לא הבנתי למה הכוונה בציטוט הזה:

מארגנת אחת אמרה: "אני פוחדת שיבואו פתאום כל מיני אנשים שיעשו בלגן, ערבים. יש ערבים פה. אבל אנחנו רוצים סלקציה טבעית".

מה הקשר לערבים? וסלקציה טבעית? ציטוט מוזר מאד.

08 ""אני פוחדת שיבואו פתאום כל מיני אנשים שיעשו בלגן, ערבים" רוחה
  • 00:46
  • 07.10.12

רוחניות, שלום, אהבה ושבירת גדרות נוסח ישראל 2012. הכותב אף לא מוצא לנכון להעיר על הגזענות. סבבה וזה.

  •   לא הבנת את כוונת הדובר נסי בגוגל
    • 07:29
    • 07.10.12

    סבבה, וזה.

  •   סיכוי שערבים שחלקם חיים בימי הביניים מכמה בחינות, היו מפריעים  (לת) ערסים ישראלים פחות בלאגן
    • 08:07
    • 07.10.12

  •   מה הקטע הגזעני בהתייחסות לערבים? בושה וחרפה!  (לת) שם אלני
    • 08:48
    • 07.10.12

  •   זו לא גזענות, זו האמת.  (לת) ג'ו
    • 08:48
    • 07.10.12

  •   אני כבר שנים הולך למסיבות ופסטיבלים בארץ ובחו״ל ערן
    • 09:58
    • 07.10.12

    דבר אחד הבנתי והוא זה ההיפיות בישראל איננה שונה ממקומה של תל אביב בישראל: חופש וסובלנות כלפי חוץ בלבד. החשדנות, הגדרות, ההפרדה נשארו. באופן סימבולי המשטרה מקיימת תפקיד של זו שמזכירה לנו היכן אנחנו חיים

  •   ולא ערבים הכותב התכוון ערסים
    • 12:05
    • 08.10.12

    היו ערבים, ואני ישנתי לידם באוהל.. וישבנו וצחקנו ושתינו.. ברח לכתב ב במקום ס

  •   מישל וולבק העיר שהחברה הבורגנית המיינסטרימית הרבה יותר פלורליסטית מכל הקומונות ההיפיות שלעולם לא יקבלו אותך אם אתה לא מספיק צעיר cool ויפה ק
    • 19:17
    • 08.10.12

    בשביל להתקבל כשווה בין שווים בחברה הבורגנית כל מה שאתה צריך זה שתהיה לך חליפה

09 היה מדהיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) pipboy3000
  • 00:57
  • 07.10.12

10 פניה של ישראל היפה, הרוחנית, הקסומה, המחאתית, הנה למשל - משה
  • 01:18
  • 07.10.12

למשל דברי המארגנת: "אני פוחדת שיבואו פתאום כל מיני אנשים שיעשו בלגן, ערבים. יש ערבים פה. אבל אנחנו רוצים סלקציה טבעית".
גזענות ודבורים על "סלקציה טבעית" של הגזעים הנחותים ש"עושים בלאגן" הם עבור צ'יקי וההיפסטרים התל אביבים "אירוע קסום ומלא השראה". לא ברור מה יש כאן יותר, רשע או טמטום.

  •   לא זו אף זו דפנה
    • 07:08
    • 07.10.12

    יצירת מפגעי רעש, זיהום אור, בקבוקי פלסטיק בים ועיתונים על החול - התנהגות בוטה בסביבה חופית טבעית זקוקה לשקט הלילי לצורך קיומה (שערו בנפשכם, יש עוד כמה יצורים בעולם פרט לבני אדם עירומים בהיי טבעי). התנהגות גסה, בהמית, ושטחית.
    מה הם בדיוק עשרת עקרונות הפסטיבל, מה הם באים ללמד והאם הם עשו את זה?

  •   כל מקום בטבע שיהיו בו אנשים זיגי
    • 09:26
    • 07.10.12

    מן הסתם הסרטנים הקטנים יסבלו קצת ליומיים. אז אל תלכי יותר לקמפינג בלילה בחוף, או במדבר או בכינרת או בשומקום. שלא תפריעי. איזה התנהגות בוטה? הפלסטיקים בים היו מיצג אמנות, תסמכי עלי שאספו אותם אחרי זה, בדיוק כמו את הניירות שמהם בנו את עגל הכסף (עוד מיצג). אחד העקרונות הוא "לא להשאיר זכר", מה שאומר ששומרים על הנקיון אקסטרה. "התנהגות גסה בהמית ושטחית" - אין הפוך מזה. גוגל איט.

  •   האספרסו שלך ברוטשילד בטוח אקולוגי יותר....  (לת) העיקר הביקורת
    • 11:52
    • 07.10.12

  •   את מוזמנת לקרוא ולחפש את עשרת עקרונות הפסטיבל halo lor
    • 14:25
    • 07.10.12

    אני הייתי שם והערקרונות קוימו.

11 כן ירבו!  (לת) השרוף
  • 01:45
  • 07.10.12

12 וואו! זה באמת נשמע מלהיב ויפה :-) אבל לא הבנתי דבר אחד...החבר'ה שארגנו את זה לא ביקשו אישור מהמשטרה על התקהלות של יותר מאלף איש?! אתם מבינים שהמשטרה לא הרסה בשביל הכיף אלא רק בגלל שלא הודעתם לרשויות המתאימות..  (לת) אלון
  • 01:53
  • 07.10.12

  •   ברגע שתודיע למשטרה זיגי
    • 09:29
    • 07.10.12

    תצטרך לשלם עבור הרשיון (והארוע הוא חינמי), לארגן אבטחה ושירותים, ומי בכלל מבטיח שהמשטרה תאשר (במקרה כזה שרפת את עצמך)

  •   משטרה צריך כדי למגר את הפשע אלכס מסיס
    • 15:23
    • 08.10.12

    מקריאת התגובת השואלות מדוע המארגנים לא ביקשו רשיון
    מהמשטרה - מתברר שגדל כאן דור של מרובעים אנשי הו-הן
    שסבורים שכדי לחיות אנו זקוקים לרשיונות
    זה מתחיל בריקודים ויגיע למחשבות ולספרים

  •   אתה דובר המשטרה ? אלכס מסיס
    • 15:25
    • 08.10.12

    מקריאת התגובת השואלות מדוע המארגנים לא ביקשו רשיון
    מהמשטרה - מתברר שגדל כאן דור של מרובעים אנשי הן-הן
    שסבורים שכדי לחיות אנו זקוקים לרשיונות
    זה מתחיל בריקודים ויגיע למחשבות ולספרים

  •   מרובעים אלכס מסיס
    • 18:33
    • 08.10.12

    מקריאת התגובת השואלות מדוע המארגנים לא ביקשו רשיון
    מהמשטרה - מתברר שגדל כאן דור של מרובעים אנשי הן-הן
    שסבורים שכדי לחיות אנו זקוקים לרשיונות
    זה מתחיל בריקודים ויגיע למחשבות ולספרים

13 חבורה של היפים משועממים, תמצאו חיים  (לת) חיים
  • 02:12
  • 07.10.12

  •   צודק, בואו תעשו אתנו שבת.  (לת) פוצי החתול
    • 07:27
    • 07.10.12

  •   נכון, תורידו אפליקציה חדשה ותעשו שופינג ג
    • 10:20
    • 07.10.12

    ואחרי זה תתפלאו שוב למה אתם לא מאושרים

  •   right back at you רוני
    • 16:46
    • 07.10.12

    עדיף להיות היפי מאשר מישהו שסתם כותב תגובות שונאות כי הוא כועס. תמצא אתה את החיים הנכונים יותר, כאלה שלא יעוררו בך רצון לפסול מישהו שעושה משהו טוב...

