המחטף של עיריית ת"א: בימי חול גן ילדים, בסופי שבוע וחגים בית כנסת

הורי הילדים בגן "רקיע" בשכונת "הגוש הגדול" גילו רק במקרה על ההסדר עם העמותה הדתית: "מדוע מעדיפים צורכי דת בשכונה שרוב תושביה חילונים?"

מדי בוקר ממלאים ילדים את גן "רקיע" בשכונת נופי ים בצפון תל אביב, הידועה גם בתור "הגוש הגדול". הגן החל לפעול השנה בתחומי בית הספר היסודי בשכונה שנבנית בשנים האחרונות סמוך לשדה דב. בסופי שבוע ובחגים, משנה גן הילדים את ייעודו והופך לבית כנסת. השבוע אישרה מועצת העיר תל אביב את הקצאת המבנה לעמותת "מרכז קהילתי אוהל יוסף יצחק", המפעילה את בית הכנסת. על פי החלטת העירייה, הגן ישמש מקום תפילה בערבי שישי, שבת, ערבי חג וחג למשך חמש שנים, או עד להקמת בית כנסת קבוע בשכונה.

הוריהם של ילדי הגן גילו על ההסדר במקרה. איש לא הודיע להם על ההחלטה או שאל לדעתם. שלשום (שני), לפני ישיבת מועצת העיר, שלחו מכתב לעירייה ודרשו להקפיא את המהלך ולאפשר להם להביע את התנגדותם. "מדובר בניסיון של גורמים שונים לעשות מחטף בלתי ראוי תחת אפם של תושבי השכונה וחמור מכך, תחת אפם וללא ידיעתם של הורי הילדים שבגן זה", כתבו נציגי ההורים. הם מחו על השימוש הקבוע שיעשו מבוגרים במבנה המיועד לילדים והביעו התנגדות לפעילות דתית במוסד חינוכי.

"אין מחלוקת ולא יכולה להיות כי בית הספר וגן הילדים שבתוכו הוקמו לצורכי חינוך ולא לצורכי דת. הם לא הותאמו לשימוש אחר. יתרה מזו, השימוש החורג שנעשה בגן הילדים בסופי השבוע על ידי מבוגרים פוגע הן במתקן ואף עלול להזיק חס וחלילה לילדים הרכים הבאים בשערי הגן", טענו ההורים. "עירוב השימוש בין חינוך ודת אינו מתקבל על הדעת מבחינתנו. לדידנו כלל לא ברור מדוע ניתנת עדיפות לשימוש במתקן החינוכי דווקא לצורכי דת, שעה שצרכים בסיסיים אחרים של שכונה בהקמה אשר מרבית תושביה חילונים אינם מקבלים מענה". 

מובילת מאבק ההורים, ליאת שורץ, על רקע מתחם הגן
מובילת מאבק ההורים, ליאת שורץ, על רקע מתחם הגן. צילום: מוטי מילרוד

העירייה מסבירה כי הקצתה את גן הילדים לעמותה המפעילה את בית הכנסת בעקבות פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב. למעשה, השופטת צילה צפת לא הציעה את הפתרון הזה, אלא אישרה לפני כשלושה חודשים הסדר פשרה בין העירייה לעמותה. לפי ההסדר, העירייה תקצה מגרש להקמת בית כנסת בשכונה. עד אז, יתקיימו התפילות בשבתות ובחגים במבנה המשמש את גן הילדים. "ככל שהשימוש באולם שהוקצה לעמותה לא יהיה לפי תנאי ההסכם ותהיה הפרעה לפעילות השוטפת של הגן, יבוטל ההסכם", נכתב בהסדר שקיבל מעמד של פסק דין.

לדברי ליאת שורץ, אם לילדה בגן, כבר עתה משבשת פעילות בית הכנסת את השגרה בגן. כך למשל, היא מספרת כי אנשי העמותה הפכו את אחד מחדרי הגן למחסן, שבו הם מאחסנים את הכיסאות והציוד המשמש אותם. כמו כן, בשבתות ניתקו באי בית הכנסת את השירותים האלקטרוניים, המורידים מים אוטומטית, ללא מגע, ולא השיבו את המצב לקדמותו. "אני לא רוצה להיות זאת שאמנע מאנשים מקום לתפילות. אנחנו תומכים בהקמת בית כנסת בשכונה, אבל זה לא צריך להיות בגן ילדים", היא אומרת ומביעה חשש מהרחבת פעילות בית הכנסת לימי חול.

בעלה רני מוביל יחד עמה את מאבק ההורים. "אם בחגים זה עוד נסבל, להפוך את זה למשהו קבוע במתקנים שלא מיועדים לזה נראה לי הזוי. אם אני הייתי רוצה לעשות פעילות בגני ילדים בסופי שבוע, תרבותית או חינוכית, לא נראה לי שמישהו היה נותן לי לעשות את זה. חשוב שיהיה בית כנסת, אבל קודם כל חשוב שיהיה גן ילדים. לא צריך לערב מין בשאינו מינו. יש מלא בתי כנסת בסביבה ובאזור, אני לא יודע מכוח מה נעשית הפעילות הזו". הוא דורש מהעירייה לקבוע תנאים ברורים לשימוש בגני ילדים לצרכים אחרים.

למאבק הצטרפה חברת מועצת העיר תל אביב מיטל להבי (מרצ), עד לאחרונה מחזיקת תיק הגיל הרך בעירייה. "עירייה שרוצה לשמור על זכות הציבור המסורתי-דתי להתפלל בבית כנסת צריכה לפעול להקמת בית כנסת בקרקע ייעודית וכשימוש עיקרי", היא אומרת. "הפשרה שהושגה גרועה לא רק מפני שהיא פוגעת בפעוטות, בגן, בהורים ובתושבים, אלא גם מפני שהיא פתרון של טלאי על טלאי, מביאה לסכסוכים מקומיים וגרוע מכל מכניסה משיחיות בדלת האחורית ודווקא דרך מוסד חינוך לילדים בגיל הרך".

בעתירה לבית המשפט, שהגיש עו"ד אילן בומבך, דרשה העמותה להורות לעירייה להקצות קרקע להקמת בית כנסת ומקווה בשכונת "הגוש הגדול". עד להקמת מבני קבע, ביקשה העמותה פתרון זמני. העמותה, בראשות איש חב"ד, הרב משה אברמד, ציינה כי מ-2007 היא פועלת להקים בית כנסת בשכונה החדשה, אך אינה זוכה לשיתוף פעולה מצד העירייה. עוד טענה כי רבים מהתושבים – חילונים, מסורתיים ודתיים – "מעוניינים לממש את הזכות החוקתית לחופש דת", ואף צירפה עצומה להקמת בית כנסת ועליה מאות חתימות.

"העתירה חשפה את עליבותה של העירייה ואת העובדה שהיא עשתה כל מאמץ על מנת שלא לעמוד בחובותיה על פי דין כלפי התושבים לממש ולהגשים את חופש הדת והפולחן שלהם", אומר עו"ד אילן בומבך. לדבריו, גם העמותה אינה שבעת רצון מהפתרון הזמני בגן הילדים. "הפתרון הזמני הועלה על ידי העירייה ולא על ידי העמותה. מבחינת העמותה ראוי כי יוקצה באופן מיידי שטח קרקע שיהיה מיועד אך ורק להקמת בית כנסת, לא כזה שמשמש גן ילדים".

עיון בתמלילי הדיונים בבית המשפט מלמד כי העירייה התנגדה תחילה להפעלת בית כנסת בגן הילדים באופן קבוע. "בתקופת החגים, כשיש צורך יותר גדול לציבור, אז מקצים להם את בתי הספר והגנים. אני מוכנה לבדוק את נושא הגן אבל אנו לא מאפשרים שימוש כבתי כנסת בגני ילדים אלא לשימוש נקודתי", אמרה נציגת העירייה, עו"ד אורנה אחרק, בדיון הראשון בעתירה בינואר השנה. בדיון הבא, בפברואר, התנגדה שוב לפתרון זה: "אי אפשר לעשות את זה בכל שבת מחדש. אנחנו כופים את זה על הגן כפתרון זמני ופעילות הגן מופרעת".

