רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למרות המשבר: לפ"מ הודיעה כי לא תפרסם יותר בערוץ 10

בלשכת הפרסום הממשלתית הסבירו כי ההתקשרות תופסק עקב מחירי פרסום גבוהים שדרשו בערוץ. אובדן ההכנסות נאמד בכ-15 מיליון שקל בשנה

תגובות

לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) הודיעה בתחילת השבוע כי תפסיק  לרכוש מדיה בערוץ 10 בעקבות "חילוקי דעות מסחריים". היקף הפרסום של לפ"מ בערוץ 10 מוערך על ידי גורמים בשוק ב-15 מיליון שקלים בשנה.

במכתב שהוציאו מנהל לשכת הפרסום הממשלתית, גדי מרגלית, וסגן חשב ראש הממשלה, חמי דוניצה, ותוכנו הגיע לידי "הארץ", נכתב כי לא ישובצו בערוץ קמפיינים חדשים של המשרדים הממשלתיים, הרשויות וגופים ציבוריים נוספים. ההחלטה, שהתקבלה לטענת לפ"מ בעקבות דרישת מחיר פרסום גבוהה, איננה נוגעת לקמפיינים שכבר משודרים בערוץ.

במכתב, שהועבר לאוצר ולמשרד ראש הממשלה, נכתב כי "לאור חילוקי דעות מסחריים שהתגלו בין לפ"מ לבין ערוץ 10, המתייחסים להמשך התקשרות מסחרית בנוגע למחירי רכש המדיה, החליטה לפ"מ מעתה ועד לפתרון הבעיה שלא לרכוש מדיה בערוץ 10. אי לכך ובהתאם לזאת, נכון לעכשיו קמפיינים של לקוחות לפ"מ לא ישובצו בערוץ 10. לפ"מ תדאג ליידע את הנוגעים בדבר, לכשישתנו התנאים בהמשך".

לשכת הפרסום הממשלתית היא הגוף האמון על רכש המדיה בכלל אמצעי התקשורת עבור משרדי הממשלה, הרשויות ולקוחות ציבוריים נוספים. בין הקמפיינים המוכרים של הלשכה ניתן למנות את "ישראל מתייבשת", קמפיין בעניין המהגרים מאפריקה והקמפיין הנוכחי של ועדת הבחירות המרכזית - לעידוד ההצבעה בבחירות. לשכת הפרסום הממשלתית כפופה למשרד ההסברה והיא מהווה יחידה בתוך משרד ראש הממשלה.

בסוף דצמבר 2012, ניצל ערוץ 10 רגעים לפני סגירתו לאחר שראשיו ונציגי משרד ראש הממשלה והאוצר הגיעו להסדר ביחס לפריסת תשלום חובותיו והארכת זיכיונו בשנתיים נוספות. משלכת הפרסום הממשלתית נמסר בתגובה: "לפ"מ פועלת כדי למצות את המדיה הנרכשת לפרסום במחירי שוק ההולמים את גודלה היחסי תוך שמירה על האינטרס הציבורי. במקרה זה מדובר בחילוקי דעות מסחריים, כפי שמתרחשים מעת לעת בין גוף רכש מדיה לערוץ תקשורת, לעניין מחירי המדיה לשנת ההתקשרות החדשה. לאור חילוקי הדעות ודרישת לפ"מ כי המחירים ישקפו את היקפי המדיה הנרכשים על ידה, הוחלט באופן זמני לא לרכוש מדיה מהערוץ עד שימצא פתרון מוסכם בין הצדדים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "איננו נוהגים לתת פומבי לדיונים מסחריים עם מפרסמים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות