המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

המאבק המתיש למימוש האהבה עם העובדת הזרה

המדינה מסרבת להכיר בזוג מעורב בטענה שהקשר ביניהם הוא של עובדת ומעסיק. "שאלו אותי בלשכה 'למה אתה לא יכול לקחת ישראלית?'"

השיחה עם יגאל ורדי, תושב בני ברק בן 63, נפתחה בקול אנחה כבדה. "אין לי איך לתאר בכלל את מסע הייסורים שמעבירים אותי", אמר. "אלה דברים שלא ידעתי שקיימים במדינה שלי". לאחרונה הודיעה רשות ההגירה לוורדי כי זוגתו מסרילנקה, שתוקף הוויזה שלה תם, לא תזכה למעמד בישראל כבת זוגו, כיוון שלטענת הרשות הקשר ביניהם הוא של עובד ומעסיק. עקב כך נדרשה זוגתו לעזוב את הארץ.

לפני שנה וארבעה חודשים הכיר ורדי את זוגתו - סיסיליה ויליגודה - שהגיעה לישראל מסרילנקה לפני ארבע שנים לעבוד בארץ כחוק. השניים התאהבו ועברו להתגורר יחד, אך אז פגה הוויזה של ויליגודה. הם ניגשו ללשכת משרד הפנים בבני ברק בניסיון להסדיר את מעמדה החוקי כידועתו בציבור.

"בלי בושה שאלו אותי בלשכה ‘למה לך? למה אתה לא יכול לקחת ישראלית?'", סיפר ורדי, "שאלו אותי למה אני עושה את זה כאילו פגעתי בציפור נפשם". עוד סיפר כי "הזהירו אותי שהיו להם כבר מקרים כאלה שנגמרו בדמעות, שהגבר חזר וסיפר איך האשה עשקה אותו. פקידות משרד הפנים, ממונות על אשרות, יושבות מולי ומזהירות אותי במי להתאהב".

יגאל ורדי וזוגתו סיסיליה ויליגודה. "הספר '1984' קטן ליד מה שמשרד הפנים עושה" צילום: ניר קידר
יגאל ורדי וזוגתו סיסיליה ויליגודה. "הספר '1984' קטן ליד מה שמשרד הפנים עושה" צילום: ניר קידר.

לבסוף הגיע מכתב חתום מרשות ההגירה: "בקשתך נבחנה במשרדנו שבמטה הרשות בירושלים והוחלט לסרבה". הרשות נימקה את החלטה בכך ש"משימוע שנערך עמכם התרשמנו כי מדובר בקשר עובד ומעסיק. כמו כן לא נמצאו הוכחות וראיות מספקות על כנות ואמיתות הקשר". ויליגודה לפיכך התבקשה לעזוב את ישראל בתוך שבועיים.

"דורשים ממני להוכיח כנות? מי שמע כדבר הזה? חיטטו לי בכל החיים. שיעקרו לי את הלב ויראו אם יש בו כנות", הוא אומר. "הסברתי להם שוב ושוב שאני אוהב אותה, שאני אדם מבוגר עם סוכרת, שאנחנו בני זוג, שאני מסתכל קדימה על המשך חיי ורוצה מישהי לבטוח בה, שיהיה לה אכפת ממני ולי ממנה, שמצאתי.

"אני לא מבין בכלל מה משרד הפנים מתערב לי בחיים הפרטיים, דורש ממני להביא מסמכים, ‘להוכיח כנות'. רוצים לראות שאנחנו יחד? בואו אלינו הביתה, תשאלו את השכנים, ואז תחזרו ותאמרו שאני שקרן, אבל לבוא ולדרוש ממני להוכיח כנות?". לדבריו, "אתה צריך לבוא לעשות שימועים כמו אחרון הפושעים מהדרגה הנמוכה ביותר, שואלים אותה ואותך למה אתם רוצים להיות יחד ואחר כך בודקים אתכם, אם אתם אכן ‘אמינים'. שואלים אותי מה היא אוהבת לאכול".

בין היתר, ועל פי הנוהל הפנימי של המשרד, נדרשו השניים להראות "הוכחות לקשר ולחיים משותפים". "דרשו שאביא תמונות שלנו יחד, שאשלח מכתבים של אנשים שמכירים אותנו יחד. הבאתי שלושה מכתבים מאנשים ואז דרשו עשרה, הבאתי תמונות מאירוע שהיינו בו יחד בחתונה של הבת של חבר שלי. גם זה לא הספיק".

"כל פעם דרשו עוד משהו", מספר ורדי, "פיזרו דברים באוויר רק כדי שיוכלו לדחות אותי. מילא אם הייתי מקבל רשימה מסודרת, מה צריך להיות משקל המכתבים שמוכיחים כנות. פשוט מתעללים בבן אדם".