זו לא הפעם הראשונה שעיריית תל אביב מאפשרת הפעלת בית כנסת בגן ילדים. לפני כמה שבועות, בלחץ תושבים, ביטלה העירייה החלטה להפעיל בית כנסת בסופי שבוע וחגים בגן "מרום", סמוך למגדלי "יו" הגובלים בדרך נמיר המרכזית. מבנה הגן שימש לראשונה בית כנסת ביום הכיפורים. לאחר מכן הודיעה העירייה לגננת כי תפילות יתקיימו בגן בכל סוף שבוע. ההורים מחו, ציינו כי יש בתי כנסת רבים בסביבה, ודרשו לבטל את ההחלטה. תחילה התעלמה העירייה מפניותיהם, אך לבסוף הודיעה כי הגן ישמש לייעודו המקורי בלבד.     

עיריית תל אביב מסרה בתגובה כי "פעילות בית הכנסת במבנה הגן התאפשרה במסגרת הליך משפטי שהתנהל נגד העירייה שבו הוחלט כי עד להקמת בית כנסת קבוע, תינתן לעמותה 'מרכז קהילתי אוהל יוסף יצחק' רשות שימוש במתחם גן רקיע. העמותה מורשית לקיים פעילות תפילה בערבי שישי, שבת וחג, ובלבד שלא מתקיימת באותה עת פעילות של הגן. כמו כן, התחייבה העמותה שלא לעשות כל שימוש מכל סוג שהוא בציוד וריהוט הגן ולספק לעצמה כל ציוד הדרוש לצורך פעילותה. העמותה גם מחויבת לדאוג לניקיונו של מתחם הגן והשבת המצב לקדמותו, כולל סידור הגן לפעילות שוטפת".

העירייה לא השיבה ישירות לשאלת "הארץ" מדוע שינתה את דעתה ובניגוד לעמדתה הקודמת, החליטה לאפשר, במסגרת הסדר הפשרה, את פעילות בית הכנסת בגן הילדים. עוד מסרה העירייה כי היא "אינה בונה או מממנת הקמת בית כנסת אלא מקצה קרקע. זהו תהליך שנעשה לאחר דרישה והתאגדות מצד תושבים, וכולל נוהל מסודר שבו מפרסמת העירייה לציבור את הבקשה, עורכת כנס תושבים ומאפשרת שימוע והצעת התנגדויות. רק בסוף התהליך יוקצה השטח וזאת בהתאם לצורכי התושבים. חשוב לציין שהעירייה דואגת לאזן בין הצרכים השונים של התושבים, ולראיה רק השנה נפתחו עשרות גני ילדים, מעונות ושני בתי ספר חדשים באזור צפון העיר".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התעוררות מאוחרת (גם אם מבורכת) מיכל
  • 14:47
  • 28.11.12

ביוקנעם עושים את זה כבר כ 10 שנים... אבל שם אף אחד לא השכיל להרים גבה ולהתנגד.. כל הכבוד!!!

02 לא מחטף אלא ניצול מיטבי של נכסי העיריה  (לת) הכותרת מחטף מבטאת התיחסות שלילית של הכותב ליאור
  • 15:03
  • 28.11.12

03 אזהרה לתושבי הגוש הגדול טאא"ז
  • 15:12
  • 28.11.12

דרישות עמותת חב"ד להקמת בית כנסת לא נובעות מצורך ממשי בבית כנסת בגוש, אלא מהאגנדה הפוליטית של חב"ד השואפת לכפות מוסדות דת בכל קילומטר מרובע בתל אביב. תושבי הגוש צריכים להיזהר לא ליפול בפח ולא להסכים אף לחצי הדרישות.

04 שערוריה כמובן. אבל מתאימה בהחלט לטקטיקת הסלמי שעובדת כשעון שוויצרי בגיבוי מושלם של הרשויות המקומיות והמדינה. דונם פה ודונם שם רגב אחר רגב - כך נפדה אדמת הגן, מצפון עד נגב.  (לת) .
  • 15:33
  • 28.11.12

05 אתם בחרתם לעצמכם את ראש העיר המהולל שהורס לכם את העיר. עכשיו תשלמו על זה!  (לת) תל אביבים אהבלים
  • 15:38
  • 28.11.12

06 מה הנזק? איציק
  • 15:43
  • 28.11.12

גישה נכונה של העיריה ניצול מבנה ציבור מיחוץ לשעות הפעילות !

07 שנאת חינם עצוב
  • 16:08
  • 28.11.12

מעציב מאוד שיהודים מתנגדים כל כך לקיום תפילות בגן ילדים. מה כל כך נורא בזה? הרי על הדברים הטכניים שכרוכים בכך ניתן להתגבר ללא קושי. אף אחד לא מדבר על לחנך את הילדים התמימים לחינוך יהודי חס וחלילה אז ממה ההורים חוששים כל כך?

08 חוצפה, אין שום הצדקה לבית כנסת בגן ילדים. חז
  • 16:16
  • 28.11.12

קבוצה קטנה של דתיים שמבלבלים לכולם את המוח, זה גן ילדים בשכונה חילונית, כל שימוש במבנה צריך להיות לטובת הילדים בלבד!
במידה ויש חדר פנוי בגן, ראוי שישתמשו בו על מנת לשפר את סביבת המשחקים בתקופת החורף. לא ברור לחלוטין כיצד מאשרים דבר כזה.

09 גועל נפש חנן
  • 16:23
  • 28.11.12

העיריה אמורה לבנות בתי כנסת ואינה עושה זאת. לו היה מדובר ברפורמים לא היה איש מתנגד במדינת תל אביב. זו אנטישמיות במיטבה

10 זה דווקא נראה לי כמו ניצול נכון של הקרקע חילונית למהדרין
  • 16:50
  • 28.11.12

מה יוצא להורים מזה שהגן עומד ריק בשבתות? גן ילדים זה מבנה ציבור בדיוק כמו בית כנסת, שניהם צריכים להיות צמודי קרקע, והם אינם פעילים באותן שעות וימים. אידאלי לשיתוף פעולה.

11 אין ספק שבגמנית זה נשמע הרבה יותר טוב מאיר
  • 16:52
  • 28.11.12

מישהו מוכן להסביר לי במה תפילה של אנשים במבנה בזמן שאיננו פעיל כגן והילדים לא נמצאים בו עשויה לפגוע בנפשם הרכה של הילדים האומללים? האם הדתיים עם הקרניים והזנב משאירים שמה לדעת נאורי צפון תל אביב איזו נשורת דתית? או שמא ההורים בגן הם סתם אנטישמים קטנים ואדומי מצח?

12 לא מלמדים את הילדים מה זה בית כנסת אליקו
  • 16:58
  • 28.11.12

זה ממש רעיון טוב מאד לשלב בית כנסת בתוך גן זה מכניס קדושה למקום ובו זמנית מסלק את הטומאה של השמאלנים הכלבים ועוד יתרון שזה אוכל להם את הלב רק יתרונות ברוך השם זה מראה שהם נכחדים לאט לאט ככה זה שמגדלים ילד וכלב עלהם נאמר כך יואבדו כל אויבך ישראל אמן !!!

13 אלוהים ישמור! למה לא לבזאר או קניון, כמיטב המסורת  (לת) אלברט
  • 17:00
  • 28.11.12

14 יש זכויות. כל עוד לא מפריע בפועל לשכנים הרי שאין בעיה  (לת) למה?כי גם לדתיים
  • 17:02
  • 28.11.12

15 מספר 5 אתה תותח ! כל מילה מבריקה ומתוקה  (לת) יוסי
  • 17:08
  • 28.11.12

16 בית כנסת איל
  • 17:08
  • 28.11.12

על מה נזעקתם .מה בדיוק הבעייה שכשהמתחם אינו מאוייש ישמש לתפילה?

17 עיתון של גויים שונאי יהודים  (לת) אדי
  • 17:13
  • 28.11.12

18 מה יצא לנו בעוד שני עשורים? חילוני אסלי
  • 17:14
  • 28.11.12

כבר היום מהווים החרדים והערבים והדתים רוב האוכלוסיה בגיל בתי הספר. לנו החילונים אין זכות ויכולת לחיות חיים חופשיים מדת לא רק במרחב הציבורי אלא גם בפרטי. התיאוקרטיה הישראלית מחסלת את עתיד חופשיי ישראל ובסופו של דבר תחסל גם את המדינה. שינוי שיטת השילטון לנשיאותי תחת חוקה בסגנון אמריקני/צרפתי היא הדרך היחידה להמנע מאסון ודאי. אין אף בית ספר חילוני שחף מפעילות דתית במסווה כזה או אחר.

19 משפט השנה: "השימוש החורג שנעשה בגן הילדים בסופי השבוע עלול להזיק חס וחלילה לילדים הרכים". אליק ים
  • 17:15
  • 28.11.12

ידעתי שיש סיבה שאני אוהב עורכי דין.

20 בית כנסת חיים אשכנזי
  • 17:20
  • 28.11.12

העיר העברית הראשונה

21 מה קרה אלוהים ישמור??? דן
  • 17:22
  • 28.11.12

שכונה חדשה אין עדיין בית כנסת היה בעתיד... אז מה קרה מתפללים ביום שישי ושבת שהגן סגור .... למי זה בדיוק מפריע ? מה זו הפלצנות הסנובית הזאת?... ואני תושב שאיננו דתי.

22 תגובה 6 מתוקה מדבש ! פשוט חמוד ביותר !  (לת) יהודי טוב לב
  • 17:30
  • 28.11.12

23 ככה זה מתחיל... כנסו! אלדד
  • 17:41
  • 28.11.12

ומה זה בא להוכיח? שכל המדינה הולכת בכיוון אחד ושמה שקורה בי-ם לא יכול שלא לקרות במרחק 60 ק"מ במוקדם או במאוחר. ת"א: ברוכה הבאה לישראל.

24 אל תוותרו לעלוקות אוכלי חינם אלוקים
  • 17:50
  • 28.11.12


תעשו להם את המוות אחרת אתם תסבלו הם לאט משתלטים על הכל
כל יום שישי כולכם עומדים עים מגפונים הרבה רעש עד שאוכלי החינם
יעזבו לצייד את הילדים עים כריכים של שינקין

25 מצד אחד, לא ברור מה כל כך נורא. מאידך, זה לא נכון לקרוא לזה "חופש דת" חופשי
  • 17:56
  • 28.11.12

חופש הדת של אדם אינו כולל הקצאת משאבי ציבור לצרכיו, האמיתיים או המדומיינים.

26 הורים מודאגים- תמשיכו להצביע למפלגות שיושבות עם ביברמן וש״ס וזה מה שתקבלו אורון
  • 18:09
  • 28.11.12

במידה ואתם בכלל טורחים להצביע...

27 זה בסדר גמור אורן
  • 18:13
  • 28.11.12

במקום שהגן יישאר נעול בסופי שבוע העירייה משמישה אותו, זה לא עדיף בית כנסת חדש שייבנה? העתיד הוא בעירוב שימושים, תתרגלו

28 מספר-5- ניסחת את התגובה בצורה מושלמת רר
  • 18:17
  • 28.11.12

ממש כך הדברים

29 רעיון מעולה. יתכן והיה עדיף הליך תקין ושיתוף, אך דמיינו לעצמכם שהיו מקצים שטח dor
  • 18:19
  • 28.11.12

נוסף, חדש לטובת בית כנסת בשכונה של חילונים?
נדמה כיש כאן ניצול אופטימאלי של שטח, כחלק מהליך תכנוני נכון של הפנמה של מחסור במשאבי קרקע ובמבני ציבור.
יתכן ובעתיד יש לעשות את זה בצורה אחרת, ומראש, אבל יחסית לנסיבות, מדובר על מהלך מוצלח.

30 תפסיקו להפוך כל שטות למלחמה תומר האילתי
  • 18:24
  • 28.11.12

מספיק די נמאס מה בסך הכל קרה? שומו שמיים פצצה אטום נפלה??? אז בשישי ובשבת מתפללים ואולי התפילות שם שומרות על הילדים? ואולי מה שבטוח לא מזיק יכול רק להועיל ? ואולי צריך לאהוב את אלוהים במקום להדחיק זאת? ואולי מספיק להלחם כי עת להתלכד ולהתאחד! שלכם חילוני אילתי מובהק מעשן גם בכיפור אבל אוהב עמו ולא שונא את עמו!!!

31 הצעה: שיאפשרו לדתיים להשתמש רק בחדרי המורים בתור בית כנסת, ויאסרו על שימוש בחדרים בהם הילדים משתמשים.  (לת) אני
  • 18:31
  • 28.11.12

32 ניצול של חלל ריק ובלתי מאוייש צריך להיות דבר מבורך.התנגדות כמה מההורים-קטנונית לגמרי.זה לא שנשאר שם חב"דניק מהשבת עד בוקר יום א' עם ציצית וסידורים וסופגניות,ומציע לילדים להתפלל חלילה... סמי מפ"ת
  • 18:36
  • 28.11.12

אבל נראה לי שהם פשוט חוששים ממתן דריסת רגל לדתיים-מה שלדעתם יוביל להתרחבות התופעה.
ה ם --- מ פ ח ד י ם. ובלי סיבה.

33 עוד מעט גם תהיה חובה להתפלל ולשים כיפה העבריינים כבר שמים  (לת) מודה אני
  • 18:37
  • 28.11.12

34 אין צורך בבית כנסת בשכונה חילונית, בדיוק כמו שאין צורך בסניף "טיב טעם" בשכונה דתית. נמאס מהכפיה הדתית
  • 18:46
  • 28.11.12

תמיד הדתיים כופים את אורח חייהם על החילונים, תוך שימוש במניפולציות מאוסות. אין אף שכונה דתית שחילונים יכולים לעבור אליה ולחיות בה על פי דרכם. יואילו הדתיים לגור בשכונות דתיות - ובא לציון גואל.
אם אין סובלנות הדדית צריך להפריד שכונות כך שכל אחד יחיה איפה שמתאים לו.

35 אפליה אללה
  • 18:53
  • 28.11.12

עיתון הארץ דואג ולוחם עבור פלשתינאים וסודנים. סתם יהודים לא מעניינים אותם.

36 כתבת יחצנו"ת יואב
  • 18:57
  • 28.11.12

לא הבנתי מה הבעיה, בכל הארץ גנים משמשים כבתי כנסת בשבתות בלי להפריע אחד לתפקוד של השני. נראה לי סתם מקרה של ויכוח מקומי שמישהו מנסה להפוך לפוליטי כדי לזכות בסיוע של גורמים מבחוץ.

37 עירוב השימוש בין חינוך ודת אינו מתקבל על הדעת !!! מסורתי
  • 19:06
  • 28.11.12

נכון מאוד, ולכן אין שום פעילות דתית בזמן שהגן פועל - הפעילות היא רק בשבתות כשהגן סגור.

כל עוד העמותה מקפידה להחזיר את הגן נקי ומסודר אין בעיה עם שיתפללו שם או שיעבירו שם חוג יוגה / מקרמה / תשבצים, הגן שייך לעיריה והיא רשאית להשתמש בו בצורה סבירה מחוץ לשעות הלימודים.

מצטער, ההתרשמות שלי היא שההורים בגן הם רד-נקס מהסוג המגעיל, כואב להם לראות מישהו אחר מתפלל והם מפחדים שהדתיים עם הזנב והקרניים יקבלו אישור כניסה לשכונה שלהם.

תרשו לי לצטט את יאיר לפיד: "כמו כל בורגני אני לא אוהב שכנים גזענים".

38 גן בתוך בית ספר יסודי ? זה לא מפריע להורים הנלעגים ? מעניין אם אפשר לשלוח  (לת) כעונש תלמיד כיתה א סורר - לגן
  • 19:14
  • 28.11.12

39 לדתיים אין מה לחפש בת"א.נקודה יאיר
  • 19:18
  • 28.11.12

כמו שלחילונים אין מה לחפש בבני ברק ובכפר חב"ד

40 מי אחראי ל״ידיעה המרעישה״... ולכותרתה? מחטף? חושבת
  • 19:24
  • 28.11.12

הורי הילדים הם לא הבעלים של הגן. זה לא גן פרטי. זה קנין עירוני. אין פה שום פגיעה בזכויות ההורים, לא כל שכן ״מחטף״. איזה שטויות. מי כתב את ה״ידיעה״ המרעישה...ואת כותרתה. כל העניין לא ״מחזיק מים״...