  •   הנה מצאנו חיים, אבל נראה שאתה לא כל כך אוהב אותנו. למה? מה אכפת לך? ישבנו לך על העציץ?  (לת) תחזור לראות טלויזיה, טמבל
    • 18:26
    • 07.10.12

14 לא משנה מה תחגגו, המדינה היא מדינת משטרה  (לת) מתיסיהו
  • 02:23
  • 07.10.12

15 הכל נשמע יופי עד ההערה הגזענית נגד ערבים  (לת) יוסי
  • 02:24
  • 07.10.12

16 נשמעדורון שמע שמשם גם שיגרו המזל״ט  (לת) דורון
  • 02:29
  • 07.10.12

17 אנחנו רוצים סלקציה טבעית ליאת
  • 03:05
  • 07.10.12

שלא יבוא ערבים???! העיקר שהחיוך לא יורד מהפנים של כולם

18 Idiot policmen, nice organisation  (לת) Open ur eyes
  • 03:22
  • 07.10.12

19 "אני פוחדת שיבואו פתאום כל מיני אנשים שיעשו בלגן, ערבים. יש ערבים פה. אבל אנחנו רוצים סלקציה טבעית". גזענות זה מגעיל, גם אם מדובר בכביכול היפים מגניבים.  (לת) chu
  • 04:38
  • 07.10.12

  •   ערבים זה שם הקוד החדש ל"ערסים", הכוונה היא "ערבים יהודים או ערבים מוסלמים זה אותו הדבר, ברברים שדוקרים ומתחילים עם הבנות"...ככה הפולנים מרגישים יותר עליונים ואמריקאים  (לת) אבי צנעני
    • 17:26
    • 07.10.12

  •   אבי - אתה כמעט צודק. תקן ל "מתחילים עם הבנות בהטרדות אלימות, כדי שהחבר שלהן יצטרך להתערב ותהיה "סיבה" לחכות לו בחוץ ולדקור אותו"  (לת) פולני
    • 12:50
    • 08.10.12

20 פשוט איכס ..
  • 04:50
  • 07.10.12

איכס

21 פקחי שמורות הטבע נעלמו בהמון ואכלו חביתה מבצע צבים  (לת) שמירת טבע מתה
  • 04:59
  • 07.10.12

22 אהבה רק נטולת ערבים בבקשה ציפי
  • 05:49
  • 07.10.12

אבל כיוון שמדובר באנרכיסטים דל'ה שמטה זה נסלח .

23 נשמע טוב. אשמח לבוא בשנה הבאה  (לת) ניר
  • 06:30
  • 07.10.12

24 לא הבנת למה באה המשטרה? להצית אש בשמורת טבע, ליצור פסולת (אומנותית) בלי אישור על הים, התקהלות ללא אישור של 1200 איש הם עבירות על החוק ולא ברור לי גם איפה היו הפקחים של רשט"ג  (לת) האביר מצידון
  • 06:37
  • 07.10.12

25 ארוע בית ריק (הקיבוץ) בירושלים נראה הרבה יותר כפי ויצירתי ונטול סממני גזענות ויחצנות . הקישור בפנים Josef
  • 06:49
  • 07.10.12

https://www.facebook.com/pages/%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%99%D7%A7/287277191299369

26 שלא יבואו ערבים? בחירת המילה אומרת הכול. ממש יפי נפש אמיתיים. ערכיים ואיכותיים.  (לת) רק סלקציה
  • 07:15
  • 07.10.12

27 מה המסר של ברנינג מן?  (לת) נשמע ריק ומעוות!
  • 07:17
  • 07.10.12

  •   רק הארוע הכי מדהים על הכדור זיגי
    • 09:36
    • 07.10.12

    המסר הוא יצירתיות, חופש, (משם עניין העירום), ביטוי עצמי (התחפושות), נתינה, אין אינטרסים מסחריים (אסור להציג פרסומות), כולם מתקבלים (עזבו את ההערה הגזענית בכתבה), ארעיות (האירוע זמני אז "קארפה דיים"), נתינה ללא ציפייה לקבלה, נקיון טוטלי של השטח אחרי שעוזבים (אין פחי זבל, כל אחד לוקח את הזבל שלו חזרה הביתה). תאמינו או לא, הארוע הזה שינה לי ולעוד כמה אנשים את החיים.

    http://www.burningman.com/

28 זה ברי סמל המיינסטרים המסחרי. איפה הביקורת?  (לת) אלברט
  • 07:18
  • 07.10.12

29 הבהרה לעניין "הערבים" משתתף
  • 07:22
  • 07.10.12

--->ההערה לגבי הערבים הוצאה מהקשרה. ברנינג מן הוא לא פוליטי באותה מידה שהוא לא מיסחרי. היו לנו כל מיני הצעות וגם מחשבות לעשות את האירוע בסימן "שלום" וללכת לכל מיני קבוצות ולבקש מהם לבוא זה לא העניין פה. ברנינג מן הוא כן אירוע של ממשתתפים בו (להבדיל מאירוע של צופים), וכל מי שרוצה להשתתף מוזמן (ואכן, באירוע וגם באירוע הקודם היו ערבים מחיפה שבאו כמו כל אחד אחר).
---> בסלקציה טבעית (בחירה אולי פחות מוצלחת של מילים) התכוון הדובר, שאנחנו מעוניינים בראש ובראשונה במי שבא להשתתף (וכל מי שרוצה להשתתף מוזמן, ללא הבדל דת גזע ומידת נעליים), להשתתף אומר לתת משהו מעצמך כמו גם לקבל. זהו. הכוונה היא לעשות את האירוע הבא במקום יותר מרוחק כך שמי שרוצה לבוא יבוא, אבל ישקיע בכך יותר מאמץ, כך ינופו ה"טרמפיסטים" אם זו מילה מתאימה.
---> שמירת הטבע: ביום שני התאספו כ-40 איש, בתאום עם מועצה אזורית חוף הבונים, כדי לנקות את החוף ואיזור החניה. במהלך האירוע התהלכו אנשים עם שקיות זבל וניקו את החוף עוד. כל מי שחנה שם התבקש לנקות את הסביבה שלו בצורה יסודית. חוף הבונים, אחרי אירוע של 2000 איש (הערכת המשטרה) יהיה נקי יותר מלפני האירוע.

