מה לא אומרים לכם על ההצלחה במבחנים הבינלאומיים

הזינוק בדירוג הבינלאומי במתמטיקה ובמדעים לא כולל את החינוך המיוחד או את החרדים, והפער בין המגזר היהודי לערבי ממשיך לבלוט בתוצאות

מומחי חינוך ותיקים מתקשים לזכור זינוק אדיר כל כך בהישגים כמו זה שביצעו תלמידי ישראל בשנים האחרונות, כפי שהתברר היום עם פרסום תוצאות שניים מהמבחנים הבינלאומיים המרכזיים. קפיצה של 17 מקומות בדירוג הבינלאומי במבחן במתמטיקה, ושל 12 מקומות במבחן במדעים (בו השתתפו תלמידי כיתות ח'), כמו גם השיפור ב-13 מקומות במבחן בקריאה (שהקיף תלמידי כיתות ד') הם הישגים יוצאי דופן, בכל קנה מידה.

אבל לא צריך להרחיק עדות למומחים חיצוניים. רק לפני כארבע שנים, כאשר הוצגו נתוני מבחן טימ"ס הקודם, אמרה מנכ"לית "הרשות הארצית למדידה והערכה" במשרד החינוך, פרופ' מיכל בלר, כי "בפרספקטיבה של מגמות רבות שנים, מערכות חינוך לא עולות ולא מתרסקות באופן דרמטי". אתמול, במסיבת העיתונאים בה חגגה צמרת משרד החינוך את פרסום הנתונים, היא נשמעה אחרת. השיפור המתחולל במערכת החינוך הוא מהותי ואמיתי, הבטיחה בלר.

המצגת המפורטת שהכינו במשרד החינוך, הנפרשת על פני 111 עמודים, מציינת, מעט בצנעה, כי "99% מבתי הספר שנדגמו ולמעלה מ-90% מהתלמידים שנדגמו השתתפו במחקר". זהו נתון חשוב, אך חשוב ממנו מסתתר במשפט הבא: "מסגרת הדגימה מקבילה לזו שהתקיימה במחזורי המחקר הקודמים (ללא חרדים וללא בתי ספר של החינוך המיוחד)". נדמה שזו ההתייחסות היחידה מצד משרד החינוך באשר לשאלה את מי לבחון, ובעיקר את מי לא.

רה"מ נתניהו ושר החינוך במסיבת העיתונאים על ההצלחה במבחנים הבינלאומיים
רה"מ נתניהו ושר החינוך במסיבת העיתונאים על ההצלחה במבחנים הבינלאומיים. צילום: אמיל סלמן

הדו"חות המלאים של המחקרים הבינלאומיים מוסרים יותר מידע: במבחן טימ"ס האחרון הוצאה מאוכלוסיית המדגם 22.6% מכלל שכבת הגיל הרלבנטית, ואילו במבחן פירל"ס הנתון המקביל היה גבוה מעט יותר ועמד על 24.6% - לעומת 22.5% במבחן הקודם שנערך ב-2006. אף אחת מהמדינות הרבות שהשתתפו בשני המבחנים הבינלאומיים לא מתקרבת לשיעור גדול כל כך של אוכלוסיה אשר לא נבדקה, ורובן נעות סביב בחינה שהקיפה כ-95% מהאוכלוסייה. נוכח התחזיות שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהן חלקו של החינוך החרדי צפוי להמשיך לגדול, ייתכן שהחגיגה מהשיפור בהישגי התלמידים בישראל היא סוג של אשליה עצמית.

עוד סיבה לזהירות נעוצה בהבדל שבין מבחן הטימ"ס, שתוצאותיו פורסמו היום, לבין מבחן הפיז"ה, המוכר מעט יותר. תכני מבחן הטימ"ס נבנו על בסיס תוכניות הלימודים במתמטיקה ובמדעים במדינות שהשתתפו במחקר, תוך ניסיון ליצור מכנה משותף רחב ככל האפשר. במילים אחרות, הטימ"ס בודק פחות או יותר את הצלחת התלמידים לפי תוכנית הלימודים. לעומת זאת, מבחן פיזה בוחן באיזו מידה תלמידים רכשו כלי חשיבה כלליים והבנה של שלושת הנושאים הנבדקים (קריאה, מתמטיקה ומדעים), באופן המאפשר התמודדות טובה עם סביבתם - ולאו דווקא באיזו מידה רכשו ידע או תכנים ספציפיים שלמדו בתוכנית הלימודים. מבחן פיזה נערך במארס 2012, ותוצאותיו צפויות להתפרסם בעוד כשנה.

במבחן שנערך ב-2009 הגיעה ישראל למקום ה-36 מבין 64 מדינות. אנשי חינוך מכמה אוניברסיטאות ייחסו היום משמעות גדולה יותר למבחן פיזה מאשר לטימ"ס. "יותר חשוב לדעת אם לתלמידים יש את הכלים והידע הנדרשים לעולם שסביבנו. תוכניות הלימודים, שעל בסיסן גובש הטימ"ס, לא בהכרח מתאימות למאה ה-21", אמר אחד הגורמים.

היבט אחרון מתייחס לתוצאות המבחנים שפורסמו. עם כל השמחה שבשיפור ההישגים, ראוי לשים לב כי הפערים בהישגים בין תלמידים יהודים מרקע מבוסס לעמיתיהם משכבות חלשות כמעט ולא השתנו בין מבחן טימ"ס האחרון לזה שקדם לו, ועומדים על 72 נקודות במתמטיקה ו-65 נקודות במדעים. הבדל כזה נחשב לפער גדול מאוד. בניגוד לשמירה על הפערים במגזר היהודי, הרי שבמגזר הערבי ההבדלים בין תלמידים מרקע חברתי-כלכלי בינוני לעומת נמוך הכפילו את עצמם תוך ארבע שנים.

ועוד נקודה למחשבה: הפיזור, כלומר - השונות הפנימית, בהישגי התלמידים במדעים ובמתמטיקה הוא אחד הגבוהים שנרשמו. מדינות אחרות, שהגיעו להישגים דומים או גבוהים מאלה של ישראל, עשו זאת עם הרבה פחות הבדלים פנימיים.  

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כול מה שתעשה יתרו
  • 22:12
  • 11.12.12

כול מה שתעשה המדינה תמיד ימצאו איזה פגם וסיבה לא להיות מרוצים .

ככה זה וישבע ישורון ויבעט .

02 אין ספקות שעברנו את משבר הנפילה בזמן השרה יולי תמיר  (לת) יופי של ניתוח
  • 22:13
  • 11.12.12

03 קראתי את הדוח המקורי.ההישתתפות הוה מי תחת ל 90% ומעל 77% ולמרות זאות השיפור בתוצאות אדיר אסון
  • 22:31
  • 11.12.12

ויש פערים גם בארצות אחרות ,בין כפר לעיר ,בין לאומים שונים באותה מדינה.
בין המדינות השונות של ארצות הברית. חבל שלא גילו לנו את הדבירים האלה.

04 כלכלה ציון מעולה בטחון ציון טוב מאוד , חינוך יציאה מרשימה מהבור שהשאירו שרי החיננוך הקודמים (יוסי את יולי) , תשובה למי שלא מבין למה העם בוחר ביבי  (לת) שש בערב
  • 22:57
  • 11.12.12

05 מה שלא אומר לנו עיתון הארץ שהוא עיתון אנטי ציוני  (לת) עודד ז
  • 23:02
  • 11.12.12

06 למרות שבעשרות שנים האחרונות מדינות כמו סעודיה, כווית, קטאר, אבו דאבי, דובאי ובחריין מלאות בכסף מהנפט-אף מדען ממדינות אלו לא זכה בפרס נובל וזה לא בגלל שחסרים שם משאבים למערכת החינוך.  (לת) הפער בין יהודים לערבים ברור, אבל אסור לדבר על הסיבה
  • 23:10
  • 11.12.12

07 טוב מכדי להיות אמיתי. הרי מדובר בזיוף גמור נס לא קרה לנו
  • 23:19
  • 11.12.12

הישגי התלמידים אינם יכולים לזנק תוך ארבע שנים מהמקום ה 24 העלוב למקום השביעי המכובד. הרי דבר לא השתנה במערכת החינוך הישראלית. עדיין הכיתות צפופות, עדיין שכר המורים ירוד, אין טיפוח מחוננים ואין עידוד נחשלים. שעור הזכאות לבגרות ממשיך לרדת למרות ההקלות ולמרות הורדת הרף לשפל.
נס לא קרה פה. התברר שמערכת החינוך שלנו היא לא רק ירודה ולקויה אלא גם מושחתת, כן, כמו במדינות המזנקות לראש הדירוג, מדינות מזרח אסיה ורוסיה. גם את בחינת המשוב הבינלאומי רתמו לצרכים פוליטיים. במקום להשתמש בבחינות ההשוואה הבינלאומית לתיקון ליקויי מערכת החינוך כפי שנוהגות מדינות מתוקנות, שמשקיעות בתלמידים הרבה יותר מישראל וגם משלמות משכורות מכובדות למורים כדי למשוך את הטובים להוראה, שר החינוך ואחשדרפניו מרמים את עצמם ומעדיפים לאחז עיניים בהצלחות מפוברקות.

08 קשתי כותב כי בהצגת הנתונים לא נכלל החינוך המיוחד ןהמבין יבין. לקשתי הכללתם יסייע להשבית את השמחה קשתי. אופייני לחלק מעיתונאי הארץ.  (לת) זו אמורה להיות בדיחה?
  • 23:22
  • 11.12.12

09 ככה עובד הימין - מאכיל עצמו במצגות שווא ושקרים והולך לישון מבסוט. השמאל שואל, חושב ותוהה מה לא בסדר בתמונה - והינה התגלה הנתון המבעית -22% לא נכללו. במדינות אחרות הנתון עומד על פחות מ-1%. תחליטו אתם יכולים לישון בשקט, או שמישהו עובד עליכם  (לת) כל הנתונים מופיעים באתר
  • 23:27
  • 11.12.12

10 ליולי תמיר אבי
  • 23:27
  • 11.12.12

במקום לפרגן אתם הורסים שמחות
הכשלון היה של חברתכם (היעיני חכמה) יולי תמיר,מה יש לה להגיד על זה?.

11 כאשר מתייחסים לחינוך ילדים כמו למיתוג מוצר צריכה, גדעון סער אלוף. יהושוע
  • 23:30
  • 11.12.12

אבל כאשר מתייחסים לחינוך כפי שצריך, אז גדעון סער הוא עוד רברבן מבית מדרשו של ביבי, שרץ לספר לחבר'ה ליפני שיש מה לספר ובכך מסבך את עצמו ואותנו איתו.

12 ומה עם האמת של קשתי?? אבי
  • 23:34
  • 11.12.12

בכל העולם (כולל בארצות שויוניות )יש קבוצות חזקות ולכן הן יותר מצליחות בלמודיםת,וקבוצות חלשות
מעניין שאתה לא כותב על זה

13 חודש לבחירות - פלא שהשמאל הישראלי מתפוצץ? נחום שחף
  • 23:35
  • 11.12.12

ב-YNET הכותרת מעניינת לא פחות.
מהממצאים עולה שחל שיפור גדול ברמת התלמידים הן גם במגזר היהודי, והן במגזר הערבי,
הכותרת -YNET "הפערים נשארו"...
המהפך הגדול בהישגי התלמידים היהודים והערבים לא מופיע בכותרת.
דרך מעניינת להציג הצלחה בין לאומית ככישלון...
חודש לבחירות - פלא שהשמאל הישראלי מתפוצץ?
ואני אומר כל הכבוד YNET כל הכבוד הארץ.
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-4318280,00.html

14 מצטייר כמו תיחמון כדי לשפץ נתונים גרועים  (לת) חיים
  • 23:43
  • 11.12.12

15 הקומבינה חיים
  • 23:48
  • 11.12.12

גדעון סער, שר החינוך, באמת ישב היום במסיבת עיתונאים ושיקר לכל אזרחי ישראל? לא יכול להיות!

כל כך רציתי לפרגן לגדעון סער על ההישג האדיר שפורסם היום וכמעט עמדתי לעשות את זה, אבל משהו לא נתן לי מנוח: הרי סער לא הוציא לפועל אף רפורמה משמעותית בתחום המדעים ועל פי כל נתון אחר, מצב החינוך בישראל רק מתדרדר.

נכנסתי לאתר הארגון שמבצע את המבחנים כדי ללמוד קצת יותר וגיליתי פרט קטן שנעלם ממסיבת העיתונאים - התוצאות אמנם פורסמו היום, אבל בפועל המבחן נערך בתחילת 2010 - לפני כמעט שלוש שנים.

עכשיו נספור:
סער עצמו נכנס לתפקיד במרץ 2009, שזה אמצע שנת לימודים. בהנחה שאכן הגה רפורמה גאונית, הוא היה צריך לחכות לתחילת שנה הבאה - ספטמבר 2010 - כדי לבצע אותה.

כלומר, בתוך שישה חודשים בלבד (ספטמבר-מרץ) גדעון סער הצליח (כביכול) לבצע מהפך אדיר שהזניק את תלמידי ישראל 17 מקומות למקום השביעי והמכובד, בלי להגדיל תקציבים ובלי לבצע מהלך משמעותי בשטח. די מדהים, לא?

מצד שני, אפשר גם להסיק שמדובר על פירות שמישהו אחר זרע, או יותר נכון, עיוות פשוט של הנתונים, כפי שהדגימה אפרת מונשרי גורן בוויינט:
למבחן לא נשלחו כל התלמידים, אלא פחות מחמשת אלפים וגם הם מבתי ספר שנבחרו בקפידה על סמך הציונים שהתקבלו במבחני המיצ"ב.

אבל תשמרו את זה בינינו, חבל להרוס להם את החגיגה.


16 ככה זה כשאין שר חינוך עם אג׳נדה זרה יובל ק
  • 23:49
  • 11.12.12

שלט כמו יולי תמיר והקשר החברי שלה עם מנכלית מטח כשתוכניות הבדידים והאורינות של מטח לא משמשות כלי למידה , ההישגים גדלים

17 רגע אחד באמת גרשון
  • 23:54
  • 11.12.12

לפני כמה שנים, כשהתוצאות היו גרועות, דווקא מבחני הטימ"ס צוינו לפני מבחני פיזה בדיוק אצלכם. אף אחד לא טרח להסביר אז שהמבחנים האלה לא משמעותיים במיוחד. הנה, כאן: http://www.themarker.com/markets/1.531395

18 אור קשתי טועה כי מתאם חיובי גבוה בין מבחן פיז"ה לבין מבחני פירל"ס וטימ"ס, ולכן מדובר בהישג דרמטי של ממשלת נתניהו שהצליחה להשקיע מיליארדים במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה תוך הקטנת החוב הציבורי  (לת) אזרח
  • 23:57
  • 11.12.12

19 לאור הרמה של המורות של הבנים שלח ברור שהמבחנים מזויפים יאנוש קורצ׳אק של הפרברים
  • 23:58
  • 11.12.12

לא צריך שום סקר ושקר כדי לדעת כמה מערכת החינוך שלנו גרועה

20 אבל דו׳ח העוני האחרון נותר עדיין מיותם  (לת) תפרן
  • 00:01
  • 12.12.12

21 סילוף האמת-סער ויתר לחרדים על לימודי הליב"ה  (לת) טל
  • 00:01
  • 12.12.12

22 גם בתקופת יולי תמיר חרדים וערבים לא השתתפו במבחנים. למה קשה כל כך להחמיא לממשלה הזו?  (לת) לילו
  • 00:06
  • 12.12.12

23 בתנאי מבדר זהים בן 2006 להיום, השיפור ניכר. זה הדבר החשוב שיש לזכור. יסגור שמערכת החינוך לכ אידאלית וכי יש הרבה מה לשפר בה, אך כדי להתקדם יש לפחות להכיר בשיפורים ולא להתווכח על על דבר רק כי זה נעשה על ידי הצג השני...., עמוס
  • 00:19
  • 12.12.12

די להכניס פוליטיקה יצרים לכל דבר , מי שנהנה משיפור מערכת החינוך הוא כולנו. ואם הליכוד יזכה הכמה קולות נוספים אודות כך( דבר שאני בספק) אז אולי נושאים כמו חינוך ייכנסו לשיח של כל המפלגות ואז כולנו נרוויח.

24 בתנאי מבדר זהים בן 2006 להיום, השיפור ניכר. זה הדבר החשוב שיש לזכור. יסגור שמערכת החינוך לכ אידאלית וכי יש הרבה מה לשפר בה, אך כדי להתקדם יש לפחות להכיר בשיפורים ולא להתווכח על על דבר רק כי זה נעשה על ידי הצג השני...., עמוס
  • 00:19
  • 12.12.12

די להכניס פוליטיקה יצרים לכל דבר , מי שנהנה משיפור מערכת החינוך הוא כולנו. ואם הליכוד יזכה הכמה קולות נוספים אודות כך( דבר שאני בספק) אז אולי נושאים כמו חינוך ייכנסו לשיח של כל המפלגות ואז כולנו נרוויח.

25 אי אפשר להחזיק את המקל משתי קצותיו - כשהתוצאות במבחנים האלה גרועות משתמשים בהן כדי להשמיץ את איכות החינוך, כשהתוצאות טובות ובמגמת שיפור דרמטית מתחילים לספר כמה הן לא מייצגות  (לת) אלון
  • 00:30
  • 12.12.12

26 ראשית- כל שינוי פתאומי בהצלחה במבחנים רק מוכיח שכל המבחנים האלה אינם מוכיחים דבר. אין בחינוך שינויים מהירים. אם החום של חולה סרטן יורד מ-39 ל-37, זה לא אומר שהסרטן נרפא, ולהיפך- אם בשפעת החום עלה מ-37 ל-39 אף אחד לא עומד למות. שנית- למרות כל מה שקשקשתי מקשקש, כל ההצלחות של ישראל, מפרסי נובל ועד מכבי ת"א, מסיירת מטכ"ל ועד תעשיית ההיי-טק, היו תמיד הצטיינות של עלית קטנה וכך יהיה תמיד במדינה כל כך הטרוגנית. שלישית -אצל קשקשתי כל סיבה לשבח ערבים ולהשמיץ חרדים גם כשרה וגם חלאל. אני ממליץ להשמיץ את שתי הקבוצות במידה שוה בנושא החינוכי. שלישית -משרד החינוך הפסיק ללמד, מאז שגדעון סער הגיע לשם, והוא עוסק רק בהכנה לבחינות בינלאומיות תוך הזנחת כל השאר. התוצאה - הצלחה יחסית בבחינות וכשלון חמור בכל השאר, שהוא הרבה יותר חשוב. ולמי שלא סומך על דברי - נא לחפש תגובות שלי כשתוצאות הבחינות היו גרועות מאד. גם אז אמרתי שזה לא רלבנטי ולא מלמד דבר, כך שאין כאן ענין של השמצה לשם השמצה.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 00:30
  • 12.12.12

27 לא בדקתי את הנושא ואני מעלה השערה בלבד. כנסו עמוס ארליך
  • 00:55
  • 12.12.12

יתכן מאד שהמבחנים האחרונים בודקים ידע מהסוג הקרוב יותר למה שנלמד בארץ. במילים אחרות, השקפת מחברי השאלונים על מה שצריך לדעת התקרבה להשקפתם של אנשי חינוך ישראלים.
זה מסתדר יפה עם העובדה שמומחי חינוך מסינגפור, שהשיגה בשנים קודמות הישגי-מבחנים טובים משלנו, באים לכאן ללמוד מאתנו.

28 לצערי הרב התוצאה לא אמינה האם שלחו הביתה תלמידים חלשים את מי ספרו  (לת) נס חנוכה
  • 00:58
  • 12.12.12

29 יש לבדוק גם אילו בתי ספר שהשתתפו ומקבלים תמיכה גורפת מגזרית דנה
  • 01:28
  • 12.12.12

בארץ יש יותר ויותר בתי ספר פרטיים שאפילו השפה השולטת שם אינה בדיוק עברית וערבית. התמיכה הכספית הגורמת שם בנימוקים שונים ומשונים, כתות קטנות וכו

30 חי חי חי! כבר אמרתי לכם: לעולם אל תאמין לסטטיסטיקה, שלא זיפת אותה בעצמך. חבר'ה באמת: תוך ארבע שנים זינוק ביכולת התלמידים? למה מה קרה? שונו כל הגורמים? עלה מספר המורים? שופרה האיכות? עלתה רמת ההכנסה? עלתה רמת ההשכלה של ההורים? חומר הלימוד (ספרי לימוד "תקינים פוליטיים) שופר? כל זה בזמן כה קצר? באמת! הייתי מתגלגל בקברי. מלכתחילה היה ברור שלא רק יד השם יתברך הייתה בדבר. (לפחות לא הייתה בכך יד השטן) אבל התנחמו: היונים יודעים טוב יותר לזיף סטטיסטיקות . הם הצטרפו בשעתם לאירו תוך זיוף מסיבי של סטטיסטיקות. לא ידוע על זיופי סטטיסטיקות בעיראק של סאדם חוסין מהסיבה, שאיש בעירק לא העז באותם ימים להעלות טענות זיוף. וחזרה לישראל: בל נשכח גם את "הגרלת בחינות הבגרות" שגם היא היתה תיכמון קטנטן. ומעניין לעניין באותו עניין: ככל שמורידים את הרף כך עולה מספר המצליחים. אז איך אמר קהלת? אין חדש תחת השמש.  (לת) קונרד אדנאואר
  • 01:31
  • 12.12.12

31 הממשלה הזו מסוגלת לכל טריק מלוכלך  (לת) דן
  • 01:55
  • 12.12.12

32 לעולם הארץ לא יתן איזה מילה טובה לישראל לא שוברים את המסורת  (לת) דרור
  • 02:09
  • 12.12.12

33 אם הכול כל כך טוב למה המורים למתמטיקה כל כך מיואשים? אירית
  • 02:12
  • 12.12.12

אה, כן, הם לא ראו את התוצאות ה א ל ה .

34 זו הצלחת השיטה של שריד ורובנשטיין שאת החלשים ביום הבחינה השאירו בבית  (לת) מורה
  • 02:14
  • 12.12.12

35 כל ממשלה שתקטין את מערכת החינוך הממלכתית ותגדיל את המערכת החרדית - תשפר את ההישגים. ניצחון פירוס
  • 02:23
  • 12.12.12

המבחנים בודקים רק את המערכת הממלכתית.
העורקים למערכת החרדית הם הללו שבהם המדינה הייתה צריכה להשקיע יותר.
הנותרים המתמעטים והולכים מתגלים אולי כמוצלחים יותר.
אבל אין מקום לזקיפות קומה. ההיפך נכון.
המסקנה היחידה מתוצאות המבחנים היא: במדינה יהיו 2 קבוצות אזרחים:
1. מיעוט קטן - שיוכח בעולם כמוצלח מאד.
2. רוב גדול - שיוכח בעולם כמאד מאד מאד לא מוצלח. הוא יורכב מ-2 קבוצות. חרדים - שלצערנו הממשלה תמשיך לא להגישם למבחנים כלל. וערבים - שלצערנו תוצאות המבחנים שלהם מעידות על התדרדרות הולכת וגדלה.

36 תאלכו תלב שמאלנים אין בזה קלוריות ארז
  • 03:01
  • 12.12.12

יש הרגשה שהייתם שולחים את הילדים שלכם ואומרים להם להכשל בכוונה העיקר שניראה רע.

בטח לא יעלו את הטוקבק או שעכשיו כן יעלו כי רשמתי את זה .... חבורה של סותמי פיות שמאלנים דיקטטורים

37 חוסר הפירגון העצמי וההסתייגות בשל הילדים החרדים זה כמו ההשתתפות גם של עדרי הכבשים של הבדואים במבחן שעושים רק מהההה... מההה.... שמעתי רב חרדי מרצה ככה: "יש שלוש דינים...."  (לת) אלי מייזליש
  • 03:45
  • 12.12.12

38 לא זוכר שנתחתם לעומק ... שרון
  • 04:21
  • 12.12.12

את דו"ח האפרטהייד של לוי . מה קרה שפתאם הארץ כל כך מעמיקים ?

39 תפסיקו להגעיל, טויל גבי
  • 04:41
  • 12.12.12

גם בילדים אתם מתעסקים, כמה כואב לכם, שהילדים שלנו הצטיינו!!!!

40 מורה שדברה בטלביזיה ציינה כי לתלמידים חלשים נרמז יום קודם לא לבוא לבחינות אזרח שאכפת לו
  • 04:52
  • 12.12.12

נסיון של ״המערכת״ ליצור הישגים מדומים

41 היינו במקום 1 לו החרדים היו במבחן ריאליסט
  • 05:20
  • 12.12.12

החרדים הם מקום 1 ביחס לכל העולם בידע בתכנית הלימודים שלהם, וזה מה שנבחן בטימס

42 מתברר שהשגי הממשלה היוצאת הם לא רק בכלכלה , תעסוקה , ובטחון אלא גם בחינוך סילוף עובדות ואקובטיקה מילולית אינם משכנעים את הציבור שבוחר שוב בממשלה מצליחה.  (לת) א ב
  • 06:30
  • 12.12.12

43 גדעון סער אץ לגזור קופונים על ההישג במתמטיקה. נראה אותו לוקח קרידיט על העובדה שחמישים אחוזים ממערכת החינוך, תחת ניהולו, לא לומדים לימודי ליבה, ומציבים את ישראל כמערכת נבערת ללא תקווה. מה גם שהמערכת הנבערת גוזלת את מירב המשאבים על חשבון המערכת הממלכתית.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:03
  • 12.12.12

44 מבחנים שחר
  • 07:21
  • 12.12.12

עוד נק' למחשבה: חלק גדול מהשינויים במערכת החינוך הם שינויים שעוברים על מדינות רבות. כך, מגמות ההפרטה של החינוך, יצירת הפערים הנלווית וכו', אינן ייחודיות לישראל אלא לרבות ממדינות העולם. תוצאות המבחן שנמסרו מציינות את המקום ביחס למדינות אחרות -- ואם בכולן החינוך נחלש ייתכן שהתוצאה רק מראה שבישראל הוא נחלש פחות.

45 מעל 30% מן התלמידים לא נבחנו וכלן התוצאות הן עוד שקר וכזב מבית מדרשם של ביבי וסער המנותקים מן המציאות מנבושקס
  • 07:25
  • 12.12.12

בורות התלמידים בישראל מן הגבוהות בעולם. הידע הבסיסי שלהם כלל לא קיים- שלא לדבר על האלימות הפיזית-מילולית שלהם ועל השחצנות ורוע הלב שלהם.
ההישגים שהוצגו הם שקר וכזב ואין להם שום אחיזה במציאות.
רוצים תוצאות אמיתיות? אין שום בעיה. תפסיקו להגיד לתלמידים החלשים שלא להגיע למבחנים ותעשו מבחני פתע. אז נראה אתכם מדברים...

46 אם שר החינוך היה מהשמאל הוא היה מוגדר ״שר החינוך הטוב ביותר אי פעם״ יונתן
  • 07:44
  • 12.12.12

אבל זה שר חינוך מהימין אז חייבים לחפש רפש.

אין שום טעם למדוד תלמידים חרדים כי הם בכלל לא מתמקדים בתחומים האלו, הרי יל כך כל הויכוח בנושא לימודי ליבה.

47 בכל מבחן מיצב המורות מכתיבות לתלמידים את התשובה הנכונה  (לת) הכל שקר- המורות לא אמינות
  • 07:50
  • 12.12.12

48 שקרניהו שוב מבלף! מדובר במבחנים מתחילת 2010 , כלומר פחות משנה לשלטונו של נתניהו .  (לת) האמת שייכת לחלשים.
  • 08:17
  • 12.12.12

49 אז מה זה אומר שחרדים, ערבים וחנ"מ הם לא בני אדם?  (לת) בר
  • 08:35
  • 12.12.12

50 לשמאל לא נתפס הקשר בין ימין להשכלה זה כל כך עמוק
  • 08:52
  • 12.12.12

הם חושבים שמדובר על בבונים עם אייפון. לא יכול להיות שבזמן נתניהו יהיה שיפור בנושא אינטלקטואלי ואקדמי אצל תלמידים. אז מחפשים לחפור בנתונים כדי להוכיח שהמצב דוקא הורע במתמטיקה.

51 הכל בלוף ושקרים של סער וביבי רוזה לוקסנבורג
  • 09:03
  • 12.12.12

הם יכולים לומר גם שיש הצלחה של 100 % בקרב התלמידים. הכל שקר. הנתונים אינם אלא פנטזיה כי ככה זה כשרוב התלמידים החלשים לא באים למבחנים האלה.
במילים אחרות: עוד בלוף של הממשלה הנוכחית!

52 הישגי התלמידים אינם יכולים לזנק תוך ארבע שנים מהמקום ה 24 העלוב למקום השביעי המכובד. הרי דבר לא השתנה במערכת החינוך הישראלית. עדיין הכיתות צפופות, עדיין שכר המורים ירוד, אין טיפוח מחוננים ואין עידוד נחשלים. שעור הזכאות לבגרות ממשיך לרדת למרות ההקלות ולמרות הורדת הרף לשפל. נס לא קרה פה. התברר שמערכת החינוך שלנו היא לא רק ירודה ולקויה אלא גם מושחתת, כן, כמו במדינות המזנקות לראש הדירוג, מדינות מזרח אסיה ורוסיה. גם את בחינת המשוב הבינלאומי רתמו לצרכים פוליטיים. במקום להשתמש בבחינות ההשוואה הבינלאומית לתיקון ליקויי מערכת החינוך כפי שנוהגות מדינות מתוקנות, שמשקיעות בתלמידים הרבה יותר מישראל וגם משלמות משכורות מכובדות למורים כדי למשוך את הטובים להוראה, שר החינוך ואחשדרפניו מרמים את עצמם ומעדיפים לאחז עיניים בהצלחות מפוברקות.  (לת) נסיון שני
  • 09:10
  • 12.12.12

53 ישראבלוף - אין מצב לשיפור חד כ"כ ב-4 שנים.  (לת) שאלו כל תלמיד
  • 09:14
  • 12.12.12

54 אל דאגה נרד חזרה תוך שנים ספורות עם אופק חדש ועוז לתמורה. מנהל מתוסכל
  • 09:17
  • 12.12.12

התוכניות הללו מוציאות מהמורים את הנשמה.
במקום להיות מורים שבאים ללמד הם הופכים להיות מורים שבאים להחתים כרטיס.
מתי תבינו שמורה לא צריך להחתים שעון בגלל שאם הוא לא נמצא הכיתה ללא מורה - המנהל יודע ומרגיש מיד שהוא לא נמצא!!!
ועכשיו במקום שהמורה יבוא לכיתה הוא רץ לשעון, וכל היום רק מתחשבן - נהיה מועסק על ידי שעון הנוכחות במקום על ידי בית הספר.
בעקבות כך השעורים הופכים להיות (אצל חלק מהמורים) למשהו לצאת ידי חובה, להחתים כרטיס... אין מה לעשות אם העסק הופך להיות עם אוירה של התחשבנות ומגיע לי והייתי ולא הייתי.... במקום ל - תראו איזה יופי מה הכנתי לכיתה בבית, גם אתם יכולים לעשות בקלות... והתלמידים מרגישים...
חבל חבל שהכל הופך להיות כרטיס נוכחות.

55 תגיד לי, גדעון סער, על מי אתה "עובד" ? רותי
  • 09:36
  • 12.12.12

אולי המצביעים המסורתיים שלך יאמינו לתוצאות הנפלאות שדאגת לפרסם לקראת הבחירות. אנשים, שהם מעט מעל לממוצע יחשדו בתוצאות...ובצדק.
ושוב, אני רוצה להזכיר לך, אם האגו שלך כיסה על זה: אתה אחד משני שרי החינוך הגרועים ביותר שידעה מדינת ישראל. מי השני? הגברת שקפצה על הפודיום באולימפיאדה ביוון ?

56 לנו התל אביב יש את ההישגים הכי גדולים. אנחנו בעד השלום. טרטרקית
  • 09:59
  • 12.12.12

מי שרותה התנחלויות שלא יבוא בטענות שאין כסף לחינוך. נקודה.

57 שוב נכשלים הפרשנים בתחקיר שלהם אבא מוטרד
  • 10:10
  • 12.12.12

כולנו חשים חשדנות מול הנתונים ושוב מסתבר שפרשנים עושים לעצמם עבודה קלה ואנחנו נשארים עם סימני השאלה.
היכן התחקירן שישאל מורות איך מתארגנת המערכת לקראת המבחן? האם הייתה הדלפה של השאלות? מה חלקם של המורים ב "עזרה" לתלמידים החלשים? ועוד שאלות מטרידות.
הניתוח שבכתבה איננו מלמד דבר. כמו אז גם היום סוננו אוכלוסיות שחיות בגטו מרצון וזה תקין מבחינה סטטיסטית. כי אחרת לא ניתן להשוות תוצאות של אז לאלו של היום.

58 ולרגע לא האמנתי שאכן התחוללה קפיצה כזו. בחינוך התהליכים תמיד מאוד ארוכים, ורק מי שלא מבין את זה מסתנוור מפרסומיו המגוחכים של סער.  (לת) אני מורה
  • 10:14
  • 12.12.12

59 חשבתי שתחשוף תרמית גדולה מאחורי תוצאות המבחנים, אבל אתה בעצם רק מאשרר שאכן מדובר במהפך שאף אחד עדיין לא באמת יודע להסביר אותו. גם אם המערכת מאוד השתפרה בשלוש השנים האחרונות, המורים מלמדים כמו שצריך והילידים לומדים כמו שצריך הרי כל בר דעת מבין שתקופה של שלוש שנים אינה ארוכה מספיק כדי לגרום לכזה מהפך. משהו כאן לא ממש מסתדר. לכן נראה כי המסקנה היחידה האפשרית היא שמדובר באירוע חד פעמי, מעין "תקלה" טובה. אבל את זה יהיה ניתן לבדוק רק בהמשך הדרך.  (לת) סוציולוג
  • 10:17
  • 12.12.12

60 כנראה שמאז המבדק הקודם.. דני
  • 11:00
  • 12.12.12

כנראה שמאז המבדק הקודם החלפנו את כל המורים ושינינו את העם.

בכל מקרה תצביעו לביבי
אין ספק שהוא יודע להציג את העובדות בצורה נכונה
עם נתעלם לרגע מהעניים בארץ אנחנו במצב מצויין, אין עוני.
עם נתעלם מחיילים שבורחים ממתפרעים יש לנו את הצבא המושלם
עם נתעלם מהרוגים על הכביש ונתיחס לנפגע תאונת דרכים שמת לאחר מספר ימים מסיבוך בכלי הנשימה כלנפטר מבעית כלי נשימה נקבל את שר התחבורה המושלם.
לי הבעיות עם הגז ממצרים הכל ורוד במשק האנרגיה ובלי חולים יש לנו יופי של מערכת בריאות
בלי הבעיות במעריב ידיעות ערוץ 2 ,10 ורשות השידור יש לנו יופי של עיתונות

להמשיך ?
עם הייתי יודע לכתוב יותר טוב היה יוצא לי יופי של תגובה אבל אני לא.

61 כמו שהכלכלה נהדרת, וכמו ש"ניצחנו" את החמאס, כך גם החינוך. מלעיטים אותנו בשבחי עצמם.  (לת) גד
  • 11:03
  • 12.12.12

62 שמעתם על שביתת האחיות? למה לא רואים את כבוד שר-הבריאות, ביבי, מופיע בנושא בוער זה? הוא מעדיף לחייך ליד סער כשמערכת הבריאות בוערת!!!  (לת) גד
  • 11:04
  • 12.12.12

63 רוצה אומר: שר החינוך 'העתיק' במבחן - תמיד אמרנו שהכי חשוב זו דוגמא אישית.  (לת) אורי כדורי
  • 11:56
  • 12.12.12

64 הפקולטה לקומבינות הכי טובה ב OECD  (לת) בדוק!
  • 12:00
  • 12.12.12

65 הנתונים הם עוד בלוף אחד גדול. התלמידים החלשים נשארו בבית -יש 100% הצלחה בבחינות.נו באמת, מי כבר קונה את השקרים של סער וביבי?  (לת) סוקרטיה
  • 12:30
  • 12.12.12

66 איך זה שבמיצ"ב דורכים במקום ובמבחנים הבינלאומיים מצליחים? חשבתם על זה?
  • 14:17
  • 12.12.12

ועוד יותר מדאיג -
זה ייתכן לגיטימציה לראות במבחנים חזות הכל.

67 התבישתי לשמוע את שר החינוך בכנס היוזמה בבת ים. בושה למחנכים בישראל.  (לת) מורה
  • 15:04
  • 12.12.12

68 יש להקים ועדת חקירה!!! חכם לאחר מעשה
  • 15:55
  • 12.12.12

1. אם זה היה כל כך פשוט למה לא עשו את זה קודם!
1. 1 יש לעשות את אותו הדבר מיד עם נבחרת הכדורגל פשוט להתרכז בדברים החשובים להבקיע יותר גולים השרה ליבנת לתשומת ליבך.
2. אם ניפו תלמידים חלשים באותו יום מהמבחן, רמזו להם את התשובות.
אז לימדו את הדור הבא מזו קונבינה ולמה אנחנו במקום "טוב" בטבלת השחיטות!

69 סוד ההצלחה - קראו ותופתעו ! מורה למתמטיקה
  • 20:37
  • 12.12.12

הסוד טמון בשתי הנחיות שקבלנו:
1. התבקשנו להורות לתלמידים חלשים לא להגיע לבחינה
2. התבקשנו לקיים "אווירת השגחה נעימה" במבחן = להעלים עין מהעתקות

פעילות
המלצות
פרסומת