מנהיג הרפורמים: ישראל אינה משקפת את עולם הערכים של יהודי ארה"ב

ריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית, טוען כי הקיטוב והמחלוקות בעניינים של דת ומדינה יוצרים התנתקות חמורה בין יהודי אמריקה לישראל

נשיא התנועה הרפורמית בארה"ב סבור שיהודי ארצו "מפחדים לדבר על ישראל" בגלל הקיטוב והמחלוקת שדיונים אלה מעוררים בקהילות השונות. התוצאה, לדבריו, היא "התנתקות מהסוג החמור ביותר".

הרב ריק ג'ייקובס, שהחל לשמש כמנהיג הרפורמים לפני חצי שנה, טוען שהמחלוקות בענייני דת ומדינה, בהם מאסרה של יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, שנעצרה לאחר שהתעטפה בטלית ושרה ברחבת הכותל, גורמות לכך ש"יהודי ארה"ב אינם רואים בישראל מדינה המשקפת את עולם הערכים שלהם".

ג'ייקובס אמר את הדברים ל"הארץ" בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, המתקיימת השבוע בבולטימור שבמדינת מרילנד. ג'ייקובס הוא המנהיג הדתי הראשון, וגם הרפורמי הראשון, שנבחר לשמש "מרצה אורח" ונתפש כעוגן רוחני של הכינוס.

ריק ג'ייקובס (משמאל)
ריק ג'ייקובס (משמאל). צילום: URJ

"ההגדרות של יהדות אמריקה בנוגע למושג 'פרו-ישראלי' הולכות ומצטמצמות", אמר ג'ייקובס. "יש לנו דעות ברורות ונחרצות לגבי מה לגיטימי ומה לא. התוצאה היא שהמעגל של האנשים הנכללים במושג 'אנחנו' הולך ומצטמצם, וזה מאוד מצער. ישנה קהילה רחבה שאכפת לה מישראל, אבל לא בפרמטרים הצרים שמשורטטים על ידי העולם היהודי המאורגן".

"זה נכון במיוחד בקרב צעירים", הוא אומר, "שמבחינתם אין דבר כזה שאי אפשר לדבר על משהו. אנחנו חייבים ליצור מצב שגם צעירים יוכלו לדון על ישראל, גם אם השקפותיהם אינן תואמות את עמדותינו".

ג'ייקובס, העומד בראש התנועה הדתית-יהודית הגדולה ביותר באמריקה - ולמעשה בעולם - סבור שישראל חייבת להעריך מחדש את החיבור בין דת למדינה, "כדי שליהודים לא אורתודוקסיים יהיו הזדמנויות זהות ליהודים אורתודוקסיים". הוא סבור שצריך לפתוח בדיאלוג מחודש על השליטה האורתודוקסית בישראל, גם אם ישנן בעיות אחרות העומדות על סדר יומה של המדינה: "עשרות שנים אנחנו אומרים לעצמנו שבגלל נושאים קיומיים כמו איראן, צריך לדחות את הדיון על דת ומדינה. אני לא מזלזל באתגרים הגדולים האלה, כמובן, אבל קיים גם אתגר פנימי לא פחות משמעותי הנוגע ללבה של המדינה ולאופייה".

ג'ייקובס מקווה לגייס למערכה של הפעלת לחצים על ישראל בנושא זה גם את הפדרציות היהודיות, ששיתוף הפעולה בינן לבתי הכנסת ומוסדות דת אחרים הולך וגדל. "פעם הפדרציות ראו בנו כספומטים. הם אמרו – בואו נעשה אירוע, נגיש עוף מכובס, ניתן למישהו כבוד ואז אנשים יתנו לנו כסף. אבל זה כבר לא עובד ככה". לדבריו, האמונה הדתית והפעילות הארגונית של יהדות ארה"ב נמצאות בסיכון. "עכשיו מוטלת עלינו חובה לדמיין את עצמנו מחדש".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מה לעשות,הרפורמים לא מתאימים לחזון של הנביא ביב ועדת כלבלביו.  (לת) עדד
  • 20:37
  • 13.11.12

02 שיבואו לפה וישנו, ילכו לכנסת, ימלאו תפקידים משפיעים.. מני
  • 20:53
  • 13.11.12

אף אחד לא עוצר אותם, זה יעשה לכולם רק טוב.