  •   תודה,  (לת) הסבר טוב
    • 09:11
    • 07.10.12

  •   ההבהרה הזאת לא הבהירה כלום נטע
    • 09:16
    • 07.10.12

    א. איך מבדילים בין משתתף אוטנטי לבין משתתף טרמפיסט, אם לא בכלים גזעניים-תרבותיים? אפשר לכבס את המילים שוב ושוב אבל כולם מבינים את הכוונה. לא בא לכם על ערבים, ערסים, או אנשים שתיאורטית יכולים לאיים על הבועה המלאכותית של השלווה.
    ב. הערבים מחיפה שבאו כמו כל אחד אחר, לא יהיו עלה התאנה של האמירה הזאת. בצדק עשה הכתב צ'יקי שלא פירש וביאר אותה, ורק הביא אותה כמו שהיא. תאכלו את המילים שאתם אמרתם.

  •   לא עיינת כ"כ בכתוב, הנה אני אעזור לך משתתף
    • 14:57
    • 07.10.12

    א. משתתף אותנטי הוא משתתף שבא לתת מעצמו ולקבל מאחרים. וגם, כל מי שרוצה להשתתף מוזמן, ללא הבדל דת גזע ומידת נעליים.
    ב. 2000 איש על החוף ואת נרעשת מאמירה של משתתפת אחת. לא רצו לעשות כותרת פוליטית לאירוע, אבל כנראה שאי אפשר לקבל כל דבר בחיים.
    ואני אוסיף גם ג. למרות שלא שאלת:
    העקרון הראשון של ברנינג מן הוא "הכללה רדיקאלית" כל מי שרוצה יכול להשתתף. http://midburn.org/?page_id=12

  •   מה הסיפור, נטע? את כן מתרועעת עם ערסים יהודים או ערבים?  (לת) מושיקו
    • 16:02
    • 07.10.12

  •   לא מבינה מה לא ברור מיכ מיכ
    • 17:00
    • 07.10.12

    אם מקיימים פסטיבל של אהבה וזרימה כל בחור שלא יכול להתמודד עם קצת חופש וחייב להסתכל ולנעוץ מבטים בנשים ובגברים הערומים כאחד - לא מתאים שהוא יבוא לפסטיבל.
    מה לעשות שאנחנו חיים כבר מספר שנים ודי ברור שערסים ישראלים וערבים כאחד לא מתאימים להשתתף.
    זו הסיבה שלא ביארו עבורך את המשפט, הבנת? זה שקוף ולא צריך להסחף עם שוב התיפיפות. אם את היית בוחרת להוריד חזייה לא היית רוצה שיבהו בך. נ ק ו ד ה.
    ולמקרה שלא הבנת עדיין, זה לא קשור לגזענות זה קשור לעובדה שלא כל קהל מתאים לכל פסטיבל. יש אנשים שאין להם מה לחפש בפסטיבל טראנס ויש כאלה שאין להם מה לחפש בערבי ג'ז אבל בגלל שאין בהם עירום והם לא בחינם, אין לשאר הקהלים סיבות להגיע.

  •   הבהרה להבהרה? ניר
    • 19:08
    • 07.10.12

    נטע, אני רק מששתף, אבל אולי אצליח להבהיר עוד. *כל* אחד מוזמן לארוע, אין אנשים שנמנעת מהם כניסה על רקע זה או אחר. ובכל זאת בארוע אנו מחפשים אנשים בעלי תפישת עולם של נתינה, ללא תלות בדת גזע ומין. וכן, עם ערבים, ערסים, או כל מיעוט אחר שתבחרי לקרוא לו בשמות גנאי מוזמן - כל עוד הוא מגיע ברוח הארוע לתת, לתרום, להתבטא ולכבד.
    "טרמפיסטים" הם אלו שלא באים ברוח הארוע. הכוונה היא לאנשים שבאים, רוצים רק לקבל ולא רוצים לתת. תתפלאי, יש גם הרבה יהודים וצפונים (אני מחפש את הניגוד לערבים וערסים) שהם כאלו, וגם הם אינם שייכים. ואיך מצליחים להבדיל? בקלות? עושים את ההגעה לארוע קשה יותר, הופכים את האורע למאתגר יותר, וכך יודעים שרק מי שבאמת רוצה לבוא יבוא.
    אני, אישית, מאוד אשמח לראות אותך איתנו בארוע הבא.

  •   עוד זה מבהיר לטובה, באה זו (מיכ מיכ) ומעמיקה את ההתבדלות הגזענית  (לת) מתנדב להצטרף כמכוון אהבה אמיתית לפעם הבאה
    • 14:17
    • 08.10.12

  •   אענה בקלות פלומה
    • 15:56
    • 08.10.12

    א. איך מבדילים בין משתתפים אוטנטים לטרמפיסטים? בקלות רבה,
    בברינג מן אתה אמור מצד אחד להיות חלק מצד שני לדאוג לעצמך לכל הדברים שתצטרך, כמו אוכל או מים ומתנות לאחרים.
    מי שבא "להתקרחן" מהר מאוד יאבד את עצמו, או יתיבש כי הוא לא דאג לעצמו, אנשים יעזרו לו- זה כמובן אבל הוא לא דאג לעצמו לגוף שלו, אז זה לא ישנה.
    ואז מפה יש 2 אפשרויות, או שהוא לא יבוא יותר, כי זה לא מה שהוא רגיל אליו, או שפתאום שנה הבאה הוא יבוא מוכן אכפתי ודואג, יודה לאנשים שעזרו לו ויכבד את המדבר. שמעתי על כאלו.

    ב. הערבים בחיפה הם כמו כל הערבים בארץ,הם אנשים שברמה התרבותית ההוויתית מוגדרים ערבים.וזהו.

  •   "ברמה התרבותית ההוויתית מוגדרים כערבים" זה כיבוס הגזענות המושרשת בדיבור היומיומי הישראלי חובב פלומות
    • 17:16
    • 08.10.12

    להיתפס להגדרה הפורמלית של ערבים כערבים זה נחמד ומכבס, אבל בתכלס, המילה 'ערבים' בשפה העברית הפכה לכינוי גנאי.
    אותה בחורה היתה יכולה להתשמש במונחים כמו 'ערסים' או 'טרמפיסטים' אבל יצא לה טבעי 'ערבים'. עד כדי כך מוטבע ומושרש בנו הערבי כערבי רע. זו גזענות.
    אני לא נגד הפסטיבל וזו נראית לי יוזמה ברוכה, אבל יהיה נחמד אם בפעמים הבאות תרחיבו קצת את מושג האהבה.
    בהצלחה בהמשך

  •   מרחיבים את מושג האהבה פרויוכוס
    • 22:16
    • 10.10.12

    צעד-צעד בקטנה.

    אז מישהי אמרה "ערבים" ויש לה בעיה עם זה. סבבה לה. בפועל לא היתה שם שום סלקציה בכניסה ולא העיפו משם אף אחד. אבל לך כנראה קשה עם העובדה הזו כי נעים לך מסיבה כלשהי לראות את כולם כגזענים. אז המשקפיים שלה אולי ככה עכורים, אבל גם שלך לא משהו.