בין היתר נדרש הזוג להביא ראיה לחשבון בנק משותף, אבל "אף בנק לא פותח חשבון משותף עד שהיא לא רשומה בדרכון כידועה בציבור שלך", ממשיך ורדי, "השלטונות פשוט מוציאים לך את הקישקע. שאלתי למה, למה? למה זה כל כך קשה? אני מתבייש לחזור על התשובה שקיבלתי: ‘אתה לא מבין שאתה נותן לה מעמד. אנחנו רק רוצים לעזור לך, רק רוצים בטובתך'. מתנהגים אלי כאילו אני ילד שצריך להניא אותו מטעות שתעלה לו ביוקר. אדם שבפברואר יהיה בן 64, נולד בארץ, שירת בצנחנים, אזרח במדינתו. זה המשרד של אלי ישי (שר הפנים, ט"נ). מתנהגים אלינו כמו שמתנהגים לכל הזרים.

"הספר ‘1984' קטן ליד מה שהמשרד הזה עושה לאנשים", טוען ורדי, "זו התנהלות של המשטרים הטוטליטריים הכי גרועים".

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר בתגובה כי "הרשות אינה נוהגת לפרשן תשובות רשמיות לציבור באמצעות כלי תקשורת. לבני זוג, כל בני זוג שבהם אחד מהם אינו ישראלי ומבקש מעמד בישראל, נערכים שימועים תקופתיים לבדיקת כנות הקשר ביניהם, שעל בסיסם יוחלט אם לאשר את המשך ההליך לקבלת מעמד או לאו. באם לבני הזוג שאלות בנוגע למקרה המסוים שלהם, עליהם לפנות ללשכת רשות האוכלוסין באזור מגוריהם ולקבל הסבר מפורט לנסיבות הבקשה שלהם".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בזיון אלון
  • 09:02
  • 14.11.12

למה מקשים בצואה כזאת? אם יש להם דרישות להוכחת הקשר בין השניים, שיוציאו רשמה מסודרת עם כל הדרישות שעל הזוג להמציא ושעליהן להביא לפגישה בלשכת האוכלוסין. למה דבר כל כך חשוב ומהותי עומד או נופל על גחמתו של פקיד שחושב שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו עם אזרחי המשינה. זו פשוט בושה!!

02 העיקר שישי דואג לחנון רוצחים שלא יכולים לאכול כשר בכלא של תאילנד  (לת) חסר מצפון
  • 09:03
  • 14.11.12

03 לא להאמין איך שלטון האייטולות העריץ הזה מתעלל בבני אדם  (לת) מתבייש
  • 09:04
  • 14.11.12

04 1984 לורן
  • 09:08
  • 14.11.12

א,ן מילים מעבר לאומר שכנראה אנו חיים פה את המ
תואר בםפר 1984

05 או לפנות לבג"צ או לעזוב את הארץ יחד איתה  (לת) שתי אפשרויות
  • 09:11
  • 14.11.12

06 אל תוותר להם  (לת) קוטוזוב
  • 09:14
  • 14.11.12

07 סימולציה: הבה נדמיין סיטואציה בה מעוניין הגבר הנ"ל שהעובדת הזרה הנ"ל לא תעוף על טיל אל מכורתה. איציק אדום הזנב
  • 09:16
  • 14.11.12

אבל, לא בגלל שהוא מעוניין בזוגיות איתה אלא לחסוך לעצמו את כמה עשרות אלפי השקלים שהוא חייב לה בתמורה לשנה שהיא עבדה אצלו והוא לא שילם לה את שכרה.
כעת, כשהיא מאיימת בתביעה לתמ"ת ולבית משפט על עושק שכר שכיר, הגיעו השניים להסכמה שכזאת: אני אפצה אותך במעמד אזרחית, ובתמורה, את תמחקי את החוב...
יכול להיות?
ובכן, רבותי, זה תרחיש מצוי מאד.
ובדיוק בשל כך עורכת רשות ההגירה והמיסים בדיקות קפדניות בכדי לוודא שלא מוענקת אזרחות כפיצוי או כהסכם ממוני אלא אך ורק כזכותו של אזרח שזוגתו תהיה אזרחית.
ומכיון שכך, כל הכתבה המתבכיינת הזאת לא הזיזה אצלי מאומה.
ואולי, אולי אם לכתבה היה צבע קצת יותר עיתונאי וקצת פחות מתבכיין - אולי הייתי מנסה להאמין להם...

  •   על סמך מה אתה אומר שזה מצוי ? דן
    • 21:51
    • 16.11.12

    אני עוסק בתחום, ואני יכול להגיד לך שהחשד שלך מצוץ מהאצבע. אין אנשים כאלה. תמיד מדברים עליהם, אבל מעולם לא נמצא איש כזה. ואני אומר את זה באחריות: מעולם לא הוגש כתב-אישום נגד ישראלי ששיקר בהצהרת זוגיות מול משרד הפנים.

    ואגב - אין כזה דבר רשות ההגירה והמיסים. חיברת שתי רשויות יחד.

  •   גובתך דיי מסכנה משום שעושים את זה לכולם בכל מצב סוטלנה
    • 05:19
    • 01.06.13

    רק מי שעבר את משרד הפניים בנושא זה יודע מה קורה שם
    הכל שקרים וצריך לומר את האמת יש הוראה לא לתת ללא יהודים להיות בישראל .אפילו שהקשר שלהם אמיתי...
    בשום מקום בעולם לא פוסלים על סמך דת .....
    וזו האמת ...

08 נמאס מהדוסים המסריחים הללו במשרדי הממשלה  (לת) ישראלי חילוני
  • 09:20
  • 14.11.12

09 משרד הפנים: יישות גזענית, כוחנית וחשוכה.
  • 09:30
  • 14.11.12

אנחנו עוברים את אותו התהליך, רק מה - בן זוגי אמריקאי. לבן, משכיל, אמיד. מלבד כמות מגוחכת של בירוקרטיה, לא עושים לנו שום בעיות. מאמינים לכל מילה שיוצאת לנו מהפה. הלב כואב: מוסדות המדינה, שאמורים לשרת את האזרח, שוללים ממנו את הזכות הבסיסית ביותר - לחיות עם אהובתו ולא להזדקן גלמוד. בשם הגזענות והלאומניות. אני מתביישת במדינה שלי.

  •   תגובה 1 היא זיוף ברור. ולענין אם באמץת אוהבים שילכו אחרי בן הזוג למדינה שלו !  (לת) קורא וחושב
    • 11:11
    • 14.11.12

  •   ןבכל זאת אתה תצביע עבור מפלגה שתשב עם ביבי וש"ס בקואליציה הבאה  (לת) בוּ קִי
    • 11:13
    • 14.11.12

  •   בהצלחה ל05
    • 13:25
    • 14.11.12

    גם אנחנו עברנו את זה עם גבר אנגלי, פרוטסטנטי, לבן ומשכיל וכן - כמות מגוחכת של בירוקרטיה, למעלה משנה שבה היינו צריכים לקום בארבע לפנות בוקר ולמהר למשרד הפנים, התעללו בנו (מעט יחסית) ולאחר 10 שנים הוא קיבל ת"ז ישראלית.
    מאחלת לכל זוגות האהבים הצלחה ואהבה ולהתגבר על כל כוחות האופל :)

  •   אחד מבני הזוג ישראלי ועוד מבוגר. למה הוא לא יכול להתאהב במדינה שלו? למה הוא צריך להגר למקום אחר בגילו? הוא לא עבר על החוק, אם היתה אמריקנית- לא כל שכן יהודיה- היו מאשרים לו מיד. יש פה אפליה על בסיס גזעי וזה חשוך ומסוכן בצורה שאתה כנראה לא מסוגל להבין טל
    • 14:22
    • 14.11.12

    השאלה האמיתית היא למה. למה לא כל האורות נדלקים לך כשאתה קורא על אפליה גזענית כזו ובאיזו קלות אתה בועט אזרח ישראלי למוד קרבות החוצה מהמדינה שלו. למה? איפה גדלת, מה ראית בחייך? מי השפיע על המוח שלך ככה שאתה כזה אטום?

  •   למה שילכו? רוצים אותם במדינה שלנו. יותר כמוהם ופחות כמוך  (לת) קורא וכותב בקפה
    • 22:02
    • 14.11.12

10 בכל העולם נערכות בדיקות דומות ע"י פקידי הגירה, ולעתים קרובות הן בלתי ענייניות ואף משפילות. על כן, ובכל מקום, כולל ישראל - יש אפשרות לעתור לבית משפט  (לת) רילד
  • 09:35
  • 14.11.12

11 כל הכבוד למשרד הפנים על עבודתכם המשיכו למרות הביקורת פתאום הישראלים אזרח
  • 09:35
  • 14.11.12

"מתאהבים" בכל הזרות האלה, ידועים מקרים רבים של נישואים פיקטיביים עם עובדות מסרי לנקה מדוע המדינה צריכה לתת מעמד לכל עובד זר שמגיע כי פתאום "מתאהב"? שילכו לחיות בסרי לנקה

  •   למה המדינה צריכה לתת מעמד לכל אברך שמגיע לכאן לקבל קיצבאות?  (לת) אפי
    • 11:16
    • 14.11.12

  •   נניח שאתה צודק עדי
    • 10:38
    • 17.11.12

    במדינה ראויה, שיש בה מערכת הגירה מסודרת, היו אומרים לו: תביא את המסמכים האלה והאלה, וכך וכך תמונות שלכם. אבל לא, ק4ודם המטרה מסומנת: לגרש. אחר כך מתישים בלך-תבוא. תביא את זה. לא, את זה. וכו'. להקיא.

12 טפשות ורשעות, אז יחיו בארץ עוד 1000 זרים באופן חוקי. מה יקרה?  (לת) גידי
  • 09:41
  • 14.11.12

13 אוי נו באמת, תפסיקו כבר להתיפייף! אני חי באירופה, בבלגיה, מדינה מערבית מתקדמת ונאורה לכל הדיעות, וכאן נהוגה אותה המדיניות בדיוק! זר או זרה שרוצים להירשם כזוג כאן, הקשר בניהם נבחן ע"י פקידי הרשויות כדי להיווכחאם מדובר ברצון לקשר זוגי אמיתי או בניסיון לקבלת תושבות/אזרחות בלבד ולא בזוגיות או אהבה אמיתיים. כמו כן יש כאן (ובעוד מדינות מערב אירופה), מחנות מעצר שבהם מחזיקים מהגרים לא חוקייםעד שיתברר מעמדם - אם יזכו במקלט או לא. אז תפסיקו כבר עם ההתיפיפות הבכיינית הזאת שמציגה את ישראל ואת מדיניות ההגירה של משרד הפנים כמפלצתית ולא אנושית, כך נהוג גם פה במערב אירופה המתקדמת!  (לת) בחיאת ראבאק
  • 09:44
  • 14.11.12

  •   קשקשן. פקיד בבלגיה (או כל מדינה מערבית) לא יעז להגיד "למה לך?" אסף
    • 11:14
    • 14.11.12

    פקיד במדינה מערבית (קרי - לא ישראל) לא יעז להגיד "למה לך לקחת זרה?" לאדם שבה לבקש אשרה לבת זוגו. זה לא עסקו של הפקיד.

  •   לא נכון אני גרה בבלגיה ודרשו חוזה שכירות של שנה משותפת אל תשקר
    • 11:21
    • 14.11.12

    יש המון המון המון בירוקרטיה לזרים, אבל מהגרים לא חוקיים זה סיפור שונה מאוד ממי שנכנס כחוק
    ואין שום מחנה מעצר בבלגיה
    כל הביניין שלי זרים מסין, אפריקה, לטביה, הודו וכולם מהנדסים
    הבלגים לוקחים את "החכמים" בכל הצבעים ומכשירים אותם
    אצלנו מי ששחור רק שוטף כלים במקרה הטוב
    שרק חלילה לא יפגוש את הלבנים הנעלים

14 אשכרה חוקי גזע  (לת) גרמניה 1939 זה כאן
  • 09:46
  • 14.11.12

  •   התערבות הדת (לו היתה יהודיה לא הייתה בעייה..) בקשרי הקבע של האזרח היהודי עם בני ובנות זוגם במדינה ובמתן זכות שהייה לנוכרים הינה מוחלטת. אצלנו אין הפרדה בין דת למדינה.  (לת) לא, אין כאן חוקי גזע. אבל..
    • 13:27
    • 14.11.12

15 העיקר להמשיך להצביע לש״ס ולמפלגות הימין  (לת) מהגר
  • 09:47
  • 14.11.12

16 כל הכבוד למדינה  (לת) ישראלי
  • 09:59
  • 14.11.12

17 הסיפור הזה שוב ושוב חוזר על עצמו, משרד הפנים מתעקש לקבוע לאזרחים עם מי להתחתן ואת מי לאהוב אבל גם בתי המשפט אשמים אחד
  • 10:04
  • 14.11.12

לפני כמה שנים קראתי טענה של עורך דין שאותם המקרים שוב ושוב מובאים לפני בתי המשפט ושכל פעם בית המשפט פוסק נגד משרד הפנים. נדמה לי שזה אפילו לא היה בענין כזה אלא משהו על הזכות של אזרחים ממוצא רוסי להתחתן. בכל אופן הטענה היתה שזה כבר המקרה העשירי הזהה לגמרי מלבד שמות המעורבים, במשהו כמו שנתיים. הפתרון שהציע אותו עו"ד היה לקבוע למשרד הפנים הוצאות מאוד גבוהות, או בזיון בית משפט עם אזהרה שפעם הבאה פקידים ישלחו לכלא.

18 "הרשות אינה נוהגת לפרשן תשובות רשמיות לציבור באמצעות כלי תקשורת" א
  • 10:04
  • 14.11.12

זו התשובה המימסדית המקובלת כשאין תשובה של ממש או כשאין רוצים לחשוף את הבזיון. בישראל נוכרי, שאינו מזרע ישראל ולא עבר גיור כהלכה, אין לו מעמד אלא של שוהה זמני שניתן לבטל את אשרתו ללא הנמקה וללא זכות ערעור. ישראל זו מדינת היהודים אם אדון ורדי מחפש אשה שיתכבד וימצא לו יהודיה כשרה. גזענות? אנחנו המומחים מספר אחת.

19 בוקר טוב אליהו אליהו
  • 10:06
  • 14.11.12

אני נשוי (נשואים אזרחיים בארה"ב) לשאינה יהודיה רחמנא ליצלן, כבר מעל לעשור. כל שנה אנו עוברים טקס משפיל זה כאחרוני הפושעים, כדי לזכות בארכת שהייה לשנה שבסופה אני מקבל אזהרות על הפיכת זוגתי לשב"חית.
בעוד מספר חודשים אני פורש לגמלאות ואז נעזוב שכן לפעם נוספת של התעללות משרדו של אלי ישי אין לנו כח. כמוך גם אני חייתי באשליה שארצי היא דמוקרטיה מתקדמת ושזכותי לאהוב את מי שהאל הועיד לי. איזה שוטה הייתי.

20 שייסע להתחתן בקפריסין ויחזור עם תעודת נישואין. מדינה אוכלת אזרחיה..  (לת) גד
  • 10:09
  • 14.11.12

21 די לטיעוני מעביד-שכירה,אונס,מפני שהוא מבוגר והיא צעירה - הרשו לאיש זוגיות עם העובדת הזרה אריה ב'
  • 10:14
  • 14.11.12

זו הזדמנות להוכיח שוויון מטעם המדינה במציאות הישראלית בה נשים פנו להעדפת זוגיות ונישואין עם כל גבר מכל עם,גזע ואומה על-פני יהודי ישראלי,בעיקר מטעמים מעורבים של פמיניזם ושנאה לגבר הלבן, והותירו נשים בודדות הנאמנות לאחיהן לעם. לא נותר לגברים אלא לחפש נשים בעמים אחרים,מה שקוראים כיסאות מוזיקליים,כיוון שהגברים בעמים האחרים נותרים אף הם בלי נשים ומחפשים פיצוי במקום שלישי.אך מתברר שיש גם פמיניזם נוסף,שאוסר על גברים מבוגרים זוגיות ונישואין עם צעירות וגם פמיניזם שלישי הרואה במטפלת שכירה מי שאינה אמורה להיות בזוגיות ונישואין עם גבר,אם-כי פועל זר אינו במצב של שכיר מעביד עם אשה וכן יכול להתחבר אליה.התרגלנו כבר להסתבכויות הפמיניסטיות הללו,אך יש לצפות שהמדינה תפיל סוף סוף כשמשון בשעתו את עמודי התווך הפמיניסטים האלו ותתיר לאיש זה לשאת את בחירת לבו,העובדת הזרה.

22 נושא מורכב ענבר
  • 10:21
  • 14.11.12

זכותה של המדינה לבדוק את כנות הקשר על מנת שלא תהיה מסחרה באשרות. מצד שני איך בודקים זאת?! על ידי השאלה מה היא אוהבת לאכול?! לדעתי צריך לבדוק את הזוגיות לאורך זמן, נאמר שלוש שנים ואז להחליט לגבי העניין. אין דרך אחרת כי הרי גם אם ברגע נתון הזוג כנה הוא יכול להיפרד שבוע אחכ.

23 אלה הם פירפורי הגסיסה של אלי ישי וחבריו עבדיו הנרצעים.  (לת) יהודי
  • 10:24
  • 14.11.12

24 עם כל האהדה - לא אתה זה שתקבע מי יהיו אזרחי ישראל דן הקטן
  • 10:25
  • 14.11.12

גם בהנחה שיש כאן אהבה וזוגיות אמיתית ולא איזו קומבינה על בסיס כלכלי, לא אתה זה שתקבע מי זכאי לאזרחות ישראלית., אלא אזרחי ישראל שמשרד הפנים הוא נציגם. בכל מדינות העולם, זוגיות אינה מבטיחה אוטומטית אזרחות, וגם לא תושבות.

  •   אתה טמבל קטן הפטריוט
    • 10:39
    • 14.11.12

    הוא לא מבקש לאזרח אותה. הוא מבקש שהיא תקבל מעמד תושבת בשלב זה. אזרחות אפשר לתת לה לאחר תקופה ארוכה שהיא פה ובזוגיות. יש חוקים במדינה דמוקרטית ולא אזרחי ישראל יקבעו במי להתאהב ומי יוכל לגור פה עם אהובם הישראלי.
    די לסחיטת הדתיים מימי הביניים

  •   דן הקטן באמת קטן - לא מדובר על אזרחות אלא על אפשרות לחיות יחד אודי
    • 10:54
    • 14.11.12

    וזה מה שהמדינה, בשרירות (הייתי אומר לבם, אבל מה שהם מציגים אינו לב) אנשי משרד הפנים, מונעת מאזרחיה אותם היא נועדה לשרת: חרויות וזכויות בסיסיות ביותר. אפשר הרי להגיע לפתרון של תעודת תושב זמנית או אשרת שהייה מוגבלת ל 1 - 3 שנים...אתה ודומים לך פועלים באופן גרוע יותר מאשר בנוסח 1984 ל אורוול - אותך אפילו לא מעניין מה הוא חושב או מרגיש - ולכן אתה באמת קטן מאד

25 חומייניסטאן  (לת) אכלולי
  • 10:26
  • 14.11.12

26 מדינה גזענית. התערבות פושעת בחיי הפרט.  (לת) פקידים חרדים גזעניים
  • 10:27
  • 14.11.12

27 איפה העו"ד שמתנדבים לעבוד על תיקים של בכירים בהתנדבות ?  (לת) קורא ולא מאמין
  • 10:32
  • 14.11.12

28 שתי עצות לאוהב שבור הלב מבין ענין
  • 10:37
  • 14.11.12

1. סע לקפריסין ותתחתן אתה 2. לחילופין: לך לעו"ד וחתום על הסכם זוגיות. אז לא תהיה לשלטונות ברירה. ברור שמתנכלים לך כי היא אינה יהודיה, אבל בארה"ב הנאורה ובעוד מדינות הגירה בכלל לא היו מדברים אתך ללא נישואין.

29 עזבו אותם בשקט! בהצלחה
  • 10:39
  • 14.11.12

חקרתם ובדקתם וגדלה הודאות שהם אכן בזוגיות, נכון? נגיד שיש סיכוי מסויים שהם משקרים, איזה נזק כבר יכול להגרם למדינה משקר כזה? האם אתם שוקלים אותו מול העוול הנוראי באמת שיכול להגרם לזוג (בפרט לאזרח ישראלי) בגלל החלטתכם לגרש?
אני מכבד את הנכונות של העובדים לבצע את עבודתם ולמנוע מהמדינה שטף של מהגרים ללא אבחנה, אבל יש גבול לאטימות וחוסר שיקול הדעת! ועוד לא אמרתי מילה על אג'נדה דתית-גזענית של המשרד והעומד בראשו. נתרכז בשיקול ההומני בלבד, בסדר?

  •   ברור שיכול להיגרם נזק רוני
    • 14:12
    • 14.11.12

    עובדים זרים וישראלים תאווי בצע יתחילו לעשות עסקאות ולנצל עובדיםזרים. רוצה אשרה? תן לי כסףואעמיד פנים שאנחנו זוג

30 לא מבין מה היא מצאה בו.  (לת) דון ז׳ואן
  • 10:43
  • 14.11.12

  •   טוקבקיסט- לך תמצא חיים. מרב
    • 11:15
    • 14.11.12

    זה מה שאתה עושה- כותב דברים מגעילים בטוקבקים?!
    לך תמצא חיים!!!

    ולמה הארץ מפרסם תגובה תת רמה כזו?!

31 אני מקווה שהרשות אינה נוהגת ״לפרש״ ולא ״לפרשן״ שהוא פועל שגוי שאינוי קיים בעברית  (לת) ואגב
  • 10:43
  • 14.11.12

32 חזון הדיקטטורה של אלי ישי אודי
  • 10:48
  • 14.11.12

קורע אנשים חיים

33 עדיף עובדת זרה על דוסית מסריחה שטובלת במקוה של צחנה!  (לת) לכל גבר ברור דבר אחד
  • 10:49
  • 14.11.12

34 חיים עם עובדת זרה ענת
  • 10:53
  • 14.11.12

המדינה הזו השתגעה לגמרי - משרד הפנים איבד את המצפן המוסרי והפך גזעני ואטום.

35 קבע עובדה, טוס לקפריסין ותתחתן.כפייה דתית נטו.  (לת) מאור
  • 10:57
  • 14.11.12

36 מעשה זמרי, איפה פנחס הקנאי הגדל שצריכים אותו  (לת) דודי
  • 11:03
  • 14.11.12

37 הכשל הלוגי הקבוע של הארץ. להשוות למקרים אחרים, למדינות אחרות. נניח אחת ארה"ב וכמה קשה לקבל גרין קארד  (לת) אוף
  • 11:14
  • 14.11.12

38 באירופה מספיק להביא הוכחה שגרתם יחד בדירה כלשהי *או* כמה תמונות סטודנט
  • 11:18
  • 14.11.12

למה משרד הפנים מפחד מכל מיני צבעים של בני אנוש? למה לא לתת לבנאדם שהשקיע במדינה לחיות באושר ובאהבה? האם אנחנו עבדים או חופשיים?

39 מהתגובות כאן ניכר שרוב הגולשים כאן שמאלניים עם יצר הרס עצמי!!! יונתן הקטן
  • 11:21
  • 14.11.12

בושה וחרפה! שהמדינה תתמלא מכושים ועובדים זרים? איפה טיפת ערכים? יהודים או לא? בשביל קצת תאווה ובולבול קטן הוא הופך עולמות.
איכס איכס איכס. איש שפל וקטן.

40 המדינה צודקת מבין ענין
  • 11:40
  • 14.11.12

זה יהיה תקדים וכל סחי ומיאוס מאומות העולם חסר ממון וחיים יצמד לישראלים וידבק באומה שלנו מטעמי אהבה וכסף, אני מאמין שאף אחד מהכותבים פה כולל הכי שמאלנים יהיה מעוניין שחתניו יהיו סודנים ארתיראים ותאיילנדים ממשפחות האדמה גוים שפלים שמשום מה הבורא עולם לא פרייאר שלא בחר באומתם... ויגאל ורדי חפש מישהי אחרת שתמצוץ לך ותספק אותך...

41 זה פרי של טמטום ביורוקראטי טיפוסי אפי
  • 11:48
  • 14.11.12

ישראלי בשליטת הזבלים ממשרד הדתות והרבנות .התנהגות כזאת מצד המדינה מעמידה את השאלה של זכות קיומה שלה .מה שברור אנחנו חושך מצרים לגויים !!! אין חוק ברברי כזה אפילו בבורקינה פאסו !!!

42 אלי ישי אתה מביא מחו"ל בני אדם, לא עבדים, לא מכונות- וכן הם גם מתאהבים! בלי לשאול אותך!  (לת) סטודנט
  • 12:00
  • 14.11.12

43 עובדת זרה חילוני
  • 12:01
  • 14.11.12

ראשית ממראית עין לא מדובר פה בפער גילים או מראה חיצוני כמו כל הזיווגים שבין קשישים בעלי ממון לצעירות יפות תואר וחסרות כל. שנית,הזיווגים במגזר הדתי טובים יותר?שם לא מתחתנים בטלנים יושבי אוהלה של תורה עם נשים שנועדו לפרנס אותם , להאכיל אותם וללדת להם ילדים?מה זו הגזענות והצביעות הזו?

44 למשרד הפנים - כלומר לשלוחה של ש"ס ששולטת בבנין משרד הפנים - יש אג'נדה ושמה 'טוהר הגזע היהודי', ואנחנו נותנים לכך היתר  (לת) מדינה יהודית, מציאה שהולכת ומתבררת כקטנה מאד
  • 12:02
  • 14.11.12

45 צודק ולא צודק לירון
  • 12:13
  • 14.11.12

אמנם גם במדינות אירופה נהוגה מדיניות אך היא ברורה למדי והפקידים לעולם לא ידברו באופן גזעני בפניך. כשביקשתי אשרה בהולנד, הייתי צריכה לעבור מבחן הגירה ראשון לפני ההגעה כתנאי מקדמי בסיסי, הייתי צריכה להגיש תמונות וכל מה שיכול להראות זוגיות יציבה וגם פה אין קריטריונים נהירים לכך (לנו זה היה מעט בעייתי מאחר ודרישת ההוכחה הייתה עוד כשגרנו במדינות שונות והקשר בינינו לא היה ארוך- התחתנו מהר יחסית). לאחר קבלת אשרת השהיה הזמנית, התחתנו אך עדיין הייתי צריכה לעבור מבחני הגירה (בניגוד לשאר מדינות אירופה, המדיניות פה קשוחה יותר. אם הייתי מתחתנת עם בלגי הגר בהולנד, היו נמנעים ממני מבחני האזרחות והולנדים רבים פשוט עוברים לבלגיה כדי להימנע מהטרחה לבן/ בת הזוג). לאחר שלוש שנות נישואין קיבלתי אזרחות וללא נשואים- חמש שנים. לפני כן הויזה שלי הייתה תלוית זוגיות (נפרדנו? פג תוקף הויזה) וקיים סייג לבני זוג הסובלים מהתעללות על מנת שלא ייאלצו לסבול מזוגיות לקויה רק כדי להימנע מגירוש. אז נכון, יש בהחלט דרישות קשוחות ממבקשי אשרה עקב זוגיות אך היא לפחות ברורה ושוויונית יחסית.

46 אני מקווה שאתם חושבים על גיור  (לת) גלית
  • 12:14
  • 14.11.12

47 גזענות לשמה אבי
  • 12:17
  • 14.11.12

תגיש בג"צ נגד אלי ישי ופקידיו הגזענים,שם הם כבר יחטפו..!!

48 אני כבר חי כמה שנים בתאילנד עם בת זוג קבועה. משרד הפנים והשר החשוך מסרב להנפיק ויזת תייר עם ערבות שהיא חוזרת למדינתה. אל תבכו עלי. תבכו על עצמכם.....  (לת) סיפור דומה - חוסר כנות
  • 12:24
  • 14.11.12

49 משרד הפנים צודק. תנסו לקבל אשרה בארצות הברית. רק כאן מייללים. אילני
  • 12:26
  • 14.11.12

ברור שהיא תשדוד אותו במשך הזמן . טמבל !!!!

50 תתחתן איתה בקפריסין ואז תסדיר את אישורי השהיה שלה Orit
  • 12:34
  • 14.11.12

באף מקום באירופה החופשית ובארהב מאפשרים לידועים בציבור לשהות במדינות המארחות

51 בסך הכל דואגים לו היא רוצה ניירות וארחי זה ביי ביי כך בהרבה מקרים  (לת) שייקל
  • 13:09
  • 14.11.12

52 למה הוא לא מתחתן איתה? לפחות מסדיר הסכם ממון ?  (לת) חושד תמיד
  • 14:43
  • 14.11.12

  •   כדי להתחתן עליו לצאת עם הגברת מהארץ, הוא ייאלץ לחזור בלעדיה לחושד, הנה סיבה
    • 22:44
    • 14.11.12

    כי לא יתנו לה להכנס. זו הסיבה שהם ממתינים לתושבות קבע עבורה.

53 ליגאל ורדי. היכנס בגוגל וחפש כתבה על "רוזה ויסטל" ח.
  • 16:35
  • 14.11.12

חפש\הקלד "רוזה ויסטל" וחפש כתבה מהאתר של "הארץ" מתאריך 15.6.2009
בכל מקרה שלא תעיזו לצאת את הארץ מפני שהבהמות של משרד הפנים לא יאשרו לה להיכנס בחזרה אפילו אם היא נשואה לך.עד שהם יטפלו בבקשת הכניסה שלה יעברו שנים רבות.אבל לגרש אותה הם ימהרו מאוד.לכן חובה להוציא "צו מניעה מלגרש אותה"!
כל התהליך קשה ארוך ויקר אבל אל יאוש
אל מול הכלבים של משרד הפנים חייבים סיוע של עורך דין המנוסה בתחום הספציפי.
בהצלחה

54 מדוע לא מראיינים את הדיבלים שחשבו שמצאו אהבה ואחרי ששמו את כספם על "קרן לעובדת הזרה" מצאו עצמם בלי עובדת בלי זכסף אבל עם קרניים גדולות?  (לת) אחד שרוצה להמשיך לחיות במדינת היהודים
  • 16:54
  • 14.11.12

55 אישור להיות ביחד גקו
  • 16:58
  • 14.11.12

כנראה שמשרד הפנים לא חושב שעלול להיות שהגברת מצאה את אהבת חייה בי אדם בגילו יודע לתת פינוק ואז כאשר יזדקן בכבוד תהיה לידו משהי נאמנה

56 סע לסרילנקה  (לת) דנית
  • 21:19
  • 14.11.12

57 הכתבה מזכירה פעמיים שהגבר בן 63, אך לא מציינת פעם אחת את גילה של האישה. מעניין למה?! ב.ב.
  • 14:22
  • 15.11.12

האם זה היה חושף פער גילאים גדול, שהיה מעלה שאלות בנוגע לכנות אהבתה?!
מדוע אנחנו לא שומעים סיפורים על גברים ישראלים "שמתאהבים" בעובדות זרות בנות גילם אלא תמיד בצעירות מהן ב-20 שנה?!

  •   ראשית אז מה? הם אנשים מבוגרים ושפויים. שנית גיל 63 הוא לא גיל זקנה. שלישית הגברת לא נראית צעירונת וגם לא חתיכונת. די כבר עם הפטרונות הזו!  (לת) אירית
    • 12:14
    • 18.11.12

58 רות המואביה יצחק יצחקלו
  • 16:09
  • 15.11.12

מה עם רות המואביה?

59 רות המואביה יצחק יצחקלו
  • 16:09
  • 15.11.12

מה עם רות המואביה?

60 איך פרסמתם את תגובה מספר 40 מאת "מבין עניין"? יש בה גסות רוח ובהמיות.  (לת) אירית
  • 12:19
  • 18.11.12

פרוייקטים מיוחדים