המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

המאבק האזרחי בעברייני המין מטריד את אנשי המקצוע

ברחבי הארץ החריפו תושבים את מאבקם בפדופילים שהשתחררו מהכלא. אנשי המקצוע חושבים שהדבר פוגע בשיקום ומגביר את מסוכנות העבריינים

בתחילת חודש יוני נפוצה בנס ציונה שמועה כי עבריין המין הסדרתי, יוסף פלנט, השתחרר מהכלא ושב להתגורר עם משפחתו בשכונת ארגמן. המידע עבר בין התושבים במהירות, ועמו טיפס גם מפלס החרדה.

התושבים המודאגים החלו לפעול כדי להרחיק את פלנט מהשכונה. תחילה פירסמו את דבר חזרתו ברשתות החברתיות, אחר כך הפיצו ברחובות העיר עלונים ועליהם תמונתו. היו גם מי שפנו ישירות לרעייתו ודרשו ממנה לעזוב. היא סיפרה אז למקומון "כל נס ציונה" כי הלחץ עליה כלל איומים טלפוניים, הטרדות ואף פגיעה במכוניתה ובדלת ביתה.

בדיעבד התברר כי באותה העת פלנט עוד היה בבית הסוהר. רק בחודש אוגוסט יצא לחופשי. מאז ועד היום אולץ לנדוד שוב ושוב, ומשפחתו עמו. מנס ציונה עברו לגדרה - בה הספיקו לגור שבועות ספורים עד שהשכנים גילו מיהו השכן החדש.

"יש לי ילדה מתבגרת ואני, שבועיים לא ידעתי שיש חיית טרף שמסתובבת ממש ליד האף שלי", אומרת גלית, תושבת גדרה. "הוא עבריין סדרתי. זו לא מעידה חד פעמית. זו רק שאלה של מתי ואיפה, לא שאלה של האם זה יקרה. האנשים האלה בסופו של דבר אומללים וחולים, אף אחד לא רוצה שהם יגורו לידו. הטרגדיה היא שהמדינה זורקת את הבעיה לפתחנו. כשאתה דוחק אנשים לפינה הם עושים מה שצריך כדי לשמור על עצמם ועל הילדים שלהם. המדינה לא מטפלת בעניין הזה".

עד לפני כשש שנים, איש למעשה לא פיקח על עברייני המין בישראל לאחר שחרורם מבית הסוהר. בשנת 2006 חוקקה הכנסת את חוק ההגנה על הציבור מפני עברייני מין, שמסדיר שני עניינים עיקריים: הערכת מסוכנות לעברייני מין לפני שחרורם מהכלא, והקמת יחידת פיקוח - יחידת צור. השנה התקבלה תוספת לחוק, שמסדירה גם הקמת מסגרות טיפול ושיקום לעברייני מין. מרכז ראשון, דווקא לעברייני מין ברמת מסוכנות נמוכה, צפוי להיפתח בקיץ הבא וכעבור שנה אמורה לקום גם מסגרת שיקומית לעברייני מין ברמת מסוכנות גבוהה.

לפני ראש השנה הגיע הפיצוץ בגדרה ורק התערבות משטרתית הרגיעה את הרוחות. ואולם, לאחר החג המשפחה שוב העתיקה את מגוריה, הפעם, לדירה שכורה ברחוב זרובבל בנס ציונה. רעייתו השתמשה בשם נעוריה בעת חתימת החוזה. כאשר רשמה את ילדיה לבית הספר, נחשף הסוד. מודעות ועליהן תמונתו של פלנט הופצו לתושבי האזור. ביום שישי בבוקר התאספו עשרות שכנים מול הבניין ומנעו מהמשפחה להיכנס לדירה. פלנט התפרץ לעברם והבהיר כי אינו מתכוון לוותר. פעם נוספת הוזעקו למקום שוטרים, שניסו לשכנע את השכנים כי אינם יכולים למנוע מפלנט ומבני משפחתו להתגורר בבניין. זה לא עזר. שוב זה הסתיים בעזיבה.

שש פעמים ישב יוסף פלנט (49) בכלא. בפעם האחרונה, בשנת 2006, גזר עליו בית משפט השלום ברחובות שבע שנות מאסר בפועל. הוא הורשע אז בעשיית מעשים מגונים בתשע קטינות, בעת שהתחזה למדריך קפוארה. "האינטרס הציבורי מצדיק הרחקת הנאשם מהחברה לתקופה ממושכת", קבע השופט ירון לוי.

לפני שש שנים הוקמה יחידת צור - של שירות בתי הסוהר - המפקחת על עברייני מין ועוקבת כמעט אחרי כל צעד שלהם. גם זה לא מרגיע את התושבים. "זה מלחיץ מאוד", אומרת תושבת רחוב זרובבל בנס ציונה, שביקשה לא לפרסם את שמה. "יש בבניין הרבה ילדים בגילים שהוא תקף. ממש מול הבית יש גן ילדים. במרחק של כמה דקות הליכה יש גן שעשועים. אני מבינה את הזכות שלו לשקם את חייו, אבל אף אחד לא מבטיח שהוא לא יעשה את זה שוב - הוא עבריין סדרתי".

סמכויות דרקוניות

ליחידת צור, המפקחת על עברייני מין, סמכויות רחבות, יש הטוענים, אפילו דרקוניות. החוק מתיר לה להוציא צווי פיקוח על עברייני מין לתקופה של עד חמש שנים לאחר שחרורם. למסוכנים שבהם ניתן להאריך את הצווים האלה עד לתקופה כוללת של 20 שנה. במקרים רבים שומרת היחידה על קשר רציף עם עברייני המין, כמעט מסביב לשעון. הפיקוח כולל בין השאר מעקבים, ביקורות פתע בשעות לא שגרתיות, פגישות ושיחות טלפון תדירות של העבריין המשוחרר עם קצין, וגם צורך באישור לפני קבלה למקום עבודה.

בישראל אף קיים מרשם עברייני מין והם מחויבים למסור לרשויות כתובת מגורים לאחר שחרורם. עם זאת, בניגוד למדינות אחרות ובראשן ארצות הברית, המרשם בישראל חסוי. הרשויות מתנגדות לחוק שיפתח אותו לציבור, בין השאר מחשש לגל של גילויי אלימות כלפי העבריינים המשוחררים.

ואולם, לפני כשנתיים הקימה קבוצת הורים מרשם אלטרנטיבי. ההורים פתחו אתר בשם "תנו לגדול בשקט" והעלו אליו רשימה של עברייני מין, בהסתמך על פסקי דין ופרסומים בתקשורת. על "קיר הבושה" מופיעים תמונותיהם של העבריינים, פרטים על העבירה שביצעו ועל מקום מגוריהם, אם הוא ידוע. המאגר אמנם חלקי, אך הוא חושף לציבור מידע שהמדינה היתה מעדיפה שיישאר בידי הרשויות המוסמכות בלבד.

אחת ממפעילות האתר, שביקשה לא להזדהות, מותחת ביקורת חריפה על הרשויות. לדבריה, מערכת המשפט סלחנית לא פעם והמדינה מפקירה את האזרחים לחסדיהם של עברייני מין מסוכנים. "אין ספק שהם צריכים לגור באיזה מקום", היא אומרת. "הטענה שלי היא לא נגד הפדופיל שמחפש מקום לגור בו, אלא נגד המערכת שזרקה אותו החוצה ולא כולאת אותו לכל חייו. כל מי שהוגדר, זוהה, או אובחן על ידי המערכת בתור פדופיל בלתי ניתן לתיקון - צריך להיות מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו או לעבור סירוס מוחלט".

וכך, המקרה של פלנט אינו חריג. מעת לעת מתעוררים מאבקים של תושבים המגלים כי עבריין מין מתגורר סמוך אליהם. לרוב הם לא בוחלים באמצעים בניסיון להרחיקו מסביבתם. לא פעם זה גם מצליח. במקרה שהיה לאחרונה ברמת אביב, גילו תושבים כי בדירה שכורה בשכונה התגורר פדופיל בן 65, הנתון במעצר בית עד למתן גזר דינו. השכנים התאספו ולחצו - ובחלוף ימים ספורים, לפני כשבועיים, הורה בית המשפט להעתיק את מקום מגוריו. ככל הידוע, הוא מתגורר עתה ביפו.

אנשי המקצוע, עושה רושם, מסתייגים מאוד מפעילות "תנו לגדול בשקט". הם מזהירים כי חשיפת שמות העבריינים לציבור מסוכנת, מקשה על שיקומם ועלולה לעודד אלימות. "זה מאוד מסוכן לפתוח את המרשם לציבור", אומרת ד"ר דנה פוגץ', יו"ר מרכז נגה לנפגעי פשיעה. "הוא כן צריך להיות פתוח בנסיבות מסוימות. אנחנו רואים המון פגיעות בילדים בידי בן הזוג של האם. הייתי רוצה שאפשר יהיה להגיש בקשה לוועדה ולבקש לדעת האם לאדם שאת יוצאת אתו יש עבר פלילי של פדופיל". פתרון דומה היא מציעה גם לגבי מורים פרטיים.

פוגץ' מציינת כי פתיחה מוחלטת של המרשם אולי מקנה תחושת ביטחון לתושבים, אך יש לה השלכות שליליות רבות: "בארצות הברית עולות טענות מאוד קשות שהפתיחה של המרשם הובילה לזה שעברייני מין גרים היום רק בשכונות עוני או שהם בורחים למדינות אחרות ולא נמצאים תחת פיקוח". בבריטניה לדבריה, יש מרשם סגור יחסית ו"יש פיקוח על כמעט מאה אחוז מעברייני המין".

רק בימים האחרונים התעוררה בהלה גם בחיפה, בעקבות שמועה לא מבוססת לפיה אחד מהאחים הפדופילים שלומי ואורן קורידו, עבר להתגורר בשכונת כרמליה. תושבים סיפרו כי גבר זר מסתובב בגנים ציבוריים וסמוך לבית הספר היסודי "הרצל", מציע לילדים ממתקים ומנסה לפתות אותם. מנהלת בית הספר, דינה לוי, שלחה הודעה מיוחדת להורים, עידכנה אותם בחשש וביקשה מהם לנקוט זהירות מרבית וללוות את ילדיהם לבית הספר וחזרה.

מאז החלו השמועות, הטלפון של עו"ד סיגל דבורי, המייצגת את אורן קורידו מטעם הסנגוריה הציבורית, לא מפסיק לצלצל. היא נדרשת להרגיע עשרות הורים מודאגים. לדבריה, זו דוגמה מובהקת לבהלה חסרת היגיון. "מה שקורה בחיפה כרגע זה ממש רדיפה ופאניקה בלי שום בסיס. יש דיסאינפורמציה פראית של הציבור. הציבור ממציא לעצמו את הבעיות ואין שום גורם מנטרל לרדיפה שלו אחרי עבריין המין", היא אומרת ומבהירה כי אורן שוהה זה שנה וחצי באגף נעול במוסד מחוץ לחיפה ואילו שלומי כלל אינו מתגורר בשכונה.

כישלון הרשויות

דבורי מדגישה כי המקרה של האחים קורידו ממחיש היטב את כישלון הרשויות. לדבריה, רק בעקבות לחץ מתמשך של הסנגוריה נענתה המדינה לבקשתו של אורן להעניק לו טיפול כלשהו, אך גם זה אינו מספק. בימים אלה אורן עובר סירוס כימי ומקבל טיפול מוגבל, שיסתכם ב-14 מפגשים עם קרימינולוגית קלינית בכירה. "יש עברייני מין שאינם מעוניינים בטיפול. אני מייצגת עבריין מין בעל מסוכנות לטווח ארוך, שכן רוצה טיפול ואף אחד לא מרים את הכפפה. הוא צריך מסגרת טיפולית לנצח. 14 מפגשים זה יריקה בפנים של אורן, זה לא פתרון לבעיה".

"הציבור נובח על העץ הלא נכון", קובעת עו"ד ד"ר חגית לרנאו, משנה לסנגור הציבורי הארצי. "בסופו של דבר כשאתה מרחיק אותו הוא הופך לאיש מסוכן ביותר. זה אולי מאפשר לאוכלוסיות החזקות ביותר לדאוג לשכונה שלהן, אבל לא יותר מזה. הנידוי מייצר בדיוק את ההיפך. הציבור צריך להפנות דרישה נוקבת לרשויות למצוא פתרונות לצד הפיקוח".

באפריל השנה השתחרר מהכלא עופר כרמי, שהורשע לפני כשש שנים בניסיון אינוס של ילדה בת חמש, ושב לבית משפחתו בקיבוץ יגור בצפון. במהרה נודע הדבר לתושבים. הם תבעו ממנו לעזוב את הקיבוץ ואיימו לנקוט צעדים משפטיים. כרמי אף התלונן במשטרה כי הותקף. תוך זמן קצר הרים ידיים. נציגי הקיבוץ סיכמו אתו כי יתמכו בו כספית במשך שלוש שנים ובתמורה, הוא התחייב לעבור למקום אחר. את בני משפחתו התירו לו לבקר אחת לשבועיים, בתנאי שלא יצא מפתח ביתם.

בחודש יולי שכר דירה במושב סתריה, ליד רחובות, והחל לעבוד בתחנת דלק באזור. בחלוף חודש זהותו נחשפה. במשך שבועיים נמנע מלחזור לדירתו - נדד בין דירות חברים לבתי מלון. באחד הלילות, אחרי משמרת בתחנת הדלק, רכב למושב על אופניו. אחד התושבים זיהה אותו ומנע ממנו להמשיך. במהרה התאספו סביבו עוד ועוד תושבים זועמים. בהתערבות המשטרה, איפשרו לו לבסוף התושבים להעביר את הלילה בדירתו, אך הוא נאלץ לעזוב בבוקר למחרת. בעקבות הסערה איבד גם את מקום עבודתו. לאחרונה עבר להתגורר בשכונת מצוקה ביישוב אחר בשפלה.

בימים אלה מפקחת יחידת צור על 750 עברייני מין. מפקד היחידה, סגן גונדר יורם עדי, מגדיר 60 מהם "פצצות מתקתקות". לדבריו, "אלה בעיקר פדופילים שמסתובבים ברחובות ואין להם מסגרות טיפול, לכן הם מאוד מסוכנים". עדי מדגיש כי רמת המסוכנות של העבריינים האלה יורדת ככל שהם מתבססים בחברה. לכן, לדבריו, יש חשיבות רבה לכך שימצאו עבודה קבועה, דירה ומסגרת חברתית.

עדי מבהיר כי אינו רוצה להתערב בסוגיית המרשם. "אם יוחלט שהשמות שלהם יפורסמו במרשם, אנחנו נמצא את הדרך ואת הטקטיקה המתאימה לעבוד", הוא אומר. עם זאת, הניסיון מלמד אותו שהפרסום עלול ליצור בעיות רבות. "יש לנו המון בעיות עם אלה שנחשפו. לא רוצים אותם בכל יישוב שהם הולכים אליו. אנחנו כל הזמן מתחקים אחריהם מחדש". אחד האנשים שנחשפו הוא הפדופיל אדריאן שוורץ, ששוחרר מהכלא לפני כשנתיים לאחר שריצה 20 שנות מאסר על אונס ילדה בת עשר. בזמן שחלף מאז שחרורו, מקום מגוריו, סמוך לגן העיר בתל אביב, התגלה והתושבים לחצו עליו לעזוב.

כמו עדי, גם אנשי מקצוע אחרים מבינים את החשש של התושבים, אך סבורים כי המאבקים לגירוש עברייני המין חוטאים למטרה. לדברי ענת משיח - קרימינולוגית חברתית-שיקומית, מנהלת ענף פיקוח על עברייני מין בסנגוריה הציבורית - אין כל עדות לכך שפרסום שמותיהם של עברייני מין צמצמה את הפגיעה שלהם בציבור. "בחוסר היציבות, בזה שגורמים לו לעבור דירה, יכול להיות שגורמים לו באותה דרך גם לעזוב את מקום העבודה, מערערים את היציבות שלו וזה יכול לגרום להעלאת רמת המסוכנות שלו. מעבר לזה, יש כאן שילוב של תחושת ניכור, בדידות, דחייה, אני לא רצוי, אני בשוליים - זה שווה להגברת רמת המסוכנות. זה אומר שהם לא עשו בזה שום דבר, להיפך, רק העבירו את הבעיה למקום אחר. האינטרס החברתי צריך להיות שילובם מחדש בחברה".

לסנגוריה יש ביקורת לא מבוטלת על מנגנון הפיקוח. "הפיקוח רחב מדי", טוענת עו"ד לרנאו. "אין מחלוקת על זה שיש אוכלוסייה של עברייני מין מסוכנים מאוד שצריך לפקח עליהם. אבל יחידת הפיקוח מפקחת גם על עברייני מין שהמסוכנות שלהם מאוד נמוכה - יש שם פגיעה בזכויות שלהם, וגם בזבוז משאבי ציבור. היחידה עסוקה בלפקח על הרבה אנשים במקום על קבוצה קטנה ומסוכנת".

לדבריה, לבתי המשפט אי אפשר לבוא בטענות. "יש ענישה מאוד נוקשה כלפי עברייני מין", היא אומרת. "אין דבר כזה שעבריין מין מבצע עוד ועוד פגיעות משמעותיות בילדים ונשפט לעבודות שירות. להיפך, לפעמים הענישה אולי מחמירה מדי ולא נלקחים בחשבון היבטים של טיפול או היעדר מסוכנות עתידית". הנתון היבש מחזק את טענתה: ב-1995 ישבו בבתי הסוהר בארץ 287 עברייני מין, ב-2002 זינק מספרם ל-899 וב-2011 הסתכם ב-1,138.

שאלה נוספת היא עד כמה באמת יש משמעות למקום מגוריו של עבריין, שהרי הוא יכול לתקוף גם ביישובים אחרים. גם האינטרנט פתח אפשרויות נוספות לפדופילים המבקשים לפתות ילדים. פוגץ' מציינת כי מתיקים רבים שעברו תחת ידיה, עולה כי רוב התוקפים גרים בסביבה של הנפגעים. ובכל זאת, יש מי שמדאיגים אותה הרבה יותר מהעבריינים המפוקחים: "רוב עברייני המין בכלל לא מדווחים. המספרים שאנחנו מכירים על עברייני המין שמשתחררים הם כנראה אפסיים לעומת המספרים של עברייני המין שמסתובבים חופשי ואף אחד לא יודע מי הם. זאת הבעיה האמיתית". *




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שאלת האחריות יעלה
  • 20:55
  • 09.11.12

גם אצלינו היתה פרשה שפורסמה בפורומים המקומיים , הפדופיל הסדרתי הטריד אם חד הורית ואיים לפגוע בה, לולא פרסמה הבחורה את הנושא ובקשה התערבות הקהילה אין לדעת כיצד היה הסיפור נגמר. נכון שהאינטרס הציבורי הוא שהאדם יטופל וישוקם , אותם גורמי טיפול המצוטטים כאן ואחרים , מוזמנים לפעול בנחישות לטובת מטופליהם אך גם לזכור שהאינטרס הציבורי הוא למנוע בכל מחיר פגיעה בילדים מתוך רשלנות ציבורית שמשחררת אותם .בפועל כפי שנאמר כאן - החולים משוחררים לקהילות ולעיתים קרובות מתרחשות פגיעות חוזרות - מהו האינטרס המועדף כאן ? לצערי נפגשתי עם "סל השיקום " למשל של חולי נפש- שמי שאמור לדאוג להם כמדריכים שיקומים אמורים להשתכר שכר מעליב ,מי יגע לעזסור לחולי הנפש ובהשלכה- כיצד פועל הסל השיקומי של פדופילים ועבריני מין . ? האם אפשר לצפות מהקהילה שתהיה סובלנית לגבי אתם עבריינים בעוד המערכת בפועל , מפקירה אותם ואת הקורבנות הפוטנציאלים שלהם.

02 אז ההורים בעצם תובעים עונש מוות לעברייני מין בקטינים ציד אדם אכזרי
  • 22:55
  • 09.11.12

עבריין שריצה את עונשו, גם אם הורשע ברצח, יוצא יום אחד לחופשי. המאסר לא נועד רק לנקמה (שאנו קוראים לה באויפמיזם "עשיית צדק") ולהרחקת העבריין לפחות לזמן מה מהחברה, אלא גם לשיקום, כדי שיוכל לחזור לחברה כאזרח חיובי. אם החברה אינה מקבלת את העבריין שריצה את עונשו, רודפת אחריו, מתעללת בו, פוגעת בבני משפחתו, כולל ילדיו הקטנים, שלא הואשמו בכלום, רואה בו "חיית טרף" וטוענת, כמו אחת מהאמהות הצדקניות, שלא הסכימה להזדהות שפדופיל מורשע "צריך להיות מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו או לעבור סירוס מוחלט", אז מוטב להמית את הפדופילים המורשעים מיד עם הנתן גזר הדין. איזה סיכוי נותנים להם לחזור לחיים נורמליים? פחות מאשר לרוצח.
רוב הפדופילים אינם אונסים ילדים ומעט מאד ילדים נרצחו בישראל בידי פדופיל, אם בכלל. רובם כלל אינו אלים ואינו גורר ילדים בכוח. הדרך להגן על ילדינו מפני פדופיל היא לחנך אותם לא לקבל מתנות מזרים ולא להתלוות לעולם לאדם זר (אופס, רוב הפדופילים הפוגעים בילדים הם גברים המוכרים לילד, מחנך, מדריך, מטפל או קרוב משפחה). לסיכום: הסכנה הגדולה לשלום הילד אורבת בבית. רוב הילדים שעברו התעללות מינית הם קורבנות גילוי עריות. רוב הילדים שנרצחו, אבא או אמא הם הרוצחים.

03 פדופילים אינם חיות טרף, לפעמים הם גם אבות אוהבים וילדיהם מתגעגעים אליהם ומשוועים לחיים נורמלים לא לציד אדם
  • 10:39
  • 10.11.12

עבריין שריצה את עונשו, גם אם הורשע ברצח, יוצא יום אחד לחופשי. המאסר לא נועד רק לנקמה (שאנו קוראים לה באויפמיזם "עשיית צדק") ולהרחקת העבריין לפחות לזמן מה מהחברה, אלא גם לשיקום, כדי שיוכל לחזור לחברה כאזרח חיובי. אם החברה אינה מקבלת את העבריין שריצה את עונשו, רודפת אחריו, מתעללת בו, פוגעת בבני משפחתו, כולל ילדיו הקטנים, שלא הואשמו בכלום, רואה בו "חיית טרף" וטוענת, כמו אחת מהאמהות הצדקניות, שלא הסכימה להזדהות שפדופיל מורשע "צריך להיות מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו או לעבור סירוס מוחלט", אז מוטב להמית את הפדופילים המורשעים מיד עם הנתן גזר הדין. איזה סיכוי נותנים להם לחזור לחיים נורמליים? פחות מאשר לרוצח.
> רוב הפדופילים אינם אונסים ילדים ומעט מאד ילדים נרצחו בישראל בידי פדופיל, אם בכלל. רובם כלל אינו אלים ואינו גורר ילדים בכוח. הדרך להגן על ילדינו מפני פדופיל היא לחנך אותם לא לקבל מתנות מזרים ולא להתלוות לעולם לאדם זר (אופס, רוב הפדופילים הפוגעים בילדים הם גברים המוכרים לילד, מחנך, מדריך, מטפל או קרוב משפחה). לסיכום: הסכנה הגדולה לשלום הילד אורבת בבית. רוב הילדים שעברו התעללות מינית הם קורבנות גילוי עריות. רוב הילדים שנרצחו, אבא או אמא הם הרוצחים.

  •   תראי לי משהו שיקח את הסיכון עם הילדים שלו. משה
    • 15:56
    • 10.11.12

    גם את לא היית עושה את זה. רוב הפדופילים שהכתבה עוסקת בהם הם עבריינים סדרתיים, משמע לא בדיוק מצליחים להשתקם. אני מבין את התושבים והייתי נוהג כמותם.

  •   קביעת מסוכנות ואמצעים הולמים צפוני
    • 16:09
    • 10.11.12

    פדופיל משוחרר איננו כמו כל פושע אחר שברצותו פושע וברצותו חדל.
    מאחר וכך יש לקבוע רמת מסוכנות לפדופיל ולפי המסוכנות כך האמצעים למשל
    פדופיל ברמת מסוכנות גבוהה יצא מהבית רק עם מלווה צמוד
    פדופיל ברמת מסוכנות בינונית יענוד אזיק אלקטרוני ויפוקח מרחוק עם אזורי שהיה מוגבלים ומוגדרים
    בכל מקרה עדיף לפקח על הפדופילים שמספרם מועט באוכלוסיה , מאשר להכניס לחרדה את כל ציבור ההורים לילדים

  •   צודק.  (לת) מיקי
    • 16:14
    • 10.11.12

  •   אין בעיה שיגור מול דלתך תמהונית  (לת) אנשים הזויים
    • 16:19
    • 10.11.12

  •   ורוצחים גם?  (לת) המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים
    • 16:25
    • 10.11.12

  •   אכן , לאחר העבירה השנייה עליו לעבור סירוס מלא וכימי. חד משמעי  (לת) פעם שנייה בכלא: 25 שנה.
    • 16:27
    • 10.11.12

  •   פעם פדופיל תמיד פדופיל.בטחון הילדים חשוב משיקום פדופילים שריצו את עונשם. להרחיקם.
    • 17:06
    • 10.11.12

    או שיסכימו לסירוס מלא או שישבו במאסר. רק אדם שאין לו ילדים או נכדים יכול להיות יפה נפש במה שקשור לעבריינות מינית בילדים..

  •   אני יודעת שהעולם בחוץ צופן סכנות לילדי למשה
    • 17:06
    • 10.11.12

    ודווקא אלו שאין להם קרניים ושאות קין אינו מוטבע במצחם הם אלו שעלולים לסכן אותם, נהג פרוע שלא עוצר במעבר חצייה, פועל ששכח לסגור בור שחפר, או פדופיל שמעולם לא נעצר ועלול להתפרנס כמלמד בתלמוד תורה למשל. לכן חינכתי את ילדי מינקות לא להענות לאדם זר, לא להרשות לאיש לגעת בגופם אלא בידיעתי (הרופא למשל) ולא להתרחק מחצר הבית לבד. הורים מזניחים מוצאים סיפוק בהתעללות באסיר משוחרר בתירוץ שהוא מסוכן לילדיהם. זה הכל.

  •   צודק. מציע שתיקח חלק בשיקום. העסק אותם כשמרטף לילדיך/ נכדיך.  (לת) אבא
    • 17:41
    • 10.11.12

  •   אין צדקנית כמוך, גבירתי המגיבה הקבועה אורית
    • 17:52
    • 10.11.12

    זוכרת אני היטב את תגובתך הצדקנית לעילא במקרה הישראלי שהתאבד בארצות הברית. רהיטותך היא מסך עשן. אין כל סתירה בין פוטנציאל הנזק הנוראי שפדופיל יכול להסב לבין היותו אב אוהב כפי שהיטבתך לחרטט. הסטטיסטיקה היא שמגבה את ההבנה שאין מקום לצפות שחלק מן הפדופילים המשוחררים ישתלבו בחברה כאזרח חיובי. זאת בעוד אין כל סכנה כזו מצד הרוב המכריע של הרוצחים. אבל כדרכם של דמגוגים, אינך מתייחסת לנתונים ובמקום זאת את מגייסת את המשפחה וילדיהם התמימים כדי להאבק על זכותם של הפדופילים לשוב לסורם. ואיך כל זה קשור לנושא ההורים והקרובים? מה הקשר בין הדברים? האמת שאת לא סתם צדקנית. את בעיקר דמגוגית.

  •   תקראי שוב את הכתבה - אף אחד מהנזכרים לא השתקם חגי
    • 17:59
    • 10.11.12

    עבריין שהורשא וישב בכלא שש פעמים - חייב להיות מורחק לצמיתות
    מחברת ילדים
    סירוס זה המינימום הראוי לכאלה

  •   "פוטנציאל הנזק הנוראי שפדופיל יכול להסב" אור לנו לאורית
    • 19:19
    • 10.11.12

    פדופיליה היא סטיה מינית, תעלול נבזי של הטבע, בדיוק כפי שנחשבה ההומוסקסואליות עד לא מזמן, והחמור בה הוא שמושא תשוקתם של הסוטים הם קטינים. רוב הפדופילים מסתפקים בגלישה לאתרים אסורים באינטרנט, מעטים מחפשים הזדמנות לגעת בילד או לאונן בפניו (זה רע ודוחה אך אין כאן פגיעה פיזית) ומעטים ביותר חוטפים ילדים בכוח כדי לפגוע בהם מינית. הם לעולם לא ישתחררו מהכלא. מקרי רצח של ילדים בידי פדופיל הרבה יותר נדירים מרצח ילד בידי אמא או אבא, ואת רואה בי צדקנית. אם רוצים לכלוא אנשים שלא רצחו ולא אנסו אלא ביצעו מעשה מגונה בילד (ולפעמים מדובר באשמת שווא, כי כידוע ילד לא מסוגל לומר "אי אמת") לכל ימיהם או לסרס אותם פיזית, אז אולי באמת מוטב כבר לתלות אותם בכיכר העיר לעיני כל האבות והאמהות?

  •   אין ויכוח באשר לסיבת התופעה, ואיש אינו רודף אחר הפדופילים שלא פוגעים בילדים אורית
    • 21:09
    • 10.11.12

    אני מקבלת לחלוטין את הקביעה שפדופיליה היא נטיה מולדת. אך לא בטוח שאני מוכנה לכבס יחד איתך את המונח מעשה מגונה בבחינת "לא נורא" מה גם שאיני מבינה מנין נשלפה הטענה לפיה לא מדובר באונס. והרי המסוכנים ביותר הם אלה שאכן אנסו או ניסו לאנוס (ילדה בת 5 במקרה של בן הקיבוץ מיגור).
    ועדיין מה שמפריע לי במיוחד היא ההתעלמות שלך מכך שמרבית הפדופילים המסוכנים ישובו לפגוע. זו סיבת ההתנכלות ואין בילתה. דבריך על שיקום ושילוב בקהילה הם בבחינת משאלת לב. האם באמת אינך יודעת זאת? קשה לי להאמין. את מעדיפה להתעלם בשם החמלה, בשם הצדק וההגינות. אבל זו בדיוק הצדקנות עליה דיברתי. משול הדבר לנמר משחר לטרף בגינת ביתך. האם באמת אינך יכולה להבין את התנהגות התושבים שמגלים נמר - שבאמת לא אשם בהיותו נמר - בגינת ביתם?

  •   במקרים האלו לא מדובר באנשים שצופים בפורנוגרפיה פדופילית אורלי
    • 21:31
    • 10.11.12

    דבר מחליא בפני עצמו, שכן כל אקט מצולם כזה מגיע על חשבון ניצול אמיתי ומחריד של ילדים, אלא באנשים אשר אנסו או התעללו מינית בצורה א-ק-ט-י-ב-י-ת בלפחות ילד אחד. וכן, מסתבר שגם הם משוחררים די מהר ואפילו בלי לוודא שקיבלו טיפול ראוי ולא יחזרו על מעשיהם שוב (סירוס).
    גם בתור בחורה בת 25 ללא ילדים, אני יכולה להבין מדוע הורים לא ירצו שכן פדופיל, גם אם מדובר בכזה ש"ריצה את עונשו".

  •   ובאותו הקשר מה קורה אם עליז מפתה קטין בן 17 וחצי משך חצי שנה ומקיים עמו יחסים בהגיעו לגיל ח"י ומה קורה אם עליזה עושה אותו דבר? במקרה כזה השכונה רגועה?  (לת) תם
    • 23:25
    • 10.11.12

  •   הם כן חיות טרף, ומתכננים את מהלכיהם כציד לכל דבר מניסיון
    • 14:08
    • 11.11.12

    מאוד נחמד להיות רחמן ו'הומני' כשאין לך מושג על מה אתה מדבר. ולידיעתך, לא מדובר באנשים שפועלים מתוך איזו גחמה, אלא מתכננים יפה את צעדיהם. עד שהם לא ייאלצו לשלם לקורבן למשך כל ימי חייו, את הטיפולים הפסיכולוגים, הפסיכיאטריים והתרופות, שום דבר לא ישתנה במדינה. וכן, פעילות אלימה כנגד אנשים כאלו מצילה חיים. וכן, חייהם נחשבים בעינינו בדיוק כפי שחיינו נחשבים בעיניהם. אין מה להיות מוסריים עם חיות אדם.

  •   למה לא אחרי הראשונה? למה לחכות לשנייה? אם הוא בוחר לחזור לחברה , זה מה שעליו לעשות כקשר ישיר לעבירה שהוא עצמו ביצע!  (לת) למה שנייה?
    • 10:35
    • 12.11.12

  •   למגיב 3 תוצרת הארץ
    • 11:33
    • 12.11.12

    בדבר אחד אני מסכימה איתך: צריך להמית את כל הפדופילים המורשעים.
    ולגבי חזרה לחברה - אתה מוזמן להרים את הכפפה שזרקת:
    קח את משפחתך וילדיך, קח את כל אנשי המקצוע שטוענים שהאזרחים מפריעים לפדופילים לחזור למוטב, ואת משפחותיהם של אנשי המקצוע - תקימו יישוב חדש בנגב, תגדרו אותו היטב היטב (עם מוקשים, גדרות תיל וכל מה שימנע מהזבל האנושי לחדור לתחומי האזרחים השפויים) - ותעזרו לפדופילים "האומללים והמסכנים" לחזור למוטב כאזרח חיובי - שם. רק שם! לא בשום מקום אחר. אם אחרי 20 שנה לא יהיה שם אונס אחד של ילד - אז אני אאמין לך.
    תוכלו לתת לישוב שם חדש: "פדופיליה".
    עד אז.... אל תעיז אפילו להגיד לי - אמא בישראל - ולעוד אלפי הורים - שאנחנו "מתעללים בפדופילים" - מעצם העובדה שאנחנו לא רוצים שיגורו ליד ביתנו. חוצפה!

  •   "למה שנייה?" למקרה שהראשונה היתה הרשעת שווא. כי זה קורה.  (לת) אחת
    • 20:51
    • 14.02.13

04 ש"אנשי המקצוע" יקחו את החולירות האלה אליהם הבייתה אלכס מהכרמל
  • 15:54
  • 10.11.12

שוב ה"הומניסטים" והנאוריסטים למיניהם רוצים להקריב את העם הפשוט לטובת ערכיהם המעוותים, כמו שהם עושים עם המסתננים הסודנים והמחבלים הפלסטינים.

  •   לרוב בני האדם יש ראיה מאוד פשטנית על המציאות. אחרי הכל, רוב האנשים הם לא יתר מקופים שירדו מהעצים.  (לת) דורית
    • 16:21
    • 10.11.12

  •   אתה באמת פשוט, אלכס.  (לת) מורכבת
    • 16:22
    • 10.11.12

  •   אין כאן שום עניין של ימין או שמאל, מה נחפזת להגיב? לאלכס
    • 16:27
    • 10.11.12

    מפקד יחידת "צור" של שרות בתי הסוהר שתפקידה הגנה על הציבור מפני עברייני מין משוחררים, יורם עדי, שאינו בדיוק שמאלן או אנרכיסט אומר ש"רמת המסוכנות של העבריינים האלה יורדת ככל שהם מתבססים בחברה. לכן, יש חשיבות רבה לכך שימצאו עבודה קבועה, דירה ומסגרת חברתית." אם אתה כאב מאמין שילדיך בטוחים יותר בצאתם מהבית כשפדופילים שריצו את עונשם נרדפים בידי אמהות צדקניות והיסטריות כחיות טרף שכל אחד רשאי לצוד אותן אז אתה כנראה אבא רע. כך לא תגן על ילדיך.

  •   פתרון : עברייני המין הסדרתיים יסכימו שהם מהווים סיכון לזולת ומסכימים לקבל סירוס כימי . למה לא עכשיו ?
    • 19:07
    • 10.11.12

    ואז נוכל לחזור לגור בשכנות (זהירה) טובה

  •   YES l
    • 22:03
    • 10.11.12

    Indeed !!! its the only solution.. i agree 100%.. about time it happans...and than we se....

05 בדיוק כמו בשאר האימפריה. מארגנים אווירה של צייד: חיסולים, התנקשויות, ציד מכשפות, ציר-הרשע, איראן, ועוד ועוד. לא שהם מוצאים דברים חסרי-פגם אבל הם מנצלים לטובת שלטונם את הפוטנציאל החייתי הטמון בבני אדם, כפי שהראו זימברדו ומילגרם. מתי יופנה זעם למקום הראוי?  (לת) ק.א.
  • 15:59
  • 10.11.12

06 הגזען הכרמלי... ותיק
  • 16:05
  • 10.11.12

אז איפה תרצה ש"יאחסנו" את הללו? בגדה, שם אתה מסוגל להתעמר בהם? הרי לו זה היה תלוי בך, היית מעביר לשם את ערביי ישראל- ועל כולם היית ממשיך בשלטון הכיבוש. אנטי הומניסט שכמוך...

07 רק את בעלי המקצוע זה מטריד - כתבה משתאימה לעיתון הזוי כמו הארץ  (לת) עבריני מין אינם ברי שיקום צריך רק לדאוג להרחיקם מהחברה או לסרסם סרוס מלא לא כימי ולא בטיח
  • 16:18
  • 10.11.12

08 שיסרסו את עצמם בחוץ לארץ ויחזרו מסורסים.  (לת) סירוס נעים
  • 16:21
  • 10.11.12

09 אתם מבינים תטעות שלכם אתם באים לפשע המאורגן בטענות בזמן שהפשע המאורגן עושה להם חיים קשים בכלא  (לת) עולם הפשע
  • 16:29
  • 10.11.12

10 פדופיל הוא חולה נפש מסוכן וכשם שפגע בקורבנות לעד אין לו זכות קיום בחברה מכיוון שהוא ימשיך לעשות זאת המגינים על פדופילים שיבקשו עזרה מיד  (לת) מעין
  • 16:33
  • 10.11.12

11 תגובה מס. 3 כל כך נכונה.  (לת) כתבה טובה וחשובה
  • 16:44
  • 10.11.12

12 פדופילים הם אנשים חולים יורם
  • 16:50
  • 10.11.12

אשר אינם מסוגלים לשלוט בדחף שלהם. הם זקוקים לטיפול מתמשך לכל חייהם ולסביבה מבוקרת ותומכת. חבל שהמדינ לא מעניקה להם זאת.

13 כתבה חשובה ומפחידה. אולי זה בגדר פגיעה בחופש הפרט ובכבוד האדם, אבל צריך להתנות שחרור של עברייני מין כרוניים בהסכמתם לסירוס בלתי הפיך (לא כימי. כירורגי.) ובאין הסכמה - למנוע מהם חיים 'בקהילה' וסיכון של קורבנות עתידיים. אין סיבה הגיונית או מוסרית או תועלתית בלהעדיף את טובת העבריין על טובת הקורבן.  (לת) דנ"י
  • 16:54
  • 10.11.12

14 במדינה מתוקנת היו מוציאים פדופילים מורשעים להורג מה שהיה חוסך את כל הסיפור המיותר הזה.  (לת) צדק צדק תרדוף
  • 16:58
  • 10.11.12

15 הכותרת צריכה להיות: הורים מזהירים מפני התנכלות של עברייני מין לילדיהם!  (לת) הרצל
  • 17:05
  • 10.11.12

16 הארץ - לכלכתם! אסתר
  • 17:07
  • 10.11.12

הכותרת בדף הראשי:
מטפלים מזהירים מהתנכלות של תושבים לעברייני מין משוחררים: "הסכנה גוברת"

הכותרת בדף הכתבה:
המאבק האזרחי בעברייני המין מטריד את אנשי המקצוע

והכותרת שהייתה צריכה להיות וחבל שלא הייתה:
פצצה מתקתקת: עברייני מין סדרתיים משתחררים מהכלא ונטמעים 'בקהילה'. הקורבן הבא כבר על הכוונת. את הפגיעה הזו חייבים למנוע!

17 לא להצביע לכנסת בה ישב הפושע אריה דרעי.  (לת) אלי
  • 17:18
  • 10.11.12

18 תגיעו לבת ים הפדופילים משתוללים  (לת) יאיר
  • 17:28
  • 10.11.12

19 י אפשר פשוט להוריד להם את האשכים ולסגור עניין? פמינסטית
  • 17:31
  • 10.11.12

ככה לא יהיה להם חשק מיני, וגם זה עונש ראוי לדעתי לאנס ילדים

  •   indeed eel
    • 22:05
    • 10.11.12

    Indeed !!! its the only solution.. i agree 100%.. about time it happans...and than we se and maybe even operation !!!!....

  •   אם יורידו לך את הדגדגן, האם תפסיקי לרצות סקס? נראה לי שלא
    • 03:09
    • 11.11.12

    שום סירוס, כימי או פיזי, לא יעצור את הדחף הנפשי של הפדופילים לגעת בילדים. יש שלוש דרכים להתמודד עם פדופילים: הוצאה להורג, כליאה לכל החיים או טיפול פסיכולוגי תמידי ושילובם בחברה במסגרות שבהן הם לא יגרמו נזק לילדים. בקיצור, אין פתרונות קלים לבעיה.

20 כל עבריין צריך וזכאי לקבל שיקום בקהילה. אבא
  • 17:39
  • 10.11.12

לכן מציע לקלוט את הפדופילים בגני הילדים ובבתי הספר של המטפלים שלהם ושל הסניגורים שלהם. וגם שיעסיקו אותם כביביסיטרים. רק כך הם יטופלו ויקלטו בקהילה.

21 הציבור נובח על העץ הנכון (בניגוד למשפט שנאמר בכתבה) גיל ג
  • 17:43
  • 10.11.12

אין לי ספק באנושייותם של הפדופילים ובזכאותם לכל מה שבן אנוש אחר זכאי לו: מקום לגור, חופש, תנאי מחיה וכו'.
אבל המדינה לא משכילה לשלב את זכויות הפדופיל עם הגנה נאותה על הילדים.
לכן, אפשר להבין את ההתקרנפות של האנשים שקודם כל רוצים להגן על משפחתם. זה אולי נראה מכוער לפעמים אבל מאוד טבעי.
אין לצפות מאותן משפחות להפגין נגד חוסר שיקום נאות של הפדופילים גם אם זה שורש הבעיה.
אם פדופיל עובר לגור ליד משפחה אז התוקפנות נגדו היא סוג של הישרדות.
לשם השוואה (ואין פה נסיון לדה-הומניזציה): אם נחש יחדור לביתי אני אאלץ להרוג אותו למרות אהבתי הרבה לבעלי חיים ולמרות שהמדינה צריכה להקצות מרחב מחייה לנחשים.

22 פדופילים אינם עברינים. הם חולי נפש ולא צריכים להשתחרר עד שירפאו. אבא
  • 17:45
  • 10.11.12

וחלק מתהליך הריפוי והשיחרור יכלול שמרטפות של שנה אצל הפסיכיאטר המשחרר ואחר כך 3 חודשים אצל הפסיכיאטר המחוזי.
הם יכולים להיות כוח עבודה טוב בבתי חולים לחולי נפש. לקבל שם משכורת מלאה ולחיות חיים מלאים - רחוק מילדים.

23 יש פתרון מאוד פשוט - מוסד טיפולי סגור לעברייני מין  (לת) עד הזיקנה, כמו בחלק מארה״ב
  • 17:58
  • 10.11.12

24 למה לא מחייבים סירוס כימי?! צביעות של כולם בתיה
  • 18:06
  • 10.11.12

הרי זה עולה הון עתק ! שהמדינה תחייב פדופיל מורשע ושאי קבלת הזריקה תגרור מעצר מיידי- ואז זה ייפסק !

25 מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים  (לת) אפרת
  • 18:16
  • 10.11.12

26 מטפלים שקרנים. אין טפול ואין שקום לעבריני מין ובמיוחד פדופילים. צריך לרדוף אותם עד מותם כדי שלא יפגעו שוב בילדים תמימים. עבריני מין ופדופילים בפרט צריך לסמן כך שיראו אותם וידעו להזהר מהם ממרחק.  (לת) ע.ג.
  • 18:50
  • 10.11.12

27 צדיקי הדור הרוצים כי עבריני מין ישוקמו בערים שונות דרומי מתוסכל
  • 19:02
  • 10.11.12

מתבקשים לקחת אותם אל בתיהם.

28 פדופילים לפי תורתינו דינם אחד!!!!! ממתי משחררים פדופילים לחברה????  (לת) גימי-יהודי מיהודה
  • 19:16
  • 10.11.12

29 זה אחרי שבתי הכלא דאגו לנטרל את הסנקציות של האסירי אליס
  • 19:17
  • 10.11.12

האסירים נגד עברייני מין. בסוף הם עוד יקבלו אות הוכרה מהמדינה...

30 מטפלים בעבריני מין =אוכלי חינם על חשבון כלל ישראל!  (לת) גימי-יהודי מיהודה
  • 19:20
  • 10.11.12

31 השיקום היחיד לעבריניי מין הוא ניתור החשק יוסוף מהעיריה
  • 19:25
  • 10.11.12

אם באמצעי כימי- חד פעמי או ניתוח. אין מצב לשקם אנשים כאלה. חייבים להצביע עליהם ולוודא כי לא מגיעים לסביבת ילדים בשום מצב. נטייות אלו לא ניתנןת לשליטה והמעורבים גרועים מרוצחים

32 מתבקש הפתרון הבא: פגעו בילדיך, אל תקרא למשטרע! פעל לבד!  (לת) קין
  • 19:41
  • 10.11.12

33 "יש ענישה מאוד נוקשה כלפי עברייני מין" - שקר גס! .
  • 19:46
  • 10.11.12

האחים קורידו זה לא אלו שאנסו ורצחו ילד?
אם כן, איך זה שאחד מהם כבר השתחרר מהכלא????

איך זה שפדופיל כמו הפלנט הזה משתחרר מהכלא ועובר לגור בין גן ציבורי לבית ספר יסודי????

34 כדאי שנלמד מסינגפור גזר דין מוות לפדופילים מסוכנים  (לת) מומחה
  • 20:19
  • 10.11.12

  •   כדאי שנלמד מסינגפור: שלוש שנות מאסר למי שלועס מסטיק ברחוב ל"מומחה"
    • 20:47
    • 10.11.12

    האמת היא שהדרישה לכלוא פדופילים מורשעים, ולא חשוב מה בדיוק עשו, לכל חייהם כמוה כדרישה להוציא אותם להורג. אין מדינת תרבות (למעט מספר מדינות לא ממש מתקדמות בארה"ב) שמוציאה עבריינים להורג, ואין כמעט מדינות שכולאות עבריינים (יונתן פולארד למשל) לכל חייהם. על עברייני מין רצידיביסטים שיש בהם פוטנציאל של סכנה לציבור יש לפקח, לדרוש מהם להתייצב במשטרה, לאסור עליהם לעבוד עם ילדים וכיו"ב, בוודאי לא לרדוף אותם עד שירצו למות.

35 לבדוק את קורלציה בין האוכלוסיה שמגנה פה בלהט על זכויות הפדופילים לאוכלוסיה שמקדשת את זכויות הכלבים להרעיש ולטנף. נשמע דומה מאוד  (לת) הצעה למחקר
  • 20:21
  • 10.11.12

  •   אני חושב שאחרי כעשר שנים של קריאת תגובות באינטרנט מהההההההה
    • 00:10
    • 11.11.12

    אני יכול לומר בבטחה שתגובה זו היא התגובה הכי מטומטמת שיצא לי לקרוא. את או אתה מדגימים רמה של טמטום שכבר חוצה את הגבול לטירוף.

  •   אני רואה קורלציה בין מגיבים ימנים ותומכים בפדופילים.  (לת) מאפיינים
    • 05:04
    • 11.11.12

36 ממש צעב"ח. למה באמת לא לתת לזאבים המסכנים לגור בקרבת הטלאים.  (לת) דודו
  • 20:21
  • 10.11.12

37 שקר וכזב. אי אפשר לשקם פדופילים.  (לת) אי אפשר
  • 20:24
  • 10.11.12

38 מטפלים מתחסדים ....  (לת) כל עוד הסוטים לא בשכונתם...
  • 22:02
  • 10.11.12

39 אם המטפלים יתנו ערבות אישית לנזקי הפדופילים (ילכו למאסר יחד איתם)  (לת) אולי תהיה להם זכות זיבולים
  • 22:36
  • 10.11.12

40 החשק המיני לא נפגע עקב סירוס סירוס הוא לא פתרון
  • 22:39
  • 10.11.12

גם פדופיל מסורס יכול להמשיך לאנוס. פדופילים צריכים להשאר נעולים מאחורי סורג ובריח.

41 כל הכבוד לעו״ד דבורי  (לת) Maher
  • 23:02
  • 10.11.12

42 להקים מוסדות שיקום ליד בתי המשפט, לתת "למשוקמים" לגור ליד שופטים  (לת) רעיון
  • 23:59
  • 10.11.12

43 השורה התחתונה היא הנכונה: רוב עברייני המין והפדופילים מסתובבים בינינו, ולא הגיעו לבתי הסוהר, עדיין אשה
  • 01:10
  • 11.11.12

לכן צריכים להיות עם שבע עיניים פקוחות כל הזמן. דווקא אלו שהורשעו יש זיכוי שהם נמצאים בטיפול או במעקב.

בכל מקרה, הפאניקה של התושבים נובעת מחוסר אמון במערכות המטפלות. עדיין אנחנו רחוקים ממיצוי החוק בתחום בתי המשפט.
ובעיקר בתחום הרווחה: שיקום לעבריינים (שהוא הדבר היחיד שיכול למנוע פשיעה חוזרת) וטיפול בקורבנות.

במדינה שבה תיק הרווחה הוא התיק הכי פחות נחשב על ידי נבחרי הציבור - ככה זה נראה. אין טיפול. ילדים בסיכון נאלצים להמתין חודשים ארוכים עד שרשויות הרווחה יחלצו אותם מסיכון ברור שהם נמצאים בו. ילדים אחרי פגיעה מינית מחכים חודשים לטיפול נפשי. שלא נדבר על המשפחות.

ואנשים במצוקה שפונים לרשויות הרווחה לא מקבלים מענה, ומכאן מגיעים לפשיעה.

הפתרון הוא שינוי סדר העדיפויות. נקווה שזה יקרה בבחירות הקרובות: חינוך, בריאות ורווחה הם הדברים הכי חשובים. כל השאר בבלת.


  •   הצדק אתך לאשה
    • 09:17
    • 11.11.12

    ואני מבקשת להוסיף שרוב הילדים שנופלים קורבן לעברייני מין הם ילדים מוזנחים שהוריהם אינם משגיחים עליהם כשהם מחוץ לבית. זוכרים את רצח ליפז חימי בת ה 9 מבית שמש? לכן המגיבים הצדקנים שצועקים שיש לסרס, לכלוא לכל חייהם או פשוט להוציא פדופילים להורג הם בעיקר הורים מזניחים. שיעזבו את המקלדת ויציצו מה עושה הילד במחשב שלו, אם מי הוא מצ'וטט כרגע, אם הפעוט ברחוב שיוודאו שאינו לבד ואינו מקבל ממתקים מזרים. הגנה על הילד היא קודם כל תפקידם של ההורים.

44 הורים, תבלו יותר עם הילדים שלכם במקום לזרוק אותם אורי
  • 07:00
  • 11.11.12

לרוב שעות היממה מחוץ לבית. זה הרבה יותר אפקטיבי ובריא מלצוד אנשים.

45 הם חולים! כמו כל מחלה שלא נותנים לה תרופה, לא מבריאים!  (לת) רות
  • 10:05
  • 12.11.12

46 עוד לרנאו מקומם!
  • 10:31
  • 12.11.12

אני רוצה לראות שאת הילדה שלך יאנוס עבריין שהשתחרר בעל מסוכנות נמוכה, האם גם אז תחשבי שהמעקב אחריו זה בזבוז של משאבים?
כשזה קורה לילד/ה ולמשפחה, אז זה כבר לא סטטיסטיקה עבורם, זה הופך להיות ה-100 אחוז!
עברייני מין לא אשמים - הם חולים, הם לא מסוגלים לשלוט בעצמם. גם רוצח סדרתי לא מסוגל , אז מה ההבדל? ההבדל הוא שרצחת את הקורבן שלך והשארת אותו חי! ועוד ילד תמים וזך - אין כמו תמימות של ילד!
פדופילים הן מפלצות שלא באשמתם וצריכים כולם להיות מורחקים לאלתר מהחברה, או לעבור סירוס מוחלט אם רוצים לחזור ולהשתלב בה.
כמו שזה מובן שבעל כורחם יש להם סטייה , אם הם מעוניינים לחזור ולהשתלב בחברה- זו בחירה שלהם, אז בעל כורחם צריכים לעבור סירוס.
או סירוס או כלא מבודד- תבחרו- זה כבוד האדם- לתת לו את זכות הבחירה, בד בבד שלא ירצח ילדים חפים מפשע וטהורים וישחית את נשמתם!
מערכת המשפט כלל לא מחמירה, אומנם העבריינים לעתים לא מקבלים עבודות שירות, ממש תודה, הם צריכים לפי דברי הסנגורית המכובדת לעבור עוד ועוד (!!!) שימו לב לניסוח, עבירות כדי שבטוח לא יקבלו רק עבודות שירות, גם הענישה מגוחכת , השחרור כפצצה מתקתקת עד לקורבן הבא הוא פשוט מקומם!
צריכים להעמיק לרוצחי הנשמות האלה, שבאמת לא מסוגלים לשלוט בעצמם, את רמת הענישה ובטח לשחרר לחופשי ללא התרופה היחידה- סירוס מוחלט!