30 אוקטוברן ישראל ציפי
  • 07:26
  • 07.10.12

חזרתי לפני כמה שעות היה מדהים, שמחתי לראות מאות בני נוער בישראל איכותיים הם סייעו לכולם ודאגו האחד לשני שלא יחסר כלום, לגבי כל האנשים שהגיבו וכתבו כמה דברים מיותרים אני לא אגיב כי אחד העקרונות של הקהילה שלא שופטים את האחר, אני מפרגנת לכתב שהצליח להעביר את האוירה באמת כמו שהייתה ואני מאחלת לכולם רק טוב

31 Burning man in San Francisco was 18 years later Flower child
  • 07:27
  • 07.10.12

Burning man started at breaker beach in San Francisco 18 years after 1968

32 בילוי של היפים, רמה נמוכה, אף אחד מהמגיביםעכשיו י הלי
  • 07:31
  • 07.10.12

מהמגיבים לא היה שם. זה לא שונה בהרבה מכל מסיבה פרטית אחרת עם עירום. ממש סלקציה טבעית של דפוקים וחבוקים - כך זה נראה לפי הכתבה, בלי מחשבה, בלי משמעות ובלי תוכן של ממש.

  •   אני הייתי זיגי
    • 09:40
    • 07.10.12

    היה מדהים. זה לא פסטיבל טראנס, זאת לא מסיבת טבע, זה לא שנטיפי, זאת לא מסיבת תחפושות, זאת פשוט סביבה מדהימה עם אנשים יצירתיים ווייב מדהים. הנה, תקראי - http://www.burningman.com/

  •   תגובה ציפי
    • 10:16
    • 07.10.12

    אני הייתי שם ואני ממש לא דפוקה ואפילו לא מתקרבת להגדרה כי למדתי שאני לא מגיבה ובטח לא משמיצה משהו שאני לא מכירה, לשמחתי הרבה יש מספר לק קטן של אנשים שכן מבינים את המשמעות של עשרת העקרונות של הקהילה ורק טוב יכול לצמוח מזה שתהיה לך אחלה שנה עם המון אהבה ובלי שיפוטיות כלפי מה שלא מוכר לך

  •   מאיפה את יודעת? היית?  (לת) שויון לכל
    • 14:05
    • 07.10.12

  •   היית? דיאן
    • 17:54
    • 07.10.12

    לא. אז בבקשה לא לשפוט לפני שלקחת
    חלק. תודה.

33 הגזענות היא המחלה ,נגעלתי אנוכי
  • 07:40
  • 07.10.12

מעניין שהכותב התעלם לגמרי מההערה המזעזעת הזו, התעלמות קרובה לשתיקה שבהסכמה. הברנינג מן הישראלי הוא מפגן של אסקפיזם ואם הערת המארגנת מייצגת, אז גם של גזענות מהסוג המכוער ביותר, גזענות עם צדקנות עצמית- פיחס

34 חוף הבונים זו שמורת טבע, אסור להכניס גנרטורים, מוזיקה רועשת וכו׳ השרוף
  • 08:26
  • 07.10.12

יש שם בעלי חיים שצריך לכבד, לכן הפסטיבל המבורך לא צריך להתקיים שם אלא במדבר, כמו בנבאדה.

35 למה מכל דבר עושים פה הפגנה לכאן ולכאן...למה כל כיף או בילוי צריך כביכול להעביר מסר בעד או נגד משהו.אתם כבר לא יודעים לבלות בלי כל התייפייפות ובלי ההכרזות הבומבסטיות בדרך כלל ריקות מכל תוכן מחדש.אפילו את הערבים והסלקציה הצליחו להשחיל לסתם הפנינג..עם בהפרעה.  (לת) פלוטו
  • 09:03
  • 07.10.12

36 אור-לי בר לב, בחסות מלאה של ח"כ דב חנין, חד"ש, הקרן החדשה וכדומה - לדעתי, אנשים שאולי רואים את האזרחים - כפתקים בקלפי בלבד - זייפו וייזייפו (בקרוב בחירות...) דברים "חברתיים" - לדעתי, אז אנא אל תהי צבועה, אם (רק אם) זה מה שאת בלבד...  (לת) דמוקרטיה
  • 09:08
  • 07.10.12

37 מסיבות יריב חמו
  • 10:11
  • 07.10.12

כל מסיבה מסוג זה זה ברכה בורא עולם אוהב מסיבות ומוזיקה

38 ה-ברנינג מן הישראלי ! יוני
  • 10:33
  • 07.10.12

היה מדהים ! איזה כיף...

39 לדעתי זה פסטיבל של כאלה שלא חסר להם כסף (לא של אנשים שקשה להם בחברה הישראלית...)? האם אולי מדובר ב"מהפכה של" צביעות גועלית ביותר?????  (לת) אני רק דעה ושאלה
  • 10:45
  • 07.10.12

40 משה סילמן לא היה שם  (לת) אמנות או נמות
  • 10:49
  • 07.10.12

41 ראיתי איך אור-לי בר לב התאכזבה בחורף לדעתי - מכך שהעם אולי נטש (כה) מאוד את "המחאה"... אולי אין להתפלא, אם העם אכן נטש את "המחאה"!  (לת) No.
  • 10:49
  • 07.10.12

42 מדוע מכל דבר עושים פה הפגנה לכאן ולכאן...למה כל כיף או בילוי צריך כביכול להעביר מסר בעד או נגד משהו.אתם כבר לא יודעים לבלות בלי כל התייפייפות ובלי ההכרזות הבומבסטיות.אפילו את הערבים והסלקציה הצליחו להשחיל לסתם הפנינג.עם בהפרעה  (לת) פלוטו
  • 10:58
  • 07.10.12

43 מדוע רועי צ'יקי ארד ו'הארץ' לא סיפרו שזה הולך לקרות? אין דבר, עיתון עויין ושאינו רק מגמתי, לדעתי... צוחק זה שצוחק אחרון!  (לת) צוחקים עליכם
  • 11:53
  • 07.10.12

44 אז למה אתה מפרסם את זה? מי שצריך לדעת כבר ידע  (לת) ברנרית
  • 12:22
  • 07.10.12

45 היה מדהים!!! ראו שם את ישראל היפה...לא תאמינו אבל לא נשאר טיפת לכלוך על החוף  (לת) נ
  • 12:33
  • 07.10.12

46 לא היה ערס אחד...היה מקסים-ישראלים טובים ומנומסים  (לת) חן
  • 12:35
  • 07.10.12

47 במדינת המשטרה המשטור כבר מופנם והאסור קל לשליפה  (לת) מותר האדם מותר
  • 12:38
  • 07.10.12

48 חבל שיצאה כתבה על האירוע...חבל שיהפוך לאירוע המוני..  (לת) דנה
  • 12:40
  • 07.10.12

49 מטומטם אך לא מזיק. הרבה יותר סימפטי מההפנינג במאחז "אש הקודש" לרגל כניסתו לכלא של מתנחל שהכה פלשתיני  (לת) פרופורציה
  • 14:46
  • 07.10.12

50 הלך על הפסטיבל. פרסום כזה יביא 30 אלף אנשים בשנה הבאה כולל משטרה. חבל צ'יקי, יש דברים שהשתיקה יפה להם.  (לת) בועז
  • 15:30
  • 07.10.12

  •   כל חופי הארץ אמורים להיות שלנו, ותמיד תמיד, יא צבוע אגואיסט שכמותך!  (לת) יש גם דברים שהשתיקה מכוערת להם
    • 15:47
    • 07.10.12

51 בושה - מקדמים סחר בסמים וגזענות! Eli
  • 15:30
  • 07.10.12

מתי נתעורר? החברה האל נותנים לגיטימציה לילדים שלנו לעבור על החוק, להשתמש בסמים לא חוקיים, ולממן קרטל סמים ענק שהנהנה העיקרי ממנו הוא האויבים שלנו והקורבן הוא אנחנו. ואם אתם כל כך יפי נפש לאפשר ״חופש״ ו״אהבה״ אז לצה גזענות??? סלקציה טבעית? אתם השתגעתם? כנראה שיותר מדי סמים...בושה. מדינת סמים. מתלוננים על הכלכלה, דיור, ויכולת השתכרות, אבל כסף לסמים יש, אה? חומר למחשבה...

  •   חמור מאוד אם זאת היתה גם מסיבת סמים (אם כן, אז כמה סמים היו?)... האם גם במאהל רוטשילד היו אולי סמים?  (לת) טינוקת בט'
    • 15:53
    • 07.10.12

  •   "סמים"....לך חפש משהו אחר לנבוח עליו, בור שכמוך  (לת) עידן
    • 19:06
    • 07.10.12

  •   "סמים" שוקו
    • 19:40
    • 07.10.12

    "סמים" גדלים באופן טבעי ובחינם עם קצת השקיה ושמש.. הם מרחיבים את התודעה ומעירים מתרדמה. למי הזכות לקבוע מה "חוקי" ומה לא? למה צריך להכניס בנו כל כך הרבה פחד כדי שנתרחק מדרך הטבע להעביר לנו מידע על עצמנו?

  •   GOLEM VIEW.  (לת) me
    • 22:01
    • 07.10.12

  •   "למי הזכות לקבוע מה "חוקי" ומה לא?" Danny
    • 16:13
    • 08.10.12

    למחוקק...
    למה שלא תעלים מיסים? אולי גם תרביץ פה ושם? או תנהג שיכור?
    תגדל מה שאתה רוצה ותזיק כמה שאתה רוצה לעצמך (או לא)... אבל תכבד את חוקי מדינת ישראל ואל תארגן ארועים שתומכים בסחר בסמים. סחר בסמים זו מכת מדינה שמסכנת חיים בכל השכבות לא רק ברמת השימוש אלה גם ברמת החנוך.

    סמים פסיכואקטיביים או סמים משכרים

    בעברית המודרנית, "סם", המשמש כקיצור נפוץ למושג סם פסיכואקטיבי, הינו חומר הפועל בעיקר על מערכת העצבים המרכזית. הוא משנה את תפקוד המוח, וכתוצאה נגרמים שינויים זמניים (בדרך כלל) בהכרה, תפיסה, מצב רוח או התנהגות. שימוש בסמים פסיכואקטיביים מסוימים עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים כבר מהפעם הראשונה. שימוש במרבית הסמים הפסיכואקטיביים שלא במרשם רופא אסור במרבית מדינות העולם ונחשב לעבירה פלילית חמורה. מספר מועט של סמים פסיכואקטיביים ובעיקר אתנול ("אלכוהול" בשפת היומיום) חוקי ברוב המדינות, אך מוטלות הגבלות על צריכתו, למשל איסור מכירה לקטינים.

  •   מי שלא מכיר את ההיסטוריה של גבול מצריים לא מבין על מה התגובה הזו מדברת... Danny
    • 16:16
    • 08.10.12

    קו אספקה של נשים, סיגריות, וסמים (שכל הצרכנים הם "מלח הארץ"), שהפך מהר מאוד לקו אספקה של נשק, מחבלים מתאבדים והיום תומך ישירות באל קאידה.
    תתעוררו!

52 בשנה הבאה בכסף? הפרומו היה בחינם, אבל אך ורק למי שנוח למארגנים? במקום שבו שורפים בובות, עוד ישרפו בעלי-חיים???  (לת) ולא למתירנות מינית
  • 15:56
  • 07.10.12

53 - רוני
  • 16:41
  • 07.10.12

גם אני לקחתי חלק בפסטיבל הזה, והוא באמת היה נהדר. יש משהו מאוד נעים בלראות מאות אנשים בוהים במדורה אחת, יושבים במעגל, וחולקים את כל מה שהם, ואפילו מה שהביאו מהבית. נעים ואפילו נוסך תקווה.
אני עצמי מאוד מאמינה בכל המחשבה ההיפית החברתית הזו, אבל אני גם פרקטית, ולרוב לא מתמסרת לפסטיבלי אהבה איזוטריים מלאים באנשים שעונים על הכל ב"האהבה תנצח". תמיד הייתי צריכה דרך עם הגיון והתמודדות אמיתית עם העולם כדי להאמין בה.
ודווקא שם, בברנינג מן הישראלי הראשון, (או השני), הכל היה מאוזן. היו שם אנשים שכל מהותם בחיים "האמיתיים" היא קפיטליסטית ואגואיסטית, אבל שם, הייתה הרגשה שכולנו אחד. באמת.
ותודה רבה לכל מי שארגן וטרח כדי להביא לפה קצת מהטוב שאמור להיות אצלנו, דווקא כישראלים, כל הזמן. תודה.

54 חבל ולוולה
  • 17:52
  • 07.10.12

שאני בן 63. ולא אוכל להנות משריפת בובות בגלגול הזה. איזה כיף זה להיות צעיר ולדעת להשתגע.

55 כקצין בצה"ל שנכח באירוע פילו
  • 17:55
  • 07.10.12

אני רק רוצה לשבח את המארגנים.
היה אירוע מדהים ומיוחד שהיה מורכב מאנשים יפים ואוהבים.

ביום הראשון שהגעתי עם חברים שלי, פתחנו אוהל בקצה הכי מבודד וצחקנו בציניות על כל הקטע ההיפי המוזר הזה שנראה לנו שהולך להיות. יומיים אחרי זה כשחזרנו הביתה, היינו אנשים אחרים.
מעולם בחיי לא לקחתי חלק בחוויה שכזאת, וממש לא היה צריך להשתמש בסמים כדי להרגיש חלק ממנה (שוט של טקילה ונגינה על גיטרה ליד מדורה עשו עבודה טובה מאוד בפני עצמם, והם די חוקיים לפי מה שזכור לי...).

הערת ה-"ערבים" קצת נראתה לי מוזר, כי היא ממש לא תאמה לרוח האירוע, אבל מי שרוצה הסבר קצת יותר טוב כדאי שיקרא את תגובה 29 לפני שהוא מאשים בגזענות.

בנוגע למשטרה שהגיעה... אולי באמת לא דאגו לאישורים הדרושים, אבל אני חושב שהיה מקום להתחשבות. סך הכל לא הייתה אף פגיעה בשום איש או מקום (הייתם צריכים לראות כמה דאגו שלא ייזרק זבל על החול!).
אבל שוב, חוק הוא חוק. אני רק שמח שביומיים הראשונים אף אחד לא הרס את השהייה שלי שם (=

ממליץ בחום לכולם להפסיק להיות כאלה צרי מוח ולקרוא את "עשרת החוקים" שקבעו מארגני האירוע. ( http://midburn.org )

  •   תודה בשם כל המשתתפים  (לת) ציפי
    • 20:38
    • 07.10.12

  •   כיף לקרוא את התגובה, דוגמא לזה שצריך להשאיר ראש פתוח ולא לפסול ולקבל המון מי שגם הייתה שם
    • 21:37
    • 07.10.12

    היה באמת ארוע מדהים ולדעתי לא היה צריך שום אישורים , הרי תאורתית זה היה קבוצות של אנשים שכל אחד היה אחראי על עצמו , בלי נותן חסות או איזה גוף שהרוויח מהעסק פרט לאנשים עצמם, כל אחד ואחת שהיו שם..אז למה צריך אישורים? אבטחה ? מכבי אש? כל הדברים האלו עולים כסף ואז כבר זה לא היה בחינם

  •   רגע, אתה סג"ם או סגן? בעצם. מה זה משנה שאתה קצין?  (לת) חפ"ש
    • 22:12
    • 07.10.12

  •   אני סרן פילו
    • 10:56
    • 08.10.12

    ותאמין או לא, יש אנשים שמאמינים שלקצינים בימינו עדיין יש ערכים כמו אהבת הארץ, אחריות אישית ודאגה לזולת.
    כתבתי את זה נטו בשביל כל הטוקבקיסטים שירדו על המשתתפים שהם היפים ומסוממים שלא אכפת להם מכלום.

    עכשיו רד ותן לי 20.

56 ברור שבמסיבות אסיד בחורשות איפה שיש כדורים וסמים על טובים המשטרה גדולה
  • 18:37
  • 07.10.12

המשטרה היא נחנחית בצורה מ געילה,במסיבותשלהספידים הכבדים אין שום החרמות מצד המשטרה ואם מצליחים לתפוס כמות כדורים/סמים אז זה על קטנטנים עם כמות קטנה,הם חוטפים "סחר" ומשפחות הפישע נעלמים מהשטח..

57 היום שאחרי ענת
  • 00:55
  • 08.10.12

צי'יקי. אתה נסעת בשבת אחרה"צ. ההמשך היה מדהים כמובן, עם הרבה פחות אנשים. ש20:08 שרפנו את המקדש, בחיבוק קבוצתי עם קערות טיבטיות ואומים. היה מאות חיבוקים ועוד אלף שיחות מעולות וחוויות. בבוקר קיפלנו את הכול ועזבנו את החוף הושאר נקי כאילו לא היינו שם

58 המשטרה לא סגרה את האירוע דיאנה אפ
  • 02:45
  • 08.10.12

אנשים עדיין נמצאים בחוף גם היום מסיימים לפרק. אל תהיו כאלה, תימענו ממילים לא יפות. אם הייתם באים לחוף , לא הייתם בכלל צריכים לשחרר מילים כאלה , לא מהפה וגם לא דרך האצבעות

59 חבורת מטומטמים קטנים...מסכנים ההורים שאלה ילדיהם.....  (לת) יעקב
  • 03:23
  • 08.10.12

  •   אני אמא גאה ציפי
    • 23:29
    • 08.10.12

    גם אני וגם ילדיי השתתפנו ואנחנו מאוד גאים, הייתי מאחלת לאמא שלך שתשלח אותך לפסטיבל כדי שתלמד לפרגן

60 מה זה הכתבה הגזענית הזאת?!מה הבעיה עם ערבים! אנדראה
  • 10:00
  • 08.10.12

הם חלק מהעם שלנו!אני לא מאמינה למה שאני קוראית!

61 רק רציתי להגיד תודה תודה תודה!! לוחם האור
  • 11:03
  • 08.10.12

לכל מי שנתן יד בדבר...... האירוע השבטי הכי טוב שהיה ב2012 בדוק!!!!!!

62 קצת יותר ידע על הפסטיבל, ולפני הדעות הקדומות והשליליות שרובצת בתגובות פה . תדעו על מה מדובר, לשפוט ללא ידע אין זה חכם . המשפט המפורסם "חיה ותן לחיות" צריך יותר להדהד במודע שלכם. תום
  • 11:20
  • 08.10.12

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A8%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%92_%D7%9E%D7%9F

63 מדינה עצובה עם אנשים עצובים רון
  • 12:07
  • 08.10.12

איך בכתבה ככ יפה יש ככ הרבה הערות מטומטמות.. קשה לכם לקבל את זה שיש אנשים אוהבים במדינה? תקומו מהכסא הכועס שלכם ותעשו עם עצמכם משהו

64 בעניין המשטרה.. כמו דיוקים רן
  • 12:10
  • 08.10.12

זה לא היה מסיבה/פסטיבל שגבו כסף, ככה שבעיני המשטרה זה פשוט המון אוהלים על החוף שארגנו בסופונטיות במות ועמדות.. לפי החוק אין איסור על מפגשים חברתיים בחוף.. צריך להיות שם כדי להבין מה הלך ואיך זה היה בנוי.. הכל היה חוקי למהדרין

65 זן חדש של היפים גזענים- רק בישראל!! מיכל פ
  • 13:00
  • 08.10.12

ההבהרות האלה לא הבהירו דבר כמו שכבר הזכירו פה באחת התגובות. לא מתקבל על הדעת שמארגנת אירוע תגיד שהיא פחדה שיגיעו ערבים.. גם אם התכוונה לערבים מוסלמים או ערבים יהודים (אמתלה מוזרה באחת התגובות אבל בסדר..) זה פשוט הזוי.. גזענות זה לא חדש אבל לפחות עד לפני כמה שנים היית מתבייש שיש לך דעות חשוכות..

66 לא לכל התקהלות אנושית צריך אישור של המשטרה, מי שחושב כך- מפחיד אותי מאוד  (לת) אזרח
  • 16:49
  • 08.10.12

67 ברניגמן יעקב
  • 17:09
  • 08.10.12

הייתי בערב השני והיה נפלא. סדר וארוע עם שקט !!!לא ישראלי ממש מדהים שאפשר גם כך

68 תיקון 1986 הפסטיבל קיים 26 שנה בארה"ב....  (לת) תיקון קל בתאריך
  • 17:14
  • 08.10.12

69 אין שום שמץ של גזענות בבברניג מן הישראלי, נהפוך הוא חופשן
  • 17:17
  • 08.10.12

אין שום שמץ של גזענות בבברניג מן הישראלי, נהפוך הוא

הנה 10 עקרונות הברנרים

עשרת העקרונות
(באדיבות אסף כץ)

אהלן, אני אסף.

הפלאיה ניים שלי הוא דודלס Doodles . (לא דריה, לא קולקטד.)

לאלו מכם שלא מכירים אותי אני רק אספר שאני ברנר ושהיתי בפלאיה ב2009 ו2011 והקיץ אני עתיד לחזור שוב הביתה (כבר יש כרטיס כניסה וכרטיס טיסה).

בכל התהליכים שהיו עד כה בנסיון לבנות קהילה ברנרים שיצא לי להיות חלק מהם תמיד עלה בי חשש שמי שלא היה "שם" עלול ללכת לאיבוד, אז ישבתי עם עצמי וחשבתי מה היה עוזר לי להבין לתוך מה אני נכנס ואילו "כללים ונהגים" כדאי שיהיו ידועים לי ואכבד אותם. למען הסר ספק זהו אינו מסמך נוזף שמחייב את באי המאמא ברן אלא יותר קוים כלליים המבוססים על עשרת העקרונות של אירוע ברנינג מן והפרשנות האישית שלי אליהם לפי מיטב הבנתי. תרגישו חופשי לתקן או לערוך את המסמך לפי ראות עיניכם.

Radical Inclusion

Anyone may be a part of Burning Man. We welcome and respect the stranger. No prerequisites exist for participation in our community.

קבלה קיצונית:

כל אדם יכול להיות חלק מברנינג מן, מאמא ברן וכל אירוע של קהילת הברנרים בישראל או בעולם.

אין צורך בהכנות מראש או בעמידה בתנאים מסוימים כדי להיות משתתף.

* זה אומר מבחינתי שכולם רצויים, מכל צבע דת מין ומצב רוח. מי שהיה בפלאיה, מי שחולם להגיע לפלאיה וגם זה שחברים שלו גררו אותו סתם ולא מבין מה כל ההיפים האלו רוצים ממנו.



Gifting

Burning Man is devoted to acts of gift giving. The value of a gift is unconditional. Gifting does not contemplate a return or an exchange for something of equal value.

כלכלה מבוססת מתנות:

ברנינג מן מבוסס תרבותית על נתינת מתנות. ערך המתנות אינו מותנה בכלום. זהו אינו סחר חליפין, נתינת מתנה אינה נעשית בציפייה לתמורה כלשהי או כחלופה למשהו בעל ערך זהה.

*זה אומר מבחינתי שמתנות זו הדרך להפיץ אהבה ונתינה באירוע. מתנה היא לאו דווקא מוחשית ופיזית, לפעמים מילה במקום תעשה פלאים, לפעמים עזרה בלהקים אוהל תהיה מדהימה ולפעמים שרשרת שהכנת במיוחד כדי לחלק לאנשים היא זו שתשנה את העולם. בעיני הרעיון כאן הוא להפיץ אהבת חינם מבלי לצפות לתמורה. אכן מגניב להסתובב עם מתנות שקיבלת בפלאיה מאנשים אבל באמת שתנסו להסתכל על מתנה מעבר להתגשמותה הפיסית וכאמצעי להעביר אהבה.

לאלו שלא היו בפלאיה אני רק אסביר, יש שני מקומות בפלאיה שבהם כסף אמיתי מחליף ידיים, איפה שמוכרים קרח ובסנטר קאמפ. אם אתם מתכננים למכור משהו בשטח הברן, אל!



Decommodification

In order to preserve the spirit of gifting, our community seeks to create social environments that are unmediated by commercial sponsorships, transactions, or advertising. We stand ready to protect our culture from such exploitation. We resist the substitution of consumption for participatory experience.

אירוע נטול השפעה מסחרית:

כדי לשמר את הכלכלה מבוססת המתנות טהורה ולא מושפעת מניצול, כל חסות מסחרית או פרסום אסורים.

* מבחינתי זה אומר שאין מקום לפוסטרים או פרסומות בברן. אם ארגון מסוים או עסק מסוים מעוניינים לתת מתנה אין זה בתמורה לחשיפה מסחרית כזו או אחרת. זה אולי נשמע חסר משמעות כרגע אבל ביום שלוגו מסחרי יופיע באירוע תהיה מחאה חריפה בעניין.



Radical Self-reliance

Burning Man encourages the individual to discover, exercise and rely on his or her inner resources.

עצמאות רדיקלית:

ברנינג מן מעודד את הפרט לגלות, לתרגל ולסמוך על עצמו ועל משאביו.

מבחינתי ומבחינתכם זה אומר דבר מאוד מאוד חשוב וקריטי, תסמכו רק על עצמיכם. ספקו לעצמיכם אוכל ומים למשך האירוע. אם אתם צורכים אלכוהול הביאו אותו איתכם. הביאו מבנים לצל וציוד לינה. ספקו לעצמיכם כל צורך שנראה לכם שתזדקקו לו כמו כוס לשתיה וכלים רב פעמיים לאוכל וכמובן קחו אחריות, צאו מנקודת הנחה שאף אחד לא יכין לכם כלום. זה מתבטא בעוד נושאים, אם לדעתכם אירוע הקהילה זקוק לאומנות היו אלו שדואגים לאומנות בברן, אם בא לכם לרקוד דאגו למערכת הגברה ומוזיקה לריקודים וכו' וכו'.







Radical Self-expression

Radical self-expression arises from the unique gifts of the individual. No one other than the individual or a collaborating group can determine its content. It is offered as a gift to others. In this spirit, the giver should respect the rights and liberties of the recipient.

ביטוי עצמי רדיקלי:

ביטוי עצמי רדיקלי הוא נגזרת של התכונות היחודיות של הפרט. לאף אחד מלבד הפרט או לקבוצה שמשתפת פעולה אין זכות לקבוע מה יהיה תוכנו או כיצד יציג אותו. זוהי בעצם המתנה הבסיסית ביותר שיש לאדם או לקבוצה להעניק לקהילה וברוח זו הנותן צריך להתחשב בזכויותיו וחירותיו של המקבל וההפך.

* מבחינתי זה אומר שהברן הוא מקום ללא שיפוט, הביאו את עצמיכם בלי פחד. לכולם יש מקום וכל התנהגות הינה לגיטימית בתנאי שהינה מקובלת על כל הצדדים. רוצים ללכת ערומים? זה אחלה, אבל קודם תבדקו שאתם לא פוגעים במשפחה עם ילדים שזה מפריע לה. רוצים לצייר על מישהי? זה אחלה רק תראו שזה מקובל עליה. כל ביטוי לנפשיכם שעולה על דעתכם זהו המקום להביא אותו. אנא, בדקו שאינכם פוגעים באף אחד. כל עוד אף אחד לא נפגע אפשר לעשות הכל.

הביאו את האומנות שלכם, הביאו את הכשרונות שלכם, הביאו את כל כולכם לתוך החוויה.

זה לדעתי אחד העקרונות הקשים ביותר לתפישה למי שלא היה שם, אני רק מאחל לכם שלא תפחדו ממה חושבים עליכם ותעשו מה שבא לכם כדי להביע את עצמיכם ללא חומות ומהצד השני שתקבלו את כך שמי שמולכם מביע את עצמו ללא חומות ואין לשפוט אף אחד.

Communal Effort

Our community values creative cooperation and collaboration. We strive to produce, promote and protect social networks, public spaces, works of art, and methods of communication that support such interaction.

מאמץ קהילתי:

הקהילה שלנו מאוד מעריכה שיתוף פעולה ויצירתיות. אנחנו שואפים להפיקף לקדם ולהגן על רשתות חברתיות, מרחבים ציבוריים, יצירות אומנות וצורות תקשורת שתומכות באינטראקציה כזו.

* מבחינתי זה אומר שאנחנו קהילה. כולנו עוזרים אחד לשני ליצירת שלם שגדול מסכום חלקיו. ברמה הפרקטית זה עזרה הדדית לכל צורך שעלול לעלות מנגמרו לי המים (שלא אמור לקרות!) ועד בוא נשב בצל ביחד ונכתוב שיר, כולנו חלק מהדבר המדהים הזה שאנחנו יוצרים עכשיו.



Civic Responsibility

We value civil society. Community members who organize events should assume responsibility for public welfare and endeavor to communicate civic responsibilities to participants. They must also assume responsibility for conducting events in accordance with local, state and federal laws.

אחריות אזרחית:

אנחנו מכבדים את כללי החברה. חברי קהילה שמארגנים אירועים (בברן ומחוצה לו) צריכים לקחת אחריות על שלום הציבור שמשתתף באירוע. מי שמארגן אירוע (בברן ומחוצה לו) ומי שמשתתף באירוע עושה זאת בהתאם לחוקי המדינה ולמנהגים הנהוגים באירוע.

* מבחינתי זה אומר שאם אתם מתכננים לעשות משהו לא חוקי, אתם מסכנים את הקהילה ואת האירועים העתידים לבוא. אנא עשו דברים כאלו בפרטיות במידה ואינכם יכולים לותר עליהם כלל. יש להניח תמיד שעלול להגיע נציג של החוק ולמרות שאין לאירועים בארץ מארגן רשמי אנא המנעו מזריקת אחריות והמנעו מחיכוכים מיותרים עם השלטונות.







Leaving No Trace

Our community respects the environment. We are committed to leaving no physical trace of our activities wherever we gather. We clean up after ourselves and endeavor, whenever possible, to leave such places in a better state than when we found them.

לא להשאיר זכר:

הקהילה שלנו מכבדת את הסביבה. אנחנו מחויבים לא להשאיר שארית פיזית במקומות שבהם אנו מתאספים. אנחנו מנקים אחרינו ושואפים להשאיר מקומות שבהם אנו נמצאים נקיים יותר משהם היו כשהגענו אליהם.

* מבחינתי זהו אחד העקרונות הקריטיים לקהילת הברנרים בארץ. לא בדלי סיגריות, לא בקבוקים ואפילו לא נצנצים שנשפכו. אין שום סיבה שישאר זכר לאירוע שלנו מלבד מקום נקי יותר. אנא אל תביאו חומרים שיכולים להתפזר כמו נוצות וכמובן שאין פחי זבל, כל מה שארזתם פנימה באחריותכם לארוז החוצה. אנא תחסכו מאיתנו להטיף או להעיר בנושא הזה. מי שזה לא מקובל עליו בעיני מפספס נקודה עיקרית.

Participation

Our community is committed to a radically participatory ethic. We believe that transformative change, whether in the individual or in society, can occur only through the medium of deeply personal participation. We achieve being through doing. Everyone is invited to work. Everyone is invited to play. We make the world real through actions that open the heart.

השתתפות:

הקהילה שלנו מחויבת לעקרון השתתפות קיצוני, כולם משתתפים ואף אחד לא צופה פסיבי. אנחנו מאמינים ששינוי אמיתי בפרט או בחברה יכול להתרחש רק כשמשתתפים ללא תנאים וגבולות. כולם מוזמנים לעבוד, כולם מוזמנים לשחק. אנחנו עושים את העולם אמיתי על ידי מעשים שפותחים את הלב.

*מבחינתי זה מאוד פשוט, אל תבואו לאירוע כמו שהייתם באים למופע או למסיבה. אתם חלק בלתי נפרד מההוויה של האירוע. אתם קובעים איך הוא יראה. שתפו פעולה. צרו פעולה. אם חסר לכם משהו צרו אותו, אם בא לכם שמשהו יקרה עשו אותו. אין לכך גבולות, ככל שתפתחו יותר את הלב ותתנו לעצכם להביע את מה שתרצו כך כולנו נרוויח והחוויה של כולנו תהיה משמעותית יותר.







Immediacy

Immediate experience is, in many ways, the most important touchstone of value in our culture. We seek to overcome barriers that stand between us and a recognition of our inner selves, the reality of those around us, participation in society, and contact with a natural world exceeding human powers. No idea can substitute for this experience

כאן ועכשיו:

החוויה כאן ועכשיו היא במידה רבה אחד מעמודי היסוד של התרבות שלנו. אנחנו מנסים להתגבר על מחסומים שעומדים ביננו ובין ההכרה שלי מי אנחנו באמת, ההבנה של המציאות של מי שסביבנו, חלקינו בחברה והמגע שלנו עם העולם האמיתי שמעבר למגבלות האדם. שום רעיון לא יכול להחליף את החוויה.

*תחוו. להסביר את זה, זה כמו לנסות להסביר לעיוור מלידה מה זה צבע. יש דברים שצריך לחוות.

חצי מילת סיכום,

אני מקווה שתהנו מהמתנה הזו אליכם, מדובר כמובן בקצה הקרחון ובזוית האישית שלי. הלוואי שזה יעזור לכם להגיע יותר מוכנים לברן ולאירועי הקהילה בארץ.

Welcome home.

ובחיבוק גדול, דודלס.

70 זה לא יהיה באמת ישראלי אם המשטרה לא תבוא לסגור את המוזיקה בעשר בלילה.  (לת) אורי
  • 18:48
  • 08.10.12

71 כי לארוע השני יגיעו כבר אלה שלא ידעו על הארוע הראשון והמבין יבין.....חבל אז הנה למה לא יהיה ברנינגמן שני
  • 22:13
  • 08.10.12

דרך אגב, לארוע בארה"ב נמכרים כרטיסים השתתפות ולא בזול. אולי זו הדרך.....

72 צ'יקי - לא נשכח ולא נסלח על תמיכתך במשטר אסד הרודני מעל בימת האירוויזיון.  (לת) העם הסורי הנטבח בידי חברך אסד
  • 08:59
  • 09.10.12

73 מחיר? מה המחיר? הצופה
  • 13:11
  • 11.10.12

אין ולא היה אירוע חברתי רוחני מהסוג הזה שלא היה לו מחיר .
יש מי שיצא לחלוטין מדעתו ויש מי שרק פגע ביחסיו, בחבריו או בקשריו.
המחיר עבור האקספירמנטים האלו גבהה וכל אחד משלם .
ככל שההתנסות וההשתתפות בסצנות הרוחניות האלו ארוכה יותר ההסתבכות האישית גדלה יותר .
למרות זאת זו חוויה סוחפת וכמו בכל חוויה לא רק סיכון בה גם הנאה וזו הסיבה שבכל פעם שמתרחשת, או ליתר דיוק משווקת לנו התנסות כזו המגרשים יגדשו ורבים ינהרו לשם.
רק זיכרו - יש מחיר לכל דבר אין ארוחות חינם

74 Leanring a ton from these neat articles. Brian
  • 11:05
  • 04.12.12

Leanring a ton from these neat articles.