עולות מאתיופיה: איימו עלינו שלא נעלה לארץ אם לא נסכים לקבל זריקה נגד הריון

עדויות שנאספו מלמעלה מ-35 נשים חושפות כי במחנות המעבר באתיופיה נדרשו הנשים לקבל את זריקת ה"דפו-פרוברה", אמצעי מניעה בעל תופעות לוואי

"אמרנו שאנחנו לא נקבל אותה (את הזריקה). אמרו לנו, אתם לא תעלו לישראל! וכמו כן, אתם לא תיכנסו למשרד (הג'וינט העולמי), לא תקבלו עזרה וטיפולים רפואיים. פחדנו, אנחנו לא מבינים, אלה עניינים של ארץ אחרת. לא היתה לנו ברירה. בלעדיהם ובלי העזרה שלהם לא יכולנו לצאת משם. לכן קיבלנו את הזריקה. רק ברשות מהם יכולנו לצאת". 

עדות זו של אמאוואיש אלנה, שעלתה מאתיופיה לפני 8 שנים, היא אחת מבין 35 העדויות שפורסמו אתמול ב"ואקום" - תוכנית התחקירים של העיתונאית גל גבאי בטלוויזיה החינוכית. את העדויות מנשים עולות מאתיופיה אספה עם גבאי התחקירנית סבה ראובן. העדויות חושפות מנגנון שיטתי, ולפיו עוד במחנות המעבר באתיופיה ובהמשך גם בישראל, נדרשות הנשים, תוך הפחדה ואיומים, לקבל את זריקת ה"דפו-פרוברה", אמצעי מניעה בעל תופעות לוואי רבות, על מנת להביא לצמצום הילודה בקרב הנשים האתיופיות בישראל. 

התחקיר הביא עדויות מפי הנשים שמאחורי הסטטיסטיקה יוצאת הדופן, המצביעה על ירידה בתוך עשור של כמעט חמישים אחוזים בילודה בקרב עולי אתיופיה.    

עולות מבני הפלשמורה במחנה המעבר בגונדר, ב-2008. העולות עברו "סדנאות לתכנון המשפחה" שניווטו אותן לצמצום ילודה
עולות מבני הפלשמורה במחנה המעבר בגונדר, ב-2008. העולות עברו "סדנאות לתכנון המשפחה" שניווטו אותן לצמצום ילודה . צילום: אנשיל פפר

התופעה מתחילה עוד במחנות המעבר, במה שמכונה "סדנאות לתכנון המשפחה", שם מנווטים את הנשים לצמצום הילודה ולשימוש בזריקה, הניתנת אחת לשלושה חודשים. מדובר באמצעי מניעה הניתן בדרך כלל כאמצעי אחרון למניעת היריון. הוא נפוץ בעיקר בקרב נשים הסובלות מפיגור, נשים חוסות ושוהות במוסדות מאחר שהוא מאפשר שליטה חיצונית על ידי המזריק, והמניעה אינה תלויה ביכולת וברצון העצמי ליטול גלולות מדי יום או לעבור הליך פולשני של החדרת התקן תוך-רחמי. לפי העדויות, מה שהחל במחנות המעבר באתיופיה נמשך במרכזי הקליטה בארץ. המרואיינות סיפרו כי אספו מהן את כרטיסי הדיווח על הטיפול הרפואי במחנות, וכי הן ממשיכות לקבל זריקות בקופות החולים.

לדברי א', שנמצאת בארץ 6 שנים: "הרופא אמר שפה בעיר קשה ללדת... אם תלדו הרבה ילדים, אתם לא יודעים אם תלכו (לישראל) או לא, ולכן זה יכול להיות בעייתי עבורכם. ככה הסבירו לנו".

"אם מולידים הרבה ילדים, זה מקשה את החיים. גם שם וגם כאן", הסבירו לב', "אם אתן לא תקבלו את הזריקה, אתן תשכחו (לקחת גלולות-ט"נ), ככה אומרים להן, ולכן נותנים להן זריקה. הם אומרים אם יש לך הרבה ילדים ותרצי לשכור דירה, אף אחד לא ישכיר לך את המקום".

מוסדות המדינה הכחישו כל קשר לפרויקט, וטרם נחשפו העומדים בראשו. קשר שנחשף בכל זאת הוא שהסוכנות היהודית אכן נעזרה בג'וינט בנושאי תזונה, רווחה ובריאות. במכתב רשמי ששוגר ממשרד הבריאות בישראל לד"ר ריק הודס, מנהל המרפאה במחנות המעבר מטעם הג'וינט, זוכה הרופא לשבחים מאחר שבעוד שבאוכלוסייה הכללית באתיופיה פחות מחמישה אחוזים משתמשות באמצעי מניעה כלשהו, הד"ר הודס השיג 30 אחוזים במשימת תכנון המשפחה: "השיעור שלך גבוה פי שישה מהממוצע באתיופיה", נכתב לו, "אנו מברכים אותך על כיסוי שכזה".

בין היתר, מגלות העדות כי גם נשים שסבלו מתופעות לוואי מהתרופה או שחלו במחלות שמגע עם התרופה מזיק להן, אינן זוכות לקבל אזהרות בדבר הסכנות שבשימוש בה, ואף מקבלות עידוד להמשיך ליטול אותן.

מהג'וינט, המפעיל את המרפאות במחנות המעבר באתיופיה, נמסר ל"וואקום" כי "סדנאות תכנון המשפחה הם אחד השירותים המוצעים לעולים, המבקשים סוג כזה של עזרה. בסדנה, הנשים מקבלות מידע על כך שניתן לתכנן את המשפחה ולייצר מרווח זמן בין הילדים, אך אנו לא מייעצים להם להקים משפחות קטנות. זה עניין של בחירה אישית, אך אנו מיידעים אותם שהדבר אפשרי. הטענות שהושמעו בידי נשים לפיהן 'סירוב לקבל את הזריקה ימנע מהן טיפול רפואי, עזרה כלכלית ויפגע בסיכויהן לעלות לישראל הן שטויות. הצוות הרפואי אינו מתערב באופן ישיר או עקיף בסיוע כלכלי וארגון הג'ויינט אינו מעורב בתהליכי העלייה. לגבי עצם השימוש בדפו-פרברה, מחקרים מראים שזוהי השיטה הנפוצה ביותר למניעת היריון בקרב נשים באתיופיה".

ממשרד הבריאות נמסר כי "איננו מנחה או מעודד שימוש בזריקות הדפו-פרברה ואם נעשה בהן שימוש, זה בניגוד לעמדתנו. משרד הבריאות נותן ייעוץ פרטני של תכנון המשפחה במסגרת טיפות חלב. ייעוץ זה ניתן גם על ידי רופאי קופות החולים".  

מהסוכנות היהודית נמסר כי היא "רואה בחומרה כל ניסיון להתערב בתהליכי תכנון המשפחה של עולי אתיופיה. במרכזי הקליטה ובפעילות באתיופיה לא נערכו מעולם סדנאות בנושא תכנון משפחה. מחנה המעבר בגונדר, שמצוין בתחקיר, נוהל בעבר על ידי גופים אחרים".

ממשרד החינוך, שאחראי על מורי האולפן במרכזי הקליטה, נמסר: " מבדיקה שערכנו לא ידוע על מקרים שכאלה. המורים מונחים לא להתערב בחייהם האישיים של הלומדים. אנו רואים בחומרה התבטאויות מעין אלו

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מצוין ! צמצום הילודה זו לא סתם סיסמה, זה צריך לקרות. להרחיב את השימוש בזריקה גם בארץ !!  (לת) הלוחש לסוסים
  • 06:34
  • 09.12.12

02 מה שיעור ילודה אצל החרדים?  (לת) מיקי
  • 07:07
  • 09.12.12

03 זו תגובה ממסדית אמנם לא ראויה, אבל בהחלט אופיינית - האתיופיות האלה מדברות "שטויות". כי למה כבר אפשר לצפות מנשים, ועוד אתיופיות, ר"ל.  (לת) "שטויות"
  • 07:27
  • 09.12.12

04 ואיפה כאן הבעיה? למה לעשות 10 ילדים בלי יכולת לפרנס אותם זה בסדר?  (לת) ולהזכיר - הפלשמורה לא יהודים
  • 07:27
  • 09.12.12

05 אסור להגיד נאצים, אסור  (לת) לא ד"ר פנדלה
  • 07:29
  • 09.12.12

06 לא קשה להבין שילדים = כסף! ארז
  • 07:33
  • 09.12.12

ונכון שאם הם רוצים לעלות לישראל, עדיף להיות משפחה מצומצת ילדים ככה יוכלו להתמקד עם המשכורת + ההטבות של המדינה יותר באיכות של הילד מאשר בכמות

07 מה איתנו השכן מסודן
  • 07:41
  • 09.12.12

מה אנחנו לא בני אדם, למה את האתיופים כן ואותנו לא?

08 גם לגלולות למניעת הריון יש תופעות לוואי לא פחות מהזריקה הזאת ורופאי נשים מנסים לדחוף ולא מסבירים על הסכנות  (לת) נהיתם ותיקן
  • 07:45
  • 09.12.12

09 את אותה זריקה חובה לתת לחרדיות .כך נפחית את הבעיה בחמישים אחוז לפחות.וכמובן גם לערביות.ישראליות ממילא אינן מביאות הרבה ילדים כך שאפשר לפסוח עליהן.  (לת) פתרון מבורך.למי שסובלת מתופעות לוואי להתקין התקן רחמי.אבל כעיקרון זה פתרון רצוי לצמצום הבעיות הנובעות מעודף ילודה של אוכלוסיות בעיתיות שעול פרנסת צאצאיהן מוטל על כלל הציבור בדרך כלל.
  • 07:52
  • 09.12.12

10 זה נשמע נורא!!! מזעזע! לפחות לפצות או לתמוך בנשים שנפגעו!  (לת) לירון
  • 07:57
  • 09.12.12

11 לרוסים אין צורך בפתרון הזה.או שהם מגיעים לפה קשישים או שהם צעירים ולא פוריים במיוחד.זה מתאים למי שמרבים בילודה ולא מפרנסים את הילדים .אתיופים חרדים וערבים  (לת) רעיון גאוני בהחלט
  • 07:59
  • 09.12.12

12 מעניין אם גם לעולות מאנגליה הג'וינט מקיים סדנאות "לתכנון משפחה" בדם וביזע נקים לנו גזע
  • 08:02
  • 09.12.12

טוב שזה יצא לאור בתקשורת. כבר מהדו"ח ש"אשה לאשה" פרסמו לפני כמה שנים בנושא (מוזר שלא הזכירו אותו בתחקיר) היה ברור שלאפלייה של העולות והעולים מאתיופיה יש עוד כמה פנים שיתגלו לנו עם הזמן. אז הנה הגיעה השעה של הדפו. נחיה ונראה אם התמיהה הפומבית של אדטו ושות' תגרום לבדק בית אמיתי בנושא

13 כול הנשים בעולם צריכות לקבל זדיקה נגד הריון!!!! אזרח ישראלי
  • 08:06
  • 09.12.12

הבעיה מספר אחת בעולם היא פיצוץ אוכלוסין לכן כול הנשים בעולם צריכות לקבל זריקות נגד הריון. צריך להגביל את הילודה לילד אחד למשפחה כמו בסין.

14 מעניין אם האו"מ שמום מתנים את כל סיועיהם ברחבי תבל ובמחנות בזריקה שכזאת....  (לת) ל.ש.ב.
  • 08:08
  • 09.12.12

15 שובו של ה די-די-טי הכי מהר
  • 08:09
  • 09.12.12

מזרק זה הכי זול - יאמר כל ג'אנקי מן התחנה המרכזית.
למרבה התדהמה, מסתבר שגם המדינה חושבת כך..

16 מצד אחד אנחנו אומרים - העלינו עשרות אלפי יהודים מאחת המדינות הפחות מפותחות על פני כדור הארץ, צריך להבין את התרבות שלהם ולתת להם לחיות אותה. מצד שני כאשר התרבות הזו היא יותר קשה, כמו רצח בתוך המשפחה או חוסר היכולת להבין את הקשיים הטמונים במשפחה גדולה, אז אנחנו אומרים "קאט, חייבים לטפל בזה, צריך לתת את אותם התנאים שאנחנו היינו רוצים לקבל". אני רואה פה סתירה בוקר טוב
  • 08:14
  • 09.12.12

מצד אחד אנחנו אומרים - העלינו עשרות אלפי יהודים מאחת המדינות הפחות מפותחות על פני כדור הארץ, צריך להבין את התרבות שלהם ולתת להם לחיות אותה. מצד שני כאשר התרבות הזו היא "יותר קשה", כמו אלימות בתוך המשפחה או חוסר היכולת להבין את הקשיים הטמונים במשפחה גדולה, אז אנחנו אומרים "קאט, חייבים לטפל בזה, צריך לתת את אותם התנאים שאנחנו היינו רוצים לקבל". אני רואה פה סתירה בדרך החשיבה, או שאנחנו מחליטים "להפוך אותם לישראלים" - אז נתחייס אל כולם באותה צורה. אז נצטרך להפסיק להגיד משפטים כמו: אצלם זה קורה יותר.
או שנתייחס אל העולים בסבלנות, נקבל את התרבות ממנה באו, אבל אז נצטרך לשנות גישה לחלוטין, נצטרך מערכת משפטית וחינוכית שונה לגמרי, משהו שיגשר בין התרבויות.
למען הסר ספק, אם אכן ה"תרופות" ניתנו באיומים - צריך חקירה וצריכים "להעיף ראשים". אך אני כן חושב שהיה צורך בטיפול מניעה קיצוני יותר מאשר טיפול מניעה "רגיל" בישראל.

הבעיה אגב נכונה לגבי בדואים, ערבים ישראלים וכמובן עולים חדשים.

17 מתברר שימי הDDT טרם חלפו, והאדם הלבן ממשיך להתנשא ולפגוע בבריאות העולים.  (לת) מזעזע
  • 08:20
  • 09.12.12

18 כפויי טובה. ארז
  • 08:28
  • 09.12.12

לא מספיק שיש ספק ענק ביהדותם,,,הם גם מתלוננים ויוצאים נגד היד שסייעה להם.אני לא מבין את אלוהים,כמה הוא יכול עוד להתאכזר לעם ישראל.
מה בסך הכל קרה ? מנסים לסייע לאתיופים בתכנון המשפחה לאור הניסיון המר מהעבר ,הרי הם הגיעו ממקום חשוך ,פרימיטיבי שהזמן עמד מלכת,,,וכבר הם למדו להתלונן על המדינה.פשוט צריך לחוקק חוקים חדשים במדינה הזאת נגד ערבים,אתיופים,מסתננים למינהם מסודן ורוסיה וכמובן נגד שמולנים בוגדים שאחראים על כל האשפה המצחינה הזאת בישראל.

19 קורא את התחקיר, קורא את התגובות, ונחרד: שבעים שנה ושום דבר לא השתנה, רק האוכלוסיה שלגביה מופעלות אותן שיטות בדיוק. מה שמצער הוא שאותן אוכלוסיות שסבלו בעבר מאותו יחס (ודווקא יודעות יפה מאוד לנופף בכך) לא מתקוממות, כיוון שעכשיו מדובר באנשים ממוצא אחר  (לת) סתם אחד
  • 08:29
  • 09.12.12

20 למה בכלל צריך להעלות את הפלשמורה שהתנצרו לפני יותר משבעה דורות?! אתיופי יהודי
  • 08:30
  • 09.12.12

הם לא יהודים ותפסיקו להעלות עוד ועוד אנשים שאין קשר בינם לבין ביתא-ישראל. אתם מפחדים להיות מואשמים בגזענות ולכן אתם מתביישים לומר להם לא- אז הנה, אני, אתיופי-יהודי אומר את זה בשביל כולם:
הם לא יהודים!!! שישארו באתיופיה!

21 או התרבות המערבית הנאורה.... ללדת ילדים עם פונדקאית ולשלול אם מילד זה נאור אבל את האמהות מאפריקה שרוצות הרבה ילדים צריך לעקר.... לתשומת ליבן של כל הפמיניסטיות הנאורות  (לת) סדר עולם חדש
  • 08:36
  • 09.12.12

22 כל פעם שמעלים את הקבוצה "האחרונה" של כושים נוצרים מאפריקה מתמלאים המחנות ב"יהודים" ששמים על הראש שלהם קוביות שחורות קטנות, מתעטפים בשמיכה עם פסים ודורשים שיעלו אותם לישראל. כל "יהודי" כזה זה תיק בלשכת הסעד לדורות.  (לת) פ
  • 08:43
  • 09.12.12

23 ישראל והרייך - קווי דמיון  (לת) אחת מפה
  • 08:44
  • 09.12.12

24 כשבאו לקחת את הנכים אמרתי שאני לא נכה, כשבאו לקחת את היהודים אמרתי שאני לא יהודי, כשבאו לקחת את צוענים אמרתי שאני לא צועני ... בסוף הם הגיעו אלי אבג
  • 08:49
  • 09.12.12

הפאשיזם לא מפסיק, מי שפאשיסטי הינו פאשיסטי עם כולם, מי שגזען הינו גזען עם כולם.
אל תגידו שזה לא סקנדיניוויה או שוויצריה. פשוט מאוד: גזענות הינה גזענות כאן בגרמניה בדרום אפריקה במדינות ערב. וגזענים הם עם אחד שמתנהג כמו עדר לא משנה לאיזה תרבות אתנית הוא שייך.
מה שבאמת מצער הינו שרואים אותם אתיופים כחיילים אלימים וגזעניים כשמגיעים למכונת הכיבוש

25 כמה מהומה על לא מאומה. מה עדיף שתלדנה עוד ועוד ילדים שקוקים לטיפול אינסופי קרן
  • 08:54
  • 09.12.12

מצדד כל הרשויות. עם כל הצער הרב בואו ולא נתיפיף, חלק נכבד מהאוכלוסייה הוא נחשל שצריך עזרה בכל דבר. אז לתקופת מה לא תלדנה ילדים עד שתוכלנה לגדלן בעצמן. על מה כל המהומה?

26 אאושביץ... דר' מנגלה... ההיסטוריה חוזרת?!!!  (לת) Eddie Shor
  • 09:09
  • 09.12.12

27 אני מאוד מקווה שזה לא נכון . זומר
  • 09:11
  • 09.12.12

אחרת , אנחנו מתנהגים כמו מפלצות .

28 How awful Shocked
  • 09:13
  • 09.12.12

Why do we know that this is so true

29 לאיזה שפלים עוד מסוגל העם הנבחר להגיע במדינת ישראל? עד לאין? אין תחתית לשפל הערכי והמוסרי?  (לת) ארץ ללא גבולות ועם ללא הגבלות
  • 09:16
  • 09.12.12

30 לאור הלכי הרוח שקיימים במדינה -- אני לא מופתע!  (לת) ירושלמי
  • 09:20
  • 09.12.12

31 כשמביאים אוכלוסיה ממדינת עולם שלישי צריך לחנך לתכנון המשפחה  (לת) סגל
  • 09:21
  • 09.12.12

32 כשמביאים אוכלוסיה ממדינת עולם שלישי צריך לחנך לתכנון המשפחה והחיים, מה פה לא ברור ועל מה ההתחסדות? סגל
  • 09:26
  • 09.12.12

לעיתונאי שכתב את הדברים נולד כל שנה פה נוסף להאכיל או שהוא מוכן להגן על הזכות המפוקפקת לסבול מילודה בלתי מבוקרת רק כשמדובר במעין פראים אצילים?

33 אתיופים זאב
  • 09:28
  • 09.12.12

בושה וחרפה .אולי טעיתם והשם הנכון של הרופא המטפל הוא ״מנגלה״?

34 שמעתי ברדיו רשת ב אחד מראשי האתיופים שמשווה את מחנות המעבר באתיופיה למחנות ההשמדה באירופה.תעיפו את האידיוט הזה חזרה לאתיופיה.ולכל עולה שבא מאתיופיה ולא מתאים לו לגור בארץ שיחזור לשם.אנחנו השקענו בכל העליות מיליארדי שקלים.אבל באתיופים כמה שתשקיע זה לא מספיק להם הם כמו בור ללא תחתית.  (לת) ג.מרכז
  • 09:31
  • 09.12.12

35 במקומן לא הייתי מהגר לארץ שכך נוהגת במהגרים. נראה שהן חושבות אחרת.  (לת) מיכה
  • 09:31
  • 09.12.12

36 תכנון משפחה זה טוב! אני מבין שאנשים לפעמים מגיעים עם פערים בעניין הזה וצריך לסגור אותם. מצד שני חייבים לבדוק את ההליך בפועל כי נראה שהוא מפוקפק... שלומי
  • 09:33
  • 09.12.12

אוכלוסיה זה גם משהו שצריך לכלכל בתבונה, אנחנו לא חיות

37 הגזע העליון ממזרח אירופה שולט על תפוצת הגזע התחתון איציק
  • 09:43
  • 09.12.12

מאפריקה באמצעים כימיים וביולוגים..

38 סך הכל ביקשו לעשות להן טובה בתכנון המשפחה . על מה הרעש ?  (לת) אדיסו
  • 09:47
  • 09.12.12

39 לא מספיק שאחוז עצום של עולות (ועולי) אתיופיה נגועים באיידס ובשחפת, אז יש להם את החוצפה להתלונן על זריקות? הפחתת מספר האתיופים בישראל משמעותה פחות מקרי סעד, וצריך לברך את אלה שגרמו להן ללדת פחות  (לת) ישראלי אמיתי
  • 09:48
  • 09.12.12

40 למרות שהסיפור המצמרר הזה כבר פורסם בעבר עדיין אי אפשר שלא להזדעזע מהאופן שבו התייחסה מדינת ישראל אל העולים מאתיופיה ובמקרה הזה אל הנשים האתיופיות.לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל וגם בעשורים שקדמו להקמתה אלה היו תמיד העליות הלא אשכנזיות/לבנות שנפגעו מאותה גישה יהירה ופטרונית של הממסד האשכנזי/הלבן.זה קרה לתימנים ולעולי צפון אפריקה ומדינות ערב ולאתיופים.איש לא היה מעלה על דעתו לנהוג ברשעות כזו כלפי נשים חרדיות אשכנזיות שעלו לישראל ממזרח אירופה.ואף אחד כמובן לא ישלם את המחיר על מעשיו הנפשעים.  (לת) הדס
  • 09:53
  • 09.12.12

41 הזוי שמביאים אנשים מהמאה השביעית למאה העשרים ואחת רק בגלל שאולי הם יהודים  (לת) עוול להם ולנו
  • 09:53
  • 09.12.12

42 משהו פה שטותי לגמרי, ונוגד את ההגיון שהמדינה משקיעה בכוונה מאמצים להביא אותם ארצה. אם לא רצו לא היו מביאים בכלל. לדעתי, הדבר היחיד שהתחולל שם, אפשר לייחס למוטיבציית יתר של המתורגמנים ליצור חזות יותר רשמית לטענותיהם. צוותי העבודה שם מקבלים המשך תעסוקה על סמך גודל קבוצות הדרכה וטיפול. חבל שעיתון מתעסק בזוטות בצורה מכוונת. וזאת רק כדי להבאיש את המדינה. אני בטוח שגם לכותב הכתבה נפל האסימון אבל הוא העדיף את רעת המדינה.  (לת) בינגו
  • 09:56
  • 09.12.12

43 סליחה, אבל איפה פה בדיוק התחקיר? ראיינו 35 נשים מתוך אוכלוסייה של אלפים שעלו בשנים האחרונות. אין בכתבה ולו מקור רשמי אחד להסתמך עליו (מכתב, חוזר, מישהו מהמעורבים - והרי ידוע שתמיד ימצא מישהו שישמח לשבור את קשר השתיקה, אם יש כזה, אז כנראה שאין). הסטטיסטיקה יוצאת הדופן? אולי הנשים האתיופיות הבינו לבד שאם את בקושי מסוגלת להסתדר במדינה חדשה, לנסות להסתדר עם ילד יהפוך את זה לעוד יותר קשה. אולי הן הבינו שבישראל הן יכולות לעשות סוף-סוף משהו בשביל עצמן, ולא להיות מפעל לתינוקות. אולי, אחרי שהבאנו אותם למאה ה-21, הן מתנהגות כמו במאה ה-21. מה שמעלה את התהייה האם ה"בעיה" עליה עומד התחקיר היא שהעולות מאתיופיה דווקא מבקשות להשתלב, בזמן שאנשים "טובים" מבקשים לתקוע אותן בעמדות המסורתיות. 35 מתוך אלפים? נו, באמת. האם אפשר, בשם הגילוי הנאות, לתת פרטים על הצלחת הקליטה של אותן 35 נשים ביחס להצלחת הקליטה של אלפי הנשים אחרות שנקלטו כאן?  (לת) ל.
  • 10:01
  • 09.12.12

44 כאילו נדרשו עוד הוכחות לגעזנות במדינה רועי
  • 10:04
  • 09.12.12

וזה ששולחים את כולם באופן אוטומטי למערכתצ החינוך הדתית של ש"ס ה בסדר?, ושתוקעים את כולם בדימונה ובאר שבע זה בסדר? העיקר שיהיה רוב יהודי במדינת ישראל, כל עוד הוא בצבע הנכון

45 להדם , גם לא נחטפו ילדי תימן, גם אין מרכזי קשר  (לת) האתיופיות אנרכיסטיות
  • 10:07
  • 09.12.12

46 יש פה משהו לא ברור ג'ק
  • 10:17
  • 09.12.12

יכול להיות שבאתיופיה מפעילה המדינה לחץ בזויי על העולות לקבל את הזריקה ולצמצם את הילודה. זה באמת דבר שפל ומכוער.
אבל לא ברור למה הנשים ממשיכות לקבל את הזריקות בארץ אם הן לא מעוינניות בכך?
פה אף אחד לא יכול למנוע מהן לעלות לישראל.
מישהו בדק האם מצב שאישה יולדת ללא הפסקה הוא מצב שטוב?
אולי הנשים ממשיכות לקחת את הזריקה כי הן מעדיפות מרווח של כמה שנים בין לידה ללידה?
בשום מקום בתחקיר לא נתנו תשובה על השאלות האלה.

47 אכן היה עדיף שכולן יגיעו בהריון מתקדם. זה ללא ספק היה עוזר לקליטתן המהירה לא נמאס לכם כבר?
  • 10:17
  • 09.12.12

תכנון המשפחה זה הדבר הכי חשוב שאפשר ללמד את הנשים האלה.גם על זה אתם מתלוננים?

48 מזעזע. אין מילים. לא יתכן. מזכיר ימים חשוכים מאוד מאוד. בא לי לצרוווווווווווווווווווווווח!!!!  (לת) עם ישראל? יהודים? כי מה?
  • 10:17
  • 09.12.12

49 ואולי גם הנשים האתיופיות האלה הבינו שלהוליד ילד כל שנה וחצי באמת ימנע מהן להיקלט ולסייע לילדים הקיימים להיקלט?
  • 10:28
  • 09.12.12

אישה בהריון ואחרי לידה, פנויה הרבה פחות ללמוד שפה, לסייע לילדיה להיקלט בבתי ספר, אפילו להתארגן בדירה ולקנות חפצים זה קשה בחודש תשיעי ועם כמה עוללים שמתרוצצים אחריך.
תכנון המשפחה הוא אחד הדברים החיוביים ביותר שיש, ואילו הולדה בלתי מבוקרת, בלי לדעת שמותר ואפשר לתכנן את המשפחה, היא פגיעה מספר אחת בנשים בכל העולם.
אישה שיש לה 10 ילדים לא תוכל לרכוש עצמאות ומקצוע.
אישה שיש לה 10 ילדים ובעלה מתעלל בה - לא תוכל לעזוב אותו.

הרי הבעלים האתיופיים בטוח לא היו מוכנים להשתמש בקונדומים, ולקיחת גלולות היא מאוד מסורבלת, כשאת מנסה להסתיר זאת מבעלך!

אסור לכפות על אף אחת דבר כזה, אבל אם הסבירו להן, למה לא?!
הרי מדובר באמצעי מניעה הפיך לגמרי.

50 "סדנאות לתכנון המשפחה" = "העבודה משחררת"  (לת) מאיר
  • 10:32
  • 09.12.12

51 אם אכן זה קרה רואה זאת באור חיובי ביותר, להגיע לישראל רק עם הבגדים לגופם אזר
  • 10:39
  • 09.12.12

ולהמשיך ללדת ילדים בלי יכולת ללהאכיל אותם זה מעשה חסר אחריות ואם נתנו להם אמצעי מניעה זו החלטה אחראית של הנוגעים בדבר

52 זה מה שצריך לתת sg
  • 10:41
  • 09.12.12

לחרדים, אחרת ישראל אבודה. וגם לכל המוסלמים בעולם, אחרת העולם אבוד.

53 נו מה נשתנה מרוקאים בדי די טי אתיופים בזריקות נגדר מירה פלורס
  • 10:42
  • 09.12.12

מה הטעם לבצע עלייה כאשר אתה מונע ילודה. לצערי אין הבדל בין מי שהורג אדם לבין מי שמונע ילודה הרי בשני המצבים לא תהיה המשכיות. שנית מדינת ישראל על אירגוניה החשאיים מבצעים עוולות והתעללויות בבני אדם באופן עקבי ושיטתי. וזכויות אדם במדינת ישראל הם סיסמא פוליטית ומשפטת שכן בתי המשפט שקובעים הלכות ומיישמים אותם רק על עליתות ומפורסמים בעלי הון. בתי משפט השלום והמחוזיים עושים במדפט מה שבא להם שלא לדבר על רשמים. אז שלא יעבדו עלינו זכויות אדם נרמסות פה מיום ליום וננגסות באמצעות חקיקה שקטה הינה למשל הצעת חוק להסמיך שוטר להתפרץ לדירת מגורים שדייריה מסרבים לפתוח את הדלת. וכאשר יש לשוטר יסוד סביר להניח שדייריו מרעישים וזו הצעה אמיתית

54 אני בשוק אורלינג
  • 10:57
  • 09.12.12

אם זה נכון, והיה ניסיון מערכתי לעקר את הנשים האלה כקולקטיב לקראת העלאתן ארצה וכתנאי לכך, הרי שזה נאצי. אין דבר וחצי דבר בין הטמעת מודעות לתכנון המשפחה ולאורחות חיים מערביים בריאים לבין זריקת-מנגלה הזאת שגורמת לנשים סבל מוכח מלבד העובדה שהיא מהווה פלישה לגופן ולרחמן שאינה שונה מהתערבות תוך-רחמית באמצעות כל התקן פיסי אחר. מלבד כל זה הבחירה דווקא לעקר את הנשים במקום לסרס את הגברים מצביעה כנראה על התפיסה של הרשות הרפואית תהיה אשר תהיה שאישרה להתייחס לנשים כמי שאשמות בילודה הגבוהה שלהן ולשלול מהן - הלכה למעשה - אחריות לתכנון משפחתן ואת זכותן השוויונית לגופן מול הגבר, שהוא גם הבעל שמרותו היא חזות-הכל וגם איש המנגנון מהג'וינט או מכל ארגון אחר שמחליט מתוקף סמכותו הגברית לא רק מה רצוי לאישה היהודייה מאתיופיה אלא מה רצוי לחברה הישראלית, ולפי מדיניותו נראה שילדים שחורים אינם רצויים לחברה הישראלית (אוקראינים נוצרים דווקא כן).

55 מה יהיה איתנו?  (לת) יאיר
  • 10:59
  • 09.12.12

56 פעם ריססו בDDT; היום מעקרים. בוז לכל מי שמוביל אג'נדה כזו  (לת) גישה מטורללת
  • 11:09
  • 09.12.12

57 עדותה של העולה מאתיופיה על הפרקטיקה הרפואית במחנות המעבר לעולים מאתיופיה מזעזעת אור לנו
  • 11:10
  • 09.12.12

אך לא מפתיעה. לדעתי הרבה יותר הגון ואנושי היה לסגור את המחנות ולהחזיר את הממתינים לתורם לעלות לכפריהם. איש אינו מחכה להם כאן. אזרחי ישראל שונאים עולים ותמיד זלזלו והשפילו את העולים שבאו אחריהם, יקה פוץ, רומני גנב, מרוקאי סכין, מי לא נתקל בהתבטאויות המבזות האלה. אזרחי ישראל מכירים בחשיבות העליה אך אינם מוכנים לקלוט את העולים הנתפסים כאוכלי לחם חסד. חוק השבות היום מיותר וגזעני. במקומו יש להנהיג חוקי הגירה, רק מהגרים בעלי פוטנציאל של תרומה למדינה ולמשק בהתאם לצרכים המשתנים, יתקבלו. כך גם נמנע תלונות של עולים על יחס משפיל ואכזרי.

58 לא עולות - מהגרות שתופסות טרמפ על המדינה ושירותי הרווחה ancalagon sulphurous
  • 11:21
  • 09.12.12

מה הטעם בזריקה, הן עדיין תוכלנה להתרבות בתוך ארץ ישראל. צריך להשאיר אותן ואת הגורים שלהם ואת הזכרים באפריקה.

59 עדותה של העולה מאתיופיה מזעזעת ילדים זו ברכה
  • 11:25
  • 09.12.12

אך לא מפתיעה. לדעתי הרבה יותר הגון ואנושי היה לסגור את המחנות ולהחזיר את הממתינים לתורם לעלות לכפריהם. איש אינו מחכה להם כאן. אזרחי ישראל שונאים עולים ותמיד זלזלו והשפילו את העולים שבאו אחריהם, יקה פוץ, רומני גנב, מרוקאי סכין, מי לא נתקל בהתבטאויות המבזות האלה. אזרחי ישראל מכירים בחשיבות העליה אך אינם מוכנים לקלוט את העולים הנתפסים כאוכלי לחם חסד. חוק השבות היום מיותר וגזעני. במקומו יש להנהיג חוקי הגירה, רק מהגרים בעלי פוטנציאל של תרומה למדינה ולמשק בהתאם לצרכים המשתנים, יתקבלו. כך גם נמנע תלונות של עולים על יחס משפיל ואכזרי.

60 אאוגניקה דבר קסום. נאציזם מינוס המדים. למה צמצום האוכלוסין לא מתחיל באותם הדוגלים בכך , אלא בקורבנות חסרי אונים ?אני נגעל מהבורות שלנו. מוות לרייך השלישי !  (לת) מלחמות התאגיד בבני האדם– ואנחנו עדיין לא יודעים את זה?!.
  • 11:37
  • 09.12.12

61 מה עם זכות האשה על גופה? יוסקה מהצפון
  • 11:52
  • 09.12.12

הרוח הרעה הנושבת מן הכתבה היא התעלמות מן העובדה ששחרור הנשים מהריון שאינו רצוי הוא הצעד הראשון בשחרור הנשים בחברה פטריארכלית המוביל להעצמה נשית, השתתפות בעבודה ובלימודים.
מדוע להציג סדנאות לתכנון משפחה כמכשיר ל"ניווט" נשים לפעולה שאין הן מעוניינות בה? האם הכתבה בדקה את הטענה שאישה כל שהי הוכרחה לקבל זריקה?האם נמצאה אישה שהיה ניסיון למנוע את עלייתה? האם אישה המשיכה בטיפול לאחר העליה? אולי היא דווקא היתה מעוניינת במניעת הריון? ולבסוף מדוע הנשים נמנעו מלהתייעץ עם בני זוגם או קרובים אחרים? אולי כי הן ידעו את דעתם על שחרור האישה מעול הריונות בלתי רצויים?
בקיצור ופמיניסטטיות/ים אייכן?

62 it realy hard to have alot of kids tzipi
  • 11:53
  • 09.12.12

even 2 kids its hard.

63 למה ממשיכות ליטול את הזריקות בישראל? אני נולדתי למשפחה מרובת ילדים חנה
  • 11:56
  • 09.12.12

תחשבו על טובת הילדים- לא רק על האימהות שחפצות ללדת ללא שמץ אחריות. בתור בת בכורה לא היתה לי ילדות כי אימי המשיכה ללדת ואני נאלצתי לטפל בילדים, תלכו בשכונה חרדית תראו ילדות בנות 8 שומרות על תינוקות, ילדות הולכות לקניות ,כל היום עובדות-בדכ אין כסף ואין תשומת לב לכל הצאצאים-אז לפני שאתם צועקים גזענות תחשבו על הילדים האומללים הללו.

64 Depo Provera היא תכשיר למניעת הריון המבוסס על פרוגסטרון סינתטי וטווח פעולתו שלושה חודשים. אין מדובר בעיקור מהי "דפו פרוורה"
  • 12:22
  • 09.12.12

60% מהנשים בישראל המקבלות זריקת דפו פרוורה הן עולות מאתיופיה. האחרות משתמשות בגלולות, בהתקן תוך רחמי או בשיטות סבתא כ"ימים בטוחים" או משגל נסוג. לתכשיר יש יתרונות, מניעת הריון לא רצוי, כמובן, קיצור תקופת הווסת והקטנת הדימום בזמן המחזור, והקטנת הסיכון לסרטן צוואר הרחם ב 80%. חסרונות הדפו פרוורה הם נטייה לדכאון ופגיעה בצפיפות העצם. למניעת הריון באוכלוסיות חלשות אין לו תחליף.

65 להקים ועדת חקירה ומייד!!! מעורר מחשבות על מה שעשו הנאצים ליהודים.  (לת) אנחנו יהודים????????
  • 12:31
  • 09.12.12

66 זכות האישה דליה
  • 12:41
  • 09.12.12

אין לי שום בעייה עם זכות האישה על גופה ועם מספר הילדים שברצונה ללדת ובתנאי שיש באפשרותה לגדל אותם על חשבונה ולא על חשבוני ועל חשבון משלמי המיסים שמביאים ילדים לעולם ,רק וכמה ,שיש באפשרותם לכלכל.

67 התגובות המצדיקות מזעזעות יותר מהמעשה השפל!! ואנחנו שאלנו איפה היו האזרחים בגרמניה פולין וכו' בעת השמדת היהודים?? בושה!!  (לת) חבל שמעטים הצדיקים בסדום
  • 12:42
  • 09.12.12

68 יש לבדוק את מעורבות הסוכנות בכל המחנות בגונדר והעלאת גויים לארץ.  (לת) יצואן
  • 13:10
  • 09.12.12

69 כאז כן היום..... ישראלי
  • 13:14
  • 09.12.12

מה שהמדינה הזו עוללה לתימנים. כעת מעוללת לאיתיופים. גיבורים על חסרי ישע..... כמה טילים מחמאס ואתם מתקפלים.... חרא של מדינה.

70 לכל המזדעזעים הצדקנים, כף להיות יפה נפש שאתם לא משלמים את המחיר יפה
  • 13:33
  • 09.12.12

נאור ,ליבראלי על חשבון אחרים. אתם נהנהתם ממנעמי המערב אז קל לכם לדבר. אבל דיברתם עם ילדי משפחות עניות ומרובות הילדים? עם נשים שנאלצות להתחתן בגיל צעיר ? אם אלה שלא קיבלו השכלה ונידונים לעוני? כותבת לכם נערה חרדית שנאבקת על מקומה -אז קודם דברו איתנו ...

71 אני נגעל מכל הדברים האלה.בושה וחורפהההה  (לת) אזרח פשוט
  • 13:34
  • 09.12.12

72 אמצעים כימים וביולוגים בשימוש הרייך המזרח אירופי  (לת) איציק
  • 13:42
  • 09.12.12

73 מזכיר את זוועות הנאצים, גם אם היתה הכוונה טובה. מתבייש במדינה ודורש להקים ועדת חקירה !! מזועזע!!!
  • 13:48
  • 09.12.12

מי שרואה עצמו יהודי, אסור לו לעבור על הפרשה לסדר היום!! לכל המגיבים המצדיקים את הפגיעה בגוף האשה ובזכותה עליו, לכו תלמדו הסטורייה. נראה אתכם אומרים דברים מסוג זה על החרדים, בלי שתפרוץ מלחמת יהודים. מי שלא רצה נטל, שלא יביא עולים, כולל העולים מרוסייה!!!

74 כשיהודים עושים זאת, זה גרוע מהנאצים!! למה עולים מרוסייה וחרדים שהם נטל על החברה זה בסדר???  (לת) להקים ועדת חקירה!!
  • 13:50
  • 09.12.12

75 Disgusting, i am ashamed.  (לת) Ron
  • 15:11
  • 09.12.12

76 פחד אלוהים הצעקה
  • 15:35
  • 09.12.12

אני ממש חרדה לקרוא את הכתבה ולקרוא את התגובות . אנשים מצדיקים את המעשה החלאתי שנעשה ע"י הממסד אשר כופה מעשים נתעבים על אנשים חסרי אונים. מתביישת להיות חלק מכם. בושה וחרפה לממסד הנתעב הזה ולמצדדים בו. איחוליי כי הדבר יצא לתקשורת העולמית ואז נראה אתכם מתגוננים...

77 מה המהומה זה יעיל רק ל3 חודשים וזהו..... .....
  • 15:49
  • 09.12.12

באמת מתאים למגזר חרדי וערבי למרות שעם יעילות של רק 3 חודשים ספק אם בכלל יעזור בצמצום ילודה...........

78 הסכמתם לשימוש באמצעים כימים וביולוגים נגד מזרחים - בסוף איציק
  • 16:18
  • 09.12.12

ישתמשו בזה גם נגד האשכנזים, בדיוק כמו הייבוש הכלכלי שפוגע
עכשיו גם במעמד הביניים..

79 לכל המאותגרים שכלית עם מנטרת ה"נאציזם" הכה שגורה - את היהודים לא שאלו אם הם רוצים או לא. אלה מגיעים מרצונם החופשי. מותר למדינה לבקש מהם תנאים מוקדמים. אין בכך שום רע
  • 20:16
  • 09.12.12

די כבר לטמטום הסוחף פה - איזה נאציזם על ראשכם???

מדובר באוכלוסייה שלא ברור בכלל למה הוחלט להביאה לארץ. ואיך אפשר לכנות את ישראל גזענית אם היא במודע מביאה לכאן אוכלוסייה לא יהודית שחורה?
אולי תחשבו קצת לפני שאתם מבזים את נרצחי השואה. סתומים.

80 צמצום ילודה בעולות מאתיופיה רות
  • 22:57
  • 09.12.12

הרבה מהבעלים אינם מעונינים בהגבלת הילודה. יתכן והנשים רוצות זאת אך חוששות לאמר שהן הסכימו .

81 אמצעי מניעה בנשות אתיופיה רות
  • 23:22
  • 09.12.12

הרבה גברים אתיופיים אינם מעונינים שנשותיהם יטלו אמצעי מניעה. יתכן ובגלל זה הנשים טוענות שלא ידעו מה קבלו.

82 this method is used by health women in the US Tova Reznicek
  • 01:12
  • 10.12.12

I don't know what sort of strange attitude Israel has towards Depo-provera, but in the US it's a regular option for healthy women, considered one of the best types of birth control -- not some sort of "last resort" method...

83 אז אל תעלו!!!!!! ג'ף
  • 03:00
  • 10.12.12

לא חסרות מדינות שפויות, למה לבוא בכח למדינה ניאונאצית שעושה לכם אאוגניקה?

אף בן אדם שפוי לא צריך להסכים לקבל זריקה כתנאי למקלט מדיני.

84 לכל המגיבים סתםאחד
  • 07:53
  • 10.12.12

ועכשיו ברצינות , אתם טוענים שזה כפייה . למה ? הרי נתנו להם אופצייה להשאר שם .. אתם חושבים שאני בעד מה שעשו ? ממשש לאא
אבל אני לא חושב שאני צריך לממן אותם ...
גם אני הייתי רוצה עולם ורוד , הבעיה היא שאני צריך לעבוד כל כך קשה כדי שיהיה מינימום סגלגל אז למה אני צריך את כל זה

85 עולות מאתיופיה: איימו עלינו שלא נעלה לארץ אם לא נסכים לקבל זריקה נגד הריון בלטה רטה
  • 11:17
  • 10.12.12

היום נר שני כשני הנרות שמדליקים בערב שבת. ובחג הזה יש ניצחון של המורשת הישראלית לדורותיה על שונאינו! והניצחון הושג על ידי זה- שנולדו תינוקות וגדלו להלחם על תורת עם ישראל!!! ולא וויתרו על החלום לשוב לארץ ישראל! ארץ זבת תירוש ודגן! ומנגד ארץ אוכלת יושביה! אמר הנביא ישעיהו הדגול(!) שראש ממשלת ישראל מצטט אותו בנאומים רבים! :"שמעו שמיים והאזיני ארץ כי יהוה דיבר בנים גידלתי ורוממתי והם פשעו בי: ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו ישראל לא ידע עמי לא התבונן:"! והנה אנו לאחר 2700 שנה כאן בארץ ישראל מזריקים ומונעים ילודה של דור שלם!!! הלא נאמר דור הולך ודור בא!!! ומי הוא האדם שיקח על עצמו ועל לבו הפועם בין רגע ועל שכלו הפועל בין רגע להחליט לקחת דור שלם ולהכחידו!!! וראש ממשלת ישראל יושב בשקט וסופר את הקולות שיהיו לו בקלפי!!! תורה לשמה, תורה כמצוותה!!! תורה לשמה, תורה כלשון בני אדם- חביב האדם שנברא בצלם!!! אלוהי ישראל יהוה צבאות שמו אל שדי אהיה אשר אהיה נודע באש ואוכלה אש הוא!! פן יבוא הזעם מאיתו יתברך אני קורא לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו להרים את הראש ולהסתכל לאימהות יקרות שאויימו והופחדו שלא להוליד ילדים!!! מה נורא שנאמר "למען תינוקות בית רבן"- תינוקות שלא נולדו בעדה שלנו ,האתיופית, נאמר: תינוקות של יהוה!!! כי נשארו אצלו חוסים בכנפיו כשכאן יש רוע ושם מוגנים בכל טוב!!! אני דורש מראש ממשלת ישראל וממדינת ישראל להוקיע ולאסור מאחורי סורג ובריח את הרוע הנתעב של מעשה השטנה!!! ברוך אתה יהוה

86 כל מה שאמרו להן - היה כנראה נכון. נו??
  • 18:24
  • 10.12.12

זה בכ"ז היה לטובתן.

87 עוד לבנה לקיר הפשעים של המדינה  (לת) אהרן
  • 17:05
  • 11.12.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת