המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

המדינה: אגד חייבת לפרסם תמונות אנשים על האוטובוסים בירושלים

הבקשה הוגשה בעקבות החלטה של אגד להפסיק לפרסם תמונות אנשים על האוטובוסים בירושלים, כיוון שמטרתו היא להימנע מפרסום נשים בפומבי

המדינה הודיעה לבג"ץ כי היא מתנגדת להחלטה של חברת אגד להפסיק לפרסם תמונות אנשים על האוטובוסים בירושלים, כיוון שמטרתו היא להימנע מפרסום נשים בפומבי, "תוך התחכמות שאין לקבל".

לפני כשלושה חודשים הסכימו חברת אגד ובעלת הזיכיון לפרסום על אוטובוסים, חברת כנען, לחדול מקמפיינים הכוללים דמויות של בני אדם - נשים, גברים וילדים. ההחלטה נועדה לבלום עתירה שהגישה "התנועה הירושלמית" נגד שתי החברות בדרישה לאפשר לה להעלות מסע פרסום בכותרת "ירושלמיות נעים להכיר", ובו תמונות של נשים. הקמפיין, שלא הכיל תמונות פרובוקטיביות, נועד למחות על הדרת נשים מהמרחב הציבורי בעיר.

בחברות הסבירו כי החשש מוונדליזם של חרדים קיצונים באוטובוסים אינו מאפשר להן להעלות קמפיינים הכוללים תמונות של נשים. כדי למנוע בעיה של אפליה בין המינים החליטו באגד שלא לפרסם תמונות של בני אדם כלל. "לא יהיה באזור ירושלים כל פרסום על גבי הדפנות של האוטובוס", נכתב בהסכם בין אגד לכנען. "מבחינת התוכן, באזור ירושלים לא יפורסמו דמויות כלל".

הדמייה של מודעה עם נשים על גבי אוטובוס בירושלים
הדמייה של מודעה עם נשים על גבי אוטובוס בירושלים.

דובר אגד, רון רטנר, אמר בזמנו ל"הארץ" כי "בהסכם אין כל אפליה בין נשים לגברים. בעצה אחת עם היועצים המשפטיים, הגענו להחלטה הזו, שהתקבלה בשל סיכון של ממש שנגרם לציבור הנוסעים והנהגים בשכונות החרדיות וכן בשל השחתת אוטובוסים ומנגד הרצון שלא להפר את החלטת בג"ץ". בינתיים מסתפקים המפרסמים בבירה במלל או בתמונות ללא בני אדם על גבי האוטובוסים.

שבוע שעבר התקבלה תשובת מחלקת הבג"צים של המדינה בנוגע להסכם בין אגד לכנען. בשלב קודם של העתירה הודיעה המדינה כי אי-פרסום נשים על גבי אוטובוסים סותר את זיכיון התחבורה של אגד ואינו מקובל על משרד התחבורה. גם הפעם לא מקבלת המדינה את עמדת החברה, בהודעה שנמסרה לבית המשפט דוחה המדינה נמרצות את ההסברים של אגד וקובעת כי ההסכם בינה לבין כנען מהווה הפרה של הזיכיון. "עמדתנו היא כי ההסכם מהווה לכאורה הפרה של התנאי ברישיון. הרושם הוא שמטרתו של ההסכם היא הימנעות מפרסום נשים. ההסכם נולד על רקע הדרישה לנהוג בשוויון בפרסום נשים בהתאם לתנאי הרישיון ומטרתו נחזית להיות עקיפת הדרישה תוך התחכמות שאין לקבל", כתבה עו"ד שוש שמואלי, הממונה על ענייני הבג"צים בפרקליטות המדינה בתשובה לבג"ץ.

אתמול הורתה השופטת מרים נאור לעותרים להחליט בתוך שבוע אם תשובת המדינה מספקת אותם והם מושכים את העתירה או שהם מבקשים להמשיך ולדון בה. עו"ד אביעד הכהן, המייצג את התנועה הירושלמית בבג"ץ, טוען שתשובת המדינה אינה מספיקה והוא אינו מתכון למשוך את העתירה. "החברות חשבו שבכך שהן לא מפרסמות גם גברים הן פתרו את הבעיה, המדינה אומרת להן שזה לא פתר את הבעיה. אבל עכשיו אני רוצה להבין מה המדינה עושה עם זה. האם היא מתכוונת לשלול את הרישיון או להטיל סנקציות כדי לאכוף את ההחלטה", אומר הכהן.

