מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

המדינה משתפת פעולה עם ארגון ימין בפינוי משפחה פלסטינית משייח ג'ראח

משרד המשפטים דרש לפנות את משפחת שמאסנה מביתה. את המשפט ניהל, בשם המדינה, משרד עורכי דין פרטי שמייצג את המתנחלים

בתחילת דצמבר 2012 צייץ פעיל הימין אריה קינג, מספר 4 ברשימת עוצמה לישראל, בחשבון הטוויטר שלו: "חדשות טובות!! ביום חמישי זכינו בפסק דין מבית המשפט המחוזי, לפינויי משפחת סמאשנה בשמעון הצדיק!". ואכן, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בדצמבר 2012 שעל משפחת שמאסנה הפלסטינית, המתגוררת עשרות שנים בבית בשכונת שייח ג'ראח, להתפנות מביתה. אבל התובע בתיק לא היה קינג ולא ארגון ימין, גם לא יורשי בעלי הבית. התובע היה האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, בשם מדינת ישראל.

הציוץ של קינג לא היה מקרי. אף שהמדינה היא התובעת, פעילי הימין ניהלו את כל ההליך. צו הפינוי הושג תוך שיתוף פעולה מעורר שאלות מצד האפוטרופוס.

ביתה של משפחת שמאסנה, כמו בתים רבים בשכונת שייח ג'ראח, הוקם על אדמה שהיתה שייכת למשפחות יהודיות שנמלטו למערב ירושלים במלחמת העצמאות. החוק מאפשר ליהודים (אך לא לפלסטינים) לדרוש מחדש רכוש שנותר מעבר לקווי האויב ב-1948. בשנים האחרונות, עמותות ימין פועלות במרץ לאתר את יורשי הרכוש היהודי במזרח העיר. הן מציעות ליורשים עזרה בשחרור, כלשונן, הנכס מידי האפוטרופוס הכללי, ופינוי המשפחות הפלסטיניות המתגוררות בו. בתמורה, הן רוכשות או שוכרות את הנכס ומושיבות בו משפחות יהודיות.

השיטה אפשרה אכלוס כמה בתים בשכונה במתנחלים, מה שעורר גל מחאה גדול נגדם, מצד פלסטינים ופעילי שמאל ירושלמיים.

משפחת שמאסנה בביתה בשייח ג'ראח, בדצמבר 2012 צילום: אמיל סלמן
משפחת שמאסנה בביתה בשייח ג'ראח, בדצמבר 2012 צילום: אמיל סלמן.

משפחת שמאסנה - האב איוב, בן 79, האם פהימה, בנם, אשתו וששת ילדיהם - מתגוררים בבית קטנטן ועלוב למראה בשכונה. הבית היה שייך בעבר לחיים בן סולימני. נכדתו, עשירה ביבי, הגישה את התביעה לפינוי המשפחה הפלסטינית, בסיוע קינג. את ביבי ייצג עו"ד אבי סגל ממשרדו של עו"ד יצחק מינא, שמייצג תכופות עמותות ימין נגד פלסטינים.

עוד לפני התביעה ביקשו ביבי וקינג מהאפוטרופוס הכללי, שמחזיק בנכס, לשחרר אותו ולרושמו על שמם. ההליך כמעט והושלם כבר בשנת 2008. אז, לטענת עורך דינם של משפחת שמאסנה, עו"ד מוהנד ג'בארה, התובעים בחרו להימנע מתשלום סכום כסף לא גדול, המוגדר דמי ניהול, לסיום שחרור הנכס. הדבר נעשה, לדבריו, כדי שניתן יהיה לבקש מבית המשפט לפנות את המשפחה הפלסטינית בשם מדינת ישראל ולא בשם תובעים פרטיים.

פנייה כזו מצד המדינה, חושד ג'בארה, נועדה להעניק לתביעת הפינוי משקל יתר. "היו לתובעים כל המסמכים לשחרר את הנכס סופית, אבל הם רצו להשאיר את המדינה בתמונה", אומר ג'בארה. "הנכס הושאר על שם האפוטרופוס, כי זה עושה יותר רושם שמבקשים לפנות פלסטינים בשם המדינה".

בתגובת משרד המשפטים נמסר שהמשרד משוכנע שפסקי הדין ניתנו לגופו של דבר וללא קשר לזהות התובע. אבל לפחות בפסק הדין של בית המשפט השלום נראה שהשופטת יחסה חשיבות לכך שתובע פינוי הנכס הוא המדינה. "אכן שאלה קשה הונחה לפתחו של בית המשפחה", כתבה השופטת אנה שניידר בפסק הדין, "מצד אחד ניצב תובע, רשות מנהלית המציגה הסכמי שכירות חופשית תקינים לכאורה...ומצד שני ניצב הנתבע, אדם מבוגר וקשה יום שאינו דובר עברית כלל".

הנכס אכן לא שוחרר מידי האפוטרופוס, אך את המשפט ניהל, בשם המדינה, משרד עורכי דין פרטי שמייצג את המתנחלים.

שתי ערכאות דחו את טענת בני המשפחה שהם דיירים מוגנים, שכן הם מתגוררים בנכס מלפני מלחמת ששת הימים. השופטים גם דחו את הטענה שבני המשפחה לא הבינו, במשך עשרות שנים, שהם חותמים על חוזה שכירות לא מוגנת, כי החוזים נכתבו בעברית.

לפני שבועיים הגישה משפחת שמאסנה בקשת רשות לערעור לבית המשפט העליון. אם ידחה העליון את בקשתה, המשפחה תפונה מביתה ב-1 במארס.

"זה אתגר ראשון לממשלה החדשה ומדיניותה במזרח ירושלים", אומרת רכזת צוות מעקב התנחלויות בשלום עכשיו, חגית עפרן. "האם היא מקבלת אחריות על נכס ומראה שפניה לשלום, או שהיא נותנת למתנחלים להשתמש באפוטרופוס לקידום צורכיהם ומביאה להתלקחות בירושלים".

קינג דוחה את הטענות המשפחה לגבי ייצוג המדינה בהליך. "הם כבר השמיעו את הטענה הזאת בבית המשפט השלום ונדחו", אמר. "המדינה הסמיכה את עורכי הדין להמשיך את הטיפול בשם הבעלים". עו"ד אבי סגל דוחה את הטענות של ג'בארה. "שטויות במיץ עגבניות. הבית היה רשום כל הזמן על שם אדם פרטי ואין לשאלה מי מנהל את ההליך שום משמעות מבחינה משפטית. הבית שייך ליורשים".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הנכס נוהל על ידי האפוטרופוס הכללי, בהתאם לסעיף 5 לחוק הסדרי משפט ומנהל. הנכס נוהל בנאמנות בשביל בעלי הנכס, שהם אנשים פרטיים. בשנת 2008 אישר האפוטרופוס הכללי את שחרור הנכס לידי היורשים, בכפוף לתשלום שכר ניהול, כקבוע בחוק. תביעת הפינוי הוגשה על ידי עו"ד יצחק מינא, שייצג את היורשים, לאחר שהוכחה זכותם הקניינית בנכס. האפוטרופוס הכללי סמוך ובטוח כי פסקי הדין ניתנו על ידי בתי המשפט לגופם של דברים וללא קשר לזהות התובע".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המדינה פשוט עושה מה שצריך - די לבלבלול המושגים של השמאל  (לת) אוביקטיבי
  • 11:57
  • 03.02.13

02 בדרך כלל המדינה משתפת פעולה עם "בצלם","שלום עכשיו" ודומיהם  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 12:39
  • 03.02.13

03 השאלה היא: מתי אזרחים פלשתינאים שיהודים לקחו להם את הבתים ב 1948 יפנו להאג. המקרה הזה הוא בדיוק התקדים שהם היו צריכים. אם יהודים מקבלים נכסים בירושלים המזרחית, ערבים צריכים לקבל בחזרה נכסים שלהם בירושלים המערבית. c
  • 13:19
  • 03.02.13

המתנחבלים הכניסו את יתר תושבי ישראל לעוד צרה.

  •   אתה יכול לידחוף את האג לתלחת,ואולי היגיעה הזמן להבין ישראלים ופלסטינים לא שווים  (לת) עופר
    • 16:13
    • 03.02.13

  •   הערבים פתחו במלחמה, מלחמת השמדה, מלחמת ג'נוסייד, לנישול העם היהודי ממולדתו ולחיסולו על אדמתו. הפסידו. סוף סיפור. אנחנו רחמנים בני רחמנים. כל עם אחר היה מחסל אותם עד האחרון שבהם.  (לת) שיגידו תודה שהם עוד נושמים
    • 17:11
    • 03.02.13

  •   "פתחו במלחמה".. כאילו לנו לא היה שום קשר לזה  (לת) אלה
    • 11:06
    • 05.02.13

04 אין בעיה שיהודים יקבלו בחזרה נכסים שהיו שלהם לפני 1948 - זה רק הוגן! בן
  • 13:22
  • 03.02.13

באותה מידה פלסטינים צריכים לקבל בחזרה את נכסיהם מלפני 1948 - זה רק הוגן!

05 אתם נורמלים?.מה פסול בזה?אתם חוצים את גבולות ההגיון  (לת) שדשג
  • 13:22
  • 03.02.13

06 אין מניעה שיהודים יקבלו בחזרה לידיהם את נכסיהם מלפני 1948 - זה רק הוגן! בן
  • 13:23
  • 03.02.13

באותה מידה פלסטינים צריכים לקבל את נכסיהם מלפני 1948 - זה רק הוגן!

07 ובישראל קמה מדינת היודונאצים  (לת) גיא
  • 13:30
  • 03.02.13

08 אני חושב שהתחרפנתם קצת.... איזה תיאור מעוות
  • 13:31
  • 03.02.13

נכדה של יהודי שברח מהבית שלו תובעת את החזרת הרכוש למשפחתה.
אם זה היה בפולין - אז סבבה.
בגלל שזה בישראל זה פסול?

מה אכפת לי מי עורך הדין המייצג?
הסיפור כאן הוא - יהודים מחזירים לעצמם רכוש גנוב.
שיתכבדו שמאסנה ויצאו מהבית. נקודה.

09 כל הכבוד למדינה ישראל
  • 13:36
  • 03.02.13

סוף סוף שיוויון

10 האפרטהייד הציוני ימוגר בסוף. אין מה לדאוג. מחללי היהדות לא ינקו בפני בורא עולם  (לת) גורג
  • 13:41
  • 03.02.13

11 משפחת שמאסנה מוצאה מהכפר קטנה ליד הר אדר שמאסנה
  • 13:42
  • 03.02.13

הם מוזמנים לחזור לכפרם ולהשיב את הרכוש היהודי לבעליהם החוקיים.

12 כמה רע יש במדינה הזאת!  (לת) אלכס
  • 13:43
  • 03.02.13

13 ברצינות: על מה הכתבה הזאת? האם עורכי הארץ נרדמו?  (לת) יריב
  • 13:46
  • 03.02.13

14 אני שמחה לשמוע שהמדינה שומרת חוק ומפנה גוזלי בתים ומשיבה אותם לבעליהם המקוריים.  (לת) מרכז-שמאל
  • 13:46
  • 03.02.13

15 הלוואי שכך הייתם מתיחסים לפינוי של בית יהודי  (לת) נועם
  • 13:51
  • 03.02.13

16 הרבה מילים בלי תוכן. למי שייך הנכס? לא כל דבר הוא כפי שהוא מוצג.
  • 13:52
  • 03.02.13

אם לדיירים - שיבו בו בנחת. אם לא - שיפנו. על מה המהומה?

  •   המהומה היא על כך שמדובר על חוק ליהודים בלבד. ליהודים מותר לתבוע נכס שהיה בבעלותם לפני 48, לערבים שחיים בנכס כבר עשרות שנים כיוון שגורשו/ברחו ממרכז הארץ עקב אותה מלחמה בדיוק, אסור לתבוע את הנכסים המקוריים שלהם.  (לת) ריקי1
    • 15:19
    • 03.02.13

  •   אז למה מפנים יהודים מבתיהם??  (לת) ח
    • 22:05
    • 17.02.13

17 לא יאומן.פלא שחושבים שאנחנו גרועים מדרא"פ?  (לת) מדינה הזויה
  • 13:54
  • 03.02.13

18 הגיע הזמן להעיר מחדש את תנועת סולדריות שייח' ג'ראח!!!  (לת) ריקי1
  • 13:57
  • 03.02.13

19 אלפי אנשים מפונים מבתים בישראל על ידי עו"ד פרטיים ולפעמים בשל חוב זעיר. עורכי הדין מעוניינים תמיד להגיע למצב של כינוס נכסים ולא להסדר חוב כי במצב הראשון הם מרוויחים עשרת מונים. פעמים הדבר מתבצע בדרכים לא כשרות בגבולות ההונאה. גופי השמאל "שוחרי הצדק" אינם נמצאים במאבקים אלו אלא רק במקום של שיח זכיות שקרני ומזויף על רקע אידאולוגיה פרו ערבית ותו לא.  (לת) יחזקאל
  • 13:58
  • 03.02.13

  •   מעניין שלא פגשתי אותך כשנאבקנו למען רבקה לוי, בת 61 מפ"ת ביום חמישי, כשהמדינה המזוינת הזאת זרקה אותה לרחוב. אנחנו היינו שם. 4 מבינינו נעצרו.  (לת) שמאלנית, שוחרת צדק ולא במרכאות...
    • 20:24
    • 03.02.13

20 תקראו קצת היסטוריה על הארנדרים היהודים באוקראינה שגרמו לפרעות של חמלניצקי...  (לת) יוני
  • 13:59
  • 03.02.13

21 למה זה משנה מי ייצג את המדינה. הבית שייך ליהודי ועל הערבים לפנותו סבגיל
  • 14:00
  • 03.02.13

כשהמדינה= משטרה או צהל , מפנים או מגרשים יהודים מבתיהם האם גם אז מערכת הארץ או גדעון לוי או ניר חסון מתעניינים מי ייצג את הערבים? המדינה מפנה וזהו. אז מדוע אם המדינה מפנה ערבים זה גורם להארץ בעיה ?
יש עוד מאות בתים ששייכים ליהודים מתקופה שלפני הפרעות בתרצ"ח או תרצ"ט וצריך לעשות הכל להעבירם לצאצאי הנרצחים בטבח בחברון .

22 הכותרת הראויה היא: הצדיק מסדום
  • 14:01
  • 03.02.13

ערבים השתלטו על ארץ ישראל. ומאז הם החליטו שזו ארצם. למרות שהם בכלל מערב הסעודית, או ממדבריות טיז-אל-נבי.

23 מעניין אם אבות המשפחה הערבית הזו, השתתפו בהתקפה הקטלנית והמרושעת על 'שיירת הדסה' בה נרצחו ונשרפו עשרות יהודים רופאים ואחיות. אזור התקיפה ע"י שיח' ג'ראח  (לת) יחזקאל
  • 14:01
  • 03.02.13

24 סבא שלי ברח מביתו לאחר פרעות ומלחמות לא גבע החזר שילם את המחיר דין
  • 14:02
  • 03.02.13

אין טעם בלהחזיר..צאו מזה..די למלחמה זה כלכך מתיש .מה יש לנו אם לא אחד את השני..אמת נמצאת בהישתקפות..

25 גנבו את הבתים של היהודים שנרדפו וגורשו, ועכשיו מוצגים כאן כמסכנים. גועל נפש.  (לת) יצחק
  • 14:03
  • 03.02.13

26 תמיד חשוב ומשובח לקרוא על מעשה ציוני ! שפכטל
  • 14:04
  • 03.02.13

זה נכון שהשמאל מעדיף מדינה דו-לאומית אבל No passaran

27 ממשלת ישראל בעצמה אירגון ימני קיצוני, אז מה הפלא?  (לת) ראש ממשלה שקיבל תמיכת 20% מהאכלוסיה ממשיך לנהל את המדינה כאחוזתו הפרטית. חונטת נתניהו בועטת
  • 14:08
  • 03.02.13

28 צדק לערבים ושמאלנים בלבד!  (לת) האם עפרן וחסון יעזרו לי לקבל גם את ביתי בסוריה ובלבנון ושאר מדינות ערב?
  • 14:08
  • 03.02.13

29 פושעי ההתנחלויות לדין!  (לת) גיורא
  • 14:11
  • 03.02.13

30 נבלים ברשות החוק עוד לא אבדה תקוותנו
  • 14:13
  • 03.02.13

עושקי דלים ורוצצי אביונים

31 מדינה ימנית ופשעי הימין היינו אך. העתית של לפיד דומה לעבר של כיבוש והתנחלות. מה חדש?  (לת) צבי
  • 14:14
  • 03.02.13

32 זוכרים איך חגגתם עם דוח המאחזים של חברת מרצ טליה ששון? ע.ב.
  • 14:15
  • 03.02.13

אז מה נסגר, מותר לערב פוליטיקה בענייני מקרקעין, או שזה עוד אחד מהדברים שמותרים רק לשמאל?

33 " ביתה של משפחת שמאסנה, כמו בתים רבים בשכונת שייח ג'ראח, הוקם על אדמה שהיתה שייכת למשפחות יהודיות שנמלטו למערב ירושלים במלחמת העצמאות. החוק מאפשר ליהודים (אך לא לפלסטינים) לדרוש מחדש רכוש שנותר מעבר לקווי האויב ב-1948." הרצחת וגם ירשת???  (לת) יניב
  • 14:17
  • 03.02.13

34 האפוטרופוס, קק"ל, הימנותא, עיריית ים - אלה ואחרים כבר מזמן בשר מבשר זרם ההתנחלות; במלים אחרות, מדינת ישראל הפכה לבנק הפרטי, למשטרה הפרטית ולקבלן הביצוע של ההתנחלות.. הם שותים לנו את הדם, ואנחנו גוססים לאט לאט.  (לת) אותג
  • 14:21
  • 03.02.13

35 שיפסיקו להתשלט על בתים בצורה לא חוקית ! אריק
  • 14:27
  • 03.02.13

מבחינת הסמול החוקים בארץ לא תקפים כלפי מוסלמים !

36 היכן בג"ץ הנאור?  (לת) מנדי
  • 14:32
  • 03.02.13

37 מה הבעיה? משפחת שמאסנה פלשה לנכס לא לה.  (לת) וואלה
  • 14:38
  • 03.02.13

38 הפלסטינים כנועים ולא עושים מה שצריך ולא פונים לאו"מ ולעולם, וחבל כי המתנחבלים מנהלים את שני העמים פה בלאומנות הזויה  (לת) עדי
  • 14:42
  • 03.02.13

39 אז אם מי תשתף פעולה עם ארגון מרכז?  (לת) רונה
  • 14:48
  • 03.02.13

40 שני משפטים בכתבה שרוב המגיבים פה פספסו שייך ל?
  • 14:52
  • 03.02.13

ביתה של משפחת שמאסנה, כמו בתים רבים בשכונת שייח ג'ראח, הוקם על אדמה שהיתה שייכת למשפחות יהודיות שנמלטו למערב ירושלים במלחמת העצמאות. החוק מאפשר ליהודים (אך לא לפלסטינים) לדרוש מחדש רכוש שנותר מעבר לקווי האויב ב-1948.

41 בדואי לוקח ברזנט מקים אוהל ויש לו 10-20 דונם שלדבריו שייכים לאבותיו הארץ גזענים
  • 14:58
  • 03.02.13

הוא ערבי אתני אז הוא מותר לו אבל לי לא

42 וואלה. לא ראיתי אתכם כותבים על: המדינה משתפת פעולה עם ארגוני שמאל רז
  • 14:59
  • 03.02.13

קיצונים פשייסטים בפינוי מתנחלים.
אבל זה בסדר אצלכם

43 שאלה קטנטנה פרופסור שפוי
  • 15:00
  • 03.02.13

למה היתה מלחמת השחרור? מי רצה לזרוק אל כל היהודים לים? מי הפסיד? רק במוחם הקודח של אנשי השמאל הפו״צים יש לערבים שהשתלטו על רכוש יהודי זכויות. ונכון, אין למי שקרוי פליטים ערבים שום זכויות על ביתו של גדעון לוי ברמת אביב. למה? כי הם הובסו. בדיוק כמו שלמשפחתי לקחו את הרכוש במצרים וגרשו אותם עם 10 ק״ג של שמאטס.

44 אז למרות שהאדמה הייתה שייכת במקור ליהודים שגורשו מירושלים במלחמת העצמאות התושבים המקוריים {היהודים} נחשבים בעיני הארץ ל"מתנחלים".... מעניין דוד
  • 15:05
  • 03.02.13

אגב שמפנים יהודים מאדמות פלסטיניות הארץ צועק צדק אך שמפנים פלסטינים מאדמות יהודיות זה גירוש?

45 כשיש שר משפטים שקוראים לו יעקב נאמן למה אפשר לצפות?  (לת) תמר
  • 15:09
  • 03.02.13

46 לא "מביתה" מדובר במשפחה פולשת. בשודדת דירה לא שלה. כל מי שמסייע להעיף אותם לכל הרוחות - יבורך !  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
  • 15:13
  • 03.02.13

47 איפה נביא ירמיהו שיקיא העיר הטמאה הזו ועל מחוקקיה ושופטיה זחוחי הדעת הומלס
  • 15:14
  • 03.02.13

החוק הזה לפיו ערבי אינו יכול לתבוע את הבית בו נולד לפני 48 ויהודי יכול הוא טומאה אנושית שאסור להשלים אתה. לפיו, משפחה יהודית שנמלטה מירושלים המזרחית והתיישבה בבית שתושביו הערבים עשו את הכיוון ההפוך - יכולה עכשיו לתבוע את ביתם ללא שתוותר על ביתה. שלך שלי - שלי שלי. גזענות ברוטאלית שביום מן הימים נשלם עליה מחיר כבד

48 יישר כוחה של מדינת ישראל! הנכס לא שייך למשפחת שמייסר.  (לת) צביקה
  • 15:37
  • 03.02.13

49 כמה צביעות בכתבה אחת ! שלטון החוק על תנאי ? כשזה לטובת הערבים...אז צורחים "שלטון החוק" אז שזה לטובת היהודים, לא ?? בית המשפט קבע, יש לכבר את בית המשפט ! החוק קבע, יש לכבד את החוק ! חי
  • 16:07
  • 03.02.13

מגנים על שלטון החוק...רק כשהוא בשרות הערבים ? כמה צביעות ! אם בית המשפט אומר לפנות קרקע השייכת לפלסטינים...אז מפנים - עמונה, מגרון וכו'...- ואם מתנגדים אז צועקים "שלטון החוק" ! אבל אם בית המשפט אומר לפנות קרקע יהודית...פתאום זה לא "שלטון החוק" ??

  •   לא הבנת כלום. מדובר על קושאן מלפני 48. כך שהמדינה מאפשרת ליהודים לתבוע אדמה שהייתה בבעלותם טרום המלחמה, אך לערבים אסור לתבוע את ביתם המקורי. לא מדובר בחור בתקף לכל יושבי המקום אלא באפליה אתנית בוטה.  (לת) ריקי1
    • 16:34
    • 03.02.13

50 איך אפשר לתרום לאריה קינג ופעילותו הברוכה?  (לת) קופסא כחולה
  • 16:45
  • 03.02.13

  •   www.israellandfund.com תומכי נץ
    • 22:03
    • 03.02.13

    תכנסו לאתר של העמותה שאריה קינג עומד בראשה שעוסקת במלאכת הקודש הזו.
    בטוח שבאתר תוכלו למצוא איך לתרום.
    מספר הטלפון של המשרד של הקרן לאדמות ישקאל 026223195

51 מתי האנשים האלה יתעוררו למציאות של 2013? א.
  • 16:52
  • 03.02.13

הם חיים בזמנים אחרים, של גאולת אדמה וכיבוש בתים..
המודרניות תמיד משאירה קבוצות משוגעים כאלה מאחור, אלא אם כן הם משתנים לפי המציאות.

52 פלסטינים בישראל סגולה
  • 17:45
  • 03.02.13

צריך להוציא את כולם

53 ארגוני הימין גנבו את הנכס, בין אם בפורמליזם משפטי הם צודקים ובין אם לא א
  • 22:29
  • 03.02.13

אין משפט ואין צדק בפינוי משפחה מנכס שהיא גרה בו, בגלל מוצאה הלאומי, כדי ליישב בו אחרים בעלי מוצא לאומי אחר. כל בית משפט, לרבות בית המשפט העליון, הנותן ידו לאי-הצדק, לחוסר המוסר ולאטימות הלב הזו - חוטא לצדק הבסיסי שהוא נר לרגליו, לטענתו, בתחומים אחרים.

54 אולי דיי לשנאה הזאת של השמאל הקיצוני? פעיל ימין
  • 22:53
  • 03.02.13

זה שהארגון שייך לימין ומטרתו היא לאתר נכסים של יהודים שנגזלו מהם לא הופך אותו לגזען או פאשיסט, הוא בודק משפטית אם הנכס שייך ליהודים ואם כן הוא מחזיר להם את הנכס, מה גזענות פה? למי אכפת אם פונו ערבים או יהודים או נוצרים? מבחינתי הבית נגזל מבן אדם ומגיע לו לקבל אותו בחזרה, הפלסטינים לא מוותרים על חוק השבות? שייבדקו את האדמה עליה הם יושבים

השמאל מחפש על מה לעקוץ את הימין סתם ממש סתם... לא מוצא מה גזעני פה... באותה מידה כמו שאתם טוענים שהימין גזעני ושונא חינם בזה שהוא מחפש פלסטינים שתפסו להם קרקע אני יכול לטעון אותו הדבר על השמאל שמחפש על מה להשמיץ ולפגוע בימין. זה למה אנחנו לועגים לכם שם במר"צ!

55 כל הכבוד לאריה קינג שלומי
  • 22:59
  • 03.02.13

מה זה שייך כמה שנים מתגוררת המשפחה הערבית בבית שהוא בבעלות יהודית.
מאד מענין, כאשר מדובר בעטירות או בפניות של שלום עכשיו או ארגוני שמאל אחרים אתם לא מעבירים ביקורת על מי פונה, מי ייצג וכן הלאה...

56 כל הכבוד, אני שמחה לדעת שיש מקומות שהמדינה אוכפת את חוקיה.  (לת) לאה
  • 22:17
  • 04.02.13

57 איזה חברה טובים. אולי תתנו להם קצת שקט?  (לת) Yaely Benor
  • 13:03
  • 05.02.13

58 איפה הייתם כשגירשו מאות זקנים מגוש קטיף??  (לת) תלאביבי
  • 13:47
  • 13.02.13

פרוייקטים מיוחדים