03 ההמשיכו להצביע לביבי וחרדים החשוכים.  (לת) עמליה
  • 20:54
  • 13.11.12

04 הרפורמים אינם משקפים את עולם הערכים היהודי ארי
  • 20:55
  • 13.11.12

צריך לשים את הקלפים על השולחן. לדת הרפורמית אין קשר ליהדות, יהדות היא רק הגישה האורתודוקסית, דת ואמונה שהם בני אלפיים שנים לפחות. אין לי בעיה שאנשים יאמינו במה שהם רוצים, אבל לקרוא לזה יהדות זה סילוף המציאות והטעיית הציבור. מעבר לכך, עובדה היא שרק האורתודוקסים בארה"ב נשארים יהודים, סטטיסטית הנכד של יהודי רפורמי כבר לא יהודי...

05 אז מה הוא מציע, שכולנו נהפוך ליהודים רפורמים כדי לגשר על השבר??  (לת) תוהה
  • 21:03
  • 13.11.12

  •   מה הוא מציע? תקרא מה הוא אומר. אבל אסביר לך טלי
    • 09:44
    • 14.11.12

    כל זמן שמדינת ישראל לא מכירה בזרם הרפורמי והקונסבטיבי - שני הזרמים הגדולים ביותר ביהדות כיום מחוץ לישראל - היא לא יכולה לצפות מאנשיהם לתמיכה גורפת בה ויש התרחקות של רוב הנוער היהודי הגדל היום בצפון אמריקה מישראל וממה שהיא מייצגת. התמיכה היהודית בממשל בוושינגטון מאוד חשובה למדינה.
    זה לא נכון שיהודים רפורמים או קונסרבטיביים מתרחקים מהיהדות, הפרשנות שלהם ליהדות אחרת, וגם במקרים של נישואים מעורבים - שומרים ברוב המקרים על המסורת הדתית של שני בני הזוג. (אני מכירה את זה מהמשפחה שלי). היהדות המסורתית, שאנחנו נמנים עליה, משלבת בין הכרה, אמונה, זהות ופרקטיקה יהודית לבין החיים המודרניים. באמריקה האותודוקסים מהווים מיעוט בקהילה היהודית.
    כדי לגשר על השבר מדינת ישראל צריכה להכיר בשני הזרמים הגדולים האלה ולאפשר לרבנים שלהם לגייר,להשיא ולייצג את קהילתם בדיוק כמו שעושה אמריקה הגדולה. אם מדינת ישראל מתייחסת אליהם כאל יהודים מדרגה שנייה, והנישואים שהרבנים שלנו עורכים לא מתקבלים בישראל (למשל) - הישראלים צריכים להבין שיש לזה מחיר. שהקהילה האמריקאית הגדולה תתרחק ותסתגר בתוך עצמה, ולא תראה בישראל שלוחה טבעית שלה.

06 הגיע הזמן להודות, האורתודוקסים גנבו את מדינת היהודים אלון
  • 21:06
  • 13.11.12

הכוונה המקורית הייתה להקים בית לאומי לעם היהודי ולמעשה ישראל משמשת בית ליהודים האורתודוקסים בלבד!!
רק הפרדה של הדת מהמדינה (ולא הפרדת הלאום מהמדינה) יהפוך את ישראל לבית הלאומי של העם היהודי כולו.

07 הוא צודק. שפירו
  • 21:10
  • 13.11.12

החל מהיהודי המסורתי שלא שומר שבת ועד האורתודוקסי, היהודים הרפורמים נחשבים לגויים בארץ למרות שעתיד היהדות הוא שם ולא בכפייה דתית ובישיבות שמשחזרות את החיים בימי הביניים של מזרח אירופה.

משער שבעוד שתי דורות, חילונים לא יהיו כאן כי פשוט יימאס לנו.

08 ישראל מהווה מטרד לחלק גדול מיהדות ארה"ב כשם שיהדות אירופה היוותה מטרד לחלק גדול מיהדות ארה"ב בתקופת השואה והרדיפות שקדמו לה  (לת) קצת היסטוריה
  • 21:14
  • 13.11.12

09 הוא צודק. היהדות האורתודוכסית הפכה לדת גזענית של עובדי אלילים יעקב
  • 21:18
  • 13.11.12

אפילו האחים המוסלמים מתקדמים יותר. הם לפחות מאמינים בלימודי ליבה. מה שרוב האנשים כאן לא מבינים זה שהימין הדתי האמריקאי השתלט על מדינת ישראל. זה לא רק שלדון אדלסון אלא שורה ארוכה של מיליארדרים ומיליונרים יהודים שמשקיעים מאות מיליוני דולרים בשטחים הכבושים ובפוליטיקאים מהימין.

10 הגיע הזמן שיהודי ארה"ב יחשבו בשביל עצמם ולא יתמכו בכל צעד שישראל עושה רק בגלל קשרי דם  (לת) תומר
  • 21:22
  • 13.11.12

11 לידיעת יהדות אר"הב ,ישראל אינה מייצגת היום למעשה שום עולם ערכים ולחילופין מייצגת עולם ערכים שלילי. הכיבוש וההתנחלויות הוציאו אותנו מעולם תרבותי לעולם של זנות נדל"נית  (לת) אלגרו
  • 21:30
  • 13.11.12

12 גרוע מזה, רוב היהודים הצעירים בישראל לא מתנגדים או מסכימים למה שקורה בישראל. היא פשוט לא מעניינת אותם היה שם
  • 21:30
  • 13.11.12

לגבי קריאתו הנאיבית לבטל את השליטה האורתודוקסית בישראל, אצל כל הפוליטיקאים בישראל תמיכת הדתיים חשובה לאין שיעור יותר משיפור היחסים עם יהדות ארה"ב.

13 לבטל את חוק השבות לאלתר  (לת) ואז נראה אותך נובח עלינו
  • 21:33
  • 13.11.12

14 You can't please all the people, all the time ג
  • 21:35
  • 13.11.12

זה מה יש. לא אידיאלי, אבל עדיף ממדינת ג'יהאד חמושה עד השיניים.

15 צודק רן
  • 21:36
  • 13.11.12

הוא צודק ב100%. החילונים בארץ ומעמד הביניים גם הרי מנותקים ממציאות בישראל.ולבטח יהודי התפוצות שפשוט לא יודעים איך ישראל נתנה לאורתודוקסים להשתלט על כל הממסד הישראלי.

16 אתה לא חייב לבוא לכאן ויקטור
  • 21:45
  • 13.11.12

הערכים של ישראל מתאימים לישראלים אתם לא חייבים לבוא לכאן

17 אבל ברגע שנתניהו יופל השמש שוב תזרח...  (לת) דקל
  • 21:53
  • 13.11.12

18 אמן. נראה שהפולטיקה הפנים ישראלית לא תושיע את המדינה. אולי לחץ מבחוץ, כמו הרפורמים מארה"ב יצילו את המדינה מעצמה  (לת) א' א'
  • 22:15
  • 13.11.12

19 תפקידם של יהודי ארצות הברית להזדהות עם ישראל. אין זה מתפקידה של המדינה להזדהות עם יהודי ארצות הברית (או כל ארץ אחרת).  (לת) צפור דרור
  • 22:17
  • 13.11.12

20 ספר החוקים של צפור דרור רענן
  • 22:37
  • 13.11.12

אין למדינה תפקיד כלפי יהודי העולם ואין להם תפקיד כלפי המדינה. אם הם מרגישים שהמדינה מייצגת אותם הם יתמכו בה. אם המדינה רוצה את תמיכתם ברור מה עליה לעשות. אף אחד לא נמצא בכיס של השני.

21 אחרי שהקים את J street האנטי-ציוני, אובאמה מקים ארגון נוסף של יהודים אנטי-ציונים חיים
  • 22:44
  • 13.11.12

מזכיר את המשטר האיראני שמחזיק בדרך קבע שר אחד יהודי, מעין יהודי-חצר, כדי להדוף טענות שמדובר במשטר אנטישמי.

22 התנועה הרפורמית התנכרה למדינת ישראל בשנותיה הראשונות. כנראה שמישהו החליט לחזור לשורשים אחד שזוכר
  • 22:45
  • 13.11.12

התנועה הרפורמית התנגדה לציונות ולהקמת מדינת ישראל. הרעיון הציוני היה זר לתנועה הרפורמית, שבבסיסה היתה ונשארה התנועה של הגרמנים בני דת משה, ובימינו האמריקאים בני דת משה.
גרמנים או אמריקאם בלאומיותם, ויהודים בדתם.

23 מזכירים לי את יהדות גרמניה לפני השואה,,החוצפה שלהם תיצא להם מהאף עיניין של זמן שקרב !!  (לת) מרחם יהדות ארה"ב
  • 22:55
  • 13.11.12

24 היא גם לא משקפת את הערכים היהודים שלנו כאן....  (לת) נביא הזעם...
  • 22:56
  • 13.11.12

25 דת ומדינה היא בעיה גם עבור יהודים שחיים בישראל. חיים
  • 23:05
  • 13.11.12

לצערי, הכת החרדית משתלטת על ישראל.
צריך להתעורר לפני שיהיה מאוחר.

26 גרים שם ורוצים לקבוע כאן. FORGET IT. אכן מזכירים את יהדות גרמניה - רקוויאם גרמני.  (לת) שחצנים ללא כסוי
  • 23:13
  • 13.11.12

  •   הרקוויאם הגרמני של ברהמס - דוקא יצירה מעולה! שמאלני שפוי
    • 05:18
    • 14.11.12

    אך לגופו של עניין - הם - כלומר הרפורמים - אינם מעוניינים להכתיב את מדינית ישראל, הם מעדיפים להתנתק ממנה בתנאים הקיימים. מי שמכתיב ומשתלט זה דוקא היהדות האורתודוקסית. האדמו"רים בארה"ב קובעים בשביל מי אנשי אמונם בישראל מצביעים, ושרי ממשלת ישראל נפגשים עמם ומתיעצים עמם. חלק גדול מההון ששולט בישראל זה הון אורתודוקסי. התרומות מאירגונים רפםרמיים הם סכומים זניחים לעומתם. לומר שהם בטלים בשישים תהיה הגזמה כלפי מעלה.

27 ישראל, במקרה הטוב, משקפת עולם ערכים של מדינת עולם שלישי פשיסטית ועובדת אלילים  (לת) חמורו של משיח
  • 23:17
  • 13.11.12

28 יהודי ארה"ב (הרפורמים) הפנו עורף בזמן השואה ומפנים עורף גם היום, גורלו של העם היהודי אינו מעניין אותם, יתרה מכך, קיומו של מדינת ישראל מונע את התערותם בין גויי ארה"ב ולכן הם התנגדו להקמתו ופועלים כיום לחדלונו. ובכלל כל 'היהדות' הזאת תחדל להתקיים תוך דור או שנים, ההתבוללות בקהילה הזאת חצתה את ה50 אחוז.  (לת) האמת על הרפורמים
  • 23:34
  • 13.11.12

29 בסדר, הבנו כבר די מזמן שלא ממש איכפת לכם. הבנתי
  • 23:52
  • 13.11.12

האופן שבו יהודי ארה"ב וכנראה גם העולם תופסים את ישראל מעיד, במקרה הטוב, שהם לא באמת חלק מהיושבים כאן. רק כשאתה אזרח של מדינה אחרת אתה יכול לומר, לא מוצא חן בעיני ולכן אני לא משתתף. לאזרחי מדינת ישראל שאינם דתיים ואינם ימניים ודיעותיהם בעצם דומות לאלו שמיוצגות על ידי האיש הזה, אין את הפריולגיה להגיד אנחנו לא משתתפים. אנחנו משתתפים ועוד איך ועושים מאמצים לשנות דברים ולהשפיע.
אז יאללה, הבנו שכבר אי אפשר לסמוך על יהודי ארה"ב ושבעצם אין חלקם עימנו. לא בגלל שהם מחזיקים בדעות אחרות מהימין או מהשמאל או מהד יודע מי אלא מפני שהדעות שלהם הן תוצר של מי שלא באמת איכפת לא ולא באמת ישלם מחיר כלשהו.

30 בסדר, כבר מזמן הבנו שחלקם לא ממש איתנו. Toro Coo
  • 23:57
  • 13.11.12

האופן שבו יהודי ארה"ב וכנראה גם העולם תופסים את ישראל מעיד, במקרה הטוב, שהם לא באמת חלק מהיושבים כאן. רק כשאתה אזרח של מדינה אחרת אתה יכול לומר, לא מוצא חן בעיני ולכן אני לא משתתף. לאזרחי מדינת ישראל שאינם דתיים ואינם ימניים ודיעותיהם בעצם דומות לאלו שמיוצגות על ידי האיש הזה, אין את הפריולגיה להגיד אנחנו לא משתתפים. אנחנו משתתפים ועוד איך ועושים מאמצים לשנות דברים ולהשפיע.
אז יאללה, הבנו שכבר אי אפשר לסמוך על יהודי ארה"ב ושבעצם אין חלקם עימנו. לא בגלל שהם מחזיקים בדעות אחרות מהימין או מהשמאל או מהד יודע מי אלא מפני שהדעות שלהם הן תוצר של מי שלא באמת איכפת לא ולא באמת ישלם מחיר כלשהו.

31 סוף סוף התעוררו? מזמן החרדים לקחו לנו את המדינה  (לת) It's abou time!!!!
  • 00:00
  • 14.11.12

32 היהודים הרפורמיים תרמו הרבה אבל לא לגידול פאשיזם וגזענות האמת קצת שונה
  • 00:24
  • 14.11.12

והם יהיו קיימים הרבה יותר זמן, בקצב הזה, לצערי, ממדינת ישראל.

33 היהודים הרפורמים בארה"ב הולכים ונעלמים, תם
  • 00:54
  • 14.11.12

מספרם יורד במהירות. כיום הם מונים פחות מחמישית מיהודי ארה"ב,שרובם
אגב ,בכלל לא משתייך לשום זרם דתי. אחוז ההתבוללות של היהודים הרפורמים הוא עצום ,ומידת השתייכותם הקהילתית נמוכה מאד. לרובם אין שום זיקה לישראל ,ללא קשר לנושאי דת ומדינה בישראל. הימים של אבא הלל סילבר, נחום גולדמן וחבריהם חלפו, כנראה, ללא שוב.

34 בחרתם באובמה, הבאתם קללה על העולם. GO TO HELLֱֱֱֱ  (לת) OY
  • 01:28
  • 14.11.12

35 הרפורמים היו מגדולי העוינים לרעיון הציוני, והם ממשיכים גם היום  (לת) הסטוריון
  • 01:37
  • 14.11.12

36 הרפורמים מזמן לא התנועה הדתית הגדולה בארה"ב חןברק
  • 02:26
  • 14.11.12

הדמוגרפיה לרעתם, בראש ובראשונה בגלל ההתבוללות.

לפי "ניוזוויק", חב"ד האורתודוקסית היא התנועה המשפיעה ביותר על יהדות ארה"ב בימינו.

37 אי אפשר שיהיו כמה סוגי יהדות- ראינו מה קרה לנו עם ישו- אסון ענק אריה
  • 02:27
  • 14.11.12

ישו כנראה בלי כוונה בנה לנו מלכודת היסטורית שבתונה נלכדו ומתו עשרות ואולי מאות מיליונים של יהודים - כל שינוי מהיהדות המקור מייצרת דת חדשה שכבר אינה יהדות - אולי זה לגיטימי אבל אנחנו עלולים לייצר דת שתתחרה ביהדות ובעתיד גם תהרוג בנו עקב חילוקי דעות.זה אסון גדול מה שמתרחש בארה"ב ממש שואה התבוללות מקבלת פנים רבות גם חתונות עם רבנים וכמרים חגים כמו חנוכה וחג המולד מאוחדים בצורה לגיטימית ונישואי תערובת מתקבלים בשיוויון נפש .אנחנו מאבדים כל יום יהודים רבים .יהדות היא קודם כל התורה ככתבה וכלשונה שנית היא גם גנטית . אדם המקיים את התורה כתבה ולשונה הוא יהודי אם עבר גיור - אדם הנולד ליהודי הוא יהודי גם אם אינו מקיים מצוות .אבל אדם שאינו מקיים תורה כתבה וגם אינו יהודי גנטית מאימו הוא אינו יהודי . ועל זה אין ויכוח .תנגנו בשבת בבית כנסת ותגיעו עם מכונית לשם תתחתנו עם נשים גויות אבל אתם בדרך החוצה מהיהדות .

38 The truth is that we don't like to support apparthide, anti democratic country.  (לת) Shai
  • 04:31
  • 14.11.12

39 לא כל מי שמבקר אותנו רוצה ברעתנו, ולא כל מי שמחבקנו רוצה בהכרח בטובתנו דוד
  • 04:43
  • 14.11.12

לא כל מי שמבקר אותנו רוצה ברעתנו, ולא כל מי שמחבקנו רוצה בהכרח בטובתנו. האינסטינקט הקיומי של רבים מהתוקפים משדר חוסר יכולת להקשיב לנאמר במאמר. שהלא מדיניותו של מנהיגם מובילה לכך שתומכי המדינה ומדיניותה היום הם נציגי החושך הנעים בין אבנגליסטיםת ואנשי מסיבת התה, ועד לארגוני ארגוני "ווייט סופרמסי", מגולחי ראש המובילים את השינאה לאחר. התנועה הרפורמית בארה"ב מייצגת את המיטב שביהודי ארה"ב האומרים את ביקורתם מתוך כאב ורצון לבנות גשר. כך שלפני שאתם נובחים, רצוי שתבינו מי הם באמת אוייבנו ומי הם אנשי שלומנו

40 הליכוד וביבי מכורים לתקצב חרדים משנת 77 וזהו האסון של מדינת ישראל חיון-הצביעו הכל חוץ מסרטן הליכוד
  • 04:44
  • 14.11.12

ואת זה אזרחי המדינה צריכים לנפץ אחת ולתמיד בכל האמצעים .

41 לכל הלאומנים המתהלמים דוד
  • 04:47
  • 14.11.12

אתם מוכנים למנות לי שתי מדינות,לא יותר, שלא מתעבות את שנעשה בישראל?

42 הרפורמים לא נחשבים כלל במיין סטרים של היהדות חיים
  • 05:34
  • 14.11.12

אף אחד לא סופר אותם בעולם המושגים היהודי כי הנ"ל מעוותים ומעקרים את עיקרי היהדות ולמעשה מוקצים ומוקעים מהעולם הדתי היהודי ודעתם כלל לא נחשבת.

43 עולם הערכים של הרפורמים הוא נישואי תערבות ומדינה דו לאומית בישראל- לא תודה, תישארו שם.  (לת) רעמסס
  • 05:42
  • 14.11.12

44 אם הוא מנהיג הרוב הרפובליקני, אז הוא מנהיג של 20%, אבל בשביל הארץ זה "רוב"  (לת) עלק
  • 05:45
  • 14.11.12

45 מדינת ישראל אינה אמורה לשקף את עולם הערכים של יהודי ארה"ב הרפורמים קיבוצניק- צפון
  • 06:37
  • 14.11.12

אלא את עולם הערכים שלה בלבד. מי שרוצה להתבולל בעולם הנוצרי ימצא תמיד את התרוץ לעשות זאת.

46 Very Good. The only thing this government understands is money Adi
  • 06:52
  • 14.11.12

Hurt them where it hurts...

47 כל עוד והחרדים שולטים במדינה, סוחטים אותה ועולים לנו וכופים עלינו חוקים גזעניים, הפער ימשיך להתרחב.  (לת) אפרים הכהן
  • 06:56
  • 14.11.12

48 המסיכה המתונה והתומכת הוסרה באחת. ארגון אנטי ציונ עופר
  • 07:16
  • 14.11.12

הייתי שם ושמעתי אותו. התקפה ברוטלית על ישראל תוך ניצל הבמה שנועדה לגשר. ו.ו.. יחד....

49 לא מפליא. תפיסת הדת האורטודוקסית הפכה לאנטי נשים, אנטי זרים, אנטי שלום ורק ב משיכת תקציבים ענינם, בקצרה אנטי ערכים של קידמה.  (לת) שוש
  • 07:21
  • 14.11.12

50 רק תגיד לי שהנכד שלך יהודי. ראש המתבוללים
  • 07:23
  • 14.11.12

והוא בא להטיף. רואים שהתנועה הזו יצאה מגרמניה.

51 אנחנו בארץ ישראל מוותרים בשמחה על היהודים הרפורמים בועז
  • 07:27
  • 14.11.12

רובכם בכלל לא יהודים בסופו של דבר תתבוללו לנצרות כמו מיליוני רפורמים במאה שנים האחרונות .

52 תנו לנו חופש להתחתן רפורמי! אזרח
  • 08:02
  • 14.11.12

ישראל היא מקום נורא ליהודים - המדינה היחידה שעושה ליהודים את המוות בכל הקשור לנישואים גירושים וקבורה. בנושאי גיור. הפכנו למדינה אורתודוקסית עם מונופול רבני מושחת.

53 ביבי הביא המדינה למצב שיהדות העולם מהרהרת שאולי וטוב היה עם לא הייתה קמה שכן רק עול עליהם נותר מימנה, ביבי רוצה את הכסף וטת התמיכה והלובי של היהודים בתפוצות אבל חלילה להם מלהביע געתם.  (לת) נאום סתום העיין
  • 08:04
  • 14.11.12

54 סכנת השמד דרור
  • 08:11
  • 14.11.12

שיילכו לעזאזל הם וכסף שלהם. צריך למנוע כניסת ריקבון זה לישראל

55 כל עוד החילונים יתפצלו כל מפלגה תחבור לחרדים וכמו בתורכיה ומצרים ראובן גרפיט
  • 08:46
  • 14.11.12

הם ישתלטו על צמתי הכוח.

56 קצת הגזים.. (ורוב המגיבים גם) ראובני
  • 08:48
  • 14.11.12

האמת מורכבת בהרבה.
בישראל חיים כחצי מהעם היהודי על כל דרגותיהם הדתיות ואמונותיהם השונות, רפורמים, קונסרווטיבים ואורתו'. גם חילוניים אתאיסטים ומסורתיים.
כולם גם מקיימים חופש תפילה והתארגנות.
נכון הדבר שצריך להאבק על הפלורליזם הזה ולא לוותר אבל מכאן ועד להגיד שאי אפשר לדבר על ישראל בארה"ב? אמירה קיצונית לחלוטין.

57 ישראלים יקרים תקשיבו לדברים ובו נעיף את ביבי וברק מהשלטון הם יגמרו את הארץ אבל הם יתעשרו לזרוק את ב&ב מהשלטון  (לת) Gm
  • 08:56
  • 14.11.12

58 ישראלים יקרים תקשיבו לדברים ובו נעיף את ביבי וברק מהשלטון הם יגמרו את הארץ אבל הם יתעשרו לזרוק את ב&ב מהשלטון  (לת) Gm
  • 08:59
  • 14.11.12

59 בלי קשר לדעותי. את היהודים בארהב נשות כותל וארבע אמהות וכו' פשוט לא מעניינים.  (לת) קטי סטון
  • 09:16
  • 14.11.12

60 עולם הפוך ראיתי: חגי
  • 09:22
  • 14.11.12

הוא אומר: "ישראל אינה משקפת את עולם הערכים של יהודי ארה"ב".
אולי אפשר לומר הפוך?
יהודי ארה"ב אינם משקפים את עולם הערכים של ישראל.
מדוע אנו אמורים לשקף את הערכים שלהם?
הם כל הזמן נמצאים במקום שצריכים להצדיק את עצמם מול הפריץ. אנחנו לא.

61 צריך בישראל כמו בארצות הברית להפריד את הדת מהפולטיקה. לדת היהודית אין משנה מדינית רק הזיות מלוכה משחיות מסוכנות. לפולטיקה אין כח לממן ולוותר להוזים. הפרדת הדת מהפולטיקה תטיב עם כל הצדדים.  (לת) שמואל
  • 09:23
  • 14.11.12

62 באיזה שקיקה חמי שלו מספר על כל מה ששולל את ישראל או נגדה. להקיא ממנו.  (לת) לא יאומן
  • 09:27
  • 14.11.12

63 מה הרבותא? יהודי ישראל, כולל הרפורמים שבה, אינם רואים בארה"ב מדינה שמשקפת את הערכים שלהם. לכן הם שם ואנחנו פה. מה שכן, לנוכח הרצון לחרחר ריב מן הראוי לשקול מחדש את המשך כהונתו של ג''יקובס הלזה. הוא לא עוזר בגישתו לרפורמים בישראל. להיפך.  (לת) אינפיניטי
  • 09:37
  • 14.11.12

64 טוב שהוא שם את זה על השולחן. להפריד את הדת מהמדינה!  (לת) תומי
  • 09:56
  • 14.11.12

65 אני ישראלי מלידה שחי בישראל מלידה וגם אני חושב שהטפילים בישראל לא מייצגים את עולם הערכים שלי כ
  • 10:59
  • 14.11.12

האמריקאים מחזיקים בסט ערכים בריא בהרבה ומדינות סקנדינביה מחזיקות בערכים אף יותר טובים

66 תגובה טיפשית ולשון פתטי - מאין 55+ "likes" - ?????  (לת) מתן
  • 11:00
  • 14.11.12

67 היהדות האורטודוקסית נח
  • 11:01
  • 14.11.12

הרפורמים והקונסרבטיבים הם המצטיינים של יהדות ארה'ב, אלו עובדות. את הקולנוע, הטלביזיה, הספרות, המוזיקה והמדע האמריקני בנו יהודים מתקדמים לא חרדים. הערצה זו להישגי היהודים בארה'ב היא אחת בסיבות התמיכה בישראל בקרב לא יהודים.

באשר לגידול במספרי האולטרה אורטודוקסים בעולם אותי לימדו בכתה ג' שכל מספר כפול אפס שווה לאפס.

68 ככלל ניתן לסווג את יהודי ארה״ב לשני גוונים שמיצ
  • 11:45
  • 14.11.12

גוון אחד נוא יהודים על קשר כלשהו למדינת ישראל - משםחה, לימודים וכד. הם היו פה או שוחחו עלצישראל עםצאנשים שחיים פה יותר מפעם אחת. לרוב יהודים אלו מ,סתייגים מהתנועה הרפורמית.
הסוג השני הואמיהודים שרובםצכלל לא היו בישראל, אם ראו ישראלימביכרו כושי או מקסיקני על פניו, הינם גזעמים נגד בני עמם. הסיבה היא שיהודים אלו חוששים מתיוגם כיהודים בעי הגוים.

זה כל הסיפור. אני רק אזכיר שיהדות גרמניה בשיאה הייתה יותר מעורה ויותר משפיעה על אירופה והעולם מאשר יהדות ארה״ב היום.

בכל פעם שיהודים מצאו ״ירושלים שהייתה ב-בבל/ספרד/גרמניה/ארה״ב? אנוניודעים איך זה נגמר.

69 נכון! אביזו
  • 11:53
  • 14.11.12

ישראל אינה מייצגת עולם רוחני... ישראל היא מדינה ים תיכונית בעייתית משהו שרצוי שתתעסק בענייניה ובטובת עמה ולא תתימר לייצג שום ישות מטאפורית.

גם יון אינה מייצגת את העולם הרוחני של הפילוסופיה האפלטונית סוקראטית.

סוריה אינה מייצגת את הערכים המיסטיים של העדה העלאווית.

מלטה אינה מייצגת את הערכים הרוחניים של אבירי מסעות הצלב.

ספרד והמלך שבראשה אינם ממשיך דרכו הרוחנית של האימפריה הרומית הקדושה.

איטליה אינה ממשיכת דרכם הרוחנית של אומני הרנסנס וגם לא של האימפריה הרומית המקורית.

תורכיה אינה ממשיכת דרכו הרוחנית של החל'יף העות'מאני.

הונגריה אינה ממשיכת עולמו הרוחני של אטילה ההוני.

המרונים בלבנון אינם הולכים בדרכי האמורי.

ושליט מצרים אינו מחויב לעולמם הרוחני של הפרעונים.

עבדאללה מלך ירדן ומוחמד מלך מרוקו אינם ממשיכי דרכו הנבואית של מוחמד.


70 סליחה !כל דת היא קללת האנושות אפי
  • 11:54
  • 14.11.12

לא היתה דת בעולם שלא גרמה לשפיכות דמים ! יש לנטרל כל דת מן היהדות הגזענית ועד השינטואיזם דרך האיסלאם הארור הנצרות הצבועה הפרוטסטנטיות המתחסדת האינדואיזם השפל הקומוניזם האיראני הנאציזם הניטשאי הפגניות החייתית ועוד ועוד אין דת חיובית כולן שליליות !! לאדם ולטבע !דת היא (כל דת) היא קללת האנושות !

71 הוא טועה. ביבי והאורתודוכסים שמחים לקבל מימון מסרסור הימורים כמו שלדון שליט"א ירושלמי
  • 12:17
  • 14.11.12

(הוא גם לא אורתודוכסי, וגם לא גר בארץ). אנחנו אוהבים את מי שעונה אמן אחרינו, ואם הוא משלם בלי להתווכח זה בכלל טוב.

72 יו"ר נשות הכותל נעצרה כמו פושעת. זה מרתיח את הדם. אני ציונית ,חיה בציון וכמו אחיינו הרפורמים מארצות הברית גם דורשת הפרדת הדת מהמדינה.  (לת) אלודי
  • 14:48
  • 14.11.12

73 to 69 shaq
  • 00:52
  • 15.11.12

So stop asking us for money and for help when you are having it bad

74 קטסטרופה דמוגרפית בור סיד
  • 07:39
  • 15.11.12

בעוד פחות מח"י שנים רוב האזרחים החדשים יהיו אנטי ציונים. כבר שנות דור הולכת ונבנית קטדרלת האינקוויזיציה האורטודוכסית. במערכת החינוך המלכתית אין זרם לא אורטודוכסי ואפילו בתי הספר בלא דתיים הנם בעלי מאפייני דת אורטודוכסים כולל מורים ותכנים ובקרוב גם ילדים במספרים משמעותיים. רוב ילדי העשירון העליון מעודדים על ידי הוריהם לשכלל את יכולתיהם ולממש את הקוסמופוליטיות שמעניקה הגלובליזציה. אף לא רשימה אחת לכנסת מתייחסת לעניין החשוב ביותר לקיום הקולקטיב העיברי בארץ.

75 רפורמי או אורתודוקסי הכל זבל אפי
  • 17:46
  • 16.11.12

המבוסס על אמונה בשדים ורוחות ופחד ממשהו שלא קיים . כל מי שמפחד ממשהו שלא קיים הוא פסיכונאורוט הוזה .

76 חמי שליו אינך בקי בעובדות: קדו לרב ג'ייקובס כדוברים מרכזיים ב GA רבנים אחרים למשל ג' ג' שכטר  (לת) קרן הראל
  • 17:11
  • 19.11.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת