ג'וינט אחרי שהילד נרדם || גם בורגנים מעשנים מריחואנה

הם בעלי קריירות יציבות, בעשור החמישי לחייהם, ולא רוצים להפסיק לעשן. "זה לא כמו בגיל 18, אין לחץ חברתי. היום אני מעשן רק לעצמי"

בכניסה לאחד ממגדלי השיכונים בפרבר סנט-אואן בפאריס, ציבור הלקוחות מתחיל לאבד סבלנות. ההמתנה נמשכת כבר יותר משעה. אחד הלקוחות הקבועים אומר שניידת משטרה נמצאת ברחוב המקביל, ולכן הדילרים מתעכבים. למרות ההמתנה הארוכה, איש מהנוכחים לא שָׂשׂ לעזוב בידיים ריקות. מקצתם ניצלו את הפסקת הצהריים שלהם להצטיידות מחודשת.

אם עישון מריחואנה הוא עסק לצעירים, כפי שמשתמע מהדיון הציבורי בצרפת בסוגיית הסמים, הרי שהמדגם מחוץ לדלת השיכון מספר אחרת. בקבוצה המונה 15 נפשות (בהם אשה אחת) הרוב כבר מזמן השאיר מאחור את גיל הנעורים. נראה אפילו כי המבוגר שבחבורה נושק ל-50. אין להם שום סממן חיצוני שמעיד על השתייכות לתרבות שוליים. הם נראים בדיוק כמו כל אחד מאתנו.

"מי בעניין של ירוק?", "מי רוצה חום?", אומרים לבסוף הדילרים הצעירים, שיצאו מבין הצללים. שטרות של 10 ו-20 אירו עוברים ידיים בזריזות. הקונים עוזבים את המקום, מצוידים בכמה גרמים של סם, ונבלעים במדרגות של תחנת המטרו הסמוכה. דבר לא מבדיל אותם מיתר הנוסעים, והם נטמעים בין ההמונים על הרציף. הרכבת הבאה עוד שתי דקות. מהמטרו-לעבודה-לג'וינט.

עישון מריחאונה
עישון מריחאונה. צילום: בלומברג

"אני מעשן בערב, כשאני לבד בבית, למשל בזמן צפייה בסרט. זו דרך לנקות את הראש, קצת כמו טקס הכנה לשינה", מעיד הרווה מרטין (שמו, כמו שמותיהם של יתר המרואיינים, שונו לצורך הכתבה), אב לארבעה, בן 40 המשמש ביומיום כמורה בבית ספר יסודי. לדבריו, בזמן מסיבה הוא מרשה לעצמו "לעשן קצת יותר".

עם זאת, הוא מספר, הצורך "לדפוק את הראש" והסכנות שבצריכת יתר כולם שייכים לזיכרונות מגיל הנעורים. "בגיל 40 לא מעשנים כמו בגיל 18. עם הגיל נרכשת בקרה עצמית. אנחנו כבר לא נתונים ללחץ חברתי. בצעירותי, הרעיון היה לגעת במשהו 'אסור'. הריגוש מהסכנה היה חלק מהעניין. כיום אני מעשן רק בשביל הכיף". הוא מוסיף כי ההנאה גדולה אף יותר כשהמקור שלה הוא יבול עצמי, שלושה-ארבעה צמחי קנאביס שהוא מגדל בביתו. "זה ממש כמו לאכול פרי או ירק שגידלת בגינה".

איכות החומר

מעשנים מבוגרים מקפידים מאוד על איכות החומר שהם צורכים, ולא רוצים לשאוף עוד אלף ואחד חומרים כימיים יחד עם הסם שלהם, כפי שקורה ברבים מהסמים שנמכרים ברחוב. לכן רבים מעדיפים את הביטחון שמציעים משלוחים עד הבית. "לעולם לא תראו אותי רודפת אחרי דילר. אלה לא אנשים שמתחשק לי להכיר", אומרת פרנסואז מסאז'ה, מנהלת פרויקטים בתחום האירועים ואם לשניים מחבל הרון-אלפ.

איור: עדי עמנואל
איור: עדי עמנואל.

לדבריה, היא מעשנת מדי יום, "חומר קל מאוד". היא מכחישה כל "התמכרות פיזית" ומכירה רק באפשרות של "התמכרות לתחושת ההנאה". ממרפסת ביתה הצופה אל פסגת המון בלאן, היא מקפידה על הרגל של עישון ג'וינט בערב, שלדבריה משכיח את תלאות היומיום ועוזר לה להתייחס אליהם בפרופורציה. כמי שעובדת מהבית, לפעמים פרנסואז גם מרשה לעצמה "שאכטה קטנה" בזמן העבודה, כדי לקבל השראה. "אני מרגישה יצירתית יותר וחופשיה לתת דרור לרעיונות שלי. העישון פותח לי אופקים חדשים. זו לעולם לא חוויה הזייתית".

לדבריה, לקנאביס גם כמה יתרונות לא מבוטלים בהתמודדות עם "מקצוע" האימהות. "אני אוהבת לעשן לפני שאני משחקת עם בני בן ה-4", היא מספרת, "זה מאפשר לי להתחבר לצד המשוחרר של הילדים ולהיכנס בקלות לעולמם". יחד עם זאת, האשה החברותית בת ה-40 מחשיבה עצמה כ"אחראית מאוד", ואומרת שלעולם לא תנהג תחת השפעת אלכוהול או סמים. אשר לסכנת ההידרדרות לסמים קשים, פרנסואז משוכנעת שבמקרה שלה אין חשש כזה. "תרבות עישון המריחואנה ממש לא דומה לתרבות הקוקאין. אנשים שעושים קוק מפתחים דפוסים של התמכרות גבוהה יותר עם נטייה להרס עצמי. יש גם פן של בליינות קיצונית, עם התפרעויות שאני לא אוהבת. עישון מריחואנה רחוק מלהוביל להתנהגות כזו".

"חריגה שהפכה לנורמה"

שעה שצריכת סמים קלים בקרב הנוער מעסיקה מאוד את התקשורת, הפוליטיקאים והמחקר האקדמי, הרגל העישון שהתפתח עם השנים אצל מבוגרים אינו מעורר הרבה עניין. רק מחקר מועט ומוגבל נערך בנושא, שמתגלה כקרקע שלא נחקרה. "אם מנסים לבודד את קבוצת הגיל של בני 35 ומעלה, לא מוצאים כלום", אומר מישל קוקורף, פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת פאריז-8, ומחבר הספר "האם סמים הם אכן בעיה?". ואכן, במחקרים שערך המרכז האירופאי לפיקוח על סמים והתמכרות לסמים, ההתייחסות היא לקבוצות הגיל הבאות: 24-15, או 35-15, או 64-15. הרגל העישון בגילים 50-35 ראוי למחקר נפרד.

ואולם בני דור זה אינם עושים דבר כדי להתבלט. "הממד הפוליטי נעלם", אומר קוקורף. "היום זו תופעה רחבה שכבר אין בה שמץ התבדלות. השימוש נע בין התמכרות לנוחיות: הסם מציע השתחררות והפגת מתחים. זה כמעט בגדר חריגה שהפכה לנורמה". אפילו מפקח משטרה ממערב צרפת מודה שלא לציטוט כי אין לו שום כוונה "להציק לאנשים" שמרחרחים עשבים אקזוטיים במסיבה פרטית.

קצין המשטרה ללא ספק אינו מתרגש מהמעשנים המבוגרים, "בצרפת, אף אדם לא יושב בכלא על עישון סמים קלים", הוא אומר. ואולם לדבריו, מטרידה אותו מאוד הדוגמה האישית שהם מעניקים לצעירים. "כשמעשנים מבוגרים מתאמצים פחות ופחות להצניע את מעשיהם, צריכת הסמים הופכת לדבר שבשגרה עבור הדור הצעיר. נפוץ לראות היום צעירים שעושים, כמו שהם קוראים לזה, בין 10 ל-15 שאכטות ביום". בעיה אחרת שהוא מציין היא כי "במקרים רבים אותם הדילרים סוחרים גם במריחואנה וגם בקוקאין, והאינטרס המובהק שלהם הוא לדרדר את הלקוח לשלב הבא".

עבור ההורים המעשנים, אותה אחריות מוסרית ודוגמה רעה לדור הצעיר, מדאיגה הרבה יותר מהחשש מהמשטרה או מהסכנה התיאורטית לעונש מאסר בן שנה או קנס בגובה 3,750 אירו.

"אני לבן, עברתי את גיל 40 ואני נוהג להתלבש באופן נורמטיבי. אם המשטרה תערוך חיפוש, ברור לי שלא אעורר חשד", אומר כריסטוף ברטולי, מנהל של הוצאה לאור בפאריס, שמודה כי הוא "די מחבב את הצד הלא חוקי של העישון". עם זאת, הוא אומר כי לא יתגרה בגורל ויצא למשל לחופשה עם סמים ברכב. "לא אגיע למעבר גבול עם לבנת חשיש באוטו בחופשה עם אשתי והילדים", הוא אומר.

"לפתוח את הסכר"

ואולם הסיוט הגדול ביותר מבחינת ההורים המעשנים, הוא לא המשטרה או מעברי הגבול, אלא הסכנה להיתפס על ידי ילדיהם. מאמצים רבים מושקעים לפיכך בהסתרת "החומר" מחוץ להישג ידי ילדיהם. "יש מעט מאוד דברים שעשיתי בחיי ולא הייתי רוצה שילדי יעשו אחרי. עישון הוא אחד מהם", אומר ברטולי.

"אני לא שלם עם השקר, אבל גם לא יכול לומר את האמת. אין לי מושג מה תהיה עמדתי כשיהיו גדולים. על כל פנים, זה מהווה עבורי גורם מתח רציני", הוא מוסיף ומציין כי העישון הוסיף גם מתח בזוגיות. "אשתי לא מקבלת את זה בעין יפה. היא אומרת לי: 'אלוהים, כבר עברנו את ה-40, הגיע הזמן לעבור הלאה!', אבל את הדף הזה אני פשוט לא מצליח להפוך. היום אני בן 42, יש לי שני ילדים, התפתחתי יפה, ובניתי לעצמי חיים בוגרים מיושבים. העישון הוא הקשר האחרון שמחזיר אותי לחיי הצעירים".

בניגוד לצרכנים רבים בגילו, ברטולי מסרב לראות בג'וינט היומי שלו הרגל מגונה. "עישון ג'וינט זה כמו לשתות כוסית של יין טוב", הוא אומר. הוא מתוודה עם זאת כי יש לו "צורך פסיכולוגי" לעשן, ועל כן זו מעין התמכרות ל-THC (החומר הפעיל העיקרי בסם הקנאביס). לראייה, הוא חולם על עישון גם בזמן השינה.

לעיתונאי אוגוסט בלונשאר, לעומת זאת, לא היה כל קושי להפוך דף. לקראת גיל 50 החליט בלונשאר לפרוש מחייו כצרכן (ויצרן לשימוש עצמי) של קנאביס. האם הסיבה לכך היתה משבר גיל העמידה? – ייתכן. האם הגעת בנו לגיל התבגרות? - קרוב לוודאי. "כשהילד שלך בן 13-12, אתה קונה לעצמך קצת שקט נפשי בנאום הרגיל 'קנאביס ואלכוהול זה בדיוק אותו הדבר, פרט לעובדה שהקנאביס לא חוקי'. אבל יום אחד הילד מגיע לגיל 16, ריח מוזר עולה מהחדר שלו ואתה מבחין שהעיניים שלו אדומות. למרות שברור לך היטב שהוא לא צריך אותך כדי לעשן, כהורה מתחילות לצוץ דאגות לגבי ההשפעה החברתית שלו. אתה לא מסוגל להגיד לילדים: 'אל תעשו את הטעות שעשיתי אני!'. פעם או פעמיים נאלצתי לבקש מבני לעשן קצת פחות. אבל, בסוף הדברים הסתדרו מעצמם".

לדבריו, בנו הפך מאז למעשן מתון (ולתקופות קצובות בלבד) עם "סגנון חיים מאוזן". פה ושם, האב "גונב" כמה שאכטות מהג'וינט של הבן שלו, היום כבר בן 28. עבור שניהם, סיטואציה כזו לא היתה עולה על הדעת לפני עשור. "זה היה מביך אותנו מאוד, על גבול הגילוי עריות", הוא אומר, "מעשה העבירה על החוק לא יכול להיות חוצה-דורות".

כאזרח, מספר בלונשאר כי הוא "נוטה קלות" לתמיכה בלגליזציה של קנאביס. דברים דומים אמר גם מורה בית הספר היסודי מרטין, שסבור כי רדיפת "פושעים מדומים" היא בזבוז מוחלט של זמן. הטענות שהשניים משמיעים בנושא זה מוכרות: בהישען על חוק מה-31 בדצמבר 1970, צרפת שבויה בתפישה שמרנית ולא יעילה בעליל. לפי נתוני מדד הבריאות לשנת 2010 של המכון הלאומי למניעה ולחינוך בריאותי בצרפת, למעלה מ-13 מיליון צרפתים מעידים כי עישנו מריחואנה לפחות פעם אחת במהלך חייהם. הצעירים בצרפת מוצגים כשיאנים אירופאים בעישון סמים קלים.

הצרכנים הוותיקים שכבר זרקה שיבה בשערם זהירים יותר ביחסם ללגליזציה של קנאביס (הנמצאת עדיין בשלבים תיאורטיים). בלונשאר תוהה אם לא "יהיה מסוכן לפתוח את הסכר". ברטולי, בהתבסס על ניסיונו האישי, "מתנגד נחרצות" למכירה חופשית של סמים. "יש לי חולשה בכל הנוגע לסמים. הקושי להשיג אותם הוא דבר מאוד חיובי במקרה שלי", הוא אומר.

לעומתו, פרנסואז מסאז'ה "משוכנעת שהיא לא עושה שום דבר רע או פוגעת בבריאותה". היא היתה שמחה לראות לגליזציה של סמים קלים לפי המודל ההולנדי, עם מכירה מוגבלת ומפוקחת בקופי שופס. לדעתה, היעדר הדיון באוכלוסייה הבוגרת של מעשני הסמים בצרפת אינו מקרי, ונובע מקשר של שתיקה. "ברגע שיתחילו לדבר על כל האנשים המיושבים שמעשנים סמים ולא נמצאים בשולי החברה, אלא כאלה שיש להם יופי של משפחות ועבודה נחמדה, כבר לא ניתן יהיה להתייחס לקנאביס כאילו הוא סכנה", היא אומרת.

תרגום: יותם מורציאנו

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קנאביס זה צמח פלא הוצא מהחוק בגלל מונופול חברות התרופות!!! שמבלולו
  • 13:31
  • 05.02.13

אם זה היה כ"כ מסוכן לא היו נותנים לחולים בשום אופן
לי אישית יש רישיון שימוש ומאז חיי חיים!

02 אם הקנאביס יהיה חוקי אז עוד רמה של נורמטיביות תחבר אותי עם השוטר השכונתי המטומטם שלנו. יואב
  • 14:34
  • 05.02.13

בוז לבורגנים, היפסטרים, בירוקרטים ושאר חובבי המערכת בגלוי או בהחבא.

03 מטומטמים נמאסתם! ביבי
  • 14:50
  • 05.02.13

תנו לעשן ג'וינט חוקי אחרי שהילד הולך לישון
למה לממן את מדינות ערב? אפשרו גידול והפצה של חומר איכותי מקומי

04 הגיל הוא כביכול סגולה לשיקול דעת, אבל בתחום הזה הוא גם חיסרון - התלות בחומרי שיכוך, כדורי שינה, כדורי הרגעה וכדומה עולה עם הגיל. אז ג'וינט בגיל 40 באמת אינו כמו בגיל 18. במקום לדבר על פגיעה בבריאות צריך לשאול על מידת התרומה לאיכות החיים. בקיצור עדיף מדיטציה.  (לת) ירון הטיבעוני
  • 14:51
  • 05.02.13

05 דיי כבר חצי מיליון מעשנים לשנות מיד את החוק סטייק
  • 14:56
  • 05.02.13

הגיע הזמן זה חוקי בהרבה מדינות

06 הארץ מתרגם כתבה על ה"תופעה" נעמה
  • 14:59
  • 05.02.13

אחר כך המתרגם, העורך, הדפס ונהג המונית שהביא אותם הביתה, מסיימים את יום העבודה ומגלגלים משהו. זה כאילו עתון אמריקאי יתרגם כתבה מעברית על חובבי המבורגר

07 בעיה של חרדות ודכאון תמר
  • 15:00
  • 05.02.13

בעברי הייתי מעשנת באופן קבוע,היום פה ושם.צריך להזכיר שלמרחיאונה יש בעיה שהיא מעוררת חרדות ודכאון אצל חלק מהאנשים וזה דבר לא כייף בכלל.

08 לגליזציה עכשיו אמיר
  • 15:03
  • 05.02.13

חייבים... חופש!!

09 "אשר לסכנת ההידרדרות לסמים קשים": צ'יפופו מגלה את הגראס חתול השלג
  • 15:13
  • 05.02.13

נחמד לראות כמה לה מונד פרובינציאלי אפילו לעומת הארץ.

10 ואני ישבתי שנה במעצר בית ועוד חצי שנה עבודות שירות (ועוד יצאתי בזול) על גידול של מריחואנה בבית רוני (שם בדוי)
  • 15:22
  • 05.02.13

אני כבר חציתי את גיל ה-40. גידלתי בביתי מספר עציצים (זנים שונים לגיוון), שיהיה לי ולחברים לעשן, כדי שלא נצטרך לקנות חומר מפוקפק מאנשים מפוקפקים. גידלתי חומר מעולה. מעולם לא היה לי תחביב שכל כך אהבתי והשקעתי בו. הייתי מעשן קצת, אפילו לא ג'וינט שלם, לפני השינה, בערב, אחרי העבודה, מול הטלויזיה, להירגע מהיום. בסופ"ש עישנתי עם חברים או עם בחורה פה ושם. אדם נורמטיבי לחלוטין. תואר שני, עבודה מכובדת. מעולם לא הסתבכתי עם החוק.
יום אחד, לפני 8 בבוקר, דפיקות בדלת. פתחתי. חצי מכל הכוח של הימ"ר התפרץ פנימה, אלי לדירה. התפרשו לי על כל הבית. החרימו לי את העציצים ולקחו אותי באזיקים, בידיים וברגליים, לניידת, מול כל השכנים, כאחרון הפושעים הנקלים במדינה.
חודש שהיתי במעצר באבו-כביר. 100אלף ש"ח לעו"ד טוב. עוד שנה במעצר בית אצל ההורים. את העבודה איבדתי. את הכבוד איבדתי. חיים לא היו לי במהלך הזמן הזה (איך אפשר לנהל חיים מבית ההורים? במעצר בית? ומה עם הבושה?) עוד חצי שנה עבודות שירות מסריחות (התביעה רצתה שנתיים כלא), חצי שנה בטיפול קבוצתי עם מסוממים אמיתים וקשים. בדיקות שבועיות שאני לא משתמש בכלום (אפילו באלכוהול, שהוא חוקי!!!) כי ככה העובדת הסוציאלית רצתה (והייתי חייב להסכים למרות שלא הרגשתי מכור, לא השתמשתי במשך כל הזמן הזה, לא הרגשתי את הצורך ולא ראיתי את השלילי בעישון קצת מריחואנה בלי קשר).
וכל זה למה? במי פגעתי? לא רצחתי. לא גנבתי. לא שדדתי. לא אנסתי. לא גנבתי. לא הוניתי. לא קיבלתי שוחד. הכל עשיתי בין ארבעת כותלי הדירה שלי. תגידו, אין למשטרה דברים יותר חשובים לעשות חוץ מלהרוס חיים של אזרחים נורמטיבים לחלוטין? תמיד אמרו לי שהמדינה חרא ואני לא האמנתי. עצמתי עיניים. היה לי טוב. את העיניים כבר מזמן פתחתי.

11 קנאביס הגיע הזמן לשנות את הדבר! נעם
  • 15:30
  • 05.02.13

הגיע הזמן לשנות קצת את התפיסה לגבי הצמח המופלא הזה. אבל לצערי כסף גדול מעורב בזה. חברות תרופות ענקיות בכול העולם גרמות למדינות שלמות לאסור את הקנאביס. כסף כסף הכל מסביב זה!!! חברות התרופות רצות כסף כסף כסף. שיש מולם תרופה טיבעית שעוזרת וזה נבדק מהרבה זויות. הגיע הזמן שאנשים מסוימם יפסיקו להיות רעבי כסף כסף. ולמקבלי החלטות הגיע שאתם תכניסו למדינה כמה מילארדים לקופה של המדינה. ולא עבריניים\ארגוני טרור ולא לגרום פה לאנשים להיות מלשינים בשביל הטבות!!! דיי הגיע הזמן לשנות דברים וליראות לטובת הדבר!! תודה יום טוב

12 לאיטלקים יש גראפה - לצרפתים גראפס... Grafass  (לת) מלבינון הון
  • 15:38
  • 05.02.13

13 כמה קפה אתם שותים ביום? ואלכוהול? סמוקאר
  • 15:45
  • 05.02.13

אף פעם לא הבנתי למה דווקא את המריחואנה הוציאו מהחוק. אפשר לדפוק את הראש כל יום עם בקבוק וודקה או לחילופין לשתות 20 קפה ולהיות בהיפר, אך לעשן ג'וינט בסוף היום זה פשע? יש פה חוסר הבנה בסיסי של הרשויות שמאחדות את המריחואנה והחשיש עם סמים כמו קוקאין והרואין. מי ששותה אלכוהול פוגע בעצמו פי כמה ממי שמעשן מריחואנה וכמו כן מי ששותה הרבה קפה, שותה הרבה קולה ואו לוקח הרבה משככי כאבים. צריך להוציא את המריחואנה מפקודת הסמים ולאשר לכולם לעשן באופן חוקי כמו בהולנד.
אתם יודעים כמה כסף זה יכניס למדינה עישון חוקי? לא נצטרך לקצץ בתקציבי המדינה ונוכל לחנך את ילדינו לחיים בריאים ללא סמים.

14 למה לתרגם כתבה ולא לדבר על המציאות אצלינו  (לת) מעשנת קבוע
  • 15:48
  • 05.02.13

15 בתור משתמש כבר לשעבר לדעתי עדיף להמנע ארז
  • 16:04
  • 05.02.13

מריחואנה היא סם ממכר לכל דבר ועניין. נכון שאין קריז גופני, אבל יש תלות בדיוק כמו בסיגריות. בדרך כלל יש גם עליה בכמות לאורך זמן, ופגיעה במחשבה התקינה. עם זאת אני בהחלט מסכים שלא צריך לשלוח מעשני מריחואנה לכלא.
לי נראה שהסטטוס הנוכחי לפיו הדבר אסור על פי חוק, ושמצד שני לא מציקים יותר מידי למי שמעשן, זה בסדר גמור. ככה זה נשאר בקטע של דברים שעושים בצנעת הבית.

16 נתפסתי עם 250 גרם של גראס,צ'מעו סיפור,, אריה מחשי
  • 16:05
  • 05.02.13

התעקשתי מול העורך דין {מהסנגוריה הציבורית}שלי שאני מודה בעישון אבל אמשיך לעשן ואני לא הולך לשום תוכנית גמילה ולא נותן שתן.
ביום הדיון הגעתי עם 14 מעובדיי בכדי להמחיש שאני נורמטיבי.
המשפט הדרדר התביעה ביקשה 6 חודשים בפועל! ועורך הדין שלי התחנן שאקבל מאסר על תנאי,בו במקום פיטרתי אותו.
חזרתי עם עורך דין אחר,נתתי שתן נקי במשך חודשיים,הלכתי לכמה שיחות עם קצינת מבחן וקיבלתי 200 של"צ ללא הרשעה.
בו ביום שהסתיים הסיוט חזרתי לעשן כרגיל.
הבן שלי סטודנט שמען לפעמים וממש לו בא לי שהבני זונות יעשו לו את מה שעשו לי,הפעם זה לא ילך להם.

17 אני מת לאיזה שכאטה קטנה ...  (לת) כזאת שעושה את כל ההבדל
  • 17:04
  • 05.02.13

18 המריחואנה משרתת את האינטרסים של הממשלה Toopik
  • 17:38
  • 05.02.13

אנשים נורמטיביים, עובדים, משתכרים, משלמי מיסים ומעשנים הם המזל של המדינה הזו.
רק בזכות/בגלל המריחואנה, אנשים כאלה נותנים שידפקו אותם ללא הכרה.
רק בזכות/בגלל המריחואנה, בני מעמד הביניים שנושאים בנטל, משלמים מיסים, משרתים במילואים, מממנים את הוצאות הממשלה, מוכנים לחיות ללא טיפת רווחה, ללא צדק חברתי, ללא דירה וללא עתיד להם ולילדיהם.
הממשלה והמשטרה צריכים להגיד תודה שאותם אנשים חוזרים הביתה, מגלגלים ג'וינט ויושבים בשקט במקום לעלות על בריקדות ולשנות סדרי עולם במדינה הזו...

19 הבעיה שחלק מהאנשים פשוט הופכים לסמרטוטים!!אם יודעים לשלוט בזה ולעשן פעם ב, כמו שאתה שותה בירה פעם ב- אז מצוין. ערן
  • 17:58
  • 05.02.13

הבעיה זה איך תדע מאיזה סוג מהאנשים אתה?

ואני אומר את זה מניסיון

20 בתור משתמש לשעבר, שמאוד נהנה מהעשון, אך גם היה מודע לנזקים שלו,אני נגד מתן לגטמציה לגראס.השאיפה להשתחרר ממתח, ולהרגיש יותר טוב, היא לגטימית ומובנת.יש דרכים טבעיות להגיע לזה כמו מדיטציה (טרנסנדנטלית).מניסיון, אתה מגיע להיי, וממשיך לתפקד בריכוז והשקט נפשי, ואין לך את הירידות שישי אחרי העישון, ופגיעה לטווח ארוך בזכרון, ועוד נזקים שהמעשנים מעדיפים להדחיק את המחשבה עליהם.  (לת) לכל המסטולים למיניהם
  • 18:26
  • 05.02.13

21 לגליזציה עכשיו! המלך הוא עירום!  (לת) דור
  • 18:26
  • 05.02.13

22 אני כל כך מזדהה עם הכתבה... אלעד
  • 20:17
  • 05.02.13

אני בן 29,מנהל חיים נורמטיבים לחלוטין ואין שום סיבה שירדפו אותי בגלל פייסל של סוף יום.נבלות!

23 בקיצור....אין כמו שכטה טובה בערב.....  (לת) הבורגנית
  • 20:22
  • 05.02.13

24 גראס דופק לאנשים את המוח הכל גיל ובכל מצב, רק שלא מראיינים את האנשים שסובלים מזה - קרי, בני המשפחה הקרובה.  (לת) סמים לכל דבר ועניין
  • 21:07
  • 05.02.13

25 תפסו 3 על סמים ושמו באותו תא מעצר מבוסס על אירועים בדיוניים
  • 21:22
  • 05.02.13

אחד על קוק , אחד אקסטזי ואחד על גויינט , הבחור מהקוק אומר לאחרים בואו נברח - אני מרגיש כל כך חד שאני יכול לנסר את הסורגים עם המחשבה , הבחור על האקסטזי אומר - בואו נברח , אני יכול לעוף דרך הסורגים , הבחור עם הגויינט אומר - עזבו - מחר מחר ....

26 הפרופיל האנושי בכתבה מתאים לעשרות אם לא מאות אלפים אזרחים בישראל You cannot teach old dog new tricks
  • 22:09
  • 05.02.13

קמים בבוקר, מכינים אוכל לילדים, לוקחים לביס או לגן, עובדים, מפרנסים, משלמים מיסים, מזיינים מדי פעם, עושים מילואים, ככה חופשה מדי פעם...אממה רוצים גם להגיע בערב בסוף היום הביתה וככה לפני שהולכים לנוח עד ליום הבא
לתת שכטה קטנה בשקט שלהם ובוודאי בלי להפריע לאף אחד.

כ-ו-ל-ם מהתעשיה, מההיטק, מהאקדמיה, מהייצור, מהשרותים אנשים רגילים כמוני וכמוכם......עד מתי ?

27 מה זאת השטות הזאת מאמר שלם שנדמה שנכתב בשנות השישים וכתוב גם באופן מביך  (לת) אין להארץ על מה לכתוב
  • 22:24
  • 05.02.13

28 בן 46 עובד מרוויח היטב חי חיים נהדרים יפתח
  • 22:26
  • 05.02.13

וגם מעשן כיף באופן קבוע. יום יבוא והחשיש שוב יהיה חוקי לכול תחת פיקוח כדי לדאוג לאיכות ושלא יכניסו לנו כל מיני רעלים לתוכו.

29 לגליזציה בשילוב חינוך חינוך
  • 23:01
  • 05.02.13

כולם מעשנים. עדיף שיכנס כסף וילך לחינוך והסברה (ולעוד דברים טובים) מאשר לעולם תחתון. יש הרבה דברים ״מסוכנים״ בעולם. דווקא מריחואנה זה אחד מהפחות בעייתיים.

30 מתי יעשו כבר מחקרים על הנזקים שזה גורם למוח בתפיסת המציאות? בריחה ותו לא
  • 06:02
  • 06.02.13

אולי בגלל השימוש הרווח האנושות במצב כל כך מבולבל?

31 בן 50, וכמעט לא מכיר אחד ממכרי שלא מעשן: מורים, עו"ד, מהנדסים, מנכל"ים .פועלים. כולם!  (לת) מפעם לפעם מופתע כשעוד צנון יוצא מהארון
  • 07:30
  • 06.02.13

32 פייגלין שכולנו זילזלנו בו הוא היחידי בכנסת שמרים את נס המרד וכולנו צריכים לקוות שיצליח
  • 09:33
  • 06.02.13

הפוך כמו שאמר יאיר.
עולם הפוך.

33 סוחר, אתה חסר!  (לת) סמי סביב
  • 11:19
  • 06.02.13

34 ועוד שואלים איפה הכסף אזרח מן השורה
  • 12:05
  • 06.02.13

כמות הכסף שמתבזבז על המלחמה בסמים, בתוספת כל הכסף השחור שהולך לגורמים פליליים ומאפשר להם לממן פעילויות אחרות כמו טרור וסחר בנשים, בתוספת הכסף שאז מתבזבז על מלחמה באותם גורמים פליליים (מחוזקים), והכל בגלל איזו נורמה מוסרית-כביכול שהיא בכל מקרה מזוייפת מהיסוד.

הטמטום הזה חייב להפסק ויפה שעה אחת קודם.

35 הצחקתם אותי. אנחנו המצאנו את זה!  (לת) יובלת
  • 09:10
  • 11.02.13

36 הצחקתם אותי. אנחנו המצאנו את זה!  (לת) יובלה
  • 09:25
  • 11.02.13

פעילות
המלצות