41 So what??  (לת) אדי ודר
  • 19:30
  • 28.11.12

42 הורים אינכם צודקים בלשון המעטה ליאור
  • 19:46
  • 28.11.12

ראשית לכל, הגן הינו מבנה ציבורי עירוני. לכן, בצוק העיתים לעירייה הזכות המלאה להקצותו גם לשימוש בית כנסת (״רחמנא ליצלן״) בשבתות וחגים. כמי ששולחים את ילדיכם לגן בימות החול, אינכם נפגעים מכך, וגם לא ברורה זכות ההתנגדות שלכם, לא כל שכן המהות והאינטרס האמיתי שעומד מאחוריה... בשכונה קיים ציבור מסורתי ודתי בשיעור כזה המצדיק הקמת מבנה ציבור שישמש כדרך קבע לבית כנסת. ציבור זה משלם מיסים, משרת בצבא וזכותו לחופש דת ולתפילה אינה פחותה מכל זכות שלכם. נהפוך הוא: המצב בו בשכונה החדשה אין מבנה בית כנסת דוקא פוגעת בזכויות יסוד אלו. בשל המצוקה, ועד להקמת בית כנסת, יצרה העירייה פתרון זמני, סביר ומידתי. גילוי מעט שכנות טובה וסובלנות יוכלו רק להועיל.. לצערנו הרב, בערים רבות כרושלים, מודיעין, גבעת שמואל ואחרות, קיימת מצוקה בבתי כנסיות, והעיריות נאלצות להציע פתרונות ביניים זמניים דומים.

43 באמת שניסיתי, אבל לא הצלחתי למצוא נימוקים בדברי ההורים חוץ מאשר שנאת דת(יים) יוקדת. כלומר, זה ו"לא הדליקו את המתג של השירותים"  (לת) בנציץ
  • 19:50
  • 28.11.12

44 who cares?  (לת) Zvi
  • 20:08
  • 28.11.12

45 כך זה מתחיל דוד
  • 20:16
  • 28.11.12

גם בעיר מודיעין, כך זה התחיל. לאחר מכן העמותה מבקשת (ומקבלת) אישור לבנות בית כנסת מעל גני הילדים. ראש העיר מאשר, מתוך שיקולים שונים- וכולם שמחים. כך קרה ברח' דן פינת רח' שמעון בעיר מודיעין.

46 בית כנסת במבנה בית ספר די
  • 20:22
  • 28.11.12

בשנות ה 70 נהגתי ללכת עם סבי לבית הכנסת בשבת בבוקר. בית הכנסת היה בעצם כיתה בתוך בית הספר היסודי החילוני לגמרי בו למדתי. לימים רכשה הקהילה מבנה נפרד בעזרת כספים שאספו ונתרמו והקימו בית כנסת נפרד. אך סבי זכר לטובה את טוב ליבו של מנהל בית הספר שנתן לקהילה הקטנה להתפלל. רוב צאצאיה אינם דתיים אגב. געגועים לשנות ה 70 הסובלניות יחסית. מדובר בפתרון זמני. קדימה הסבלנות ודי לפחד מהשונה.

47 אני מציע לפתוח שם מסגד אז לא תהיה התנגדות  (לת) n
  • 20:36
  • 28.11.12

48 אין שום סיבה שזרם קיצוני כ״כ (חב״ד) גלית
  • 20:53
  • 28.11.12

יקים בית כנסת בשכונה חילונית כשם שחילוניים לא יתקבלו בברכה בשכונות דתיות!!

49 לא יאמן כמה העיתון הזה מתועב אורי
  • 21:02
  • 28.11.12

מקווה שייסגר בקרוב

50 שישתמשו במתחם להפעלת נוער לנושאי תרבהות וקהילה - מספיק כבר עם הדתיות הזאת - נמאסתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) נגה
  • 21:04
  • 28.11.12

51 מה אתם היתם עושים? כנסו! שר
  • 21:18
  • 28.11.12

האם ניתן לנהל אורח חיים חילוני בשכונה דתית? ברור שלא. רוצים בית כנסת? בבקשה, אבל כזה שפונה לכולנו לא שמופעל על ידי תנועה מיסיונרית - משיחית וקיצונית.

52 ההורים צרכים לבדוק את המזוזות בגן  (לת) השם ישמור את ילדי הגן.
  • 21:21
  • 28.11.12

53 בית כנסת משוחרר לא יוחזר אורון
  • 21:21
  • 28.11.12

ואחרי שיפתחו את הבית כנסת החדש יאמרו שצריך גם את הגן.

54 בית כנסת משוחרר לא יוחזר אורון
  • 21:21
  • 28.11.12

ואחרי שיפתחו את הבית כנסת החדש יאמרו שצריך גם את הגן.

55 לפני בית כנסת יש צורך לתת מענה לצרכים אחרים! אני
  • 21:47
  • 28.11.12

למשל - תנועת נוער, פעילות למבוגרים, חוגים לילדים. איך שהשכונה הוקמה מיד התייצב הזרם הקיצוני הזה והחל להשתלט על השכונה ותושביה, מדוע כאן? יש להם מטרה אחת והיא להחזיר כמה שיותר חילוניים בתשובה ואנו לא מוכנים לכך! לא רוצה שיחכה לילד שלי חב״דניק מחוץ לכותלי ביה״ס! אין לי התנגדות לבית כנסת שיוקם בשכונה, אך שיהיה מתון ויפנה לכלל התושבים. זה מה שקורה כשלא עובדים, עוסקים בקבלת אישורים (מחטפים) ובחדירה לחייהם של אנשים!

56 תגובה 12 קולעת בול גרם לי לחייך כמה שזה אמת  (לת) אלירן
  • 00:30
  • 29.11.12

57 פלצנות גזענית  (לת) דימה
  • 07:47
  • 29.11.12

58 פשוט צרות עין ושנאת הדת  (לת) michel
  • 08:59
  • 29.11.12

59 55 צודק!  (לת) יעקב
  • 09:53
  • 29.11.12

60 נקודת אור מעודדת בכתבה רבי עקיבא
  • 11:15
  • 29.11.12

מי שמתנגד כל כך חזק,סימן שדברים בוערים בו, והוא כבר ימצא את הדרך לדברים האמיתיים בחיים. אשרינו :)

61 "השימוש החורג שנעשה בגן הילדים בסופי השבוע על ידי מבוגרים פוגע הן במתקן ואף עלול להזיק חס וחלילה לילדים הרכים הבאים בשערי הגן" אתאיסטית
  • 14:21
  • 29.11.12

העיריה מחויבת לדאוג הן לצרכי הפעוטים הזקוקים לגן בימי החול והן לצרכי הדתיים תושבי השכונה הזקוקים לבית כנסת בשבתות ובחגי ישראל. בית הספר של ילדותי, "עמישב" ברמת גן, שימש בשבת ובחגים בית כנסת לתושבי השכונה. זו לא היתה שכונה דתית אך בילדותי חילונים ודתיים התגוררו עדיין בשכנות, שכנות טובה מאד, ואיש כנראה לא ראה בעייה בהפעלת בית הספר כבית כנסת מחוץ לשעות הלימודים. מגעיל אותי השימוש שעושים מחפשי צרות מקצועיים ב"ילדיהם הרכים". בית הכנסת הפועל רק בזמן שהילדים הרכים בחיק הוריהם, הרחק מהגן, אינו יכול להזיק לילדים. לא יפה. חפשו תירוצים מכובדים יותר.

62 שימוש הפוך בבתי כנסת לצרכי חילונים הפוך גואה הפוך
  • 09:16
  • 30.11.12

אפשר גם הפוך? שימוש בבתי כנסת כמבנה לחינוך או מתנס, הרי חסר מבנים לפונקציות הללו. נראה אותם מסכימים...

63 "עקב המחסור בגנים ובעקבות עצומת התושבים, בימי חול בתי כנסת יהפכו לגני-ילדים.." א.ד.
  • 19:27
  • 02.12.12

נשמע הגיוני ?

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת