המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הארגון שערך את המבחנים הבינ"ל: לא ניתן לקבוע שישראל השתפרה

הסיבה שעומדת מאחורי חוסר היכולת להשוות בין הדירוג הנוכחי של ישראל לבין דירוגה בעבר טמונה בשינוי צורת תרגום הבחינה

במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר, התגאה משרד החינוך בשיפור האדיר של ישראל במבחנים הבינלאומיים: במתמטיקה, כך נאמר, זינקה ישראל ב-17 מקומות בדירוג הבינלאומי, במדעים עלתה ב-12 מקומות, ובקריאה ב-13 מקומות.

"הישגי תלמידי ישראל בבחינות האלה מבטאים מהפך", הצהיר שר החינוך, גדעון סער (ליכוד), "תלמידי ישראל עשו את הזינוק הגדול ביותר מאז שהצטרפה מדינת ישראל למבחנים הבינלאומיים". סער הבהיר כי "ההצלחה הגדולה הזו לא הושגה במטה קסם אלא בעבודה קשה מאוד". עוד הוסיף כי "הכיוון והדרך שעשינו בשנים הללו רק מוכיחות שזה אפשרי".

עם זאת, נראה שהשמחה היתה מוקדמת ואולי אף מטעה, שכן במשרד החינוך ידעו באותה שעה כי ההשוואה בין הישגי ישראל במבחני העבר לבין המבחנים הבינלאומיים הנוכחיים (טימ"ס, פירל"ס 2011), כלל אינה אפשרית.

סער ונתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר. במשרד החינוך הכירו את עמדת הארגון שערך את המבחן
סער ונתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר. במשרד החינוך הכירו את עמדת הארגון שערך את המבחן. צילום: אמיל סלמן

בתחתית עמוד 422 בדוח עב הכרס של מבחן הטימ"ס במתמטיקה עליו מופקד ארגון ה-IEA - ראשי התיבות של International Association for the Evaluation of Educational, מצוינת הערה המתייחסת, בין היתר, גם לישראל. על פי ההערה, ישראל אכן השתתפה בעבר במבחנים הבינלאומיים של הארגון "אך הנתונים אינם ברי השוואה למדידת מגמות לשנת 2011, בעיקר הודות לשיפור תרגומים או הגדלת כיסוי אוכלוסייה". כלומר, הארגון הבינלאומי עצמו קבע כי עריכת השוואה בין הישגי תלמידי ישראל במבחנים האחרונים לבין אלו בהם השתתפה בעבר אינה אפשרית. הוא קבע זאת בצורה חד-משמעית, בשלושת תחומי הבדיקה: מתמטיקה, מדעים וקריאה.

הסיבה שעומדת מאחורי חוסר היכולת להשוות בין הדירוג הנוכחי של ישראל לבין דירוגה בעבר טמונה בשינוי צורת תרגום הבחינה. המבחן האחרון היה הראשון בו ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך), יחידת סמך של משרד החינוך, שימש כגוף האחראי על תרגום הבחינות לעברית ולערבית. ראמ"ה החלה לנהל באופן ישיר את המחקרים הבינלאומיים מטעם ישראל בשנת 2008, ואילו בפעם האחרונה בה נערכו מבחנים אלו, הייתה השנה 2007.

מתברר כי כחלק מתהליך הכנת החומרים לתרגום בעבור מחקרי טימ"ס ופירל"ס 2011, בדקה ראמ"ה את חומרי המבחן של השנים הקודמות, ומצאה כי לשיטתה יש לשפר את התרגום, בשל חוסר בהירות. בניהולה, כך נטען, יתורגמו חומרי המחקרים לעברית ולערבית באופן מקצועי וקפדני יותר, שיבטיח בהירות רבה לתלמידים המשתתפים. ראמ"ה סברה כי התרגום שלה יהפוך את המבחנים לזהים, ברמת הקושי, לאלו בשפת המקור (אנגלית). הארגון הבינלאומי קיבל את עמדת ראמ"ה בדבר שינוי צורת התרגום, אולם קבע כי שינוי השיטה יוביל לכך שלא ניתן יהיה להשוות את מיקומה הנוכחי של ישראל למיקומה בדירוג בעבר. בעקבות זאת, כאמור, הוחלט שלא לציין בפרסום הנוכחי את הישגי ישראל בעבר. זאת מתוך תפיסה כי אם היו בעבר בעיות בתרגום, ייתכן שהייתה לכך השפעה על ביצועי התלמידים שהובילה להערכה לא מדויקת של הישגיהם בשנים הקודמות. משרד החינוך, כאמור, היה מודע להתנייה זו, אך הסתיר אותה מהציבור. יש לציין כי החלטת הארגון חלה על מקצוע הקריאה, המתמטיקה והמדעים שנבחנו, היות ומדובר בשאלות הבוחנות אוריינות.

עם זאת, בראמ"ה טוענים כי ההערה של הארגון לא הייתה מחויבת המציאות. "הארגון לא בחן כלל את השפעת השינוי בתרגום בפועל, אלא בחר במדיניות הצהרתית אפריורית ושמרנית לפיה ברגע שחל שינוי בתרגום ההשוואה על פניה לא אפשרית. אנו סברנו מקצועית אחרת וזאת לאחר שבחנו את הנושא באופן סטטיסטי לעומקו. אגב, הארגון עצמו ממשיך לפרסם את נתוני ישראל ב- 2007 כנתונים תקפים לכל דבר ועל אותו סולם ציונים", נמסר מראמ"ה. בהתייחס לנתונים שהוצגו במסיבת העיתונאים נאמר בראמ"ה, "הנתונים שהוצגו מבוססים ברובם המכריע על ניתוחים שערכנו. כך גם הבדיקה האם לשינוי בתרגום של מספר פריטים יש השפעה - נערכה על ידי ראמ"ה, שבידיה הכלים המקצועיים המלאים לעשות זאת".

‫בדיקה נוספת של הדוח נערכה על ידי "פרוייקט 61" של "מרכז מולד", פרוייקט מידע ותחקירים א-מפלגתי שמבצע מעקב אחרי פעולות ימין. בבדיקה נמצא, כי לפי דיווחי המנהלים לטימ"ס, רק ב-4% מבתי הספר אין עמדות מחשב לתלמידים, אולם, גם אם מוסיפים לחישוב את מספר בתי הספר החרדיים, שברובם אין עמדות מחשב, נתון זה אינו מתקרב לנתון המופיע בדוח מבקר המדינה האחרון לפיו בכשליש מבתי הספר אין עמדות מחשב לתלמידים. עוד נמצא כי בעוד שיעור המורים האקדמאיים בטימ"ס הוא 96%, לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת משנת 2008, אחוז המורים האקדמיים עומד על 89% בלבד.‬

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במאמץ מגמתי למזער את ההישג האדיר של תלמידי ישראל, שהוא ההישג הגבוה ביותר שהשיגו תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים שהתקיימו עד כה. במשרד החינוך גאים בהישגי צוותי החינוך ותלמידי ישראל ומצרים על הניסיון המגמתי להטיל בו דופי".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ‫בדיקה נוספת של הדוח נערכה על ידי "פרוייקט 61" של "מרכז מולד", פרוייקט מידע ותחקירים א-מפלגתי שמבצע מעקב אחרי פעולות ימין.
  • 03:04
  • 16.12.12

מדהים.

  •   אשכרה. וגם .. תוצאות המבחן יחסיות. כלומר, ללא קשר לרמת הקושי או התרגומים במבחן, מקום 1 או מקום אחרון הם עדיין ביחס אחד לשני אז ברור .. שאפשר להשוות בין מקום 24 למקום 7. מרתק שבכלל מנסים לטעון שלא. רק שהפעם, זה לא המלחמה של השמאל בישראל בציבור הישראלי, הפעם זה במישור בינ"ל, משהו. מישהו פה מתחיל להיחשף לעיני כל.  (לת) יוסי
    • 08:45
    • 16.12.12

  •   א-מפלגתי, כי הוא טרם החליט הין חד"ש ובל"ד.  (לת) ג'ימי ברגר
    • 08:57
    • 16.12.12

  •   כאילו, זה סוד שביברמן משקרים? דבוקים יותר מדי שנים לכיסא. מושחתים נמאסתם!  (לת) מה מדהים?
    • 09:22
    • 16.12.12

  •   קשיי הלוגיקה והבנת הנקרא שלך מהווים הוכחה חיה לליקויים במערכת החינוך הישראלית. אם השיפור בהישגי התלמידים נובע משיפור בתרגום המבחנים, הרי שהתוצאות בשנים שעברו אינן ברות השוואה למבחן האחרון, ולכן אין שום שיפור שגדעון סער יכול לנכס לעצמו.  (לת) ילד שלי מוצלח
    • 10:01
    • 16.12.12

  •   לא צריך להשוות לעבר- שורה תחתונה- מקום 7 היום. וזה יפה. נעמה
    • 10:14
    • 16.12.12

    מי שנכנס לעובי הקורה רואה שיש שיפור. וגם ללא השוואה לעבר- היום, המקומות אליהם הגיעו תלמידי ישראל- מכובד מאוד, וזה יפה.

  •   הסתכלתי בתיעוד של TIMSS וחשכו עיני. בשורה ליד ישראל נמצאת איראן וכמו כל שאר המדינות הם הקפידו להביא למבחן כל ילד שאפשר. רק אצלנו רימו בגדול ומנעו מרבע מהילדים להיבחן כדי שלא יקלקלו את הממוצע. הרמאות בולטת וזועקת לשמים ולכל המשתתפים בסקר ברור היטב מה עשינו ושאנחנו חסרי בושה!  (לת) יוסי
    • 10:34
    • 16.12.12

  •   המבחן נערך חצי שנה אחרי כניסתו של סער לתפקיד, ז"א שההישגים, אם אמנם מדובר בהישגים, צרכים להיזקף לזכותה של יולי תמיר  (לת) הסטוריון
    • 10:59
    • 16.12.12

  •   צא וחשוב מורה למתמטיקה
    • 11:26
    • 16.12.12

    1.האוטומטיזציה של חלוקה לימין ושמאל אינה מצביעה על הצלחה או כישלון כלשהו. היא מצדיקה, למסתתר מאחוריה, שטחיות ולא דיון ענייני, דהיינו, אם אתה מהצד שכנגד אין צורך לבחון את דעתך.
    2. לחלוקה זו אין כל בסיס כיוון שאין הגדרה חד משמעית לימני או שמאלני, שאל שלושה יהודים להגדרה ותקבל לוש תשובות (אולי ארבע).
    3. הפעילות לקידום לימודי המתמטיקה בישראל אסור שתשמש לטפיחה עצמית על השכם, מאחוריה ייש מטרות אחרות, חשובות יותר.
    4. אחד הנושאים המחייבים בדיקה הוא אכן, האם יש בסיס להשוואה בין התוצאות הקודמות לנוכחיות, כמו כן, יש לבדוק האם מדגם התלמידים היווה ייצוג הולם לכלל תלמידי ישראל.
    5. מנסיוני בחטיבת הביניים, ואף בתיכון, מספרם של אלו הנזקקים למחשבון לחישוב 3X5 אינו מבוטל.

  •   שיקרנו במבחן (ואוי למדינה שהחינוך והעומדים בראשה משקרים במצח נחושה).. אזרחית שאיכפת לה
    • 12:13
    • 16.12.12

    רק חלק מהתלמידים, היותר טובים שבהם, נבחנו. המורים מצביעים על פערים גדלים וירידה ברמה. ואם הם אומרים הם יודעים. אנחנו נמצאים במידרון חלקלק. אם נאחז בשיפור מדומה החינוך ידרדר מהר יותר. עצוב שיש מי שמיחס לעצמו השגים שאינם קיימים לצד השגים שהם לא לו. עצוב שיש מי שמאמין עדין במערכת בצורה עיוורת. אולי אולי זה נובע מכך שמערכת החינוך לא מלמדת קריאה ביקורתית וכן מאלפת לצייטנות עיוורת. מעל לכל בהצגת הנתונים כפי שמציג אותם סער הוא מעביר מסר שאם משקרים במספיק ביטחון בפומבי וחוזרים על השקר מספיק פעמים הציבור משתכנע... במחשבה שניה אולי אם הילדים שלנו ילמדו טוב את השיעור הזה יהיה להם עתיד מזהיר... הם יגדלו להיות פוליטיקאים...

  •   לנעמה חבקוק
    • 12:59
    • 16.12.12

    אסכים לדבריך רק אם הנבחנים היו קבוצה המייצגת את כלל התלמידים במתאם גבוה; נתון זה עדיין נעלם.

  •   כמה משלמים לך על כל תגובית?  (לת) אירית
    • 13:58
    • 16.12.12

  •   הימין משקר ומשקר עד שהששקר נהיה אמת. כמו בארץ אחרת בתקופה אפלה שלא נעים להזכיר כי יצנזרו אותי  (לת) צבי
    • 14:02
    • 16.12.12

  •   קראתי את דו"ח TIMSS וחשכו עיני. הרמאות שקופה וגלויה לעין כל! אנחנו מופיעים ליד איראן והם כמו כל העולם הביאו למבחן את כל התלמידים פרט לבודדים. אצלנו רבע מהתלמידים לא ניגשו וזה בולט וברור לכולם!  (לת) יוסי
    • 14:50
    • 16.12.12

  •   "כמה משלמים לך על כל תגובית" - הכוונה לתגובה של נעמה אם זה אכן שמה.  (לת) אירית
    • 14:54
    • 16.12.12

  •   צריך להגיש תביעה נגד סער בבית הדין הפלילי הבינלאומי!  (לת) ריקי
    • 17:56
    • 16.12.12

  •   כן, אם נלמד את הילדים היטב איך לשקר הם עוד יגדלו להיות פוליטיקאים. או עיתונאים.  (לת) אחשדרפן
    • 18:03
    • 16.12.12

  •   והבנת הנקרא ??? בושה !!! ד״ר זמירה פרקש
    • 20:05
    • 16.12.12

    התמזל מזלנו ויש אייפון אז הילדים יודעים את סדר האותיות.
    יודעים לשלוח SMS .
    אבל את המשפט ״ לא ניתן לקבוע שישראל השתפרה״ אולי 5 ילדים מתוך מאה ( בכיתה ה׳) ידע להסביר נכון.
    והחמישה הם אלו ששיחדו אותם בטיול לקניון על כל קריאת ספר.
    מכירה מקרוב ולא שמחה בשימחת כבוד השר גדעון סער.

02 They will do all they can to discredit the Netanyahu Government Daisey
  • 05:43
  • 16.12.12

Its about time to show some unity in the Israeli society, do not let international organization put the Israeli Moral and Pride down

03 בכל דבר אפשרי עובדים עלינו
  • 06:03
  • 16.12.12

מדד, נתונים כלכליים, המבחן המדובר, התקווה לעתיד,
מוזמנים להוסיף לרשימה

  •   !  (לת) לפי מה שהם כותבים היינו צריכים להיות יותר גבוה גם במבחנים הקודמים - אז על מה הרעש הגדול ??
    • 12:31
    • 16.12.12

  •   קראתי את הדו"ח של TIMSS וחשכו עיני. אנחנו נמצאים ליד איראן והבושה צורבת. כל המדינות כולל איראן הביאו למבחן את כל התלמידים פרט לאחוזים בודדים ורק אצלנו רבע מהתלמידים לא ניגשו. הרמאות ברורה לכל מי שמסתכל בדו"ח והבושה גדולה!  (לת) יוסי
    • 14:37
    • 16.12.12

  •   יש לך בעיות בהבנת הנקרא - לא נאמר שהיינו צריכים להיות במיקום גבוה יותר במבחנים הקודמים - נאמר שהתוצאות אינן ברות השוואה למבחני העבר. בכל מקרה, גם אם טענתך היתה נכונה ומיקומנו במבחני העבר צריך היה להיות גבוה יותר - הרי שאין כאן שום הישג שצריך להיות מיוחס לפעולותיו של שר החינוך. הרעש הגדול על כך שמשקרים לך פעמיים - שר החינוך מתהדר בהישג לא לו ואז מתברר שגם אין שום הישג.  (לת) אורן
    • 14:43
    • 16.12.12

  •   צפון מתרגמת
    • 15:45
    • 16.12.12

    יש להניח שהוציאו את התרגום לחברה חיצונית (קבלנית) שגרפה סכום נאה ונתנה למרתרגמים גרושים וכך גם התוצאה...
    עוד תחום אפור שהעובדים בו משתכרים שכר רעב ונעשקים ע"י חברות הקבלן המעסיקות אותם....

  •   אורן,מסכים אבל גם אתה פספסת את המסקנה המתבקשת. ניואנסים בתרגום משפיעים על רמת הקושי של הבחינה. בעבר, התרגום נעשה באופן חיצוני. כעת, ע״י יחידת סמך במשרד החינוך המדווחת ישירות לשר החינוך, עם אינטרס שקוף לשפר את התוצאות וכל הדרכים כשרות.  (לת) רון
    • 16:40
    • 16.12.12

  •   התרגום משפר את התוצאות רק כי הוא מאפשר להבין מה כתוב שם. זה אומר שבכל המבחנים הקודמים זה היה כתב חידה בלי קשר לשאלה המתמטית [כן גם במתמטיקה אפשר לצרף טקסט בכאילו עברית שאי אפשר להבין].- אלא אם אתה טועם שהתרגום כלל את התשובות עצמן.  (לת) לא ככה?
    • 08:51
    • 17.12.12

04 מה לעשות ליכוד ...בינוניות ..עיוורון...איוולות .. והכרזות ללא כיסוי!!!! סופר סתם
  • 06:11
  • 16.12.12

בינוניות ...בגלל חוסר הבדיקה היסודית לפניי של הממצאים ולצאת בהכרזות !!עיוורון ... חוסר ראיית הנולד לפעול באילוצים ולא מתוך יוזמה.. והשקעות כספיות בסקטורים שמידת התרומה שלהם לכלכלת ישראל שווה לאפס ..
והכוונה לתמיכה הכספית בסקטור החרדי שאין בהם לימודי ליבה ... כמו כן חוסר הבנה שהכספים הנתרמים לא יוליכו להעצמת הליכוד אלקטוראלית ...
איוולת ... וכי מי יכול לפעול בצורה הזו ולהאמין שהצעירים במדינה המקופחים יצביעו עבורם ...רק הליכוד יכול לפעול כך ואיבוד זה יוליך לאובדנם .. ייתירה מזו דמוגראפית החרדים מתעצמים ואי הפרדת דת ומדינה יחזירו אותנו החרדים לחיי קהילה ולא מדינה משום שהחרדים אינם מאמינים בציונות ...
והכרזות ללא כיסוי ...תראה לי איפה ביביהו נואם כל משפט שיוצא מפיו חסר כיסוי ואינו אמת ... כאילו בחייך ביבי שתוק לפחות ולא תכשל בלשונך ..כי
בכל מקום שאתה מדבר אתה מפסיד לאחרונה ..

  •   עדיין, אנחנו לפני כל מדינות המערב בסקר.אבל לאליטת שייח מוניס זה לא מספיק אם השלטון ימני  (לת) לא סופר אותך. הימני.
    • 08:07
    • 16.12.12

05 פרופגנדה קומוניסטית לכל דבר מבית היצור של רפובליקת בבוסטן השוכנת היכן שקמה פעם מדינת ישראל  (לת) "הישג אדיר - שמש העמים"
  • 06:29
  • 16.12.12

  •   תקרא בעיון את הכתבה ותחשוב טוב באיזה צד הפרופגנדה הקומוניסטית. בשורה התחתונה - מקום שביעי מתוך 42 מדינות כאשר בעבר היינו מקום 24. זה מובהק, וזה במתימטיקה, לא בעיתונאות שכל אחד יכול לכתוב מה שבא לו.  (לת) ערן
    • 12:05
    • 16.12.12

06 איזה מזל שמצאו פיסקה בתחתית הסיכום, אחרת היינו שמחים בשיפור החינוך א ב
  • 07:27
  • 16.12.12

אין ויכוח שישראל שיפרה מאוד את מעמדה ביחס לעולם , קשה להשוות תוצאות
מסקנה ציון מעולה למערכת החינות בממשלה הנוכחית ציון נכשל למערכת החינוך שנוהלה מספר שנים בידי מר״צ
חינוך ילדנו השתפר מדוע להתפתל ולילל

  •   1. זו לא פסקה בתחתית הסיכום. הוציאו את ישראל מהטבלה ההשוואתית של ביצועים לאורך זמן.. 2. התרגום ״המשופר״ הפך את הבחינה לקלה יותר, לכן גם ההשוואה המחמיאה למדינות אחרות מבוססת על תחמון  (לת) רון
    • 20:19
    • 16.12.12

07 אבל ישראל עדיין טובה מכל מדינות אירופה, נכון ?  (לת) עוד נסיון לגמד ההשג
  • 07:38
  • 16.12.12

08 סער, רואים לך! תמרה
  • 07:42
  • 16.12.12

האף שלך גדל!

09 אני לא משתגע על סער ועוד פחות על ביבי אבל תרשו לי להבין. לפני המבחנים האלו התרגום של המבחנים לא היה טוב מספיק כלומר המבחנים הקודמים פגעו בציוני המתלמידים. לשון אחרת, הציונים של המבחנים הקודמים היו צריכים להיות גבוהים יותר אילו נמדדו כהלכה. אז אולי הקפיצה בהשיגי התלמידים לא היתה כל כך גדולה אבל מצד שני החנוך לא היה כל כך גרוע. איך שלא מסתכלים על הענין אין מה לכסח את ביבי ואת משרד החנוך בגלל הסקר. יש מספיק ענינים אחרים.  (לת) ע.ג.
  • 07:53
  • 16.12.12

  •   לא הבנת. הנה 3 עובדות. תסיק את המסקנות לבד. 1. ניואנסים בתרגום משפיעים על רמת הקושי של הבחינה. 2. התרגום במבחנים קודמים נעשה ע״י גוף חיצוני, והפעם ע״י יחידת סמך במשרד החינוך המדווחת ישירות לשר החינוך. 3. במבחנים קודמים לא היתה לIEA כל בעיה עם התרגום. הפעם היתה להם בעיה לכן לא כללו את ההשוואה לעבר בדו״ח... קורא בין השורות
    • 19:06
    • 16.12.12

    המסקנה המתבקשת:
    משרד החינוך תחמן בתרגום באופן שהפך את הבחינה לקלה יותר.
    הארגון הבינלאומי תפס אותנו על חם
    לא היה נתן לפסול את התוצאות של מדינה שלמה מסיבות פוליטיות, לכן פסל את ההשוואה, אבל גם המקום השביעי המכובד מבוסס על תחמון בתרגום, ללא קשר לתוצאות במבחנים קודמים

10 בקיצור - היה עדיך אם ביבי שהוא שר הבריאות, היה מופיע בענין שביתת האחיות במקום בענין הישיגי התלמידים.  (לת) גד
  • 08:08
  • 16.12.12

11 בקיצור,בעבר התוצאות היו מוטות מטה,בגלל תרגום לקוי.  (לת) rubi
  • 08:38
  • 16.12.12

  •   לא רק. בעבר התוצאות היו מוטות בגלל התרגום וגודל קבוצת המדגם. והפעם גם שיחקו עם הסטטיסטיקות של הנתונים אודות אמצעי ההוראה ורמת ההשכלה של המורים.  (לת) לרובי - גם שיקרו
    • 09:21
    • 16.12.12

  •   ככל הנראה אתה צודק, אם אני מצליח להבין את הנקרא. :-)  (לת) אשקלון
    • 09:31
    • 16.12.12

  •   ולכן גזעון סער אינו יכול לייחס את השיפור לעבודה מאומצת שלו. בגלל השיפור ברמת התרגום אי אפשר לדעת האם התלמידים השתפרו או לא. מה שכן מדובר בהישג יפה ברמה הבינלאומית  (לת) שורל
    • 12:44
    • 16.12.12

  •   חבר׳ה, תפעילו את הראש. התרגום בעבר לא היה ״לקוי״. הוא כמעט בוודאות היה אוביקטיבי ומקצועי. בהתחשב בשאר הנתונים שנחשפו (מידור אוכלוסיות חלשות, בחירת נבחנים בפינצטה והכנתם מראש למבחן, אחוז גבוה של נבחנים שלא התייצבו) מסתמנת ם מערכה מאורגנת היטב להשיג תוצאות גבוהות וכל האמצעים כשרים. לפיכך נתן גם להניח שהתרגום ״המשופר״ אינו אלא ניסוח מחדש של השאלות והתשובות האפשריות באופן שמקל על זיהוי התשובות הנכונות. ההוכחה הפשוטה היא בעובדת השיפור ההזוי ממקום 24 למקום 7 תוך 4 שנים  (לת) רון
    • 14:31
    • 16.12.12

12 את רמת בתי הספר בארץ אנו מכירים והשינוי שהוצג אינו מתקבל על הדעת והינו הטעייה שינוי הציון לא הופך את הילד לגאון
  • 08:52
  • 16.12.12

החינוך בארץ ממשיך להפיק לימוד ברמה נמוכה את זאת יודע כל הורה. שנים של בזבוז זמן, ארבעים תלמידים בכיתה, מורים עם הכשרה בינונית שאינם מתעדכנים בשנות השבתון, כל אילה לא יביאו לתחרותיות מתאימה למדינה בעתיד.

ההזנחה של חצי מתלמידי ישראל החרדים והערבים ופטירתם מלימודי הליבה לא תיסלח.

הפתרון של הליכוד לבעייה היא שינוי המבחן לצורך שינוי הציון. ניתן גם לתת לכל תלמידי ישראל ציון מעולה בכל המקצועות, זה לא יביא אותם לידע הנדרש במאה ה-21.

הנהגה שבאופן מכוון מטעה את הציבור תביא אותנו להמשך ההתדרדרות הכלכלית ולהפיכת ישראל למדינת עולם שלישי

13 כל מה שכתבתם טוב ויפה, אבל אם זאת אמת אז גם הכשלונות בעבר אינם משמעותיים וכל כתבות ההשמצה שלכם במשך שנים היו חסרות שחר. מענין שאז לא הסבתם תשומת לבנו להערת השולים המסתורית. האמת היא כמובן שאין חשיבות רבה לבחינות האלה בכלל, ואילו היתה להם חשיבות אז היה בלתי אפשרי לחלוטין לשנות את רמת החינוך בישראל בין לילה, אבל את זה לא תכתבו כי אז משתמע שכשלונות העבר, כביכול, גם הם חסרי שחר, ולא רק "ההצלחה המסחררת" שפורסמה עכשיו.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 08:56
  • 16.12.12

  •   צודק, אבל אז שרת החינוך היתה יולי תמיר אלכס
    • 11:39
    • 16.12.12

    למרות שבחינוך ההשפעות הן ארוכות זמן ולא משנה מי המכהן אלא מי היה קודם ....

  •   בדיוק כך: זה טריפה וזה נבלה גיל ג
    • 11:40
    • 16.12.12

    מצד אחד עומד עיתון הארץ שמחפש בנרות כל בדל מידע שיכול לפגוע בגאווה הלאומית כי גאווה כזו בעיניהם פירושה לאומנות חשוכה. לצורך זה הם מוכנים לקבל ללא סייג עמדות של "פרוייקט 61" של "מרכז מולד" ולוותר על אתיקה עיתונאית.
    מצד שני עומדת מפלגת שלטון שאימצה תרבות יחצנ"ית ותקשורת מסחרית שמתייחסת לחדשות כמו יחצנו"ת.
    כי הרי ללא קשר למבחנים: אין מדינה בעולם שעולה ממקום 22 ל 7 בשנה אחת, זה נוגד את כל הנסיון האנושי 5,000 שנה.

    ומי מפסיד מכל הסיפור: האנשים הנורמטיבים שסה"כ רוצים מינימום אתיקה ואמינות מהשלטון ומהתקשורת.

  •   ההערה רלוונטית רק לעכשיו כיוון שהתרגום השתנה רק בגרסה הנוכחית. אז לא היה למה להפנות את תשומת ליבך חוץ מלקשיי הבנת הנקרא שלך. כמובן גם שיש מספיק מבחנים אחרים שמראים את הרמה הנמוכה בארץ כמו בחינות המיצ"ב ובחינות הבגרות. וכמובן שהפרטת החינוך של ביבי עשתה רק "טוב" ומעמד המורה ממשיך להידרדר הודות למורי הקבלן  (לת) המציאות שהימין אוהב לסובב
    • 12:09
    • 16.12.12

  •   הערת השוליים הופיעה לראשונה לפני כחודש בדו"ח של המבחן מ-2011. והמבחנים יכולים לשמש כדי להשוות בין מדינות למעט אלה שעושות במבחן שימוש לצורכי פרופגנדה בבחירות.  (לת) דמוסתנס
    • 12:52
    • 16.12.12

14 כולנו מכירים את מערכת החינוך, והיא לא השתנתה מהותית ב-4 השנים האחרונות. א
  • 09:01
  • 16.12.12

ההתכוננות למבחנים השתנתה, וכתוצאה מכך ישראל זינקה אך ורק לפי המדד הזה.
איכות המורים עדיין נמוכה מדי, יחסית לעולם.
החרדים לא לומדים מתמטיקה.
ארגוני המורים ומשרד החינוך מסואבים.

  •   דווקא כן, טחנו את הילדים בחשבון ומדעים, ע''ע פרוייקט חותם מורה בחטיבה
    • 11:57
    • 16.12.12

    4 שנים זה המון זמן וכן ניתן לעשות בהן שינוים רבים, כולי תקווה שזו רק התחלה ושזה לא יגמר בשיפור בציונים בלבד, אבל ''אנחנו'' לא אוהבים את ביבי אז למי איכפת מילדי ישראל

  •   כמה משלמים לך על כל תגובית?  (לת) אירית
    • 14:00
    • 16.12.12

15 לכל מי שהוא "פתי מאמין לכל דבר" רותי
  • 09:02
  • 16.12.12

אתם, באמת, מאמינים במה שמספר לנו שר החינוך?????? להגיע להישג כל כך גבוה אחרי שהיינו "על הריצפה"? . אדון סער יודע, בדיוק למי הוא מוכר את השטויות שלו : לעלובי נפש שאפשר למכור להם כל דבר כי רמת ההשכלה שלהם לא יותר גבוהה מההישגים של תלמידי ישראל בעבר.
רוצים , באמת, להצליח? החליפו את המנהיג. החליפו את שר החינוך. תנו למורים לעבוד באווירה שקטה, מכובדת עם מענה כלכלי הולם ואז תראו הישגים אמיתיים ולא כאלה ש"מוכר" לנו אדון סער.

16 בקיצור - לא התגלה שהיה פער בין התרגום הנוכחי לתרגום בעבר אבל מחפשים כל דבר כדי למזער את ההישג האדיר . אם איש מר"צ היה שר החינוך היו חוגגים את ההישג שבעים יום וליל. גועל נפש יהודוני טיפוסי.  (לת) רוברט
  • 09:06
  • 16.12.12

  •   שלום אדון רוברט רותי
    • 12:15
    • 16.12.12

    למקרה ואתה "חדש" בישראל: אחד משרי החינוך הטובים שהיו בישראל היה יוסי שריד, חבר כנסת ממרץ. אגב, במרץ היה גם חבר כנסת החברתי הטוב ביותר, רן כוהן, שדאג לציבור המסכנים חסרי הדיור ולחץ לחוקק חוק הדיור הציבורי, לפיו כספים ממחירת דירות עמידר ישמשו לבניית דירות חדשות למסכנים, אבל קופת הדיור הציבורי ובה מיליונים "נשדדה" על ידי המנהיגות הנוכחית לטובת התנחלויות וישיבות. כדאי מאוד לברר, לפני שכותבים שטויות !!!!!!!!

  •   לפי איזה מדד יוסי שריד היה שר חינוך טוב? מ.כ.
    • 14:46
    • 16.12.12

    לפי הסופרלטיבים ששפכו עליו החברים מ"הארץ"?, מהברנז'ה?, מהשבט הלבן? שריד הוא חלק מחבורה שמוכרזת מצליחה ללא קשר להצלחותיה. וזו דוגמה לרעה החולה הגדולה ביותר שקמה על מדינת ישראל מאז ימי הפלמ"ח. "האמת" היחידה הלגיטימית היא ש" אנשינו הם הטובים, היפים והמצליחים. השאר הם מושחתים, שקרנים, חדלי אישים". ככה גונבי התרנגולות יפי הבלורית והתואר הם רק סוחבים שובבים ונחמדים, ככה "אנשי השלום" הביאו לפה טירור, ככה הצבא המהולל נתפס מדי פעם בקלקלתו (ע"ע מלחמת לבנון השניה), וזאת הסיבה שבמקומות שצריכים מדדים אמיתיים אנחנו נכשלים (ע"ע אולימפיאדה). תואיל הגברת רותי המלינה על "שטויות" של אחרים להביא מדדים אמיתיים להוכחת איכותם של שריד ואחרים.

17 עוד ישראבלוף אריקו
  • 09:06
  • 16.12.12

מה קרה?
עוד ישראבלוף אחד.
לא נורא. אנחנו רגילים.

18 הדרך היחידה שלנו לעלות בדירוג- היא שמדינות אחרות ירדו.... המציאות נושחט
  • 09:20
  • 16.12.12

משרד החינוך לא עשה דבר לשיפור ההישגים- מספיק לנהל שיחה של שתי דקות עם דור ההורים בכדי להבין שגם מהם לא תבוא הישועה- מדינה של אורנגאוטנים אנאלפבתים.

  •   אל תשמיצו את הפרימטים הגדולים אנונימוס
    • 10:11
    • 16.12.12

    אכן, את(ה) דוגמא נאה של אנאלפבית. התגובה שלך מסגירה זאת כבר מתוך קריאת שלשת שורות תגובתך.

19 איזה מאמצים לגמד את השגי משרד החינוך דן
  • 09:22
  • 16.12.12

ייתכן מאוד שהשיפור בתרגום השפיע, אבל יכול מאוד להיות שההשפעה שלו זניחה ושולית. לפי דברי הגוף המקצועי הישראלי לא היתה לו השפעה מכרעת. לכן השגי התלמידים ברי תוקף בהשוואה ל 2007.

גם אם הקפיצה פחות גדולה רואים שיפור. מה שכן מה שנבדק בעבר אולי לא שיקף את רמת התלמידים בצורה טובה. בכל מקרה רואים איפה 80 אחוז מתלמידי ישראל ממוקמים ביחס לעולם המערבי וזו תעודת כבוד.

מקווה שמשרד החינוך לא ינוח על זרי הדפנה מצב החינוך באופן כללי רע ויש לשפר הרבה תחומים.

20 תראו מה גדולה השנאה בעיתון הזה למדינת ישראל ובעיקר לביבי. אילו אם כל העולם מציין את ישראל הרי מיד קמה השנאה ומפילה בכיף את הערכת העולם לחינוך בישראל מפני שבראשו עומד ביבי. מה עמוקה היא השנאה שאליה יפלו יוצריה  (לת) רפאל
  • 09:24
  • 16.12.12

  •   איזה ביבי, המבחנים היו ביוני 2010. ממשלת ביבי נכנסה רק ב2009. מדיניות שר החינוך מחלחלת לאט לאט. בכל השנים בין המבחן של 2007 (שהתרחש ב2006) למבחן של 2011 (שהתרחש ב2010) גדעון סער וביבי היו באופוזיציה.  (לת) זהבית
    • 09:50
    • 16.12.12

  •   לא שנאה כי אם אהבה גדולה לאמת שמנסים להסתיר כל יום  (לת) אביגיל
    • 10:22
    • 16.12.12

  •   רפאל אתה מהאנשים שחיים בבלבול מוחלט לגבי נושא ההערצה שלהם. אתה מזהה את מדינת ישראל עם הליכוד ועם ביבי ועל כן ביקורת עלהם היא ביקורת על המדינה. זאת תופעה ידועה שממנה סובלים לאומנים שנאמנים רק למנהיג שלהם בלי יכולת לראות את המציאות.  (לת) הזקן
    • 10:57
    • 16.12.12

  •   להפך, איזה מאמצים עושים כדי להאדיר הישגים שלא קרו  (לת) יוסי
    • 11:29
    • 16.12.12

  •   לא צריך להיות מתומכי נתניהו ליברמן כדי, כדי להיות מזועזע מהשינאה השופעת של העיתון, ומכמה מכתביו שפשוט קוראים לחורבן המדינה, לקרוא את הס קוראת לעולם להתערב לטובת חבריה מהחמאס.  (לת) האמת??? אהבה בדיחה עצובה
    • 12:23
    • 16.12.12

  •   אין ספק שהארץ מתאמץ יום יום להסתיר את האמת  (לת) פורטונה
    • 12:24
    • 16.12.12

  •   so, don't read this paper. This is the only paper which repports facts. if you don't like them, keep voting for the lier Bibi and the thief Liberman  (לת) pablo
    • 17:30
    • 16.12.12

  •   this is the only paper which reports virtual fats & dopes its virtually thinking readers  (לת) picasso
    • 19:14
    • 16.12.12

21 תחקיר נוסף מאת גוף בלתי מפלגתי ע.ב.
  • 09:44
  • 16.12.12

תחקיר נוסף מאת גוף בלתי מפלגתי מגלה שמתחת לאדמה יש עוד תירוץ שמגמד את ההישג המרשים של מערכת החינוך, ובקצב החפירה הנוכחי חוזה שתגיעו אליו בעוד יומיים. בחיי שזה נהיה מגוחך.

22 איזה כף לנו יהוידע
  • 10:09
  • 16.12.12

יש לנו אפשרות, ובעיקר ידע, להשמיץ את המדינה, את מדינת ישראל.
ההנאה מרובה ומלאה.

  •   איזה כיף לנו 2 גרין
    • 11:10
    • 16.12.12

    אנחנו ממש חזקים בחשבון ושפה....חחח לכו להגיד את זה לבת שלי שנמצאת עם עוד 38 תלמידים בכיתה...

23 מה שחשף הבוקר שמשון שושני ברדיו תם
  • 10:22
  • 16.12.12

בתוכנית הבוקר של קרן נויבך ביקש ד״ר שמשון שושני להגיב על דברי מר צבי צמרת ובין ייתר דבריו אמר ״ תוכנית הלימודים בישראל לא הכילה ילדי שלושים אחוז מהחומר עליו נבחנים תלמידים בארצות המשתתפות במבחן . לאחר שהוא זיהה את הכשל תוקנה תוכנית הלימודים וכך נוצרה קפיצת המדרגה , ועוד הוסיף לפי כך אין לצפות לקפיצות כאלו בעתיד״ לשמוע ולא להאמין , ילדי ישראל נשלחו להיבחן בבחינות בין לאומיות כאשר קברניטי מערכת החינוך אמורים לדעת מה החומר עליו נבחנים וכן כי בארץ חומר זה אינו נילמד ובכל זאת שולחים את הילדים ואת המדינה לבחינה!!!!!!! ועכשיו מספרים לנו על תיגום לא מתאים . מה האמת ?? מי שלח את הילדים להיבחן כשאמור היה לדעת שלא כל החומר נלמד והתרגום לא מתאים??? אלוהים חלם זה כאן

  •   מסתבר שאת היחידה לכתיבת תכניות לימודים בישראל חיסל בזמנו יוסי שריד. כל אותם שרי חינוך מן השמאל שלא היו ערים לתרגום הכושל של הבחינה ואשר בגללה יצא לילדי ישראל שם רע צריכים לתת את הדין. כך או כך יש כאן הישג או שיש קפיצה ברמת הידע המתמטי או שיש סוף סוף הנגשה של בחינה בינלאומית לשפה ולתרבות המקומית. כך או כך יש כאן הישג לליכוד למורת רוחם של המבקשים לראות כשלונות ושמחים לאיד בכל כשלון.  (לת) יוסי שריד- הפריט את החינוך ודרדר
    • 10:48
    • 16.12.12

  •   כל הכבוד לשושני ולשר שהיו אלה שהבינו וקשרו בין התאמת החומר הנלמד לבין החומר עליו נבחנים, וטוב שהכשל של משרד החינוך תוקן, הארץ נוקט בעמדות ק3יצוניות נגד כל דבר שקורא בתקופת נתניהו, והתעלם עקבית בכשלים ובחורבן מערכת החינוך בתקופתה של יולי תמיר,שהעמידה בראש מעיניה את מימוש השקפותיה הפוליטיות בתוך מערכת החינוך  (לת) שושני דיבר אמת
    • 11:32
    • 16.12.12

  •   אולי שושני דיבר על בחינה אחרת, אבל אם תקרא את הדו"ח של טימ"ס תראה שהבחינה מותאמת לחומר הלימוד  (לת) דמוסתנס
    • 12:57
    • 16.12.12

24 אצל ביבי - האמת רק מפריעה לו  (לת) גיל
  • 10:24
  • 16.12.12

25 מקום 7 שקול
  • 10:26
  • 16.12.12

כן בר השוואה,לא בר השוואה,מקום שביעי זה טוב או לא?

26 הבעיה העקרית היא התחמון של משדר החינוך במבחנים האלו המבחן הזה הוא פיקציה
  • 10:28
  • 16.12.12

למי שלא יודע - בחרו מראש מי יבחן ומי לא (רמז - רק תלמידים טובים נבחנו), את התלמידים שנבחנים תרגלו לפני כן באובססיביות, התלמידים החלשים התבקשו שלא להגיע לבית הספר ביום המבחן וכהנה וכהנה. וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון שבמבחן הזה אפשר לבחור איזה בתי ספר יבחנו, וכמובן שלא לקחו בתתי ספר חרדיים ששם הרמה מאד נמוכה.

27 אל תתנו למציאות לבלבל את ביבי  (לת) שרה גיבורת ביבי
  • 10:37
  • 16.12.12

28 מערכת החינוך ומערכת הבריאות לא קורסות. מי שקורס - זה השמאל אכול השנאה והקנאה.  (לת) יהודה
  • 10:44
  • 16.12.12

29 ההסבר הוא שנבחנו רק 26 תלמידים בכל כיתה, איפה השאר אורי
  • 10:54
  • 16.12.12

השר סער לא במקרה לא התפאר בהישג אחר שעולה מנתוני משרד החינוך לפיו הגודל הממוצע של כיתה נבחנת היה 26 תלמידים נמוך בהרבה מהממוצע האמיתי. לכן נעלמו שאר התלמידים? יש להניח כי התלמידים הפחות טובים קיבלו הוראה להישאר בבית.

30 זה ראש ממשלה? זה שר חינוך? שקרנים מעוררי בחילה, שרלטנים שמעוותים תוצאות ורצים לספר לחברה  (לת) שרלטניהו ושות בשירות (הטעיית) הציבור
  • 10:59
  • 16.12.12

31 שר חינוך של רמייה, תחמנות, הסתרה וסילוף! בושה וחרפה!  (לת) אורי
  • 11:01
  • 16.12.12

32 לא כולם צריכים לדעת מתמטיקה, וזה לא הדבר העיקרי בחיים לכולם, בערך לכ-10% מהאוכלוסיה יש ראש מתמטי, ליתר ה-90% אין, והם גם לא צריכים את זה, (ראש מתמטי זאת תכונה מהקוד הגנטי), לכן צריך להשקיע באלה שמסוגלים ללמוד מתמטיקה, כי מהם יצאו המדענים, המהנדסים, ואנשי חשבון וכלכלה, וציון 8 הוא מספיק בשביל רובם לכל מעשיהם בחיים, לכל היתר מספיקה המתמטיקה ברמה של 2 יחידות, ואולי גם פחות. וגם כאן לא לדרוש מהם ציון 10. ציון 6 מספיק די והותר. בשביל ליהיות עורך דין, עיתונאי, רופא מנתח, פוליטיקאי, איש עסקים, פקיד בבנק, חקלאי, סופר, זמר, שחקן קולנוע, חנווני, וכו.. לא צריך מתמטיקה גבוהה, או אפילו בינונית, אפשר להצליח במקצועות ועיסוקים אלה, עם ידע מינמלי בחשבון, חיבור, חיסור, כפל, חילוק, אחוזים, ריבית וכו.. ובגיל 14 או 15 אפשר כבר לגלות למי יש את הכישרון המתמטי, וזה לא אומר שמי שרוצה בכל זאת ליהיות מדען או מהנדס, יש לעצור בעדו, אם הוא מוכן ויכול להתאמץ, שיכנס ללמוד מתמטיקה. ולהפסיק עם ההיסטריה המתמטית, ובעיקר להפסיק לנסות ללמד מתמטיקה מופשטת לילדי הגן. וגם אבריכי המשי לא חייבים בידע מתמטי, אפילו לא בידע בחשבון בסיסי, מכוון שהם חיים כפרזיטים כל ימי חייהם עלי אדמות. בסיכום: אין להמאיס את החיים לילדים שנולדו בלי הכישרון המתמטי, אלא להפך, לעודד אותם, ולהסביר להם שישנם אין סוף תחומים שבהם אפשר להצטיין, ולהתקדם בחיים, וגם ליהיות עיתונאי פרשן לפוליטיקה ולכלכלה ולחינוך או מאייר ב"הארץ", ואפשר גם ליהיות ר"מ או אפילו שר האוצר.  (לת) סולו
  • 11:01
  • 16.12.12

  •   לכולם חשובה פיתוח יכולת חשיבה מדוייקת. בדיוק כמו שלי - כמהנדסת בעלת ראש "ריאלי" חשוב ללמוד הבנת הנקרא ולשון וספרות. אחרת אפשר לשכפל אותנו כמו מכונות.  (לת) מהנדסת
    • 18:04
    • 16.12.12

33 לא כולם צריכים לדעת מתמטיקה, וזה לא הדבר העיקרי בחיים לכולם, בערך לכ-10% מהאוכלוסיה יש ראש מתמטי, ליתר ה-90% אין, והם גם לא צריכים את זה, (ראש מתמטי זאת תכונה מהקוד הגנטי), לכן צריך להשקיע באלה שמסוגלים ללמוד מתמטיקה, כי מהם יצאו המדענים, המהנדסים, ואנשי חשבון וכלכלה, וציון 8 הוא מספיק בשביל רובם לכל מעשיהם בחיים, לכל היתר מספיקה המתמטיקה ברמה של 2 יחידות, ואולי גם פחות. וגם כאן לא לדרוש מהם ציון 10. ציון 6 מספיק די והותר. בשביל ליהיות עורך דין, עיתונאי, רופא מנתח, פוליטיקאי, איש עסקים, פקיד בבנק, חקלאי, סופר, זמר, שחקן קולנוע, חנווני, וכו.. לא צריך מתמטיקה גבוהה, או אפילו בינונית, אפשר להצליח במקצועות ועיסוקים אלה, עם ידע מינמלי בחשבון, חיבור, חיסור, כפל, חילוק, אחוזים, ריבית וכו.. ובגיל 14 או 15 אפשר כבר לגלות למי יש את הכישרון המתמטי, וזה לא אומר שמי שרוצה בכל זאת ליהיות מדען או מהנדס, יש לעצור בעדו, אם הוא מוכן ויכול להתאמץ, שיכנס ללמוד מתמטיקה. ולהפסיק עם ההיסטריה המתמטית, ובעיקר להפסיק לנסות ללמד מתמטיקה מופשטת לילדי הגן. וגם אבריכי המשי לא חייבים בידע מתמטי, אפילו לא בידע בחשבון בסיסי, מכוון שהם חיים כפרזיטים כל ימי חייהם עלי אדמות. בסיכום: אין להמאיס את החיים לילדים שנולדו בלי הכישרון המתמטי, אלא להפך, לעודד אותם, ולהסביר להם שישנם אין סוף תחומים שבהם אפשר להצטיין, ולהתקדם בחיים, וגם ליהיות עיתונאי פרשן לפוליטיקה ולכלכלה ולחינוך או מאייר ב"הארץ", ואפשר גם ליהיות ר"מ או אפילו שר האוצר.  (לת) סולו
  • 11:01
  • 16.12.12

34 הכל דבש . מחירי הדירות ירדו , התחבורה הציבורית פנטסטית , הילדים מנומסים , אין פערים חברתיים , האלימות בירידה . אין - אין מלים . המצב בקיסריה ובמגדלי תל אביב לא היה כה נפלא מעולם .  (לת) ביבי גלילי
  • 11:02
  • 16.12.12

35 מעניין מה היה הציונים של ביבי וסהר אם הם היו ניגשים למבחנים?  (לת) הואשואל
  • 11:04
  • 16.12.12

36 חשבתם שסער התחיל לומר אמת ? טעיתם !  (לת) ע.הלל
  • 11:08
  • 16.12.12

37 מיצב צבי מיפו
  • 11:12
  • 16.12.12

גם הבת שלי לקחה בזה חלק. זו בושה המדינה הכינה אותם למבחן! גם על חשבון לימודים אחרים. אחרי המבחן הכל חזר לקדמות תלמידנו יוצאים מבית הפר ללא יסודות בכימיה ופיזיקה בסיפרות ובתנ״ך,עם ידע מזערי בהיסטוריה וגאוגרפיה. כללית אנו יוצרים דור של בורים עם ידע למקצוע מסוים, בלי הבנה בסיסת בנושאים אחרים, בקיצור דור פועלים בור לשרות האוליגרכיה, יופי!!!!

38 העיקר שביבי וסער מדושני עונג!! כמו תמיד בליכוד-העיקר הפוזה!!!!  (לת) בני
  • 11:13
  • 16.12.12

39 תוצאות המבחן הן יחסיות, כלומר אנו במרום 7 במטמטיקה בעולם ללא כל קשר האם יש שיפור או אין... אזרח
  • 11:16
  • 16.12.12

מאז שתמיר הפסיקה להיות שרת החינוך מתקיים שיפור מתמיד. אני כאב לילדים בגילאים שונים יכול להעיד, שמספר השעות של מתמטיקה ומדעים פשוט הוכפל. בעבר לא היו מסיימים את ספר הלימוד במהלך שנת הלימודים, היום מסיימים את אותו הספר לפני סוף שנת הלימודים (באותו בית הספר). וזה אומר הרבה, ולכן גם התוצאות.

  •   אם אתה אב אז אתה אמור גם לדעת שהכינו את הילדים במיוחד לבחינות הללו כמו שמכינים בקורס לפסיכומטרי, ושהעיפו גם 22% מהילדים ה"מתקשים" כדי שהתוצאות יהיו גבוהות יותר. אצל רוב המדינות אחוז הלא משתתפים עמד על 5%, אז תעשה לבד את החשבון אם מערכת החינוך הצליחה ללמד אותך משהו  (לת) הגיע הזמן להתעורר למציאות הכואבת כדי שניתן יהיה לשנות אותה
    • 12:14
    • 16.12.12

  •   כדאי שתצביע על מקור הנתונים, להמציא אפשר כל דבר העיקר שיתאים לתפיסת העולם הפוליטית שלך  (לת) נא רשום כתובת לנתונים
    • 13:24
    • 16.12.12

  •   ה-22% שלא השתתפו אלו החרדים שלא השתתפו גם במבחנים הקודמים. כך שמדובר באותם נתוני פתיחה  (לת) יי
    • 22:05
    • 16.12.12

40 ןכל "התחקיר" המפוקפק הזה הוא כדי לא לפרגן ? מה קרה השתפרנו מעט אפשר להגיד כל הכבוד למורים !!!!!  (לת) הטייס
  • 11:17
  • 16.12.12

41 מה שבטוח: המיקום הנוכחי הוא בלתי מעורער. חוזר - בלתי מעורער. רק ההשוואה היחסית לעבר איננה אפשרית, ובטלה. היכן זה ממקם את קלגסיי החינוך השמאלני המתלהמים בחיפושי כישלון? במקום היאה להם: פח האשפה של השונאים. כולל קרן נויבך שממנה עשה שושני הבוקר בתוכניתה חוכא ואיטלולא כשהוכיח שהיא מאגר של בורות ושיסוי עיוור.  (לת) אינפיניטי
  • 11:26
  • 16.12.12

  •   ממש לא. חוזר, ממש לא. ברור שאופן התרגום משפיע על רמת הקושי של המבחנים. בעבר היה גוף בלתי תלוי שתרגם. עכשיו, יש גוף שהוא חלק ממשרד החינוך עם אינטרס שקוף להקל על הנבחנים.  (לת) רון
    • 14:46
    • 16.12.12

  •   "לא מעורערת" העובדה שחרדים וערבים לא נכללו במבחן. זה כמו לשקול בן אדם בלי הרגליים שלו ולהגיד שהוא הצליח בדיאטה או שתמיד היה רזה אטה  (לת) רחל
    • 15:17
    • 16.12.12

  •   הערבים השתתפו (והציונים שלהם אכן נמוכים יותר למרות שגם שם חלה השתפרות לעומת שנים קודמות). החרדים לא לומדים מתמטיקה (לצערינו) ולכן אי אפשר לבחון אותם על משהו שלא לומדים כלל, מה שכן אם הם כן היו נבחנים הם היו מושכים את הציונים בקריאה והבנת הנקרא למעלה ומעלים את ישראל בדרוג הזה  (לת) יי
    • 22:09
    • 16.12.12

42 נתניהו חיי בעולם שכולו מציאות מדומה; אין משהו עלוב יותר מפוליטיקאי שצריך להמציא הישגי מעשיות - פשוט פתטי  (לת) ישראל
  • 11:32
  • 16.12.12

43 חוץ מיח"צנות לעצמו וטיולים למשיחיים בחברון, גדעון סער עושה משהו בחינוך?  (לת) אבי
  • 11:40
  • 16.12.12

44 לא צריך מבחן לדעת שגודל פה דור של ארסים חסרי תקנה  (לת) דיין
  • 11:42
  • 16.12.12

45 מסתבר שסער שוב מנסה לגזור ע"ג ילדנו חוה
  • 11:44
  • 16.12.12

התברר גם שנבחרו בתי ספר מסוימים ותלמידים מסוימים (החזקים ביותר) ואותם העבירו טירונות למידה כדי שיצליחו בבחינות. על זה העידו תלמידים ומורים כאחד. זה דומה להצהרות של שטייניץ ושר העל הכלכלי כי מצבנו לא היה טוב יותר. או שר החוץ שטוען שיחסנו עם מדינות העולם מ ע ו ל ה. אז למה אנחנו מצפים. ממש מיאש.

46 Read the f****** article before you comment. IAE said Israel is #7, which is good, even Excelent. They also said it is impossible to compare. They did not say Israel is NOT #7. I'm sure the pupils level is much higher then the avarage talk-backer level here.  (לת) Guy Horn
  • 11:45
  • 16.12.12

47 לא נורא - מצביעי הימין אוכלים כל צפרדע אמיל
  • 11:46
  • 16.12.12

גם לזה יוציאו תעודת כשרות.

48 "ההישגים " של הנוער בישראל אמורים להקרין על "הנאורות " של מנהיגנו .  (לת) הונאה מכוונת
  • 11:49
  • 16.12.12

49 בקיצור מכאן יש רק להוכיח שישראל הייתה טובה גם בעבר ולא כמו שהעיתונות ניסתה להציג זאת האמת
  • 11:49
  • 16.12.12

ולכן אין להמעיט בהישג הנוכחי בכלל

50 כל טיפש מבין שלא ניתן בטווח זמן כה קצר לצמצצם פערים כה גדולים.מתמטיקה והגיון פשוט יסבירו את המצב  (לת) סער מתהדר בנוצות לא לו
  • 11:56
  • 16.12.12

  •   לא ניתן? באמת? תמיר
    • 13:42
    • 16.12.12

    עזבתי את התיכון בגיל 14. חלק מהבגרויות עשיתי לבד, חלק בקורסים פרטיים לפני/בזמן/לאחר הצבא.

    לקח לי כארבעה חודשים בגיל 17 לסיים בגרות במתמטיקה עם 95, כאשר הידע האחרון שלי היה ברמת כהקבצה ב' בכיתה ח'.

51 למה לרדת לפרטים קטנים , להסתכל בגדול ולבלבל את הציבור!!!!  (לת) גדעון ביבי
  • 11:58
  • 16.12.12

52 מקום שביעי הוא הישג נהדר!!! יעקב
  • 12:02
  • 16.12.12

מקום שביעי הוא הישג נהדר - יש לברך עליו. גם אם אי אפשר להשוות על מבחני העבר.

53 יש הישג , למה מנסים למזער אותו? דוד
  • 12:03
  • 16.12.12

זה מה שאנחנו ישראלים.. אנחנו יודעים שמערכת החינוך רקובה, אבל גם אם תוצאות מזויפות למה למהר לקטול במקום לעודד?

54 מאמר מגוחך ושקוף שכל כוונתו לנגח את ממשלת ישראל למרות הישג יפה ברמה הבינלאומית ערן
  • 12:04
  • 16.12.12

הטיעון שלא ניתן להשוות הוא אולי רלבנטי לו היה מדובר בעליה מהמקום ה-24 למקום ה-21, אבל עליה מהמקום ה-24 למקום השביעי היא מובהקת, אלא אם המבחן הפעם לא היה במתימטיקה, אלא בזימרה, או תרבות הרנסאנס.

זה מזכיר את הבדיחה מתקופת המלחמה הקרה על אמריקאי ורוסי שהתחרו בריצה והאמריקאי ניצח. ברוסיה פרסמו שהרוסי הגיע שני והאמריקאי במקום הלפני-אחרון. רק שהפעם זו לו בדיחה. זה מתפרסם בעיתון שקורא השכם והערב על הסכנה לחופש הביטוי ובעצמו מתנהל קצת כמו העיתונות של רוסיה הקומוניסטית.

מדהים עד כמה השנאה יכולה להעביר את טלילה נשר על דעתה, מדהים שהעורך מפרסם גבב שטויות כזה ומדהים שהוא נותן לו כותרת ראשית.

55 אומרים לתלמידים חלשים לא להגיע ביום הבחינה. בנוסף מורים מסייעים במהלך המבחן!!! דודו
  • 12:05
  • 16.12.12

מרמים בעיקר את עצמנו.

  •   את זה עשו תמיד והתוצאות היו נמוכות, לעומת זאת עיתון הארץ טוען שיש להכלילי בנבחנים את החינוך המיוחד, בכל אירופה 60% מהתלמידים מופנים לחינוך הטכנולוגי או שוליות וכלל לא מגיעי מגיעים לכיתות העיוניות  (לת) מי שיודע
    • 12:39
    • 16.12.12

56 ביבי אני לא מאמין לו וגם סער המתעתע במדיני ובנשים  (לת) שרה
  • 12:09
  • 16.12.12

57 שר החינוך לא יתן לאמת להפריע לו.  (לת) שטוקס
  • 12:10
  • 16.12.12

58 תפסתם אותם, אה? שהיה מנוי
  • 12:15
  • 16.12.12

לא ייאמן איזה נודניקים אתם, עיתון הארץ. תחליפו כבר את המשקפיים! נמאסה העויינות שלכם! משהו, משהו טוב אחד אתם לא מצליחים למצוא במדינה הזו? כמה רוע יש בכם!!!

59 היום מקום 7 זה ברור אז כבר כל הכבוד! גם אם לא ניתן להשוות באופן מדויק אחד לאחד יש שיפור יפה ויש להמשיך בכך! מדוע הרצון לגמד ההישג?  (לת) עפר
  • 12:16
  • 16.12.12

60 למה לשון הכתבה מפותלת כל כך? מה כל כך מסובך? יש כאן סיפור מדהים בפשטותו של הונאה במבחן זכי חלטורה
  • 12:17
  • 16.12.12

למה לשון הכתבה מפותלת? מה כל כך מסובך? יש כאן סיפור מדהים בפשטותו של הונאה במבחן.

ראמ"ה דרשה וקיבלה את המבחנים לידיה טרם מועד הבחינה (לצורך "שיפור התרגום" כמובן) בהפרש זמן ניכר שיאפשר להם להשלים לכאורה את עבודת התרגום. תוכן המבחן "דלף" למערכת וזו לא ביזבזה זמן.

לארגון IEA לא נותרה ברירה. אם היה מסרב לבקשת ראמ"ה, אייב פוקסמן מהליגה להשמצת הגויים היה מכניס את סרובם לרשימת הארועים האנטישמיים של אותה השנה (וגם מודה להם על תרומתם כי לכמות יש משמעות) כי מה כבר ביקשנו?

"מה כבר ביקשנו?! מדליה ביקשנו?! לנצח?! 9 מטר פור זה הכל! מה התענוג שלו להשפיל?" (החמישייה הקאמרית במערכון "פלדרמאוס באולימפיאדה").

http://www.youtube.com/watch?v=HEedHjsKZJs

  •   זכי חלטורה, זאת האשמה חמורה "תוכן המבחן "דלף" למערכת וזו לא ביזבזה זמן" יש למישהו הוכחה לכך ? ברצינות !  (לת) האם זאת השמצה, השערה ? או יש לך סימוכין ?
    • 14:34
    • 16.12.12

  •   תגובתך אבסורדית כמו הפרשה עצמה, אבל יש משהו בדברייך. זכי חלטורה
    • 20:41
    • 16.12.12

    במקום "תוכן המבחן דלף למערכת וזו לא ביזבזה זמן" קרא: תכני המבחנים הופצו למערכת וזו התארגנה בהתאם. זה נשמע יותר טוב לאוזן האיסטניסית.

    זאת ועוד; כדרכם בקודש במבחני המיצ"ב, סוכני המערכת הורו לתלמידים חלשים שלא לבוא לבית הספר ביום המבחן, והשאלה הנשאלת היא האם הדג מסריח מהזנב או מהראש דהיינו, האם המערכת נגררת אחרי הנהלות בתי הספר בהדפסת דפוסי התנהלות מושחתים ובעיקר משחיתים, או להיפך, אבל מי שואל?

    מילא הפארסה, לפני שנים עוד שאלנו לאן נוליך את הבושה, היום כבר לא שואלים כי לא מנסים אפילו להסתיר. הבושה פתחה צעד והלכה מעצמה, והפארסה נישאת בגאון לפני המחנה.

61 אפשר להסתיר עובדות ולהציג כאילו "היתה קפיצה גדולה בהיישיגים" כשבעצם כל מה שהיה פשוט תרגמו את הבחינה בצורה טובה. לא קפיצה ביכולת התלמידים ולא ציפורים. שר החינוך העביר את המסר הברור לתלמידים עליכם ללמוד כיצד לבלף בהצגת נושא כך תוכלו לרשום "קפיצת מדרגה" בהישגים.  (לת) איך אסביר עתה לתלמידים שהצהרת השר היתה תיחמון ובלוף ? ולא היתה קפיצה גדולה ביכולת התלמידים.
  • 12:18
  • 16.12.12

62 הארץ, אם אי אפשר להשוות את המקום השביעי בו אנו היום, משמע בעבר היינו במקום הרבה יותר טוב, ואתם מרחתם אותנו.  (לת) אליעזר בן יהודה
  • 12:20
  • 16.12.12

63 זה פשוט: (1) התרגום הטוב מציב את ישראל במקום טוב. - זה נכון. (2) היתה קפיצת מדרגה ביכולת התלמידים- זה לא נכון, זה שקר שהפיץ שר החינוך וראש הממשלה  (לת) .לה היתה קפיצת מדרגה ביכולת התלמידים=ראש הממשלה והשר פשוט שיקרו
  • 12:21
  • 16.12.12

64 אח יביביעעע עבדתם עלי עוד פעם אוזזזזזזז  (לת) סלאח שבאתי
  • 12:26
  • 16.12.12

65 גם אני ליכודניק אהבל מישתטח קברים אנאלפבית  (לת) סלאח שבאתי
  • 12:27
  • 16.12.12

66 שקר אחד גדול דורון
  • 12:30
  • 16.12.12

החינוך בישראל לא מאפשר שיפור מהיר כזה.

67 הנדסה פיננסית תמיליאה
  • 12:34
  • 16.12.12

כמה זמן הביבי וחבובותיו יזרו חול על עיננו. אם זאת לא תרמית, אז מה כן? אח"כ מתפלאים שבעלי שליטה בחברות ציבוריות מהנדסים דוחות כספיים, מה ההבדל? בשני המקרים מדובר בהנדסת הישגים...פה היא פיננסית ופה היא שלטונית, רק שהפעם לא מדובר בכמה מיליונים, מדובר בהשכלת ילדינו..אין ספק, הציבור מטומטם ולכן הוא ישלם

68 שוב, נתניהו היה הראשון שהבין, הביא את הסופר טנקר והראה לגויים.  (לת) שמשון
  • 12:41
  • 16.12.12

69 הבנת הנקרא: אכן, מקוםנו במקום השביעי. השאלה היא מדוע קפצנו מ 27 ל 7 . ראש הממשלה ושר החינוך אמרו שזה בגלל שיפור משמעותי ביכולת התלמידים. האמת היא שזה קרה בגלל תירגום טוב של הבחינה. מסקנה: הקפיצה אינה בגלל שיפור ביכולת ולכן ראש הממשלה והשר שיקרו לציבור  (לת) עבדו עלינו בעינים שני אלה. הראו דגמא יפה לתלמידים איך משקרים
  • 12:43
  • 16.12.12

70 how much lies can we still cope with? BB is not trustworthy at all and still, like in the famous song by Pablo
  • 12:44
  • 16.12.12

Shalom Hanoch, the public is stupid and the public will pay (ha'tzibur metumtam, ha'tzibur ieshalem)
so sad that no rational argument can set hold, only emotional extremism blurring the reality

71 פוליטיקאים הם אנשים מגוחכים ופאתטים. מי שצריך למכור שקרים כל הזמן כדי לשמור על עבודתו הוא אדם אומלל  (לת) מגחך
  • 12:46
  • 16.12.12

72 קומבינטורים ומסנני מידע מדווחים דיוחי שקר על הישגים הבדויים למשרד החינוך יוסי רביבו
  • 12:53
  • 16.12.12

שבעצמו מנוהל ע"י פוליטיקאים וסוחרים במידע ציבורי המטים אמיתות לטובת פוליטיקה בלבד.

בתאריך 25.8.08 הוכיח עיתון שהיה בבעולתי, פוקוס שמו, כי 26 ראשי רשויות האכילו בלוקש ענק את ידיעות אחרונות שלא היה במיטבו באותם יום בלשון המעטה. כי אצה דרכו להאדיר דיווחי פוליטיים מול פניהם של מאות אלפי קוראים תמימים בתום פרסום דירוג חסר בסיס עובדתי .

בתאריך 5.8.08 תחת הכותרת "איפה הכי כדאי ללמוד" הקפיץ ידיעות אחרונות 26 ישובים בטבלת הישגי הבגרויות. רעננה קפצה בעיתון הנפוץ למקום 1 חרף שמקומה הראוי לפי אחוזי הצלחה היה 7, תלמידי תל-אביב קפצו למקום 6 יחד עם חיפה. בפועל מקומה של תל אביב היה 35 וחיפה שאחוזי ההצלחה שלה היו נמוכים מתל אביב, הייתה ראויה למקום 48. העיר בה אני גר, (טירת כרמל), קפצה למקום 9 הישר מהמקום ה-60. בעוד לשפרעם הוענקה תעודת הצטיינות בקפיצת שווא, ממקום ה-82 למקום ה-13.

מי שנשען על דיווחיהם של ראשי הרשויות הגדולות והישובים הקטנים בארץ שם את מוחו על קרן הצבי. הדיוחים על השקעות אינם אמינים שלא לומר מוטים. ראש ראשות שרוצה לבדוק מהו התוצר הסופי והמוגמר של החינוך בעירו- מוטב לו לבחון כמה סטודנטים שלחה מערכת שלו בכל שנה. עובדתית החינוך בארץ גרוע בלי קשר להשוואות בעולם. ככל שהתלמיד עולה כיתות ומתבגר, כך יורדים הישגיו. על המורים במדינת ישראל כולה, מורים חסרי אונים שנמאים בתחתית סולם העדפותיו של ביבי - נכפה לקבל לידיו אוצרות בלומים ולהשתדל לכרסם ביכולותם כמה שפחות

נראה את ביבי וסער מנפנפים ברף הגבוה או מודים בתהום אליו נחתו עד היום, מי שנבנחו במבחני מיצ"ב (ר"ת: מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית), בשנת 1996 עת בנימין נתניהו מונה לראש הממשלה ובלי ספק התפאר בהשקעה עתידית בחינוך ילדינו ?...
וזאת מבלי להזכיר את סיפורן העגום של ההשקעות בחינוך. כביש שנסלל ליד בית הספר ומשמש בעיקר את האולוסיה הבוגרת מוכנס כחלק מההשקה בחינוך. נטו השקעה בחינוך הילד אינה מהווה 10% מסך ההשקעות הנלוות.
זהו מספר הטלפון שלי 0722313607

כל נתון שנכתב כאן מוכח. אפילו הטלפון...

73 החרדים ובני המיעוטים הם במילא לא המדד לרוב המדינה אליהו קדום
  • 12:55
  • 16.12.12

אז על מה הכעס הגדול? בכל מדינה מתוקנת המיעוטים לא מייצגים את הרוב.

74 שלטון הימין - מדינת פלקל, גשר המכביה. שקרים ועוד שקרים. תשאלו את הילדים שנבחרו, כן נבחרו, כדי להשתתף בבחינה. תשאלו את מי שנשאר בבית. יושרה - לא בבית ספרנו ועל הסיפורים הדמיוניים שאנו מספרים לעצמנו עוד נאכל הרבה סרטים. נו טוב, רשימת ליברמן הנגבי וסער.  (לת) סער - האמת והאגדה.
  • 12:55
  • 16.12.12

75 סער צודק לינה אסף
  • 12:56
  • 16.12.12

בכל מדינה מתוקנת מתייחסים לרוב ובגלל איזה רבע קטן שלא נבחן אתם הופכים את הקערה על פיה??

76 כל הכבוד לתלמידי ישראל ולגדעון סער! שני אוליאל
  • 12:58
  • 16.12.12

שיפר את מעמדם של התלמידים, אל תיכנסו לקטנות זה כל כך קטנוני!

77 כל כתבה כזאת רק מדברנת עוד חברים שלי להצביע לנתניהו דן בר-תיר
  • 12:59
  • 16.12.12

אתם לא מבינים שההסתה השמאלנית הפרועה תפעל נגדכם כבומרנג?!

78 ישר כוח לסער והליכוד! רויטל עזרן
  • 13:01
  • 16.12.12

רוב התלמידים הראו הצטיינות, אין מה להיתפס למיעוטים הקטנים. בכל מדינה יש נתנוים פחות טובים של מיעוטים,זה זניח.

79 גם פה יאשימו את השמאלנים, כי השנאה מעוורת  (לת) דורון
  • 13:03
  • 16.12.12

80 למי להאמין :לפולטיקאי גדעון סהר או לאנשי מקצוע? הבחירה פשוטה  (לת) מאמין למי שחסר אינטרסים
  • 13:09
  • 16.12.12

81 if it walks like a ducj, squacks like a duck and looks like a duck - it's a duck תפסיקו לחפש פגמים - תנו כבוד היכן שמגיע
  • 13:11
  • 16.12.12

בתרגום לעברית - אם זה הולך ומתנדנד כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, ונראה כמו ברווז - אז זה ברווז!! מקום שביעי זהו שיפור לעומת מה שחשבנו - כלומר, שיפור. לא זכורה לי כתבה של טלילה נשר, או של כל כתב אחר בהארץ, בה נטען כי מקומנו הריאלי הוא שביעי כאשר יצאנו במקום העשרים ושתיים בפעם שעברה. אבל מה זה חשוב? מקום שביעי הוא מקום מכובד - נקודה. רות סוף. רדו מהעץ ותנו כבוד לתלמידים, למורים, ולמשרד החינוך.

82 בעיני דווקא מוצא חן כזה מבחן בין-לאומי, גמיש, חלקלק וניתן להתאמה כצורכי המערכת.. אבל למה רק בחינוך? מה למשל עם בריאות (לפי מ"ר שטח אישפוז כולל מסדרונות), או דיור בר-השגה (כולל על הנייר, בהצהרות, בוועדות, וכפוף למעטפות)?  (לת) מורה קבלן.
  • 13:12
  • 16.12.12

83 הקינאה והשנאה אוכלים את כל מי שממזער את הישיגי תלמידי ישראל . סבאלו
  • 13:13
  • 16.12.12

תשאלו את אותם מקנאים ומלעיזים , מה היו אומרים אילו התוצאות היו הפוכות , והיו מראות ירידה ברמת תוצאות הבחינות לעומת השנה שעברה? היו צולבים את שר החינוך.
נניח שההשוואה לשנים קודמות אינהנכונה. אבל ההשוואה למדינות העולם שהשתתפו במבחנים הללו, בשנה זו מראה שיפור עצום.
אז על מה ההלעזה .
מגיע כל הכבוד לשר החינוך, למערכת החינוך ולתלמידים.

  •   יש לך קושי בהבנת הנקרא ? רמת התלמידים לא השתפרה ! נתנו להם מבחן מתורגם היטב ! ההישגים טובים כמו שהיו בעבר !  (לת) ביבי הודיע על שיפור ברמת התלמידים . זה השקר ! תנסה להבין. לא היה כל שיפור ברמת התלמידים !
    • 14:41
    • 16.12.12

  •   למגיב שמתעקש שזה שקר, את באמת מאמין לעצמך? עצוב כמה אנשים מוכנים לשקר לעצמם, יש הישג -כן, קשה להאמין לגודלו אבל הישג קיים  (לת) יי
    • 22:21
    • 16.12.12

84 ולקומבינות לא תהא תקומה בארץ . תודה לארגון הבינלאומי שהורי מסך
  • 13:15
  • 16.12.12

כמה עלוב .רצו להתהדר בנוצות לא להם.איזו בדיחה .לא משקיעים דבר,הכל סיפורים,המוטיבציה של המורים רק ירדה ,עם העמסת 40 שעות של הוראה ושהות ..ומצפים שהצבור יאמין להם על קפיצות אולימפיות.כמו שנאמר.- הכל חרטא

85 Read the trport in the net - Bibi is Israblof Guy
  • 13:16
  • 16.12.12

http://timss.bc.edu/timss2011/downloads/T11_IR_M_AppendixC.pdf

86 מה זה משנה אם הם מקום ראשון ביקום בכל תחומי המדעים? הם עדיין ישראלים בהמות  (לת) עמזלג
  • 13:17
  • 16.12.12

87 אין לי מושג מה אתם רוצים. בא לקלל ויצא מברך
  • 13:22
  • 16.12.12

בואו נניח שאכן אי אפשר להשוות בין הבחינה ב-2007 לבחינה ב-2011, בגלל ענייני תרגום.
מעולה.
המסקנה היא ש:
גם במבחן הקודם התוצאות היו יכולות להיות הרבה יותר טובות, אבל בגלל תרגום לוקה בחסר, התלמידים הישראלים כשלו(רק מקום 24).
הרי אתם לא אומרים שהתוצאות לא נכונות(הווה אומר, מקום 7 כיום, לעומת 24 בפעם שעברה), אלא אתם רק אומרים שאי אפשר להשוות בין התוצאות, בגלל התרגום.
אין מחלוקת על התוצאות, יש מחלוקת על ההשוואה של התרגומים בין שתי הבחינות האחרונות.
בכל מקרה, מקום 7, הוא מקום מעולה, ואם היו בעיות בתרגום בפעם שעברה, אז כניראה שישראל לא הייתה במקום 24, אלא במקום גבוה יותר, גם בפעם שעברה...

88 תעמולת בחירות מבית היוצר של סער את ביבי א.
  • 13:22
  • 16.12.12

גועל נפש...מושחתים עופו הבייתה

89 ואם התרגום היה חרא על זה לא צריך להאשים את יולי נמיר !! (הטעות במקור ) אנחנו בכיוון הנכון והמקטינים מההישג לא יודעים לפרגן !!  (לת) יוסי
  • 13:22
  • 16.12.12

90 זריך לאשר 100 יח"ד בשטח ex כדי לתת תשובה הולמת על ההערה הניבזית בתחתית עמוד 422  (לת) אדר
  • 13:27
  • 16.12.12

91 לכל המתלוננים על "מזעור ההישג" ועל האנטישמיות של הארץ אורי
  • 13:31
  • 16.12.12

אתם מזכירים בתמימותכם נער צעיר מהקומסומול שקורא בשקיקה את פראבדה. אני מציע לכם לבדוק בעצמכם את תוצאות מבחן המיצ"ב במתמטיקה של 2012. תלמידי כיתות ח' הדרדרו בהישגיהם, לאחר כמה שנים של דשדוש במקום עם עלייה קלה. אז שמישהו יסביר לי, כיצד תלמידי ישראל עומדים במקום או נסוגים ביחס לעצמם, אך משתפרים בצורה מדהימה וחסרת תקדים ביחס לעולם?

92 נראה לי שההתפארות של שר החינוך היתה מנופחת והביטול מארגני המבחן הוא סוחף מדי. י.
  • 13:33
  • 16.12.12

סביר להניח שהיה שיפור במבחנים.
צריך לקוות שזה שיפור אמיתי אצל חתך גדול של תלמידים.

93 בסה"כ כל המאמץ הזה הוא כדי להגיד "אנחנו בסדר, אין צורך להשקיע מעבר למה שמשקיעים, תקציב נוסף למשרד החינוך הוא בזבוז ואפשר להפנות אותו למשרדים אחרים". אם באמת רוצים לשפר ולהשתפר, צריך לבחון מדגם מייצג של האוכלוסיה (בלי הכנות) ולהשתמש בתוצאות ככלי כדי לדעת במה להשקיע. וכל זה בלי קשר להישגים במדינות אחרות.  (לת) איש
  • 13:35
  • 16.12.12

94 היתרון בליכודניק הוא שתוכל להוציא ממנו על תירוץ או הסבר אפשרי, הוא רק צריך להשתכנע שאתה נגדו, כדי להיות אוטומטית בעד ההיפך. החינוך בארץ רע? מה פתאום, הוא נפלא!  (לת) למי אכפת החינוך... העיקר שיו"ר ועד העובדים שלך הוא גם חבר כנסת
  • 13:37
  • 16.12.12

95 למה לא מדברים על זה שהוציאו 22% מתלמידי ישראל מהמדגם? כנסו ותשכילו תלמיד לשעבר
  • 13:38
  • 16.12.12

שלום לכולם- אם אתם באמת מתעניינים ורוצים לדעת- פשוט תיגשו לדוח ותקראו- זה מפורסם באינטרנט. וכשאתם עושים זאת, אל תתעצלו לגשת להערות השוליים שכתובות ליד ״israel״ וגם אל תתעצלו לגשת להערות שההערות שולחות אליהן. שם תגלו שהמדינה הוצי מהמדגם 21.4 אחוז מתלמידי ישראל מהמדגם (כנראה אוכלוסיות חלשות) כאשר הארגון מתיר להוציא עד 22% מהמדגם- ישראל הלכה על המקסימום. בנוסף, לשם השוואה, שאר המדינות הוציאו בין 0-5% מאוכלוסיית התלמידים מהמדגם. אז שיפסיקו למרוח אותנו ולשקר לנו בפרצוץ. ואתם- אם נמאס לכם להקשיב לשקרים שמאכילים אותנו- הכל פתוח ברשת.. יום טוב

96 אפשר בבקשה לקבל דוגמאות לתרגום הקודם והנוכחי?  (לת) תפקיד העיתונות
  • 13:41
  • 16.12.12

97 ממש תקשורת ב"מיטבה". איזה תחקיר. "מתאים" לכותרת הראשית.  (לת) גיא
  • 13:44
  • 16.12.12

98 שקרי סער תלמידי
  • 13:48
  • 16.12.12

סער מציין את השגי תלמידי ישראל אבל בעצם מנצל זאת כתעמולה שקרית לטובת עצמו ולקידום מעמדו הפוליטי.שקרים לא יעזרו לו . הוא עוד מנהיג מפלסטיק פרי הבאושים מבית היוצר של סניפי הליכוד שחוץ מלברבר עוד לא עשה דבר בחייו.

99 אלה מעשים פליליים, מה שגדעון סער עשה כאן הוא פלילי, איפה היועץ המשפטי, או שהפכנו סופית לרפובליקת בננות.  (לת) Yigal Cohen
  • 13:48
  • 16.12.12

  •   או שהשמאל כהרגלו משחק עם הנתונים כדי לעוות ולהשמיץ ?  (לת) סטי ריקון
    • 15:28
    • 16.12.12

  •   תגיד אתה נרדמת? אתה מחפש את היועץ המשפטי? אתה לא זוכר מתי הפכנו סופית לרפובליקת בננות? מי אמר לפני 4 או 5 שנים "בכל מקום שתניח אצבע היא תשקע ברקב"?  (לת)
    • 21:24
    • 16.12.12

100 אז מה, הלך הקמפיין של הדוגמן עם הג'ל ?!  (לת) טל
  • 13:52
  • 16.12.12

101 אז בעצם אלה חדשות טובות, מה שנאמר בכתבה הוא שלא חל שיפור כי ייתכן שב 2007 התלמידים היו ברמה (היחסית טובה) של היום, ורק בגלל התרגום הגרוע הם דורגו אז במקום נמוך.  (לת) מיכאל
  • 13:53
  • 16.12.12

102 אוי השמאל אוי השמאל!! כמה שאתם פאטתים... אני לא מאמין שיש מטומטמים שבוחרים בשמאל. לא ירחק היום בוא השמאל יתבע את מדינת ישראל בבית דין בינ"ל על כך שממשלת ימין יותר מוצלחת בהרבה ממשלות שמאל לדורותיהם  (לת) קובי
  • 13:55
  • 16.12.12

103 איך היה אומר מנחם בגין "אל תבלבלו אותי עם העובדות"...  (לת) חגי
  • 13:58
  • 16.12.12

104 תפסו את ביבי וכנופיותו ארז
  • 14:00
  • 16.12.12

חבורה של ביריונים שקרנים.עושקי ציבור. מזכירים לא את חבורת הזבל.

105 ממש לא חשוב אריקו
  • 14:00
  • 16.12.12

כל זה ממש לא חשוב.
מה שחשוב זה הבחירות הבאות עלינו לטובה.
הליכוד ישאר המרכיב הראשי של הממשלה, נתניהו יהיה ראש הממשלה והממשלה תהייה יציבה לא פחות מהממשלה היוצאת.
זה מה שחשוב.
כל היתר - זוטות.

106 עם שרוצה לשטח את עזה אינו עסוק בלימודים אלא בתחבולות.  (לת) מסקנה
  • 14:01
  • 16.12.12

107 מקום 7 בכלל לא מכובד. אבי
  • 14:03
  • 16.12.12

לעם היהודי שהוציא כל כך הרבה מוחות מפורסמים מקום 7 הוא בזיון ולא הישג. לפטר את ביבי וגדעון סער.

108 שאלה מוצדקת אני
  • 14:03
  • 16.12.12

בישראל יישנן מערכות חינוך שונות, דתיים, חילונים, אשכנזים, דתי-ספרדי וערבי. האם כולם השתתפו במבחנים? הנני בספק!

  •   גם בעבר הם לא השתתפו-וזה לא הפריע לשמאל לתקוף-  (לת) סטי ריקון
    • 15:25
    • 16.12.12

  •   התשובה היא כן, בכולם יש עלייה כולל במגזר הערבי שהוא החלש ביותר, יוצאי הדופן הם החרדים שכלל לא נבחנים לא עכשיו ולא במבחנים קודמים  (לת) יי
    • 23:01
    • 16.12.12

109 הפקולטה לקומבינות : ADVERSUS SOLEM NE LOQUITOR ממשלה זניחה
  • 14:09
  • 16.12.12

...

110 איזה שטויות!  (לת) שיר
  • 14:09
  • 16.12.12

111 השנאה למדינה ולתלמידה מעבירה את השמאלנים על דעתם  (לת) נטלי
  • 14:09
  • 16.12.12

112 והכי חשוב לזכור ביבי הוא "מלך" סער "אליל" וכל מי שאומר אחרת "רשע" יובל
  • 14:13
  • 16.12.12

..כן כן וכל עדר הכבשים האומללות יצביע לליכוד וישאר טיפש לנצח נצחים!

113 איזו הסתרה? די להסתה!
  • 14:16
  • 16.12.12

בסך הכל לא כללו במבחן את החרדים, הערבים וטעוני הטיפוח היהודים (שהוריהם בלאו הכי מצביעים ליכוד).

114 אל תבלבלו אותנו חכמוב
  • 14:16
  • 16.12.12

אנשי השמאל לא יודעים להנות מהתוצאות. אז מה אם סער לא דייק ולא ניתן להשוות. העיקר שאנחנו הימין מצליחים לשכנע את ציבור המצביעים שהמצב טוב יותר. השמאל מחפש רק ליקויים

115 שר החינוך הוא א-חינוך...עוד דוגמא כמוהו ואבדנו  (לת) שר חינוך
  • 14:20
  • 16.12.12

116 בקיזוז החרדים, הערבים וכל התלמידים החלשים וקצת פוטושופ אלה שנשארו בסדר  (לת) אחיזת עיניים של קומבינטורים סער וביבי
  • 14:21
  • 16.12.12

117 אין פתרונות קסם. צריך לעבוד קשה. הולכת שולל לשמה
  • 14:23
  • 16.12.12

אפשר לעבוד על כל האנשים חלק מהזמן ועל חלק מהאנשים כל הזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. אין זבנג וגמרנו ואין פתרונות קסם. לפני שמרימים ידיים ומוותרים סופית על מערכת החינוך הציבורית, צריך לחזק את מעמד המורה, לשפר את החינוך בפריפריה ובמגזר הערבי, ולהכריח את החרדים לשלב לימודי ליבה. אין לימודי ליבה - אין תקציבים. הזמן הולך ואוזל. בעוד דור כבר לא יהיה מי שיקבל פרסי נובל ונגדל פה דור של בורים ועמי ארצות. למה שלא נלמד מארצות הברית, שמערכת החינוך הציבורית שלה היתה נוראית לפני שלושים שנה, על שיקום וצמיחה וזינוק קדימה?

118 איזה כותת ראשית שיקרית. אתם מבלבלים פה בכוונה מושגים יהודי
  • 14:26
  • 16.12.12

אם המבחן ב2011 היה קצת שונה מהמבחן ב2007 אז הציונים של 2011 שונים מהציונים של 2007 והם אינם ברי השוואה. זה נכון עבור כ--ל המדינות ולא רק עבור ישראל. מה שמשנה כדי לבדוק את ההשתפרות של ישראל הוא הציון שלה ביחס למדינות אחרות, ופה היא השתפרה ממקום 24 למקום ה7. הציון האבסולוטי הוא לא בר השוואה אבל הציון היחסי השתפר פלאים. אלה שני דברים שונים בתכלית. ב"הארץ" בילבלו ביניהם בכוונת תחילה כדי למזער את ההישג העצום.

119 הארץ מתגייס לבחירות  (לת) מוקי
  • 14:29
  • 16.12.12

120 ש'ורה תחתונה, משרד החינוך ב-2007 נכשל בצורה קשה בתירגום הבחינה וכך גרם להשחרת פניה של ישראל. עכשיו, בהינתן העובדה שב-2007 הייתה שרת החינוך מיוצאי שלום עכשיו, האם זה לא מופרך לחשוב שזה נעשה בכוונה?  (לת) אלכס מהכרמל
  • 14:30
  • 16.12.12

121 כמה פתטי - אי אפשר להיות עוורים לרצון שלכם להשמיץ את המפלגה הנוכחית. במקרה של מקום גרוע ברשימה ישר מאשימים את קרבניטימערכת החינוך ואת השר בראשה במקרה של הצלחה מחפשים כיצד היא בכלל לא קיימת והשר בכלל לא אחראי לה כי התוצאות הן ראי לפעילות שרי חינוך בעבר. את אלי ישי היה קל להאשים במחדל השריפה בכרמל שהייתה במשמרתו- אך פירגונים קשה לחלק. אתם עיתונאי השמאל אלו שדוחפים את האזרחים להצביע לימין. ההטעיה הפוליטית שלכם במסגרת העבודה העיתונאית שקופה מדיי ומגעילה בהתאם. האזרחים ערים לה ונדחקים מתוקף עשיית " דווקא " לגוש הימין ההזוי.  (לת) שמאלני
  • 14:30
  • 16.12.12

122 איזה פאדיחות, אלוהים!! 22 שנה אני עובד עם עסקים באירופה וארה"ב. הדימוי של ישראל בעולם בנסיגה כבר הרבה שנים, בקורלציה להתדרדרות הכללית שלה. אבל מפולת תדמיתית כמו שיש ב3-4 השנים האחרונות, לא היה מעולם משהו דומה לזה. ואני לא מדבר רק על הנושא המדיני. אני מדבר על ההתייחסות לישראל ולישראלים כמדינת עולם שלישי, שילוב של מה שהיתה פעם אלבניה עם מה שהיום נתפס כאיראן/אפגניסטאן, מדינה דתית/פונדמנטליסטית בשילוב לאומנות ופאנאטיות הולכת וגוברת כשכל זה מתובל בפיגור מזרח אירופאי מהתקופה הצ'אוצ'סקואית. למרבה הצער הרושם הזה נוצר בחו"ל לא רק מקריאה בעיתונים על דברים כגון נושא הידיעה עליה אנחנו מגיבים כאן, אלא גם כתוצאה מהצטברות מסה קריטית של מפגשים אנקדוטליים עם ישראלים שמבקרים/פועלים בחו"ל. סטנדרטים נמוכים, לאומנות קרתנית, תחמנות וחוסר אמינות.  (לת) יניב
  • 14:32
  • 16.12.12

123 כתבה מעוותת של דוח המפרגן לתלמידי ישראל. כואב לגב. טלילה נשר. תתרגל. סברון
  • 15:40
  • 16.12.12

מדיניות משרד החינוך בשנים האחרונות הניב פרי רציני.זה כואב לנשים וגברים שהם אנטי הממשלה הנוכחית ולא יתנו לעובדות לבלבל אותם.
הישג אדיר לתלמידים, למורים לבתי הספר ולמשרד החינוך לדחף ללימוד ראוי.
הכל בניגוד לתקופת החושך של יוסי שריד, יולי תמיר , שלא להזכיר את החושך של שולמית אלוני שהייתה אנטי חינוך ואנטי ערכים ישראלים ויהודים.

124 הכותרת כמובן מניפולטיבית, זה לא מה שהאירגון כתב. הוא לא דיבר בכלל על שיפור או לא שיפור, אלא רק שבגלל שיפור התרגום ושינוי קבוצת המדגם אי-אפשר להשוות נתונים מהעבר לנתנוני 2011.  (לת) אבל אף אחד לא ערער על מקום 7 לישראל - חוץ מהשמאלנים ובטאונם אל-ארץ
  • 15:42
  • 16.12.12

125 הארץ, תפסיקו תמיד לנסות להוציא את ישראל רע  (לת) שלומי
  • 16:41
  • 16.12.12

126 זאת הבעיה??? עדי
  • 18:00
  • 16.12.12

ה- 22.6% מהתלמידים שהועלמו מהמבחן מראש ועוד המאות שקיבלו הוראה להיות חולים בשני המועדים של הבחינה לא השפיעו קצת יותר?

127 זאת אומרת שאולי, חלילה, בעצם המצב היה לא רע גם קודם?  (לת) סקרן
  • 18:02
  • 16.12.12

128 מה הקשר בין טיב התרגום למטמטיקה אחיעם
  • 18:49
  • 16.12.12

ניסוח לקוי בבעיה מתמטית?
נשמע לי כאילו מישהו מתאמץ בכוח למנוע את ההצלחה
הארץ ימשיכו לנסות ולהראות מגוכחים ובלתי אמינים יותר ויותר

129 כל זה אינו מפחית מהישגי התלמידים במבחן הנוכחי, אלא רק מוכיח שההישגים בעבר היו נמוכים באופן מלאכותי, ובכל מקרה, האמינות והמהימנות של המבחנים בעיקר בארצות שאינן דוברות אנגלית היא ירודה מאוד.  (לת) אקדמאי בתחום החינוך
  • 18:53
  • 16.12.12

130 אז זה אומר שאנחנו לא במקום 7? לא בצמרת?  (לת) מורה
  • 19:50
  • 16.12.12

131 קישקוש מקושקש. שמישהו יתרגם ל"הארץ" את מימצאי המחקר. חמוצי הארץ אוכלים את הלב למראה הצלחת גדעון סער.  (לת) גולן
  • 19:54
  • 16.12.12

132 התרגום המשופר היה צריך לסיע לרוב הגדול של מדינות בעולם שאינם מדברות בשפה בה נכתבה הבחינה נחום שחף
  • 20:51
  • 16.12.12

אני רק שאלה - האם כותב המאמר נכשל בלוגיקה בסיסית, או בניסיון להטעות את "הקוראים החושבים" של העיתון?

נ.ב.
אני לא מדבר על אלו שמתחננים שירמו אותם.

133 היה טוב אילו כתבת הארץ היתה מספקת לנו דוגמא לתרגום מ2007 ומהיום על מנת שנוכל לשפוט בעצמנו את ההבדלים בינהם. נ
  • 20:56
  • 16.12.12


אם הטענות רציניות אז ניתן ורצוי לתת דוגמאות לכך גם במהדורת "הארץ" של מחר.


ובנוגע לחשדות להטיות מכוונות עצמן: סביר להניח שרבות מהן נעשות דוקא ברמה הלא פוליטית דהיינו בבתי הספר עצמם וכן גם ע"י פקידי משרד החינוך הנדרשים להראות תוצאות. לפיכך הפיכת הדיון בכך לוכוח פוליטי נטו היא קצת מוזרה. (גם אם ביבי וסער עצמם הם במידה רבה אלה שפתחו בכך.)

134 אם המבחנים היו מוטי תרגום אז רחמנות על ילדים שנאלצו לפתור מבחן לא מובן ישראלי
  • 01:38
  • 17.12.12

אפשר להוריד אותנו לגמרי בדירוג אם כל המבחנים לא יתורגמו בכלל.
ברור שילד שצריך לענות על שאלות במתמטיקה כשאינו מבין את תוכן השאלה יכשלבבחינה במתמטיקה בעוד שהכשלון הוא של שואל השאלות.
האסון הוא שמשך שנים במקום לפעול ללימוד ממקום נכון מנסים לרצות את המבחנים.
עם כל הכבוד למבחנים הבנילאומיים הבעיות שלנו הן לעיתים קרובות ששרי החינוך לדורותיהם פועלים משך שנים להורדת רמת מבחני הבגרות כדי שיוכלו לדווח על העלאת אחוזי ההצלחה בבגרות, במקום לדאוג להעלאת רמת המורים.
לא ברור למה כל אלה מתוכנו שרצו להתקיף את רמת הלימודים בגלל המבחנים הבינלאומיים רצים היום לטעון שאם התרגום העלה אותנו למיקומינו האמיתי יש פה הטיה.

135 ההערה הרי נותנת להביםן שהמבחנים בשנים הקודמות תורגמו ברשלנות ולא היו נהירים לקוראים ולכן אין לסמוך על תוצאותיהם להערכת היכולת האמיתית של הנבחנים. הערה אידיוטית של האירגון שכאילו בודק משהו
  • 08:48
  • 17.12.12

שיפור באיכות התרגום זה משהו טוב. לא משהו שמערער תקפות של מבחנים. בשביל זה יש תחבולות אחרות.

136 המצב יישתפר כשהעיתונאים ידעו עברית. לא אומרים ברי השוואה אלא בני השוואה. בר ביחיד, בני ברבים. בני מצווה, בנות מצווה (ולא ברי מצווה ולא ברות מצווה). עד מתי, רבותי, עד מתי יראו העיתונאים שלנו כזו רדידות בידיעת השפה??????  (לת) החרד לקיומנו
  • 10:23
  • 17.12.12