"מההתחלה אמרנו שזה תרגיל כדי שלא לפרסם נשים", אומר אורי איילון, מנכ"ל התנועה, "בכל מקרה נמשיך להילחם עד שניתן יהיה לפרסם נשים".

רון רטנר, דובר אגד, מסר בתגובה: "בעת שישראל שרויה במלחמה ומאות נהגי אגד מגויסים בצו 8 איני עוסק בענייני דיומא, כך שאותיר את תגובת יועצינו המשפטיים לזירת בית המשפט




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קצת מצחיק שדובר אגד משתמש בתירוץ "שקט, יורים" לנושא שלא קשור...  (לת) מכה לתרופה
  • 08:54
  • 21.11.12

02 דובר אגד, כמה נמוך כבר אפשר לרדת? "בעת שישראל שרויה במלחמה אינני עוסק בענייני דיומא". מישהו עוד עלול לחשוב שהמשרד שלך נמצא בצאלים, או שמדובר בשלטי פרסומת שאגד מתקינה על נגמשים ידידיה
  • 08:57
  • 21.11.12

מצידי שיאסרו על אגד להתקין שלטי פרסומת בכלל. ואז נראה אם הדובר של החברה המגעילה הזאת יחפש תירוצים כדי לא להגיב.

03 די, די להיכנע לכל שטות של החרדים! אפשר עוד להתבלבל ולחשוב שהם רוב בירושלים! דרור
  • 09:09
  • 21.11.12

נכנעים בכזו קלות לקיצוניים שבחרדים, עלוב ומעליב הרבה יותר מחצי מהלקוחות שלכם. בתור גבר, גם אני נעלב מהיחס המזלזל הזה.

04 די לסחטנות החרדית רועי קו
  • 09:32
  • 21.11.12

לבטל את התחבורה הציבורית בשכונות החרדיות.גם ככה הם לא משלמים עליה

05 זה מה שמעניין!!! צריך לכנס לעזה לכסח!!!!!  (לת) אבי רמת אביב
  • 09:37
  • 21.11.12

06 הזדמנות טובה להוריד את רעש הפרסום - לא לפרסם בכלל על אוטובוסים בכל הארץ זו הפסיקה, אלא אם כן יפרסמו הכל!  (לת) עדה רבון
  • 09:54
  • 21.11.12

07 בהחלט מגיע לרון רטנר (המאותגר שכלית) לענוד על חזהו את אות מבצע עמוד ענן, לאחר שנטל תפקיד פעיל בכוחות הלוחמים. הפסוק שיצא מפיו מעיד על תשישות שכלית ומקצועית. תן לילד בכיתה ב' לנסח תגובה והוא ינפיק אמירה ראויה יותר. ולעצם העניין: זו לא חוכמה 'להכריח' את אגד לפרסם תמונות נשים ע"ג אוטובוסים. כל עוד המשטרה לא צדה את המציתים ולא מצליחה למצוא אותם כי כל החרדים דומים (או כי יש להם לובי חזק שמגבה אותם) וקיים איום ממשי לפגיעה חמורה ברכוש אגד - לא מובן לי ההיגיון של 'המדינה' בהתעקשותה על פרסום תמונות נשים בירושלים המופרעת. בכביש אל תהיה צודק. היה חכם.  (לת) אסתר
  • 10:03
  • 21.11.12

  •   אין ספק שהכי פשוט לציית להנחיות של החרדים. אבל את באמת מצפה שהמדינה תצדיק את אוזלת היד של המשטרה ותעגן את הפשיעה בחוק?  (לת) יריב
    • 10:41
    • 21.11.12

  •   או שבתגובה על כל הצתה יש להצית תמונות של "קדושים" כמו אלישיב או אובדיה יוזף אפי
    • 10:41
    • 21.11.12

    הגיע שגם בישראל ישרפו תמונות של אויבי המדינה האורטודוקסים

  •   נהפוך הוא, יריב, אני מצפה שהמדינה תאכוף את החוק גם במגזר החרדי, ושהפשיעה החרדית לא תיחשב אקס-טריטוריאלית. מדיניות של יד קשה, או בשפה נקייה: "אפס סובלנות", תגרום להם לחשוב פעמיים לפני שיתנדבו לשבת בקלבוש של הכופרים הציונים. מצד שני, אסתר
    • 15:16
    • 21.11.12

    יש בעיה אמיתית: האוטובוסים עוברים בשכונות החרדיות [חה חה :( , היום כבר רוב ירושלים היא 'שכונות חרדיות']. בשכונות האלה - תמונות נשים עלולות להיתפס כקריאת תיגר על תפיסת העולם החרדית. מוצא חן בעיניי או לא [לא] - כאדם פלורליסטי [לפחות על הנייר] מן הראוי שאתחשב ברגשותיהם ואכבד את אורח חייהם. לעצם העניין זה לא ממש משנה. הרי האוטובוס נועד להעביר אותנו ממקום למקום. מה שמופיע על הדופן שלו - זה כבר עסק משני. ולכן, נראה לי שאפשר לוותר על תצוגת נשים על האוטובוס - ותצוגת אנשים בכלל - אם זה יביא ל'שלום בית'.
    ואולם - ויש להדגיש את ההסתייגות הזו - הבעיה היא בחד-צדדיות של היחסים עם החרדים. ככל שכוחם עולה חוצפתם גוברת וההשתלטות שלהם על המרחב הציבורי נעשית יותר בוטה, יותר כוחנית ויותר אלימה. אין בלכסיקון שלהם 'התחשבות הדדית' אלא רק טקטיקה של סלאמי. פרוסה אחרי פרוסה. שעל אחר שעל. בקונטקסט הזה - כל ויתור נעשה קשה יותר מקודמו ומרגיז יותר מקודמו (ויש אומרים אף: מייאש יותר מקודמו) ובוודאי זורע זרעי שנאה שאין לה תקנה.
    ולהשלמת התמונה העגומה אוסיף רק, שלאורך שנות קיום המדינה, השלטון החילוני בירושלים התרפס בפני הציבור החילוני כי הוא מצביע ב'בלוקים' ומבטיח את השלטון למי שמבטיח לו הטבות מפליגות מעל ומתחת לשולחן. וככל שגדלה האוכלוסיה החרדית בירושלים - והיא גדלה בקצב מבהיל - כך גבר כוחה וכך גבר המחיר שהיא גבתה מכל מי שהיה מועמד לראשות העיר. טדי קולק ואהוד אולמרט 'בגדו' בשולחיהם וקנו את שלטונם. על לופוליאנסקי אין מה לדבר, ושנותיו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מילאו את העיר בבתי כנסת ובמקוואות (ע"ח גנים ציבוריים ושירותים לציבור הכללי) באופן בלתי הפיך. לניר ברקת לא נשאר הרבה מה לעשות עם האוכלוסיה החילונית המדולדלת שנשארה משום מה בעיר.
    ובכן, תמונות נשים על האוטובוסים כמשל למצבה העגום של בירת ישראל.

  •   תיקון תקלדה: השלטון החילוני בירושלים התרפס כמובן בפני הציבור *החרדי*.  (לת) אסתר
    • 17:00
    • 21.11.12

  •   שגיאות כתיב חסרת תקדים יוסי
    • 16:49
    • 22.11.12

    קודם תלמד לכתוב אחרי זה איך לדבר

08 תגובת אגד מגוכחת. מה עוד? ישתמשו במיתון בתור תירוץ להתחמק מתגובה נדב
  • 10:18
  • 21.11.12

ותודה להארץ שהביאו לנו את התגובה המגוכחת של רון רטנר

09 מסתבר שבשם הפמיניזם עירום בכרזות הפוגע בנשים יותר - עדיף על פני אי פרסומן של תמונות נשים או גברים על גבי אוטובוסים. פעם לא היה כל פרסום של תמונות על גבי אוטובוסים המטורפים הליברלים בעירנו לא יעצרו לפני שישרפו את העיר באש שנאתם לחרדים.  (לת) יצא המרצע מן השק- הליברלים נגד חופש דת, נגד חופש העיסוק, כופים פרסום מסויים על חברה שמשרתת נאמנה את הציבור, פוגעים בחברה ויביאו לפיטורי עובדים מתוכה הכל בשל השנאה היוקדת לחרדים.
  • 10:30
  • 21.11.12

  •   והחרדים הרוויחו את השנאה היוקדת הזאת ביושר, לשם שינוי.  (לת) אסתר
    • 15:18
    • 21.11.12

  •   הרי גם את בתגובתך חשבת שצריך להיות חכם ולא להתעמת היכן שלא נחוץ אבל תנועת ירושלמים ומרצ העומדת מאחוריה או המרכז הרפורמי לדת ומדינה לא מבינים שהמאבק הזה על "תיקון עולם" יביא עוד ועוד סכסוכים מיותרים. לרוב תושבי ירושלים טוב יהיה אם לא יהיו שום דמויות של נשים או גברים על אוטובוסים. הפתרון שאגד מצאו הוא טוב אבל מה? בלי מלחמות היהודים אי אפשר - ממה יתפרנסו כל העותרים לבג"צ למיניהם ? עורכי הדין ושולחיהם?  (לת) שנאה יוקדת לחרדים היא אנטישמיות, פשוטו כמשמעו.
    • 16:56
    • 21.11.12

  •   שנאה היא רעל אף שנאה לא מרוויחים ביושר משנאה מפסידים תמיד. מעניין שרק את החרדים מותר לשנוא. האם מישהו היה מעז לומר ש"הומואים הרוויחו שנאה כלפיהם ביושר" או "שחורים הרוויחו את השנאה כלפיהם ביושר. " או "נשים הרוויחו את השנאה כלפיהם ביושר" כמובן שלא. את האוכלוסיות הללו אסור אפילו לבקר קלות. אבל את החרדים לא רק שמותר לבקר, לשיטת הליברלים אלא צריך לשנוא. לאן התדרדר הליברליזם. אפילו אין לכם בושה....  (לת) שאלות נוספות
    • 01:03
    • 22.11.12

10 לא מבין את בג"צ. אסור להפלות נשים אבל ממש אין חובה לפרסם דודי
  • 10:36
  • 21.11.12

רוב חברות התחבורה הציבורית אינן משתמשות באוטובוסים כפלטפורמה פרסומית, ולא מתנוססות עליהן תמונות של נשים, גברים או גרבילים, וטוב שכך. העולם אינו סובל ממחסור בפרסומות.

  •   יש הפליה: בירושלים - ורק בירושלים- לא מפרסמים תמונות של בני אדם. הפליה נגד הרוב הציוני בירושלים.  (לת) שניר
    • 11:08
    • 21.11.12

11 פסיקת בג"ץ נוגדת עקרונות בסיסיים של זכויות אדם- הזכות של קהילה להגדיר את הפרהסיא שלה, הזכות של עסק להחליט אילו פרסומים יאפשר, הזכות של נשים שלא לראות נשים בעירום בפרהסיא- כי זה מותר על פי צו ה"פמיניסטים" לא שמענו את "ירושלמים" מגישים עתירה נגד שלטי עירום בחוצות ירושלים או תל אביב, הזכות של ציבור שחפץ בשלום למצוא פתרונות של שלום ולא של איבה ועוינות בין ציבורים החיים באופן שונה בעיר אחת ומעוניינים בחיים המשותפים הללו.  (לת) הצביעות הליברלית
  • 10:36
  • 21.11.12

  •   אין שלטי עירום בחוצות ירושלים ענת
    • 11:27
    • 21.11.12

    אז די ברור למה "ירושלמים" לא יעתרו נגד זה. ומה שקורה בתל אביב לא אמור לעניין אותם כל כך. כאילו, "ירושלמים" וזה.

  •   אבל לא היתה עדיין פסיקה של בגץ בנושא.  (לת) ג
    • 11:59
    • 21.11.12

  •   והכי חשוב - הזכות של הקהילה החרדית להשליט באלימות את מערכת הערכים המעוותת שלה על מדינה שלמה, ועוד ליילל בקול כשמתברר שלא כולם מוכנים לציית לשתלטנות שלה, ולהידרש בדיוק לאותם ערכים שהיא נוהגת לרמוס ברגל גסה  (לת) וכולנו כבר הבנו בדיוק מי אתה, כבר מהתגובה הראשונה שלך... האחרות היו כבר ממש מיותרות
    • 13:07
    • 21.11.12

  •   לא היתה עדיין פסיקה של בגץ בנידון. ג
    • 13:09
    • 21.11.12

    הכתבה מתיחסת לעתירה חדשה (מטעם המדינה)המופנית אל בגץ. בית המשפט טרם הספיק לדון בה לא כל שכן לקבל החלטה.

  •   למה כשאתה שומע 'נשים' את ישר חושב 'עירום'? דנה
    • 13:11
    • 21.11.12

    פעם עלה בדעתך שאישה היא יותר מסך איבריה, חשופים למבטך וצריכתך?
    המלחמה היא בדיוק על זה:
    אישה =/= עירום
    אישה=/= מין
    אישה=/= זימה
    אישה=/= חטאים
    אישה היא לא מה שגברים רנדומליים היו מעוניינים 'לעשות לה' (ברור שלא איתה, כי המיניות שלה אינה עצמאית אלא מוגדרת על ידי כמות הגברים שהיו רוצים לעשות שימוש במיניות הזאת)

    אישה היא בת אדם, וצריך להתייחס לכל הנשים קודם כל ככה.

    אה, נשים מגיעות גם במצב 'לבוש'. על זה חשבת?

  •   הפרהסיה של הקהילה בעיר פתוחה היאהמרחב העירוני ומרחב המדינה , הקבוצנ החרדית אינה מדינה בפני עצמה  (לת) עדה רבון
    • 17:18
    • 22.11.12

12 אין כמו כפייה חילונית המגובה מלמעלה על ידי רגולציה משפטית כדי להרגיש ליבראליים ומתקדמים, הא? ביזיון פשוטו כמשמעו. עד שאיזה מיגזר יוצא חוצץ (גם אם בלי כוונה) נגד האימפריאליזם הקפיטליסטי של תרבות הפרסום שהישתלטה מזמן על המרחב הציבורי, ומשתמש לשם כך בכוחו הצרכני, בא המחוקק ותוקע את הזבל הזה (גם עבור חילונים כמוני) בכוח.  (לת) אלברט
  • 10:59
  • 21.11.12

  •   אחלה. אז כשאני וחברותי ה"פמינאציות" נחליט שגברים בלשטי חוצות זה תועבה ונדרוש להסירם, אתה גם תתמוך? אוי אלברט
    • 13:41
    • 21.11.12

    תסריט דמיוני, מן הסתם. אבל איכשהו תמיד נשים הן הראשונות להיות מוקרבות עבור כל שאר "חופש ה-" למיניהם

  •   והכי חשוב - זכותה של קהילה חרדית קיצונית ושולית להכתיב באלימות את הערכים המעוותים שלה על מדינה שלמה, וברגע שמופיעה התנגדות - ליילל בקול גדול ולהידרש בדיוק לאותם ערכים שהקהילה הזו רומסת ברגל גסה מזה שנים  (לת) כבר הבנו מי אתה מהתגובה הראשונה שלך ככה שהאחרות כבר היו מיותרות
    • 13:44
    • 21.11.12

  •   למגיב האנונימי - אני מבין שברגע שאתה רואה שיותר מאדם אחד חושב אחרת ממך אתה בטוח שזה בלתי אפשרי, אבל התגובה שלך מלמדת בעיקר על בורות עמוקה גם ביחס לחרדים (שאינם קהילה כלל, אלא מגזר, כלומר אוסף של קהילות מאוד שונות זו מזו, אבל למה שאתה תדע משהו מזה) וגרוע מזה, בורות מחרידה ביחס לאתוס הליבראלי שאתה חושב שאתה תומך בו. בורות זה לא חטא אבל יוהרה כן.  (לת) אלברט
    • 08:17
    • 22.11.12

  •   כך כך אופ-ייני לחילונים אורתודוקסים להיות שונאי חרדים ולראות בזה אידיאל ליבראלי.. עצוב ומצער. אתה משתמש במילים שאתה לא מבין, ומתלהם בלי סיבה. ירושלמי אתה לא תהיה. כאן העסק בנוי על שכנות בין חילונים לחרדים, יהודים לערבים,, וכו. שנאה של אולטרה אורתודוקסים חילונים שרוצים רק דם לא תורמת פה כלום  (לת) אלברט
    • 08:19
    • 22.11.12

  •   "ומשתמש לשם כך בכוחו הצרכני" - אז להשחתת האוטובוסים וסיכון הנהגים והנוסעים אתה קורא כוח צרכני?  (לת) אליעזר
    • 08:32
    • 22.11.12

13 הפשרה לא להביא צילומי אנשים בכלל על אוטובוסים היא מצויינת וגם תלחם בפורנוגרפיה אך במצוות בג"צ והליברלים עלינו לחיות הזבל הקפיטליסטי בכל מחיר  (לת) אבירי הצדק החברתי עוצרים במלחמה בקפיטליזם המכוער בשעה שנלחמים בחרדים
  • 11:22
  • 21.11.12

14 כן לנשים, לא לכהנא! ירושלמי
  • 11:32
  • 21.11.12

אני לגמרי תומך במאבק הפמיניסטי הראוי להחזרת נשים לשלטי חוצות ואוטובוסים. הדרתן מהפרסומות היא חולייה נוספת מהדרת נשים כללית, כמו זו שראינו בפאנלים של ה"מומחים" בערוצי הטלויזיה בשבוע האחרון.
יחד עם זאת, ולא פחות חשוב, להיאבק נגד המודעות של מפלגת הימין הקיצוני שפרסומותיה מתנוססים על אוטובוסים רבים בירושלים. לא ייאמן שהגענו למצב שממשיכיו של כהנא חדרו אל תוך תחומי הפוליטיקה הלגיטימית בישראל.

כן לפמיניזם! לא לכהניזם!

15 האם נשים על מודעות פרסומת בחוצות משבשות את דעתו של הגבר החרדי יותר מנשים בשר ודם? אורית
  • 11:34
  • 21.11.12

הרי הצעד הבא הוא הדרת הנשים כולן מהמרחב הציבורי, כן גם את נשות הטליבן המכסות את פרצופן בשביס שחור. הן גם נשים, לא? הרי אשה ממשית מתנועעת ונשמעת מעלה חשש פריצות הרבה יותר מפלאקט. לא כן?

16 טליבאן זה כאן.  (לת) ירושלים
  • 11:37
  • 21.11.12

17 הימין לא חילק את ירושלים, הוא פורר אותה... גבריאל
  • 11:46
  • 21.11.12

העיר הענייה והמלוכלכת שהיתה יכולה להיות פנינה עולמית ומרכז תרבותי ופוליטי מהחשובים בעולם, מתפוררת לאיטה לשכונותיה ולקהילותיה השונות. כאשר הקיצוניים הדתיים מנהיגים התפוררות זו והכל נעשה תחת המטריה של שילטון הימין (ראש עיריית ירושלים שייך לזן המוזר, האוקסימרוני, שהולך ונעלם של ימין קיצוני חילוני) שהופך את ירושלים לעיסה רותחת של נחשלות כלכלית וקיצוניות דתית.

  •   תחשוב שוב, הימין עושה את זה לכל המדינה. עודד
    • 01:52
    • 23.11.12

    כל התשתית האידיאולוגית בנויה על שנאת האחר ודאגה לכיסא או לאחוריים. אין עתיד לישראל עם הימין בשלטון.

18 אגד נקטה צעד נכון, אבל תמיד יהיה מי שירצה לחרחר ריב אש ומדון בין אוכלוסיות  (לת) מתן
  • 11:47
  • 21.11.12

19 חרדים = ימי הביניים כאן ב-2012  (לת) איתי
  • 12:46
  • 21.11.12

20 אם לא נתעשת דורון
  • 12:47
  • 21.11.12

יופיעו בפרסומות דמויות מסוג אחד תוך כמה שנים:
רבנים!
בעעעע

21 לא משלם באגד- זה ענייני דיומא עידו נווה
  • 13:23
  • 21.11.12

אולי נפסיק לשלם באגד כי בעת מלחמה אנחנו לא עוסקים בענייני דיומא

22 מחכה לתגובתה של צפי סער בנושא. מעניין?  (לת) שפיצ
  • 13:36
  • 21.11.12

23 ירושלים עיר מגעילה. הדבר היחיד שטוב בה אופיר
  • 14:16
  • 21.11.12

זה שהיא 40 דקות מתל אביב.

24 מודעות פרסומת בחוצות משבשות את דעתו של הגבר החרדי יותר מנשים בשר ודם? הרי הצעד הבא הוא הדרת הנשים כולן מהמרחב הציבורי, כן גם את נשות הטליבן המכסות את פרצופן בשביס שחור. הן גם נשים, לא? הרי אשה ממשית מתנועעת ונשמעת מעלה חשש פריצות הרבה יותר מפלאקט. לא כן?  (לת) נדיר את החרדים ודי
  • 14:50
  • 21.11.12

25 בקרוב הפתרון - האנשה בפרסום! לא עוד תמונה של ג.יפית עם אבקת הכביסה המנצחת, אלא חתלתולה חיננית צחורה שתעביר את המסר. לא עוד צילום של רני רהב בנעליי "נייקי", אלא אותו מותג על רגלי שימפנז צעיר. וגם שום צילום של האחים ביברמן או אלי ישי, שיוחלפו לקראת הבחירות בדוגמני ספארי מתאימים.  (לת) (מצטערים, הדובון החמוד הוזמן ע"י מנהל הקמפיין של יאיר לפיד).
  • 15:05
  • 21.11.12

26 המדינה הודיעה לבגצ???  (לת) האם היתה החלטת ממשלה לפרסם אנשים על אוטובוסים?
  • 15:51
  • 21.11.12

27 דובר אגד שחצן כתמיד. הגיע הזמן להחליפו.  (לת) גלית מלמד
  • 16:40
  • 21.11.12

28 מוזר, הם לא מקפידים על "והדרת פני זקן" אבל מקפידים על "והדרת פני אישה" שבכלל לא כתוב בתורה?  (לת) יוסי
  • 17:50
  • 21.11.12

29 הוי, התחסדות קדושה מצד דובר אגד א
  • 18:36
  • 21.11.12

אין מילים.

30 ניסיון יפה אגד, ניסיון יפה..  (לת) השפוי
  • 18:59
  • 21.11.12

31 אה, כי כשאין טילים הדובר של אגד עוסק הרבה בענייני הדרת נשים!  (לת) צבוע ודמגוג
  • 19:20
  • 21.11.12

32 להפסיק פירסומות. אין סיבה לאפשר להכריח אנשים ליצפות במשהו.  (לת) אף אחד
  • 19:35
  • 21.11.12

33 אגד והמדינה אימפוטנטים. חרדי קיצוני=כלא נוסע
  • 19:46
  • 21.11.12

אםכלאום ״קיצונים״ מסכנים את הציבור בגלל שטויות, מקומם בכלא. אגד מפחדת ונכנעת כמו ביבי בעזה

34 וכל זה לא נוגע לכך שמערכת האינטרנט של עיתון הארץ הפסיקה לתמוך במכשירים סלולריים דוגמת נוקיה C-1 נגיש בג"ץ גם על זה.  (לת) מתעניין
  • 20:15
  • 21.11.12

35 עם כל החשיבה הליבראלית, ודווקא בשם החשיבה הליבראלית המכירה בזכותו של אדם לבעלות על קניינו, לא ברור לי בשם איזה חוק מבקשת המדינה לאכוף על אגד לשים פרסומות על האוטובוסים הנושאים תמונות. זה נשמע לי הזוי לגמרי. מחר יחליט איזה עיתון שהוא רוצה להיות בסדר עם כל סוגי קוראיו והוא מפסיק לפרסם מודעות בכלל. האם זה לא חוקי? או שהעיתונאי החסיר מידע, או שיש כאן טירוף מערכות מוחלט. דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 21:53
  • 21.11.12

חוק ליבראלי 1: היות ואנחנו מתנגדים לאפליית נשים בתחבורה הצבורית, אנחנו דורשים מכל חרדי לעלות פעם אחת ביום לאוטובוס ושבת לייד אשה.

חוק ליבראלי 2: היות ואנחנו כחברה ליבראלית חושבים שבשם חופש הבטוי בקולנוע יש להתיר עירום ללא צנזורה, לפיכך ייתחייב כל חרדי לגשת פעם בשבוע לאולם הקולנוע ולהביא אישור על השהייה שלו במקום.

חוק ליבראלי 3: היות ואנחנו מאמינים בערכי שוויון האדם, הרי שאנחנו נדרוש מבעל כל עסק במאה שערים להעסיק נוצריה ומוסלמי בחנותו.

חוק לביראלי 4: היות ואנחנו מאמינים בצדק חברתי אנחנו נדרוש מכל גוף עסקי במדינה להעסיק מסתנן אחד מאריתריאה.

ההפסדים כולם שלכם. ההכנסות חייבות במסים כחוק.

36 אני נגד פרסומות בולטות ברשות הרבים בכלל, ובפרט עם דמויות של אנשים. אדם תמיר
  • 22:23
  • 21.11.12

רשות הרבים שייכת לכולנו. אין לאף אחד זכות לזהם אותה בשטיפת המוח הברוטאלית ומתמשכת של פרסומות החוצות.
אתה רוצה לפרסם בטלויזיה או באינטרנט? זה האתר שלך- ומי שלא נוח לו יכול לא לגלוש באתר זה (וטוב עושה גוגל שמצטנעת בפרסומיה ואינה שוטפת את מוח הגולשים).
אבל מי נתן לכם בכלל זכות לזהם את רשות הרבים בשטיפת מוח ברוטאלית (שגם מסיחה את תשומת לב הנהגים ומסכנת חיים)?
כמו שאסור לאדם לשפוך את פח הזבל הביתי שלו ברחוב, כך צריך לאסור פרסום שוטף-מוח ברחוב.

37 אגד צודקים א.
  • 22:25
  • 21.11.12

זכותם המלאה להחליט לא לפרסם דמויות על האוטובוסים.
אפלייה מגדרית בוודאי אין כאן. הרי לא מפרסים גם גברים.

38 אוטובוסים חסוי
  • 02:04
  • 22.11.12

אחרי לא מבינים למה יש מלחמות! אולי תתחילו להתמקד בדברים יותר חיוניים!

39 פסיקה יפה! די לצביעות! פרובוקטור
  • 10:52
  • 22.11.12

עכשיו שיפסיקו עם הצביעות לגמרי.
די לפרסם אביזרי הגיינה נשית עם תמונות של נשים לבושות.

40 מה עם לחשוב על כל הנשים הכבויות תחת הגברים במגזר החשוך הזה?  (לת) גיא
  • 12:01
  • 26.11.12

41 קודם החרדים ותומכיהם השמרנים משתלטים על איזור ירושלים, אחר כך על שאר המדינה אזרח מודאג במדינה חצי -מערבית
  • 12:12
  • 26.11.12

כיבוש דמוגרפי של מדינות הוא תופעה שהיה ניתן לצפות אותה גם בעבר ע"י הבנה בסיסית של התנהלות הדמוקרטיה.
התהליך הזה, בו דתיים קיצוניים מדתות שונות מביאים ילדים רבים לעולם מתוקף צו/מצווה אלוהית ומנגד ריבוי שאר האוכלוסיה איטי בהרבה (אם בכלל יש ריבוי), לוקח זמן. מספיק זמן כדי לטשטש ולהרדים את רוב אזרחי המדינה עד לרגע הנתון שבו מבחינה דמוגרפית אנשי הדת הקיצוניים מהווים רוב.
אגב, בעיני רבים, ברגע שקיצוניים (פוליטית או דתית) נעשים הרוב השולט, אין הם נחשבים קיצוניים כלכך יותר, הם הופכים לזרם המרכזי ולמעשה קובעים מרכז כובד חדש בחברה.
עד כמה אפשר למנוע מישראל להפוך למדינת הלכה שנשלטת בידי דת יהודית קיצונית ושמרנית?
מה פירוש הדבר "מדינת הלכה" או "שלטון תאוקרטי" ואיך מצב נתון כזה ישפיע על חייהם של חילוניים ומסורתיים שהתרגלו לאורח חיים שונה מאוד?
חומר למחשבה...