הפיילוט למאגר הביומטרי ייפתח בינואר

החל מתחילת 2013 ולמשך שנתיים יוכלו אזרחים להשתתף בתקופת ניסיון של הפקת מסמכי זיהוי ביומטריים, ולמסור טביעות אצבע ותצלום פנים

הכנסת אישרה היום (רביעי) צו להכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגרי מידע. פירוש הדבר הוא שבינואר הקרוב תחל תקופת מבחן של המאגר הביומטרי של ישראל, שהוא מיזם שנוי במחלוקת.

הצו אושר בוועדה משותפת לכמה ועדות בכנסת (מדע וטכנולוגיה, פנים והגנת הסביבה, חוקה, חוק ומשפט). האישור ניתן לפי חוק אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ומאגרי מידע, מסדיר את קיום תקופת המבחן להקמת המאגר והנפקת תעודות זהות חכמות.

זיהוי ביומטרי. צילום: רויטרס

לפי התוכנית, שתיכנס לתוקף בתוך חודש, אזרחים יוכלו, בשלב הראשון, למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות מורות ואת קלסתר פניהם כדי לקבל תעודת זהות "חכמה". הכוונה הסופית, שתיכנס לתוקף לאחר הניסוי שיימשך שנתיים (בסוף דצמבר 2014), היא לחייב את כל אזרחי ישראל להיכנס למאגר הביומטרי.

חוק אמצעי זיהוי ביומטריים, שעבר בשנת 2009, נתקל בהתנגדויות רבות. לאחרונה, בעקבות עתירה לבג"ץ של האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות, החליטה המדינה לתקן את הצו המפעיל את תקופת המבחן של החוק. עיקר התיקונים נוגעים להגדרה מדויקת של אמצעי הזיהוי והאימות הביומטריים, יצירת מדדים להערכת הצלחת או כישלון תקופת המבחן, ואבטחת המידע של הנתונים הביומטריים גם בתקופת המבחן. בסוף תקופת המבחן יהיה דיווח מסכם הכולל את הפרמטרים הבוחנים את יעילות המאגר הביומטרי, כנגד חלופות אחרות, מידת האבטחה שלו ואת נחיצות קיום המאגר הביומטרי והשגת מטרותיו.

עוד הוחלט היום בוועדה על הגבלת שיתוף קטינים עד גיל 16 בניסוי, לצורך הגנה על פרטיותם. ההשתתפות בניסוי לא תוצע לקטינים עד גיל 16 או לנציגם, אלא אם הגישו בקשה להנפקת דרכון ביומטרי.

העתירה לבג"ץ נגד החוק לאמצעי זיהוי ביומטריים היתה לבטל את החוק, כי הוא מורה על הקמת המאגר ואת הניסוי בו. טענת העותרים היתה שהקמת המאגר היא פגיעה חמורה בפרטיות ובביטחון הציבור, ושדליפה מהמאגר תגרום לנזק בלתי הפיך. העותרים טענו שהם תומכים בהנפקת תעודות ביומטריות, וכי אפשר להנפיק תעודות "חכמות" ואף ביומטריות ללא קשר למאגר.

העתירה נגד המאגר נדחתה לאחר שמשרד הפנים קיבל ביולי את הצעת בית המשפט להוציא מחדש את צו הניסוי. השופטים היו ביקורתיים בדיון וטענו שהמאגר הוא אמצעי קיצוני ביותר, שיהפוך את ישראל למדינה הדמוקרטית השנייה בעולם שיוצרת מאגר ביומטרי של אזרחיה. המשנה לנשיא, השופטת מרים נאור, ציינה שהמדינה משקיעה בהקמת המאגר הון עתק ותהתה על התעקשות המדינה לכרוך את תעודות הזהות החכמות עם המאגר. תיקון הצו נועד להבטיח שהניסוי יענה על שאלת נחיצות המאגר כנגד חלופות אחרות, פוגעניות פחות.

לנוכח אישור הצו המתוקן בכנסת, אמר היום עו"ד אבנר פינצ'וק, מומחה תחום פרטיות מהאגודה לזכויות האזרח: "אנחנו צריכים ללמוד את הצו בשבועות הקרובים. התנהלות רשות ההגירה תתבהר בשבועות הקרובים ונבחן את צעדינו בהמשך". לדבריו, "חל שיפור לעומת הצו הקודם. כעת מחויבת המדינה לבדוק כיצד עובדות חלופות למאגר – כמו תשאול. גם אמורים לבחון אפשרות לאתר זיופים שלא באמצעות המאגר, אלא באמצעות תשאול. יחד עם זאת הצו החדש עדיין לא מפרט את התוכנית לבדיקת נחיצות המאגר וחלופות לו. ברור שיש חלופות שעוד לא נבדקו".

עו"ד דן חי, מומחה לתחום הפרטיות ומידע אישי, אמר כי הוא "קורא נחרצות לציבור לא לקחת חלק בפיילוט ולא להשתתף באותו 'ניסוי בבני אדם'. אני מזהיר כל אזרח שמגיע לחדש את תעודת הזהות שלו, לא לתת את הסכמתו להצטרפות למאגר הביומטרי. אני קורא לציבור לקרוא כל מסמך בעיון לפני שחותמים עליו במעמד חידוש תעודת הזהות, שמא יחתמו על אישור הסכמה בהיסח דעת, מבלי להבין את ההשלכות הפוטנציאליות של המעשה".

לדברי חי, "אגירת טביעות אצבע במאגר היא בעלת פוטנציאל הרסני – זה רק עניין של זמן עד שהמאגר ייפרץ וכל טביעות האצבע יגיעו לידיים עוינות. משם אי אפשר לדעת לאן יתגלגלו – מהפללה בזירת פשע ועד לכל דבר. אם עד היום לא התחילו במיזם, ראוי היה לחכות לכנסת הבאה ולתת לה להחליט אם לאשר אותו או לא. יש פה מעין מחטף בערב בחירות".

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום שהחלה כבר להיערך ליישום הפרויקט: הקמת מערך מותאם בלשכות, הקמת תשתיות טכנולוגיות, תיאום, הכשרת 500 עובדים. הוקמה גם הרשות לניהול המאגר הביומטרי. לדברי מנכ"ל הרשות אמנון בן עמי, "הרשות מילאה את כל המשימות שהוטלו עליה כדי להביא את ישראל לביצוע אחד הפרויקטים הלאומיים החשובים ביותר. היא ערוכה לתחילת הפרויקט בתאריך שנקבע".
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מי סומך עליהם? אבי
  • 14:54
  • 28.11.12

מדינה שלא מסוגלת לשמור על מרשם האוכלוסין שלה (הודלף לעבריינים), שלא מסוגלת לתת פיצויים הגיוניים לבעלי עסקים בדרום (שגם לא בונים על זה) -
המדינה הזאת תצליח לשמור על הנתונים הביומטריים הרגישים שלנו?

מעבר לזה שאני לא חושב שמדינה צריכה להחזיק בנתונים כאלה על האזרחים - אני פשוט לא סומך על הבירוקרטים של מדינת ישראל.
אם מישהו סומך עליהם - הוא כנראה לא חי פה.

02 אימרו לא לביומטרי. סירוב של כל האזרחים יאמת את הנוכלים שהציעו את הזבל הזה לעוף לנו מהעיניים. מדינת עולם 3 אנחנו הופכים, כשבראש המועמדים המושחתים הגדולים ביותר. זה האבסורד. הם יסתובבו חופשי עם המיליונים, הם יהרסו את הדמוקרטיה, והעבדים יממנו אותם, את הכיבוש, את החרדים, את הטייקונים.  (לת) שומר חוק
  • 15:00
  • 28.11.12

03 אימרו לא לביומטרי. סירוב של כל האזרחים יאמת את הנוכלים שהציעו את הזבל הזה לעוף לנו מהעיניים. מדינת עולם 3 אנחנו הופכים, כשבראש המועמדים המושחתים הגדולים ביותר. זה האבסורד. הם יסתובבו חופשי עם המיליונים, הם יהרסו את הדמוקרטיה, והעבדים יממנו אותם, את הכיבוש, את החרדים, את הטייקונים.  (לת) שומר חוק
  • 15:00
  • 28.11.12

04 אימרו לא לביומטרי. סירוב של כל האזרחים יאמת את הנוכלים שהציעו את הזבל הזה לעוף לנו מהעיניים. מדינת עולם 3 אנחנו הופכים, כשבראש המועמדים המושחתים הגדולים ביותר. זה האבסורד. הם יסתובבו חופשי עם המיליונים, הם יהרסו את הדמוקרטיה, והעבדים יממנו אותם, את הכיבוש, את החרדים, את הטייקונים.  (לת) שומר חוק
  • 15:00
  • 28.11.12

05 אימרו לא לביומטרי. סירוב של כל האזרחים יאמת את הנוכלים שהציעו את הזבל הזה לעוף לנו מהעיניים. מדינת עולם 3 אנחנו הופכים, כשבראש המועמדים המושחתים הגדולים ביותר. זה האבסורד. הם יסתובבו חופשי עם המיליונים, הם יהרסו את הדמוקרטיה, והעבדים יממנו אותם, את הכיבוש, את החרדים, את הטייקונים.  (לת) שומר חוק
  • 15:01
  • 28.11.12

06 הפקרת זכויות אדם בסיסיות  (לת) זהות גנובה
  • 15:08
  • 28.11.12

07 סרבו לפיילוט!!! וראו דברי השר מיכאל איתן - מתוך הקישור שבכתבה איתן
  • 15:12
  • 28.11.12

בתגובה להחלטת בג"ץ כי על המדינה לתקן את הצו המורה על הניסוי הביומטרי, ולהתייחס בו לסוגיות נחיצות המאגר הביומטרי, חלופות למאגר, ובקרה חיצונית על הניסוי, אמר השר מיכאל איתן, שנחשב לאחד ממובילי המאבק במאגר הביומטרי, כי החלטת בג"ץ מהיום מחייבת את ראש הממשלה, שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה לשקול את ביטול המאגר הביומטרי. "במשך שנים מתעכבת תעודת הזהות החכמה, בשל החיבור האומלל בין הוצאת תעודות אלה להקמת מאגר ביומטרי מסוכן, בזבזני ולא נחוץ. בעולם כבר הבינו את מה שמתעקשים כאן לבצע ובמדינות מתקדמות כגון בריטניה והולנד בוטלו המאגרים הביומטריים, והאזרחים יכולים להינות משירותי ממשל מתקדמים ללא העול של המאגר הפולשני והמיותר הזה".

08 זה הזמן לרדת מהארץ ולא לחזור לעולם.  (לת) הרכבת ירדה מהפסים
  • 15:15
  • 28.11.12

09 די לשקר לציבור, אין קשר בין תעודה ביומטרית למאגר ביומטרי. דן
  • 15:16
  • 28.11.12

כל מדינה מערבית משתמשת בתעודות ביומטריות (כבר עשור לפחות), אף מדינה מערבית לא מנהלת מאגר ביומטרי. כמו שהחברות האשראי לא מחזיקות מאגר של הקודים הסודיים, הכל מקודד על התעודה בלבד.

10 שלא תעזו להשתתף בניסוי! ביומטרי סכנת נפשות
  • 15:19
  • 28.11.12

מאגר המידע של משרד הפנים נפרץ פעמים כה רבות, מדינת ישראל כבר עכשיו עושה שימוש לא נאות בפרטיהם האישעים של אזרחים ולא מגנה על פרטיותם כנדרש. כיום ניתן גם לזייף טביעת אצבע בקלות, ולהשתילה בזירות פשע. נו, מוכנים להשתתף בניסוי?

11 כל ארגוני ההאקרים מתבקשים דרור
  • 15:22
  • 28.11.12

להמתין שנתים בלי לגנוב/לפרוץ למאגר. קצת סבלנות ונוכל לגנוב מאגר של כל האזרחים, ולא מאגר חלקי כמו זה שמתוכנן ובלי ספק ידלוף עוד לפני סוף תקופת הניסיון.

12 לא להסכים בשום אופן לטמטום הזה! זו הסכנה האמיתית לדמוקרטיה (או מה שנשאר ממנה) כאן. למה לא יוצאים לרחובות כנגד זה?
  • 15:30
  • 28.11.12

המאגר הזה שנולד בחטא (לא, מר שטרית, לא שכחנו את המחטפים שלך וזו רק שאלה של זמן עד למעצרך בעוון שחיתות) מסכן כל אזרח שומר חוק. המאגר ישמש ליצירת בסיסי נתונים ממוחשבים של כל מי שטורח להפגין כנגד אינטרס של שלטון מושחת (וגם כאן זו רק שאלה של זמן עד שיהיה מי שיעשה את זה). המאגר גם ייפרץ\ייגנב בשלב כלשהו ויגיע לידיים של גורמים עוינים. כל ישראלי שיעבור בנמל תעופה לא ידידותי (כן סוכני המוסד, אני מדבר אליכם ועליכם) ייחשף מיד. לפושעים זה ממילא לא מזיז כי הם מכירים את האמצעים הפשוטים שבעזרתם ניתן לחמוק מזיהוי. להפך, דווקא מאגר של טביעות אצבע יהיה מאד אטרקטיבי למי שרוצה לשתול ראיות (חפשו ביוטיוב איך ניתן לזייף טביעות אצבע בקלות).
אל תקשיבו גם למגיבים בשכר שמנסים לצייר תמונה כאילו שיש מאגרים כאלה ממילא בצבא או ברשות שדות התעופה. אלה לא מאגרים מקיפים (לא כולם עברו בצבא בשנים האחרונות ולא מדובר באותם נתונים). זה גם לא רלוונטי שיש אנשים שנכנסו מרצונם למאגר בכניסה לארה"ב. אין קשר בין זה לבין מאגר מנדטורי של המדינה שלך.
בשורה התחתונה, אסור להסכים להיכלל בפיילוט בשום תנאי. לידיעתכם, מי שנכנס למאגר בשלב הפיילוט, נתוניו יישמרו גם אם המאגר בסופו של דבר לא יצא לפועל (וכאן המקום להזכיר לבג"ץ את תפקידו כשומר הסף של הדמוקרטיה).

13 אני לא בן 16 ובכל זאת אני רוצה הגנה על הפרטיות שלי!  (לת) מפחיד!
  • 15:32
  • 28.11.12

14 תקליטורי מאגר המידע של משרד הפנים מסתובב ברשת, ועכשיו הם רוצים גם מידע ביומטרי? מידעוני
  • 15:34
  • 28.11.12

אחר כך איך תוכיח שזה לא היית אתה?
פתחת חשבון, משכת כסף, פיזרת צ'קים, טביעות האצבעות שלך על כלי הנשק, ובהצלבה עם מידע מרשתות חברתיות... הדור הבא של גניבות זהות מגיע לארץ.

15 מדינת משטרה טלולה
  • 15:38
  • 28.11.12

לא לשתף פעולה עם זה! הדבר יביא לפגיעה נוספת בזכויות האדם ובפרטיותנו .המדינה תוכל לעקוב אחר כל תנועה שלנו בשידור חי

16 איזה פחד. המדינה השתגעה לגמרי, המאגר הביומטרי ביחד עם הימין הקיצוני שהולך לשלוט כאן לא נשמע כשילוב טוב. וזה בכלל בלי לקחת בחשבון את נושא אבטחת המידע, שכידוע תמיד כושלת בסופו של יום.  (לת) מי ישמור עלינו מפני השומרים?
  • 15:39
  • 28.11.12

17 מסד נתונים פרוץ לממשלה אושר
  • 15:39
  • 28.11.12

לא בטוח ובטוח שאני לא יעשה את זה- מצטער אבל אני מעדיף לרצוח בעצמי(הומור קל-אני ממש לא רוצח ;-)

18 מסד נתונים פרוץ לממשלה אושר
  • 15:40
  • 28.11.12

לא בטוח ובטוח שאני לא יעשה את זה- מצטער אבל אני מעדיף לרצוח בעצמי(הומור קל-אני ממש לא רוצח ;-)

19 הם הצליחו לגנוב הצבעה -אל תשתתפו סשה
  • 15:55
  • 28.11.12

כוחות הראקציה הצליחו "לגנוב הצביה" ערב בחירות כשהכנסת התפרקה. זאת ממש גניבה בךילה בלילה. מוצע לך לא לקחת חלק במשחק האורווליני טם אינכם רוצים שיגנבו את זהותכם!!!

20 קלינגר לכנסת!!!!!!!!! דחוף!!!!!!!!  (לת) רק הוא יציל אותנו
  • 15:57
  • 28.11.12

21 לאף מדינה בעולם אין מאגר ביומטרי כי הוא מסוכן  (לת) מי המרוויח האמיתי כאן?
  • 15:57
  • 28.11.12

22 גם לבני +16 צריכה להיות בדמוקרטיה זכות לפרטיות  (לת) רעות
  • 15:59
  • 28.11.12

23 מתי כבר מאיר שטרית יודיע על הקמת מפלגה חברתית? לא יכול לחכות יותר.  (לת) ברק
  • 16:00
  • 28.11.12

24 המאגר הביומטרי = סכנה לחופש הפרט ולדמוקרטיה!!! בנוסף לביכונים הקשורים בשימושים לא חוקיים או בדליפת המאגר הביומטרי יובל
  • 16:02
  • 28.11.12

המאגר הביומטרי הוא סכנה אמיתית לחופש הפרט, לחופש הביטוי ולדמוקרטיה כפי שאנחנו מכירים אותה.

החוק כפי שהוא כתוב היום מגן אמנם מפני סכנות אלה, אבל מי ערב לכך שהחוק לא ישונה, לאט לאט ובצעדים קטנים? (תמיד מסיבות של שמירת הסדר, הגנה מפני פשע וכו').

זהו מדרון חלקלק שבו אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במעקב מתמיד של השלטונות.

למעשה, כבר התחלנו להחליק במדרון החלקלקל:
כאשר מאיר שטרית הציג את החוק (הכולל הקמת מאגר ביומטרי) בכנסת, הוא הדגיש שמטרת המאגר היחידה היא למנוע זיוף תעודות זהות, או מה שנקרא "הרכשה כפולה" - כלומר שמישהו יוכל להנפיק לעצמו תעודת זהות שנייה עם פרטים של מישהו אחר, אבל טביעת האצבע ונתוני הפנים שלו עצמו.

והנה, כבר בוועדה שהתכנסה אחרי שהחוק התקבל בקריאה שלישית, ודנה בפרטי יישום החוק, הוחלט שלקציני מטרה תהיה גישה למאגר, והם יוכלו לבקש פרטי זהות של תמונה או טביעת אצבע אנונימית.
אני מניח שאם עובדה זו היתה מונחת בפני המליאה, החוק לא היה עובר.

נני שמתי שהוא בעתיד יועבר חוק (בחסות לובי של בעלי הון וחברי כנסת מושחתים) שלפיו הפגנות בנושאים חברתיים אינן חוקיות (בתירוץ שהן גולשות לוונדליזם, או בפגיעה בחוסן הכלכלי של המדינה). כל מי שישתתף בהפגנות האלה יצולם ויזוהה בעזרת המאגר הביומטרי. מספיק עונש לא ממש קיצוני כמו הטלת ברירת קנס של 500 או 1000 ש"ח לכל משתתף כדי לחנוק כל אפשרות למאבק ציבורי חברתי. נשמע לכם מופרך? ץחשבו שוב.


המשמעות המעשית היא שכל שוטר, ישר דרך או עבריין בשירות משפחות הפשע, יוכל לקבל זיהו של טביעות אצבע או תמונה של כל אדם. הרי אין אצלנו שום מערכת בקרה אמיתית על בקשות כאלה (כך זה קורה גם לגבי חוק נתוני תקשורת שעבר לפני כמה שנים)

תארו לכם שעבריין מקושר יבלה בפאב, ומישהו יביט בחברה שלו באופן שלא מצא חן בעיניו. (או ח"ח ניסה להתחיל איתה) הוא רוצה להתנקם באותו איש. לאחד כזה לא תהיה בעיה לדרוש מבעלי הפאב את צילומי מצלמות האבטחה,

שוטר שהוא חבר שלו / קרוב משפחה (או סתם תמורת כסף) יקבל ממנו את תמונת האיש, ובתירוץ כזה או אחר יקבל מקצין משטרה את הזיהוי הנדרש.
צריך להמשיך בפרטים? ...

ועוד לא דיברנו על מה קורה אם פרטי המאגר דולפים. (אל אירגוני טרור או ארגוני ביון של מדינות עוינות וידיותיות). איך היתה נראית ההתנקשות במבחוח אם לאיראן (או אפילו ללקנדה) היה המאגר הביומטרי שלנו? הרי המתנקשים צולמו בעשרות מצלמות אבטחה, וספק אם היו מצליחים לצאת מדובאי. בוודאי היו לכל המדינות הוכחות לגבי זהות המתנקשים. (כולל קנדה ואוסטרליה שהאשימו אותנו בשימוש בדרכונים מזוייפים שלהן) .

25 יופי, אז עכשיו אנחנו חיות מבויתות עם מספר צרוב על עורינו נהיליסט
  • 16:03
  • 28.11.12

זה לא יעבור, אני טס מהמדינה המשוגעת הזאת

26 איזה שטויות צפוני
  • 17:00
  • 28.11.12

כל אדם שנכנס היום ללא מעט מדינות בעולם (יפן וקוריאה למשל) עובר "סריקה" ביומטרית לרבות טביעת אצבעות וצילום.
נו אז?
ברור שיש מי שיש לו מה להפסיד. למשל פושעים שיהיה יותר קל לזהות את פניהם לאחר שייטפסו במצלמות הבטחה, פורעי חוק במגרשי ספורט וכו',
מי שאין לו מה להסתיר, ממש לא צריך לפחוד.

27 לכל המתיפיפים לקבלת ויזה לארה״ב הסכמתם ! שין
  • 17:21
  • 28.11.12

רק בארצנו אתם עושים בעיות, יפי נפש ומכוערי מראה !

28 אני פשוט אוותר על האזרחות. בוני
  • 17:23
  • 28.11.12

מסתפק בתושבות

29 הפרטיות של בני 16 חשובה מפרטיות של בן 17.5? מה אם פרטיות של בן87? אפי
  • 17:27
  • 28.11.12

מישהו יודע למה צריך מאגר כזה? יש למדינה מספיק כסף כדי לשחק בגאדג'טים?
אין תחבורה ציבורית בארץ - אבל יהיה לנו מאגר ביומטרי!
הייתי מתחיל במאגר ביומטרי של כל חברי הכנסת והעובדים הממשלתיים - שישמרו וישתמשו בזה 4 שנים ואז נדבר..

30 טיפש מי שמשתתף בניסוי  (לת) שם
  • 19:04
  • 28.11.12

31 בתי הכלא יהיו מלאים בסרבנים ואני אחד מהם. הדיקטטורה הפאשיסטית של ביבי לא תצא לפועל  (לת) רועי
  • 19:58
  • 28.11.12

32 אני אוותר על האזרחות אלון
  • 20:20
  • 28.11.12

ממילא לאורחים יש כאן יותר זכויות

33 מדוע המדינה מגישה אולטימטום לאזרחיה, או שתשתפו פעולה בהקמת המאגר או שלא תוכלו לחדש דרכון או תעודת זהוי? אורנית
  • 20:47
  • 28.11.12

העתירה של ארגוני זכויות האזרח מכוונת רק נגד המאגר, לא נגד התעודות המתוחכמות עם נתונים ביומטריים, שלא ניתן לזייף. אין מאגר שלא ניתן לפרוץ ושלא יגיע לידים הלא נכונות. לא למאגר.

34 למה אף אחד לא צועק בהוצאת ויזה לארה"ב?? גיל
  • 21:28
  • 28.11.12

כל הישראלים שנתנו פרטים מזהים לקבלת ויזה לא שאלו את עצמם האם יש חוק המגן עליהם, מה יעשה בנתונים או האם ישמרו על פרטיותם, בניגוד לארץ, ממשלת ארה"ב לא התחייבה בפניהם לכלום, למה הם קופצים עכשיו????

35 אסור לתת לפושעים שמנהלים את ישראל להעביר אזרח
  • 15:51
  • 29.11.12

את הדבר הארור הזה. למדו מהמצרים והיוונים.

36 לא לביומטרי!  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי
  • 21:33
  • 29.11.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת